JOULUTÄHDET -05- MARRASKUUN KASAAN

Moikka siskot!

Mä oon oppinu ottamaan tosi lunkisti nää tyøpäivät, joten tässä nytkin konttorissa istuskelen. Mun tyøpari on hiukan ärsyttävä. Høpøttää vaan kaikkea ihan tyhjänpäivästä enkä just nyt jaksa kuunnella, joten tulin tänne pakoon høpøttelemään teille tyhjänpäiväsiä.

Smirge kyseli apulais suunnitelmista. Oon kyl miettiny, et jos tää meijän nykynen Oton hoitaja viihtyis täällä niin hyvin, että jäis tonne meijän yksiøøn asumaan ja ehtis tarvittaessa vapaa-ajallaan pikkasen autella ja vähennettäs se sitten vuoktasta. Ei ois kyllä ihan hassu ajatus hankkia au pairiakaan, mutta eikøhän sitä kolmen kans vielä pärjää. Leikkikehän olen kyllä päättänyt ostaa. Ihan alkuun on mies varmaan pari kuukautta kotona kun on kesäloma-aika.

Lapsen hoitaja soitti äsken et Otto oli oksentanu
:( . Meillä ois sunnuntaina lomalle lähtø, joten toivottavasti ollaan terveitä silloin.

Jokos se Epeli on lähtenyt?

Täytyy kai rientää tyøn pariin.

T: kattinka

Moi kaikille :wave:

Alkuviikko on ollut tosi raskas, niin töissä kuin kotonakin, huh.

Kiitos kysymästä, Peppi85 :wave:
Töissä on ollut kiirettä, päivät menee melko nopeasti.
Hieman parempi mieli on nyt ollut, ihmettelen vain sanan "kiitos" sanomisen vaikeutta joillakin....

Käpy kiitos terkuista =) :wave:
Jaksuja sulle!

Niiskuneiti onko Joonas ollut nyt miten mustasukkainen vauvasta, vai onko ollenkaan?

Siru2006 :hug: :hug:
Meillä täälläpäin olisi iltapäiväkerhon maksu joko 60 tai 80 ?, riippuen onko alle vai yli 3h :whistle:
Meillä tyttö ei sitä tällä hetkellä tarvitse.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille :wave:

Mun kummityttö täyttää tänään vuoden :heart:

Ulkona rämmitty.

Unettomalle myös hurjasti voimia.

Poju ei nuku, vaikka sai kävelläkkin ulkona. Mä oon yhä enemmän ja enemmän kallistumassa sille kannalle, että meen ens elokuussa töihin jo ihan senkin takia, että tammiskuussa täällä on hyvin vaikea saada hoitopaikoja. Ja mä haluun Samin tohon Kipparin päiväkotiin, jossa tyttö käy eskarissa.

Käpy on mulla tuollaa kertiksiä, mut ois kiva jos saisit paketin tällä viikolla postiin. Mut omien voimien mukaan toki.

Alkuperäinen kirjoittaja smirgelaine:
Ihan pelottaa. tyttö menee kuiteskin kouluun jo ens syksynä.

Ei mun tarttenut pelätä pyssyjä kouluaikana. En mä tytööle aio tosta kertoa, enkä anna nähädä moista.

Vetää vaan niin hiljaseksi ja surulliseksi.
kieltämättä.. voi vaan miettiä miltä vanhemmista tuntuu..
Ei tainnu tyypillä olla lääkitys kohdallaan, mitä kuullu siitä youtuben pätkästä ja irc?gallerian teksteistä..
Toimun käsien vapina vähän haittaa ompelua, voisin vaahdottaa kermaa ilman vatkainta..

Huomenta.

Kyllä järkytti täälläkin tuo kouluammuskelu-uutinen eilen, miten voi Suomessa tapahtua semmoista :'( Hirveetä! Aivan kauheeta :( Anopin serkun tyttö oli päässyt juuri pakenemaan hyppäämällä opettajan huoneen ikkunasta, heti sen jälkeen oli rehtoria ammuttu :eek: :( Sellaisen viestin anoppi eilen illalla laittoi.

Meillä oli tosi huono yö, Rasmus heräili ja oli hereillä taas varmaan 30min välein ja nukuttaminen kesti ja kesti |O Silmät ristissä täällä ollaan, varsinkin Sami :ashamed:

Kattinka: Pikaista paranemista Otolle! Toivottavasti pääsette lomalle, minne olette menossa?

