***JOULUN ODOTTAJAT*** Syyskuu

galluppiin osallistun mahanympäryksellä 114 cm. Suuruus johtuu paljolti siitä, että ylipainoa ollut jonkun verran ennen raskautta...

Sit joku kyseli niistä äippäloman seuralaisista. Mä just oon tos miettiny, et mitenköhän se aika kuluu sillo äippälomalla, koska mulla kyllä kaikki kaverit ja mies töissä päivät. Ja sama juttu tietty sillon kun vaavi syntyy, ni voi olla kyl kaikki aikuiset kaverit aika vähissä, koska kaikki ovat töissä. Ja tällä hetkellä ei myöskään täällä pääkaupunkiseudulla asuvilla kavereilla ole jälkikasvua tulossa. Eli voi käydä kyllä aika melko pitkäksi ja yksinäiseksi... :/

Eipä taas kummempia - jatkan mätänemistä töissä...

Äippäloma kaverit hukassä täälläkin...
oikeen surettaa kun ei oo vaununtyntökaveria kylmiin talvipäiviin. :/
Jos vaikka perhevalmennuksesta jonkun bongais.
Tai sit pitää vaan kuluttaa latuja yssinään.
Kyllä on pyllystä kun kaikki kaverit on elämän varrelle jääneet.

Olikos kukaan Länsi-vantaalta?

Bald Mama !! Täällä kanssa yksi äippälomalainen, jolla ei liiemmin varmaan seuraa ole. Ja pääkaupungissa asustellaan, joten jos seura kelpaa pistä yv:tä. :) Ois mukava jonkun kanssa jutustella sitten myöhemminkin.

Neuvola on takana ja kaikki ihan ok, verenpaineet tosi hyvät ja Hatti tytön sydänäänet selkeät ja napakat :D Nyt sitten jatkan tätä totuttelua lepoon, kun mitään ei saa tehdä... :|

Täällä taas yks joka haluais vielä mukaan jengiin! Oon käyny lueskelemassa teidän juttuja jo parin kk ajan, mutta ei oo sitten mukamas ollu aikaa kirjottaa itse.
Olen siis 25-vuotias esikoisen odottaja. Laskettu aika olis 7.12 ja sairaala näillä näkymin Naistenklinikka. Niin ja pojan vermeet oli havaittavaissa ultrakuvasta :)

Vetiver & Tatti

Kiitos Hula (ja muutkin :)) tsemppaamisesta. :) Saako kysyä miksi valmistut? Mulla nyt alkaa jo olla enemmän toivoa, kun on opinnäytetyö valmis ja palautettu, vielä kun esityksestä selviäisi kunnialla. ;)

Äitiyspakkaus saatiin hakea viikko sitten, ja pitihän se heti kömpätä. :D Esikoinen oli postissa mukana pakkausta hakemassa, ja kerrottiin mennessä et mennään hakemaan vauvalle vaatteita. Hyvä että neiti ehti postin ovesta sisään kun huusi jo kovaan ääneet et "minä tulin hakemaan vauvan". :LOL: :heart: Postin tätikin vähän nauroi, että toimituksenne on saapunut. :D

Apa: Mäkin ihan yllätyin kelalla käydessäni, että saan kuukauden sekä opintotukea että äippäpäivärahaa. Kelan täti totesi vaan, että jos nostaa opintotuenkin, niin äippäraha menee minimiin. Mut mitäs siitä, minimihän se ois ilman opintotukeakin. :D Mä tosin sitten jään marraskuun lopussa pois, joten peruin joulukuun opintotuen... Onhan sekin jo jotain, kun edes kuukauden saa molemmat. :)

Maukkis kyseli sairaalakassin pakkaamisesta... Mä en tälläkään kertaa ole aikonut suuremmin kassia pakkailla, mukaan sitten kun tulee neuvolakortti ja kamera niin se riittää. :) Ja kai laitoksella kamerakin sitten on, jos ei kotoa tuu lähtöä. ;) Viimeksikään mulla ei muuta mukana ollut, ja mies sitten toi seuraavana päivänä kaiken mitä tarvitsin. Ja vauvan kotiutumisvaatteet saa isäntä sitten taas tuoda kun tulee hakemaan kotiin. Mä en sairaalaan halunnut mitään ylimääräistä, kun ei siellä niin paljon sitä tilaa ole säilytellä... Kännykän, laturin ja hygieniatarvikkeet kun sinne saa niin kaikki on hyvin. ;)

Jajepoolle jaksamista urakassa. :hug:

Anni: mä olen huomannut, et jos nukun selälläni, niin vatsa menee ihan pinkeäksi, mut kun nousee tai vaihtaa asentoa niin se loppuu. Olen aatellut, että silloin on pikkuisella enemmän tilaa, ja käyttää sen kaiken hyödykseen. ;) Välillä tuntuu noustessa, ettei pääse istumaan, kun kaveri on tuolla jossain kylkiluiden välissä ja pienellä tönimisellä sitten siirtyy.

