JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

Kiiuska: Mäkin kaipailisin vähän infoa siitä, mikä ero niiden yhdistelmävaunujen ja -rattaiden välillä on :/ . Luin jostain, et ne rattaat on sen takia niin kätevät, että ne saa paljon pienempään tilaan. Ja tosiaan yhdessä vaunuliikkeessä sanottiin, että ne yhdistelmärattaat on nykyään paljon suositumpia kuin yhdistelmävaunut.
Munkin rakenneultra on vasta 21+5, joka siis on puolentoista viikon päästä =) . Odottavan aika on pitkä...

Kollegat heitteli ilmoille yksimielistä veikkausta, että mulle olisi tyttö tulossa :LOL: . Perustui kuulemma vaan siihen, että mulle sopis niin hyvin tyttö :LOL: . Mun mielestä mulle sopis kyllä kumpi vaan. Ihania ne on molemmat :heart: .
 
Hei!

Samaa mieltä shamandalien kanssa että ei niitä pelotteluja kannata ottaa stressiksi :)

SÄTSEEN: En mä ainakaa oo saanu peräruisketta ennen synnytystä, eikä tuu omasta tuttavapiiristä mieleen ku pari jotka on saanu. Hyvin on menny ja luontoki hoitaa ainaki joillakin homman et elimistö tyhjentyy.. Esikoisen aikaan olin pari päivää ruikulla/oksensin ennen synnytystä. Luulin et helevata, mahatautiki tähän viel sit tuli :kieh: Kuopuksen aikaan ennen synnytystä vessan pönttö oli myös hyvä kaveri. Tiedä sitte paljonko sitä tavaraa tuli viel pedille ponnistaes, sen tiedän että sitä tuli mutta tuli vauvaki ja muu kummasti unohtuu.. :heart:
Ja anteeksi tällaset jutut.. Enkä halua pelotella tms :)

Tytöllä oli aamulla toinen silmä tosi punanen, ja ku tarkemmin tutkin niin se oli toinen reuna mikä oli ihan kirkkaan punanen ja näyttäis et verisuoni olis paukahtanu neidin silmässä. Jotenki omituista et tuosta noin vaan ja viel nukkues :eek: No eipä näytä menoa haittaavan eikä muuten oo tulehtunu tms niin eiköhän se siitä.
4 yötä ultraan on.. laskin aivan itse tänäääääännnn.. :D

Niin et saas nähdä Mötkylä ollaanko samaan aikaan polilla, mulla on aika iltapäivällä ja myös siis maanantaina :)

Väsyttää niin kovasti et pakko mennä hetkex maate ku tyttö on päikkäreillä, herättiin tänään jo kuuden mais aamulla jostain syystä. Pitkä aamu on kyl ollut ja ihan kiva niinkin mutta ku unettaa.. H&M:n paketti oottaa postissa muutes ja parit tunikat siellä. On sen mallisia et menee sit kätevästi imetyspaitoinaki, jos vaan maitoa alkaa tuleen, täällä ei tietoakaan siitä tissivuodosta mitä oon jo vähä ootellu mut onhan täs (valitettavasti) viel aikaa.. :D

hei taas :wave:

 
Mauahtavaa:

Tiedä sitte paljonko sitä tavaraa tuli viel pedille ponnistaes, sen tiedän että sitä tuli mutta tuli vauvaki ja muu kummasti unohtuu..

Toihan se mun pahin kauhuskenaario onkin ........sanoi Sätseen

ja sanon tuohon itse että tuohan on mun miehen pahin kauhuskenaario. On kuitenkin tulossa synnytykseen mukaan ja sanoin, että mitään asiaa ei ole kurkkia haaroväliin, pysykööt mun mahtavien hartioitten takana ettei saa traumoja :LOL: ja onneksi itse ei pysty näkemään miten toosa venyy! jos ei sitten halua peilejä avuksi, niitäkin kuulemma jossain saa. ja joku sairaala tarjoaa istukkaa kotiin jotta voi istuttaa sen omenapuun alle, oletteko kuulleet tällaista :eek:

sitten nuo Futuret ovat yhdistelmärattaat kun kaikki on samassa paketissa, ei ole mitään erillisiä istuimia jotka pitäisi säilyttää erikseen jossain varastossa. korjatkaa olenko väärässä?
 
