JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

Voi että rakenneultrat vaan lähenee itse kullakin. Tsemppiä teille jotka olette lähipäivinä menossa. Joku oli jo käynytkin ja kuulemma tyttöä odotatte. Oikein kovasti onnea :flower: (sori kun aina unohdan nikit :ashamed: )
Menninkäiselle tsemppiä vaikeaan tilanteesee :hug:

Rautalääkkeistä oli puhe. En mäkään neuvolasta mitään purkkia saanu vaan vihkosen että ostappa noita. No niitä Obsidan fe:tä ostin ja söin viikon verran mutta vatsa tuli niin kipeeksi että ne piti lopettaa. Nyt on syöny tippoja jotain Fe alkusta, en muista nimee ja en jaksa mennä kattoon, mut niistä ei tule vatsa kipeeksi. Vatsa on kyllä kovalla.

Pari päivää sitten tiikeristä ei tuntunu mitään liikkeitä ja kerkesin jo melkein huolestuu mutta nyt eilen ja tänään on ollut kauhee myllerrys päällä. Mies innoissaan jo että anna mä kokeilen vatsan päältä mut eihän se vielä tunnu. Ihanaa kun toinen niin innoissaan liikkeistä vaikka ei niitä tunnekkaan.

Äitiyspakkauksen meinataan mekin ottaa. Mä olen antanut suurimman osan esikoisen äitiyspakkauksen vaatteista eteenpäin. Ja vaikka noita vauvan vaatteita on aika paljon niin kyllä mä silti sen pakkauksen halua.

Nyt kun toista odottaa niin olisi se sukupuoli kiva tietää. Esikoista odottaessa se ei niin ollu mielessä kun kaikki vaatteet piti kuitenkin hankkia mutta nyt kun on tyttöjen vaatteita kaappi pullollaan niin olis kiva tietää kumpi tulee. Tietää sit vähän että tartteeko ostaa sinisiä bodeja vai kelpaako esikoisen.

Mulle muuten töissä on moni sanonut että mä säteilen ja että huomaa et olen raskaana. Kuulemma silmät oikein säihkyy. Ihan kiva kuulla että en näytä ihan raihnaselta :D

Ihania masukuvia ootte taas laittanut. Hurjaa!!! Ollaan jo puolessavälissä :eek: :eek:
 
Menninkäiselle jaksamista ja iso :hug:

Täällä joutuu ite kustantamaan rautatabunsa, esikkoa oottaessa ekan nappisatsin tarjos neuvola. Obsidania pitäis nyt koittaa syödä jos vatsa sen kestää..

Laskin tuon 154 päivää hommelin ja sehän on 22 viikkoa eix jeh? 22*7=154. En tiedä mistä sain päähäni et 24 viikkoa. Noh rahana otan avustuksen joka tapauksessa että saan hankkia sisarusrattaat. Muuta onkin jo ennestään liiankin kanssa ja varmasti vielä vaatetta ja muuta kertyy lisääkin jos sukupuoli selviää.

UMMALI: Mulle tuumas tänään kaupassa yx vanha tuttu että oonpa väsyneen ja kärsineen näköinen. :kieh: Ei paljon säteile tää mamma.

Joo tulin vaan tähän koneelle mässäämään kaksi valtavaa sämpylää ja pakko oli taas kirjoitella. Eipä uutta siis.

:wave:
 
ulkoiltua tulee meilläkin ihan koirien takia, sateinen metsä on ihana paikka kun ei välttämättä ole paljon muita (paitsi toisia koiran kusettajia) ja kiva katsoa kun koissut painelee onnessaan.
Urheilemaan tekisi mieli mutta ei anna tuo selkä myöten, pitäisi kai opetella uimaan tai jotain. Siis osaan mä uida mutten sillai "oikein", pienenäkin sukeltelin mieluummin kuin uin allasta päästä päähän, tylsän tuntuista. Täytyy koittaa uusiksi.

Ai supistuksia on jo nyt? Niitäköhän ne sitten on kun mutamana aamuna on kohtu tuntunut ihan ylihyvin, pömpöttää makoillessa tosi korkealla ja on ihan kova. Jaa jaa...

