***JOULUN ODOTTAJAT*** Syyskuu

Tuitsu härzyygelis mikä upea massu :D mulla on hassu suippo törö verrattuna tuohon (poikani harrastaa ilmeisesti modernia arkkitehtuuria kohdussa)

Nora ihanan liikuttava kuva pikkuisesta. Tuon takia haluaisin itsekin käydä siellä 4d:ssä. vielä ehtisi viikkojen puolesta mutta kukkarosta on öröt loppu :( visa vinkumaan :$ :D

Olenpas mä ollut aktiivinen kirjoittaja tänään, työt seisoo ja stressiä pukkaa. voe voe. kunpa joku tekis nää mun työt mun puolestani.
 
Tuitsulla on kyllä ihana massu! :heart: Mulla saman muotoinen, mutta ei noin uljas ja näyttävä. Tuo on ihana!

Niin... Kuten oon jo valittanut, mulla 2cm jäljellä, paikat auki sormille (oletan että vaan kahdelle) ja kohdunsuu pehmennyt. :( Vaihdan mielellään jonkun kanssa pidempään kanavaan ja kiinteään kohdunsuuhun... :ashamed:
 
Muumiäiti mullakin on huomenna sokerirasitus. Ällöttää jo valmiiksi, mutta jos muutkin on sitä hengissä selvinnyt niin eiköhän mekin!

Mä en kans pystyisi antamaan anteeksi, että miehellä olisi suhde johonkin toiseen naiseen ja vieläpä naimisissa olevaan ja äitiin! Jos kerta omaa muksua odotetaan kumppanin kanssa. Luottamus olisi mennyt! Vaadin 100% luottamusta puolin ja toisin ja sitä ei voi saada sormia napsauttamalla - se ansaitaan! Joten voimia asioiden selvittelyyn :hug: Mielestäni kuitenkaan lapsi ei saa olla syy jonka vuoksi yhdessä pysytään, jos ei muuten tunnu hyvältä. Jokainen kuitenkin tekee ne omat ratkaisut.

Mahan ympärys 103cm -rv27
Esikoisesta ollut rv31 -95cm, siitä 8v ja olin hiukkasen hoikemmassa kunnossa ennen raskautta, ku nyt.

Hoitoalustan päällisenä itse tykkäsin käyttää ihan vaan normaalia käsipyyhettä niin sen sai heittää pesuun ja ottaa vaikka mukaan pyllypyykille...Tietty siellä oli alla muovitettu pehmeä hoitoalusta, mutta siinä päällä.
Köllöttely peiton tein aikuisten täkistä. On edullisia Jyskissä maksoi muistaakseni 5e ja siihen ompelin päälle pussilakanasta sillee ristiin tikaten kiinni täkkiin päällisen. Ihan pikkuisella voi pitää kaksin kerroin ja sit isompana mahtuu isoveli viereen tai itsekin. On kevyt ja helppo heittää pesuun ja kuivuu nopsaa kun on sellaista kevyttä materiaalia.

eipä täällä kummempia...
Pinkeiju ja keijukka 27+0
 
Elmerille jaksamisia! Mulla oli toinen raskaus kans semmonen, että lääkärit sano n. viikolta 8 saakka koko ajan, että tämä raskaus ei tule menemään loppuun saakka ja ainoa mitä voi tehdä, on varautua keskenmenoon. Ja aina kun viikkoja tuli lisää, niin sanottiin vain, että nyt voit varautua liin pieneen keskoseen, kohtukuolemaan tms... Vko:lla 26 oli kanava hävinnyt ja kohdunsuu auki ja verta ja vesiä tihkui koko ajan. Tyttö syntyi sitten kuitenkin vasta viikolla 38! vaikka levosta ei edes oikein voinut puhua, ku esikoinen oli vauva ja mies armeijassa. Koita ajatella kuitenki positiivisesti :flower:

Jollain (anteeks, ku en muista nimimerkkejä... :ashamed: ) oli mies ihastunut. Kokemusta ei asiasta ole mutta kovasti jaksamista! Positiivista, että mies pystyy noin avoimesti kertomaan ja että haluaa tosissaan ilmeisesti suhteenne eteen tehdä töitä!


