JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

Tervehdys pitkästä aikaa!

Alkuun heti onnitteluja kosituille, häitä järjestäville jne juhlijoille. Enpäs enää muista mitä kaikkea oli.
Me ollaan kihloissa ja alustavasti häitä harkittu ensi kesäksi, saa sitten nähdä miten käy.

Kyselyjä oli tullut paljon, varmaan puoliakaan en muista mutta jospa edes jotain... Eli ummetusta täällä ei oo tarvinut potea, ripulia kyllä. Tuntuu että laittaa välillä mitä tahansa suuhun menee hetki kun kouraisee masusta ja silloin on viisaampaa olla vessa hyvin liki.
Vettä en todellakaan juo tarpeeksi, en oo koskaan juonut vaikka koitan kyllä huomioida juomistani. Maitoa menee melko vähän, juustoa kyllä sitten senkin edestä sekä jugurttia tai viiliä.

Liitoskivuista, vielä onneksi ei oo alkanut vaivaamaan, mutta edellisessä raskaudessa ne oli jotain aivan järkyttävää. Öisin ei tahtonut saada käännyttyä kun sattui, ja joutui nukkumaan tyyny jalan alla ettei olisi lonkka painunut. Liikkuminen oli pikemminkin jotain ankkamatelua ja hetken paikalla oltua oli aivan kankea. Ihan nivustaipeista vihloi kovasti.

Selän kanssa ei ainakaan toistaiseksi ongelmia ole ollut eikä tämä raskaus juuri muutenkaan itestään ilmoittele. Liikkeet ei tunnu vielä (istukkakin etuseinässä), oikeastaan ainut on että maha selvästi kasvanut.

Tikkauksista oli ollut puhe, mulla ne oli ehdottomasti synnytyksestä pahin muisto ja kipu. Kolmeen kerrokseen tikkejä laittoivat ja vaikka puudutti niin enpä tiedä vaikuttiko se vai kuinka kipeää olisi tehnyt ilman. Todellakin tuntui ettei sitä kestä. Onneksi kuitenkaan ei aiheuttanut tuo tai mikään muukaan synnytyksestä pelkoa. Ainut mikä mietityttää on se että sanotaan että toinen yleensä syntyisi nopeammin kuin ensimmäinen. Onkos teillä muilla jolla jo useampi lapsi käynyt miten?

Hankinnoista: autokaukaloita täällä oli jo väki miettinyt, meillä on pojalta juuri gracon alustallinen kaukalo. Alkuun oltiin tosi tyytyväisiä ja oli todella kätevä varsinkin juuri talvella kun ei tarvinut vöitä kiinnitellä joka kerta. Meillä myös gracon matkarattaat joihin kaukalon sai kiinnitettyä ja ovat olleet tosi kätevät kauppareissuilla ja isän pelireissuilla kun ei tarvi herättää aina pientä. Nyt kuitenkin kun poika on reilu 6kk on tuo istuin osoittautunut vähän huonoksi. Asento ei ole kovin hyvä ja varsinkin jos nukahtaa autoon tuntuu että pää jää notkumaan melko vapaasti. Meillä kyllä jätkäkin melko pienikokoinen josko se vaikuttaa asiaan. Kuitenkin nyt mahd. nopeasti ostamassa isompaa istuinta pojalle ja ainakin ihan vauva-aika tuossa kaukalossa aijotaan pitää. Pikku vinkkinä sanoisin että huomioikaa myös istuinten kankaan laatu, en nyt tiedä nopeesti mitä tuo meen istuin on, mutta ainakin tosi hiostavaa. Ei tarvi pitkään istua kun huomaa selän olevan märkänä. :(
Ollaan alustavasti ajateltu että otettaisiin äitiysavustus rahana. Meillä kun tulee niin pikkanen ikäero että melkeinpä kaikki tavarat on ja vaatteitakin riittää. Sisarusrattaat ostettiin jo valmiiksi säilöön käytettyinä ja toinen pinnasänky on syksyllä tulossa, muuten ei olla oikeastaan keksitty mitä tarvisi enää ostaa.

Sitä nenäniistäjää meillä ei oo koskaan tarvittu eikä hankittu, mutta keittosuolatipat on ollut käytössä kyllä. Samoin sitteri heti alusta asti ja päivittäin paljonkin. Cuplaton-tipat tuli kanssa aika pienenä tarpeeseen. Ja todellakin kuten joku mainitsi niin harsoja iso kasa, ainakin meillä oli oikeen tehopulauttelia ja niitä harsoja kului jatkuvasti. Äp:ssa on aika hyvin kyllä kaikkea aluksi, meillä oli valmiiksi jo paljon sellaista mikä tulee vähän myöhemmin vasta kuvioon kuten esim d-vitamiini ja supot kun tein miehelle isyyspakkauksen ja siihen laitoin kaikkea mahdollista.

Jospa sitten siirtyisi siihen varsinaiseen on:n ennen kun ihan romaaniksi menee. Eli kuten jo totesin eipä tämä raskaus oikein itsestään ilmoittele ja aikakin kuluu kuin siivillä. Nyt kun koko kämppä uusiksi järjestettiin (liekö mulla lievää pesänrakennusviettiä jo) niin hieman selässä ja vatsassa tuntui mutta sekin meni nopeasti ohi kun rentoutui.
Tänään oli rakenneultra, jossa kaikki ok. Kovin sieltä taasen vilkuitteli ja ihanasti esitteli jalkapohjiaan. Ottipa sitten ultratäti meille muistoksi kuvan tuosta 3,5cm pituisesta jalkapohjastakin.
:heart:
Istukka on etuseinässä, mutta ilmeisesti tarpeeksi korkealla kun ei ainakaan maininnut siitä mitään haittaa olevan. Koko näytti että olisi menossa nyt 19+4 ja sen mukaan la olisi 6.12, kuitenkaan sitä ei tietty muuttamaan lähdetty kun la nyt 9.12. Eipä sinne masuun sen ihmeempiä, ihanasti sydän siellä sykki ja haltioissaan ihailtiin. Ei suostunut ultraaja sukupuolesta sanomaan mitään, meillehän on korvasta ennustettu melko varmaa tyttöä, no näkeehän sen sitten kumpi sylissä on.

Niin muuten viime neuvolan sykkeistä vielä sen verran että oli n. 160 ja edellisestä pyöri n.145-155 ja oli poika tuolloin.

