***JOULUN ODOTTAJAT*** Syyskuu

onnea maikalle :flower:
ja noralle onnittelut ultrakuulumisista

tänään oli sit lääkäri neuvola.
viikot: 26+5
painoa tullut +625 g /viikkoa
verenpaine: 134/83 oli sit kohollaan ja pulssi 100
pissa: verta löytyi
sf mitta: 24
sydänäänet:+150
kohdunsuu: kiinni ja pituus 3cm
kolmen viikon päästä uudestaa.

nyt sit vähän lepäileen ku koko päivän särkenyt päätä
 
Heippa!
Täälläkin eilen oli lääkäri, tosin se oli Kättärillä eikä neuvolassa niinku piti. No parempi näin. Meidän pikku kaveri sitten on tyttö :heart: Ja tuleva isi on aivan haltioissaan :D Niin toki minäkin.
Lääkäristä jäi vaan paha maku.. :( Oli NIIIIIIN kiireinen ja puhuikin kovin tylysti. Ilmoitti että kohdunsuu on auki sormelle ja pituus lyhentyny kahteen senttiin! Muuta ei sanonut. Jäi vaan ensikertalaista vaivaamaan että onko normaalia näillä viikoilla?
:ashamed:

elmeri ja hatti-tyttö 28+0
 
Siis voi ei Anni :| Kurja juttu! Voisiko olla että jos mies on kertaalleen valat vannonut niin toinen kerta ottaa jotenkin koville, vaikka kuinka tietäisi että tää on se oikea. Tiedän pari vastaavaa tapausta, ja tuntuu et miehet kokee asian jotenkin niin, että kun ne on kerran omasta mielestään "olleet väärässä" niin se jotenkin käy miehisen itsetunnon päälle niin että ne ei enää usko avioliittoon. Kyökkipsykologiaa...En tiedä onko teillä edes ollenkaan tästä kyse. :hug: ja :hug: jokatapauksessa ensihätään!
 
taas tovi vierähtäny kirjottelusta, mutta aktiivisesti taustailen :) Onnittelut kaikkille jotka oli saaneet tiedon vauvelin sukupuolesta :flower:
Ja :hug: rasitustesteistä narahtaneille!

Tänne kuuluu muuten hyvää, masussa käy vilske ja raivotarjonnassa mukula oleskelee.
Mutta sitten tuleekin se mutta.. leukkarit ++ ja neuvollassa sanottiin että varmaan TAAS joku tulehdus.. noh niitähän nyt on tälle odotukselle riittänytkin eli takana heti alussa starogyn-kuuri, sitten oli keskivaiheen supistelujen ja vuodon takia Dalacin antibiootti-kuuri, sitten itsehoitona canesten-kuuri , sen jälkeen Pevaryl 3pv kuuri ja nyt kun toivoin että jos vihdoin vaikka ottaisivat selvää että onko kyseessä hiiva vai emätintulehdus niin ei.. vaan käskivät apteekista hakemaan Gyno daktarinia..
Että sillätavalla täällä... neuvolan täti on mitä mahtavin, mutta lääkärin asenne on hälläväliä kuhan nyt jotain sinnepäin..
Neuvolassakin ihmetteli että oli määrännyt viimeisintä (pevaryliä) vain 3pv kuurin, kun kuulemma toisella paikkakunnalla lääkäri saattoi määrätä koko loppuraskauden ajaksi jos toistuvia hiivatulehduksia ilmaantui..
Ottaa niin päähän kun olisi ihan kiva tietää että onko kyseessä hiiva vai tulehdus niin voitaisiin sitten lääkitä sitä oikeaa vaivaa!!
Anteeksi valitus mutta on vaan ihan väsyny tähän mikäikinävaivasittenonkaan- kierteeseen..

Onko teillä ollut raskausaikana tulehduksia/hiivaa?

