JOULUTÄHDET -05 helmikuussa

Hitto, edellisestä viestistä unohtu tärkeimmät eli: kävin kelalla (taas) vihdoinovat tehny päätöksen lääkkeistä joka on.... myönteinen!!! ja sit niistä lomarahoista mistä oli puhetta, jos saa pelkkää LOMARAHAA niin se ei vaikuta hoitolisään, mut jos siis pitää ihan vuosiloman, eli saa siltä ajalta myös palkkaa ni sit se vaikuttaa.

Peppi, ootko kokeillu sitä nestemäistä autaa? :hug: jaksamista!

Danjuska, niin siis kun poika veti eilen kissalta kalaa, tosireiluu, niin alko kukkimaan ja meni limaseks, mut ei onneks käyny ahistaa tms ni ei tarvinnu lähtee poukkoilee..

No nyt katkes filmi mitä muuta mun piti..
Joo siitä siivoominen ei oikein tääl nappaa, siivotaan kun jaksetaan/viitsitään/ollaan sen tarpeessa, ppäivittäin teen jotain pientä.. mit ä ei uskos, talvesta tykkään sillä et ei sitä hiekkaa kantaudu sisään...<br><br>
 
Kiitos jaksuista Danjuska, Tanskuliini, Smirgelaine, Niiskuneiti ja Koivunkäpy! Ihania olette :'( :heart: :hug:

Meidän piti tänään mennä anopille viettämään laskiaista, syömään hernekeittoa, pullia ja laskemaan mäkeä yms. Mä en jaksanut lähteä, vaikka olis kyllä oikeesti ollu tosi kiva, mut en mä tällä ololla... Pojat lähtivät sit kaksin ja mä sain levätä. Oikeesti, makasin sohvalla silmät kiinni (uni ei tullut) kaksi tuntia, tekemättä siis yhtään mitään. Kai se vähän helpotti, vaikka noustessa olikin tooosi raskas olo, päätä särki ja se tuntui jotenkin tosi painavalta :eek: En oo jaksanut tänään tehdä itelleni mitään ruokaakaan, ei ole edes tehnyt mieli.

Joonatan on tosiaan syönyt tosi huonosti tänään ja mummolla kuulemma oksensi puurot ulos heti syötyään :( Kotona koitin antaa pikkusen lisää (kun en tiedä, ei se kipeältäkään kuitenkaan vaikuttanut...), muttei maistunut, meinas heti alkaa yökkimään niin en todellakaan tuputtanut. Maitoa joi jonkin verran. Jospa se jaksaa koko yön näillä ruoilla... Nyt on just iskä nukuttamassa poitsua.

Tanskuliini: Juu, varmasti se rumba vasta alkaakin sit, kun vauva on syntynyt, mutta silloin ei ainakaan ole tätä jättimahaa tiellä ja kai ne hormonit ja supistuksetkin jossain vaiheessa kaikkoavat (vaikka siihenkin varmaan aikansa menee)... Ehkä se hemoglobiinikin nousis ja samalla oma kroppa pääsis taas normalisoitumaan :whistle: Joo, mä koitan aatella kovin positiivisesti... ;) Ja sit jos nää uniongelmat kans katoaisivat, jos nyt ovat siis raskaudesta johtuneet. Ja tähän myös... Olen tietoinen, että sit on yks pikkuinen, joka tarvitsee yölläkin syötävää ja mistäs tietää, mikä koliikkivauva/yökukkuja täältä tuleekaan :eek: :whistle:

Niiskuneiti: Kiva, kun jaksoit käydä kirjoittelemassa :)

Kattinka: Mitäs ootte Otuksen kanssa touhuilleet Suomessa ollessa? Tiiätkö sä Jemmasta jotain?

Huomenna mennään sinne Naistenklinikalle, mut enköhän mä ehdi aamulla täällä käydä kuitenkin, aika on vasta puolelta päivin.

Koivunkävylle piti vielä... Hyvä, että päätös oli vihdoin myönteinen. Ja siitä nestemäisestä mehurautajuomasta, en todellakaan pysty sitä ottamaan, siitä lentää oksennus, on mun mielestä ihan kauheeta :x <br><br>
 
iltoja!

Poju nukkumassa.. Pullat leivottu ja samalla tein Ttaulle semmosia leivoksia mitä pystyy syömään. Tuntuu että olisin kovinkin ahkerana tänään ollut :LOL:

Niiskuneiti: Kivalta kuulosti teidän laskiais päivä :D

Koivunkäpy: Hyvä kun tuli myönteinen päätös =)

Peppi: :hug: Kyllä se siitä. Hyvä kun sait levättyä! Täällä peukut pystyssä että huomenna menee kaikki hyvin... Saattaa olla että pääseen kuulumiset lukemaan vasta sunnuntaina/maanantaina seuraavan kerran..
Jospa Jonttu nukkus yön eikä ainakaan kipeeks ois tulossa.

