* JOULUNTÄHDET 2006 *

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 09:54 Miila-83 kirjoitti:
Hei
Mun on ihan pakko kysyä et kuin paljon teillä vauva istuu sitterissä tms. ja on "omillaan" eli siis vain katselee menoa sieltä käsin ja ite touhutte jotain?Onko teillä siinä ympärillä jotaki leluja tai jotaki?Mulle tulee heti huono omatutno jos annan ukon istua sitterissä vähänkään aikaa ittekseen enkä"seurustele" vauvan kanssa. kotitöitäki pitäs tehä, ja eihän se onnistu vauva sylissä mut tulee heti huono äiti olo jos annan vauvan hetken sitterissä olla.
Meillä tuo ukkeli ei kovin kauan sitterissä viihdy, vaikka sen kanssa seurustelis kuinka. Touhumattokaan ei ainakaan toistaseks oo kiinnostanut kovin pitkää aikaa. Mä oon ratkassut tuon ongelman rintarepun avulla (kantoliina varmaan ajaa saman asian). Siinä ukkeli viihtyy todella hyvin ja ite saa tehtyä vaikka mitä, kun on kaks kättä vapaana =)
 
Meillä poika viihtyy sitterissä ja lattialla viltin päällä yllättävän hyvin alun kankeuksien jälkeen. Ensimmäisiä kertoja kun poika lattialle laitettiin köllöttelemään viihtyi hän siinä ehkä minuutin ja sen jälken alkoi armoton itku. Nyt hän viihtyy yksinään lattialla pidemmänkin aikaa, että äiti kerkiää tehdä kotihommia tai vaikka syödä suhteellisen rauhassa (yleensä kyllä syön lattialla pojan vieressä ja pidän hälle samalla seuraa). Leluja tuossa Pyryllä kyllä on pari isohkoa pehmolelua ja pehmeä kirja, mutta eipä hän niistä kamalasti perusta. Lähinnä huitoo käsillään ja kaatelee lelunsa pois käsien tieltä :D Mutta jotenkin on kivempi että ne lelut siinä vieressä köllöttää, niin ompahan pojalla "jotakin" seuraa kun äiti on omissa hommissaan.
 
Aleksin 2v äiti
Meillä on vähän niinkus pakko "jättää" neiti sitteriin,kaukaloon tai viltille aina silloin tällöin hetkex...muuten en sais päivän aikana tehtyä juuri mitään!!
Onneksi hän viihtyy niissä yllättävän hyvin aina välillä...
Aika usein myös iso-veikka hoitaa tuota "viihdytys-puolta"...eli näyttää kaikki mahdolliset lelut vauvalle ja hyvä ettei tunge melkein sen suuhun niitä!! ;)
Huitomista ja sätkimistähän se vauvan leikkiminen vielä on mutta mielenkiinnolla hän kyllä kaikkea jo seuraa!! =)
Se lelukaari on kanssa kyllä mahdottoman hyvä viihdyke...
Monesti laitan vauvan esim. sitteriin ja lelukaaren päälle keittiön lattialle ja laitan sapuskaa siinä samalla...
Iso-veikka tyhjentelee todella "tehokkaasti" siinä samalla myös tiskikonetta... :p
 
heippa vaan kaikille!! :wave: meillä poika sai nimekseen amin eeli matias...minkäs laisia nimiä muilla on??poika on ollut tosi kiltti ja nukkuu ja syö hyvin...kakkaamisenkaa on vähän ongelmia ku tahoo mennä yli viikon pitkästikki ennen kuin tekee vaikka on kokeiltu kaiken laisia keinoja :whistle: :whistle: :kieh: no kaikkea voi lastenkaa sattua ja tapahtua!!täällä meillä pohjanmaalla vihdoin pientä pakkasta...oletteko te kuulleet siitä rotavirus piikistä ja mitä mieltä olette ja meinaatteko ottaa sitä vauvalle??sorke ku kyselen kauheesti mut ihan vaan mielenkiinnosta...niin ja onko kukaan ajatellut sitä mun tapaamis ehdotusta vai pidättekö pöhkönä? :ashamed: :wave: onniin mukaavaa kun voi johonkin kirjoitella ja lukea toisten juttuja...tällähetkellä on niin hiljanen hetki ku kaks on ulkona ja kaks nukkuu päikkäreitä ja saa ihtekki tehtyä jotain...heipä hei ja hyvää jatkoa ja palamisiin :wave: :hug: :heart: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
 
Meillä neiti on pitkiäkin aikoja sitterissä, mutta viihtymisen kanssa on niin ja näin. Jos on jotain kivaa katselemista, viihtyy hyvin kuten valoja tms. Mulla on neiti aina keittiössä mukana hereillä ollessaan, kun teen ruokaa,leivon,tiskaan jne.. ja siinä neiti viihtyy, ja jos ei viihdy tyrkkään tuttia suuhun tai pyydän esikoista laittamaan..

