JOULUTÄHDET -05- MARRASKUUN KASAAN

Tulee aamulla niin hyvä fiilis, kun päiväkodissa isomman lapsen hoitajat rupeaa syyllistämään meitä vanhempia tästä varahoidon tarpeen venymisestä...
Joo-o mehän siihen ollaankin tosi paljon voitu vaikuttaa |O :'( :headwall:

Pikkäriaika ja äiti koneella :D

PEPPI voi että pistää vihaksi tuollaiset lääkärit :kieh: kyllähän äiti nyt omat lapsensa tuntee turha sen yrittää muuta sössöttää, kele kun suutuin sille!

METKU ihania juhlia teille! ja hienoa että saitte tontin, on varmasti mukava suunnitella taloa!

KAIZAko kyseli syömisestä? meillä Atte syö ite pää sääntöisesti ei ann aauttaa, tai välilläsaa laittaa ruoan lusikkaan mut ite syö. Tänäänkin aamulla se syöminen kesti 40min, mut pisteli ite ison kasan muroja. Eli en osaa neuvoa siihen, syö kai sit itse kun aika on kypsä.
Pottailusta, meilläkään ei käydä, välillä kyllä käydään pöntöllä mut ei edes päivittäin. ajattelin ens kesänä sit potattaa molemmat kersat :D jospa se onnistuis paremmin isommalta kun pikkuveikka on mukana :/

EPELII, jokos oot menny?!

Miten jaksaa LILLUKKA?

mun pitäs ottaa pojista tonttukuvat, mut isompi ei suostu laittaa lakkia päähän :LOL: hassu lapsi.

kyllä mie oon löytäny hyvän miehen. valittelin pari päivää että ooni han kipee ja väsy niin mies teki eilen lyhkäsen päivän että sain levätä :heart: nyt onkin jo parempi olo kun sai eilen nukkuu riittävästi.

paljon oli taas asiaa mut ne unhoittuu

mut nyt siivoilee

moikkis Tigru

Heips taas.
Pitäis tehdä hommia, mut aivot taas on iltapäivätauolla ja inspis kadoksissa.
Uneton, multa meni vähän ohi.. mitä siellä päivähoidossa oikein tapahtui?
Kiitos ruokailusta vastanneille. On kiva saada vertaistietoa.
Äh ja puh, nyt on kirjoitusinspiskin kadoksissa.
Mielessä olette kuitenkin.
Ihanaa, meilläkin on 1mm lunta. :LOL: :wave:

Kaiza80 meillä on tytöt varahoitopaikassa, kun perhepäivähoitaja on sairaslomalla.
Nyt on 4.viikko menossa.
Tänään (ei ollut ensimmäinen kerta) aamulla isomman tytön osaston yksi täti alkoi pauhata, että kun tämä tilanne on jatkunut näin kauan ja että kun tämä on vain varahoitopaikka niin oletteko ajatelleet että miten jatkossa toimitaan, kun eihän tämä näin voi jatkua ja kun meillä on jo kaikki paikat varattuna jne jne.
Joo-o, tiedän kyllä kaikki edellämainitut asiat erittäin selkeästi....
MUTTA minä en ole valinnut tätä pph:n sairastelua, enkä ole voinut vaikuttaa varahoitopaikkaan mitenkään.
Joten miksi meitä painostetaan tällä asialla, ihan kuin me sitä voitaisi jotenkin säätää....
Ei ihmekään ettei tyttö vieläkään viihdy ryhmässään, mitähän kaikkea ovat ite tytölle selittäneet :kieh:

Voi ikävää Uneton... Kait sä sanoit sille, että eihän se asia teidän päätösvallassanne ole. Varmaan on kyllä hoitotädeilläkin raskasta (niin mä ainakin yritän itselleni aina sanoa, jos tuntuu, että jokin menee päin mäntyä), mutta onhan tuo vähän ikävää. Mitäs jos soittaisit alueen vastaavalle ja kysyisit tilannetta? Ihan vaan uteliaisuuttas.. Eihän se voi olla mukavaa viedä lasta hoitoon, jos tuntuu, että ajatellaan, että se on liikaa/ylimääräinen. Tsemppiä!

helou

nytpä oli sitten viimeinen työpäivä tälle viikkoa.. huomisen olen kotkona pojan kans.
Meillä viime yö oli aikas syvältä ja poika itkuinen eikä nukkunut millään. ite torkuin sängynlaidalla kun poju peppuroi vieressä.

