Noniin!
Kätilö otti meidät Naistenklinikalla vastaan ja ultrasi, sanoi, että maha on kovin alhaalla, ylhäällä on tosi paljon tyhjää tilaa. Kerroin siinä, että toissa iltana vauva liikkui ihan kauheesti ja se tuntui tosie epämukavalta ja yhdessä vaiheessa tuntui, että vauva olisi hetken aikaa ollut poikittain ja sen jälkeen loksahtanut takaisin jotenkin päin
No, ultratessa ei tosiaan ylhäältä löytynyt mitään, tai ainakaan päätä siis
Tooosi alhaalta löysi sitten jonkun ison osan ja veikkasi sitä pääksi, ei kuitenkaan ollut aivan varma, pyysi jonkun kätilökollegan katsomaan myös ja pääksi hänkin sitä epäili. Lopulta huoneeseen tuli neljäs (paikalla oli myös kätilöopiskelija), mies sanoi, että se oli lääkäri, mut mun mielestä se oli kyllä myös kätilö, vähän vaan vanhempi ja ehkä kokeneempi... Hän sit sanoi, että ihan selvä pää se on, ei epäilystäkään. Ei vaan näkynyt ultrassa kokonaan, kun oli jo niin alhaalla, ettei saatu sitä kunnolla näkyviin.
No, siinäpä se sitten, olin kyllä toooosi onnellinen! Aivan ihana juttu
Siinä sit kätilölle valitin näistä oireista (väsymys, päänsärky, jatkuva jano, huimaus yms.), otettiin verenpaine, joka edelleen oli ok, kuten pissa myös, eipä noihin sit kummemmin kommentoitu... Et ei se kai mitään raskausmyrkytystä tai vastaavaakaan ole.
No, lääkärin luona piti vielä kuitenkin käydä ja saimme mennä odottamaan vuoroamme vielä hetkeksi... Tunnin istuttuamme tuli tää kyseinen kätilö sanomaan, että lääkäri oli sanonut, että voimme lähteä kotiin
No ihan hyvä niin, mut olis sen voinut sanoa silloin heti, eikä istuttaa meitä siellä turhan takia tuntia... :/
Mut pääasia ja aivan ihana juttu, että vauva on nyt raivotarjonnassa! Ei jouduttu lähtemään yrittämäänkään sitä käännöstä, joka ei sit kuitenkaan olis välttämättä onnistunut, kun vauvakin on jo kiinnittynyt...
Ah, oon kyllä tosi onnellinen
Hannamari: Meillä ei kyllä oo valurautapannua, oon kyllä joltain (äitiltä tai mummulta) kuullut, että siitä sitä rautaa sais...
Smirgelaine: Joo, meillä itseasiassa onkin kotona noita maitohappobakteereja vielä jäljellä, mut muistaakseni niitä saa antaa lapselle vaan yhden päivässä, ajattelin et annan sellaisen sit yötä vasten...
Kristiina: Joonatanilla kyllä kans aina huononee ruokahalu jos on kipeä tai kun hampaita tulee (kuten nyt), en kyllä osaa sanoa, että missä ajassa on normalisoitunut/normalisoituu :/
Lillukka: Se pätkiskakku on vaan niin hyvää
Kiva uni sulla oli
Ihana yo-kirjoituksen aihe
Ja kiva kommentti miehelle
Gerbera: Joo, pakko olis sitä rautaa nyt jotenkin saada enemmän. Taidan käydä luontaistuote kaupasta ostamassa jotain tabletteja, joista äiti puhui...
Oon nyt äitillä, tulin tänne suoraan syömään ja vähän lepäilemään
Sain sitä laskiaispullaakin
Mut nyt taitaa olla äitin vuoro tulla tähän koneelle
:wave: