***JOULUN ODOTTAJAT*** Syyskuu

Piipahdan vaan ennen töistä lähtöä toivottavassa hyvät viikonloput kaikille :wave: Suunnitelmissa on EI MITÄÄN, korkeintaan käännän kylkeä sohvalla pari kertaa ja lyllerrän jääkaapille kun tulee nälkä ;)

Pipare ja Veeruska: täällä sama juttu, Pikku on alkanut riehumaan oikein kunnolla, varsinkin öisin masu pomppii ja hypähtelee :heart:
Maanantaina onkin sitten toinen lääkärineuvola, jännää.

Toivottavasti Elmerillä on kaikki kuitenkin hyvin :hug: .

Tervetuloa Pampelo!

ON: Mies on viikonlopun poissa ja minä parka ihan yksin :| . Täytyy ostaa hyvää lukemista ja herkkuja ja majoittautua sohvalle :p . Kotona viihtyminen on edennyt niin pitkälle, etten jaksanut edes miettiä, mitä itse tekisin, kun mies ei ole kotona. Olisin toki voinut soittaa jonkun kaverin yökylään tai mennä itse, mutta ei sitä kaikkea jaksa suunnitella... :whistle:
Taidan mennä Stockmannille ja ostaa kunnon rintsikoita, ettei tissit valahda polviin. Ja Lindexiltäkin tuli jotain ale-kuponkeja...Eikös ole ihan sallittua pistää rahat haisemaan, jos mies on yön yli työreissulla? :whistle:

Kiitos Schätzchen !! :) Samaa mä tässä toivon..
On ihan sallittua pistää rahaa HYVÄÄN tarkoitukseen tossa tilanteessa.. :D Ja mikäs sen parempi kuin hyvät rintsikat... :D Täytyis itekkin raahautua keskustaan sovittelemaan uusia rintsikoita, kun on tilantarvetta niihinkin.
Mistäs saisi imetysliivejä kuppikoolle E & F ja ympärykselle 85-90 ?

Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Mikäs muuten Shamandalien on niin pitkään poissa pitänyt? Eilistä lukuunottamatta siis.
Vähän kaikki, jotenkin vaan niin vetämätön olo ollut ettei oikeen ees sähköposteja oo jaksanut katsoa... :whistle: Ja mitään asiaakaan ei oo ollut, ja päättötyötä oon koittanut väsäillä... Nyt sekin on onneksi niin valmis kun sen teen, mies kun vielä sen lukee ja katsoo että se suinkin järkeenkäypää on. Ite oon sille jo sokeutunut etten ees kirjoitusvirheitä näe... :whistle: Olin tänään viimehetken ohjauksessa, ja opettaja alkoi luennoimaan et millasella työllä saa ykkösen, millasella kakkosen, mitä vaaditaan et saa 3-4, mutta kun minä haluan 5, niin tulee vielä tämä, tämä, tämä.... Siis opettaja päätti et mä haluun sen 5... :eek: Oishan se joo hienoa, mut ehkä tyydyn vähän huonompaankin, kun nykyisellään työ on kuulemma siinä 4 luokkaa... Saa siis kelvata kielioppivirheiden korjaamisen jälkeen...

Muutenkin tuntuu et alkaa kovin tulla töitä vielä sinne harjoittelun jälkeisellekin ajalle (harjoittelu loppuu virallisesti siis joulukuun ekan viikon jälkeen), et saa nähdä jaksanko sittenkään saada kaikkea siksi tehtyä. Opettajat luvanneet antaa tehtäviä tunneista, jotka on harjoittelun jälkeen, mutta kun sinne on sitten jäämässä tehtävien lisäksi kaksi koetta. Saan nekin tehdä ennakkoon, vielä kun ehtis jossain vaiheessa lukea... :( Alkaa epätoivo iskeä, mut jospa se helpottais kun saa päättötyön valmiiksi ja pääsee tekemään nyt muita tehtäviä... :/ Muutenkin alkaa ärsyttää koulussa olo. Ei muuten, mutta kun siellä on korkeat tuolit ja matalat pöydät, niin ei tahdo päästä kunnon asentoon kirjoittamaan kun pöydällä ei voi "maata" kun maha ei anna periksi ja tuolia ei saa tarpeeksi lähelle... :headwall: Olen sitten vinossa kirjoitellut, ja selkähän siitä nokkiinsa ottaa... :(

Kiva että joku huomas et oon poissa ollut... ;)

Onnea vanhentuneille, ja tervetuloa uusille. :flower: :wave:

Kaipa mun nyt pitää tästä koneelta liikkeelle lähteä... Perjantaisiivous odottaa tekijäänsä, ja isäntä nukkuu tuolissa istualleen ja neiti levittää taas kaikki lelut mitä vähääkään löytää. |O :D Mä ajattelin et mies ois ollu fiksu, kun sanoin et teen päättötyön nyt ensin valmiiseen kuntoon, et tuo ois alkanut siivoomaan, mut sanonko mitkä marjat... :headwall: Onneks pääsee illalla ajoissa nukkumaan ja aamulla ei välttämättä tarvii aikaseen minnekään mennä.. Tosin mennään varmaan aamupäivällä Myllyyn ostamaan tytölle isompia saappaita ja tuulipukua, mut ei sinne onneks yhtä aikaisin tarvii lähteä kuin arkiaamuina. ;)

Shamandalie ja Torsti (edelleen viikot unohduksissa.) :heart:

schätzchen ei puhunut neuvolatäti mitään. illalla mulla vaaka viel kotona näytti kiloa enemmän. turvotuksen katto, mut ei kommentoinut. verenpainetta piti korkealla, mutta ei sit siitäkään sanonut mitään.

eilen kävin reippaalla kävelyllä ja selkähän se siitä kärsi. nyt sit kävin kaupassa ja tuntui ettei ne kassat ikinä tule.

Hei Sisaret,

just kun mä pääsin kertoon, että ei oo ollut mitään kipuja ja kiristyksiä, niin sit eilen alkoi. Mahassa potkitaan ihan normaalisti ja supistuksia on välillä, mut ne ei oo kipeitä. Mutta mun alavatsassa on ihmeellistä möyryntää ja pistelyä, ihan kuin suoli ois solmussa. Välillä pitää kävellä kumarassa, kun ei pysty suoristuun. Onko kellään vastaavaa? En oikein osaa kuvata, mut inhalta tuntuu. Mä en oo syönytkään mitään erijuttuja kuin ennen. Tänään oli pakko lähtee verkkareissa duuniin, kun tuntu etä farkut kiristää ihan hirveesti...vaikkei ne kiristäkään...

Shamandalie Tsemppiä tulevaan harjoittelujaksoon. Mä oon just nyt harjoittelussa, vielä ois kolme viikkoo jäljellä. Meillä oli opettajat aika reiluja, kun kysyin joulukuun lähijaksosta, että jos en pääse niitä tekemään, niin mun ei tarvi edes korvata niitä millään. Taitaa olla siis aika turhia päiviä ne...
Mä oon vasta nyt alkanut tekeen opinnäytetyötä. Viikonpäästä pitäis esitellä yks osa siitä ja marraskuun alussa pitäis se palauttaa, mut saa nähdä kuinka motivaatio riittää. Valmistua vois sit joulukuussa, mut toi on aika optimistista ajattelua...

Nyt pitäs alkaa siivoomaan...

Perjantain jatkoja kaikille!

Olipahan taas viikko sekä töissä että iltaisin kiirettä ja hötäkkää :p :p

Olen pika luvulla vaan käyny kattelee teidän kuulumiset mutta ei ole jaksanut ja ehtinyt kommentoimaan :whistle:

Keskiviikkona oli toinen lääkärineuvolakin
viikot: 27+5
painoa tullut +700 g /viikkoa (koko aikana lähes 9 kg, enkä ainakaan vielä saanu hirveää "noottia" että olis liikaa tullut)
verenpaine: 126/80
pissa: verta löytyi (ja viedä ens viikon ti kontrollinäyte)
sf mitta: 25
sydänäänet:+kuului tai siis näkyi kun utras
kohdunsuu: kiinni ja kiinteä ja pituus 3cm
kahden viikon päästä uudestaa.

Mutta jospa tässä lähtis nukkuun niin jaksaa aamulla nousta lasten kans ylös :LOL: kun isäntäkin on kaverilla raksatalkoissa vielä huomisen ;)

Jossain vaiheessa on ollu puhetta haluista ja aktiivisuudesta makkarin puolella... täällä meinaa välillä olla melkosen kiihkeää ja isäntä suunnilleen hätää kärsimässä :eek: tai liekkö innossaan ;) viime lauantaikin oli sitten iltapäivällä neljän aikaan kun noustiin ylös laittaa ruokaa lapsille :LOL: tietty välillä piti käydä mutka kattoon aina jotain mutta takas sänkyyn kiireellä :saint: liekö ollut sen syytä tuokin että oli sitte neuvolassa verta vähä pissassa kun vissiin limakalvot aika ajoin kovilla :LOL: :LOL: s

mutta nyt lopetan tän (.) jauhannan ja lähen pehkuihin :whistle: :wave: hyvät viikon loput kaikille

Jee! Tänään rv30! =)
laitanpa teille mun viimesimmät neuvola lukemat:
rv29+4
paino 60.1 (yht. tullu painoa 4,1kg)
rr 108/67
sf 24
syke 135-139
liikkeet ++
hemppaa ei mitattu kun on ollut ihan ok
pissa puhdas

nyt täytyis alkaa ompelemaan vanhoista villakangashousuista äitiyshametta huomiseksi, pikkuveli täyttää 18v ja ollaan menossa syömään...
seksiä meillä on ollu onneksi aina kun haluan, tuntuu et minä oon nyt se joka enemmän haluu, miestä joutuu enemmän houkuttelemaan.
joko ootte muut saanu äippäpakkauksen?

