JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

Meitä oli reissussa kolme pariskuntaa, oltiin vuokrattu porukalla yhteinen talo. Mukana oli suloiset 11kk poika ja 13kk tyttö - oli ihan huippua päästä seuraamaan läheltä vauvaperheen arkielämää. Pikkuiset oli toooosi ihania ja hirmu reippaita, molemmat opetteli kävelemään ja jutteli (jokelteli) kovasti :heart: Oli myös jännä nähdä miten äidin ja isän roolit on erilaisia perheiden sisällä - en nyt tässä viitsi eritellä sen enempää kun on julkisesta foorumista kuitenkin kyse. Sain kyllä hyviä vinkkejä omaa tulevaisuuden jaksamista ja arjen organisointia ajatellen!
Vitsi, kun oon kateellinen - mulla on kans ollut jo kauan unelmana vuokrata talo Italiasta (Toscanasta) kavereiden kanssa. Oli varmaan hieno reissu =) . Ja fiksuja kavereita sulla, kun on heti pienestä pitäen ottaneet lapset ulkomaille mukaan. Niin mäkin aion tehdä. Oon jo miehelle kertonut lukuisan määrän suunnitelmia, minne kaikkialle lähivuosina voitais lähteä ;) . Onneks kavereille on tulossa vauvoja (ainakin kymmenelle), joten tuokin talon vuokraus-suunnitelma saattaa houkutella muitakin pariskuntia :D .

Mullekin sanottiin neuvolassa, että ens kerralla (rv22) käydään nuo Kela-jutut läpi. Oon jo laskeskellut paniikissa, että ylittääkö mun tän vuoden tulot vuoden 2005 tulot 20%:lla... Kaiken järjen mukaan ylittäisi reippaastikin, mutta oon kuullut niin paljon ikäviä juttuja kelan toiminnasta, etten uskalla vielä elätellä toiveita mistään tarkemmista summista.

Maksaako teillä muilla työnantaja yhtään kuukautta täyttä palkkaa? Mulla onneks maksaa 3 kk :whistle: . Sekin on iso apu.

Joululahjoista keskustelitte. Mä ajattelin syys-lokakuussa aktivoitua sillä saralla. Nyt ei kaupat (edes alet :eek: ...) kiinnosta ja marraskuulle en uskalla jättää ostoksia, jos bebe päättääkin tulla etuajassa.

Liikkeitä ei mullakaan tunnu edelleenkään, mutta en ole tippaakaan huolestunut. Minunkin äiti-kaverit ovat tunteneet liikkeet vasta rv 20 tienoilla, joten siihen on vielä hetki aikaa... :whistle: Edelleen jaksan ihmetellä omaa rauhallisuuttani ja seesteisyyttäni, mikä ei ollenkaan ole mun tapaista :saint: . Parempi tietysti näin, kuin se ainainen stressi ja paniikki :heart: .

Sykkeistä oli myös puhetta. Tällä pikkuisella on ollut 140-160 välillä joka kerta, minkä perusteella itsekin vähän mietin jossain vaiheessa tyttöä, mutta kaverini on saamassa poikaa ja heilläkin syke on ollut 140-150 koko ajan, joten tiedäpä noista. Ja yksi tyttöä oletettavasti odottava ystäväni säteilee ja hehkuu niin, etten oikein usko tuohon naaman kukkimis-teoriaankaan. 5 kuukauden päästähän (itse asiassa päivälleen) se laskettu aika on, joten ehkä se niihin aikoihin sitten selviää :D .

Mukavaa päivää kaikille B) !
 
Heipparallaa!

Pikaisesti ennenlentokentälle menoa tulin ilmottautumaan. Viikon matka espanjan lämpöön voi alkaa.

Rakenne käytynä sitten. kaveri siellä oli niin solmussa että ei meinannu kaikki mittoja päästä mittäämaan. Kätilön sanoin oli ihan perseet olalla. Jalat oli pitkät ja sääret etenkin, tulee pitkä raajaisiin vanhempiinsa. Mitat vastasi viikkoja 19+3, niinkuin pitikin ja sydämmessä oli kaikki kammiot ja aivoissa osaset, lohkot ja puoliskot kohdallaan. Maha, maksa,rakko ja munuaiset löytyi. Samoin sukupuoli. TYTTÖ!
Mähän sanoin. Huvittavan näköinen pikku peikko, solmussa kun särki kaikkine raajoineen. Nilkat ja sormet ja varpaat oli ihan täydellisen näköisiä, samoin kasvot ja profiili oli oikein hieno.
Eilen illalla oli kovat potkusessiot ja kyllä mamman mieltä lämmitti.

Ainoo juttu oli että mulla on istukka aika lähellä kohdunsuuta joten joudun ultraan uudestaan viikolla 28 jolloin tarkastavat että ei oo siirtynyt päälle. Eli kohtu on mulla tossa alhaalla etuseinämässä. Ja silti potkut tuntuu tosi hyvin.

Palailen viikon päästä ja päivittelen sitten listaa, Oisku pääset listoille sitten ja tervetuloa joulua odottamaan!

Heippa!

