JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

Heips!

Eka mä taustailen koko heinäkuun ja sit mä taas innostun löpisemään! :D

mmiilia: En missään nimessä tarkoittanut närkästyneesti sanoa ultrajutusta! Ihan vain lähinnä totesin, että jos itse et tiennyt, että sellainen tarjotaan! No antaa olla! =) Tajuat kyllä..

Kiitos ultraonnitteluista! Ja täältä paljon onnea Saparolle hyvistä uutisista! =) Täällä muuten tosi moni tietää tai haluaa tietää sukupuolen etukäteen. Mä juttelin ultraajan kanssa tuosta sukupuolijutusta ja se ei olisi edes kertonut, jos olisin halunnut tietää! (En tosin kyllä halunnut)

Snoopy: Mä myös vannoin tekeväni samanlaisen albumin ja tässä sitä ollaan pian puolessa välissä ilman ainuttakaan kuvaa. Ennen plussatestiä kirjoittelin ns. päiväkirjaa tuntemuksista ja tarkoitus oli jatkaa sitä mahdolliseen synnytykseen asti ja viimeinen merkintä löytyy siis tasan plussapäivältä, joten se siitä sitten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Schätzchen, miksi moinen antipatia Hartaneihin....? Apuva... Me meinaan sellaiset hankittiin (mies tykästyi kovin, ja minä myönnyin). Naapurit sanoivat, että miettivät niitä pari vuotta sitten lapselleen, mutta siihen aikaan olivat olleet liian kalliit. Nythän niiden hinnat liikkuvat siellä keskihinnoissa. Itse en halua missään nimessä tinkiä tärkeissä asioissa, mutta omasta mielestäni reilusti yli 600 ? vaunuista alkaa olla jo vähän liikaa. Makuasia tämäkin. Meillä kun menee vielä todennäköisesti uuden auton ostoksi, niin näitä rahareikiä löytyy muutoinkin...


Onkos noista turvakaukaloista kellään tietoa tai jopa mallia tai merkkiä jota suositella? Olisin kiitollinen kaikista tiedonjyväsistä. Mihin sen valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota?

Heti plussatestin tehtyäni päätin, että kerään albumiin kuvasarjan masun kasvusta. Nyt porhalletaan jo kohti puoliväliä eikä ensimmäistäkään kuvaa vielä kasassa...
Antipatiani perustuvat vain ja ainoastaan väreihin, joista yksikään ei vastannut mun käsitystä sukupuolineutraalista ja vielä sellaisesta, jotka olis kivat vielä vaikka 3 vuoden päästäkin. Mutta myyjä siis kehui ne markkinoiden parhaiksi ja ominaisuuksista meillekään ei tullut mieleen niistä yhtään negatiivista asiaa. Heittoaisat, hyvä kantokoppa, ei-pumpattavat pyörät - kaikki oli niinkuin pitikin. Hinta tosiaan oli aika korkea
:/ . Mutta uskon, että ootte varmasti tehneet tosi hyvän hankinnan =) . Ja Teutoniasta olisi saanut pulittaa 800?, joten vaikken minäkään aio vaunuissa enkä kaukalossa säästää, niin 800? on rutkasti rahaa...

Mua kiinnostais kans edelleen toi turvakaukalojuttu. Ne joilla on kokemuksia, pliis, jakakaa ne =) . Brion se uusi alustallinen on tällä hetkellä mun suosikki. Ei tartte sit joka kerta niiden vöiden kanssa säätää. En luota itseeni siinä, et ne kiireessä aina menis sit ihan just niinkuin kaupassa on neuvottu :ashamed: ja sitä riskiä en ota!

Mullakin on masukuvien kanssa sama juttu. Suunnitteilla oli kyllä tehdä oikein hieno kuvasarja niistä, mut aika hiljaista on sillä saralla :whistle: ...
Onneks mä täytän edes sellaista hienoa kirjaa joka viikko, jonka sain mieheltä lahjaksi sillon kun plussasin.

Kiiuska: Onko se niin, ettei niissä Gessleinin Futureissa ole heittoaisaa :( ? Haluaisin sen heittoaisan ihan ehdottomasti.
 
Hei taas!
Kiva teidän juttuja on lukea, varsinkin nuita synnytysjuttuja :D Mutta niinhän se on et kun on synnyttänyt ei paljon tartte enää nuita juttuja kaunistella ja välttämättä kaikki "ei synnyttäneet" halua niitä kuulla :$ Nuo synnytysjututhan on verrattavissa miesten armeijakokemuksiin, eli juttua tulee jos pääsee synnytyksestä jutteleen ainakin mulla :D

Onnea Saparolle hyvistä uutisista :flower:

Siitä sf-mitasta oli puhetta ja yhdyn siihen mitä joku jo kommentoikin, että sillä mitallahan ei ole mitään tekemistä vauvan koon kanssa. Mulla oli kuopuksen kanssakin koko ajan yläkäyrillä se mitta, lopussa jo 37cm ja silti synty pieni poika, 3270g ja 51cm. Kaikki mun lapset on olleet 3100-3440g väliltä vaikka nuo sf-mitat aina huidelleet omia käyriä.

Mä jo ootan innolla synnytystä :saint: Kaikki synnytykset olleet helppoja ja kohtalaisen nopeita, nuorin 2,5h.

Meillä ei tarvitse nuita hankintoja paljoa tehdä, muutama tutti, vaippoja ja liivinsuojia. Kaikki muut on, esikoiselle ostettiin 2002 uutena Emmaljungan yhdistelmät ja Britaxin kaukalo ja ne on palvelleet hyvin jo kolme lasta ja hyvin menee neljännellekin.
Tuttipulloja en ole ainakaan nuille kolmelle tarttenut kun maitoa on tullut omasta takaa reilusti, joka lapselta olen luovuttanut ylimääräset sairaalaan.

