JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

Mulla oli hämärä muistikuva, että joku koki pelon takia tuon alatiesynnytyksen mahdottomaksi. Mikäs siinä, ei täällä kukaan ole ketään tuomitsemaan. Oli syyt itsekkäitä taikka ei. Ei noiden kauhukokemusten jälkeen koe varmaan mitenkään mielekkääksi mennä kolmatta kertaa kokemaan samaa... :hug: Mä tiedän mitä pelko tarkoittaa, itse olen lentopelkoinen mutta rakastan matkustelua. Pelko alkaa vaan hallita mieltä enemmän ja enemmän, ja kerta kerran jälkeen koneeseen nousu on vaikeampaa. Itkeä tirautan ja tärisen kuin horkassa joka nousun ja laskun aikaan :'( . Se päivä ei liene kaukana, kun en enää sinne lentokoneeseen pysty astumaan... Pelko on kauhea tunne!

Voikohan Maukkis niitä ruiskeita koittaa raskautetussa olotilassa? Joinain päivinä tuska on ihan valtava! Kun ei irtoo ni ei irtoo... :ashamed: Täytyy ottaa jutuksi seuraavassa neuvolassa.. Täti varmaan tyrmää tuon mun levolacinikin, vaikka purkissa kyllä lukee että ihan sallittua tavaraa on.

Maukkiksen ja MrsNobodyn hoitsukokemukset on kyllä ihan jäätäviä. Toivottavasti nuo gestapot on jo siirtyneet oloneuvoksen hommiin kun te sinne synnärille seuraavaksi menette...! Ei juma... :x

Jatkot vielä tohon h&m:n housujuttuun.. Mä löysin kuin löysinkin ne napit siitä sivulta. Hieno homma! Että mä oon taas sokea. Tänään mulla ei oo muutenkaan noussu hissi ihan vintille saakka.. :ashamed: Kiitos ja kumarrus infosta MrsNobody :D

Kestovaippoja koitan, mies on ilmoittanut vahvan mielipiteensä jo ajat sitten. Ehdoton ei hänen puoleltaan (toistaiseksi :whistle: ). Niin se vannoi kierrätyksestäkin, mutta nykyään lyttää kiltisti maitopurkit kartonkeihin ja tölkit metallipuolelle. Hyvin koulutettu :LOL: Mä oon kyllä kovin mukavuudenhaluinen, että katsotaan kuinka käy...

Jajepoon vatsan koko ei kyllä jätä arvailuihin varaa! :eek: Tarkoitan siis hyvällä, sulla on oikea vauvamaha jo! :D Käy ihan kateeksi..

Pesupähkinät herätti mielenkiinnon. Mistä kyse??

Onko muita, keiden rinnat särkee? Mulla on välillä koviakin kipuja rintavarustuksessa. Vihlontaa ja suoranaista jomotusta. Varustus on muutoin aika olematonta, mutta nyt on yhellä kuppikoolla tullut kokoa lisää. Mihin tuo särky voi viitata...? Ei kai nyt vielä mitään tulehdusta :eek:




Sorry :ashamed: tivoli....
 
Tässä linkki pesupähkinöistä, siellä vähän tietoa niistä :) http://www.biona.tv/Suomi/pesupahkina.html

Tivoli eikös tämä palsta ole kuitenkin edelleen sellainen, minne kaikki voi jutella vaivojaan taivaan ja maan väliltä? :) Ja noi kakkavaivat voi olla tosi yleinen ongelma nyt raskaana, niin että kai niitäki voi täällä puida? Mutta joskus jos itsestä tuntuu, ettei haluu kuulla eikä lukea jotain tiettyjä juttuja, voi ne alkuunsa jättää sit lukematta... ;)

muoks, unohtui laittaa linkki....

 
Tivoli hoi!: Pahoittelut jos juttumme ei tänään oo kovin siveellisiä :| Tai ei kaikilla oo näin mutta noh tiiätte kyllä. Ja synnytys nyt sattuu olemaan tämän yhteisen taipaleemme määränpää joten varmasti asia pyörii mielessä suurimmalla osasta meitä.

Ja mulle saa sit ihan sanoa jos kerron tms asioita liian suoraan tai kaunistelematta, se nyt vaan on mun tyyli mutta lupaan siivota suutani jos se käy jollekkin liian suoraksi puheeksi.

Snoopy: Mulle ainaki apteekis edellises raskaudes sanottiin että voi käyttää ja itse asias itellä tuo toinen aine (levolac tms) aiheutti muiden vatsakouristeluiden lisäksi melkoisia supistuksia.

