JOULUTÄHDET -05 helmikuussa

Perstaihuomenia B)

Onpas siellä kylmä, hrr... :eek: Vois jo pakkanen hellittää että pääsis uloskin. Ja mä kun niin suunnittelin että haen irtiksiä itelleni :ashamed: Tekee ihan kamalasti mieli irtokarkkeja, hyi mua :ashamed: Toisaalta hyvä että on noin kova pakkanen, pitää mut aisoissa :D

Veera yski ja rohisi yöllä aika kiitettävästi. Mietin tässä että pitäiskö yrittää saada sille lääkäriaikaa täksi päiväksi -viikonloppuna kun ei millään haluaisi lähteä päivystykseen, sieltä saa aina mukaansa kaikki muutkin taudit :\| Lämpöä neidillä ei ole ja yleiskuntokin on hyvä. Noh, katsotaan...

Veera on muuten alkanut yrittää sanomaan sanoja :) Esim. kissa, hii= hiiri, kukka jne. Voi kun ihanaa :) Laskin eilen Saaran oikein ääntämiä sanoja puheterapeutille, sain yhteensä 12kpl -vaikka 2,5-vuotiaalla pitäisi kai olla jo parisataa sanaa... Tosi hieno juttu jos Veera oppisi puhumaan ihan "normaalissa" ajassa ilman apuja. Riittää että yksi tarttee apuja kerrallaan :)

Kaiza: tosi ihana kuulla teistäkin :hug:

Peppiliina: tervetuloa takaisin palstailemaan :) Ja turvallista odotusaikaa :hug:

Metku; kiva kuulla teistäkin :hug: Tsemppiä töihin =) Ei tytöt ole vielä nukkuneet keskenään, itse asiassa mietin että kunhan Veera paranee tästä räkätaudistaan niin sitten kokeillaan.

Mitäs viikonloppusuunnitelmia kaikilla on?
Mun äiti tulee hakemaan huomenna päivällä pojat, menevät ravintolaan syömään ja sitten poitsut menevätkin mummolle yöksi. Meidän pitäisi vihdoin huomenna käydä miehen ja tyttöjen kanssa lelukaupassa käyttämässä se lahjakortti mutta saas nähdä päästäänkö jos Veera on kovin kipeä. Sunnuntaina menen jumppaan, muuta ohjelmaa ei ole. Tai kai sitä sunnuntaina pitäis hakea pojat mummolta -toisaalta voisin kyllä jättää ne sinne muutamaksi päiväksi (tai viikoksi), sen verran on taas murkkuoireita ilmassa että pari vapaapäivää tekis mulle hyvää... :whistle: ;)

Jaahas, jos sitä menis juomaan kupposen kahvia, se on moro :wave:
Oikein mukavaa perjantaita ja viikonloppua kaikille!
Tansku & mukelot
 
Huomenta!

Meillä meni yö ihan hyvin, Joonatan heräili parit kerrat, mutta ylös noustiin taas vasta n. 07.30!! Huoneesta kuului ensin vähän kolinaa (tutti tais tippua pinnojen välistä) ja sit vähän ajan päästä isshhhh :heart: En oo koskaan oikein varma, että tarkoittaako tolla isiä vai Viiviä (sanoo molemmat samalla tavalla :D ), mut luulen, että tarkoitti nyt isiä, kun iskä se aina aamuisin pojan sieltä huoneesta hakee.

Meillä ollaan kovin räkäisiä, tai vielä vaan toi poika, nenä on kyllä niin räkäinen ja tänä aamuna oli silmätkin ihan rähmässä :( Ja turvonneet. Reppana :( Maha ei ole nyt oireillut ja on kyllä ollut ihan hyvällä tuulella, eikä kuumettakaan ole ollut.

Mulla oli eilen neuvola, sain siellä aika hyvin juteltua taas asioista... Kaikki arvot ja muut olivat edelleen kohdillaan. Katsottiin sit sen mun unilääkkeen haittavaikutuksia niin niihin kuului mm. päänsärkyä, huimausta ja väsymystä, ja noita kaikkiahan mulla on! Sain sitten täksi päiväksi ajan lääkärille, sen kanssa saan jutella noista lääkkeistä vähän lisää. Ja pitää sillekin kertoa samat asiat, jotka eilen neuvolassa kerroin, eli sen, että olen todella väsynyt, enkä jaksa mitään :ashamed:

Nyt on muutama päivä menty itkun kanssa eteenpäin... Kun mä en ihan oikeesti jaksa yhtään mitään, oon ihan voimaton ja se pistää mielen aika matalaksi :( No, jospa se lääkäri osais jotain sanoa tms. =) Neuvolantäti oli kyllä niin huolissaan, että varasi ajan jo heti täksi päiväksi, hyvä niin. Mä tykkään ihan hirveesti meijän siitä tädistä :heart:

Olipa muuten tuo neuvolantätikin nähnyt kyseisen ohjelman ja kysyikin heti kun sinne menin, että mitäs julkkis
:D Kerroin sille sit tästä meidän ryhmästä, kun aiemmin ei ole puheeksi tullut :)

Siru: On kyllä ihanaa, ettei tarvi sitä sektiota nyt miettiä, helpottaa kummasti :D

