*~ Joulun tähtöset -06 ~*

Meillä neiti,eli siis Jenna,sairastui johonkin vatsatautiin eilen illalla ja oksennus lensi kaaressa neljä kertaa :( Tänään ei ole tietysti ruoka maistunut..ainoastaan yhden jogurtin ja hedelmäsoseen on suostunut syömään pienissä osissa pitkin päivää. Hieman jaksaa veljen kanssa leikkiä,mutta paljon istuu äidin sylissä pää rintaa vasten. Eilen tuli ensimmäiset kakatkin pottaan,kun istuivat veljen kanssa vierekkäin potilla =) Oli hauskan näköistä kun isoveli ja pikkusisko teki samaa aikaa kakkaa omiin pottiin ja vierekkäin :D

JaloAnsku ja Jenna 1v1kk
 
Onnittelut taas kaikille 1-vuotiaille!!Taitaa kaikki olla jo synttäreitä viettänyt!

Jaloanskulle voimia lapsen sairastellessa ja Jennalle pikaista paranemista :hug: Vatsataudit ovat kurjia,niinkuin kaikki sairastelut!!

Meillä alkoi tänään taas joulutauon jälkeen muskari ja kyllä oli mukavaa!!Venlakin tanssi niinkuin vanha tekijä =) Ollaan tosin vaan enää helmikuun loppuun kun alkaa minullakin työt niin ei pystytä enää sitten jatkamaan.
Olin eilen taas töissä ja eräs työkaveri paljasti odottavansa kesävauvaa,tuli taas sellanen vauvakuumeen poikanen että.. :ashamed: No jos sitä hetken malttaisi..Toisaalta tekis mieli alkaa yrittämääm samantien kun Venlaakin muutama vuosi oikein tekemällä tehtiin :D Mulla on aina ihan tyhmiä ajatuksia että mitä ne siellä töissä aattelee jos heti jäis uudestaan mamma lomalle kun on töihin palannu..Juuri kun vakipaikankin sain..Toisaalta mitä ihmettä se niille kuuluu koska niitä lapsia alkaa tekemään!! :kieh: =)

Nyt lähden iltapalalle kun Venlakin kuuluu nukahtaneen..Enää ei voi kyllä syödä muuta kuin yhtäaikaa tai on neiti koko aika kerjäämässä..Toisaalta ihan hyvä,ei tuu mussutettua turhia välipaloja.. :whistle:

Peggy
 
Piti tulla kysymään että minkälaiset rukkaset teidän taaperoilla on? Minkä merkkiset ja mistä ostettu?Pitääkö kosteutta hyvin?Kun me ei olla löydetty hyviä lämpimiä rukkasia Venlalle.Meillä on nyt mummon ostamat ihan hyvät rukkaset käytössä,on siis lämpimät mutta ei pysy kädessä!!Vaikka on pienintä kokoa!(0-1v. ) Oon pitänyt niissä hiuslenksuja etä pysyvät kädessä..On kyllä toiminu ihan hyvin mutta tuskin hoitopaikassa alkaavat tällaisia keinoja tekemään.. :whistle: =)
Joten otetaan vastaan hyviä neuvoja ja vinkkejä mistä saa hyviä rukkasia,jotka pysyvät pienissä käsissä leikeissäkin!!
 
Hellou ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Meillä olikin ihan luksusviikonloppu. Lapset oli Jarkon kummitädillä ja -sedällä yön ja me aikuiset saatiin ihan omaa aikaa!!!!!!! JESS!!!!!!! Oikeesti olen ihan innoissani kun meillä ei noita hoitopaikkoja täällä lähellä oikein ole. Ollaan oltu miehen kanssa kahdestaan viimeks kesällä kun oltiin pohjoisessa mummolassa lomalla. Silloinkin oltiin vaan ilta menossa ja yöllä olin jo Jarkolle tissiä antamassa... Mutta nyt saatiin ihan vuorokausi omaa aikaa. Ensin mentiin syömään ja syötiin ihan pitkän kaavan mukaan alku-, pää- ja jälkiruoat. Sit kipaistiin alkon kautta (viinipullo matkassa) kotiin ja käytiin rauhassa saunassa. Oltiin oikeesti ilta vaan kotona mut voi miten ihanaa oli vetää pienet "kalsarikännit", kuunnella ikivanhaa musiikkia ja valvoa hyvällä omalla tunnolla puoli kahteen asti. Aamulla herättiin puoli 10 ja vetelehdittiin ihan iltapäivään asti.