Pinkeiju Ymmärtääkseni tämä on sellainen että se tulee koko sängyn yli ja suojaa joka puolelta... http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=652

:attn: ummetuksesta ja kuidusta... tavallinen kuiduntarve aikuisella on n. 25-35 g kuitua päivässä... oheisesta taulukosta näkyy hyviä kuidun lähteitä :) http://www.kelloggs.fi/ab/About%20fibre/Fibre%20sources.aspx Ja on muistettava että mitä enemmän kuitupitoista syö, on myös muistettava juoda riittävästi... Ja tässä vielä tietoa meille raskautetuille =) http://www.kelloggs.fi/ab/About%20fibre/More%20pregnancy.aspx

 
tumpsis tänään tuntui liikkeet sormille kun kattelin aamulla uutisia sovalla maaten :D
mies ilmoitti eilen illalla että hän ei sitten tule mukaan vaunu ostoksille vaan saan mennä äitini kanssa kun tulevalle mammalle on kuitenkin jo selvää että mitä haluaa niin miehen mielestä häntä ei tarvita mukaan ja niin se selvää onkin mamma haluaa nämä:http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/lastenvaunut/teutonia/rocky/rockyvari2560pehmeakantokassi/

toiv.osasin liittää

hui tiistaina on ultra ja kohta sitä jäädään äippälomalle ja pian on nyytit sylissä
mitään hankintoja ei olla tehty vielä mutta ollaan saatu 2 laaatikkoa vauvan vaatteita poikaväreissä tyttöoloa täällä potee sekä mies että minä jos sitten ultran jälkeen rupeaisi pikkuhiljaa haalimaan tavaraa
aamulla juotu kahvi polttelee ja röyhyttää aikas mukavasti joten renniepaketille mars... :x


amppari ja mato 19+0
 
Sätseen: Usko vaan.. sillä hetkellä on aika paljon muuta ajateltavaa.. :)

Kiiuska: Mä ainaki sanoin miehelle heti alkuraskaudes että sitte synnytykses ei oo mitää asiaa kurkkimaan mitä tapahtuu. Napanuoran kävi katkasees tietenki ja parit kuvat otti sivulta päin mut muuten pysyi hienosti siinä pään vieressä :heart: Voi luoja ku alkoi nyt ihan oikeesti naurattaa koko homma :LOL: Anteeksi.. :ashamed:

Mulla ei ainakaa auta vaikka vetäisin kuitua kuin paljo, maha on jumis ja apteekin aineksilla sitä yritän hoitaa ku alkaa tosissaan olla kipee olo. Nyt onneksi vielä jotenki pärjää ilmanki..

Kiitos eemmaa linkkivinkistä =)

muoks. Kiiuskalle vielä et en oo moista kuullu et istukkaa tarjottais mukaan.. HUHHUH ja hyi mun mielestä. Omenapuita olis kaksinki kappalein pihassa mutta jääköön istukka sairaalaan.. :$ Aika hullu ajatus. Ja taas naurattaa.. voi vee mikä mua ny tänään vaivaa!!! :LOL:
 
Pistelyistä vielä, että mullakin kävi kerran niin kun olin kävelemässä, että yhtäkkiä alkoi pistellä ja sattua alavattassa paljon, oikeastaan siis koko alapää oli kipeä, enemmän kuin alaVATSA. Pysähdyin ja mietin, että -auts- mitäs nyt kuuluu tehdä.. Sattu niin paljon. Lähdin sitten ihan hiljalleen raahustamaan takasin kotiin, ja ohi se meni. Kyllä mä ehdin jo miettiä keskenmenoa. Tästä on jo useampi viikko aikaa, eikä niin pahaa kipua ole sen jälkeen tullut. Edellispäivänä oli viiltokipuja aika lailla pitkin päivää, mutta eilen ei taas ollenkaan. Äsken kun kävelin noin 100m taas alapää sattui, meni ohi. Kai ne sitten kuuluu asiaan... :/