Lattialla viihtyy hyvin, ja varsinkin silloin kun ei oo vaippaa..potkiskelee ja sätkii, kääntelee päätänsä että missä ois jotain kivaa. Leluja ei olla haettu vielä vintiltä neidin ihailtavaksi.

Neiti meni illalla jo ennen kymmentä nukkumaan,tosin nukahti sohvalle mun viereen, ja sitten siitä siirsin omaan sänkyyn. Eka syöttö oli tuossa kahden jälkeen,toisen kerran ennen viittä. ja sitten puolikasilta,ja vielä jatkettiin unia lähes yhdeksään... Äiti oli vähä väsyny,kun maltto mennä itse nukkumaan vasta puolilta öin.. Ei itse osaa mennä aikaisemmin nukkumaan,kun eka viikot tottu siihen että neiti puolille öin ätisee ennen kuin nukahtaa. sitten tahtoo nuo meidän aamut venyä yhdeksän tienoille..
 
Onpa hyvä kuulla, että muutkin valvoo yöllä kun me pikkumiehen kanssa. Se hyvä rytmi meni reissujen mukana jonnekin ja nyt tää viikko ollaan jossain hämärän rajamailla ihan jatkuvasti. Viime yö meni parin tunnin pätkissä ja kun oltais nukuttu aamulla, miehen kello herätti ja se niistä unista. Olin vähän kiukkunen mutta minkäs voi kun toisen on mentävä töihin. Nyt pikku-ukko taas vetää tissiä toista tuntia, mutta unista ei ole tietoakaan.

Meillä poika on silloin tällöin sitterissä ihan keskenään kun syön tai teen jotain muuta. Joskus herra hermostuu siihen ihan pian ja joskus taas tykkää oleskella pidemmänkin aikaa. Välillä yritän laittaa pojan lattiallekin, mutta se ei ole ihan niin mukava vaihtoehto. Sit meillä on tuo isosisko, joka kävelee pikkuveli sylissään ympäri kämppää ja laulaa ja hölisee niin että toinen hiljenee.Tuo isompi on muutenkin mielettömän iso apu kaikessa.

Pitää lähtee laittaa isommalle välipalaa ja sit ilta menee ajellessa ympäri Espoota, kun äijä pitää hakee töistä ja kuskata tytärtä tanssitunnille ja kauppaankin pitää varmaan mennä.
 
Heippa!

Meidän typykään ei viihdy sitterissä ym. paikallaan vaikka kuinka seurustelis..Meillä oli melkein viikon ongelmana et tyttö telkko hereillä aamu kymmenestä ilta kymmeneen, mut ei tänään.. Tilasin kantoliinan ja se tuli eilen.. Nyt nyytti on nukkunu jo kahdet puolentoista-kahden tunnin päikkäriä tässä liinassa ja nukkuu parhaillaan.. Ihana keksintö. Suosittelen lämpimästi, äly kätevä!!!! Bay bay hukkaanmenneet päivät, nyt voi tehdä kotitöitäkin.. ihanaa..

Eilen oli 2 kk lääkäri, ja tytön mitat oli 4640g ja 56cm ja pipo 38cm. 800g oli painoa tullu vajaassa 3 viikossa.

Leenu ja nyytti (7 viikkoa+)
 
Heissan!

Ihan outoa, kun voi tälleen koneelle istahtaa kesken päivää kaikessa rauhassa. Ilman että ukkeli nököttää rintarepussa tuossa edessä :eek: Siis meillä nukahdettiin päikkäreille tossa tunti sitten ja tyytyväisenä nukkuu pinniksessä. Oikeestaan tuo ukkeli nukahti jo ulkoilu reissulla, mutta heräsi, kun tultiin sisälle. Vähän aikaa se känis tuolla pinniksessä ja kävin vaan tuttia tyrkkimässä suuhun, niin sehän nukahti sinne. Meillä on siis nää päikkärit yleensä jäänyt kokonaan nukkumatta ja ukkeli on nukahtanut ilta unille tossa klo.17-19 ja nukkunut aamulla lähemmäs puolta päivää. Sitten ollaan aina valvottu koko päivä, kun on niin hyvin nukuttu yö. tänään kyllä tosin en päästänyt ukkelia enää klo.8.30 jälkeen nukkumaan, kun tiesin että on tuo ulkoilureissu tulossa ja ajattelin, että on kivempi, jos nukkuu silloin. Muutenkin sais opetella nukkumaan yhden syöttövälin päivällä, että sais esim.ruoan tehtyä sillä aikaa ja muitakin kotihommia. Mielummin teen niitä päivällä, kun sitten illalla, kun avokkikin on kotiutunut töistä.

