JOULUTÄHDET -05 helmikuussa

Hejsan allihopa =)

Tänne kuuluu ihan liian kylmää vieläkin sekä ihan liian räkätautia ;) Eli sisäpäikkärit taasen, ihmeen hyvin Otto kyl on nukahtanut ja nukkunut sisällä, pari tuntia yleensä eli hippasen vain vähemmän kuin ulkona. Mä olen sitte yksin siis ilman kärryjä käyny lenkillä ja on kyl paljon kevyempää etenkin näin talvisin. Eli ihan hyvä pitää "paino" mukana ;)

Lillukka kyseli ruuista. Tosi hyvä idea, pitäis oikeesti vaihtaa joskus jonkun perheen kanssa ruokalistoja, ku aina tulee tehtyä samoja. Meillä on ollut lohta ja perunamuusia, italianpataa ja broilerikiusausta. Italianpataa en ollu tehny pitkään aikaan ja esikoinen tykkäs siitä kovasti ja Otto myös. Ovat kyl aika kaikkiruokaisia molemmat, onneksi. Ja meil on sääntönä esikoiselle ollu, että kaikkea ruokaa pitää edes jnkv syödä, niin pahaa ruokaa ei olekaan, etteikö sitä nälkäänsä söisi. Nyt eskarissa on huomannu, et se on ihan tärkeä asia, ku on kuullu, miten siellä toiset nirsoilee ihan tavallisista ruuista.
Tinttamooses kyseli työelämäläisistä; itse käyn keikkailemassa noin 2-3 pvää/3vkoa, välil kyl enempikin. Hoitoalalla olen, siksipä tuo keikkahomma onnistuukin. Olen kyl kuullu, et meidänkin sairaalas ei joka paikas onnistu, vaikka pulaa työvoimasta oliskin. Meillä tosiaan on kova pula onneks just meistä ;) Syksyllä varmaan puolikasta alan tekemään, näillä näkymin. Kotona viihtyisin kyllä hyvin, mutta tuo asuntolaina on sen verran muhkea, että pakkohan se on töihin palata :(

Mitäpä muuta... ainakin Minnille; ihana kuulla, että pikkuinen voi noin hyvin ja on kasvanut hyvin =) Hannamarin kommentti oli tosissaan hyvä, että miehet on kyl välil suoraan sieltä!

Parturiin pitäis päästä, taidan laittaa kaverille tekstaria, et miten sille passais. Karmea välivaihetukka nyt, ku en tie, leikkaanko lyhkäseks vai koitanko vähän kasvattaa pidemmäks.

Koivunkäpy; mulla ainakin ne vuosilomarahat vaikutti hoitolisään, eli en saanu siinä kuussa sitä lain. Ja tänään soitin kelaan, et peruisivat multa kokonaan sen, ni eipä se tietty puhelimitse onnistunu, vaan paperia pitää laittaa menemään. Joudun varmaan maksaa sen takaisin joulu- ja tammikuulta, 25 ekee sitä sain per kk. Miten muuten muilla, kuinka paljon saatte kuntalisää vai saatteko lainkaan? Meillä 75 euroa, nousi just tän kk:n alusta 50 ekestä tohon.

Nyt ruoan laittoon. Otto syö yleensä lounaaksi edellispäiväistä. En tee kahta kertaa lämmintä ruokaa siis.

Pakkaspäivän jatkoja!

Lisäystä edelliseen; sanoista oli puhetta. Otto sanoo äiti, isä, Ta (tark. siskoa), anna (annaannaanna), vaippa(paappa), pappa, mummu (mmmmu), tissi(tis), kiitosta yrittää(tsiiii ;) ), haukku, kissa, puuh(puuro), kirrrja. Olikohan muita? Eipä varmaan. Korvatulehdukset muuten kyllä vaikuttaa tosi paljon puheen kehitykseen, saattavat joskus vaikuttaa myös pahana ollessaan kävelemään lähtemiseen (tasapainoaistin kanssa yhteydessä siis). <br><br><div class="small">[siru2006 muokkasi tät viestiä 09.02.2007 klo 13:36]</div>