Elviiratar: :hug: ja toivottavasti saatte asiat selvitettyä. Luottamuspula on iso juttu, mutta toivotaan että miehesi vilpittömästi haluaa saada asiat korjattua. :hug:

Tivoli: mulla ainkain noita rusahduksia tuntuu, en kyllä muista kirjoittelinko siitä... :whistle: Mutta siis joka tapauksessa erittäin ilkeä tunne, vielä kun ei tiedä mistä johtuu. :kieh: Tosin esikoisen aikanakin tollasia oli, ja kuitenkaan ei mitään murtumia syntymän jälkeen ollut. :D Et ei kai vakavaa... :whistle:

Maukkiksen kalluppiin osallistun minäkin... Mittasin sen just ja 125,5cm tuli tulokseksi... :snotty: Taisin vetästä ennätyksen... :ashamed:

elmerille jaksamista huilailuun. Toivottavasti pikkuinen nyt vielä jaksaisi odottaa ennen kuin lähtee liikekannalle ulkomaailmaan...

Ihania masuja teillä. :heart: Ja Noralla ihana kuva vauvasta. :heart:

Äippäloma seuraa ei mulla ainakaan ole tiedossa, mutta toisaalta odotan sitä aikaa myös innolla... :whistle: Tosiaan jos kaikki menee niin kuin olen suunnitellut, niin jään sitten parisen viikkoa ennen laskettua aikaa lomalle, ja sen ajan aion ihan vaan ottaa rauhassa, koska suunnittelin et siihen mennessä on ainakin suurin osa muuttolaatikoista saatu purettua. Sitten viimeistään alan pesemään vauvalle vaatteita ja sen sellaista, mut ihan just sen verran kun viitin. :D Tosin mies lupasi pestä vaatteita jos ite en ehdi tai jaksa, mutta silittämään ei lupautunut. :D Onneksi sisko tykkää silittämisestä, ja lupasi sitten sen tehdä. :)

Tervetuloa uusille :wave: Meitä onkin jo paljon täällä joulua odottamassa. :D

Oma (.): Kaikki ennallaan, Torsti vaan viime päivän riehunut melko paljon. Viime yönä en herännyt mylläämisen kuin kerran, mut edellis yönä heräsin kolmeen otteeseen kun kaverilla oli pippalot yksiössään... Vähän pukkaa flunssaa, joten siksi olenkin tänään kotona... Koulu hommia ajattelin saada tehtyä ja jos kokeisiinkin lukisi...

Perjantaina mennään tekemään asunnosta loppukauppa, joten sitten päästäänkin aloittelemaan remonttia, jee. B)

Nyt laittamaan lihakeitto aluilleen ja sitten kouluhommiin. :wave: (Ihan niin kuin vois sitten täältä olla pois kurkkimassa onko joku jotain kirjoitellut ;))

Shamandalie ja Torsti 29+2 :heart:

Hei taas!
Tuntuuko muistakin että aika olisi pysähtynyt?
Vaikka edessä enää vajaat kymmenen viikkoa tuntuu
että aika hidastuu mitä lähemmäs tullaan h-hetkeä.
Mulla on enää kaksi ja puoli viikkoa töitä jäljellä, sen jälkeen
seitsemän viikkoa kotona..

Kiva kuulla että Shamandalie pääsette kohta remonttihommiin,
justhan te vasta voititte tarjouskilvan asunnostanne!

Ja ajatelkaa yli puoli vuotta ollaan jo täällä kirjoiteltu!

Äitiyslomakavereista kyseltiin, muutama löytyy, mutta ei ihan
lähistöllä asuvia. Mä luulen muutenkin että mun aika kuluu enimmäkseen
kotona. Me ollaan aika kotona viihtyvä pariskunta ja viihdytään
enimmäkseen omissa oloissamme. Meille saa kyllä tulla koska vaan
mutta kylässä ei tule käytyä ite juuri koskaan.
Johtuuko siitä että molemmat minä ja mies ollaan sellaisissa
töissä jossa tapaa jatkuvasti uusia ihmisiä. Vapaa ajalla ei sitten jaksa.

Mäkin mittasin mun masun ja se on navan kohdalta 101cm.
Laitan tuoreen kuvan kunhan saan otettua valokuvan itestäni kotona.
Enimmäkseen kirjottelen täältä töistä.

Pesän rakennusvietti on hiukan laantunut, ainakin mulla,
sain vihdoin ja viimein verhot tilaukseen ja se helpotti kummasti,
syystä että oli niin pirkuleen hintavat ettei paljon muilla hankinnoilla
juhlita. Teetin verhot olohuoneeseen Woodnotesilta, metrihinta oli
ihan ok, mutta kun meillä olohuoneessa korkeutta ikkunoissa 7m!
Sen takia oli pakko teettää.

Mitäpä muuta, vauvalla kaikki hyvin. Huomenna mulla on taas
käynti äitiyspolilla lääkärin luona edelleen sektioon liittyvissä asioissa..
Jospa kohta saisi jo sen päivämäärän sovittua.

Porsche 30+1

Ps. Tracylle mielettömät onnittelut pojasta! :heart:

Terve tuloa kaikki uudet!