Joku kauhisteli rintojensa kasvua,olikohan Nora...Mulla oli esikoista oottamaan alkaessa c75 ja nyt menossa g75 :snotty: Imetyksen loputtuakaan ne ei ole kerennyt pienentyä, mutta olenkin joka kerta alkanut heti oottamaan seuraavaa vauvaa kun imetyksestä olen päässyt, eli hormoonit ovat olleet "epänormaalissa" tilassa jo vuodesta 2001 :LOL: :LOL: Mitkähän pussit jää kun lapsien tekeminen loppuu :whistle:

Kysyin jo aikasemmin et miten nuo kuvat saa lisättyä tekstiin, mut kukaan ei neuvonut :ashamed: joten laitan taas profiiliin uuden kuvan...

Maikka+nelonen 18+4
 
NOBODYn kuvailema epämukava täti synnytyksen jälkeen on mullekkin tuttu........olin kans sairaalassa ihan itkuherkkä,synnytyksessä oli suomenruotsalainen kätilö,jonka huono suomi kuulosti töykeältä,ei ollenkaan kannustavalta.siitä tuli itkut moneen kertaan synnytyksen jälkeen,kuukausienkin ajan.sama täti vielä tokasi tylysti,kun hädissäni kutsuin hänet katsomaan vauvan napaa,joka vaippaa vaihtaessa veresti ja oli tulehtuneen näköinen,että niin,mitä tässä muka on,ja puhu kuin olisin ollut tyhmä huoleni kanssa.ikinä ennen vastasyntyneen napaa nähnytkään!ja kaikkialta kuullut miten sen navan kanssa täytyy olla tarkka.nyt kun aion taas samaan sairaalaan,niin aion kyllä pyytää etten samaa kätilöä saa.......

ja sitten mies joutu ekaks yöks kotiin tekee päättötyön valmiiks,ja ihan kauhea koti-ikävä oli! mut kun tuli takas niin kehtas vielä valittaa ku on tylsää ja ruoka pahaa,epäilen jopa että vaihtoi kerran meidän ruokatarjottimet keskenään kun yllätys-yllätys imettävän äidin tarjottimella oli paljon ykspuolisempi ateria kun tylsistyvällä miehellä! sikatemppu,mutta mä tosiaan kelpuutan mitä vaan,ja siloin oli tärkeintä et sai murua rinnan alle silloin ku ehti.

ja toi ISTUKKA-juttu,kun tosiaan omat vanhempani ovat hippejä kuten myös minä itse,heh,mutta siis olivat ns lempeän synnytyksen vaatijoita silloin kun synnytykset kaikkein eniten hoidettiin sairaalatoimenpiteinä,ja sairaalalta piti oikein vaatia että ei saa olla kirkkaita valoja eikä ylimääräisiä hoitajia hössöttämässä,ja että omalla vastuulla lähtivät kotiin jo vuorokauden sisälläja siis äitini synnyttänyt 11 lasta ihan luomuna.heistä on lehteen juttu jos toinenkin tehty.niin heidän tuttavapiirissä joku on istukan kotipihaansakin vienyt.kasvaa kulemma hyvin kukat sitten.ja toiset myös puraisevat istukkaansa,siihen kuulemma loppuu jälkivuoto.eläimethän näin tekevät,mutta itse en pysty kuvitellakaan,ainakaan kasvissyöjänä! :LOL:



mä nyt ostin kirpparilta kasan vauvanvaatteita,piti jotain konkreettista tehdä,ettei iske stressi ettei muka ajoissa ehdi,kun vielä ei voi oikein hoitopöytiä sänkyä taikka vaatehyllyjä laitella,kun ei vielä tiedä mihin!jos mies muuttaa niin on hänen tavaroiden tilalla tilaa,mutta jos päätän itsekin muuttaa lapsiperheelle helpompaan kämppään niin en tänne viitsi laittaa kun sit kaikki tarttis uudestaan...

 
mäkin viime päivinä aktivisempi täällä, ensi viikolla kun työt alkaa, ei enää kerkiäkään koneelle näin tiuhaan...

Saparo79:lle onnittelut uutisista, voin kuvitella kuinka helpottavaa pitkän jännityksen jälkeen!

Snoopy: meilläkin Olio heilunut parina päivänä kun olen itse syömässä: ilmoittelee vissiin että hei nyt tulee jo ahdasta, rajoita vähän! Tai sitten vain oli innoissaan suklaajäätelöstä kuten emonsa!
Ja noista masukuvia ei ole tullut otettua, voisi kai sitä jonkun ottaa nyt ja sitten viiemeisillään todistusaineistoa. Kaveri joskus aikoinaan lähetti oman kuvansa ja kyllä se aina vain on ihmeellisen näköistä kuinka ihminen VOI venyä sillä tavalla (se maha oli järkyttävän iso!)

Onneksi Tivolikin sai kuin saikin ruokansa alas (vai saitko? :x ) ja lukee siis ilomielin lisää pissa-kakka-veriklönttijuttuja :LOL:

Tsiisus minkä kokoisia rintavarustuksia teillä naiset on! Itse olen lähes lautakansaa ja nyt ensimmäistä kertaa elämässäni pääsin ostamaan A:n sijaan B-kokoiset liivit, vähänkö olin polleena ;) Njoo, tiedetään ettei suuruus ole välttämättä kovin mukava asia, etenkin jos on urheilevaa sorttia...
Kiiuska: ehkä turha sanoakaan kun on linea negrat ylös asti että täällä nännit ja -pihat tummui myös jo aika aikaisessa vaiheessa.
Maitoa ei sentään ole puskenut eikä juuri kipeätkään ole, mutta pistävää hajua tulee helpommin kuin ennen (niinkuin menkkojen aikaan).
Jos nyt ketään kiinnostaa, oikeesti!