Tere taas :wave: :D

Vitsit et olen ollut ahkera: siivosin koko kämpän (eli pyyhin pölyt ja imuroin), siivosin vaatehuoneen, tein huomiselle jauhelihasopan ja täksi illaksi sen pannarin ja lisäksi katsoin poikien vaatekaapit läpi ja otin kaikki pieniksi käyneet vaatteet pois :D Niin, ja vaihdoin meidän sänkyyn lakanatkin ja siivosin myös poikien huoneet ylläriksi niille (nehän nykyään siivoavat yleensä itse omat huoneensa). Nyt pesukone jyllää vuoroin lakanoita ja vuoroin poikien vanhoja vaatteita. Annan vanhat vaatteet naapurin äidille jolla on poikia muutama vuosi nuorempi poika -saavat katsoa mitä vaatteita kelpuuttavat ja loput vievät sitten kierrätyskeskukseen. Vanhoista vaatteista tuli muuten mieleen GERBERA: milloin saattekaan tietää pikkuisen sukupuolen? Olikos meillä puhetta että jos saatte tytön niin tulisitte katsomaan meidän tyttöjen vauvanvaatteita?! Vai muistanko ihan väärin... :ashamed: Ajattelin mennä touko-kesäkuun vaihteessa MLL:N kirppikselle myymään niitä mikäli en saa teille niitä tuputettua :D

Peppi: oho, eihän tossa vieressä enää olekaan sitä mainosta :eek: Scandicin mainos siinä oli aamulla kun kirjoitin ekaa viestiä :D

Tinttamooses: Veeralta ei tule vielä mitään selviä sanoja, ainoastaan jos haluaa lisää esim. leipää niin suhisee "shhäää" tai jotain sinnepäin, kai se tarkoittaa "lisää" :D Mä palaan elokuussa töihin ja olen hotellialalla töissä kuten tuosta Pepille antamastani vastauksesta saa selville ;) Esikollesi paranemista :hug:

Vilille myös paranemista :hug:

Danjuskalle jaksuja :hug:

Jos vaikka lukisi Seuran, näytenumero tulla tupsahti äsken postin mukana :D Se on moro taas :wave:
Tansku & nukkuvat tyttelit

Meillä nukuttiin taas aamupäikkärit, vähän reilu tunnin. Nyt on toisilla unilla parvekkeella :)

Meillä kävi mun kaverikin, Joonatan ei täällä kotona vierastanut läheskään yhtä paljon ja ehkä vaikutti myös se, että oli vaan yksi uusi ihminen ja me molemmat miehen kanssa paikalla ja tietty rakas Viivi :D Alkuun meinas vähän liimautua meidän jalkoihin, mut sit alkoikin jo kaveria naurattaa, teki koko ajan jotain vähän hölmöä (kuten hakkas päätä seinään :eek:) ja katto kaveria ja virnisti, oli kovin tyytyväinen, jos hänelle sit naurettiin :D :heart:

Koivunkäpy: Mitäs lääkärissä sanottiin?

Danjuska: Jaksamisia! Toivottavasti automatka menee teillä hyvin!

Tinttamooses: Paranemisia esikoiselle! Jaa, sanoja... Äiti tulee (ei kylläkään vieläkään kovin usein sillä mua tarkoita, mut oon huomannut, että aamuisin, jos mä jään makaamaan sänkyyn niin tulee oven taakse ja huutaa äitiiiii :heart: ). Sit sanoo iisshhh=Viivi, mut samalla tavalla sanoo myös isin :D Ja jos jotakin haluaa niin osoittaa ja sanoo tota/tätä, mitähän muuta? Samoin jos jotain haluaa niin sanoo joskus, että anna. Nyt ei muuta tule mieleen. Ja sit tosta ammatista, mä olen lähihoitaja (lapset ja nuoret), valmistuin 2004 jouluna, aion hakea nyt yhteishaussa joko kätilöksi tai terveydenhoitajaksi, eli suunnitelmissa kouluttautua lisää :)

Mut nyt meen laittaa mun pitsan uuniin :p :wave:

hei
kiitoksia vaan kaikille vastanneille tosta kävelystä!! 1-vuotis neuvolassakin sanottiin ettei tosiaan oo vielä kiirettä! ja itsekkin tiedän että kaikki ajallaan... sanojahan meillä tulee kyllä tosi paljon, on pikkuinen papupata tuo neitokainen.