Liikkeitä meillä on nyt tuntunut selvemmin pari pv (pari kertaa aiemmin joku kumma muljahdus josta ei voinut olla varma, nyt kun enemmän, voin jo väittää liikkeeksi) tai siis selvästi silloin kun on jotan painetta mahan päällä, kuten housut vähän puristaa tai kädellä on koitellut. Meilläkin mies ihan innoissaan myös kokeili, muttei ne päälle päin tunnu, heikosti vain sisäisesti kun on sitä painetta. Joskus kyllä mahan päältä tunntustellessa tuntuu hirmu voimakas pulssi siinä mahassa, liekö istukka ihan etuseinämässä sitten? jossain kun oli että tällä hetkellä itse asukki olis samankokoinen kuin istukka. Ja ehkä siksi tarvitsee sen paineenkin ennenkuin tuntuu.

Meillä ei kohdunpohjaa ole mitattu, neuvola vasta 2 kertaa ja seuraava elokuussa; tulee reilu 1,5kk väliä näihin kesän "pienennettyjen resurssien takia". Miten se siis mitataan?

Joku puhui pissatuksesta; minä kans käynyt pitkään 2x yöllä veskissä ja päivällä hätä tulee heti kun johonkin lähtee vaikka lähtiessä olis käyny tyhjennyksellä :LOL: Siinä se Ruisrock oli epämukava, ne Bajamajat ei mitään siistejä tuppaa olee...

"Helpottavaa" kuulla että monella muullakin selkäkipuja, vaikken todellakaan kellekään niitä soisi. Eiköhän me kaikki tästä vielä selvitä!

Huomenna kaverille jota en ole nähnyt vuoteen ja jolle en ole vielä kertonut, saas nähdä huomaako itse?! Hänellä 3v ja n.9kk ikäiset ipanat, voi ehkä vähän kysellä neuvojakin ;)

Niinhän tuo näyttäisi 22 vkoa olevan 154pv jaettuna 7:llä, menee meillä paperien saanti varmaan sitten sinne seuraavaa myöhemmälle neuvolakäynnille kun ultra 19+5 ja neuvola 20+4. Niitä odotellessa...

Ainiin, täytyy kertoa vielä (kun vouhkasin että meille ei mitään ostella ennenkuin myöhemin syksyllä ), mies osti ekan vaavijutun: cd:n jossa samoja lastenlauluja kuin on soittanut omille tyttärilleen n. 10v sitten. Tänään pienen pätkän kuulin ja hitsi, on se niin herkässä, itkua yrtitti mulle väkisin pukata, pakenin veskiin... Musiikki on mulle aina ollut herkistävä juttu, kirkkoon jos menee (en ole uskonnollinen ihminen, lähinnä hautajaiset ja häät ym pakollinen) niin eka urkusointu ja meikällä posket märät. Sama juttu miehen tytön kevätjuhlissa, hölmöjä lauluja tai soittoesityksiä, mutta kun musiikki alkaa niin ei voi mitään. Joskus aika ärsyttävää ja noloa. Siksi en halua (kirkko)häitäkään, en halua pillittää koko juhlaa!
Oho, menipä löpinäksi.

nyyhky ja Alku 16+3
 
pinkeiju minne olet menossa ultraa? mulla on oys:issa, ollaanko samassa paikassa kenties?

pitäis jaksaa pestä pyykkiä ja siivoilla huushollia:( kun ens viikoksi päästiin sinne tuetulle lomalle ja pitäis pakata kamat ja meinasin että olis kivempi sitte tulla takas jos olis lähtiissä siivonnu...:O saas nähä miten jaksan kun olen tässä tän viikon kun olen lomalla ollu siirtänyt kaikkia töitä ja vaan lukenu kirjaa;)

tuosta rautatabujen ja muitten vitamiinien syönnistä moni on kirjotellu... mulla oli sillon ekalla neuvola reissulla hb 148 ja sen jälkeen ei ole edes mitattu, mutta jospa se edelleen olis ihan hyvä, ja olen niin laiska etten ole jaksanu mitää vitamiineja hakea:eek: pitää syksyn tullen vissiin ryhdistäytyä ja hakea jotain, olisko suosituksia mitkä olis hyviä?