Eilisen olin vapaalla kotona Jarkon kanssa ja tänään menen vasta iltaan töihin, joten voin väittää levänneeni kunnolla. :D

PeggySun kyselit noista rukkasista. Jarkolla on semmoiset Prismasta ostetut jotkut vedenpitävät rukkaset (merkkiä en muista), mutta niissä on semmoiset kiristysremmit ettei ne kädestä tipu vaikka ovat vähän isot. Peukku menee välillä oikealle paikalle välillä ei, mutta ei tuo tahtia haittaa. Kädet on niissä olleet ihan lämpöiset, mutta onhan nyt ollut aika lämpimät kelitkin.

Jarkko ei vielä kauheesti puhele paitsi omia höpinöitä mutta kovasti kuuntelee kun toiset puhuu ja yrittää jotenkin matkia. Nyt on kirjojen lukeminen (siis katsominen) in! Ukkeli tuo kirjoja aina uudestaan ja uudestaan ja sanoo "ka" ja sit pitää lukea. Välillä vaihdetaan kirjaa ja välillä samaa katsotaan monta kertaa peräkkäin.

Palataan taas! :wave:
 
Iltaa!

Monta kertaa on pitänyt jo kirjoitella, mutta enpäs ole ehtinyt ja jaksanut :ashamed:

Meillä on taas sairasteltu |O |O |O Tai siis en nyt muista milloin viimeksi olen kirjoittanut ja kirjoitinko edes siitä edellisestäkään sairastelusta.Mutta siis ennen joulua olin pojun kanssa Jorvin päivystyksessä yöllä, kun sen hengitys alkoi olla taas ahtaalla(tämä oli siis jo toinen kerta, kun hengitys menee vaikeaksi ja ekalla kerralla, kun oltiin sairaalassa oli siis keuhkokuume).Yöllä sinne lähdin ja koko yö siellä meni ja seuraava aamukin ja miettivät, että ottavatko osastolle.Ja lähtö mummolaankin oli seuraavan päivän aamuna eli jännäiltiin päästäänkö ollenkaan lähtemään.No ei jouduttu osastolle, poju sai astmalääkkeet, kun epäilevät baby- tai infektioastmaa.Jossain vaiheessa tulee kutsu tarkempiin tutkimuksiin.Mutta siis tämä tapahtui ennen joulua ja nyt kun kaksi viikkoa oli kulunut, poju oli taas uudelleen yskässä ja sitten nousi kuume ja tuli nuha.Onneksi kuumetta oli vain yhden päivän ja nyt vaikuttaisi siltä, että olisi paranemaan päin.Mutta täytyy sanoa, että kyllä on rankkaa kun toinen on kahden viikon välein sairas ollut viime aikoina ja sitä aikaisemmin varmaan kuukauden välein.Korvatulehduksia ei putkien laiton jälkeen ole ollut, mutta kaikkea tälläistä nyt sitten :'( Yhtään kokonaista yötä ei ole tuo poju(enkä minä) nukkunut elämänsä aikana :headwall: välillä nukkuu tietysti paremmin, mutta välillä taas ei ja eipä siinä auta unikoulujakaan pitää, kun toinen on kipeänä jatkuvasti.Mutta ehkä tämä tästä.Tosin tämän viikon kruunaa vielä se, että mies on työmatkalla ja minä lasten kanssa kahdestaan ja apujakin vähän heikosti tällä hetkellä saatavana.

Joulu tosiaan oltiin miehen vanhemmilla Oulun tienoilla.Poju pelkäsi pukkia ja ei niin kovasti lahjoista perustanut, mutta jouluruuat maittoi.Lahjaksi sai mm. kirjoja, Brion mäyräkoiran, pallon, paidan, huopatossut, potkutteluauton ja pappa oli itse tehnyt puusta pienen auton(samanlainen kuin hänellä).