Kaiza: Ihana oli kuulla teistä vähän enemmän pitkästä aikaa :hug: Se ohjelma näkyy tai ainakin vielä eilen näkyi netistä ;) Ihan siis ilmatteeksi. Eipä me olla Jontulle kummemmin pikkuveljestä kerrottu... Tai ollaan tietenkin... Oon silitellyt Joonatanin kanssa mun mahaa ja sanonut, että sieltä se vauva sit tulee, Joonatanista on vaan hauskaa taputella mun masua, haluais aina vetää mun paitaa kauheesti ylöspäin, ei se näin kahdenkesken haittaa, mut kyl hävettäis, jos olis vieraita paikalla, näitä arpia nimittäin on tullut :x :ashamed: Sit Joonatan sai joskus viime syksynä nuken ja synttärilahjaksi toisen. 3D-ultra on kait selvempi, tai siis kuva selvempi ja 3-uloitteinen, kun taas tavallisessa ultrassa ei (en oo ihan varma) 4D on sit just sellainen "leffamainen". Kiva oli lukea Matiaksen uusista taidoista! Ja jaksamisia teille!

Metku: Meilläkin tuli eilen kuhmu ja mustelma otsaan, kun tuo sai jotenkin ton keittiön tuolin kaadettua päälleen. Kyllä sitä sattuu ja tapahtuu koko ajan.

Huh, on jo kiire! Viikonloppusuunnitelmia ei kait ole, mut myöhemmin lisää. Täytyy lähteä sinne lääkäriin, hopihopi!!

Paranemisia kipeille!!!
 
Moi

7 vuotta sitten tähään aikaan olin saamassa käynnistystippaa ja eka synnytykseni oli alkamassa :heart: :'(
Niin se aika vaan rientää :whistle:


Jälkitauti alkaa pukata itelle päälle, vaan jospa pahin olis takana.


En nytkään jaksa enempiä, palaan astialle taas joku päivä.
 
ONNEA Unettoman esikoiselle 7-vuotispäivänä!! :flower: :heart:

Lääkärissä käyty ja olipa reissu :eek: Ensinnäkin jouduin odottamaan yli 20min, että pääsin sisälle ja sit, yllätys yllätys!! Lääkäri oli vaihtunut :D Mulla on nyt tässä melkein kaksi vuotta, kun olen siellä käynyt, eikä kertaakaan ole sama lääkäri ollut...

No, lääkäri sit sanoi, että tää onkin viimeinen lääkärikäynti sulla ja mä mietin et mitähän tarkoittaa ja ajattelin, että tän jälkeen en sit joudu siellä käymään...

Kyseli vointia ja kerroin sille, että oon tosi väsynyt jne. Sit niistä unilääkkeistä sanoin, että voisko ne aiheuttaa mulle sitä päänsärkyä, huimausta ja väsymystä niin sanoi vaan, että kyllä se on mahdollista, että jokaisessa lääkkeessä on haittavaikutuksensa :eek: Eikä sit meinannut sitä kommentoida enempää... Mä kysyin, että voisko asialle tehdä jotain niin sanoi, että nyt on niin vähän lääkkeitä, joita voi edes kokeilla, kun olen raskaana, joten ei oikein voi... Ok. Et jatkan kait noiden syömistä silti. Ja siitä väsymyksestä sanoi, että ei kyllä varmaan noista lääkkeistä johdu, siitä olin kyllä samaa mieltä.

Puhuttiin myös siitä, kun mä en todellakaan jaksa tällä hetkellä yhtään mitään. Siis olen aivan totaalisen poikki (nolo täällä tällasta koko ajan valittaa, kun joillain on pikkasen enemmänkin lapsia hoidettavana jne.), mut oon itekin ihan ymmälläni, että miten näin uupunut voinkaan olla :/ Eipä siihenkään oikein mitään sanottu, tarjottiin jotain käyntiä psykiatrisen sairaanhoitajan luona... Kun on mielikin tän väsymyksen takia aika maassa ja muutenkin... En mä kyllä koe kuitenkaan tarvitsevani mitään juttelu"seuraa", voin näistä oloista ja ajatuksista jutella läheisten/äitin kanssa, mut eipä se lääkäri mitään muutakaan ehdottanut/tiennyt, sanoikin, ettei nyt oikein muuta osaa neuvoa/auttaa :eek:

No, sit sanoikin, että voitais tehdä nyt muut tutkimukset?? Ja siihen mä sit sanoin, että kävin kyllä neuvolalääkärillä tossa viikko (?) sitten ja se oli ihan että ai, no niinpä näköjään, että oliko tää sit joku ihan ylimääräinen käynti :eek: :headwall:

No, elämä on :whistle:

Koivunkäpy: Onnittelut uudesta jääkaapista :D

Uneton: Voi vitsit, koita jaksaa ja pikaista toipumista :hug:
 
Perjantaita!

Plääh, nyt on sitte Atte kipee... Kuumetta särkylääkkeen jälkeenkin viel 38,5. Ihan rassukka toinen, itkee aina kun yskäisee, tuntuu kurkku olevan kovasti kipeä, muuten kyllä touhuilee tuossa itekseen. Viime yönä ei sitten nukuttukaan, otin pojan viereen kahden maissa kun väsyin juoksemaan siel huoneessa. Eipä kovin helpottanu sekään, tällä kertaa ei riittänyt tutti rauhoittamaan unille takas, vaan aina oli päästävä syliin... eli unettomalle ja muille kipeille vaan terkkuja!

Niin ja Unettoman esikoiselle ihanaa synttäriä! :flower:

Tanskuliinille noista viikonlopun suunnitelmista, niitäpä ei nyt sitten enää ole. Täällä yritetään parannella poikaa ja pitää tauti loitolla muista. Meillä olis ollut Eetun kummitädin tytön yks vee synttärit huomenna, vaan eipähän mennä...

