JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

Menninkäiselle :hug: . Tosi kurja tuo sinun ja miehesi tilanne :( . Toivottavasti saatte asiat selvitettyä. Niin ja Onnea ultrakuulumisista :flower: !

Pitäis varmaan alkaa tekemään itselle jotain listaa noista hankinnoista, kun te kokeneemmat niitä luettelette ja itse oon tosiaan ihan ummikko :ashamed: .

Onko kenelläkään tietoa, onko se Gracon sitteri, jota mainostetaan uusimmassa tai toisiks uusimmassa kaksplus-lehdessä, jossa on kaiken maailman keinu- yms.ominaisuuksia ja lelukaari, ihan pilipalihankinta??? Sen hinta ei ole kuin 69?, mikä on mun mielestä varsin kohtalainen... Vai?

ON: En millään jaksais mennä huomenna töihin :headwall: . Täytyy vaan hokea mielessä koko ajan, että 3.5 kk:n päästä pääsee kotiin valmistautumaan pienen palleroisen syntymään :heart: .

Ai niin ja Liplap: Älä huoli täällä rv 18+5 eikä tietoakaan liikkeistä. Mutta maha on iiiiso ja pullea :D .
 
Terkkuja itäisestä Suomesta! Viikon loma kotikonnuilla on tehnyt hyvää, huomenna pitäisi ajella omaan kotiin ja loppuviikoksi taas Tampereelle :) .

Vaunuja käytiin äidin kanssa eilen katselemassa Kuopiossa saakka ja olen entistä varmempi, että meille tulee Teutonia Spirit S3 :heart: . Sain tarjouksen vaunuista tykötarpeineen, nyt vaan pyydän parin muun liikkeen tarjoukset ja puhun miehen ympäri. Mä en halua tilata vaunuja Saksasta, koska Suomessa liikkeestä ostettuna niihin saa 2 vuoden takuun ja hintatarjoukseen kuuluu myös Britaxin turvaistuin ja adapteri.

Maha on kasvanut kummasti kuluneen rv 17:n aikana ja elokuun tokalla viikolla kun palaan töihin, mahan huomaavat varmasti muutkin. Mun työpaikalla ei tiedä kuin pari läheisempää työkaveria raskaudestani, vaikka pieni työyhteisö ollaankin. Pomot tiputtaa silmät päästään, kun salaisuuteni heille selviää :whistle: . Mähän sain sen viran kesäkuun alussa...Olen laskeskellut, että elokuussa on 3 viikkoa töitä ja syksyllä enää 2,5 kuukautta ja sitten pääsen äitiyslomalle :eek: :D . Syksyä odottaa nyt ihan toisella tavalla, kuin normaalisti.

Mä en tunne vieläkään liikkeitä, mutta maha turpoaa ähkyksi joka ruokailun jälkeen, etenkin iltaisin. Pienemmät annokset tekisivät hyvää, mutta kun mä syön vain 2(-3) kertaa päivässä.

Vauvavakuutusta en ole jaksanut pohtia, mies sen haluaisi. Tällä hetkelle mietin vain vaunujen väriä ja lasten nimiä yöuneni läpeensä, joten ne riittävät mun tämän hetkiseen tilanteeseen.

Oletteko hankkineet erikoisrasvoja rintojen ja vatsan rasvaukseen? Mulla ei ole tullut (uusia) raskausarpia rintoihin, mutta jouduin ostamaan isommat rintsikat, vaikka entisetkin oli d-kuppia. Joskus rintojen ihoa kirvelee todella kipeästi, ja vain rasvaus tuntuu auttavan. Täytyisi kai kokeilla sitä Body Shopin coco butteria, vai mikä se oli.

Hankintoja lapselle en ole tehnyt, mutta pinniksiä ja hoitotasoja olen myös katellut jo, kuten kantoliinojakin. Valkkasin äidiltäni taas vanhoja mun ja veljeni vaatteita ja kastemekkommekin löytyi, ihana :heart: .

Onnea minimille ja vauvansa rakenneultrassa tavanneille :flower: !

tivoli 18+0
 
kuviollisia harsoja oli ainakin citymarketissa.

tampooneita ei suositella tulehdus riskin takia ainakaan pariin viikkoon synnytyksestä. ja vuodon määrä on sen suuruista että ekstra imut vaan käyttöön. Esim seisomaan noustessa voi "lurahtaa" side täyteen. Kuukuppia vois kyllä kokeilla alun jälkeen. Mikäköhän se niistä pitäis olla?

oma napa tänään on ollu kaveri kovin vauhdikkaalla päällä. Potkii ja muljauttelee niin että tuntuu ja kunnolla. Meinas tulla pissatkin housuun, ku monotti rakkoon kunnolla. :LOL: Kauheat voimat jo sellaisella pikkuisella herneenpalolla!