Meillä ei oo moneen päivään menny alas kun kylmä ruoka.. puurot yms.. syö poika kylmänä.. johtuneeko noista hampaista että lämmin ruoka ei taho upota.

Mut nyt päästämään koira pihalle ja täyttämään pullia niin saa mieskin syödä kun kotia tulee.

 
Iltoja täältäkin!

pikaseen ennen o.c.ta..

Perhe alkaa pikkuhiljaa olla tervehtymään päin. Miikalla edelleen nuha ja pieni köhä. tän illan oli hirmu kiukkuinen ja mietinkin jo josko huomenna kilauttais taas lekuriin et saiskohan aikaa korvien tarkistukseen, mut sit kun apina sai puurot niin johan oli paremman oloinen jätkä. :D supon voimalla ollaan menty jo muutama päivä ja yö ja tuntuu hiukan helpottavan tuota olemista. tänään piipahdettiin hetki ulkonakin. kävi myös hyvä kaverini poikansa kanssa meillä. oli kivaa kun aleksilla oli kaveri. ja minä sain ihan rauhassa jutskailla pitkästä aikaa ihan tyttöjen juttuja. Ja kaveri kerto odottavansa niin että ei täälläkään tää vauvakuumeilu yhtään ainakaan helpota. et samassa veneessä oon sirun kanssa. :whistle: :D

tinttamooses, meillä siivotaan sillo ku jaksetaan. imuroida yritän kerran vkon edes, mut muut hommat jää sit aikaan jolloin ehtii ja pystyy kunnolla. :)

Nii ja eilen nukuin sen yövuoron jälkeen 1,5h*2 aamu-ja iltapäivällä, joten hiukan illalla alko oleen vintti pimeenä. päivällä suoriuduin onneksi aleksin kanssa kauppareissusta ihan hyvin ja illalla perheliikunnassa käytiin viel aleksin kans. huomenna on viel vapaapäivä ja sit töitä viikonlopin yli.

mukavan kuuloinen päivä niiskuneidillä ja mukava kun olo alkaa helpottaa. =)

missä jemma, uneton, ametisti, Naanu, naakka??? :wave: :wave:

nyt o.c:n pariin..hyvät yöt. :hug: ja ootte kaikki mielessä, vaikken kommentoikkaan kaikkien juttuja, mut kun ei ehdi ja muista. :ashamed: :hug:
 
Hei!

Pistän nopeesti vaan pari kommenttia, eli

Tanskuliini :wave: Täällä ois ainakin yks innostunut Tampere tapaamiseen, toivottavasti monille muillekin täällä oleville/tuleville sopisi silloin että treffit toteutuisi.

Peppi Jaksuja :hug: Ymmärrän kyllä hyvin tuntemuksesi, mulla on vähän samoja mietteitä ja väsyttää h...sti vaikka viikkoja on vasta päälle 25. Toi rautahomma onkin hankala, en tiedä muista merkeistä, kuin että viimeks söin Obsidania ja se auttoi ja sopi. Siivouksesta tuli mieleen, onko siellä mahdollisuutta saada kaupungilta kodinhoitajaa käymään? Tampereella pitäs ainakin teoriassa olla mahdollisuus saada just raskausaikana, mut mulla on vielä ainakin ollut kynnys sellaista kysyä, vaikka sitä varten kai niitä verojakin maksetaan..

Käyn joskus paremmalla ajalla lukemassa paremmin ja kommentoimassa,
kun nyt vaihteeksi taas väsyttää ja selkää särkee \|O

Jaksuja kaikille sairastavien äideille ja muuten väsyneille!
 
Peppi, juu se on kyl jotai ihan järkyttävää se "rautamehu" kaverilt joskus maistoin.. Ei muuta ku parsakaalia ja valkokaalia nassuun ni ei ainakaa ilma vaivaa sen jälkeen, parsaa mä söin raskausaikana kilo tolkulla :snotty:

Jeesus että väsyttää, poikaa sai taas nukuttaa kerkesin ite torkahtaa siin viis kertaa.. että taidampa painua petiin..

Jellonan poppoolle pikaista paranemista!
 
Illan vika, aamun eka, minäkö riippuvainen??? :LOL:

Ville kilju yöllä ku ois päätä leikattu, ihania nuo kauhukohtaukset \|O huus nii kovaa et jopa ukko heräs :whistle: Tai sit ukosta on tullu herkkä uninen...

Pepille lykkyä kääntöön!
 
Huomenta.