Tuitsu ja tyttö 19+3
 
Onnea MA78 hyvistä ultrauutisista ja onnea tytön odotukseen. :heart: :flower:

Ihanaa kun Snoopy tiesi miltä täällä tuntui... :D No, nyt onneksi toimii, tosin pitkän aikaa jälkeen alunperin luvatusta, joten saa isäntä vielä soitella ja jotain hyvityksiä pyytää. Ja pari päivää oli netti toimimattakin niin niistäkin sitten jotain... Vaikka eihän se yhdelle ole iso summa korvaus kahden päivän toimimattomuudesta, mutta jos moni alkaa päivästäkin rutista niin ehkä joskus sitten alkais homma toimia kuten pitää. ;) Ehkä mä olen pikkutarkka tälläisissa asioissa... :ashamed: Mies sanoi, että on töissä tottunut siihen, ettei koskaan toimitukset tule kun on luvattu, ja minä siihen sitten ehkä turhankin kipakasti kommentoin ettei mun mielestä sellaiseen pidä tottua... :snotty: Onhan jokainen asia erikseen, ja kaikkea voi sattua, mutta mun mielestä silloin asiakkaalle pitää ilmoittaa viivästyksistä ym, eikä odottaa että kiukkuinen asiakas saa tilauksensa perään soitella kysellä moneen otteeseen... :whistle:

Aivan ihania masuja teillä! :heart: Mullakin reilun viikon päästä alkaa rv 20, eikä missään tämä näy... :ashamed: :snotty: Itse tunnen että on reppu muokkautunut niin että alkaa toisinaan olla tiellä, mutta normaalioloissa ei se näy. Kun makaan selälläni niin sitten kumpu näkyy hyvinkin, kun löysät siirtyy... :snotty:

Nyt on alkanut tuntua liikkeitä ja mylläämistä useammin, ja mullakin vähän helpottuneempi olo... :) Edellisillalla makoiltiin miehen kanssa jo sängyssä nukkumaan menossa, kun sanoin että pikkukaveri äsken monotti niin ettei voinut erehtyä. Mies sitten laittoi kätensä mun mahalle (ensin varmistettuaan ettei pikkukaveriin varmasti satu :heart: ) ja painoi kevyesti kädellä. Eikä kauan mennyt kun tuntui pienet potkut vasten miehen kättä, ja tuntui kuulemma uloskin. En ehtinyt sanoa että nyt potki, kun mies jo kysyi että oliko se potku vai luuliko vaan tuntevansa. :heart: Jonkun kerran potkaisi, ja sitten tyytyi mylläämään aina pois käden alta kun ei potkut riittänyt et paine ois poistettu. :D Mulla mieli helpottui, kun en sittenkään ollut kuvitellut liikkeitä. Ja mieskin ihan innoissaan höpötteli, et "täällä iskä, potki nyt vielä mua kun luvan siihen saat." :heart: Oli tuokin aivan onnessaan, ilmeisesti kuitenkin sitten miettinyt mieskin onko kaikki kunnossa, vaikka mulle ei mitään ole sanonutkaan... :D

eemmaa: Mulla neuvola on alkuun n. kuukauden välein, riippuu ajasta, nyt kesällä on vähän pidemmät välit. Ja siitä sitten tihenee loppua kohden, en nyt muista koska mutta ainakin jossain vaiheessa käydään kerran viikossa yliaikaiskontrolliin asti. ;) Ja meillä ei onneks vaikuta käyntien väliin onko välissä lääkärikäynti... Mulla oli np- ultran kanssa samalla kertaa (mun nla lääkäri on ultrayksikön lääkäri) ja seuraavana päivänä oli terkkarineuvola... Niin, ja mua on nyt kunnan puolesta ultrattu kerran, koska meidän neuvolassa ei ultravälineitä ole...

Kiiuska kyseli ulkoilusta... Nyt kesäaikaan tulee oltua lähes päivittäin ulkona ainakin tuo 30 min, tosin harvemmin se mitään kovin aktiivista on kun neidin kanssa hiekkalaatikolla ollaan... :whistle: Joskus on päiviä etten pihalle mene, ainakin nyt kun mies on ollut kotona, mutta silloin oon sitten käynyt vähän ainakin parvekkeella haistelemassa... :whistle:

Pi pa re eikö se ollu jotain 22rv minkä jälkeen äitiysavustushakemuksen saa postittaa. Tai ainakin niillä main. Mä saan paperit ens kerralla neuvolasta, ja sillon ne saa laittaa... Sillon on ainakin yli rv20. Mulla on rakenne rv20+, en nyt muista päivää koska se on, mutta 20 viikolla kuitenkin.

Hienoa polka et sokerit oli kohillaan. :)

menninkäiselle iso :hug: :hug:

minimi mulla istukka on edessä ja kun hiljaa paikallani olen niin tuntuu mun syke mahan läpi. Isäntä tuossa tunnusteli ja sanoi et "sulla ainakin sydän lyö". :D

Pakkaus mekin otetaan. Vaikka onhan noita vaatteita esikolta jäljellä, ja muualtakin saatuja, mutta otetaan se kuitenkin. Annettiin tuossa tutulle säkillinen vaatteita, kun niitä tosiaan oli paljon... Ja ihan siksi laitettiin pois että voidaan ottaa pakkaus... :D Mä mietin, et saisko sen pakkauksen nopeammin jos veis paperit suoraan kelaan eikä lähettäis? :D :LOL:

Tsemppiä Lumienkelille :hug: Täällä on peukut pystyssä et kaikki olisi ja menisi loppuun astikin kuten pitääkin. :hug:

eemmaa: mä taas olen kuullut että pojalla syke ois nopeampi kuin tytöllä... :D Esikolla sykkeet oli 140-150 ja tyttö tuli ja nyt ollut siellä 160 paikkeilla. Saas nähä kuin käy. ;)

oiskulle tervetuloa. Kerran oon muistaakseni minäkin Turkulaisiin kirjoittanut, ja unohtanut senkin sitten taas... :snotty:

Tervetuloa Tracy takaisin... :) Hienoa et oli onnistunut loma. :D

Hauskaa matkaa Tuitsulle :wave: .

Nyt tuo isäntä toi mansikkaropposen tuohon viereen, joten pitänee lopetella ennen kuin kaikki herkut on syöty. :kieh: Onneksi tuolla on vielä toinen samanlainen satsi jäljellä kun illalla tulee miehen kaksoskaverit kylään, niin laitetaan sitten vielä mansikoita... :p

Pailaillaan taas

Shamandalie ja Histamiini ja rv:t ei muistissa...
 
