JOULUTÄHDET -05 helmikuussa

Heipsan ;)

Täällä vihdoin noustu sängystä,tosin noustiin ekan kerran jo tossa puoli yhdeksän aikaan mutta laitoin kaikki lapset uudelleen maate yhdeksän maissa,kun olivat kuumeessa edelleen.
Nyt sitten heräsivät ja parkuvat kilpaa,hauskaa :/ ;)
Mieskin lähti vanhempiensa luokse puita kaatamaan,harmittaa kun me oltiin suunniteltu että mennään myös sinne metsään nuotiolle ja paistetaan makkaraa lasten kanssa :(

Tilasin tänään lapsille,oikeastaan vaan tytöille HM:ltä kesävaatteita.
jaahans,nyt mua tarvitaan :wave:

No niin eli jos nyt itsekin taas palaisi vahvuuteen mukaan... Joka päivä olen kyllä jutut käynyt lukemassa, mutta ei ole millään jaksanut alkaa itse mitään kirjoittamaan :/ Väsy ja heikotus siis vaivaa täällä edelleen, toivottavasti pian taas alkaisi olo vähän piristymään :whistle:

Nyt vähän kommentointia...

Lillukka: Meidän viimeisimpiä ruokia ovat broilerikastike, makaronilaatikko ja uunimakkara. Joonasta saa kyllä todella tiukkaan sävyyn kieltää, mutta aina ei siltikään ole kuulevinaankaan :eek: Joten itsepäisyyttä löytyy täälläkin vähän liiankin kanssa ;)

Vieras, joka kyselit kävelemisestä: Eipä kävele vielä meidänkään poika (synt. 27.12) Tuen kanssa kävelee kyllä ja pitkiä aikoja jo seisoo ilman tukea, jos häntä vaan sattuu huvittamaan :) Ehkäpä se jo ennen kevättä alkaa kävelemään ;)

Siru: Mun musiikkimaku on kyllä melkein laidasta laitaan. Eipä saa meidän kunnassa minkäänlaista kuntalisää :/

Tinttamooses: Joonas on kyllä aika kova juttelemaan, mutta en mä kyllä oikein sanoja ole erottanut kovasta yrityksestä huolimatta =) Hei ja moi tulee joskus ja lamppu on ppu. Tänään olin kuulevinani isin, mutta voi olla että kuulin väärinkin :D Mä olen edelleen kotona ja taidan olla vielä kauankin, kun nyt siis toinen lapsi tulossa. Koulutukseltani olen lähihoitaja (lapset ja nuoret), mutta tällä hetkellä työskentelen kaupassa.

Iso :hug: kaikille väsyneille tai ihan muuten vaan ja pikaista paranemista kaikille kipeille!

Elina(t), hyvää nimipäivää! :flower:

Kattinka: :hug:

Hannamari: Toivottavasti suunnitelmanne eivät mene mönkään!

Jellona: Mukavaa että hoitopaikat viimeinkin järjestyi, toivottavasti pojat vaan pian pääsisivät samaan paikkaan!

Uneton: Kivalta tosiaan kuulostaa kurssi jolle olet menossa :)

Gerbera: Hienoa että pikkuinen taas alkoi liikkumaan masussa ja ihanaa että saat miehesi tänään edes vähäksi aikaa kotiin! :heart:

Missä tosiaan on jemma!!!??? :wave:

No niin, jos nyt lähettäisi tämän ennenkuin tämäkin katoaa...

Vähän viikonloppusuunnitelmista vielä... Joonas nyt nukkuu ja mies on veljensä kanssa jossain käymässä. Sitten kun mies sieltä palaa, niin syödään ja sitten mä taidan lähteä aivan yksin ostoksille! :D Illalla saunotaan. Huomenna mennään varmaankin miehen kanssa kahdestaan ulos syömään, miehen sisko on varmaan sen aikaa Joonaksen kanssa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Nevelle vielä vastaus: Enpä ole kuullut Joonaksen unissaan puhuvan... Nukutaan kyllä eri huoneissa, et ei tule niin tarkkaan kuunneltua :)

Minnillekin vielä, että ihanaa että Jenny on hyvin kasvanut ja vahvistunut ja pääsee kotiin :heart:

Ai niin, raskausviikot vielä unohtui laittaa eli tänään niitä on kasassa 8+1! :heart: <br><br>

Hei vaan kaikille täältä pohjolasta!

Tulin kertomaan pitkästä aikaa kuulumisiamme. Minttu on edelleen kirpun kokoinen, mutta painoakin on ruvennut pikku hiljaa tulemaan. Joulupukki toi neitille pienen nuken jota neiti sitten aina hoitaa ja paijailee :heart:

Mintulla siis tulee loppukuussa ikää 1v2kk. Sanoja tulee Äiti, kukka, tissi, kakka, kissa ja tyttö.

Pakkanen on täälläpäin paukkunut jo monta viikkoa joten ulkona ei pahemmin olla päästy käymään :/
Onneksi tänään ollaan päästyulkoilemaan kun on vain -10 ja aurinko paistaa B)

Olisin mielelläni aina käynyt kirjoittelemassa tuonne joulutähtien yhteisöön, mutta kävi niin että miehen sukulais poika sekoitti tietokoneen ja sen jälkeen se ei enää ole päästänyt minua kirjautumaan yhteisöön :(

Minttu ja minä toivotamme oikein hyvää lopputalvea ja kevään alkua kaikille! :wave: :wave:

Päevää.. \|O Haaauuukotus! Liityn kahvikännivahvuuteen, Käpäri!

Tinttamooses, teilläkin on "äiti on pop"-päivät..