Nyt tämä romaani saa riittää ja siirryn nukkumaan tuon poitsun seuraksi, aamulla aikainen herätys ja lähtö ideaparkkiin ja sitten isomummun syntymäpäiväjuhlia valmistelemaan. Kauniita unia

Elviiratar 19+1
 
Työpaikka tiedottamisesta kaksi ihmistä työpaikkallani tietää, koska olin niin pahoinvoiva, että oli pakko kertoa, kun olivat niin huolissaan. Olen itse esimiesasemassa, mikä nostaa hiukka kynnystä kertoa. Olemme kuitenkin pieni työyksikkö, että teemme läheisesti töitä yhdessä. Loman jälkeen en enää vatsaa peittele, joten sitten näkee loput työkaverit ja asiakkaat. Marraskuun alusta aijon jo jäädä lomille ja sit äippälomalle, että ei kauheasti ole aikaa etsiä sijaista, kun sitä ei omasta talosta löydy...

ensi tarvikkeista esikoinen oli koliikkivauva niin rintareppu tai (kantoliina ) oli helpotus hartioille, Kun sylissä viihtyi enimmäkseen. Ja sideharsoja kului, niihin oli helppo kuivata peppu, kun imi hyvin ja pulautukset ja kuivuu nopeammin kuin pyyhkeet, jos ei ole kuivausrumpua. Vauvan vanna on kans hyvä olla niin voi kylvettää vauvan turvallisemmin kuin lavuaarissa. (ja hygieenisemmin) vaatteet on makuasia, toiset tykkää bodeista ja puolipotkareista ja toiset kietasupuseroista jne.. sen tietää vasta kokeilemalla mikä sopii omalle vauvalle ja mistä tykkää. Joku mainitsikin jo siteet itselle, ne kun meinaa unohtaa, kun ei moneen kuukauteen tarvi. Mutta synnytyksen jälkeen tarvii. Ja mulla oli sairaalassakin jo mukana omat pikkuhousut ja siteet, kun ne sairaalan oli kamalat verkkohousut ja hehtaarivaippa, niin olo ei ainakaan olisi niillä helpottunut. Mulla oli synnytyksessä mukana oma yöpaituli, kun sairaalan paidassa olisi vilkkunut peppu... ja halusin liikkua. Nämä on makuasioita ja mikä on toiselle elintärkeä on toiselle turha. Kokeilemalla löytyy ne omat tärkeät jutut. Ja kyllä niitä tarpeellisia ehtii ostaa vauvan synnyttyä vaikka isä tai isovanhemmat, jos joku juttu puuttuu, ei kannata stressata. :heart:

:hug: :in pinkeiju
 
moi.. uni ei tuu jostain syystä silmään, joten täällä pyörin.

onnea kaikille ultrassa käyneille! muutamalle sukupuolikin selvinny..:flower:

Meillä on sit mmiilia ja nora79 samana päivänä ultra.30.7

Onnea mmiilialle uudesta kämpästä ja kihlauksesta! :flower:


eemmaa: niistä sikiön sydänäänistä vielä.. olen varmaan täällä aikasemminki sanonu että minä olen myös kuullut että tytöllä ne on nopeemmat kun pojalla, ja itellä se piti ainaki paikkansa.. eli mulla on tyttö ja poika, ja tytöstä kun olin raskaana ne sydän äänet oli hieman nopeemmat kun taas poikaa odottaessani.

tervetuloa oisku odottamaan kanssamme.. täällähän meitä on jo iso sakki.

tervetuloa lomilta tracy75.. takas tänne meidän seuraan, olin ihan unohtanut että lähdit sinne lomalle, ja ihmettelinki miksei susta ole kuulunut..
=)

tuitsu on jo lähtenyt etelän lämpöön, mutta hyvää ja rentoa lomaa sulle jokatapauksessa!

papana03 kyseli raskausarvista.. juu ei ole mullakaan vielä tullu mahaan. edellisistä raskausksista tuli rintoihin ja takapuoleen, mutta maha säästyi.. saas nähdä tuleeko nyt masuun.

polka: minäkin olen nähnyt muutamana yönä painajaisia.. mutta en edes ajatellut että se vois liittyä raskauteen.. inhottavaa kun ei ole aikoihin mitään painajaisia nähny. niin ja ne unet on muutenki ollu jotenki oudon todentuntuisia..

jennipenni kyselit niistä hankinnoista..no mulle oli aivan ehdoton hankinta rintapumppu, ja sitä tarvin heti sairaalasta tultua kun meinas maito pakkaantua rintoihin niinä ensimmäisinä päivinä.. ja kyllä sitä tarvi muutenki myöhemmin, esim. jos lähti jossain käymään ja vauva jäi miehelle, niin kätevästi vaan pulloon maito ja jääkaappiin odottamaan. sideharsoja piti hankkia meille ainakin enemmän kun se mitä on äitiyspakkauksessa, kun molemmat vauvat on ollu kovia puklaamaan, ja se harso on kätevä olla siinä imetyksen aikana lähellä varsinki sitten kun röyhtäyttää ettei tuu puklut omalle paidalle. sitteri oli meillä kovassa käytössä heti ensimmäisistä päivistä lähtien.. Ja aivan ehdottomia oli nää rintasuojat, vai miksi niitä sanotaan? no ne mitkä suojaa ettei maito tule paidan läpi, mulla alko suihkuamaan aina kun maito nous rintoihin ja varsinkin kun toisesta rinnasta imetti, niin toisesta lens maito.. no nuo nyt tuli ekana mieleen.

snoopy: potkut tuntuu mulle välillä erillaisilta, riippuu mihin vauva potkii, välillä ne tuntuu silleen kun siellä kuplis joku ja välillä ihan selviltä potkuilta ja joskus ne tuntuu vaan sellasena muljahduksena.

liitoskivuista... misse81 kyseli miten tuntuu..mulla on alkanut jo tuntumaan. Siis ihan pistää tuohon häpyluuhun kun kävelee. Onko muita joilla liitoskivut vaivaa jo nyt?? Mulla ei tunnu muutoin kun kävellessä, ja varsinki jos on kauan istunut tai makoillut paikoillaan ja yhtälkkiä nousee kävelemään.
Naureskelinkin tuossa miehelle että huomaatkos, alan jo taas vaappumaan kuin mikäkin ankka. Sellaseksi hassun näköseksihän se käveleminen menee kun joku pistää haarojen väliin.
:LOL:

no joo taidanpa painua vällyjen väliin.. eiköhän se uni sieltä tule.









 
Huomenta!

Onnittelut snoukulle :) Taitaa olla tyttövoittoinen tän pinon masukkien sukupuolet, hienoa saada "miesvahvistusta" :D

Noista harsoista tuli mieleeni että ite käytin ainakin vanhoja tyynynliinoja puklurätteinä ja muitakin pestyjä ja pehmenneitä kankaita. Maksaa vaan omituisen mun mielestä noi harsot tai ei nyt ihan hirveitä mutta yhden paketillisen oston jälkeen kaivoin kaappieni kätköistä näitä harsomaisen ohuita petivaatteita. Meni ihan hyvin siinä käytössä.

Niin ja noista hankinnoista se että koska silloin on talvi kun vauva syntyy niin kannattaa miettiä valmiiksi jonkin sortin rinnan lämmittimet tai vastaavat. Itellä käytössä ihan vaan sellaiset tuulen kestävät nahkan tyyliset kankaan läpyskät liivien alle suojan päälle, ei päässyt viima sisäelimiin asti..

Se olis sitte tiistai, viikon paras tv päivä. Bad girls ja mikähän 4d tänään tulee? Noh päivän ajattelin viettää lasten ehdoilla, ulkoilua ja retki leikkipuistoon fillareilla.

Jahans vatsa huutaa ruokaa..

:wave:

maukkis ja minimii 20+3
 
Onnea Snoukulle hyvistä ultrakuulumisista =) :flower: !

Hippula: Ähkypuhkuolo kuvaa täydellisesti myös mun viimeisen kuukauden olotilaa aina sen jälkeen kun syön. Ja se olo vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu koko illan vaikka söisi kuinka aikaisin... Siksi se paino kai laskeekin :whistle: ...