Oli mukava tapaaminen, lohduttaa että asiat on puhuttu läpi ja aiemmat synnytykset purettu. Pelkoahan se ei poistanut, mutta nyt tiedän
että oli se synnytystapa kumpi tahansa on se mun päätettävissä.
Mulla on aikaa miettiä sitä syyskuun loppuun asti sen jälkeen sovitaan
mahdollinen aikataulu eteenpäin.

Mulla on varsinainen rakenneultra maanantaina mutta lääkäri katsoi
äsken myös että kaikki on kunnossa. Kaikki oli ja olin satavarma että
näin pojan PIPPELIN, aloin itekseni hymyilemään mutten viitsinyt
lääkärille sanoa kun se oli muutenkin vähän kiireisen oloinen.. Kysyn sitten
maanantaina tarkemmin.

Tervetuloa Tracylle takaisin iihanalta matkalta! Ja Tuitsulle tervemenoa
espanjaan, nautihan lomasta tytön ja miehen kanssa.. ;) :wave:

Galluppeihin: Lenkkeilen edelleen 3-4 krt. vkossa, tosin hiukan oon himmannu tahtia helteillä ja mieluiten lähenkin illalla kun on viileempi.
Ihaninta on lenkkeillä sateen jälkeen kun ilma on täynnä happea, olo
on niiiin mahtava suihkun jälkeen!

Äitiyspakkauksen tilaan joo, mulla ei ole juuri mitään vaatteita tytöiltä
jäljellä.

Työnantaja ei mulla maksa palkkaa äitiyslomalta, mutta kelastahan saa
sen 3kk muutenkin korotettuna.

Tervetuloa uusille!

Nyt mustikkapiirakan tekoon, nähdään taas!

Porsche ja poika 19+2


 
Heipsan!
Kävin asuntomessuilla kiertelemässä kaverin kanssa. Oltiin ihan järkyttyneitä lastenhuoneiden koosta! Toisissa asunnoissa oli isommat vaatehuoneet, kun toisten lasten huoneet! Lapset tarvii tilaa leikille! Muutenkaan ei noi oikein sytyttänyt - aika pliisuja ja samanlaisia. Odotin ensikertaa asuntomesuille menevänä, jotain ihmeellistä ja erikoista.
Todettiin kaverin kans, et on meillä vaan ihanat kodit! Rahaa ei menny yhtään! On kiva kuulla toisten mielipiteitä, mitä ootte tykänny jos käytte.

Hirvee päänsärky ollu nyt 2 päivää ja panadol ei auta. Varmaan toi ukkosilma tekee.

Mut mukavaa viikonloppua kaikille masullisille!
pinkeiju 16+5 kai...
 
Tervehdys kaikille! Hassua, että nyt kun mulla todettiin olevan sokerit kohdallaan, uskalsin vasta mässätä suklaata. Pähkinäsuklaata olen himoinnut ja tänään popsin sitten puolikkaan levyn. Ja vaavikin sai ison sokerisatsin siitä potkuista päätellen. Pitäähän tässä tietysti suunnilleen sitä totuttua syömisrytmiä jatkaa, sillä voihan nuo sokerit tässä matkan varrella vielä repsahtaa. Uusi sokerirasitus 6-7 vk:n päästä.

Jokos kenelläkään muulla on näitä samoja ihania vaivoja kuin minulla eli ummetusta ja närästystä? Eli luultavasti nämä ihanuudet nyt seuraavat sitten tuon seuraavan 20 viikkoa mukana :( Närästykseen nyt tietysti voi hakea apteekista apua, jos oikein yltyy. Mutta siitä olen onnellinen, että edellisten raskauksien aikaisia supistuksia ei ole vielä tuntunut. Toivottavasti pysyvät kauan poissa, se on aina niin pelottavaa, kun ei itse tiedä ovatko vaarattomia vai paikkoja avaavia.

Äitiysavustusasiaa olen tässä miettinyt. Kannattaakohan ottaa kolmas pakkaus vai se raha.. Rahalle olisi ainakin sellainen käyttö, että ostaisin vanhempien muksujen Brion vaunuihin uudet renkaat. Muuten meillä taitaa kaikki vauvatarvikkeet olllakin valmiina. Ainiin, no sitteriä ei ole, mutta varmaan sekin saadaan lasten serkkupojalta.
 
Polka kyseli ummetuksesta. Mulla ei oo moneen viikkoon enää ruoka sulanut yhtään. Siksi kai se painokin oli laskenut, kun en voi syödä yhtä usein kuin ennen. Neuvolassa kehoitettiinkin hakemaan apteekista lääkettä, mutta en ole ainakaan vielä viitsinyt hakea.

Pinkeiju oli heti tuoreeltaan ehtinyt asuntomessuille. Itselläkin olisi tarkoitus mennä sinne, mutta loma loppui ja viikonloput on aika buukattu, joten saas nähdä ehtiikö sinne. Tulee pian kauhea omakotitalokuume :whistle: ja kun kuitenkin on niin kiva koti, niin en ole vielä valmis mihinkään rakennushässäkkään. Ja nyt kun tulotkin kohta pienenee, niin no thanks :p .

Gallupeihin vastaukset pikaisesti: Lenkkeily on jäänyt satunnaiseksi :ashamed: . Ja sekin on siis reipasta kävelyä - 3 kuukauteen ei juokseminen ole maittanut. Aluksi esti oksentaminen ja sitten vaan liian suureksi kasvanut kynnys lähteä.
Äitiyspakkauksen otan ehdottomasti. Se uusin on niin nätti :heart: . Se reilu 100 ? ei kuitenkaan riittäisi mihinkään.

