JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Täällähän ollaan oltu juttu tuulella. Itsekin aikonut jo monesti kirjoittaa mut aina tullut jotain muuta.

Maanantaina kävin siel äpolilla synnytystapa ja kokoarviossa. Oli muuten tosi epämiellyttävä tuo lantion tutkiminen, onneks ei kestäny ku hetken. Ihan normaalisti alakautta pitäis pystyä synnyttämään. Vauvan kokoarvio 38+3 oli 3,2 kiloa. Että sellanen keskikokoinen pitäis olla. Ultralla tehtiin joten ei niin tarkka, mutta toivottavasti jotain tuonne suuntaan. Joku erikoistuva lääkäri oli siinä mukana ja halusi harjoitella ultrausta ja sai vauvan kooksi 3,7 kiloa. No mä luotan kuitenki siihen lääkäriin enemmän ja heti ne huomas et joku mittta oli otettu pikkusen väärästä kohdasta. Muuten kaikki ok, kohdun suu pehmeä ja sormelle auki, kaulaa sen 3 cm mitä ennenkin. Käyrällä pötköttelin hetken ja siinä kaikki ok. Verenapainekin oli ihmeen hyvä, mietin vaan et vaikuttiko kun makuultaan mittasi.

Parina yönä nyt heräillyt supistuksiin/kipuihin jotka kestäneeet vain hetken. Päivällä ei juurikaan mitään, muutama supistus ja nekään ei kovin kipeitä. Epäilenpä että hetki sitten lähti se limatulppa. Tuli sellasta rusehtavaa limaa ja sit vessassa käydessä holahti klöntti pyttyyn. Ja vieläkin vähän pyyhkiessä ja pikkuhousunsuojaan tulee rusehtavaa. Voisiko siis olla limatulppa vai jotain muuta? Kuka tietää? Alkaa hiukan jänskättää joko lähtö on lähellä. Aika näyttää.

Mahanympärystä
kyseltiin, oli huimat 115 ku just kokeilin. Sf mitta viimeksi neuvolassa 34. Onhan tää vatsa aikas iso.

Ultratessa lääkäri kysyi tiedetäänkö kumpi tulossa ja sanoin et pojaksi on sanottu niin tuumasi vaan että ei tämä muuttunutkaan ole. Eli alkaiskohan pikku hiljaa luottamaan et poika se on.

Täälläkin pikkuinen hikkailee päivittäin ja just aina sillon ku käyn nukkumaan ja se ei tahdo loppuakaan millään =)

Hiki virtaa täälläkin. Tuntuu että aina on kuuma ja paita märkänä vaikka vaan istuis saati sitten jos jotain koittaa hommailla.

Taidan taas kirjoitella niin pitkästi että kukaan ei jaksa edes lukea. :D

Hyviä vointeja kaikille!

Snoukku



 
tk82: Eipä enää pitkä aika ennen kuin saatte vauvan syliin. :heart: Voi kun itelläkin ois noinkin lähellä se jo... =)

pippa: Ärsyttää sun puolesta... Miten voi sitten vielä olla niin huono tuuri et on vielä sama lääkäri kahdella eri käynnillä... :headwall: Mä oisin varmaan sanonut aikaa varatessani etten sitten halua sille tietylle lääkärille.. :whistle:

Margaret: mä en laske vauvan liikkeitä, jos ihan normaali päivä on. Eilen oli hiukan hiljaisempaa, niin keskityin siihen et tuntuuko liikkeet mutta empä niitä laskenut... Mullekaan mitään koskaan niiden laskemisesta oo sanottu, neuvolassa aina vaan kysytty että liikkuuko. :)

Porsche: :hug: Toivottavasti on jo parempi mieli. :)

Tracy: En tiiä onko hikalla ja hengitysharjoituksilla yhteyttä, mut ärsyttävälle se kuitenkin tuntuu. :D Sisko naureskeli, et ahneella on tietynlainen loppu, kun ahneena pitää litkiä sitä missä itse kelluu, eihän siitä saa kuin hikan... :whistle: ;)

vanessa tervetuloa. :wave:

polka: Älä ala miettiä sen kummemmin sun kaverin tai kenenkään muiden kertomuksia synnytyksen kestosta... Mun kaveri sai toisen lapsensa pari kk ennen kuin meidän esikoinen syntyi, ja hän selvitti täytenä totena (no, itellä toisinaan onneks suodatin toimii ;)) että kauankohan mulla mahtaa synnytys kestää, kun hän synnytti toista jotain 17h. Ei meinannut uskoa kun kerroin että mulla kesti vajaa 6h. Sitten seuraavaksi piti pelätä kamalaa vauvarokkoa, joka tulee kaikille, samoin kuin koliikki. Meillä ei kumpaakaan... Mutta niiden jälkeen hän alkoi kertoa, kuinka jokainen pieni sairastaa korvakierteen... Meillä ei 2,5 vuoteen ainuttakaan korvatulehdusta.. :whistle: Että että... Yritän siis sanoa et jokaisella on omanlainen se synnytys, ja kaikki kokee sen eri tavalla. Tämä samainen kaveri mua koitti kai pelotella, kun hän oli miehelleen suuttunut kun tämä ei joudu kokemaan kipua, ja että puudutuksesta huolimatta ei meinannut selvitä järjissään kivuista ym ym... Mutta joo, ei se (mun mielestä) oo sellasta kuin elokuvissa, et pitää roikkua isännän kraiveleissa ja huutaa suoraa huutoa. :D (Katsotaan sitten kun toinen on synytyt et kuinka kävi ;))

Apa: jos tuo hikka ja hiusjuttu pitää paikkansa, meille on sitten tulossa peikko. :D Esikoinen ei meinaan hikkaillut, ja oli niin paksu ja pikimusta tukka ettei tosikaan. :D Saas nähä mikä kummajainen tuolla masussa majailee... :LOL:

Asrai: :eek: Pystyn jotenkuten kuvittelemaan sun säikähdyksen. :eek: Ensin kun on selvinnyt postin paketista niin seuraavalla jo säikytellään... :whistle: vauvan vaatteista: mä oon koittanut katella sellaisia neutraaleja, paitsi sitten ne mitä on esikoisella ollut niin niissä on melko punavoittoista... Mut ite tykkään kans värikkäistä, ja ei niin haittaa vaikka kuitissa lukis poikien vaate... :whistle: Itseasiassa nykyäänkin käyn tytölle katsomassa vaatteita myös poikien puolelta, tyttöjen puolella mun mielestä jo tuollaiselle 2 veelle on ihan liian aikuismaisia vaatteita... Ja vauvan vaatteiden kohdalla katon eka sitä käytännöllisyyttä, sit alan miettiä miellyttääkö väri. ;)

Maukkiksen mahanympärysgalluppiin osallistun lukemalla 142cm... :ashamed: Enkä yhtään muista mitä se viimeks oli...

( . ): Tänään tuntu taas enemmän suppareita kuin aikaisemmin... Piti ihan matkalla väliin pysähtyä et helpottaa... Ja kivuttomia on nyt ollut jo jonku päivän useampaan otteeseen, mut tänään nyt tuntui jo pikkasen nipistävältä kävellessä... Toisaalta en vielä haluis et alkaa kovasti kipeytymään, kun tiedä sitten kuinka nopeasti tulee lähtö... Perjantaina tosiaan pitäs kouluun päästä kokeeseen... Esikoisestakaan ei ennakoivia suppareita just ollut, että ne alkoi sitten samana päivänä yliaikaiskontrollin jälkeen ja illalla sit neiti syntyi... Kun ei sitten tiiä et meneekö toinen synnytys hitaammin vai vielä nopeammin... No mutta jos perjantai iltapäivään malttais odottaa niin se ois hyvä. :D

Huomenna neuvolaan, ja hyvä niin... On alkanut olla nilkat turvoksissa (eilen ihan huipussaan) ja kutinaakin on (tiedä sit onko allergiaa vai mitä...) et katotaan sitten mitä sanoo paineet ja pissa... Mut nyt taas muihin hommiin, ainakin hetkeks... :)

Shamandalie ja Torsti 37+2 :heart:
 
Shamandalie, Tuo käytännöllisyys varmaan pitäis mulla olla ekana ohjenuorana :D Huomaan, että oon todennäköisesti ostellu paljonkin sellaisia vaatteita, joille tuskin tulee hirveän kovaa käyttöä :ashamed:
 
Heippa!

