JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

minimille onnea :D

Pitkästä aikaa taas kirjoittelemassa.. Huomenna sitten onkin se rakenneultra jota odottelen innolla! Eilen posahti puoliväli (20vk tasan) mittariin ja nyt olllaankin jo yli puolivälin, jopa melkein päivän :LOL:

Sukupuolta ei haluta tietää (ei oo meidän juttu). Eli se selviää sit toisen puolikkaan jälkeen. Kuitenkin annan ääneni 70% pojalle ja 30% tytölle,eli edelleen poikafiilis :)

Raskausarvista: Onko näkynyt?
Täällä ei (toistaiseksi), en sitten tiedä tuleeko, kun ekastakaaan ei tullut, mutta papanasta masu oli pieni ja aikas takana, kun nyt ollaan mukavasti tuossa edessä.. saapi nähdä.

Tättärä potkii aikas "säännöllisesti" aamulla, sitten kaksi kertaa päivällä ja illalla ennen nukkumaan menoa sellaisia pidempiä pätkiä. Sillä on aina hurja meno kun pistelee meneen tuolla pesässänsä, heh.

nyt taasen täytyy rientää! Huomenna sitten ultrakuulumisia :D
 
PORSCHE: täällä yksi jolle tehdään sektio,ekaa kun olin "tekemässä" niin ei paikat auennu ja lopulta kiireellinen sektio,siinä samalla mittailivat lantion luita ja sentin vaje löyty.siksi tämä toinen myös sektiolla. tosin istukka on myös edessä kohdunsuun päällä.
lääkäri varoitteli vielä keskenmenon vaarasta kun kerta istukka on niin huonossa paikassa ja kerran on jo vuotanut pahasti(rv13) eli ei suurempia hankintoja ennenkun on rv28 ultra tehty. vatsasärkyä on ihan kiitettävästi päivittäin. selkä jumii myös ja närästää kun on refluksia,ei voi "oikeita" lääkkeitä syödä.

tk & nappula 18+6
 
TK82: Mulla sama juttu ekan tytön kohdalla v.99 ei paikat avautunut supistuksista ja sydänäänet heikken, Siinä oltiin jo leikkaukseen lähtöä suunnittelemassa kunnees sitten päätettiin synnyttää kuitenkin, ja siitä johtuen sitten tehtiin välilihanleikkaukset yms. . Koko hommasta jäi niin kauheet traumat kun vielä synnytin ilman kivunlievitystä, kun sitä ei sitten jostain kummansyystä KERETTY antamaan.

Toisen likan kohdalla tilanne oli lähes sama, hullu olin kun uskoin kätilöitä silloin että toinen kerta tulee olemaan helpompi, silloinkin oli mahdollisuus sektioon. Tänä päivänä papereista katsottuna synnytykset ovat kuulemma normaalit, ja ennenkaikkea lapset terveitä joten ymmärrettävää että tälläkin kerralla yrittävät puhua mulle alatiesynnytyksen eduista enemmän.

Nyt aikaa on menny olen treenannu ties mitä vuosien aikana, alapäässä
ei ikinä onneksi ole ollut mitään laskeumia tms. mutta nyt pelottaa
toden teolla kun ikää on sen verran enemmän et ei paikat kestä.
helpompihan se on palautua kakskymppisenä kun kolmekymppisenä.
Mä olen pienikokoinen ja kaikkea.

Nää mun tarinat tänne varsinaisesti kuulu kun odotuspalstalla ollaan..
:ashamed: ihanaa kun olette kuitenkin hengessä mukana! :heart:

Nyt tarvii valmistautuu viemään miestä Metallican konserttiin..
(voi harmi kun tuli tollanen paska ilma..)
Huomen aamulla
sitten rakenneultraan, saas nähä onko miehellä kaamee kapula
kun mennään kattomaan yhessä sitä "pippeliä" :LOL:
 
Minimi onnea kosinnasta!

Niin tosiaan.. kait sen jostain työehtosopimuksesta tms näkee maksaako työnantaja palkan ekat 3kk. Mun työsopimus on niin omituinen että siitä ei kyllä näe. Vaikuttaako se onko vakipaikka vai määräaikainen? Mä oon ihan pihalla kaikista tällasista.

Joku kyseli onko raskausarpia näkyny. Täällä ei ainakaan vielä. Kovasti on vatsanahkaa ja rintoja koitettu rasvailla.

Mulla on vähän päinvaistainen kammo kun Porschella ja tk82. Tai ei nyt voi oikeastaan sanoa kammo, mutta on tullu mieleen, että kamala jos joudutaan tekeen sektio. Eihän se nyt maailmaa kaada varmasti, mut jotenki on sellanen olo että en halua! Mutta aika näyttää. Niin tehdään, että saadaan vauva turvallisesti maailmaan. Teillä olikin molemmilla aiempia kokemuksia synnytyksestä ja ymmärrän kyllä täysin teidänkin tunteet.