Juuri tänään laskeskelin, että pojulla on 13 sanaa ja viimeisimmät ovat pappa, vaippa, vauva, kakka ja kukka.Varsinkin tuota kakkaa hoetaan ahkeraan :D

Meilläkin kävellään nyt jo ihan sujuvasti ja noustaan itse keskellä lattiaa pystyyn, kun aluksi tosiaan meni myös aina seinän viereen, että pääsi pystyyn.Ulkona kävely onnistuu myös.

Rukkasista joku kyseli.Eli meillä kahdet rukkaset ja molemmat on hyvät:jonathanin(halvat) ja rasavillin(kalliimmat) ja enemmän ollaan noita jonathaneja nyt käytetty, kun on ollut niin lämmintä ja ne ovat pysyneet hyvin kädessä.Lassiella ja Reimalla on ainakin sellaiset missä on nuo kiristyssysteemit.

Niin ja onnittelut syntymäpäiviänsä viettäneille!

Mulperi ja "Uuno"
 
Iltaa!

En kans oo kerenny tänne kirjottaan, monta kertaa käyn lukemassa mutta en oo vaan kerenny tai jaksanu kirjotella. Meillä on yks vuotis neuvola vasta ens viikolla. Ja sillonhan Kallelle tuleekin vasta vuosi täyteen... Me pidetään tätä hännän huippua...

Oon tässä itekseni miettiny kun vuosi sitten tähän aikaan oli niin tuskasta olla masun kanssa.
Ja teillä kaikilla oli sillon jo nyytit kotona... mutta hyvää on näköjään kannattanut odottaa!! :whistle:

Poitsu on kävelly kohta 2kuukautta, et tota juoksua harjotellaan kovasti! Sanoja tulee jonkin verran; isi, äiti, kissa, pappa, tyttö, tähti, kato, tutti ja kauheesti yrittää sanoo koiraa ja muutenkin tapailla sanoja.
Meillä ei pottailla vielä, potta on kyllä ostettuna mutta en oo jaksanut alkaa siihen opettaan. Ehkä sitten kesällä!

Rukkasista... Meillä on lassien (?) rukkaset, sellaiset mitkä aukeavat tarralla ylös asti... Ne on ollu ihan hyvät, tosin niitä ei oo montaa kertaa tarvinu!! Ihan tumpuilla ollaan pärjätty!
Mutta nyt on pakko kömpiä maate, että jaksaa huomenna nousta ylös!

Memmu ja poju pian 1v
 
Marsku tiedän tarkalleen miltä tuo oma aika tuntuu kun sitä harvemmin saa!!Eilen minun äiti ehdotti että ottaisi Venlan yökylään me miehen kanssa lähdettäis elokuviin.No käytiin ensin syömässä ihanat härän-pihvi ateriat punaviinin kera ja sen jälkeen mentiin katsomaan se Sooloilua leffa!Oli muuten tosi hyvä,suosittelen!!JA kyllä oli ihanaa aamulla nukkua ihan rauhassa ja pitkään..Tosin heräsin jo puol 9.. Mutta ihana ilta oli kumminkin =)

Kiitos kaikille hyvistä rukkas-vinkeistä!! :flower: Täytyy lähteä kauppoja kiertelee!!

Mulperille oikein paljon jaksamista ja :hug: lapsen sairastaessa!!Toivottavasti pikkuinen paranee pian ja loppuisi tuo jatkuva flunssa kierre!!