Sitteristä kuulee tosi ristiriitaisia kommentteja :/ . Osa sanoo, ettei sillä tee mitään...Ja osa taas pitää sitä ehdottomana. No, aiotaan se kuitenkin ostaa.

Meinaatteko te ottaa syntymättömälle lapselle vakuutusta? Mä aion ihan ehdottomasti. Rakenneultran jälkeen kipitän Tapiolaan ja pyydän tarkan selvityksen sen kattavuudesta. Olen siis jo päättänyt ottaa sen Tapiolasta.

Eilen kun katselin Tahdon asiaa tv:stä (loistava sarja :LOL: ), ajattelin lämmöllä kaikkia teitä, jotka olette kertoneet kauhutarinoita kauhuanopeistanne. Se on se vanhempi rouva Rouhiala jotain niin kammottavaa, etten voi kuin tuntea lämmintä empatiaa niitä kohtaan, joilla on ikäviä anoppikokemuksia :hug: . Oma anoppi on onneksi mukava ja "harmiton" =) .

Raskausarpia ehkäistäkseni oon nyt käyttänyt sitä Weledan öljyä. En oikein tykkää sen koostumuksesta, mut jos se on hyväksi havaittu, niin menköön :$ .

Työpaikalla tietävät kaikki. Kerroin heti np-ultran jälkeen, että voivat kesälomien jälkeen alkaa etsimään mulle sijaista. Helpottaa sitten omaakin taakkaa, kun se sijainen tulee ajoissa. Itse joudun sen kuitenkin kouluttamaan, niin eipähän tarvitse marraskuun alussa just ennen äippälomaa huhkia hullun lailla.

Maukkikselle kiitos linkkivinkistä =) . Sellanen my dad is awesome-potkari on PAKKO tilata :heart: .

ON: Ei mitään uutta. Hyvä olo. Iloinen mieli. Työt ei kiinnosta :p . Tasan 2 viikkoa rakenneultraan...

Aurinkoista päivää kaikille B) !
 
Kiitos kaikille vastanneille, mulla helpotti eiliset pistelyt alavatsalla levolla. Nukuin päikkärit kun pääsin kotiin ja sen jälkeen hävis nipistykset/supistelut. Luulen niiden johtuneen rasituksesta koska lepo auttoi niihin. Tänään heräsin taas kuudelta töihin ja töihin päästyä oksensin kaksi kertaa, olo oli ihan hirveä. En oo oksentanut moneen viikkoon. Tää on ihan kamalaa kun joutuu kääntämään rytmin loman jälkeen. Kunpa vois vain olla kotona ja lomailla koko yhdeksän kuukautta. Lomalla mul ei ollut mitään tällasta....
Jaksamista tytöt

Misse81 16+4
 
No niin neuvolassa äsken käväsin ja huh onhan noita viikkoja jo 17+4, kyllä tämä aika menee äkkiä. Sydänäänet kuului hyvin =) 142, poika??? Mulla on ollut kyllä ihan poika olo alusta asti, niin erinlainen raskaus kuin neitiltä. Selviääks lapsivesipunktiossa lapsen sukupuoli, eiks ne kromosomeista nää sen?

Kesäloma näkyi painossa, melkein neljä kiloa viidessä viikossa :( Neuvolan täti yritti lohdutella että ei haittaa kun viimeks oli paino laskenut.

Töihin pitäis reilun tunnin päästä rientää :( Eka päivä oli eilen loman jälkeen ja kyllähän se meni.... Meillä töissä kaikki tietää jo. Pomolle kerroin tai se arvaskin kun tuli heti alkuraskaudessa poissaoloja migreenin ja flunssan takia. Ja yleensä en sairastele. Olenpas saanut sitten armahduksia raskammista töistä esim. nosteluista. Ja kukas se sanoi että työt ei kiinnosta niin ei täälläkään yhtään. Olen jo miettinyt että milloin sen äippäloman aloittais, aloittaisko 30 vai 50 päivää aikaisemmin? Mites muut?

Ihana tuo linkki noihin vauvan vaatteisiin =) Tekis mieli tilata mutta mä olen vähän arka tilaileen "ulkomailta"... vai mitense onnistui, tuleeks isot postikulut.

Täytyy lähteä ruokkimaan perhe ennen töihin menoa ja odotteleen jos tuo känny sois, 2 vko ja 5 päivää odotusta takana...

 
kotiin päästy ultrasta. eli la pysy samana, istukka takana ja kaikki ok. ja meille tulee tyttö. vaikka itse olin aivan varma että olisi poika. mut näin kattoi pitkään virassa ollut pätevä lääkäri.

nyt voin hyvillä mielen taas porskuttaa eteenpäin. jos sitä vaikka nyt lähtis ostoksille.

onnittelut kaikille ultra kuulumisista. ja etenkin kosituille ja niille joilla se suuri päivä nyt koittaa. :flower

ja nyt siivous kutsuu... ja remppa jatkuu.

lilleriina ja tonttu-?
 
Kiitoksia onnitteluista ja kukista!

Mä en ole vielä töissä kenellekkään kertonut raskaudesta. Saas nähdä mitä nuo sanoo ku perjanataina pitäis aloittaa! ( Miten sitä jaksaa 6 viikon lomailun jälkeen! ) Kattovat vaan kuitenki, että onpas tuo lihonnu eivätkä kehtaa sanoa mitään. :LOL: Kait sitä sitte pitää koittaa jo itse vihjailla. Ellei sitten oo kyliltä juoru levinny. Täällä tuppaa kans aika hyvin kaikki jutut leviämään.

Elviiratarelle ja muilekkin jos teitä oli onnea ultra kuulumisista :flower:

Vakuutusta olen minäkin jo miettinyt ja enköhän mä sellasen vauvalle ota. Pitäs vaan kattella vielä et mistä se kannattaa ottaa jne.

Mulla on myös tuota hirveää ähky onglemaa kun on syönyt. Tuntuu sit loppu päivän että ratkeaa koko maha ja se todellakin kestää kauan. Kait sitä pitäis koittaa alkaa syömään ihan pikkusen kerrallaan, mutta useammin.

Mutta nyt nauttimaan auringon paisteesta! Hyvää viikon jatkoa kaikille ja hyviä vointeja!

Snoukku



 
"Ja fiksuja kavereita sulla, kun on heti pienestä pitäen ottaneet lapset ulkomaille mukaan. Niin mäkin aion tehdä. Oon jo miehelle kertonut lukuisan määrän suunnitelmia, minne kaikkialle lähivuosina voitais lähteä . Onneks kavereille on tulossa vauvoja (ainakin kymmenelle), joten tuokin talon vuokraus-suunnitelma saattaa houkutella muitakin pariskuntia . "

(muoks: tuo ylläoleva on siis lainaus Sätseeniltä )

Oli yllättävän toimiva tuo talon jakaminen kolmen perheen kesken noinkin pienten lasten kanssa! Suosittelen lämpimästi - lähdetäänkö yhdessä puolentoista vuoden päästä ;) Oltiin miehen kanssa varauduttu unettomiin öihin ja itkuraivareihin, mutta pienokaisista olikin ihan yksinomaan iloa ja huvia :heart:

Eilen oli neuvola, kaikki hyvin, sydänäänet kuului vahvoina ja välillä kauhea kohina kun Pikku siellä paineli ympäriinsä :heart: :heart: Paino oli noussut 4 kg (59 -> 63), vähän enemmän kuin olin luullut, lieneekö reissussa maistunut gelato syyllinen :ashamed: No, haitanneeko tuo, pääasia että Papunen jaksaa kasvaa!