Ne jälkivuotojutut, niin ekaa kertaa luin niistä "Tyttökavereiden opas odottajalle" kirjasta, ja olin ihan että hui onko noin.. ajattelin että ompa hyvä tietää! On muuten ihan kiva kirja, suosittelen! Jaajepoo laitto kyllä niin hyvän jutun, että mäkin täällä nauroin koneen äärellä, ja hei varmasti mä olisin kans ollut ite tilantees ihan itkukurkussa mitä tää nyt on, mut ihana kun voi jälkeenpäin nauraa jutulle.. Niin ja "varottaa" muita.. Kiitos siis kokemuksistanne!! :)

Margaret 19+0
 
http://www.aijaa.com/v.php?i=736180.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=736187.jpg

Testing.. Onnistuuko kuvien liittäminen, tumpelo kun olen.
Mitäs luulette kun töissä ei vielä tiedä ketään onnistuuko enää "salaaminen"........ :whistle:

Schätchen, se kakka juttu on ihan luonnollista, mullakin oli ekassa synnytyksessä ihan järkyttävän noloa kun huomasin että kätilö pyyhki
mun kakkaa siitä pöydältä, seuraavassa synnytyksessä pyysin peräruiskeen oitis. Eniten mua nolotti just miehen puolesta, mut jälkeenpäin kun asiasta puhuttiin silloinen mies vaan sanoi että eihän sille voi mitään, niin rankkaa puuhaahan se oli että ei siinä varmaan
muuta voinu jos lapsen pää puristaa suolen tyhjäksi. Lähinnä ajatteli varmaan että kylläpäs ne äidit joutuu rankkoihin tilanteisiin! Moni mies aon sanonut ihan tuttavapiirissä että kyllä kun seuraa synnytystä nousee vaimon pisteet, onhan se kova kokemus ja ME naiset siitä selvitään! ;) Siinä sitten voi miettiä kumpi on ollu kovempi juttu, käydä armeija vai synnyttää :LOL:

Mulla sama juttu kun Maukkis sanoi että miehelle sanoin kanssa että turha mennä kurkkimaan sinne jalkopäähän että on siinä mun vieressä sängyn yläpäässä. Kai sitä pelkäs että mies menettää halut ikuisesti kun näkee pimpsalooran niin "isona". Tosin siitä ei kullä pelkoa ollut..

Mutta nyt on edessä leikkaus että saa nähdä miten siitä selvitään.
Pelottaa jo nyt!

Sitten on yksi kysymys, muistaako kukaan missä vaiheessa raskautta on alkanut turvotus? Mä muistelen että se alkaa joskus siinä rv 25 paikkeilla, kai sekin hiukan yksilöllistä mutta siinä vaiheessa moni alkaa tuntea että nesteet kertyy kroppaan herkemmin ja varsinkin jos on kuuma, eli elokuun helteitä ootellessa... :D

Porsche ja poikanen 20+
 
Musta tuli nyt jokapäiväinen riesa tänne. Pysyy vaan paremmin kärryillä, kun joka päivä lukee ja kommentoi.

Peräruiskeesta Sätseeni murehti. En mäkään oo mitään peräruisketta saanut enkä kyllä kakkinut synnytyspöydälle. Mulla pölähteli kunnon varpusparvi monesti ennen saliin menoa. Toivottavasti kukaan ei nyt syönyt just :ashamed: .

Mulla alkoi synnytyksen jälkeen vasta Shamandalien mainitsema itkuisuus. En mä odotusaikana silloin, enkä nytkään, oo mitenkään herkempi. Mutta mä oon kyllä niin herkkis normaalistikin, että pahemmaksi ei kai sitten voi mennä. Itse asiassa mä olin kyllä ihan sekaisin ainakin ekat 2 kk synnytyksen jälkeen. Synnärillä itkin kyllä kans jonkun kerran. Johtui kyllä sellasesta about 100 v. hoitsusta, jolla ei ollut paras työviikko. Mulla ei maito tullut vielä kunnolla synnärillä ja jouduin pyytää lisämaitoa. Tää täti vaan kommentoi, ei sillä mikään nälkä enää voi olla tuo vauva meille hoitoon jos et osaa hoitaa. Itkuhan siinä tuli. Jos tuo sama eukko on siellä vielä, niin mä varmaan alan huutaa.