Ja tosiaan anteeksi jos jotain muutakin ällöttää tällaset jutut :ashamed:
 
Tivoli, no hätä mahan kasvun kanssa! Mun eka raskaus ei näkyny kun joskus kakskyt vkojen jälkeen. Mä sain kuulla aina että kyylläpäs sä synntytät varmaan pienen lapsen ja blaaa blaa.. Hyvä kun ite aloin uskoa!
Hyvä esimerkki oli tuolloin mun kaveri jolla oli LA vaan paria päivää ennen mua niin sillä oli ihan järkyttävän iso maha, no kas kas
mun likka painoi syntyessään 3880g ja sillä vauva painoi 3100g.
Ei kannata huolehtia, se kasvaa siellä justiinsa niinku kuuluukin, ei se mahan koosta ole.

Schätzen ja Snoopy, thanks ymmärryksestä jälleen.....

Rinnat ei särje kun sillon jos on ollu huonot rintsikat päällä, vaikka lenkillä. Kuuluu kuitenkin varmaan asiaan, tuskimpa tulehduksesta on kyse, sillon varmaan tulisi nänneistä jotain pahanhajuista eritettä luulisin.. :whistle:
 
Eli täällä taas pitkästä aikaa. Päivittäin (ja useaan kertaan) olen kyllä kuulumisianne lukenut, mutta itse en ole saanut kirjoitettua. On ollut mukavaa, mielenkiintoista ja välillä rauhoittavaakin lukea teidän tuntemuksianne, kun on tunnistanut oman olonsa ja "pienet ongelmansa" muiden kirjoituksista. =) Onnittelut minunkin puolestani hyvistä ultra-kuulumisista, kosinnoista ja muista ilonhetkistä! Jajepoon vatsalla kieltämättä jo kokoa! Ja tuskin tosiaan Porcheltakaan enää piilottelu onnistuu! ;) Söpöläismassut molemmilla ja kaikilla muillakin tänne kuviaan laittaneilla. Kiitos kuvista! Itselläni tuntuisi tämän viikon aikana vatsa vihdoinkin kasvaneen, tähän saakka hieman ihmetellen seurasin muiden kuvia, ja mietin, että kasvaako sisälläni mitään ja jos kasvaa, niin miksi niin hitaasti.. Niitä liikkeitäkään kun ei edelleenkään ole tuntunut. :( Mutta nyt ainakin kasvu on siis kiihtynyt. :) Ja kaipa ne liikkeetkin pikkuhiljaa tuntuvat. Välillä "olen tuntevinani jotain", mutta pian alkaakin pierettää ja uskon "potkujen" olleen vain ilmavaivoja.. höh. Sori, lisää näitä kakkajuttuja Tivolin ja muiden iloksi.. :ashamed: Itseäni ne eivät häiritse, mielenkiinnolla luen niitäkin tarinoita. Kuinka ihmeellinen onkaan tämä (raskaana olevan) naisen keho.. ;) Mitään muuta uutta ei juuri ole tapahtunut. Vointi on hyvä, eikä vaivoja ole, mitä nyt välillä vähän liitoskipuja, mutta aika vaisuja nekin. Liekö tuo sitten hyvä vai huono merkki? Nojaa, ensi viikolla rakenneultra, kaipa tuolla sitten selviää onko kaikki ok. Glumps. Odotan ja jännitän ja vähän pelkäänkin. Niinkuin kai meistä useimmat?! Tahdon asia -sarjasta oli aiemmin puhetta; loistosarja tosiaan! Ja kestovaipoista, itse olen alustavasti miettinyt, että kokeilen, mutta varmaankin käytössä jonkinlainen "sekasysteemi", eli sekä kertakäyttöisiä että kestoja, tilanteen, mielialan ja mukavuudenhalun mukaan. Joku kyseli, kauanko olisi tarkoitus olla kotona pikkuisen kanssa. Itse olen vähän miettinyt, että vuoden 2008 voisin töistä pois olla, mutta eihän näitä koskaan voi hirmu tarkasti suunnitella. Saa nähdä, tuskastunko kotona olemiseen jo aiemmin vai tuntuuko vuosikin aivan liian lyhyeltä ajalta. Kokemusta asiasta kun ei vielä ole. Mutta todella innolla tuota aikaa jo odotan... :heart:

Jempu ja pikkuinen 19+1
 
Kohdunpohjankorkeus? Miten semmonen mitataan? Mikä merkitys sillä on? Nyt en tiedä. Ei ole neuvolassa puhuttu...

Mun rinnat on ainakin ollut kipiät ihan raskauden alusta asti. Välillä vähemmän, välillä niin että tekee pahaa koskea, edes hipaista.. Liivien tulee olle semmoset t-paitaliivit ilman mitään turhia saumoja tai pitsejä, yhtään ei saa kiristää. Mutta tosiaan, melkein kokoajan ovat, jos ei nyt kipeät, niin tuntuu kuitenkin ihan riittävästi ja vähemmän mukavalla tavalla. Mut kai ne sit vaan niin turvonneet ja jotain semmosta..
 