Terveisiä neuvolasta! Kaikki oikein hyvin oli. Lääkäri tuumas että vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt, mutta ettei nyt ihan viikon sisään synnytetä ;) Kohdunkaulaa oli 2cm jäljellä ja ulkosuu auki, sisäsuu vielä visusti kiinni. Sydän muksulla jyskäs n. 140 ja sf-mitta oli 34cm. Tuo mitta oli nyt sentin pienempi kuin 2 viikkoa sitten, lääkärin mukaan johtuu laskeutumisesta tai eri mittaajasta. Nyt sitten ravataankin viikon välein syynissä, sain ajat jo rv40+5 asti =) Olis se kiva jos ei tarttis sinne asti kärvistellä, mutta aika näyttää. Minkäänlaista painoarviota en ole saanut, se vähän kummastuttaa. Varsinkin kun esikoisesta ravasin äitipolilla monta viikkoa kasvuseurannassa. Ja samallailla mulla sokereissa on häikkää nytkin...

Hula: Ok, eli tuskin siis tunnetaan. Itse olen täältä kotoisin, tosin välillä asuin vuosia muualla ja nyt taas täällä viimeiset 4 vuotta. Saas nähdä jos sitten synnärillä tavataan ;)

Mahanympärysgalluppiin en pysty osallistumaan, meillä on tällä hetkellä vaan sellanen puinen mittakeppi, se ei oikein taivu pallon ympäri :p
 
Schätzchen: Mulla on just semmoinen olo varsinkin kävellessä, ett kalvot puhkee just, kun varmaan pikkuinen tunkee päätään ihan niin alas kun vaan voi... =)

Asrai: Mä tykkään kanssa uusretrovaatteista ja värikkäistä vaatteista. ne on ihanii... :D

Täällä kanssa vauvalla ihan hirvee hikka monta kertaa päivässä. Yleensä se tulee sattumalta just silloin, kun mä olen syönyt tai juonuit jotain... Sitten se hikka tuntuu tuolla takapuolessa asti...

(.) aamulla herätessä ja vessassa käydessä jäi pari tippaa kirkasta verta paperiin... Sen jälkeen tullut paljon valkkarivuotoa... osaisko joku sanoa, ett täytyykö mun olla huolissaan ja soittaa äippäpolille? Ei hajuakaan mistä veri tuli, mutta ei ole tullut enää ja vaan pari tippaa... Sen jälkeen ihan pikkuisen poltti alaselkää, mutta ei mitään suppareita ole tullut ja olo on ok, joskin sairaan väsynyt huonosti nukutun yön jälkeen... |O Kiitos, jos jollain havaintoa asiasta... Vauva kyllä liikkuu, mutta alkoi huolestuttamaan... Muuten ei kummoisempia... Siivota pitäis, mutta kun ei millään jaksais... |O

Riikkuli 37+3
 
Olen kanssa haaveillut kaikista ruoista ja juomista joita saa synnytyksen jälkeen syödä. On isännän kanssa jo sovittu pieni lista herkuista joita tuo synnärille. Onhan niitä joitain ruokia joita ei imetysaikanakaan saa syödä. Ainakin merivelä (sushi) on kielletty myöheminkin.
Margaretille: Minusta oli kanssa ihan uskomatonta se Tyksin mainoskampanja, jota pitivät perätilaisen vauvan alatiesynnytyksen puolesta. Ei todella ollut puolueetonta tietoa, kun alatiesynnytyksen riskeistä ei puhuttu mitään.
Nyt tulee viimemetreillä kaikenlaista hullutusta mieleen. Mitä jos se vauva olisikin kääntynyt (vaikka pää tuntunee selvästi ylhäällä )? Menisi tiistaina kauhean jännittyneenä sinne leikkaukseen ja sanoisivatkin sitten siellä, että raivotarjonnassa on- Mene kotiin siitä! Olen jopa miettinyt meneväni yksityiselle ultraan tarkistamaan tilannetta. Ihan tyhmää tietysti...
 
Tuo Apan mainitsema hikkailun ja hiusten kasvun liittyminen toisiinsa oli loistava :LOL: . Toivottavasti se pitää paikkaansa, koska täälläkin hikkaa on pikkuisella useamman kerran päivässä ja kun mies ja minä ollaan oltu lähes kaljuja syntyessämme, niin sellainen vahvahiuksinen olisi oikein tervetullut :heart: . Huhtikuun ja muiden alkukuukausin paniikkiketjuissa, (joita en edelleenkään uskalla edes vilkaista) toivottiin hartaasti, että vauva olisi terve ja nyt sitten aletaan esittämään jo ulkonäkövaatimuksiakin :LOL: .
No ei sentään. Edelleenkin: kunhan vain olisi terve.