:attn: Oletteko jo turvakaukaloita katselleet / ostaneet? Varsinkin siis ne, jotka hankkivat uutena. Mihin vaihtoehtoon olette päätyneet? Olisin halunnut sen testivoittajan, mutta meillä ei ole isofix-kiinnitysmahdollisuutta, joten ne tulokset ei ole yhtä hyvät tavallisella kiinnityksellä. Ne tavallisella kiinnityksellä olevat sai mun mielestä aika huonoja arvosteluja :( .

Mukavaa iltaa!

Schätzchen & Bebe 18+1
 
Schätzchen kyseli kaukaloista. Minä uskoisin päättäneeni, että ostan sen (apua, en muista merkkiä!) kuitenkin sen joka on jalustalla, viisipistevyöt. Mulla on niin kuppanen auto, että siihen ei saa kaikkia kaukaloita turvallisesti kiinni ja minua viehätti sen jalustan helppous, kun se on aina kiinni autossa ja sit kaukalo vaan napsautetaan siihen. Ei turvavoiden asennusta enää joka lähdön yhteydessä. HInta oli jotain 189e muistaakseni, jollei sit tule jotain tarjousta.
Asuntomessuilla ei tosiaankaan tule omakotitalokuume! Ei minulle ainakaan. Itse pelkäsin sisustuskärpäsen puremaa - mutta en saanut edes sitä! Mutta makuja on niin monia, joku varmaan on ihan ihastuksissaan.

Tietääkö joku voiko päänsärkyyn ottaa mitään muuta kuin panadolia? Mulla on hirvee päänsärky eikä panadol auta. Olen pitänyt kylmää jyväpussia otsalla ja hieronut isovarpaita (joku sanoi, että se auttaa, ei auttanut ainakaan mua) Onko jollain muita vinkkejä. Kaikki otetaan ilolla vastaan!
Pinkeiju
 
Joo ummetuksesta puhuttaessa täytyy todeta, että kävin apteeksta ostamassa Vi-siblin-jauhetta ja kaksi mitallista sitä päivässä(aamu-ilta) tuntuu toimivan ja täysin turvallinen käyttää raskauden aikana mutta täytyy muistaa juoda vetta lasillinen sen jälkeen. Jauheen voi sekoittaa jugurttiin tai nesteeseen.
Pinkeiju oletko kokeillut, että otat 2kpl 500mg Panadolia pääkipuun? tämä ainakin auttaa mulla.

Tänään kävin ostamassa ensimmäiset äitiyshousut kun omat vaatteet eivät oikein enään tahdo mahtua. Muutenkin tullut ostettua tänään kaikenlaista tarpeellista ja yleishyödyllistä. :) Kiva fiilis nyt ainakin.
 
iltaa/yötä

pinkeiju olen kattonut samaa kaukaloa. ja ostankin sen kun ensin käyn rakenneultrassa.
päänsärkyyn lääkäri lupasi ainakin minun ottaa yhden 400 buranan, jos ei muuten mene ohi. mut sen saa ottaa vain harvoin. kokeile hieroa nenän vartta kummaltakin puolelta. en tiiä toimiiko, mut tämän ohjeen sain joltain joskus.

ostin tänään toppapuvun(62cm), muutaman vaatteen ja sitterin. kaikki oli käytettyjä, mut hyvä kuntosia. kantoliinaa olen miettinyt...pinnis pitäis ostaa.

tiistai aamuna olisi se ultra. jännittää tosi paljon. aattelin samalla tiedustella sitä sukupuolta. jotenkin olen niin varmasti saamassa pojan.

loma olis puoli välissä ja mitään muuta ei olla tehty kuin remppaa tuon vesivahingon takia. taitaa mennä myös loppu loma siihen.

mulle ei työnantaja maksa äippälomalta palkkaa. mut onneks tulot nousseet sen 20 prossaa.

mut nyt tää täti lähtee miettiin sängyn pohjalle jotain ja odottaan jos se nukkumatti pysähtyis meilläkin :D

lilleriina ja tonttu-ukko 17 tasan
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkeiju:
Tietääkö joku voiko päänsärkyyn ottaa mitään muuta kuin panadolia? Mulla on hirvee päänsärky eikä panadol auta. Olen pitänyt kylmää jyväpussia otsalla ja hieronut isovarpaita (joku sanoi, että se auttaa, ei auttanut ainakaan mua) Onko jollain muita vinkkejä. Kaikki otetaan ilolla vastaan!
Pinkeiju
Pikaseen tähän kommentoin, sitten nukkumaan. Huomenna sitten paremmalla jaksamisella lueskelen tarkemmin kaikki jutut...

Mulla auttaa useasti päänsärkyyn kun hieroo tuosta peukalon ja etusormen välissä olevasta lihaksesta(?), siis sen räpylänahasta ranteeseen päin kun alkaa tuo kovempi, niin siitä kohtaa jommasta kummasta kädestä. Mulla siinä tuntuu sellainen pistävä kipu kun siitä hieroo (toisinaan tarvii reilusti voimaa...). Niin kauan kun pistävä kipu tuntuu, pää särkee, mutta kun paikkaa ja kättä vaihtamalla kipukohtaa ei löydy, on päänsärky ohi... Paras tulos olis jos joku toinen sitä hieroisi, mut itsekin kyllä siinä onnistuu. En sitten tiedä onko se vaan taikauskoa vai mitä, mutta mulla toimii. Monesti koitan tuota ennen kuin otan lääkkeen... Niin, ja itse olen aina silloin maannut mahdollisesti myös pimeässä (pyyhe silmillä :D ).