Pepille :hug: Olipas tosi inhottava lääkärikäynti... Ihanaa kun sun neuvolatäti ottaa sut tosissaan ja on huolissaan. Soititkos sinne neuvolaan palautetta tuosta käynnistä? Meinaan mä varmaan soittasin ja kertoisin, ettei siitäkään ollut apua, jos jotain muuta viel keksis.. Tosin sullahan taitaa olla taas ens viikolla aika sinne, sitten viimeistään kerrot.

Juu nyt taas hommiin! Hyvää viikonloppua, ellen täällä sitten pyöri... :wave:
 
Hejsan täältä sairaspesäkkeestä :\|

Otolla on kova kuume ja käytiin lääkäris, ku onhan tuota jo jatkunut, ma-illasta lämpö nousi. Vas. puolel korvatulehdus ja ab-kuuri saatiin. Kuumelääkkeet ei juurikaan laske lämpöä ja pääasias Otto nukkuukin :( Ruoka ei juuri maistu, mut onneks tuo äidin eväs maistuu, et edes jotain saa. Siskokin tuumi, ettei Otto ole kyl ikinä ollu noin kipeä, ku nukahti kodinhoitohuoneen lattialle, ku oltiin lääkäriin lähdös.

Siinä meni mun elokuva+ravintolailta, kun vaikka mies oliskin kotona, ni en kyl pysty lähtee mihinkään, ku toinen on tuossa kunnossa. Toisella kertaa sitten, onhan tässä vielä aikaa ;) Mies ei kyllä jättäis omiin menoihinsa menemättä ;)

Metku:munkin on pitäny onnitella sua työpaikasta, eli ONNEA :flower: ja tosi hyvä, ettei isältäsi mtn löytynyt! Onko jotain jatkotutkimuksia tehty tai tehdäänkö?

Uneton; onnea esikoisellesi :flower: meillä on kesäkuussa nuo synttärit =) Ja paranemistoivotukset teidän sairastupaan! On kyl rankkaa, ku on itse vielä kipeä samaan aikaan kuin lapset! Äitejä pitäis kyllä suojata sairastumisilta, että jaksavat hoitaa muita! Vaikka jaksavathan ne silti, vaikka itse olisivat kuinka kipeitä...

Peppi; olipa ihme käynti lääkärissä :eek: Varmaan justiinsa tuo, ku joka kerta on eri lääkäri aiheuttaa tuon, ettei ne tiedä ja tunne potilaitaan :( Onko sun verenpaine ollu ihan ok ja pissa? Minkä merkkinen se sun käyttämä lääke on? Laita vaik yynä, jos et halua täällä kertoa em. :) Meillä muuten oli aivan ihana lääkäri, kokenut, tänään, ku oltiin Oton kanssa. Ei ollu kyl meidän alueen lääkäri, ku tällä alueella on tod. huono lääkäritilanne.

Mitähän muuta vielä piti...

Kiva oli ainakin lukea Kaizan kuulumisia pitkästä aikaa =)

Ja Tanskuliini: meidän vknlp-suunnitelmiin kuuluu valitettavasti sairastuvan ylläpitoa. Harmin paikka kyl sikälikin, ku nyt on viel tuo miehen loma. Ei päästä nyt uimaankaan, mikä olis ollu kivaa, kun mieskin olis kerrankin päässyt. No, jospa ne lähtis tuon esikoisen kans kahden. Me oltiin tiistaina esikoisen kans kahden uimassa ja hän oli kyl ihan innoissaan, ku kerrankin kahden päästiin liikenteeseen :heart: Kävin muuten silloin vihdoin ja viimein tilaamassa ne 1vee kuvat, jee! Ei mennytkään ku 2 kk :ashamed:

Nyt syömään! Moikka!

Näköjään Metku olikin kirjoittanut täs välillä; eli paranemisia sinnekin!

Ja vielä Neve05; Onnea työpaikan metsästykseen! <br><br>
 
Plaah Annal nousee taas lämpö.. :/ Kertokaa tyhmälle kuuluuko nielussa näkyä muuta ku kitarisat, nielurisa ja kieli?? Ku A:n kurkussa näkyy joku pallukka(?) (näyttää kääpiökieleltä) nousevan tuolt alhaalt ku sinne kurkkaa :eek:
 
Iltoja!

Meillä tapahtu tänään sellainen inhottava asia, kun joku sekopää koputteli meidän ovelle :eek: Olin Joonatanin kanssa kahdestaan kotona. En taida jaksaa koko tarinaa tänne kirjoittaa, on niin pitkä juttu. Mut loppu hyvin kaikki hyvin, eikä siis mitään tapahtunut jne. Mut kyllä pelästyin!! :(

Meille tuli kaksi mun kaveria käymään, oli kyllä tosi kiva, kun mies oli siellä töissä eikä meillä Jontun kanssa oikein mitään tekemistä, nyt, kun en jaksa sen kanssa kahdestaan oikein mihinkään lähteä :/

Metku: Voi, paranemisia Atelle!! Neuvolaan annan kyllä palautetta, kun ens keskiviikkona menen :kieh: Neuvolantäti varmaan mun kanssa samaa mieltä asiasta! :flower:

Neve: Täällä peukut pystyssä työpaikan suhteen!! Onnea kovasti!