Meillä ei kumpikaan ole kuumeessa, mutta kitpetä kyllä. Tai Artulla vuotaa vaan nenä, mutta vauhti on kovempi kuin koskaan.. Ehkä rasittavin tapa olla kipeenä - ulos ei voi viedä, ja sisällä seinät kaatuu päälle, ihan kirjaimellisesti kun tuo aappana kiipeilee niille.. :whistle: Vili on ihan sinä hilkulla soittasinko lääkäriaikaa, samanlaisia oireita kun edellisissä korvatulehduksissa. :/ Ja Panadol ei tehoa, ei lainkaan, viime yö meni taas n tunnin välein lohdutellessa. Ja puol 11 maissa itki melkein tunnin putkeen, ei auttanu sylikään, ja se on meillä tosi harvinaista. Arttukin vetäs siinä samalla taas huutokohtauksen, ja vietettiin sit perjantain myöhäisiltaa kumpikin "omaa" lasta lohduttaessa.. :kieh: Huomenna olis ollu Artun kaverin 3-vuotissynttärit, ja laitoin aamusta viestin ettei tullakaan. Mitään viestiä ei ole tullut takas, mikä on musta vähän outoa.. :/

Niiskuneito, kiva kuulla pitkästä aikaa. Toivottavasti väsy alkais helpottaa ja tulis pian se ihana hehkeä keskiraskaus.. :D

Gerbsu, onneks Taimi vaan säikäytti! On ne liikkeet vaan niin ihania.. :heart: Mä olin ihan pettynyt kun Vilistä oli istukka edessä, ja liikkeet oli tosi vaimeita Arttuun verrattuna. Vaikka samahan se oikeasti missä se istukka on, kunhan on paikallaan loppuun saakka..

Jotain piti vielä.. Tarkistus.. Etana-Elli, morot pitkästä aikaa! :wave:

Jahas, nyt tarvitaan syliä, erotuomaria ja nenänpyyhintää.. <br><br>

Meilläpä pimahti aamulla tietokoneen näyttö :eek: Kesken, kun olin täällä kaksplussan sivuilla :whistle:

Äiti tuli tänne ja toi samalla uuden näytön, kun heillä sattumoisin ylimääräinen ja vieläpä uusi oli! Nyt on kyllä tosi hyvännäköinen kone ja kirkas ruutu :D

Joonatan nukkui hyvät unet ulkona, 2h40min :)

Äiti on täällä meillä touhuillut, varannut pesutupaa ja pessyt kaikki pyykit :ashamed: Ja siivoilu se vaan jatkuu. Ite oon ollut ihan poikki, musta ei kauheesti ole apua ollut :ashamed: Supistelikin parit kerrat tosi kipeesti ja vauva meinas puskea tuolta alapäästä varmaan ulos, tuntui aikas epämiellyttävältä \|O

Neve: Ei meillä kyllä öisin puhuta... :)

Gerbera: Hyvä, että Taimi ilmoitteli itsestään =)

Niiskuneiti: Jaksamisia :hug:

Etana-Elli: Mukava kuulla teistäkin! Laita yhteisöön uutta hakemusta, jospa pääsisit sinne sillä tavalla uudestaan?

Joo, mut täytyy tästä mennä Jonttua viihdyttämään, kun sen mielestä mummu ei sais puuhailla vaan leikkiä kai pitäis :whistle: :wave:

Neve, meillä kaikki puhuu unissaan, viime yönä olin just nukahtamaisillani ku A rääkäs pesemään.. Sain kunnon adrenaliini piikin ja sainkin tovin nukkumattia odotella :whistle:

Nyt on kestovaipat leikattu, joku valopää unohti hommata tarranauhaa ni ei saa ommeltuu niitä :headwall:

Lauantai-iltaa kaikille!

Täällä on tänään ollut vähän lämpimämpää, -12 vain, ni Ottokin pääsi pihalle nukkumaan päikkärinsä. Ja räkätauti tuntus olevan menos ohi. Oltiin päivällä uimassakin, sielläpä nuo röörit hyvin puhdistuu ;) Ja näin, kun on menos ohi jo. Ihanaa kyllä seurata, miten Ottokin nauttii vedessä olemisesta, eikä pelkää yhtään. Samanlainen oli tuo esikoinenkin aikanaan ja on kyl vieläkin aika vesipeto :heart:

Kaupassa käytiin pikaisesti hakemassa mansikkahilloa, et sain tehtyä laskiaispullia. Miehen serkun perhe tuli illal kylään, heillä Ottoa n. 6kk nuorempi tyttönen, ihku :heart: Lähtivät juuri ja nyt tuli esikoisen yökyläkaveri, tuosta naapurista vuoden vanhempi tyttö. Mies lähtee tossa reilun tunnin päästä yövuoroon, että vauhdikasta lauantai-iltaa vietetään ;)

Huomenna taas sinne liikuntamaahan, ainakin näillä näkymin. Sit pitäis huomenna tai ylihuom. käydä mun mummun 83vee synttärikahveilla. Ens vkolla on joka pvä taas jotain ohjelmaa, kyläilyä puolin sun toisin. Osa tän viikkoisista siirtyi tuon räkätaudin takia ens vkolle. Ja ma on meidän 7vee hääpvä :heart: Mut eipä ole sen suhteen mitään juhlimisia tiedossa, miehellä on seuraava vko lomaa, että silloin varmaan tulee kaikenlaista tehtyä.

Ihanaa seurata täällä teidän raskaana olevien tuntemuksia ja olotiloja. Tuntuu, että siitä on jo ikuisuus, kun on ollu raskaana, vaikka oikeesti vasta vähän yli vuosi =) Mulla on ollu molemmat niin helppoja raskauksia, et olen kyl nauttinut siitä mahasta ja muutenkin olostani. Tietysti väsymystä oli paljon enemmän kakkosesta mitä ekasta. Jaksamisia siis teille raskautetuille :hug:

Aika paljon tosiaan löyty -70 luvun hevareita täältä, niinku Uneton totesi. Mä kans haluisin kuulla Valon Villeä joskus ihan livenä :)

Meillä muuten Otto on kans heränny muutamana aamuna paljon aikaisemmin kuin yleensä, 7 jälkeen. En tiedä, johtuisko tuosta valoisuudesta, vai mistä?? Olen kyl yrittänyt sanoa, että tämän perheen jäsenet eivät nouse näin aikaisin, mut jätkänpätkä vaan kiljuu ja heittäytyy mun päälle ja nauraa ;) Ja pakkohan meidän sit oli nousta, kun iskä nukkui yövuoronsa jälkeen. Toivottavasti olis ohimenevä tila! Olen kyl ihan ihmeissäni, miten te jaksatte, kenen murut herää jo 5 jälkeen! Jaksuhaleja vaan teillekin, ainakin siis Peppi ja Lillukka!.

