* JOULUNTÄHDET 2006 *

Täällä on kanssa tänään ollu joku tehoimupäivä. on ollu pakko antaa päivälläkin korviketta, kun neiti on niin ahkerasti tyhjentäny rintoja. Vähintään kerran tunnissa ollu tissillä. Eikä oo nukkunu kuin sen tunnin verran korkeintaan ja sitten on ollut taas nälkä. Saa nähdä miten menee ensi yö,että syödäänkö silloin parin tunnin välein, vai saako nukkua pidempiä pätkiä niin kuin aiempina öinä. Viime yönä neiti meni nukkumaan ennen 23:a, eka kerran heräs syömään 2.30 ja sitten klo6 ja jo kahdeksalta jo seuraavan kerran. Parina edellisenä yönä hän onkin vaan kerran heränny syömään tuossa 4-5aikaan ja kahdeksalta seuraavan kerran... silloin on saanu itekki hyvästi nukkua, ja olo pirteämpi..

Keskiviikkona mennään neuvolaan punnitsemaan neiti,saa nähdä onko paino noussu tarpeeksi. Edellisen kanssa oli ongelmia painonnousussa,mutta tällä oli ainakin 9pv ikäisenä hyvin paino noussu syntymäpainoon ja alkaa olla jo kaksoisleukaakin...

pauliina+neiti 3viikkoa
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 16:44 pimmi84 kirjoitti:
Onnittelut mamarialle! :heart:
Ja jaksamisia mahzalle!! Mullakin tulee ensimmäisenä mieleen vain ne kivut ja se epämukava olo kun mietin ensimmäisiä viikkoja synnytyksen jälkeen :/ Toivottavasti ne unohtuu ja myöhemmin muistaa vain sen suloisen nyytin :)
Mä taidan olla jo fyysisesti toipunu synnytyksestä lähes täysin mutta tuo henkinen puoli mättää aika pahasti... Haava näyttää ja tuntuu hyvin parantuneelta -mitä nyt välillä vähän vihlasee tai tuntuu "kiristävältä"- mutta sänkypuuhiin mua ei sais kirveelläkään. Jälkitarkastus ois kolmen viikon päästä ja mua alkaa etomaan jo pelkkä ajatus siitä että pitäis mennä makaamaan siihen tuolille ja vetästä haarat levälleen... Pelottaa niin pirusti, mutta pakkohan sinne on mennä...
Kiitos. Mulla alkaa palaa proppu kun yks asia paranee, niin toinen vaiva tulee tilalle. Mitä mä oon tehny ansaitakseni nää pukamat? Kun ei hirveesti hotsita mennä lääkäriin, ensinnäkin jälkivuotoakin tulee vielä, ja toiseks, mä en haluis et kukaan sörkkii mun alapäätä, kumpaakaan rööriä...
Eli mulla aika samanlaiset fiilikset ku sulla. Haava on parantunu, tai ainakaan se ei enää haittaa normaalia elämää. Pelkkä ajatus jälkitarkastuksesta saa mut voimaan pahoin, ja alunperin oli tarkotus hoitaa ehkäsy kierukalla, kun ei ihan heti oo tarkotus lisääntyä, mutta nyt mä en halua sitä laitetta lähellekään mun toosaa. :ashamed:
Seksiä tekis kyllä mieli, mut jos senkin vois hoitaa niin ettei miehen tartteis koskee muhun... No, vielä ei muutenkaan oo toi seksi niin ajankohtanen asia.
Kauheesti tekis mieli alkaa treenaamaan, vatsalihaksia lähinnä. Katottiin eilen valokuvia ja mulla on joskus ollu tosi timmi maha. Vaan ei oo enää... Oma vartalonkuva ällöttää, ja se tietenkin vaikuttaa moneen muuhun asiaan. Niinku siihen ettei tee mieli lähtee ovesta ulos...
Mutta vauvasta. :heart: Yöt menee yhdellä syötöllä, edelleen. Uskallan siis väittää et tää on nyt meidän rytmi. Päivät on vielä aika sillisalaattia, kun ei ulkoilla, eikä oo mitään säännöllisyyttä vauvalla vielä. Se on hereillä ja nukkuu ihan miten sattuu, iltaa kohti alkaa syömään tiheemmin. Korvikkeen vaihto helpotti vatsavaivoja, niin että aurinkoinen vauveli on meillä. Tossa se puolunessa sitterissä pötkii ja kattelee ku äiti surffaa netissä.
Tämöstä. Tekis mieli vaan valittaa joka asiasta, kaikki on kuitenkin hyvin ja ne on ne pikkujutut ku mättää... Mieskin on ihana, mutta täydellinen ei sekään ole... Kotitöitä tartteis tehdä, mutta ei viitti. Ja ois se kyllä hauskaa jos vois olla ihan itekseenkin. Eilen otin oman hetkosen, ripustin pyykkiä ja kuuntelin musaa. Aina jos uhkas lasten äänet kuulua alakerrasta, niin laitoin lisää volaa. Muuten oisin syöksyny sukkana kattoo mikä niillä on. Suojeluvaisto huipussaan...
Juu, nyt mä meen. Tuun kertoo neuvolakuulumisia sitten huomenna. Mahza ja rontti 3vko
 
Heissan taas kaikille!

