JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Minttuliina: Juu, kysyin eilen neuvolassa noista kivuista... Tohon viiltävään kipuun hän ei oikein vastannut mitään, mutta tuo nivuskipu kuulemma johtuu siitä, kun vauvan on kiinnittynyt jo niin alas, niin pää painaa hermoa. Ja mulla on ollut järkyttäviä liitoskipuja kanssa vkolta 20+ lähtien, mutta tää on jotain ihan erilaista. Mulla on semmoinen olo, ett kun kalvot puhkeis justiinsa ja vauva tulis ulos ja se sattuu ja viiltää tohon alapäähän. Sitten tulee ihan semmoinen pieni ponnistamisen tarve, mutta se kestä noin 5 sekuntia ja lakkaa... Niitä tulee just liikkuessa... :( kurja vaiva. Ja tosi vaikea selittää näitä oireita... :D

Kengurumeiningille ja moksalle tsemppiä... Siis ihanaa, kun ollaan jo näin pitkällä, ett vauvelit alkaa syntyä... tahtoo kans!!!!!!! :D

Shamandalie: Tuleekohan meillä sit lähdön hetkellä ne neilikat ekana mieleen... :LOL: Mut olis se kyl huisia olla samaan aikaan synnyttämässä... Jos kumpaistakaan ei ensi viikolla kuulu, niin Tyksissä varmaan ollaan. :D ja älä huoli, mun mies on just tuollainen, kun hän keskittyy johonkin telkkariohjelmaan, hän olevinaan kuuntelee. Mutta jos kysyisin , ett mitä mä sanoin, niin luulisinpa, ett ei hän muistaisi...

Henna-neiti: Mua kyllä synnytys pelottaa hiukan... Viime kerrasta on kuitenkin lähes neljä vuotta aikaa...

Enkuli: Osanottoni :hug:

Napa kait tallella... Eilen kävin sitten vielä korttelikävelyllä ja supisti niin hirrrveesti, mut kun kotiin pääsiin, niin lakkas kuin seinään... Yöllä olinvarma, ett nyt supistelee, kun olen koko päivän kävellyt (lyllertänyt). Mutta eipä mitään, ei edes yhtä kunnon supparia. nyt kun niitä sais pikku hiljaa tulla, niin eipä tule. kysyin muuten nlatädiltä, ett kuinka kauan mä kotona voin tässä tilassa kärvistellä suppareiden kanssa, kun paikat auki... yms, niin hän sanoi, ett tunnin verran voi kuulostella säännöllisiä suppareita!! Mä olin, ett häh? Esikoisesta kärvistelin aika kauan, enkä varmaan ois tajunnut lähteä, ellei sitä lapsivettä olis alkanut tihkuumaan... Että kai toi paikkojen auki oleminen saattaa sitä synnytystä nopeuttaa...

Riikkuli 37+2
 
Kengurumeiningille tsemppiä!!!

Shamandalie kuulostaa niin tutulta nuo sun jutut ton esikoises kans =) Meillä menny toi kuopus 1v11kk ihan kauheeksi ilkeilijäksi,uhmaa oikein kunnolla. Kaikki on EI! Ja pukemiset yhtä helvettiä tän mahan kans kun poika ei vielä itse osaa pukea. Juoksee sitten karkuun joka käänteessä :kieh: Siinä sitten 3v ja 5v vinkuu vieresä ku joku vaate kierosa eikä mikään onnistu ku johonki kiireellä lähössä! Kauhulla ootan joulun jälkeistä aikaa kun pitäs vauvaki pukea mukaan kun seurakunnan kerhoihin pitää toi 3v ja 5v viedä 3kertaa viikossa. Mutta iteppä ollaan lapsemme tehty näinkin pienillä ikäeroilla :D

Enkulille osanottoni :hug:

Ihanaa kun meidän pinoonkin alkaa näitä vauvoja syntyyn ihan urakalla =)

Maikka rv 36+2
 
enkuli :hug: :flower:

Toppapuvusta oon jo aikasemminki sanonu, että äiti osti semmosen lämpöpussin, joka on varmasti aivan super kätevä. Aikasemmilta mulla on pienin toppapuku ollu 62senttinen. Luulisin, että sillä äpakkauksen puvull kyllä pärjää, en ainakkaan itte olis ostanu mittään haalaria lisäks, jos olisin pitäny pakkauksen ittellä. Mutta tuo pussi oli niin mahtavan olonen, että sen halusin ehottomasti. Miehän siis annoin sen pakkauksen yhelle nuorelle parille ruottin puolelle, jokka ootti ensimmäistä. Aattelin, että ne tarttee pakkauksen sisältöä enemmän ja ruottissahan sitä ei saa...

Just ko olen päässy kehumasta sillä, että kivut ei haittaa olen joutunu nyt kärvistelemään aivan hirveitten polttojen kans... koko alapää on aivan tulessa! |O Siis supistusten lisäksi... Nyt pittää taas tiukasti pysyä petissä, että pieni vielä viihtyis... Mutta ens viikolla lähen kyllä jo jonku verran liikkeelle, vaikka kuinka polttelis! En tietenkään ala kovin riehummaan, mutta haluan pois neljän seinän sisältä! Ja eihän minun kuntokkaan kestä synnyttää, ko nyt oon jo niin monta viikkoa maannu ympäri vuorokauen, jos vielä jatkan tätä makkaamista... Ei se kuitenkaan mikkään ihan kevyt keikka ole...

Synnytyspelosta ja jännityksestä joku kyseli. Minua jännittää aika paljon. Ehkä pelottaaki vähän. Mutta nyt oon onneks osannu vaatia ne mulle sopivat jutut jo siinä esitietolomakkeella. Edellinen sunnytys meni niin päin pe*****ä, että en ennää mene, jos ei etukätteen luvata niitä mulle sopivia asioita. Mietin jo yhessä vaiheessa synnyttäväni kotona, mutta ko eipä mulla oo täällä valitettavasti välineitä sen varalle, että jos jouku mennee pieleen... Eikä minun vaatekaapin sisältöön kuulu lastenlääkäriä... Mutta oneks on suhtauvuttu tosi positiivisesti nyt minun kyselyihin, niin on vähän helpompi mennä sinne. Saa nähä miten on tosipaikan tullen esim. sen kans, että kuttuuko ne anestesiologia laittaan epiduraalin/spinaalin, vaikka ovat luvanneet. Mulle ei "normaali" lääkärit jostaki syystä saa tuonne nikamien välliin pukattua yhtään mittään, mutta anestesiologilta se onnituu oikein hyvin. Mulla on kuulemma jotaki ihmeen arpikudosta siinä eessä... No joo, ehkä ne sen kuttuu, ko ovat kerta luvanneetki...

Ei jaksanukkaa nyt kirjottaa "kunnolla", mutta jääpähän tillaa muillekki :D

Apa ja Martti 34+1
 
Maikalle piti vielä sanoa, että kuulostaa niin ihanan tutulta, vaikka meillä ei olekkaan ko 3 ja 4 vuotiaat tässä valmiina. Varmasti tuo pienin tuo vielä ihanan loppusilauksen soppaan :D Paljon teillä on ikäero isompien välillä? Meillä on tuon 13kk ja haluaisin nyttenki heti perrään vielä viimisen lapsen, mutta en taija haluta/jaksaa olla ennää raskaana... :ashamed:
 
Voi, täällähän on moni jo tositoimissa!

Ja meikäläisellä ei tietoakaan mistään mahan laskeutumisista tai muista |O Kyllä me varmaan yliaikaiseksi saadaan tää vauva pitää, siltä on viime aikoina alkanut tuntua. Jonkin verran napakoita supistuksia tulee, kovettumisia tosi paljon, mutta ei mitään sen dramaattisempaa. Vai enkö vain tunnista? No, tuskinpa sitä vaaraa on!

Enhän mä muista yhtään, mitä mun piti kommentoida... :ashamed: Ai juu, tuota toppapuku-asiaa ainakin. Meikäläiselle tuli kamala paniikki lämpimämpien vaatteiden suhteen, joten viime sunnuntaina käytiin ostaa päräyttämässä yksi 56 cm toppahaalri (oli suht edullinen, 15 ? Sokoksella), Travallen 62 cm toppapuku ja Reiman fleecehaalari 62 cm. lisäksi meillä on Travallen pussimallinen toppavaate (koko 62/68 cm) ja toki tuo äitiyspakkauksen haalari. Aloin vaan ajatella, miten turvatonta voi olla pitää ihan vastasyntynyttä vauvaa ylisuuressa toppapuvussa ja auton turvakaukalossa ja siksi kun edullisesti löytyi, ostin tuon ihan pienen toppahaalarin. Menkööt sitten vaikka vaan kerran, ei haittaa. Mulla on vähän sellainen kutina kuitenkin, että taidan ylipukea tuota vauvaa aluksi, ennenkuin oppii... :ashamed:

- Asrai ja Tiitiäinen rv39+4 -
 
Tääl olisi kanssa yksi jo valmis lähtemään Tyksiin synnyttää, mut voisin jo mennä ennen maanantaita vaikka Heti! Alkaa tää maha olee tiellä kun ei pysty itse mitään tekemään kenkien laitto yhtä tuskaa.

Shamandalie: Ootko Myllyn Prismasta katsonut toppapukua? Mä olen ja siellä ei ollut yhtään pieniä kokoja olisiko pienin ollut 68. Jos ei nyt ole tullut lisää kun pari viikkoa sitten yritin etsiä kaupoita pientä toppapukua ni kaikkialla oli pienimmät jo loppuneet :'(

Joku laittoi et pitäis vähentää herkkujen syönti ni vaavi vois uloskin tulla. Mut helpompi sanottu kun tehty mul on koko ajan nälkä ja herkut maistuu tosi hyviltä............... :LOL:
 
Ohhoijaa... Viikon päästä tähän aikaan pitäisi vauvan olla jo sylissä. Miten sen ajan saan kulumaan siihen asti? Kaikki mahdolliset valmistelut tehtynä... jos tänään vaikka opettelisi uusia tapoja taitella sideharsoista vaippoja.
Tilasin ainakin itse vaippoihin kuitu/riisipaperiarkkeja jostain netin kestovaippakaupasta. Missään "oikeissa" kaupassa en muista niitä nähneeni. Aika surkeat valikoimat kestovaippoja on muuten yhtään missään kaupoissa. Niitä popoliinin hirveän isoja ja tönkönoloisia aio-vaippoja on jossain myynnissä -ei oikein muuta.
Sain tänään postissa Changen imetysliivit-tuntuivat niin hyvältä, että ne olisi tahtonut jättää heti päälle-kun nämä kaikki vanhat kiristää :whistle: Kiltti myymälän täti lähetti ne minulle kotiin, kun kokoani ei ollut varastossa (75j).
Isäntä toi vauvalle Pariisin Galleries Lafayetistä pienen sinisen toppapuvun jo pari kuukautta sitten. itellä niin hienoja vaatteita ole ollenkaan kuin vauvalle tulee hankittua.. Jos täällä joku turkulainen miettii vielä puvun ostoa niin menkää siihen Myllyn ja Bauhausin vieressä olevaan Baby1-myymälään. Siellä ainakin oli ihan käsittämättömän söpöjä toppapukuja ja lämpöpusseja (n. 40e).
 
apa Meillä on nuilla isommilla ikäeroa 1v 8kk. Joka kerta tullut 2kk lisää eroa edelliseen =) Eli tokalla ja kolmennella ikäeroa 1v10kk ja nyt tulee tasan 2v. Viiettä ei taieta putkeen tehä :LOL: Mä oon alkanut aina heti oottaan seuraavaa ku oon imetyksen n. 1v iässä lopettanut ja menkat alkaneet. Eli on ollu elimistö aika koetuksella viimiset yli 6v.
Yritähän Apa levähellä että ne supistelut pysys vielä kurissa...

Hapikollakin synnytys jo kauheen lähellä =) Minä aattelin vielä sen kk:n oottaa :xmas:

Ja vielä toppapuvusta, meillä ei ole kenelläkään lapsella(vaikka 2 syntynyt talvella) ollut 68cm pienempää pukua ja ei ole siis tällekään. Musta tuo 68cm hyvä kun kuiteskin villavaatteet alle täytyy mennä. Ja musta toppapuku ei saakaan olla kovin nafti et lämmittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riikkuli:
Shamandalie: Tuleekohan meillä sit lähdön hetkellä ne neilikat ekana mieleen... :LOL: Mut olis se kyl huisia olla samaan aikaan synnyttämässä... Jos kumpaistakaan ei ensi viikolla kuulu, niin Tyksissä varmaan ollaan. :D ja älä huoli, mun mies on just tuollainen, kun hän keskittyy johonkin telkkariohjelmaan, hän olevinaan kuuntelee. Mutta jos kysyisin , ett mitä mä sanoin, niin luulisinpa, ett ei hän muistaisi...
Tulee tulee. :D Mitäs siinä sitten muuta mielessä ois... :whistle: Ja jos ei kukkaa ole, niin mut tunnistaa pitkästä pelottavan näköisestä (näin olen antanut itselleni kertoa...) miehestä ja kovaäänisestä pienestä tytöstä joka siellä sitten vierailee... :D

Jajepoo oli uteliaana ja innoissaan tänne tullut katsomaan onko lisää vauvauutisia... Pitäiskö antaa jollekin tehtäväksi tulla sitten tänne HETI kertomaan vauvauutiset kun niitä joskus tulee? Ei tarttis täällä sitten toisten miettiä et joo vai ei. :D Mä voisin antaa sen pestin siskolleni... ;) :LOL:

Maikka: totta, itse on tää tie valittu pienen lapsen ja ison mahan kanssa. :D Mäkin mietin ensin kauhulla et mitäs sitten kun noita ipanoita on kaks... Mut tulin siihen tulokseen, et siinä vaiheessa liikun taas huomattavasti ketterämmin kuin nyt. :LOL: Ja meillä neiti on välillä pahana ollessaan todennut olevansa "kuningas EI!". :LOL: Tais se kappale kerran telkussa tulla jossain ohjelmassa... :D

Voi apa... Voi kun pääsisit pian liikkeelle ilman että heti alkaa pikkuinen haluamaan ulos... :hug:

peppi: En myllyssä sitä pukua oo katellut, tossa Tampereentien rismassa pääasiassa käydään ja siinä ne kun on sopivasti matkan varrella et näkee ne väkisin... :whistle: Tosin viimeaikoina olen laittanut silmät kiinni ja kiltisti kävellyt reippaasti vauvanvaatteiden ohi. :D

Onko teidän masukeilla hikkaa? Mä en ainakaan muista et esikoisella ois ollu ollenkaan, mut Torsti tuntuu hikkaavan ainakin kerran päivässä. Tuntuu hassulle, ja pidempään jatkuessa alkaa jo ärsyttää kun tietää et kohta toinen taas pomppaa. :D
 
Hui.. nyt sitä alkaa jo pikkuhiljaa iskeä tajuntaan että ei tässä enää kauaa mene niin pitäs hoitaa omaa vauvaa ja ihan koko ajan... tähän asti tullu hoidettua muiden lapset ja vaan mietittyä omaa :) No eiköhän se siittä lähde sujumaan.

Kaveri jolla ois ollu la 8.12 synnytti sunnuntai-aamuna pojan, oli onneksi kaukaa viisas (edellisen kokemuksella) ja lähti suosiolla ajoissa tuonne sairaalan suuntaan. Viikon verran kerkesivät olla valmiustilassa ja etuaikaanhan tämäkin tuli.

Etelän reissu meni hyvin, autossa istuminen ei ollut ollenkaan niin tuskaisaa mitä etukäteen pelkäsin. Tulin sitten myös takaisin autokyydillä enkä junalla niinkuin aluksi mietin. Oli hyvät kelit ajella ja aikaa riittävästi. Jopa minun on vielä hyvä ajaa tuota isoa autoa kun omalla pikkuautolla ajaminen on alkanut olla jo aika tuskaista.

elättelen toivoa että voisin olla täällä kotona vielä kolme viikkoa, niin kauan kuin tuon miehen esikoinen on meillä. Sitten kun lähdetään häntä viemään takaisin kotiin vois jäädä sitten jo reissun päälle tuonne Rovaniemelle. Jos sitten ei tarttis kovin kauaa siellä odotella. Ja eihän sitä tiedä koskaan että tuleeko lähtö täältä jo aiemmin, toivon vaan niiiiin kovasti ettei tarttis supistustuskissaan ambulanssilla mennä ja pahimmillaan siellä autossa synnyttää...

Eilen kävin neuvolassa ja lääkärissä:

* rv 36+1
* Painoa +450g/vko eli tasoittunut siitä edellisestä pompsauksesta (joka tosin lähtikin jo tässä välissä, eli turvotusta taisi olla) Yhteensä tullut jo aivan liikaa :(
* Sf 35,5cm eli vain 0,5cm kasvu edellisestä
* Verenpaine oli noussut, 135/91 mutta se taitaa mennä reissuväsymyksen piikkiin. (Tultiin yöllä kotiin ja pääsin nukkumaan 2.30, neuvola klo 8.45 eli tuskin tuli levättyä niin kovasti tuossa välissä) Pitää käydä kontrollissa nyt tässä viikolla josko ois tasoittunut.
* Hemoglobiinia ei mitattu nyt kun oli viimeksi niin hyvä 138
* Pisu puhdas, onneksi
* :heart: 154
* Raivotarjonnassa edelleen, pää mennyt alemmas eikä "heilu" enää kunnolla
* Liikkeitä tuntuu mukavasti

Lääkärissä ei oikeastaan muuta tapahtunut kun juteltiin noista verensokereista joita pitää edelleen seurata ja Guarem-annosta nostaa. Jos ei nyt sillä ala pysymään kurissa, aletaan miettiä ateria-insuliinia. Pitää nyt tsempata sen ottamisessa, mulla mennyt maha niin ummelle siitä etten ole sitä ottanut ihan joka päivä :ashamed: Pitää vaan ahmia samaa tahtia luumuja jos auttais... Painonnousua hiukan moitiskeli, kyseli että mistähän luulen itse sen johtuvan kun on noin reippaasti tullut painoa (melkein 20kg). Sanoin no varmaan liiasta syömisestä ja liian vähäisestä liikkumisesta niinkuin onkin :ashamed:

Pinnasänky saatiin matkaan etelän reissulta, vielä kun sen joku kasaisi ja pesisi kaikki nuo tykötarpeet. Pesukone saa laulaa taas urakalla kun tuli shoppailtua vauvalle vaatteita sun muuta :)

Ja vielä lopuksi pakko mainita että viikon poissaolo on kyllä vaikuttanut tuohon meidän kissa-neitiin melkoisesti. Ei se ennen välittänyt niin sylissä olla kuin hetken, nyt se kulkee perässä koko ajan, makaa sylissä ja yötkin nukkuu taas meidän päällä. Meinaa vissiin että ette lähde minnekään ilman että hän huomaa kun on koko ajan kyljessä kiinni :)

Kengurumeiningille tsemppiä ja muillekin jotka ovat jo sairaalan suuntaan matkalla!

Ja onnea pulleropallerolle ja ulpulle jo kainaloon saaduista kääröistä!
 
Heips mammat!

Nyt on sitten sektioaika varattu, 4.12 on h-hetki! Ja sain tietää vihdoin vauvan sukupuolen, meille tulee toinen tyttö. Sitten on kaksi prinsessaa talossa. Ei millään malttais odottaa. Painoarvio oli tällä hetkellä 3,3kg. Jonkun verran on supistellut kipeesti,eihän sitä tiedä vaikka aikasemmin lähtö tulis. Kotiin ei saa jäädä hengailemaan jos yhtään supistelee kipeesti ja säännöllisesti.

Toppapuvusta ollut puhetta,meikä taitaa nyt sitten kipittää ostamaan vaaleanpunaisen toppapuvun,kokoa 62cm, jos löydän jostain.

tk & prinsessa 37+1
 
Heipparallaa!

Vitsi kun on kulahtanut olo.
Yllätin tossa itseni tuijottamasta seinää melkeen puolituntia, koko sen ajan ainoa ajatus joka päässä pyöri oli että pitäis pedatasänky,pitäispedata sänky, pedata, sänky, pitäis pedata, siis sänky, pit, pet,sänky.
Piti oikeen päätä ravistella ettei olis nykiny niin paljon.

Mut viime yö meni valvoessa.
Annattakoon mulle anteekis.
Mulle tulee yöllä semmonen olo, kun herää että tekis mieli sätkiä ihan sikana.
On semmoinen levoton olo.

:D

Kävin tossa lukemassa meijjän huhtikuun pinoa ja vitsime ollaan ihan hulluja oltu kaikki. :LOL:
Kunnon sekopää kerho.
Munkin elämän suurin sisältö oli koko kuukauden että kuinka kipeet tissit on ja jaksoin teille raportoida päivän tissitilanteen aina. Ja teitä kiinnosti! :LOL:
Ja Mauahtava mainitsi monta kertaa haisevansa persvaolle.

Yritin kopy-pastella tallentaa koneelle kaikki mun kirjoitukset, worksin asiakirjaan mutta hitto, kun ei anna, väittää että tiedosto on liian iso.
Toi on oikeesti niin hulvaton ketju että haluan sen muistoksi paperille, et voin sitten lueskella joskus mummelina. Tai näyttää Tirpalle,

Mullakin on pikkutoppapuku, lindeksistä semmonen valkoinen pussimallinen pöllö-puku. makso pari kymppiä ja menee varmaan tsägällä sen kaksi kk. Mut oi onnea kun se on niin piäni! :heart:

Kengurumeineinki on jo toimissa! Ihanata ja tsemppiä!

Ja emmaa, tervetuloa takaisin!

Painun, ja koitan ratkasta ton mun kopy-paste probleenin.

Roger that.

Tuitsu ja Tirppa rv 38 :heart:
 
Helkkari sentään...Taas yks täysin turha polikäynti takana. Mulla siis verenpainetta ja maksa-arvot koholla...Osui taas sama lekuri kuin viimeks, joka kuittasi maksa-arvojen nousun olankohautuksella :(
Neuvolassa terkka sanoi ett kyseessä jonkinasteinen hepatoosi vaikkei sappihapot olleetkaan ainakaan viimeks vielä kohonneet. Alkaa hermot palamaan kun viikot kuluu ja aina osuu kohdalle sama tyly lääkäri joka ei kommentoi mitään mihinkään :kieh: Maksa-arvoihinhan liittyy tuo kohtukuoleman riski 38 viikon jälkeen ett ei kauheesti enää naurata tää homma
:/
Pippa & tirri 35+6

Muoks. tulipa pirun sekava teksti, toivottavasti joku ymmärtää :)
 
:snotty: varovasti jo kurkin tänne teille joulukuisiin... tuolla marrasmahoissa olen ennen tätä aikaani viettänyt. Mulla laskettuaika 28.11, mutta MINKÄÄNLAISTA merkkiä synnytyksestä ei ole, joten yliajalle tässä valmistaudutaan kuten ekanki kanssa. Mulla siis ennestään 6v poika joka aikanaan syntyi viikolla 41+6. Mitäs muuta nyt teille kertoilisin ikää itsellä pian 27v ja Hyvinkäällä asutaan ja synnytetään... (sitten joskus) Hmm... onkos joulukuisissa muita Hyvinkääläisiä, marraskuisissa kun taisin olla ainut!
 
Heippa pitkästä aikaa! Paljon on tapahtunut täällä, mukavaa lukea kirjoituksia!

D-vitamiinia en syö.. ei ole neuvolassa puhuttu erikseen, enkä ole edes ajatellut. Syön niitä raskaus-multitabseja yhden päivässä. PITÄISKÖ D-vitamiinilisää ottaa?

Mun vatsan iho kyllä kiristää ja kutiaa. Välillä oikein erityisen paljon. Kai se vaan sitten sitä on, kun vauva liikkuu ja möyrii, ja sitten on nahka venymässä ja paukkumassa... Välillä tekee kyllä tosiaan ihan pahaa!

Lasketteko vauvan liikkeitä? Täällä neuvolassa vaan kysytään, että onko vauva muistanut liikkua. Mitään muuta ei ole puhuttu, joten en myöskään laske...

Perätilasta; täällä vauva on perätilassa. TYKSissä kävin äitiyspolilla, sanoivat että ei tule isoa vauvaa ja että kyl sun lantiosta mahtuu. Lääkäri sanoi vaan, että "koitan vähän miten hän täällä on" ja alkoi painella kovin ja koitti kääntää! Ei siis kysynyt multa mitään että koitetaanko kääntää. No, se ei onnistunut, hän sanoi, että kohtu on niin napakka että kääntäminen ei onnistu. Laittoivat varmuuden vuoksi mun lantioröntgeniin ja puhuivat (lääkäri ja kätilö ) alatiesynnytyksen puolesta, että turha sitä on pelätä. Olin ihan öönä, vaikka ajattelin etten haluaisi koittaa synnyttää alakautta perätilassa olevaa vauvaa... No lantioröntgenistä kuitenkin selvisi, ettei se ole mahdollinen. Olisin kyllä muutenkin sanonut etten yritä, kun viikonlopun asiaa mietin. Nyt kuitenkin vielä viikon kuluttua katsotaan josko vauva olis ittekseen kääntynyt. Jos ei ole, niin saan ajan sektioon, mutta jos on, niin sitten normaali alatiesynnytys. Jos varataan sektioaika, niin kun menemme sektioon, niin siinäkin vielä katsotaan ennen leikkausta että onko vauva kääntynyt. Jos on, niin sitten vain kotiin odottelemaan tavallista synnytystä. Näin ainakin siis TYKSissä näytetään toimivan.

Margaret 36+5
 
Unohdin vielä lisätä, että ton käännösyrityksen jälkeen olin jotekin kipeä seuraavan päivän ja ekaa kertaa oli kivuliaita supistuksia.. sellaisia menkkakipuja..

Ja kyllä mua jännittää synnytys paljon, pelottaakin. Toisaalta toivon, että se tapahtuisi pian, mutta toisaalta HUI-ei sittenkään vielä...!?
 
Vanessa tänne vaan joulunodottajiin mukaan jos siltä tuntuu =)
Meitä on jokunen hyvinkääläinen täällä, ja lisäks vissiin jokunen jotka synnyttää Hyvinkäällä, listaa kun vilkasee.

Taas oli jotkut saaneet tietää vauvalle syntymäpäivän, kivaa :xmas: Mulla meni esikoinen niin huolella yli, että en odota mitään tapahtuvaksi ennen laskettua aikaa. Sen jälkeen vasta alan hiljakseen toivoa :whistle: Jos kuitenkin pääsisi nyytin kanssa joulua viettämään!

Huomenna lääkärineuvola, jos sais hiukan kokoarviota samalla...

liplap 36+3
 
Heipat taas kaikille. Mulla ei ole alkanut viikko yhtään hyvin.
Kamala väsymys, masennus, ryydytys päällä koko ajan, itkettää, naurattaa, vit...ttaa, kaikkia vuoronperään.
Syykin selvisi tänään neuvolassa, eli turvotuksesta johtuu ainakin kolme ensimmäistä. Paino noussu vajaa viikossa +2200g.. :eek:

Tk82, kiva kuulla että sait sektioajan sovittua, nyt eikun sitä odottamaan. Sulla on päivä mun jälkeen.

Tuitsu, oli huvittavaa lukea huhtikuun juttuja. Mäkin siellä vielä vanhalla
nimellä.

Vanessa, Hyvinkäältä en ole mutta sinne synnyttämään menossa.
3.12 suunniteltuun sektioon.

Mitäpä tässä muuta, vauva oli muuten edelleen perätilassa,
vähän alkaa pelottaa että jos synnytys alkaisikin ennen sovittua
sektio aikaa, tuleeko silloin kiire ja paniikki, koska sitä mä viimeiseksi
toivon.

Porsche ja hevihevi tyttö 38+
 
Shamandalie: Meidän Pikku hikkaa melkein päivittäin :heart: Liittyyköhän se jotenkin hengittämisen harjoitteluun? Mä ainakin ajattelen niin :)

Tuitsu: MWAH hauska sun teksti, piristi päivää :D Voi ei, mä en edes uskalla mennä kurkkimaan huhtikuun pinoa - silloin mietittiin neuroottisena että kuoleeko vauva nyt kun join simaa ja oliko tikussa ylipäänsä viiva vai ei.... :ashamed: :D

Vanessa: Tervetuloa joukkoon :wave:

(.) Olen salaa ehkä vähän kade kaikille (oliko tk nyt viimeisimpänä?) jotka tietää jo vauvan syntymäpäivän - yritän itse asennoitua silleen että tää syntyy uutena vuotena, etten hötkyilisi turhia. Olisin jo ihan valmis tutustumaan Pikkuiseen, ja täytyy tunnustaa että odottavan aika alkaa todella olla pitkä! Vielä ei ihan pää hajoa, mutta sitten 40+ viikoista en mene takuuseen...

Mulle on tullut uusi vähän nolo vaiva...Jalat hikoaa niin että sukat on ihan nihkeät, ja sitten iho kuivuu ja kutisee! Ällöä :$ Onko jollain muulla samanlaista, vai onko tää mun ihan oma juttu? Täytyy kysyä torstaina neuvolassa että onko ihan normaalia.
 
