* JOULUNTÄHDET 2006 *

Viivuska
Meillä alkoi eka hymyjä tulee jo n. kolmen viikon iässä ja pikkuhiljaa siitä muuttunut koko ajan tietoisemmiksi hymyiksi. Nyt hymyillään jo kovasti ja yritetään kans jutella :)

Hassu neiti kun huomannut et osaa hymyillä niin hymyilee sit kaikille kuin naantalin aurinko.

Mut on täällä vähän vaikeuksiakin, tultiin koko porukka uudestaan kipeäksi.. Mies ja minä flunssassa ja kurkku kipeenä ja neitillä vielä vähän samaa nuhaa ja liekkö raasulla kans kurkku taas kipeenä.. Voi kun sais nämä pöpöt jo pois, tai ees neitin pöpöt mulle itelle ettei toisen tarvis olla kipee.

Hyvää päivänjatkoa kaikille!!!!
 
Tässä on sairasteltu. Meillä jyllää nimittäin mahatauti. Ekaks sairastu keskimmäinen tyttö ja sitten äiti ja esikoinen.. mieheen ja vauvaan ei oo tauti onneks iskeny..Paranemaan päin jo ollaan, eilen oli kyllä kurja päivä!

Neiti se kasvaa vauhdilla,päivisin syö 2-3tunnin välein,välillä jopa tunnin. ja yöt menee vaihtelevasti,syö 2-3kertaa,yleensä 2:sti,mut jos menee aikasinnukkumaan syö sitten kolmesti..nukahtaa kyllä hienosti aina syötön päälle!

pauliina+neiti 4viikkoa
 
Täällä alkaa sitten vissiin olla nuo imetyspuuhat pikkuhiljaa historiaa.Poika saa sellasia raivareita tissille, että jossainvaiheessa pakko luovuttaa ja kaivaa pullo kaapista. Kyllä mä vielä kovasti yritän, josko sen sais edes vähän aikaa imemään rintaa, mutta loppujen lopuks itku menee jo niin raastavaks, että on pakko kaivaa pullo kaapista. Sitten musta vielä tuntuu, ettei tuolta edes juuri mitään enää tule. eilenkin sain vain pari kertaa pienen hetken pojan syömään rintaa ja silti ei tarvinut edes pumppua esiin kaivaa... no ei oteta ressiä, pääaisa että poika on tyytyväinen.

Eilen käytiin sitten sielä isyyden tunnustamisessa. Oli ihan asiallinen se lastenvalvoja, eikä ruennut sen enempää tentaamaan. Kysyi vain, että oletteko molemmat täysin varmoja, että lapsi on teidän yhteinen. Olin kuullut niin hurjia juttuja noista tilanteista, että olin ihan varma, että se kysyy tyyliin päivämäärää ja kellonaikaa, milloin lapsi on saanut alkunsa :LOL:

Tuosta nimiasiasta... Meillä ukkeli saa isänsä sukunimen ihan siitäkin syystä, että itse otan myös miehen sukunimen häiden jälkeen..

Jaahas, nyt kuuluu kutsuhuuto pinniksestä :wave:

Nelly ja "Jaakko"
 
nelly83, eipä sitä kannatakkaan ottaa mitään kamalaa ressiä jos imetys ei enää ota onnistuakseen. Minkäs sille mahtaa =) Ja mie olen tässä pienessä päässäni pohtinut koko imetys touhua, että eihän sen tarkoitus nyt kuitenkaan ole olla kamalaa kidutusta äidille tai suunnaton stressin tai masentuneisuuden lähde. Itse näen asian niin, että niin kauan kun se on kummallekin osapuolelle miellyttävää puuhaa, niin niin kauan sitä on hyvä jatkaa =) (itse kyllä hampaat irvessä tuon "vamma-tissini" kanssa kärvistelen, vielä ei ole tarpeeksi kamalaa siitä imettää että luovuttaisin :LOL: )

Meillä ilta unille menot on edelleen aika vaihtelevaa. Melkeen joka toinen ilta poika nukahtaa samoin tein unille kun on ilta ruokailut sängyssä ruokailtu ja taas joka toinen ilta on sitten kamalan taistelun takana nukahtaminen. Eilen oli taas taistelu päivä :/ Poika nukahti jo tunniksi, heräsi yhdeltätoista jonka jälkeen valvottiinkin 2 tuntia ihmetellen onko Pyryllä nälkä vai muutenko vaan kiukkuaa.
No, Pyry sitten söikin tunnin välein iltayöstä ennen kun päätti että annetaan äidin ja isinkin nukkua hieman tänä yönä =)
Muutenkin tuo ukkeli on alkanut aamusta 7 aikoihin alottamaan ihmeellisen tunnin välein syömisen, eli sen jälkeen tässä mökissä ei nautita kovinkaan hyvistä unista. Onneksi yöllä nukkuu sitten vähintään parin tunnin pätkiä niin saa äitikin pidettyä järjen päässään kohttuullisilla unilla.

Eilen illalla kylvetettiin Pyry jotta saataisi venytettyä nukkumaan menoa kymmeneen asti. Isi kylvetti ja kun oli nostamassa poikaa pois vannasta, pisti ukkeli sellaisen älämölyn pystyyn, että heidän oli jatkettava kylpemistä vielä tovin :D :D Mahoton vesipeto tuo poika.

Tuosta nimi asiasta sen verran, että meillä koko porukka on miun sukunimelläni =) Saatiin sovittua miehen kanssa naimisiin mennessä, että otetaan miun nimeni kummalekin, joten lapsukaisetkin saavat siis äidin sukunimen.


tinde ja Pyry
 
heips!!

eilis ilta meni jo paremmin,tissi ei taas oikeen kelvannu ja raivoomista alkoi jo olla kuviossa niin minäpä hain pullon kaapista ja nannia siine niin johan maistu maito pojalle,kävi tyytyväisenä nukkumaan heti yhdeksän jälkeen ja heräsi 00.45 ekan kerran syömään,söi 100ml NAN:ia jatkoi unia ja heräsi 04.40 syömään ja söi taas 100ml NAN:ia,mutta sitten meinasikin unien jatkaminen olla vähän niin ja näin,nukahti kuitnki lopulta,mutta heräsi noin 06.50 ja sen jälkeen nukkuminen olikin torkkumista lähinnä,noustiin ennen kahdeksaa ylös!!!

käytiin tänään neuvolassa,poju oli taas kovasti kasvanu
4445g
55,6cm

ei tälle nyt tää minun tissi kelpaa,vähän aikaa söi ihan nätisti ja sitten taas hirveä raivoominen... ei oo kivaa,kai se täytyy vaan korvikkeella jatkaa :/
monta kertaa päivässä teidän lapset syö,jotka syö korviketta ja minkälaisia määriä yhdellä kertaa,mietin vaan et paljon tällanen kuukauden ikänen tarvii sitä ruokaa vuorokaudessa????


Tuulenviemää&"ossi" 4vk+1pvä
 
Ihan mielenkiinnolla ajattelin laittaa gallupia pystyyn. Eli kuinka monta kertaa yössä teillä syödään?? Meidän ukkeli nyt kuukauden ja syö kerran yössä (n.klo 3-5). Tuntuu vaan kun teidän juttuja on lueskellut, että muilla syödään monta kertaa... Meillä siis tuo kerran yössä rytmi ollut reilu 2 viikkosesta lähtien :whistle:

Muoks. Lisään tähän vielä, että iltasyönti meillä n. klo 21-23 ja aamun ensimmäine syönti klo.7-8.30<br><br>
 
Viivuska
Meidän neiti on nyt huomenna 6 viikkoa ja riippuen monen aikaan mennää nukkuu niin syö 2-3 kertaa. Saattaa olla joskus useamminkin rinnalla :) Toisaalta ihan kätevää kun osa yöstä ainakin nukutaan perhepedissä niin tissi vaan suuhun ja YLEENSÄ nukahtaa sitten aina saman tien (aina ei jos haluaa seurustella) :D
 
Yösyönti galluppiin et neiti on alle kuukauden ikäisestä heränny syömään klo 4-5 ja sit jää minun viereen nukkumaan ja sit herää uudestaan syömään klo 6.30-7.30 ja aamulla sit syödään välillä tunninki välein. Eli yöllä välillä 21-8 ollaan yleensä syöty vain 2 kertaa.
 
Lassi syö 1-6 kertaa eli yöt vaihtelee aika lailla :) Normaalisti eli aika usein Lassi syö noin klo 00, 3 ja 7 eli kolme kertaa ja tuon seitsemän syönnin jälkeen otan viereen nukkumaan kun ukko lähtee töihin ja aamun syökin melkein tunnin välein kun tissi on inhottavasti siinä ihan vieressä ;)

Eilen meni vähän höpöksi taas kun Lassi kitisi koko päivän eikä nukkunut kuin pari kertaa 15 minuuttia ja illalla kitinä vain jatkui ja tissiä halus koko ajan... Sain pojun nukkumaan TAAS vasta kahden aikoihin ja heräs syömään jo kolmelta. Sen jälkeen valvottiin taas ainakin tunti ja sen jälkeen nukkui jopa kaksi tuntia ja heräsi syömään. Tämän jälkeen otinkin viereen nukkumaan, mutta koko aamu meni mahavaivojen kanssa ja tissiä piti saada koko ajan eli mulla jäi unet aika vähäisiksi :/ Pahalta näyttää tämäkin päivä kun kahden aikoihin Lassi ei nukkunu kuin 20 minuuttia ja nyt on ollut sängyssä noin tunnin ja heräillyt jatkuvasti... En ymmärrä mikä siinä on että havahtuu heti kun alkaa nukahtaa kunnolla...
Nyt on sitten mulla niskat aivan jumissa ja päätä särkee ja joka kerta kun makkarista kuuluu kätinää niin hoksaa että itsellä tulee hirveen ärtynyt olo ja mahaakin alkaa vääntää :/ Toivottavasti ukko tulee pian kotiin niin pääsen vähän levähtään...

Lassi + pimmi pahalla päällä
 
Mä syytän laiskuuttani siitä, ettei meillä ole vielä selkeetä rytmiä vauvan kanssa. Koko energia tuntuu menevän isompien arjen pyörittämiseen... Ainoo, mistä oon pitänyt kiinni, on se etten anna vauvalle ruokaa ku kolmen tunnin välein (ellei se oo meganälkänen aikasemmin) koska tyttö söis vaikka koko ajan, oli nälkä tai ei...
Yöt meillä menee kyllä suht samalla tavalla, nukkumaan menee ysin aikaan, syö yhdeltä, sit viiden aikaan, mä nousen yleensä ylös silloin ja typy nukkuu vielä tonne seiskaan-kasiin.
Eilen illalla oli oikein tuju seurusteluhetki, multa meni oc ohi kun tytön kanssa leikittiin. Ekaa kertaa se jutteli mulle, ja jumpattiin lattialla ja sohvalla.
Niin ja eilen tyttö naureskeli semmoselle vaaleenpunaselle pehmopossulle :LOL: Ihan ykköslelu! Se oli muuten joululahja, minulta vauvalle...
Juu, mitään asiaa mulla ei ollut, kunhan tulin kirjottaa...
Mahza ja Ronya
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 07:41 Mahza kirjoitti:
Mä syytän laiskuuttani siitä, ettei meillä ole vielä selkeetä rytmiä vauvan kanssa. Koko energia tuntuu menevän isompien arjen pyörittämiseen... Ainoo, mistä oon pitänyt kiinni, on se etten anna vauvalle ruokaa ku kolmen tunnin välein (ellei se oo meganälkänen aikasemmin) koska tyttö söis vaikka koko ajan, oli nälkä tai ei...
Yöt meillä menee kyllä suht samalla tavalla, nukkumaan menee ysin aikaan, syö yhdeltä, sit viiden aikaan, mä nousen yleensä ylös silloin ja typy nukkuu vielä tonne seiskaan-kasiin.
Eilen illalla oli oikein tuju seurusteluhetki, multa meni oc ohi kun tytön kanssa leikittiin. Ekaa kertaa se jutteli mulle, ja jumpattiin lattialla ja sohvalla.
Niin ja eilen tyttö naureskeli semmoselle vaaleenpunaselle pehmopossulle :LOL: Ihan ykköslelu! Se oli muuten joululahja, minulta vauvalle...
Juu, mitään asiaa mulla ei ollut, kunhan tulin kirjottaa...
Mahza ja Ronya
heippa!

mä oo jonkinmoista rytmii yrittäny nyt tässä maanantaista asti kehitellä ku ukko palas töihin. ollaan nyt noustu siinä 8 aikaan ja 10aikaan oon nyt parina päivänä saanu vaavin ekoille unille sänkyynsä. nukkuu tunnin puoltoista ja sit iltapäivällä ulos parivuotiaan kans ja vaavi kärryissä.kun tullaan sisälle niin vaunut viel parvekkeelle.... illalla ollaan YRITETTY kympin aikaan viimestään unille saada vauvaa,välillä onnistuu ja välillä ei.

noi väliajat mitä se on hereillä niin se kitisee edelleen ja kätisee....

JA TOSIAAN MEILLÄKI SÖIS KOKO AJAN!!!! ihan tunninkin välein vaikka kerta-annos pullosta tätä nykyy 160ml. ikää tasan kuukausi tänään....

tunnostaa aika vaativalta vauvalta kun ei viihdy oikein missään, ainakaan kauaa.... ei sitteri,ei koliikkikeinu,ei kantoliina,ei lattia...kävellen sylissä ja vielä pystyasennossa viihtyy ainakin jonkin aikaa... mut tosiaan suurin osa päivästä ja varsinkin illasta saa kuunnella märinää... :\|
 
Huomenta päivää vaan kaikill!!!

Lunta sataa ja juuri mukavasti tota pakkasta (n.-5´c),tosin tänään meinasin että pysytään sisällä koko päivä,pestään pyykkiä (jota onkin taas kertyny kiva kasa :) ) Esikoinen istuu kylvyssä ja itse meen suihkuun kun tuo poitsu nukahtaa,ajattelin nää pesulla käynit hoitaa kerrankin näin aamupäivästä ettei oo aina illalla sellasta pesurumbaa =)

Meillähän on nyt sitten menty korvikkeella eteenpäin ja on kyllä paljon tyytyväisempi poju tässä talossa (ainakin toistaseks ollu) yöllä syö yhden maissa ja toisen kerran puol viiden huitteilla,sitten jatketaan unia ja noustaan kasin jälkeen ylös ja ekana syödään... sitten seurustellaan samalla kun esikoisen kanssa syödään aamupalaa ja tässä yhdentoista maissa käy ekoille unille... Illalla ei oikeen oo rytmiä,saattaa nukkuu viimiset unet ennen yöunia niin myöhään että yöunille meno venähtää yhteentoista tai jopa kahteentoista,mutta tänään ajattelin yrittää muokata unia myös sieltä päästä että sais pikkusen nukkumaan kymmeneen mennessä... Siis ainakin yritän =)

Tästähän taitaa saada sen kuvan että meillä ei huudeta eikä kitistä,mutta ehei kyllä meillekkin kitinää ja huutoa mahtuu,mutta oikeestaan nykyään ihan sopivissa määrin =)

Nyt lähden esikon seuraks pesulle kun tuo poju nukahti...
Mukavaa päivän jatkoa kaikille!!!

Tuulenviemää&"ossi" 4vk&2pv (huomena 1.2 ikää kuukausi) =)
 
Meillä on kans yritetty (siis minä olen yrittäny) jotain rytmin tapasta tuolle vauvelille kehitellä. Meinasin että vois olla ihan hyvä jos jotain selkeetä olis meidän päivissä. Saas nähdä kun ollaan vasta menty muutama päivä, miten lähtee menemään. Heräillään siinä 7-9 aikoihin ja sit tehdään aamuhommia (syötöt, pesut, äidin aamukahvi!!! jne.), 11-12 aikoihin mennään ulos ja poika nukkuu 3-4 tuntia. Iltapäivä ja ilta menee syömisen, torkkumisen ja valvomisen "iloisena" sekasotkuna ja iltaunille poika olis tarkoitus saada 23-24 aikoihin. Hyvä suunnitelma, mutta käytännön toteutus voi olla hankalaa! Tänäänkin oli vaikeuksia saada poika omaan sänkyyn nukkumaan kun ei oikein halunnu ulkoilla. Saatteko te muut muksut nukkumaan päivällä omaan sänkyyn ja jos saatte niin miten? Iltaunille meno sujuu kyllä.

Meillä nuo yösyötöt tapahtuu 2-4 kertaa yössä riippuen miten poika jaksaa syödä. Joskus syö tosi vähän ja nukahtaa syliin eikä syömisestä tule yhtään mitään. Poika saa vaan rintaa, kai sekin vaikuttaa sit noihin kertoihin.
 
Aleksin 2v äiti
Meillä pääsääntöisesti Typy syö 2 kertaa yössä...joista toinen kerta kylläkin jo aamun puolella. Poikkeus-öitä on aina välillä...mutta yleensä 2 kertaa piisaa... =)

Jälkitarkastus mulla oli maanantaina ja kaikki muuten ok ja kunnossa paitsi pissanäyte paljasti alkavan virtsatietulehduksen...joten taas ollaan antibiootti-kuurilla... :p Jälkivuoto onneksi loppui viime viikolla vihdoin kokonaan! ;)

Ukon sukunimi tulee Typyllekin...esikoisellahan se onkin jo...ja minäkin sen saan vihdoin loppukesästä!! =)
Vauvan nimi paljastettiin kummeille eilennä... ;)

Alettiin tossa epäileen,et josko Typy sais masun väänteitä kananmunasta...
Sillä nimittäin on parina päivänä vääntäny masusta kun olen itse syönyt kananmunaa...
Täytyy jättää se hetkeksi pois ja kattoo,et kuin käy... :wave:
 
Meillä kanssa on kovasti yritetty rytmittää vauvankin päivää.. Ja jotain on alkanutkin tapahtua,aamuisin ihan omaan tahtiinsa herää n.klo8, ei edes yleensä ole nälkäinen, vaan katselee silmät suurina ja saattaa poristakin omiaan. Siinä sitten syödään, laitetaan isommille ja itselle aamupalaa.. Joka toinen päivä neiti nukkuu ja syö, kun taas joka toinen vaan ottaa torkkuja ja valvoo.. Iltaisin annetaan tuossa 21 pullosta 40-60ml korviketta ja sitten vaihdellaan vaipat, ja koitetaan sänkyyn nukkumaan tutin kanssa, yleensä ihan hyvällä menestyksellä.Toisinaan nukahtaa sitteriin ja saa siinä sitten nukkua ekaan syöttöön asti..nyt vähän vaikuttaa tää meidän perheen sairastelu ja evakossa olo rytmeihin ja nukkumisiin..Täällä siis on menny paremmin kuin kotona.Mistä lie johtuu!Kiva vaan äitykästä.

Neiti tuossa nukkuu..varmaan kuitenkin tunnin sisään herää syömään, päivällä kun syö korkeintaan 3tunnin välein,useimmiten 2tuntia on välit. Ja yöllä sitten pari kertaa. Masuvaivoja ei onneks oo ollu,siinä on päästy helpolla. Mitä nyt alussa Nan maito teki mahan kipeeks,nyt on menny semperillä paljon paremmin...

pauliina ja neiti tänään tasan 1kk
 
Kertoka nyt joku tälle taulapäälle, miten toi äitiyspakkauksen kestovaippa olis tarkotus pukea päälle?? Siis kun siinä sisävaipassa on ne tarrat, niin mihin ne tulee kiinni? Täällä oon nyt käännelly ja väännelly sitä vaippaa, mut en tajuu, mite se olis tarkotus kiinnittää :headwall:

Tyhmä-Nelly ja "Jaakko"
 
täällä heräillään yöllä n. 3 tunnin välein.. yöpuulle mennään 10 aikaan mutta neiti on kyl hereillä 11-12 saakka.. si voi nukkua 5 tuntia, mutta yleisimmin nukkuu sen kolme. päivisin syödään n. 2 tunnin välein ja vedetään kahen tunnin unia.. valvotaanko muualla enemmän?? täällä oltiin eilen yhteensä 8 tuntii valveilla.. ei oo meijän neiti sitä tyyppiä et vaan nukkuis ja söis :LOL: :LOL:

Pia & neiti 5vko 4pvä
 
Äitiyspakkauksen vaipasta.
Tuo imuosa tulee ensin niihin tarroihin kiinni jotka on vaipan takapuolella sivuilla (siiehen ihan reunaan että tarra osaa jää vielä näkyville) ja sen jälkeen loput tarra osasta kiinnitetään etupuolella olevaan vastakappaleeseen (se pitkä tarran osa).
Olikohan tarpeeksi vaikeast selitetty?

Miula oli tänään jälkitarkastus ja kaikki on ihan OK, paitsi että jos tuo pahuksen limainen vuoto jatkuu vielä 4 vko päästä niin pitää varata uusi aika tarkastukseen ja sitten pitänee ottaa jo jotain kokeita mistä moinen johtuu :/ Toivon mukaan alkaisi sekin jo loppumaan, että päästäisi tämä synnytyksen jälkeinen aikakin kunnialla ohi =)
Kipeästä tissistä lääkäri ei osannut sanoa juuta eikä jaata, ilmeisesti se nyt vaan on tuollainen ärsyttävä tapaus mille ei voi tehdä mitään :( On kipeä kun on ja sitten kun ei ole, niin täytyy olla onnellinen =)

Meidän rytmistä.... Illat pidetään tiukasti kiinni, että 22-23 välillä mennään sänkyyn ilta syönnille jonka jälkeen Pyry joko nukahtaa yö unilleen ja jos ei nukahda, niin annetaan hänen pöllöillä omassa sängyssään, tuttia tyrkitään suuhun jos niin vaatii ja tissille pääsee meidön sänkyyn jos nälkä yllättää. Makuuhuoneesta poistutaan ainoastaan vaipan vaihtoon ja sekin tehdään hämärässä. Yöpuku laitetaan päälle yhdeksän jälkeen (jospa poika joskus ymmärtäisi yhdistää tämän asian nukkumiseen ja alkaisi menemään itse jo torkkutilaan)
Aamuisin poika yleensä herää ensimmäisen kerran 7-8 aikaan, jonka jälkeen nukutaan tunnin syönti välillä 10-11 asti.
Päivisin olen yrittänyt saada pojan nukkumaan pidemmät unet 12-13 alkaen. Sisällä ei pidemmät unet vaan meinaa toimia, että pakkas päivinä tämä ei toimi, mutta parvekkeella vaunuissa nukkuu hyvillä mielin pari-kolme tuntia =)
Muuten nukutaan ja valvotaan siten kun pojasta tuntuu.
Ei tuo ukkeli oikeen jaksa olla kun pari tuntia hereillä, niin iskee jo väsymys, paitsi pidempien päikkäreiden jälkeen.

Meidän kestovaippailu on alkanut aika tökkivästi, mutta jospa nyt saisi itseään sen verran niskasta kiinni, että tässä kotosalla kestoiltaisi =) Tänään sain kannustusta asiaan, joten yritellään taas kerran :D
Kyllä me vielä siinä tullaan onnistumaan :D


tinde ja Pyry
 
Viivuska
Täällä pari päivää ollut EHKÄ hieman rauhallisempaa. Voihan nuo meidän neitin kitinät johtua ihan flunssastakin joka on jo pari viikkoa pientä raasua kiusannut ja koko meidän perhettä.

Täällä mennään tällä hetkellä täysimetyksellä, aika onnistuneesti (vielä ainakin), eli maitoa riittää ihan mukavasti vaik tyttö väliin onkin tosi paljon rinnalla.

Ristiäiset ois puolentoista viikon päästä ja niiden suunnitelussa tässä nyt päivät alkaakin vierähtämään. Tulee tytölle kolme kummia ja nimi paljastetaan vasta ristiäisissä kaikille, ei tiedä muut kuin minä ja mies nimen, ja tietenkin neiti itse.. Niin ja meidän koira :LOL: Tätä mammaa taitaa taas vähän väsyttää.. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 14:49 tindepekkaperkele kirjoitti:
Äitiyspakkauksen vaipasta.
Tuo imuosa tulee ensin niihin tarroihin kiinni jotka on vaipan takapuolella sivuilla (siiehen ihan reunaan että tarra osaa jää vielä näkyville) ja sen jälkeen loput tarra osasta kiinnitetään etupuolella olevaan vastakappaleeseen (se pitkä tarran osa).
Olikohan tarpeeksi vaikeast selitetty?


no oli se sitten niinkun mä sen ajattelin. tuntu vaan jotenkin niin hölmöltä, että se imuosa tulee samoihin tarroihin kiinni, kun millä se vaippa laitetaan kokonaan kiinni :/
 
Moikka!

Teidän kirjoituksia olen käynyt lukemassa lähes päivittäin, joten josko nyt itsekin hieman kuulumisia rustailisin.

Meille syntyi siis 1.1.07 ihana poikavauva. Pituutta 51 cm ja painoa 3310 g. Synnytyskertomuksen kirjoitin aikanaan odotuspuolelle, joten ei siitä sen enempää.

Vauva-arki on alkanut pikkuhiljaa sujumaan ihan mukavasti ja poika kasvaa hyvää vauhtia. Alkuun vauva kärsi kovista vatsavaivoista ja yöt meni pitkälti valvoessa. Ekat pari viikkoa kokeiltiin avuksi Cuplatonia ja Rela-tippoja, nyt on käytössä Disflatyl ja Relat. Viimeisen viikon ajan yöt ovat sujuneet tosi hyvin. Luulen sen johtuvan ennemminkin perhepetiin siirtymisestä kuin noista tipoista. Oman ruokavalionikin olen pistänyt uusiksi, joten ehkä siitäkin on ollut jotain apua.

Ekat pari viikkoa olin tosi väsynyt yövalvomisista ja vauvan vatsavaivat itkettivät jo minuakin. Olen aina ollut kova nukkumaan, joten tämä kaikki tuntui aluksi tosi rankalta, vaikka mieskin auttoi parhaansa mukaan. Pahimmillaan valvottiin klo 24-06, ja vauvaa piti kanniskella sylissä melkeen koko tuo aika.

