JOULUTÄHDET -05- MARRASKUUN KASAAN

Maanantaita!

Olipa rankka viikonloppu. Sinne sun tänne viiletettiin koko ajan ja oli paljon asioita mietittävänä. Nyt olen ihan tyytyväisenä kotona yksin tekemässä töitä... kuten näkyy. :LOL:
Yritin lukea tekstit tarkkaan, mut en tiedä menikö multa jotain ohi. Kävikö Gerbera teillä joku katsomassa asuntoa? Ikävää, että teillä sairastellaan. Meilläkin on kaikilla pientä flunssaa, mut ei nyt ainakaan vielä mitään sen suurempaa ja toivottavasti ei tulekaan. Tsemppiä.
Mietin muuten paljon teitä kaikkia viikonloppuna. Mm. Epeliä, että onkohan siellä jo jakaannuttu?
Me käytiin lauantaina katsomassa sitä taloa. Heti kun astuin sisään näin sen talon potentiaalin ja sen kuinka ihana koti me siitä saataisiin. Toisaalta samalla sekunnilla tajusin, että kuinka paljon rahaa ja työtä se vaatisi, eikä meillä ole oikein kumpaakaan niistä. Me ei olla oikein ehditty asiasta jutella, mut mies laskeskelee, että mitä siitä voisi tarjota ja kuinka paljon menis korjaukseen rahaa (rakennusalan ihminen kun on). Aikoi myös tarkistaa paristakin paikasta, että onko siihen remontointiin mahdollista saada tukia, kun on suojeltu kohde. Jos se tuntuu rahallisesti järkevältä ratkaisulta, niin uskon, että jätetään tarjous. Se olis sit semmonen talo, että siitä ei tarvitsisi koskaan muuttaa mihinkään jos vaan työt pysyy samoilla nurkilla. Mut huoh, kun on vaikea asia. Monta kertaa oon myös miettynyt näitä muita asiaan vaikuttavia tekijöitä, kuten mun valmistumista ja työn hakua, aikaa matiaksen kanssa ja sitä toivetta siitä toisesta lapsesta. Vaikka en hetkeäkään kadu meidän aikaisempia ratkaisuja, niin ymmärrän nyt hyvin, miksi jotkut haluaa sen talon, 2 autoa ja koiran, ennen kuin tulee lapsia...
Mä olin myös jotenkin toivonut, että jos se olis semmonen talo, jossa vois asua samalla kun remontoi, että josko me päästäisiin jouluksi omaan kotiin. No eipä kyllä päästä. Vaikka se ostettaisiinkin, niin menee ainakin yli talven, ennen kuin siihen voisi muuttaa.. Onneksi asutaan nyt edullisessa vuokrakämpässä. Mut siitä tuli sit joulustressikin. Mulle kun se joulu on niin äärettömän tärkeä ja kun viikonloppuna oltiin mun vanhemmilla, totesin, että en halua sinne enää jouluksi vaikkakin mun sisko ainakin meitä sinne odottaa...
Oikeastaan nyt on semmonen vaihe menossa, että oon oikeasti ihan onnellinen ja tyytyväinen, mutta mulla on nyt tosi monta tärkeää (sekä pientä että isoa) asiaa pakko miettiä ja ne stressaa aika paljon. Jo se, että sais yhden asian päätökseen, veis jo seuraavaa eteenpäin.
Sori sekava oma napa juttu, mut oli pakko tulla purkautumaan, kun ei aivot oikein nyt luonnistu työ ja koulujuttujen oheen.
Nyt kuitenkin yritän päästä työjutuissa taas eteenpäin...
Voikaa ihanaiset hvyin!
Haleja,
-k-

Moi kaikille :wave: Kiva, kun Peppi olit kysellyt perään :hug:

Meillä isänpäivä meni perinteiseen malliin, aamupala isälle sänkyyn ja lahjat annettiin, Lotta oli tehny koulussa ihanan isäpatsaan, näytti aikalailla Kekkoselta, kalju pää ja silmälasit :D sitten Lotta oli kotona vielä askarrellut myös pikkutalon. Lisäksi ostettiin tyyny ja reppu isälle, kun sellaiset tarvi. Päivällä mentiin mun vanhemmille syömään ja juhlimaan pappaa. Ihanaa aina, kun kaikki mun sisarukset koolla :heart: Veljen tyttöhän on 2 pvää Ottoa nuorempi, heillä oli kova vauhti päällä =) Miehen isä on kuollut, niin siksi käydään vaan mun porukoilla.

Tänään alkaa Lotalla jatkouimakoulu, kestää ma-pe. Mun kaverin tyttö menee samaan, niin päästään kaverin ja pikkumiesten kanssa lenkille sitten uimakoulun aikana. Huomenna mennään katsomaan mun kaverin viikon ikäistä vauvaa :heart: Söpö on, näin jo tuoreeltaan pikkuisen. Muuten ei kait mitään erikoista ohjelmaa tälle viikolle ollut, pe tulee kaverit kylään ja la on miehen työpaikan saunailta, su kummipoikamme veljen 11vee synttärit. Olisko lahjaideoita kenelläkään? Gerbera, Peppi? Ihania kuvia btw Peppi ircissä :heart:

Jullelle paranemisia! Rasmukselle reippautta huomisiin testeihin!

Hannamari
; ihanaa kun pääset risteilylle!! Toivotaan, että pojat olis terveinä! Ja tsemppiä uuteen työpaikkaan!