Nyt virkeämpi kuitenkin.. ja jos huomenna ei mitään muutosta niin ajellaan kyllä mummolaan..

Uneton: Samaa mieltä täällä kuin Kaiza että, entä jos soittaisit hoitopaikoista vastaavalle ja sanoisit tilanteen.. tai sitten sanot suorat sanat päiväkotiin..

Tigru: Hienoa kun olet saanut levättyä, :hug:

Epeli:????? :D

Peppi:kiitos kysymästä, Tatu voi tosiaan jo ihan ok. neuvolaan kun soitin sitä todistusta itelle että oon huomisen poissa töistä niin oli neuvolan täti ehdottomasti sitä mieltä että kotona vielä huominen.. nyt tuntuu että ihan terve kun virtaa riittää mutta illasta varmaan taas nousee kuume..

Pitäs varulti jo vähän pakkaillakkin jotain..

mut nyt tais tulla kavereita käymään joten heippa :wave:

Olen soittanut sille, joka tämän paikan meidän perheen kohdalta on päättänyt.
Ja hän sanoi, että vanhempien (kuten ei sairastuneen pphoitajankaan) vastuulla tämä ei todellakaan ole ja on hoitajalta epäammattimaista purkaa asiaa vanhemmille, etenkin kun tämä on tilapäistä.
Ja että joka tapauksessa jossakin päiväkodissahan varahoidon on oltava, joten ei se muualla sen helpompaa olisi.
Ja onhan se vähän niinkin, että jos ei alan ammattilaisena ole kykenevä erikoistilanteisiin, niin ois ehkä peiliin kurkistamisen paikka.

Ei tämä minunkaan työ aina yhtä juhlaa ole, mutta en minä sitä asiakkaisiin pura.
Jos jollekin jupisen niin itelleni tai työkavereille.

Mutta ihan kuin meille tämä olisi jotain lomaa sitten ollut, raahataan tytöt ihan eri suuntaan ku mihin ite mennään, joka päivä saa kaikki kiukut (mitä ei pph:ssa tullu aikoihin) niskaan, yöt huudetaan, plus isompi ei viihdy yhtään...
Niin eipä se oo helppoa meillekään, mutta on koitettu olla reippaita.

Mut joo, ken ymmärtää mitä tarkoitin, ken ei.

Tigru :wave: täällähän minä, lukemassa olen käynyt mutta jotenkin kirjoittaminen vaan jäänyt :ashamed: .

Peppi TOSI kurja lääkärireissu teillä! Vihaksi pisti lukea :kieh: .

Uneton no kylläpäs kummallista kommenttia siltä hoitajalta, eihän asia teidän vika ole!? jaksut!

Väsyneille ja sairastupiin yhteisesti :hug: .

Ja Epeliä minäkin alan huhuilla?

Itse olen ollut muutaman päivän hiukka väsyneempi, voip olla että tuo pimeyskin vaikuttaa. Tai sit masuvauva vie veronsa. Potkii iltaisin aika paljonkin, muttei niin vilkkaalla potkuttelijalle vaikuta kuin Onni aikanaan, ainakaan tällä hetkellä. HIerojalla kävin tänään, viime viikolla meillä oli sukulaisia ja viikonloppuna mennään jollain kokoonpanolla Pressan kattien konserttiin ja lastentapahtumaan täällä :). Siinä pikakuulumiset, nyt iltapalalle tie vie!