 
Tänne ehtii tulee aina niin paljon tekstii et ku pääsee loppuun niin ei jaksa kirjoittaa vaikka asiaa olisikin.
nyt kuitenkin kävin tänää neuvolas ja siel kaikki hyvin, sydänäänet kuului oli 150 ja Hb 130 (viime viikol 108) et jompi kumpi ei nyt täsmää...
Liikkeitä tuntunut jo tovin, mut silti oli helpotus viel äänet kuulla :)

Tämähän se taitaa olla erojen aikaa, itsellä myös tässä ollut hiukan vaikeaa ja nyt pieni aikalisä, mut toiveikkaalla pohjalla ollaan kumpikin et tästä selvitään kunhan kumpikin saa nyt miettiä omia asioita ja mitä pitäis tehdä suhteen eteen enemmän.. mutta eiköhän kaikki selviä! sitten voikin olla suurempi suru jos tässä nyt yksin jäädään masukin kanssa.. Onneks sairasloma joten ei tarvi töissä miettiä asioita!

VesiGalluppiin:
mä kyl sitä juon, paljon, hellepäivinä varrmaan "liikaa", mut nyt jääny sadepäivinä melkein kokonaan, kun illal muistaa ei sillon viitsi tankata..
Maitoa menee kyllä senkin edestä.

Minä syöny kans niitä raskausvitamiinejä, kyl on virkeempi olo ku ennen niitä:)

nyt nukkuun, jääny unet vähälle viime vuorokausina..
 
Pi pa re: Ihmettelin itsekkin sitä ajankohtaa mutta mun terkka sen varas silloin neuvolakäynnin yhteydessä ennen näitä kesälomia. Ja sit ku meillähän ei oo muuta ultraa ku tää rakenne niin se mun laskettuaika oli sit vielä epäselvä. Ja vieläkö se nyt muuttu viikolla eteenpäin niin mun rakenneultra oli siis viikolla 16+2 muistaakseni. En minä siitä sukupuolesta sit puhunu sille lääkärille vaan mulle sanottiin että silloin sen voi kysyä, mutta mehän ei siis sit kysytty sitä ja tokkopa tuo olisi vielä kunnolla näkynytkään. Vähän epäilen.

No nyt sit joudun kulkee neuvolassa kahden viikon välein.. Toisaalta ihan kiva mutta sit taas välttämättä ei kun tietää että silloin ei välttämättä ole kaikki kunnossa.. Tänään taas oli lääkäri ja se määräsi verikokeisiin. Otetaan nyt ne kilppariarvot ja pissanäyte pitää viedä viljelyyn aamulla. Oli tänään jotkut arvot (en vaan onneton muista mikä arvo se nyt oli.. olin varmaan niin paniikissa.. :( ) koholla. Lääkäri sanoi että se arvojen nousu voi johtua liian vähästä juomisesta että tarkistetaan ensin ettei sieltä löydy mitään.. Olen kyllä yrittänyt juoda mahdollisuuksien mukaan ja varsinkin nyt kun olen ollut pitemmillä vapailla töistä niin juon kovasti ku silloin ei vessassa ramppaaminen haittaa. :'( En tiedä sit mitä mitä tää on. Mutta kun tuota turvotusta on ollut niin kovasti ja toi paino noussu. Nyt oli sentään pysyny samassa paino kuin viime viikolla ettei ollut noussut yhtään ja se oli kuulemma hyvä merkki. :/

Ja kun mulla oli tuolta nuorimmaiselta se keskenmenon vaara viikoilta 23 asti niin ne haluaa sit tarkempaan syyniin että kaikki menis hyvin.

Sydänäänet on kuulunut joka kerta hyvin ja syke on ollut vauvalla koko ajan hyvä. Tänäänkin oli 155-160. Kyllä se lääkäri lohdutteli että vauvalla kuulostaisi olevan kaikki hyvin mutta että meidän täytyy varmistaa se hyvinvointi ja että vauveli pysyisi sit loppuun asti siellä masussa. Niin ja paikat oli kiinni ja eikä ollut pehmentyny.

Että tällaista täällä. Vähän se kuitenki mielessä pyörii että entä jos kaikki ei oo niinkuin pitää.. :(

Lumienkeli ja ariel 16+4?
 