Tanskuliini no jos jaksat joskus ni vois sen laittaa sit tuleen takas mulle.
Sun työpaikka onkin just se, mitä muistelin.
Irtooks alennusta, jos joskus on yöpymistä siellä päin? ;)

Ruuat
- broikku & kana
- ite tehdyt lihapullat & kastike + potut
- lasagne + palllljon juustoa :p :p :p

Meillä taitaa olla paljon niitä -70 luvub hevimiehiä täällä :D

Mä kuuntelen kaikkea, paitti en oopperaa enkä örinämetallia B)
Yhen kerran eläissään jos pääsis Ville Valoa kuunteleen, ni wau :D

Kiitos kaikille haleista :hug:
Esikon isä tuottaa ennenaikasia harmaita hiuksia :whistle:
Aina tiesin, että kun se joskus uuden emännän löytää, ni se on menoa sitte.
Ja kuinkas kävi :snotty:

Tääl on suht rauhaisaa, jospa sais nukuttua jossaki vaiheessa taas itekii.

Huomenna ja lauantaina mulla on seurakunnan & SPR: n järjestämä kurssi =)

:headwall: \|O :/ mikä räkänenä tuo Vili nyt on. Arttukin aivastelee, ei onneks yhtä paljoa, mutta taitaa molemmat nyt sairastua. Jos on pakko, niin parempi nyt kun ens viikolla, mutta kaikista paras olis ollut vasta seuraavalla! Olikos jollain poskihampaat aiheuttanut nuhaa? Kuinka rankka tauti tuli, ja kuinka nopeasti meni ohi? :attn: Kyselee nimimerkki olen jo henkisesti luopunut seuraavista viikonloppusuunnitelmista.. :'( Tavallinen nuha menee ohi, mutta Vilillä 2 viimestä on menny korviin. Huoh. Päikkyjä apinavauva nukkui 40 min, joten taitaa olla toiset tiedossa vielä iltäpäivästä..

Mistäpäin Metku olit kotosin?

Nyt lyö munkin pää umpiluuta (joku vaihtoehto se tyhjällekin pitää olla..) joten jospa keksis keinon miten pääsis keksikaapille salaa. :ashamed:

Heips!

Uneton :hug: vihaks pistää tuollainen miehen käytös! Mikä kurssi sulla on?

Peppi teillä tänään sama rytmi ku meilläkin, herätys 5.30, aamupäiväunet (nukuin itekin) ja nyt unilla taas. Hoh-hoi, kun sais edes kerran viikkoon nukkua vaikka seiskaan!

Koivunkäpy huomasitko mun katsastusasemakyssärin aiemmin vai missasinko mä sun vastauksen?

Jellona oliko teillä kiva reissu? Toivottavasti!! Lapset olivat pärjänneet hoidossa hyvin? NIlsiästä on 35km mun synnyinkotiin.

Tigru sie oot jo kaukana, mutta ajatuksissa olet. Kyllä ne miehet hyvin pärjää sillä aikaa. Kerro säkin sit miten reissu meni?

Minni mukava kuulla teidän perheen kuulumisia ja että Jenny kasvaa hyvin.

Gerbera jaksamista kun ikävä on kova! Monesti olet ajatuksissa *hatunnosto edelleen vaikka kielsit sitä tekemästä*.

Sanoista, meillä tullut noin 20 sanaa, aktiivisessa käytössä on äiti, iti (isi), ota, anna, täällä, tätä.. Muut tulee sit harvakseltaan. Luin just jostain että 1v2kk iässä lapsella on keskimäärin 4 sanaakos se oli ja tuohan on keskimäärin eli ei oo kiirettä vielä!

Vieras joka kyselit kävelystä mulla on kaveripiirissä montakin lasta jotka ovat oppineet kävelemään selvästi yli vuoden iässä, mun oma mies on ollut tosi hidas liikkeelle lähtijä eli ollut melkeen 2v! Ja ihan normaali tapaus kyllä on ;) poika ei isäänsä tullut vaan kipaisi sitten kävelemään 10 kk iässä.
Tanskuliini mukavaa viikonloppua! Muille toki myös!

