JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

Iltaa!
Me oltiin kans viikonloppu lomareissulla, yhteistä lomaa kun meillä ei enempää ollut :( Oltiin myöskin Turussa ja Turun saaristossa! Niinku moni muukin näköjään meistä. Mukavaa oli. Lauantaiaamuna heräsin asuntovaunussa ja säiköhdin kun oli lakanassa märkiä länttejä tissien kohdalla. Mun tissit on alkaneet vuotaa!! Onko muilla tässä vaiheessa? Mie kun en ees ole aikasemmin synnyttänyt/imettänyt. Lauantai-iltanakin ne sit vuosi paidalle kun ei ollu rintsikoita, eikä lähde ees pesussa pois. Sellaset kovettuneet ne läntit kuivana. Tosi hassua! Mutta tuskin sentään vaarallista..? :eek:

Kadehdin minäkin teitä jotka jo ostaneet vaunuja ym. Meillä vasta muutamia vaatteita, vaunut ynnä muut sitten joskus syksyllä vasta. Saako sen äitiyspakkausanomuksen neuvolasta? Näinkö pian jo?? Mulla neuvola ensi viikolla ja rakenneultra sitä seuraavalla viikolla. Välillä tyttöolo, välillä poika. Ehkä enempi poikaolo. Tiedä häntä. Pääasia että terve.

Mulla ei oo tietookaan millasta äitiyslomakorvausta tulen kaiken kaikkiaan saamaan, en oo "jaksanu" ottaa selvää. Eiköhän tässä pärjäillä kuiteski. Töissä ehdin olla vuoden ennen poisjäämistä, ja olen määräaikaisessa työsuhteessa. Jos nyt joku jaksaa niin kertokaappa että mitä rahaa noilla tiedoilla irtoaa?

Liikkeet tuntuu täälläkin aina kun on aikaa niitä alkaa tunnunstelemaan. Sellasta hiirulaisen hipsimistähän se on, kutinaa. Viikonloppuna kun oltiin siellä reissussa, tunsin monet kerrat. Eli sen puoleen ei ole enää oikeastaan ollenkaan mitään pelkoja, että onko siellä nyt ketään.

Maitoa mä en juo, juustoa ja jukurttia kyllä päivittäin. Mietin kans pitäskö siirtyä kalkkitabuihin. Syöttekö muuten säännöllisesti muut multivitan raskausvitamiinia? Mä olen jo syönyt yhen purkin ja nyt mietin pitäskö ostaa toinen. Kalliita ovat nääs. Mutta varmaan tekee ihan hyvää.

Nyt iltapesulle.

 
mötkylälle... ja muillekkin tossa linkkiä kelan sivulle jolla voi laseka millon äippäloma alakaa ja mitä saa päivärahaa

http://asiakas.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication

http://asiakas.kela.fi/eprlaskenta_app/PRLaskentaApplication?EJ=VR&lang=fi

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/110701154349EH?openDocument


mulla on keskiviikolle neuvola ja saas nähä miten paljon paino on noussu kun oma puntari näyttää jotain pariakiloa mutta tuntuu että se neuvolan näyttää aina reilusti enemmän. :LOL:
ja edelleen täällä panikoin ja tunnustelen tuntuuko liikkeitä :eek: :whistle:
mutta isäntä rauhoittelee että kyllä kaikki on hyvin ja keskiviikkona kuulee sitte sydänäänet. toivotaan niin tää hermoilu vissiin kuuluu asiaan :ashamed:

ja jospa kaikki olis hyvin ja vissiin sitten isommille lapsillekkin pitää tulokkaasta kertoa... kun vielä ei ole kerrottu. muutama ystävä ja miehen vanhemmat tietää, ja mun vanhemmillekkaan ei olla kerrottu kun tietää että sen jälkeen on hirmuinen hössötys ja koko suku tietää vaikka kuin sanois ettei kerro vielä ;)

tulipas taas sekavaa juttua, mutta toivottavasti ymmärrätte, meniskö nääkin hormoonien piikkiin :LOL: :LOL:

ainiin ja ennen kun unohdan... kaikille uusille myös minun puolesta tervetuloa :wawe:


 
Tuunpa mäkin vastaamaan meidän Galluppeihin: :)
Vettä juon aina kun kävelen kraanan ohi ja laukussa pidän vesipulloa mukana, mua janottaa koko ajan että jos ei oo vettä saatavilla
tulee päänsärky tai heikotus.

Vitamiineja syön, kolmas paketti lady vita plussaa menossa. Maitoakin
juon aina lasillisen sillontällön ruoan kanssa.
Yöpalalla ei ole vielä tarvinnu käydä mutta sen aika varmasti koittaa. :eek:
Vessaan kyllä herään vähintään kerran yössä. Muutenkin pyörin sängyssä kyljeltä toiselle kun pelottaa että nukkuu liikaa puolivatsallaan masun päällä.. Vaikka eiköhän sillä kaverilla ole siellä silti ihan tila hallussa, ainakin potkuista päätellen.
Mä kai kuvittelen että se potkii siksi että sillä on huono asento kun mami
röhnöttää toisen päällä :kieh: (Miten niin suojeluvaisto heränny :whistle: )

Hankinnoista vielä että vaunut on ainoot mitä ollaan hankittu, pinnasänky on seuraava. Haluan sellaisen Stokken sleepyn, valkoisen.
sitten pitäs ostaa sitä sun tätä mutta kun rahat tahtoo loppua
kun lista on niin loputon.
Me ollaan asuttu uudessa talossa reilun vuoden ja kaikkia hankintoja
ei olla vielä tehty koska oon sellainen että haluun ostaa laatua joka kestää ädiltä tyttärille tyyliin. Ja ärsyttävää kun kaikki ihana on niin kallista!