Mä sit koko yön unissani ostin lastenvaunuja. Eilen netistä taas kattelin ja mietin asiaa niin tietysti ne sit tulee uniinkin. En kyllä tainnut löytää sopivia vielä. Pitääköhän ottaa ens yönä uusiksi. Vai joko ens yönä ollaan rakenneultrassa kun se huomenna on oikeasti. :LOL:

Schätzchenillä oli tullut kauhee vauvakuume. Täällä meinaa välillä olla samaa tautia liikkeellä. Heti pitäis saada laittaa kaikki valmiiksi vauvalle ja ostaa kaikki mahdollinen. Ja tosiaan ei jaksais odottaa, että vauva jo syntyis.

Nyt lopetan ennen kuin saan taas kilometrin tekstiä aikaiseksi!

Snoukku



 
Snoukulle tsemppiä ultraan. Ainahan se on jännä paikka... :) Tuuhan sitten kertomaan kuulumisia kun ehdit. :)

Ihania hääuutisia minimi :heart: :flower: :hug: :heart: Saako udella oletteko jo päivämäärää päättänyt? Ihanaa. :) Ja eikös tässä lähiaikoina Mötkylällä ollut se suuri päivä tulossa? Anteeks jos nyt muistan ihan väärin... :ashamed:

peppi07: Mulla oli esikon aikana loppurakaudessa selkä vähän kipeä ja väsyi helposti. Siis ei se kovin kipeä ollut, mutta mä makoilin lattialla pelkän maton päällä ja nostin jalat polvitaipeita myöten sohvalle (tai jonnekin muualle ylös rennoksi). Siinä oli yllättävän hyvä olla kovalla lattialla, ja tulihan siihen jokusen kerran nukahdettua. ;)

Porsche kyseli onko mahdollisesti muita joilla on tiedossa/toiveissa sektio... Mä en ainakaan itse siihen päädy, tietty sitten jos jotain tulee synnytyksen aikana (tai ennenkin...) et se on paras vaihtoehto. Mut muuten en siihen päädy, koska mulla oli esikon synnytys niiiin helppo, että että... Tietty jokainen synnytys on erilainen, mutta ei ole mitään pelkoa itse synnytykseen liittyen, ainoa jännitys on et ehtiikö ajoissa sairaalaan... Mä en esikon synnytyksessä ehtinyt saamaan puudutuksia, ainostaan vähän ilokaasua hengittelin... Puudutus laitettiin vasta, kun ommeltiin pari tikkiä... :whistle: Ja ihan oikeesti, se ompelu tuntui "kamalammalta" kuin itse synnytys... :whistle: Ja jokin aika sitten kun mulla oli angiina, tuntui et siitä ei selviä hengissä, siihenkin verrattuna synnytys oli mulle pikkujuttu... :D :ashamed:

Schätzchen: mä tutkin tuota isofix juttua, ja mä ymmärsin sen niin että siinä on auton rungossa tosiaan kiinnikkeet valmiina.. Meillä ei sellaisia (kai... :whistle: ) ole, joten pitää sitten ensi kerralla käydä liikkeessä paremmin tutkimassa ja kyselemässä. Rakenneultran jälkeen joskus sitten... Mutta mä ihastuin just siihen, ettei sitten tarttis pelata aina niiden turvavöiden kanssa, ja olisihan se alustan tukijalka poistamassa voimaa istuimesta kolaritilanteessa (mitä toivottavasti ei tietty tule :)). No, pitää perehtyä niihin sitten ja kysyä jostain liikkeestä samalla kun menee istuinta katsomaan. :)

Uusia raskausarpia ei ole tullut, eikä toivottavasti tule... :snotty: Esikosta niitä tuli kunnolla, ja ovat nyt vasta vaalentuneet kunnolla... Esikosta oli maha niin iso, että eiköhän se nahka ole jo äärimmilleen venytetty. :LOL: Esikosta en enää lasketunajan tienoilla saanut sormenpäitä yhteen mahan takaa... :whistle: Mutta kyllä sitäkin kieltämättä ikävä jo on... ;)

Mulla on tänään sadepäivä kulunut nopeasti... Ensinnäkin nukuttiin pitkään (esikko tuli meidän sänkyy katsomaan lastenohjelmia, niin sai ite nukkua :ashamed: ) ja sitten innostuikin siivoamaan. :eek: No, en mä vasta ehtinyt kuin keittiön siivoamaan ja yhden kaapin järjestämään, mut suunnittelin sitäkin enemmän. :LOL: Mies jo nauroi mun suunnitelmia: ennen kuin voin siivota lipaston johon tulee vauvanvaatteet, mun pitää siivota esikon huoneen kaapit. Ja ennen kuin voin ne siivota, mun pitää siivota mun vaatekaapit... :whistle: No, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. :D
Miehellä on tänään vimppa kesälomapäivä, joten mulla on ensi viikolla hyvä aika järjestellä kaappeja kun neiti nukkuu. :D

