JOULUTÄHDET -05- MARRASKUUN KASAAN

Huomenta!

Kävin eilen kirjottamassa, mutta se katos bittiavaruuteen... :kieh: .

Penskat oli innoissaan kun lauantaina satoi lunta. Harmi vaan kun nyt tulee taas lämpimät, ja se sulaa pois :(

Mä en tiedä vielä tosta influenssa-rokotteesta. Meillä pennut on taas vähän räkäisiä, joten ihan vielä en sitä aio ottaa.

Joko olettte ostaneet tähtösille synttärilahjoja? Silloin perjantaina kun kävin ostoksilla, niin ostin pojulle semmoisen Dublon lakaisukonetraktorin. Sami on aivan hulluina, kaikkiin traktoreihin ja lakaisukoneisiin. :D

Mut nyt pukemaan ja lähdetään kerhoilemaan. :wave:

Smirge: Tänäänhän niitä aletaan tk:ssa antaa, rokotteita siis. Jos ei nyt meinaa ottaa niin saako niitä ilmatteeksi sit myöhemminkin vai? :/ Tänään on sukunimien mukaan A-K (muistaakseni), huomenna ei ole rajoitusta, keskiviikkona olis sitten loput (K-Ö). En oo ostanut synttärilahjaa, enkä yhtäkään joululahjaakaan vielä. Jotenkaan ei tee mieli alkaa joulua valmistelemaan/edes lahjoja ostelemaan, vaikka sitä rakastankin.. En tiiä, se tuntuu jotenkin väärältä :ashamed: Just mummun kanssa silloin lauantaina juttelin ja kysyin, että onkohan joulut tästä lähtien aina surullisia/haikeita, mummu sanoi, että ei saa olla! Ihan poikienkin takia, ei missään tapauksessa saa... :)

Heips.
Olipa mukava viikonloppu kun tuli lunta. Tosin, meilläkin oli talvirenkaat mummolassa ja jouduttiin sit pyytämään, et ne tuotais meille, kun tuli lumi ja pakkanen niin yllättäen. Tai ei kai se yllättäen olis tullut, jos seurais säätiedoituksia. :LOL:
Mekin löydettiin aiiiivan ihana talo. Siis en ole edes nähny kuvia sisältä, saatikka vielä päässyt katsomaan, mut käytiin eilen pihalla kääntymässä ja rupesin itkemään, kun tajusin, et tää on SE. Todellisuus on kuitenkin, että se on kaupungilla myynnissä aika edulliseen hintaan ja että halukkaita tulee olemaan ja tommosessa myynnissä ei pääse korottamaan hintoja (siis sen jälkeen kun on oman tarjouksensa jättänyt). Eli todennäköisyys että me saadaan se on jotain 2%. Ens lauantaina mennään katsomaan (yleinen näyttö) ja sit jätetään tarjous. Sit pitää viel malttaa odottaa melkein pari viikkoa, ennen kuin tarjousten jättöaika menee umpeen. Voi kääk. Oon nyt jo tässä tosi tunteella mukana, vaikka yritän ajatella järjellä. Nyt kaikki peukut pystyyn meillekin, niin mä peukutan täällä sit mm. Gerberalle!
Isänpäivälahja on täällä ostettu (mun mies ei takuulla tätä lue, joten voin sanoakin), ostin body shopista after shavea, kun sillä on aika herkkä iho ja me ollaan "arvo-ihmisiä", eli tuommoinen merkki on hyvä valinta. Sit tosin sillä on lauantaina synttäritkin, joten aion ostaa levyn (uusi levy tullut lempiyhtyeeltään) ja ehkä käyn katsomassa jotain vielä siihen lisää. Vaikkei tää mun opiskelijabudejtti kyllä kauhean pitkälle veny.
Voi kettu. Laitoin Matiakselle aamulla ihan talvihaalarin päälle, kun siellä oli -5 astetta ja ajattelin, että sillä on helpompi pukea, kuin että ensin laittaa fleecet ja sit välikausihaalarin. No nyt siellä sitten sataa vettä, eli poika on ihan läpimärkä jos ne menee ulos, kun kurapuku ei mahdu sen puvun päälle. Hankalaa! Mitä te muut ootte pistäny lapsille hoitoon? Tai ylipäätään ulos? Mulla on semmonen ongelma, et Matiaksen hoidossa on tosi lämmin ja sit on kauhean vaikea miettiä, et mikä olis kaikkein helpoin ratkaisu vaatetuksen suhteen.
Nyt pitää ruveta taas hommiin.. pidin taas liian pitkän lounastauon. (siitä puheenolleen, mulla taas syksy näkyy vyötäröllä ja tuttu kysyi viikonloppuna, että tuleeko meille toinen lapsi?! Voi kun tuliskin... tänään siis illalla lenkille ja päälle salaattia...)
Haleja kaikille ja erityisesti kuusikon äidille jaksamista.
-k-