Kauhea tuo äitiliinin linkittämä Joensuun kolari :'( . Toivottavasti äiti ja vauva selvisivät säikähdyksellä.

Toivottavasti Riikkulin verenvuoto ei ollut mitään ikävää. Kannattaahan sun oman mielenrauhasi takia soittaa äitipolille. Eihän siinä ainakaan mitään häviä. Jos sulla alkaakin olla tosi kyseessä :D ...
 
Voi Apa: Mä himoitsen kans samaista mansikkalimesiideriä. Varsinki kun kattoo BB:tä, niin tulee vesi kielelle ku niillä on aina juhlajuomana sitä... :p

Asrai: Mä tykkään myös ihan älyttömästi Lindeksin vauvan vaatteista, just niistä uusretroista ja sit tutalla on muutamia kivoja hieman retrompia vaatteita. Ostin just sellaset ruskeet puolipotkarit ja podin, jossa on oransseja hirven kuvia!

Hikkagalluppi: Vähintään kerran päivässä hikataan massussa ja kestää välillä todella pitkään... Joskus tosi rassaavaa!

Oma (.): Tänään oli lääkärineuvola ja uutiset oli just sellasia kun luulinkin. Elikkä ei ollut vauva laskenut ollenkaan, eikä kiinnittynyt. Kohdunsuulla ei mitään muutoksia, on siis edelleen kiinni, kova ja kaulaa se 3 cm jäljellä... On kuulemma käsituntumaan erittäin iso viikkoihin nähden -> äippäpolille kahden viikon sisällä kokoarvioon ja lääkäri veikkaili, että ei anneta yli lasketunajan mennä. Elikkäs toisaalta uutinen oli hyvä, koska yliaikaisuus hirvittää mua, mutta sit taas käynnistämisen mahdollisuuskin tuntuu jotenki kammpttavalta...

Muuten oli kaikki tosi hyvin.
Verenpaine 114/70
Pisut ok
SF 36 (Osaksi tämäkin jo viittaisi, että vauva on iso..)
Syke 140
Turvotus +
Paino 1kg/vko (Ja tässä myös lisäsyy kokoarvion tarpeesta..)

D-vitamiinista: Mun käskettiin neuvolassa jo aloittamaan lokakuun alussa ja pitäis jatkaa maaliskuun loppuun. Syön raskausmultitabseja 2 päivässä...

Minky 36+0
 
Mä mietin tota sf-mittaa, mulla mennyt se koko ajan ihan yläkäyrällä. Viimenen mittaus 36+2 oli 35. Kuitenkin vauva arvioitiin 31 viikolla normaalia pienemmäks. Ja mulle sano neuvolantäti, että sf-mitta ei niinkään kerro vauvan koosta vaan lähinnä siitä kasvaako tasasesti. Ite oon pieni kokonen ja pelottaakin jos vauva kasvas kauheen isoks. Mutta ei ainakaan lääkäri viime viikolla sanonu, että vaikuttas isolta. Mulla on huomenna neuvola niin täytyy kysyä siltä terveydenhoitajalta. Eiköhän ne kokeneemmat osaa käsikopelolla jonkinlaisen arvion antaa?
 
MÄ EN KESTÄ! |O Jos oisin tän tienny, en ois sairaslomalle jääny... Kelasta tuli nyt et 1.10 alkaen on opintotuki peruttu ja peritään takas, ja et pitää hakea sairaspäivärahaa. |O Ja niin tätä mä pelkäsin, et menee taas ihme paperihommaks tää juttu, ja koulussa opo sanoi ettei mee kun ei niin lyhyestä sairaslomasta tarvii mitään ilmoittaa... |O

Mä inhoon tätä kelan kanssa painimista, tästä ei tuu taas ei niin yhtään mitään... :'( :'( Eihän mulle sit äippäpäivärahasta jää ku n. 100e jos ne siitä sen nyt perii pois! :headwall: Voi kun ois ollu fiksu ja siirtänyt tätä lapsen hankintaa et ois päässy koko kelasta eroon ennen opintojen puolesta... :'(
 