Nyt tää lähtee miehen kainaloon sohvalle, öitä :wave:
 
No nyt on rakenneultra takana.. Heti ensi töikseni sanon että laskettuaika muuttui niinkuin itse epäilinkin. Eli uusi aika on sit 22.12. Ja viikot siis tipahti sinne kuudentoista piuolelle. Onko niitä sit nyt 16+2? Nyt joutuu tosissaan jännittää että missäs se joulu tuleekin vietettyä! =) Kaikki oli ultrassa kuulemma ok ja varpaat ja sormet olivat kaikki paikallaan. Mahalaukkku löytyi ja sydän pomppi! :) Hirveen vähä sanainen oli tämä mummeli joka ultrasi mutta toivottavasti se nyt sit kertoo kaiken ku se sanoi kaiken olevan ok. :$

Olikos se äitiliini joka hermoili niistä liikkeistä? Mullahan oli tuo laskettuaika sama ku sulla eka ja tunsin jo liikkeitä viikoilla 14 ja jotain.. Mut sit on kunnon liikkeet ollut tähän päivään asti pois ja nyt tänään vasta sen ultran jälkeen alkoi vauva potkia jytältää kunnolla. Että oli ne mullakin liikkeet pois pari viikkoa ja sit ku piti käydä viimeviikolla se ylimääräinen neuvolakäynti niin siellä kuunneltiin sydänäänet ja ne kuului hyvin. En usko että siellä masusssa mitään hätää on! :hug:

Me ei sit kysytty kumpi sieltä olis tulossa.. Mies ei sit halunutkaan tietää.. :x Mulle se passas kyllä oikein hyvin. Jännätään sit sinne jouluun..

Tänään sit kerroin äidille.. no kohta velipoika soittaa ja onnittelee.. :) et ei äiti kauan jaksanu yksin asiaa miettiä. :D

Mut yritän palaillla paremmalla aikaa.. Tulin just töistä niin on aika naatti olo.
Sori ku en muista mitä mun piti kommentoida mutta yritän vähän petrata kun on virkumpi olo.
 
Schätzchen: mä olen vähän murheissani liikkeiden puuttumisesta, kun esikosta tuntui liikkeet tunnistettavati rv 17+4, ja nyt ollaan jo pidemmällä eikä tunnu kuin tosi harvakseen... Mutta jospa tää sitten on rauhallisempi versio, toivottavasti on vaan siitä. :)

Nora79: samoilla mielin ollaan mekin ultraan menossa, vaikka kysytäänkin sukupuolta. Kuitenkaan ei sitä satavarmana pidetä, ja muille sitten sanotaan ettei edes kysytty. ;) Ja nimetkin mietitään molemmille valmiiksi, tai ainakin mitä sairaalapapereihin laitetaan niin molemmille laitetaan. Tiedän jokusen, jolle on sukupuoli kerrottu niin se toinen vaihtoehto on jätetty tyhjäksi...

Tervetuloa Kuorotyttö mukaan. :wave:

Snoukku kertoi myös pohtineensa joulua... Meillä joulu laitetaan ainakin jotenkin, jos ei muuta niin verhot vaihdetaan ja kuusi laitetaan, ja jos en ruokia jostain syystä jaksa tehdä, niin sitten ne ostetaan tai tilataan jomman kumman vanhemmilta. Mut esikon vuoksi jotain laitetaan, edes vähän. Tosin olen aikaisemminkin tehnyt jouluruoat pakkaseen valmiiksi jo marraskuun alkupuolella, niin miksi en sitten tänä vuonna niin tekisi. :) Ja kotona ollaan, ja tänä vuonna ihan perheen kesken. Saa sitten nähdä viitsiikö joku välipäivä lähteä jossain käymään. Jos kaikki menee kuten esikon kanssa, niin sitten mennään kyläilemään jo joulun aikaan jos ei aikaisemminkin. Esikon kanssa liikkeelle lähdettiin kotiutumista seuraavana päivänä, silloin tosin käytiin vain kävelemässä reilun tunnin verran, mutta kuitenkin. :) Ja nyttenhän se riippuu sitten paljon pakkasista, mutta eiköhän sitä ainakin autolla sitten ainakin voi liikkeelle lähteä pienenkin kanssa, kun vie lämpimään autoon ja pukee kunnolla. :) Mä olen sitä sorttia, että jos pitkään joutuu olemaan neljän seinän sisällä, menen sitten pitkin seiniä. Kaksi päivää sisällä on ihan ylivoimaista... :whistle:

Toivotaan polka et ois sokerit sulla ok. Ja eihän ne aina johdu painosta ettei ois kunnossa, mulla painoa on ja oli edellisissäkin rakauksissa, ja kävin sokerirasituksessa ja arvot oli paremmat kuin useimmilla. Ja nyt kun on täällä niin muuttunut nuo painorajat, niin käyn kaksi kertaa rasituksessa raskauden aikana. Eka oli jo rv 12, ja arvot oli tosi hyvät. Seuraava on sitten joskus rv 20 jälkeen.

Snoopy galluppia aloitteli... :D Mä en ihan tarkkaan osaa sanoa, mut karkeasti arioiden menee kai samoihin kuin sulla, eli nelisen litraa. Kuumina päivinä enemmän. Mä juon harvakseen, eli en koko ajan kulje pullon/lasin kanssa, vaan janon yllättäessä menee sitten litra kerralla vettä. Ja maitoa menee kanssa vaikka litra yhdellä istumalla jos maitojano yllättää. :LOL: Ja tuossahan tuli vastaus Minttuliinan jatkamalle, maitoa mulla menee vähintään litra päivässä, tosin on harvassa ne päivät kun litra riittää. ;)

Ummali mulla on väsymys tullut osin takaisin, onneks ei kuitenkaan yhtä pahana mitä oli alussa. Mutta jos päiväunille ei pääse, edes hetkeksi torkahtamaan, niin täällä on jo yhdeksän pintaan kiukkuinen muija. :D Mutta tänäänkin kun nukuin vajaan tunnin, niin nyt ei nukuta... :whistle:

Snoopy kyseli mielialasta... Täällä kans vaihtelee edelleen, tosin vähemmän kuin alussa. Mutta oli asia sitten hyvä tai huono, niin mä itken. Tänään itkin kun vein puhelimen huoltoon... :whistle: Se vaan ketuttaa niiiiin paljon kun hyvin sitä mielestäni oon pitäny ja silti reistaa... :snotty:

Mötkylä älä murehdi, maitoa se vaan oli. :D Mäkin olen niitä ekoja tippoja odotellut, mutta vielä ei ole tullut... Tosin taas on rinnat alkaneet turvota, joten josko pian sitten tulisi... Tosin esikkoakaan odottaessa ei vuotanut niin paljon et ois paikkoja kastellut vielä odotusaikana, mutta suihkussa tuli muutama tippa, ja sitähän piti sitten oikein puristella et uskoi että sieltä se oikeesti tulee... :ashamed: :D :D Mä saan seuraavalla neuvolakerralla äityisavustushakemuksen, ja se on sitten yli rv 20, en nyt muista paljonko. Oisko se ollut jotain rv 22 kun sen aikasintaan voi postittaa... Mutta joo, neuvolasta sen saa. Samalla ainakin täällä saa sitten paperin, joka täytetään ja viedään seuraavaksi neuvolaan, ja siihen sitten tulee kaikkea sukusairauksista ym, sekä hätäkaste nimet. Pitää niitäkin kohta sitten alkaa miettiä, kun todennäköisesti taas laitetaan sellaiset vaihtoehdot jotka tulee sitten jokatapauksessa toiseksi nimeksi. Etunimi meillä on salaisuus ristiäisiin saakka, ainoastaan kummit saa etunimen tietää jos aikovat ostaa lahjan johon nimi tulee ja haluavat sen valmiiksi kaiverruttaa. :) Mutta kummit onkin sellaisia henkilöitä, jotka salaisuuden sitten osaavat pitää. ;) Mä en syö nyt enää mitää vitamiineja tai lisiä, alkuun söin niitä inkiväärikapseleita ja vitamiinia, mutta nekin on nyt jäänyt pois kun pahoinvointi loppui. Ensimmäisessäkin rakaudessa kysyin pitäisikö niitä syödä, mutta veriarvot oli kaikki niin hyvät että mitään ei tarvittu. Kai mä sitten kuitenkin syön monipuolisesti. ;)

Jospa sitä tältä illalta menisi pehkuihin, tai ainakin makkarin puolelle. ;) Jos sais isännän sinne kans houkuteltua, jos tuo ei vielä ole väsähtänyt... :p

Öitä. :wave:
 
Vettä juon ihan liian vähän, välillä muistan kuljettaa pulloa mukana, mutta sitte se taas unohtuu.
Maitoa juon ja juustoa syön. Olen miettinyt vitamiineja, kun tuo pahoinvointikin vaan jatkuu...

Neuvolaan soitin sietämättömästä kutinasta, passitti mut maksa kokeisiin siis verikokeisiin. Menen huomenna. Vastauksista en muistanu kysyä, koska ne saa. Täytyy huomenna muistaa kysyä. Tuli neuvolan tädin kiireestä kokeisiin olo, että on jotain vaarallista. Pitää kattoa netistä löytyykö mitään tietoa.

Nora kyseli kivunlievityksetä niin mulla oli viimeksi kohdunsuun puudutus ja olin tyytyväinen. Ei tehny kipeää. Epiduraalia en halunnu, ku mun on pakko päästä liikkuun ja siinä ei ole takuuta kantaako jalat.

horoskoopeista esikoinen on härkä ja itse olen oinas, en tiedä mahtuuko meidän perheeseen enää yhtä sarvipäätä joten saisi tulokas tulla jousimiehenä... ehkä pysyisi hieman parempi rauha ja sopu talossa niin... No eihän sitä koskaan tiedä. Itsepäisyys vaan vaivaa meitä sarvipäitä....

Pissalle on noustava yleensä joskus 5-6 aikaan. Syöminen ei tulisi mulle mieleenkään yöllä. Piristyisin liikaa. Unirytmi on menny muutenkin ihan uusiksi. Nukun iltapäivällä 30-60min päikkärit, Sit nukahdan yleensä sohvalle telkan ääreen ja sit en meinaa saada unta ja nukahdan vasta ku puolen yön jälkeen ja kuitenkin herään 7-8 aikaan aamulla. Olis kamalaa, jos olis töissä... Onneksi on kesä ja loma.

Rakenneultrassa (8.8.) aion kysyä sukupuolen, mutta en tiiä kerronko sitä muille ku teille.

Pinkeiju+tyttöolo :D
 
Ei olis kannattanu googleilla - nyt ei sit nukuta ku huoli valtasi mielen...
Voimakas kutina voi olla oire raskauden aikaisesta maksasairaudesta, joka aiheuttaa selittämättömiä sikiökuolemia.
Tosin kutina alkaa yleensä vasta 30vkon aikoihin...
Mutta en saa asiaa mielestäni...
pinkeiju
 
Snoopy, Minttuliina, Jajepoo ja Ummali (mm): mä olen myös ihmetellyt mikä on tämä "raskauden honeymoon-aika" joka nyt pitäisi olla jo menossa ja raskaudesta pitäis voida nauttia. Ei kyllä vielä(kään) voi nauttia kun koko ajan on jotain: päänsärky jatkuu (3-4vkoa), selkäsärky jatkuu (yläselkää hoidellaan fysiossa, alaselän pirunmoiselle vihlonnalle, lähinnä vasempaan kankkuun, ei kai juuri mitään tehtävissä, ehkä koitan akupunktiota jos ei ala kohta rauhottuu) ja väsymystäkin taas. Tiedä onko liitoskipuja vai mitä, aina mulla on selän kanssa ongelmia ollut ja lieviä välilevynpullistumia, nyt vihlonta vain estää liikkumisen: ei voi juosta, käydä joogassa, jopa kävely on hankalaa. ja istuminen. Rasitus... Jos nyt samaan syssyyn lisää valitusta: ummetus tullut kaiken muun lisäksi niin että aamupäivällä ei tiennyt miten päin olisi kun mahaa vihloo, pakaraa vihloo, koko lantion seutu tuntuu olevan yhtä kipua!
Onhan tässä kaikkea jännääkin ja kiva seurata mahan kasvua (vaikka sekin toistaiseksi vain ahdistaa kun tuntee itsensä läskiksi), mutta hiukan ihmetyttää että vaikka olen LOMALLA, joutuu harvase päivä kiukuttelemaan kun olo on suorastaan paska. Yleensä olen siis erittäin positiivinen ihminen, ei uskois ei.
Vaikkakin, kun Jajepoon juttuja lukee, taidan kuitenkin olla onnekkas, voimia vain sinne!

Juomisesta: päänsärkyjenkin takia olen yrittänyt paljon juoda ja on janokin, kyllä toi 4l lähempänä totuutta varmaan on. Mutta ei siis auta pääkipuun... Maitoa olen aina juonut paljon, lisäksi viili on ollut viime aikoina pop!

Tyttöpoikajutuista: aluksi itse meinasin että poika tulis (ehkä toive) mutta mies (jolla jo 2 tytärtä ) oli sitä mieltä että tyttö tulee. Fysioterapeutti tokaisi että tyttö tulossa kun aiheuttaa tollasia vaivoja :D Sama se, jännää odottaa mikä siitä ekan ultran hirviöstä muokkautuu!