Tummentamisesta kyseli joku... Meillä oli tutun alennus hinnassa, niin en tiedä, onko hinta yhtään vertailukelpoinen... Meillä tummennettiin kuus sivuikkunaa ja iso takalasi. Makso koko homma yhteensä 300e. Ikkunapinta-alaa on mielestäni melko paljon tuossa meidän opel sintrassa.

Mies lähti aamulla muutaman päivän työreissulle. Nyt mulla paimennettavana ikävöivät ja väsyneet lapset... Ja kouluhommiaki olis aivan järkyttävän paljon tehtävänä. |O Taitaa opiskeluissa numerojen taso tippua aika roimasti tänä lukukautena. Varsinkin toisen jakson tentit voi mennä melko rimaa hipoen, ku viiminen tentti on ilmeisesti 20.12.

Lähdenpä lattamaan noille haisuleille iltapalaa. Koittakaa jaksaa lyllertää eteenpäin vielä muutama kuukausi!

Apa ja VarttiMartti
 
Moikka pitkästä aikaa...
Hirmuisesti tullut tekstiä. Yritän lukea hiukan paremmalla ajalla oikein ajatuksen kanssa... Viikonloppu meni Helsingissä serkun häissä, joissa oli todella mukavaa. =) Habitare messuillakin tuli käytyä, mutta enpä voinut olla siellä kuin tunnin, niin alkoi niin hirveät liitoskivut, että piti lähteä pois...
Mulla iski sitten ihan hirveeeeeee hiivatulehdus ja eka kertaa se on nyt sit tarttunut mieheenikin... Mä ihmettelinkin, kun on tullut ihan kauheesti valkovuotoa, mutta ei muuta oireita. Sitten molemmlla perjantaina alkoi oireet melkeinpä yhtäaikaa... :eek: Mies tietty mulle näreissään, mutta minkäs teet? Nyt sitten rasvaillaan molemmat ja jopas on lystiä... :kieh: Eipä tässä muutenkaan ole niin hehkeä ja ihana olo, niin sitten vielä tämä kaiken päälle. Olen kyllä ollut tosi stressaantunut ja syönyt vähän epäterveellisesti, että kaipa silläkin on tekemistä tämän kanssa. Lisäksi saan aika helposti nykyisin tuon kyseisen vaivan. :(
Muuten ei kuulu ihmeempiä. Edelleen odottelen äitiyspakkausta ja päätöksiä. Liitoskivut on olleet varsinkin iltaisin ja öisin ihan hirveät. Huomenna on sitten neuvola. Saa nähdä mitä neuvolatäti sanoo. Aika vaikeaa tuo töissä oleminen jo on. Mutta tulen huomenna kertomaan kuulumiset... Nyt iltapalalle!!!!!!! =)
Riikkuli 29+1
 
Tuitsu: uljas on mahasi, pakko sanoa että mahan malli on sama kuin täällä ja näyttää yhtä piukealtakin, mutta 10cm ympäryksessä lisää, se on paljon B) Mutta sun mahassa on asukilla tilaa liikkua ja potkia :)

Jeps, taitaa Täydelliset Naiset jatkua, joten kuulumisiin :wave:

Nora ja Vilma (mies keksi tytölle väliaikaisen nimen)
 
Tänne ei mitään kovin uutta ja ihmeellistä. Työasiat tökkii ja stressaa mutta onneksi se ei vielä ole heijastunut masuasukin vointiin.

Sokerit täällä edelleen koholla, niitä seuraillaan. Tein sokerirasituksen kotona ja sen arvot olivat ok, pitää ne vielä tarkistuttaa lääkärillä huomenna kun on lääkärineuvola.