Plaah kaipa se viimeistään synnytyksen jälkeen helpottaa, että keveät 12viikkoa jäljellä.. :'(

mammamamma ja poitsu 28+0
 
Mrs Nobody: Älä huoli, mäkin narahdin neulakammoisena paastoarvosta. Mulla se oli 5,0. Sain viikko sitten mittauslaitteen kotiin ja aattelin ettei tuu mitään. Mutkun polkee jalkaa lattiaan aina samaan aikaan kun laukaisee pistoslaitteen, se auttaa yllättävän paljon! B) Ja sit muutaman kerran jälkeen se menee jo luontevasti. Nyt mittaan jo huvikseen, kun oon syöny jotain epäterveellistä, mielenkiintoista suorastaan on siis seurata omia sokereita! Muistat vaan pyytää sieltä neuvolasta siihen mittauslaitteeseen mukaan sellasen "koneen" johon neula laitetaan sisään ja vain painetaan napista, neula käy iholla salamannopeasti ja menee takas sisään, tällöin on ihan kuin joku toinen pistäis sua. Itse en olis pelkällä neulalla voinu itteeni pistää. Mut siinäkni tapauksessa ainahan sun mies voi pistää sua!
 
Täällä oli puhetta joku aika sitten Kättärin ruuhkista, Tuitsu ja muut.
Tän takia menen hyasiin.. Kopioitu syyskuun pinosta!

Ei tosiaan oo eka kerta kun kättärillä sulku päällä. Siks olin tossa taannoin huolissani niistä ruuhkista. on kuulkaa ollu niinki että kättäri on suljettu ja NKL:lla avaudutaan ja ootellaan ponnistusvaihetta käytävillä ku huoneet ei riitä. Ex kollegan oli tarkotus synnyttää kättärillä, mutta sinä yönä oli hillitön ukkonen joka katkoi sähköt. Synnytyksiä oli käynnistyny älyttömästi sinä iltana ja kättärillä luukut kiinni. Lappu vaan ovella että tervemenoa NKL:lle. Sinne neki sit meni ja onneks ehtivät saada huoneen koska kohta oli käytävätki täynnä tuskaisia kärvistelijöitä. Erityisesti häntä oli säälittänyt kun 17-vuotias ensisynnyttäjä oli joutunu käytävälle (yksin, tukihenkilö ei ollu ehtiny tulla) odottamaan että synnytyssali joskus vapautuu. Itellä sillä oli ollu nopeeta toimintaa ja vaikka oliki ensisynnyttäjä niin oli päässy seuraavana aamuna kotiin tilanpuutteen vuoksi. Että sattuuhan näitä!!!
 
mammamamma, mulla juuri loppumassa tuo dalacin -kuuri. Enkä suoraan sanottuna tiedä oliko/ onko siitä apua :/ . Alapää tuntuu *hmmm* omituiselta, ja suppareita on sillointällöin yhä. Katsotaan miltä tuntuu/näyttää kunhan kuuri loppuu.

Mulla ihan sama juttu kuin sinulla, eli sain ekaksi kehotuksen hakea canestenia. Tämä ei kuitenkaan auttanut, joten sain ajan lääkärille. Sisätutkimuksen teki, ja katsoi etteivät paikat ole pehmenneet/ lähteneet aukeamaan mutta mitään kokeita ei tehty. Lri kirjoitti Dalacin -kuurin, muttei sanonut diagnoosiksi oikeastaan yhtään mitään (?). Reseptistä sitten tihrustin, että kyse on emätintulehduksesta.

Millaisten oireiden takia sinä mammamamma hakeuduit lääkärille? Epämääräinen vuoto ja supistelu...? Mulla oli noiden lisäksi kirvelyä.
 