Toivottavasti apu löytyisi... Päänsärky on kamalaa... :/

Nyt nukkumaan, huomenna mennään ilmoista riippuen joko seikkikseen tai HopLopiin... :D
 
Ihanaa aurinkoista aamua. En sitte eilen päässy lukemaan juttujanne illalla.. ja taas kaameet vieroitusoireet..

Tuitsu: Onnea! Toivoit varmasti tyttöä?

Reilu viikko viel omaan rakenneultraan, mene aika mene. Tänään ylittyy puoliväli, viikot tasan 20. :)

Polka: Täällä samat viat, ummetus ja närästys. Pjaskaa pitää mennä oikein tekemään ja kipeet tulee.. Välillä on kyl sit niin päin et ripuloin yhtäkkiä, tiedä sit miten se on mahdollista ku luulis et on suoli niin täynnä tavaraa.. :x

Tekstiä oli ihan hirveesti tullu, vaikka mihin piti kommailla. Kukas siel reissus oli ollu? Ihanan kuuloiset 3 viikkoa!!

Porsche: Hih! Alkoi hymyilyttää ku mietin sun tilanteen.. Pippeli varmaan vilahti.. Ja taas alkoi malttamattomuus ultraa odotelles.
:)

Turvakaukalo meillä onneksi on jo jäänyt tytöltä ajat sitten, tarvis vaan suorittaa jonkinlainen pesu niin vaunuille kuin kaukalollekkin täs kesän aikana niin sais ne ulos kuivumaan.


Tänne ei mitään uutta sen kummemmin, nyt meen nautiskelemaan auringosta ja palailen illalla uusiksi.. :wave:

 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Täällä jälleen ilmoittautuu yksi akstiivinen palstan seuraaja, vaikkakin tuo kirjoittelu on vähän vähemmälle jäänyt.=o)
Kiva ollut lueskella teidän kommentteja, kun itse on aina tasaisesti hihkunu mielessä, että "ihan just niinku mulla!". Et kummasti täältä saa tukea ja mielenrauhaa, vaikka itse ei aina niin mahdottoman aktiivisesti ole kirjoittelussa mukana.
Omaa napaa sen verran et tänään pyörähti rv 19, ja torstaina oli rakenne ultra. Olen tässä huomannut, et meillä joille kunta ei tarjoa tuota niskapoimua on tää rakenne ultrakin ilmeisesti pari viikkoa aijemmin. Täällä Oulussa se tehdään aika usein (ainakin mun tuttava piirissä ) viikoilla 18-19. Ultraa edeltävä yö meni valvoessa, mut onneksi kaikki oli ok. Tyttöhän tuolla masussa köllötteli. Eli tekonimi Toljanteri meni uudelleen harkintaan. =) Tämä Oulun ultraaja lääkäri on kuuluisa siitä, et ei ala arvaamaan, vaan kertoo sukupuolen vain jos on siitä ihan varma. Mä itse olen sellainen rämäpää luonteeltani, joten vähän alkoi hymyilyttää, et minäkö muka tytön saaja? =) Vaan kaikin puolin oli täydellinen, ja mies siinä tuumasi, etä: "vauvahan on ihan mun näköinen." (siis isän). Muuten menny suht ok tämä, mut selkää meinaa kolottaa. Työskentelen hoitoalalla, ja vielä vanhustyössä, joten ei selkä helpolla pääse. Työkaverit kyllä ihania, kun ne koittaa varjella ylimääräisiltä nostoilta yms, mut kyllähän töissä pitää täysi panos koittaa antaa. Perjantaina ostin sen tukivyön, joten jospa siitä löytäisi avun.
Tavarahankinnoista: Vaunuja olemme käyneet katselemassa. Mä olen aika lyhkänen ihminen joten olen tykästyny Emmaljungan city cross malliin. Kävimme sitten lomalla Ikeassa ja matkalla toppasimme Kemin lasten tarvikkeeseen, ja teimme havainnon et siellä noi tarvikkeet on n. 20 prossaa edullisemmat kuin esim. täällä Oulussa. Esim. noi city crossit oli kaikilla herkuilla reilut 700 täällä oulussa, niin Kemissä sama hoito maksoi 590 eukkaa. Eli ihan vaan tiedoksi pohjoisen odottajille, ja miksei muillekin ohikulkijoille. =)
Mutta tälläistä tänne pitkästä aikaa. Mukavaa kesää kanssa odottajille.


T: Jennipenni ja (ihanko oikeesti??) neitokainen
 
Täällä palailtu lomareissulta itä-suomesta sukulaisista... =) Onpas tullut hirrrmuisesti tekstiä ja galluppeja...
Elikkäs, vettä juon aivan liian vähän ja sen huomaa kyllä turvotuksena sitten illalla... Täytyy alkaa tsempata tuon veden juomisen kanssa... Maitoa juon kanssa liian vähän, mutta pyrin korvaamaan sen jogurteilla ja viileillä ja juustoilla... Äitiyspakkauksen aion ottaa, sillä itselläni on tarkoitus säästää se lapsille sitten muistoksi ja antaa ne heille, kun he saavat omia lapsia... Silloin voi olla jo hieman erilaiset äitiyspakkaukset... :D
Omaan napaan ei uutta... Rakenneultraa pelkään aika paljon. Siihen on vielä reilu viikko aikaa. Pelottaa, että onkohan kaikki hyvin? Kaipa tämä on normaalia, mutta esikoisesta en osannut aikanani pelätä mitään tuommoisia. Vatsa kasvaa ja kommentit on sen mukaisia. Mulla on kuulemma TOSI iso maha viikoihin nähden... :kieh: Välillä se ottaa hermoon, kun kaikki taivastelee vatsan kokoa... Täytyy vaan yrittää kestää kommentit räjähtämättä, sillä olen edelleen aika räjähdysherkässä tilassa... Nää hormonit on saanut mut ihan sekaisin. Mä en koskaan tappele mun siskon kanssa, mut sain sellaisenkin aikaiseksi lomareissulla... Sitten huudettiin toisillemme kaikki maailman ilkeydet päät punaisena ja lopuksi tietty itkettiin ja halattiin niin kovaa toisiamme... :ashamed: ihanhävettää, kun se kuitenkin oli täysin mun vika... Onneksi meillä on tosi hyvät välit... Pikkuinen on alkanut potkimaan aika paljon. Potkut tuntuu lähinnä pikku töytäisynä alavatsalla, eli luultavasti istukka on tälläkin kertaa etuseinämässä... Välillä pikkuinen tulee niin pintaan, että se tuntuu kovana möykkynä tuossa alavatsalla ja silloin mies ja tyttökin tuntevat sen ja pääsevät silitteleämään... =) Tämmöistä tänne...
Ihmettelen, kun multa ei ole tota hemppaa otettu kuin silloin alkuraskaudessa... se oli silloin jotain 134, mut olis kyl kiva tietää onko laskenut... Täytyykin neuvolassa seuraavan kerran kysäistä... hauskaa päivää kaikille :wave:
Riikkuli 18+6
 