Nyt lähden iltapalaa värkkäämään.

Moi :wave:

Eäällä vallitsee taas viikonloppuhiljaisuus.. :whistle:

Olen nukkumaan menossa, pojat nukkuu niin että tuhina vaan käy.. :heart: Soitin päivällä ajan päivystykseen, kun Vili kävi tosi itkuseks. Tuntu kuumalta käteen, mutta meidän laadukas Biltema-korvakuumemittari näytti alle 36 astetta.. Lääkärin mittarin mukaan oli 39.2!! :eek: \|O Ja korvatulehdus. :headwall: Noh, saatiin parempaa särkylääkettä ja antibiootit, joten paranemisen tiellä ollaan jo.

Nyt unten maille, tän illan telsutarjonta on onneks aivan syvältä, niin ei tullu juututtua sohvalle.. :whistle: Öitä.

Lauantaita!

Otinpas kerrankin oikein kynän kauniiseen(?) käteen ja pistin ylös, mitä olitte kyselleet...

Lillukka: Meillä pyörii kans aina samat ruuat. Viimeisimmät kolme taitaa olla kalakeitto, broileri-kasvispata riisin kanssa sekä kanasalaatti (silloin Sauli söi kyllä jotain muuta, varmaan jauhelihakastiketta ja perunaa).

Hammastahnaa meillä ei ole vielä käytetty, vaikka Saulilla on jo poski- ja kulmahampaitakin. En oikein ole uskaltanut ostaa sille minkäänlaista tahnaa, kun en ole ollut satavarma, millasta se saa olla. Eihän sitä nyt ainakaan pois kai tän ikäiset osaa sylkästä. Ei Sauli ainakaan...

Kielloista: Kieltäminen on Saulille lähinnä hyvä vitsi. Kun sitä kieltää jostain, se vaan innostuu kahta kauheammin. Sauli ottaa naamalleen sellasen vintiömäisen hymyn ja puistelee päätään "eieieieiei..!"

Kävelystä: Sauli alkoi kävellä kunnolla aikalailla 1-vuotispäivänään. Nyt se jo melkein juokseekin, mutta ei varmasti ole millään lailla epänormaalia, jos joku joulutähti-ikäinen ei vielä kävele! Meillä ainakin yksi sukulaistyttö ei kävellyt 1v 4kk iässäkään eikä ole mitenkään epänormaali.

Tinttamooses kyseli sanoista. Sauli sanoo "äiti", "mämmä" (maito), "pa" (pallo), "bam" (bambi tai panda), "ei jei jei" (silloin, kun kielletään jostain). Tosi paljon näyttää teidän joulutähdet jo pälättävän. Siihen verraten Sauli tuntuu sanovan vähän, vaikka muuten tuntuu, että sukulaisiinsa nähden se puhuu paljon tässä vaiheessa. Isänsä ja setänsä alkoivat puhua 2-vuotiaina ja serkkupoika 3-vuotiaana.

Omasta alasta kyseltiin myös. Mä oon ihan vaan opiskelija. Syksyllä siis on astuttava takaisin suden suuhun (eli kouluun) ja opiskeltava loppuun. Jos mitään odottamatonta ei tielle satu, niin kahden vuoden päästä oon eläinlääkäri.

Siru tiedusteli lempimusaa. Mä tykkään Nightwishistä, Sonata Arcticasta, Stratovariuksesta yms. melodisesta suomi-hevistä (vaikken ulkoisesti tippaakaan näytä hevarilta :D ) ja sit diggailen hirveesti myös PMMP:stä (niillä on tosi osuvia sanotuksia). Radiota jos kuuntelen, niin huudatan yleensä iskelmää.

Mitäs vielä...? Niin Hannamari: Kyllä mäkin tunnen sanonnan "lehmän nuolaisemasta" tukasta. Itseasiassa mun tukka on just nyt sellanen.

Hyviä viikonlopun jatkoja kailkille! :wave:

ILtaa!

Meilllä o hiljaista mutta en teidä nukkuuko tytöt vielä. Poju meni unten maille jo 8:lta.

Sanoista: äiti, auta,anna, ku=kuva (?), ka=katto, eikka= heippa, Aanu=Anu tuossapa nuo käytetyimmät.
Sami viestii myös aika paljon elein. Halutessaan tehdä jotain jollain esineellä Sami menee sen luokse ja osoittaa sitä.
Esim. halutessaan katsella keittiön ikkunasta ulos, Sami lähtee viemään penkkiä ikkunan luokse. Tai halutessaan katsella kun teen ruokaa, poju tuo syöttötuolin hellan luokse.

Jostain kumman syystä se termiitti tietää missä meillä säilytetään keksejä :whistle: . Ja käy joskus penkomassa kassiani etsiäkseen vanilja maissinaksuja ;) :LOL:

Pojun suosikki temppuja on tällä hetkellä taivuttaa itsensä pää alaspäin ja kurkata omien jalkojen välistä. Se on vaan jotenkin hassua un toinen kurkkaa yht'äkkiä sieltä.

No tulipas taas omaa napaa...

ÖITÄ! :wave:

Ei oo (valkoihosen)ihmisen hommaa ei et käy nykkuu 00.30, herää ekan kerran 01.?? ja sit 3.45-6.15 on hereil koko ajan ja nousee n.7.30 ylös \|O No riittävästi päikkäreita, karkkia ja kahvia koneeseen ni jaksaa enski yön valvoo...