Jospa sitä menis nyt huilaamaan hetkeksi, jaksaa sitten mennä anoppilaan taas........... Jospa sitä tällä kertaa säästyis taisteluilta... :whistle: (viimeksi anoppi suuttui kun oltiin siellä aamupäivällä ennen esikon päiväunia, ja mä kielsin ettei anna mitään hedelmiäkään syödä... No, kun persikkaa ei saanut antaa, niin antoi sitten pari keksiä... :headwall: Ne varmaan ruokahalua parantaa!!! :headwall: Eikä se jos ois ollut kahvin kanssa keksiä kun sinne mentiin, mut nyt nämä eväät piti saada kun oltiin kotiin lähdössä syömään ja nukkumaan... :headwall: :headwall: :headwall: Ja sitten ne ihmettelee, miksi neiti menee aina mun vanhemmille hoitoon eikä heille... :whistle: )

Shamandalie ja Histamiini 18+6 :heart:
 
Omaa näin heti aluks.. :)
Ihanaa nyt ukkelin kans saatu asiat sovittua, helpottaa kyllä kummasti oloa:)

Turvaistuimia oli jotkut miettineet, me ostettiin tytölle sellainen graco jos se auton jalusta, niin en kyl oo ollu tyytyväinen, en käyttänyt sit jalustaa yhtään kertaa kun vauva joutui olemaan tosi hankalassa asennossa istuimessa, parempi oli kun ei ollut jalustaa. Ja mun sisko oli lukenut jostain et ne ei oo ollenkaa turvallisii, en ny muista mitä siin oli vikaa, mut kannattaa kysyy liikkeestä. täytynee itsekki miettiä josko ostais vähän turvallisemman vauvakaukalon, ku meiläki autos aika paljon ollaan..

Viel on rakenne ultraan aikaa, se vasta 9.8 (huh huh) ku pitkä aika eikä edes neuvolaa ennen sitä, kerkeää tulla taas ajatuksia vaikka ja mitä.. :/

Nyt jatkaan siivousta ku energia on taas vaikka muille jakaa kun on hyvä mieli!! :heart: :flower: B)
 
Monella muullakin oli iskenyt siivousinto, minulla kans. Jokohan mahtaa kuulua ns. "pesänrakennusvimmaan". Lastenhuone on nyt siivottu kaappeja myöten ja samalla on tullut käytyä läpi ja lajiteltua iän mukaan vanhempien lasten vaatteet vauvaakin silmällä pitäen. Laittelin eri laatikoihin tyttöjen ja poikien vaatteita. Saapi sitten nähdä kumpi se tulokas on. Tytölle olisi paljon ihania mekkoja yms., mutta yhtä tervetullut poitsukin on. Pojan vaatetta on kyllä selvästi vähemmän, likalle on tullut ostettua enemmän.

Viime yönä näin aivan ihmeellistä painajaista. Sekin taitaa nyt olla näitä uusia "raskausvaivoja". Ootteko muut viettäneet ylivauhdikkaita öitä? Samaten on tullut nyt "kuuma olo", jatkuvasti pitää tuulettaa kun tuntuu, että on niin huono sisäilma. Tänään tasan rv 20 eli pitkällähän tässä jo ollaan.
 
Shamandalie: Meidän päivä 18. elokuuta. Eli ihan oikein muistit =) Tässä kun vielä saisi ensi viikonlopun muuton uuteen OMAAN kotiin alta niin sitten saisi alkaa todenteolla valmisteleen häitä!

Meillä ei oikein ole noihin suuriin vauvan tarvikehankintoihin perehdytty, kun tosiaan saamme ensi perjantaina avaimet uuteen kotiimme, ja elokuussa on häät, joten sitten kun ne asiat on saatettu kunnialla loppuun, saa alkaa valmistella vauvan tuloa! Onhan siinä syyskuusta asti aikaa kuiteski! En ota siis viel mittään stressiä, vaikka välillä kuumottaakin teidän hankintakuulumiset!

Täällä kans särkee päätä. Uskon kuiteskin et se johtuu työpaikan huonosta ilmanvaihdosta. Töissä on pää kipee, kotona harvemmin, mutta useimmiten töistä kotiin tullessa ei tahdo saada pääkipua millään pois. Pimeässä makaaminen, panadol, raitis ilma ja riittävästi vettä auttaa, joskus...

Pitkällä tässä ollaan joo! Täällä viikot 20+4. Viikon kuluttua maanantaina rakenneultra!! Onko tääl viel muita joiden työpaikalla ei olla tietoisia odotuskesta? Mun työpaikalla on muutama ihminen vielä. Hassua et ne ei muka huomaa. Kertominen on aina vaan vaikeempaa mitä edemmäs mennään. Pitäs tulla sellanen hyvä tilanne, niin kertosin niillekin jotka ei tiedä.