Nyt ruokaa pöytään Otolle, joten moi!

Siru, meillä Aleksi toivoo synttärilahjaksi aina nykyisellään rahaa tai lahjakortin esim. HenkkaMaukalle tai Intersportille tms.

Kaiza, jaksuja sinulle!! Vitsit siitä talosta tulis varmasti aika magee! Toivottavasti laskelmat ei niin kamalan suuret olisi ja tarjouskin menisi sitten läpi!

Jullen kanssa ollaan käyty pyllynpesulla abauttiarallaa 15 x nyt aamun aikana... On älyttömän väsynyt, ei taaskaan jaksanut valvoa siihen 12 asti, vaan on jo ollut hyvän aikaa nukkumassa. Werneri on nukkunut pian 4 tuntia ulkona, ei sekään varmasti kunnossa ole :( Normaalisti aamupäikkärit on kestänyt korkeintaan pari tuntia.

Blaah. Mies lupas käydä ostamassa mulle jaksu,-ja lohdutusnamuskeja :p

Täällä vielä yhdessä koossa! Laurikin on alkanut jo hokemaan; "Kohta vauva tullee"; "Vauva syntyy". Vaikka sillä ei ole hajuakaan, mitä tapahtuu! oon nukkunut koko viikonlopun tosi huonosti. Viime yönäkin valvoin noin klo 3-5, kun en saanut nukuttua. Ei siis mitään supisteluja tms. kun uni ei vaan tule. Parin viikon päästä ei saakaan enää samalla tavalla nukuttua :eek: . Ai niin, kuvittelin tänä aamuna, että nyt varmaan supistaa. Nopeasti tajusin kyllä, että vauva siellä mahassa vaan ojenteli itseään ja tunki takapuolta ylöspäin! Epätoivoinen minä :LOL: .

Gerberalle jaksamista sairaiden kanssa. Meilläkin Laurille nenä vuotaa ja taisi yskiäkin viime yönä, mutta se ei ole mitään verrattuna tuohon teidän kakkaralliin! Inhoan yli kaiken mahatautia sekä itselläni, että sotkujen siivoojana!

Lähdenpä odottelemaan niitä supistuksia tai lapsiveden menemistä tai edes jotakin merkkiä, että kohta synnytetään!

Täällä taas. Potkikaa ulos, jos teitä ärsytän :LOL: Yrittäkääpä vaan :LOL: :LOL:

Gerbera: Voi teitä! Kovasti ja oikein pikaisesti paranemisia teille!! Ja jaksamisia sairastelujen kanssa, se on rankkaa :hug:

Kaiza: Vitsit, kun saisitte sen asunnon, kuulostaa kyllä ihanalta! Mikäs siellä sun vanhempien luona? :hug: Kirjoita vaikka yhteisöön, jos siltä tuntuu!

Siru: Juu, rahahan se taitaa tossa iässä olla se paras, joskin ehkä antajasta "tylsin" tai sitten toisaalta helpoin :D Mun veli tykkäis kyllä varmasti jostain cd:stä, tai lahjakortista kyseiseen kauppaan. Vaatteista tykkää myös, mut aika tietynlaisista ;) Et pitäis olla mukana ostamassa tai sit lahjakorttia... Leffalippuja?

Epeli: Monellahan huonontuu yöunet just ennen synnytystä ;)

ONNEKSI on ihan just päiväuniaika :whistle:

Heippa ystävät! :wave:

En ehdi nyt kommentoimaan mitään, kun perunakattila on jo liedellä ja pitäisi mennä keittön puolelle, mutta pikaisesti vaan tulin teitä moikkaamaan :)

Tänne kuuluu oikein hyvää, Jessen ristiäiset ja meidän avioliiton siunaus oli lauantaina ja todella mukavat juhlat oli! Saatiin juhlista niin paljon ruokaa mukaan, että syödään niitä vielä tänäänkin ja ollaan niitä jo moneen paikkaan jaettu :p

Hengessä täällä ainakin ollaan todella hyvin mukana, vaikka kirjoittelu nyt valitettavasti onkin vähän jäänyt... :whistle: Yritän joku päivä ehtiä edes vähän kuulumisia kirjoittamaan =)

Kaikille kipeille iso :hug: , kuten myös kaikille muillekin!

Nyt pitää rientää! :wave:

ps. Laitoin muuten yhteisöön taas uusia kuvia! :heart:

Maanantaita!

Perjantai ja lauantai meni pakoillessa ulkoilmaa. Sunnuntaina käytiin aamupäivällä näyttämässä nenää ulkona.

Tänään käytiin Samin kanssa perhekerhossa ja kaupassa. Sami nukahti rattaisiin ja heräsi tietysti sittenkun kannoin jäbän ylös. Joten ne päikärit oli sitten vajaa puolituntia tänään.

Pitäs ruveta suunnittelemaan tytön ens viikon lastenkutsuja. Tarjottavia, ja leikkejä, jottei touhu mee hulinoinniksi.

Peppi minun mielestäni paras ratkaisu teille ois tällä hetkellä se että saisitte pojat jonnekkin yökylään, jotta saisitte Samin kanssa nukkua kunnolla.