Nora79: meillä 2 koirankokoista koiraa, jotka keskenään välillä pöllöilee niin että alkanut hirvittää tilanne kun on maha viimesillään liukkailla keleillä, tai vaunujen kanssa liikenteessä, pitänee ostaa kuonopannat. Tai käyttää erikseen lenkeillä, silloin kuri pysyy paljon paremmin koirankin pääkopassa, yhdessä häröilevät joskus olan takaa. Mies toki käyttää ja lenkittää yhtälailla vaikka mun koiria ovatkin, mutta tulee kai tilanteita että pakko se on lähteä urheilemaan ihan itsekseen!

Oltiin muuten lauantaina Ruisrockissa, mukavaa oli kun päivän aurinko paistoi, illalla alkoi satelemaan. Selkä (yllätys) tosin väsyi ja pahimmat vihlonnat alkoikin juuri tuolla reissulla, jalat meinas mennä alta kymmeniä kertoja kun kunnon vihlasu tuli esim kävellessä tai ihan vain lantion asentoa muuttaessa. Muuten menoa oli jänskä seurata selvin päin (myös mies oli kuskina) ja selvästi vanhentuneena: ei olis tehnyt mieli jäädä toiseksi päiväksi, saatika 3:ksi, tai missään nimessä mennä telttamajoitukseen kaikkien örveltävien sekaan.

Tivoli ja Tuistu ainakin mietti mahan kokoa, kyllä noissa kuvissa tosiaan toisilla on ihan mielettömät mahat! Itsellä huomasin juuri, normaalisti hyvin pienirintaisena, uuden jutun: rintojen alaosa ottaa kiinni mahaan kun istuu tässä (hieman kasassa, siitähän se selkä tykkää :whistle: ) koneella, hui!

Tuli taas pitkä juttu, ootte niin kovin aktiivisia että ei meinaa perässä pysyä jos ei päivittäin lue ja jopa kirjota :kieh:
Vointeja hyviä kaikille, loma jatkukoon aurinkoisemmissa merkeissä!

:wave: vko 16
 
Hei vaan kaikille.

Joulukuun 16.pva on taalla laskettu aika... saa nahda miten hyvin osuu kohdalleen :)

Esikoista odotellaan eika ainakaan viela ole mitaan liikkeita tuntunut. niskapoimu-ultrassa kaikki ok ja elokuussa sitten rakenneultraan. Pitas varmaan ite paattaa etta haluaako sita tietaa tulokkaan sukupuolen vai ei...

Mitaan vaivaa tai muuta ei ole ollut koko raskauden aikana, olenkin sanonut etta jos en olisi ultrassa nahnyt niin en kylla tietais olevani raskaana :) tai no rintojen kasvamisesta ehka nyt vois jotain paatella mutta kuitenkin...

Juomaan olen aina ollut huono, pitaisi yrittaa joka paiva tsempata ja muistaa juoda. Jotenkin se vaan aina unohtuu...

mustaki tuntuu etta kaikilla on taalla jo sievat mahat ja itella toi sama läskimasu tuossa ku aina :) no kaipa se alkaa pyøristya pikku hiljaa...

Rv 17+2
 
Täällä vietetään toista virallista kesälomapäivää ja hereillä oltu jo ennen aamu kuutta. Äitiyshousujen lyhennyksen aloitin eilen ja tänään ajattelin sitä jatkaa, koska en saa miestäni houkuteltua Varistoon vauvatarvikeliikkeisiin :kieh: . Luin nimittäin jostain, että Teutonian maahantuonti lopetetaan ja mä haluan Teutonian vaunut |O . Pakko päästä kattomaan ja kyselemään myyjiltä, onko tuossa huhussa perää.

Galuppeihin; vettä (ja muuta) mä juon etenkin työpäivinä sen neljä litraa, kotipäivinä en jaksa juosta hakemassa juomaa jatkuvasti. Maitoa juon ehkä 1-2 lasia päivässä, jos sitäkään, mutta neuvolan ohjeesta syön Calsichew+d -kalkkitabletteja yhden päivässä ja lisäksi juustoa, joskus viiliä ja usein jätskiä :LOL: . Myös Multitabs raskaus-vitamiinitabun olen ottanut joka päivä siitä kierrosta lähtien, kun raskauduin.

Mieliala mulla on ollut niin seesteinen jo pitkän aikaa, ei itketä eikä kiukuta, kuten pillereiden ja lapsettomuushoitolääkkeiden aikaan. Mulle sopii raskaana olo oikein hyvin, rakastan tätä olotilaa :heart: . Mieli on hyvä, vaivoja ei liiemmin ole. Ihanaa aikaa.

Mutta. Ruoansulatuksen hidastumisen takia mulla ei enää ole nälkä kuin kerran tai kaksi päivässä, joten syön vain iltapäivällä ja illalla, ja aamun pärjään mainiosti ilman ruokaa. Näin on ollut kyllä ennenkin. Nykyisin vaan ruoasta pari tuntia eteenpäin alkaa hirveä turvotus ja tuntuu kuin olisi vasta syönyt. Inhottava tunne. Siksi ei todellakaan tee mieli syödä 6 kertaa päivässä, kuten neuvolassa ohjattiin.

Mulla ei tihku maitoa, ei tunnu liikkeitä, ei koske selkään...Mutta valkovuotoa tulee aina vaan ja jatkuvasti housussa on lätäkkö :kieh: . Onko muilla tätä vaivaa? Hiivaa se ei ole, mutta ärsyttää suunnattomasti.

Onko kellekään muuten tullut jo linea negra? Mulla ei ole sitäkään.

Kiitos Porschelle, toi mun Nanson mekko on myös mun ehdoton suosikki kesähelteellä ja turvotuspäivinä etenkin. Pidin sitä viimeiset kaksi päivää töissäkin, kun tuntui, että se oli ainut mukava vaate päällä. Olen yrittänyt etsiä uusia kivoja Nanson tai muun mekkoja, mutta en ole löytänyt. Yksi käyttämätön Vilan musta trikoinen kietaisumekko on ollut kaapissa puoli vuotta, mutta tuntuu, että se on liian vartalonmyötäinen ja siksi jäänyt käyttämättä. Jospa sitten, kun vauvamaha näkyy, eikä vain läskit :whistle: .

Tervetuloa vielä kaikille uusille :wave: !

tivoli 17+0 (18. viikko jo :eek: )
 
Huomenta!