Uneton: :hug: Justhan sä vasta kerroit, kun sun kummityttö oli syntynyt ja saanut nimen jne. Nytkö siitä on jo vuosi? :eek: Oletko paljon nähnyt häntä? :)

Smirge: Mä oon ollut Kipparin päiväkodissa työharjoittelussa 5 viikkoa =) Se oli niistä päiväkodeista kyllä ehdottomasti kivoin, jossa harjoittelemassa oon ollut (oon ollu aika monessa tääl Espoonlahdessa). Jos mukaan ei oteta ryhmistä, jossa viimeisen harjoittelun tein, sinne haluaisin omat lapset sitten aikanaan, jos vaan olis mahdollista... Toivottavasti saat Samin sinne hoitoon, sitten kun tarve on!

Koivunkäpy: Miten teillä voidaan? :hug:

Mulla olis hieronta-aika tänään! Sami sillon äitienpäiväksi osti mulle lahjakortin, joka menee tällä viikolla umpeen, vihdoin saatiin varattua aika! Mua on jarruttanut se, kun se hieroja on mies :ashamed: Mut enköhän mä selviä :LOL:

Pepille rentouttavaa hierontaa! ja yleensä mies hierojat on parempia, tää on vaan mun mielipide..
Yö meni ihan hyvin, poika ei valvonu ku tunnin verran, jee!

Tk:lle pitäs raahautuu, voi vaan olla kiva ajella kun on lunta tullu liki 10cm ja auraa ei näy missään.. meneehän se tuolla isoilla teillä ei siin mitää mut tää meijän tie on vähä semmonen et heikkohermosta hirvittää.. :LOL:

Ihana kyllä et sato/sataa lunta, meillä on siis toissapäivästä asti satanu liki kokoajan..
Pääsee tänää uulos jos ei jäpällä eää nouse kuume, ainaki A pääsee ulos kun ei tuule enää niin jotta liitoon lähtis..

Pojan tuomio on tuhkarokko, eli ei saa toista mpr rokotetta sit 6vuotiaana kun noin ropakkaan reagoi. ei tullu karanteenia koskaon rokotteesta tullu.
Täällä on ihana keli, liki 0 asteet, lunta sataa, tosin ihan hlvetin liukasta tuol on..

Ja smirge, joku valo pää unohti ottaa nuo rätit mukaansa kun äske läks :kieh:

Heippa!

taas on päivät hujahtanut ohi vauhdilla töissähän nuo menee. ja illat touhutessa noiden energia muksujen kanssa. pitänyt antaa pojille enemmän huomioo ja muuta, kun on hiukan akuutti tilanne meillä.
nyt on onneksi maalämpö juttu ratkennut..tilataan siis uusi höskä kokonaan meille, toi nykyinen vuotaa jotenkin. ollaan käyty tälläkin vkolla porukoillani saunassa.
Mikkis valvo puolittain yhden yön tässä ja sit kävinkin näyttää sen korvat, mut terveet olivat. yskää sillä on ollut vaihdellen jo pitkään. ja ulkona jos touhuaa enemmän niin sit alkaa yskittää enemmän. viime yön sain jopa pitkästä aikaa taas nukkuu kokonaan omassa sängyssä, kun muutaman yön nukuin patjalla mikkiksen huoneessa. :)

danjuska, meillä on ihan samanlaista. välillä tapellaan ihan kaikesta ja kovaa ja korkealta huudetaan välillä kaikki, kun ei jaksa. jaksamisia kovasti. :hug:

meillä mikkis kattoo vaihdellen tv:tä,teletapit ovat ainoat mitä jaksaa kunnolla katsoo ja luonto-ohjelmat. muuten seurailee aina välillä jos tv päällä, mut mitää pikku-kakkosta ei jaksa seurata juuri ollenkaan.

kattinka, mukava kuulla teistä. kovasti jaksuja ja masunkasvatus intoa.

meillä ei ole vielä lahjoja osteltu, eikä paljon itse lapsille ostetakaan. 2 varmaan lahjaa tiedän mitkä aleksille ja mikkikselle pyydän porukoiltani..A saa petauspatjan sänkyyn niin siis joululahjaksi ja M maton huoneeseen. äitini tykkää ostaa tarpeellisia juttuja niin parempi jotain tarpeellista kuin jotain krääsää mitä on ihan hirveesti. mikkiksellä on oikeestaan ihan kaikkee ainoastaan ruokailuvälineitä olen pyytänyt yhdeltä kummilta joululahjaksi/synttärilahjaksi. aleksi nyt noita joululahjoja kyllä kehittaa ihan pilvin pimein. :D

gerberan, asunnonmyyntiin onnea! toivottavasti menisi kaupaksi.

me käytiin aamupäivällä kaupat tyhjentää..pojille rukkasia ja itelle neule sekä jonkinlainen isänpäivälahja.

mut nyt ei ajatus juokse hirveesti..ollaan herätty jo 6 joten taidan kääntää itteni sänkyyn.