Huomenta

Rakenneultrassa käyty ja päivä alkoi oikein hyvin, kun saimme kuulla, että hepulla on kaikki oikein hyvin :heart: . Toinen oli tosi kova liikkumaan ja vilkutteli ahkerasti meille :) .Heppu huoleton näytti myös taitoja, kun hiplasi käsillä varpaita ja piti kiinni jaloista =) . Sydän sykki lujaa ja kaikki vastasi oikeita viikkoja :heart: .

Mauahtavaa
kyseli kohdunpohjan korkeutta.. Minulla mitattiin se toissa päivän neuvolassa ja tulos oli 17,5 eli täälläkin mennään käyrien yläviivoilla :whistle: .

Neuvolakäynneistäkin oli puhetta ja minä olen käynyt nyt 3 kertaa terveydenhoitajalla ja yhden kerran neuvolalääkärin luona.

Äitiyspakkaus meinataan täälläkin ottaa :) .

Menninkäiselle voimia ja :hug:

Nyt lähden tekemään mansikkakakkua ja odottelee hyvää ystävääni kylään :) .




 
Pakko oli tulla hehkuttaan kun eilen kirjotin että mies oli innoissaan tulossa kokeileen vatsan päältä kun vauva potkii mutta eihän ne sillon vielä tuntunu. No eilen kun kävin nukkumaan niin alko sellanen potkinta että kädellä tunsin vatsan päältä. Harmi vaan et mies oli vielä töissä.
Ihana tunne se kun ne kuplinnat vatsassa muuttu nyt ihan oikeiksi potkuiksi. Oon ihan onnessani :heart: Nyt taas töiden pariin...
 
Ihanaa huomenta kaikille! Tällä olisi pientä toivoa että pahoinvointilääkkeet olisivat alkaneet tehota tähän yötäpäivää kestävään kuvotukseen ja oksenteluun! Tuntukin että alkaa pikkuhiljaa riittä tuo pytyn kaulailu. Lohdutuksena voin sanoa kaikille vieläkin pahoinvoiville, että sittenkun olo helpottaa niin viikonpäästä ei edes muista kuinka hirveetä se pahoinvointi oli. Näin ainakin mulla on käynyt. En kai muuten olis taas raskaana, siis kolmatta kertaa kolmen vuoden sisällä, ja aina on ollut piiitkä oksentelu kausi.

Kuka muu tunnustaa miettivänsä jo ensi joulun joululahjaostoksia? Mies piti mua ihan tärähtäneenä kun se yllätti mut tekemästä joululahjalistaa, mitä kenellekin aion ensi jouluksi hankkia. Ajattelin tehdä joululahja hankinnat nyt kesän ja syksyn aikana, ettei sitten tartte ruuhkissa juosta ison mahan ja kahden pienen lapsen kanssa.

Nyt pyykkivuoren kimppuun ja sitten lasten kanssa ulos :wave:
 
tervehdys taas pitkästä aikaa

meillä kuivurit lähti eilen. ja todellakin ihana mikä hiljaisuus. nyt pääsee rakentaan uutta ja saa joskus uuden keittiön.

pakkauksen meinaan ottaa. vettä juon aika paljon ja varsinkin iltaisin. maitoa menee vähempi, koska lääkäri kielsi juomasta paljoa, kun hb ollut niin alhainen.

ulkoilen melkein joka ilta lenki merkeissä.

liikkeitä ei ole vielä selvästi tuntunut. onneksi ens viikon tiistana ultra.

mut nyt meen vähän jelppimään tän projektin kanssa

lilleriina ja tonttu-ukko ?+?
 
Hei :wave:

Hienoa veeruska että tulokkaalla kaikki hyvin :) Täs ihan oikeesti alkaa jo jännittämään omaa ultraa joka on siis 23.7. 22. viikolla oon sit silloin..