Väsyttäääääää \|O vaikka nukuinkin aamupäivällä tunnin, nuo 5.30-herätykset vaan alkaa käydä voimille taas mut onneks on vkl tulossa. Meillä ollaan ihan perheen kesken, säästä riippuu mitä tehdään.

Tässä vissiin tärkeimmät, ai niin KIITOS RUOKAVASTAUKSISTA, saa kertoa jatkossakin, sain monta uutta vinkkiä! Ja kahvia nassuun...

Ai niin Käpynen vielä mun veli otti ja muutti sieltä Joen kaupungista Kajaaniin, tai siis sai nyt maanantaina kuulla että ensi maanantaina alkas työt Kajaanissa (valmistui loppuvuodesta) ja tekee parhaillaan siis muuttoa mut kyl me siellä silti joskus vielä tullaan käymään!

Hannamarille pitää het vastata ettei unohdu...

Mun isä on eteläpohjanmaalta Evijärveltä ja äiti taas keski-pohjanmaalta Vetelistä ja lapsuuteni olen asunut siellä välillä pienessä kyläpahasessa :)
Musta tuli keskisuomalainen kun menin kuudennelle luokalle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 15:24 Metku kirjoitti:
Hannamarille pitää het vastata ettei unohdu...

Mun isä on eteläpohjanmaalta Evijärveltä ja äiti taas keski-pohjanmaalta Vetelistä ja lapsuuteni olen asunut siellä välillä pienessä kyläpahasessa :)
Musta tuli keskisuomalainen kun menin kuudennelle luokalle.
Mun äiti on Lappajärveltä, eihän siitä taida olla kun joku 30 km Evijärvelle. Seukkasin joskus 14-vuotiaana yhden Evijärveläispojan kanssa.. Kirjeenvaihtosuhde pääosin, sattuneista syistä.. :whistle:

Lääkäri sano et mänkee kotiinne, tulkaa takas jos ens viikol on viel kipee, tumpatkaa täyteen astmalääkkeitä ja kun ei avaavat enää auta niin hopi hopi sairaalaan :D ja katto jopa villen palojäljet keskiviikkona viimeiks nähtiin setää ni en ees pyytäny, kait se sittenki on ihminen...

Nyt unille, kaikki kiitos! :wave:

Päiväunilta herätty :)

Sain itsekin nukuttua päänsäryn pois =)
Mutta kuinkas ollakaan,kaikki lapset kuumeessa kun äsken mittasin,oikein kivaa :/
Mikähän virus täällä nyt pörrää :x
Menee sit viikonloppu sairastaessa,voi p.aska...
Nyt tarttis lähtee ton koiruuden kanssa ulos,jos vaan jaksais.
Niin ja kahvetta ajattelin keittää niin jaksaa paremmin,lapset saakin katsella jonkin videon vaikka =)

palaillaan mammat :wave:

Lillukka, kuvittelin vastanneeni mut voi olla et oli tarkotus vastata ja sit on tullu kiire pelastaa apinaa jostain.. eli mä käytän katekaa, oon sieltä aina saanu parhaan palvelun, mut toki voi kokeilla kaveris paikkaa jahka mersun katsastus on ajankohtainen, missäs liike sijaitsee? *minäkö urpo, mikä ihmeen uus konttori?* Ja onnea velpojalle töistä, sinnehä sitä on mentävä mistä töitä saa tääl ne on koht kiven ja kannon alla..

Hannamari pistää apinat kattoo ikkunasta näkyykö mörököllehjä ni ehtii käydä kaapilla! :LOL: :snotty:

Sain pikkutorkut itekki, vielki kyl väsyttää..
JA tuosta et korvatulehdukset voi vaikuttaa kävelyyn, pitää varmaan paikkaasa, meil on kaks edellistä huomattu siitä et ei oo tolpillaan pysyny..

Lillukka se on SPR:n ja Seurakunnan yhteisesti järjestämä ystävyys- ja lähimmäistoiminnan kurssi.
Se kestää 2*6h ja sitten voi halutessaan jatkaa siitä sitä edemmäksi, eli alkaa jonkun ystäväksi.