Meillä oli neuvola ja poika oli kasvanut hyvin. Tasan kahden kuukauden iässä poika painoi 4510g ja pituutta oli 56 cm. Täällä tuo kahden kuukauden neuvola on myös lääkärineuvola joten tuli todetuksi että kaikki asiat ovat hyvin.

Maitoa tulee kohtuudella. Ite olen samaa mieltä kuin joku tässä aikaisemmin totesikin että tiheään tahtiin imettäminen lisää maidon tuloa. Tiedän sen niin monen imetyskokemuksen kautta. Meillä ainakin saattaa olla Eemelin kanssa vaikkapa pari päivää että poika tankaa ja minä imetän väsyksiin saakka. Sitten kun jaksaa kumminkin imettää ja ite rauhottaa mielensä niin sitä maitoa alkaa tulla enempi. En halua kumminkaan ketään sellaista syyllistää joilla se ei nouse syystä tai toisesta. Itelläki on pari imetystä loppunut hyvin lyhyeen kun vauva on huutanut ja itellä loppunut hermot koko touhun kanssa.

Juominen myös kannattaa muistaa. Pari litraa päivässä! Ja kolmanneksi lepo. Käyttäkää kaikki mahollinen aika lepoon. Auttaa kyllä vuoren varmasti toipumiseen ja taas toisaalta maidon herumiseen.

Minä alkaisin kaivata ihka oikeeta lommaa. Ois nin mukava lähtä isännän ja poijan kanssa vaikkapa hotellilomalle. Joku voi ajatella että huh hotelliin mutta mukava välillä irtautua tästä pyykki ja tiskishow - ympyröistä.

Kaikille niille haleja joilla imetyksen ja valvomisten kanssa väsyttää kovin!! Kyllä se siitä alkaa kohta helpottamaan kun vauvat kasvaa.

Terveisin Juusto ja Eemeli 2kk
 
Meillä tuo imetys sen kun vaan tökkii :( Syynä ei ole etteikö maitoa riittäisi, välillä sitä oikeen suihkuaa tissistä ja toisinan taas saa olla punppaamassa pois ettei tissit räjähdä, mutta se tissi joka muutoma viikko pojan syntymän jälkeen kipeyty kenkkuilee edelleen :headwall: Välillä on hetkiä että se on parempi, mutta toissa yönä sai taas melkeen itkua vääntää kun poika kävi tissiin kiinni, koski niin maan perskuleesti. Olen nyt tunkenut siihen bepanthenia ja sitä pahuksen lammas rasvaa (lanoloonia), mutta kummastakaan ei ole mainittavaa apua ollut. Ja sitten kun tästä "vamma-tissistä" ei kärsi imettää, syötän toisesta enempi ja sitten sekin alkaa mennä kipeäksi ja oravanpyörässä ollaan.
Nyt olen sitten eilen raakasti ollut imettämättä tuosta "vamma-tisistä" ja antanut välillä pojalle maitoa pullosta että toinen tissi pysyisi edes jotenkuten toimintakuntoisena. Ja samaa ajattelin jatkaa ainakin tämän päivän, saa nähdä miten käy kun annan pojan syödä ensi kerran kipeästä tissistä.
Ja meinaa mennä toivo koko imetyksen ihanuuden kanssa kun koko ajan on jotakin remppaa tisseissä :( Ennen pojan syntymää ajattelin että kyllähän se imettäminen onnistuu tai jos ei, niin syy on maidon vähyys. Inhottaa että maitoa kyllä piisaisi melkeen vaikka toisellekin vauvalle, mutta syöttäminen välillä on sellaista tuskaa että meinaa mennä maku koko imettämisestä ja hetkittäin on mielessä että pistän homman purkkiin ja poika alkaa syödä kokoaikaisesti pullosta :(

En tiedä onko meidän ilta "rutiinit" alkamassa tuottamaan tulosta. Ollaan nyt laitettu vajaa viikko pojalle yöpuku pääle yhdeksän jälkeen ja kymmenen jälkeen syöttö sängyssä josta poika omaan sänkyyn odotelemaan unta. Tuttia tyrkitään vaan suuhun jos sitä kitkuaa ja pois sängystä pääsee ainoastaan syömään meidän sänkyyn tai vaipan vaitoon. Eilen meinaan poika nukahti vajaassa puolessa tunnissa kun ensimmäinen ilta venyi melkein 2 tunnin nukuttamis maratoniksi.
Mutta miun tuurillani kun tässä nyt kerroin miten hienosti poika alkaa oppia nukahtamaan omaan sänkyynsä illalla, tänään hän ei suostu nukahtamaan sinne ollenkaan :D