Itestä tuntuu että masu alkaa olla jo iso mutta ei se näemmä teidän muiden masuihin verrattuna kovin iso vielä ole.. katsotaan onnistuuko linkitys...

Kummallisesti sitä virtaa riittää kun ei ole ollut töissä, eilen siivosin ulkovaraston ja nyt on niiiin tyytyväinen olo kun siellä on siistiä ja mahtuu vaunut hyvin varastoon.. aiemmin sinne ei meinannu mahtuu ees jalka ovesta sisään :D

Vielä pitäs pikkuiselle hankkia sänky ja hoitotaso sängyn päälle sekä sitteri.. sitten alkaa olla suuremmat hankinnat tehty. Kantoliinaa vielä mietiskelen ja noita kestovaippoja, en oikeen oo saanu aikaan niitä tutkia ja etsiä koekappaleita käyttöön... Ja pitäs käydä pari äippäpakkauslaatikollista vanhoja vauvanvaatteita läpi ja kattoa mitä käyttökelpoista niissä on... sitä oikeeta pakkausta en oo vielä saanut mutta toivottavasti tulee pian...

ja tässä ehkä toimiva linkki masukuvaan:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1018734.jpg

Ja mötkylälle vois ehkä käydä sen alustan päällystämiseen just sellainen muovitettu frotee ts. vuodesuoja, jos omasta kylästä ei löydy metritavarana niin varmasti monesta paikasta saa niitä valmiita vuoteeseen sopivia paloja... itse kun ei aiota varsinaista hoitopöytää laittaa van se taso pinniksen päälle ja lisäksi sitte vaihtaa sängyllä ja missä milloinkin niin sellainen froteealusta käy hyvin suojaksi sänkyyn/sohvalle jne.
 
Tuitsulla on kyllä ihana maha. Omani on lähinnä sellainen "suippo", ei ollenkaan tuollainen ihana "täyteläisen pyöreä" :D

Niin noista verenpaineista, ne sitten aamupäivällisen 150/100 lukemista heitti ihan taas toiseen päähän 98/96. Ei mulle muuta sanottu kun että lepäilet vaan, mutta en kyllä käynytkään omalla neuvolantätskyllä, joka on noissa asioissa paljon tarkempi.
Mutta josko ne tästä normalisoituis... :|


 
Tulipa vaan mieleeni että tää ottais mielellään vastaan postikuluja tai pientä korvausta vastaan niitä äippäpakkauksen kestovaippoja mikäli itsellänne ei ole käyttöä. Laittakaa yv:tä tulemaan jos mielitte luopua omastanne... :)
 
Tuitsun maha on ihana! Taidat odottaa tyttöä.......ainakin jos omaan poikamasuuni vertaan :)

Kiitti hoitoalustan päällystysvinkeistä! Muovitettu frotee onkin hyvä idea! Ostin tänään oitis töistä finlaysonin mustavalkoista satumuumi-kangasta ja teen siitä vaaville lattiapeiton. Se on aivan syötävän kaunista kangasta!

Ja sitten unille...
 
Kiitokset kaikille tuesta.

Kyse tosiaan oli ihastumisesta joka ei päätynyt pettämisen tasolle. Tiedä sitten mitä olisi tullut jos olisi kauemman ehtinyt jatkua ennen kun huomasin että jotain tapahtuu. Tosin mies on sanonut ettei olisi pystynyt sinne asti asiaa viemään. Lukuisista pyynnöistä huolimatta tää naikkonen ei lopettanut yhteyttä vaan vielä eilen illalla viestiä laittoi joihin mies ei vastannut.
Tänään otin yhteyttä heidän ohjaajaan (ovat siis samalla kurssilla) ja kerroin tilanteesta ihan meidän yhteisestä päätöksestä. Samassa lähti rattaat meidän tueksi pyörimään, käytiin myöhemmin siellä keskustelemassa ja sain varmuuden että mies todella haluaa yrittää selvittää meidän asiat ja välit. Ohjaajan kautta meni myös toivomus ettei tämä toinen puhelimitse ottaisi yhteyttä eikä ole kyllä kuulunutkaan mitään. Huomenna he tapaavat kasvotusten ja selvittävät vielä asiat yhdessä. Tosiaan tukiverkosto saatiin heti taakse, tuolla käydään nyt keskustelemassa toistaiseksi kunnes muuta apua saadaan, huomenna soitan heti aamusta perheneuvolaan ja uskon että melko nopeasti päästään sinne sitten. Tosiaan tää kurssikin on sellainen että ohjaajilla kokemusta myös vastaavista tilanteista ja muistakin ongelmista joten ottivat heti tosissaan ja yrittävät kaikin tavoin auttaa.