Hei taas pitkästä aikaa!

Meillä on aikas härdelliä ollut viime viikot. Mies tehny jo yli kk tosi pitkää päivää ja mulla koulussa uudet kurssit ja hirveästi uusia asioita opittavana. Onneks massussa taitaa olla kaikki hyvin, vaikka liikkeitä tulee melkeinpä pelottavan vähän. Neuvolassa asiasta mainitsin ja antoi ohjeet seurailla ja jos ei reilun parin viikon päästä ole elämä navan alla vilkastunut, niin sitten tilaillaan aikaa äippäpolille tarkastukseen. Kuulemma voi äitin vaistoon ja tuntemukseen hyvin luottaa, kun on kolmas "jo" tulossa.

Olen yrittäny tuskissani tutkia, millasen kantoliinan valittisin. Jonku tarttisin, mutta kun en ole ennen käyttäny, niin en taida uskaltautua ihan siihen perinteisen liinamallin opetteluun. kantopusseihin olen törmännyt ja se vaikuttaisi sopivalta vaihtoehdolta, vaikuttaisi olevan helppo käyttää.

Äitiyspakkauksesta joku kyseli... Viime viikolla se tuli ja meniki sitten samantien; mie annoin sen tuohon ruotsin puolelle yhelle nuorelle parille, ku siellähän ei pakkausta saa ja he varmasti tarvitsevat sitä enemmän ku me, ku meillä on kuitenki kaikki vaatteet aikasemmilta vielä tallessa. Säästin sen itse laatikon itelle, ku mulla on semmoset jalakset, joilla siitä saa ensisängyn ja oman laatikkoni olen jo hajottanu muutoissa. Teki kyllä melkein mieli perua lupaus ja pitää koko pakkaus itellä, ku siirsin tavarat toiseen laatikkoon, oli niin ihana se haalari, ku oli ihan "oikea" vauvojen haalari eikä mikään hehtaari kokonen puku. Muita vaatteita en sitten uskaltanu edes kattoa, siirsin vain avaamatta viikkauksia suoraan laatikkoon ja kansi kiinni.

Neuvola oli tosiaan viime maanantaina ja kaikki vaikutti olevan ok. Painoa oli tullu nyt kaks kiloa kuukaudessa, mutta edelleen miinuksen puolella lähtöpainoon varrattuna, eli ei haittaa. Terkkari sano, että pitää mieluummin kattoa sitä koko ajan painon muutosta, eikä sitä, että nyt oli sen 500g viikoittainen nousu, ku muulloin ollu kuitenki miinusta tai nollaa. Olen kyllä ollukki kipeänä jo yli kaks viikkoa, eli ei oo paljoa tullu liikuttua ja oon syöny tosi epäterveellisesti, ku ei ole meinannu oikein maistua mikään, niin pitäny syä semmosta, mikä menee alas. Eli toisin sanoen kaikkea herkkua tullu naposteltua... :ashamed:

Seksistäki olette puhuneet. Meillä on ollu nyt aika hiljaista, ku ollu kipeänä. Muutenki ollu liitoskivut kovia, niin sitten vielä kovan flunssa niitä lisänny. En siis yksinkertaisesti ole fyysisesti pystyny mihinkään seksiä muistuttavaankaan... :/

Kovasti olette vaunuja ostelleet. Mehän käytiin tosiaan ostamassa ne emmaljungan duo edget silloin ku täällä oli lastentarvikkeessa alennukset. En vaan ole vieläkään niitä sieltä liikkeestä kotiin hakenu, ku ei yksinkertasesti ole tilaa... Haluttais kyllä jo päästä kuivaharjoitteleen :whistle: Joku mietti sitä, että ei ole vara laittaa "kunnon" vaunuja ja kyseli onko hullua laittaa "viimisiä" pennosia kalliisiin vaunuhin. Mie ajattelen just niin, ku joku muuki sano, että köyhällä ei ole vara ostaa halpaa. Meillä oli aikasemmilla lapsilla myös emmaljungat ja ne oli aivan mahtavat. Jos tämä jää meillä viiemiseksi lapseksi (mitä en kyllä toivo) eikä hyöty tule siitä, että kestävät useamman lapsen käytön, niin onhan niillä kuitenki parempi "jälleenmyyntiarvo" ku halppisvaunuilla, saa ainaki sitten vähän takasin rahasta, mitä niihin sijottaa.