Nyt vauva nukahtaa iltaisin tissille klo 22-23, nukkuu pari-kolme tuntia ja loppuyön heräilee pikaisesti syömään tunnin-parin välein ja nukahtaa nopeasti uudelleen. Tuota jatkuu yleensä klo 8-9 asti. Aamuyöllä vaihdan kertaalleen vaipan, koska se on siinä vaiheessa ihan märkä ja poikakin siitä alkaa jo kitisemään. Vaavi siis nukkuu mun vieressä, joten yösyötöissä ollaan molemmat puolinukuksissa ja nukahdetaan heti uudestaan. Päivisin poika nukkuu yleensä vain alle tunnin pätkiä ja suuren osan hereilläoloajastaan kitisee. Joinain päivinä rintareppu rauhoittaa, ja sen ansiosta olen saanut siivottuakin. Poika jopa nukahti reppuun, vaikka imuri hurisi täysillä vieressä :LOL:

Ristiäisiä juhlitaan 18.2. ja siihen mennessä pitäisi päästä miehen kanssa nimiasiassa yksimielisyyteen. Vielä ei ole pojan nimeä siis lyöty lukkoon. Naimisiin mentiin miehen kanssa viime viikolla, ja ollaan nyt koko perhe miehen sukunimellä. Ei mitään hääjuhlaa järjestetty vaan ihan salassa käväistiin maistraatissa kääntymässä.

Niin ja kestovaipoista vielä...Me ollaan nyt pari viikkoa käytetty päivisin kestovaippoja ja öisin/kyläreissuilla kertiksiä. Hyvin on lähtenyt sujumaan. Käytetään pääasiassa helppoja aio-vaippoja.

Tulipahan pitkä stoori :whistle:

Krissie + poitsu 1 kk
 
Moi!

Onnea avioituneelle Krissielle! :flower:

Meillä on anoppi käymässä ja mulla menee hermot... "Auttele" kotihommissa, mut en vaan kestä olla sen kaa yhtään pitempiä aikoja saman katon alla.. Eilen kävin kattomassa kaupassa ristiäisiin vaatteita, niin katastrofi: Anoppi vahti nyyttiä ja ku tultiin ukon kanssa kotiin, niin mikro oli täynnä maitoa ja ihmettelin, niin anoppi sano et oli 2 min. lämmittäny korviketta ja se meni "vähän" kuumaksi niin piti jäähdytelläki maitoo.. Mä olin pyörtyä siihen paikkaan.. 2 min. huh huh.. Tänään nyytti on huutanu mahaansa, oisko kellään tietoa kuinka vaarallista toi "tosi hyvin kuumennetun" korvikkeen syöttö onja miten kuumennus on vaikuttanu korvikkeen laatuun? Ite en sellasta ylikiehunutta uskaltas syöttää..

Leenu ja nyytti
 
Kovinpa oli puonnut alas pino!

Noista meidän rytmeistä. Päivällä eemeli nukkuu monesti neljän tunnin pätkissä ja syö sen jälkeen vaikkapa parikin tuntia aika lailla. Joku väli saattaa olla yhtä tankkausta ja unetki lyhkäsempiä. Yöllä menee tosi hyvin. Syö vain pari kertaa ja eka syötöstä aamuun on yleensä meidän välissä. Melkeen joka aamu herää kun olen laittamassa koululaisia eli siinä 8 aikaan.

Meillä tuossa unihommassa auttaa kun pukee hatun ja tumput käsiin jos ei muuten uni meinaa tulla. Mulla ei yksinkertaisesti ole aikaa kanniskella poikaa kun joka paikka huutaa tekemätöntä kotityötä. Iltaisin ehtii paremmin sylitellä poikaa.

Nty ollaan jo unten maille menossa. Huomaan että jos päivällä ulkoilee paljon (=olen aloittanut hiihtämisen :p ) niin uni koittaa illalla heti kun lmuksut on saanut pehkuihin. Vauvakin tuntui jo nukahtaneen unosilleen joten luvassa hetki isännän kainalossa ja sitten unta palloon!

Terguin juusto ja Eemeli 2kk 10 päivää
 

Yhteistyössä