Kiitos onnitteluista =)

Musta on aika ihmeellistä kun joka paikassa erilaiset nuo sokerirasitukset ja raja-arvot. Musta pitäs olla jokapaikassa samat ohjeet. Esim. Mötkylä sanoi kärähtäneensä paastoarvosta joka ollut 5,0, meillä se raja on 5,3 mitä ei saa ylittää...
Mulla oli keskimmäisen raskausaikana yksi arvo koholla ja sain seurauslaitteen kotiin sekä Oysissa piti käydä diabeteshoitajalla kerran kuukaudessa ja puhelinyhteydessä piti olla kerran vkossa. Vaikka arvot pysyikin kokoajan kotimittauksissa tosi hyvinä. Kuulin myöhemmin et esim. Oulussa ois tuohon aikaan(2004) tarvinnut olla kaks arvoa koholla et ois alettu seuraamaan...

Maikka+rääpäle 27+4
 
mammamamma ja Snuuppari Ihan samanlaista välinpitämätöntä toimintaa täällä meilläkin päin, musta tuntuu, että nuo lääkekuuritkin kirjoitettiin vähän niinkun varmuuden vuoksi myös teille, VL:n lekurihan sanoi suoraan mulle, että käytä Starogyniä varmuuden vuoksi vaikka papasta ei mitään tulehdusta silloin paljastunutkaan silloin joskus rv 13 tienoilla kun jouduin sitä papavastausta odottamaan viikon.

Huoh.. sama tilanne edelleen päällä kun jotain valkkarin tyyppistä mutta kellertävää housuihin jää, ajattelin jos tänäiltana laittaisin maitohappovalmistetta, ei kai siitä haittaakaan ole. Mitään hiivamaista kutinaa ei ole.KAKOMISESTA KÄRSIVÄT ÄLKÄÄ LUKEKO TÄTÄ SEURAAVAA: voikohan olla jos valkkariin on sekoittunut pissaa ja se on värjännyt vuodon tuon väriseksi. mun mielestä pissa on jotenkin muuttunut voimakkaammaksi myös väriltään mitä alkuraskaudessa...ja kun tuota alakerran pöheikköä en ole järin paljon päässyt raakkailemaan höylällä, ei ihme että jotain siihenkin takertuisi kun ravaan veskissä 10 kertaa päivässä...

Löysin sen pari kuukautta vanhan Starogyn-putkilon lopun kaapistani, olen ihan ohjeen mukaan säilyttänyt ja voide oli osittain muuttunut keltaiseksi, ei kai sellaista voi enää käyttää... :headwall: :headwall: :headwall: PItäisi odottaa lääkärin tuomiota ensi viikon loppuun asti. Onko hoitamattomasta hiivasta mitään haittaa raskauden aikana sikiölle? Siis mua ei tää vuotelu periaatteessa edes haittaa koskapa voin vaihtaa alkkarit vaikka 4 kertaa päivässä jos tulee törkyinen olo, suojia en viitsi käyttää kun ne kuitenkin provosoivat tuota hiivaa.

:(
 
oudoista unista vielä: vauvamme oli sitten muka syntynyt ja meidän pihallamme oli yliopiston fuksiaiset, olin ihan raivona kun olivat suoraan asuntomme ikkunan alla möykkäämässä mutta sitten paljastui, että osa mölyapinoista olikin vanhoja kavereitani ja yhtäkkiä koko meidän asuntomme oli täynnä porukkaa. aika kului ja kello kävi ja 13 tunnin päästä huomasin, että olimme jättäneet vauvamme nukkumaan 200 metrin päähän vaunuihin, ilman ruokaa tietenkin...

t. vastuullinen vanhempi.
 
Kiiuska, itse olen elänyt siinä uskossa ettei tuosta hiivasta ole mitään "haittaa" raskauden aikana, kiusallinen vaiva tosin. Sama varoitus HERKKIKSILLE, EI KANNATA LUKEA SEURAAVAA eli mulla tuo valkovuoto muuttui ykskaks ihan kummalliseksi. Väriltään kellertävää, koostumukseltaan kökkäreistä ja sitä tuli paljon :x En paljon muuta syytä moiselle keksinyt, kuin juuri tuon hiivan tai tulehduksen...
 