Maikka79: meille kyllä tulee myös tuttipulloja, saa pikkuinen opetella juomaan emosta lypsetyn (siis sellainen maidonkerääjä/pumppu meille ilmeisesti myös!) maidon tarvittaessa pullosta, jotta isukki pääsee hommiin ja mamma ULOS ja lenkille tai koiratreeneihin tms! Voihan ne menohalut toki muuttua, kokemusta kun ei ole.

Vielä kerran ummetuksesta: nyt kun selkä tänään parempi, myös sellainen havainto tehty että onpa ihanaa kun pytylle voi istua! Vihloi meinaan sekin muutaman päivän niin että ei ainakaan auttanut ummetusongelmaan kun ei pysty pytyllä istumaan, saatika lisäämään painetta vatsaonteloon! Siitä tuli mieleen, että tuli yllärinä yksi yökkikohtaus tänään ja sehän muuten (kuten aivastaminen, yskiminen jne) tuohon iskiashermoon tms ottaa makeasti |O
Itsellä onneksi varsinainen ummetus oli vain yhden päivän "hupi", riitti se Levolacin yksi isompi annos. Kuituja näytän saavan noitten Kellogs-laskureiden mukaan yllin kyllin.

Hups, heilahti taas omaan nöyhtään, sorry. Meillä ultra 3.8., oispa jo!
 
Pakko vielä nuista pulloista sanoa, et osa syynä siihen et pulloja ei olla tarvittu kun mulla on tuo maito ollut ilmeisesti aika paksunlaista ja täyttävää et syöttövälit ovat olleet lyhimmilläänkin n. 4h ja yösyönnit ovat loppuneet itsestään 1kk-2kk:n iässä eli on tämäkin mamma päässyt ulos ja vapaallekin :) Hulluksi oisin muuten tullut :snotty: Helpolla olen siis päässyt vauva-ajat ainakin tähän asti :)
 
vaikka sitä sulla varmaan jo on... =) :flower: en ehtiny lukea äsken kaikkea kerralla.ihania uutisia!!

MMILIA munkin piti niin kovin käyttää kestovaippoja,mutta jotenkin oli sit niin poikki yöt valvovan vauvan kans ja kun mies ei ollut nyt niin aktiivinen vauvanhoitaja,niin kestovaippailut jäi aika vähiin loppujen lopuks......aina jos meinas peppu alkaa punottaa nii harsot pyllyyn,sen verran pyykätä jaksoin.mutta suuri kannustus että sinä jaksat paremmin! pesupähkinöistä,onneks otit asian puheeksi! meidän kortteliin muutti joku niitä jälleenmyyvä,mutta en oo saanu aikaseks ostaa.nyt kun oli juttua että pyykinpesuPULVERIT hajottaa ajan kanssa putket ja koneen,niin ois hyvä hetki kokeilla. :attn:
 
Ooo... :eek: Jaa niin, kaikkia ei tarvii roikottaa ihan koko aikaa tississä kiinni :p Saas nähdä miten meillä homma sitten pelaa. Kaikennäköistä edessä, täytyy vissiin lähteä taas syömään ja nukkumaan, ollaan sitten yhtä päivää lähempänä äitiyttä (apuva!!)
 
Huh huh kuinka paljon tekstiä tullu vuorokauden aikana! Mutta olipa taas mukava lukea kaikki kakka/ummetus ja muut jutut mukaan lukien! Mun mielestä täällä saa kertoa kaikesta mikä mieltä painaa ja kysellä ja olkoot ne lukematta, jotka ei halua.

emmaa kiitos kissaverkko vinkistä, on ihan ehdoton hankinta! Mulle ei istukasta esikoisella puhuttu mitään, mutta kaveri jolla on 5 ja 3v lapset sanoi, että molemmilta oli kysytty, että haluaako nähdä istukan. Ja oli halunnu ja tutkinut sitä. :p Minä en haluaisi edes nähdä sitä!
mmiilia Aloitin esikoisella käyttämään kestoja, mutta 8 vuotta sitte ne oli niin muovisia ja hiostavia ne päälihousujutut, että poitsun peppu oli aina ihan punanen, joten kokeilin pissautusta ja se olikin loistojuttu, oli 1v ikäisenä päiväkuiva ja 1v3kk yökuivakin, joten vaippa-aika jäi lyhyeksi ja säästöä tuli huimasti verrattuna niihin, jotka on vaippapöksyinä 3v asti. Nyt kestotkin on muuttunut niin paljon, että aion ehdottomasti kokeilla ja jos sopii vauvalle niin käytän. Mutta aion pissautaa myös, oli se niin ihanaa kun vaipparumba oli ohi jo hoitoon viedessä. Pitkän kantoliinan aion myös hankkia.

Jempu kyseli kuinka pitkään aiotaan olla kotona. Haluaisin olla kotona pari vuotta, mutta tulot tippuu niin pirusti äippäloman jälkeen, että ei asuntolainaisena yh:na siihen kyllä pysty millään. Mutta vuoden 2008 loppuun asti ainakin. Mutta mulla äiti toden näköisesti pystyy hoitaan vauvelia sen jälkeen ettei tarvis viedä vielä hoitoon. Vaikka poika meni hoitoon 1v3kk päiväkotiin ja kaikki meni alusta asti loistavasti. Minulle se vaikeampaa oli.