Miula jälkitarkastus on viikon päästä ja edelleen tuo eppari haava välillä kiusaa. Ei sinällään koske, mutta kivistää ja on vaikea seisoa (ei onneksi ihan kokoaikaa). Kuitenkin haava tuntuu parantuneen ihan mukavasti, mikä lie jäänyt kiristelemään sinne? Seksiä meilä ei olla harrasteltu sitten pojan syntymän, ei oikein itsellä ole haluja siihen puuhaan vielä ollut ja uskallusta vielä vähemän :ashamed: Onneksi mies on kärsivällinen ja jaksaa odottaa (ainakin vielä on jaksanut).


tinde ja Pyry (8 vko)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2007 klo 23:30 tindepekkaperkele kirjoitti:
Niin, piti muistaa kysyä pistikö Lumiina isännän ottamia ensimmäisiä kuvia vauvasta esille kun isot herrat saapui kahvittelemaan (jäi ketju mitäs nyt -puolelta mieleen :D )? :whistle:
:D Juu, en pistäny... Ois voinu mennä kahvi ja kakku herroilla väärään kurkkuun tai sitten ne ei ois kuvien jälkeen maistunu enää ollenkaan... :whistle: :D

Onnittelut mamarialle uudesta kodista ja syntymäpäivästä! :flower: :wave:

Tuli muuten mieleen, että eikös se Tindenkin syntymäpäivä ollut tammikuussa, joten myöhästyneet onnittelut Tindellekkin! :flower: :) (Jos nyt oikein muistin... :ashamed: )

Mahzalle jaksamista kipujen kanssa! :hug: Kyllä kuulostaa tosi ikävälle vaivalle nuo pukamat. Itsellänikin tuli muutama siinä synnytyksessä, mutta apteekin voide onneks tehos...

Me ei olla vieläkään päästy ulkoileen. Joko täällä on tuullut niin kovasti, että en ole vauvaa ulos arvannut viedä tai sitten on tuota pakkasta.
Esikoinenkin oli viime yön mummin luona yötä, jottei joutunut niin pitkästi kävelemään tuolla pakkasessa kouluun.
Kun esikko oli tuolla mummilla yötä niin me tehtiin sitten eilen miehen kanssa peti olohuoneen lattialle takkatulen ääreen,katseltiin tv:tä ja herkuteltiin. Kun oli niin romanttista ja rauhallista, niin seksin puolellehan se sitten meni... :whistle: :D Mulla kun nuo paikat ei ole enää yhtään kipeät, niin uskalsi helposti seksiä ajatella. Tosin jälkivuoto ei ole vielä kokonaan loppunnut, joten ei auta kun toivoa ettei tulehduksia tule...

Kyllä meinaa olla vilskettä välillä täällä sisällä, kun tuon pakkasen takia eläimetkään ei viihdy ulkona. Ne ottaa neljästään juoksumatseja täällä sisällä ja käyvät vuorotellen vauvaa ihmettelemässä... Poika on alkanu seurailemaan ympäristöään tosi tarkasti ja niinpä se ihmettelee koiria ja kissoja silmät suurina :heart: Edelleen pojan toinen silmä rähmii kovasti, olen sitä yrittänyt putsailla, mutta ei se ole auttanu :( Saatiin neuvolatädiltä silmätippoihinkin resepti, mutta mielestäni silmä ei ole tulehtunut, niin en ole tippojakaan vielä hakenu. Se kyynelkanava siinä varmaan on vaan tukossa tai ahdas.

Vauva myös kitisee mahaansa, oikein hirvittää välillä tuota d-vitamiinia sille antaa.
Yhtenä päivänä luettiin esikon kanssa kirjaa sängyssä ja vauva alkoi taas kitisemään niin esikoinen sanoi, että laita äiti vauva taas sun mahan päälle silleen mahalleen. Siihenpä vauva sitten taas rauhottu. Tarkkaan on tuo esikko mun hoito puuhia seurannu, kun ties miten vauva yleensä rauhottuu :D

Nyt täytyy alkaa laittaan tulia hellaan ettei palelluta :wave:
Lumiina ja "ilmari" huomenna 3vko
 
Pitkästä aikaa...
Lukemassa oon kyllä käynyt mut en oo jaksanut kirjoittaa... :ashamed:
Paljoa ei oo huvittanut kirjoitella kun tuntuu avioliitto vetelevän viimeisiään.... :'( Mutta pitää katsoa mitä tulevaisuus tuo...

tinde Särkeekö "vamma rintaa" koko syötön ajan? Entä jos rupeat uudestaan rintakumia?

Meillä oli lauantaina ristiäiset, pojan etunimeksi tuli Eelo.
Meillä mennään vielä täysimetyksellä, nyt oon taas ollu maidonlisäyspäiviä eli "juurrun" sohvaan kiinni. Välillä tuntuu et Eelo nukkuu liikaa?! Yöunet on yleensä yli 6 tuntia, päiväunet 3-4 tuntia. Välillä jopa hiukan herättelen poikaa, varsinkin yöunilta.

Osaako kukaan neuvoa, poika ei ole kakannut yli viikkoon!!
Pissaa kyllä tulee. Mietin et jos kärsis ruuan vähyydestä, ei nukkuisi noin pitkiä unia? Kai sitä pitää soittaa neuvolaan ja kysellä mitä tehdään...

