Joulun odottajat TAMMIKUUSSA

Eihän me Misse81 ja Snoopy lannistuta! Hitaasti, mutta varmasti kohti synnäriä... Vaikka itellä onkin olo, että kai se on loppiaiseen ooteltava rauhassa kun ei tuolla näytä olevan mikään kiirus ulos...
Yliaikaiskontrolli mahdollisesti 8.1...

Viimeyönä tuli onneks nukuttuaki hyvin, pitkään ja hartaasti.
Kaveri tuossa soitteli, että en kai mä vielä oo synnyttämässä, vai uskaltaisko hän lähtä ajeleen meille kylään 60kilometrin päästä. Toivottelin tervetulleeks yökyläileen ja lupasin lämmittää saunan.

Toi turvotus on kyl melkoinen juttu... Aamuisin sormet kuin mitkäki nakit ja iltaisin nikat melkoset pölkyt...
 
Meille syntyi 28.12 klo 13.37 pikkuinen poika. Kokoa pojalla oli 3595g ja 50 cm ja pipa 36. Poika synty suunnitellulla sektiolla, mä menetin sektiossa 2200ml verta. muuten voidaan kummatkin todella hyvin. Eilen kotiuduttiin. Sain viettää uudenvuoden kotona niinkuin toivoin niin hartaasti.

Maija ja pikku-ukko 4 pvä
 
Enkuli ja Snoopy ei vielä lannistuta, nyt olo onneks jo vähän parempi. Tää päivä mennyt ihan loikoillessa sohvalla. Eipä juurikaan mitään tuntemuksia täällä. Aamulla taas mennään toksemiakontrolleihin, sais kyllä syntyä kun ärsyttää tuollakin ravata muutaman päivän välein vaikka hyvähän se on et tutkivat säännöllisesti. Sain muuten miehen sittenkin houkuteltua siihen yhteen ässään, oli kyllä aikamoista koheltamista tän mahan kanssa...katsotaan nyt onko mitään tehoa.

Enkuli mulla kans taitaa olla yliaikaiskontrolli 8.1 kun meillä noi samat lasketut ajat. Toivotaan nyt ettei sinne saakka mennä...

Onnea Maijalle :heart:

Yritetään nyt jaksaa me viimeiset kärvistelijät!!!!!!!!!!!!

Misse81 40+4
 
Misse, enkuli ja snoopy tekö olette vielä kokonaisena? Ei sit paljon ole enää jäljellä!

Minäkin sain kirjoitettua viestin tuonne vauva puolelle. Mut ei osaa vielä sinne oikein kommentoida mitään kun tuo meidän neiti syö ja nukkuu. Se ei valvota eikä mitään.

Meikkis vaan jännittää teidän puolesta! On se vaan ihme että sitä voikin näin jännätä ihmisten, ketä ei edes oikeasti tunne, niin heidän puolesta. Tai jotenki tuntuu että tuttujahan te ootte kun teidän kans täällä on lätissyt ummet ja lammet.. mutta siis tajuattehan.. :$

Jaksuja teille!! Oon hengessä mukana!
 
Kiva lumienkeli että jaksat käydä meitä vielä tsemppaamassa ja jännittää meidän kanssa. Taitaa meidän lisäks olla vielä ainakin mafiamamma. Minimi tais päästä synnyttämään kun ei oo kuulunut mitään...eli ei enää montaa ja tietysti saattaa olla joku kuka ei oo kirjotellut tähän uuteen pinoon vielä...
 
Minä tuolta tammikuisista. Tää on kyllä jännä juttu tää palstailu. Mäkin raportoin lähinnä tänne kaikista tuntemuksista tms. Oma äitikin kun soittelee ja kyselee olotilasta, vastaa vaan, ettei sen kummempia. Ei jaksa alkaa selittämään, et joo supistelee ehkä nyt, mutta ei enää kuule välttämättä tunnin päästä tai huomenna... Täällä kaikki ymmärtää, kun samassa tilanteessa. Tsemppiä teille joulukuisille! Ei kiilata pahasti teidän edelle...