Mötkylä kannattaa tutustua oman alan työehtosopimukseen, sieltä selviää kuinka kauan maksetaan palkkaa äitiysloma-ajalta. Aika yleinen on 3kk. Eli sen ajan työnantaja saa Kelan maksaman äitiyskorvauksen ja sinä palkan. Määräaikaisena samat oikeudet kuitenkin työsuhteen loppuun asti eli jos työsuhde loppuu ennen tuota 3kk täyttymistä niin siihen loppuu myös työnantajan velvollisuudet. Jos kuulut liittoon kannattaa soittaa liittoon osaavat vastata sieltä.
Sitten kyselit millä mielellä meni esikoista synnyttämään. Minulla alkoi synnytys sillä, että lapsivedet meni. Oli puolyö. Menin ihan tyynesti suihkuun ja puin päälle. Isukki ihan hermona, että et sä enää voi suihkuun mennä - pelkäsi joutuvansa auttamaan lapsen ulos. Mulla ei ollu supistuksia ollenkaan. Sairaalassakin olin ihan tyyni, kai sitä jotenki oli koonnut itsensä ja otti kaiken lunkisti vastaan. Väsytti vaan hirveästi, kun en ollu nukkunu. Poika synty sit seuraavana päivänä illalla. Mulla ei tullu supistuksia ollenkaan itsestään, joutuivat tipalla tekemään, kun lapsiveden menon jälkeen synnytyksen pitää kuulema käynnistyä 24h sisään. Synnytyksestä ei jääny kammoa tai mitään, kyllä sen kestää. Osastolla olosta sit voisikin kertoa tarinan jos toisenkin, toivottavasti nyt on erilaista.

ON: Tänään on ollu taas päivä, kun on pitäny kattoo syömänsä ruuat pureskeltuna uudelleen. Ihan kamala olo koko päivän. Olin vielä shoppailemassa (firman piikkiin tosin) mutta on se vaan niin mukavaa silti. Anttilassa on muuten lastenhuoneen mattoja ihan pilkkahintaan 6,50-9e tosi kivoja! Kandee käydä kattomassa, jos on tarve.

Nyt loppuu puhti, täytyy jatkaa myöhemmin. :heart:
 
moro.. huh huh että oli tullu juttua parissa päivässä aivan huikea määrä.. valehtelematta mulla meni yli kaks tuntia näitä lukiessa.. ja nyt ei tietenkään muista mitään kommentoida..
tuli kyllä naurettua täälläkin ihan äänen teidän synnärijuttuja.. kiitos piristyksestä.
Ainiin yks asia ainakin tuli mieleen:
meninkäinen ihan uteliaisuuttani kysyn, että miten se kuukuppi pysyy sisällä? ja miten sen saa pois? en oikein tajua? kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta.. mydäänkö niitä ihan tavallisissa kaupoissa.. ei ole kyllä minun silmään ainakaan pistänyt.

joo nyt iski armoton väsy.. öitä tytsyt..









 
Huomenta!

Täällä yx rääväsuu ilmottautuu :wave:
Kiva että jatkossakin saan olla ihan itseni :)

SAPAROLLE ONNEA!!! :wave: Ihanaa!!

Voi oli taas niin paljon tullut juttua sen jälkeen ku iseni eilen vieroitin koneelta että ei ny tiedä mihin piti kommailla..

Nännit ja luomet ja arvet yms on täälläki tummunu tosi lujaa ja aika aikaisin ne aloitti sen värin muutoksen.

Niin tuosta istukasta vielä et ite kyl katoin ku kätilö sitä esitteli, ei se nyt niin kamala ollu mut puremaan en rupeis sitä :whistle: Naurua vähä livahti ilmoille kun luin nuo hippisysteemit, voi ei.. taasko alkaa sekopäinen olo.. No meit on moneen ja jokainen tehköön istukallaan mitä haluaa :D Hattua nostan 11 lasta luomuna synnyttäneelle =)

Nyt pätkii ajatus taas ihan hirveesti, oli niin paljon tuota juttua ehtiny tuleen taas täs välis et täytyy luntin kans lukee läpi uusista.
Navasssani kaikki hyvin, eilen mies sai tunnustella liikkeitä pitkään ja hartaasti.

Onko muiden liikkeitä tunnistavien masukeilla ollut jo hikkaa? Täällä nimittäin hikka tapaus :D Aika usein tasainen hypähdys tuntuu ja taitaa olla juuri sitä itseään kun oli tuo tyttökin samanlainen hikottelija ja sitä jatkui vielä syntymänkin jälkeen..

Heikää hetkeksi, ihan varmasti palaan paikalle vielä.. :wave:

maukkiksella viikkoja 20+6, no hui!! :eek:
 
Saparo Onnea hyvistä uutisista, hienoa että kaikki kunnossa, nyt voit alkaa nauttia raskaudesta =)

Kiiuska On mullakin jonkin verran nännin tummuneet ja KASVANEET. Kutisevat myös jonkin verran. Kävin ostamassa isommat rintsikat kun ei nää meloonit enää mahdu vanhoihin B-liiveihin. Nyt ostin yhtet C ja yhet D liivit. Olin ihan järkyttynyt kun D-liivit oli sopivat. On olo huomattavasti parempi kun ei tarvii sulloutua pieniin liiveihin. Suosittelen kaikille hommaamaan kunnon liivit =)

Rattaista täällä paljon puhutaan moni tuntuu tietävän mitkä haluaa. Mulla taas ei oo mitään hajua minkälaiset ne pitäis olla. Yhdistelmät ajattelin hommata muuta en tiedä. Mitä mieltä ootte käytettynä ostetuista, kestävätkö useamman lapsen käytön jos niitä lisää jossakin vaiheessa tulee. Vai kannattaisko ostaa ekalle lapselle uudet et kestää jos tulee lisää lapsia? Ovat hirveän hintaisia, ovatko halvimmat ihan surkeita?

