***JOULUN ODOTTAJAT*** Syyskuu

Mrs Nobody ilmoitan kyllä heti jos sopivia imetysliivejä löytyy. Oon jo alkanu miettiin, et josko ostais jotku "halvat" liivit (jollaisia ei kyllä isotissisille löydy) ja sit teettäis niist imetysliivit. Mut kattoo nyt - onhan täs viel vähän aikaa. =)

Tivoli tarkoitus on synnyttää Kätilöopiston haikaranpesässä. Ja kyllä siel netis oli kaikki trendivärit - ainut "ongelma" saattaa vaan olla se, että he eivät toimita kuin Saksaan. Mulla se hyvä puoli, et saan ne kyl hoidettua sieltä helposti ite Suomeen sit.

Mä oon miettiny kans tota pesänrakentamisviettiä ym. kyllä mun ainaki tekis mieli saada kaikki mahd pian valmiiks ja vaavin huone valmiiks. ;o) Mut valitettavasti se toimii viel "varastona", joten ihan vielä en saa sinne kaikkea tilpetööriä mitä haluisin. Seinät sentään on jo maalattu pojalle sopivaks eli siniseks.

Ja mulla kyl ainakin jonkinlainen vauvakuume on... Ihanaa on ku oma vauva potkii ja kovasti sitä odotan syntyväks. Myös jonkun verran on tuttavapiirissä pikkulapsia, joten niitäkin tulee sit heijattua ees taas. Ja onhan meillä puol vuotias kummityttökin, jonka kanssa on ollu hyvä "harjotella". Välillä kyllä tuntuu, et se huuto on ihan kestämätöntä, mutta kyllä se varmaan oman muksun kohdalla on ihan eri.

Nii ja kiitokset Kiiuskalle, pitääpä käydä Kampissa kokeilemassa et olisko siel sopivia liivejä.

Joku kirjotti siitä, et heti kun mies laittaa käden vattalle, ni lapsi hiljenee. Meillä kanssa usein käy niin, ja hirvee surku siit tulee ittelle, kun hetki sitte vaavi potkiskeli vaiks kuin kovaa ja sit yht äkkiä ei mitään. Samaa oon miettiny, et rauhottuuko vai pelästyykö se pienokainen siitä. Mut eilen sit vaavi potki oikein kunnolla kun miehen käsi oli siinä päällä ja kyllä se vaan oli kiva fiilis - molemmille.

Ja sit musta oli niin jännä lueskellä, miten jollain on liitoskipuja, yöllisiä vessassa juoksuja ja masu muuten tiellä ym. Välillä tuntuu itsestä, että onkohan sitä edes raskaana, kun ei mulla ole mitään noista vaivoista... Johtuukohan osittain ainaki siitä, ettei mulla toi vatsa taida olla viel mitenkään kauheen suuri (omasta mielestä ainakaan). Kun on tota painoa tullu vast 2,5 kg koko raskauden aikana (mulla kyllä lähtöpaino oli aika korkea, koska oon pieni ja pyöree). Ja kun muutenkin ei ole mitään "normaaleja" vaivoja oikeastaan ollut koko aikana. Siltikin tsemppiä kaikille, joita erinäiset vaivat vaivaavat.

Nyt taidan jatkaa vielä töitä vähän aikaa (huoh) ja sit lähtee kotio...

 
Tervehdys, ei olla muutamaan päivään nähtykään! Kiireitä työsaralla..

Pipare, kyselit tuolla niistä supistuksista ja joo ne jäi siihen yhteen yöhön,
ainakin tähän mennessä. Lenkeillä supistaa edelleen mutta katson
raittiin ilman ja fyysisen hyvinvoinnin liikunnalla painavan puntarissa
enemmän kun sohvalla makaamisen. Hiljennän sittem mielummin
vauhtia kun lopetan lenkkeilyn kokonaan.
Pienestä ikäerostakin puhuit ja samaa mieltä, kyllä vaiva kannatti!
Eka ja toka odotus oli fyysisesti ja henkisesti paljon raskaampia kyllä
kun tämä kolmas. Nyt saa nukkua päikkäreitä koska haluaa (paitsi töissä)
;) ja töissäkin kuulemma saisi, esimiehen lupa.. heh mutta en kehtaa!