Mukavaa käpyskä, että nukuit

:hug:
Mä käyn taaas niin kierroksilla, että en meinaa saada nukutuksi napillakaan :/

Mukavaa iltaa kaikille :hug:

Iltoja täältäkin päin!

hirveesti en ole ehtinyt teidän juttuja viel lukemaan älyttömästi olette kirjoittaneet 3 pvässä. joten kommentointi jää toisaalle..

Oikein mukavasti meni meidän reissu kaikinpuolin. hulppea huvila oli jossa majoituimme. ei tarvinnut mennä edes jääkylmään mökkiin palelee. rauhassa tehtiin ruokaa ja rentouduttiin. kylpylässä käytiin hiukan uiskentelemassa, mutta orpo olo oli siellä ilman lapsia. ravintolassa käytiin syömässä eilisiltana. =)

Gerberalle, iso kiitos kahveeista. tullaan toistekin. joni pyysi sanoo että yksi niistä suklaista oli chilisuklaata. toivottavasti huomasit tai Aleksi?!

niin ja kuka sattuu kuopiossa pistäytyy niin käykää ihmeessä syömässä viikinki nimisessä Ravintolassa torin laidalla. aivan mielettömän hyvää ruokaa!!!

Lapsilla hoitopaikoissaan oli mennyt hyvin. Molemmat lapset nukahtivat melkein samantien. niin ja saatiin vihdoin ja viimein hoitopaikka apinoille. kylläkin tällä hetkellä eri paikat. torstaina aloittavat, keskiviikkona käydään tutustumassa. =)

huomenna paremmalla ajalla lissäää. oikein makoisia unia kaikille. :hug:

Iltaa.

Taas kattinka nostelee hattua teille 2:n tai useamman lapsen mammoille. Miten ihmeesa saatte aikanne riittamaan yhtaan mihinkaan. musta tuntuu et yhessa on jo enempi ku tarpeeks.

Siis suomeks sanottuna Oton syyta ettei tuu taas kommenttin kommenttia, silla poika on uuvuttanut aiti raukkansa taas niin etta sankya on jo kova ikava.

Pakko oli vaan ilmoittautua, etta taustalla lueskelen paivittain paitsi eilinen jai valiin. Mietinkin viime yøna mita MammaRiialle, Tigrulle, Kristiinalle ja Taivaanvuohelle kuuluu ja kaikki olitte kayneet sit ilmoittautumassa.

Meilla on iska ollut koko viikon illat ja pariyøtakin tøissa joten hommaa on ollut. Musta ei muuten tulis koskaan taysjarkista yksinhuoltajaa kun tuntuu et muutama iltakin yksin lapsen kanssa vie voimat. Tai kai sita kaikkeen tottuu.

Taalla aavanmeren rannalla on onneks ollu ihanat ilmat ja ollaankin oltu tosi paljon ulkona. Pysyy muuten kamppakin siistimpana kun sisalla ollessamme ollaan Oton kans molemmat aika epajarjestelmallisia touhuissamme.

No ei muuta kuin hyvaa yøta. Mulla ei pysy silmat auki.

:hug: Kattinkalta ja Otukselta.

Iltoja!

Jellona mukava kuulla että reissu meni hyvin! :) Ja hyvä että lapset sai hoitopaikan, onko miten etäällä toisistaan/teidän työpaikoista? Pääseekö myöhemmin samaan paikkaan? Niin ja onko pph vai pk?

Koivunkäpy se asema on Tokmannin vastapäätä kuulema. En mie sitä muuten ois kysellyt varmaan (ihan samahan se mulle on, missä käytte katastamassa) mut se aukes just sillon kun sanoit että kävit katsastamassa ja siks aattelin kysyä, siellä oli kuulema hyvät avajaistarjoukset.

Uneton kelle voi sit ruveta ystäväksi, vai kelle vaan kuka tarvitsee?

Mä oon ollut jotenkin pahalla päällä koko illan :kieh: Väsyttänyt eikä mikään oo ollut oikein hyvin, taitaa alkaa käydä mun hermoille nää pakkaset kun ei pääse ulos yksin eikä yhdessä. Onnikin vaan riehuu sisällä, nyt yrittää jatkuvasti pomppia tasajalkaa sohvissa...
Mites hyvin teidän muiden lapset uskoo kieltoja? Meillä pitää yleensä käydä hakemassa pois kielletystä paikasta, toisinaan uskookin mut harvemmin. Ymmärtää kyllä sanan ei, että siitä ei ole kyse vaan kyse ihan jääräpäisyydestä... Mutta hyvä että on omaa tahtoa, sillä tavalla pärjää elämässä. Mut nyt hyvät yöt kaikille!

Lillukka
:wave:

Lillukka no kaiketikin kelle vaan, mutta paljonhan juuri vanhuksia on yksinäisiä ja sitten muualta muuttaneita nuoria perheitä.
Mä oon tosi innoissani =)
Ehkä ajan kanssa oma vointikin kohentuu, vaikka tiedän kyllä että tässä on kyse enemmän antamisesta.

Hyvvee yötä kaikille :hug:

Ja viel Lillukan känkkäränkälle hus hus ;)

Iltoja! Joko kaikki on nukkumassa? :D Mäkin kyllä menen, kunhan mies tulee töistä =) Eli tunnin sisään...

Oltiin äitillä koko iltapäivä ja ilta. Joonatanista oli varmasti hauska touhuta vähän muuallakin, kuin täällä kotona, vaikka usein äitillä käydäänkin, mut silti.

Hannamari: Paranemisia Vilille! Toivottavasti ei kuitenkaan Arttuun tarttuis :/ Ja toivottavasti paranisitte oikein pian, ettei pilais suunnitelmia!

Lillukka: Vai on teilläkin herätty tänään samaan aikaan \|O (=haukotus). No, toivotaan meille (ja tietty muillekin, mut erityisesti meille ;) ) pidempää huomisaamua!!

Tinttamooses: Voi :/ Paranemisia nyt teidän kaikille lapsille!

Uneton: Mukavan kuuloinen tuo kurssi, mihin olet menossa :heart:

Jellona: Mulla olikin jo ikävä :hug: Ja harmitti, kun en jotenkaan ehtinyt edes hyviä reissuja teille toivotella :ashamed: Mutta ihanaa, että teillä oli kiva matka! Hyvä juttu, että pojat ovat saaneet hoitopaikat! Lillukka kyselikin siitä vähän lisää jo...

Kattinka: :hug: Yhdyn suhun, ei mustakaan varmasti olisi yksinhuoltajaksi, tuntuu, että tää loppuviikko on ihan kamalaa aikaa, varsinkin nyt tän mahan kanssa :( Kun mies on siis to-pe-la iltatöissä, illat kuluu paljon hitaammin, eikä ole mitään tekemistä. Mä kun en enää meinaa jaksaa yksin Jontun kanssa mihinkään lähteä :/

Lillukka: Juu, tosta kieltämisestä... Tai siis sen tottelemisesta... Joonatanille pitää kyllä hyyyvin monta kertaa sanoa/kieltää, mutta saattaa siltikin tehdä, vaikka kuinka tiukkaan sävyyn kieltäis! Nyt on vielä tullut, siis ihan muutaman päivän aikana, sellainen, että nauraa vaan, kun kiellän, vaikka siis tosi tiukkaan sävyyn ja tomerasti kiellän niin toinen vaan kattoo mua ja virnistää :eek: :whistle: Ja jatkaa kiellettyä touhua. Nyt on oppinut laittaa noi uunin levyt päälle... Pitäis hankkia se ritilikkö, ettei sais niitä väänneltyä! Mut usein joutuu siis kantamaan paikasta pois, kun ei kieltoa usko. Että eipä läheskään aina uskota. Joskus kyllä uskookin. Sit yks ärsyttävä asia, jonka on osannut jo kauan, eli sammuttaa telkkarin, meillä katotaan telkkaria kyllä tosi vähän (iltaisin enemmän), mut jos sattuu sen päälle laittaa niin ei hetkeäkään, kun toi apina on sitä jo sammuttelemassa... :whistle:

Meillä tehdään varmaankin hampaita!! Toi poika kakkaa about 5-7 kertaa päivän aikana, sellasta tooosi löysää ja haisevaa :x Ja ruoka maistuu taas vähän huonommin, eikä maitokaan kelpaa :eek: Ei vaan anna kattoa tonne suuhun, kyllä mä kerran olin huomaavinani sellaisen pienen valkoisen kuultavan kohdan suussa ylhäällä... Toivottavasti tulisivat pian!