heips

Takana ihan mukava vkl muuten mun mies oli entisen oppilaansa hautajaisissa ja yhdet itkut munkin piti asiasta itkeä. :'(

MItä py labrassa tapahtui?
Ja myöhästyneet onnittelut Annalle!

Peppi onnea kun sait kuurin vietyä läpi noin hienosti! Olet sen suklaasi ansainnut eli syömään vaan ;).

Kaiza ja Gerbera
onnea molemmille asuntokauppoihin! Gerbsu, meillä mieheen auttaa pelottelu mitä kauheita jälkitauteja voi tulla jos ei lepää sairaana eli sydänlihastulehdus ja keuhkokuume-pelotteluja kehiin vaan! Kaiza
mä puen Onnille pakkasasteilla talvihaalarin ja sit meillä on sellainen lassien puku, joka kestää vedessäkin rämpiä eli märkyyskään ei haittaa tosin tässä kun kotona ollaan, helppo kattoa sen mukaan pukemiset.

Jellona
Meillä Onni leikkii välillä yksin ja välillä meidän kanssa. Joka päivä molempia ja mäkin uskon että lapsi kyllä ilmaisee jos haluaa leikkikaveriksi äitin/isin. Toki ilahtuu varmasti myös siitä että sinne vapaaehtoisestikin lattialle aina mennään mut kyllä mäkin monesti annan Onnin leikkiä yksin, jos vaan viihtyy. Pitäähän sen lapsen oppia yksinkin leikkimään ja itse toki ajattelen jo tulevankin vauva-ajan kannalta...

Isäinpäivälahjoista mä ostin kirjan ja sitten Onnin kanssa tgeimme taikataikinasta sellaiset taulut, johon painettiin Onnin käden kuva. Väritetään se vielä ja lakataan. On isille ja ukeille tuollaiset. tuosta taikataikinasta oli kiva askarrella kaikkea muutakin. Jostapa tuli mieleen että onko täällä muita askarteluihmisiä, mitä askartelette lasten kanssa? Me on otettu käyttöön vesivärit ja sormivärit aikoja sit ja joku aika sitten muovailuvahat. Piirtämisestä Onni tykkää tosi paljon ja yksi lempileikki on sellainen että aikuinen piirtää ja Onni sit arvaa, mitä aikuinen alkaa piirtää. Joulukortit teimme jo yhdessä (yksinkertaiset: liimaamista) ja nyt tällä viikolla sit isäinpäiväkortit tehdään. Nyt sit ostin paljetteja ja liimapuikon, ajattelin leikata esim. kalan (onnin suosikkijuttuja on kalat) mallisen kuvan kartongista ja liimataa siihen sit paljetteja yhdessä. Kaikkea "silppua" (paperi..) on tehty ja liimattu myös.

Toinen kyssäri tuli mieleen myös, kuinka paljon annatte joulutähtösenne katsoa telkkua? Onni nimittäin katsoisi nykyään varmasti vaikka useamman tunnin päivässä lastenohjelmia jos annettais. Oishan se helppo lapsenvahti mutta ollaan annettu yleensä kattoa pikkukakkonen ja eipä sit pahemmin muuta.

Mä ilahduin tosi paljon, kun tänään tuli hammashoitolasta tulokset bakteerinäytteestä joka otettiin muutama viikko sit. Tulos oli NOLLA eli suussa ei ole yhtään reikiä aiheuttavia bakteereja! Olin satavarma että on, kun sekä mulla että miehellä useita paikkoja suussa. Ollana kyllä pesty+annettu täysksylitolipastillia eikä annettu karkkia (maistanut pari kertaa) et on vissiin auttanut se. :)

Mun sisko on tulossa äitini kanssa meille muutamaksi päiväksi, KIVAA. tulevat ihan kohta joten lähdempä sitä ennen lukemaan vielä lehden, Onni nukkuu...