Viime yönä Joonatan nukkui vähän levottomammin, heräili aika monta kertaa, mut aamulla kokonaan taas vasta 07 :)

Huh, jospa tää päivä olis vähän mukavampi ja helpompi kuin eilinen :ashamed:

Vähänkö muuten illalla harmitti, kun olin laittanut miehelle kauppalistaan, että tois mulle laskiaspullaa, kun oli tehnyt sitä mieli jo pari päivää... Kaupasta ne oli tietenkin sit ollu loppu, eikä voinut tuoda mitään tilallekaan :kieh: Hyvä, ettei tullut itku siitäkin :ashamed:

Kiitos kaikille kääntämisyritystoivotuksista (meniköhän ihan oikein... :whistle: )! Saa nähdä, että miten päin se vauva siellä nyt onkaan.. Parina iltana on nimittäin möyrynnyt mahassa niin paljon, että on voinut ihan hyvin kääntyäkin. Toissailtana liikkui ja pyöri niin, että tuntui tosi epämukavalle, sillon musta tuntui, että vaihtoi kyllä ihan varmasti asentoa, mut sit toisaalta, eilen liikkui myös tosi paljon, et jos olis vaikka kääntynyt takas "huonoon" asentoon. Jännää, tänään sen näkee, ei enää ku 4h =)

Jellona: Mukava, että olette parantumaan päin. Ja kirjoittelet/kommentoit sen, minkä ehdit, pääasia, että kirjoitat :hug:

lumikarpalo: En tiiä näistä tän kaupungin kodinhoitajajutuista mitään, mutta siinä tulee mullakin se kynnys, en pystyis sellaista tänne pyytämään... :/

Taas särkee päätä, hitto jos tässä nyt tulee joku prkleen raskausmyrkytyskin \|O Mut onneks ei oo viikkoja enää kovin montaa jäljellä! Tänään siis menossa rv 36+6.
 
Keskiviikkoa B)

Hui kun mulla oli äsken ihan kamala päänsärky :eek: En meinannut päästä sängystä (tai siis patjalta :D ) ylös kun silmissä sumeni. Otin samantien Buranan ja nyt särky on poissa, huh :) Musta tuntuu että särky johtui eilisestä jumpasta, olin siellä pitkästä aikaa ja jännitin niskaa vatsaliikkeissä.

Veera heräili taas muutaman kerran yöllä. En tiedä mitä tehdä; pitäiskö vaan jättää tytöt kaksistaan nukkumaan ja mennä itse makkariin OMAAN sänkyyn. Lattialla vetää kuitenkin aika paljon (vaikka meillä se sisälämpötila onkin +24 Koivunkäpy ;) ), en haluaisi sairastaa ja palella kokoajan... Pitäis varmaan ainakin yrittää antaa tyttöjen nukkua kaksistaan, sittenhän sen näkis että heräileekö Saaran siskon huutoon ja rauhoittuuko Veera itsekseen.

Tunnin kuluttua mies tulee töistä Veeran seuraksi kun mä vien Saaran puheterapeutin arvioon -saas nähdä päästäänkö puheterapiaan. Toivon sitä kovasti kun Santerilla oli aikoinaan ongelmia puheentuotossa ja onneksi poika sai ajoissa apuja.

Niiskuneiti: aiotteko ottaa selville vaavin sukupuolen? Mä kyl ajattelin viedä alkukesästä vauvan vaatteet MLL:n kirppikselle mutta täytyy miettiä jos odottais kuitenkin teidän vauvauutisiin asti :D

Koivunkäpy: hienoa että saitte Kelalta myönteisen päätöksen :hug:

Peppi: hyvä ettei Jonttu tullut kipeäksi :hug: Tsemppiä Naikkarille, tuletkin varmaan ilman eri pyyntöjä kertomaan kuulumisia käynnin jälkeen :whistle: :D Yritettäiskö katsoa treffejä ensi viikolle? Sitten ollaan ainakin terveitä eikä tartuteta tautia teihin. Meillä on taas ma ja ke menoa (muskari & puheterapeutti) joten muut päivät sopisivat. Ajattelin että jos tultaisiin kymmenen maissa ja antaisin tytöille sitten lounaan teillä ja ne saisivat nukkua kotimatkalla eli lähdettäis teiltä puolen päivän jälkeen. Miten tämä onnistuisi Jontun rytmin kannalta? Eihän sitä tosin tiedä vaikka olette tänään jo synnyttämässä -hui! :D :heart:

Lumikarpalo: joo, olis tosi kivaa nähdä :D Odotellaan jospa joku muukin innostuisi, saisin sitten varattua junalipun takaisinpäin -menomatkan pääsen mun äidin kyydissä.