Huomenta...

Yö meni taas aika levottomasti, pojalla siis. Heräili vähän väliä jo ennen ku me oltiin menty nukkumaan, oltiin laitettu illalla suppokin, mut tiiä sit et miten vaikutti vai vaikuttiko ollenkaan. Joskus ennen kolmea heräili vähän väliä, eikä sit puolen aikaan meinannut millään rauhoittua :/ Tällä kertaa ei ONNEKS oltu kuitenkaan montaa tuntia hereillä, ehkä tunti? Ja poika heräs aamulla VASTA 07!! Jihaa!

Mites teillä on nyt heräilty Lillukka?

Siru: Käyttekö te useinkin uimahallissa? Me ollaan kans käyty muutaman kerran, Joonatan myös tykkää, mut alkuun on ihmeissään sitä meteliä ja ihmispaljoutta, mut sit rentoutuu ja alkaa polskimaan :heart:

Hannamari: Voi Vili-pikkuista, miten nukkui yön/voi nyt?

Koivunkäpy: Toivottavasti saisit päikkärit nukuttua!

Me mennään tänään miehen kanssa ainakin leffaan ja sit ehkä syömään, Jonttu menee miehen äidille :) Lähdetään varmaan päikkäreiden jälkeen, tänään niitä nukutaan meillä yhdet, kun herättiin niin myöhään :D

Mitenköhän apteekit on auki tänään? :/ Multa on loppu närästyslääkkeet ja mä en varmaan selviä ilman niitä! Tai siis en selviä :( Ja Joonatanilta supot loppu. Varmaan ainakin Helsingin yliopiston apteekki, luulis et se ainakin ois auki?

Joo, meenpä tästä turhia löpisemästä :whistle: Mitäs muiden sunnuntaihin?

Moikka!

jospa jotain kirjoittelis...

Hannamarin poppoolle kovasti paranemisia. :hug: onneksi joku äly käski sinun soittaa lääkäri ajan niin tuli ajoissa katsottua korvat. meillä ei ole kun minulla flunssa. että minä viikolla repesin kun luin niitä sinun juttujasi sähisevistä autoista ja äiteistä ja lehmän nuolemista hiuksista yms... =)

minun musiikkimaku on sellaista suomippoppia ja ulkomaista poppia, hevikin menee välillä, kun mies sitä kuuntelee. yö on ihan paras kaikista. baarissa olen ihan tanssihullu. :)

käpynen, minä aloitan huomenna jo työt, joten en niitä pystyis kuskaa kuin koko päiväksi sinne hoitoon niin ei ihan sellaiset muutaman tunnin jutut onnistuis. riittää mulle kun edes keskiviikkona ehditään käymään molemmissa paikoissa. huomenna täytyy vielä soittaa ja tarkistaa toi paikka juttu. jaksamista sinulle kovasti noihin yökukkumisiin. :hug:

gerbera, ethän sattumoisin olis ensi vkolla menossa käymään anttilassa? mä pöljä kävin ostaa yhdet kivat kengät ja vahingossa otin väärän kokoiset. :headwall: vähänkö harmittaa.

Miikka oppi sit syömään itse ruokansa. tai ei haluu että sitä syötetään ja itekseen syöminenkin onnistuu melko hyvin. mitä nyt hiukan on kädet ja paikat likaisia, mut rätillähän siitä selviää. :whistle: :D varsinkin kun pojalla on välillä kummassakin kädessä lusikka, mut molemmilla kyllä menee ruoka suuhun, kun hiukan ohjailee.

meillä iltapäivällä ja illalla ohjelmassa ulkoilua ja ehkä luistelua, jos siskoni tulee lapsineen käymään niin mennään yhdessä lähikentälle. mies lähti nostaan äsken isäänsä ja autoaan ojasta. tulikin justiinsa.

nyt minä lähden hetkeksi lepäämään, jos vielä ehdin..

Sunnuntaita kaikille :heart:

No niin, rietas viikonloppu vietetty :LOL: Jaa mikä rietas, meikäläiselle iski eilen kunnon flunssa joten loppuillan vietin kolmen peiton alla... Mun äiti tuli siis eilen aamulla jo yhdeksältä meille ja lähdettiin sitten samantien viemään Saara miehen vanhemmille. Oltiin siellä pari tuntia ennenkuin lähdettiin pois jotta Saara ehti tottumaan koiraan (se kun vähän pelkää koiria..). Mentiin sit mun äidin kotiin viemään yökamppeet ja syötiin vähän. Puoli kolmeksi mentiin leffaan. Katsottiin Babel joka on muuten maailman huonoin elokuva! Eikä kestänytkään kuin vaatimattomat 2,5 tuntia \|O Hohhoijaa, ei olla kummatkaan oltu koskaan katsomassa niin huonoa pätkää... Miten ihmeessä me osattiin valita just se?! No, ruokapaikka valittiin paljon paremmin, käytiin Cantina Westissä. Syötiin itsemme ähkyiksi ja melkein kirjaimellisesti pyörittiin mun äidille. Olipas IHANAA olla ilman lapsia :) Katsottiin telkkaa, juteltiin ja luettiin lehtiä. Mulle tosin iski kunnon flunssa ja illalla vilutti ihan kamalasti. Illalla molemmat mummot laittoivat viestit et kaikki on hyvin ja tytöt olivat nukahtaneet todella hyvin. Sitten mäkin sain nukuttua -olipas ihanaa nukkua 9 tuntia putkeen!!! Tänään käytiin päivällä kirppiksellä ja sitten mies ehdotti että mennään kiinalaiseen syömään -ja taas oltiin ähkyinä. Mun laihis tykkäs tosi paljon :ashamed:

Nyt mies on hakemassa Saaraa ja mä yritän viihdyttää Veeraa. Veeralla on varmaan ollut ikävä kun on nyt tosi kiukkuinen... Harmi et mulle iski tää räkätauti, ei ensi viikolla päästä Pepille kyläänkään :(

Olette saaneet hurjasti tekstiä parin päivän aikana, yritän nyt kommentoida edes jotain...