Minä ainakin olisin kiinnostunut siitä tapaamisesta esim. keväällä tai alkukesästä, kun tuo ukkeli on hieman isompi, että jos löytyy muitakin mukaan lähtijöitä ja paikka on sellainen, mihin suht helposti pojan kanssa päästään, niin tää mamma on mukana :wave:

Nyt pyykkihommiin :wave:

Nelly ja "Jaakko" huomenna jo 4vko :heart:
 
neiti nykyään viihtyy sitterissä tosi hyvin heijaamalla.. nukkuu päikkäreitäki siinä.. yöt menee vaihtelevasti.. muutaman kerran ollaan saatu yheltätoista maate mut enemmän hän haluaisi olla 1-2 saakka hereillä.. nukkuu 3-6 tunnin pätkiä yöllä.. onneks..
1kk neuvolassa neiti oli kasvanut kivasti. pituus nyt 51,5cm ja paino 3800g. pää 37cm.. kyllä se aika menee nopeasti. tuntuu siltä että just sitä vasta synnytettiin ja ny menny jo kuukausi.. huh.. meillä on 3 päivä ristiäiset, et pitää si tulla kertomaan nimi :) onko teillä tippunut paino jo kovasti?? täällä on lähteny 8-9kg.. toivottavasti kesään mennessä pääsis ihannepainoon...

Pia & Neiti 1kk
 
Täällä poju taas ensimmäisellä yösyötöllä... Äippäkin vois laittaa nukkumaan kunhan pojalla masu täys.

Tänään on ollu vähän vaikeampi päivä kun Lassilla meni eilen illalla nenu tukkoon :( Viime yön nukkui suht hyvin, mutta minä päivystin vieressä että saahan varmasti hengitettyä :) Päivälläkin nukkui pikkupätkiä ja on ollut aika väsynyt, mutta tuo tympeä olo meinaa herättää vähän väliä. Sängyn päätyä nostin kirjojen avulla lisää jo yöllä ja tänään haettiin keittosuolatippoja apteekista. Vieläkin nenu tukossa mutta kait nuo auttaa edes jonkin verran... Jos menee kovin vaikeaksi niin pitää hakea avuksi niistäjä. Toivottavasti on vain nuhaa eikä nouse kuume.

Lassi on ollu vähän sitterissä ja viihtyykin hyvin kun on hyvällä päällä, mutta kovin paljoa en oo siinä pitäny. Tavallisimmin silloin kun pitäis tehdä jotain keittiössä ja poju sattuu olemaan hereillä.
Viltillä en oo pitäny ku nuo kissat ei osaa oikein varoa ja en halua että juoksevat päältä. Tuolla lattialla pyörii välillä myös aikamoisia karvapalloja vaikka yritänkin imuroida mahdollisimman usein. Tämä kaksio alkaa olla vähän liian pieni meille kaikille :)

Poju näyttää tyytyväiseltä, joten kokeillaanpa laittaa nukkumaan.
 
Eiköhän me kohta päästä :)
Poju on jo sängyssään mutta vielä pitää laitella tuttia takaisin aina kun tippuu...
Kirjottelen vielä kun unohdin laittaa tuohon edelliseen viestiin tuosta painosta että 13 kiloa kevyempi oon nyt kuin synnyttämään mennessä ja noin 7 kiloa vähemmän kuin ennen raskautta että mulle tuo raskaanaoleminen ei onneksi tuonu ainakaan ylimääräistä... Vähän kiinteämmäksi pitäis kyllä saada tuota vatsan seutua ja muutenkin liikunta ois tarpeen kun hengästyy pelkästä portaiden noususta :ashamed:
 
Heissan!

Täälläkin ollaan yö syötöllä.... Poika nukkui taas hienot 5,5h :D Meillä on muuten tuttelin syönti ollut todella vähäistä tämän päivän aikana ja muutenkin tuntuu, että maitoa alkaa taas olemaan vähän enemmän omasta takaa. Vois varmaan pikkuhiljaa yrittää taas alotella elämää ilman pulloa... Tosin sunnuntaina saa ukkeli selvitä hetken isin kanssa tuttelin voimalla, kun mulla on kummipojan iltapäiväkerhon perhekirkko.Ihan kiva idea musta, että kummitkin kutsutaan tolllaseen mukaan. Ihan kiva myös päästä hetkeks johonkin ilman vauvaa, kun mies on koko viikon tehnyt todella pitkää päivää töissä(käynyt kotona vaan välillä pari tuntia nukkumassa) ja ollaan oltu pojan kanssa sit paljon kaksistaan...

Mulla sairaalaan jäi n.10kg painosta ja täällä ollaan kanssa kevennytty 10kg ajasta ennen raskautta.