Vauvan voinnista muutama oli huolissaan. Mä en edelleenkään murehdi yhtään, en tiedä miksi. Yleensä oon kauhea stressaaja, mutten raskausaikana etukäteen osaa pelätä mitään. Täällä Seinäjoen lähistöllä on nyt ollut paljon lehdessä kuolinilmoituksissa vauvoja, se on kyllä vähän laittanut mietityttämään, missä vika.

Mites muilla toi jaksaminen. Onko kaikilla se ihana keskiraskaus ihan oikeasti ihanaa? Mulla ei muuten mitään suurempia vaivoja, aika iisiä tää on. Mutta mä tätä väsyäni mietin vaan. Mun on koko ajan edelleen ihan kauhea väsy. Lisäksi edelleen etoo, oksensin taas aamulla. Neuvolassa sanoi, että saattais olla sokereissa vikaa ton perusteella. Toisaalta oksensin esikoiseltakin ja vielä enempi, mutta vähän jäi vaivaamaan. Eli sanokaa nyt mulle, että teitäkin väsyttää ja laiskattaa koko ajan.

Mrs Nobody 18+2
 
Porsche ja Mauahtavaa, kiitos lohdutuksesta, mut nyt kun mä panikoin sillä asialla jo tässä vaiheessa, niin luulen, että vaikka olis puoli vauvaa jo ulkona, mä vaadin päästä vessaan asioimaan, jos en oo saanut peräruisketyhjennystä ;) .

Mä sanoin miehelle tänä aamuna, et sitä synnytystä ei sit videoida ja mies oli kyllä samaa mieltä, et eiköhän valokuvat riitä :LOL: - ja ei tosiaan jalkovälistä, kiitos!

Mulla on nyt 2 pv pistänyt alavatsaan kans aina pitkän paikallaan istumisen jälkeen, kun nousen. Ja nimenomaan koko alapää on ihan tulessa, kuten Margaretillakin. Vihloo sillai tosi ikävästi. Mutta kai se on ihan normaalia... :whistle:

Eikös Tom Cruisen ollut tarkoitus silloin syödä se istukka |O |O |O ...
 
Voi ei.. eihän tää 100v koopää hoitsu vaan ollu s.joella? Jos on niin tiedän tapauksen, voi ziisus että voi olla *piip*!! Siel on toinenki aika kökkö tapaus, se vanhus oli jääny vissiin jo pois tai oli muualla ku kuopusta olin poikimas mut sit tilalla oli sellanenki tantta et huhhuh! Onneksi muu henkilökunta oli ihanaa ja mukavaa. ja joka päivä mäki tääl roikun, ja monta kertaa kaiken lisäx!! :kieh:
Niin ja väsy ja vetelä olo täälläki, ei huvita tehdä mitää ylimääräistä..

Sätseen: Oot aika kovis jos siihen pystyt :D Ja taas naurattaa.. sori, en voi tälle mitää..
 
Mauahtavaa Seinäjoellapa hyvinkin. Ei ihan sellasta tekstiä sen suusta tullut, mitä just synnyttäneenä haluaa kuulla. Enempi olis kannustusta halunnut, kun kaikki oli uutta ja outoa. Muut hoitajat siellä oli kyllä, niinkuin sanoit, ihania ja kannustivat. Tämä yks vaan sai mut itkemään joka kerta, kun suunsa avasi. Varmaan nään ens yön painajaisia siitä naisesta, kun nyt taas palautui kaikki mieleen.