Et sä puhu liian suoraan! Höpsis täällä saa sanoa asiat niinkuin ajattelee, ja kyllä sen siinä vaiheessa porukka ymmärtää kun sen synnytyksen nyt on vaikka ite kokenut että noi jutut on luonnollisia ja ei niitä voi kaunistellenkaan kertoa! ;)
 
Voi että mä nauran kippurassa teidän jutuille! :LOL: On meinaan sellasiakin pimpsaloorajuttuja että ehkä mäkin voisin liittyä sivulle www.enhaluakuullasynnytysjuttujavielä.fi. Vaikka totista totta noi kaikki on, ei munkaan mielestä kyl täällä tarvi alkaa kaunisteleen. Mut jos palattas asiaan vähän lähempänä.......... (Yritän siis vältellä ajattelemasta synnytystä). Mutta mä uskon ettei mua haittaa vaikka mies sitä touhua kurkkisikin, on nähny kans yhtä sun toista eikä pidä mua minään barbiena muutoinkaan. Mut saas nähdä mitä sanon vuodenvaihteen jälkeen...

Mauahtavaa: Mulla on aika heti kasilta aamulla ultraan! Eipä siis taideta nähdä... Jännittää se kyllä ihan hirmuisasti!

Mitä te toiskertoihin synnyttämään menevät ajattelitte ennen ekaa synnytystä, pelkäsittekö sitä, osasitteko odottaa millasta se on? Musta tuntuu että ajattelen vain että enköhän mä siitä selviä, vaikka oon aika heikkohermoinen. Pelkään että se onkin sit jotain aivan käsittämättömän hirveän järkyttävää, kun en oo osannu varautua.... Koskas niiden synnytysvalmennusten muuten pitäs alkaa?

Kiitti teille avusta noissa kela-asioissa! Ootte korvaamattomia! On tainneet tulot nousta vuodesta 2005, sillon olin opiskelija ja nyt työssä käyvä, joten voin ajatella että noin 70-80% nykyisistä tuloista tulen saamaan. Tämän hetken tulot noin 1000e kuussa, siis käteenjäävä osuus. Pärjäänköhän enää vähemmällä....asuntolainakin tuli just otettua... onneks mies meillä sentään parempituloinen! Maksaako työpaikka yleensä siis mitään palkkaa, kun on määräaikanen työsuhde?

 
hello taasen!

Ihan ekana, itse en ole synnytystä halunnut/uskaltanut vielä ajatellakaan, mutta nämä jutut täällä ei haittaa pätkääkään, päinvastoin! Hurttaa huumoria, vaikka totista totta onkin kokemukset, mutta mulle ainakin ihan hupia lukea näitä juttuja! En ole kyllä herkkä eritejutuille yleensäkään, MIKÄÄN ei vie mun ruokahaluja :kieh:

Pakko vähän omaa napaa nyhtää, on niin kivaa kun pääsee kävelemään!!! Eli selkä tänään huimasti parempi, varmaan kun kehun niin huomenna tai jo illalla on jalat alta, mutta oikeasti uskon nyt siihen että kun vain opin kokoamaan itseni uudelleen, tämä tästä helpottuu!
Pää se jyskyttää jännästi, kipuileekin välillä mutta onko tämä sitä raskauden sykkeen nousemista, että "kuulen" koko aika oman sykkeen päässäni? (**tiu tau** hän kuulee jo ääniä, jep jep :p ) Vaikka tässä rauhassa vain istuskelen.

Linea negrasta: siis mullakin näkyi alkuun navan alapuolella, mutta nyt tullut hento viiva myös ylöspäin. No, mitäs se nyt sitten sanoo siitä tulevasta sukupuolesta??? Jos vaikuttaa tähän sukupuoliennustukseen, mahan muoto on aikalailla eteenpäin. Tää onkin kiva kun nyt tullut vauvamaha esiin, noussut ikäänkuin.

Apua, isäntä heräilee päikkäreiltä, pitää lopetella ennenkuin tulee taas virnuilemaan että täälähän sä TAAS naputtelet!
Niin, itse en ole päikkäreitä kaivannut, ehkä olo on toinen kun työt taas alkaa ja yöunet voi olla heikommat. Näitä muita vaivoja on piisannut niin että en ainakaan vielä tunnusta mitään raskauden kulta-aikaa.
Huomenna pitäisi istua 3h kesäteatterissa, ja o-ou, siis itkeä taas... En mä selviä kuin joistain toimintaleffoista (jos ei yhtään nyyhkykohtausta) ilman kyyneleitä, tämä teatteri siis vielä Tuntematon sotilas että eiköhän riitä pillitettävää. Se vaan on niin ärsyttävää kun tulee pää kipeäksi kun tihrustaa :snotty:

Noni, unohtui kaikki oikeat asiat, palataan joskus!
minimi ja Olio 17+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jajepoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Margaret:
Kohdunpohjankorkeus? Miten semmonen mitataan? Mikä merkitys sillä on? Nyt en tiedä. Ei ole neuvolassa puhuttu...
Siis tuo kohdunpohjankorkeus (sf-mitta) mitataan häpyluusta kohdun korkeimpaan kohtaan mittanauhalla, ainakin meidän neuvolassa. =)
Sitä aletaan mitata kai yleensä raskausviikolta 18 alkaen.
Tuolla tutkimuksella seurataan sikiön kasvua. :heart:
Ja siis mulla se oli 18+4 viikolla 20.
Mä tein aiheesta aloituksenkin aamupäivällä. Mulla nyt rv 20+ ja luvuksi saatiin tänään hurjat 23. Mutta onneksi se ei välttämättä tarkoita, että vauva olisi jättiläinen. Mulla istukka etuseinässä (näin ainakin muistaisin) ja mahan muoto on "pallo edessä", sivuilla ei juuri mitään, joten tuokin kai vaikuttaa.
 
Mahoton ku tullu tekstiä,pakko iteki naputtaa että pysyy matkassa =)
Vissiin moni palannu lomilta kotiin?

Mie en tiedä tuosta seisomalaudasta kun ei meillä ole siis rattaitakaan viel,mutta kun tuo neiti on semmonen että nyt se ei ainakaan pysyis semmosessa,onhan sillä tietysti aikaa kasvaa jos joskus malttais pysymäänki tuomosessa.Onko kellään kokemusta kantoliinasta tässä hommasta että vauva matkustaa liinassa silloin kun isompi on rattaissa,pystyykö sitä laittaa kovin paksujen toppavaatteiden päälle?No onneks on aikaa miettiä vielä näitä.

Kestoilua en aio alkaa kun minäkin tunnustaudun mukavuudenhaluiseksi ja ehkä hiukan laiskaksikin,mutta liinailua aion kokeilla sopisko meille.

Minä sain ruiskeen ennen synnytystä,mutta mulla ei ollutkaan vatsa toiminut erityisen hyvin,joten minun tapauksessa oli hyvä ja varmasti kätilönkin.Mutta tosi on että siinä tilanteessa ei paljoa käy mielessä että mimmonen läjä siellä pöydällä lepää.

Synnytystä en osannut pelätä vaikka olinkin kuullut kaikkia kauhutarinoita,mutta niinkuin jokainen tiedämme että jokaisella meistä on erilainen synnytys niin ei niitä niin tosissaan kannata kuunnella,mutta minusta niitä oli kuitenkin mukava kuunneella ja saahan sieltä paljon tietoakin miten kannattaa tehdä.Mutta muistan kyllä kun mies oli aivan innoissaan kun mentiin laitokselle ja minä olin aivan hiljanen ja ja varmaan melko valkoinenkin että siinä vaiheessa tietysti vähän jännitti että mihinhän sitä ollaan menossa.

Ja nytkään ei pelota vaikka synnytys ei helpoimmasta päästä varmaankaan ollut,enemmän pelottaa se synnytyksen jälkeinen olotila.

Nyt poistun taas vähäks aikaa

Minttuliina ja joulutähti 17+3 veikkaan
 
Huhuu Saparo, oletko saanut tuloksia!

sellaista kysyisin että onko kenenkään nännit tässä vaiheessa jo tummuneet? mä luulin, että vasta imetyksen alkaessa :eek:

Porsche en saisi tuollaista rusketusta aikaan vaikka istuisin kuukauden grillissä! valkoinen olen ja asia ei parannu kun sisällä istun. ;)
 
Sori Tivoli. Nyt alko vähän nolottaa noi mun jutut. Oon vaan jotenkin aatellu, että tässä ketjussa pystyy puhumaan kaikesta. Ollut toi ilmapiiri silleen kiva, mutta sorit tosiaan. Mun tyylini on kans vissiin liian pohjalaisen suora. Muutenkin kirjoitan vähän tajunnanvirtana, sormet vaan menee ajatusten mukana. Sellasta päiväkirjakirjoittelua.

Rintoja ei varsinaisesti särje (apua miten toi sana taipuu). Mutta kun liivit ottaa pois ja rinnat "humahtaa" tyhjän päälle, tuntuu kipeältä. Ja nännit on arat. Mitään maitoa ei tule mulla, ei tullut ekassakaan raskaudessa. En tiedä enteileekö yhtä vaikeaa imetyksen alkua, kuin esikoiseltakin, toivottavasti ei.