Menninkäinen kyseli kotivietistä, täällä yksi kellä vahva sellainen,
maltan tuskin odottaa että jään kolmen vko:n päästä kotiin..
siihen asti nautin töissä täysin rinnoin.

Mua alkanut itkettää kaikki pienimmätkin asiat, tänään olin lounastauolla
ja luin iltapäivälehdestä, Suvi-Anne siimeksen adoptiosta tuli itku silmään, vähänkö hävetti.. :D No mutta onnen kyyneleitä, toisten puolesta..
Oottakaapa kun täällä saa alkaa lukemaa juttuja kun me aletaan
saamaan vauvoja Joulukuussa, itkenkö sillon
:LOL: , nytkin välillä itkettää kun luen toisten fiiliksiä oman
vauvan saamisesta. Itselläkin on sellainen olo että millaisen tunteen
sitä tuleekaan kokemaan .. Ihanaa.

No niin taas meni höpinöiksi.. Porsche ja tyttö 29+1
 
(.) maanantaina kävin äitipolilla kun tarkistivat istukan paikan,oli siirtynyt kohdunsuulta pois,mutta silti edessä sektio. 20.11. päätetään leikkauspäivä. enää kaksi kuukautta niin saa tietää lapsen syntymäpäivän!

bald mamalle tervetulotoivotukset!

tk82 rv28+2
 
tk82 kiitos allekirjoituksesta! Nyt jo 200 nimeä kertynyt. Toivottavasti nyt saisivat sen viisumin.. ihan itku herkässä, kun miettii sitä pientä siellä kaukana. Ja jos häntä ei saada haettua sieltä orpokodista, niin kadulle heittävät.. :'( Ja vielä sulle tk82, hyvä että oli istukka siirtynyt kohdunsuulta! Mutta minkä vuoksi silti sektioon, jos saa kysyä? Varmasti jännä kun saa etukäteen tietää tarkalleen päivän kun lapsi tulee maailmaan =)
 
Iiris Inisiä täällä moi! Mä en kyllä ole mikään inisiä! :eek:

Tietääkö joku onko ulkovaatteita äitiysvaatteina? Lähinnä housuja. Tarvitsen työssä ulkohousut etten palele. Nyt housut ollu auki, mutta tuntuu huonolta ja saa pelätä et tippuu nilkkoihin... :LOL:

Minun siajisen haku päättyy ylihuomenna ja hakijoita ei ole ollut. Taidan siis käydä synnyttämässä (onhan jouluaatto palkallinen vapaa) ja palata kantoliinan kanssa töihin! :LOL: Kamalaa! Tahtoo jäädä äippälomalle jo marraskuun alusta ja olla pois kauan! Hirveää stressata tälläisestä asiasta, kun pitäisi saada keskittyä vauva ajatuksiin!

BB:n viikkotehtävä on loistava. Nauroin vedet silmissä! Sauli on huippu, Vanhemmat on huonoja rooleissaan, lepsuja!

Nyt häivyn lätisemästä!
Pinkeiju+keijukainen 26+2
 
mmiilia, vieläkö allekirjoituksia tarvii? Meinaan jos tänään jo päätetty saako viisumia vai ei..

bold Mama, mulla laskettu 24.12. ja haikaranpesään ilmottauduttu; millos sulla valmennus? tivoli tais olla jostain kauempaa?