Siru: Toivottavasti Oton kuume laskisi pian! Ja antibiootti alkaisi tehoamaan äkkiä!

koivunkäpy: Paranemisia teidän Annallekin! En kyllä osaa tuohon kurkkuasiaan mitään sanoa :eek:

Onpas täällä täällä tähtiperheissä nyt paljon kipeitä :( Tuntuu, että joka perheessä sairastellaan, toivottavasti menis pian kaikilla ohi!

Täällä Joonatan on kovin räkäinen ja aamulla oli (sanoinko jo??) silmät ihan ummessa rähmästä. En oo tajunnutkaan, että silmät voivat rähmiä noin paljon!! Siis sitä on tullut uskomaton määrä tän päivän aikana :eek: :/ Nyt seuraa tyhmä kysymys :ashamed: Mutta siis onko meidän mentävä lääkärillä käymään noiden silmien takia? Kun ei ne kuitenkaan näytä poikaa haittaavan ja ei muuten vaikuta kipeältä tai ainakin on tosi reipas ja touhukas oma itsensä, ei edes kiukuttele :D Mietin vaan, kun pitäis sit päivystykseen mennä istumaan ja voin vaan kuvitella niitä jonoja nyt, kun on näitä tauteja taas liikkeellä ihan hirveesti :ashamed: Tottakai mennään, jos tarvii/tuosta pahenee tai sit yksityiselle tai jotenkin. Mut onko nyt mentävä, kun ei näytä poikaa häiritsevän/haittaavan...?
 
Täällä taas!

En oikeen osaa mennä nukkuun ajoissa, vaikka väsyttääkin ja tiedän että ens yönäkään ei nukuta kun pätkissä... nää illat on vaan niin lyhyitä ja sitä omaa aikaa kaipaan että jaksan.

Sirulle sen verran, että isän koepaloista odotetaan tuloksia ens viikon perjantaina, sen jälkeen selviää mitä tehdään. Tuntuu ihan hassulta, että mun isässä vois olla mitään "vikaa" (en tiedä ymmärtääkö kukaan), eihän se oo vasta ku 52-vuotias... no joo lääkäri oli sitä mieltä, että ne kovat kivut johtuu vatsan limakalvojen tilasta, tai niiden rikkonaisuudesta. Rasvanen ruoka, suola, tupakka, olut ym. vaikuttaa... No toivottavasti näin, sillä sitten olisi helpohko hoitaa lääkkeillä ja elämäntapamuutoksella.

Nevelle onnea työpaikan metsästykseen! Itse jouduin useamman hakemuksen laittamaan, ennen kuin tärppäs... siis ihan vaan muutaman... :whistle: ainakin täällä tuntuu tän alan työt olevan kiven alla.
Käpystä en osaa auttaa, en tiedä mitä tuolla kurkussa tulisi olla ja mitä ei... Paranemista kuitenkin sinnekin.

Olipa Pepillä inhottava tapaus. Mä ainakin oisin kauhusta jäykkänä jos joku meidän oven takan koputtelis... sitä kun ei ikinä tiedä mitä hulluja täälläkin liikkuu. Mä oon vähän arka oleen itekseen kotona, aina kun ukko on reissussa, mulla on jotekin niiiiiin orpo olo ja "pelkään" kaikkea mahotontakin. Viimeks mietin että mitä mä teen jos yks kaks meidän televisio syttyy tuleen keskellä yötä... Noista Jontun silmistä... en tiedä lähtisinkö päivystykseen itse viemään, siellä kun aina joutuu odottelemaan ja kaiken maailman pöpöt siellä pyörii... Todennäköisesti odottelisin maanantaihin, jos tosiaan ei poikaa vaivaa. Puhdista vaan keitetyllä vedellä ja jos pikkasen kokeilisit painella noita kyynelkanavia tuosta nenän varresta, niin voisi auttaa... Tosin jos tulehtuneet, niin sittenpä vaan tippoja...

Jokohan sitä kohta malttais nukkumaan... isäntä tuossa sohvalla on vetänyt sikeitä jo jonkun aikaa... Nyt yskii sitten esikkokin tuolla sängyssään... taitaa tulla toinenkin potilas meille viikonlopuksi... Niin ja töistä soittivat, ettei viel ens viikolla tarvi mennä, on myymäläpäällikkö meinaan lomalla, eikä olis siellä mua perehdyttämässä. Työt siis alkaa 6. päivä tiistaina. Ihan hyvä, saapahan nuo pojut tervehtyä ihan rauhassa...

Nyt menen :wave:
 
Peppi jos rähmiminen ei lopu, niin sitten käyttäisin.
Ulappatorilla on yksityinen lastenlääkäri lauantaisin auki 10-14. Ja Tapiolasta löytyy sunnuntaisin auki oleva.

Käpyskä ei sieltä kurkusta mitään lisäkieliä pitäs löytyä, vaan ihan ne normaali hetulat. Varmaankin joku sellainen tauti (nieleminen voi olla ikävää?) et vaatii ab/penisilliinin.
 
Huomenta!