Kävin just viemässä meän "uuen" auton lasien tummennukseen, meinaa vähän jännittää, millanen tulee. Sitä ei koskaan tiedä, ku yrittää vieraalle ihmiselle, mitä haluaa, että onllaankohan tässä nyt ollenkaan samalla aaltopituudella... Täytyy yrittää luottaa, että ammattilainen osaa tunnistaa, mitä asiakas haluaa.

Enpäs viitti tällä erää rustailla enempää, ei jaksa kukaan lukea... Ai niin, sain kelalta tiedon, että saan opiskella koko äitiysloman ajan ja saan sitten vieläpä opintotukea yhtäaikaa minimipäivärähän kanssa. Helpotti kummasti! Mulle ku on useampiki sanonu, että äitiysloman aikana ei voi eikä saa tulla suorituksia kouluun. Mulla on sit koulua vielä 20.12 ja tammikuussa jatkan taas samaan aikaan ku muutki opintoja. En siis tietenkään lähe fyysisesti kouluun, vaan suoritan kotoa kursseja samaa tahtia, ku muut koulussa. Tämä nyt olis suunnitelma, mutta sen toteutuminen on tietenki aika monesta asiasta kiinni. Jos esim vauva on yhtä "vaikea" ku tämä tällä hetkellä nuorin, niin siinä ei kyllä suoritella sitten yhtään mitään... Mut sit taas jos on yhtä helppo ku esikoinen, niin ei pitäis olla mitään ongelmia.

Ruokaa pitää alkaa vissiin laitteleen, ku lapset alkaa jo olla niin levottomia, kuulemiin!

Apa ja VarttiMartti (lapset vähän muokanneet tuota vauvan nimeä edelleen)

Kiva, kun Shamandalie tulit poikkeamaan vähän pidemmänkin tarinan muodossa =) . Ei tartte huolestua susta. Yritä nyt jaksaa pakertaa niiden opintojesi parissa. Kyllä se ahkeruus sitten palkitaan :saint: .

Katsoin eilen ne elämän ihme-dokkarit, jotka tuli viime joulun aikoihin ja porasin tietysti melkein koko ajan :snotty: . Suunnilleen näihin aikoihinhan se nainen joutui pakkolepoon :eek: . Täytyy vaan itse malttaa ottaa rauhallisesti.

Mieskin on onneks taas kotiutunut :heart: . Johan sitä ehti vuorokaudessa kaipaamaankin.

Eipä mulla mitään asiaa ole. Kunhan ajattelin tulla poikkeamaan... Kuullaan! :wave:

Tervehdys :wave:

Uusille tervetuloa minunki puolesta :) Ja heti alkuun anteeksipyyntö jos nimimerkkinne ei heti muistu mieleen kun meitä on jo valtava määrä, hyvä juttu niin =)

Pampelon kanssa samassa lukemassa mennään eli viimeiset 10 viikkoa pyörähti käyntiin, tuntuu aika hurjalta lukemalta jo ja nyt aika viilettää sinne 38viikkoon asti jolloin se pysähtyy, tai ainakin niin on aiemmissa raskauksissa käynyt. Eilen laitoin tulokkaan vaatteet laatikkoon, 50-56 kokoiset omaan osastoonsa ja muut ensimmäisten kuukausien vaatteet sitten omille paikoilleen. On sitte helpompi löytää noi ihan pienet tuolta vaate määrän seasta ekoina aikoina käyttöön ja täydentää vain sitten 60-62kokoisilla sitten jos siltä tuntuu. Vielä homma ei oo täysin valmis sillä housuille ei omaa laatikkoa piisannut ja tarttis vähän hienosäätöä koko homma muutenki tääl makkaris.

Kuinkas muilla on ollu ajatuksena laittaa kamat kassiin sairaalaa varten? Ite jo pistin jorman haalarin sisälle kotiintulo vaatteet oottamaan, ne kun on samat kuin tytölläkin. Mutta muut sitten oon ajatellu joskus 35viikolla laittaa alustavasti tai aiemminki jo jos alkaa olemaan supistuksia tiuhaan tms.

