JOULUTÄHDET -05- MARRASKUUN KASAAN

helou!

onpas taas ollut rankka päivä.. ja osittain johtuu varmaan siitä että mieli laahaa taas asfalttia pitkin :(
No, kuitenkin hieman piristyin kun pyöräiltiin Tatun ja koiran kans semmoselle mukavalle metsäpolulle tuonne pururadan läheisyyteen.. siellä menikin tuotkiessa kaksi tuntia :D poika nauttii aivan suunnattomasti kun saa metsässä kuljeskella ja mättäissä möyriä :LOL:

Peppi:
Poika tuli. Oli valitettavasti joutunut tehole seurantaan mutta kaikki kuitenkin ok onneksi. Pikkuinen mies Tatun syntymämittoihin verrattuna. :heart:

Artulle täältäkin onnitteluja! :flower:
Kuten myös Katbelle! :flower:

Meillä alotettiin vehnän kokeilu eilen.. ainakaan vielä ei ole mitään tullut mut aika näyttää :whistle:

kohta alkaakin viikko olla jo lopuillaan.. hurja mitä vauhtia päivät kuluu..
 
Olipas nastaa syödä ilman että kukaan vinkuu mitään.. tosin kaverin kans meinattiin tylsistyy ku safkaa odotettiin, mietittiin mitä tapahtus jos alkas nakkelee jääpaloja..

Artulle onnittelut täältäkin!

Kylläpäs ramasee kun ei nukkunu päikkäreitä. Sais tuo appiukko tuon romusa nyt kasaan ni pääsis ukon viekkuun :heart:

Unettomalle jaksamista kovasti1 :hug:
 
Täällä väsynyt tyøläinen ilmoittautuu pinoon. Yøvuorolaisia tässä odotellaan, että pääsis kotiin.

Peppi: Toivottavasti pääsette sinne unikouluun ja se tuottais toivottua tulosta. Millon oot oikeesti saanut nukkua koko yøn viimeks? Me ollaan oltu onnekkaita pojan nukkumisen suhteen ( ja silti väsyttää) toivottavasti täst¨s seuraavasta tulee yhtä helppo.

Gerbsu
Onneks ei käyny kuinkaan ja terkut pojille.

Danjuskaa ? junaan oottelen. Tatulle Otolta iso Hali. Ois varmaan viihtyny metsässä kanssanne.

Katbelle: :flower:

Lillukka: Mukava kauppareissu teillä.

Yøkøt tuli joten raporttille.

Huomenna on sit se ultra. Muakin melkeen alkaa jännittää....
:heart: :lla Kattinka
 
Huomenta vaan kaikille!
Tänään pitäisi kestää anoppia tuntisotalla, huoh..
Yö oli jees, vaihteeks poika nukku, ei herättäny ku kerran mut ku könys meijän sänkyyn.
KAmala kun ei kroppa totu tähän aikaan taas, illalla sammuu ku saunalyhty kun klo lyö 23..
 
Heips.

Neuvolasta just tultu... Rasmuksella oli nyt painoa 7910g, oli tullut lisää n. 200g, pituutta oli jotain 68 tai 68,5, eli puolisenttiä-sentin tullut, se käyrä menee alaspäin ku liukumäki, jo siitä oli neuvolantäti huolissaan! Nyt jo ihan kunnolla, kun aiemmin aina sanoi, että katsotaan sit kk päästä jne.

Mut tähän meidän tilanteeseen, oli kovin huolissaan ja sanoi, että laittaa lähetteen semmoselle perhetyöntekijälle, jonka kautta sitten saadan apua ja hän tietää mm. enemmän Helsingin ensi- ja turvakodin tilanteista, jossa järjestetään sitä unikoulua. Sairaalassa ei ole kuulemma vuosiin täällä unikouluja järjestetty, sen hoitaa tuo ensikoti. Mutta tää perhetyöntekijä tosiaan tietää siitä sit enemmän. Ja häneltä saisi apuja tänne kotiin, lasten kanssa oloon yms., jos haluaa. Tää työntekijä ottaa muhun yhteyttä, yleensä kuulemma aika pian.

Laittoi myös Jorviin menemään nuo kasvukäyrät Rasmuksesta, jos ne kiirehtisi sitten sen ajan antamista, jota ei ole vieläkään kuulunut. Kuulemma yleensä nopeasti hoitavat nämä ihan pienet, ei kyllä osannut sanoa, millainen tilanne siellä Jorvissa nyt tällä hetkellä on.

Ymmärsi kyllä, että nyt ollaan tosissaan väsyneitä ja tarvitaan apua.