öitä!

töissä taas. onneksi on vapaa viikonloppu sitten. Hiukan puolikuntoisena täällä ollaan, mut kuumettakaan ei ole, kovin vaan väsynyt. mut eiköhän tää tästä taas. Isäni tuli illalla onneksi jo puol 7 aikaan niin sain levättyä, kun lapset suostui sit hyvin leikkimään isin ja ukin kanssa. mikkiksellä oli taas tänään hiukan kiukku iltapäivä, kun hoidosta tultiin. illasta selvittiin kuitenkin loistavasti. :)
täällä lunta aikas ihanasti hetken aikaa, mut ensi vkollahan tuo näyttää jo sulavan pois. :|

Uneton, harmi tuota hoitotätien käytöstä hoitopaikassa. :ashamed: jaksuja kovasti. :hug:

Peppi, hyvää syntymäpäivää!! :hug: :flower: :D

käpynen, meilläkin aleksilla on se hakkaraisen numerot ja kirjaimet ollunna jonkin aikaa, kun tuli jostain kirjakerhosta. tykkää siitä kamalasti. ja kannattaa tosiaan jutella hoitopaikassa asiasta. jaksuja kovasti. :hug:

lillukka, kiva kun kävit kertoilee kuulumisia. pirtetyttä sinne. :hug:

danjuskan perheelle mukavaa ja turvallista reissua. toivotaan että teidän yö olisi mennyt hyvin. =)

minä lähden näillä näkymin lauantaina viihteelle kahden kaverini kanssa. toivotaan ettei nyt kukaan meistä sairastu, kun ollaan tätä niin kauan odotettu. ah, hyvää ruokaa, vähän viiniä ja jotain muuta juomaa. ja tanssia ja ehkä jos näkis joitain muitakin ihmisiä kuin kotiväkeä. :D

miehen pikkuveli tulee meille viikonlopuksi. kiva juttu niin on pojille sit lauantaiksi seuraa eikä niiden tarvii kolmestaan kökkiä iltaa. muutenkin tosi kivaa tänään tehdä kaikkea kivaa eikä varsinkaan ajatella töitä. :D kirjoittelen vaiks joskus yhteisöön, kun olen aika täynnä tätä. :|

mut nyt lähdettävä hiukan työn pariin..palailen taas.

kaikille oikein ihanaa perjantaita ja mukavaa viikonloppua!!! :hug:

Danjuskalle turvallista matkaa!

Jellonalle rauhallisia unia!

Täällä on satanu lunta varsin 10cm ellei enemmänkin, auraaja jopa kävi just ennen ku ukko läks töihin.. Joku vois tulla kaivaa tuon mun koslan tuolta hangesta, pitäs kauppaan lähtä..
Yö meni hyvin, pätkä jopa nukku omassa sängyssä liki koko yön, kuuden maita kiipes viereen, sopihan tuo ku ukko oli jo täissä ni pystyin siirtyy sen paikalle..

Käsi ylös kellä syödään kinkkua ennen aattoa? :wave: meillä huomenna näillänäkymin, jos jo tänään muistan sen ostaa :LOL:

Uneton, toivottavasti hoitopaikassa tajuuvat ettei tuo ole teidän vika.. täällä kuulemma kylällä on samansuuntasta narinaa päikkärissä jos sinne joutuu viemään pariksi päiväksi.. ihan ku se nyt ois vanhempien vika :headwall:

Huomenta.

Paljon onnea Adalminan Adelelle! :flower: Vaikkei Adalmina taida käydä täällä enää?

Kiitos onnitteluista Danjuska ja Jellona!! :hug: :hug: :heart:

Ihan kamala yö :( Rasmus heräili vähän väliä, oli hereillä 2-3 välisen ajan, kun ei vaan nukahtanut, vaikka koko se aika yritettiin nukuttaa. Oli muka ihan hereillä. Tuli yöllä semmoinen olo, että kiva sitä on kenellekään hoitoon viedä, kun nukkuu niiiiiin huonosti :ashamed: Suunnittelin jo peruvani juhlat, mut äiti kyllä sanoi, että eiköhän se selviä... Pojat siis menevät molemmat sen luo tänään yöksi ja mä toivon ja rukoilen, että niillä menis hyvin ja jospa vaikka Rasmus olisi vieraskorea ja nukkuisi hyvin :saint:

Uneton: No jopas oli tökeröä pk:n hoitajilta :eek: Älä välitä :hug: Helpommin sanottu, kuin tehty. Tosi tyhmä juttu, uskon, että on paha mieli :(

Tigru: :hug:

Danjuska: Jaksamisia! Hauskaa mummolanmatkaa, jos lähdette!