T: dinomamma rv 38+2
 
Hei!
Ei ole montaa enää jäljellä..koittakaahan vielä jaksaa te jotka vielä odottelette :hug:

Minä en ole kerinny paljo palstailemaan..tuo tyttö ja muut lapset pitää liikkeessä. Väsynyt olen,tyttö syö tosi tiuhaan. Maitoa tulee mutta ei sekään loputtomiin riitä,näköjään :/ ei ole aikasemmat lapset ollu näin "ahneita"..
Tyttö olikin saavuttanu 100 g yli syntymäpainonsa jo vajaassa 6 vrk:ssa,hyvä niin kun paljon syö.
Synnytyksestä jäi tosiaan hyvä kuva. Aamulla alko supistelemaan kun olin heränny ja selässä kova kolotus. Annoin miehen nukkua kun oli kipeenä ja yritin ruveta siivoomaan sitä myöhästynyttä joulusiivousta. Äiti oli tulossa joulua viettämään joten halusin että olis siistiä. Mutta supistukset koveni,en pystyny syömään ja selkä oli tosi kipee. Kun supistukset oli noin 5 min välein herätin miehen ja painelin suihkuun varmistamaan että loppuvatko siellä. Ei loppunu joten anopille soitto ja jatkettiin sitten sitä siivousta vielä yhdessä (hullulta kuulostaa,tiedän!)
Laitoksella olin 4 cm auki ja supistukset loppu maatessa,iski lievä epätoivo. Mulle tehtiin suolihuuhtelu (mielenkiintonen kokemus) ja sitten supistukset koveni puoleksi tunniksi kunnes taas lieveni, jumitti 4-5 cm;ssä tuntikausia niin että olin tosi turhaantunu kun kivut koveni eikä kohdunsuulla tapahtunu mitään. Supistuksia tuli 4- 8 min välein oudosti välillä kovia ja välillä lieviä.

Kätilö rupes jo kotiinlähdöllä uhkailemaan..itkeä vollotin ja manasin kun olin mielestäni valmis synnyttämään ja tiesin että ei niillä kivuilla kotiin mennä.
Kätilö ronkki pari kertaa ja sen jälkeen supistukset koveni..mulle iski kauhee nälkä ja sain ruokaa. Yritin syödä ja yhtäkkiä supistukset koveni rajusti ja tiheni jopa 2-3 minuuttiin. Jäi keitto syömättä ja suutuin miehelle joka kuolas niitä mun ruokia samalla kun minä kärvistelin
:LOL:
Ilokaasulla jatkoin siitä puolisen tuntia kunnes tajusin että se ei enää auta. Pyysin spinaalin mistä oli jo sovittu kätilön kanssa,se tulikin nopeaan sitten. Pelkäsin ihan hulluna sen laittoa ja vedin koko ajan ilokaasua ettei satu tai etten tajua kunnolla mitä tapahtuu..ja kun vaikutus alkoi niin tuli ah-niin ihana olo kun kivut hävis!! Retkotin sängyllä ja hehkutin oloani..
Siitä meni vajaa tunti kun tyttö oli maailmassa..siinä välissä lääkäri puhkaisi kalvot. Tunsin kovan paineen tunteen mutten kipua kun piti alkaa ponnistaa. Kun pää oli siinä hollilla niin sitten sattui..tuntui että repeän. Mutta tyttö tuli ulos 4-5 ponnistuksella ja karjasulla B) Ponnistusvaihe 4 minuuttia!! Aikasemmat 2 oli vajaa 20 min.
Niin meille syntyi 9 pisteen terve tyttö,ruskea aika tuuhea tukka. Vähän viluinen oli mutta muuten kaikki ok..ainoa mikä harmitti oli se miehen tauti mikä sillä oli,sen takia ei saanut lapseen koskea eikä salissakaan mihinkään tavaroihin. Minua sentään otti kädestä kiinni kun ponnistin. Seuraavan päivän iltana vasta otti sitten tytön ensi kertaa syliin kun oli ekana tarkasti desinfioinu kaiken minkä pysty.
Vauva-arki on alkanu ja uuvuttavaa se on..mutta on se ihana :heart:
Nyt täytyy mennä taas.. :wave:
Jaksamisia vielä !!
 
Kiitos, myrskynmerkki tarinasta. Ja onnea vielä kerran koko perheelle!