Sanoi, että Rasmuksen kohdalla kuulostaa, että joku olisi vikana.. "Yksinkertaisin" olisi se allergia, mut on olemassa niitä imeytymisongelmiakin, joita on kuulemma vähän vaikeampi todeta. Refluksista sanoi, että ei aina tosiaan esiinny sitä puklaamista... Ja sitä sanoi, että aina ei löydy sitten sitä syytä, vaikka yritettäisiinkin etsiä...

Kerroin, että saadaan apuja mun äitiltä paljon, mutta Samin äitillä on omia kiireitään niin paljon, ettei ehdi kauheesti autella..

Mutta tosiaan nyt laittoi lähetteet, että apua ollaan saamassa, toivottavasti pian!

Kerroin myös siitä, kun Joonatan on niin voimakastahtoinen lapsi, haluaa aina jotain ja jos ei saa niin alkaa huuto ja kiukuttelu, pää punaisena huutaa: ANNA ANNA ANNA |O Hakkaa päätä lattiaan ja seiniin jne. Ja sit myönsin, että aika usein annankin periksi, kun en kerkakaikkiaan JAKSA kuunnella sitä huutoa ja kiukuttelua kaiken tän päälle :ashamed: Ymmärsi hyvin ja sanoi, että sitä jaksaa sitten, kun on toisenlainen tilanne, kun saadaan nukutuksi ja kun ei ole näin paljon ongelmia, mitä meillä nyt tällä hetkellä on.

Danjuska: Toivottavasti serkun poika pääsee pian teholta pois!

Katinkan ultrakuulumisia odotellaan jo kovasti!!! Moneltakohan se aika on?? Laittaispa sitten heti tekstiviestiä :) Just neuvolassakin puhuttiin tai kysyttiin, koska olen nukkunut yön kunnolla, enkä ihan oikeesti muista!! En pariin vuoteen :ashamed: :|

Jospa sitä ottais itellekin jotain aamupalaa vihdoin...
 
Huomenia!

töissä olen, mut pikaisesti oli pakko tulla pepille jotain sanoo.

ensinnäkin yksi pieni kivi vierähti sydämeltä, kun luin juttusi. nyt vaan toivotaan että se konkreettinen apu tulee ja pian. ensi vkolla siis. yhtään enempää ei sitä aikaa saa mennä. mulla on monta asiaa mitä minä aina vatkaan päässäni nykyään ja yksi on teidän jutut. jostain syystä. jaksuja kovasti. :hug: :hug:

kattinkan ultrakuulumisia odotellaan jännityksellä. toivotaan että siellä kaikki ok. :)
 
Kiva Peppi kun se neuvolan täti otti teidät nyt tosissaan. :hug: :heart:

Meidän toissa yö oli syvältä itse valvoin varmaan 3 tuntia, joista sami kaksi. Lopputuloksena oli se että mulla oli eilen hartiat aivan jumissa kun herättiin eilen kymmenen aikaan. Oksetti ja näin melekin tähtiä näin, hyvä etten itkua vääntänyt. Mutta onneks poju nukkui viime yön hyvin.

Sami oli myös siellä puistotädillä taas tänään. Nyt jo tunnin. Yhden kerran oli kuulemma kaivannut, mutta sitten onneksi oli tullut lakaisuauto ja vienyt aatokset muuanne.

Tytöllä on taas jokin uhma päällä :| . Samin uhma ilmeneepöljän homina ja yleisenä kuulemattomuutena.
 
pikaisesti kävin lukaisee.

KATBE onnea :heart:
PEPPI onneksi on nyt lähete ja saatte apua myös ensikodista, voimia :hug:

UNETON tiedän tuon tunteen kun on harjoittelija. Kun mie vaihdoin alaa ja olin opiskelijana töissä (oppisopimus) jouduinkin vastaavan tehtäviin! oli aikas paljon stressiä sen takia.

opmaa ja poikien napaa.
Veeti oppi kääntymään mahalleen, sen myötä yöt ollu hiukan levottomia. kehto heiluu kun toinenkoittaa unissaan kääntyillä :LOL: ei kyllä yöllä naurata.
Pojat parantuneet flunssasta ja atelle tainu puhjeta kulmahampat, kun viime yönä nukkuin hyvin ja heräs vasta seiskan jälkeen. ja meni nukkuu jo 11 jälkeen.
Veetillekin tullu rytmiä, nukkuu parit pitkät päikkärit ja yhet pienet illalla.
nyt pitäs opetellä tuota pullosta syömistä. kk päästä olis kaverin synttärit ja sinne tahtois mennä ilman poikia.