Täällä palailtu lomareissulta itä-suomesta sukulaisista... =) Onpas tullut hirrrmuisesti tekstiä ja galluppeja...
Elikkäs, vettä juon aivan liian vähän ja sen huomaa kyllä turvotuksena sitten illalla... Täytyy alkaa tsempata tuon veden juomisen kanssa... Maitoa juon kanssa liian vähän, mutta pyrin korvaamaan sen jogurteilla ja viileillä ja juustoilla... Äitiyspakkauksen aion ottaa, sillä itselläni on tarkoitus säästää se lapsille sitten muistoksi ja antaa ne heille, kun he saavat omia lapsia... Silloin voi olla jo hieman erilaiset äitiyspakkaukset... :D
Omaan napaan ei uutta... Rakenneultraa pelkään aika paljon. Siihen on vielä reilu viikko aikaa. Pelottaa, että onkohan kaikki hyvin? Kaipa tämä on normaalia, mutta esikoisesta en osannut aikanani pelätä mitään tuommoisia. Vatsa kasvaa ja kommentit on sen mukaisia. Mulla on kuulemma TOSI iso maha viikoihin nähden... :kieh: Välillä se ottaa hermoon, kun kaikki taivastelee vatsan kokoa... Täytyy vaan yrittää kestää kommentit räjähtämättä, sillä olen edelleen aika räjähdysherkässä tilassa... Nää hormonit on saanut mut ihan sekaisin. Mä en koskaan tappele mun siskon kanssa, mut sain sellaisenkin aikaiseksi lomareissulla... Sitten huudettiin toisillemme kaikki maailman ilkeydet päät punaisena ja lopuksi tietty itkettiin ja halattiin niin kovaa toisiamme... :ashamed: ihanhävettää, kun se kuitenkin oli täysin mun vika... Onneksi meillä on tosi hyvät välit... Pikkuinen on alkanut potkimaan aika paljon. Potkut tuntuu lähinnä pikku töytäisynä alavatsalla, eli luultavasti istukka on tälläkin kertaa etuseinämässä... Välillä pikkuinen tulee niin pintaan, että se tuntuu kovana möykkynä tuossa alavatsalla ja silloin mies ja tyttökin tuntevat sen ja pääsevät silitteleämään... =) Tämmöistä tänne...
Ihmettelen, kun multa ei ole tota hemppaa otettu kuin silloin alkuraskaudessa... se oli silloin jotain 134, mut olis kyl kiva tietää onko laskenut... Täytyykin neuvolassa seuraavan kerran kysäistä... hauskaa päivää kaikille :wave:
Riikkuli 18+6
 
Hienoa että Porschella on nyt parempi fiilis, ja asian saat ite päättää. :) Yksi murhe vähemmän. :)

pinkeiju oon kiinnittänyt samaan huomiota, et uusissa taloissa on makkarit ihan kamalan pienet. :eek: Tosin ollaan ite kateltu kerrostaloja (ja nytkin asutaan 2v vanhassa talossa) ja mun makuun ihan liian pienet huoneet... Ollaankin nyt katsottu jo ihan huoneiden koon takia vanhemmasta talosta asuntoa, kun kuitenkin kaikissa -70 luvulla rakennetuissa on melkeen kaikissa jo julkisivu- ym. remontit tehty... Mun vanhempien asunnossa (jossa siis olen lapsuuteni asunut) on isot huoneet, ja jotenkin niihin on niin tottunut et oli jopa pienoinen järkytys kuinka pienet huoneet nykyään on. Kuitenkin haluan, että lastenhuoneeseen mahtuu sänkyjen lisäksi vielä leikkimään... :)

polka kertoi kärsivänsä ummetuksesta ja närästyksestä... :| Mulla esikkoa odottaessa oli närästystä, mutta vielä ei ole ollut ollenkaan *koputtaa puuta* Mutta ehtiihän se vielä tulla... Mulla silloin ei auttanut muut kuin Rennie, koitin tosin aina ensin juoda vissyä tai jotain muuta hiilihapollista, mutta se ei auttanut ollenkaan... Ei ole kivoja vaivoja kumpikaan... :|