Lillukka: Veera uskoo välillä kieltoja ja välillä ei ole kuulevinaankaan. Tyttö tietää mitä "ei" tarkoittaa mutta usein ei reagoi siihen mitenkään :whistle: ;)

Jellona: kiva että teidänkin reissu meni hyvin =)

Neve: Veera joskus höpöttelee omiaan yöllä, joskus myös naureskelee.

Gerbera: on meillä aika paljon 56-68cm tyttöjen vaatteita. Voidaan tehdä niin että jos teille tosiaan tulee tyttö niin mä voisin käydä vaatteet läpi ja lähettää sulle maililla kuvia niistä!

Vilille ja Artulle paranemista :hug:

Kattinkalle ISO HALI :hug: Hui, sun testauspäivä lähenee, jänskättää... :D

Täytyy rientää viihdytysjoukkoihin, se on moro :wave:
Tansku

\|O Että on raivostuttavaa kun tekstit katoaa kumn painaa enteriä!!! \|O Ihan kovin montaa riviä en onneks ollu ehtiny..

Palailin siis juuri tunnin kävelyltä, ja oli tosi virkistävää, pikku pakkanen, linnut sirkutti ja kokonaisen tunnin sai ajatella asioitaan ilman että kukaan keskeytti!!! :LOL:

Smirgelaine: Jalkojen välisät kurkkiminen vaatii jo aikalailla tasapainoa! Ja on tosi suloista.. :heart:

Käpärille kännitoivotukset, perinteiset.. :whistle:

Peppi: Närästys on tosi ikävää. Toivottavasti pääsit apteekkiin tai vielä parempaa, sait jonkun käymään apteekissa.. ;)

Jelu, mäkin olen tanssihullu ravintolassa!!! Ja IIIHAAANAAAA, ens pe päästään nostaan polvea!! Täällä on yhessä yökerhossa perjantaisin 70-luvun disco- funk - soul-ilta. Fridaynight fever!!! :LOL:

Tansku: Kurja kun tuli nuha, sillon yleensä riettain mieleentuleva asia on just sen kolmannen peiton raottaminen.. :whistle: :LOL: Mä täällä jo hekumoin ajatuksella kahdesta-kolmesta ravintolasyömisestä ja kahdesta hotelliaamiaisesta.. :p :ashamed: :D

Kristiina: Hammastahnoissa lukee paljonko niissä on fluoria, se luku on joko 500, 1000 tai aikuisten tahnoissa jotain enemmän.. Lasten tahnoista hammashoitaja suositteli sellaista jossa on 500, mutta kaikissa Prisman lasten tahnoissa oli 1000, joten sellaista ostettiin (Artun aikana siis.) Eka tahna saatiin 1v hammashoitajan käynniltä, ettekö te saanu?

Nyt kutsuu taas palloleikit, mies on laittanu makrulaatikon uuniin ja se tuoksuukin jo.. Illalla saunaan, ja viikon paras telsuilta, jee jee..(Idols ja 24) :D Ja kävelyllä tuli sellasia ajatuksi mieleen, että saattaa hauskuus jatkua vielä peiton allakin.. :whistle: :D :D :D

Hei taas!

Oonpas mä nyt ruvennut yhtäkkiä varsin aktiiviseksi taas tän palstan suhteen! ;)

Hannamari: Ei me kyllä saatu ekassa hammastarkastuksessa tahnaa eikä edes mitään tahnaohjeita (kai?). :/ Oon joskus kattellut kaupassa noita lasten hammastahnoja ja en ole uskaltanut ostaa kuitenkaan mitään, kun ne näyttää jotenkin niin epämääräisiltä, siis jotenkin sellasilta "huonolaatuisilta". Mä en itsekään pysty käyttämään tavallisista kaupassa myytävistä hammastahnoista mitään muuta kuin Elmexiä. Kaikista muista mulle tulee heti aftoja suu täyteen. :x (Elmexissä kun ei ole sitä natriumlauryylisulfaattia, mitä on kaikissa muissa) Ei ois kiva, jos Saulillekin tulis aftoja. Sit se ainakin lopettais vähänkin syömisen! No, itseasiassa Sauli syö kyllä nyt edelleen ihan hyvin. Tää on pisin hyvinsyömiskausi, mitä tähän mennessä on ollut! :) Sille maistuu jopa hedelmäsoseet! Ennenkuulumatonta... :D

Syömisestä tulikin mieleen kysästä tällaista: Millasen koostumuksen omaavia ruokia lapsenne syövät tällä hetkellä? Mä oon nyt pyrkinyt antamaan Saulille samaa ruokaa kuin mekin syödään aina kuin se vain on mahdollista, mutta tällänen ihan idioottimaiselta kuulostava probleema on: Miten syötätte tämän ikäiselle sellaiset "kuivat ja irtonaiset" ruuat, tyyliin broilerin rintafile + riisi.? Siis tietty paloiteltuna, mutta miten lappaatte sapuskan lapsen suuhun? Tajuaakohan kukaan, mitä ajan takaa..? Esim. kalakeitto, jauhelihakastike+perunat yms. ovat helppoja, kun ne saa haarukalla yhtenäiseks mössöks ja se mössö pysyy hyvin lusikassa, mutta tollaset kuivat ja irtonaiset ruuat ei pysy ja kaikki vaan putoilee pitkin lattioita. Lisäks Sauli ainakin kaivaa tollaset kananpalat yms. suustaan sormilla ulos. Palojen koko ei ole sinänsä mikään ongelma (isohkotkin palat kyllä menee alas, jos ne ovat kastikkeessa) vaan se, että Saulin sapuskan pitäis aina olla sellasta "massaa", jossa ainekset on sidottu toisiinsa jollain liemellä. Sit mä vielä kaiken lisäksi tunnen itseni epäonnistuneeksi äidiksi, jos päädyn tunkemaan lapsen ruuan tehosekoittimeen ennen tarjoilua, kun kuitenkin pitäis oppia syömään aina vaan karkeampaa ja normaalimpaa ruokaa ja plaa plaa plaa...