Joululahjoista: Atte tykkää dubloista ja niistä autoista, sille tulossa betoniautoa, lakaisukonetta, roska-autoa.
Kestosuosikkina olleet rummut tulee sit meille. halutaan kai sitten ihan kunnolla kiousata itseämme kun ne hommataan :LOL: mut poika on nyt vuoden rummutellu ja rakentanu rumpuja ja koneella pitäs kattoo aina rumpaleita :D

Veeti on ruvenny ääntelee tosi paljon ja kiljumaan :D
voitte kuvitella ettämeillä ei ole hiljasta kuin illalla kun pojat nukkuu.

nyt veeti kaipailee seuraa joten mentävä on

terkkuja kaikille KATINKA tule kertoo uutisia :heart:


syksyä

 
Hienoa Peppi85 että alatte saamaan apua =) =) :hug:

Kiitos tigru78 =) Kyllä välillä on itku lähellä, mutta hampaita kiristellen jatketaan...
Kurkkasin muuten sun profiiliin ja voi että :heart: :heart: :heart:

 
Rasmus nukkuu päiväunia edelleen :eek: Vähän oon ihmeissäni et mites nyt tälleen... Heräsi kyllä tossa reilu tunti sitten, piti nukuttaa takaisin. Joonatan heräs tossa parikyt minuuttia sitten.

Jellona: Voi sua :'( :hug: Aivan ihana olet!! :heart:

Kiitos myös Smirgelle, Tigrulle, Unettomalle ja Koivunkävylle, miten oottekin kaikki niin ihania :ashamed: :hug: :hug: :hug: :hug: :heart:

Kiva oli Tigrun kuulumisia lukea! Voin kuvitella sen hiljaisuuden, meilläkin se aina yllättää, kuten iltaisinkin :LOL: Rasmus myös kiljuu ja karjuu, hyväntuulisia karjahduksia siis :D

Uneton: Sulle lähettelen edelleen jaksamisia :hug: Voitkohan sanoa vaikka koulun työssäoppimisohjaajalle sun tuntemuksista, josko hän painottaisi, että olet siellä töissä HARJOITTELEMASSA?

Koivunkäpy: Huuteles mesessä, jos oot paikalla. Lähen tästä kyllä alle tunnin päästä, mut illalla oon taas koneella...

Rasmus menee mun spinning ajaksi kummitädilleen, se sanoi eilen, että haluaa leikkiä Rasmuksen kanssa :D Ja sehän sopii =)

Vähän on huojentunut olo itellä, jos nyt ruvetaan apua saamaan...
 
Mä sain viestin kans, en tiennyt, että saako täällä kertoa vai olisko Katinka halunnut itse kertoa... mut aivan ihana juttu!! :heart: Onnea tätäkin kautta koko perheelle :flower: Ihan kylmätväreet menee selkää pitkin, hyvässä mielessä siis ja itku ei oo kaukana :ashamed: :)
 
puoli unessa ilmottautuu vahvuuteen..

Kattinkalle isot onnen toivotukset. Hyvä mieli tuli kun viestin luin =)

Peppi: Hienoa että saatte apua. Toivottavasti pian. :hug: paljon voimia!

tänne ei mitään ihmeitä.. mieli on aivan sään kaltainen.

Huomiseksi varasin itselle ajan parturiin... väriä en raski laitattaa mut laitan ite kotona.

poitsun kans jatkamaan leikkejä..

 
Oikein paljon onnea Kattinka ja Katbe! :heart: :flower:

Meille ei kuulu hyvää. Meidän vauva on kuollut kohtuun :'( Viikonloppuna aloin jo huolestuneena seurailemaan, ettei yhtään tunnu liikkeitä, ja rakenneultrassa sitten tiistaina ikävät uutiset varmistuivat. Siihen asti sentään pieni toivonkipinä oli jäljellä. Kävin eilen naistentautien polilla ja sain kohdunsuuta kypsyttävän tabletin, huomenna sitten pitäisi mennä käynnistykseen. Lapset menee mummulaan joten mies pääsee sentään mukaan.

Tänään jotain hyvääkin, käytiin pojan kanssa kipsinpoistossa, ja käsi oli parantunut oikein hyvin. Vähäksi aikaa sentään sai muuta ajateltavaa. Lapset ovat kyllä ihanasti koittaneet äitiä piristää, surullisia hekin ovat kun ei vauvaa tullutkaan. Kunhan nyt huomisesta selviäisi, niin jospa se siitä vähitellen.