Minky Onnea hyvistä ultrakuulumista. Mulla ultra 6.8.

Onko monella ollut huimausta? Mulla huimannut hirmuisesti parin päivän aikana. Verenpaine on mulla matala joten johtuu varmasti siitä. Kävin varmuuden vuoksi mittauttaa hb:n mut se oli ok, 129. Nyt vaan juodaan vissyä ja syödään salmiakkia ettei paineet laske ihan alas.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Misse81 ja "väino" 17+0
 
Snoopy kyseli miten vanhat vaatteet mahtunut päälle
synnytyksen jälkeen?
Mulla on paino ja turvotus laskenu melko nopeesti synnytyksien
jölkeen ihan imettämisellä. Se on hurjaa kun tuntuu että laihtuu
silmissä. Raskaana ollessa kun on sellainen ihanan muhkea olo
niin synnytyksen jälkeen ainakin mulla se on muuttunut samantien.
Se on outo tunne kun vatsa on yhtäkkiä ihan tyhjä, löysää nahkaa
vaan... :( Tulee haikea olo, mutta toisaalta saa sitten sylissä hellitellä
sitä yhteistä aikaansaannosta. :heart:

Paras raskausarpia ehkäisevä voide mun mielestä on edhottomasti
aptteekista saatavat Louis Widmer sarjan öljyt ja täyteläiset rasvat!
Mä olen ihan rasva friikki ja saan kulutettua rasvoihin ihan sikana rahaa.
Muhun kannattaa luottaa.. :D Nim: Kaikkea kokeiillut, eikä ainuttakaan
seeprakuviota vatsassa.. :saint:

Mauahtavaa, hikka homma, samaa miettinyt. Mullakin tuntuu välillä
sellaista tasaista nytkähtelyä, oisko sitten hikka(?) Tytöillä tuli nuo :saint:
hikka nytkähdykset kyllä myöhemmin, mutta saattaa olla etten sillon osannu arvata et se sitä olis.

Jajepoo, onnea ultraan!

Misse 81: Täällä ainakin huimaa, ja silmissä sumenee jos nousee
ylös nopeesti. Johtuisko alhaisesta verenpaineesta.

Palailen lukemaan myöhemmin ultra kuulumisia...

Porsche ja poikanen 20+2
 
Saparo :hug: oon tosi onnellinen sun puolestasi! Hieno homma!

Sätseen ymmärtääkseni (?) Gessujen Futuressa ei ole heittoaisaa.

Kiva neuvolatäti ja -käynti tänään, paineet laskeneet ja hemoglobiini noussut ja rääpäle kasvanut kovasti. :heart: rakenneultra elokuun toisella viikolla vasta, plääh kun ei jaksa odottaa.

ei ummeta täällä ja ei ole muitakaan raskausoireita muuta kuin tissien kasvu, e-kuppi, täältä tullaan. niin kauan on hyvä kun ei tarvita kottikärryjä.ja painonnousu joka oli huikeat sata grammaa enemmän per viikko kuin viimeksi niin olin yllättynyt kun haukkuja ei tullut (mullehan rätkytettiin siitä viimeksi) ja tänään oli kaikki ihan mallillaan. I like this täti! ;)

olis kiva jos tuntis jotain liikehdintää, välillä kuplii kivasti mutta onko ilmaa vai en, ken tietää.

Mukavaa päivää, mul on tänään kiire töissä, kaikenmaailman ajoja ja kokouksia joten en ehdi häiriköimään niinkuin eilen.

jaa niin noista kestovaipoista piti vielä kysyä että paljonko vesilaskut nousee kuukaudessa kun niitä pesee? meil on tääl taloyhtiössä hlökohtaiset vesimittarit kun vanhemmat ihmiset keksivät että sellaiset laitetaan ku he käy kerran viikossa suihkussa ja lapsiperheet pikkasen useammin :kieh:

t. kiia & poika 17+0
 
Saparolle onnea kovasti,voin vain kuvitella kuinka kivi vierähti sydämmeltä :heart:

Mulla kans meni synnytyksen jälkeen omat vaatteet,ei tietenkään heti,mutta alle puolessa vuodessa oli painoki tippunu enempi mitä oli ennen raskautta ja isommat rintaliivitki sai lykätä kauas kaapin perälle kun kiinteiden rintojen tilalle tuli semmoset lätyskät.Nyt piti jo melkein heti plussauksen jälkeen taas kaivaa isommat liivit esille ja saa hetken ilota kiinteistä rinnoista.

Kotiin jäämisestä oli puhetta,minä aion olla kotona niin pitkään kuin mahollista eli sinne asti kun nuorimmainen on kolme tai vähintään lähempänä kahta,jos kova raha pula iskee niin sitten pakko mennä töihin,kun mies opiskelee niin ei sitä rahantuloa oikein ole.

 
Hirmuisesti oli juttua tullut, ihanaa vaikka tuntuu ettei ehdi kunnolla kaikkea lukeakkaan. Jospa alkuun vähän niihin vastailen mitä muistan että oli kyselty/juteltu.