Jaahas, jos menis kampaamaan hiukset :D
Aurinkoista keskiviikkoa B)
Tansku & mukelot
 
Helou kaikki viiden tähden äidit ;)

Meillä Otolla nousi sit illalla kuume ad 38.6, supon kanssa nukkui onneks kohtalaisen hyvin. Meiltä oli nestemäinen Panadol loppu, ni jouduin sit suppoja laittamaan... aamulla en nyt viel ole lämpöä mitannu, mut ei kyl tuntuis, että olis. Sormet on koko ajan suussa, että jospa johtuis ainakin osaks poskihampaista... vähän räkää ja yskää on kyl myös liikkeellä :( Onneks mies on lomalla samoin kuin eskarilainen... nyt alkoivat katsoa piirrettyä tuo kolmikko. Mun pitäis alkaa siivoamaan vielä vessat ja pölyt, lattiat imuroin ja pesin jo eilen. Tulee siis miehen täti miehensä kans illalla kylään, et on aihettakin siivota ;)

Jellona; joo tää vauvakuume on hirveää, ku meille ei todellakaan voi edes tulla miehen lääkityksen takia :( Tarvii vaan nauttia sitten muiden vauveleista :) Kun tuo omakaan ei tod. ole mikään vauva enää. Ihana taapero kylläkin :heart: Huh, tosi vähillä unilla olit yövron jälkeen!! Ennen vanhaan ennen lapsia mä laitoin aina herätyskellon soimaan yövron jälkeen, kerran meinasin myöhästyä seuraavasta yöstä, ku heräsin kahdeksan jälkeen illalla :LOL: Ku nuorena nukkuu on kuin rahaa laittais pankkiin ;) Työkaverit, vanhemmat oli hippasen kateellisena, kun he nukkui just 2-3 tuntia... Juu, mutta ei nyt perheellisenä onnistu enää. Joutuu kellon laittaa soittamaan jo viimeistään 16 ;) Monelta sä pääset nukkumaan? Mulla riippuu aina, että kummassa paikassa olen, toisesta pääsen 45 min myöhempään, eli kasilta, sit olen vasta ysiltä nukkumassa. Toistaiseksi olen tehny nyt vasta satunnaisia aamuvroja, mut jossain vaiheessa pakko alkaa noita muitakin vroja tehdä... olen jo nyt pikkasen hankalan työntekijän maineessa ;) no, ennen lapsia olen poukkinut ihan oh:n toiveiden mukaan, että sen puolesta voi nyt olla vähän joustamaton.
Peppi; hirmuisesti onnea kääntöön :hug: Tulehan sit kertomaan heti, et miten kävi! Ja jaksamista muutenkin :heart: Oletko sä just Obsidania kokeillut? Se yleensä on raudoista siedetyin, et jos sul oli muuta, ni kokeile vielä tota.

Tanskuliini; mä olisin muuten voinu lähteä 3.3. ajelemaan treffeille, mutta esikoiselle tuli naapurin tytön synttärit keilahallissa, mihin hän on muutenkin toivonut pääsevänsä ja sit meil on kummitytön nimipäiväkutsut illalla ja kaiken kukkuraksi mies on lupautunut tekemään kaverinsa äidin muuttoa koko pväksi :) suunnitteli vielä, että he sit lähtee siitä palkitsemaan itseään viihteelle, mutta koitin vähän laittaa kapuloita rattaisiin... Hänhän oli nyt la just, ettei nyt jatkuvasti kävis ;) Ei se tosiaan käykään usein, mutta kumminkin useammin tällä hetkellä kuin minä... Niin en tosiaan sit voi sovittaa niitä treffejä sen pvän ohjelmaan, kun tästä ajaa Treelle joku 1.5h.

Koivunkäpy; hyvä, että saitte vihdoin ja viimein sen päätöksen, onnea siitä :flower: Se on hyvä, että jaksaa vaatia omia oikeuksiaan, vaikka sen ei pitäis niin mennä. Ei kaikki jaksa meinaan painaa päälle, vaan tyytyvät sit kohtaloonsa :(

Missäs tosiaan Uneton ja Jemma?

Nyt reippaana siivoushommiin ;)

Pakkaspvän jatkoja kaikille!<br><br>
 
huomenet..

Pikaseen vielä tulin kuulumiset lukemaan ennen lähtöö :D

Jellona: Hyvä kun alkaa teillä pikku hiljaa tauti helpottamaan.

Käpyselle yy:tä :wave:

Siru: Otolle pikaista paranemista!

Ja jo etuunkäteen hyvät viikonloput kaikille!!

:wave: :wave:
 
Vielä ja taas täällä :whistle: :D

En nyt oikein ota selvää tosta pojasta, että onko se kipeä vai ei :/ Tänään söi aamulla puuron ihan hyvin ja maitoakin, sit jonkun parin tunnin päästä siitä tuli pikku oksennus :( On kyllä ollut ihan hyvällä tuulella ja pirteä, ei kuumeisen tuntuinen/näköinen. Yöllä oli kyllä nenä ihan tukossa... Mut toivoisin niiiiin, ettei meille ainakaan oksennustautia tulis :ashamed: Mullakin on nimittäin vähän kiertänyt mahassa ja oksettanut :x

Viedään Joonatan mummolle siksi aikaa, kun sinne Naikkarille mennään. Saa mennä sinne nukkumaan päiväunensa :)

Tanskuliini: Hyvä, että päänsärky hellitti jo! Juu, kuulumisia tuun kyllä kertomaan sit heti :whistle: ;) Ens viikolla olis kiva nähdä! Anoppi vaan ei oo laittanut vielä työvuorojaan :eek: :eek: :LOL: Täytyy vähän kysellä, että millon olis kotona et saatais toi koiruus sinne sitten. Meillä on kahdenlaiset rytmit :D Eli riippuen siitä monelta Jonttu herää aamulla, jos kovin aikaisin niin nukutaan 2 päikkärit, ekoilta herätään siinä 10 aikaan, tokille mennään siinä 13.30, jos nukkuu vaan yhdet niin menee nukkumaan 12 ja nukkuu vaihdellen 13.30-15 asti.