Meillä aika hyvä yö takana, vaikka toinen onkin kovin tukkoinen ja räkäinen. Puuronkin söi hyvin :)

Metku: Minäkään en osaa mennä tarpeeksi ajoissa nukkumaan... Kun tosiaan sitä omaa aikaa ja miehen kanssa kahdenkeskeistä aikaa ei kovin paljoa ole, paitsi just iltaisin niin ei sitä ihan heti malta sänkyyn mennä. Tuosta eilisestä koputtelijasta vielä, meillä kun on parvekekin maan tasalla niin pelkäsin, että kiipeää pian sinne ja koputtelee ikkunaan :eek: Hyi että. Kiitos vielä tuosta "silmävastauksesta"! Oon puhdistellut rähmiä silmistä vähän väliä ja suht nätisti poika antaakin... Saako silmätippoja apteekista ilman reseptiä? :ashamed:

Smirgelaine: Kiitos sinullekin vastauksesta :hug: Täytyy tosiaan vielä tarkkailla tilannetta, tänä aamuna ei silmät olleet yhtään niin pahan näköiset kuin eilen aamulla ja päiväunien jälkeen! Olihan ne vähän rähmäiset, muttei niin pahasti.

Eipä tänne kummempia. Aamu alkoi 06.40, sitä ennen oli herännyt 05.40, mutta nukahti takaisin, kun jonkun aikaa nukutettiin. Miehellä onneks tänään vaan ihan vähän töitä, kun ei koululla ole käyttäjiä paljoa nyt hiihtolomaviikolla =)
 

Huomenet!

Eilen kirjoittelin samat jutut kahteen kertaan, eikä lähetys onnistunut, joten nyt en samoja juttuja jaksa enää kommentoida...

Peppi, silmätippoja ei mun mielestä saa ilman reseptiä. Ja muutenkin lääkärin täytyy nähdä ne silmät, että tietää millainen tulehdus vaivaa. Käyttäisin kyllä heti maanantaina lääkärissä, jos ei yhtään helpotu. Tiedän itse, että silmätulehdus ei kivaa ole!
Kiva, kun vauva oli hoksanut kääntyä itse masussa oikein päin!
Tuosta sun lääkärikäynnistä sen verran, että kyllä mä ymmärrän toisaalta sitä lääkäriäkin. Väsyneisyys ja ns. haluttomuus johtunee ihan siitä, että olet raskaana ja kun raskauksien väli on niin pieni. Ja sit kun sulla on hemppari niin matalalla, niin sekinhän vaikuttaa em.asioihin. Että sikäli ymmärrän lääkäriä, että eihän sekään ihmeitä voi tehdä. Tietysti asiallisemmin voisi asioihin paneutua! Oletko miettinyt, miten jaksat sitten, kun vauva syntyy? Kun on varmaan aika raskasta, kun Jontulla ja vauvalla on ihan eri nukkumis,- ja syöntirytmit jne. Saatko apuja vauvan synnyttyä esim. äidiltäsi? Kovasti jaksuja sulle toivottelen ja :hug:

Kovasti tuntuu kaikissa perheissä pöpöt jylläävän, näin myös meillä. Aleksille nousi eilen kuume, kova yskä on ja kurkku kipeä. Toivotaan, että Julle säästyisi taudilta! Luulen kyllä, että on tauti jo tulossa, Julle on ollut kaksi päivää jo aika väsähtänyt. Loikoilee paljon sängyssään ja on sylissä jne.

Tanskuliini kyseli vkl-suunnitelmista... no mies on Joensuussa messuilla, joten siksikään ei meillä kummempia suunnitelmia ollut ja nyt kun Aleksin on kipeä, niin vielä vähemmän. Lähikaupassa pyörähdän Jullen unien aikaan, niin en tarvia sitä tuonne pakkaseen raahata!

Nyt jatkan kotihommilla.

Palailemisiin!
 
Heipsan mammat :D

Vihdoin taas ehdin tännekin katselemaan,ihania olitte telkussa :heart: :hug:
Tanskuliini kyseli viikonloppu suunnitelmista,oltiin eilen anoppilassa,mies oli puita kaatamassa ja me lasten kanssa käytiin makkaraa paistamassa nuotiolla jonka olivat appiukon kanssa tehneet puitten kaadon lomassa.
Oskari tykkää tosi paljon nuotiomakkarasta,naurettiin sitä kun se intopiukassa veti makkaraa =)
Peppiliinalle:Tervetuloa joukkoomme kirjoittelemaan :)

Tänään olisi tarkoitus siivota,ei kyllä tippakaan kiinnosta mutta pakko olisi vähän imuroida ja pestä lattioita.
Sauna ja pesuhuone on myös pakko luututa,meillä pyykit kun kuivaa pesuhuoneessa niin tulee ihan hirveästi pölyä sinne :/
Meinattiin ensin ostaa kuivausrumpu mutta niiden sähkönkulutus on ihan sairas,elikkä eipä sitten ostettukaan,nyt kun onneksi on paikka jossa kuivata pyykit niin ei se ole pakollinen olla ;)
Mies lähti metsästysseuran kokoukseen keskisuomeen ja tulee vasta ehtoopäivällä takaisin,tarttis käydä pikaisesti kaupassakin,jos viitteis ;)

Nyt otan kahvetta kupillisen ja sit aloitan hommat!!
Palaillaan siskot ja hauskat viikonvaihteet kaikille


:D :wave:

Unettomalle paranemisia :hug:
 
Heeeei ja valtava rutistus kaikille teille tähtösille!!! Ihanaa että olitte kaivanneet ja anteeksi että en ole aikoihin ilmoittautunut!

Otin tuossa noin kuukausi sitten vastaan ihan valtavan käännös-ja oikolukutyön, johon upposikin sitten ihan kaikki "vapaahetket", Amanda kun ei tietty ole missään hoidossa vaan täällä äidin kanssa. En ihan osannut arvioida työmäärää oikein, ja käytännössä teinkin sitten iltaisin, öisin ja tietty Amandan päiväunien aikaan töitä. Puuuuh. Ei kyllä ole järkevän ihmisen hommaa tuo. No, nyt se on poissa alta.