Mutta nyt tuo ukkeli nukahti tuohon olkapäälle, joten taidampa painua unille :wave:
 
Terve taas!
Tapaaminen kuulostaa kivalle, mä oon tosin pudonnu kyydistä enkä tiedä mikä ja missä ja milloin, ja huolitaanko mut mukaan. Ja toisaalta, en tiedä että pääsenkö ees mihinkään, miehen työt sanelee aika paljon mun menoja.
Meillä tyttö viihtyy sitterissä ja sängyssä hereillä pitkiäkin aikoja yksin. Ja vaikka se kuulostaakin karulta, niin annan aika usein tytön ollayksin, kun musta ei saa mennä vauvaa häiriimään... Enkä mä kyllä aina ees ehtiskään, kun on noi isommat... Ja on noista isoista iloakin, esikoinen laittaa tuttia vauvalle ja laulaa, keskimmäinen muuten vaan seurustelee ja kuskaa vaippoja roskiin kun äiti pyytää.
En tiedä mun tän hetken painoa, mutta kun kävin viimeks vaa'alla, oli 10 kg lähteny. Nyt en usko et laskusuunta ois jatkunu, ja mä pelkään et alan taas lihomaan niinku edellisen jälkeen. Eikä mulla oo varaa siihen, kun on ylimäärästä painoa semmoset kymmenen kiloo :ashamed: Joka raskaudesta on jääny jokunen kilo, enkä mä laiheliini ollu aikasemminkaan...
Mä oon koittanu laittaa vauvaa nukkumaan ennenku se on liian väsyny, ja ilman ruokaa (siis syöttäny, ja sit laittanu hereillä olevan vauvan nukkumaan), ettei se tottuis nukahtamaan syliin. Kokemuksen rintaäänellä, mä en haluu toistaa kaikkia virheitä... Esikoisen nukahtamisessa meinas olla ongelmia, kun se oli aina nukutettu unille, keskimmäisen kanssa ei niinkään, kun sitä ei nukutettu. Toki aina tehdään niinku vauvan parhaaks on.
Tällasta. Olikohan vielä muuta? Katkes ajatus, kun piti käydä vaihtamassa paristot yhteen leluun...
Ai mutta, ristiäisistä. Meillä ne olis 17.2. Tytöllä on nimi ollu käytössä jo laitokselta asti, ja voin sen teillekin kertoa: Ronya Aino Anniina. Tarina nimen takaa: Tyttö oli oikein ruttuturpa ku synty, ja Ronya tuli mieleen siitä. Venla oli toinen jota mietittiin, mut ei toi oo yhtään venlan näkönen... Aino on mun mummon nimi, ja Anniina on mun mummon lempibiisi.
Että semmonen juttu.
 
Täällä taas viimeyönä valvottiin... klo 1 heräs poju ja valvo kitisten ja itkien tuonne klo 4 asti. Meillä poika nukkuu maksimissaan sen 3h putkeen, sitten herää syömään. Ihan hyvä aika minun mielestä, kun siinä vaiheessa rinnat on taas niin täynnä maitoa, että on hyvä kun herää syömään.

Tapaaminen kuulostais kivalle! Mukana ollaan, jos vaan aika ja paikka on sopivat :wave:

Meillä nimeä pähkäillään edelleen... Tosi vaikeaa. Minä olisin tahtonut pojasta Eeliksen, mutta mies ei. Mies tahtos Lennin tai Lassin. Ja sit meillä on vielä sellainen yks harvinainen nimi mietinnän alla myös. Hermanni on ollut täälläkkin kolmanneks nimeks ehdolla, joten tuo Miilukan pojan nimi Lenni Hermanni kuulostaa hyvälle! :D (Hermanni tulee meillä Ville Hermanni Valosta, tykkään Himistä hulluna ;) )
Mutta tosiaan tuo nimi on vielä täys mysteeri, että saas sit nähdä mihin päädytään... Kolme nimeä haluaisin kuiteskin, kun esikollakin on kolme. Ja joku nimi täytys olla suvusta. Huh huijaa, siinä sitä on miettimistä.. :whistle:

Mua sitten ärsyttää jo nää ilmat! Tänään kun ei ole pakkasta niin eikö silloin pidä sitten tuulla :headwall: Meidän oli tarkoitus lähteä tänään käymään pojan tulevan kummitädin luona ja mun vanhempien luona, mutta kun tuulee ja on liukasta niin en arvaa lähtee ajamaan 50km pakettiautolla :/
Alkaa jo pikkuhiljaa kyllästyttään tää neljänseinän sisällä olo! Pojan syntymän jälkeen olen käynyt kerran vanhempieni luona ja kaksi kertaa lähikaupassa. Edes ulkoilemaan ei olla päästy noitten ilmojen takia...
Mutta huomenna sitten lähdetään kyläilemään olkoot ilmat millasia on! :)

Painosta vielä, että mulla oli tippunut silloin viikossa painoa 10kg. Nyt en sit ole kahteen viikkoon käynyt puntarilla, mutta luulisin, että olen aika lähellä lähtö painoa. (Painoahan tuli raskauden aikana 20kg) Oisin halunnut, että kiloja ois jäänyt sellaiset 5, kun olen normaalisti niin hoikka, että muutama lisäkilo ei ois pahitteeks. Tehokkaasti tää imetys kyllä noita kiloja vie...