KENGURUMEININKI: :xmas: Jeps, täällä yx tonttu täydeesä työssä. Oon ekat joululahjat ostanu jo talvella ja nyt on tullu ostettua aika paljonkin ku mielessä just se et viimeisilläni tai pienen vauvan kanssa en viime tingassa enää kaupoissa juokse. Lähinnä omille lapsille jotain on kertynyt, ja vähä toistenkin. Suunnilleen 20% ostoksista tehty. Ei kai se hullua oo kun miettii et se aika menee aina niin nopeesti siinä joulun alla, olis ainaki suurin osa sit jo ajoissa hankittuna. Ite ajattelin ihan paketoidakkin jo valmiiksi kunhan vaan löydän jostain joulupaperia, sitä kun on niin heikosti tarjolla näin heinäkuussa :kieh:

Omaan napaan ei taaskaan uutta, kaveri siel potkii aika vimmatusti mut mies ei oo päässyt osalliseksi vielä kun on aina vääräs paikas kun olis hyvä hetki. No ehtiihän tuo vielä miljoonat liikkeet tuntemaan :heart:

Ikävää kuulla kuinka suhteet on koetuksella tai karilla odotuksen aikana, muistuu mieleen kyllä kuinka esikoisen aikaan lähdin masuni kanssa omille teille, ja ihan hyvä syy oli enkä oo katunu sekuntiakaan päätöstäni. Sanottaisko näin että kerta riittää mulle.

Nyt täytyy mennä keittämään kaurapuuroa, juuri tein ison satsin ihanaa mustikkakiisseliä ja voitais esikon viettää laatuaikaa kaksin ku kuopus jo hyytyi päikkäreille.. Joten "nähdään" taas.. :wave:

Maukkis ja minimii 19+5
 
Noniin, ehkä mäkin nyt sitten kirjottelen kuulumisia.. :)

Galluppeihin: Vettä juon mielestäni ihan riittävästi, olisko noin 2 litraa päivässä, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Maitoa ei tuu kauheesti juotua, ainoastaan kaakaossa ja murojen seassa. Mutta maitotuotteita kyllä syön ihan ok:sti. Sitten oli vissiin ulkoilusta puhetta.. En ulkoile ehkä ihan tarpeeksi, mutta jonkun verran kuitenkin. Pitäisi ottaa tavaksi jokapäiväinen lenkki. Ite tykkään nyt kun on vähän sateista ja ilma on ihanan raikas eikä semmonen kuuman tunkkainen. Sillon tulee niin helposti pää kipeeksi.. (paitsi on mulla kyl nytkin ollut melkein joka päivä pää kipee.. )

Oltiin tossa sunnuntaista maanantaihin pienellä reissulla, laivalla Turku-Tukholma-Turku. Oli tosi kiva reissu :) Jäi vaan pikkunen pelko, kun käytiin illallisella seisovassa pöydässä, ja osaatte varmaan kuvitella, miten paljon siellä oli kaikenlaisia herkkuja ja ihania ruokia... :ashamed: Mä vedin lautaset täyteen kaikkee mahdollista ihanaa.. Mutta kraaviloheen en koskenut. Silti jäi semmonen pikku pelkotila, et mitäs jos söinkin jotakin mitä ei olis saanut, ja pian mulla jyllää joku listeria tms.. :x

Masu-papunen on jyllännyt ihanan paljon viimepäivinä taas :heart: Kolme-neljä kertaa on jo masun päällekkin kädellä potkut tuntunut. Mutta ite oon ne vaan tuntenut, ja aina sitten kun oon miehelle sanonut, et nyt tuntuu, ja kun se on laittanut käden mun masun päälle, niin eihän sit oo tietenkään enää mitään tuntunut. Tuntuukohan isukki pikkusesta vielä vähän oudolta, kun on niin paljon ollut poissa armeijan takia? :whistle: Mutta nyt on onneksi poissa sieltä, niin saa papunenkin kuulla iskän äänen joka päivä.

ONNEA kaikilla jotka on käyneet joka rakenneultrassa!! :heart: Ja onnea kaikille jotka on vielä menossa sinne :) Meillä se on 30.7 ja sillon viikkoja 21. Jänskättäääää.. Kun sillon np-ultrassahan sain samalla ne veriseulan tulokset, jotka oli muuten ok, mut pari lukua oli vähän alhaiset, ja se voi joskus viitata vauvan sydänvikoihin.. :'( Ja sillon se hoitaja sit sanoi, että rakenneultras sit lääkäri tutkii oikein kunnolla ajan kanssa, ettei oo mitään häikkää.. Nyt on uudelleen ruvennut pelottaan ja jännittään, et jos pienellä onkin joku hätä. Pitää vaan rukoilla et kaikki olisi hyvin...