Ja kiva että oli tosiaan muitakin (tivoli, Mrs Nobody, thanks) joilla ei hillitöntä tarvetta leperrellä toisten kersoille (muiden kakarat ja omat kullannuput, niinhän se vissiin menee :p ). Vähän tuli sellainen olo noita äitiyspakkauksen vaatteita (jotka muuten musta kivan näköisiä, etenkin ne vihreät) kattellessa, että kertooko joku esim. valmennuksessa tai sairaalassa, mitä vauvalle puetaan päälle!? Mies nauroi että ei kerrota, ihan laitetaan housut ja paita. No joo, eiköhän tuon opi, mutta tällaisia perusjuttuja tullut mieleen että miten se vauvan hoito oikein sitten luonnistuu. Onneksi miehellä on kokemusta, vaikkakin yli 10 vuoden takaa. ja kyllä kuitenkin uskon että luonto hoitaa homman ja opin äidiksi, onneksi vielä on hetki aikaa kypsyä siihen.

Meilläkin isän käsi mahalla rauhoittaa kaveria, ainakin hetkellisesti. On mies saanut tuntea ihan reiluja liikkeitäkin, ei sen puoleen. Tänä aamuna muuten itse tunsin ilmeisesti pienen jalan (tai käden), kun oli ihan tuosssa navan vieressä (ohut kohta vatsanpeitteissä), ja välillä veti pois ja taas työnsi vasten mahaa ja mun kättä, kivaa! Viime päivinä liikkeet on muuten usein kutittanut; vetelee jollain osalla pitkin mahan seinämää.

Nevola ja lekuri oli tänään, kaikki ok. Tällä kertaa toinen lääkäri, mies(alunperin valittiin nainen kun ajattelin että "ymmärtää paremmin", johon terkkari ei kommentoinut mitään silloin, ja viimeksi kun terkkarilta lääkäriajan sain ja sanoin että ei oltu kovin tyytyväisiä ekaan, laittoi heti tälle mieslääkärille. Vähän tuli sellainen fiilis että terkkarin olisi tehnyt mieli suositella häntä jo ekalla kerralla...), erittäin reipas ja mukava. Kertoi että painonnousua 60-luvulla sallittiin 7-8kg koko raskauden aikana, mutta että käytännössä nyt on nähnyt km 12kg nousuja, joissa ehkä on jo pari kiloa ylimäärin mutta ei vakavaa. Nopea painonnousu (myös raskauden aikana) ei ole terveellistä ja mm. altistaa aikuisiän diabetekselle, siksi kai teille kaikille on sokerirasituksia niin helposti tyrkytetty (+ tietty jos suvussa esiintynyt). Mulla tullut tuo reilu 7kg nyt, siitä 2kg toissaviikon aikana, saas nähdä mitä jatkossa. Mutta tällä hetkellä eivät saarnanneet tai huolestuneet.
Sydänääniä kuunteli tohkeissaan, kun kuului ns. täyttöäänikin, joka ei kuulemma tässä vaiheessa vielä usein kuulu niin selvästi. Oli siis tällä kertaa paremmassa asennossa, viimeksi kun ei saatu kuin kaikua! Ja päällä pökkii virtsarakkoon, ei ihme että pissatustunne vähän väliä. vaikkakin selvästi muljuaa asennosta toiseen vielä.

Jäi kysymättä lääkäriltä paljonko supistuksia saa olla tai tarviiko niihin reagoida. Kuinka usein/ pitkiä on normaalit? Porschen tavoin olen kävellyt vaikka tuntemuksia on ollut, sitten kun oikein supistaa tai pistää, joutuu hiljentämään. Pistot onkin ihmetyttänyt, kun tulee niin helposti, liittyykö edes supistuksiin; välillä joo samaan aikaan maha pinkeä mutta usein ei.

Kävin uimassa neuvolan jälkeen ja aina 1-2 altaallisen jälkeen piti hengähtää kun supisteli. Ei kivuliaita, ainakaan mitään kuukautiskipuihin viittaavaa joita lääkäri vertasi supistustuntemukseen.
Mutta selvästi veti kovaksi ja alamahassa epämiellyttävä kiristys, meni ohi aina nopeasti mutta uusiutui taas kun yritin vähän "urheilla". Onkos tällainen ok?
Sykemittarikin oli, rajaksi olin laittanut 150 mutta jo 120 paikkeilla supisteli. Sitten saunottiin mummujen kanssa niin että kaveri masussa riehaantui.