Snoopy mielellään sitä hoitaisi alapäävaivan pois vielä kun on paikat kiinni...mielelläni en mitään lääkkeitä käyttäisi mutta vauvan etu menee kaiken edelle. Jos kävisi apteekissa hakemassa uuden Starogynin... siinä ainakin lukee että turvallista käyttää raskauden ja imetyksen aikana.

huudanpa avuksi Asraita! :attn: :attn: :attn: Millä tavalla emätintulehduksen voi todeta? onko papa ainoa keino vai onko jotain muitakin testejä? mietin pitäisiköhän taas käydä VL:ssä tai soittaa ainakin sinne ja kysyä neuvoa.
 
Täällä minäkin edelleen hengessä mukana, ei vain ole tullut kirjoiteltua. Tervetuloa uusille mammoille tai tuleville sellaisille!

Huomenna 30 täynnä ja enää 10 viikkoa jäljellä :eek: Miten tää aika voi mennä näin nopeeta. Tuntuu kyllä välillä et vois tuo äippäloma alkaa jo. Töissä jaksaa aika hyvin olla mut sit illat supistelee eikä kotona voi oiken tehdä mitään. Onneksi on pääsääntöisesti kivuttomia nuo supistukset vaikka ei nekään niin kivalta tunnu.

Tänään oli lääkäri ja paikat onneksi ennallaan eli ei oo auennu, pehmenny, lyhentyny tms. Verenpaine 133/77, mikä mulle ihan normaali. Teillä tuntuu kovin alhaisia arvoja olevan monella. Pissa puhdas. Sf mitta 27, menee koko ajan ihan keskikäyrää, hoitajakin sanoi että harvoin näkee noin nätisti kulkevaa käyrää. =) Mitäs muuta... vauva on jotenkin viistosti tuolla masussa, kuulemma ihan ok viikkoihin nähden. Sydänäänet kuunneltiin mut lukuja ei sanonut eikä merkannut kortiin. Niin ja sokerirasituksessa minäkin kävin. Rajojen sisällä oli arvot. Painoa mulla tullut n. 9kg tähän mennessä eikä kertaakaan ole siihen mitään kommentoitu. Kun olen ihmetellyt miten monelle sanottu painon noususta aika helposti.
D-vitamiinia pitäis alkaa popsimaan. Kumpi parempi devitol-tipat vai minisun tabut?

Eilen käytiin tutustumassa synnytysosastoon. Tuttu paikkahan tuo mulle sillä tavalla kun aikoinaan 2 viikkoa siellä harjoittelussa ollut. Olihan tuolla jotain remonttia tehty sen jälkeen, mut aika tutulta näytti. Nyt on 3 valmennuskertaa takanapäin ja 2 vielä jäljellä.

Pikkukaveri meinaa välillä tulla vatsasta läpi, siltä ainakin tuntuu. Kovasti on liikkeessä pitkin päivää ja yölläkin jos satun heräämään.

Siinäpäs tärkeimmät kuulumiset! Omaa napaa kaivellen poistun iltapalalle...

Kaikille oikein hyviä vointeja, jaksetaan vielä vähän aikaa isojen vatsojemme kanssa =)

Snoukku



 
snoopy Hakeuduin silloin just epämääräisten vuotojen ja supistusten (ajoittain kipeiden) takia lääkäriin ja sielä kurkkasivat alakertaan ja määräsi dalacinia ilman minkäänlaista selitystä, totesi vain että tulehdus taitaa olla.
hmm..kuulostais hiivalta, oireitten perusteella.. mullakin kellertävää valkkaria ja pistävän hajuista ja hiivassa vissiin just voi olla kokkareistakin.
[/b]kiiuska kuulostais sullakin jonkin sortin tulehdukselta :/

Alotin eilen syömään myös maitohappobakteereita kun niilläkin on kuulemma vaikutusta just hiivaan.
Kaivoin kaapista kans starogyn voiteen, se muuten vähän kellastuu säilytettäessä mut tuskin menee siitä pilalle...toivottavasti, mä ainakin alotin eilen sitä laittamaan kun tuntuu hurjalle hakea sitä Gyno daktarinia kun sitä ei vissiin ainakaan alkuraskaudessa saa käyttää, noh eipä tässä enää alkuraskudesta meidän kohdalla oo kysymyskään :) joten jos toi starogyn ei tehoo ni sit käppäilen apteekkiin.