Shamandalie lisäystä vielä,eli jos saat nyt takautuvasti sairaspäivärahaa niin niillähän saa maksettu sen opintotuen takasin? Sairaspäivärahassa on 9 päivää omavastuu. Sitähän maksetaan myös lauantailta,ihan niinkuin äippärahaa. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tk82:
Shamandalie älä murehdi,ei ne vie sun kaikkia äippärahoja,voit maksaa vaikka 10e kuussa takas kelalle. Kunhan vaan sopii niitten kanssa. Mä olen joskus maksanut asumistukia takas 10e/kk.
No joo, niinhän se varmasti on... Sopimuksesta kiinni... :) Ketuttaa kuitenkin silti kun taas varmana tietona sanottiin ettei vaikuta sairasloma, kun kuitenkin kouluhommia on sairaslomallakin... Sit ihmettelin et miks pitäs olla sairaslomalla , mut ei voi katsoo et oisin paikalla kun muu ryhmä harjoittelussa... :headwall:

Kiitos tk82 lohdutuksesta... :flower: :hug: :D Eiköhän tää tästä... :whistle:
 
Mauahtavaa : täällä on kans oltu paljon vaisumpia jo parikin päivää, liikkuu kyllä, mutta aivan erilailla kuin ennen.Välillä jo huolestuu, mutta kai sillä on kaikki kunnossa kun kuitenkin liikkuu.Tuuthan kertoon mitä neuvolassa olivat mieltä?

Kuka se voivotteli hikijaloista? Täältä löytyy yks semmonen lisää, sukat on koko ajan ihan märät ja muutenkin hiki virtaa ja mulla ei ole ikinä ennen hiki haissut mutta nyt haisen koko ajan hielle, pikkusen inhottava käydä missään kun ei tarvi ku pikku matka kävellä niin hiki haisee.

Täällä on kans vkl synttäreiden viettoa neidillä, maanantaina vasta on sitten 2 v pulkassa.

Mahaympärys on nyt jotain 117cm samaa luokkaa kuin esikoiseltakin viimisiltä viikoilta.

Tuosta vauvan isosta koosta: mulla kans vähän huolettaa, että minkä kokoinen on tulossa kun esikko synty 2 viikkoa ennen ja oli lähemmäs 4kg. Neuvolassakin asiasta sanoin niin lohdutteli vaan että kyllä äitille annetaan sen kokoinen vauva kuin mitä pystyy synnyttämään
:headwall:

Hei muuten meinaatteko antaa isommille jotain lahjaa kun tulevat laitoksellle vauvaa katsomaan? Ja mitä olette aikoneet antaa?
Minä ajattelin jotain ostaa, mutta pitää nyt ensin katsoa mitä nuista synttäri paketeista tulee.

Niin joo D-vitamiinista piti sanoa, että mulle neuvolassa sanottiin heti eka käynillä että kannattee alkaa syömään sen takia kun olin vasta imetyksen lopettanu ja olenkin niitä syönnyt ainakun olen muistanut.

Äitiliini: meillä on samanlainen nallekarva puku kuin teillä, siinä esikkoa kuljetettiin suurimmaks osaks ja hyvin tarkeni, kun oli muuta lämmikettä rattaissa.

Meninkäinenkö ihasteli minun raidoitusta, tuossa ei edes näytä kovin pahalta edestäpäin otetussa kuvassa näkyy vielä pahemmin ja nuita on kyllä tosiaan aivan älyttömästi, mutta hyvän asian puolesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tk82:
Shamandalie lisäystä vielä,eli jos saat nyt takautuvasti sairaspäivärahaa niin niillähän saa maksettu sen opintotuen takasin? Sairaspäivärahassa on 9 päivää omavastuu. Sitähän maksetaan myös lauantailta,ihan niinkuin äippärahaa. :hug:
Eipä mulla paljon enempää sitä sairaslomaa ollut, et saas nähä kuinka käy... No, täytän noi paperit ja kai ne sieltä sit ilmoittaa et miten käy... Vielä kun löytäis sen sairaslomatodistuksen jostain, kun sain sen ennen muuttoa... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuliina:
Hei muuten meinaatteko antaa isommille jotain lahjaa kun tulevat laitoksellle vauvaa katsomaan? Ja mitä olette aikoneet antaa?
Minä ajattelin jotain ostaa, mutta pitää nyt ensin katsoa mitä nuista synttäri paketeista tulee.
Mä en aio laitoksella mitään antaa, kun olen mun vanhempien luo kerännyt sekä isyys- että sisaruspakkauksen jonka saavat sieltä sitten hakea kun vauva on syntynyt. Saavat sitten kotona keskenään sitä penkoa. :)
 
Sympatiani sulle Shamandalie - oon 2 vuotta jo maksellut Kelalle opintotukia takaisin... Täytyyhän opiskelijaa rankaista siitä, että haluaa opintojen ohella myös kerryttää työkokemusta :headwall: .