Pitkästä aikaa vaikuttaa siltä, että äitini pystyisi ottaa mukulat yökylään tulevan viikonloppuna =) . Mutta itse lähden lauantaina Hämeenlinnaan am.osastin kanssa ja olen siellä yhden yön.
Vähän mietityttää se kuinka väsynyt olen, jos poju nukkuu tään viikon levottomasti. Ja tunnettu tosiasiahan on se ettei tommosilla reissulla lepää tai virkistäydy.

Päiviä!

vapaapäivää täällä vietellään. Poikien kanssa käytiin aamusella lähikaupassa ja puistossa kaverin kanssa.
Meidän isänpäivä meni ihan mukavasti. lahjat ja kortit annettiin, aamupalan tein ja aleksi keitti kahvin. syötiin ihan ruokapöydässä. sitten ulkoiltiin ja mies teki ruoan. Minä nukuin kaikkiaan tunnin ehken mikkiksen päikkäriaikaan. en vaan varmasti tiedä nukkuiko mikkis ollenkaan, kun ite nukahdin samantien ja mikkis oli reilun tunnin päästä sängyn vieressä höpöttelemässä, et ei tietoo onko pysynyt sängyssä sillä välin. aleksi ja mies olivat sellaisessa liikuntatapahtumassa tossa urheilutalolla silloin iltapäivällä juuri. illalla käytiin saunassa ja oltiin vaan.

gerberan, perheelle kovasti paranemisia. :hug: kävikö teillä asunnon katsojia eilen?

kaizasta mukava kuulla. toivotaan että asunto homma onnistuisi. :) niin johtuuko se mistä kirjoitit että et halua vanhempien luokse jouluksi vaan siitä että haluaisit tehdä ihan omannäköisen joulun ja viettää sitä omassa kodissa?! mulle tuli toi mieleen vaan kun itelläkin aikoinaan oli noin ja nykyään kiva viettää omassa kodissa omannäköistä joulua. vaikka toisaalta olis kivaa kun olisi porukka myös ympärillä mut helpompaa näiden lasten kanssa olla kotona.
jaksuja eri asioiden selvittelyyn päässä sekä konkreettisesti. :hug:

niiskuneiti mukava kuulla teistäkin. mitä muita nimiä Jesselle tuli? olet ehkä kertonutkin joskus aikaisemmin, mut minä lahopää en nyt saa päähäni. :| jaksuja arkeen. :hug:

peppi, kiva kun teidän yö meni himpun paremmin. reippautta rasmukselle huomiselle käynnille. monelta se käynti teillä on? voimia :hug:

hannamari, mukava että pääset risteilylle. olet sen ansainnut. =)

mut jospa menis muutaman kotihomman tekee kun pojat lepää.
:hug: kaikille.

Hei taas,
Epelille jaksamisia! Mäkin olen tuota samaa kyllä kuullut, kuin Peppikin, että viimeiset yöt on unettomia.. niin ainakin mulla oli.
Kiitoksia tsempeistä..
Jellona, kyllä siinä vähän sitä samaa on kuin sullakin on ollut, eli haluaisin ihan omaa joulua viettää ja luoda omia perinteitä. Toisaalta tykkään kyllä hirveästi siitä, että on paljon porukkaa. Ehkä suurin syy on vaan mun vanhempien asenne ja itsekkyys.. tai silta ainakin musta tuntuu. Ehkä tosiaan kirjoitan tästä vaikka yhteisöön joku päivä, nyt ei oikein jaksa eikä ehdi.
Piirtelin tossa jo paperille, että minkä seinän kaataisin ja mihin tulee uusi vessa... :LOL: Pitäisköhän mun myydä mun suunnitelmat sit sille joka sen talon oikeasti saa...
Paluu työhön taas...
:D

maanantaita!

pikaseen tulin käymään kun kohta kaupoille käy tie..

Tatulla oli hoitopäivä mennyt oikein mukavasti. Eikä tällä kertaa jääny karjumaan vaan ihan normaaliin tapaansa selittämään jotain tärkeetä asiaa ja huitasee vaan heipat äitille..
jotenkin oli mukavampi töihinkin lähtee.

Ihanaa kun on lunta! =) piristää.. ja jos sitä taas pätkän jaksas mennä eteenpäin hiukan positiivisemmalla mielellä.

Gerbera: Poitsulle paranemista!

Koivunkäpy: Hyvä että teillä ollaan jo parempana.

Onkohan Kattinka päässyt reissuun lähtemään vai vieläkö siellä kipeenä??

Kaiza:
:hug: Jospa saat asioita ratkottua ja stressi vähenisi edes vähän. peukkuja pidän asunto asian suhteen =)

Epelis: No jospa se vaavi alkas kohta haluta pois :D sori hatara pää mutta oliko sulla millon la?? ja onko teillä tiedossa kumpiko tulossa?? kun en yhtään muista vaikka on varmaan ollu puhetta :ashamed:
ite heräilin loppuraskaudesta aina aamuyöllä ihan virkkuna.. siivoilin jne.. sinä päivänä kun sitten tuli yöllä synnärille lähtö niin olin ennen kuutta siivoomassa aamulla kun mies lähti töihin.. huikkasin vaan että piähhän kännykkä mukana mut kerkes kotiin hyvinki ja käytiin vielä kebabilla iltalenkillä ennen kun piti lähtee :LOL:

Smirgelaine: Kiva jos saat houkan omaa aikaa viikonloppuna =)

onko muuten muut jo miettinyt tähtösen synttäreitä?? meillä luultavasti pidetään sillon 8-9pv.. että saa tulla kumpana päivänä tahansa vieraat käymään.. samalle viikonlopulle olis ollut kahdetkin pikkujoulut mut ne jää välistä.