Juomisgalluppiin vastaan minäkin, eli liian vähän tulee vettä juotua.. Maitoa tai todella laimeaa mehua ruoan kanssa, aamulla ja illalla teetä. Joskus siinä välillä jotain, mehua, vettä, limsaa.. No kyllähän noista tietenki kertyy jonkin verran mut enemmänki tarvis varmaan.
Maitotuotteita menee ihan kohtuullisesti, maitoa, jugurttia, juustoa ja tietenkin jäätelöä :p

MÖTKYLÄ: Älähän ole paniikissa, itellä tuli ekassa raskaudessa tosi aikaisin jopieniä maitomääriä. Siinä puolen välin tietämillä heräsin joskus öisin maitolätäköstä. Toisessa raskaudessa ekat tipat tuli puolen välin paikkeilla ja nyt ei oo niitä tippojakaan vielä näkynyt. Että ei vaikuta siihen onko kuinka mones raskaus menossa.

Selkäkivuista sellasta että täällä myös säteili kipu jalkaan, nimenomaan vasempaan ja jalat alta fiilis tuli usein. Jumppaamalla, venyttelemällä ja muulla sellaisella sain aisoihin mutta vieläkin kipu on tuolla taustalla ja nyt kun en oo ratsastamassa käynyt juhannuksen jälkeen on alkanut selkä oiria tosi paljon. Tarttis saada kiva harrastus, ideoita?

Uusiakin mahtuu hienosti mukaamme, tervetuloa!! :wave:

MINIMI: Ei oo täällä ainakaa raskauden ihanin aika menossa, ärtyisä, itkuinen, päänsärkyinen ja väsynyt. Ei niin tyytyväinen peilikuvaan-olo. Vaikka tietenkin tuo vauvan yksiökumpu on ihana mutta tää muu tavara vois olla poissa..

Niin kukas se nauroikaan itkemällä. Sama täällä. Saan aina välillä hirveitä naurukohtauksia, noin niinku muulloinki ku vaan raskaana, ja nyt ne muuttuu itkun sekaiseksi kun hetken on nauranu. Sairasta :LOL:

Tänään tarttis mennä neuvolaan ja oli ihan pakko koittaa käydä omalla puntarilla äsken, näytti et pari kiloa olis tullu viime kerrasta.. huhhuh! Toivottavasti oma vaaka on rikki ja näyttää liikaa :whistle:

Niin tuosta liikehommelista, kelläs olikaa pelko päällä ku ei liikkeitä oo tuntunu? Täällä oli sama homma tuos juhannuksen jälkeen noin viikon verran. Kävin sydänäänet kuuntelemas ja kaikki ok. Nyt pikkuinen potkii niin vimmatusti taas et oksat pois. Oliskohan asento ollu eri tms kun ei siinä välillä tuntunu. Mutta tiedän siis tunteen.. Hirvee hätäpaniikkihan siinä tulee :)
Niin ja ei se mitenkää epänormaalia oo et ensikertalainen tuntee liikkeet aikasin, toiset vaan on herkempiä ku toiset. Ja kaikkeen kirjoitettuun materiaaliin ei pidä uskoa niin tarkasti, omaa harkintaa kannattaa käyttää :)

Jaha, kuopus hermoilee kun ei saa nostettua tyynyä sohvalle, tarttee varman auttaa ettei neiti vedä kovin suurta palkokasvia nenäänsä.. :D

Maukkis ja minimii 19+3
 
Huomenta

Kuukiitäjälle KIITOS vaunu vastauksesta :flower:

Kuorotytölle
tervetuloa joukkoomme!

Gallupit: Vettä tulee täälläkin juotua aika ahkeraan, 3-4 litraa päivässä. Töissä varsinkin vettä kuluu runsaasti.
Maitoa juon ruokailun yhteydessä 2-3 lasia. Sen lisäksi syön aamuisin muroja, joihin laitan maitoa sekaan. Lisäksi syön juustoa ja jogurttia lähes päivittäin.
Söin raskausmonivitamiineja raskauden alussa, mutta nyt pillereitä tulee napsittua silloin tällöin eli kun satun muistamaan. Ajattelin, että näin kesällä saan vitamiineja muutenkin enemmän, joten aloitan varmaan taas säännöllisen vitamiinien popsimisen kun päivät alkaa pimentyä.

Omaan napaan: Aamu aloitettu neuvolakäynnillä :) . Kaikki oli oikein hyvin. Hemoglobiinikin oli noussut edellisestä kerrasta 125:stä 143:n :) . Painoa on tullut 300 grammaa/viikko ja massu kasvaa käyrien yläviivoilla :whistle: Mutta ei kuulema kannata huolestua-vauhti tasaantuu jossain vaiheessa ;) Pienokaisen sydän löi 147 kertaa minuutissa :heart: ja joka kerta sitä vaan liikuttuu, kun kuulee toisen sydänäänet. Seuraavalla kerralla sitten saankin Kelan paprut mukaan. Äsken hieman laskeskelin tulojani ja pikaisen laskutoimituksen mukaan tuloni olisivat nousseet sen 20 % verrattuna 2005 verotietoihin :) .
Ylihuomenna aloitetaan aamu sitten rakenneultralla :heart:

Ai niin vielä horoskoopeista.. Itse olen jousimies kuten myös äitini sekä veljeni avovaimo :p . Näillä näkymin myös Heppu Huoleton tulee jousimieheksi :) Saadaan kunnon jousimiesten kerho perustettua :LOL:



 
:wave: Uusille!

Perjantaina marssin kyllä äippävaateostoksille kohtaloa uhmaten (tein aikaisemmin peraatepäätöksen, että vasta r-ultran jälkeen...). Jossain olen nähnyt sellaisen vyöntapaisen, jolla saa "venytettyä" normaaleja housuja. Ns. vyötärönlevennyskappale tuohon sepaluksen kohdalle. Onko kellään tietoa moisesta, mistä voisi ostaa/ tilata?

Oma äitini tokaisi eilen, että oletpas tönäköitynyt. Kyllä se masu jo alkaa ulkopuolisillekin siis näkyä :) . Kumpa vaan voisi täällä töissäkin pitää jo vartalonmyötäisiä vaatteita, mutta ei. Vielä jonkin aikaa täytyy puketua perunasäkkeihin... :(

Joulusuunnitelmat menee täällä meilläpäin varmaan ihan uusiksi (kuten monessa muussakin taloudessa tässä ketjussa... :LOL: ). Perinteisesti ollaan oltu solidaarisesti kummankin vanhempien luona, katsotaan mennäänkö tänä jouluna kumpaankaan! Kovasti on tullut ulkopuolisilta kommenttia, kuinka kurjaa lapsen on syntyä joulun aikoihin ja loppuvuodesta :eek: Se lapsensaanti kun olisi vaan omissa käsissä... :ashamed: Tästä taisi olla täällä juttua jokin aika sitten, onko muut kuulleet moisia kommentteja? Tuntuvat aika loukkaavalta, vaikkeivät varmaan pahalla tarkoitakaan...