Siru: Paranemisia Otolle! Joo, just Obsidania oon aiemmin syönyt (Joonatanin kanssa siis), eikä sopinut ollenkaan :( Eikä olla neuvolassa koitettu ehdotellakaan muita rautoja, kun tuo just kait on se hellävaraisin vai miten se sanotaan...

Mut juu, eipä tässä sit sen kummempia :whistle: :wave:

Gerbera: Voi, aivan ihana kuva, sehän selvästi hymyilee :heart: :heart: <br><br>
 
Helouta! Nyt kun meillä kaikilla on pölypunkittomat sängyt ja pakkaset vaan jatkuu, tässä seuraava vinkki.. Mulla on pakasteet pihalla ja pakastin sulamassa! Oli muuten poikien mielestä tosi hauskaa saada näpertää niitä jäitä irti, äitin mielestä ei ihan niin hauskaa kun toiset oli sukat märkinä jääkylmästä vedestä.. No, nyt on kuivat sukat ja keittiö aidattu tuoleilla (ovea ei ole, tuolit ei estä mutta hidastaa kyllä..) ja minä täällä.. :whistle: Ihme!! :LOL: Ja pojat myös siis täällä yläkerrassa.

Tansku: Mulla on jo mentaalikalenteriin merkattuna se 3. päivä, etkös lue mun ajatuksia, häh?! :snotty: Siis sorppa, unohtui ilmota että sopii tietenkin.

Peppi: oon ehkä kysyny joskus aikasemminkin, mutta onko teillä valurautapannua? Tai saisitko lainaks jostain? Nyt teet kaikki ruokas semmosessa, se on kasvissyöjien paras raudanlähde. (Juu-u, olen tosissani.) Muuten ihan hurjasti jaksuja, muistan kyllä hyvin ajan kun hemppa laski sadan pintaan. Se oli ihan kamalaa, mutta mä söin rautaa sit lähes koko loppuraskauden. Nyt kun vielä tämä pakkanen vaikeuttaa ulkoilua, se kannattaa aina kun sään puolesta on mahdollisuus, mun terv.hoitaja sano että rauta imeytyy paremmin kun on happea veressä.(? korjatkaa viisaammat jos olin ymmärtäny väärin..) Iso :hug:

Nyt taas onnellisesti unohdan kaiken muun.. Kiitokset Katinkalle ja Kristiinalle hauskasta iltapäivästä, täällä kolme taaperoa sai levitettyä lattian tasasesti täyteen tavaroita Artun avustuksella.. :whistle: Kun meillä täällä on aina niiiin hirmuisen siistiä.. :LOL:

Jaksamista väsyille ja kipeille paranemista, nyt täytyy kiitää lounaspuuhiin! :wave:

Gerbsu, iiihana hymykuva poikasesta!!! :heart: <br><br>
 
Heippa!

Lapsilla on yskä. Sain tänään ajan yksitryiselle puol seitsemän illalla. Sami on jo mennyt päikyille.

Peppi ottakaa kummatkin sinä ja Jonttu maitohappobakteereja. Silloin kun Samilla oli se vatsatatuti joulukuun alussa, niin lääkäri suositteli antamaan niitä, koska on todettu että maitohappobakteerit lyhentää vatsatautia päivällä- parilla.
Mä pidän peukkuja teille sinne Naikkarille.

Äh ja pöh. Piätis mennä raivaamaan keittiötä. Se on hävinnyt jonnekkin astiavyöryn alle... :whistle:
 
Hei!

Ja anteeksi heti alkuun, että en nyt vielä ehtinyt lukea uusimpia kuulumisianne. Tulin vaan kysymään, että te joiden lapsella joskus on ruokahalu kadonnut flunssaan sairastumisen takia, niin milloin se on palannut?!?!

Saulihan söi tosi hyvin monta viikkoa. Se oli aivan ihanaa, olin niin huojentunut! Nyt sit viikko sitten, kun alkoi tuo flunssa, niin ruokahalu katosi sen siliän tien. Sauli ei syö käytännössä MITÄÄN! Eilen söi lounasta n.1/3 purkillisen ja se oli epätavallisen paljon. Ymmärrän kyllä, että ruoka ei maistu, kun on kipeä ja kuumeessa, mutta kun Sauli on ollut viimeksi kuumeessa silloin viime torstaina/perjantaina. Edelleen se on aika limainen, varsinkin yöllä sitä pitää kanniskella, kun se meinaa ihan tukehtua tuohon räkään, jos se on makuulla. MUTTA kun se kuitenkin touhuaa päivisin ihan normaalisti, niin ei se enää kovin sairas voi olla... Silti se ei syö vieläkään mitään. Tuntuu niin masentavalta ajatella, että jos se ruuan kanssa tappelu alkaa tästä taas. :( Punnitsin sen äskön ja se painoi 400g vähemmän kuin viikko sitten. :eek: :'( Ja kun sillä ei oikein olisi varaa hoikistua...