Entäs nostelu ja töissä jaksaminen. Vieläkö riuhdotte entiseen malliin? Mä kyl teen kaikkee mitä ennenkin, mut toi hitaasti. Siirrän laatikoita yksi kerrallaan ja joskus tyhjennän laatikoita että olisivat kevyempiä, en kumartele kuin pakosta jne. Selkäkipu ei ole vaivannut enää. Tossa noin 15 viikon paikkeilla selkä oli ihan kaikki. Tiiä mistä sit johtuu.

Tänä aamuna tuli tisseistä oikein kunnon suihkut kun nousin sängystä! Hassua kun viime viikonloppuna oli yöpaita märkä, viikolla ei mitään ja nyt taas viikonloppuna! Oliko joku yhteys rentoutumiseen..??

Minimille onnea kosituksi tulemisesta!
 
Kiitos liinuli84 kaukaloinfosta. Pitääkin sitten ennen ostamista oikein tutustua siihen... Pitää pyytää kaukalo-ostoksille mukaan lähiaikoina syntyvä kummilapsi. :D Koeistumaan niitä. :LOL: Ja hienoa et ootte saanut asiat sovittua. :hug:

polka: mulla kans toisinaan ihan kamalia painajaisia, ja välillä taas en näe painajaisia mut niin vauhdikkaita unia ettei mukana tahdo pysyä. Tosin välillä on ihan rauhallisiakin öitä... ;) Viimeyönä jouduin kouluun jo heinäkuussa, ja esikko tietty mukana... :whistle: Sitten samassa unessa esikko kävi sotkemassa itsensä ämpärissä jossa oli sitä itteensä (johtuukohan siitä et kakkavaipan vaihto oksettaa edelleen? :kieh: ) ja siinä samassa olin kirpparilla myymässä vanhoja puhelinkortteja... Voitte uskoa et väsytti kun isännän kello soi! :LOL: Eiköhän tää mee raskauden piikkiin. ;) Ja mulla kans viime aikoina on ennemmin ollut kuuma kuin kylmä, mitä ei "normaalioloissa" ole, sillä muuten palelen aina... :whistle: (ei se läski vissiin aina lämmitä... :whistle: )

Tuli tuossa mieleen, et te joilla päätä särkee ja ootte töissä, onko tutkittu onko teillä töissä hometta? Mulla meinaan koulussa särkee pää aina, eikä millään tahdo kotonakaan helpottaa. Ja se on pahempi vielä niissä luokissa joissa on hometta... Eipä sinne remonttia mun aikana ehdi tulemaan... :| Saas nähä miten sitten loppuaika siellä menee, pitäneekin muistaa neuvolassa kysyä et voiko niissä pahimmissa luokissa olla, vai pitääkö anoa vapautusta hometunneista... :whistle: Sama homma oli kun esikkoa odotin, mut en muista mitä siitä sanottiin... :ashamed:

Mulla kanssa alkanut "maitoa" tulla ihan reilusti... Ei ihan vielä ois tarvinnu... :whistle: Mulla ainakin lämmin vaikuttaa siihen et tulee enemmän. Oltiin lauantaina saunassa ja siellä alkoi oikein vuotaa... Ja sitten seuraavana päivänä oli tissit ihan kovat ja tuntui ihan sellaisia kovia palkoja... Kivistelikin sitten ihan kivasti, ja kun niitä palkoja vähän paineli, alkoi suihkua tulla, ja kivistely helpotti kun oli palot laskeneet. Tyhmästi tehty joo, mut pakko kai niitä on alkaa tyhjentää kuin olla kipeiden tissien kanssa... :ashamed:

Jee, kerrankin ollaan esikon kanssa ajoissa hereillä. :D Mennään tänään päiväunien jälkeen mun siskon luo, ja samalla matkalla käydään kirjastossa... Neiti menee nyt ekaa kertaa kirjastoon :ashamed: , on varmaan innoissaan kun tykkää katsella kirjoja. :D

Ja tänään mennään katsomaan kahta asuntoakin, niissä on esittelyt tänään, ja kun eka loppuu niin toinen alkaa 15 min päästä. Ihan hyvä, ihan vierekkäin ovat niin jää vielä aikaa odotella... ;)

Mutta nyt aamupuuhiin et päästään uloskin, pitkästä aikaa! Ihanaa kun paistaa aurinko eikä sada vettä... B)

Ai niin. :D Nyt Histamiini muuttui VaraTorstiksi, kun esikko on ihastunut TiTi nallessa olevaan Torsti Torakkaan, ja hokee vähän väliä "minä olen tolsti olakka". :LOL: Tää on nyt sit VaraTorsti... :saint:

Shamandalie ja VaraTorsti 19+0

 
Moi!

Kiitos shamandalie ummetusinfosta :D Ihmeellinen on tää elämä kaikkine omituisine juttuineen..

Minimiille onnentoivotus täältäkin ja tsempitykset mötkylän tulevaan suureen päivään :flower:

Porsche: Innolla odottelen "pippeli vai ei" -uutisia.. :D

Liinulille myös onnea ja iloa jatkoon, ihanaa että ootte saanu sovittua.