Anteeksi kun kirjoitan aina niin pitkästi, kukaan jaksa lukea. Koirat haluaa nyt lenkille, moron!
26+2
 
(.)
Lääkäriveuvola kuulumiset:
-rv:29+4
-verenpaine 114/76
-hemoglobini 123
-painoa tullu viikossa 250g (jee..ei paha. oisko karkkilakon ansiota.)
-ei turvotusta
-pissassa hiukan proteiinia
-sf-mitta 29cm (yläkäyrillä mennään)
-raivotarjonta
-sydämen syke +140
-kohdun ulkosuu oli pehmeä ja sormelle auki

jotenki arvasin että tuolla kohdun suulla oli tapahtunut jotain, kun on supistellu välillä ihan kipeästi.
no eipä mulla tänään muuta kuin omaanapaa, taidan lähteä iltapalalle.

 
En oo aikoihin jaksanut kirjoitella, enkä oikein lukeakaan... Nyt silmäilin tekstit, ja mmiilian(?) adressin kävin allekirjoittamassa...

Tänne ei oikeastaan mitään uutta, olo ennallaan ja väsyttää vaan koko ajan.

Tänään käytiin katsomassa vielä uutta asuntoa, näyttää siltä et remonttimäärä saattaa jopa pienentyä siitä mitä alunperin meinattiin, jee. :)

Äippäpakkaus tuli tänään, ja kertaalleen se on jo kömpätty... :D

Päättötyö on (mun mielestä) valmis, saa nähdä mitä opettaja sanoo perjantaina kun on viimeinen ohjaus...

Eiköhän tää tästä...

Nyt nukkumaan...

Shamandalie ja Torsti :heart: (viikoista ei hajuakaan...)
 
mmilia kävin kans pistämäs nimeni heti aamusella,mutten ehtiny ilmottaa.milloin saavat tietää oliko adressista apua?


kiiuska ja muut joiden vauva hiljenee heti kun isä laittaa käden vatsalle,en voi uskoa että johtuisi siitä että vauva pelkäisi isää,eihän se mitenkään voi pelätä! :hug: vaikka itsekkin kyllä huolestuisin tuosta asiasta ja tulisi paha mieli miehen puolesta. :saint: en kyllä tiedä syytäkään tuolle "ilmiölle".joku joskus jossain puhui siitä että jos se käsi painaa siinä masulla,niin se muuttaa painetta siellä kohdussa tai jotain.....?? tai jos äiti ja isä hiljenevät kuuntelemaan potkuja niin vauvakin jää ihmettelemään kun tuli niin hiljaista? taiiiiii jos isän käsi peittää kohtuun tulevan valon niin että vauva jää ihmettelee ku tuli pimeetä! :LOL: :headwall: juu ei hajua näköjään..... mulla vauva kyllä lopettaa liikuskelun jos jännitän jotain tai säikähdän,esim tänään ex taas hermostui enkä uskaltanut mennä kyytiinsä(ettei ala supistelee),niin silloin maha kyllä oli jännittynyt ja hiljainen pitkään,kunnes ite rauhottui.

hm,mua jäi vaivaamaan toi pmmp:n paulan ja laurin vauvauutisointi,kun kahdestakin eri lehdestä luin jutun,ja kummassakin mainittiin että pmmp:n molemmat jäsenet odottavat lasta,paulan vauvan isä on rasmuksen lauri,ja sitten jätetään ilmaan toi että kukas se miran vauvan isä on,niinkuin sitä ois tarkotuksella haluttu korostaa! oma on asiansa,mitä se kennellekkään kuuluu,harmitti vaan sen miran puolesta tollanen salaa korostaminen.....TAI SIT MUN PITÄIS HANKKIA ELÄMÄ!! :headwall:

hih,tyttö tuolla toisessa huoneessa odottaa sängyssään unentuloa,jä mä täällä salaa syön nameja makeanhimooni,ja meinasin tukehtua karkkiini kun tyttö tulikin huoneesta ulos!kauhea kiire tunkea pussi piiloon,ihan huvittaa oma salasyöpöttely.... :D :ashamed:

kiva muuten että ampparikin pääsi pitkästä aikaa kuulumisia kertoilemaan! :wave:

tuohon teidän vaunukeskusteluun en pysty osallistumaan kun meidän ihanan vihreät yhdistelmät ilmakumipyörillä on täysin käyttökelpoiset,mutta mietin noita vaunun päälle asetettavia sisaristuimia,niin kuinkakohan sellaisia pystyy asentamaan vanhoihin vaunuihin....? noi meidän vaunut taitaa olla emmaljungan,eikä mitään hajua mallista.....kun näin autottomana yksihuoltajana tuntuu että pitäisi kauppareissuja varten varautua siihen ettei isompi jaksakaan kävellä,varsinkin talvella.onhan toi jo sen kolme sitten kun vauvan kaa aletaan liikkua enemmän,mutta kuiteski......

juu niinkuin huomaatte,ei mulla mitään asiaa..... =)

 
Voi paska!kirjotin pitkän rimpsun ja kaikki hävis!!!! :headwall:

Monilla näkyy olleen tänään sokerirasitus ja neuvolalääkäri, mulla myös. Meillä sokeriarvot otettiin sormenpäästä ja litkuna juotiin se pepsin näkönen. Kaikki arvot oli huippuhyvät, onneksi.

Lääkärissä kaikki ok, paitsi sf-mitta jo 29(rv27+3) eli kovasti menee yläkäyränkin yläpuolella. Mutta en ole huolissani kun samaa kaavaa noudattaa kuin edellisissäkin raskauksissa ja silti pienet lapset syntyneet...Lääkäri meinas et seurataan tilannetta. Painoa tullut ihan liikaa,nyt jo kokonaisuudessaan 11kg!!!Pakko ottaa ittiään niskasta kiinni ettei täysin valaaksi paisu! Herkuttelu loppu nyt!Sauvakävely tuntuu onneksi vielä hyvältä kun ei supistelekaan kuin hieman loppumatkasta. Kohdunsuu oli kiinni ja kaulaakin jälellä 3cm, eli hyvä tilanne.

Pipare, mun iäksi voi tuonne vaihtaa 28vee huomisesta lähtien...

menninkäinen87 Meillä on nuo Emmaljungat vm 2001 ja sisaristuin käytössä taas kunhan vauva syntyy. Sama sisaristuin oli lainassa yhellä tutulla kesän ja hänen Emmaljungansa vuosimallia jotain 97-98 ja hyvin istu myös niihin. Eli rungon koko varmaan pysynyt aika kauan samoissa mitoissa nuissa vaunuissa.

Maikka+rääpäle rv27+3 :heart:
 
Eli niin siinä kävi että "äidinvaisto" heitti voltin, poikaolo oli hyvin vahva mutta eilen 4d:ssä selvis että tyttö olisi tulossa :heart: Mutta sehän ei haittaa, pääasia tietty on että lapsi on terve. Ja niinhän tuo selvisi 4d:ssä eli kaikki on rinsessalla kunnossa, eikä napanuorakaan tavoittele kaulan ympärystä! Sitä vähän pelkäsin että entäs jos napanuora olisi jo valmiiksi lapsosen kaulan ympärillä?! Mutta onneksi näin ei ollut. Ei sillä, vaarahan ei ole vielä ohi, vielä kuukauden verran tytsyllä on tilaa kieppua mahassa miten sattuu. Mutta en ajattele tätä vaihtoehtoa ollenkaan...