Labrareissusta, yksitoppapuku, yhdett toppahousut, yhdet labratädin housut, 7kipaletta käsiä ja lattia oli veresä, pikkusen läks veri suihkuamaan neulan vierestä, ei siis mitään pientä tiptip juttua..
Sai neiti sit pillimehun kun 4 isoa tuubia ottivat verta+ sen mitä sitä nyt suihkus ympäriinsä.. kerran on aiemmin nois tapahtunut 4vuotta sitten mut sillonkaan ei ihan noin pahasti tullu paineella, onneks saatiin nopeesti tyrehtymään..

Kylläpä hyvästi unetti, nukuttiin parituntia..

Koivunkäpy. :wave:

Lillukka, meillä Matias katsoo päivässä n. 30-40min tv:tä. Pikkukakkosta, muumia tai buu-klubbenia. Enempää en viitsi antaa katsoa, kun tulee ihan kiukkuiseksi eikä se muutenkaan oon musta oikein. Ainakaan siis meidän tilanteessa, kun voidaan viettää aika Matten kanssa. Poikkeuksiakin tietty on.

Halit.

moikka täältäkin!

lahjoista oli puhetta. Mie oon ostanu roska-auton ja mies osti rummut :D
sit saapi muutaman dublon auton ja kassakoneen. Miehen kanssa tehdään niin että toinen ostaa synttäri- ja toinen joululahjan.

Meillä ei katsota tv:tä kovinkaan paljon. välillä on kiinni pari päivääkin kun menee sit niin levottomaksi. Tänään jaksoi seurata pikkukakkosta kun ei ollu kattonu pariin päivään telkkua. Joskus katellaan frööbeleiden dvd:tä.

Mie tykkään myös askarrella. Aten kanssa tehtiin kärpässieni johon poika liimaili niitä valkoisia palloja. Si isänpäiväkortittiin tehdään sellainen lahjapaketti johon liimataan erivärisiä paloja. sit oon tulostanu isoja kuvia esim. lehtiä joita Atte on maalannu ja leikattiin sit ne irti.
Vielä ei jaksa keskittyä kovinkaan kauan mut pikkuhiljaa hyvää tulee.

KÄPY olipa teillä reissu :eek:

mut nyt täytyypi lähteä kokoukseen

talvista illan jatkoa

Tigru

Jaa vaan verta :whistle: :x . Mä kun luulin että neiti laatoitti labran uudelleen Käpy. Poju muuten tykkää kestoista sideharsotäytteellä. Kiva että Anna pääsee kylään.

Rupee olee vähän väsy olo. Käytin aamupäivällä siellä kerhossa. Sieltä kun tultiin niin poju nukahti ilman lounasta päikkäreille. Ja heti sen perään tuli neiti eskasta. Iltapäivä kuluikin hujauksessa. Ja sain taistella varmaan 20 minsaa tolle makaronipojulle ulkovaatteita päälle, kunnes asettui muumikeksien voimalla aloilleen. Just noustiin ruokapöydästä kantelekerhon jälkeen.
Sami itkeskeli yöllä ja ite havaihdun hereille varttia yli kuusi kun näin unta että neiti tipahti veteen, enkä löytänyt häntä sieltä. En ole ikinä nähnyt noin kamalaa painajaista neidistä :eek: :/ :'( .

Ja taas on yksi päivä jo lopuillaan, vielä on isomman nukutus jäljellä ja sit voi huokaista, harmi vaan, että pitää sit itekin mennä heti nukkumaan, ei saa nauttia siitä rauhasta, kun on hiljaista :/

Lähdin kaverin kaa käymään ompussa, Rasmuksen kummitäti ja kummisetä ottivat pojan siksi aikaa hoitoon :) Oli siellä ekaa kertaa, oli halunnut olla vaan sylissä, eikä yksin lattialla, mut muuten oli mennyt ihan kivasti. Rupesi kyllä itkemään, kun mä sinne menin. Reppana pikkuinen :heart: Oltiin siellä sit vielä hetki, vasta 20 aikaan tultiin kotiin, sit äkkiä pojille puurot ja yöpuvut, Rasmus jo nukkuukin.