Vähän nyt pikana kirjottelen ja sit painelen ulos nauttimaan auringosta, vaikuttaa meinaan liiankin paljon sateinen ja harmaa keli mun mielialaan.. :/

Aijuu tuosta sektio/alatiesynnytys asiasta. Itse pelkään myös sektiota, kukas se toinen vastaava olikaan? Mutta ymmärrän teitä hyvin jotka ette halua alatiesynnytystä. Onneksi on vaihtoehto olemassa joka on nykypäivänä turvallinen. Itellä on juuri ja juuri synnytykseen kelpaava lantio, aika ahdas joten kovin isopäistä vauvelia en saa ulos puskettua mutta toivon ainakin että tää kolmonenkin on normaali kokoinen niin kuin kaksi muutakin.

Mutta nyt siis pakenen paikalta, aurinkoista alkuviikkoa pallomahat :heart:


Maukkis ja minimii 20+2
 
Heipsan!

Ihanaa kun on vapaapäivä, ja ulkona suhteellisen hyvä ilma. Täytyy sanoa että väsyttää töissäkäynti erilain kun ns. normitilassa ollessa. Viime yönä vetäisin vajaan 13. tunnin unet, ja pissallakaan ei tarvinnu laukata "kuin" kaks kertaa. :)
Olen tässä ynnäillyt mielessä, et mitä kaikkea sitä pitää hankkia. Nyt kun toi rakenneultra on ohi, niin uskaltaa alkaa ihan tosissaan noita hankintoja pohtimaan. Eli te, joilla jo enemmänkin lapsia: Kiitollisena otan vastaan vinkkejä jostainns. must tarvikkeesta, esim. nenän niistäjä. =) Kun ei sitä millään voi hokasta kaikkee tärkeetä nippeliä yms. kun ei ole aijempaa kokemusta.

Lilleriina Ultrassa kävimme siellä Kontinkankaalla, ja ultraajana toimi Marita Siljander. Elikä ihan se normi ultra minkä Oulu tarjoaa.
Mä en niin ajatellu noiden kaukaloiden hintoja, kun siellä tarvikkeessa käytiin. Me kun ollaan saamassa vuoden ikäiseltä kummipojalta kaukalo, mut voithan sä vaik ihan puhelimitsekin kysäistä vertailun vuoksi hintoja sieltä. Ettei tulis sitte hukkareissua, meinaan jos ei muuten ole sinnepäin kulkua. :)

Mut oikein kivaa kesäpäivää, ja te joilla lomaa on, naattikaahaan olemisesta.

T: Jennipenni ja Tylleröpyllerö
 
Lisäystä vielä. =)

Mötkylä mietiskeli raskaan työn kanssa selviämistä. Itsellänikin on työ fyysisesti kuormittavaa, joten kyllä saa tuntosarvet olla koholla jaksamisen kanssa. Kuten jo tässä aiemmin mainitsin, niin selkää on meinannut pakottaa ihan urakalla. Apua löysin siitä tukivyöstä, mutta ei se kaikkea väsymystä kuitenkaan poista. Ja suosittelen, varsinki kun jo tää puoliväli on suunnilleen saavutettu, kertomaan työkavereille. Ainakin itse olen saanut kannustusta, ja ymmärrystä työkavereilta, eikä multa edes odoteta kaikkein raskaimpia nostoja tms. Kertominen helpotti ainakin mulla elämää töissä kummasti.
Niin ja jaksamisia muutossa ja häävalmisteluissa, niin ja ennenkaikkea hurrrrjasti onnea. :flower: :wave:
 
Snoopy kirjustaa superpikana (kiiru töissä!)...

MILTÄ potkut/liikkeet tuntuu? Jos joku osais vähän luonnehtia... :ashamed: En tiedä onko suolessa ilmaa ( :LOL: ) vai onkos nämä niitä liikkeitä, mitä lounaan jälkeen alkoi tuntumaan. "Nippailuja" alavatsalla, välillä ihan alhaalla sellaista möyrintää. Tuntuu nipistyksiltä ilman kipua (?!?)
 
Tässä oli taas tullut niin tekstiä, ettei tiedä mihin kommentoi.

Minimii (olikohan edes hän) onnittelut kosinnasta. Varmaan ihana tunne. Mua ei vielä oo kosittu, naimisissa kyllä olen ollut jo monta vuotta ;) .

Mauahtavaan kanssa samoilla linjoille, että pelkään sektiota. Enkä minäkään väheksy niitä, jotka sektion haluavat. Itellä on tosi hyvät kokemukset ekasta synnytyksestä. Kipeäähän se otti, varsinkin noin luomuna synnytettynä. Silti odotan sitä ihan valtavasti. Jotenkin niin ihana kokemus. Ihmettelen tuota, kun joku kirjoitti, että se paikkojen ompelu synnytyksen jälkeen oli kauheinta. Miten ne voi antaa kärsiä kaiken sen ähkinnän jälkeen vai eikö puudutus tehonnut. Mulla ei ainakaan sattunut yhtään, en huomannut koko hommaa. Monesti kysyttiinkin, että eihän vaan satu. Oon kyllä monesti kuullut muiltakin, että se ompelu oli kauheaa.