Viime viikolla lähdettiin sitten rentoutumaan Lapin maisemiin Äkäslompolo-järven rannalle (sehän oli Koivunkäpy teitä lähellä, eikö?). Perillä olikin melkein koko viikon yli-30 astetta pakkasta, joten Amandan kanssa ei pitkiä jaksoja oltu ulkona. Onneksi itse pääsin hiukan laduille kuitenkin, aivan ihanaa! Kyllä lapissa on kaunista :heart: . MUTTA sitten saimme ripuli-oksennus-ellei-tämä-lopu-pian-niin-kuolen-pois-taudin, joka vaivaa edelleen (kotiouduttiin siis torstai-iltana). Eilen makasin koko päivän, nyt uskaltauduin hetkeksi istumaan, mutta ei tämä kovin hyvältä tunnu. Paitsi että olitte kaipailleet :hug: :hug: :hug: KIITOS!!

Onnea Gerbsulle pikku-pojanvintiön bongaamisesta! :flower: :heart: Aivan ihanaa! Meillä oli myös ultra tuossa ennen hiihtolomaa, mutta eivät yhtään osanneet arvata kumpï siellä köllötteli. Lääkäri sanoi vaan, että hyvältä näyttää ja vauvalla näkyi olevan peukku pystyssä. Eli "Nyytikin" halusi varmaan viestittää, että lujaa menee... :LOL:

Raskaudesta puheen ollen, nyt on tullut aivan kamala päänvaiva tosta keskeneräisestä gradusta, joten siinä on sitten seuraava megaprojekti, johon on pakko taas ryhtyä. Se täytyy nyt saada pois alta ennen tätä pienokaista. Sitten voikin taas huokaista syvään. Olen tässä kyllä koittanut lueskella materiaalia graduun, mutta sen alkaa huomata, että on ollut hetken poissa opiskelukuvioista..ajatus kangertelee ja laukkaa jossain ihan muualla, jossain missä on paljon vauvoja ja pieniä froteehaalareita jajaja...

Kattinka laittoi muuten tosiaan viestiä mulle tässä taannoin, kiitos Kattinka! Laitan sulle vielä yytä...


Ihanaa että olette täällä kaikki ja voitte hyvin! Ja kiitos vielä kun kaipailitte
:wave: :heart: :wave:

Teidän Jemma
 

Ihana kuulla Jemma sinusta!! Olin jo tosissaan huolissani, kun susta ei ole kuulunut piiiiiitkään aikaan mitään!
Hyvä, että vauvalla ultrassa kaikki hyvin!
Minä kävin eilen Juliuksen pienenpienet vaatteet läpi ja kovasti odottelen, että PikkuWernerin sylkkyyni saan :heart: Olen taas ihan höpönä, vaikka luulin, että tää hössötys on enempi esikoista odottavien juttu :D

Nyt antamaan Julbertille välkkäpalaa!
 
Jemma hyvä et kaikki ok! Ja ei me nyt sentää ihan nii pohjosessa asuta et äkäslompolo ois vieressä ;)

Nyt tulee omaa(lasten) napaa ja oikein loisto putki päivä skipatkaa...
Eli, yö jo meni #&%?$!*, V heräili about miljoonasti, aamul Annan heräämislämpö oli vain 39,5 eiku lääkäriin varaamaan aikaa.. Alas tulles V oksenti kotvan päästä, no sillä kuumetta 39, mut ihan pirtee, toisin ku A.. Päästiin An kans lääkäriin, nielutulehus, ottakaa antibioottia kyl se siitä, apteekin kautta autolla.. Missä #&%?$!*ä mun avaimet on?? Virtalukossa.. Voi \|O no eiku kytille soittamaan, eivät auo enää ovia, soita lukkosepälle(no joo sehä ei maksa ku miljoonia näin lauantaina) joo lukkosepällä menee vähintää 2H!!! et tulee paikalle, kiitos näkemiin, joku saa tuoda ne avaimet.. Onneks kaveri toi, mut meinas itkupäästä kun istuin epämääräisestikantapäitteni varassa neiti sylissä ja se nukku..
No annoin jo reissun päällä pronaxenia, ei hyötyä edelleen 39 kuumetta.. Ei me tietenkää kokotuntia ulkona ootettu et kaveri tuo avaimet mut kuitenkin..

Pepin jontulle paranemista silmille!

Nyt lepäämään hetkeks ni jaksaa
 
Lauantaita :heart:

Huoh, ei täälläkään nukuttu viime yönä :( Veera rohisi ja yski niin kovasti, että siirryin lopulta klo 2 sen kanssa meidän makkariin ja mies siirtyi Saaran huoneeseen. Mä valvoin viiteen asti kun en osannut nukahtaa vaan kuuntelin että miten Veera hengittää kun on niin räkäinen. Meinasin jo et pakko lähteä päivystykseen mutta aamulla tyttö oli taas pirteä ja hyvinvoiva, ei ole lämpöä eikä yskäkään vaivaa -outoa :eek: No, täytynee käydä maanantaina lekurissa jos yöt menee näin huonosti.