Kelläs olikaa limatulpan tyylistä ollu havaittavis? Anttex ku en muista nimee nyt.. Mut hui! Itellä kun tuo kyseinen tulppa on tullut kummallakin kerralla laitoksella vasta kun on tositoimiin jo päästy. Jaksamista ja lepoa sinne =)

jorma kasvaa hullua vauhtia tai ainakin koko systeemi tuol kohdussa kun tuntuu et on maha niiiiiin täynnä ja viikkoja on kuitenki jäljellä vaikka kuin paljo. Ja taidan ainaki pian saada tän raskauden ekat raskausarvet, kutina mahanahassa on jo sellanen ja kun nuo persposket on jo viirutettu niin kaippa saan tässä raskaudessa kuvioinnin vatsaani. Noo eipä sen niin väliä..

Joo ja omaa napaa sen kummemmin hehkuttamatta palaan muihin hommiin ja vaikken niin kauheesti oo jaksanu kirjotella niin pyrín kuitenki lukemaan juttunne säännöllisesti. Hei taas :wave:

Maukkis ja jorma 30 tasan

Niin Elmerillähän oli se tilanne mistä äsken mainitsin. Voi että, ei tiedä mitä sanoa mutta onneksi noita viikkoja on kuitenki sulla jo sen verran että vauvalla on hyvät mahdollisuudet selvitä ja kasvaa ja kehittyä.
:hug:

Snow tigerillä komea massu. Itsellä varmaan samankokoinen :D En tiedä pidätkö itse vatsaasi isona, mutta ainakin tämä minun massu on jo lähes samankokoinen kuin 2 aiemmalta lapselta aivan lopussa. Mulla on sellainen tunne, että töissäkin ihmettelevät, että enkö jo jää äitiyslomalle, kun maha niin iso. Kolme viikkoa olisi vielä.

Millä viikoilla uskaltaisitte vielä käydä pienellä lomalla? Syysloma olisi 3 viikon päästä ja silloin olisi rv 33+. Ajattelin vielä uskaltautua tuonne n. 300 km päähän sukulaisille kylään. Ja jos jotain nyt alkaisi tapahtua, niin on siellä sairaala ihan lähellä, joten eiköhän sitä turvallisin mielin voi lähteä... Kun vauva syntyy, ei varmaan melko pitkään aikaan tule pitemmällä käytyä, kun kylmä vuodenaikakin.

Nyt mulla on kyllä alkanut supistelemaankin silleen "tasaisen epätasaisesti", välillä olen yölläkin herännyt, kun vatsa ihan kova. Päivällä kyllä ollut ihan ok vointi ja pienellä kävelyllä on voinut hyvin käydä ja töissäkin jaksaa olla. Silloin tällöin pitää kyllä vauhtia hidastaa, jos vatsa alkaa kovettua. Onko jollain muulla ollut yöllisiä supistuksia, joihin on herännyt? Voi olla, että ovat yhteydessä vessahätään.

Hyvät voinnit kaikille, mulla alkaa huomenna viimeinen 10 viikkoa, hui!

polka + pikkuinen rv 29+6

Polka:
Nyt mulla on kyllä alkanut supistelemaankin silleen "tasaisen epätasaisesti", välillä olen yölläkin herännyt, kun vatsa ihan kova. Päivällä kyllä ollut ihan ok vointi ja pienellä kävelyllä on voinut hyvin käydä ja töissäkin jaksaa olla. Silloin tällöin pitää kyllä vauhtia hidastaa, jos vatsa alkaa kovettua. Onko jollain muulla ollut yöllisiä supistuksia, joihin on herännyt?
Viime yönä (juuri kun vielä olin yksin kotona :headwall: ) heräsin ekaa kertaa siihen, että vatsa oli ihan kivikova ja vähän kipeäkin. Eikä se mulla edes johtunut wc-hädästä, koska viime yönä poikkeuksellisesti en taas pissahätään herännyt. Kerkesin tietysti maalaileen siinä yön tunteina vaikka mitä piruja seinille, kun olin just katsonut sen elämän ihmeen niinkuin aiemmassa viestissäni kirjoittelinkin :eek: .
Herätessä olikin sitten ihan normaali olo =) .

Huomenta!

Jajepoo: Yritä nyt olla liikaa rehkimättä. Yks tuttu kun rupes n. 2kk ennen laskettua aikaa kuuraamaan ikkunoita joitain mukamas tärkeitä viereita varten sai sitten sillä synnytyksen käynnistymään. Terve pikkuinen tuli, mutta kyllä se n. 30-viikkoinen vielä pikkuinen keskonen on. Ymmärrän kyllä, miten mieli tekee uuteen taloon. Me ollaan aloittamassa tuo urakka vasta ensi keväänä, jotain pientä tehdään tontilla vielä tänä syksynä. Sullakin jajepoo jo kunnon massu, niinkuin mullakin. Mulla on varmaan joku trauma tästä mahani koosta, joten mukava nähdä, että on muitakin joiden maha jo selvä iso kumpare.