Mut nyt sinne kauppaan.. taitaavat naurun remakasta päätellen olla piilosta.. ja väliin kuluu Tatun laskeminen (kassi, komme, kassi, komme, neljä) :LOL:

Tervehdys kaikille :hug:

Kiirettä on taas pitänyt, sekä töissä että kotona. Jospa työkiireet tästä pikkuhiljaa helpottaisivat, sain meinaa vihdoin palkattua toisen apuemännän ja hän on nyt opettelemassa esimieshommia. Olipas ihanaa tehdä työvuoroja eteenpäin: normaaleja viiden päivän työviikkoja, normaaleja työpäiviä klo 7-15 eikä viikonloppuja :D Toivottavasti tää uusi työntekijä nyt vaan pysyy ja viihtyy meillä...

Isänpäivä meni meillä mukavasti, aamulla tehtiin tyttöjen kanssa aamupala isukille ja tytöt antoivat isille mukin jossa oli heidän kuva. Tarhassa oli pe-aamuna isänpäiväaamiainen ja tytöt antoivat jo silloin itsetehdyt solmiot isille :D Sunnuntaina käytiin mun isällä ja lauantaina miehen vanhemmilla.

Viime perjantaina ja lauantaina olin taas koululla. Olipas järkyttävää kuunnella yhden opiskelukaverin kertomusta siitä miten hänen 2 lastaan pelastuivat täpärästi sieltä Jokelan koululta... Me kaikki 15 naista vollotettiin kahvitauolla kun kuunneltiin hänen kertomustaan -ihan kauheaa :'(

Tytöt jakselevat kivasti, Veeralle taitaa vaan olla kehkeytymässä silmätulehdus -ainakin vasen silmä rähmii aika lupaavasti. Huomenna menen Veera kanssa Lastenklinikalle erikoislääkärin vastaanotolle kovan vatsan takia. Hienoa että päästään näin nopeasti lääkärille, jospa saataisiin apuja. Veera on parin viikon ajan kakannut pyttyyn, ja niin se kakkaaminen onnistuukin paremmin kuin vaippaan... On se silti niin kovaa että tyttö on ihan hysteerinen ja vertakin oikein valuu, jaiks... :(

Danjuska: me pidetään Veeran kaverisynttärit sunnuntaina 16.12 ja sukulaisjuhlat lauantaina 22.12. Muuten oltaisiin pidetty molemmat juhlat samana viikonloppuna mutta kun miehen siskon tyttären ristiäiset sattuvat lauantaille 15.12 ja sitten taas aatonaattona 23.12 (Veeran oikeana juhlapäivänä ) ei viitsitä järjestää juhlia.

Epelis: no johan vaavi pitää meitä kaikkia jännityksessä :D Tsemppiä ja rutistuksia :hug:

Paranemista kaikille sairastelijoille :hug:

Peppi: yrittäkäähän tosiaan Samin kanssa saada nukuttua yksi tai kaksikin yötä ihan keskenänne, ilman poitsuja! Voih, muistan niiiiiin hyvin tuon ikuisen univelan. Veerahan alkoi nukkumaan kokonaisia öitä vasta heinäkuussa eli 1v7kk ikäisenä. Nyt edelleen nukutaan ihan koko yö ilman inahdustakaan :D Eli kyllä se teilläkin helpottaa joskus, ihan varmasti!!! Voi kun olisin vielä kotona, voisit heittää pojat tänne ja levätä koko päivän. Katsotaan joku kerta kun pidän ylityövapaita tai lomapäiviä niin voisin hyvin ottaa pojat tänne -jos he vaan uskaltaisivat jäädä tänne meidän tyttöjen kanssa =)

Pojat olivat muuten tänään mun työpaikalla töissä koko päivän, heillä oi taksvärkki koulussa. Hyvin ne jaksoivat rehkiä aikaisesta aamusta iltapäivään -äiti ei tuntenut armoa jakaessaan työtehtäviä niille :kieh: :LOL:

Oikein mukavaa viikkoa kaikille!
Tansku & pesue

Mun kaverilla nyt sit todettiin Ms-tauti :'( Sitä epäiltiin ja melko varmaksi sanottiinkin, nyt magneettikuvauksissa se sitten nähtiin ja diagnoosi tehtiin. Kaveri on ite ottanut tän asian silleen "hyvin", on tosi reipas ja pystyy asiasta hyvin puhumaan. On semmonen järkevä, jos tiedätte, mitä tarkotan... Tää on siis mun paras ystävä, ihan lapsesta asti ollaan oltu, on Joonatanin kummi jne. Itellä tulee aina välillä semmonen järkytys ja paha mieli... Kävin tänään kattomassa tätä kaveria sairaalassa, on siellä ainakin tosrtaihin asti. Äiti oli täällä sen aikaa poikien kanssa.

Jee, Joonatan pissasi taas pottaan ja tyhjensi ite potan vessanpönttöön :) Halusi heti soittaa isille ja kertoa :heart:

Niiskuneiti: Olipa mukava, kun kävit kirjoittelemassa :hug: Unohdinkin sua huhuilla :ashamed: Mikäs on nyt Jessen koko nimi? Miten nukkuu yöt, entä päivisin? Saatko sä levättyä ollenkaan? :hug:

Smirge: Toivottavasti saatte lapset hoitoon!

jellona: 9.30 on aika Jorvissa =)

Kaiza: :hug:

Danjuska: Mä oon vähän miettinyt Jontun synttäreitä. Pidetään ne sit varmaan joulupyhien jälkeen... Varmaan taas silleen erikseen kaveri- ja sukulaissynttärit.