Ainiin - Minimille sylikaupalla onnea! Ihanaa :flower:

Ähkypuhkolosta oli puhetta - sama täällä :wave: Varsinkin illalla täytyy yrittää syödä kevyesti - pahin virhe yksi ilta oli pihvi ja perunat joskus kasin aikaan. Ihan kauheeta, ähisin ja puhisin sängyssä tuskaisena eikä nukkumisesta tullut mitään :|

Luulen että tunsin eilen ensimmäisiä supistuksia. Lähdettiin Murun kanssa reippaalle kävelylle, ja n. 10 min reippailun jälkeen alkoi pistää tuohon häpyluun tienoille ja vatsa meni ihan kovaksi. Hidastettiin tahtia, mutta se outo tuntemus kesti aika kauan, varmaan jotain 15 min. Hissuteltiin sitten niin että normaalisti tunnin lenkkiin meni melkein 90 min. Kiva kuulla että muutkin on tunteneet samaa, ei liene vaarallista.

Juu me otetaan syntymättömän lapsen vakuutus. Täytyykin ottaa selvää mitä on tarjolla eri yhtiöissä. Ja hankinnoista - sitteri saadaan lainaan kavereilta. Teutonian vaunuja on meille kovasti kehuttu - en ole vielä sen kummemmin ottanut selvää mitä maksavat ja miltä näyttävät. Ehkä sitten rakenneultran jälkeen jo uskaltautuu katselemaan :)

Tämä viikko vielä kesälomaa jäljellä - jopa odotan töihin menoa ensi maanantaina, kun tiedän että heti kohta alkaakin sitten äitiysloma hihii :D
 
Suosittelen lämpimästi - lähdetäänkö yhdessä puolentoista vuoden päästä
Joko varataan matka ;) ?

Onnea kaikille uusia ultrakuulumisia saaneille :flower: !

Pohdin täällä edelleen, että kysytäänkö sukupuolta vai ei... Toisaalta kun se kerran on ihan sama, ei tee mieli edes kysyä, mutta toisaalta se lievittäis mun uteliaisuutta :D .
Muutama sukulainen kyseli jo, että minkä väristä nuttua voi alkaa kutomaan :heart: . Täytyy ehdotella kaikkia neutraaleja värejä, koska vaikka sukupuolta itse kysyttäisiinkin, en sitä muille kerro kuin teille :whistle: .

Joku pohti äitiysloman aloitusajankohtaa. Mä ajattelin kyllä aloittaa vasta 30 pv ennen, koska haluan sinne 2008 vuoden loppuun säästää kaiken mahdollisen loman, talviloman ja ens vuoden kesäloman lisäksi, ettei kauaa tarttis sillä minimikorvauksella kitkutella. Ajattelin siis vuoden olla kotona vauvelin kanssa :heart: . Joko te muut olette miettineet, kuinka kauan meinaatte olla kotona?

Teutoniaa meillekin on kehuttu. Mietin kovasti kannattaisko vaunut tilata Saksasta, kun teutonian ja Gessleinin osalta säästö olis aika suuri. Tietääkö joku onko niissä kauheasti puutteita pohjoiset olosuhteemme huomioon ottaen? Onhan siellä saksassakin kuitenkin talvella aikas kylmä. Lunta nyt ei ihan näissä määrin, mutta kuitenkin... Niin ja eipä täällä etelä-Suomessakaan viime talvena kauheista kinoksista päässyt nauttimaan :p .
 
Hankinnoista on juttu jatkunut. Tosiaan noi liivinsuojat multa unohtui, mutta muuta en kyllä enää omalle listalleni tartte. Meinaan hakea ne hyvissä ajoin kaappiin oottamaan, että sitten ovat valmiina. Mies on niin avuton niissä asioissa, että pääsen helpommalla kun ite ostan. Sitteriä jotkut suosittelee, toiset ei. Meillä sitä ei oikeastaan hirveästi käytetty. Eniten silloin, kun kiinteitä syötiin eikä vielä osattu istua. Muuten oli aika käyttämätön. Oliko syynä sitten se, että esikoista tulee pidettyä koko ajan sylissä ja kanniskeltua. Nyt kun on tuo poika ja sekin vaatii huomiota, voi olla sitteriä tulee käytettyä enempi.

Vakuutuksen otamme tällekin vauvalle. Otettiin se esikoisellekin, oli korvakierrelapsi ja putket lopulta laitettiin yksityisellä. Yhteensä korviin meni sellaset reilu 1 000 ? ja vakuutus korvasi kaiken. Eihän sitä olis välttämättä tarvinnut ennen syntymää ottaa, kun korvajutut alkoi vasta vajaa 1v:nä. Eli olis ehtinyt ottaa syntymän jälkeenkin, mutta mistä noista tietää. Sitten jos oliskin alkanut nää korvaongelmat jo pikkuisena, ei vakuutus olis korvannut. Tarkoitan, että eikös siinä oo joku, että 3 kk alkaen se vakuutus otetaan jos ei ennen syntymää ja jos sitä ennen olis tullut jotain, ei vakuutus korvaa. Voin kyllä puhua ihan omianikin.

Useamman lapsen saaneet on puhuneet täällä tyttö/poikaolosta. Joku tuossa edellisellä sivulla sanoikin, että on niin erilainen raskaus kuin eka joten on "erimerkkinen" vauva nyt. Mä oon utelias tietämään, että millä tavalla erilainen. Mä tässä yritän muistella ja lueskella vanhoja Vau'kirja merkintöjä, mutta en keksi mitään niin erilaista. Toki esikoiselta oksu lensi ihan hirveästi, mutta muuta en kyllä tiedä. Muuten olo on samanlainen, ihan helppoa odotusta tämäkin.

Liitoskipuja on täälläkin. Eniten yöllä, kun kääntyy sängyssä vihloo tosi kipeästi. Ei muista kääntyä rauhallisesti. Mutta onneksi vielä ei oo tullut tuota vaivaa kävellessä. Ekalla kertaa oli ihan tuskaa kävellä.

Nyt joudun poistumaa. Poika huhuilee.