Aiheesta hieman mukavempaan :) vaihteeksi taas vapaapäivä! Mulla töissä tosi ihana tilanne, kun jouduin sillon elokuun puolessavälissä olla saikulla niin siitä asti saanu tehdä tosi keveitä vuoroja (5-7h) ja paljon paljon vapaita, toivoivat vain että pysytyn olemaan äítiysloman alkuun saakka ja siksi kevensivätkin hurjasti työtuntejani, eikä vaikuta edes äitiyspäivärahaan :)

Kattoko kukaan muuten bb eilen?! Se hekahan on ihan ÄÄLIÖ!!! Pikkusen menee sillä yli toi kaiken/kaikkien kontrolloimis into ja melkein sadistisia piirteitä löytyy sen tavoista toimia.. huh.. vaivaanpa tälläkin tärkeällä tiedolla päätäni :LOL:

mammamamma ja poika 28+1 (jee muutama päivä alle 3viikkoa ulkomaanreissuun ja äitiyslomaan)
 
Heissan!
Eilen kirjoitin piiitkät sepustukset ja kommentoin teidän juttujanne - mutta kuten usein ennenkin, kaikki katosi :headwall: .
Maikalle myöhästyneet synttärionnittelut :flower: !
Anni: Oon samassa uskossa Porschen kanssa, että mies kyllä varmasti kosii, kun et hetkeen puhu koko asiasta. Meinasin joskus itsekin vaipua epätoivoon, kun ei kosintaa kuulunut ja muistutin siitä joka päivä, mutta sitten kun en enää jaksanut aiheesta keskustella, niin ei aikaakaan kun mies kosi :heart: .
Bald mama: tervetuloa!
Lilleriina: Eikö sulle annettu noottia 625 g/vk painonnoususta? Mullehan oltiin suorastaan vihaisia 500 g:sta.
Tänään tosin olin neuvolassa ja puolessatoista viikossa painoa oli tullut vain 100 g :saint: . Verenpaineetkin oli laskenut MULLE normaaleiksi 120/85, pissa oli puhdas ja pikkumussukan syke oli 150. :heart:
Täytyy lueskella noita vanhempia juttuja et voin kommentoida uudestaan ne eiliset asiat... ARGH.
Mikäs muuten Shamandalien on niin pitkään poissa pitänyt? Eilistä lukuunottamatta siis.
Noralle onnea prinsessasta :flower: !
 
Nyt kun kerran tänne aloin kirjottamaan niin saattekin kärsiä ihan yliannostuksen mun juttuja :p

Painon noususta tuli kans mieleen kun sätseen tossa kirjoitti, että
viimeks oli mulla tullu painon nousua +1064g/viikko (neljänviikon ajalta)
Mutta kun verenpaineet oli ok niin ei sanottu mitään, itteäni hiukan huolestuttaa ku on tähän mennessä siis tullu jo se 10kg lähtöpainosta että missähän lukemissa sitten joulukuussa huidellaan..'
Turvotusta ollu kuitenkin, mut ei paljoa +-
 
Minimi eka valmennus on 6.11 ja toinen sit abt viikko sen jälkeen - päivää en ulkoa muista :/