Mötkylä, en mä ainakaan osannut pelätä synnytystä etukäteen. Kun ei oo kokemusta, ei osaa pelätä. Tai no kyllä mä pelkäsin noita epiduraaleja yms. Mulla on ihan sairas neulakammo ja ainut pelko oli, jos selkään pistetään. Jos se nyt niin kauheaa olis, kun juttuja kuulee, niin miks ihmeessä suuri osa suostuu synnyttämään monta kertaa? Omalta osalta voin sanoa, että synnytys oli kyllä kaikkine kipuineen elämäni mahtavin kokemus. Se on vaan niin upea juttu! Eniten pelkään Minttuliinan tavoin sitä mielenmyllerrystä synnytyksen jälkeen. Siihen en ollut varautunut.

Snoopy Hyvä, että napit löytyi. Ei mullakaan mennyt kuin pari viikkoa, ennenkuin ne löysin. Tuskailin vaan, kun ei oo säätöä.

 
Meillä on pomo tiennyt raskaudesta jo jostain viikolta kahdeksan varmaan... En ois muuten kertonut mutta meillä saa palkallisen vapaan jos lääkäri on jossain kauempana niin ettei ehdi ennen/jälkeen töiden hoitaa... Mutta siihen anomukseen pitää liittää kutsu sinne polille... jotenki ärsyttävää...

Omasta navasta vois sen verran mainita, että tähän saakka kaikki on mennyt niin hyvin ja hienosti että en ees tietäs olevani pieniin päin jos nyt ei alkas maha kasvaa ja ultrakuvia ei ois =) Ummetusta vähäsen ollut mutta sekin helpottamaan päin..

Meillä on tuo avokin neljä-vee neiti taas käymässä ja sai nyt kuulla vauvauutisia.. arvaahan sen että ei se malttas millään odottaa jouluun saakka vaan vähän väliä kysyy että joko se pikkuveli (on ilm. päättänyt että veli tulee) tulee, koska se tulee.. koska tulee lumi.. jne. Sellasta se on malttamattomuus :) Ja viikkojahan on vasta se 18+4

Mulla jotenkin kiinnostaa kokeilla tuota kestovaippailua, en vaan oikeen tiiä vielä minkälaisia sitä kokeilis... oon koittanu lueskella niistä mutta valinnan vaikeus on hurja... Jotenki sellanen taskuvaippa kuulostaa näppärältä, mutta sitten joutuu peseen koko systeemin joka kerta... ja toisaalta tuntuu että jos niitä kaiken maailman kerroksia tulee mahdottomasti sinne niin vauvan pylly on vaippoineen isompi kun vauva ite...

Kantoliinaa minä ainakin olen ajatellut kokeilla, saa nähdä miten se onnistuu meikäläiseltä. Tuolla oon käyny ihastelemassa

http://www.pikkuruu.fi

Sitte kaverilla näin tällaisen:

http://snagglefish.org/iona/amautiq.html
http://www.hipbundles.com/amautikphotos.htm

Vaikutti oikein näppärältä, kunhan oppii käyttämään.. Täällä pohjoisessa ainakin kun on kylmät talvet, pitää miettiä että mitä sitä keksii... Jälkimmäisessä linkissä lisäkuvia. Siinä kaverin takissa on sellainen pitkä "lipare" takana jonka saa vedettyä haarojen välistä niin on lämpöisempi itselläkin istua ulkona...
 
Oon taustalta taas seuraillu viestiketjun kulkua, mutta nyt jaksan kirjoittaa ihan itsekin tai omista kuulumisista :)

Oon ollut kuumeessa tiistaista asti, tai onneks kuumetta ei oo ollut kuin reipas 37'C mutta kurkku on ollut niin pirun kipeä :snotty: Sitten hatuks mua on sattunut vasemmalle alavatsaan lauantaista lähtien. Iltaisin tulee aina pohdittua josko vatsakipu olisikin jotain vakavampaa, mutta päiväsaikaan sitä osaa ajatella asioita huomattavasti järkevämmin: eli ummetusta on ollut perjantaista asti, ja koska paksusuoli päättyy vasemmalle puolelle, eikä kakkaa näy eikä kuulu, on paksusuoli ärtynyt ja kipeä. Loogista eikö totta! No, tuon mulle selitti lääkäri joka kehoitti olla huolehtimatta liikoja. Ja kun tarkemmin ajattelen niin kipu on hävinnyt hetkellisesti jos oon onnistunut punnertaan jotain pihalle. Jeps, yritän siis olla huolestumatta liikaa. Taitaa olla ihan normaalia kun esikkoa odottaa eikä "oireet" ole tuttuja entuudestaan!