:wave: Dinomamma, minäkin syyllistyn aika-ajoin teidän pinolle kirjoittamaan :D Kun näemmä tammimammaksi tässä pakostakin joutui. Hyvä kuukausi sekin! Ettekä muuten ala kiilailemaan!! Grrrr... :kieh: Äiti se soittelee päivittäin täälläkin. Kyseessä ei tosiaan ole eka lapsenlapsi, muttakun kyse on äipän omasta kuopuksesta (minä :D ), niin tuntuu että tuo on ihan ylihuolehtivainen...

Kävelin eilen reippaana kunnon lenkin ja sain vaivanpalkaksi hillittömän vesikellon kantapäähän ja sitäkin törkeämmät liitoskivut :x Ehkä sittenkin kannattaa vaan makoilla loppuaika, eikä saattaa itseään ehdoitahdoin tuskaiseen tilaan. Minä kun ajattelin, että tuosta lenkkeilystä edes olisi synnytyksen käynnistäjäksi, mutta ei niin ei :headwall: Tässä auta mitkään konstit. Ja kaikenkukkuraksi perjantai ja neuvola lähenee. Mä lupasin ja vannoin kautta kiven ja kannon, ettei minua enää siellä tämän mahan kanssa näy! Nöyränä täytyy kai sinnekin sitten raahautua... :ashamed: Siellä sitten sovitaan se yliaikaiskontrolli. En usko, että ilman käynnistystä tästä mihinkään toimiin päästään. Masentaa...
 
tsemppiä viimeiset kärvistelijät :hug:

meille syntyi käynnistyksellä tyttö 28.12.07 klo 21.21 painoa 3280 kg 50 cm, pipo 34cm

eli pe jouduin sit menemään osastolle kun salit oli täynnä ja verenpaine koholla ja valkuaista pissassa 4+. olin siellä puolenpäivän aikaan. siellä ne sit teki erilaisia kokeita. kolmen aikaan hoitaja tuli hakemaan saliin. puoli neljän aikaan sain tipan käteen. supistelut oli ihan samoja kuin kotonakin. toivo meinasi jo loppua kuuden aikaan ku paikat samassa tilassa ku tullessa. vähän ennen kahdeksaa kävin käytävällä kävelemässä ja vessassa. siitähän ne supistukset voimistui. vähän ennen yhdeksää pyysin kivunlievitystä ku kivut oli tähtitieteeliset. kätilö tuumasi, että katotaan ehtiikö enää ku paikat auki jo 8 senttiä. lääkäri tuli 10 minsan päästä ja samaan aikaan multa meni lapsivesi, joten myöhäistä. kätilö saanoi että ponnista seuraavalla supparilla. neiti syntyi sit ilman mitään kivunlievitystä. ja voin sanoa että olin tosi kipeä. synnytyksen kesto oli 1 tunti 18 min. ponnistus kesti 3 min.

sunnuntaina tultiin iltapäivällä kotiin ja ma aamuna käytiin viel lääkärin tarkistuksessa sairaalalla. kaikki oli hyvin.

onnea kaikille vauvautuneille :flower:

lilleriina ja tyttö 5 päivää
 
Onnea Lilleriina, oli todellakin nopeaa toimintaa :heart:

Ihana synnytystarina myös myrskynmerkillä :heart:

Kiva kun ihmiset jaksaa käydä meitä viimeisiä vielä tsemppaamassa ja tammikuisistakin, siellä on alettu jo etuilemaan meitä =)Dinomamma mä kans käyn päivittäin lukemassa teidän juttuja.