Huomenta :wave: !
Onneks on viikonloppu =) .
Miksi Polka trauma mahan koosta? :eek: Itse ainakin olisin ennemminkin huolestunut jos ei mahani olisi valtava kumpare :D . Mun mielestä se on niin upea, että kannan ylpeydellä sitä tiukoissa paidoissa :heart: . Vatsa tulee puoli metriä edelläni joka paikkaan, mutta kyllä niin komean vatsan kelpaakin :heart: .

ON: Taas viime yönä vähän supisteli. Nyt kun mies oli taas pitämässä kainalossaan, en jaksanut edes miettiä asiaa, vaan jatkoin uniani saman tien. Onneksi nukkuminen sujuu edelleen loistavasti :saint: . Taidan olla aika paljon unta tarvitsevaa sorttia...
Onko teillä jo lapsia saaneilla ollut mitään eroa siinä, miten painoa on tullut raskausaikana, kun vauva on ollut tyttö / poika? On hauskaa arvuutella tätä omaansa, kun mielipiteet jakautuu täysin kahtia ja puolet on valmiita melkein omaisuutensa laittamaan likoon sen edestä, että tämä on tyttö ja puolet taas siitä, että se on poika :xmas: .

Heipparallaa!

Yöllisistä supistuksista kyseltiin. Minulla ei supistele, mutta tyttö jumppaa öisin niin lahjakkaasti, että herään siihen melskaamisen! :LOL:
onko muilla huimausta mulla on nyt ollut viikon ajan. Tuntuu ettei välillä pysty kävelemään suoraan, on kuin humalassa. Eilen oksensin illalla kaikki päivän aikana syömäni, kun huimaus oli makuultaankin niin voimakasta. Pelästyin jo, että oksensin verta, ennen kuin muistin syöneeni mustaviinimarjoja. Oli pönttö ihan punainen. Sydän hypähti kurkkuun. Täytyy huomenna soittaa neuvolaan, et mikä nyt mättää. Vauvalla kai kuitenkin kaikki ok, kun on niin vilkas liikkumaan. :heart:
Schätzchen minulla pojasta kertyi koko raskauden aikana 10kg nyt työstä tullut yksi kilo (rv 26+6) En ole kuullut että kukaan olisi painosta ennustanut tyttö/poikavauvaa. Mutta mulle ainakin neuvolassa sanottiin, et on hyvin yksilöllistä miten painoa kenellekin kertyy. Naisten kehot reagoivat niin eri tavalla. Toisille alkaa kertyä nopeasti ja toisille ei juuri ollenkaan.

Odottelen vauvauutisia, kun kaverilla oli laskettuaika eilen. Oli ihan rauhallinen. Itse olisin jo aivan kärsimätön ja yrittäisin vaikka mitä poppakonsteja, jotta pikkuinen päättäisi tulla ulos. Olin kärsimätön jo esikoistakin odottaessa vaikka hänkin tuli liki 2vko ennen laskettua aikaa. :LOL: Katsotaan sitten joulukuun alussa kuinka menen pitkin seiniä kärsimättömänä. Toivottavasti vauva ymmärtää äitiään...

ostin eilen jo britaxin kaukalon. beigeharmaan. Nyt on kaikki isommat jutut valmiina vauvalle. Vielä haluaisin ensisängyn omaan makkariini, vauvan huoneessa on pinnasänky, jossa ensisänkynä äitiyspakkauksen laatikko. Olen miettinyt [/b]vuokrattavaa vaavin sänkyä onko kellään siitä kokemuksia?

Nyt muihin puuhin täältä notkumasta...

Heissan!

Jajepoo: Tiedän, että stressaan ihan turhaan tästä mahan koosta. Vaikea selittää...mä olen kanssa ihan ylpeä tästä kumpareesta ja tykkään käyttää kans ihan tiukkojakin paitoja. Mulla vaan työkaverit pitää mun mahaa kamalan isona ja kai sitä on vaan herkässä mielentilassa ja ajattelee, että se on sitten varmaan liian suuri. Just perjantaina yks työkamu sanoi, että hänen sukulaisellaan on puolet pienempi maha jne. jne... ei kai ne mitään pahaa tarkoittavia kommentteja kai ole...

Mulla on kaksi muksua ennestään ja mahan koosta ei kyllä voinut ennustaa lasten kokoja lainkaan. Kahdelta ekalta mulla oli aika pieni maha molemmista ja lasten painoero oli melkein kilo! Nyt on isompi massu. Saa nähdä minkäkokoinen tulee, mutta ilmeisesti mahan koosta ei voi paljon päätellä kuitenkaan.