Schätzchen kyseli kaukalomietinnästä... Me ollaan päätetty ostaa nyt uusi kaukalo, vaikka vanhakin meillä on... Saa uusi sitten olla autossa vakituisesti, ja jos vanha ei kenellekään kelpaa niin saa sitten olla kotona siltä varalta, että mä joskus lähden päivän aikana jonnekin jos jollain auto on ja meitä hakee. ;) Mutta vähän ollaan katseltu, ja olen ihastunut ainakin näillä tutkimisilla siihen missä on se alusta autoon ja alustasta menee jalat auton lattiaan, mutta kaukalon saa autoon myös ilman alustaa: http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=97&valikoimaid=6 Toivottavasti sain linkin toimimaan. :) Isäntä tuota kans itekseen katseli, ja ennen kuin olin mitään sanonut sanoi että tuo ois kai hyvä, vaikka hintaa sillä onkin. Mutta eihän siinä oikeen voi (eikä haluakaan!) tinkiä, lapsen turvallisuudessa... :) Ja kertokaa tyhmälle :ashamed: millainen on isofix- kiinnitys? Vaikka kai sekin selviää kun jaksais netissä selata... :whistle:

Suosilmu oli käynyt shoppailemassa... Se on kivaa puuhaa, varsinkin jos löytyy sitä mitä on hakemassa... :whistle: ;)

Onkos lilleriinan päänsärky jo hellittänyt? :)

Mauahtavaa: Ummetuksen yksi oire on ripulointi, että siksi se kai on mahdollista... :D Juu-u, hölmölle kuullostaa, mutta näin on koulussa opetettu. :whistle: :D En nyt viiti tarkempaa selostusta laittaa, teen sen jos jotakuta kiinnostaa... :snotty: Mutta siksi toisinaan vanhuksillakin on vaikeaa todeta ummetus, koska ripulointi on oireena... :whistle:

Onnea jennipennille hyvistä ultrakuulumisista. :flower:

riikkuli sama meininki mulla, miettii että onko kuitenkaan kaikki masussa hyvin. Ja tosiaan, ensimmäisen kohdalla sitä ei oikein osannut miettiä mitään murheellisia asioita, ja nyt on enemmän tutustunut aiheeseen että mitä kaikkea voikaan sattua... Mutta eiköhän tämä ihan hyvin nyt mene... :D

Täällä meni taas pitkäksi, ja neiti on vasta puolituntia ollut päikkäreillä.... :ashamed: No, jos nyt menisi itsekin kun syötiin tuossa ruoka, jaksais sitten mennä sinne HopLopiin. Nyt näyttää niin pilviselle, että ei taideta seikkikseen lähteä. Meidän tuurilla sit alkaa satamaan kun sinne päästään. :D

Mutta nyt tää menee nukkumaan, vätystää.... :D

Shamandalie ja Histamiini 18+5
 
Sitähän ollaan jo puolessa välissä raskautta. Kyllä aika menee tosi nopeasti. Maanantaina rakenneultra ja kyllä alkaa jo kovasti jännittämään. Onnea kaikille jotka ovat hyviä kuulumisia ultrasta saaneet ja kuulleet kumpaa odotatte. Minäkin haluasin sen tietää. Joku jo sanoikin, että oulussa kertovat vain jos ovat varmoja. No sinne minäkin siis menossa.

Riikkuli: Minulla hb ekassa neuvolassa 140 eikä ole sen jälkeen mitattu. Terkkari sanoi, että oli silloin niin hyvä niin ei ole vielä tarvinnut ottaa. Voihan sitäkin varmaan neuvolassa pyytää ottaan jos itestä tuntuu, että olis tarvetta.

Maksaakohan tosiaan työantaja yhtään kuukautta kun jää äippärahalle, mulla ei ole kyllä mitään tietoa. Mistä sen tietää?.. no kysymällä tieten. Olis ihan kiva jos maksais. Meillä tuo tuleva isukki meinaa lähteä kouluun nyt syksyllä niin sitten ei kyllä ylimääräistä rahaa ole. Vähän jänskättää kuin sitä pärjää, mut kai sitä jotenkin on pakko.

Mutta nyt on pakko lähteä hävittään tuo tiskivuori keittiöstä. Voikaa hyvin ja paksusti!

Snoukku




 
Kiitos kaikille vinkeistä päänsäryn poistoon :flower:

Päänsärky on poissa! Maailma onkin ihana! :) kun kaksi päivää tuntui, että räjähtää pää! Otin 2 panadolia ja makasin pimeessä huoneessa kylmä jyväpussi otsalla ja NUKUIN 12 tuntia. Ja aamulla särky oli poissa!

Mulle on tullu himo maitoon, saatan juoda monta kertaa päivässsä 3dl mukillisen rasvatonta maitoa ihan siitä vaan syömättä mitään sen kanssa. Yleensä en maitoa pelkiltään juo. Outoja nämä mielihalut.

Lastenhuoneista vielä, minusta lastenhuoneessa pitää mahtua leikkimään, kun en tykkää et kaikki lelut roudataan pitkin kämppää.

:hug: kaikille

Pinkeiju ja tyttöolo
 
jennipenni, minkä vyön hankit? Olen varmaan tuota Anita-vyötä hankkimassa, Carriwellin houkutteli kun ei ole saumoja ja näyttäisi paremmalta, mutta epäilen ettei siinä sitten tukeakaan ole nimeksikään?

Täytyy kai täällä kuiskia: mua kosittiin tänään :D
Ollaan siis mieheni kanssa molemmat oltu jo kertaalleen naimisissa, ja eron jälkeen oli fiilis että ei enää koskaan. Mutta on se helpompi jos on sama nimi lapsen kanssa, ja muutenkin on niin hyvä olla tämän ihmisen kanssa, että mikä ettei!