Pinkeiju + tuleva jalkapalloilija? :)
 
voih,tässähän liikuttuu melkein kyyneliin hormonihuruissa jo siitä kun joku heti muistaa kannustaa! :ashamed: :'( kiitos mötkylä ja shcätzchen!

tuosta kuukupista,ainakin sitä merkkiä mitä itse ostin,oli 2 kokoa,synnyttäneet ja ei-synnyttäneet.en usko että niitä enempää kokoja onkaan.materiaalia on kait luonnonkumi ja silikoni. sen 30e makso,eli ajan kanssa tulee paaaljon halvemmaks ku siteet tai tamponit......omani on ruohonjuuresta helsingistä,ja isäni osti kun en ison vauvamasun kaa enää pyöriny kaupoilla.

noista raskausarvista vielä,ekaa ku odotin,olin niin innoissani raskaudesta ja vauvasta,että olin ihan innoissani kun ekat arvet tuli,enkä pitäny niin tärkeänä rasvata joka päivä,olin niin ylpeä niistä.no,lopulta oli rinnat,reidet,maha,pakarat(huomasin vasta reilusti synnytyksen jälkeen,ja itkut meinas tulla!!ihan kauheeta..),ja jopa pohkeissakin oli.taisin olla aika hoikka ku raskaaksi tulin,vaikka silloin ei siltä tuntunu,17 kun olin,ja epävarma itestäni. ja siis ne arvet on kaikki paikallaan,reidessä punottaakin vielä vähän.onneks mies on usein vakuuttanut ettei hän eikä muutkaan miehet tuollaista edes tajua katsoa.
 
Mun piti vaan tulla pikaseen hehkuttamaan tämänpäivän rakenneultraa, hitsit miten mua jännittää! :eek:
menninkäinen87: Hirmuisen suuri :hug: sinulle, ehkä ne asiat selviävät kun se mies "saa rauhassa miettiä". Toivottavasti pian pääsette yhdessä nauttimaan pikkutontun odotuksesta! :heart:

Minimiille hurjasti onnea kosinnasta ja muillekin onnittelut hyvistä ultra-kuulumisista. :flower: Olispa ihana tietää kumpi meille tulee...

No, mut pitää lähteä aamupalalle, palailen vastailemaan muihin juttuihin myöhemmin.

Mukavaa päivää kaikille! :wave:



 
Sätseeeni hoi =)

olen myös miettinyt vaunujen hankkimista netistä ja kuulutinkin emmaljungaa tuossa toisessa viestiketjussa mutta emmaljungat ovatkin itseasiassa rumat uuteen ihastukseeni verrattuna (varmasti ovat kätevät vaunut nämä ruotsalaiset mutta kauneus ennen kaikkea ;) ). Olen ihastunut Gessleinin Future-malliin jota olen käynyt räpläämässä liikkeessä (hinta tulisi 250 euroa halvemmaksi suurinpiirtein jos Saksasta tilaisi). Tämä yhdistelmä näyttää menevän pieneen tilaan erittäin pieneen autooni, ainoa arveluttava asia on pehmeä kantokoppa. Saksasta ilmeisesti saa puolikovia, olisikohan se parempi vaihtoehto jos vauvaa nukuttaa ulkona ei mikään kangas ainakaan lörpsähdä sen naaman päälle.

http://www.babyonlineshop.de/deutsch/2/

mutta en oikein löydä postitus-ja muita (kulu)ehtoja, ich spreche nicht deutch mutta mulla on kyllä saksaa lukeneita kavereita jotka voisivat auttaa.

joku pingpong myy näitä vaunuja myös mutta sen sivuilla en pääse gessleinin kohdalla eteenpäin.

pinnasängyistä
kannattaako ostaa sellainen jossa toista laitaa saa liikutettua ylös ja alas (jolloin reunapehmusteita ei oikein voi käyttää tai ne joutuu joka kerta erikseen laittamaan paikoilleen ja oikomaan kun laitaa liikkuttaa) vai kiinteäreunainen (ja usein paljon halvempi) pinnis.

onnittelut kaikille kosituille, sukupuolen selville saaneille ja menninkäiselle paljon voimia! Lapsi on nyt kaikkein tärkein ja yritä kaikesta huolimatta pitää mieli hyvänä, asioilla on taipumus järjestyä.
 
Onpa mukavaa lukea kirjoituksia, kun samoilla viikoilla tässä kaikki suurin piirtein ollaan :)

Itse olen 18+6 (np-ultran mukaan mennään) ja mua kans jännittää todella ens viikolla oleva r-ultra! Hui (!!) ja samalla odottaa sitä niin innokkaana että! Mies on tulossa mukaan ainakin näillä näkymin.