Uskon ja haluan luottaa siihen että mies on rehellinen nyt ja että ehkä elämä tästä muuttuu paremmaksi. Olisihan hän vielä perjantaina halutessaan pystynyt kieltämään kaiken kun todisteitahan mulla ei ollut, pelkkä epäilys. Rakastan häntä todella ja uskon että hänkin sisimmässään rakastaa minua. Toivon myös että se rakkaus voittaisi ongelmamme ja kun nyt ollaan valmiit myöntämään asiat ja saamaan apua niin asiat muuttuisi parempaan. Haluan kuitenkin tosissani yrittää, enkä suinkaan pelkästään lasten takia.

Nyt kuitenkin pakko mennä yrittämään nukkumista, univelka on melkoinen. Onneksi tänään mies kuitenkin hoitanut paljon poikaa ja olen itse saanut ottaa rauhallisemmin ja saanut hieman sitä hoivaa ja hellyyttäkin osakseni jota kaipaan. Nyt vain peukut pystyssä eteenpäin avoimin mielin ja katsoa päivä kerrallaan mitä huominen tuo tullessaan.

Elviiratar 29+1
 
Elviiratar; tsemppiä ja jaksamista!! :hug: Kun ajattelen omalle kohdalle tapahtuvaksi vastaavaa, mua ahdistaa todella! En kans tiedä mitä tekisin, olisin kyllä ihan paniikissa.. Mutta koittakaahan selvittää asia. Kai se parisuhde sitten pitää kestää myös karikot ja kai niitä tulee kaikkiin parisuhteisiin!?

Niin, mitä tuolla lääkärissä tehdään ja tapahtuu, siinä tarkastuksessa joka tehdään rv:lla 28-30? Itse olen menossa lääkärille rv:lla 31+1.

Margaret 28+5
 
shamandalie: tsemppiä ja jaksamisia sulle opiskelun pariin. huh täytyy kyllä hattua nostaa, en itse tässä tilassa jaksais mitenkään keskittyä kouluun, päättötyöhön tai kokeisiin.

pinkeiju:joko se sun kaveri sai sen vauvan?

tervetuloa mukaan Muumiäiti. haluatko vielä sanoa ikäs ja synnärin missä synnytätät? ja tiedätkö mahdollisesti vauvan sukupuolta. lisäilen sit listaan.

Onnea tracylle pojusta. on se niin hellyyttävää aina nähdä vilaus pikkuisesta.:heart:

maukkiksen kalluppiin.. mulla ympärys on jo 106cm :whistle:

hui. olipas kuukiitäjällä korkeat paineet.. mutta hyvä että pissa puhdas.

elmeri:hyvä että vauva voi hyvin.. koitahan nyt sitten kunnolla levätä. hae kirjastosta vaikka iso pino romaaneja.. niillä saa ajan kulumaan nopeasti.

voi kun näkyi selvästi noran vauvan piirteet ultrakuvasta.. olipas suloinen..:heart:

pakko vielä kommata tuota tuitsun masua.. on se kyllä hieno. miten se noin kauniin ruskeakin on? itellä ihan valkonen.

elviiratar:voi kun ihana kuulla että myös miehesi haluaa teidän suhteen eteen parasta.. onneksi se oli vain ihastus, eikä sen pitemmälle mennyt. voimia teille kaikkeen tulevaan.