Kuulostipas tuo äsköinen selostus koomiselta nyt, kun sen luin läpi! :LOL: No, joka tapauksessa, jos joku tajuaa siitä, mitä tarkoitan, niin kertokaa ihmeessä mulle uusavuttomalle! :D

Sauli nukkui tänään vain 40 minuutin päikkärit ja nyt se on niin yliväsynyt, että sillä on hirvee hepuli. Se juoksee tuolla eteisessä edestakaisin ja päin seiniä! :eek: Ihan oikeesti. \|O

Kristiina: mulla on tommonen tehosilppuri, kippoon riisit+lihat+vähän vettä ja muutamahurautus sillä ni tulee semmosta -heitäseinäänjasepysyysiinä- mössöö, ei kovin sileetä mut semmosta et voit ravistaa lusikkaa ja safka pysyy siinä silti, vähänkö kätevää! Toi on siis tommonen sähkövatkaimeen kiinni tuleva härveli..

Plaah, pojulla kuume vaan nousee, ei siis tarvii nukkuu tänäkään yönä..

Sunnuntai-iltaa! Jospa kommentoisinkin jotain..

hannamari Mahtavan kuulonen suunnitelma hotelliviikonlopusta, pitäkää hauskaa!

jellona78 Kivan kuuloinen häämatka teillä :)

Tigru78 Toivotavasti mukava työreissu, varmaan on ihanaa sitten palata kotiinkin.

Peppi85 Onkin sulla paljon viikkoja jo! Kohta voit alkaa sairaalakassia pakkaamaan :) Onko maha hirveesti vaikeuttanut Jontun hoitamista, kumartelut, nostelut ym.?

smirgelaine Tännekin kelpais parin päivän loma miehen kans, sen pitäs kyllä olla lakisääteinen kaikille hoitajineen päivineen! :D

siru2006 Suosikkimusasta; Eniten kolahtaa vanha heavy, tyyliin Rainbow, Uriah Heep jne. Iskelmästä ainoastaan vanha sellainen
mm. Olavi Virta ja 70-luvun. Uudemmasta esim. Neljä Ruusua (loistava livebändi!) ja nyt olen pitkästä aikaan jaksanut innostua jostain uudesta musiikista, nimittäin Ari Koivunen from Idols. Aivan loistava ääni, tuskin maltan odottaa että vetää vielä hevikappaleenkin :p

Lillukka76 Ruokalistoista..viikonloppu on syöty eilen tekemääni lasagnea, viikolla tais olla mm. lohikeittoa (valmiista lohisuikaleista)
ja riisipuuroa.

Minni Ihanaa että pieni voi hyvin ja saatte hänet kotiin :heart:

Jonna79 Voimia :hug:

Tinttamooses7 Hienoa kun pääsitte yöpullosta eroon, onnea! Harmi kun nyt teillä lapset sairaana.
Sanoja pojalta tulee vain joitakin säännöllisesti, äiti, iji, anna, tänne, ei, satunnaisesti sanoo sitten useampia, tuntuu kyllä ymmärtävän melkein kaiken :whistle: Työalan aion vaihtaa tyystin sitten
kunhan tämä äitiys lakkaa työllistämästä. Aiemmin oon tehnyt mm. toimistotöitä ja it-hommista pääsin poikaa odottaessa.
Mutta noihin aloihin en palaa, tähän mennessä merkityksellisintä työtä on ollut tämä oman lapsen hoitaminen.

Uneton Hyödyllinen kurssi sulla tulossa, tuollaisia ihmisiä tarvitaan tässä maailmassa.

Kattinka Mäkin ihmettelen kuin aika voi riittää kun on useempi lapsi, kun tuo ykskin työllistää :eek: ..joten yritänkin nyt muistaa nauttia "helppoudesta" niinkauan kuin yhden äippä oon.

Neve05 Ei puhuta öisin meillä, kitistään vaan :/

Tanskuliini Ihan kivalta teidän oma ilta kuulosti, huonosta leffasta ja flunssasta huolimatta :)

koivunkäpy No ei oo kadehdittava yö teillä takana, onneksi on se kahvi keksitty. Toivottavasti pojan kuume ei nouse tuostaan.

Kristiina 80 Tuohon ruokakysymykseen oon huono vastaamaan, kun meillä on soseutettu tähän saakka kaikki karkeet ruuat mitä toi saa syödä allergialtaan. Kurkku on ainoa sormiruoka, ja siitäkin kuorin kuoret ja teen pieniä paloja :ashamed: Mut eiköhän ne jossain vaiheessa varmasti opi syömään palaruokaakin, en ainakaan tunne ketään kuka ei olis :D

Meille ei mitään ihmeempiä kuulu, pakkanenkin lauhtui että poitsu on päässyt enemmän ulos. Mä kyllä itse tykkään pakkasesta kovasti,
mutta eihän se kersan kans niin hyvä juttu ookaan..Pojalle pukkaa hitaasti noita poski/kulma hampaita, taas on ikenet jotenkin mustana ja
eilen kitisi ja söi huonosti, niin että jättiin suunniteltu yöpulloiluvieroitus tuonnemmaksi. Pakko kyllä olis vieroittaa ennenkuin uusi vauva syntyy, muuten ei kukaan sitten nuku koko yönä \|O

Jos vaikka sitä Idolsia vielä illan päälle vilkasis, harmi kun ei se Ari esiinny ennen finaalia :\| :whistle: :D

Reipasta viikonalkua huomiselle!