Koivunkäpy: Huh, kuis se veri silleen suihkus? :eek:

Lillukka: Voi, mihin oli tää nuori kuollut? Mua aina koskettaa kovin nuorten kuolemiset, etenkin lasten ja no, yleensäkin :'( Söin kyllä suklaata, mut ei se sit ollutkaan niin hyvää, kuin muistin :eek: Tuli paha olo ja ällötti :eek: Mut söin siitä huolimatta :LOL: Mä en oo kauheen hyvä käsistäni, ei kauheesti olla Jontun kanssa siis askarreltu :ashamed: Joonatan kattoo telkkaria... Hmm, kyllä se joka päivä kattoo, mut sen kattomiset nyt on vähän semmosia, ettei edelleenkään kauheen kauaa jaksa paikoillaan olla ja telkkaria kattoa. Usein haluaa kattoa joko rekkaa (Tomi traktori), tai pappaa (muumia, osaa sanoa myös muumi, mut jostain syystä sanoo aina pappa, laulaa sitten, että paapaapapapapa, kun tulee se kohta).

Tigru: Miten teidän Veeti nukkuu yöt? Paljon sitä ikää nyt olikaan, meettekö vielä pelkällä tissimaidolla vai miten? Paljon nukkuu päiväunia?

Smirge: Tollaset painajaiset on INHOTTAVIA! Mä oon joskus nähnyt vastaavaa Jontusta :|

Mut nyt isompaa nukuttamaan, eka vie tiemme kakkavaipan vaihtoon :x

Hyvät yöt!

iltoja

voi kun nyt muistas kommentoida mitä piti....

lahjoista on ollut puhetta... itse en ole ostanut vielä lahjan lahjaa.. :whistle:
pitäs varmaan alkaa pikku hiljaa hankkia ettei ihan viime tippaan jäis.

Joulukortit oon aatellu pojan kans tehdä itw mut muuhun askarteluun jää tosi vähän aikaa.. Miten Lillukka sulla riittää aika askarrella noin paljon??
Tuo taikataikina juttu oli kyllä hyvän kuuloinen.. josko käyttäs joululahja ideana...

Peppi: Joko herkuttelit :D Hienoa kun sait niin tunnollisesti ohjelman päätökseen..itsellä ei ois onnistunu :whistle:

niin ja telkun katsomisesta.. meillä poika tuijottas muumeja niin paljon kun vaan antas.. mutta nyt on tullut yhdeksi suosikiksi "temppurata" joka tehdään ja sitten äiti tai isä konttaa ja pomppii pojan mukana :LOL:

Kaizalle täällä peukut pystyssä!!

meillä Tatu raivos taas nyt iltamassa kun ei saanu ajaa isän autolla
:headwall: välistä aina tuntuu että ei osata moista äkäpussia kasvattaa ja että minne se pikkuinen helppo vauva on kadonnut :whistle:

mut nyt öitä jokaiselle

ja kuusikonäidille edelleen lähettelen jaksuja kovin ja :hug:

Huomenta.

Unohdin eilen kertoa, että pienten "taistelujen" jälkeen saatiin Rasmukselle aika niihin allergiatesteihin ensi viikon tiistaille!!! Alunperin lääkäri (joka vastaanotti lähetteen) oli laittanut meidän kiireysasteeksi 3, joka oli siis kiireysasteista hitain, jotain 3kk odotusaikaa :eek: Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin... Aamulla RAsmus kakkasi limaa ja sen seassa oli verta, hoitaja, jonka kanssa juttelin, oli sitä mieltä, että antibiootti on laittanut suoliston sekaisin ja johtui varmaan siitä.

Rasmus heräili, ennen kun olin edes ehtinyt nukahtaa niin heräs varmaan kymmenen kertaa :eek: Joonatan nukkui hyvin koko yön omassa sängyssään =)

Sami lähtee poikien kanssa kohta näkemään jotain kaveriaan, jolla on myös lapsi, menevät eka ne rokotteet ottamaan tk:hon.

Mitäs kuuluu Metkulle?

Entä Sirulle?

Hannele, kuinkas teillä?

Kristiinaakin aina ikävöin!

Uneton, mites harjoittelussa? :hug:

Hannamari, joko on haikeat fiilikset, kun kohta työpaikkaa vaihdat? :D

Tintta, mitä teidän perheelle? Oletteko terveinä?

