Hei taas pitkästä aikaa!
Meillä on aikas härdelliä ollut viime viikot. Mies tehny jo yli kk tosi pitkää päivää ja mulla koulussa uudet kurssit ja hirveästi uusia asioita opittavana. Onneks massussa taitaa olla kaikki hyvin, vaikka liikkeitä tulee melkeinpä pelottavan vähän. Neuvolassa asiasta mainitsin ja antoi ohjeet seurailla ja jos ei reilun parin viikon päästä ole elämä navan alla vilkastunut, niin sitten tilaillaan aikaa äippäpolille tarkastukseen. Kuulemma voi äitin vaistoon ja tuntemukseen hyvin luottaa, kun on kolmas "jo" tulossa.
Olen yrittäny tuskissani tutkia, millasen
kantoliinan valittisin. Jonku tarttisin, mutta kun en ole ennen käyttäny, niin en taida uskaltautua ihan siihen perinteisen liinamallin opetteluun.
kantopusseihin olen törmännyt ja se vaikuttaisi sopivalta vaihtoehdolta, vaikuttaisi olevan helppo käyttää.
Äitiyspakkauksesta joku kyseli... Viime viikolla se tuli ja meniki sitten samantien; mie annoin sen tuohon ruotsin puolelle yhelle nuorelle parille, ku siellähän ei pakkausta saa ja he varmasti tarvitsevat sitä enemmän ku me, ku meillä on kuitenki kaikki vaatteet aikasemmilta vielä tallessa. Säästin sen itse laatikon itelle, ku mulla on semmoset jalakset, joilla siitä saa ensisängyn ja oman laatikkoni olen jo hajottanu muutoissa. Teki kyllä melkein mieli perua lupaus ja pitää koko pakkaus itellä, ku siirsin tavarat toiseen laatikkoon, oli niin ihana se haalari, ku oli ihan "oikea" vauvojen haalari eikä mikään hehtaari kokonen puku. Muita vaatteita en sitten uskaltanu edes kattoa, siirsin vain avaamatta viikkauksia suoraan laatikkoon ja kansi kiinni.
Neuvola oli tosiaan viime maanantaina ja kaikki vaikutti olevan ok. Painoa oli tullu nyt kaks kiloa kuukaudessa, mutta edelleen miinuksen puolella lähtöpainoon varrattuna, eli ei haittaa. Terkkari sano, että pitää mieluummin kattoa sitä koko ajan painon muutosta, eikä sitä, että nyt oli sen 500g viikoittainen nousu, ku muulloin ollu kuitenki miinusta tai nollaa. Olen kyllä ollukki kipeänä jo yli kaks viikkoa, eli ei oo paljoa tullu liikuttua ja oon syöny tosi epäterveellisesti, ku ei ole meinannu oikein maistua mikään, niin pitäny syä semmosta, mikä menee alas. Eli toisin sanoen kaikkea herkkua tullu naposteltua... :ashamed:
Seksistäki olette puhuneet. Meillä on ollu nyt aika hiljaista, ku ollu kipeänä. Muutenki ollu liitoskivut kovia, niin sitten vielä kovan flunssa niitä lisänny. En siis yksinkertaisesti ole fyysisesti pystyny mihinkään seksiä muistuttavaankaan... :/
Kovasti olette
vaunuja ostelleet. Mehän käytiin tosiaan ostamassa ne emmaljungan duo edget silloin ku täällä oli lastentarvikkeessa alennukset. En vaan ole vieläkään niitä sieltä liikkeestä kotiin hakenu, ku ei yksinkertasesti ole tilaa... Haluttais kyllä jo päästä kuivaharjoitteleen
Joku mietti sitä, että ei ole vara laittaa "kunnon" vaunuja ja kyseli onko hullua laittaa "viimisiä" pennosia kalliisiin vaunuhin. Mie ajattelen just niin, ku joku muuki sano, että köyhällä ei ole vara ostaa halpaa. Meillä oli aikasemmilla lapsilla myös emmaljungat ja ne oli aivan mahtavat. Jos tämä jää meillä viiemiseksi lapseksi (mitä en kyllä toivo) eikä hyöty tule siitä, että kestävät useamman lapsen käytön, niin onhan niillä kuitenki parempi "jälleenmyyntiarvo" ku halppisvaunuilla, saa ainaki sitten vähän takasin rahasta, mitä niihin sijottaa.
Kävin just viemässä meän "uuen" auton lasien tummennukseen, meinaa vähän jännittää, millanen tulee. Sitä ei koskaan tiedä, ku yrittää vieraalle ihmiselle, mitä haluaa, että onllaankohan tässä nyt ollenkaan samalla aaltopituudella... Täytyy yrittää luottaa, että ammattilainen osaa tunnistaa, mitä asiakas haluaa.
Enpäs viitti tällä erää rustailla enempää, ei jaksa kukaan lukea... Ai niin, sain kelalta tiedon, että saan opiskella koko äitiysloman ajan ja saan sitten vieläpä opintotukea yhtäaikaa minimipäivärähän kanssa. Helpotti kummasti! Mulle ku on useampiki sanonu, että äitiysloman aikana ei voi eikä saa tulla suorituksia kouluun. Mulla on sit koulua vielä 20.12 ja tammikuussa jatkan taas samaan aikaan ku muutki opintoja. En siis tietenkään lähe fyysisesti kouluun, vaan suoritan kotoa kursseja samaa tahtia, ku muut koulussa. Tämä nyt olis suunnitelma, mutta sen toteutuminen on tietenki aika monesta asiasta kiinni. Jos esim vauva on yhtä "vaikea" ku tämä tällä hetkellä nuorin, niin siinä ei kyllä suoritella sitten yhtään mitään... Mut sit taas jos on yhtä helppo ku esikoinen, niin ei pitäis olla mitään ongelmia.
Ruokaa pitää alkaa vissiin laitteleen, ku lapset alkaa jo olla niin levottomia, kuulemiin!
Apa ja VarttiMartti (lapset vähän muokanneet tuota vauvan nimeä edelleen)