Mutta nyt mua kutsutaan =)
 
tonttu: Mä oon saanu sellaisen käsityksen että vauva voi olla kakkaamatta jopa viikkoja eikä siitä ole haittaa :whistle:
En oo ihan 100 prosenttisen varma mutta niin muistelisin...
Jaksamisia myös suhdeongelmiin... Toivottavasti asiat selviää ja liitto jatkuu :hug:

tinde: Taisin jo silloin aikaisemmin kysellä mutta en nyt muista mitä vastasit... Eli kokeilitko sitä sitruunaa? Mulla auttoi kun parin päivän ajan tiputteli sitruunan mehua nänneihin. Kirveli pirusti ja kannattaa pestä pois ennen syöttöä mutta pehmensi nännit hyvin ja sulki haavaumat.

Lassilla on alkanu karstottuun tu pää aika lailla... Öljyä ollaan laitettu ja oon harjaillu tuolla harjalla mutta tuntuu siltä että tuo öljy laittaa tuon pään haisemaan aika pahalta :/ Onneksi kasvojen iho alkaa vihdoin ja viimein rauhottua ku siinä oli aika pahannäköisesti näppyä ja jotain ihottuman tapaista pari viikkoa, mutta joka-aamuinen pesu ja rasvaus taisi auttaa :)

Nuo mahzan ajatukset tuntuu vähän liiankin tutulta :)
Meillä ei valitettavasti pääse kovin kauas karkuun tässä kaksiossa mutta onneksi paras kaveri asuu tuossa ihan lähellä ja tulee apuun tarvittaessa. Mua on alkanu houkuttelemaan ajatus oluellakäynnistä tuossa ostarin opiskelijakuppilassa... Ois mukava päästä istuskelemaan rauhassa ja juoruamaan mutta pelottaa että mitä lassi tykkää kun joutuis syömään syötön tai kaks pullosta eikä sitä olla kokeiltukkaan vielä :whistle:
Eilen olin saada sydärin yllätyksestä ku ukko tuli kotiin ja sanoi että vieraita ois tulossa ja kun totesin että ei kiva kun täällä on ihan hirvee siivo, niin hänhän otti imurin esille ja alkoi imuroimaan :eek: Tuo mies kun ei oo montaa kertaa imuroinu meidän yhdessäolon aikana... Olinkin sitten melkein taivaissa ku sain mussuttaa rauhassa hampurilaista kun mies imuroi :D

Pyykit odottaa taas ja pikku-ukkokin huutelee äitiä :)
 
Iltaa!!

Täällä jatkuu edelleen pullottelu tissittelyn ohella ja olen todennut tämän olevan meille kaikista paras ratkaisu. Minä kun en yksin kertaisesti kestä katsoa vierestä, kun toinen kitisee nälkäänsä :/ Neuvolan tätiki oli aika ymmärtäväinen asian suhteen, vaikka aluksi pelkäsin kauheaa saarnaa imetyksen tärkeydestä. Sanoi vain, että kyllä se maidon tulo lisääntyy, vaikka tuttelia lisäksi syöttääkin. Siihen vaan menee näin vähän pidempi aika. No ukko on ainakin nukkunut aivan loistavia unia tuttelin mukaan tulon jälkeen. Eilen meni nukkumaan klo.19. Herätin syömään ja yöpuvun ja vaipan vaihtoon klo.20.30. Takaisin nukkumaan meni 21.15 ja nukkui kuusi tuntia!!! Heräsi 3.20 ja sitten syötiin tissiä ja pulloa. Nukahti sen jälkeen lähes saman tien klo.5. sitten herättiin aamulla 8.30 ja taas syönnin ja pienen seurusteluhetken jälkeen nukahti joskus kymmenen jälkeen ja nukkui aina yhteen asti. Siitä lähtien valvoi aina 18.30 asti(nukahti vaan pari kertaa rintareppuun ehkä kymmeneksi minuutiksi). Eli meillä mennään nykyään aikaisin nukkumaan, nukutaan pitkään(syödään tietysti välillä) ja valvotaan päivällä =) Kyllä ukkeli päivänkin aikana saattaa vetää pikku torkkuja vaunuissa tai rintarepussa, mutta ne on sellasia max.puoli tuntia kerrallaan ja jos sänkyyn yritätä nostaa, niin herää.

Onko täällä muita, joiden vauvat ei viihdy sitterissä? Meillä on yritetty sitteriä monta kertaa, mutta poika viihtyy siinä vain hetken(max.10min) vaikka kuinka yritää jutella ja viihdyttää poikaa :/ Rintarepussa sen sijaan viihtyy paremmin, kun hyvin.

mahzalle voimia kipujen kanssa :hug: ja mamarialle onnea uuden kodin ja synttäreiden johdosta :flower:

Nyt nukkumaan :wave:

Nelly ja "Jaakko"<br><br>
 
pimmi84 en ole rohjennut sitruunaa kokeilemaan... kuulostaa kamalan kivuliaalta keinolta :x Ja kun tuossa tississä ei sinällään ole haavaa tai muuta, ihan kun siitä vaan puuttuisi pala ja sitten kun poika alkaa syömään ja nänni venyy niin jessus että kirpasee.
Perjantaina on neuvola, täytyy varmaan valittaa tädille taas tuota tissiä ja kysyä häneltä mahtaisiko se sitruuna auttaa miua ja jos hän on sitä mieltä että kannattaa koittaa, niin kai mie sitten uskallan :ashamed:
Mukavaa olisi kuitenkin saada nämä tissit kuntoon niin voisi lähes huoleta lähteä kodin ulkopuolelle liikkeelle kun ei tartteisi miettiä saako tippa linssissä imettää vai meneekö kaikki hyvin.
Niin ja rintakumista ei tuon yhden tissin kanssa ole mitään apua.