:hug: ,Kaisa

Heippa kamut :wave:

Täälläkin ollaan erittäin järkyttyneillä mielin tuon Jokelan tapauksen vuoksi :'( Aivan kauheaa! Aina olen ajatellut, että lapsi on ns. turvassa koulussa, mut eipä nykyaikana taida enää ollakaan.

Koivunkäpy, meillä kans Aleksi sai kovat reaktiot tuosta mpr-rokotteesta. Oli ihan kauhea näky!

Kattinka, joko Otto on kunnossa? Pääsettekö lähtemään lomalle?
Oletko töissä kertonut, että odotat tuplia? Ota vaan luvan kanssa töissäkin ihan rennosti!

Me jätettiin äskettäin ehdollinen tarjous siitä asunnosta, mistä ollaan erittäin kiinnostuneita! Nyt vaan odotellaan!! Jänskättää!!
Oma asunto laitettiin tarjouskaupalla (uusi juttu Kiinteistömaailmalla), joten sitäkin jännäillään, saadaanko tarjouksia! Sunnuntaina on seuraava näyttö.

Wernerillä on pikkuruinen nuha, ei valu, mut jonkin verran tukkoisuutta on. Jullella on edelleen lämpöä ja just sen kuuloinen yskä, että kurkunpääntulehdus on tulossa. Mies on kotona tän ja huomisen, hälläkin edelleen lämpöä. Itse olen vielä kunnossa, kurkku on vähän kipeä, mut ei sen kummempia oireita.

Nyt rakentelemaan Julben kanssa legoilla :heart: Harmittaa, kun ei ulos päästä lumeen möyrimään!

Huomenta. Me tosiaankin hillutaan täällä vielä yøpuvuissa. Yøllä Otto itkeskeli ja pyysi lääkettä pyllyyn. Sitten kun hain supon niin huusi apua, apua, mutta laitoin sen kuitenkin. Puol 11 vasta nousin yløa ja Otto hetki sen jälkeen. Mieskin oli eilen huonovointinen ja oksentanut pari kertaa. Lapsenhoitajalle se sitten iski yøllä... Omasta pahoinvoinnista nyt on vaikea sanoa mistä johtuu. Tøihin en kuitenkaan mee enää tällä viikolla.

Otto vaikuttaa kuitenkin jo pirteämmältä ja mies läks kauppaan, joten kyllä kai sunnuntaihin ollaan taas matkakunnossa. Ollaan menossa tuttavaperheen kanssa Teneriffalle viikoks. Varattiin tää matka jo kesällä ja ihan kiva lähteä vaikkei mitään rantalomailijoita olla, mutta ehkä tää on hyvä vaihtoehto pienen lapsen kanssa.

Gerbsu: Kyllä ne tøissä tietää. Kerroin kyselijøille totuuden heti kun ite tiesin. Kaikki kuitenkin tiesi hoidoistani ja siirrosta.

pitäs varmaan lähteä pukeutumaan.

Kivaa päivää kaikille.

T: Kattinka

Heh, menin vähän sekaisin, kun luin tekstejä kiireellä ja sit olikin allekirjoittajana kaisa... Hetken mietin, että mitä mä oikein olen kirjoittanut! :LOL: Terkkuja vaan jellonalle!
Ja Gerbera, ei olla vielä käyty katsomassa. Lauantaina on vasta näyttö ja 24. päivään asti saa jättää tarjouksen. Mies on ollu nyt jotenkin kauheen negatiivinen sen kämpän suhteen, mut luulen, et se yrittää vaan pitää mut maanpinnalla. Ja se on kyllä tarpeen. Uskon kyllä, että jätetään siitä jokatapauksessa tarjous, oli missä kunnossa vaan, kun remontoitavaahan me ollaan aikaisemminkin etsitty ja tää täyttää monet toiveet. Ainoa on vaan sit se, ettei tietty yhtä nopeasti sinne muuttettaisi. Meidän kun kannattaisi sit kuitenkin ainakin mun opparin ajan pitää tää suht edullinen opiskelukämppä.
Mua jänskättää ihan pirusti ja osaan uskoa, että sama fiilis on siellä teillä.
Peukut pystyssä nyt sit vaan viikonloppuun.. tuun ihan varmaan sitten kertomaan, että minkälainen se oli sisältä.
Ainiin, on pitänyt kysyä, että viihtyykö Werneri vielä liinassa? Yhdellä ystävällä on kahden kuukauden päästä laskettu aika ja pyysi liinaa lainaksi... ei siis todellakaan mitään kiirettä vielä, kunhan sanon, kun just nyt muistan.
Kaikille oikein paljon taas halauksia ja terkkuja, eilisen kaltaisina päivinä muistaa mikä on oikeasti tärkeää.
Te ootte rakkaita.
:heart: :hug: :D
-se toinen kaisa-