Tanskua on toki aina ikävä :hug:

MM: Tuuhan kuulumisia kertomaan! Myöhästyneet nimpparionnittelut Topille :flower:

Jonna, mihis lasket päiviä? :whistle:

Kattinka: Kuinkas jakselet? Joko olet saanut uutisen sulatettua? :whistle: Koska teillä on seuraava ultra?

Epeli, yhäkö olet yhtenä kappaleena?

Muutkin harvemmin kirjoittelevat, mukava olisi kuulumisianne lukea!

Moikka täältä harmauden keskeltä! Miksi niiden lumien piti näin äkkiä sulaa pois?? Ihanaa oli, kun oli valoisaa. Uusia lumia siis odotellessa.

Lotta palasi eilen kotiin ruskeana pikkuletit päässä :heart: Viikko oli kuulemma mennyt nopeasti mummun ja papan kanssa uidessa :D Mummu ja pappa olivat paljon ruskeampia kuin yleensä matkalta palanneena, olivat ehkä rannalla olleet enemmän :whistle: Ihanaa oli kyllä nähdä, mulla oli tosi kova ikävä, onneksi oli edes Otto pitämässä äidin jossain kuosissa. Ottokin oli tosi innoissaan siskon nähtyään. Huusi vaan jostain syystä, että "Paljo onnea, paljo onnea!" En kyllä ymmärrä, että miksi :LOL: Ei olla kenenkään synttäreillä nyt oltu. Olikohan se vaan niin onnellinen, kun Lotta tuli ;) Aamulla lähti reippaasti kouluun. Uneton; kiitos kysymisestä, hyvin pyyhkii koulussa. Innokkaasti sinne mennään. Nyt Lotta odottaa, että pääsis iltikseenkin, vuoden vaihteessa kun töihin menen, niin "saa" alkaa siellä käymään. Tähän asti on maksettu varausmaksua 30ekeä/kk, sitten nousee 60 euroon. Aika paljon mun mielestä, miten teillä muilla on, vai onko teidän ekaluokkalaiset iltiksessä? Täällä tuo maksu oli vielä pari vuotta sitten mun mielestä 20 euroa :eek:

Kiitti Peppi huhuiluista :hug: Ihanaa, jos saisitte sitä apua nyt Rasmuksen uniasiaan ja muutenkin! Täällä unikoulua on mun mielestä järjestetty sairaalassa, tai ainakin silloin vielä kun kaverin lapsi oli siellä. En kyllä nyt ihan varma ole, jos täälläkin on ensi- ja turvakodissa. Hyvä, että pääsette sinne allergiatesteihin pikaisemmin mitä lääk. meinasi! Voi pientä Rasmusta, varmaan kiertää mahassa :( Ootko maitohappobakteeria antanut? Meillä Otolla se on vähän auttanut ab-ripuliin. Ai niin, tosi hienosti sait kiinteytyskuurin vedettyä loppuun! Mulla ei olis ikinä onnistunut, nimim. ei koskaan laihduttanut.

Kuusikon äidille osanotto ja iso halaus :hug: :'( Hyvä, että teillä ne isommat lapset pitää elämässä kiinni.

Katinkalle paljon onnea :hug: :heart: :flower: Ihanaa! Tuplahuoli, mutta tuplailokin :heart: Kyllä kaksoset aina osaa tulla oikeisiin osoitteisiin, olen huomannut! Voi, pikku-Otostakin tulee isoveli ja vieläpä kahdelle :) Kaikkea hyvää odotukseen, lääkärissä saa rampata sitten vähän eri malliin, mitä yksösestä.

Epeli; muakin kiinnostaa, että joko synnytyksestä merkkejä?

Lillukka; mäkin ihmettelen, miten ehdit askartelemaan noin paljon? Hieno asia! Itse olen niin kädetön noissakin jutuissa, että vähiin on jäänyt :ashamed:

Hannamarille
Onnea työpaikan vaihdosta! :flower: Hienoa, että uskalsit tehdä päätöksen ja hypätä uuteen! Hatunnosto =)

Unettomalle; kovasti jaksamista "harjoitteluun"! Palautetta varmaan kannattaa antaa, että ei ollut ihan pelkkää harjoittelua.

Jellona; meillä Otto leikkii yksin ja siskon kanssa ja vanhempien kanssa. Nytkin pärrää autoillaan tuossa vieressä. On mun mielestä parempi leikkimään yksin, mitä Lotta tuon ikäisenä. En tiedä, johtuisko siitä, että Lotta oli jo tarhalainen tän ikäisenä, ja tottunut siellä leikkikavereihin, niin ei niin mieluusti leikkinyt yksin.