Meille ei ole tehty MITÄÄN hankintoja. En tiedä onko sitten jotenkin uskalluksesta kiinni.. vielä vaan kokee jotenkin liian aikaiseksi. Esikoinen on tulossa (laskettu aika 13.12. TYKS) joten ei ennestäänkään ole ei sitten minkäänlaista tavaraa. Paljon on siis kyllä hankkimista edessä!! Käytettynä saadaan ehkä vaunut miehen siskolta, tosin mähän tietyst haluisin ne nyt jo tänne ;) kun en oikein edes muista millaiset ne on.. Muut vauvatavarat taitaa heiltä olla jo menneet kiertoon, joten tavaroiden etsintä on alkamassa sitten lähiaikoina..

Siteistä vielä, että mun mielestä nykyajan siteet on kyllä niin siistejä ja ohuita, ja arvaan, että synnytyksen jälkeen kaikki mahdollinen ronkkiminen ja muu semmonen on liikaa.. auts..?
 
Kiiuska:
vaunut Saksasta?
Sätseeeni hoi

olen myös miettinyt vaunujen hankkimista netistä ja kuulutinkin emmaljungaa tuossa toisessa viestiketjussa mutta emmaljungat ovatkin itseasiassa rumat uuteen ihastukseeni verrattuna (varmasti ovat kätevät vaunut nämä ruotsalaiset mutta kauneus ennen kaikkea ). Olen ihastunut Gessleinin Future-malliin jota olen käynyt räpläämässä liikkeessä (hinta tulisi 250 euroa halvemmaksi suurinpiirtein jos Saksasta tilaisi). Tämä yhdistelmä näyttää menevän pieneen tilaan erittäin pieneen autooni, ainoa arveluttava asia on pehmeä kantokoppa. Saksasta ilmeisesti saa puolikovia, olisikohan se parempi vaihtoehto jos vauvaa nukuttaa ulkona ei mikään kangas ainakaan lörpsähdä sen naaman päälle.

http://www.babyonlineshop.de/deutsch/2/

mutta en oikein löydä postitus-ja muita (kulu)ehtoja, ich spreche nicht deutch mutta mulla on kyllä saksaa lukeneita kavereita jotka voisivat auttaa.
Tuolta samaisesta osoitteesta minäkin niitä katselin. En oikein osaa päättää Teutonian ja Gessleinin välillä :/ . Kumpiakaan en ole käynyt täällä kaupoissa testaamassa, mutta molemmista kuullut pelkkää hyvää.
Tiedätkö onko niiden sun suosikkien pyörät sellaiset, että niillä pääsee soralla ja lumessakin eteenpäin. Tai että onko pyörissä ylipäätään eroa Suomesta/Saksasta ostetuissa? Kaikkia lisäpeittoja ja -pehmusteita nyt on helppo lisäillä, joten niihin ei päätökseni tilata Saksasta tule ainakaan kaatumaan.

Tamponeista / siteistä: Loppuelämäksi ei siis kuitenkaan tarvitse tamponeista luopua??? Synnytyksen jälkeen ymmärrän kyllä, mutta että ikuisesti aina jonnekin kuumien aaltojen aikakaudelle saakka... :ashamed: .

Tsemppiä taas tämänpäiväisille ultraan menijöille!
 
Liplap: Juu ei tietoa liikkeistä täälläkään. Lupasin itselleni että saan hermostua vasta 21. viikolla, mutta tunnustan kyllä että kuulostelen salaa aina nukkumaan mennessä että joko...

Jälkivuodoista, silmät teelautasen kokoisena kuuntelin kun kaveriäidit kertoi siitä ihanuudesta - olivat joutuneet 3 vk käyttämään vanhusten vaippoja kun tavalliset siteet ei riittäneet mihinkään, ja kuulema suihkussa käydessä saattoi huljahtaa lattialle kämmenen kokoinen verihyytymä :eek: Apua. Oon kyllä ollut tosi naiivi - sekin oli uutta että synnytyksestä toipuminen (fyysisesti) voi kestää helposti vuoden.

Menninkäiselle iso :hug: Jaksamista, tuulettele täällä aina kun tuntuu siltä!

Tivoli: Mulla on ollut käytössä Clarinsin voide raskausarpien ehkäisemiseksi. Se on tosi kallista - Body Shopin tuotteet on luksusihania joten siirryn varmaan niihin kun tuo (lahjaksi saamani) purtilo on käytetty loppuun.

Tervetuloa Margaret! Meillä on sama LA - niinkuin n. puolella täällä, tuo 13.12. tuntuu olevan tosi suosittu :D

Huomaatteko että mulla oli nyt ekaa kertaa lunttilappu käytössä, osasin kommentoida neljää juttua kerralla :)

ON: Käytiin eilen miehen kanssa pyörimässä Kehä kolmosella - ostin kahdet uudet urheilurintsikat - olen nyt sitten virallisesti kuppikokoa D :D Hurjaa. Eksyttiin myös lastentarvike-liikkeeseen - olisin voinut pyöriä siellä tuntikaupalla, en tajunnut että vauvoille on kaikkea niin ihanaa sälää nykyään! Vaunut oli tosi hienoja, mies nauroi että niitäkin saa kaikilla lisävarusteilla, ja täytyy pitää huolta että omat voittaa naapurin pihalle parkkeeratut :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tracy75:
Liplap: Juu ei tietoa liikkeistä täälläkään. Lupasin itselleni että saan hermostua vasta 21. viikolla, mutta tunnustan kyllä että kuulostelen salaa aina nukkumaan mennessä että joko...