Lillukka: Mukava, kun kävit kirjoittelemassa :hug: Jaksamisia ihan hirmuisesti!!

Jellona: Kirjoita toki yhteisöön, mesessäkin voit jutella!! :hug: Hauskaa iltaa huomenna, toivottelen jo etukäteen!

Sami lähtee taas poikien kaa tapaamaan yhtä kaveriaan, mun pitäis taas siivota...

Pepille oikein paljon synttärionnea!
Ja hauskaa iltaa myös, kyllä se sun äitis pärjää poikien kanssa oikein hyvin. Muistat vaan itse rentoutua ja pitää hauskaa.
Koivunkäpy, lähetä sitä lunta tänne Turun suuntaankin. Mä haluan lisää!
Jellonalle mukavaa "ulkoilua", toivottavasti suunnitelmat menee putkeen. On se muuten hassua, että kun miehet menee johonkin, niin äidit pärjää yksin lasten kanssa ja keksii jotain kivaa ja kun äidit menee johonkin, niin miehille pitää järjestää ohjelmaa! :LOL: Ei tietty aina, mut aika usein oon kuullu vastaavaa.
Danjuskalle hyvää matkaa, Lillukalle hyviä olotiloja, Unettomalle jaksuhaleja ja Epeeliiii???
Mitäköhän kuuluu muuten Jemmalle ja Minnille?
Kaikille muillekin oikein mukavaa viikonloppua.
Halit.
-k-

Kiitos teille kaikille tsempeistä :flower: :'(
Kaipa se paha mieli tästä ohi menee.

Voi että, meitähän on monta sitten jotka pääsee viikonloppuna vähän viihteelle ja rentoutumaan, kaikille oikein mukavaa iltaa/hetkeä :wave: =)

Onnittelut Maikku :flower: :heart:
Ja jaksuja aina vaan teille ja nautihan nyt sinäkin, kyllä äitisi pärjää :hug:

Lillukka olipa mukava lukea sinun masujuttuja ja muita kuulumisia =)

Käpyskä haleja :wave:

Kaikille autolla lähteville varovaista ja turvallista matkaa.

Mukavata viikonloppua kaikille!

Meil on muuten keskimmäisellä vesirokko, oisko mitään suositeltavaa linimenttiä joka auttaa kutinaan?

Moikka!

Pepille paljon onnea :hug: :heart: Vietä oikein kivat juhlat! Mummu pärjää poikien kanssa varmasti hyvin.

Uneton; voi harmi tuollaista käytöstä hoitajalta. Hyvä, että otit yhteyttä sinne "päättävään elimeen" ja kerroit, että millaista käytöstä olitte saaneet osaksenne! Hauskaa iltaa myös sinulle! Ja Yliopiston apteekki myy sitä vesirokkovoidetta, se auttoi meillä hyvin Lotalla. Ja sitten, jos oikein kovin kutisee, niin nestemäinen Atarax auttaa tosi hyvin.

Jellonalle kanssa mukavaa iltaa!