Hui, oon kirjottanut ihan kauheesti :ashamed: Sitä se teettää, kun telkkarista ei tule mitään ja yksinäni täällä kotona olen :whistle:

Hyvää yötä!

Vielä iltapikaset.. :whistle: Juh, tämä mamma totuttelee nyt ajatukseen ens viikosta kipeitten mukuloitten kanssa. Kunhan saisin itteni pidettyä terveenä.. Vili nukkuu kyllä kuin tukki, mutta kitisee vähän väliä unissaan. Arttu just vetäs reilun puolen tunnin kauhu/huutokohtauksen, ja tuntu tukkoselta, tietää räkätautia. Sillä on tauti alkanu huutokohtauksella aina jos se on alkanu yöllä. Kai se kuume nousee ja tekee olon tukalaks, ja vielä jos on paha hengittää.. Eli ulkoiltu ei olla neljään päivään, ja ties kuinka monta menee vielä sisällä kökkiessä. Huomenna tarjoudun tekemään kauppareissun keskenäni, jos mies vaiks pitäs seuraa Artulle Vilin päikkyjen ajan.

Nyt nukkumaan. Ja perinteiset väsyjaksuhalit kaikille tarvitseville. :hug:

En sentään illan viimeinen ja aamun ensimmäinen ;)

Toivoin meille myöhemmin herättyä aamua, mut en nyt ihan tällä tavalla kuitenkaan :/ Eli, Joonatan heräs itkien yöllä klo 1.35, nukahti vaihdellen minuutista kahteen takaisin ja taas alkoi pyöriminen ja itkeminen :/ Mahassa varmaan kiersi. Laitettiin suppo. Lopulta nukahti mun syliin klo 3.30, et kaksi tuntia oltiin sit hereillä \|O Aamulla Jonttu heräs vasta 08, onneks ei aiemmin! Et tää päivä mennään kyllä yksillä päiväunilla, tajuais vaan nukkua enemmän ku 1,5h, muuten on taas kiukkuinen :(

Äitin kanssa just mesessä juteltiin, se tulee meille mun kanssa vähän järkkäilemään tota lastenhuonetta, kun ei aikaakaan ku tää toinen jo syntyy :) Ei vaan tiedetä, että mihin mahdutetaan ne kaikki pikkuiset vaatteet, kun Joonatanin vaatteet on vieneet noi kaappitilat jo :whistle: Mut tosi kiva niin on seuraa ja tekemistä, ei tästä tulekaan tylsää päivää =)

Hannamari: :hug: Miten teidän pojat nukkuivat? Miten nyt voivat?

Huomenta!

Pakkaset ne vaan jatkuvat.Toivottavasti päivällä lauhtuis niin pääsis vähän ulos.

Vera heräs tänään 7.40 ja mä olin ollut jo tunnin hereillä.Harmittaa kun en osaa nukkua vapaapäivinä.Toisaalta ihmekös tuo kun taas eilen nukahdin 20.30 nojatuoliin :whistle: Mies oli yövuorossa,niin ei ollut juttu seuraa.Katoin ruotsin kanavalta hurjaa remonttia ja mainoskatkon ajan lepuutin silmiä,niin heräsinkin vasta kun ohjelma loppu :( Meillä on kaapeli digiverkko, niin tänä viikonloppuna näkyy taas monta maksullista kanavaa.

Puheesta oli juttua.Vera yrittää matkia kaikkia sanoja ja omaakin aika hyvän sanavaraston.Ruotsin kieltäkin puhuu useamman sanan.Olin yks päivä ihan ihmeissäni että mitä se nyt tahtoo kun sanoi tärning.Sit keksin että noppaa halus joka oli siskon hyllyllä.Vera pistää kaiken vielä suuhun,niin meillä on kaikki pikku tavarat vielä korkealla piilossa.Tosta puheesta tulikin mieleen että: puhutaanko teillä öisin? Vera on nyt muutamana yönä pöpöttänyt jotain unissaan.Kerran huusi tissiä.