Jälkivuodoista, silmät teelautasen kokoisena kuuntelin kun kaveriäidit kertoi siitä ihanuudesta - olivat joutuneet 3 vk käyttämään vanhusten vaippoja kun tavalliset siteet ei riittäneet mihinkään, ja kuulema suihkussa käydessä saattoi huljahtaa lattialle kämmenen kokoinen verihyytymä :eek: Apua. Oon kyllä ollut tosi naiivi - sekin oli uutta että synnytyksestä toipuminen (fyysisesti) voi kestää helposti vuoden.


Tervetuloa Margaret! Meillä on sama LA - niinkuin n. puolella täällä, tuo 13.12. tuntuu olevan tosi suosittu :D


Eksyttiin myös lastentarvike-liikkeeseen - olisin voinut pyöriä siellä tuntikaupalla, en tajunnut että vauvoille on kaikkea niin ihanaa sälää nykyään! Vaunut oli tosi hienoja, mies nauroi että niitäkin saa kaikilla lisävarusteilla, ja täytyy pitää huolta että omat voittaa naapurin pihalle parkkeeratut :LOL:
Eikös loman jälkeen töissä olemisen saa hyödyntää myös kirjoittamalla tänne kanssaodottajille :whistle: ...

Mäkin harrastan tota iltaisin hiljaa makaamista ja kuulostelua, josko liikkeet tuntuisi, mut sydän vaan hakkaa niin lujaa, etten voisi mitään muuta tunteakaan :ashamed: .

Mä myönnän kans, et oon ollut tosi naiivi koko synnyttämisen suhteen, koska en ole ikinä tiennyt että lähes kaikilla repeää paikat :eek: . Mä kun ajattelin, et se vaan nätisti pullahtaa sieltä ulos, mutta kun tarkemmin olen asiaa ajatellut, niin onhan se toki mahdotonta :whistle: ...

Myös minun puolestani Margaret tervetuloa - sama laskettu aika täälläkin :saint: .

Ja noihin tarvikkeisiin vielä: kilpavarustelu ennen kaikkea :LOL: .

ON: En jaksais kyllä olla töissä :headwall: |O .


 
Schätzchen: Hehe lupaan että mäkin tulen pyörimään täällä hyvin aktiivisesti ensi maanantaista alkaen - mitä sitä muutakaan töissä tekisi :D

Synnytyksestä kun oli puhetta - musta on ihanaa kuulla äitien synnytyskokemuksia. Niitä kun ei ole kahta samanlaista - sen lisäksi että kesto/ajankohta/synnytystapa/kipu/kätilöt/vauvan koko jne. vaihtelee, niin jokainen kokee tapahtuman omalla tavallaan. Yksi ystäväni sanoi että hän ihmettelee mitä muut äidit puhuu jostain kivuista - hän synnytti ilman kivunlievitystä ja vertasi tapahtumaa vähän tavallista rankempaan joogatuntiin :eek: Toinen taas synnytti 48h, repesi rikki kaikkiin mahdollisiin ilmansuuntiin kokoonsa nähden ison vauvan takia (vauva arvioitiin neuvolassa 3,7 kg, ja olikin 4,9 kiloinen), kivunlievitys ei tehonnut ja käy nyt terapiassa traumaattisen kokemuksen vuoksi :/ Ja kaikkea tältä väliltä! Kiinnostuneille, tässä linkki yhdelle englanninkieliselle saitille josta voi lukea synnytystarinoita:

http://beautifulbirthstories.blogspot.com/
 
papana onnea ultrauutisista. Ihania kuvia. :D

minimi: mulle sanottiin että jälkivuodon aikana ei saa käyttää tamponia, koska siinä suurempi tulehdusriski. Mä kanssa kauhulla sitä ajattelin etukäteen, mutta kyllä se rätti unohtui kun vaavin kanssa hääräsi. ;) Ja yllättäen pitikin kaiken sisällään, mitä ei aikaisemmin normaaleissa menkoissa ollut tapahtunut... :D Ja niin kuin liplap kirjoitti, ei kyllä mullakaan tullut mieleen tampoonia sisääni tunkea, just kun oli monta kertaa isomman sieltä ulos saanut. :LOL: Ja mulla oli pahimpina aikoina kaksi tai kolme ohutta sidettä teippailtuna, ja ei se välttämättä se jälkivuoto kestä kauan. Mulla meni ohi viikossa, ja se meni niin ettei huomannutkaan... ;)

Menninkäiselle monta :hug: . :/

Schätzchen kysyi sitteristä, mun mielestä hinta on paljon... :whistle: Mä maksoin mein sitteristä 20e, tosin siinä ei mitään hässäköitä ole. :D Siinä on vaan erikseen säädettävät selkänoja ja jalka"noja" sekä keinutuksen lukitus. Mutta, joo, ei kai se huono ole se sun katsoma kun siinä on niitä härpättimiä? :D

Kiitos teille jotka muistitte mistä kuviollisia harsoja vois saada. :D Pitääkin tutkia.