Tansku: Ihana, kun säkin kävit kirjoittelemassa :hug: Toivottavasti alkaa nyt töissä helpottamaan! Voi sitä Veera-raasua :/ Kiitos tsempeistä, ehkä meilläkin nukutaan sit vuoden päästä ;)

Nyt huutaa molemmat pojat! Pienempi saa mennä nukkumaan :wave:

Iltoja!
Käpy hyvä että V jo parempi
Gerbera voi kurjuus kun teilläkin sairastellaan.
Tein muuten kans sitä samaa piirakkaa, ja oli hyvää :p siinä oot oikeessa että omalla phjalla tulee parempi.
Peppi oli ihania kuvia! kylläpä teillä oli repaleinen yö, milloin saatte ne tulokset kokeista? Ja ei mua haittaa vaikka kirjoittelet useasti, päin vastoin.
Kovasti voimia :hug: Niin ja nuo sinun ajatukset on ihan normaaleita, väsyneenä tekis mitä vaan että sais itse levätä.
Hannamari ihanaa kun pääset jouluostoksille! ja ihana lahja miehelle!
Danjuskalle myös kovasti voimia :hug: :heart:
Jellona tuliko hyvät dippailut? oispas täälläkin lunta. meillä satoi tänään vähän mut sekin vähä suli :( sen verran kerettiin leikkii aamulla ulkona että Atte sai hiukan lapiolla lunta siirreltyä jota oli n.1cm maassa =)

meillä isänpäivä meni leppoisasti. aamulla mies sai sydämen muotoisia teeleipiä ja kahvia. päivällä syötiin normi ruokaa ja illalla sit syötiin sitä kalaa.
tanssimaan en menny eilen kun mullekin iski nyt tämä flunssa.
Univelkaa on sen verran mullakin että kroppa ei jaksa taistella vastaan.
mut enpä valittele, saan silloin tällöin päivällä ottaa päikyt.
Veetille oon antanu jo vähän soseita, hedelmää ja tänään maissia. on nyt nukkunu paremmin muutaman yön, syöny vain kerran!

mut nyt alkaa silmät painaa joten nukkumaan

oikein hyviä ja pitkiä öitä kaikille ja sairastaville pikaista paranemista :hug:

tigru

voi plääh. poika illalla pärähti huutamaan paineli korvaansa, ja tässä on tulos..
Ukolla on niskat niin jumissa että koskee armottomasti päähän, liekkö nukkunu viel yhtään.. ote kerkesin nukkuu reilun 2h..
jos se tästä taas..

Huomenta! Sitten seuraa ikävää natinaa, joten ne jotka ei halua lukea skipatkaa kooko teksti.

Kele :kieh: .Sami valvoi taas 2 tuntia. Vaan siksi että sillä on nälkä :eek: . mieskin nukkui huonommmin, koska poika oli meidän välissä jonkin aikaa.
Näistä meidän aamuista on tullut myös yhtä hullunmyllyä. Tai siis oikeastaan tytön ja miehen aamuista :/ . Mies ei osaa herätä ajoissa (kuten en minäkään :ashamed: ), jotta herättäis tytön ajoissa. Ja tyttö ei osaa pukeia reippasti päällle, vaan siihen touhuun menee puoli tuntia. Ja sitten pitäisi vielä syödä |O .
Mun pitäis kiskoa itseni ylös sängystä ylös ensimmäisenä ja sitten tyttö. Mutta en oikein jaksa noitten yövalvomisien päälle. Mä voin vaan kuvitella mikä sota täällä on päällä ensi syksynä, jos mä meen aamutöihin ja mies joutuu viemään molemmat lapset itse hoitoon ja kouluun... :( :'(

Käpy mites teillä voidaan?

Smirge, olo on ku ois krapula, tästä pikkuhiljaa jos sinne tk:lle menis. ukolla on lääkäri kahdelta, eilen valitti niskojaan, hieroin niitä vähän ja parintunnin päästä totesin että sillä oli joka saamarin pahka tullu niskaan :eek: siis semmonen puhme löllykkä..
Väsyttää niimaan vietävästi..
Yöllä juttelin yhen kaverin kans mesessä, oli hiukka pihalla et hittooko mää siihen aikaan kukun :kieh: ihan vapaaehtosesti juu toki kahdenaikaan oon hereillä :headwall:

Moro :wave:

Meillä meni yö suht kivasti. Werneri nukkui hyvin, Julius heräili muutaman kerran. Ripulointi loppui alkuillasta, mut yöllä taisi jonkin verran masua väännellä, kun itkeä tihrustamaan muutaman kerran nousi. Yskä on aika kamalan kuuloinen ja rohisee aika tavalla. Lämpöä ei ainakaan nyt aamusta ole, jos illaksi nostaa, niin aamulla varaan lääkäriajan ja vaadin, että otetaan verikokeet.