Meidän poika keksi tänään uuden leikin =) Mies laittoi tuttia hänelle suuhun niin poika sylkäisi tutin kaaressa pois ja mehän tietysti naurettiin kun toinen oli ihan hassu ja ihana. No mies laittoi tuttia uudelleen pojalle niin alkoi poiak virnistelemään ja sylkäisi tutin taas pois :D Ja tuota jatkui aika tovi. Oli Pyrylläkin hauskaa, toinen ihana alkoi nauramaan ääneen kun isi ja äitikin nauroi :heart:

Tänään on ollut muutenkin parempi päivä vaikka koko yö herättiin 2 tunnin välein syömään ja päivälläkin poika on nukkunut vaan kolmet unet joista pisimmät oli 1,5 h, eli valvottu ollaan aikalailla koko päivä =) Nyt tuolla sängyssään yöunia nukkuu, saa nähdä kuinka tiheän tänäyönä heräillään.


tinde ja Pyry
 
tinde: Rohkeesti vaan! :) Kirvelee aikansa mutta sen unohti kyllä sitten kun huomasi ettei se imetys satukkaan enää ja mulla se helpotti myös tuota suihkussa käyntiä ku tuntu siltä että tekis mieli huutaa ku vesi osu nänneihin.

Täällä on valvottu tänään aika lailla koko päivä. Lassi ei oo nukkunu kertaakaan kunnon päikkäreitä vaan on nukahdellu vaan semmosia 15-30 minuutin pätkiä ja aina heränny itkemään kipeää mahaa :( Koko päivänä ei oo saanu aikaseksi ku pari pientä rupsua ja kakkaakaan ei tullu ollenkaan. Joistakin kuulostaa normaalilta mutta Lassi rupsuttelee tavallisesti koko ajan ja kakatkin tulee lähes joka vaippaan :) Reilu tunti sitten laitoin Lassin taas tuohon auton turvakaukaloon ku se on normaalisti tepsiny ja rutina alkoi kuulumaan :) Vaippa tuli täyteen mutta vieläkään ei suostunu nukkumaan joten vieläkin jatketaan turvakaukalossa istuskelua...

Kuinkakohan kauan menee että tuo rytmi muuttuis vähän järkevämmäksi... Tuntuu siltä että päivät menee ihan hukkaan ku joka ilta valvon reippaasti yli puolen yön ja sitten päivällä lojun sängyssä reippaasti yli puolen päivän... Ens viikon perjantaina ois 2 kk neuvolakäynti ja se on "jo" aamulla kymmeneltä kun neuvolan täti laittoi noin aikaiseksi tarkoituksella kun sillon pitäis olla jo yö kohdallaan :whistle: No, jos se sitten lähtis siirtymään ku sillon on pakko nousta aikaisin :D

Nelly: Eihän siitä korvikkeen antamisesta mitään haittaa oo -eniten taitaa vaivata aina äitiä :) Pääasia että vauva saa masun täyteen ja on tyytyväinen ja niinhän se kuulostaakin olevan :)

No nyt ei kelpaa enää turvaistuinkaan.. Mitähän tässä vielä keksis... Alkaa näyttää siltä että tästä tulee pitkä yö :/
 
Mitäs minä sanoin. Tuolla tuo pikku ukko öhköilee sängyssään eikä tietoakaan että nukkumaan meinais mennä \|O (<- haukotus) Minä sitävastoin olisinihan valmista kauraa sängynpohjalle, mutta eipä taida auttaa. Miehen kuitenkin on saatava nukuttua edes jonkin verran että minä tässä päivystämään jään.
Ainoastaan kun pojalla on tissi suussa rauhottuu sen verran että sulkee silmänsä ja taitaa nukahtaakin, mutta herää parin minutin päästä kun tissi katoaa suusta enkä mie nyt tuttina voi koko yötä sentään olla :whistle:
 
:wave: heippati pitkästä aikaa!!!