Pinnasängystä: meillä ei ole laskettavaa laitaa, vaan kaksi irrotettavaa pinnaa. Eihän se sitä nostelua hlpota, mutta meillä pinnat auttoi huomattavasti kun kävelemään oppisessaan neiti pääsi itse sänkyyn ja sieltä pois. :)

Margaret tervetuloa. :flower:

ON: Navassa kaikki tuntuu olevan ihan kunnossa, ainakin liikkeiden määrästä. Nyt on päivisinkin alkanut liikehtiä, eikä ainoastaan kun mä menen nukkumaan. :LOL: Äiti eilen totesi, että kyllähän tuo maha jo näkyy. :eek: Musta se vaan on samanlainen kuin ennenkin... :snotty:

Esikon kanssa alkaa välillä pinna kiristyä... Ei kuitenkaan koko ajan, vaan ainoastaan kun on ruoka-aika. :kieh: Neiti reilu 2v ei suostu syömään itse, pitää syöttää. :headwall: Ja minähän en ala noin "isoa" kokonaan syöttämään, loput autan jos on hankala itse saada. Mun mielestä ei ole liikaa vaadittu et itse syö, kun kerran osaa. Tosin anopin mielestä sekin on huono ettei sitten syötä, ja samaan hengenvetoon että "johtuu varmaan siitä kun tyttö oli niin iso ennen kuin sai lusikan käteen.". :headwall: :headwall: Minkäs mä sille teen, jos ei tuo ottanut lusikkaa käteen. :eek: Ja jos 1,5 vuotiaana alkoi syödä kokonaan itse, niin ei se vajaassa vuodessa ole unohtunut. :kieh: Ja muutenkin nyt on valikoimista, et kuka vaihtaa vaipan ja kuka tekee mitäkin. Koittaa siis pomottaa... No, koittakoon. :D Eilen neiti sitten söi päivän aikana hapankorpun (taistelun jälkeen söi syöttämättä...) ja maitoa, iltapäivällä söi vähän ruokaa ja maitoa, joten päiväruoka ja iltapala jäi kokonaan syömättä, ei edes lusikallista ottanut. :headwall: Ja tänään sama aamupalan kanssa, joten puolentunnin pöydässäistumisen jälkeen laitoin lautasen pois ja niin oltin syömättä. No, nyt päivällä söi sentään itse reilu puolet annoksesta ja maitoa päälle. Saas nähä miten iltapäivällä... Eiköhän tuo syö kun nälkä on... :whistle: Edes huijaaminen ei auta, et sanon et aloittaa ite syömisen niin syötän kun oon vaikka tiskannu. Tämä jääräpää sitten odottaa sen aikaa et saan tiskauttua. :headwall: Nooh, eiköhän se tästä... Tosin ideoita otetaan vastaan...

Nyt hetkeksi nukkumaan ennen kuin esikko herää. :wave:

Shamandalie ja VaraTorsti 19+2 :heart:
 
Tracy75:
Schätzchen: Hehe lupaan että mäkin tulen pyörimään täällä hyvin aktiivisesti ensi maanantaista alkaen - mitä sitä muutakaan töissä tekisi .
Oot oikeassa. En siis tunne huonoa omaatuntoa :saint: . Kompensoin vaan vähän omaa arvoani ja sitä miten keskinkertaisesti siitä täällä maksetaan ;) .

Shamandalie: Ostitko oman sitterisi uutena 20?:lla? Onko ne niin edullisia? Kai sä muuten seuraat tahdon asiaa? Sun anoppisi henkinen kaksoisolento on siellä yksi pääosan esittäjistä B) . Sellainen tunne ainakin tulee, kun lukee noita kaikkia sen puuttumisia teidän elämään :headwall: .
 
On se kyllä hyvä kuulla noita ikävämpiäkin tosiasioita, siis esim jälkivuodosta, ettei sitten pelästy! Musta tuntuu, että mä en ainakaa tiä mistään mitään :eek: joten tosi mielelläni kuulen kokemuksia!