Nyt täytyy lähtee siivoomaan, on kuulemma vieraita tulossa ;) :wave:

Mahzalta täytyy vielä tyhmänä kysyä, että lausutaanko tuo teidän tytön nimi Ronia vai Ronja? :ashamed: Kiva nimi ja kiva tarina nimen takana :) <br><br>
 
:wave: heippati rallaa.... tohon painó juttuun... oisko mulla lähteny se reiska 10kiloo...5 pitäs viel saaha mut tunnostaa ett tää on jämähtäny tähän. tosin painan nyt sen 55kg joten jos ei tipukkaan niin ei sen niin väliä kuhan ton mahan seudun sais timmimmäksi. löysää nahkaa sais koura kaupalla. tosin olihan tää jo mun neljäs muksu joten pieni irti nahka sallittakoon mulle :ashamed: ;) meillä poitsu nukkuu yöt hyvin kun lopulta unille sen saa, viimekin yönä nukkui 7 tuntia putkeen mutta kitisijä ja märisijä on kyllä edelleen hereillä olo ajat. ja kova poika syömään, söis kaiken mitä annetaan ja saattaa sit kyllä oksentaa aivan ältsit laatat ku ylisyö. mut ruokaa ois vailla vähän välii.... tissii annan ensin mut multa ei oo kenenkään aikana tullu kauheesti maitoo joten nannii lisäksi ja se juo sitä tissien päälle nykysin jo 140ml kerralla :whistle: oon laskenu ett 24tunnissa menee reiska 700-800ml tota nannii vaikka siis tissittelenkin... kysyin jo neukka tädiltäkin ett onko normaalii rett jätkä on vasta 3 viikkoo (keskiviikkona täytti) ja juo noin paljon ja mikä on raja mitä voi kerralla antaa nimittäin juo aina kokonaan 140ml ja saattaa olla lisääkin vailla. ja jos ei heti niin tunnin päästä....

tosiaan kastajaisaika pitäis varata ja oon aatellu sitä maaliskuun ekalle viikonlopulle...

mut tällasta tällä kertaa :wave:
 
Lumiina: lausutaan ihan Ronja. On vaan musta kivemman näkönen tollai yyllä... Muiden nimet meillä on ihan perussuomalaisia...
Ja semmosta tulin vielä kommentoimaan, ihan taas asiasta kukkaruukkuun, meillä maitoa menee siis 120ml kerralla. Ja päivisin 2tunnin välein, öisin saattaa nukkuu kuuskin tuntia putkeen... Ja tuttipulloa meillä täytyy pitää "väärinpäin", eli se tuttiosassa oleva nuoli alaspäin. Muuten tulee ilmakuplia, ja sit huudetaan. Sama oli muillakin lapsilla, eli pullo väärinpäin niin ei kipraa...
...mulla on kauhee puheripuli, olin kaupoilla ja juttelin kaikille jotka oli lähimaastossa. Nyt sit on ilmeisesti pakko kommentoida palstallakin joka asiaan.... :ashamed:
 
Viivuska
Heips!!

Täältä tulee väsynyt mamma kertoo kuulumisia. Meidän neitillä on vieläkin jonkinasteinen nuha ja yskä, neukkatäti sanoi ettei pitäis olla hätää kun ei kuume nouse ja neiti syö. Noh, sitä syömistähän se ainakin harrastaa. Ja itkua ja kätinää, ilmavaivoja ei pitäis olla eikä mikää muukaan paikka kipeänä, rauhoittuu vaipanvaihtoon ja sitteriin.. Keskellä yötäkin pitää olla kuskaamassa neitiä sitteriin kun ainut paikka missä ei juonittele. Nimenomaan, alkaa tuntumaan, että neiti on perinyt äitinsä luonteen ja osaa juonittelemisen taidon. Nyt kokeilin päiväunille vain raakasti niin, että kun oli kylläinen ja puhdas vaippa ja juteltu vähän aikaa, että jätin sen sänkyyn (kun sillä jo taas silmät lumpsu) ja se vähän aikaa yritti kitistä ja huutaa ja sitten nukahti :D Onkohan tuo julmaa?? Ja tuttia ei meidän neiti syö, ei sitten niin millään, jos jollain on neuvoja tutin tyrkyttämiseen niin tänne kiitos vain :)

Ja Lumiina täällä tuntuu kans et vois päästä vähän täältä neljän seinän sisältä *tiluliisekoaa* oon kaupassa käynyt pari kertaa jne. mut jotenkin muulla tavalla. Pitää nyt katsoa ja suunnitella kun neiti on niin tississä kiinni ettei rohkenis vielä olla niin itsekän ja suunnata johonkin.