Iltoja!

enpäs minä taas ajatellut kun ton nimen tuonne perään laitoin. :D terkut vaan takas kaimalle. :wave: kiva kun olit käynyt kirjoittelemassa. toivottavasti teillä kävis flaksi asunto homman kanssa. =)

kattinkan perheelle kovasti lopullista paranemista. toivotaan että pääsette matkaan. ja ilmat suosisi. oikein ihanaa reissua jos en muista myöhemmin toivottaa. :hug: =)

gerberan perheellekkin paranemisia kovasti. :hug:

meillä täällä katellaan jääkiekkoa ja vietellään ihan normaalia perhe iltaa. mikkis nukku 2,5h päikkäreitä, joten joskus tunnin päästä saadan pojat nukkumaan. josko yö menisi hyvin ja nukkuisi aamullakin hiukan pidempään kuin tänään. mulla onkin viikonloppuna yövuorot vaihteeksi niin tulen yöllä taas kirjoittelee viimeistään. :D

mitäs muiden torstaihin??

Missä kaikki on?? :eek: Koivunkäpy? :attn:

Meillä kävi aamulla se perhetyöntekijä. Saatiin jotain vinkkejä, mitä voidaan nyt kotona tehdä, ainakin siihen asti, kun selviää, onko Rasmuksella allergiaa tms. Täytyy kattoa, koska ja miten niitä aletaan tekemään...

Sen jälkeen mentiin heti Joonatanin kanssa kirkon viereiseen leikkipuistoon, sinne tuli myös mun kaveri kahden poikansa kanssa. Mukavaa oli, mut KYLMÄ, mulla siis. Ja satoi vettä :/

Eilen kävin kaverin kanssa lääkärissä, vähän ikäviä uutisia, mut ei niistä vielä enempää, ennen kuin tulee asiaan varmuus :/

Niin joo, nyt on niskat kipeinä hieronnasta. Oli jo eilen kosketusarat. Mut pylly ja jalkalihakset kipeyty :eek: En ymmärrä...

Koivunkäpy: Miten Ville voi?

Gerbera: Tsemppiä asuntojuttuihin!

Kattinka: Ihanaa reissua teille B)

Kaiza: Tsemppiä myös teidän asuntojuttuihin!

Ei tästä kirjoittamisesta tuu mitään, kun isompi raivoaa :wave:

Täällä odotetaan appiukkoa saapuvaksi.
Viljami voi suht ok, meinaa vaan vissiin taas nostaa lömpöä :/ mut ei auta, tänään on pakko käydä kaupassa jos en meinaa tappaa itteeni nälkään..

Peppi, toivottavasti kaverillas on kaikki ok!

Heipparallaa :wave:

Juliukselle varasin iltapäiväksi lääkäriajan. Epäilen korvatulehdusta. Nyt on 7 päivä kun on lämpöä ja viime yönä jonkin verran itkeskeli. Muuten on ollut reipas ja on syönyt suht hyvin.
Meni nukkumaan jo puoli 11 aikaan, kerkiää hyvin nukkua, kun aika on klo 13.15.

En osaa sanoa, johtuuko Wernerin tukkoisuus tosiaan vaan kuivasta sisäilmasta vai onko pientä nuhanpoikasta. Muita oireita ei ole, nukkuu yöt hyvin ja syö tisulia hyvällä ruokahalulla :D

Peppi, millaisia vinkkejä saitte? Millos te sinne reissuun lähdette? Mä olen kans vieroksunut mieshierojia, en tiedä miks. Yhden ainoan kerran olen hierotuksessa ollut (naisella) ja oli kyllä ihanaa! En kyllä kipeytynyt lainkaan ja niinhän nuo sanovat, ettei niin kovaa saisi hieroa, että paikat kipeytyy. Jaksuja lähettelen sinulle!! :hug:

Kaiza, huomasin eilen, että laitoin sulle väärän nikin, sori!! Liina joutaa takaisin sinulle, Werneri kyllä siinä viihtyisi, mut en jaksa kantaa :D Laitan sen sulle piakkoin tulemaan!