Nyt ei oikein jaksa enempää, :hug: kaikille
 

Kattinkalle ja perheelle tätäkin kautta älyttömän paljon onnea!! Hirvityksen tunne on normaalia, mut tiedän, että pärjäät hyvin!! Ihanaa :heart: Kaksi suloista pikkuista samaan aikaan :heart: :heart: Loppuraskaus ja synnytyskin sujuu varmasti hyvin, älä huoli!

Meillä ei ole enää pientä vauvaa, vaan iso touhupakkaus :heart: Masullaan ollessa koittaa päästä konttausasentoon!! :eek: Ja selällään nytkyttelee itseään paikasta A paikkaan B... onneksi ei kuitenkaan pitkiä matkoja, vaan silleen, että matolta pois!

Mies tulee huomenna illalla kotiin ja kunhan kauppareissu tehhään, niin sitten ollaan vaan vkl kotona! Mies on tehnyt niin julmetun pitkää päivää, että ihan minua hirvittää!

Huomenna lähdetään pikkupoikasten kanssa ostamaan isänpäivänlahjaa, piti jo tänään mennä, mutta vettä satoi, niin jätettiin väliin.

Nyt taidan mennä katsomaan joko pannari on valmista :p

Peppi, vielä pitää sulle sanoa, että ihanaa, että apua saat(te)! Ottakaa se apu avoimin mielin vastaan!!

Nyt meen... Kattinkan ihanat uutiset saa minutkin hykertelemään :D
 
Voih ihanaa!
Tulin lukemaan, josko Katinkasta olis kuulunut, ja olihan sitä! Itku tuli silmään täälläkin, oikein paljon onnea Katinkalle. Virtuaalihaleja lähetän.
Ja samalla huomasin, että ei ollu Katinka ainoa raskautunut viime lukemisen jälkeen. Eli Katbelle ihan yhtä suuret onnittelut myös!
*oma vauvakuume nostaa päätään*
Meillä täällä kotona asuu yksi paha uhmis ja hiukan ylityöllistetty äiti koulutöineen. Mulle tuli yhtäkkiä (kun kela opintopisteitä kyseli) mieleen, että palauttamattomia raportteja on ihan miljoona. No päätin sitten tehdä ne asap, jottei sit tarvii myöhemmin niitä enää murehtia. No oon tänään tehny jo 2, joten nyt on ihan hyvä mieli. Huomenna yritän tehdä ainakin yhden, vaikka menenkin meidän myymälään töihin. Meillä on siis avattu nyt ihan oikea kauppa, ja se on aika iso asia näin yrittäjän kannalta. Jänniä aikoja.
Matias on nyt tän viikon ollu hoidossa kuulemma tosi kränkkä.. vissiin vie taas hoitoon totuttelu hetken, viime viikollahan me oltiin lomalla. Kovasti temppuilee ruoan kanssa (myös kotona) ja osoittaa mieltä usein ja KOVAA!
Yritän sit vaan pyhittää illat halailuun ja yhdessä olemiseen, ettei illat mee ihan plörinäks. (nyt tosin Matias kattoo buuklubbenia ja mies kuorsaa sohvalla, mä en tajua miten se pystyy!?).
No juuh, kauheasti iloisia jaksamisterkkuja kaikille, kyllä mä täällä taustalla kokoajan lueskelen.
Peppille, unettomalle, koivunkävylle ja muille arjen sankareille jaksamista!

JA HETI MUOKKAAMAAN! Voi Kuusikon äiti, pahoittelut täältäkin ja suuren suuri hali. Tuska on varmaan uskomaton. :hug: .

Haleja
-k&m-
 


Jos voisin henkäistä yhdenkään
raskaan huokauksen puolestasi,
itkeä yhdenkään kyyneleen puolestasi,
kärsiä edes hetken surua ja ikävää puolestasi,
mikä sinua auttaisi ja lohduttaisi,
niin sen tekisin!
Mutta sydämessäni olen ajatuksin luonasi
ja pyydän sinulle apua, lohdutusta ja voimaa.
-Marleena Ansio-

Kuusikon äiti, olen todella pahoillani :'( Jaksamista sinulle, miehelle ja lapsille!! :hug:

Gerbera perheineen
 
Huh mitä viestejä täällä tänään. Siis niin erilaisia.

Kuusikonäiti
:hug: sanoja ei oikein löydy, mutta oikein paljon jaksamista teidän koko perheelle. Ja paljon voimia huomiseen päivään. Hiljaiseksi vetää...

Katinka teidän perheelle OIKEIN PALJON ONNEA :flower: :heart: !

Nyt ei osaa kirjoittaa muuta.
 

Yhteistyössä