Wernerillä yskä on sellaista, että on pitkiäkin aikoja ettei yski lainkaan, mut tänä aamuna oli niiiiiiin limainen ja kakoi älyttömästi, että tuli jo melkein hätä! Oli tosi lähellä, etten ambulanssia soittanut, pelkäsin, että tukehtuu mun käsiin!

En olis uskaltanut sitä laittaa ulos nukkumaan, mut kun sisällä ei suostu nukkumaan (muuta kuin yöunet), niin pakko oli. Hälyn laitoin kyllä täysille ja käyn välillä muutenkin vilkuilemassa, että kaikki on ok.

Mieskin lähti nyt reissuun ja tulee sitten perjantai-iltana kotiin. Ikävä on jo nyt :'( Onneksi äiti tulee nyt illalla tänne, saan seuraa ja apua!

Nyt ei tän enempiä. Kaikille väsyneille ja kipeille isot jaksu :hug:

T. Gerbsukka & pikkupoikaset

Moi kaikille :wave:

Peppi85 kiitos jälleen kysymästä :hug:
Eli työharjoittelua on vielä täydet 10 viikkoa ja nyt on neljäs menossa, eli kaikkiaan 14 vkoa. :wave:
Nyt on mennyt tosi hyvin ja alan päästä hiljalleen sisään hommiin, tosin kyllähän niitä kömmähdyksiä aina välillä sattuu. :whistle:
Työporukka on kyllä tosi mukavaa, juttu lentää aika lennokkaasti välillä ;) :D

Eilen sain kutsun firman pikkujouluihin ja olin aikas otettu.
Marraskuun vikana lähdetäänkin sitten Tahkolle B)
siellä meille on luxussviitti varattuna, en ookaan ikinä sellaseen hienouteen päässy.

Perjantaina lähden kaverin luo viikonlopuksi, se onkin aika luksusta.
Viime ajat onkin mennyt ihan pieleen omien nukkumisien kanssa ja olo alkaa olla taas aika lannistettu.
Siksi ehkä tekeekin hyvää päästä hetkeksi pois.....

Ylihuomenna ratkeaa yksi asia, joka vaikuttaa (jos siis toteutuu) aika paljon meidän arkeen ja elämään.
Aika jänskät fiilikset on, fifty fiftyhän tässä prossatkin on.

Peppi85 niin, joskus pari vuotta sitten lyhyesti mainitsin meidän enkelivauvasta.
Meilläkin siis on vauva taivaassa, sen kummemmin en siitä välitä puhua, asiasta on jo useampi vuosi aikaa, mutta kipeää se tekee varmaan aina.
Kiitos kuitenkin kun kysyit :heart:
Kovasti voimia teille kaikille :hug:

Tanskusta oli mukava kuulla :)
Jos joskus ehdit, niin kirjoittele etanapostia :wave:

Mukavaa viikon jatkoa kaikille, sairastupiin parannustoivotuksia, väsyneille ja kaikille muillekin kovasti terkkuja ja tsemppejä :flower:

Joululahjoista vielä piti sanoa, että mä toivoin jarrusukkia, jarrusukkiksia, sitten jotain lelujakin oli toiveena.
Ja huhun mukaan uutta rompetta olis taas tulossa ihan kivasti

:whistle:
Synttärilahjoja en oo vielä osannu funtsia, Peppi kun täyttää vasta tammikuun puolella sen 2 vuotta :)
Tosin 2- vuotisneuvolan tilasin jo lokakuussa ja se on jouluviikolla :LOL:

Joo, jospa sitä jatkais töitä.

Moikka! :wave:

Jospa nyt ehtisi vähän enemmän kirjoittamaan, kun molemmat pojat nukkuvat ainakin hetken samaan aikaan... ;)

Jellona ja Peppi: Pojan kokonimi on siis Jesse Matias :heart:

Peppi: Kyllähän mun lepoaika päivisin aika olematonta on, mutta ihmeen pirteä olen kuitenkin päivisin ollut, illalla vasta alkaa aika mukavasti haukotuttamaan :) Mutta luulenpa vaan, että paljon raskaampaa sulla on, iso :hug: siis sinulle! Jesse alkaa iltaisin nukkumaan klo 22-24, joskus menee kyllä pitempäänkin. Yöllä herää yleensä pari kertaa syömään. Aina vaan ei meinaa millään nukahtaa takaisin, vaikka mitä yritetään...tissitellään, silitellään, pidetään sylissä, vaihdetaan vaippa...viime yönäkin valvoi kerran 2,5 tuntia putkeen |O Päivisin ei ole vielä minkäänlaista unirytmiä eli aika paljon vielä uni- ja valveillaoloajat vaihtelee. Ulkona nukkuisi pitempiä pätkiä, mutta olen vaan tosi laiska vaunuihin laittamaan :ashamed: Kävelylenkeilläkin käydään yleensä vasta sitten kun mies tulee töistä kotiin.
Todella ikäviä uutisia ystäväsi saanut :'( , :hug: ja jaksamista! Rasmukselle tsemppiä testeihin!

Uneton: Taisit joskus Joonaksen mustasukkaisuudesta kysellä... Ei ole kyllä oikeastaan yhtään mustasukkainen vaan on todella kiltti veljeään kohtaan, pussailee ja silittelee kovasti ja välillä yrittää syliinkin ottaa :) Sitteriä heiluttelee, jos vauva itkee, pistää peittoa päälle jne. =) Silloin kyllä osaa pahojaan tehdä, kun esim. imetän ja muutenkin kovasti huomiota hakee hassuttelemalla, kun on esim. vieraita.
Mukavaa viikonloppua sinulle! :)

Joululahjoista on tainnut olla puhetta... Mä taidan ostaa Joonakselle joululahjaksi Brion puisen junaradan ja synttärilahjaksi annetaan Dubloja. Synttäreitä vietetään varmaankin ihan oikeana syntymäpäivänä eli 27.12.