Mahaympärys
oli äsken 116 cm. Odotin jotain kolminkertaista lukemaa B) .

Edessä ilta yksin kotona :/ . Tylsää... Kun ensin on päivänkin yksin, niin illaksi jo kaipais jotain virikettä :headwall: .
 
margaret sen takia tuota alatiesynnytystä yrittivät markkinoida kun sektio maksaa sairaalalle 5 * enemmän kuin alatiehomma. Sektioon ilman muuta jos perätilassa.

enkuli kiitti käsisuihkuvinkistä! mun taidoilla ja tuurilla kuitenkin koko vessanpytty on vauvankakassa sen jälkeen kun alan suihkimaan kovalla paineella niitä kestovaippoja :LOL:

maukkis en oo laskenu liikkeitä erikseen mut tänään ollut hiljaista ja ne hiljaset päivät on aika pelottavia. hiljaisuus onneksi loppu äsken kun join kuumaa glögiä, alkoi myllääminen.

asrai kauhee posteljooni, mä pelästyin eilen tavallista postinkantajaa ilman haastelappuakin, toi meille tavallisen yllätyspaketin jota siis en osannu odottaa ja ei meidän ovikello aamulla yleensä soi. ei kyllä illallakaan. ovisilmästä sitten paniikissa kurkin kuka meille oikein änkee ;)
 
Shamandalielle kanssa iso :hug: , täältä, harmittaa ihan sun puolesta kun rohmutaan viimeisetkin tuet. Tosi inhottavaa toimintaa Kelalta.

Mauahtavaa olet varmasti turhaan huolissasi. On varmaan Jorma
asettunut lähtökuoppiinsa, niinhän ne sanoo että liikkeet vähenee silloin
hiukan, tai niitä ei enää niin tunne kun vauva on niin alhaalla.

Mulla on ollu samanlainen päivä kun Schätzenillä, aamulla nousin puoli kymmenen, luin hesarin ja join kahvit sen jälkeen katoin hetken leffaa, menin takasin sänkyyn ja nousin äskettäin ylös.
Illaksi toivoisi jotakin sirkushuveja, mielellään jos joku toinen mulle vielä järkkäis. :D

Toi sisaruspakkaus, on hyvä! Mitä Shamandalie ja muut ootte sinne
laittaneet? Mä voisin ostaa jotakin kivaa tytöille ja antaisin sen sitten
kun tulevat sairaalaan katsomaan.

Missäs muuten on Pipare? Vai onko mulla mennyt ohi jokin??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
Shamandalielle kanssa iso :hug: , täältä, harmittaa ihan sun puolesta kun rohmutaan viimeisetkin tuet. Tosi inhottavaa toimintaa Kelalta.


Toi sisaruspakkaus, on hyvä! Mitä Shamandalie ja muut ootte sinne
laittaneet? Mä voisin ostaa jotakin kivaa tytöille ja antaisin sen sitten
kun tulevat sairaalaan katsomaan.
Kiitos, samoin kiitos Schätzchen. :flower: Te ootte täällä kyllä ihan huippuja. :D Miehellekin jo soitin ja itkin, ja tämä vaan tyynesti et mitäs siinä, palautat pikkuhiljaa muista tuista. :headwall: Joojoo, se ei ollu se pointti... :whistle:

Mulla on tytölle pakkauksessa vaikka mitä. :D Siellä on vetoketjukoriste tytön nimellä, t-paita jossa lukee "isosisko", kirja "vallaton vauva tulee kotiin" (tai joku tollanen), muumi puuhapaketti (sis. vesivärejä, kyniä, sakset, värityskuvia...), nukelle rattaat ja jotain muutakin vielä muistaakseni... (En pääse tarkastamaan kun se on mun vanhempien luona piilossa ;)). Ja sitten ajattelin vielä tässä joku päivä kirjoittaa sinne pienen saatekirjeen jonka mies saa sitten lukea ja selostaa neidille. ;)
 

Yhteistyössä