 
Maukkis sä oot ihanasti sekaisin :LOL:

Mrs Nobody mulla alko just ruokatunti mutta mikään ei mun ruokahalua vie. vakavasti: pelottaa vähän miten itkuinen mahdan olla synnytyksen jälkeen kun nyt on niin kamalan tasainen.

Lähdenkin tästä ruokalaan miettimään mihin kohtaan meidän kerrostalon pihaan poraisi peruskallioon reijän johon voisi upottaa istukan? Auttaisikohan Lemminkäisen pojat jos niiltä kysyisi. ai mutta nehän tekee asfalttia

t. sekopää
 
Onnea kaikille rakenneultrassa käyneille! :heart: Kiva kuulla ihania uutisia.

Itellä vähän alle 2 vkoa odotettavaa vielä, ja sitten pääsee näkemään pienen rakkaan, toivottavasti kaikki on hyvin.. Välillä en osaa pelätä mitään, välillä taas oon ihan paniikissa, suorastaan hysteerinen, et jotakin on varmasti pielessä.. :snotty: Pi pa re niin meillä ainakin on sama r-ultra päivä :) Ja anteeksi, muiden nimeä en muista ketkä oli myös menossa 30.7, anteeksi :ashamed:

Ja vielä tosta r-ultrasta, mä oon myös menossa Seinäjoelle ultrattavaksi, np:n kävin myös siellä. Vaikka Vaasassa asunkin, niin oon vielä kirjoilla "kotipaikkakunnallani", ja siellä käyn neuvolatkin, joten Seinäjoella on myös sitten nämä polikäynnit. Ihmettelette ehkä, miksi käyn Vaasasta asti aina neuvolassa vanhalla paikkakunnallani, mutta syy on se, että tykkään niin kovasti sen pienen kylän neuvolatoiminnasta ja kun np- ja rakenneultrakin kuuluu "pakettiin". Ja Vaasassa ei niitä kumpaakaan ole. Siirrän kirjat kyllä jonkun ajan kuluttua Vaasaan, ja täällä myös synnytän. Vaikka Seinäjoki houkuttelis kyllä synnäripaikkanakin, mutta ehkä en kuiteskaa viitti, kun tunti olis ajomatkaa täältä.. Ja kun kerta viidessä minuutissa pääsen täällä Vaasassa, sitten kun lähtö tulee, niin ehkä en ees mieti kahta kertaa kumman paikan valitsen.. Nojoo, tulipahan taas selostus!!

Liikkeistä ja potkuista, nyt tuleva isukkikin tunsi viime viikonloppuna masun päälle kolme pientä potkua :heart:

Mä kävin maanantaina antaas labraan näytteen, kun oon ollut pienes paniikis, jos oon saanut laivalta seisovasta pöydästä listeriatartunnan :ashamed: Piti viedä ulostenäyte ja ottivat verikokeen myös.. Huomenna koitan neuvolaan soitella jos tulokset ois tullut.. Ehkä ei kuitenkaan mitään listeriaa ole, mutta silti halusin varmistaa.

Voi että mä nautin näistä sateisista päivistä (pidätte varmaan mua hulluna), on niin ihanan raikasta ja tulee jo syksy mieleen :heart: Ja sitten syksyn jälkeen tulee talvi ja joulu! :xmas: Mä en enää niin kovasti osaa kesästä nauttia, vaikka onki ihana vuodenaika, niin tää kesä on mennyt jotenki "ohi", en vaan oo yhtään jaksanut niitä hellepäiviä. Onneks nyt ei oo kauheesti niitä ollut, mut odotetaan vaan niin elokuu on varmasti yhtä tuskaa. Ennen oon grillaillu itteeni auringos ja kesä on ollut lempparivuodenaika, ei oo enää..

Kauheesti on ollut tarvikkeista puhe. Me saadaan paljon mun vanhemmilta kamaa, kun mun nuorin sisko on vasta vuoden :) Ja toisiksi nuorin on veli 3v. Niin sieltä löytyy jos jonkinmoista tarviketta. Vaatteitakin tulee vaikka kuinka paljon. Turvakaukalo myös. Ja en muista, oliko myös pinnis (?). Mutta vaunut me ostetaan itse uudet.