huomenna meijän mies täyttää 3 viikkoa. yö unille on mennyt nyt muutamana iltana 9-10aikoihin ja nukkuu pitemmät pätkät yöllä.päivällä sit hereillä olo aikansa yleensä kitisee ja märisee,ei viihy sitterissä eikä sellasessa koliikkikeinussa! vielä muutama päivä sitten rupesi vasta yöunillekin 1-2 aikaan yöllä ensin pitkien kitinä ja märinä-meratoonien jälkeen.toivottavasti toi rytmi on tullu pysyäkseen nyt. päiväksi kun sasi vielä rytmin niin hyvä olisi. minä annan pulloa tissin päälle.olen joutunu alusta asti antamaan. ukko vaan juo nannia mielettömiä määriä silti,annoin tissiä tai en. juo kerralla 120ml ja eilen oli vuorokauden määrä 880ml (tavallisesti menny puoli litraa) mikä kullostaa sekin isolta määrältä ton ikäselle. juonu jo melkeen kotiin tulosta ton verran??? ja tosiaan tunnostaa ett koko ajan ois nälkä, ihan saattaa tunnin kahen välein olla vailla maitoo...

hei,muuten proffiilissa on kuva meidän peikko päästä :)

mut nyt on pakko lähtee maate kun lapsosetki on.... ukko lähti yöksi lumitöihin joten saa koko konkkiksen kans herätä aamulla pirteenä!!!
 
Kiitos kaikille myötätunnosta. Mulla ne vaivat senkun vaan jatkuu... Juu, pukamat alkaa olla jo häviämässä, mutta äsken vessareissulla oli side täynnä kirkasta verta. Jälkivuotoa se ei oo, ku on vetänyt ihan viimesiään toi osasto, mutta sit mä tajusin. Kun mun kutisee kolosta, ja vaikka ei suoranaista kipua oo, niin haava on ilmeisesti taas auennut. Prkl, mä kohta amputoin koko alapään, kun siellä on aina jotain vikaa... :ashamed:
No juu, se minusta. Vauvalla on yöt rytmissään, päivään vielä tarvittais jotain rytmiä. Rontti syö kyllä päivisin paljon useemmin ku öisin, ja se on hyvä. Tankkaa päivällä sen mitä tarvii niin jaksaa yöt nukkua. Ei vaan osaa ajottaa omia tekemisiään vielä mihinkään väliin, ja koittaa aina kun vauva on pirteenä hereillä, leikkiä sen kanssa. Jos ei oikein tosissaan panosta, niin saattaa unohtua koko vauva :ashamed: kun se on niin nätisti. Noi isot kun osaa jo vaatia huomiota :whistle:
Juu, tosiaan se neuvola ois tänään, ja tossa tajusin et aikamoinen idiootti mä olen, kun meillä on vaan kaksostenrattaat, enkä tällä kertaa voi ottaa mukaan toista isommista, kun neuvola on ruoka-aikaan. Tarvii varmaan työnnellä yhtä lasta tuplissa, fiksun näköstä. Kun en osaa sitä kantoliinaa sitoa...
Mut nyt tuli kutsu vauvan hoitoon!
Mahza ja Rontti 3vko1pvä

Muoksin tähän viestin jatkoks...
Eli neuvolassa käytiin. Painoa oli 4035g, pituutta 52cm. Jänteväksi kehui tyttöä, vauva nosteli päätään, ja kun täti otti käsistä kiinni kun tyttö oli selällään, niin hyvä ettei typy noussu istumaan... Eli kovasti treenaa meiän tytteli. Moro oli hävinny, ja ne näppylät joista tonne mitäsnyt-puolelle hölisin, oli hormooninäppyjä.
Mun vuodosta se totes et on jälkivuotoa, mutta rohkenen olla eri mieltä...
Kaikki siis ok, ja kantoliinalla mentiin ilman ongelmia. Hyvä minä!!!!<br><br>
 
Eelolle onnittelut nimestä! :flower: :)

Täällä valvottiin viime yönä klo:03 asti... Vauva heräs 22.30 ja sain sen aika pian uudelleen nukahtamaan, vaikka pientä kitinää välillä pitikin. Kun itse aloin nukkumaan klo23.30 niin silloin vauva heräsi. (ja mies)
Vauvalla väänti mahaa ja mikään asento ei ollu hyvä, itki tosi kovasti! Itkua, pieniä torkahduksia ja syömistä kesti sinne kolmeen asti. Mies nukahti alkuillasta jo niin ajoissa, että hän jaksoi hyvin valoa vauvan itkiessä, mutta mua väsytti niin kovasti, että nukahdin puoli istuvaan asentoon vauvan ollessa mun masun päällä. Mies sitten siirsi vauvan omaan sänkyynsä ja herätti mut nukkumaan ja kello oli tosiaan silloin kolme. Eipä olekkaan vielä ihan niin myöhään valvottu vauvan kanssa ja eka kertaa hän myös itki niin kovasti ja noin kauan! :(
Tänään käyn kyllä ostaan niitä Rela tippoja, jos niistä ois apua...
Esikoinen oli vielä mummin luona yötä, joten saatiin sitten aamulla nukkua pitkään ja vauvallekkin on nyt uni maistunut. Saas nähdä jatkuuko itkut taas illalla/yöllä :/