Mä kanssa kävin neuvolassa/lekurilla. Verenpaine 106/70, painoa +250/vkko. Koko raskauden ajan n. 3 kg on paino lisääntyny ja neuvolan täti kehu, et just on oikein menny toi painon lisääntymine ja ny pitäis viel loppuaika tsempata. Sokerit oli OK - paastoarvo mullakin 5, mutta en silti joudu mitään kontrolloimaan, kehotti vaan olemaan mässäilemästä makeeta ihan ylinmäärin. No, ei siitä juuri pelkoa ainakaa viel o ollu, ku esim, suklaahimo hävis heti raskaaks tulon myötä - nyt vasta alkaa suklaa edes maistua taas hyvälle... :) Hemoglobiini oli 118, ja vauvan sydämen syke tasanen 140 - ollu jo viimest 3 mittauskertaa. SF mitta oli 25-26 ja raivotarjonta oli kysymysmerkki... Ja muutenki oli kaikki ok, sekä mulla, että vauvalla. Kohdunnupukka oli nätisti kiinni ja muutenki alapäässä kaikki OK. Eli ny sit taas 2 vkon kuluttua neuvolaan ja lekurille sit joskus vkon 36 tienoilla.

Ja kävi mielessä tossa noi tyttomaha/poikamaha ym. "äidinvaistot"... mä kumma kyllä näin melko alku raskauden aikana unta, että poika on tulossa ja sit just ennen sitä tokaa ultraa näin uta siitä ultrasta, ja hassua kyllä, näin unessa melkein identtisen "kuvan" vauvasta, kun mikä näky sit kättärin monitorilla. Eli siellä oli pojan pelit ja vehkeet ihan selkeesti näkyvillä. Aiha hassulta se tuntu ja mietitytti kyllä, että voiko toi tollanen vaisto olla oikeesti totta. No, pitää si kattoo jossai vaiheessa ku toinen lapsi tulee, et tuleeks siitä kans samat fiilikset/unet.

eipä tässä kummempia tällä kertaa.

paitis että pi pa re, lisääks mun iäks tonne 28 v(en viitsi kuukauden takia laitatuttaa 27 v :) )
 
Moikka pitkästä aikaa :wave:

Tervetuloa uudet mukaan :flower:

Tänne ei kummempaa. Heppu potkii ahkeraan massussa :D . Eilen kyllä säikähdin jonkin verrran kun olimme uimahallissa uimassa niin yks poika sitten potkas minua kylkeen :kieh: . Sen jälkeen ei tehnyt enää mieli uida vaan kipitin nopsaan saunaan. Onneksi potku osui kuiteskin kauas massusta ja Heppu ilmoitti lähes heti, että kaikki ok.
Viime viikonloppuna saatiin hakea vaunutkin :) . Arvatkaa vaan olenko jo "kuivaharjoitellut" niillä :).
Tiistaina sain kuulla, että mun tosi rakas ystävä odottaa kanssa vauvaa :heart: . Olen tosi onnellinen heidän puolestaan :D .

Mutta nyt on lähdettävä nukkumaan päiväunet, jotta jaksan taas illan töissä :ashamed: . Enää 3,5 viikkoa töitä :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Veeruska & Heppu Huoleton 29+4
 
Moikka pitkästä aikaa :wave:

Tervetuloa uudet mukaan :flower:

Tänne ei kummempaa. Heppu potkii ahkeraan massussa :D . Eilen kyllä säikähdin jonkin verrran kun olimme uimahallissa uimassa niin yks poika sitten potkas minua kylkeen :kieh: . Sen jälkeen ei tehnyt enää mieli uida vaan kipitin nopsaan saunaan. Onneksi potku osui kuiteskin kauas massusta ja Heppu ilmoitti lähes heti, että kaikki ok.
Viime viikonloppuna saatiin hakea vaunutkin :) . Arvatkaa vaan olenko jo "kuivaharjoitellut" niillä :).
Tiistaina sain kuulla, että mun tosi rakas ystävä odottaa kanssa vauvaa :heart: . Olen tosi onnellinen heidän puolestaan :D .