Taas lähdetään synnärille toksemiakontrolliin :ashamed: Ei ollut siitä yhdestä ässästä mitään tehoa. vähän menkkajomotusta yöllä, siinä kaikki :headwall: Ajattelin synnärillä olla käyttämättä hissiä ja katsoa jos portaissa ravaaminen sais jotain aikaan. Tulen taas myöhemmin kirjoittelemaan jos ei mitään kummempia kokeissa :wave:

Misse81 40+5
 
juu täällä kanssa tultiin toivottelemaan teille suppareita!menkäähän nyt että tässä pääsee muutkin! kiilailijoita siis on liikkeellä ja niitä Niipan mainitsemia suppariryöväreitä :D

HeMa05 rv 39+1
 
Jösses!! Jo on törkeetä etuilua!!! :kieh:

Milläs tännekin noita kunnon supistuksia taikois? Ei auta lenkit, siivous, sauna, pupuilu, portaiden kapuaminen... En jaksa enää ressata, löhöän rehellisesti loppuajan, niin tulee ainakin levättyä kunnes koitos on edessä ;) Ja tulee tuota laiskotteluakin varmaan vielä ikävä :whistle:
 
Sen verran olen itseeni sivistäny näillä palstailuilla, että ei taida tosiaan olla ässistä apua. En ole niitä kyllä aiemminkaan harrastanu, en taida nytkään... eipä tässä vielä paniikki olekaan, yli viikko vielä laskettuunkin aikaan. Tosin olo on kyllä karsee, mutta onhan nuo vauvat esim herkemmin keltaisia, jos etukäteen tulevat, vaikka siis periaattees ihan täysiaikaisina, mutta kuitenkin. Että jos se edes lohduttaa teitä kärvistelijöitä!
 
kokemuksesta voin kertoa ettei niistä ässistä ollut mitään apua. paikat olivat samassa tilanteessa kuin kaksi viikkoa aikaisemmin ku kävin polilla silloin edellisenä iltana. levätkää vaan ku vielä saatte =)

kiitos onnitteluista. se lähti sit rytinällä tulemaan, en oikein itekkään pysynyt mukana :LOL:
 
Myrskynmerkillä oli kiva synnytystarina. Kiva, kun jaksatte tänne vielä tulla meitä Matti-myöhäsiä tsemppaamaan ja kokemuksianne jakamaan.

Snoopy: Täällä kans ois perjantaina neuvola... ja sitä kun niin toivois, ettei sinne tartteis enää raahautua. Mutta tänhetkinen tilanne on kyllä uhkaavasti sitä mieltä, että ootellaan rauhassa vaikka ensjouluun...

Viimeyönä olikin semmonen pitkäkestonen aaltoileva kipu, alavatsassa ja selässä samanaikasesti... ei kyllä samanmoinen ku edelliset supistelut. Mieski havahtu kyseleen, että "Supisteleksää nyt?!!", johon oli pakko todeta, etten mä nyt todellakaan enää tiiä, mitä tää on, mutta sattuu... ohi kuitenki meni.
Tänään taas liikkuessa nivuset tautisen kipeenä... *huokaus*

Tälle päivälle tullu "vasta" kolme puhelinsoittoa ja yks tekstari liittyen aiheeseen: "Joko, joko, joko synnytit? Ootko ees laitoksella? Tuntuuko miltään?!". Ihan ku tahallani pimittäisin tietoa, jos lapsi olisikin syntynyt...
 
:wave: Juu täällä tosiaan ollaan vielä.. Saldona yksi ainokainen kipeä supistus.. Joka sekin tasan kello 00.00 kun vuosi vaihtui.. :)
Ajattelin jo et nyt päästään hommiin, mutta se tosiaan jäi siihen yhteen ainokaiseen.. :headwall:

Katkerana onnittelen teitä nyytin saaneita.. :kieh: Ei osaa olla niin onnellinen teidän puolesta, kun itseä suoraan sanoen vituttaa kun vauvaa ei näy eikä kuulu..

tänään oli sit neuvola, kaikki hyvin..
Hemmo oli noussu vähän ylöspäin, toivottavasti sillä ei oo aikomuksena kääntyä vielä ympäri! |O
pissa oli puhdas,
paineet 117/76
Hb 126!! (Mulla ei oo ikinä ollu näin hyvä..)
sf-mitta oli 40 cm,
liikkeet ++
tarjonta RT
painoa oli tullu +100 grammaa viime viikolta ja yhteensä nyt jo +23 kg!!! :ashamed:

Huomenna olis äippäpolilla tarkistuskäynti, katsovat koon, lantion ja kohdunsuun tilanteen..
Mä tosiaan toivon et tuo ei saa päähänsä kääntyä ympäri.. mun pikkusisko käänty 2 vkoa ennen synnytystä perätilaan.. :/

täälläkin harrastettiin miehen kanssa ässää, mutta ei siitä ollut vauvan tulon kannalta mitn hyötyä.. Muuten oli kyllä erittäin mukavaa, vaikkakin vähän kömpelön puoleista touhua.. ;)

Rv 40+5
 
Täällä taas, eipä mitään uutta kontrolleissa. Lääkäri olis jo antanut tälle viikolle ajan käynnitykseen mut toinen lääkäri oli sitä mieltä että seurataan vielä ensi viikkoon. Ma siis vielä aika synnärille ja sit antavat ajan käynnistykseen. Nyt on ravattu synnärin rappuset ylös ja alas. Hirveesti nipistellyt tonne jonnekkin kohdunsuulle, tuntuu ettei pysty kunnolla kävelemään kun tuntuu niin ikävältä. Onko muilla tuntunut muuten supistukset reisissä, mä oon huomannut että kävellessä alkaa sattua sisäreisiin ja oon jostain lukenut että supistus voi tuntua myös jaloissa. Oon vaan miettinyt et kai nää supistuksia on kun vatsakin vetää pinkeeksi samalla.

Täällä kans tullut neljä kyselysoittoa tänään ja yks tekstiviesti...Viestit on ihan ok, mut sit kun kaikki alkaa soittaa samaan aikaan niin rupee ärsyttää koko ajan kertoa samoja juttuja kun ei oo mitään kerrottavaa...

Enpä mäkään taida noita ässiä pahemmin harjottaa kun ei niistä kuitenkaan mitään apua ole...nytkin niin väsynyt olo ettei jaksa oikeen mitään.

Misse81 40+5
 
42. viikko alkaa huomenna! :eek: Ei tää oo enää todellista... Ensin sanotaan, että varaudu synnyttämään ennenkuin vaavi on edes täysaikainen, ja kohta tässä kärvistellään yliaikaisena... |O |O |O

Onneksi on muutama kaveri (ja tietysti te kaikki ihanat palstalaiset!!! :heart: ), jotka jaksaa tsempata. Ja eihän tässä tosiaan ole enää kyse kuin muutamasta hassusta päivästä. Se tosin arveluttaa, että kuinka suureksi vauva tuolla masussa oikein kasvaa! Varsinkin, kun ensimmäistä kertaa olen synnärille menossa. Mieskin alkaa olemaan myös todella kärsimätön, mutta onneksi kuitataan tää kaikki odotus ja hermostuneisuus huumorilla :p

Misse81, mulla tuntuu oikeat supistukset nimenomaan reisissä saakka. Juilii samanaikaisesti alaselästä, alavatsalta ja reisistä. Luulenpa, että sulla kyse ihan samasta.

Tänään piti lähteä kesken kauppareissun takaisin autoon istumaan, kun kävely tuntui niin pahalta. En kertakaikkiaan saanut jalkoja liikutettua. Alkaa olemaan jo ihan ihme vaivoja... Vauvan pää(?) oli niin alhaalla, että tuntui kuin koko alapää tipahtaisi :eek: hui... Supistuksia on taas ollut säännöllisen epäsäännöllisesti, pari kipeähköä ja muutoin lyhyitä masun kovettumisia. Oon ihan jo asennoitunut siihen, että tää vauva ei ilman käynnistystä synny... :/
 
Tsemppiä tsemppiä vielä!! Äkkiä tulin pyörähtää kun on muutama minuutti rauhallista..puuh.
Uskomatonta että se on itsellä takana..vähän haikeeta tavallaan.
Se on niin uskomaton kokemus että toivon että se olis ihana ja ikimuistoinen hetki teille kaikille..3 kertaa oon sen kokenu ja jokainen on omalla tavallaan ollu erilainen ja ihana.
Niisk..ettei vaan jollain vähän hormoonit hyrrää ja väsymys paina :ashamed:

Neuvoja ei voi antaa kun mullakin jokanen alkanu erilailla ja eri syystä. Yleensä synnytys on mulla alkanu silloin kun en ole sitä yhtään odottanut.

Nyt taas iltapuuhiin ja syöttämään..
Jaksakaahan :flower:
 

Yhteistyössä