Lumiina ja "Ilmari" 3vko :heart:

ps. Aamulla vauvakin oli niin pirteä, että hymyili monta kertaa leveästi :heart: :D On se vaan niiin ihana... :heart:
 
moi!
En ole jaksanu tänne pitkään aikaan kirjotella mut lukemassa olen kuiten käyny.
Meillä on ollu tosissaan ongelmia ilmavaivojen kanssa, maanantaina käytiin vyöhyketerapiassa ja tuntuu että siitä jonkin verran apua on ollut. Maidon tulo on vähentynyt olemattomiin,osittain taitaa syynä olla oma laiskuuskin ku nii nhelposti aina pullosta annan,mut ei jaksa kuunnella sitä kitinää ku toinen nälkää huutaa vattavaivojen päälle vielä :\|
Koliikkituttupullo on kyllä aivan ihana keksintö!!! Viikonloppuna saatiin semmonen ja jo silloin rupes ilmavaivat helpottaa, toiveekkaana odottelen ens yötä. Syöttövälit meillä on tosi pienet,mut seki nyt vielä menee jos nuista ilmavaivoista pääsee...
Päivällä meillä ei ole mitään rytmiä,mut iltasin yhdeksän pintaa yöpuku ja vaipanvaihto.Unimusa soimaan ja syömään. Siinä sitte rauhotutaan ja ollaan sylissä n30min.sen jälkeen nukkumaan. Hyvin on menny tähän asti.
Itellä tuntu vielä eilen et usko alkaa mennä tähän touhuun,kauhia väsy vain koko ajan päällä ja pelko tulevasta ku ukko lähtee ens viikolla takas töihin.Tuntuu et voi ku vois joltaki pyytää apua jos menee niin vaikeeksi ku ihan pelottaa,eilenki nukahin vauva syliin ja tuttipullo käteen.Yöllä en ollu ees kuullu ku poika oli huutanu ja mies oli sitte hoitanu tuon syömispuolen pojan kans kaksistaan. Nyt ku sai jo pikkusen paremmin nukuttua ni tuntuu et eiköhän se tästä, samalla pelkään kuitenki jo valmiiksi ens yötä. :ashamed:
teillä tuntuu jo vauvat hymyilevän mahoton,meillä se on aika vähäistä,kyllä niitä hymyjä tulee mut harvakseltaan. Joko teillä seurataan katseella esinettä?
Huoh,pitää lähtee siivoomaan ku poika nukkuu,ja jos sitä sen jälkeen sais itekki vähän nukuttua.
 
mamaria
Kiitos! :D minä ihan yllätyin että joku minua vaivautui onnittelemaan..

meillä oli nyt hivenen helpompi yö. parina yönä ollu sellasta että vauva on joskus 11-1.n aikaan noussu vaipan vaihdolle ja syömään ja sitte ei oo millään meinannu nukahtaa takasin. viiden kuuden maissa vasta. viime yönä ei sitte alkanu höpöttämään vaan nukahti kivasti sitteriin. en sitä siitä mihinkään viittiny siirtää ettei taas ois heränny ja alkanu vänkäämään unta vastaan. nukuin sitte olkkarissa. Muutenki oon viime aikoina nukkunu paljon öitä olkkarissa, kun vauva kummasti yöllä nukkuu siellä paremmin ja että mies sais ees jotenkuten nukuttua ja jaksaa töissä. vaan toissa yönä nukuin piruillessani makkarissa kun meillä oli miehen kanssa riitaa edellisenä iltana ja se ei sitte yhtään tajunnu mitä kaikkea mie teen sen hyväksi että hän sais levättyä. kehtasi vattuilla mulle siitä että kattelen täällä öisin leffoja ja sarjoja tietsikalla. ihan niin ku mie nyt muka huvikseni valvon. mie vaan katon niitä että jaksaa pysyä suht hyvällä tuulella vauvan kans. sehän vaistoaa jos mulle tulee kärty ja alkaa sitte huutaa kunnolla..

viime yönä siis sain nukuttua 1-5 ja 7-9. kuus tuntia on jo paremmin ku aiempien öiden 4h. mies lähti puoli 7 töihin ja vissiin se taas vattuilla mulle jotain kun vauva sylissä istuin koneella. ilmeestä päätellen. en viitsiny ottaa kuulokkeita korvilta ja kysyä että hä? kun olis sitte alkanu vatuttaa niin ettei ois saanu unta. huomaa kyllä että jotkin hormoonit noussu kun siinä kun viideltä nousin ylös neljän tunnin unien jälkeen niin oli ihan pirteä olo. luin jostain, olikos se babycenter, että tämän ikäsen vauvan kans se on tavallista, mutta taitaa olla muutenki joku tavallinen reaktio jatkuvaan valvomiseen kun mulla on yks miespuolinen kamu joka hulluna harrastaa, opiskelee ja tekee töitä ja pärjää jatkuvasti neljän tunnin yöunilla..

no joo, tällaista pohdiskelua tällä kertaa, nyt vaipanvaihto ja syöttö. siirryttiin muutes just midi-vaippoihin. tuntuu vähän reilun kokoisilta kun minit oli jo niin pieniä tälle jötikälle. :D

-maria ja poika päivää vailla 7vk<br><br>
 
Tänään käytiin neuvolassa neidin kanssa. Pituutta oli hurjasti venynyt syntymästä, oli jo 56,5cm, synnytyssalissa saatiin lukemaksi 51cm. Painoa oli 4545g. sekin oli kivasti noussu,tarpeeksi,muttei yhtään liikaa.. Py oli 37,5cm, sairaalassa 36cm.
Seuraavan kerran käymmekin 22.2. neuvolassa,jolloin on neidin lääkärintarkastus sekä minun jälkitarkastus.