Toinen mikä pelottaa on, jos tuleekin jotain häikkää ja joudun makaamaan sairaalassa ennen synnytystä monta viikkoa. Mähän kuolen ikävään ilman tuon esikoisen seuraa. Varmaan se synnytyksen jälkeinen sairaalassaoloaikakin tekee jo tiukkaa.

Omaa napaa sen verran, että... Issias alkaa taas enempi vaivata. Varsinkin, jos vähän joutuu enemmän kävelemään, niin sen jälkeen meinaa ihan mennä jalka alta. Oksupoksu tuli tänä aamuna pitkästä aikaa. Mutta onneksi tämä on niin vähäistä verrattuna viime raskauteen. Raskausarvista joku kyseli. Niitä ei vielä oo tullut. Ensimmäisessä raskaudessa ne tuli vasta viimeisillä viikoilla, joten ehtiihän noi vielä tulla. Silloin jo huokaisin, ettei niitä tullut, mutta yhtäkkiä niitä sitten oli mahanahka täynnä.

Voi itku, mä en muista yhtään, mistä edellisillä sivuilla puhuttiin. Taidan lopetella tämän turhan jaarituksen, kun ei kerran asiaa ole.

Mrs Nobody 17+6
 
Mauahtavaa eipä kestä. :D On sieltä koulusta jotain päähän jäänyt... :whistle:

jennipenni: mitkä mä olen kokenut lapsen kanssa tärkeiksi, on vaunut (et ois varmaan ite keksiny :D), sänky (meni heti laitokselta kotiuduttuaan pinnasänkyyn), sideharsoja (enemmän kuin pakkauksessa), rintakumit oli meillä ehdottomat; neiti oli malttamaton alkaessaan syömään, ettei rauhoittunut kun ei heti saanut kunnolla rinnasta kiinni, hoitoalusta. Mutta mun mielstä nenän niistäjä on turha... Niin, topseja kannattaa kotiin varata; saa napaa putsattua. Mä en nyt muista mitä kaikkea muuta ois hyvä olla, apua... :eek: Sitteriä meillä ei heti ollut, ostettiin vasta parin kuukauden jälkeen... Ehkä se on sellainen mikä on kiva, mut ilmankin pärjää... :D

Snoopy: Alkuun liikkeet tuntu mulla kuttitelulta, joka ei loppunut vaikka koitti mahaa rapsuttaa. :D Mulla kans tuntuu möyrintää, kun VaraTorsti innostuu, ja kun mahassa muljahtaa ja jos sen jälkeen ei tuu ilmaa ulos niin sitten on liikkeitä. :LOL: :saint: :D No, mulla ne mylläämiset tuntuu mahan päällekin, joten siitä tarkastan jos en oo ihan varma... Mut tosiaan, tuntuu siltä et kohta pärähtää... :ashamed:

Nyt tää menee hetkes nukkumaan ennen kuin neiti herää... :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Nobody:
Ihmettelen tuota, kun joku kirjoitti, että se paikkojen ompelu synnytyksen jälkeen oli kauheinta. Miten ne voi antaa kärsiä kaiken sen ähkinnän jälkeen vai eikö puudutus tehonnut. Mulla ei ainakaan sattunut yhtään, en huomannut koko hommaa. Monesti kysyttiinkin, että eihän vaan satu. Oon kyllä monesti kuullut muiltakin, että se ompelu oli kauheaa.
Se olin minä. :wave: Eikä se sattunut, puudutus tehosi kyllä, mutta se kuitenkin tuntui. Ei siis se neula(?) vaan se ommellanka kun se tietty oli pitkä ja veti sen kireälle *puistattaa vieläkin* Ei siis todellakaan sattunut, vaan tuntui ilkeälle. Tuntui kun se laitettiin, mut silti tuntui ettei sitä ois iteen laitettu.

Oliko nyt tarpeeks sekava sepustus? :LOL:

muoks. Siis se tuntu inhottavalle kun veti sen langan läpi ja se tuntui kun se lanka meni tavaran sisältä.

Joo sekavammaks menee... Lopetan nyt ennen ku menee ihan hulluks... :LOL:
 
Jennipennille hankinnoista. Ilmeisten juttujen (kaukalo, sänky, vaipat, punkka) lisäksi muutamia, mitä mä tarvitsin ekalla kertaa. Ja kaikki ei varmasti oo näistä samaa mieltä, eikä kaikkien vauvat tarvitse näitä. Rintakumit mulla oli ehdottomat. Mulla matalat rinnanpäät, joista ei vauva saanut otetta. Ne otin synnärillekin heti mukaan, kun olin ihan varma että niitä tarvitaan. Niistäjää meillä tarvittiin paljon ja lisäksi keittosuolatippoja nenään. Meidän esikoinen oli kauhea pulauttelija ja nenä aina tukossa maidosta yms, joten noilla sai nenä auki. Sitten Bepanthenia/Lansinohia rinnanpäihin. Itellä oli nännit todella kipeät, kun imetystä opeteltiin. Jotain perusrasvaa ja talkkia vauvan pyllylle. Pumpulipuikkoja napaa varten. Eipä nyt muuta tuu mieleen, ja muut saa äitiyspakkauksesta. Itelle tietysti siteitä jälkivuotoa varten.
 