Linea negrasta, mulle on ilmaantunut navasta alaspäin sellainen tuskin huomattava viiva. Huomasin sen, kun tässä eräänä iltana tahkoin biothermin raskausarpirasvaa (yrittänyttä ei laiteta... :LOL: ) vatsaani. Siinähän se, ei kyllä selvästi näy.

Mies lupasi eilen hakea mulle apteekista lisää multivitaa. Apteekkari oli kuitenkin miehen ylipuhunut, ja mies palasi mukanaan multitabsin raskaustabuja. Ovat mielestäni (liian) kalliita, enkä ole niitä itse raaskinut ostaa. Nyt tuli mieleen, että tarvitseekohan enää syödä lisäksi kalsium+d-vitamiiniyhdistelmää...? Multitabsin raskaustabuissa näyttää olevan reilusti sitäkin. Ei nyt viitsisi turhaan popsia noita lisiä.

Maukulle hyvää neuvolareissua, äläkä niin stressaa siitä painonnoususta. Joko tällä kerralla saat mukaasi ne kelan paperit? Mulla seuraava neukku 1.8. ja se on (vasta!) kolmas kerta. Viikkoja silloin kasassa 19. Montako kertaa te olette jo käyneet neuvolassa?

 
Kiitos snoopy kannustamisesta.. Painoa oli tullut se 2 kiloo ja viikkoa kohden se teki sitten 400grammaa.. Noh kun kaikki muu oli jota kuinkin ok niin ei senkään niin väliä. Kelan paperit saan seuraavalla kerralla, silloin on 24 viikkoa täynnä ja raskaustodistus voidaan tehdä. Tämä oli nyt neljäs neuvolakäyntini kun se eka neuvola on ollut tosi aikases vaihees ja sen jälkeen käynnit ollut säännöllisesti 4-5 viikon välein. :)

Hemppa oli tippunut 124->104 joten täytyy nyt hakee testiksi obsidania ja koittaa josko vatsa kestäis ja miettiä sitten muita vaihtoehtoja jos ei sekään sovi.

Linea negra hommaan vastaisin vielä että itellä näkyy jo hyvin haaleasti se viiva navasta alaspäin. Ei varmaan muiden silmät viel erota mut ite erotan juuri ja juuri. Varsinainen haamuviiva (tässä vaiheessa fiilistelen ensimmäistä "plussa"testiäni.. *tirps*)

Ja horoskoopeista, esikoinen on jousimies ja kuopus härkä. Mies vesimies ja ite neitsyt. Sekalainen seurakunta :D

SNOOPYLLE VIELÄ: Niin niitä jatkopaloja housuihin löytyy ainakin www.taikapilvi.com :ista. Belly belt tais olla sen systeemin nimi.

Nyt syömään ettei vaan laihdu :p

:wave:
 
Olisikos mulla nyt hetki aikaa..
Noita teidän galluppeja.. Vettä yritän juoda mahdollisimman paljon jo tuon turvotuksenki takia mutta en varmasti saa 4 litraa alas!! :x Ja en voi töissä juosta koko aikaa vessassa.. Mutta kyllä mulla se vesipullo kulkee matkassa koko ajan. MAitoa juon aina ruoan kanssa, yleensä 2-3 lasillista.
Nyt sain sit ostettua vitamiinit ja tuota rautaahan mun piti ruveta syömään.

Jollakin teistä oli tullut jo maitoa.. Mulla tuli eka raskaudessa maitoa silloin raskauden loppupuolella ja toisesta ei sit tullut ollenkaan ennen synnytystä. Katotaan miten tämän kolmosen kans käy. Mutta sehän ei todellakaan ole vaarallista! Älä siis huolehdi! :) (Mulla ainakin sit tuli sitä maitoa silloin ekalle lapselle JA KUNNOLLA.!! Olin kuin osuuskaupan meijeri.. ) :whistle:

Jollakin muullakin on siis paino noussu. Mulla alkoi nyt vähän hirvittää ku nuo viikotki laski vähemmäs ku kerta toi laskettuaika siirtyi niin nyt hirvittää että paljoko tulee sit loppupeleissä. :eek: Kahdesta ekasta ei ole tullut ku "normirajoissa" se 12 kg.

Horoskoopeista. Esikoinen on rapu(joidenki koopppien mukaan kaksonen, on syntynyt just ku se vaihtuu se päivä.. ) mut mielestäni rapu on se oikea. Kakkonen on vesimies ja minä olen kausris. Mies on oinas. Hyvin todennäköistä on nyt että tästä kolmosesta tulee siis kauris.

Yöllä ei ole tarvinnut nousta syömään. Tankkaan vissiin illalla hyvin. :x Mulla on ruokahalu parantunut ihan hirveästi siitä mitä se on ollut. Siis syön ihan normaalia kotiruokaa. Mutta nyt niinku tuo näläntunne on tiheämpään. Ennen se oli kerran päivässä jos sitäkään.
Onneksi mitään hirveitä mielihaluja ei ole tullut sen alun kirsikkatomaattien jälkeen. :)

Jollakin oli valkovuotoa. Mullakin oli sitä eka aivan hirveesti ja se ei ollut hiivaa eikä mitään tulehdusta. sitä vaan tuli koko ajan. Nyt se on hillinnyt eikä "lätäköitä" tuu.. :) (Repesin ihan kunnolla kun luin tuon lätäkön!!!) :LOL: :LOL:

Neuvolassa en ole käynyt kuin sen yhden kerran. Ja heti perään oli lääkärineuvola. Ja nyt viimeviikolla tosiaan kävin ylimääräisessä neuvolassa kun ne liikkeet loppu. Ja nyt tää rakenneultra eilen. Pitäs alkaa varailee aikaa tonne omaan neuvolaan heinäkuun loppupuolella kun elokuun alussa oma neuvola taas aukiee.. Mutta taas täytyy ilmeisesti mennä.. Pitkäänhän minä sain rauhassa ollakin tässä!

Niin ja tervetuloa uusille! En IKINÄ muista sanoa sitä. :ashamed:
Mutta kyllä te ootte kai huomanneetkin mikä valopää oon..
 