Asunnon myyjät antoivat meille vastatarjouksen. Uusi tarjous kyllä jätetään, mut odotellaan ensi viikolle.

Aleksi otti aika rankasti nuo Jokelan tapahtumat! On sisimmältään tosi herkkä :heart: Juteltiin asiasta uudestaan ja loppuilta sujui sitten hyvin.

Semmottia. Millainen teidän isänpäivämenuu on? Meillä vielä aamupala on arvoitus, käydään illalla Aleksin kanssa kahestaan kaupassa valkkaamassa jotakin kivaa hyvää. Ruoaksi meillä tehhään lasagnea miehen pyynnöstä ja kakun asemasta teen vaniljaisen marja-omenapiiraan. Ohje löytyi meidän perhe-lehdestä. En ole koskaan aiemmin tehnyt, mut kokeillaan =)

Mutta nyt kutsuu pyykkihommat!

Palailemisiin!

T. Gerbsukka

Heipä hei!

Täällä vielä yhdessä koossa. Lauri lukee omassa sängyssään lelukuvastoa, eikä kuulema halua nukahtaa. |O . Onneksi se uni kuitenkin tod.näk. jossakin vaiheessa tulee!

En ole jaksanut kirjoitella, kun ei meille mitään kuulu, eikä mitään ihmeellistä tapahdu. Eilen vedin Lauria vähän pulkassa, eikä edes supistanut, vaikka matkan varrella oli ylämäkiäkin!

Kattinkalla varmasti ihana loma tiedossa, toivottavasti ehditte parantua!
Peppi aikoiko se perhetyöntekijä tulla vielä uudestaan esim. sitten, jos selviää ettei Rasmuksella ole mitään allergioita tms? Tuntuiko siitä käynnistä oikeasti olevan hyötyä teidän jaksamiseen?

Asuntoihmisille pidetään täälläkin peukkuja!

Mukavaa perjantaita kaikille! Minä jään taas yksin sairaalan lähelle, kun poijat lähtee mummolaan!

T:"Saisinpa tänään vauvan"-Epeli

Päivää!

Meillä herättiin jo 6 jälkeen. Mutta onnkesi poju nukahti puol ysin aikaan päikäreille, joten tämä äiti paineli myös unille.
Me lähdettiin eilen eskan jälkeen käymään äidin luona. Ja ukko haki sitten meidät illalla pois.
Nyt aattelin kokeilla jotain hurjaa pentujen kanssa eli leipoa pullia. Tosin vain puolikkaalla taikinamäärällä. Kun ei oikein viittis mennä uloskaan.

Katinkan poppppoolle mukavaa lomaa, Kävyn pojalle paranemmisia ja epelille lähetetään jaksamista loppumetreille. Ja toivottavasti Peppi vinkeistä ois hyötyä sekä toivotaan että kaverillasi olisi kaikki ok.

Epelille piti tulla sanoo et kokeiles ite laskee sillä pulkalla, kaverin kans naurettu et takuu varma synnytyksen käynnistäjä, kunnon röykytyröy mäkeen ja sit makkaran paistoon, kyllä se aamuyöllä se synnytys käynnistyy. harmitteli vaan ku seuraava syntyy kesällä et ei voi samaa kokeilla.. :LOL:

Moikka!

Me käytiin vesisateessa puistossa ja sit askarreltiin isänpäiväkortit. ja kaikki onnistuis muuten mukavasti, mut mikkis ei ole luotu siihen hommaan muuta kuin sotkemaan. :/ =)

Meille tulee illalla miehen eno kylään yhdeksi yöksi. huomenna minä nukun aamusta. päivällä mies ja aleksi menee srk:n 4-vuotiaiden tapahtumaan. illalla tulee siskoni lasten kanssa. meillä ei isänpäivästä ole juuri tietoa. ruoasta nyt puhumattakaan..jonkun kakku jutun meinasin leipoo mut katotaan jaksanko missään vaiheessa. sunnuntaina mies ja aleksi käyvät sellaisessa isänpäivä liikunta jutussa päivällä, mut muuten ei tosiaan mitään ohjelmaa. :)

epelille, vauvan odotus jaksuja. :hug: jospa pikkuinen syntyy isänpäivänä. =)

mun pitäis jaksaa pestä keittiön lattia ja tehä kaikkee muutakin, mut ei vaan hirveesti kiinnosta. lähettäkää mulle jotain piristystä.

kuis danjsuka jakselee?

ja kaikki muutkin saa tulla kirjoittelee niin onpahan mulla paljon lukemista yöllä. ;)

palailen sitten..

Yhteistyössä