Mrs Nobody 18+0
 
Hirmuisesti tullut juttua teiltä ja kivoja "gallupkyssäreitä"
Syntymättömän lapsen vakuutuksen aiomme ottaa. Esikoisesta otettiin se myös. Jos kuitenkin sattuu jotain, niin sitten on vauva heti vakuutettu. Kyllä minunkin muistaakseni sen voi sitten seuraavaksi ottaa vasta 3kk:n ikäiselle. Se on ollut midän perheen pelastus, kun esikoinen aloitti päiväkodissa, niin samalla alkoi korva- ja kaamea räkätautikierre. Tapiolasta me aiotaan se ottaa... :)
Tyttö-poikaolosta... Ei aavistustakaan kumpi tulee, mutta tämä raskaus totaalisesti erilainen kuin esikoisesta. Tyttöäni kun odotin olin elämäni kunnossa. Enkä vain itseni, vaan monien muidenkin mielestä... Ei vaivannut väsymys, ei huono olo ja iho ja hiukset olivat ihan mahtavassa kunnossa... Ja tämä tunteitten ailahtelu, sitä ei ollut viimeksi ollenkaan. Nyt olen kuin mikäkin tuuliviiri. Saas nähdä kumpi tulee... pieni veikkaus mulla kuitenkin tytöstä on, vaikka oireet ollut täysin erilaiset. =)
Ja, tikkauksesta. Mulle tehtiin viimeksi episiotomia eikä tikkaus sattunut yhtään. Enemmän minua sattui istukka, joka ei millään suostunut irtoamaan. Sitä sitten yritettiin painella ulos ja laitettiin oksitosiinitippaa... se ei ollut kovin kiva kokemus, vaikka se sieltä lopulta sitten tulikin ulos...
Omasta navasta: Sunnuntaina tuli sitten se kauan odotettu eka potku, joka näkyi niin selvästi ulospäin... ihana tunne... :) Iltaisin pikkuinen on alkanut olemaan vauhti päällä. Päivisin on yleensä rauhallisempaa. Mutta en kai niin selvästi huomaa liikkeitä liikuessa... Turvotus ja jatkuva nälkä vaivaa... Ja pissalla saa juosta yöllä semmoiset 3-5 kertaa... Olo on hiukan paremi ollut, siis noitten tunneailahdusten suhteen... En ole enää niin räjähdysherkkä... Ehkä tämä alkaa olla nyt sitä keskiraskauden kukoistusaikaa... :LOL: Rakenneultraan vielä viikko ja mua jännittää ihan hirmuisesti. Mä pelkään sitä jotenkin niin paljon... Mahdanko olla ainut? Muuten kaikki hyvin.
Päivänpaistetta kaikille B)
Riikkuli 19+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Teutoniaa meillekin on kehuttu. Mietin kovasti kannattaisko vaunut tilata Saksasta, kun teutonian ja Gessleinin osalta säästö olis aika suuri. Tietääkö joku onko niissä kauheasti puutteita pohjoiset olosuhteemme huomioon ottaen? Onhan siellä saksassakin kuitenkin talvella aikas kylmä. Lunta nyt ei ihan näissä määrin, mutta kuitenkin... Niin ja eipä täällä etelä-Suomessakaan viime talvena kauheista kinoksista päässyt nauttimaan :p .
Meillä on 4v vanhat Teutonia Y2K System 03:t ja ihan Saksasta ostetut. Hyvin pärjättiin talvivauvan kanssa. Isot ilmakumipyörät ja lämmin pehmeä koppa. Suuri kuomu, jonka saa hyvin suojaksi tuulelta. Mukana tosin tuli vain sadesuoja, jalkapeitto ja hyttysverkko ostettu jälkikäteen. Toisaalta tuon pehmeän kopan saa pussiksi myös. Ostettiin aikanaan nuo paikanpäältä kummitytölle ja perittiin sitten häneltä kun meidän poika syntyi. Ainoa todellinen harmistus on älyttömän pieni tavarakori! Tai ainakin sinne on vaikea saada tavaraa kun korin reunan ja istuimen pohjan väliin jää kovin kapea aukko. Muuten suosittelen lämpimästi Teutoniaa!!!!


 
Heipä hei pitkästä aikaa kaikille!

Raskaus on täällä edennyt mallikkaasti. Viikkoja nyt kasassa 17+1 ja vatsa näkyy jo selvästi. Eipä enään piilotella edes isolla t-paidalla. :ashamed: Eli kaikki alkaa töissä tietämään.

Ongelmana on ollut vain omat verenpaineet. Olin jo sen takia sairaslomalla, kun veti olon todella heikoksi. Verenpaineet olivat tänäänkin vain 94/60. Onneksi olen nyt jonkun verran saanut "vapautuksia" jostain työtehtävistä, missä on vaarana pyörtyä. Eli kovat rasitukset poistettiin työtehtävistäni.

Mietin tossa viimeksi tänään aamulla, että mistä johtuu "muljahtelu" kohdussa? Ensimmäisestäkin niitä oli alkuunsa jonkun verran. Onko se vauvan liikkeitä vai johtuuko se kohdusta? Pieniä liikkeitä tunnen, varsinkin iltaisin. Niin kuin joku kutittaisi vatsan sisältä. Olen jo useamman viikon niitä tuntenut.

Päivä kerrallaan etenen ja toivon ettei sairaslomaa tarttis hakea vähään aikaan. Oksentelukin loppui onneksi vihdoin.. :whistle:
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa.
Väsymys painaa ja lomaankin on aikaa kun pidän loman vasta Elokuussa jotta voin olla vanhimman lapsen kanssa kotona kun hän aloittaa koulun. Tilasin itse myös vakuutusyhtiöltä paperit vakuutuksen ottamiseksi syntymättömälle lapselle. Eikä vuosi hinta nyt kovin kallis ollut koska olen kuullut, että hintahaitari on melkoinen.
Riikkuli, Kysyit tyttö ja poika olosta voin itse sen verran kertoa, että poika ja tyttö kun on entuudestaan; niin poikaa odottaessa kaikki suolainen ja hapan ruoka "veti puoleensa" siis tuli syötyä enemmän kuin taas tyttöä odottaessa joka päivä piti saada makeata. Samoin vatsan koossa kyllä oli huomattava ero. Muuta erikoista en osaa sanoa paitsi se "sisäinen tunne". Nyt tällä hetkellä on sellainen tunne, että poika olisi tulossa mutta tämä asia varmistunee Elokuun 1pvä kun on seula2 ja erikoislääkärin vastaanotto samalla.. :/
Suosilmu16+6
 
Pitääkin paremmalla ajalla käydä kurkkimassa Mauahtavan linkkiä. Mut kivalta näytti pikasilmäykseltä. :D

Snoopy: Toinen asunto oli ihan ok, mutta ei niin paljon ihastuttu, et tarjousta jätettäis. ;) Mut se toinen... :p Ihastuttiin molemmat siihen, eikä sekään tunnu haittaavan ettei siinä oo valmiina parvekelaseja. ;) Meinattiin, et saahan ne sitten myöhemminkin hommattua, vaikka ei ihan heti samaan syssyyn niitä ostaisi. Isäntäkin innostui, ja puhuu jo "kun me se ostetaan". ;) Mä tosin koitan ajatella niin, ettei me siihen ikinä päästä muuttamaan, ei sitten oo pettymys niin kova... :D Mutta, joo, kuume nousee ennestään. :LOL: Mielessäni jo sisustin kämpän, ja se on paljon kun mua ei haitannut vaikka siinä on keittiö pienempi mitä meillä nyt. Pakko sen on sitten olla hyvä. :LOL: Saas nähdä nyt sitten kuinka käy... Appivanhemmat jo lupautuivat jotenkin auttamaan (siis rahallisesti jotenkin) asuntokaupoissa :eek: et kattoo nyt... :whistle: Toivo elää. Jos vaikka ennen vauvan syntymää pääsis muuttamaan, niin ois ihanaa. :heart: Ja siinä oli isompi makuuhuone isompi kuin meillä nyt kaks makkaria yhteensä.. :whistle: Ja nyt ollaan taas enemmän käyty näytöissä, tuossa jonkin aikaa oli hiljaisempaa mut nyt taas innostuttiin. Ja kun me halutaan se asunto tietyltä alueelta, joten ei välttämättä ihan heti voikkaan löytyä sitä meidän asuntoa (paitsi et miedän mielestä jo löytyi... :D )