Mä kans kuulostelen liikkeitä. Viime viikolla alkoi masussa sellaista kuplinaa, ja mä vaan ajattelin, että ilmavaivoja ne varmaan on.. Mutta niitä olikin sitten joka päivä tualla alavattassa, semmosia ei ole ennen ollut ja neuvolan tätsykin sanoi, että niitä liikkeitä ne varmaan on! Nyt ne liikkeet on muuttuneet muljahtelevaisemmiksi, niitä on oikeesti ihana tuntea =) Eilen illalla mukamas tunsin kädellekkin värinää.. Olikohan toiveajattelua.. Mulla kuulema istukka takaseinässä, joten siks varmaan noi muljaamiset tuntuu jo (18+6). Neuvolassa sanottiin, että ihan normaalia on, jos vielä ei mitään tunne, joten ne jokka ei tunne, niin ihan maltilla vaan odottelee.. (hmm, helpommin sanottu kuin tehty..) :)
 
Piti vielä kysyä, että onkos teillä jotain hyvää voidevinkkiä? Joku hyvä kropparasva tuleviin raskausarpiin.. Mulla on tosi kuiva ja ohut iho muutenkin, ja jo kasvuaikana nuorempana tuli mulle muutamia arpia, eli raskausarpia löyty jo ennen raskautta :/ Nyt läästin ain suihkun jälkeen Aqualan L rasvaa, muttei taida olla tarpeeks tehokasta meikäläiselle...

Töissä raskaudesta tietää pomo, koska ajattelin että hänen on hyvä tietää, että mahdollisuus on olemassa että saapi äippälomasijaista ajatella. Oli ihan iloinen kun kerroin ajoissa ja onnitteli. Työkavereista 2 tietää, koska he kysyivät suoraan kun mun kaffenjuonti loppui kuin seinään (vaikken ihan heti myöntänytkään). Loput 4 työkaveria ei tiedä (en tiä arvaako kuitenkin) kun työasuun saan vielä masua peitettyä - siis lihonneelta näytän kyllä, ei auta mikään, mutta ehkei he niin ajattele sitä, koska en ole ihan hoikkaa sorttia muutenkaan... Perjantaina jään kesälomalle, joten kuukauden päästä mahaa tuskin enää peittää millään, hih =)
 
Snuupi kommentoi pikana töistä...

Kollega loi pitkän ihmettelevän katseen, kun hihittelin tuota Jajepoon kertomusta ääneen :LOL: :LOL: :LOL: Eihän se nyt tosiaan mikään hauska asia ollut, mutta tuo sun juttu oli niin hyvin veistelty! :D :LOL: (ja mun huumorintaju taitaa olla jo ihan kankaalla... :whistle: )
 
Mä kävin tänään neuvolassa, kaikki kunnossa. Sydänäänet löyty heti ja tasanen jumpsuttelu sieltä kuului. Kysyin terkalta siitä supistelusta jota täälläkin kyselin. Sanoi ettei kuulu olla supisteluja vielä tässä vaiheessa, pitää ottaa yhteys neuvolaan jos alkavat olla viikottaisia. Eli luultavasti johtuivat rasituksesta ne mun supistelut, lepo auttoi niihin, enää ei oo tuntunut. Nyt ainakin opin että pitää suoda lepotaukoja eikä touhuta hullun lailla eikä varsinkaan osallistua mukaan "ryyppäjäisiin" missä ollaan yö muualla, sillä en saanut viikonloppuna nukuttua kun muu porukka joi ja rellesti mökillä. Seuraavana päivänä olo oli aivan hirveä kun ei ollut nukkunut kunnolla, ihan kuin itselläkin olisi ollut kamala krapula.

Täällä ei ole vielä hankittu juurikaan mitään, yhden potkarin ostin lomalla. Muuten en ole miettinyt vielä mitään rattaita tai ym....

Töissä meillä tietää kaikki, tää on sellanen juorutalo, että heti lähtee jutut liikkeelle. Tosin sen kyllä jo huomaa kun tykkään pitää vaatteita missä vatsa näkyy =)

Misse81 16+5
 
Nyt on sitten neuvolakäynti takana. Kaikki oli ok. Muita lukemia en muista, mutta Hb oli 148 ja painoa tullut koko raskauden aikana 1,5 kg. Sain jo sairaalaan täytettävän lapunkin kotiin, sen mihin tulee vauvan nimi hätäkastetta varten yms. toiveita. Äkkiä tää aika menee. Ens viikolla onkin sitten se rakenneultra.

Ei ne Jajepoon kertomat nyrkin kokoiset hyytymät oo vieraita täälläkään. Olisin varmaan mäkin ottanut säilöön sen ja mennyt näyttämään, mutta humahti pönttöön oikein kunnon pärskeiden saattelemana. Onneksi tota jälkivuotoa ei nyt niin kauaan kestänyt. Kauheampaa oli niiden tikkien kanssa eläminen. Kun ei voinut istua kunnolla eikä ponnistella. Vähän ne pääsi repeämäänkin kotona. Passitin miehen ostamaan itelleni kottikärrynrenkaan, että saan istuttua. On muuten ihan ehdoton hankinta ;) , kun noista hankinnoista nyt on puhuttu.