Eli pinnasänkystä, meillä laskettava laita ja pohja ollut ihan ehdoton. Ekat kaksi yötä jaksoin nousta ite poikaa sängystä hakemaan ja sitten siirrettiin se meidän sänkyyn ns. sivuvaunuksi laita alhaalla ja oli tosi kätevä. Ehdottomasti toisellekin sellaisen haluan, säästää ainakin tälläisen keskenkasvuisen äidin selkää kivasti. Ja joku puhui miehensä hankintojen sinisyydestä, kaikki meille tyttöä ekaksi povasi mutta tein itse vaalean siniset petivaatteet joissa vähän beigeä. Olisin hyvin voinut tyttöä niissä pitää mut makukysymyksiä enkä ehkä kaikkea sinisenä olisi halunnut etukäteen kuitenkaan.

Kantokassi meillä oli juuri tuollainen duolift-pussi, eli pehmeä jossa pohjassa kovike sekä metallituet ja tyytyväinen olin.

Kestot on ollut osakäytössä. Lähinnä harsot ja hahtuvahousut tai vaippakuori ja loppujenlopuksi vaikka "vähän" laiskanpuolinen olen niin en ole kokenut rasittavaksi vaan pikemminkin hauskaksi. Mutta tosiaan ei musta täyskestoilijaa sais varmaan tekemälläkään.
Ja joku joskus aikoja sitten jo haaveili kuviollisia harsoja, ite oon ostanut niitä netin kautta vaippakeijusta ja jostain muualtakin. Mutta kun laitat hakusanaksi kestovaipan niin niitä tarvikkeita myyviltä usein löytyy kuviollisia harsojakin.
Kantoliinankin hommasin etukäteen pojalle, mutta enpä sitä ole juuri käyttänyt lähinnä tuon pojan ollessa niin helppo tapaus ettei sitä juuri sellaisessa tule kannettua vaan sitten muuten sylissä on.

Liikkeet mulla ei oo tuntunut vielä ja viikkoja nyt 19+5. Muutenkin on on suunnilleen kohdillaan :LOL: . Nyt tuo jo naurattaa, samaa ei tehnyt eilen kun ambulanssilla vietiin keskussairaalaan. Edellisyönä sain jonkun ihme kohtauksen niin että alkoi hirveästi polttaa ylävatsaa eikä oikeen missään asennossa ollut hyvä olla. Lopulta mies koitti selkää hieroa ja se alko menemään itellään ohi, kesti ehkä n. 30min. Tämän jälkeen ei mitään. Eilen sitten kuuden aikoihin illalla uusiksi yhtäkkiä, tuskahiki päällä eikä missään asennossa pystynyt olemaan ja tuntui ettei jalatkaan välttämättä kanna. Äitini sitten tilasi ambulanssin ja suunta sairaalaan. Tosin oireet taas loppu jo ennen kun lanssi tänneasti pääsi, mutta kuitenkin tarkastukseen veivät. Ei siellä niin hirveästi selvinnyt, saattaa olla kuulemma tosi raju närästyskohtaus tai sitten sappikiviä. Sappiarvot ei kyllä ollut koholla mutta tulehdusarvot hieman. Nyt pitääkin lähteä soittamaan omaan neuvolaan että järjestävät lisätutkimukset kun eihän täällä vieraspaikkakuntalaista sen enempää tutkita kun pakko on. Onneksi kyllä sikiön sydänäänet oli normaalit että eivät usko siihen liittyvän. Peläytti kyllä aika pahasti ja ilmeisesti naapuritkin kun soitti tänään aamulla ja kysyi mitä on tapahtunut kun ensin heillä kävi pappi kysymässä päivällä tietä tänne, (isoäidin 75v. juhliin) ja sitten illalla ambulanssi. Miten niin naapurit näkee kaiken.... :LOL:

Mutta nyt tosiaan soittamaan neuvolaan ja toivomaan parasta että olisi jo mennyt kaikki ohitse.

Elviiratar 19+5
 
Elviitar toivottavasti selviää mistä on ollut kyse. Pääasia että masussa kaikki on hyvin. Varmasti säikäytti :hug:

Vielä kysyisin sellasta että missä vaiheessa te olette alkaneet laittaa tavaroita esiin, esim pinnasängyt ja alkaneet ostelee tavaroita. Pinnasänky odottaa varastossa (saatiin tutuilta), tekis jo mieli alkaa laittaa tavaroita esiin muttei ihan vielä viitsi....Tietysti tavaroita kannattaa varmaan alkaa pikkuhiljaa keräämään valmiiks, ettei kaikki tuu kerralla hommattua.....
 
Tervehdys :wave: !
Oon ollut niin aktiivinen palstailija viime päivinä, että ajattelin tänään hieman himmailla :whistle: ...
Minttuliina:
Mulla kans meni synnytyksen jälkeen omat vaatteet,ei tietenkään heti,mutta alle puolessa vuodessa oli painoki tippunu enempi mitä oli ennen raskautta ja isommat rintaliivitki sai lykätä kauas kaapin perälle kun kiinteiden rintojen tilalle tuli semmoset lätyskät.
Toi patalaput rintojen paikalla on kans mun kauhuskenaario. Oon kyllä normaalisti C-kuppinen, joten jos niistä tulee patikset, niin nehän roikkuu jossain navan korkeuksilla :ashamed: .

Elviirattarelle parempaa vointia ja lohdutukseksi tieto, että kaverillani oli raskaana ollessaan useampana yönä tollaisia samanlaisia kohtauksia - etenkin jos oli syönyt jotain rasvaista tai maustettua ruokaa. Vauvelilla on varmasti kaikki hyvin =) .