Oltiin miehen kanssa niiiiiiin haltioissamme tuossa 3/4d:ssä, toimenpide kesti tasan tunnin, ja 45min kestävä dvd-tallenne saatiin matkaan mukaan tapahtumasta. Kyllä on lapsonen niin elävän, täyskasvuisen vauvan näköinen eleineen ja ilmeineen. Painoa tytöllä oli jo huimat 1130g, on saanut tarpeeksi syödäkseen. Olisin laittanut kuvan teille nähtäväksi mutta meidän skanneri sanoi "phiuuuuu ja poshhh" eikä siihen tullut enää eloa, joten laitan kuvan kun ollaan saatu uus monitoimilaite!

Tänään olikin sitten heti perään lääkäri-neuvola, ja siellä kaikki kunnossa, painoakin oli tullut vain (?) +373g/vk. Sf mitta mulla oli 26cm, yläkäyrällä mennään, mutta kuuluu kuulemma asiaan.

Mitäs muuta... Niin juu, käytiinhän me eilen hakeen ennen ultraa Helsingistä mun huutama hoitapöytä :) On se komee! Ja ihana kun se on jo omalla paikallaan. Ens viikolla saamme toivottavasti samaa sarjaa olevan sängyn, se on myös huuto.netissä tyrkyllä. Kohteen sulkeutuessa täytyy olla silmä kovana koneen ääressä ettei kukaan huuda sitä nenän edestä! Miten niin oon jääny koukkuun huuto.nettiin... :ashamed:

Tällaista meille kuuluu tällä erää, tuli tuutin täydeltä omaa napaa, mutta oon niin haltioissani 4d-näkymistä :heart:

Nora ja tyttö :xmas: 27+2
 
Huomenta :wave:
Sattuiko joku katsomaan 45min ohjelmaa kolmoselta eilen? Laitoin pahaa aavistamatta telkkarin päälle töistä tullessa js siellä oli aiheena Naistenklinikan riskisynnyttäjien osasto. Ja ei aikaakaan kun porasin taas silmät punaisena...Siinä näytettiin kaksi synnytystä, toinen keisarinleikkaus ja toinen alatie. Saa nähdä miten selviän Haikaranpesän valmennuksesta, sielläkin vissiin katsotaan synnytysvideo. Nikottelin koko loppuillan, oli niin tunteisiin käyvää nähdä soman pikku prinsessan haukkovan henkeä ekaa kertaa, ja äidin kyyneleet *huoh*

Menninkäinen: loistavia teorioita noi että miksi Pikku hiljenee aina kun mies laittaa käden masulle! Itse huomasin että olen ihan liikkuamatta ja alan pidättää hengitystä kun mies laittaa käden masulle - joten ei ihme että Pikkukin on ihan että "mitä ihmettä" ... ja lopettaa muksimisen :heart: Nyt olen tietoisesti yrittänyt vähän liikkua ja hengitellä kun mies kuulostelee - ja palkinnoksi Muru on saanut kunnon potkunyrkkeilyt :D Toissa yönä Pikku "rymsteerasi" niin että heräsin siihen monta kertaa, masu oikein hyppi ylös alas :D mun puolesta saa herätellä just niin usein kun haluaa, on se vaan edelleen niin ihana tunne.

Nora: Oi vitsi olen kade tuosta 4D ultrasta!! Oli varmaan upea kokemus...
 
Kaikki hyvin :whistle: , kohdunsuu tiukasti kiinni ja napakka. Supparit ei ole tehnyt työtään. Sf mitta 26, painoa tullut tasasesti, ei paljoa, vajaat
7 kg koko raskauden aikana. Paineet 120/53. Vauva oli pää alaspäin raivotarjonnassa, ja syke 132. Hyvin liikkuu, lääkäri täti sanoi että pieni kallo tuntui sisätutkimuksessa ja reagoi kosketukseen.