Onnea Snoukulle hyvistä ultrauutisista. :flower:

hippula mulla kans jotkut ruoat toisina päivinä turvottaa. Eilen siskon luona söin pari patongin siivua ja vähän jätskiä, ja mies nauroi illalla et ollaampa sitä vatsa pystyssä. :LOL: No, sitten pääsi pari mehevää paukkua, ja eipä enää ollu vatta niin pystyssä... :ashamed: :D

elviiratar hyvinhän jaksoi lukea, älä tollasia siellä höpöttele. :D Ja onnea ultrakuulumisista sinnekin. :flower:

Olihan tuolla listassa paljon sellaistakin, mitä olen suunnitellut ostavani, mutta olin ne jo unohtanut. :LOL: Rintapumpun haluan, koska ainakin esikoisella maitoa tuli niin että sillä ois useammankin ruokkinut... :whistle: Ja voi sitten tarpeen vaatiessa lypsää valmiiksi, jos on vaikka esikon kanssa viettämässä laatuaikaa ja isäntä vauvan kanssa kotona. ;) Ja miksei tuo sitten voisi jonkin yösyötönkin hoitaa, kun rinnasta imeminen sujuu ongelmitta... :)

Schätzchen kyseli vakuutuksista... Me kai otettais, mutta ei saada... :ashamed: Joten otetaan kuten esikollekin, sitten 2 vk (vai kk, en muista) syntymän jälkeen... :)

lilleriina onnea ultrasta ja onnea tytön odotukseen. :flower:

Onko kenelläkään tietoa, mistä saisi ostaa/tilata kuviollisia sideharsoja? Täytyy taas myöntää, etten kovin aktiivisesti ole edes katsellut, mutta jossain muistan niitä nähneeni... :headwall: Vauvatarvikeliikkeissä en ole nähnyt, missä nyt ollaan käyty... Ajattelin, että sellaisiin voisi tuhlata, koska pienellä kuitenkin sitten on pulkurättejä, ja nyt esikolla on valkoinen sideharso unirättinä. Jospa vaihtais esikolle kuviollisen unirätin hyvissä ajoin, ei sitten mee puklurätit parempaan talteen. :D Ja kakkoselle kanssa aion totuttaa unirätin, se on kätevämpi pakata mukaan kuin isot pehmolelut. :LOL: Ja meillä esikoinen kun oppi käsiään käyttää, laittoi nukkumaan mennessä rätin naamalleen, ja tekee niin vieläkin. :D

Mutta nyt pitää mennä, anoppilaan kylään ja sitä ennen käyn viemässä mun vanhemmille matkasängyn valmiiksi: esikko menee hoitoon ensi perjantaina, ja me lähdetään siskon kanssa naapurikaupunkiin keikalle. B) Niin, ja käyn nyt samalla kyselemässä mun mummon vointia; vanhemmat kävi siellä tänään kun mummo sai viime to uuden aivoinfarktin reilun kuukauden sisään... :( Eivät olleet enää edes sairaalaan siirtäneet hoitokodista, joten kuntoutuksella ei taida enää mitään aikaiseksi saada... :| No, aika näyttää mitä tapahtuu ja kuinka pian...

Jaa niin, mä sain tänään puhelimen huollosta, jee! :D

Shamandalie ja VaraTorsti
 
Eilen siis oli rakenneultra ja oli taas niin ihana nähdä tättärä :D (yllättäen)
Normi homma, kylmät mömmöt mahalle

Tättärä näytti "rauhanmerkkiä heti alussa


Kaikki hyvin ja koko vastasi viikkoja 20+6
390g reilu 20cm tättärä siellä huiteli menemään ja esitteli itseään kiltisti ultratätille.
Oli suloista nähdä myös söpö jalkapohja niin selkeästi, kuin olisi ihan livekuva ollut. Ultraajaa nauratti kun tättärä potkas niin että anturaan tuntu. Istukka sopivassa paikassa, mutta ei laisinkaan kohdunsuun tiellä, joten ei ainakaan tässä vaiheessa synnytyseste (tuskin jatkossakaan).
Ja siellä lilluttiin raivotarjonnassa.
ja hymyilevä pääkin siellä oli ;)
 
Jesus kun olette nopeita, ei kun kommentoimaan kaikkeen, siitäs saatte ;)

Ensinnäkin kiitos kaikille onnitteluista; hääpäivää ei olla päätetty, todennäköisesti kuitenkin ennen synnytystä ä-lomalla (ei tarvitse töissä vielä muuttaa nimeä, helpompi tulla takaisin palveluhommiin toisen nimisenä..). Ihan maistraattiin meinataan mennä ja kavereille kemuja ensi kesänä!

Papana03: kiva kun laitoit noita kuvia, naamakin siis näyttää jo noin ihmiseltä tokassa ultrassa! (Vrt meidän avaruusolio-hirviökuva np:stä profiilissa) Ja onnea kaikille ultra- ym hyvistä uutisista. Olen vähän kade kun noita sukupuolia ootte saanut tietää, Kättäri ei käsittääkseni suostu siihen puuttumaan ja isäntä kun ei halua mitään tietää, aion ihan itsekseni arpoa kuvista :whistle: Eikä ekaa odottaessa hajuakaan onko poika- tai tyttö"olo"!

Elviiratar: nyt vasta tajusin että teillä tosiaan on NOIN pieni edellinen vaavi, tehän olette nopeita! Riittää vipinää, onnea!

Vakuutuksesta: en edes ole älynnyt että voisi ottaa syntymättömälle ja tuntui aluksi ihan älyttömältä ajatukselta; muttaa siis se kattaa jos jotain heti alkuun pielessä? Hmm, täytyy alkaa ottaa ehkä selvää tästäkin asiasta! Syntyneelle lapselle on ollut tarkoitus kyllä vakuutus sitten ottaa kun sen aika tulee. Jos vaikka kalliit maksut ehkäisis sen ettei mitään sitten tulekaan :kieh:

Schätzhen: mulle myös toi Tahdon asia viikon kohokohta, ja se anoppi on jotain niin...ARG! Mulla ex-anoppi oli aivan eri tavalla kauhea, mutta eron myötä olin ikionnellinen ettei tarvitse koskaan enää sietää sitä ihmistä! (puistatus!)

Töissä piti raskaudesta kertoa työolosuhteiden takia ihan heti plussailun jälkeen, ainakin osalle.
Äitiyslomalle taidan jäädä jo ennen aikojani eli erityisäippäapuja meinaan hakea jo parin kk:n päästä, töissä sellaisia riskejä että pääsisin vaikka heti mutta yrittäjänä pakko odotella että saa sijaisen... Sitäpaitsi jos selkä jatkaa samaa rataa tai jopa pahenee (ei kai mahdollista, toivottavasti), taitaa olla sairasloman paikka ensin. No, tuon näkee kunhan nyt ensin lomalta palailen töihin, toisaalta ihan kiva mennä töihin että tulee taas vähän muutakin ajateltavaa kuin tätä OMAA NAPAA!