Meillä on kihlajaiset/tuparit tän kuun 28. pvä täällä uudessa asunnossa. Tosin onhan siitä jo yli puoli vuotta kun kihloihin mentiin... :whistle: Mut nyt on oikeastaan vasta sopiva hetki pitää pienet kahvitukset. On vähän tilavampi tää asuntokin nyt niin mahtuu ihmisiä sisälle asti.

Niin, piti vielä Menninkäiselle ja muille, joilla parisuhde mietintätauolla tai muuten vain veikeissa ajoissa, niin antaa suuuri :hug: Toivottavasti asiat selkenee pian, niin että teillä kaikilla olis hyvä olla!

Mä tästä nyt lopettelen kun mennään vähän kaupoissa käymään.. Kirjoittelemisiin :wave:

mmiilia ja masupapunen 18+4 :heart: (tuntuu et ihan hetki sitten oli joku rv 6.. Nopeetahan tää aika onneksi meneekin. Pian on jo JOULUKIN :xmas: )
 
kengurumeininki minä olen aloittanut joka vuosi joululahja suunnittelun/hankinnat jo heinä-elokuussa. Ja joulukortitkin olen tehnyt heinäkuun helteillä. Nyt en ole vielä saanut aikaiseksi pahoinvoinnin ja väsymyksen takia, mutta mietin kyllä että tarvis aloitella. Teen paljon itse, joten siksikin pitää aloittaa ajoissa... eihän jouluun enää ole edes puolta vuotta!

Pinkeiju ja mahamöyriä 16+4
 
Tuitsu Mikä estää syömästä homejuustoa? Ite aina luulin ettei saa syödä itse sitä homejuustoa mutta nyttemin ymmärsin niin että sitten ei saa jos se ei ole tehty pastöroidusta maidosta... Nyt tuossa linkissä sanotaan että pastöroitukin pitäs kypsentää mutta kyllä mä ainakin oon syöny sellasenaan :p

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10190

Jajepoo meinaatko Hg:llä hemoglobiinia? Pikkutarkka pöllö kun olen niin pitää tarkistaa kun ite tottunut käyttämään lyhennettä Hb ;)

Miten teillä on kokemusta aiempien lasten sydänäänistä raskauden aikana? Millasia sykkeitä ollut ja onko sitten ollut tyttö vai poika lopputuloksena? Kaverilla toistaiseksi aika hyvä teoria siitä että raskaudenaikainen syke on nopea tytöillä ja matalampi pojilla.. nyt ollaan molemmat pieniin päin ja mielenkiinnolla odotellaan miten teoria pitää paikkaansa :) Sen mukaan meillä ois molemmilla tyttö tulossa :heart:
 
Mine mittään tavallisia homejuustoja himoitse vaan kunnon haisevia ulkomaalaisia herkkuja. Valion aurat jne. juustothan on pastoroituja ja ihan ns. ok. Mutkun tekee jotain ihanan valuvaa gorgonzolaa mieli.... :p
 
Kirjoitan taas välillä, ettette ihan unohda mua. Ei vaan oo kertakaikkiaan oikein mitään asiaa, tätä tavallista eloa. Muutenkin, kun saa teidän kirjoitukset luettua, on pää ihan sekaisin eikä enää tiedä mitä piti kirjoittaa ja kellekin. Tälläkin kertaa yritän ulkomuistista muistella, mitä ootte täällä kertoilleet.

Valkovuotoa joku valitteli. Mulla on kans ihan lätäköitä pikkareissa kiitettävästi. Pitää ens viikolla neuvolassa pyytää, että katotaan hiiva. Jotenkin niin epämukava ja haiseva olo koko ajan. Yöks, yöks, pikkuhousuja kuluu, kun ei viitti suojiakaan koko aikaa käyttää. No joo tosi etova aihe, mutta joudutte tämän nyt kestämään, kun samaan pinoon ollaan päästy ;) .

Veden juonnin oon aloittanut oikein tehostetusti tällä viikolla. Aiemmin on vaan ollu mielessä, että pitäis juoda. Nyt on pääkipu vaivannu jatkuvasti, joten yritän senkin takia juoda. Mä juon kyllä todellakin liian vähän vettä, ja tiedän sen.