Pinnansängyn laskettavasta laidasta Kiiuska kyseli. Meillä ei sitä oo, mutta olisin sen halunnut. Yösyötöt olis ollut kiva hoitaa, kun sänky ois ollut "sivuvaununa" ja ei olis tarvinnut kömpiä sängystä ylös nostamaan vauvaa pois sängystä ja taas takaisin. Tuon takia olisin halunnut pyörätkin sänkyyn, olis ollut niin kätevä vaan vetää sänky viereen ja nostaa vauva rinnalle. Ettei ois tarvinnut nousta sängystä. Juu mä oon just niin laiska ja mukavuudenhaluinen kuin tästä jutusta ilmi käy :ashamed: . Mutta noita yösyöttöjä kestää kuitenkin suht pitkän aikaa, niin kaikki helpotus olis ollut ihan tervetullutta.

Pitiköhän mun muuta kommentoida. No lopetan, enkä kirjoita taas liian pitkästi. Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti!

Mrs Nobody 18+1
 
Heips mammulit :wave:

Jajepoo: :LOL: :LOL: Kiitos makeista nauruista! Itellä myös jälkivuotokokemus ensimmäiseltä aamulta synnärin osatolla, nousin sängystä ja vessaan oli tarkoitus hiippailla mutta melkein saman tien maahan asti (jättivaipasta huolimatta) hulahti varmaan sangollinen verta. Siinä sit seisoin liikkumatta ja nauroin.. Kämppis kipaisi puhtaan kaavun ja pääsin vessaan asti, mutta se tilanne oli niin omituinen.. En ainakaa muista et esikoisen aikaan olis moista vuotoa tullut. Ja toinen ei jälkivuotoon liittyvä ongelma mulla oli ilmavaivojen kanssa.. Kiva kun ei niitä pystyny pidättämään ja se pieru vaan tuli, pitkästi ja äänekkäästi. Jopa silloin kun hain iltapalakärrystä evästä ja osaston lähes kaikki mammat oli siinä ympärillä. Normaalia joo mut hirveen noloa sillä hetkellä.. :kieh:

Tervetuloa Margaret!!

Pinnasängyn laita-asiaan minäkin vastaan, eli kuopuksen pinnikses on sekä liikuteltava pohja että laita. Esikoisella käytin laitaa ja kuopuksella pohjaa. Omituisesti kerrottu mutta tiedätte varmaan mitä tarkoitan, ja molemmat ihan käteviä, selkävikaisena pohjan nosto systeemi oli erittäin kiva.

Nyt ajatuksen tuotanto katkes. Ei saa mitään järkevää irti joten katoan paikalta.. Sen haluan vielä muutes kertoa että on se ihanaa että meillä on niin hyvä henki täällä, helmikuisten pinoon tein uteliaisuus vierailun ja vähän ihmettelin sitä tunnelmaa mutta hormonien piikkiin saa varmasti laittaa paljon. Joka tapauksessa olette ihania, voikaa paksusti :D

Maukkis ja minimii 20+4
 
Schätzchen: juu ihan uutena ostin eikä ollut edes halvin (halvin ois ollu 19,90e ;)). En sitten oo ihan varma oliko siin joku edellis vuoden värit myynnissä... En ole kertaakaan katsonut tahdon asiaa, pitääkin ensi kerralla katoa ja järkyttyä. :LOL:

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=47&valikoimaid=7 Okei, tais sitten meillä olla vanhaa väriä se sitteri, on meinaan tuollainen eri kuosilla ja siinä on sellainen tyyny mikä on sitterin takana tarralla kiinni ja sen saa siirrettyä pois halutessa.. :ashamed:

jajepoon kertomuksesta tuli mieleeni: mulla ei jälkeiset olleet täydelliset, olivat siis repaleiset kunhan vaan sain ne ensin synnytettyä... :whistle: (eivät siis meinanneet tulla itekseen ulos) Sain sitten sellaisia supistuksia aiheuttavia lääkkeitä, jotta loputkin tulis ulos jos ei ollut vielä tullut. No, sain sitten lääkelaatan ja hoitaja sitten sanoi, et jos tulee jotain hyytymiä niin hakee hoitajan katsomaan, et jos on pytyssä niin ei vedä ennen kuin joku on käynyt katsomassa. Mä olin ihan :eek: mut sit ne nauroi, et heidän ammattikuntansa on toisinaan epäilyttävän uteliaita. :LOL: Eipä tullu ennen mieleenkään, et joku haluis nähä tuotokset pytyssä... :saint:

Mrs Nobody mulla on sitten taas ihan toisenlainen meininki ollut synnytyksen jälkeen... :whistle: Mulle tikkejä tuli tosin vaan kaksi, mutta seuraavana päivänä istuin jo normaalisti eikä tuntunut missään... :D Oli alusta sitten kova tai pehmeä, ei väliä. Ja kyllä mullakin alkuun vuotoa oikein hulahteli, mutta tosin rauhottui nopeasti. Kotona ei enää ollut sellaista kuin sairaalassa. Olen kaiketi päässyt viime kerralla helpolla kun laskee synnytykset ja kaikki muutkin... :D

Nyt tää menee tiskaamaan, virkistävien päiväunien jälkeen. :D
 
Juu piti munkin sitten käydä helmikuisissa vähän nuuskimassa, kun siitä mainitsit.