Meilläkin oli eilen Venlan korvien jälkitarkastus ja oli onneksi parantuneet kunnolla!!Onkos teillä muuten lapsivakuutuksia?Onko ollut hyötyä?
Meillä on Venlalle vakuutus ja nyt oli kyllä siitä hyötyä.Meillä on sellainen vakuutus että omavastuu vakuutuskautta kohden on muistaakseni 100e tai 150e en nyt mene varmaksi sanomaan että kumpi..Ja sitten ylimenevästä summasta 10%,280e asti..Mutta nyt on lääkärireissujen kanssa tullut maksua jo jotain 300e kun aina on yksityisellä käyty(kerran tuo vakuutus on ) ja ihan lasten lääkärille suoraan.Mutta eipä tarvinnut kun ensimmäisellä kerralla maksaa kokonaan.Nyt on saatu aina kaikki takasin.Vakuutuskausi on elokuuhun asti.Jos tässä sitä ennen sairastutaan niin voipi hyvin mielin viedä suoraan tuonne yksityiselle hoitoon.

Mutta tämä mamma lähtee nyt nauttimaan rauhallisesta ja PITKÄSTÄ aamiaisesta :p

Peggy :wave:
 
Meillä on lapsivakuutus Fenniasta. Muutenkin ollaan keskitetty kaikki vakuutuksemme sinne. Me saatiin vakuutus 3 pv syntymän jälkeen kun unohdimme ottaa ennen syntymää ja piti ottaa viim. 3kk ennen laskettua aikaa. On ollut kyllä kannattavaa ottaa vakuutus meillä alko korvatulehduskierre 4kk ikäisenä ja 6kk oli jo putket korvissa (liimakorvadiagnoosi). Yksityisellä kaikki. Julkisella puolella en oikein luota näihin hommiin, saatiin mm. terveyskeskuksesta 3 virhediagnoosia korviin liittyen ja muutenkin homma ei pelittänyt, paitsi neuvolassa oltiin ymmärtäväisiä.

Nyt on putket ollut 7kk paikoillaan ja ei oo lapsi sairastellut ku 1 mahataudin sen jälkeen. Meillä vakuutuksessa on 50 e omavastuu ja jos hakee 3 tapausta kerrallaan ni maksaa vaan sen 50 euroo... ollaan säästetty tuhansissa.
 
Meillä on lapsivakuutus Tapiolassa jossa muutkin vakuutukset, mutta onneksi on ollut täysin tarpeeton tuo pojan vakuutus. Ollaankin mietitty jos muuttaisi sen tässä jossain vaiheessa tapaturmavakuutukseksi kun ei tuo taida kamalasti sairastella.

Tosin viime yönä meillä oli kamalan levotonta ja lopulta mitattiin nuoren herran kuume ja kuumettahan sillä oli. Ei Panadolikaan auttanut oikeen hyville yöunille loppuyön ajaksi ja täälä nyt sitten olen silmät selällään kun nukuttaa niin pirusti. Pyry onneksi kiltisti meni päikkäreille ja toivottavasti nukkuis ihan kunnon unet, vaikka kerran meinasi jo herätä vajaan tunnin tirsojen jälkeen. Ukolla vielä hauskempaa, kun eihän sekään saanut nukuttua ja tänään sopivasti sitten muutoman tunnin yöunilla liki 12 tunnin koulupäivä :/

Meillä olisi tarkoitus laittaa Pyry ensi lauantaina yökylään minun siskon luokse ja lähteä itse juhlimaan kaverin valmistujaisia. Meinattiin että kiva olisi käydä ihan rauhassa jossain Pitkästä aikaa ja Kahdestaan. Saas vaan nähdä tervehtyykö Pyry siihen mennessä, kipeenä en yökylään viitti laittaa.


tinde ja Pyry
 
Pikaseen vastailen tohon vakuutusasiaan. Meillä ei ole pojalle vakuutusta, eikä ONNEKSI ole ollut tarpeenkaan. Pientä flunssaa vaan ollut pari kertaa, ei sen suurempia. Kerran olen käynyt varmuuden vuoksi terv.keskuksessa tarkistuttamassa pojan korvat. Silloinkin sain ajan samalle päivälle ilman jonottamisia. Mutta tosiaan täytyy koputtaa puuta. Ihan kamalaa, jos lapsi on kipeänä, saatikka usein. Voimia sairastelujen kanssa kamppaileville!