Kiva, kun noin monet pääsee viihteelle =) Meillä mies menee huomenna työporukan kanssa hohtokeilaamaan ja syömään, tosin keilaus jäi nyt hänen osalta, kun viime yönä töissä loukkas sormensa, jäi joidenkin tynnyreiden väliin. Laittoi mulle puolen yön aikaan viestin, että on polilla. Tietty heräsin siihen ja sitten soitin ja helpotuin, kun kuulin, että "vain" sormitapaturmasta kyse. Kahden aikaan oli sitten kotona. Luut oli ihan kunnossa onneksi. Huomenna illalla me mennään lasten kanssa käymään mun porukoilla. Aamuvuoroon menen myös huomenna, nyt en paljoa olekaan töissä ollut, kun siellä vähän helpottui tilanne, kun äitiyslomalaisia ja hoitovapaalaisia palasi töihin. Iik, mullakin on edessä paluu 1.1. :eek: Olen anonut 90tuntia/3viikkoa työajaksi, eli siis yksi ylim. vapaa per viikko. Pitäisi sen mennä läpi ihan lakisääteisesti, kun on ekaluokkalainen ja alle 3-vee kotona. Oton hoitoon meno vähän huolestuttaa, vaikka kavereista on kyllä aina innoissaan :heart: Lotta on huolestunut, että kun Otto ei osaa vielä kunnolla askarrella, että miten hoidossa pärjää :LOL: Ja isänsä on huolestunut pottakammosta... meillä on siis kaikilla omat huolenaiheet ;)

Jee, nyt täällä alkoi paistaa aurinko! Otolle ruokaa ja sitten Lottaa vastaan. Ihanaa vknlp:a kaikille!

:wave: Täällä edelleen tuskailen. Tai eipä tätä kauheaksi tuskailuksi voi sanoa, kun oon taas toistaiseksi niin hyvä vointinen! Vauvalla tuntuu olevan terävät kantapäät, eikä mikään kiire tulla ulos maailmaan. Terv. hoitaja oli eilen sitä mieltä, että kyllä se kohta syntyy. Pää on kuulema napakasti jo kiinni, eikä heilu. No joo, kyllä minäkin uskon, että parin viikon sisällä!

Lauri on raivostuttavan uhmainen. Minä ite teen. Välillä on kuitenkin ihan sunnattoman herttainen, kun käpertyy syliin ja on niin pieni poika vielä! :heart:

Pepille synttärionnea! Ja mukavaa iltaa. Hauskaa viikkonloppua myös muille juhlijoille ja kotona oleville! Minä toivottavasti olen synnyttämässä :D

Uneton Kurjaa käytöstä päiväkodinhoitajilta. Vähän väärä osoite valittaa vanhemmille, kun kyseessä kuitenkin muiden määräämät järjestelyt!

Sirun perheen huolenaiheet oli aika herttaisia! Minä tein kesän lyhennettyä työaikaa ja oli kyllä paljon helpompaa, vaikka siis vain n. 1 ylim. vp/vko! Välillä kun vapaat oli peräkkäin tuntui, että oli ollut lomalla ja pudonnut ihan koko työjuttujen ulkopuolelle! Eiköhän Oton hoitoonmeno hyvin suju, onhan teidän perheessä jo tutut hoitorutiinit Lotan ajoilta!

Asiasta taas omaan napaan. Näin pari yötä sitten unta, että olin töissä ja kesken työpäivän tajusin unohtaneeni viedä Laurin hoitoon! Äkkiä sitten tulin töistä kotia ja Lauri oli talvivaatteissa eteisessä itkemässä... Ette arvaa, miten paha mieli oli herätä! Olen miettinyt monesti, miten ehdin jakamaan huomiota myös Laurille, kun vauva syntyy. Varmaan tuo uni johtuu siitä!

Paha istua, kun vauva potkii. Täytynee mennä sohvalle pitkälleen. ;)

t:epeli

päiviä!

tässä hereillä hetken aikaa tai enhän minä ole nukkunut kuin 9-11, sen välin pojat olivat ukin kanssa ulkona. ihana ukki, olivat käyneet puistossa laskemassa mäkeä. mikkis aina hinkuu puistoon. :heart:
yö meni hirmu rauhallisesti. Mikkis nukkuu jo päikkäreitä ja aleksi kattoo tuomas veturia, ostettiin anttilasta jokunen päivä sitten. minä pääsen sit kohta hetkeksi vielä lepään,kun aleksi onneksi leikkii sen ajan itsekseen. :) en muista olenko kertonut, että sain tällä vkolla meille sen uuden päiväpeitonkin ostettua anttilasta, olivat vielä alentaneet sen plussa tarjoukseen. hiukanko ihanaa saada vähän uutta väriä meidän makkariin. meillä se on ollut 5v sininen. nyt sit ruskee enemmänkin. :)