Lisäsin profiiliin kuvan neidistä.

pauliina ja neiti 3vkoa
 
Meillä on vietetty tänään tankkauspäivää ja kas kun en saanut muuten nukkumaan niin iskin eemelin taas mahalleen ja sinne simahti. Nukkunut nyt jo vaikka kuinka kauan. Ilmeisesti siis mahaa väänteli.

Onnittelut kaikille nimistä ja Eemeli kiittää onnitteluista! Ihana kun alkaa hymyilemään jo kovasti ja tänäänkin on jutellut ja naureskellut tiuhaan. Nyt huomaa että 50 cm vaatteet ei oikeastaan enää sovi vaan 56 ja jotkut 60 on sopivia. nyt on jo alkanut pieniä makkaranpoikasia ilmestyä jalkoihin ja se on hyvä se kun alkuun sai koko ajan pelätä saako tarpeeksi ruokaa. Eemeli on niin pitkä ja laiheliini poika. Mutta eiköhän ala kohta tulla makkaroita kun pääsee kunnon ruoalle. Ite en edes puolen vuoden täysimetykseen pyri. Yhden kohdalla on kiinteät aloitettu silloin ja on edelleen (6v) kaikista huonoin syömään ja ronkelein! Muilla syömiset on sujuneet aina ihan vauvasta saakka. Eikä se suinkaan sitä tarkoita että aion siitä imetyksestä luopua mutta sen jälkeen on luvassa näihin imetyssessioihin taukoja.

Meillä on menneillään iltarumba. Hampaan pesuja ja nukkumaan laittoja. Ei tänä iltana iske niin vähääkään joten kaippa se isäntä hoitelee homman :whistle: Saunakin on lämpiämässä joten luvassa ehken jonkin asteista huomioo isännältä :p
 
Aleksin 2v äiti
Hih...Hermannia minäkin pyörittelin esikoiselle nimeksi mutta ukko ei lämmennyt ajatukselle...minusta se on edelleen hyvä!! ;)
Jänskä tuo Eelo...ei ihan tavallinen...hmm,mukava suussa kun sitä hetken pyörittelee... =)
Onnea vaan poitsuille nimistä...
Ja onnittelut myös 25.vuotis-päiviään viettävälle MAMARIALLE!! =) :flower:

Itellä miul on tisut niin pirskatin arat täl hetkellä...
neiti on melkeimpä valehtelematta puoltoista vuorokautta vaan syönyt...ja syönyt...ja syönyt... :p
Korvikettakin jo harkitsin...ja pienen pullon pohjallisen tänään jo kokeilinkin!
Aleksi on nimittäin lehmänmaidolle allerginen ja siksi kokeilen aluksi ihan varovasti neidille tuota korviketta!
Tarkkaillaan tilannetta...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 18:03 pauliina82 kirjoitti:
Onnea Lenni Hermannille nimestä! Milloinkas on ristiäiset?

Meidän neidin ristiäisiä vietetään vasta 25.2. ja silloin nimi paljastetaan, toivottavasti se ei enää muutu.
:wave: ei olla varattu viel kirkkoo mut suunnitteilla nyt maaliskuun ekalle tai tokalle viikonlopulle :whistle:

minusta toi meijän ukko onkin ihan LENNI HERMANNIN näkönen,tsiikatkaa ite proffiilista ;)
. älytön letti oli jo syntyessään :p

muut lapsoset meillä ompi vanhimmasta päästä:
Janna Marissa
Jutta Rosanna
Leevi Eemeli

ja nyt tästä nuorimmasta tulee siis
Lenni hermanni :kieh: <br><br>
 
heissan!!

täällä ollaan yösyönnillä 6,5h unien jälkeen :D Äitikin on hyvin levännyt ja pirteä! Oli pakko tulla kertomaan,kun on taas vähän positiivisempaa kerrottavaa imetyksestä...MEILLÄ ON PÄÄSTY EROON RINTAKUMISTA :attn: aluksi pidin sitä varmuuden vuoksi lähellä ja otin käyttöön, jos alkoi tissiraivarit, mutta nyt tänään ei oo tarvinut käyttää enää ollenkaan...

mutta nyt pullon lämmitykseen ja sitten takas tutimaan :wave:
 
Hei
Mun on ihan pakko kysyä et kuin paljon teillä vauva istuu sitterissä tms. ja on "omillaan" eli siis vain katselee menoa sieltä käsin ja ite touhutte jotain?Onko teillä siinä ympärillä jotaki leluja tai jotaki?Mulle tulee heti huono omatutno jos annan ukon istua sitterissä vähänkään aikaa ittekseen enkä"seurustele" vauvan kanssa. kotitöitäki pitäs tehä, ja eihän se onnistu vauva sylissä mut tulee heti huono äiti olo jos annan vauvan hetken sitterissä olla.
 

Yhteistyössä