Aasinsilta omikseen: ummetuksesta puhuitte ja eilen oli sellainen umpi että en enää tiennyt oikeasti sattuuko ihan vain "suoleen", oliko jotain liitoskipuja (ei kai nyt mahan puolella, vaikka ihan ihan alavatsalla olikin) vai jo vakavampaa ja kohtuun liittyvää. Mutta kyllä ne tais ihan ummetusvaivaa olla kun ei mitään saanut ulos, edes pierun pierua!
Lähdettiin vielä asioille aamupäivällä ja itku tuli kun tuli aaltomaisesti NIIN kovia vihlovia kipuja mahaan (sen lisäksi että iskias tai mikä lie vihlonut entistä enemmän), ettei pystynyt kuin olee kaksinkerroin.
Sitten tietty kun lähdettiin pois alueelta jossa olis ollu kaikkea kivaa, alkoi helpottamaan. Levolacia ostin, illalla olo oli kuin kaasupallolla ja tänään taas röörit auennut, jeejee, pienestä on onni kiinni!
Nooh, ei tässä vielä kaikki, tosiaan tuo alaselän/ oikeastaan enemmän vasemman pakaran vihlonta tosiaan pahentunut niin että yöllä ei saanut nukuttua kun koko ajan särki pitkin koko jalkaa, liikahtaessa säkenöinti koko alakroppaan ja sängystä nousu melkoista taistelua. Siinä sitten yöllä päädyin Panacodiin joita lääkäri määräsi varalle (enemmänkin pääkipuun?) jos ei Panadolit ja fysio auta. Olen joskus aiemmin johonkin kipuun niitä saanut ja jäänyt syömättä kun aiheuttaa kauheen olon, mutta kivuissani otin kuitenkin. Sainkin nukuttua, mutta aamulla noustessa hirveä krapulainen olo ja rantsuun lähtiessä oli noustava autosta liikennevaloissa, sinne jäi aamiainen tienposkeen, YÖK!
Ei siis enää Panacodia meikäläiselle, ikinä.

Jäin miettimään noita liitoskipuja, sattuuko teillä yöllä kääntyessäkin ihan vain siihen häpyluuhun/haarojen väliin?
Ihmettelen voiko munkin "selkä/pakara"kipu olla jotain vastaavaa, kun kävellä pystyy vain pienellä askeleella ja nimenomaan vaappuen. Ihan kuin ois viimesillään raskaana, sellaista hiton köpöttelyä on tuo meno. Jokainen askel vasemmalla jalalla sattuu ja jos ei keskity miten astuu, vihlasee laajemmin niin että meinaa jalat mennä alta. tana. Hermostuttaa tää invalidina olo, kuitenkin tottunut liikkumaan paljon ja pakkokin noiden koirien kanssa vaan mennä. Koirat ihan ihmeissään kun koko ajan hoen odotaodota,älä vedä, ei pysty lujempaa! Alkuun tuntui että rauhallinen kävely oli hyväksi, nyt alkaa näyttää pahasti siltä että sekin pahentaa oireita. Huomenna Fysio, ehkä päästään nyt keskittymään alaselkään kun yläselkäkrampit jo 3 yötä poissa, JEEEE!!! Siis jotain hyvääkin!

Hankinnoista: onko enää muita sellaisia joilla ei olisi mikroaaltouunia!? Meinaan vain että pärjääkö vaavelin kanssa ilman? Siis rintaahan se toivonmukaan alkuun syö mutta lämmitteleekö kukaan pulloja/ruokia vesihauteessa jne?
Kaverini kehui sellaista vauvan riippukeinua älyn hyväksi. Heillä vauva rauhoittui hyvin heiluvaan keinuun ja nukkui pitkään pelkällään siinä, vasta isompana kun alkoi möngerrellä itse ylös, vaihtoivat pinnasänkyyn. Onko muilla kokemuksia?

Ja vielä kysymys synnyttäneille: onko totta että synnytyksen jälkeen (pitkänkin ajan kuluttua siitä ) voi sanoa hyvästit tamponeille? En ole siteitä käyttänyt 10 vuoteen, ne ahdistaa mua ihan pirusti, mutta oletan että ei auta kuin totutella uudelleen... Onneksi siteetöntä/tamponitonta aikaa kiitettävästi (toivottavasti) jäljellä!

Höpötäti ja Olio 17+1
 
Kiitos liplap kommenteista Saksasta vaunujen hankkimisen suhteen =) . Ehkäpä minäkin sitten uskaltaudun. Joku sanoi, että säästöä voi tulla jopa 300? ja kun tilaa netistä, ne tuodaan UPSilla kotiovelle. Täytyy nyt eka löytää kaupasta ne, mitä sitten alkaa tuolta netistä metsästämään. Uutena aiotaan ne hankkia, mutta siis jonkun saksalaisen verkkokaupan kautta.

Onnea taas uusista ultrakuulumisista :flower: ! Tosi moni on jo ehtinyt käymään rakenneultrassa. Miten tässä malttaa omaansa odottaa :whistle: ?

Oi ihanaa Minimi kun satuit tuon "suolikivun" ottamaan puheeksi :) . Luinkin tuota kokonaan erikseen kyseisestä aiheesta ollutta ketjua ja hengähdin helpotuksesta, että siitä nämä kivut siis johtuvat |O . Söin herneitä litrakaupalla ja nyt sitten alkuillasta on sattunut alavatsaan ja vähän niinkuin peräsuoleenkin (sori tytöt... :ashamed: ) . Olin ihan ihmeissäni, et onko mulla jotain peräpukamia vai onko koko kohtu tipahtamassa pois paikaltaan :eek: . Mutta se siis onkin ilmeisesti ilmaa, joka jostain syystä on jumissa siellä :ashamed: .

Mitä ihmettä - siteisiinkö pitäisi siirtyä |O ? Ei ikinä!!! Varmaan 15 vuoteen en ole siteitä käyttänyt, enkä voi sellaista vaippafiilistä itselleni enää kuvitellakaan. Vaikka on toki mahdollista, että nykysiteet on hieman ohuempia kuin -90 luvun alkupuolella, mutta silti..........

 
Kuulkaas tytöt, kyllä se jälkivuoto on sen sorttista että kannattaa ostaa supermaxihyper-yösiteitä, tamppooneista ei ole mihinkään :whistle: . Sitä en osaa sanoa, saako/voiko niitä käyttää heti synnytyksen jälkeen, luulis että ei tunnu ainakaan kovin mukavalta... Omalla kohalla ei ainakaan tullut edes mieleen moinen esikon syntymän jälkeen |O

Schätzchen: Kyllä niitä vaunuja uskaltaa nettikaupasta tilata, saksalaiset on ainakin yleensä luotettavia kauppamiehiä. Kannattaa vaan katsoa maksuehdot tarkkaan, saako maksaa esim. luottokortilla vai onko postiennakko vai etukäteismaksu. Semmoinen juttu tuli mieleen, että ainakin Teutonialla on joitakin malleja jotka eroavat hiukan toisistaan, riippuen onko myynnissä Saksassa vai Suomessa. Varsinkin noissa 3-pyöräisissä on käsijarrun kanssa näin, suomalaisissa sitä ei aina ole.