Pinkeiju: Mua pyörrytti eilen illalla niin, että silmissä sumeni ja mietin, että meinaanko nyt todella pökertyä. Vähän aikaa maa keinui ja sitten "kohtaus" meni ohi. Kuuluukos tää pyörrytys nyt ihan normaaliin "taudinkuvaan"? Ei mua muistaakseni ole näin loppuraskaudessa ennen pyörryttänyt.

Nyt puolukkasaalista perkaamaan!

polka + pikkuinen rv 30 tasan

Moikka! Taas on viikonloppu hurahtanut vauhdilla.. täällä taas perjantaina vuotohommia, mutta onneksi meni ohi nopeasti. Pikkuinen on ollut jokseenkin aktiivinen viime yönä ja tänään koko päivän!! Maha on ollut tosi pinkeänä mutta en oikein tiedä, voiko nää olla supistuksia kun tuntuu että vatsa on pinkeänä tuntikausia... :/ Mulla oli kans viime yönä ja aamulla vatsa kipeänä/pinkeänä, mutta kun nousin ylös niin kipu lähti heti - itse asiassa se helpotti jo kun vaihdoin asentoa. Olin kai nukkunut selällään pitkään tai jotain. Mut osaako joku sanoa tosiaan tuosta vatsan pinkeydestä että mitä se voi olla kun se kestää pitkiäkin aikoja?
Pyörryttämisestä on kans täällä ollut puhetta; mulla ei sellaista ole ollut mutta teillä jolla on niin mikäs on hemoglobiini? Eikö se ainakin vaikuta jos se on kovin alhainen...?
Oltiin Helsingissä Kaapelitehtaalla eilen design marketissa ja ostin sieltä pikkuiselle IHANAN ampiaisbodyn eli kietaisubodyn jossa musta/keltaraidalliset lahkeet - tosi suloinen ja hauska!! :) Miestäkin nauratti kun se oli niin söpö... siinä oli pepun päällä kans joku hauska kuva - liekö ollut nalle tai jotain.. =)

bald mama, mulla valmennus 7.11. ja siitä vkon päästä eli ei törmätä ainakaan siellä.

Joku kysyi supistelusta yöllä, täällä tosi usein vastaavaa. Kuin myös päivällä, liikkuessa ehkä enemmän, kävelylenkin aikana monen monta kertaa ihan tylsäkin tunne.
Tuolla aiemmin jo yritin kysellä niistä supistuksista että mikä on normaalia, ei kai tarvii liikkumista lopettaa, mutta eipä kukaan kokenut ole vastannut, meinaan heilua just niin paljon kun olo sietää. Muutenhan tää menee pelkäksi mässäilyksi. Ja yöllisistäkään en suostu hermostumaan niin kauan kun ei ala sattumaan (hetkittäisiä kipuilujakin tullut, silä hetkellä ne kysymykset esiin tuleekin) tai ole muuta ongelmaa; mulla myös asennonmuutos/ vessassa käynti usein auttaa, tai itse asiassa asentoa vaihtaessa noi tuntuu, en sitten tiedä onko alkanut jo aiemmin ja herään vasta kun muutan asentoa. No joka tapauksessa eivät kovin kauaa kestä kerrallaan mutta koko ajan enemmän ja selvemmin supisteluja tullut.
Myös kyykistely, nostelut ja kantamiset vaikuttaa selvästi.
Mutta niin olen sen ajatellut että on normaalia niin kauan kun ei satu tai tule vuotoja tms.

valitus/avautumisviesti täältä...

Viikonloppu ollut yhtä hel...., on sitten tullut itkettyä varmaan viikon annos ja päässä jyskyttää. Tuon miehekkeen kanssa otettu enemmän ja vähemmän yhteen, välillä suunniteltu eroa ja välillä miten päästä tästä eteenpäin yhdessä.
taustoista senverran että tosiaan selvisi että hänellä ollut ihastus toiseen, ihan muutamia päiviä kestänyt ja tunne heillä ollut molemminpuolinen. Nainen on naimisissa ja kahden lapsen äiti. ja ainakin miehen puheiden mukaan nainen tehnyt aloitteen. Mitään sen enempää ei ilmeisesti ole ehtinyt tapahtua, mutta vaikka mies tosiaan ekan itketyn ja puhutun yön jälkeen soitti tälle ja sanoi että me halutaan ja yritetään vielä selvittää meen suhde niin tämä nainenhan ei voi jättää asiaa tähän vaan edelleen ottanut yhteyttä jne. sitten kun tuo mies oli ottanut niin soittanut ja uusiksi sanonut asiasta, saa nähdä uskooko. Luottamukseen tehnyt kyllä rakoa enkä oikeen tiedä mihin uskon ja onko todella heidän juttu ohi. Tänään mies tuossa sanoi että haluaisi että haettaisiin ulkopuolista apua keskusteluihin yhdessä sekä hän yksin (muitakin asioita jotka pahasti sekottaa ajatuksia), silti en tiedä onko tosissaan. Tää nainen sanonut myös että he yrittävät vielä selvittää oman liittonsa, silti hermostui kun kuuli että mekin yritetään.