Meillä on ristiäiset 10.2. Nimi on tiedossa muttei kerrota vielä :D

-Viivi ja PikkuViivi 5vko2vrk-
 
meillä tyttö kohta kaks kuukautta ja tissittelyt loppu tossa 3 viikkosena.Nanilla menty nyt .Ilmavaivaa on aikalailla näin päivisin...aikamoista meininkiä.mut yöt nukkuu parilla syötöllä .
Kastajaiset nyt sunnuntaina.
Onneks anoppi järjestelee.Jotenki on niin väsyny näist huutamisista et oon tyytyväinen ko ei ite tarvi.
Kahdesta edellisestä pojasta oon hääränny ku hyrrä ristiäisienkin kanssa.Taitaa ikäkin tehdä ettei jaksa.Oon 33 ja edellisen lapsen syntymästä jo 10 vuotta.
Et vähän kun uudelleen opettelis nämä hommat..
 
mamaria
minä täällä vähän masiksissa. pahasti näyttäis että meidän imetys alkaa jo loppua. olen kyllä ihan järkyttyny jos nyt jo loppuu. esikon kans ei ollu mitään ongelmia ja imetys kesti 13kk. pikku kakkosella oli niin pieni suu ettei se saanu kunnolla otetta ja sitte oli aina rinnat kipeenä, mutta imi se silti paremmin ku tämä tuorein tulokas. pikku kakkosen kans kuitenki lopetin puolen vuoden jälkeen kun ajattelin sen helpottavan omaa jaksamista ja maito oli jo aika vähänä. mutta nyt, voi hyvänen aika! poika imasee tissiä pari kertaa ja sitte alkaa kamala huuto. se saattaa tauota jos sen saa maistamaan vielä pari lisäimasua, mutta ei se sitä huutoa lopeta ennen ku saa pulloa. meillä on nyt sitte koko ajan lisääntyny tuttelin määrä, viimeisen viikon aikana aika radikaalisti, kun viikko sitte vielä puolet maidosta oli peräsin tissistä, mutta eilen ja tänään ei oo tullu enää yhtään mitään. poika ei ime enää sen vertaakaan että heruttais ja sais sitte pumpulla paremmin. pumppu yksinään ei näy riittävän heruttamaan sität arpeeksi kun ei sillä saa enää ku hyvä jos parikyt milliä per tissi. ärsyttävää! ja minä kun ajattelin että nyt tähtään lähemmäs sitä esikon imetystä ku pikku kakkosen enkä todellakaan helpolla lopeta. täytyy kai alkaa rääkätä itteään pumpulla tunnin välein.. inhottaa ku se tuntuu ihan niin tissiä väännettäs ku märkää rättiä.. ja mies kattoo aina siihen malliin että kuvittelee minun saavan siitä jotain seksuaalista mielihyvää.. :headwall:

tietenkin tuolla maidon loppumisella on jotain tekemistä stressin kanssa. mulla on yövalvomisten takia tullu niin kamala stressi että on ollu kaks viikkoa ihan kamalat mahavaivat. siis minulla, ei vauvalla. vauva kyllä yöllä itkeskelee paljon, mutta päivällä ei paljon ollenkaan, niin ei kai sillä sitte mitään mahavaivoja oo. seuraa vailla just yöllä.. tosi ihana. se on kyllä luotu tollaseksi älyttömän söpöksi just sen takia ettei sille voi yöllä väsyneenä edes suuttua. :heart:

miten ihmeessä te ootte saaneet yli 10 kg pois? siis onko se siitä painosta mikä oli raskausaikana vai synnytyksen jälkeisestä painosta? mulla meni synnytyksen myötä 10kg, mutta sen jälkeen ei lähteny yhtään jos on uskominen anopin puntraia. luulen kyllä että se ei näyttäny ihan oikein kun sekoili siinä jotain. pitäis ostaa kotia puntari niin kasvais motivaatio laihtua.. 70,5 näytti se anopin puntari eilen. kk sitte se näytti 70. ei kai tässä nyt sentään lihomaan ala. en mie oo ees herkutellu kovasti. syön täysjyväistä aamuin illoin ja lisäksi normiannoksen päivällistä. pitäs tietty olla lounas ja välipalaaki mutta ei mulle maistu..

no nyt se pikku mies herää aamun pitkiltä päikkäreiltä. eipä tuo nukkunukaan ku jotain 5 tuntia... miksei yöllä samanlaisia pätkiä ku päivällä...


maria ja poika 7vk1pv
 
Meillä kaikilla lapsilla on "erikoiset" nimet, Eelon isosisko on Iisa. Kuolleen lapsen nimeä en viitsi kertoa kun on ainutkertainen.