Kestovaippailusta oli aiemminkin täällä puhe, mutta teen nyt oikein gallupin et miten moni aikoo kestoilla?
Minä ainakin :wave:

Sitten, on ollut puhe siteistä, tamponeista ja kuukupista. Mä ajattelin siirtyä kuukuppiin sitten kun taas on tarvetta. On ollut jo kauan tarkotuskin, mutta vähän on silti epäilyttänyt. Kauheesti siteisiinkin saa kulumaan elämän aikana rahaa, ja kuinka paljo ne kuormittaa luontoakin :eek: Kuukuppi olis tosi ekologinen ja halpa vaihtoehto.

Nyt kun ekologisuudesta puhun, niin puhutaan sit kerralla enempi: eli käyttääkö kukaan pesupähkinöitä? Mä tilasin eilen pähkinöitä sekä niistä tehtyä jauhetta. Ipanat.fi, sieltä varasin tilaamalla, myymälä on tässä ihan meidän lähellä ja haen ne sieltä varmaan maanantaina. Kätevää. 6e tuli yheensä maksuksi.

Mutta nälkä iski-> täytyy syödä joten lopettelen. Voikaamme paksusti! :heart:

mmiilia ja karate-kid (entinen papunen) 19+4 :heart: (p.s. profiilis eiliseltä pötsi kuva)
 
Joo-o, Tompan piti pistää istukka poskeensa kunnon skientologin malliin...! :x Siinähän sitä syömistä riittää lounaan ja päivällisen verran ainakin... *yäääk!*

Mä olen päättänyt, että musta ei tarvitse ainuttakaan videopätkää tai valokuvaa synnärisalista ottaa. No way. En oo turhamainen, ei mitään sellaista, mutta ei vaan viehätä ajatus miehestä siinä vierellä etsimässä hyvää kuvakulmaa.

Hei porsche, miksi meet leikattavaksi? Olet varmaan sen täällä jo maininnut, mutta en hätäpäissäni jaksanut kahlata tätä keskustelua kauemmas... :ashamed: Sulla on tosi hieno masu, ja prkl niin ruskeakin olet! Mä oon ihan vihreänä kateudesta kun itse olen valkea kuin lakana ja näytän ihan kellarissa eläneeltä. En oo koko kesänä ehtinyt ulos auringosta nauttimaan... :'( Blääh!

Kävin lounastauolla shoppaamassa pari pitempää paitaa, ja ekat ä-farkut h&m:ltä. Mietin vaan, että sopivatkohan vielä loppuvaiheessakin kun nyt tuntuivat niin sopivilta. Resorikohtakin oli sopivan tiukka. Noissa h&m:n ä-housuissa ei näemmä oo missään mitään säätömahdollisuutta. Sit kävin ostamassa heräteostoksen paidan eräästä putiikista, ja oli aika hintavakin... :ashamed: Väri oli sellainen, että nyt tarttis saada tosiaan sitä rusketusta pintaan, että pusero näyttää joltain! Purkistahan sitä saa... :p Ja yks potkari tarttui mukaan, kun oli niin suloinen!

Noista väreistä ja vaatteista aasinsiltana seuraavaan aiheeseen. Mies osti pinnikseen sellaisen setin, missä oli suojukset, vuodevaatteet ja jotain muuta tekstiiliä. Osti sitten vaaleansinisenä, ja sanoi että on niin
neutraali väri. Siis täh?!? Ja vaunutkin olisi halunnut sini-vaaleansinisinä, kun sopivat kuulemma kummallekin! Sen lisäksi ukko on ostanut ensitutteja SINISENÄ. En todella ole tarkka mistään väreistä, mun puolesta voi olla mitä tahansa mut eikös tuo sini-vaaleansininen oo ihan viimeisen päälle poikain väri..? No joo, viimeistään tässä vaiheessa mua voi jo syyttää turhamaiseksi... :ashamed: Mut tuntuu vaan, että tuon miehen toiveet on jo niin läpinäkyviä, että oikein ärsyttää. Mulle kun on ihan oikeasti taivaan sama kumpi tulee.