Mitähän muuta... Niin mulla on myös 30.7. rakenne uä ja jännittää pirusti! Onneks on neuvola viikon päästä, ja pääsee kuunteleen sydänääniä :heart:

Vaunuista oli puhetta. Ajattelin itse ostaa Gesslein Swing-Fi (Trend) vaunut. Sopivat epätasaiseen maastoon eivätkä kippaa heti vaikka kuinka vaunuja heiluttelis: tämä on oleellista kun joskus varmaan tulee tilenne että täytyy pissattaa koira eikä miestä näy mailla halmeilla! Gessleineja pystyy loistavasti ohjaileen yhdellä kädellä kun iso koira vaatii toisen käden remmiä varten. Isoa koiraa kun ei voi köyttää vaunuihin kiinni!

Rintojen kasvusta oli juttua jokunen päivä sitten. Mä oon ainakin "ihmeissäni" kuppikoon kasvusta: ennen raskautta oli 70dd ja eilen kävin ostaan taas uudet "kypärät" eli tän hetken koko on huikeat 70g!! Painoa raskauden aikana on tullut 4,5kg joten ei ihan liikoja. Mies on rintojen koosta hymyssä suin, mutta mua ei naurata kohta enää yhtään. Viimeiset 3vk on rinnat olleet tuli kuumat, maidon tuotanto on vissiin käynnissä?! Mitään en oo kyllä huomannut tulleen pihalle, kai ne sit joku kaunis päivä "räjähtää"...

Että tällaista tällä erää. Kovasti piti kommentoida teidän juttuja, mutta unohdin jo aiheet! Uusi yritys ensi kerralla :) Nyt painelen takas vällyjen väliin, alkoi taas päässä "suriseen". Hei taas ensi kertaan!

Nora ja toukka (poikaolo) 18+3
 
En tarkoittanut kieltää keneltäkään mitään juttuja enkä aiheita täällä, jatkakaa entiseen malliin =) . Joku vaan tuossa edellisellä sivulla kommentoi, että toivottavasti kukaan ei syö lukiessaan tämän päiväisiä keskusteluja - ja mä söin :p . Mä en itse halua vielä elää niin pitkällä tätä raskautta, että ajattelisin synnytystä, koska se ei ole ajankohtainen, mutta keskustelkaa siitä toki - mä jätän ne kohdat lukematta. Palaan lukemaan niitä sitten joskus syksyllä, kun ajatus synnytyksestä tunkee tajuntaan.

Kävi ostamassa tänään myös Bodyshopin cocoa butter-stickin rintasärkyyni, koska myös mulla rintojen iho aristaa kamalasti ja toisinaan ihan punoittaa, kuumottaa ja koskee. Rasvailu tuntuu aina hiukan helpottavan.

Kivaa loppuviikkoa kaikille :wave: . Mä lähden tutkimaan Tampereen mammavaate- ja vaunutarjonnan viikonloppuna ja maanantaina käväisen kai asuntomessuilla.
 
Huhhuh! ihan mahtavia kakka- ja synnytysjuttuja! :LOL: Niin ku joku sanoikin, että taitaa olla pohjalaiseen tapaan suora, niin täällä sama "ongelma"! Mä myös olen sitä mieltä, että kyl asiaoista saa puhua just niiden oikeilla nimillä just silloin ku siltä tuntuu. Sitä vartenhan me samassa pisteessä olevat ollaan samassa kasassa! =)
Vanhoja galluppeja jo, mutta pikaisesti: Vettä juon ehkä lasin päivässä, maitoa vähintään litran. Ulkoilen päivittäin puolestatunnista pariin tuntiin, riippuen ilmasta, mutta ton verran tulee pihalla oltua, oli ilma mikä tahansa.

Täälläkin rinnat olleet koko raskauden arat ja turvonneet. Nännit on hieman tummuneet. Nora79, mulla kans kuumottanut rintoja reilun viikon... Ja samalla oon huomannu, et on enemmän turvoksissa.

Mmiilia: Rakenneultra tarjotaan Vaasassa.

Just eilen olin rakenneultrassa ja mönkijällä kaikki hyvin. Painoa vähän päälle 200 grammaa ja pituutta noin 20 cm ja kaikki mitä pitikin oli siellä missä pitikin. Eli kaikki hyvin. Liikkeitä aloin tuntea jo 16+ vaikka ensimmäinen tulossa. Nyt tuntuu jo päivittäin useasti. (Enkä kyllä ihmettele, kun näki liikkeiden määrän ultrassa, niin ei mitään vaisua menoa ollut...)