Kiitokset vielä Katinkalle+Otolle sekä Hannamarille+Vilille+Artulle eilisestä! Oli tosi kiva käydä Pirkkalassa! Sauli vaan valitettavasti oli vielä vähän vaisu tuon flunssapöpön takia.
 
Morjens! :wave:

Tanskuliini: Kyllä me halutaan sukupuoli tietää, jos se vaan rakenneultrassa näkyy. Täällä Turun seudulla ei taideta tehdä 3- ja 4D -ultria...tai tietääkö joku että tehtäisiin!? :whistle: Sellaiseen olisi kyllä aivan mahtava päästä!

Peppi: Tsemppiä tämänpäiväiseen! :)

Siru: Otolle pikaista paranemista! :hug:

Tänään sitten "se" tulee! :wave: ;)

Onpas aika todella kylmä päivä tänään, parisenkymmentä astetta täällä Lounais-Suomessakin :eek: Ei tarvitse pahemmin ulos tänään mennä :whistle: Nyt jos olisin yhtä fiksu kuin Hannamari, niin veisin kanssa petivaatteet ulos tuulettumaan, mut kun ei millään jaksa :/
Pakastin pitäisi täälläkin sulattaa, mut taitaapa sekin jäädä...

Jee, Joonas taisi juuri nukahtaa, joten taidanpa itsekin mennä pitkäkseni ja vaikka lehteä vähän lukaista, kun ei nyt sen vertaa kuitenkaan väsytä että nukahtaisin.

Kirpsakkaa pakkaspäivää kaikille! B)
 
Kristiina: Annal katoo edelleen ruokahalu ku sirastaa, saattaa olla pariki viikkoa syömättä juuri mitään, silloin pitäävaan pitää nakkeja ja lihapullia jääkaapissa, niitä se sentää syö(ei kerrota neuvolassa :LOL: ) JA villen ruokahaluun nyt ei tunnu mikää vaikuttavan heikentävästi.. siis tietty kipeenä syö vähemmän, mut syö kuitenki..
 
Kahvia odotellessa kirjoitan. Tein muutes taas pätkiskakun (viime viikolla tein ihka ensimmäisen) :p meillä on tänään nyyttärikekkerit iltapäivällä 3 muun lapsiperheen kanssa =) . Mies kotona, vapaapäivä ja nukuttaa nyt Onnia, poikkesivat pienen hetken ulkonakin amaupäivällä vaikka pakkasta on aika lailla, -20.

Tansku ja Peppi seikkailitte mun unissa viime yönä ;) . En muista muuta kun että Tansku kertoilit Pepille lasten pienistä ikäeroista ja Pepin vauva oli jo syntynyt myös. Näin myös toisen tosi sekavan unen, olin kirjoittamassa yo-kirjoituksia, reaalia ja olin valinnut aineekseni muurahaispesän! Siis kun nykyän voi valita et esim. bilsa niin mä olin valinnut muurahaispesän, mietin unissani et oon tainnut nyt mokata, sain sit uuden mahdollisuuden eli sain kirjoittaa aineen joka pohjautui johonkin elokuvapätkään ja kun sain juuri idean pästä kiinni, mun mies tuli ja sammutti sen tv:n missä pätkä pyöri. Siitä alkoi mun unissa puhuminen, olin sanonut miehelleni "sä pilasit mun päivän" ja kun mies oli kysellyt syytä, olin selostanut olevani yo-kirjoituksissa, johon mies että sä kyllä olit niissä jo 12v sitten...

Siru ja Peppi pojille parantumisia ja Peppi kerrot sit toki kuulumiset ;).

Nyt kahvi tippui, lehdenlukuun ja sit sohvalle lukemaan kirjaa Raja onko joku sen jo lukenut?

Lillukka
 
Morotus taas :wave:

Nyt joudan ihan ajan kanssa tulemaan koneelle, joten jotain kerkiän kommentoidakin!

DANJUSKA, ei ole liian aikaista siirtää jatkettavaan sänkyyn. Oman kokemuksen mukaan voin sanoa, että mitä aikasempaan siirtää, sitä helpommalla itse pääsee. Aleksi oli 1v3kk kun siirtyi isojen sänkyyn ja Juliukselle odotetaan sänkyä, pitäisi tulla ihan lähiaikoina.