Shamandalie no hyvä jos ei siis varsinaisesti sattunut. Oon vaan todella monelta oikeasti kuullut, että se ompelu on ollut ihan kauheaa. Eikä mitään lisäpuudutetta oo enää suostuttu antamaan. Kyllähän se itelläkin tuntui, kun se lankaa vedettiin ja tavara venyi. Tai en tuntunut, mutta tiesi että venyy. No oliko nyt mulla tarpeeksi sekava selitys :ashamed: .
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!
Olen lomaillut kolme viikkoa enkä ole päässyt koneelle joten olen ollut hieman nettipimennossa. Tekstiä on tullut hirmuisesti, en varmaan millään saa kaikkea luettua joten antakaa anteeksi jos kyselen samoja mitä on ehkä aikasemmin kyselty. Olisin kysynyt liitoskivuista että missä ne tuntuu jaminkälaisia ne on? Entäs supistukset? Mulla ollut nipistelyä/supistelua koko päivän. Vähän väliä sattuu tohon ihan häpyluun yläpuolelle keskelle alavatsaa. Tuntuu kuin joku vetäis sieltä, kestää ehkä sekunnin kaks...kauheen vaikea selittää. Oli raskas viikonloppu takana joten mietin et jos johtuu siitä et rasitin itseni liikaa viikonloppuna. Kotidopplerilla kuului sydänäänet joten "väinö" ainakin oli kunnossa.

Minimi Onnea kosinnasta =)

Misse81 ja "Väinö" 16+3
 
Voi ei vieläkään ultrauutisia.. :) Niitä on niin ihana lukee, omaan ultraan nyt enää viikko.. hihiiii!!

http://www.junkyard.se/mega/product.aspx?sid=0&cid=15&bid=0&m=c&g=a

Tuollainen linkki pongattu toisesta pinosta, ihan pakko saada joku tommonen body tms.. Ihania!! :kieh:

Misse81: Mulla ainaki tuntuu ihan sellasia vihlaisuja tuossa nivusten tai mikä nyt onkaa niin siinä tienoilla. Kun tekee sellaisen "väärän" liikkeen niin sit vihloo hetken. Ja supistusten aikaan jos on kivuton niin menee vatsa ihan kivikovax ja tiukax, saattaa vähä juiliakkin. Mut ihan ku kramppi olis siin kohdun tienoilla. Näin siis mulla, eroaahan tuokin asia varmasti joka mammuskalla =)
 
Nyt kerkeän kommentoimaan :D Rankka työpäivä takana ja mies kiukuttelee kotona kuin uhmaikäinen |O ÄÄÄÄH! Tää on näitä päiviä, kun ei kannattais nousta sängystä ylös ollenkaan! :headwall: :headwall: :headwall:

Onnitellaanpa väliin Minimiä! Olipa ihana uutinen! Onnea! :flower: Me ollaan avon kanssa kyllä kihlauduttu, mutta häitä ei ole vielä juhlittu. Lähinnä ajan ja rahan puutteen vuoksi (nyt tuo ukko tosin nyppii sen verran hermoja, että keksin kyllä useammankin syyn... :kieh: On se toisaalta silti rakas, vaikka nyt jurppiikin... :saint: )

Onnittelut Jennipennille prinsessasta! Katsotaan joulukuussa, josko oli ihan 100% varma tieto... ;) Eiköhän, jos lääkäri varmaksi sen jo sanoi. Onnittelut! :flower:

Papana03ko se kyseli raskausarvista... Ei oo vielä näkynyt, mutta ei kyllä ole kunnon kumpuakaan :ashamed: . Rinnat on kasvaneet yhden kuppikoon A->B mutta ei vielä repeillyt iho niistäkään. Tosin ovat kovinkovin pinkeän oloiset, ja välillä jomottavat ihan kunnolla :|

TK82 ja Porche kertoilivat edellisiä synnärikokemuksiaan. Toivottavasti teillä tällä kertaa kaikki menee hienosti loppuun saakka. Eilen tuttuni kertoi järisyttävän synnärikertomuksensa, kun joutui pusertamaan ulos reilu 4,8 kiloista poikaansa jolla napanuora kiertynyt kaulan ympäri :eek: hui...