Tracy: katsoin 45 min. Itkin kanssa. Sektio näytti aika kamalalta.. :eek:
ja se alatiesynnytys helpolta! :kieh: Ei se kyllä ihan noin mulla mennyt :saint:
 
minimi eihän siitä haittaa ainakaan ole jos niitä nimiä vielä laittaa adressiin.. Ja just sain tiedon, että Ilkka Kanervalle oli eilen illalla soitettu, ja lupasi tänään hoitaa asiaa niin paljon kuin mahdollista.. eli ei sitä eilen kuitenkaan oltukaan vielä päätetty. Että kaikki jotka nimeä ei ole vielä laittanut, ja tahtoo olla hyvässä asiassa mukana niin nimiä vaan listaan vielä.. Ja kiitos kaikille jotka ovat jo laittanut :flower:

Tracy75 mä katoin kans sen 45min kolmoselta.. oli kyllä niin liikuttavaa katsottavaa :snotty: :heart: Ja tuli vielä entistäkin kovempi hinku päästä itte synnyttämään ja saamaan toukka kainaloon!
 
Nora79: Yksityiselläkö kävitte 4d-ultrassa? Mitä maksoi ja kauanko kesti että pääsitte ajan varattuanne, jos saan udella..?

Me tilattiin ne teutonia prestiget sinne liikkeeseen, vai kerroinkohan jo..? kyllä nyt on huojentunut olotila.

Vapaapäivä tänään, mitäköhän sitä keksis...pyykätä pitäs ainakin :ashamed:

Mä luin eilenillalla sitä pakkauksessa tullutta imetysopasta, ja aloin miettimään, kun mulla on tosi pienet nännit, ja nännipihakin on halkaisijaltaan tosi pieni, eikä vielä(kään) yhtään tummentunut. Toinen nänneistä, se (ihme ja kumma) josta tulee kokoajan enemmän jo maitoa, on ihan sisäänpäin kääntynytkin. Niin, siis aloin miettiä, et vaikka multa maitoa tulisikin, voiko tälläsillä ruppanoilla imettää? Olis vaivalloista alkaa pelleillä joittenkin nännikumien kanssa, mut minkäs teet jos muukaan ei pelitä...
 
mmiilia, eilen jo kävin allekirjoittamassa minäkin. Toivottavasti pieni pääsee pian Suomeen! :heart:

Onnea maikka79! :flower:

En nähnyt eilistä 4-D dokumenttia, mutta tiedän että osaltani olisi ollut yhtä parkumista... :ashamed: Olen noita syyskuisien synnärikertomuksia käynyt kurkkimassa, ja joka kerta valuu kyyneleet norona pitkin poskia. Ihan hervotonta! :eek:

Kellään iskenyt samanlaista pahaaoloa istualtaan, kuin selinmakuulla? Mulla tulee sellaisia etomiskohtauksia joskus pitkin päivää ja helpottaa vähän kun lähtee kävelemään. Mihinköhän tuo pieni mahtaa painaa...? Tuntuu välillä että päässä sumenee ja oksettaa :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mötkylä:

Mä luin eilenillalla sitä pakkauksessa tullutta imetysopasta, ja aloin miettimään, kun mulla on tosi pienet nännit, ja nännipihakin on halkaisijaltaan tosi pieni, eikä vielä(kään) yhtään tummentunut. Toinen nänneistä, se (ihme ja kumma) josta tulee kokoajan enemmän jo maitoa, on ihan sisäänpäin kääntynytkin. Niin, siis aloin miettiä, et vaikka multa maitoa tulisikin, voiko tälläsillä ruppanoilla imettää? Olis vaivalloista alkaa pelleillä joittenkin nännikumien kanssa, mut minkäs teet jos muukaan ei pelitä...


Älä huoli! A-kupin pikkurinnat omaava ystäväni imetti potraa Prinssiään vuoden (täysimetys 6kk asti), ja toisella E-kupin kaverilla jonka rinnat suihkusi maitoa raskausaikana ei riittänytkään maitoa tarpeeksi. Tunnen toisenkin vastaavan tapauksen. Eli ymmärsin noista että etukäteen ei pysty yhtään ennustamaan omaa maidontuotantoa ja imetyksen onnistumista.