Nobody valittelee väsymystään, samaa vaivaa täälläkin, tosin vaihtelevasti. Okse-oloa on ollut silloin tällöin vieläkin, ylös saakka ei ole sentään tullut.

Maukkis, mitä apteekin valmistetta sä olet tuohon ummetukseen ottanut? Itse oon kumonnut 15 ml levolacia/pvä, mut eipä taida olla mitään hyötyä siitäkään. Alkaa vaan pierettämään. (jutunjuuret minullakin.... hohhoi..). Kohta alkaa olemaan aika tuskainen olo tämän vaivan kanssa... :/

Ei hitto sentään, tuo naapurihuoneen kollega soittaa varmaan pian paikalle valkotakkiset... Shamandalien itkukertomus kirvoitti oikein kunnon nauruntyrskähdyksen :LOL: Sullakin on tuo sana hallussa.
 
Jajepoon maha on kyllä huikea :D (se oli siis kohteliaisuus).

Kestovaippoja en aio ruveta käyttämään. Kokeilen varmaan, kun äitiyspakkauksessakin sellainen tulee, mutta uskon, että ajanvietettä on ilman sitä pyykkirumbaakin.
Pesupähkinöistä en ole ikinä kuullutkaan :eek: ...
Sätseen: Oot aika kovis jos siihen pystyt
Maukkis: Älä yllytä - toteutan sen vielä :kieh: .
 
mutta kun sataa, eikä voi mitään tehdä. Ei siis edes sisällä, eihän?

Jajepoo pakko munkin sanoa, että kadehtien sun kumpua ihailen. Mulla ei viime raskaudessa ainakaan ollut missään vaiheessa tuollaista vatsaa. Ei taida tulla nytkään. Mulla ei eilen vai oliko se toissa päivänä neuvolassa mitattu kohdunpohjankorkeutta. Jotain se täti mumisi, että on kuitenkin vielä niin korkealla. En oikein käsittänyt.

Snoopy mä ostin H&M:n tummat äitiysfarkut ja kyllä näissä on säätö. Siinä ihan vyötäröllä napit, joihin sen kumilangan voi säätää. Uskon toki, jos sanot, ettei niissä oo ;) . Aattelin vaan, kun ite en aluksi huomannut näissä tuota säätöä.

No nyt mä poistun, ainakin yritän.
 
Que? Otin oikein silmät käteen, ja tutkailin nuo housut tarkemmin... Ei ole säätöjä ei! Mitkä jämämallit mä mahdoin ostaa! :eek: Sitä vähän ihmettelinkin, kun kerran Lindexin vastaavissa säätömahdollisuus oli, ja olivat vielä halvemmatkin. Kokoja sieltä vaan ei löytynyt. voi höhlä. No sitten ommellaan kiiloja jos alkaa kiristää...

 
Sätseen: Jään siis odottamaan tulevaa synnytyskertomustasi jännittynein tuntein.. :D

Mrs Nobody: On se sit varmaan se sama nauta.. Repi mun tissiä silloin ku oli just maito noussu edellisenä yönä ja tissit oli ku mitkäki pallot, kovat ja kipeet ja tosi hankalat imetykseen. No hän vähä auttoi.. |O Ja ne sen sanomat jutut.. joo traumoja melkein jäi. Ällöttävä mut oli jo niin vanha et luotetaan siihen et se on eläkkeellä tms.. Mut sit siel on se toinen natsi.. :kieh: :kieh:

Snoopy: Levolacin halvempaa versiota, samaa tököttiä eri purkis siis. Ja armoton pieretys siit tulee ja sit jos ottaa isomman satsin niin arviolta 3 sekuntia aikaa ehtiä pöntölle sit ku pjaska päättää tulla :LOL: No voi näitä juttuja. Mut niin se vaan on. Joskus meinasin kokeilla niitä ruiskeita mitä saa apteekista mut ei sit viittinykkää.. Sais kuitenki nopeempaa helpotuksen ilman sitä pieruongelmaa. :x

Kiiuska: *reps* :LOL: :LOL: :LOL: Kuvittelin sun naapurit tuijottamas partsilta istukan hautaamispuuhia.. Voi luoja sä oot sekopää :LOL: :LOL: hyvällä tavalla siis :D

Porschen kauniin väristä söpöläistä masua mäkin ihastelin. Oma raaan joulukinkun värinen pötsi kalpeni entisestään..
Kuinkahan tuo raaan kirjoitetaan oikea oppisesti.. hmm.