Morjentto!

huh, että väsyttää. tän flunssan kanssa taistelu on rankkaa. huomenna olis pakko jaksaa nousta kukonlaulun aikaan töihin ja aloittaa se kauan odotettu uraputki. :whistle: :LOL: ei kiinnosta sit pätkääkään. vaik on siel töis toisaalta kiva ollakin. kotona kuitekin ihanan leppoisaa. =)

hannamari, pitäis varmaan minun joskus tulla treelle niin lähdettäis yhdessä jalkaa nosteleen. :)

kristiina, meillä tuollaiset broitsku, riisi jutut pilkotaan ja miikka syö ne ite sormin lautaselta sitten kun syö. yleensä teen tällä hetkellä kaikki ruuat perunamuussin kera, kun sille ei tunnu uppoovan mikään sellainen ns. kokonainen muuta kuin muussin kanssa. kait se noita kaikkia loppuja hampaita hitaasti ja varmasti tekee. :whistle:

niin ja hammastahnaa meillä aleksin kanssa alettiin käyttää sitten kun poskihampaat oli puhjennu. meillä on tollasia tipi ja sylvester hammastahnoja siis niissä on niiden kuvat.

ja kaikille ihan tollainen mainoksen tynkä, että jos joskus mietitte jotain mukavaa lomakohdetta vaik tällein talvisin perheenä niin suosittelen kovasti tahkoa... siellä on tosi kiva kylpylä. ei mikään iso mut lapsiperheelle sopiva. majoitus vaihtoehtoja löytyy. me ihastuttiin täysin golfhuviloihin. sit on kaikkia erilaisia liikuntajuttuja joita voi harrastaa. keilailu onnistuu hyvin kouluikäisen tai hiukan nuoremman kanssa, kun radoille tulee sellaiset laidat niin aina saa keiloja kaatumaan. =)

sirulle ja miehelleen huomisen johdosta hyvää Hääpäivää!! :heart: :hug:

käpysen lapsille kovasti paranemisia ja äiteelle pitkää pinnaa sekä toivottavasti hyvää yötä. :hug:

tansku, kiva että saitte kuitenkin miehenne kanssa kahdenkeskeistä aikaa vaikkakin leffa valinta meni mönkään niin aina se on ihanaa olla kaksin. paranemisia sinnekin. :hug:

me käytiin illalla luistelemassa tai siis aleksi ja siskoni tyttöineen luisteli. muut vaan liukasteli kentällä. pojat oli tooosi väsyneitä ja miikka tippu suoraan selälleen/päälleen sohvalta niin että sillä on takaraivossa kiva sarvi. =) :ashamed: nukkuneet jo tunnin ja minäkin käännän itteni sänkyyn..palailen jahka kerkiän.

kaiza ja ametisti+ muut kiireiset/hiljaiseloa viettäneet ilmoitelkaahan itsestänne. :wave:

hyvät yöt kaikille!

Iltoja vielä täältäkin.

Jellonalle tsemppiä töitten varsinaiseen aloitukseen, toivottavasti ehdit silloin tällöin käydä kertomassa kuitenkin uutisia. Eihän meitä voi tai saa unohtaa :LOL: .

Käpysen perheeseen parantumista ja sulle itselle jaksamista, teitä nyt tänä talvena koetellaan noitten sairasteluitten kanssa!

Siru ihmettelit miten me Pepin kaa jaksetaan 5 herätyksiä. En minä ainakaan kovin hyvin jaksakaan. Meillä mies on aktiivisesti aamuissa mukana myös, vuorotellaan nukkumisia aamulla, meillä Onni herää jkv vielä öisin niin kyllä se ois mulle mahdoton paikka että hoitaisin kaikki yöt + vielä nuo aikaiset aamutkin. Ja sitten tulee onneksi näitä aamuja ehkä kerran viikkoon, jolloin Onni nukkuu ruhtinaallisen pitkään eli 7, kuten tänä aamuna.
Peppi
:attn: Jonttu ja Onni ovat kyllä samanlaisia ainakin nukkumisissaan! Mua hymyilytti kun luin taas sun kuvauksen viime yöltä. Meillä alkoi myös levoton hyörinä joskus 3-4 aikaan ja valvottiinkin vajaa tunti ja tsadaa: herätys klo7. Taitaa pojat aina sopia jotain yhteksiä pitkin että mites ensi yönä nukutaan tai siis valvotaan :whistle: kun niin samaan tapaan menee. Mitähän ne on ensi yöksi sopineet =) ? Ja meilläkin mentiin yksillä päikyillä. Mites teidän päivä meni?
Uneton miten kurssi meni? Kuulosti kivalle.

Me ollaan köpötelty viettää rauhaisa kotiviikonloppu. Pääsin molempina päivinä kävelylle, eilen kävelin sauvojen kanssa 10km ja tänään sit jotain 6km. Tänään käytiin koko perhe luonnonluistinradalla eli siis järven jäällä (2km lenkki tehty nyt, jäädyttävät +auraavat lisää naapurikuntaan asti) luistelemassa, Onni oli pulkassa ja hyvin viihtyi. Vkl:n ruuat olleet kalapainotteisia, meillä on talviverkot vedessä ja tänään saatiin sit matikkakeittoa ruuaksi ja viime yönä meillä paistui uunissa kaksi muikkukukkoa, tosin pakastemuikuista. Njam.

Nyt unten maille, hyvät yöt. Piti korjailla, kun äsken lähti ihan kesken kaiken...

Lillukka

<br><br>

äh, nousee vaan kuume eikä laske lääkkeellä :headwall: Mistä mua rangaistaan? :saint: että kouristuksia odotellessa nähtävästi menee yö.

Jaksamista kaikille, viimeyönä pohdin sillo 6aikaan ku itkua jo väänsin et nuku nyt jooko, et miten hemmetissä ukko jaksaa joka aamu herätä 4aikaan ku on aamuviikossa, mulla ei onnistus, tai sit oisin oikeesti koukussa batteryyn( :x ) tms..

Jos vääntäytys ulos kera rakin ja sit petiin, nukkuu se mitä annetaan ja huominen porata kun ei väsytä ei..

Jellona, mä en oo vielkää ehtiny yhteisöön asti lukee tekstiä, mut huomenna kun on ihan omaa aikaa illal(toivottavasti) niin sit luen! Ja paranemista teillekki! ja hyväää työpäivää!