Shamandalie, millaisia olivat asunnot? Oletteko aktiivisesti käyneet näytöissä? Me ravattiin näytöillä koko viime kevät ja juuri kun alkoi toivo omasta pesästä hiipumaan, löydettiin tämä meidän uusi koti. Kyllä se niin on, että tiesin heti eteiseen astuessani, että tämä se on :heart: . Niin monta asuntoa sitä tuli koluttua. Onnea (malttia ja kärsivällisyyttä) asunnonhakuun! Kyllä se sieltä sitten löytyy ennemmin tai myöhemmin! Kiitokset muuten noista liikkeiden kuvailuista, kyllä mä tulin siihen tulokseen, että juuri niitä nää mun tuntemukset ovat. Ja nyt illalla olen tuntenut muutamaan kertaan niitä samoja fiiliksiä :D . Wow. Mä oon ollut tuntevinani jotain pikkuhipaisuja aikaisemminkin, mutta näin selvästi ei ole ennen tuntunut. Jännää...

Mrs Nobody on viitseliäästi laittanut oikein kunnon listan noista tarvikkeista ja tavaroista. Kiitos ja kumarrus. Näin ensikertalaiselle tuo lista tulee ihan tarpeen.

Misse81 on tuntenut kipua häpyluussa. Mulla nuo kivut on suoraan verrannollisia rasitukseen. Eilen kävin sienimetsässä tarpomassa, ja illalla oltiin taas niiiiiin kipeenä! Pakko sitä kuitenkin on liikkua, joten olen uhmannut noita kipuja ja käynyt kuitenkin päivittäin lenkillä. En usko, että nuo kivut vaarallisia ovat...

Maukku, kiitos linkkivinkistä! IIIIIIHANIA! :)
 
Rakenneultra nyt käytynä. Kaikki oli siellä hyvin pikkuisella. Meni niin keskikäyrää kun vaan voi, paitsi reisiluun mitta oli ylä käyrällä. Tuleekohan pitkät jalat :D keneenköhän lie tulee. Me kun ollaan kumpiki aika lyhkäsiä. Kaikki mitä pitikin oli ok. Ei jäänyt mielen päälle mitään. Kasvotkin näki yhdestä kuvasta ihan selvästi. Niin ja pippelikin sieltä löytyi :D

Piti mun paluu matkalla ostaa sininen pussilakana setti vaikka en tiiä tohtiiko sitä nyt 100 prosenttisesti uskoa vaikka ite näkikin et pippeli oli. Paljon on lukenu juttuja ettei siltikään pidä paikkaansa.

Nyt ei ehdi muuta kommentoida, pitää mennä saunaan.

Snoukku



 
Pitkästä aikaa taas.

Oli puhetta siitä, kuinka monella on vielä kertomatta työpaikalla. Mulla vain yksi työkaveri tietää asiasta. Pomolle täytynee kertoa lomien jälkeen tuossa elokuussa. Muut saavat sitten ihan itse pähkäillä...tosin musta tuntuu, että voi olla, että kun viimein jään mammalomalle, niin se tulee niille yllärinä, kun nuo työvaatteet on sen sorttiset, ettei ihan heti näy vatsan kasvaminen. Luulevat vaan, että se on taas vaan lihonnut :whistle:
Toisaalta voisi olla hyvä kertoa kaikille, niin voisin ehkä saada armoa kaikista raskaimmista hommista ;)
Olen töissä kaupan alalla ja tavaravirta on valtaisaa...painavien laatikoiden nostelua ja painavien kuormien kuljettamista ees taas, kyykkimistä ja kurottamista ja koko ajan ees taas kävelyä...jalat on kovilla...saas nähdä miten kauan kroppa kestää tätä.

Unista joku puheli...ite olen huomannut, että näen aivan ihmeellisiä unia nyt raskausaikana, niissä ei ole päätä eikä häntää, ihan outoja.

Jotain muutakin oli tarjoitus kommentoida, mutta enhän minä nyt enää muista mitä, dementia vaivaa :whistle:

Onkos teillä muilla muuten sellaista ongelmaa, että kun syö, niin tulee ihan valtaisa ähkypuhku olo? Mulle tulee sellanen melkein ruoasta, ku ruoasta, ihan sama miten vähän tai paljon syö. Tänäänkin aamulla söin sämpylän, jossa oli juustoa ja leikettä ja kurkkua ja join lasin mehua, niin voi että sitä ähkyn määrää jonkin ajan kuluttua ja se että sitä kestää ihan tolkuttoman kauan.

Reilun viikon päästä olisi täällä rakenneultra. Kylläpä aika rientää!!!

Mitään vauvatavaraa ei olla vielä hommattu, eikä oikeastaan ole vielä edes mietitty asiaa pahemmin. Ehkä sitten rakenneultran jälkeen. Jotenkin on ihan pihalla siitä, mitä ja millasta tavaraa pitäs osata hommata. Tuo vaunujenkin hommaaminen kuulostaa samalta, kuin olisi autoa ostamassa...

Mutta jatkakaahan muut tästä, minä taidan painua iltapesulle ja kuulostelemaan, josko masuasukki olisi liikenteessä :)

Hippulla rv18+4
 

Yhteistyössä