(.)
Mulla on taas alkanut kamalat liitos- ja selkäkivut. Välillä tuntuu etten pysty kävelemään metriäkään. on niin rampa olo. tässä yks päivä kun makasin sohvalla js paransin asentoa nostamalla jalkaa, niin selästä kuulu hirveä rusahdus. tuntuu että kaikki lantion luut on irrallaan. :eek:

margaret: lääkäri kattoo kohdunsuun tilanteen. ja sitä ennen neuvolatäti tekee kaikki ne normaalit rutiinitarkastukset.

Haluaako muuten joku ottaa listan päivitysvastuun lokakuulle?



 
yksityisviesteistä: Tuleeko teille muille yv:t viiveellä.? mulle tulee. riinuska81 se sun viesti tuli mulle vasta tänään, jonka olit kirjottanu viikko sitten, päivitin nyt sun ikäs.. onnea vanhenemisesta :flower:
 
Minimi, harmi ettei sit törmätä ainakaan siellä...

Mulle ei kummempia kuulu. Vaavi voi hyvin ja potkii kovasti. Nyt on selkeesti alkanu kans aamupäivisin oleen hereillä - selvä muutos aiempaan. Ja sitten jossai iltapäivälllä kanssa ja sit iltasella taasen normaali meuhkaaminen masussa havaittavissa.

Mä en viel tota vattanympärystä oo mitannu - tartteekin tehdä. Sen puoleen kyl melko "sama", koska en ennen raskautta sitä oo mitannu, joten muutoksesta ja sen suuruudesta/pienuudesta ei sitten tietoa. Ite ainakin tuntuu, ettei se maha o mikään iso (varsinki ku vertas sitä tuohon yhteen kuvaan - mahtava maha todellakin ;o) ). Toisaalta tuntuu, et ois kivempi jos se ois sellanen kunnon pallo, mut sit taasen... Onhan se helppoa näin, kun ei ole vatsa vielä "tiellä".

Me käytiin eilen miehen kanssa lenkillä, kun aattelin, et ois pakko kait pikkuhiljaa alkaa tekeen jotain ton liikkumisen ja yleisen kunnon eteen. Vähän pelotti, et tuleeks jotain kipuja, mut mitään ei ollu havaittavissa ja päästiin käveleen ihan reippaaseen tahtiin. Ja tänään uudestaan - vaikka mies kyllä vähän vastusteleekin... ;o)

Elviirattarelle jaksamista - uskon, että vaikeuksista pääsee aika pitkälle puhumalla yli. vaikka kyllä varmasti luottamus on tiessään joksikin aikaa. Itse näin tuossa yksi yö unta siitä, että avopuolisoni mahdollisesti olisi pettänyt minua - varmuutta siitä ei kuitenkaan ollut. Kyllä se siinä unessa tuntu pahalle. Onneksi tiedän, ettei sellaista todellisuudessa tulisi ikinä tapahtumaan.

Mä melkein jo laskeskelen täällä päiviä aippäloman alkuun - alkaa olla sellanen fiilis, et mä oon ihan turha täällä kun mun äitiyslomasijainen on ollut täällä jo koht kuukauden. Mut kai tää tästä - pitää vaan koittaa keksiä jotain rakentavaa tekemistä aina työpäivälle. ;o)
 
Tuitsulla on upea masu! Ihana kuva. Mistähän mä saisin kameran lainaan...

Elviiratar: Mahtavaa että suhtaudut asiaan noin realistisen järkevästi, ja että saitte puhuttua ja tukiverkot järjestäytymään. Olen varma että kaikki kääntyy parhain päin, miehesikin vaikuttaa rehellisyydestä ja vaivannäöstään päätellen hyvältä tyypiltä!