Mä lähden tänäiltana kaverin kanssa ulos syömään, ihanaa! Miehen kanssa olisi tarkoitus myös päästä leffaan ja syömään joku ilta. Mummi on jo lupautunut poikaa hoitamaan. Marskun kalsarikännit miehen kanssa kuullosti mahtavalle :D Semmosia minä taidan joutua vielä odottamaan ainakin vuoden päivät, kun tuota toista vauvaa jo pukkaa..

Krissie rv 14+1 ja Petja 1v
 
Hei!
Eelon flunssa paljastui eilisellä lääkäri käynnillä korvatulehdukseksi :/ Eka korvatulehdus meillä. Ihan tk:ssa käytiin, kun soitin niin hoitaja sanoi et tulkaa vaikka heti kun täällä on niin hiljaista :)
Meillä ei ole vakuutusta, täs yks päivä mietin miehen kans et pitäiskö se ottaa. Epäilen et eelolla vois olla kans dysfasia, mut en tiedä korvaako vakuutus tuollaisia "vaivaoja". Onko kellään tietoa? Täältä kumminkin yli 80km lähimmälle yksityiselle lääkärille, eli ennemmin käy sairaan lapsen kans tk kuin ajaa yli tunnin yhteen suuntaan. Lääkkeet onneksi tehos nopeasti :) Tänään on jo jaksanut leikkiäkin. Ja taas huomaa et on kasvanut pituutta lisää, yhä paremmin ylettyy ottamaan pöydältä tavaroita :kieh: :LOL:
 
Hei tonttu06! Mikä saa sut epäilemään dysfasiaa? Mä luin jostain et dysfasia voidaan todeta aikaisintaan 2 vuotiaalla ja siitä eteenpäin, joillakin vasta kouluiässä... Luin myös jostain et korvaisi vakuutus dysfasian "hoidon", mut ensiks pitää tietty olla vakuutus, sitten diagnoosi jne... Minkä ikäinen Eelo on?
 
Meil on ollut ihan kamalia öitä. Poika on aina nukkunut kuin tukki ja nyt 1,1vee alkanut öisin herää... Ei auta vaikka nukutaan enää vaan 1 päikkärit joskus itskupotkuraivariväsymyksissä 2 vielä mut en tajua miks herää aina öisin huutaa ja raivoaa kun ei oo koskaan ennen tehnyt niin... edeltääkö jotain uuden oppista tämmöinen?? kokemuksia
 
kultakala
Eelon (kuolleella, 3v9kk) isoveljellä todettiin dysfasia, ymmärsi puhetta mut ei tuottanut itse puhetta. Osoitti vain esineitä/asioita ja "sanoi" öö ö-öö, ymmärisin kyllä melkein aina mitä tarkoitti. Muuta viittoma ehdettiin opetella.
JOs oon oikein ymmärtänyt on dysfasia kumminkin suht periytyvä? Eikä eelo edes YRITÄ puhua, ikää nyt 1v 1kk. Ajattelin tarkkailla tilannetta ajoissa et tietää hakeutua hoitoihin.

Meillä kans alkanut yöheräilyt, 1-1.30 herää ja HUUTAA! Viime yönä huusi puolituntia mun sylissä, eikä mikään auttanut. Tuon yöheräämisen takia meidän päivärytmi on entistäkin sekaisempi. Tänään eelo heräs vasta 11 jälkeen :kieh: :)
Ajattelin odottaa et lääkekuuri on loppu ja ruveta kääntämään rytmiä, eihän tuosta mitään tule et lounas aikaan vasta noustaan ylös! :LOL: :headwall:
 
mikä ihmeen aika se 1 on? meilläkin on herätty niihin aikoihin juuri... ja joskus 5 maissa... Meidän poika huutaa kans ja mikään ei auta, rauhottuu kyl nopeesti mut sit ku meen takas omaan huoneeseen ni huuto alkaa taas.. tätä voi jatkua jopa 2 tuntia ja silti herää virkeänä aamulla ennen 7 ennen sentään nukku hyvinkin 8.30 tms...