en osaa edes lyhyesti kertoa ja purkaa ajatuksia, tuntuu että oma pää vaan räjähtää tästä kaikesta. pelottaa hirmuisesti, rakastan kuitenkin enkä vaan tiedä kenen kannalta mun pitäsi ajatella asioita tai mitä tehdä, mistä saada voimia huomiseen tai mihinkään.

anteeksi omanapaisuus ja sekavuus, nyt pitää mennä vaipanvaihtoon ja iltatoimiin.

elviiratar :hug: :hug: :hug: Varmasti raastava tilanne, mutta oikeen hyvä kun sait kirjoitettua osan pahasta olosta tänne, jos se ees hippusen helpottais? :hug: Lähetän PALJON jaksamis haleja.

Mauahtavaa, kiitos vaan tsempistä. Viikonloppu on menny suht hyvin, tosin supistuksiin olen öisin heränny. :( No tuo Hatti-tyttö on vahva, muksii mua ja kutittelee, joten se helpottaa. Huomenna sitten terveyskeskuksen lääkäriin tai Kättärille. Onneksi ollaan kotona juteltu miehen kanssa että mitä jos sattuu sitä ja tätä... On valmistauduttu vähän tulevaan.
SnowTigerin masu oli ihana! :)
Jajepoolle kanssa :hug: ja jaksamisia.

Ja kaikille muillekin :hug: , ei se koskaan pahaa tee. :)

Heips :xmas: -mamat!

Miten sitä onkaan näin pirtsakka olo heti maanantai-aamusta...? Koitan tartuttaaa tätä teihin muihinkin! =) Heräsin jo puoli kuuden aikaan vaikka kello olisi herättänyt melkein tunnin myöhemmin. Ihanaa, kun sai kerrankin rauhassa toimittaa kaikki aamuaskareet.

Paljon tekstiä, paljon kommentoitavaa.. Apa oli käynyt viemässä autonsa lasien tummennukseen. Me meinataan myös laitattaa kalvot meidän autoon. Mitä teillä moinen toimenpide kustansi? Tietäisi ennakkoon vähän hintatasoa...

Jajepoolla ja SnowTigerillä aivan überihanat masut! Olen aiemmin pohtinut tällä palstalla "pienimahaisuuttani", mutta nyt viimeviikkoina alan ottamaan teitä tosissaan kiinni! Ei tahdo nahka pysyä tässä venymisessä mukana! :eek: Ja kiloja kertyy huimasti muuallekin, vaikkein tietoisesti ainakaan mässäile liikoja... :ashamed:

Polkalla ja Schätzchenillä on ollut vaivana yölliset supistukset. Itsellä samaa vaivaa. Supistelut ajoittuvat muutenkin ilta-aikaan, ja yöllä supistukseen herättyäni olen huomannut että samalla on aina käytävä vessassa rakon tyhjennyksellä. Liittyisikö siis virtsarakon täyttymiseen...?

Supistuksista vielä; mulle niitä tulee aina autossa istumisesta. Viime viikonloppuna käytiin ystävättären kanssa reissussa (ajamista 2 h suuntaansa), ja jo menomatkalla alkoi sellaiset rutistukset, että luulin jo h-hetken tulevan. Supistuksia tuli usein ja säännöillisesti. Helpottivat heti, kun pääsin jaloilleni kävelemään. Taitaa mun pitkät autoreissut olla ajettu tältä erää. En uskalla enää kovin kauas lähteä.

Pinkeiju kertoi huimauksestaan. Minulla on aina ollut matalahko verepaine, joten huimaus on tuttu oire. Nyt siihen on alkanut liittyä kuvottavan paha olo :x Itse olen saanut helpotusta vaivaan, kun olen vaihtanut asentoa, venytellyt, tms... Luulen (?), että minulla kohtu(vauva) painaa silloin johonkin kohtaan, josta tuo huimaus siis johtuu. Sama reaktio, kuin selällään maatessa.

:hug: :hug: :hug: elviiratar! Toivottavasti saatte asiat selvitettyä.

Yhteistyössä