Mutta nyt on lähdettävä nukkumaan päiväunet, jotta jaksan taas illan töissä :ashamed: . Enää 3,5 viikkoa töitä :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Veeruska & Heppu Huoleton 29+4
 
hei vaan kaikille!
olen 29v esikoista odotan ja vantaalla asun
ollaan just muutettu omaan asuntoon ja laskettu aika on 1.12.
naistenklinikalle olen menossa synnyttämään.
mies on ja koira.
tähän asti raskaus on sujunu erittäin hyvin, toivon et menee loppuaikakin yhtä vaivattomasti.
 
Ihan ensimmäisenä haluan sanoa teille vinkin, jotka kärsitte hiivasta. voi olla että tiedättekin tämän jo mutta sanon silti. Lopettakaa makean syönti kokonaan jos mahdollista. tai ainakin vähentäkää.. hiiva nimittäin tykkää makeasta. ja tulee aina helpommin takas jos on kova herkuttelija. yrittäkää sen sijaan syödä paljon hapanta. Mun kaverilla joka oli raskaana, oli ongelmana toistuvat hiivat,(kuureista huolimatta). Hän päätti lopettaa vihdoin kokonaan kaiken makean, ja niin se hiiva jäi pois.

Maikka79: tsemmpiä herkuttelun lopettamiseen.. minäkin olen ollut jo 2 viikkoa makealakossa.. ihmeen nopeaa kroppa tottuu siihen että ei saa enää makeaa.. en osaa enää edes kaivata.. mutta mulla oli kyllä tosi vaikeat ne 3 ensimmäistä päivää.
Niin ja onnea synttäreiden johdosta!:flower:

elmeri ilmeisesti sulla on kohdunkaula lyhentynyt 2:n senttiin. yleensä se on 3 senttiä. Näet siitä neuvolakortista mikä sulla oli eka lääkärin käynnillä. Onko sulla supistellut paljon? Mulle ainakin lääkäri sanoi että kun mulla oli sormelle auki ja kohdun suu pehmentynyt, niin hän sanoi että hyvä ettei tuo kaula ole kuitenkaan vielä lyhentynyt. ja käski silti lepäilemään. Ihmettelen jos ei sulle sellaista neuvoa annettu.

Anni76 :hug:

SnowTiger: en tiiä mille devitol tipat maistuu, mutta ainakin ne jekovit tipat maistuu äklölle. mä syön niitä minisun tabuja.. kannattaa ostaa niitä purkkeja missä on 100 tabua, ennemin kun niitä liuskoja, tulee paljon halvemmaksi. ja niitä voi sit myöhemmin antaa lapsellekkin kunhan ensin hampaat tulloopi.

tervetuloa pampelo!

Täällä kans poika alkanu riehuun ihan mahdottomasti.. eilen ilalla en saanut nukahdettua ennen kuin oli poju rauhottunu, potki suoraan kylkeen ja muljahteli ikävän tuntusesti, miten siinä sit muka nukkumaan vois alkaa..? ihanaahan se vain on että ilmottaa ittestään, vaikka kipeetä välilä käykin.



 
Juuh, siis mullahan eka mitta on se 3cm ja nyt oli "vajaa 2cm" ja sormille auki. Kaiken lisäksi tänään aamulla sitten tuli semmonen silikoni-eristettä muistuttava valtava kirkas kasa limaa. Oli semmosta paksua tavaraa, kuin geeliä ja iso möykky. Soittelin jo neuvolaan ja ihmettelivät suuresti Kättärin lääkärin kommentteja. Neuvolan täti puhui että olisi ollut limatulppa ja käski lepäämään viikonlopun. Maanantaina pitäs sitten soittaa päivystys aika omasta neuvolasta. Niin ristiriitaisia ohjeita on vaan nyt tullu että tässä on ensikertalainen ihan sekaisin :ashamed: Ja kun ei oo kokemusta, niin täytyy myöntää että asia vaivaa ja hieman pelottaa... :ashamed: :snotty: Varsinkin kun neuvolassa kauhistelivat että viikkojakin on niin vähän. :(

elmeri ja hatti-tyttö 28+1
 

Yhteistyössä