Isänpvälahjasta ei vielä hajuakaan. Toivon, että Lotalla on joku hyvä idea. Synttärilahjoja en ole vielä kovin miettinyt. Varmaan auto/junajuttuja.

Nyt pitää mennä valmistautumaan, mennään Oton kans lääkäriin korvatulehduksen jälkitarkastukseen.

Hyvää vkonalkua kaikille!

Täällä ollaan vielä! Ei synnytyksestä tietoakaan. Ja siitä limatulpastakin (?) on jo yli 3 viikkoa. Vauva potkii ja sätkii ja pyörii mahassa vielä tosi paljon. Eipä tuolla tunnu vissiin ahdasta ainakaan olevan! Tai sitten se etsii ulospääsyä. Joka päivä mietin, että syntyisipä tänään, mutta ei. Loppuviikko on kyllä huonoa synnytysaikaa, kun mummolla oli jotain menoja. Aikoi ne toki perua, jos vauva alkaa syntymään ja lapsenvahtia tarvitaan!

Isänpäivälahja on täälläkin vielä mietinnässä. Laurille on tällä hetkellä junat tosi tärkeitä. Ostinkin jo kaappiin valmiksi sellaisen puurautatien pätkän, jonka saa sitten kun vauva syntyy. Kummilta tilasin synttärilahjaksi lisää junanradan osia. Raukka katsoi eilenkin lelukuvastoa ja sanoi: "ei oo nunannata (=junanrata) meidän".

Kääk, lauri seisoo ovensuussa. Nukkunut päiväunia 30 min! PPitää mennä.

jaha, lääkitys alotettu, toivottavasti auttaa :saint: sitä päivää odotellessa.

Meillä on maa valkeena, ulos tekis mieli vaan ku tuulee nii jotta ite meinasin päivällä jäättyänaamastani 100m matkalla ni mitempä tuonne lapset heittää.. eio siis mitää pikkusta tuulen virettä vaan ite meinasin kippautua selälleen tuulen voimasta..

moiks

tässä yritän samaan aikana kirjotella kun poika taistelee nukkumaanmenon kans.. tuntuu että ei enää jaksa.. siis meikäläinen...
syönnin kans tapellaan, hoitoon jäännin kans tapellaan (tänään jäi pää punasena huutamaan), nukkumaanmenon kans tapellaan, vaatteitten pukemisesta ym ym ym.... :headwall: ja joka aisasta ihan tajuton huuto ja raivoaminen.. missä se minun pikkuinen sopuisa vauva on :whistle:
noh, kaiketi vähän äitiinsä tullut...

Peppi: hienoa että saitte Rasmukselle ajan niin pian!

Joo no nyt jää kommentointi.. ei nuku niin ei nuku... :headwall:

Iltaa!

Ihan samoissa fiiliksissä tässä Danjuskan kanssa. Täälläkin kaikesta tapellaan. Tosin jäi tänä iltana suht hyvin sänkyyn. Joko oli niin väsynyt ettei jaksanut enää karjua tai sitten yøvalon päälle jättäminen auttoi. Olen aina ennen jättänyt pimeään huoneeseen, jonne on hetkessä nukahtanut paitsi pari viime viikkoa. Hokee aina välillä että Otto pelkää tota ja tota niinpä aattelin et jos pelkää pimeääkin.

Lillukka ahkerana askartelee =) . Meillä on vaan hieman piirrelty. Nyt viimeisenä hittinä on ollut Ikeasta ostettu iso paperi rulla johon piirrän Oton ääriviivat ja Otto sitten piirtää kenngät, vaatteet ja silmät ym.

Jellona Meillä Otto innostuu joskus leikkimään yksikseen pitkiäkin aikoja, mutta harvemmin juuri silloin kun minä toivoisin.

Sirusta ja Otosta oli kiva kuulla. Onnellinen poika varmaan oli. Meilläkin on isoveli Otolle kaikki kaikessa, vaikka ei niin kovin usein nääkkään puhuu Ninne brurista (Sindre-Bror=veli) päivittäin.

Peppi: Edelleenkin toivon, että pian koittaa se aika kun saatte molemmat Samin kanssa nukkua. Mulla alkaa väsymys helpottaa ja etova olo on ehkä hiukkase lievempää, mutta en voi kehua voivani loistavasti. Seuraava ultra on 7.12.