Valokuvat on meillä nyt tosi kiinnostavia.Vera katsois koko ajan valokuva albumeja.Osoittaa itseään ja sanoo vee tai vevve.

Meillä Vera ei tottele mua niin hyvin kuin isää :( Nauraa kans jos komennan ja tekee silti :kieh: Tv:tä sammuttelee myös ja aina kun saa kaukosäätimen käsiinsä niin vaihtelee kanavia ja sammuttaa telkkaria.Muutenkin "säätää" kaikkea mitä voi , stereot,videot,dvd,uuni ja sitten tää tietsikka sekä tulostin.Ai että harmittaa kun oon koneella niin sitten Vera aika usein tulee tähän ja ehtii painamaan nappia ja kone sammuu.

Jellona: tsemppiä arkeen.Toivottavasti pojat pääsis pian samaan hoitopaikkaan.Voin vain kuvitella mikä rumba siinä on kun kuskaa kahteen eri paikkaan ja aamulla kun aika on kortilla muutenkin :(

Nyt täytyy mennä jatkamaan aamutoimia että ollaan valmiina kauppaan kun mies tulee töistä.Tänään on KARKKIPÄIVÄ jee.

Koivunkäpy jos Kelalla olisikin tapahtunut moka ton lääkekorv.kans?
Hannamari toivottavasti poikien räkätauti menis nopeesti ohi. Mulla meni äsken Jellona ja Hannamari sekaisin :ashamed: <br><br>

Jellona, typerää et eripaikat tuli... ja teil pitäs kyl olla oikeis käydä koko viikko tutustumassa maksutta hoitopaikkaan...

Neve, en tiä mitä ne taas kelaal kämmiivät mut hermo palaa joka tapauksessa kohta \|O Paperit on viety siis 28.11 eikä ne oo viel ees käyny kelan ASIANTUNTIJAN pöydäl :kieh:

Tääällä on kylmä, sekä sisällä ja ulkona, a on kipee edelleen, illal oli yli 38 kuumetta, itellä on hirvee olo eikä tuo taida ukollakaa hääppösempi olla. Yö sentää meni hyvin vain kaks herätystä ja ite möngin alas vast 8.30, ukko nous pojun kans joka heräs jotai 7.40 aikaan..kait ;)

Katinkasta kiva kuulla pitkilleen, samoin parpapapasta ja muistakin!

Nyt lisää kahvia koneeseen niin pysyy kännissä :LOL: son :wave:

Huomenta!

Jellona, oli tosi kiva nähdä teitä!! Tervetuloa vaan toistekin kaffeelle!! Juu, huomattiin, että oli chiliä suklaan joukossa :D Olisitte nähneet Aleksin ilmeet :D Mut tykkäsi kovasti!

Lillukka, kiitos sinulle! Kyllä tää taas tästä, kunhan tähän "rytmiin" päästään... Mies saadaan tänään kotiin ja kylläpäs se tuntuu sydämessä hyvältä! :heart:

Tanskuliini, 19 pvä on ultra, jossa toivottavasti saadaan tietää pikkuisen sukupuoli. Vaikka olenkin satavarma, että poika se on :heart: JOS nyt sattuisi, että tyttö siellä olisi, niin onko sulla minkä verran ihan pientä vaatetta? Just sellaista 56-68 senttistä?

Mä tempaisin aamulla tilavaatteet partsille. Ihana kaivautua illalla viileitten, puhtaiden lakanoiden väliin, oman kullan kainaloon!

Ostoslippua kans väsäilen, pitää jo nyt tietää, mitä poitsujen kanssa ensiviikolla syödään... Tuleekin piiiiiitkä lista :D

Odottelen tässä, että Taimi ilmoittelisi jotakin itsestään... Keskiviikkona oli aivan villinä tuolla masussa ja nyt ei sitten ole oikein itsestään ilmoitellut... tai en ainakaan ole liikkeitä tuntenut... :'( Mut jospa siellä olis kuitenkin kaikki kunnossa...

Nyt jatkan taas hommia!

Mukavata lauantaita kaikille!!

Yhteistyössä