Käytiin aamulla lelukaupassa käyttämässä se tyttöjen jouluna saama lahjakortti. Ja voi jösses kuinka iso lelukauppa se olikaan (Toys ´r´ us) :eek: :eek: Me kierreltiin siellä melkein 2 tuntia kun ei osattu päättää mitä ostetaan -Saara ja Veera olis halunnut ihan kaiken mitä ehdotettiin :D Päädyttiin lopulta Play 2 Learn:n prinsessalinnaan ja saman sarjan hevosvaunuihin jota vetää yksisarvinen. Saatiin 7 hahmoa mukana, on prinsessaa, kuningatarta ja vaikka mitä. Ainakin tytöt ryntäsivät kilpaa leikkimään sillä kun tultiin kotiin eli taisi olla ihan mieluinen =)

Mun äiti haki tuossa pojat luokseen ja nyt ollaan huomisiltapäivään asti vain nelistään miehen ja tyttöjen kanssa. Mies osti meille parit siideritkin illaksi -mustahan on tullut oikein siiderisieppo viime aikoina :D

Peppi: sinuna veisin Jontun viimeistään maanantaina lääkäriin! Veeralla oli ainoana KORVAtulehduksen oireena rähmivät silmät viime syksynä!!! Muita oireita ei ollut, ei edes nuhaa. Lääkäri sanoikin että silmät ja korvat ovat yhteydessä toisiinsa eli silmätulehdus voi merkitä tosiaan korvatulehdustakin. Ja vaikka silmät eivät enää rähmisi niin sinuna silti veisin pojan lääkärille maanantaina -varmuuden vuoksi... Olipas sullakin lääkärireissu :headwall: Paljon paljon jaksuja sinulle :hug: Katsotaan ensi viikolla miten meidän mussukat jakselevat, onnistuuko treffaaminen silloinkaan...

Unettoman esikolle myöhästyneet 7v ONNITTELUT :flower: :heart:

Ai niin, jos nyt onnittelis Matiasta uudelleen nimppareiden johdosta kun Uneton johti meidät viime viikolla harhaan :whistle: ;) Eli ONNEA Matiakselle :flower: :heart:

Nevelle tsemppiä työnhakuun =)

Jemma, voi kun kiva kuulla teistä! Olin tosi huolestunut kun susta ei kuulunut mitään pitkään aikaan. Ihanaa että teillä on kaikki hyvin (taudista huolimatta...) :hug:

Koivunkäpy; jösses mikä lääkärireissu teilläkin :eek: Annalle ja Villelle paranemista :hug:

Onpas joulutähtösten perheissä tosiaan sairastelijoita, paranemista siis Metkun Atelle ja Eetulle, Sirun Otolle sekä Aleksille :hug:

Jos menis tekemään broilerisalaatin valmiiksi illaksi, se on moro :wave:
Tansku & tyttelit
 

Onpas täällä taas hiljaista :whistle:

Aleksilla kuume nousee, äskettäin oli 39.2. Ei kuitenkaan koske mihinkään. Yskii kovasti, välillä tuntuu, että keuhkot irtoo pihalle!

Olen kohta lähdössä Julbertin kanssa lenkkisaunaan, naapurin poitsu tulee siksi aikaa Albertin seuraksi. En uskalla itsekseen jättää nyt lainkaan, kun tuo kuume on niin korkealla.

Ihanaa, enää yksi yö ja päivä jaksettava ja mies tulee kotiin! Pyörähtää vaan, on maanantain kotona ja taas lähtee, mut pääasia, että edes pidemmillä suorilla keretään moikata :D

Jaahas, taidan mennä laittamaan saunavermeitä valmiiksi ja antaa Jullelle jotakin pientä purtavaa, että jaksaa odottaa iltapuuroa...

 


Täälläkin sairastellaan. Otolla on ollut keskiviikosta asti lämpöä kokoajan kuitenkin alle 38. Ei mitään yskää tai nuhaa eikä muitakaan oireita. on vain väsynyt ja hirvittävän kiukkuinen ja vetämätön. On saanu pari itkukohtausta (eilen huusi 4 h putkeen). Äidin tai mummon syli on oikeastaan ainut paikka missä oleskelee hereillä ollessaan. Aamuisin vaikuttaa virkeämmältä, mutta sitten puoleenpäivään mennessä on jo aivan naatti, vaikka on jo nukkunut yhdet unetkin. Oisin eilen vienyt lääkärille, mutta en saanut aikaa yksityiseltä ja julkisiinhan meitä ei huolita. Täytyy katsoa maanantaina miten menee.

Kylläpäs tippui kivi sydämmeltä kun lopetti tuo Jemmakin jemmailunsa.

Kylläpäs muuten noita poikia taas tulee kun kaikki tähtösille tulevat pikkusisaruksetkin on poikia . Onnea odottajille taas uudestaan. jännityksellä odottelen milloin Peppiä viedään.

Ja Gerbsulle täytyy sanoa, että julbertilla ja Albertilla on ihanat hellittely nimet.

Nyt pitää mennä sanoo Otto.

Mukavaa lauantai illan jatkoa kaikille kinkuille.

:heart: :lla Katinka
 
nmojoo, neitillä vaivaset 39.7 kuumetta, hiukan oli ses, onneks tietää kkeinot saada sitä alemmas, kun ei pronaxen taikka pamoli laske yhtään \|O

Kumpikaan ei oikein syö, onneks löyty kaupasta karkkeja mitä poikaki voi syyä ni ees vähä saa virtaa..
 
Iltaa täältä Länsirannikolta!