PEPPI, peukut on täällä pystyssä, että poitsuli olisi itse kääntynyt masussa oikein päin! Mut jos ei ole, niin peukutan sitten sen puolesta, että kääntö onnistuu!
Juu, Bruno ultrasi ja me miehen kanssa kyllä tykättiin hänestä! Osasi kertoa tosi hyvin kaikki jutut ja oli ihanan huumorintajuinen!
Kantsii koittaa ottaa sitä rautaa keinolla millä hyvänsä, raudanpuute vaikuttaa vauvan hapensaantiin! Niinkö Hannamari sanoikin, niin valurautapannu on pop ja ulkoilu myös!

TINTTAMOOSES, mä olen melkoinen siivoushullu... imuroin ihan päivittäin ja muutenkin tykkään, että paikat on tiptop...

LUMIKARPALOLLE jaksuja!!

Paranemisia kaikille sairastaville!!

NIISKUNEITI, yksityiset tekevät ainakin 3D & 4D-ultria! Vaikka hinta onkin aikas kova (Kuopion kela ei korvaa mitään takaisin), niin suosittelen ehdottomasti!! Aivan ihana kokemus!

UNETON & JEMMA, ilmoittautukaa!!!

Omaa napaa sen verran, että kaikki on hyvin :D Tosin ikävä miestä on kova!! Tulee huomenna illalla myöhään kotiin yöksi ja perjantai-aamuna aikaseen starttaa Joensuuhun messuille. Terkut vaan KOIVUNKÄVYLLE :wave:

Nyt täytynee vähän kaunistautua (yritykseksi jää :D ), kun tarkoituksena on lähteä Julben päikkäreitten jälkeen kirjastoon ja muutenkin samalla vähän ulkoilla ja reippailla!

Palaillaan!

T. Gerbsutin ja MasuWerneri rv 20+2 :heart: <br><br>
 
Ja täällä taas :D

Missä tosiaan UNETON ja JEMMA?! Nyt ilmoittautumaan tai tullaan pian kotiovillenne koputtelemaan :LOL: :D

Sirun Otolle toipumista :hug:

Gerbera: ihana kasvokuva, suloistakin suloisempi :heart:

Peppi: no, miten meni?! Kerro kerro :D

Lillukka: kiva olla sun unessa :D Olipas sulla hauska aihe yo-kokeissa :D

Hannamari: sori, ajatustenluvussa on tainnut olla tilapäinen häiriö :whistle: Olis kyl aivan ihanaa tavata :) Mites Kattinka, Kristiina ja Hannele ja tietenkin muut Tampereella/lähistöllä olevat? Mun täytyy kysyä mihin aikaan mun äiti on tulossa sinne, juhlat taitavat olla iltapäivällä mutta muistelen äidin puhuneen että lähtee jo aamulla ajamaan -ja sen tuntien se käy jokaikisellä huoltamolla kahvilla matkan varrella ;) Olisko joku halukas kutsumaan köörin kotiinsa? Olis ehkä helpompaa lapsukaisten kanssa... Mä olen tosi huono matkustamaan, en tunne esim. Tamperetta lainkaan :ashamed: Joten joku saa sitten viedä mut ja Veeran kädestä pitäen juna-asemalle kun lähdetään kotiinpäin... Mun tarttee varmaan tässä piakkoin varata paluulippu -olen ihan onneton junamatkustaja, en ole koskaan matkustanut Espoota pidemmälle lapsen kanssa :ashamed: Voihan rattaat ottaa mukaan junaan?! Kyselee tyhmä :D Jos jatketaan juttua tästä yhteisön puolella, vois sopia paremmin siellä asioista?

Juups, hedarikin sitten palasi takaisin :( Otin taas Buranan, toivottavasti se auttaa taas yhtä nopeesti kuin aamulla.
Se on moro -taas :wave:

Höh, piti vielä jatkaa... Kristiina: molemmilla tytöillä on yleensä aina huonompi ruokahalu flunssien aikana mutta se on palautunut tosi nopeesti -varsinkin Veeralla jolla on muutenkin hyvä ruokahalu :D

Saaran puheterapiakynti sujui tosi hyvin. Tyttö on reipastunut todella paljon parin kuukauden aikana, aluksi tosin vähän ujosteli tätiä mutta sitten leikkivät kaksistaan eikä mua huomattu lainkaan. Ensi viikolla mennään toiselle tutkimuskäynnille ja sitten puheterapeutti päättää onko Saara terapian tarpeessa vai ei.

No niin, NYT häivyn...<br><br>
 
Hei, tuli mieleen kun tuolla neuvolassa käytiin ja oli puhetta noista allergioista et me saadaan mpr rokote vasta kun on selvinny onko se munalle ellerginen ja jos on niin sitten pistetään se rokote eitavalla, mut en älynny kysyy miten erilailla.. Tietääkö joku???

Poika oli kasvanu vaihteeks, 80.5cm ja 11gk60g :whistle: no ees vähä kasvanu 2kk.