(.) Olen saikulla loppuviikon, ei mitään dramaattista, ihan syysflunssaa vaan pukkaa päälle. Olisin varmaan pärjännyt päivän-parin levolla, mutta lääkäri kirjoitti saikkua koko viikon enkä sitten hirveästi laittanut hanttiin. Ajatus päikkäreistä mihin aikaan huvittaa ei tunnu ollenkaan hullummalta :)
 
Sokeri litkut litkitty ja toivottavasti ei tartte tehdä enään uudestaan.
Ei siinä litkussa mitään mutta se olo siellä tuskasen kuumassa odotushuoneessa kun rupesi tekeen pahaa, hikoiluttaa,sydän tykyttää ja lapsikin riehaantui täysin sokeri pommistaan.
Tuloksia ei saanut heti ainoostaan katto heti paastoarvon joka oli 4 eli hyvä. Mä luulen että mä mitään narahda. :D

Kiitoksia mahakommenteista, oikeen sydäntä lämmittää. Ja oon oikeesti aika ruskee kun oon tämmönen normaalia tummempi. Mut ihan suamalainen kyllä, on vaan tommoisia tummakutrisia karjalaisia meikäläisen suvussa.

Ja tivoli, kyllä se maha voi pulpahtaa ihan yhtäkkiä.

ötkylä: kyllä vaan, onhan se tyttö tulossa.Ja mäkin oon himoinnut tota satumuumia, se on aivan ihana kangas.

Ja sokerirasituspäivän kunniaksi, muffinia olis täällä tarjolla! :p
Mitens pinkeijun ja muumiäidin sokrut upposi?
Mulla oli muuten sitä väritöntä sokeri litkua ja oikeesti sitä oli varmaan ainakin 0,5 litraa.... :x

perjantaina olis taasen neuvola ja sit mennäänkin jo kahden viikon välein.
Millos teillä alkaa valmennukset? mulla on eka 30.10 ja sit 6.11 ja 9.11, taisivat olla nimeltään perhe,synnytys ja imetys?

Juup, mulla muuta.
Tänään tulee sopranos!

Tuitsu ja Tirbu tasan 30 vkoa!
 
Hellou :xmas: mamat pitkästä aikaa :wave:

Tämä mamma on nyt sairaslomalla äippälomaan asti, vaikka mielummin kyllä töissä olisin jos olo normaali olis mutta nautitaan nyt tästä. Esikko ainakin nauttii täysillä kun äiti on kotona. Kävin tänään lääkärissä niin oli lääkäri vähän huolissaan noista mun sykkeennousuista, kokeissa ei kyllä mitään näy. Ja itseäkin rupes sitten epäilyttämään tuo synnytys että miten sydän kestää ja itse jaksaa. Sokerirasituksen tulokset tuli kans ja neuvolatätin mukaan paastoarvo oli vähän koholla ja lääkäri taas sanoi että kahden tunnin arvo vähän koholla. Tiedä nyt kumpi puhui totta mutta sainpas mittarin kotia ja nyt sitten pistelen itseäni ja seuraan arvoja.

Että semmoista täällä, lukenut olen juttunne joka päivä mutta nyt ei virta riitä kirjottamaan enempää, hyvää yötä

:wave:
 
eilen kirjotin pitkän tekstin,joka tulikin kaks kertaa ja kun viksunaajattelin poistaa toisen,lähtiki kummatki! nyt kirjotin uudestaan,ja hävis matkalla! ei sitten kirjoteta jos ei sivusto mun jutuista välitä! nii! paitsi että kirjotan näköjään kumminkin......

nyt enää jaarittele,vaan lyhyesti.