Meillä Otto on selkeästi parempi tänään ja viime yökin meni tosi paljon paremmin, ehkä kerran heräs yskimään ja nukahti sit mun kainaloon... mun paita oli kyl aamulla ihan räkäinen. Ab sit alkoi ilmeisesti heti puremaan. Silmät on kyl Otollakin rähminy ja mä oon kans kuullu tuon kuin Tanskuliinikin, että silmien rähminen voi olla merkki korvatulehduksesta. Eli Peppi; vie vaan viim. ma Jonttu lääkärille.

Meillä on Otto nyt löytäny siskon huoneen siivouksen yhteydessä nukenvaunut ja ostoskärryt ja niitä nyt täällä työntelee. Vauva on kyydissä ja sitä aina välillä katsotaan ja sanotaan "vauva!", ihana :heart: Ostoskärryt sai kyl hetkessä sellaiseen kokoonpanoon, ettei tuo siskonsa ole ikinä saanut :D Pojat on poikia!

Tilattiin just pizzat ja sitten saunaan. Otan Otonkin "puhdistukseen", kun ei nyt enää lämpöä ole.

Peppi; olipa inhottava koputtelujuttu teillä eilen. Muistui ihan mieleen, ku asuttiin miehen kans kaksiin yksiössä ja joku ilta, ku oltiin jo nukkumaan menos, alkoi kuulua ovelta ihan hillitön koputtelu ja avainta laitettiin oveen. Me soitettiin sit poliisi, ku tuntui, että sisään sieltä joku on tulossa. Asuttiin kans katutasossa ja ikkunasta annettiin ulko-oven avain poliisille. No, siellä oli sitten jostain ylemmästä kerroksesta joku papparainen ihan sekavana, oli erehtyny kerroksesta. Hieman naurettiin itsellemme sitten jälkikäteen, mut siinä tilanteessa ei kyl naurattanu yhtään!

Meil on kyl ollu ihan kiva hiihtoloma, vaik tietysti on tympeetä, ku pieni on kipeenä. Onneks silti nyt, ku mieskin on ollu kotona. Helpottaa kummasti, ku on voitu sit aamul nukkua kaikki niin pitkään kuin Ottokin. Joka onkin nukkunu tosi hyvin aamulla sitten, tänäänkin heräs 9.30 =) On ollu ihan kiva olla koko perhe vain kotosalla, eikä meidän eskarilainenkaan vielä osaa vaatia/tarvi mitään sen erityisempää ohjelmaa, kuin yhdessäoloa ja luistelua, hiihtoa ja uimista =) Eikä ehkä myöhemminkään tarvi sen enempää, parasta on, ku koko perhe on viettäny aikaa yhdessä. Se kun vuorotyöläisperheessä on joskus kiven alla tuo yhteinen aika. En tälle vkolle luvannu yhtäkään vroa töihin juuri tuon takia. Ma olenkin sit menossa aamuvroon.

On kyl tosissaan poikia siunaantunu tähän ketjuun :) Ja nyt kun tulee viel pikkuveljiäkin ;)

Koivunkäpy; mitä lääkäri sanoi siitä "kääpiökielestä"? Oliko merkki jostain tulehduksesta vai mikä?

Jemma; kiva kuulla, että teillä kaikki ok =) sitkeää mahatautia lukuunottamatta.

Katinka; laitoinkin sulle jo kerran, mutta kokeilen nyt uudelleen; et jos voit laittaa mullekin hyviä ohjeita lentämisestä taaperon kanssa? Ni olis kiva :)

Ja vielä Peppiliinalle onnea raskauden johdosta :flower:

Nyt lauantai-illan jatkoja kaikille ja paranemista sairastupiin!
 
Iltaa siskot!
Piti jo eilen kirjoitella mut en jaksanu reissun jälkeen.
Mun hiihtoloma on lopuillaan. On ollu ihana viikko siitä kiitos KATINKALLE JA OTOLLE, sekä kavereille joita tapailin.
Mun miehen reissu suunnitelmat meinas mennä mönkään mut sit pohdittiin kuinka pääsis sinne pohjoiseen. Huomenna lähtevät illalla ajamaan yötä vasten, saa poika nukkuu autossa ja iskä rauhassa ajella. Ei ollut ketään kaveria/sukulaista joka olis päässy mukaan viihdyttämään poikaa.
Mut hyvä että pääsevät mummolaan.

PEPPI kyselit siitä munuisesta. Kätilö sanoi vain että näkyy korostuneesti, koska uusilla laitteilla näkyy moni asia paremmin j a7 viikon päästä on uusi aika jossa katsotaan uudestaan tilannetta.
Vai että pojilla näkyy vahvemmin munuaiset, sehän olis kiva saada toinen poika, mut mulla on tyttö fiilis ja nähny kaks unta tyttövauvasta.

SMIRGELAINEm ja UNETTOMAN lapsille pikaista parakemista. :hug:

KAIZA ihanaa kuull ateistäkin. Hyvä että Matias viihtyy hoidossa. Se on tosi ihanaa katsoa mitä uutta on siellä oppinu :D meillä on leikkilaulut jääny "päälle" en kyllä tiedä mitä lauleskelee luultavasti kolme varista ja piiripieni pyörii.

METKU Atelle parenemista :hug:

mut nyt on mentävä saunaan jotta pääsee nukkumaan.
Mitenköhän mie selviin ens viikosta :eek: notkun täällä kaikki illat vaikka olis paljon rästitöitä, pitää yrittää nauttia omasta ajasta

ootte rakkaita, öitä :wave:
 

Yhteistyössä