Älä tonttu06 vielä huoli niistä dysfasia jutuista.. Mun tuttavapiirissä on monta vauvaa jotka on hieman yli 1 ja yhtäkään sanaa ei oo tullut... Ja otan osaa Eelon veljen kuolemasta... Oot varmaan saanut kokea kovia vaikken asiaa tunnekaan... :hug: :heart:
 
Tuosta vakuutuksesta.Eli meillä on Tapiolan lapsivakuutus, joka otettiin ennen syntymää.Ja hyvä, että otettiin, on ollut käyttöä |O Vuoden verran voi kuitteja kerätä ja jos niin tekee niin omavastuu, joka meillä muistaakseni noin 50?, menee sitten kerran vuodessa.Nytkin ennen joulua laitoin pojun vuoden satsin menemään vakuutusyhtiöön ja lääkärilaskuja ja lääkekuluja olikin kertynyt noin 1500? :whistle:

Meillä ei kovasti vielä pottailla, kun ei poju oikeen tykkää siitä tuohusta.Tosin yksi pissa ollaan saatu pottaan tulemaan kuitenkin.En oo vaan kovin ahkerasti jaksanut pojua siinä istuttaa, kun pyrkii heti pois tai alkaa huutaa.

Meillä pojun suurinta huvia viime päivinä on ollut kävellä täällä sisällä saappaat(kumisaappaat tai huopikkaat) jalassa ja käsissään roikottaa siskon kahta pientä laukkua.Välillä täytyy saada myös siskon punainen, kukallinen myssy päähän :D
 
Meillä on molemmilla lapsilla vakuutukset tapiolassa. Esikoisella on ollut siitä kerran hyötyä ja nytkin olisi muutama kymppi saatavana =) Säästän kuitteja aina vuoden ja anon kerralla omavastuun ylimenevät osat. Jennalla iski sunnuntaina se vatsatauti,mutta meni onneksi nopeasti ohi. Lämpöä kyllä nosti parina yönä..Tiistaina sen sai sitten 2v8kk isoveli joka oksensi koko yön ja ihan tärisi kun meni niin heikkoon kuntoon :( seuraava päivä olikin sitten vesiripulia,mutta silti kävi ahkerasti potalla. No,eilen sitten itse oksensin ja ripuloin koko päivän...että sitten vihaan noita vatsatauteja! Meillä kun on jo kolme kertaa käyty noroviruskin läpi Jennan syntymän jälkeen...No,lapsille maistuu taas ruoka ja itsekkin olen saanut jotain syötyä.

JaloAnsku ja Jenna
 
Pyry tervehtyi parahiksi ja pääsi tädin luo yökylään ja äiti ja isi pääsi tuulettumaan kahden ja kunnolla B)
Ja nyt onkin sellanen olo että tässä taas ainakin sen vuoden jaksaa taas etiä päin ennen kun alkaa haaveilemaan lapsettomasta vapaa illasta.
Käytiin siis juhlimass akaverin valmistumista, syömässä ja pikkusen baarissa istumassa, mutta onneksi olo on ihan hyvä vaikei tollaseen yöriekkumiseen olekaan tottunut enää.
Kohta käydään hakemassa Pyry takasin hoiviimme, vähän tässä jo ikävä kerinnyt pukkaamaan :ashamed:

Meillä on potta alkanut pikkuhiljaa kiinnostamaan niin, että siinä istuskellaan ihan nätisti aika pitkiäkin aikoija vaikkei mitään tulisi. Ja istumaan mennään vaikka vaippa päällä, on vissiin niin mukava paikka kököttää :D

Meillä Onneksi nukutaan yöt pääsääntöisesti. Joskus herään siihen kun poika kömpii sängystään minun ylitse meidän väliin jatkamaan uniaan, mutta muuten nukutaan nätisti kaikki yöt. Vaikka kerittiinhän meillä jo valvomaan öidin, tosiaan vasta tuossa reilun vuoden iässä Pyry alkoi nukkumaan yönsä läpi kokonaan.


tinde ja Pyry
 
|O kirjoitin jo pitkän tekstin mut kaikki katos! :headwall:

No aloitetaan alusta... eli:
Eelon päivä alkoi "työntäyteisenä"...
Kerrotaan ensin et meidän talo on 70-luvulla rakennettu eli tässä on tavallaan kaksi asuntoa saman katon alla. Toisella puolella asutaan/ ollaan "normaalisti" ja täällä toisella puolella on meidän makuuhuone, olohuoneessa on tietokone ja keittiö on mun romu-askartelu-ompelu huoneena. Tänne tullaan eteisen kautta. (puolustan itseäni kun en kuullut mitään... :D )

Minä olin "normaalilla" puolella, mies nukkui (krapulassa) eelon kanssa makuuhuoneessa. No, eelon on herännyt, itkuhälyyttimestä kuului jotain, mut sit tuli hiljaista ja ajattelin et nukahti uudestaan...
Ja heräämisen jälkeen JOTENKIN(??) päässyt pois pinnasängystä |O
Ja fiksuna poikana hiljentänyt ensimmäisenä itkuhälyyttimen, ettei äiti kuule mitään... :heart: |O Ja sen jälkeen "tuhonnut" koko toisen puolen :headwall: :snotty:
Makuuhuoneessa on tyhjentänyt lipaston päältä tavarat lattialle, sitten on tyhjentänyt vaipparoskiksen ja likapyykkikorit.

Olohuoneessa on tyhjentänyt roskiksen, josta on varmaan löytänyt jotain syötävää :x koska tutti on roskiksen vieressä. Pemottanut (levittänyt) puhtaat pyykit lattialle (miksi en ollut laittanut kaappiin), "lukenut" eli levittänyt lehdet ja kirjat lattialle. Sakset oli vaihtanut paikkaa... :(
Kettiöstä en tiedä tarkkaan mitä on tehnyt, kun siellä on muutenkin sekaista, ainakin niittit oli pitkin lattiaa, samoin pari lastulevyn palaa oli kaatunut. Tv:n kaukosäädin löytyi täältä.
Eteisessä oli "kuunnellut" musiikkia; miehen lp-levyjä oli lattialla, johdon ja kaukosäätimen kera.
Vessassa oli kaikki mitä "irti lähti" lattilla. Onneksi kaikki vaaralliset aineet on ylähyllyillä! Pöntöstä ei ilme kyllä löytynyt mitään...
Sitten on vissiin mennyt takaisin makuuhuoneeseen, koska oli siellä eteisestä ottamansa kukan aluslautasen (multainen) kanssa kun mies heräsi "johokin kolahdukseen" :headwall: :kieh: :LOL:

Toivon ettei ole laittanut suuhun mitään vaarallista :ashamed:
mutta olisin halunnut nähdä kun on tehnyt tuon kaiken :D :whistle: kuinka onnellinen toinen on ollut, kun on saanut vapaasti sotkea (tutkia maailmaa :D ) |O

Eli meillä varmaan pian laskettan pinnasängyn pohjaa alemmas...
Mun tietokonepöydällä ollut peili on vielä hukassa :|
 
Onpas Eelo ollut tutkimusmatkalla :LOL: Kyllä nauratti lukiessa,mutta onneksi ei mitään ole sattunut kuitenkaan :eek: Fiksu lapsi ;)
Meillä on kyllä tuo pinnasängyn pohja ollut jo puolivuotiaasta asti ihan alhaalla,kun keikkuu ja remuaa niin kauheesti.."ryskyttää" aina aamuisin kaidetta..
Me oltiin tänään 1-vuotiskuvauksessa!!Ensiksi vähän itketti ja vierastettiin kuvaaja-tätiä mutta hyvin äkkiä meidän neidistä löytyi mallina alkeita.. :whistle: Sellaisia poseerauksia tuli :D Viikon päästä saadaan koevedokset ja päästään valkkaa mieluisimmat:) Kuinkahan sitä osaa olla ottamatta ihan kaikkia ihania kuvia..Ei oo meinaan mitään halpaa touhua..
Oottekos muut käyneet 1-vuotis kuvassa??
Meillä alkaa nyt iltatouhut..Joten mukavaa viikon alkua kaikille!!