En tiedä vaikuttaako stressi ja/ vai jalkasärky, kun tuntuu ettei maitoa tuu ollenkaan :'(
Tai toisalta tuntuu et sitä tulis kunhan Eelo imis kunnolla! Syö aluksi kunnolla, kun rinnat on täynnä ja maito tulee helposti. Hetkenpäästä tulee väsy ja vaikuttaa vielä nälkäiseltä, mutta ei ime kunnolla vaan "luskuttaa" tissiä ja hermostuu kun maitoa ei tuu enää yhtä helposti. Kun saan imemään kunnolla maitoa tulee hetkenpäästä mutta pojan hermot ei meinaa jaksaa odottaa. Välillä itkee sekä äiti että poika...

Mun paino ei oo pudonnu, toisalta ei sitä raskausaikan paljoa tullut mutta lähtöpaino oli niin suuri että ei painon pudotus olisi pahitteeksi.
Mulla on aivan järkyttävä turvotus jaloissa! Kengät ei mahdu jalkaan, käveleminen tekee kipeää ja oikeaa jalkaa särkee niin et poru meinaa päästä :'( \|O
Lääkäri vain sanoi et osta tukisukat...

Eelo on ollut yli viikon kakkaamatta. Käytiin neuvolassa, meinas vain et käyttää ruokansa niin hyvin ettei kakkaa tuu. Painoa oli tullut tarpeeksi mut mietin et kai tässä pitää luovuttaa ja ruveta antamaan tuttelia :'(
Täysimetyksetä on tullut pakkomielle kun edellisillä kerroilla se ei onnistunut :ashamed:
 
Moikka!!

Tulin lueskeleen että mitä muille jouluvauvoille kuuluu... Vaikka mein poika synty kyl reippaasti tammikuun puolella!!
Eli 15.01 synty poika 3560g ja 51 cm :heart:
Neljän päivän käynnistyksen jälkeen päädyttiin sektioon, koska poika ei ollu laskeutunu synnytyskanavaan.
Viis päivää oltiin sairaalassa sektion jälkeen ja nyt ollaan kohta oltu viikko kotona.

Kilttihän toi poika on, nyt on vähän ollu ilmavaivoja, mutta muuten on menny hyvin!! Jännä lueskella kun niin moni jouluvauva on saanu jo nimensä... Kun me ei olla nimee vielä ees päätetty, mutta eiköhän sen kerkee :)

Jaahas jos menis peseen pyykkiä!!

Memmu ja poika
 
Tänään meilä oli neuvola ja Pyry on kasvanut oikeen mukavasti. Pituutta pojalla on nyt 61 cm, painoa 6625 g ja pipo 40,3 cm =) Ja hurmasi neuvolan tädin pikku ukko taas aivan kokonaan väläyttelemällä leveitä hymyjä ja juttelemalla tädille :D Seuraava neuvola meilä onkin sitten vasta kuukauden päästä ja silloin poika saa ensimmäisen rokotuksensa (joka pelottaa äitiä aivan kamalasti jo etukäteen, yksin pojan kanssa neuvolaan silloinkin pitää mennä kun mies on koulussa ja olen ihan huono tuollaisissa asioissa missä toiseen sattuu :ashamed: )

Omasta painosta sen verran että paino on tippunut synnytyksen jälkeen 13-14 kg. Paino huitelee 65-66 kg kohdilla ja lähtöpainoon olisi vielä pari kiloa matkaa. Vaikka en oloani ollenkaan pöllömmäksi tälläkään painolla tunne, ainoa on tuo mahan seutu jota voisi koettaa hieman kiinteyttää :D Olenkin alottanut varovaisesti jumppapallolla vatsalihasliikkeiden teon. Koetin ensin ihan normaaleja vatsalihasliikkeitä maassa, mutta eihän siitä tullut mitään kun sain tasan kerran itseni hilattua ylös sieltä maasta :LOL: :LOL: Että se niistä hyvistä lihaksista joista olen saanut olla ylpeä koko ikäni :D Mutta ompahan joku tavoite itsellään.