Jajepoolle ja muille tänään ultraan meneville tsemppiä :flower: =) !
 
Heips! Mulla oli maanantaina ihan samanlainen kipu ylävatsassa kun sullakin. Kävin lääkärissä ja ultrasvat ylävatsan,ei ollut sappikiviä eikä mitään muutakaan vakavaa. Rajut happovaivat oli diagnoosi. Nyt "lääkekuurina" omepratzolia happovaivoihin. Mulla kans valu hiki otsalta, oli todella tuskainen olo!
 
Saparolle onnittelut hyvistä kuulumisista!

Kestoilusta. Mua edelleen raisteloo, heittää noita kertakäyttövaippoja roskiin, silti en oo tehnyt asialle mitään. Mietin kyllä kestovaippoja, mutta jotenkin miellän sen nyt niin kauhean hankalaksi. En siis itse kestoilua, mutta tuntuu noitakin olevan tuhatta erisorttia joka valmistajalla omansa. En oikein pääse sisään, että mitä tarttis oikeasti. Sitten kun vielä sanotaan, että kokeilemalla löytää sen parhaan. Eihän mulla nyt oo aikaa alkaa kokeilemaan ja testailemaan. Eli jälleen kerran laiska ja mukavuudenhaluinen. Kun joku tois ne vaipat mulle valmiina, niin varmaan käyttäisinkin.

Toi pissatus kyllä kuulostaa edellen mielenkiintoiselta. Oon siitä jonkin verran lukenut ja pelkkää hyvää sitä tehneiltä kuullut. Jotenkin vaan epäilen silti, niinkun mun luoteelle sopii. Sitä jopa vois kokeillakin kyllä, ehkä. Pitäis vaan siitäkin ettiä jotain tietoa. Pitäis ja pitäis.

Snoopykos siitä levinneestä mahasta sanoi. Siis että olis tyttömaha. Mulla itellä oli jo ekassa raskaudessa (niinkuin tässäkin) sellanen leveä maha. Ei ollenkaan ihana kumpu tossa edessä. Mutta poika sieltä tuli. Johtuu tuo mahanmuoto mulla kyllä tästä mun ei niin kaposesta rakenteesta, mahtuu muo maha aika hyvin tuohon lonkkien väliin. Mutta totta on, että moni tytön saaneista on kyllä levinnyt ja turvonnut, tyttö vie äidin kauneuden, vai miten se nyt oli.

Kyselit myös omiin vaatteisiin mahtumisesta. Aika nopeasti mä ainakin mahduin housuihin ja hameisiin. Vähän toi tyhjäksi jäänyt roikkuva säkkimaha, eka oli tiellä. Paidat ei kyllä mahtunut päälle, tai mahtui mutta napit ois sinkoillu vastaantulijoiden silmiin. Mun tissit oli ihan jättimäiset, mutta ne on sitä kyllä muutenkin...valitettavasti.

Nauroikin eilen kippurassa, kun joku kirjoitti ostaneensa tisseilleen uudet "kypärät". Mä oon ostanut vain yhdet liivit tässä raskauden aikana ja saavat luvan riittää. Imetysliivit joudun kuitenkin ostaa, enkä malta hirveän monia ostaa. Mulle kun ei ihan mitkään Lindex/KappAhl-liivit mee. Nännipihat ehkä niillä peittyy, mutta 99,9 % jää kyllä tursuamaan ulkopuolelle. On liivit sen verran iso ja kallis hankinta, että yritän vaan sitkutella.

Onpas tää taas niin turhaa jaaritusta. Pahoittelen ja poistun syömään. Yritän pysyä loppupäivän poissa.
 
Schätzchen: Mulle kätilöt mennessä (siis laitokselle mennessä) sanoi, että jos vahinko käy, niin sitten käy. He ovat nähneet kaiken ja sitten vaihdetaan petivaatteita tarvittaessa, sille ei sitten mitään voi... :) Ja normaalistihan synnytyksen käynnistyessä menee maha ruikulle ilman mitään, joten suoli tavallisesti tyhjenee itsestään ennen tositoimia. :)

Kiiuska mun mies kanssa ennen esikon syntymää jännitti, et pysyykö tajuissaan (tekee pahaa katsoa lääkärisarjojakin :D) ja annoin ohjeet: älä mene mun (ylä)pään vierestä mihinkään. :D Ja kertaakaan tuo ei ees meinannut pyörtyä. :D Ja sanoin, et vaikka pahaa ei tekiskään, niin kurkkimaan et mee ennen kuin on vauva ulkona, koska sitten alkaa tehdä pahaa... ;) Ja mitä hyötyä siitä ukosta siellä alapäässä olisikaan, kätilöt/lääkärit on sitä varten. Mä puristin ukkoa tiukasti kädestä aina kun tuli supistus, raukka uskaltanut välillä vessaankaan mennä etten joutunut supistelemaan ilman kättä... :whistle: :heart:

Porsche Yksilöllistä tosiaan tuo turvottelu, mulla ei ollut ollenkaan esikkoa odottaessa... ;) Toivon, että säästyisin nytkin. Muistan kun sisko odotti poikaansa loppuajalla (poika syntyi joulukuun 11. :D) Ja siskolla ei mahtunut jalkaan kuin kesälipsukat villasukkien kanssa... :whistle: Vähän sai katseita kauppaan mennessä, mut onneks oli niiiiin iso maha mikä paljasti kenkävalinnan syyn. :D