käpynen, teillä näköjään sama vaiva tuon vesirokon kanssa. minä olen muutaman kerran yrittänyt metsästää sitä lapsille ja hyvinkin otolliseen aikaan, mut ei tulosta. me molemmat vanhemmat ollaan sairastettu se suht vanhalla iällä, mut toivon että lapset saisi sen hiukan aikaisemmin. :)

kaiza, pitää viel lisätä tohon mun viihteelle lähtöön, kun miehelle on kiva saaha joku tänne niin ehkä osaltaan johtuu siitä kun joutuu monina muinakin iltoina olla yksin poikien kanssa kun olen iltavuorossa. joten itestäni tuntuu mukavalta ettei niiden nyt tarvitse kolmisin olla. vaikka ihan hyvin niinkin olisivat pärjänneet. ymmärrän myös kyllä sinunkin kantasi asiaan ja useimmiten asia on noin. minä melkein nautin kun saan olla joskus kolmisin iltaisin poikien kanssa. :)

kaikille mukavaa viikonloppua edelleen, palailen varmaan taas joku pvä. :hug: :wave:

Pepille oikein hyvää syntymäpäivää!!! :flower: :)
Adelelle onnittelut myös! :wave:

Gerbera: No voi Werneriä... :( Pikaista paranemista pojalle ja sinulle kovasti jaksamista! :hug:

Meillä on Joonas taas nuhassa ja yskässä, vielä ei onneksi ainakaan kuumetta ole...

Mukavaa viikonloppua kaikille! Juhlijoille, reissaajille, kotonaolijoille jne. :D

Epeli: Hirmuisesti tsemppiä tulevaan, toivottavasti pian pääsisit tositoimiin! :hug:

Uneton: No johan olette huonoa kohtelua saaneet ja aivan syyttä! :kieh:

Nyt netistä autoja katselemaan, kun molemmat pojat nukkuu, on pienoinen autokuume ;)

:wave:

Gerberan Wernerille pikaista paranemista ja että lääkkeet alkaisi tepsiä pian! Toivottavasti mies on nyt vkl kotona myös ja/tai saat apujoukkoja!

Peppi paljon Onnea vaan, paljon Onnea vaan... ! Halausten kera! Kyllä se mummo pärjää poikien kanssa!

OIkein mukavaa viikonloppua viihteelle lähteville, nauttikaa!

Danjuskalle perheineen hyvää reissua!

Tänne ei kummia, Onnilta valui hieman nennu aamulla mutta ihan virkeä muuten ollut eikä kuumetta joten pulkkamäessäkin oltiin. Ihanaa, kun tuolla vähän matkan päässä on rakentamassa kirvesmies, joka meillekin tän talon rakensi aikanaan, niin on tullut hänen kanssaan sit juteltua usein kun ollaan esim. pulkalla liikenteessä. Onni on sit tykästynyt tähän mieheen (yli 60v) ja tänäänkin halusi ottaa oman sahan ja vasaran mukaan, ja kävi sahailemassa ja vasaroimassa siellä kirvesmiehen apuna.

Mulla on illalla joogaryhmä :) mukavaa. Tässä on muutes kiva linkki yhdelle askartelukeskustelupalstalle ketä kiinnostaa http://foorumi.ihanitse.com/, siellä on ketjuja taaperoikäistenkin kanssa puuhailusta *vähänkö itse innokas*.

Mut nyt kahvin keittoon. On muutes outoa, kun olen pystynyt juomaan kahvia koko odotusajan!?? Silloin kun odotin Onnia ei puhettakaan ja alku nyt oli kaikkien ruokien suhteen hirmuista oksentelua. Liekö sukupuoli nyt eri (onko tyttöjä odottaneet pahoinvoineet paljon?) vai muuten vaan erilainen raskaus, kuka tietää..

Yhteistyössä