elviirattarelle paljon jaksuja rankkaan tilanteeseen. :hug:

ite olen ollut se joka suhteen aikana ihastui toiseen,hänelläkin lapsi ja avokki,ihastuttiin kun kummallakin suhteessa solmuja,mutta ei annettu mennä pidemmälle,ei haluttu perheitä tuhota,joten yritettiin olla ruokkimatta ihastuksen tunnetta,ja niin se ajan kanssa hiipuikin! yhteydessä ollaan vieläkin,mutta ystävinä.onhan tuo mies ala-asteelta asti ollut luokkakaverini,ja samassa elämäntilanteessa ollaan. mutta omalle miehelle en kertonut,kun tiesin että haluan päästä tunteesta eroon ja parhaiten se onnistuu oman pään sisällä.aikaa siihen meni,ja vaikeaa oli silloin kun tämä ihastus silloin tällöin alkuun pisti illanvietosta viestiä ja kaipaili seuraksi,mutta onneksi ei yhteiset illanvietot onnistuneet heti,edes ystävinä. tuntui kyllä aivan äärettömän pahalta kun oma rakas vieressä,ja silti tunsi jotain myös toista kohtaa.tämä siis asia jota kadun syvästi,vaikka eihän ihastumista voi järjellä ohjata.muuta kuin juuri olla täysin pitämättä yhteyttä.

mutta tästäkin voi siis selvitä,elviiratar! minun ja exäni suhde ei tosiaan kaatunut siihen että olin hetken ihastunut toiseen.

meillä on muutto alkanut,mutta tänään tuli vain itkua kun uuteen kämppään mennessämme tavaroita viemään huomasimmekin,että vuokraemäntä oli jättänyt vaikka kuinka paljon kaikkea tavaraa,joista ajatteli olevan meille hyötyä,mutta mikä oikeasti oli vain ei-niin-tärkeää tavaraa,joihin hän ei jaksanut keskittyä kiireisen muuton keskellä.en jaksa luetella mitä kaikkea löytyi,mutta keittiön kaapit esim olivat täynnä astioita ja ruokatarvikkeita,ja kaapit todellakin pesua vailla....joten huomenna alkaa kyseisten tavaroiden raijaus vintille,sitten vasta se peruspesu,mikä olisi myös kuulun vuokraemännän loppusiivoukseen,ja sitten vasta oma sisäänmuutto.

nyt jo huolettaa ennenaikainen synnytys,kun ollut niin paljon vihlontaa alavatsalla.ja itkettää kun taas niin paljon mitä pitäisi jaksaa,ja apuvoimia kun ei ole suoraansanottuna huutamalla tarjoutunut,lähinnä omat vanhempani ja pikkusisko ovat olleet auttamassa kun olen pyytänyt,muilla tuntuu painavan enemmän se että kun ei ole kivaa tehdä hommia niin keksitään tekosyy.


nyt siis ei muuta täälläpäin kun hommia ja hommia ja väliin parit väsyitkut.
todellakin ollaan raskaana,ja itkuisuuden perusteella ois femiininen henkilö mahassa,kun oon niiiin itkuherkkä jos on vähänkään murheita.tänään tuli itkut kun vanhemmilla käydessä tuli keittiössä ahdasta ja vahingossa tiputin tiskipöydältä lasin joka meni rikki........

mutta ei nyt muuta,nukkuaika.(jos vauva antaa nukkua,potkii aika hurjasti nykyään..... =) )

menninkäinen 29+5
 
Sokerirasituksesta selvitty! sain arvotkin ja kaikki oli loistavia =)
Juoma oli kuin lämmintä kokista, hiilihappoista mikä teki minulle tiukkaa, kun en yleensä limsoja ymv. juo. 3 mukillista sitä oli. Minä sain pötkötellä sermin takana sängyllä. Olin varautunut kirjalla, eikä aikakaan tuntunut pitkältä. Vauva sai hikan ja masu pomppi siinä pötkötellesssä Sen jälkeen kun sai syödä niin tuli yllättäin tosi heikko olo, mut se meni onneksi nopsaa ohi, kun oli iltavuoro töissä.