Mrs Nobody älä murehdi, täällä toinen laiskiainen. :wave: :ashamed: Nytkin olen kaksi päivää imuroinut ja pyyhkinyt pölyjä ja lattioita, luulis olevan puhasta mut ei vielä oo ajatuksen voimalla imuri kaapista tullu... :whistle: :ashamed: No, tänään sitten kun herätään päikkäreiltä... :D (Joo, on jo ihan viimeinen hetki tehä se, koska illalla tulee sisko ja kaveri tänne ennen kuin lähdetään keikalle... :whistle: ) Mutta nyt on alkanut siinä määrin taas väsyttää, et päikkärit on otettava. Tosin osa syy saattaa olla siinä, kun nukkumaan meno venyy puoleen yöhön... Pirun CSI kun tulee niin myöhään. :headwall: :D

:LOL: teidän juttuja... Kannattaa tosin varmaan jo alkaa sinne lemminkäiselle soittelemaan, pitäähän siihen uus asfaltti sitten laittaa... :LOL: Hoh hoh, hauskaa porukkaa olette kaikki! :flower: :heart: :LOL:

Kestoilusta oli galluppia... Mä tuskin siihen ryhdyn, saa nähdä viitsinkö edes kokeilla. Meillä pyykkiä tulee muutenkin (isäntä käy 4 kertaa viikossa urheilemassa joten siitä tulee hikipyykkiä ja sitten toisinaan vielä lätkävehkeet siihen päälle...) joten ois sitten uuden ja isomman pesukoneen tarve... Ja kuivausrumpu ois ehdoton, nyt kun ei kerralla kuivumaan mahdu kuin reilu 2 koneellista... :|

Snoopy: mäkin suosis sinistä/vaaleansinistä petivaatteissa, pinnasuojissa ym, mut mä tykkään et ne ois rauhoittavia värejä, ja haluisinkin sisustaa sängyn ympäristön siniseksi sitten kummallekin lapselle. Meillä on nyt vaalean sininen pinnasuojus jossa nalleja, ja sitten haluan vielä pinniksen yläpuolelle sellaisen verhon joka on sinertävä. :) Ja kiva et sain sut nauramaan. :D Kieltämättä nytkin itteä se jo naurattaa, toisin kuin silloin. :LOL:

Mauahtavaa mä ilmoitan että mua ei sun (eikä muidenkaan) jutut häiritse, oli sitten suorapuheisia tai ei... No, mulla kyllä ei ruokahalukaan mee helpolla mutta mutta... Ja mun mielestä tää palsta on just tätä varten, oli sitten kakkajuttuja tai ei. :D No, jokainen tyylillään tykkää tai ei, jättää lukematta tai ei... Ja eikö täällä kuitenkin ole juttua ollut ihan luonnollisista asioista, jotka liittyy raskauteen? Vaikka ei jokainen samoista jutuista kärsi, niin voihan niistä sitten olla hyötyä jos saa siitä infotua jonnekin muualle eteenpäin. :D

Mötkylä: muistaakseni synnytysvalmennus alkaa joskus samoihin aikoihin kuin äippäloma. Korjatakaa jos olen väärässä. Mä en ajatellut sinne nyt ilmoittautua, mutta synnärille vois mennä käymään kun ainakin Turussa on sitten lähempänä laskettua aikaa imetysinfo ja kierros synnärillä. :) Mutta esikosta on kuitenkin niin vähän aikaa, ettei valmennuksesta varmaan oikeaa hyötyä ole...

Onnea Saparolle hyvistä uutisista ja onnea pojan odotukseen. :heart:

Toivottavasti kaikki kuitenkin selviää pian ja on hyvin elviiratar. :)

ON: Kaikki kuten ennenkin...

Nyt nukkumaan, jaksaa sitten illalla lähteä keikalle ja pysyä vielä hereilläkin. :D Pakko kai olla hereillä kun oon kuski... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Schätzchen: Mulle kätilöt mennessä (siis laitokselle mennessä) sanoi, että jos vahinko käy, niin sitten käy. He ovat nähneet kaiken ja sitten vaihdetaan petivaatteita tarvittaessa, sille ei sitten mitään voi... :) Ja normaalistihan synnytyksen käynnistyessä menee maha ruikulle ilman mitään, joten suoli tavallisesti tyhjenee itsestään ennen tositoimia. :)

Kiitos lohdutuksen sanoista :D . Yritän sen kummemmin jatkossa olla stressaamatta asiasta. Oikein hyvää keikkaa sulle illalla =) !

Mun mahaa on alkanut kutittaa. Siis ulkoapäin. Kiva raapia täällä töissä itseään koko ajan.

Onko joku menossa Pori Jazzeille huomenna? Meillä olis miehen kanssa tarkoitus tehdä pieni lomareissu sinne, kun on se varsinainen lomakin jo takanapäin. Onneks arskan pitäis paistaa B) .

Mutta nyt kahville!
 
Heips. Tuossa pistin uuden kuvan profiiliin. Mun kuvakulmasta pötsi :D Tissivako änki mukaan kuvaan vaikka yritin sitä välttää mutta nooh.

Jaa eiku uusista myöhemmin, esikolla menee herrrmo ku " ei tää leeko toimi!!" |O Ja eiku pelastamaan tilannetta :wave:
 
Mitenkäs se äippäloma alkaiskaan, kun LA on 13.12? Ja kauan se nyt kestää? Entä milloin isukki voisi pitää isyyslomansa? Mä oon niin pihalla näistä jutuista...kyllähän nää kaikki tiedot löytyis tuolta muualtakin, mutta täältä kyllä saa aina niin hyvät vastaukset asiaan ku asiaan :p =)
 

Yhteistyössä