Jajepoolle tsemppiä ultraan

:wave:
 
Snoopy, menen leikattavaksi kun olen yksinkertaisesti kamalassa
synnytyspelossa. Kai mulla on hiukan itsekkäätkin syyt, kun en halua
alapään menevän ihan pilalle. Mulla on sii ollu kaksi tosi vaikeeta synnytystä ja supistuksista huolimatta ei kohdunsuu ole avautunut kun toooosi hitaasti jolloin on molemmilla kerroilla lapsen sykkeet heikenneet.
Ponnistusvaihe on ollu piiitkä ja tuskallinen :saint:

Se siitä, kiitos kommentit mun ruskeesta mahasta vielä Snoopylle ja Maukkikselle, mä olin alkukesästä etelässä, siinä syy.
Kauhistelin kuvassa isona näkyvää kainalon sänkeä! Hyi...
Minkäs teet kun karvat kasvaa kauheeta vauhtia, seuraavana päivänä
on sänki vaik ihan eilen ois leikannu, saamari! :D

Kaikille jotka menossa tällä vkolla ultraan, onnea :heart:
Tänne heti kuulumiset sitten.. :)
 
Höh.. jäi puuttumaan se että pitkä ponnistusvaihe on mulla kaksi kertaa
johtanut siihen että paikat on revenny. Pitkä ponnistusvaihe on aina
haitallinen naiselle ja lapselle. Siksi pelkään juuri sitä tässä kolmannessakin.. :eek: seli seli seli .. koittakaa ymmärtää mua pliis.. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
Höh.. jäi puuttumaan se että pitkä ponnistusvaihe on mulla kaksi kertaa
johtanut siihen että paikat on revenny. Pitkä ponnistusvaihe on aina
haitallinen naiselle ja lapselle. Siksi pelkään juuri sitä tässä kolmannessakin.. :eek: seli seli seli .. koittakaa ymmärtää mua pliis.. :ashamed:
Eiköhän kaikki ymmärrä ;) . Mun mielestä ei muutenkaan vaadi mitään erityisperusteluja, jos ei halua synnyttää alakautta. Ja sähän senkin oot kuitenkin kokenut. Synnytyspelko (ilman aiempaa kokemusta synnytyksestäkin) on ihan hyvä peruste pyytää sektiota! Mutta tuo on siis vain mun mielipide.
Saas nähdä millaiset fiilikset alakautta synnyttämisestä on sitten itsellä sen jälkeen kun on sen kertaalleen kokenut |O |O |O ...
 
Kiitti vaan naiset, mä syön täällä päivän ekaa evästäni ja hirveitä p*skajuttuja koko palsta täynnä :x . Ja noista synnytyksistäkin toivoisin lähempää keskustelua vasta joskus syksyllä, kun itse en edes halua ajatella koko asiaa ennen rv 30:a. Kun nyt vaikka ensin tuntisin liikkeet ja maha alkaisi kasvaa...Tänään rintsikkaostoksilla myyjä sanoi, ettei mun mahasta näy lainkaan, että olisin muka pian puolivälissä raskaana :| . 75E ja 80D rintsikat kyllä olivat pieniä, eli kai mun tissit sit kasvaa ekana :kieh: .

Jepjep, en osaa kommentoida enää mitään synnytysjuttujen jälkeen :ashamed: . Ai niin, mä ehkä kokeilen kestovaippoja sitten joskus, mutta kantoliinaa ihan varmasti.

tivoli 18+2
 

Yhteistyössä