Mulla toi pääkipu hellittänyt sillai että ei ole enää kokoaikaista: etenkin aamupäivisin alkaa helposti jyskyttämään kun on syönyt ja lähtee liikkeelle, pulssi nousee ainakin 120:een ja joko tuntuu päässä vain voimakkaana sykkeenä tai alkaa jomottaa pirusti, edelleen yleensä vain oikealle puolelle. Sitten taas häipyy just kun meinaa SITTENKIN ottaa sen lääkkeen kun ei näytä ohi menevän. Mutta joka päivä pää on ilkeillyt nyt 3-4 vkon ajan, en edes pysy laskuissa. Juonut olen paljon. Kahvia en juo yleensäkään, aamulla teetä, nyt koitan josko sen pois jättäminen auttais, ainakin tänä aamuna sykkeet nous ihan samalla tavalla (tosin join kaakaota; onhan siinäkin kai jotain) mutta pää ei jäänyt kipuilemaan pidemmäksi aikaa.
Jaahas, meni taas tähän sairaskertomukseen, mutta noita keinoja saada päänsärky pois on ihan se Panadol tuplana, lepo ja kylmetys, niskojen venyttely ja hieronta (mulla liittynee koko selän ongelmiin), hartiajumppaa pitäisi varmasti itsekin harrastaa enemmän kun ei mitään hyötyliikettä (kuten heinäntekoa, lannanluomista, haravoimista tms) tule kaupunkilaisella eteen.
Onneksi Pinkeijullakin särky jo helpottanut!

Jos vaikka päikkäreille tästä, tuli syötyä juuri maha aiiiivan täyteen!
16+5
 
MOI
Kyllä aika menee todella nopeesti nyt alkaa jo 20 viikko!!! Just vast ooteltiin et 12 viikko tulis ja suurin keskenmenoriski menisi ohitse...
Onko hyviä ideoita selkäkipuun? venytyksiä yms? Tai onko jostain tukivyöstä minkäännäköistä apua ja myydäänkö niitä lastentarvikeliikkeissä?
 
Tukivyöstä ja selkäsäryistä.

Minimi: Tämä mun vyö on Patrician valmistama. Ostin tämän ystävältäni, kun hänellä oli ylimääräisenä. Skeptinen olin kyllä ensin, mutta nyt ollut käytössä töissä pari päivää ja täytyy sanoa että elämää helpottaa kummasti. Ei selkää väsytä ja särje läheskään samalla mittakaavalla kuin aijemmin. Eli suosittelen lämpimästi.

Uusia vöitä myydään lastentarvike liikkeissä, ja eiköhän hyvin varustellut liiviliikkeetkin pidä näitä valikoimissa.
 
shamandalie pääsärkyä ei ole ollut. (koputtaa puuta) mut ressiä senkin edestä. remppa on ressannut mua ressaa vielä ainakin sen 2 viikkoa. mä katoin tuota kaukaloa myös ja sitä toista mallia kans. en vaan osaa päättää kumpi.

jennipenni mä myös täältä oulusta. missä kävit ultrassa? meillä olis kans tarkoitus udella kumpi tulossa. oliko siel kemisää kaukalotkin halvempia? siellä kun tulee aina silloin tällöin vierailtua niin voisi nyt kyllä lähtä ihan asiasta käymään.

tänne ei oikein mitään uutta sitten viimeisen tekstin.

lillerina ja tonttu-ukko
 
Kiva kuulla Minimi että olet pääsemässä taas "rouvakerhoon", Toivotaan että parempi onni toisella kerralla :heart: !

Ummetuksesta ollu puhetta ja sitä on ilmeisesti liikkeessä,
(anteeks nyt kauhee vaihtaa puhetta naimisiinmenosta ummetukseen mutta näin vivahteikasta elämä meillä on..) :D
Niin, sama tosiaan vaivaa täälläkin, eli on päiviä ettei aamu ala normaalisti
kakilla käynnillä. Eikä tuu vaikka väkisin kun seuraavana päivänä.
Kuituja kuituja kuituja..... mulla edes 4-5 ruisleipää päivässä ei riitä!

Snoukku sulla on varmaankin työpsopimuksessa merkintä jos työnantaja maksaa palkkaa äitiylomalta, oletko jo sen tarkastanut?

Mitäs muuta... Mauahtavvaalle et on kyllä hupaisa tilanne että oliko se nyt pippeli vai ei sitten mutta samapa tuo loppujenlopuksi. Poika nyt olis ihana kun ei sellaista vielä ole.. Toisaalta miehellä ei ole omaa tyttöä vaan 3 ottotyttöä että ihana asia yhteinen lapsi kumpi tahansa!

Shamandalie, joo kyllä helpottaa että saan miettiä myös keisarinleikkauksella synnyttämistä.
Onko muita kelle tehdään mahdollisesti leikkaus?

Hyvää yötä.. :) zzzzzzzzz Porsche ja pikkumees :heart:
 
voi hemmetin hemmetti. Viesti tuli 2 kertaa ja kun yritin poistaa toisen, poistuikin molemmat :headwall: :headwall: :headwall: .

MINIMILLE HURJASTI ONNEA KOSITUKSI TULEMISESTA :flower: !

Shamandalie: Mä kävin viime viikolla Lastentarvikkeessa ja ihastuin kans tohon Gracoon. En kyllä muita ole vielä katsonutkaan kuin sitä ja Brioa. Täytyy rakenneultran jälkeen perehtyä -täysummikko kun olen niissä asioissa :ashamed: .
Isofix-kiinnitys on kai sellainen, ettei turvavöitä tarvita lainkaan, vaan se alusta klipsautetaan kiinni penkin alta tuleviin kiinnikkeisiin. Kertokaa toki tarkemmin te, joilla asiasta enemmän kokemusta :whistle: ... Ihan uusissa autoissa se kai on jo standardi.

ON: Mulle tuli tänään kauhea "vauvakuume" :heart: . En millään malttaisi odottaa 5 kuukautta, että saan sen kullannupun syliini :heart: .

Makoisia unia :wave: !
 

Yhteistyössä