Itse toivon että saisin imettää ja se sujuisi molempien kannalta hyvin, mutta en aio hypätä sillalta jos joudutaan turvautumaan lisämaitoon.
 
Moi!

Taas oli vaik mitä juttua mutta omat ajatukset niin nyt omissa perheasioissa et ei jääny oikein mitää mieleen. Mmiilia: adressi on allekirjoitettu myös, tein sen jo eilen.
Mötkylä: Nyt vaan venytteleen nännejä vaikkei se nännikumien kans toimiminenkaa niin hankalaa oo mitä luulis ja kyllä ne nännit sit venähtää siinä imetelles. Itellä on kyl aikas isot mutta ei mitenkää pitkällään olevat mut silti on ihan ok onnistunu ku sen vaan saa vauvan suuhun niin kyllä se imuteho on sit piisannu loppuhommaan :)

Maikalle synttärionnea! Ja noralla oli aivan ihanat ultrakuulumiset, hienoa!!

Seuraako kukaan faktalta tulevaa synnytyssairaala ohjelmaa tai samalta kanavalta tulevaa riskitapaukset ohjelmaa? Tulevat molemmat viikonloppuisin. Niin ja sit tulee vielä se ohjelma niistä monikkolapsiperheistä tai muuten vaan suurperheistä. Suosittelen. Itku voi päästä mut on ne vaan niin ihaniaki juttuja kuitenki ku ei kaikki pääty niin dramaattisesti =)

Joo tää hiipii nyt suihkuun ku tyttö nukahti ja olis vaik mitä tekemistä vielä.. Huvita ei tipan tippaa.. :/

Navassa kaikki ookoo, itellä taas masiskausi mut eiköhän seki ohi mee. Ylihuomenna 30viikkoa täynnä ja viimeiset viikot alkaa.. tarttis alkaa jo järjesteleen vaatteita yms ku noi viimeset viikot menee niin nopeeta ja varsinki sit jos pieni haluaaki syntyä viikon tai kax ennakkoon.. :whistle:

:wave: vointeja mammat
 
Moikka!
Täällä ollut välillä puhetta masiksesta, nyt se on iskenyt mulle!! JOtenkin olo on ihan BLAAH... :( En tiedä missä mättää... tai itseasiassa tiedän - ollaan pari päivää kiukuteltu miehen kanssa kun ollaan niin eri injoilla naimisiinmenon suhteen. Mä en vaan ymmärrä, mikä sillä on kun meillä menee ihan mielttömän hyvin ja mieskin sanoo että kyllä me mennään vielä mut nyt vaan ei tunnu siltä. Ihan naurettava kommentti/perustelu! Jos kerran molemmat ollaan sitä mieltä että naimisiin halutaan ja lapsikin on tulossa niin miksi ei voida sitten mennä! Tai siis kosisi edes, ettei tarvitsisi miettiä sukunimiasioita yms. Tosi mieltä ylentävää tässä tilassa et mies ei halua minua vaimokseen.
:snotty: :snotty: :snotty:
 
Ehkä Anni sun mies haluaa yllättää sut yllätyskosinnalla!
Miehet on sellaisia.. Hyvä vertauskuva on että se on sama miehen kanssa kun kun pidät hiekkaa kädessä, mitä kovempaa puristat sitä nopeammin se valuu pois. :|
 
Voi PRKL, PRKL, PRKL! Soitin sokerikokeen tulokset ja paastoarvosta narahdin. Että hyvät on fiilikset täälläkin. Veetuttaa niin pirusti! Nyt sitten mä neulakammoinen joudun alkaa mittaileen niitä kotonakin.

Ei nyt huvita yhtään mikään. Poistun tästä hakkaamaan päätäni seinään :headwall: :headwall: ! Palailen joskus, jos palailen. Tekis mieli heittää kaikki, mitä käsiin saa, pitkin seiniä.
 

Yhteistyössä