Maitoa menee kaakaon mukana se mitä menee. Ruokajuomana se jäi, kun aikanaan laihdutin. Ihan pöllöähän se oli jättää pois, mutta en enää sitä pysty ruoan kanssa juomaan. Juustoja en syö, muutakun pizzassa ja jogurttiakin liian vähän. Juu, pitäis aloittaa joku kalkkitabletti.

Ulkoilua oon harrastanut ihan liian vähän sitäkin. Pyöräilen jonkun verran tuon pojan kanssa, vaunuihin sitä ei saa enää millään. Just tulin ajelulta, mutta tuntuu tuo maha jotenkin pönkäävän vastaan, ja joutuu polkemaan haarat leveällä. Normaalisti oon kyllä enempi edes ulkoilmassa, mutta mies on nyt lomalla ja oon nauttinut sen ajan sisällä sohvalla makoillen, kun mies menee pojan kanssa ulkopuuhiin. En kyllä muutenkaan erityisesti välitä kesästä ja kesällä ulkona olo on ihan tuskaa. Istuisin mieluiten jossain varjossa, mutta tuon ikiliikkujan kanssa ei se oo ihan niin helppoa.

Tuntuu mulla vähän kaikki olevan nyt, että pitäis-pitäis-mutten viitti.

Muutamilla oli miehen kanssa jotain ongelmaa, toivotaan että kaikki menee parhain päin.

Joudun lähtemään iltapuuron keittoon. Palailen taas. Tuli vähän töks ja äkkinäinen viesti, mutta kiire on kiire.

Mrs Nobody ja 17+2
 
Meillä ei tunnu kyllä potkut vielä mahan päälle :'( Muutoinki tuntuu et tuun jotenki jälkijunassa tuntemuksieni kanssa. Tänään "jo" viikot 19+1. Kutittelua sisään päin tuntuu lähinnä. Viime yönä uskon että heräsin supistuksiin, teki tosi kipeetä. En tiä mistä johtunee. Valkovuoto-ongelmia täälläkin, sen hiivan vois kans tarkistuttaa. Mistä sen näkee..? Käytän pikkuhousunsuojia, eli pyllypapereita (miehen sana niille) joka päivä, muutoin ei tulis mittään. Tosi ärsyttävää! Rakenneultraan enää 1,5 viikkoa! Voi että se tulee olemaan jännää!! Masa Mötkylämme on ollut tänään ihan liikkumatta. Pitääpä tästä mennä sängyn päälle tunnustelemaan jospa sieltä jotain kuuluisi.
 
tähänkin ketjuun. :wave: Tuonne turkulaisiin on tullut kirjoiteltuakin, mutta jostain syystä tänne ei, eli korjataan asia! Asustelen siis Turun seudulla, ikää mittarissa 28 ja ensimmäistä pikkuista odotellaan. La on 20.12 eli viikkoja tänään tasan 17.
 
Tervetuloa oisku :wave:

Eräät on jo aloittanut joululahja ostokset. Vautsi! Hatunnosto teille. Mulla kun jää kaikki aina sinne joulukuulle :ashamed: Se on kyllä rahallisestikkin ihan tyhmää kun sitten kaikki hankkii yhdellä kertaa niin sitä rahaa saa palamaan. Jospa nyt tänä vuonna aloittaisin vaikka marraskuussa lahjojen oston kun jään silloin äippälomalle. Niin ja pakkohan se onkin jos tää vauva syntyy lasketun ajan tienoihin niin siitä olis enää viikko jouluun niin ei kerkee paljoo kaupoissa pyöriä.

Valkovuotoa on täälläkin. Oli esikoisestakin ihan samalla tapaa joten olin tähän varautunut. Pikkuhousunsuojia menee täälläkin paljon. Inhottavaa.

Noista sykkeistä. Esikoisella oli syke aina 140 ja tyttö tuli. Nyt ekalla kerralla kun sydänääniä kuunneltiin niin syke oli 145. olisko meille tyttö tulossa tälläkin kertaa. Mutta kiva on silti mietiskellä että kumpi tulokas olisi eri oireiden perusteella. Silloin kun esikoista odotin niin naama kukki hirveesti ja lihosin ja en ollu mitenkään hehkeimmilläni. Äiti mulle sillon sano että tyttö sieltä on tulossa kun se näköjään sun kauneuden varastaa. Ja tyttöhän se oli. Nyt taas naama on niin hyvässä kunnossa ja kynnet ja hiukset tosi vahvat ja kuten taisin aikasemmin mainita niin työkaverit sano että hehkun niin oliskohan se sit poika tulossa? No ehkä se selviää reilun viikon päästä rakenneultrassa.