Mie olen onnistunut hommaamaan itselleni aivan järkyttävän riippuvuuden mokkapaloihin :p On aivan kamalaa jos noita ei ole ollenkaan ja tulee sellainen olo että on aivan PAKKO leipoa niitä :D Eipä tuo ainakaan edes auta painon tippumista tuo syöpöttely :whistle:

Pyry on parantunut aika hyvin nuhastaan, enää on ihan pikkuisen tukkoisuutta hällä. Ja kysäisin noista supoista neuvolan tädiltä, niin hänen mukaansa voidaan huoleta pojalle sellainen pyllyyn tuikata jos on tarvetta, mutta tuo meidän ukkeli onkin kyllä kirkkaasti yli 5 kiloinen mistä noiden annostus alkaa. Vähän tuon suuntaista itsekin kyllä ajateltiin että voi hyvillä mielin supon antaa jos tarvetta tulee kun on sen verran iso poika meilä. Toivonmukaan ei vaan tule tarvetta moisille lääkkeille. Mieluusti ostelen niitä täysin turhan takia =)

Mutta sitten leipomis puuhiin ja pyykin pesuun kun poika nukkuu...


tinde ja Pyry


niin ja vielä siitä tapaamisesta. Se olisi kyllä kiva jos onnistuisi moinen järjestää, olisi mukava nähdä ihmisten naamoja ja kiva jos Pyry "tutustuisi" saman ikäisiin vesseleihin :D
 
Onnea memmulle pojasta!! :flower: :flower:
Ja onnea Lennille ja Eelolle hienoista nimistä! :flower:

Meillä on ristiäiset 25.2. Nimi on jo päätetty, muttei ole paljastettu kellekkään.

Typyn kanssa on mennyt aivan mahtavasti. Syö ja nukkuu. Nyt jaksaa jo hieman olla hereilläki. Yleensä aamusta valvoo pari tuntia ja sitten illalla jonku kolmisen tuntia. Muuten päivällä syö ja nukkuu. Yöllä nukkuu 2-5 tunnin pätkiä :D
Me ollaan tehty sillain että pidän päivällä valoja päällä makkarissaki ni erottuu hieman päivä ja yö. Illalla tehdään iltapesut ja laitetaan yökkäri päälle ja sitte syödään vielä. Yötä vasten annan pullosta lisä maitoa kun tisseistä loppuu illalla maito kesken, muuten oon vain imettäny. Yöllä mulla on himmeä yövalo ja vaipan vaihdon yhteydessä käytän vaan puhdistuspyyhkeitä pyllyn pesuun. Enkä puhu typylly mitään yöllä. Näin meillä on toiminnu hyvin tuo systeemi.
Vatsa vaivoilta on säästytty ainakin toistaiseksi. :D Ulkoilemaan on päästy kolme kertaa, oli niin kovat pakkaset niin ei ole päässy ulkoilemaan. Toisessa mummulassa ollaan oltu jo yökylässä ja toisessa ollaan käyty päiväkseltään.

Minusta kans olisi kiva se tapaaminen, jos paikka ja aika on passeli :D

Nyt häytyy lähteä nukkumaan että jaksaa taas huomenna touhuta.

Maria ja Typy 3 vko
 
Ajattelin nyt meidänkin kuulumisia kirjotella..kun isukki tuossa poikaa syöttää=)

Neuvolassa oltiin maanantaina ja pojalla oli pituutta 55.5cm ja painoa 4825 sekä pipo 37,7.Painoa tulee siis todella hyvin.Poika ei paljon piittaa neuvolatutkimuksist,verrattuna edellisiin lapsiin jotka huutivat melkein alusta loppuun asti.Tänään oltiin lääkärineuvolassa ja kaikki ok.

Maidontulo on vähentynyt yhtäkkiä todella paljon,en tajua mistä johtuu.Syön hyvin ja juon ettei ainakaan siitä ole kiinni.Korviketta menee päivä päivältä enemmän=/Pääasiahan tietenkin on että poika saa masunsa täyteen.Mutta niin kakkosenkin aikana midontulo lakkasi kuin seinään 2.5kk ikäisenä.

Paino on mulla tippunut melkein heti 10kiloa..eihän sitä odotusaikana tullutkaa ku 3kg.Mutta silti olis vielä tiputettavana sellaset 10 ni olisin todella tyytyväinen.

Meillä ei poika sitten millään nuku pihalla vaunuissa..nukahtaa kyllä melkein heti kun pihalle mennään mutta nukkuu vai puolisen tuntia ja herää.Outoa...kun meillä kaksi edellistä nukkui niin tosi hyvin pihalla.Jää vain nuo lenkkeilyt todella vähiin meillä=/

Poika on todella nauruinen hereillä ollessaan ja kovaa jo juteleekin vaikka on noinkin pieni vielä.=)

Mutta nyt taas loppuu kirjoittelut kesken..poika tahtoo ruokaa.Hyvät voinnit teidän kaikkien perheille.
 

Yhteistyössä