Koivunkäpy: :hug:

Gerbera: Pikaista paranemista sinne! :hug: Onnea asuntokauppoihin! :)

Kaiza: Onnea sinnekin asuntojuttuihin, aivan ihanalta talolta kuulostaa! =) Voi kun ehdittäisiin pian näkemään... ;)

Epeli: Jokos olet synnärille lähtenyt? ;) Tsemppiä! :hug:

Vielä pitää mainita, että Jesse on kasvanut aika huimaa tahtia, pelkällä rintamaidolla siis. N. kuuden viikon ikäisenä painoi jo 5940g ja pituus oli 56cm :D Ruoka siis ainakin pojulle maittaa ja sitä riittää :p

Eipä nyt muuta tällä kertaa...yritän jatkossa hieman aktivoitua! :wave:

-Niiskuneiti ja pojat-

ps. Lisäsin yhteisöön kuvia vielä juhlistakin :)

Voi itku :'( Nyt on Wernerilläkin kuumetta :'( Nyt nukkuu Aleksin huoneessa vaunuissaan. Yskii niin limaisesti vähän väliään, että melkein vauhkona täällä olen... Mummon linkki on Kuopiossa klo 17.20. Heitän vaan mummon ja Jullen kotiin ja jatkan siitä matkaa sitten päivystykseen Wernerin kanssa.

Moi.

Eka vähän kommentoin ja sit kerron lääkärillä käynnistä..

Tigru: Tulokset saadaan n. 3 viikon päästä vai olikohan se niin, että tulokset tulevat silloin ja sitten ne lähetetään meille kotiin...

Koivunkäpy: Jaksamisia!! Ja Villelle paranemisia :hug:

Smirge: Kovasti jaksamisia sinnekin :hug: :hug:

Gerbera: Voi sitä Werneriä :( On aina tosi inhottavaa, kun noin pieni on kipeenä, toivottavasti vointi paranisi pian! Ja hyvä, että äitisi tulee teille tänään.

Uneton: :hug: rentouttavaa viikonloppua, olet sen ansainnut!

Niiskuneiti: Kiitos ihan hirmuisesti :hug: :hug: Käytiin pikaisesti kaveriakin moikkaamassa, kun samassa sairaalassa on, kuin missä käytiin Rasmuksen kanssa. Tuntuu, että miten KAIKKI ikävät asiat tulevat nyt niin vähällä aikaerolla, vuoden sisällä :( Jaksamisia sulle hirveesti ja on kyllä ihana nimi, Jesse Matias :heart:

Jatkan toiseen viestiin niin en tuki koko palstaa yhdellä viestillä ainakaan :kieh:

Joo, siitä lääkärillä käymisestä :kieh: :headwall:

Oli kyllä suoraansanoen NIIN idiootti lääkäri, etten ole ikinä moiseen vielä törmännyt |O

Vähätteli Rasmuksen oireita todella paljon, ei pitänyt niitä minään. Piti meitä selvästi täysinä idiootteina, me mennään vauvan kanssa lääkäriin, kun vauva VÄHÄN kitisee öisin :eek: :headwall: Vähän niinku et sellasia ne vauvat on, tervetuloa elämään...

Pelkkä puhetyyli, miten meille puhui, antoi selvästi ymmärtää, että me ollaan ihan ääliöitä. Artikuloi HYVIN selvästi, mun mielestä aivan liiotellusti, puhui niin, että olisi voinut lukea pelkästään jo huulilta, mitä sanoi ja saanut ymmärrettyä, vaikka ääni ei olisi kuulunut.

Oli ihan sitä mieltä, että oltiin menty sinne vaan kiusataksemme vauvaamme, joka yleislääkärin tutkimuksen perusteella voi hyvin. Joo, onhan Rasmuksella siisti iho, keuhkot ja sydänäänet hyvät, korvat ja limakalvotkin kunnossa, en mä sen takia sinne mennytkään, että epäilisin niissä olevan jotain vikaa :headwall: Meillä on terve, hyvinvoiva lapsi, joka vaan öisin vähän heräilee, mut niinhän ne pienet lapset tuppaavat tehdä |O Kyllä mä sen tiedän!! Ihan Joonatanin tuomasta kokemuksesta, mutta kun nyt on kyse siitä, että mun mielestä Rasmuksella ei kaikki ole hyvin tai johonkin sattuu! Öisin se heräily on semmosta, vääntelehtii ja piereskelee, eikä asetu, ihan kun johonkin koskisi.