Peggy ja Venla :wave:
 
Moikka ja hyvää uutta vuotta kaikille. En ole hetkeen ehtinytkään koneella käydä..
Meillä on vihdoinkin yöt alkaneet sujua vähän paremmin. Asiaa auttoi varmaan se kun vihdosta viimein ennen joulua lopetin yöimetyksen ja samaten neiti alko nukkua kokoyön omassa sängyssään.

Joulut ja ykköset on juhlittu. Kovasti Silja sai lahjoja. Lelut mistä eniten ääntä lähtee on selvästi mieluisimpia.

Käytiin 1-vuotis neuvolassa. Mitat olivat 76,5cm ja 8940g. Neuvolan täti kans kysy tuleeko sanoja, mutta ei meillä muuta sanota kun kakka ja äitiä vähän yritetään sanoa. Paljon enempi ymmärtää kun mitä sanoo.

Liikkumisessa on sitten paremmin kunnostauduttu, juostaan ja kyykitään leluja lattialta ja kanniskellaan painavia tavaroita. Kiipeillään sohvalle ja roikutaan pöydän reunassa...

Meillä on lapsivakuutus nordeassa, mutta ei olla sitä vielä onneksi tarvittu. Musta on silti helpottavaa ajatella et jos tarvii niin voi viedä sitten yksityiselle rahaa murehtimatta.

Valokuvaan ollaan mekin menossa tai siis Silja siis. Jää siitä sitten kiva muisto, vaikka meidänkin ottamia kuvia on paljon.

Montakos päikkäriä teillä nukutaan? Me yrittään päästä niihin yksiin jos aamulla sit nukuttais pitenpään..

Hyvää yötä.
t.tähtityttönen+Silja 1vee
 
Marsku: Meillä oli kans just viime viikonloppuna ukon kans semmonen "kutu-ilta"... ;)
Molemmat muksut oli yökylässä ja me vietettiin kunnolla kaksistaan laatu-aikaa.
Tehtiin hyvää ruokaa yhdessä,kuunneltiin musiikkia,kynttilöitä ja jopa pullollinen punaviiniäkin vetästiin...
Aamulla nukuttiin pitkään ja käytiin viel saunassa... B)
Tuolla hemmottelulla jaksaa arkea taas pitkän pätkän!!

Meillä tuli muuten esikoisesta ISO poika...
Hää ilmoitti täman vuoden ensimmäisenä päivänä nukkumaan mennessä,että "mä en tartte enää vaippaa,se on vauvojen juttu"!! Ja siitä lähtien ei oo vaippaa enää yöksi laitettu...
Päiväkuivahan jäppinen(3v 3kk) on ollut jo toista vuotta...ja nyt on siis kokonaan ilman vaippaa... =)

Uuden vuoden lupaus tehtiin ukon kanssa,että aletaan harrastaa jotain liikuntaa ja nyt olenkin käynyt aina tilaisuuden tullen lenkillä ja yhdessä käydään kerta viikkoon uimahallissa... :p

Tämmöisiä tällä kertaa... :wave:
 
tähtityttönen kyseli päikkäreistä..Meillä ollaan nukuttu jo monta kuukautta vain yhdet.Tuntuu neiti pärjäävän yhtä vähillä unilla kuin äitinsä.. :whistle: Venla nukkuu siis yöt n.20-8 ja päikkärit 12-14,aika hyvin mielestäni.

Tää mamma meinas lähtee tänään kokeilee pilatesta =) Ihan mielenkiinnolla odotan,hirvee into päästä jotain harrastaa niin täytyy ny hyväkskäyttää..Tiedä sitten kuinka kauan kestää.. :ashamed:

Täällä on niin kurjat ilmat ettei paljon huvilta edes ulkoilla!!Kuitenkin pakko käydä vähäsen aina pihalla..Päivä on muuten aina niiin pitkä ja neiti kiukkunen jos ei saa raitista ilmaa..

Ihanaa että muutkin äidit ja isät on saaneet hieman omaa aikaa ja levätä!!Jaksaa taas arkea huomattavasti paremmin!! :)

Peggy
 

Yhteistyössä