http://www.perhepuoti.fi/product_info.php?cPath=79_100&products_id=442 tuossa linkki sivulle josta tilasin poplino liinoja.
on muuten samoja kuin riisipaperit mutta nuita voi pestä koneessa jos pelkkä pissa tullu mutta riisipaperit on KERTAKÄYTTÖ tavaraa....ja tuttava sanoi että riisipaperista jää kuulemma märkä pylly lapselle ettei pissa pääse kunnolla imeytyyn paperista läpi...nuo poplinot on minusta kyllä ollu hyviä.nyt kun pesin ne ekaa kertaa yhen erän niin tuntu että sen jälkeen on ehkä huonimmin tuo pissa menny siittä paperista läpi mutta oon sitte testannu etta taitan pippelin kohalta sen paperin pois että jääki vaan takapuolen alle se,niin minuä oon kyllä tykänny nuista!
mutta pönttöön niitä eikä riisipapereita kannata eikä vissiin jätelaitoksen mukaan saakkaan laittaa että oon sitte heittäny ne ulko-ovesta ulos jossa tyttöjen yövaipat on pois sisältä haisemasta.... :x
päivä menny aivan "puolivaloilla".supisteli 9-10 illalla iha kunnolla ja taas 11-12 ja 12 jälkee piti kömpiä veskiin että KAUHEE sontahätä :whistle: no mittää ei kuiteskaa tullu ja painontunne jatku ja selkää poltteli niin herätin miehen ja käytiin synnärillä katsastaan tilanne...2-5 min välein tuli suppareita mutta olivat lyhkäsiä aina...sormelle oli reitti auennu ja kanavaa oli jälellä eli synnytys ei onneksi ollu vielä lähteny käyntiin mutta vauvan sydänäänet oli sitte sen verta tasasta että pitivät sydänkäyrällä tunteroisen seurannassa, jonka jälkeen päästiin kotia :D nyt ollu olo kun vaappuvalla ankalla :ashamed: painaa tuonne paksusuoleen jonnekki kun koko ajan olo et pitäs päästä sonnalle :x mut huomenna nla lääkäri niin näkkee mitä taas taphtunu viime öisestä...
enkulille ja hänen miehelle lämmmin osanotto!ei ehtiny pappa nähä pientä.
ja kengurumeininkioot ollu koko päivän mielessä! ;) jospa jo nyytti ois kainalossa! :heart:
 
Hei taas!

Vanessalle tervetuloa!! :wave:

enkulille osanotto ja :hug:

Tracy: täälläki hikoillaan, ei kuitenkaa jalat vaan kainalot. Ihan on paita märkänä kainaloista joka päivä ja se ei oo mulle tyypillistä ollenkaa..

Shamandalie: jorma ainaski hikottelee pari kolme kertaa päivässä, pitkään ja hartaasti. Ja se on jotenki rasittavaaki vaikkaki hassua tietty kans :D

Tuitsu: voi mä muistan sen persvaon hajun, hyi helvetti.. :kieh: Kävin kans tuos taannoin niitä juttuja lukemas ja nauroin vetet silmis.. Stanan sekopäät.. :LOL:

Täällä ainaki vähä pelottaa tulevaisuus vauvan ja tuon kakkosen kans. Esikko osaa olla jo fiksusti ja ymmärtää että vauva vie aikaa, vaikka tarvii tietenki haleja ym ihan yhtä lailla. Mutta tuo kakkonen on niiiin äitin tyttö nyt et en tiä mihin täs joudutaan.

Kukas olikaa kans sellanen joka ois vapaaehtoisesti lähdös sairaalasta sit synnytyksen jälkeen lyhyellä hoitoajalla? Minkälaisia mielipiteitä ootte muilta ihmisiltä siihen saanu? Ku mulle on tullu sellastaki kommenttia ihan lähipiiristä et ei kuulemma oo hyvä idea :eek: Joo en tiä miksi porukka epäilee mut ite oon päätökseni tehny ja mies tietenki kans samaa mieltä joten jätän toisten arvostelut omaan arvoonsa.. Asia mietitään tietenki sit uusista jos vauvalla ei kaikki oo ok.. Haluan vain et nää mun lähimmät rakkaat on mun lähellä enkä tosiaankaa tykkää maata sairaalas ja luulenpa et kotona saan levättyä huomattavasti enemmän ku sairaalas. Noh tilanne katotaan sitte ku se on ajankohtainen, eli toivottavasti pian.. :D

ei täältä sen kummempaa..
:wave:
 
Niin se piti sanoo viel et tänne tulee nyt ihan sairaan tiiviiseen tahtiin juttua että pahoittelen jo etukäteen jos joku tuntee olonsa sellaiseksi ettei hänen juttujaan kommata tms.. Eipä noita munkaa löpinöitä kukaa sen kummemmin kommaa mut tiedän et joku ne ainaki lukee niinku itekki luen joka tekstin. =)
 

Yhteistyössä