Porsche: Mun mielestä hienoa, että saat itse päättää miten synnytät! Enemmän ehkä jopa ihmettelisin, että haluaisit vielä kolmannen kerran kokea samat ongelmat! :)

Kestovaippailuun en aijo ryhtyä. Myönnän, että aivan liian mukavuudenhaluinen ja laiska olen asian suhteen. Vihaan pyykkäämistäkin todella paljon. Mutta hattua nostan heille, jotka jaksavat! :)

Ihania massuja on teille kaikille kasvanut. Mulla kans sen verran jo kokoa, että ei pysty enää peittään. Mutta ei haittaa, mä tykkään mun mahasta! :heart:

Minky 18+1
 
Mötkylä:
Maksaako työpaikka yleensä siis mitään palkkaa, kun on määräaikanen työsuhde?
Jos työsuhteesi jatkuu sinä aikana, kun oot äitiyslomalla (esim. vaikka 31.3.08 saakka) en usko, että määräaikaisuudella on merkitystä siihen maksaako työnantaja vai ei. Mutta kun siitä ei ylipäätään ole säädetty laissa, että kuuluuko työnantajan maksaa jotain, niin tosi monet työpaikat eivät maksa yhtään kuukautta (vakkareillekaan).

Tivolille ja muille oksennus kurkussa juttuja lukeneille pahoittelut myös minun puolesta ulostusjutuista. Ne pelot yms. vaan ovat juuri nyt ajankohtaisia, enkä niitä syksymmällä välttämättä enää edes ajattele, niin niille on vaan saatava tukea juuri tällä hetkellä. Toivottavasti ymmärrätte :saint: .

Minkylle onnea ultrakuulumisista :flower: !

Kiiuska: Mulla ei ole nännit tummunu. Hitto mulla ei oo mitään :headwall: - ei linea negraa, ei liikkeitä, ei nännien tummumista. Mutta iso maha on =) ja iloinen mieli.

Nora79:lle pikaista paranemista :hug: !
 
Joku siellä Huhuilikin minua ja täällä on maailman onnellisin äiti tällä hetkellä. Sain tulokset tänään ja kromosomeilta normaalia poikavauvaa odotan :D :D :D Ette tiedä kuinka iso kivi sydämmeltä tipahti tänään ja nyt on kaikki kaverit ja sukulaiset saaneet tietää meidän odotuksesta, voisin kuuluttaa sen koko maailmalle.

Olitte kirjoittanut niin paljon tekstiä että luin mutta virta ei riitä vastaamiseen. Koko päivä mennyt Kokkola Cupin merkeissä jalkapallokentän laidalla ja nyt on ihan virta loppu. Lähden syömään ja nukkumaan. Palailen muihin vastauksiin myöhemmin.

Saparo ja poika
 
Onnea onnea paljon Saparo :heart: :hug: Nyt on kyllä varmasti niiin helpottunut olo!! Ihanaa, onnea nyt vielä!

Ja Minky anteeksi sekoiluni, eli niinhän se olikin et rakenneultra tarjotaan Vaasassa, tyhmä minä.. Ja onnea sulle ultranäkymistä :)
 
Saparolle oikein erityisen isot halaukset :hug: ja paljon onnea :flower: ! Tosi hieno uutinen =) !

Kiiuska: Vaunuasiaa taas. Pakko oli tänään mennä vaunukauppaan ja kysyä siitä yhdistelmävaunu/-ratas asiasta. Siinä kaupassa he käyttävät kaikista nimitystä yhdistelmävaunut. Eli siis kauppakohtaisia termejä ilmeisesti. Mut se ero oli siis tosiaan siinä erillisessä irrallisessa istuinosassa. Haluan ehdottomasti siis ne, missä erillisenä on se kantokoppa, enkä sellaisia missä se istuin on erillinen. Kaikkea sitä oppii :D .
Teutoniasta en sitten innostunutkaan niin paljoa kuin oletin ja myyjän hehkuttamat Hartanit (?) eivät kolahtaneet alkuunkaan, joten taidanpa kallistua kanssasi samoille linjoille, eli sinne Gessleiniin. Täytyy vaan käydä ne värit ja muut livenä katsomassa kaupassa. Myyjä muuten sanoi, että mitä hän on kuullut kokemuksia Saksasta tilaamisesta, niin ainoat negatiiviset kokemukset on ollu just sen suhteen jos on tullut tarvetta korjauttaa tai palauttaa. Mutta kuten eilen analysoitiinkin jo, kyllä jostain hätävaravaunut sitten löytyy :p .

 
Onnea Saparo!!!! :heart: :heart: :heart: Ihana uutinen!!!