Mies tuli alakerrasta kotiin. taidan käydä tervehtimässä kun en oo aikoihin ehtiny koko miestä näkemään kuin vilaukselta. Meillä on se kellariremontti vieläkin kesken :whistle:

Epelin synnytysta täälläkin jännitellään.

Vielä piti Gerberalle toivoa Onnea asuntokauppaan. Kävyn perheelle paranemista ja ihan jokaiselle iso :hug: .

:heart: :llä Kattinka, Otto ja Tiku+Taku

Töks töks onko muilla nää sivut tökkinyt pari päivää tosi paljon?

Pari juttua kirjoitan, jos nää onnistuis lähtemään!

Peppi laitan yytä jos vaan onnistun..

Käpy, toivottavasti auttaa! Paranemistuulia myös pojulle!

Danjuska, Siru ihmettelitte miten ehdin askarrella: olen kotona (hoitovapaalla), meillä on "vain" yksi lapsi tällä hetkellä ja toki sekin, että itse olen tosi tykästynyt askartelemaan ja kotona on mukavan kokoinen perusaskarteluvarasto, auttavat. Eikä se yhden jutun teko sit kestä kauaa aina. Tai valitsen tekemiset niin...

Muille :hug: !

Huomenta.

Joonatan ja Rasmus nukkuivat molemma alkuyön kauheen levottomasti :/ Joonatan tuntui jotenkin lämpimältä, mietin et oliko jotain oiretta siitä rokotteesta mahdollisesti... Rasmus heräili yön aikana miljoona kertaa, varmaan siitäkin johtuen, heräsi aamulla vasta 8.40 :eek: Mut eipä se miltään juhlalta tuntunut, kun heräili läpi yön vähän väliä :headwall: Ja nukuttaminen kesti.

Käytiin illalla poikien kanssa siellä mun tädin ja Rasmuksen kummitädin luona.

Siru: Kiva, kun kävit kirjoittelemassa :) En muuten oo maitohappobakteeria antanut, vois antaakin...

Epeli: :hug:

Koivunkäpy: :hug:

Danjuska: Voi sua :( Koitahan ystäväiseni jaksella :hug:

Kattinka: Olipa mukava, kun säkin kävit enemmänkin kirjoittelemassa :hug: Otolle rutistukset :heart:

Lillukka: Vastasin mailiin. Sivut on tökkineet taas harvase päivä :kieh:

Me lähdetään kohta asioille :D Meen siis valmistautumaan :wave:

Huomenta!

Pitäis rämpiä kaupaan, mutta siellä sataa ja tulee jajaja... Ja me ei päästä autolla

Oottekos Katinka harkinnut jonkun apulaisen ottamista siine teille sitten kun kaksoset on syntynyt?

Pepille :hug: . Ja kiva Käpy kun sait seuraa.

Mä eilen pistin aikajärjestykseen valokuvapinkan viimesen kahden vuoden ajalta. Nyt pitäis vaan liimata albumuun ja tilata lisää kuvia. Kun ne valokuvat loppu viime jouluun...

Hästi yö, valvottiin pojun kans vaatimattomasti reilu 4h yöllä yhteensä. nyt ei tunnu kamalan kuumalta mut yöllä ku pötkisteli viekussa ni tuntu että paisun, lääkkeet kun ei laskenu kuumetta vaihteeks mihkään.
Herättiin lasten kans sit jälkeen 9.

Smirge, en sit eilen saanu ommeltuu ku yhen rätin, isku niin tajuttoman kamalan olon, siinä sit kaverin kans molemmat näytettiin pahoinvoivilta, ja päätäkin särki antaumuksella.

Meilläkään ei tarvi ulkoilla tänään, lunta tulee taivaan täydeltä, tullu n.5cm yönaikana moista tavaraa, vaanku siellä TUULEEEEEEE niin tajuttomasti etttei mitään jakoja nakata isompaa pihalle ku itelläki henki salpautuu tuol..

Danjuskalle kovasti jaksamista! jutellaas taas jokupäivä mesessä!'

katinkalle masunkasvattelua!

Epelille lykkyä tulevaan,

Muille muuten vaan :hug: nyt menen rääkkäämään konetta. :wave:

Yhteistyössä