Nyt kyllä pitäis jatkaa työntekoa vaikka tekis mieli mennä vaan katteleen kaikkia ihania vauva sivustojoa....

*muoks* www.ummaliosaakirjoittaa.com
 
Tänään treffit kätilön kanssa "pelkopolilla". Nyt sitten mennään
puhumaan siitä antaako ne mulle sektion hyvällä vai pahalla :LOL:
Vähän jännittää, ja toisaalta tuntuu hassulta mennä näin paljon
asioiden edelle mutta jos tahdot että sua kuunnellaan, on se
aloitettava ajoissa!
Tuun kertoo teille kuulumisia illemmalla, pitäkää peukkuja....... :wave:
 
Tracy ilmoitautuu kesälomilta! Oltiin 3 viikkoa Etelä-Ranskassa ja nyt on lomaa jäljellä vielä viikko.

ON: Viikolta 13 alkanut seesteinen kausi jatkuu. Olo on innokkaan odottava ja suhteellisen tasainen. Okei, itken hepommin kuin yleensä, mutta nyt itkulle on joku syy (esim. linkkaava pulu tms) toisin kuin ekalla kolmanneksella kun itketti ihan muuten vaan. Masu kasvaa, mutta liikkeitä ei vielä tunnu. Kaveriäidit sanoo että esikoisesta tuntui vasta viikoilla 21-22, joten en aio hermostua vielä moneen viikkoon. Monen muun tavoin mansikoita kuluu litrakaupalla, samoin kylmä vesimeloni ja kypsät nektariinit on suurta herkkua. Edelleenkään ei tee yhtään mieli muuta makeaa, outoa. Äiti-kaverini lohdutti että hänellä makeanhimo iski vasta viimeisellä kolmanneksella, joten en hätäänny ;)

Ranskassa kävin 4 äitiysvaateliikkeessä, mutta vaatteet oli siellä joko tosi epäkäytännöllisiä (sifonki-narumekkoja, telttoja jäykkää paksua puuvillaa) tai vaan tylsiä. Helsingin liikkeissä on kyllä tosi hyvät sisäänostajat. Reissussa huomasin että täytyy levätä enemmän kuin normaalisti (duh?), esim kapuaminen jyrkkiä portaita helteessä otti tosi koville, ja kun oltiin päivä pyöritty ympäri kylillä niin illalla nukkumatti korjasi viimeistään kymmeneltä (eli silloin kun muilla vasta bileet alkoi :ashamed: ) Auringolta pysyttelin suojassa, kun tuntui että kuumuus teki olon nopeasti tukalaksi. Varjossakin sai kyllä kivan loma-päivetyksen :)

Meitä oli reissussa kolme pariskuntaa, oltiin vuokrattu porukalla yhteinen talo. Mukana oli suloiset 11kk poika ja 13kk tyttö - oli ihan huippua päästä seuraamaan läheltä vauvaperheen arkielämää. Pikkuiset oli toooosi ihania ja hirmu reippaita, molemmat opetteli kävelemään ja jutteli (jokelteli) kovasti :heart: Oli myös jännä nähdä miten äidin ja isän roolit on erilaisia perheiden sisällä - en nyt tässä viitsi eritellä sen enempää kun on julkisesta foorumista kuitenkin kyse. Sain kyllä hyviä vinkkejä omaa tulevaisuuden jaksamista ja arjen organisointia ajatellen!

Rakenneultra on n. 2 viikon päästä, ja lupasin itselleni että lomien jälkeen alan ottaa selvää äitiyspäiväraha- tms. Kelan asioista. En kyllä yhtään odota sitä lomakkeiden sekamelskaa...Toivottavasti neuvolasta saa käytännön apua.

Ihania kesäpäiviä kaikille :D

Tracy + Pikku 18+1
 

Yhteistyössä