Nyt kun kerran osasin tunnistaa nuo masun kuplinnat liikkeiksi, on meidän vauva ollutkin kova liikkumaan! Ruokailun aikaan ja vähän sen jälkeen on oikein kunnon jamit päällä. Ilta-aika ei tällä kaverilla ole se kaikkein aktiivisin, vaan iltapäivä. Menee työpäivätkin rattoisasti, kun fiilistelee niitä pikkupotkuja! :D

Kiiuskalle vastailen, että kyllä mulla ainakin on nännit jonkin verran tummuneet. Jostain muistan lukeneeni, että alkavat (usein) tummua jo ennen toista kolmannesta. Tietysti tämäkin tapauskohtaista. Tissiasiosta vielä jatkan, että noi mun rintasäryt voivat johtua ihan vaan huonoista liiveistä... En oo ensimmäisiäkään uusia ostanut, vaikka koko on kasvanut :ashamed: Ei hitto, sitä menee väistämättä koko vaatekaapin sisältö uusiksi :eek: . Pikagallup aiemmin synnyttäneille: Oletteko kuinka pian vai oletteko laisinkaan mahtuneet vaatteisiin, joita käytitte ennen raskautta. Mä nimesin jo muutamat mun farkut "mission impossible" -vaatteiksi ja viikkasin ne kiltisti vaatehuoneen kaukaisimpaan nurkkaan. En vielä sanonut hyvästejä, mutta luulen ettei enää nähdä...

Schätzchen, miksi moinen antipatia Hartaneihin....? Apuva... Me meinaan sellaiset hankittiin (mies tykästyi kovin, ja minä myönnyin). Naapurit sanoivat, että miettivät niitä pari vuotta sitten lapselleen, mutta siihen aikaan olivat olleet liian kalliit. Nythän niiden hinnat liikkuvat siellä keskihinnoissa. Itse en halua missään nimessä tinkiä tärkeissä asioissa, mutta omasta mielestäni reilusti yli 600 ? vaunuista alkaa olla jo vähän liikaa. Makuasia tämäkin. Meillä kun menee vielä todennäköisesti uuden auton ostoksi, niin näitä rahareikiä löytyy muutoinkin...

Saksasta vaunujen tilaaminen kuulostaa tosi fiksulta idealta, harmi kun en moisesta ole ennen kuullutkaan (no uitetaanhan sieltä niitä moottorillakin varustettuja kärryjä... :D ). Ja niistä korjauksista. Jos hyvin huoltaa ja pitää vaunut kunnossa, korjauksen tarvetta tuskin edes tulee. Ja tosiaan, saahan jostain aina hätävaravaunut jos niikseen tulee.

Synnärijutuista sen verran, että mun mielestä nyt alkaa olla jo hyvä aika alkaa sitäkin miettimään ja mahdollisia kokemuksia jakamaan. Se tässä väistämättä (jos kaikki menee siihen saakka hyvin) on kuitenkin edessä. Puolivälissähän tässä jo kohta ollaan (osa jo ylikin). Ymmärrän kyllä, jos jotkut eivät vielä siitä halua puhua. Muutaman viikon päästä tosin alkaa olla jo korkea aika...

Onkos noista turvakaukaloista kellään tietoa tai jopa mallia tai merkkiä jota suositella? Olisin kiitollinen kaikista tiedonjyväsistä. Mihin sen valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota?

Tivoli, mikäs tuollainen Cocoa butter -stick oikein on??? Joku oikein rasvarasvainen voide??? Onkos joku muuten koittanut noita babyoil -tuotteita itsensä rasvailuun? Mulla käytössä ja käytän melkein joka suihkun jälkeen koska iho on alkanut olemaan todella pintakuiva. Edullinen ja hyvä tuote.

Mun pitäis joku päivä aktivoitua itse, ja ottaa eka masukuva. Heti plussatestin tehtyäni päätin, että kerään albumiin kuvasarjan masun kasvusta. Nyt porhalletaan jo kohti puoliväliä eikä ensimmäistäkään kuvaa vielä kasassa... Mä ja mun päätökset... :ashamed: Mun masu leviää kovaa vauhtia myös sivullepäin, eikös se oo perinteinen "tyttövatsa"? :p
 
Moi!

Saparolla ihania uutisia! :heart:

Tuosta Cocoa Butter-rasvasta, mulla on kylppärin kaapissa tuo stick (ei mielestäni mitenkään helposti levittyvä, oikeestaan vähän hankas kun levitti iholle) esikoisen odotuksesta jäljellä ja täytyy sanoa ettei se mua pelastanut! Vatsa on ikuisesti seeprakuvioinen :ashamed: Tosin mulla huitelikin sf-mitta neljässäkympissä loppuaikoina :whistle: Täytyy katsoa onko sticki enää kunnossa, jos se edes ehkäsis uusien arpien tuloa tällä kertaa. Toivossa on hyvä elää ;)

Meitähän on monta, joilla rakenne-uä on 30.7. Sille päivälle on sitten paljon uutisia, toivottavasti kaikilla pelkkiä hyviä sellaisia!!! :saint:

Nyt menen syömään jäätelöä :p

liplap 18+5 (jestas, kuin aika kuluu!)
 

Yhteistyössä