Jep, näkynyt vissiin pari viikkoa. Olen kyllä muutenkin tumma tai siis rusketun helposti, ehkä siksi tuokin näkyy helposti.

Varasin juuri neuvolan kautta lekurin pää- ja selkävaivoineni, kun ei perkules pääse kävelemään, äh...

Snoopy: googlettamalla löytyi tämä vyötärönpidenyskappale, itsekin kaipailen!
http://www.babyidea.fi/aidille/bellybelt/
 
Nyt täytyy tunnustaa että mulla on menny tovi kun viimeks oon kerenny edes lukemaan viestejä saati olis ollu mielenkiintoa jäädä työmaalle vielä ylimääräseks ajaks vastaileen.. oon vaan tahtonu äkkiä kotiin, oon tehny sellasta noin 10 h (tai yli) päivää 20 päivää kahdella ykkösen vapaalla..
oon jo pohtinu että onko ihan terveellistä mut ei mulla mitään väsymyksen tunnetta oo ollu pahemmin. Kiukku ja vitutus vaan =)
mut nyt kaks päivää vapaata edessä!!! IHANAAAA!!! B) Toivottavasti aurinko paistaa.
Hitsit kun teillä on isoja masuja.. mulla on mielestäni ihan pikkunen vasta, just ja jsut näkee et on raskaana. :(
Käytiin isännän kans kattelemassa millaset vaunut sit syksyllä hommataan, ja liikkeestä poistuttuamme huomattiin että oltiin maksettu varausmaksu ja nyt olemme onnelliset Brio Duojen omistajat.. ..Sopii meidän tarkotuksiin ainakin. Saatiin edullisemmin (449)kun oli vielä viime vuoden mallia, tosin mun mielestä ne on paremmat kun tän vuoden malli, mut kai se riippuu ihmisestä.
varattiin samalla kaukalo, otettiin brion isofix, se oli musta suht edullinen isofix istuimeks, vaikkei ollu edes tarjouksessa niin 189 euroa. jalustan kanssa. kun mitä oon kattellu maxi coseja yms niin ne on maksanu maltaita. upposhan noihinkin paljon, mut oltiin tehty päätös et molemmat uutena ja oltiin budjetoitu siihen n. tonni ni pysytiin jopa budjetissa =)
Ens viikolla alkaa kesäloma ja samalla Nyytin huoneen remontointi.
Lomalla aion käydä parturissa ja remontin jälkeen vaan hemmotella itteeni :LOL:
Varattiin rakenneultra Pihlajalinnaan Tampereelle, jos jollain kokemuksia siitä paikasta niin kertoile. puhelimessa ainakin itse kehuivat itseään hyväksi. =)
Eilen tuntu eka liike ja multa ylläri ylläri pääsi poru! =) Tänään on ollu töissä niin haipakkaa taas että ei oo kerenny edes seuraamaan.
onko jollain kokemuksia muuten Brion duosta, kun ainakin musta vaikutti että ne on passelit meille ja oon kuullu pelkkää hyvää mut kertokaa jos jollain on huonoja.
Saispa pian tietokoneen ja netin kotiinki että pääsis kirjotteleen ja lukemaan useemmin eikä se olis vaan tällästä sillon tällön..
:hug: kaikille
ulpu
 
Noralle kivunlievityksestä: Vaikea sanoa, kun mä en ehtinyt saada ollenkaan kivunlievitystä, sain ainoastaan ilokaasua hengitellä. En sitten tiedä auttoiko se kipua poistavasti, vai tuliko siitä vaan niin huono olo että keskittyminen oli siinä ettei laatta lennä. :D Isäntä sanoikin synnytystä seuraavana päivänä, että en oo moisessa "jurrissa" ollut edes parhaimpina (tai pahimpina :whistle: ) baarireissuina. :LOL: Mutta jälkeenpäin ajateltuna, en olis mitään tarvinnutkaan, ja ajattelin seuraavassakin olla ilman mitään mahdollisimman pitkään, jos vaan mahdollista. Esikoisesta kun synnytys alkoi, olin kylvyssä kuumassa vedessä, niin sekin saattoi auttaa. ;)

pinkeiju voihan se kutina olla muutakin kuin maksaperäistä, kun saattaahaan iho muuttua odotuaikana, kuten hiustenlaatukin ym. Mutta uskon että mietityttää, koitan vaan keksiä muitakin syitä mistä vois johtua. :hug:

minimi olitko lauantaina rockissa koko päivän? Näitkö Sonatan tai kävitko katsomassa? Voi kun teki mieli sinne lähteä, mut se jäi, ja tuntui tyhmälle ostaa koko päivän lippu yhtä varten... :whistle: :D En siis oo tosi fani... :saint:

Tivoli: mulla myös paaaljon valkovuotoa, se alkoi jo ennen kuin plussasin, ja tuntuu et jatkuu edelleen. Ärsyttävää, ja aina kun lorahtaa kunnolla pitää käydä tarkistamassa ettei se vaan ole verta... :ashamed: Ja eilen illalla huomasin, et alkaa maitoa tihkumaan, sekin hiukan helpotti olotilaa. Kai siellä masussa sitten jotain tapahtuu kun kerran maitoakin alkaa hiljalleen kehittyä. :)

Snoopy oli saanut kurjia kommentteja lapsen syntymisen ajankohdasta. :eek: Meille ei oo vastaavia tullut, mutta mun mielestä joulu on lasten (ja kauppiaiden... :whistle: ) juhla. Ja meillä on toki Uudet vuodet muuttuneet lapsen myötä, mutta en koe sitä huonoksi. Tyytyväinen vaan kun ei "tarvii" lähteä pämppäämään ja palelemaan kaupungille. :LOL: Mä olen neuvolassa käynyt nyt "oikeasti" kaksi kertaa, ja yhdellä kertaa käytiin vaan kuuntelemassa sydänäänet (kun niitä ei saatu toisella kertaa kuulumaan.). Mutta virallinen kolmas käynti on elokuun alussa, rakenne uä:n jälkeen joten silloin viikkoja yli 20, kai 21 tai 22. Että ei usein vielä täälläkään, mutta ehtiihän sitä siellä loppuajasta käydä... :D Tosin sydänäänet voisin käydä kuuntelemsassa vaikka kerran viikossa karkoittamassa peikkoja mielestä...