Nyt ruuan kimppuun, son moro! :wave:
 
Noniin! :D

Kätilö otti meidät Naistenklinikalla vastaan ja ultrasi, sanoi, että maha on kovin alhaalla, ylhäällä on tosi paljon tyhjää tilaa. Kerroin siinä, että toissa iltana vauva liikkui ihan kauheesti ja se tuntui tosie epämukavalta ja yhdessä vaiheessa tuntui, että vauva olisi hetken aikaa ollut poikittain ja sen jälkeen loksahtanut takaisin jotenkin päin :D No, ultratessa ei tosiaan ylhäältä löytynyt mitään, tai ainakaan päätä siis :D Tooosi alhaalta löysi sitten jonkun ison osan ja veikkasi sitä pääksi, ei kuitenkaan ollut aivan varma, pyysi jonkun kätilökollegan katsomaan myös ja pääksi hänkin sitä epäili. Lopulta huoneeseen tuli neljäs (paikalla oli myös kätilöopiskelija), mies sanoi, että se oli lääkäri, mut mun mielestä se oli kyllä myös kätilö, vähän vaan vanhempi ja ehkä kokeneempi... Hän sit sanoi, että ihan selvä pää se on, ei epäilystäkään. Ei vaan näkynyt ultrassa kokonaan, kun oli jo niin alhaalla, ettei saatu sitä kunnolla näkyviin.

No, siinäpä se sitten, olin kyllä toooosi onnellinen! Aivan ihana juttu :) Siinä sit kätilölle valitin näistä oireista (väsymys, päänsärky, jatkuva jano, huimaus yms.), otettiin verenpaine, joka edelleen oli ok, kuten pissa myös, eipä noihin sit kummemmin kommentoitu... Et ei se kai mitään raskausmyrkytystä tai vastaavaakaan ole.

No, lääkärin luona piti vielä kuitenkin käydä ja saimme mennä odottamaan vuoroamme vielä hetkeksi... Tunnin istuttuamme tuli tää kyseinen kätilö sanomaan, että lääkäri oli sanonut, että voimme lähteä kotiin :eek: No ihan hyvä niin, mut olis sen voinut sanoa silloin heti, eikä istuttaa meitä siellä turhan takia tuntia... :/

Mut pääasia ja aivan ihana juttu, että vauva on nyt raivotarjonnassa! Ei jouduttu lähtemään yrittämäänkään sitä käännöstä, joka ei sit kuitenkaan olis välttämättä onnistunut, kun vauvakin on jo kiinnittynyt...

Ah, oon kyllä tosi onnellinen :D

Hannamari: Meillä ei kyllä oo valurautapannua, oon kyllä joltain (äitiltä tai mummulta) kuullut, että siitä sitä rautaa sais...

Smirgelaine: Joo, meillä itseasiassa onkin kotona noita maitohappobakteereja vielä jäljellä, mut muistaakseni niitä saa antaa lapselle vaan yhden päivässä, ajattelin et annan sellaisen sit yötä vasten... :)

Kristiina: Joonatanilla kyllä kans aina huononee ruokahalu jos on kipeä tai kun hampaita tulee (kuten nyt), en kyllä osaa sanoa, että missä ajassa on normalisoitunut/normalisoituu :/

Lillukka: Se pätkiskakku on vaan niin hyvää :p Kiva uni sulla oli :D Ihana yo-kirjoituksen aihe :LOL: Ja kiva kommentti miehelle :whistle:

Gerbera: Joo, pakko olis sitä rautaa nyt jotenkin saada enemmän. Taidan käydä luontaistuote kaupasta ostamassa jotain tabletteja, joista äiti puhui...

Oon nyt äitillä, tulin tänne suoraan syömään ja vähän lepäilemään :) Sain sitä laskiaispullaakin :D

Mut nyt taitaa olla äitin vuoro tulla tähän koneelle :D :wave:
 
Peppi: ihanaa! Upeeta että pikkupoitsu on tajunnut kääntyä =) Mä jo ehdin tuossa ajatella että ovat yrittäneet kääntää ja sitten samalla on alkanut supparit ja sä olet nyt jo synnyttämässä :eek: :D Tosi kiva juttu et poika on raivotarjonnassa, nyt et turhaan mieti mahdollista sektiota :hug:

Ei mulla muuta, piti tulla katsomaan Pepin kuulumisia :)
 
Peppi: Todella mahtavaa että vauva on itse tajunnut kääntyä pää alaspäin, nyt pääset sitten aivan normaalilla tavalla synnyttämään! :heart: Jaksamista edelleen! :hug:

Eipä tännekään muuta. Ollaan jo saunottu ja nyt vaan odotellaan illan ohjelmia ;) Tän päivän Salkkarit ollaan kyllä jo nähty, kun eilen päättyi niin jännittävään kohtaan, niin oli pakko katsoa se jo eilen netti-tv:sta! :LOL:

:wave:
 

Yhteistyössä