Sitä piti mun kysyä sulta, että... Saako Seinäjoella ottaa rakenneultraan lapsen mukaan? Ja saako siellä kysyä sukupuolta? En millään viittis soittaa sinne. Silloin niskapoimuun olis ainakin saanut tuon pikkumiehen ottaa, mutta sanoi että alakauttatehtynä ei välttis oo lapselle sopivaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Misse81:
Töissä meillä tietää kaikki, tää on sellanen juorutalo, että heti lähtee jutut liikkeelle. Tosin sen kyllä jo huomaa kun tykkään pitää vaatteita missä vatsa näkyy =)
Sama vika - lomani aikana oli levinnyt koko talon tietoon, vaikkei mikään pieni firma olekaan kyseessä. No iloinen, ihana asiahan tämä on, joten ihan vapaasti saavat ilosanomaa levittää =) .

Misselle ja Mrs Nobodylle onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista :flower: .

Margaret: Weledan raskausajan öljy on ainakin toistaiseksi ollut oikein hyvää. Ei tuoksu mitenkään erityisen hyvälle, mutta iho tulee ihanan sileäksi ja pidemmällä olevat kaverini ovat säilyneet vailla arpia =) .

ON: Yhtäkkiä se paniikki sitten taas iski |O . Niin kovasti kun ehdin luvata, etten np:n jälkeen stressaa, niin nyt sitten eksyin lueskelemaan verneri.net-sivustoa ja sieltä kaikkia rakenneultrassa selvinneitä golfpalloja sydämessä yms. :(
Hyvästi mielenrauha :headwall: . Ja 2 viikkoa muka pitäis jaksaa odottaa...
Samaan ahdistukseen en kyllä itseni anna vaipua kuin sillon ennen np-ultraa :ashamed: . Onko muilla pelkoja?
 
Sätseeni!

niissä future-vaunuissa on sekä loskakeleille isommat pyörät sekä kaupunkishoppailuun pienemmät etupyörät.

http://www.babyparadies-shop.de/store/index.php/cat/c150_Gesslein-Future.html
ja löysin toisenkin saksalaisen toimittajan, näissä ainakin on 2 vuoden takuu. en tiedä mitä babyonlinessa on takuu.


 
Tervetuloa uusille :wave:
Menninkäiselle :hug:

Ja onnekis olkoon kaikille kihlautuneille ja kosituille ja naimisiin menneille :flower:
Itsellä tulee nyt syksyllä viides vuos täyteen naamiaisista.

Kauhia kun tänne on tullut juttua ihan kauhiasti.

Nyt on kerrottu sukulaisille uudesta tulokkaasta,kaikki sanoivat vaan että jo ovat kattonu ja odottanu että koska kerrotaan =)
Ens viikolla 24 päivä ultra pikku hiljaa alkaa jänskättään,varsinkin kun ei liikkeitä vielä tunnu niin alkaa pelottaan että onhan kaikki kunnossa.

Minusta synnytyskään ei ollut mitään siihen jälkitilaan ainakaan minulla ja siihen jälkivuotoon se oli kyllä kauheinta mitä oli koko hommassa ja mulla sitä vuotoa kesti reilu 5 viikkoa ja kyllä sitä kaupasta halusi hamuta ne kaikkein paksuimmat rätit mitä vain löyty ettei läpi asti tule.

Niin ja HOX HOX Mulla ois myynnissä kahet äitiyshousut L kokoa henkka maukalta toiset semmoset vihreät vähän reisitaskun tyyppiset ja toiset lappuhaalarit jos jollain kiinnostaa niin pistäkää vaikka y:tä niin voin pistää kuvia.Mulle kun ne on nyt niin hirmu isot kun tippu tuota painoa synnytyksen jälkeen enempi kuin mitä tuli vaikka sitä tulikin yli 20 kg.

Me ei olla ostettu viel mitään eikä oikeastaan ole tarvettakaan muuta kuin autoon istuin ja sitten rattaat,mutta ne kerkiää sitten myöhemminkin kun pääsee päätökseen että minkälaiset.

Nyt pitää lähteä leipomaan kun neiti päätti sulattaa pakastimen oli illalla aukassu pakastimen oven ja aamulla oli kaikki sulannu,ihanaa no onneks ei ollu kovin täynä.

Minttuliina ja joulutähti 17+ jotain
 

Yhteistyössä