Pöh, pää tyhjeni.. :headwall:

sunnuntai iltaa täältäkin suunnalta.

Kiitos kaikille jaksuja toivotelleille :hug:

Palailtiin reissusta tuossa iltapäivällä.

Hautajaiset meni ihan ok. Tatu oli mukana. Kirkossa rupesi tulemaan niin kovalla äänellä omaa höpötystä pikku mieheltä että mies lähti sitten lastenhuoneeseen ja kuuntelivat sieltä siunauksen.
Muistotilaisuudessa poika linnottautui pitkäksi toviksi mummon syliin.. mummo jo tuumikin että näin se Tatu omalla tavallaan lohduttaa. (Tosin niisti myös hyvin antaumuksella, kaksin käsin nenäänsä mummon villatakkiin,) mutta kummasti toi mummolle poika lohtua. Lämmin ja "ukin näköinen" oli muistotilaisuus. Siitä kun väki hiukan tokeni niin poika herätti suurta huvitusta sukulaisissa ja tuttavissa. Raskas oli viikonloppu, mutta elämä jatkuu ja päivä kerrallaan mennään itse kukin.

Hurrrjasti on tekstiä tullut, mutta yritänpä hiukan kommentoidakkin..

Hannamarin poppoolle paranemisia!! Mites Vili tällä hetkellä? toivottavasti rupeaa lääkkeet korviin auttamaan.

Myös Koivunkävynja Tinttamooseksen suuntiin pikaista paranemista!!

Jellona: Mukava että teillä reissu meni hyvin ja hyvä kun hoitopaikat järjestyi. Tsemppiä uraputken aloittamiseen ;) ja jaksuja aamuun!!

Lillukka: Tatu yleensä tietää mikä on kiellettyä ja pyörittää jo valmiiksi päätään, mutta menee ja tekee yleensä siitä huolimatta.. toisinaan uskoo kun kieltää, toisinaan pitää hakea pois. Riippuu kuinka itsetietoisella päällä poika sattuu milloinkin olemaan =)

Niiskuneiti:Löytyikö paljon ostelemista?? Kävittekö kaksistaan syömässä?

Tanskuliinille myös paranemista!! Mukava kun saitte kahdenkeskistä aikaa. =)

Kristiina: Ttau syö pääsasiassa samaa ruokaa mitä mekin ja yleensä riittää kun haarukalla tilsii tai silppuaa isoimmat palat.. riippuu hiukan ruuasta. Aika usein syö sormin isoimmat palat.

Koivunkäpy: On sulla muuten mainio ruuan murskaus tapa..Hienosti suhteutettu.. Pysyy lusikassa ja seinässä :LOL:

Olikos se Tinttamooses joka kyseli sanoista ja ammateista..

No sanoja tulee.. (enemmän ja vähemmän selvästi) hauva, miau, isi, mummo, poppa, titta (kukka), tii/*hillitöntä murinaa* (tiikeri), prum prum (käsittää kaikki pyörillä liikkuvat kulkuneuvot), puu, anna, eii, kiitti.. siinäpä varmaan ne joista parhaiten selvän saa.. äitiä sanoo aika harvoin.. jos joku kysyy että missä äiti niin kääntyy kahtomaan minuun, nauraa ja toisinaan tulee myös halaamaan.

Töissä en vielä ole.. Nyt on suunnitelmissä että huhti- toukokuun vaihteessa lähtisin työelämän valmennuksella kun pitää kokonaan uusiala opetella... Hevosenhoitajaksi 3v sitten valmistuin..

Meillä Tatulla hirveä räkätatuti, nenä vuotaa ja kuola tippuu kun nyrkki on jatkuasti suussa.. Myös lämpöä on pikkuisen ollut. Viime yön nukkui heräämättä ja saatiin itekkin nukuttua hyvät unet.

Mutta nyt kaikille oikein hyviä unia.. minäkin yritän punkan pohjalle kohta suunnistaa.. on tämä kirjottaminen hetken jo kestänykkin.. :whistle:

Huomenta!!

Nyt kun mies on taas reissussa, niin joudan minäkin koneelle :D
Aamulla siis lähti ja tulee perjantai-iltana kotiin. Sit onkin 3 päivää kotona, kun maanantaina on se ultra, niin ei voi minnekään lähteä :D

TANSKULIINI, juu, tehdään näin! Jos sattuisi niin ihanasti, että tyttö olisi tulossa, niin pitää sit miehen vaiks käydä Helsingin reissullaan teiltä hakemassa ja maksamassa vaatteet, jos vaan sulle käy! Luulen, että koko porukalla ei sinne päin olla tulossa. Viikon päästähän se nyt toivottavasti tiedetään kumpiko siellä massussa luurailee :D

JULIUKSEN sanavarastoon tuli vkl aikana isi :heart: Ihanan kuuloista! Aikasemmin on sanonut silleen, että isi itse ei ole kuullut, mut nyt hokee sitten tarvittaessa isiä :heart:
Sanavarasto on kasvanut viikonlopun aikana useammallakin sanalla ja nyt hoksasin, että Julius ei ennen sano sitä sanaa ennenkö se OIKEASTI sen osaa sanoa, eli sanoo sanat niinkö ne oikeasti sanotaan. Pyrkii vissiin täydellisyyteen :D

Ihana oli eilen olla ulkona, kun pakkanen oli lauhtunut 8 asteeseen! Tänään on myöskin 8 astetta pakkasta ja ulos käypi iltapäivällä tiemme! Aamusta imuroin jne, joten iltapäivä on ihan toimetonta aikaa.

JAKSUJA kipeitten ipanaattoreiden äideille!! Ja väsyneille äideille myös!!

Nyt lähden lukemaan Julbelle kirjaa!

Päivänjatkot!

T. Gerbsukka & Taimi rv 19+0 :heart: <br><br>

Yhteistyössä