Kaverista Pipare kyseli - kokonaisena taapertaa vielä. Minä elättelen toiveita, että hällä menis pari viikkoa yli lasketun ja minä pykäsen pari viikkoa etuajassa niin tytöille tulisi vain 2kk ikäeroa. Kaveri ei ollut yhtä innoissaan - miksiköhän... :LOL: Alkaa oleen kyllästynyt mahansa kanssa...
Mut on mukava, kun asumme 100m päässä toisistamme ja tytöt syntyy näin lähekkäin on sit seuraa äitiyslomalla. Mites muilla, onko äitiyslomaseuraa tiedossa? Esikoisen aikaan mulla oli kaikki kaverit töissä tai opiskeli niin oli aika yksinäistä päivisin, kaipasi aikuista puhekumppania, ehkä vie korostu, ku oli yh, eikä edes illalla ollu sitä isukkia siinä, jolle hehkuttaa kaikki vauvan uudet jutut.

Mukavaa loppu viikkoa kaikille mammoille masuineen!
 
Huomenta kaikille :wave: !
Eilen olikin hiljainen päivä joulukuisten rintamalla B) .
Josko tänään ehtis itsekin olemaan aktiivisempi.
Mua alkaa ärsyttämään kaikki sukupuolen arvailijat, kun kaikki on niin 100% varmoja omasta "tiedostaan".
Pi pa re kyseli äitiyslomaseuraa. Meidän kaveripiirissä syntyy tänä vuonna yli 10 vauvaa, joista osa tietysti asuu meidän kotipaikkakunnilla, eli nykyään vähän kauempana, mutta muutama hyvä ystävä myös täällä lähellä sai kesällä vauvan.
Ja neuvolan perhevalmennuksessa aion olla avoimin mielin, jos naapurustossa hyviä tyyppejä lisääntyy samanaikaisesti. Meidän asutusalue on aika uutta ja meidän neuvolan "asiakaskunta" koostuu tosi pienellä pinta-alalla asuvista, eli jos siellä on hyviä tyyppejä, he asuvat kilometrin säteellä meiltä =) . En siis pelkää ainakaan vapaa-ajan ongelmia :D .

Menninkäiselle jaksamista muuttoon :hug: !
 
Sokerirasituksesta selvitty. Tulokset saa myöhemmin, mutta ei se niin kamalaa ollut kun luulin. Kamalaa litkua, mutta alas sen sai kuitenkin.

Pi pa relle; Ikää on kertyny 30 v ja Jorviin menossa synnyttämään.
poikaa odotellaan.

Päivän jatkoja kaikille !
 
Heips

Täällä aamu aloitettu neuvolakäynnillä. Kaikki muuten hyvin, mutta sf mitta oli vain kasvanut 0,3 :( . Voi kuulema johtua siitä, että kaveri massussa on eri asennossa kun ennen tai sitten ei vaan kasva jostain syystä tarpeeksi :( . Mutta terveydenhoitaja käski olla huolestumatta ja kahden viikon päästä katsotaan tilannetta uudestaan. Tähän saakkahan on mitat olleet ihan käyrien yläviivoilla... onko muilla tullut eteen tällaista tilannetta tässä tai aikaisimmissa raskauksissa?

Töitä olisi vielä noin kolme viikkoa jäljellä :headwall: . Välillä ei vaan enää jaksa tuota meininkiä mikä meillä tällä hetkellä töissä on, mutta onneksi sieltä pääse pian pois :). Meinasin jo tänään soitella työterveyteen aikaa, mutta päätin kuiteskin vielä koettaa jaksaa... Kantapäät alkavat olemaan tosi kovilla, kun joudun töissä päivät seisomaan ja liikkumaan :kieh:

Menninkäinen:
Koeta jaksaa muuton kanssa :hug:

Elviiratar : toivottavasti saatte asiat kuntoon :hug:

Ja tervetuloa uudet mukaan :D

Nyt lähdettävä siivoilee ja lajittelee pyykkejä vaatehuoneeseen!
 

Yhteistyössä