Tervetuloa uusille ja neuvolassakin moni oli käynyt... :) Ite odottelen vielä parin viikon päässä olevaa rakenneultraa... :whistle:

Meillä kotona on netti pois pelistä (piti olla hellpoa ja vaivatonta liittymätyypin muutto! Ja p*skat!! |O |O :headwall: ) joten saas nähä useinko pääsen tänne taas vaihteeksi... :/ Tosin mulla alkaa olla nyt hermo sen verran tiukassa tän asian suhteen, että jos huomisen aikana ei toimi niin marssin paikalliseen liikkeeseen joka liittymää kauppaa enkä poistu liikkeestä ennen kuin isäntä soittaa kotoa et on netissä. :D Alkaa tuoda sisuakin lisää tämä raskaus. :LOL:

Mutta tultiin nyt isännän veljelle kylään, pitänee lopetella kun alkaa jo keittiöstä tulla ihana pitsan haju... Ja fetasalaattiakin kuulemma on tarjolla... NAM! :p

Palailen taas josku kun netti toimii |O (tänä vuonna, ensi vuonna, joskus, ei koskaan...)

Shamandalie hermot kireenä. :D
 
Tänään sitten oli rakenneultra ja pikkuinen siellä vilkutteli innolla.Saatiin kuvakin missä nyytti käsi pystyssä heiluttelee :)

Kaikki elimet katsottiin tarkaat...käytiin läpi aivojen osat, kaikki sisäelimet ja sydämen toiminta.Oli suuri helpotus kuulla lääkärin sanovan se että kaikki on kunnossa.Taisipa vilahtaa sukupuolikin...kun me haluttiin se tietää jos sattuu näkymään.Eli tyttöä odotellaan.

Liikkeitä olen tuntenut jo jonkin aikaa.Toisina päivinä hiljaista ja toisinaan taas potkuja enemmän.

MInä taustailen ja lueskelen aina kuulumisenne.Nytkin taas kiirus etten ehdi kommentoimaan mutta ihastellut olen masukuvianne ja lueskelen juttuja lähes päivittäin.

Aurinkoa kaikille odottajille:)
mamma 18+0
 
Ihania ultrakuulumisia :)

Täällä tuo maha sen kun kasvaa ja puoliväli on nyt lauantaina saavutettu, hih.
Aika hurjaa kun aika kuluu niin nopeaan tahtiin!

Masukuvan otin just, eli 19+3 (19+6)


Nyt taas kauhia kiirus kentälle tuon papanan kanssa
;)
 
Snoopy ja Peppi07: kävin tänään kyselemässä tuolla liikkeessä kyseistä pidennysjuttua ja ensin myyjä alkoi nauramaan (luulin että sanoin jotenkin hassusti) ja selitti sitten että tällä viikolla on joka päivä (hmm, nyt on tiistai..) joku tulllut kyselemään tätä, että onko siitä ollut lehdessä tms? No, kertoi että heillä on joskus sellaisia ollut ja katsoivat sen epäkäytännölliseksi: kuten itse asiassa siinä linkissä olevassa kuvassakin näkyy, antaa se vain tuen housujen kiinnipysymiseen, näyttää kuitenkin rumalta eli siltä että vetskari on levällään. Meinas että yhtä hyvin voi itse virittää jonkun kuminauhan tms jos ei pelkällään voi nappia auki pitää, ja peittää sitten paidalla, tai kuten suositteli sellaista "masutuubia" tms = venyvä kangasputkilo jonka voi laittaa lyhyemmän paidan alle ("kerrospukeutumista" ), peittää paremmin aukinaiset byysat.
Että sillai, jätän siis hankkimatta.

Lääkärissä todettiin vain lihasjumeja, sainpahan lähetteen fysioon, vähän edes rahoja sitten takaisin. Hyvä toki niin, pitäisi vain saada äkkiä apu noihin kipuihin ennekuin oliostakin tulee täysi hermoheikko, kun emolla koko ajan joku koskee ja ahistaa. Ryhti ilmeisesti vain ei pysy perässä raskauden muutoksissa ja kun huonot rakenneaineet niin... Toivottavasti lapsonen saa vahvemman selän.

Shamandalie: koko päivä oltiin mutta Sonataa ei käyty kattoo (täytyy myöntää etten edes tiedä millaista on, oliko jotain rankempaa, ei oikein mun makuun), samaan aikaan näytti oleva Zen Cafe jota sivusilmällä seurailtiin, oli oikeestaan aikas huono keikkana...

Huihai taasen, 16+1 ja muuten muutaman kerran jonkinasteisen muljahduksen muka olen tuntenut???
 
Hitsinvitsi, mikä ihana masu Papanalla (*muoks* ja Jajepoolla kans!)! :heart: Uskomatonta, miten se aika kiitääkään, kun täällä osa saavuttaa jo puolivälin :eek: *hämmästelee* Hienoja ultrakuulumisia ma78:lla, voi kunpa itsekin näkisin sukupuolen kun r-ultra koittaa... Tahtoo tietää! :p

Kiitokset noista linkkivinkeistä, laitoin jo vyötärönpidennysvyöstarttipaketin (huh, mikä sanahirviö :/ ) tilaukseen. Tulee varmasti käyttöä. Jos jätän vetskarin vaan sulki (niinkuin tähän asti), sepalus näkyy paitapuseron alta sellasena rumana ryttynä. Oon tuunaillut housuihin kaikenlaisia naruvirityksiä tähän asti. Ette usko, mikä kiukuttelu meillä aamuisin, kun yritän epätoivoisesti ahtautua vanhoihin työvaatteisiin... :ashamed:

Shamandalie, tiedän tasan tarkkaan fiilikset. Taistelin jokin aika sitten itsekin meidän laajakaistatoimittajan kanssa siitä, kuinka asiakaspalvelua hoidetaan... :$ Ja noi aikataulut ei näytä minkään toimijan kanssa pitävän paikkaansa. Ärsyttävää, kun edes lupaavat päivämääriä, jotka ei kuitenkaan pidä! Grrr.
 
ulpu Mä ostin kanssa brion duot viime vuoden värillä, eli halvalla ja olen ollu tyytyväinen. Vaikka en olekaan vielä niitä päässy kokeilemaan tietystikään. Olin vannoutunut emmaljungien ostaja kauppaan mennessäni, kun esikoisella oli, mutta mulla oli toiveena erillinen ratas ja vaunukoppa, iso tavarakori ja kääntyvä aisa niin ei ollut sellaista yhdistelmää emmaljungalla. Briot voitti 10-0 hinta-toive-laatu vertailun mulla. Palaillaan asiaan keväällä ollaanko tyytyväisiä. :)

Ihania masukuvia!

Pinkeiju 17+3
 

Yhteistyössä