Sanoinkin noihin vääntelyihin. Lääkäri taas korostetusti artikuloiden sanoi, että vauvalla tulee ehdottomasti olla jotakin seuraavista: oksentelu, ripuli, peräsuolen ongelmat (mitä nyt lienevät), jos kyse on esim. imeytymishäiriöstä. Toisti ne vielä varmuuden vuoksi uudestaan, jos me idiootit emme sitä käsittäneet ensimmäisellä kerralla :headwall:

Kysyi vähän niinkuin, että miksi olemme sinne menneet, mitä epäilemme. Sanoin, että voisko olla jotain allergiaa esimerkiksi. Niin AINA tulee olla epäily tietystä aineesta, ei ne nyt kuulemma herranjestas ala KAIKKIA aineita tutkimaan, kun lapsi saa jo niin monipuolista ruokaa. Se on pelkkää lapsen kiusaamista!! Äidillä tulee olla epäily, äitihän sen lapsen tuntee, äitin pitäisi tietää mitä epäillä. Että paska äiti olen, kun en tiedä, mikä lastani vaivaa. Sanoin, että siksi me lääkäriin tultiinkin, jos hän voisi vaikka meitä tässä asiassa auttaa.

Jossain vaiheessa aloin siellä huoneessa itkemään. Tuli ihan hirvittävä olo. Sanoin lääkärillekin, että hän on nyt tehnyt mulle todella idioottimaisen olon, että olen todella typerä ja että mun tekisi mieli kävellä huoneesta ulos. Sanoi, sitten, että on pahoillaan, mutta turhaan sitä lasta aletaan tutkimaan, kun ei tiedetä, mitä etsiä.

En pystynyt enää lääkäriä kattoa silmiin, enkä puhumaan sille, onneksi Sami oli mukana... Mun itkusta ei vaan tullut loppua :eek: Tuntui jotenkin, että tämä on meidän viimeinen oljenkorsi tai että oltaisiin sieltä viimeistään apua tähän tilanteeseen saatu, mutta että meidät melkein nauretaan sieltä pihalle...

Niin, se lääkäri, jolta tonne Jorviin saatiin lähete niin ymmärsin, että hän laittoi nimenomaa lähetteeseen, että testit otettaisiin verikokeella, mut tää lääkäri rupesi puhumaan prick-testeistä, että ne on silkkaa lapsen kiusaamista ja oli ihan kun mä olisin itse vaatimalla vaatinut niihin pääsevämme. Kertaakaan en ite kysynyt tai sanallakaan maininnut niistä prick-testeistä, tää lääkäri vaan kertoi (nämäkin moneen kertaan), miksei niitä prick-testejä otattaisi. Ihan siis siihen tyyliin ku mä olisin niitä oikein kovaäänisesti vaatimalla vaatinut :eek: |O

Niistä paasattuaan sanoi, että voidaan tehdä kompromissi, hänen ehdotuksensa siis oli, että Rasmukselta otettaisiin veri- ja pissanäyte! Mä kun alunperinkin luulin, että nimenomaa verikokeesta katottaisiin kaikki. Jorvin hoitaja se alunperin puhelimessa alkoi niistä prick-testeistä puhumaankin. Et verikoe tosiaan otettaisiin, vaikka lääkäri oli kyllä ihan varma, ettei niistä mitään löytyisi, mutta se oli hänen kompromissinsa.

Kasvukäyristä ohimennen vaan sanoi, että 2-vuotiaaksi asti ne menevät miten sattuu, voi vaikka koko sen ajan mennä alamäkeä ja alaspäin, sitten 2v. iässä ne rupeevat tasaantumaan omiin käyriinsä.

Meidän neuvolakortteja tai muitakaan tietoja ei ottanut ylös, vaikka hoitaja silloin puhelimessa sanoi, että ne tulee olla mukana.

Mulla se itku vaan jatkui, lähdettiin siitä huoneesta sitten sairaanhoitajan luo ja hän sitten ihmetteli, että epäilikö lääkäri jotain vakavaa tms., kun olin niin järkyttynyt. Sanoin, että päinvastoin, oli sitä mieltä, että me ollaan tultu sinne vaan lastamme kiusaamaan, että eihän sillä mitään hätää tms. ole. Sairaanhoitaja oli kovin ihana ja mukava, oli todella pahoillaan lääkärin käytöksestä (sanoin, että lääkäri oli todella epämukava). Ja sanoi sitten, että ihan varmasti emme menneet sinne turhaan, vanhemmat ne on lastensa asiantuntijoita ja heitä pitää kuunnella ja ottaa tosissaan, jos ovat lapsestaan huolissaan.

Käytiin sitten labrassa ja tulokset tosiaan tulevat kotiin joskus 3vko kuluttua.

Että tällänen käynti.

Tuli vähän sellainen olo, etten ihan varmasti mene lääkäriin seuraavan kerran, kun vasta pää kainalossa :headwall: Kun sieltä kuitenkin nauretaan pihalle.

Voi Peppi! :hug: Olipa kamala käynti ja hirveä lääkäri. Urheasti jaksoit kuitenkin. Mitä niistä verikokeista nyt katsotaan? Katsotaanko niistä ollenkaan niitä allergeenejä vai miksi niitä sanotaan? Vai onko se joku yleinen verikoe-juttu?
Mun mielestä voisit kopioida ton sun kirjoituksen ja lisätä siihen vähän tietoja ja lähettää sen valituksena teidän terveyskeskuksen ylilääkärille tai johonkin muuhun vastaavaan paikkaan. Kamalaa se oli jo teidän osalta, mutta tuommoinen lääkäri tekee samaa varmaan kaikille.
Niin ja ota yhteyttä myös sinne neuvolaan heti huomenna ja kerro tilanne, niin tietävät sitten myös siellä.
Haleja ja tsemppejä oikein kovasti. Toivottavasti ensi yö olis vähän parempi.
-k-

Yhteistyössä