Omaan napaan ei kuulu uutta, liikkeitä en tunne ja mua alkaa jo ahistaa... Neuvola vasta ens maanantaina ja rakenne-uä seuraavana. Tosin maha kyllä jo näkyy =)

liplap 18+3
 
MINIMIille nyt ihan ekaks onnea :flower: kera!ja toi sun selkäkipu joka ylettyy jalkaan kuulostaa ihan iskiaskivulta.... mulla tuli kun esikoisen synnytyksestä oli jotain alle puol vuotta,ja meni niin inhottavaks ettei kävellä halunnu,ja se jalka mihin kipu viilsi niin piti pitää suorana takana ku kumartu jotain nostaa.nukkuminen oli yhtä tuskaa,kun ois kokoajan pitäny vatsa-ja selkälihaksia jännittää niin et se hermo ei ois jumissa.ja söin kans panacodia,kunnes tuli ihan kauhea allerginen reaktio ja luulin kuolevani.onneks anoppi piti lasta yökylässä silloin tällöin niin sai selkä lepoa.ja fysioterapia autto.nyt taas viime päivinä olen saanut iskiaskivut seurakseni,taitaa maha kasvaa.kävely ei satu,tekee vaan hyvää,mutta kumartelu janukkuminen....!

tosta mikrosta kans minimi puhelit,meillä ei ole ikinä ollutkaan eikä tule olemaan.ja vaikka tulisi niin lasten ruokia/maitoja en ikinä anna lämmittää mikrossa.ne lämpöaallot on jotain ei-ihmisille tarkoitettua mun mielestä.........vauvan ruuat sai nopsaan lämmitettyä vesihauteessa,vedenkeitin on ehdoton ja kätevä! tamponeista kans kyselit,jos oot tykkäät tamponeja käyttää niin tutustuppa KUUKUPPIin,se on vastaava ja jopa parempi,ja sopii synnyttäneille.mut ei kuiteskaan vielä jälkivuotoon voi käyttää,niinkuin ei tamponiakaan tulehdusriskin takia.käytän ite,inhoan just kyseistä vaippafiilistä,kuppi ei tunnu missään!suosittelen kaikille lämpimästi!

HANKINNOISTA vielä niin musta oli ehdoton kans jo laitokselle omat siteet ja liivinsuojat,ja kun imetys on käyntiin lähtenyt niin MAIDONKERÄÄJÄ.ei mee hukkaan se maito mikä suihkuaa toisesta rinnasta kun toisesta syöttää.maidon sai pakastettua kätevästi minigrip-pusseihin ja pvämäärä päälle,niin sit on omat maidot pakkasessa kun mies syöttää pullosta,ja kiinteisiin kun alkaa sekottaa,ja sit ku kokonaan lopettaa.eikös se jtn 8kk ollu kun se maito säilyy pakkasessa...?
meillä tuo sitteri alko olee käytössä vasta ku tyttö jtn 3kk,sitä ennen syli oli ainoo paikka missä suostu olee.sen jälkeen oli kyllä hyvässä käytössä.

sitten vähän omaa napaa.KIITOS kaikille kannustaneille! tuntuu kyllä epäreilulta joutua tässä tilassa miettiä erojuttuja,kun olisi ansainnut hemmottelua ja raskaudesta nauttimista....mutta jos miehestä tuntuu että paranisi paremmin omassa rauhassa niin en ole estämässä.enää ei ole voimiakaan yrittää edes miehen itsensä takia saada häntä jäämään,vaikka tytön seura tekeekin hänelle hyvää.vielä ei ole asuntoa löytänyt,ja viime päivät on ollu kauheita.kauhean kireä ja hermostunut tunnelma kokoajan.ja samalla janoan hellyyttä ja hyvänäpitoa. parina yönä rupesi mieskin jo tulemaan uniin,tavallisesti ei ikinä.taisin olla puutteessa...... :)

ja itkuherkkä todella olen,itkut tuli isovanhempienkin edessä kun vain vitsailivat jtn et mies löytääki uuden reissultaan,kun eivät tiedä tilannetta.... :ashamed:

siitä heräs epäilystä et masutoukka olis tyttö,kun viimeksikin aloin parkua ihan varottamatta jst pienestä....... toisaalta koska mulla silloin oli ihan varma poikaolo,ja tuliki tyttö,niin nyt kun on tyttöolo niin voikin tulla poika.ei musta ota selvää...

niin se rakenneultra meillä oli,kaikki oli kunnossa ja koko vastas päivälleen viikkoja,paitsi just toi reisimitta oli meidänkin pikkuisella hieman isompi.taitaa tämä olla edellistä isompi lapsi.rupes mietityttää synnytys...! :eek: kätilö kyllä lupas että hyvin mahtuu.pikkurilliä pikkuinen näytti,eka katottiin että oliko keskisormi!!ja uus aika saatiin ultraan viikolle 36,koska istukasta(joka on edessä niinkuin aavistin) on joku iso verisuoni kohdunsuun päällä,niin se katsotaan missä on silloin,että täytyykö synnytyksessä varoa.haki 2 lääkäriä sitä katsomaan,ja toinen puhui huonolla suomella jotain hiljaa sille toiselle että joillain se oli synnytyksessä revenny,ei kai oo hyvä juttu......sukupuolta en kysyny,ja koitin olla katsomatta haaroväliin,mut sitten ultrattiin just sieltä päin.mut en ollut näkevinäni ainakaan pippeliä,mut enhän minä osaakaan tulkita sitä kuvaa

.niin ja rakas mieheni ilmoitti muuten sairaalan parkkikselle saavuttuamme että ei hän tulekkaan mukaan ultraan,ei ole käyny suihkussakaan töiden jälkeen,mitä hän siellä tekee.arvaatte varmaan etten tiennyt pitäisikö itkeä vai huutaa,mutta sanoin pettyneenä että itse päättää.en viitsi pakottaa.taitaa olla lapsen syntymää edeltävää pakokauhua.....?kun koittaa ettei vaan tulisi todellisemmaksi koko vauva.prkln mies............ :'( vähän petetty fiilis kun mies itse tehnyt aloitteen toiseen lapseen,ja ollut ihan kuumeinen ja yhdessä päätetty että lapsi saa tulla ja sitten ei kestäkkään.....täytyy myöntää että vauva-aika pelottaa,miten sitä selviytyy.


mutta en halua teitä masentaa,joten lopetan luritukset.

ihanaa odotusta teille kaikille!! :heart:

menninkäinen 19+5
 
Minäkin aion tilata ebaystä teutoniat, sitten joskus! Ystäväni tilasi eikä ole katunut yhtään. Ja säästöä tulee tosissaan! Teutonia priimukset kuulostaa tällä hetkellä hyvältä.

Nyt en taas muista mihin piti kommentoida mutta menninkäiselle jaksamista parisuhteessa :hug:

Me muutetaan viikonloppuna uuteen rivitaloon, ja mua kiukuttaa kun ihan niinku rakennustyömaalle muuttaisi, ulkoapäin näyttää nimittäin sen verran keskeneräiseltä! Just kun tässä 2 vuotta vanhassa rivitalokaksiossa alkoi ruoho vihertää ja ympäristö muutoinkin näyttää rehevältä. Sinne sitten vain kuran ja rakennusjätteen sekaan!! PRKL!

Eipä tässä myt oikein kummempaa, pikkunen ei potki viäkään niin et tuntisin päälle mutta kutittaa kylläkin! Johtuneeko omasta rasvakerroksesta sit ku en tunne... Muilla?

Mä en oo ottanut vieläkään selvää saanko töistä mitään palkkaa ku oon ä-lomalla! On tässä tätä muutakin hässäkkää nyt justiin.....

Perjantaina neuvola ja maanantaina rakenneultra! B)
 

Yhteistyössä