*Juu aika tuntuu todellakin pysähtyneen.. äippälomaan aikaa mulla 2viikkoa ja tuntuu että ei tässä enään odotella muuta kun sitten synnyttämään lähtemistä ja siihen nyt kuitenkin on aikaa vielä jokunen viikko (11viikkoa).
On jotenkin niin seesteistä nyt eikä ole "mitään jännää" kun ultrat on ohi ja äitiyspakkaus saatu niin loppu aika onkin sitten todellakin pelkkää odottamista.. plaah..

Tänään oli sitten neuvola, alkavat olemaan nyt 2viikon välein..
pissa: puhdas
turvotus: + (Oon pallon näköinen aamusta iltaan, sormukset ei mahu enää sormiin)
paino: 700g/viikko :eek: viimeksi 1064g/viikko :D
sf: 27cm eli ihan käyrillä pysytään ja sanoivatkin että pienet ihmiset saa yleensä pieniä vauvoja, joten ei varmaan tule 5kg mötikkää :D
tarjonta: rt

Juups, turvotusta piisaa, mutta kun pissa puhdas niin ei kuulemma hätiä.. verenpainekin oli 122/74 eli ok.

Ootekos Snuupy ja kiiuska päässeet siitä ikävästä vaivasta ohi? täälä tuntuis et olisin voiton puolella taas hetkellisesti, mutta eiköhän se pahuksen hiiva varmasti vielä ehdi vaivata moneen otteeseen
:kieh:

tässä kaikki tältä erää! moro!

Moikka!

Täällähän taas hirmuisesti tekstiä...
Oli pakko tulla kuulumisia kertomaan, kun tämä aamu alkoi aika kauhealla tavalla... Juuri eilen olin neuvolassa, jossa kaikki oli ok. Liitoskipujen takia olisin saanut sairaslomaa, muta ajattelin vielä yrittää töissä. No, menin aamulla töihin. Meillä on paljon lapsiportteja ja kynnyksiä töissä, niin enkös heti aamulla kompastunut kynnykseen ja lensin kaaressa rähmälleni. ja se ei ollut mikään ihan pikku kaatuminen. Soitin neuvolaan ja sieltä käskettiin soittaa heti äippäpolille josta sain sitten käskyn lähteä sinne heti. Onneksi en kuitenkaan suoraan vatsalleni kaatunut, vaan sain kädet eteen. Kipuja ei hirveesti ollut, mutta sisätutkimus tehtiin ja se sattui ihan hirveesti. Sen seurauksena mulla tulee hiukan limaista veristä vuotoa. Kohdunsuu oli kiinni ja 3cm. Ultrassa pikkuinen jumppaili ja istukka oli takaseinässä ja kunnossa, luojan kiitos! Sitten pääsin vielä tunniksi sydän/supistuskäyrään, jossa kaikki oli normaalisti. Loppuviikko sairaslomaa ja sitten lisää, jos tuntuu ettei töihin voi mennä. Mä säikähdin kyllä niin älyttömän paljon, että en ole koskaan säikähtänyt. Kaikki kauhukuvat tuli mieleen... :( Nyt olen illan lepäillyt, kun heti käskettiin lähteä takaisin, jos tulee supistuksia tai alkaa verta vuotamaan. Luulisin, että tuo limansekainen pieni vuoto johtuu siitä sisätutkimuksesta ja siitä, että mul on limakalvot tällä hetkellä kuivat, kun yllätys, yllätys, sain viikonloppuna hiivatulehduksenkin. Pikkuisesta tehtiin samalla painoarvio ja 1825 grammaa tuli painoksi tällä hetkellä. hiukan tuo iso koko hätkähdytti. :D Tästä tuli nt tällainen oman navan kertomistarina, mut oli pakko purkaa jonnekin, bniin kauheesti mä säikähdin...

Riikkuli 29+3

Ciao! :wave: kaikille uusille!

Voi hurja Riikkuli :eek:, varmasti pelästyit! Onneksi kaikki kuitenkin hyvin :heart: Eipä liene tuo pieni vuoto vaarallista, kuulostele nyt kuitenkin vointiasi ja lepäile.

mammamamma, näillä näkymin näyttää siltä, että alakerran vaivat on tältä erää mennyttä. Katsotaan kauanko :/ Antibiootti näemmä minulla auttoi vasta viime metreillä, kuurin lopulla.

Shamadaliekin on vihdoin saanut ä-pakkauksen kotio. Eikö olekin kiva sisältö :p Mä tykkään kovasti. Vähän tuo taitaa olla "poikapainotteinen", mutta sopivat kyllä kummallekin. Niin, ja kiva että pääsette kohta jo remppahommiin uudessa kodissa!

Neukka oli tänään, siellä taas päästiin ultraamaan pikkuista. Nyt näkyi suoraan tyypin jalkoväliin, mutta koska neukkatäti ei ole erikoistunut mihinkään ultraukseen jäi vielä tulkintavaraa... :| Mites teillä poikien odottajilla, onko "kellukkeet" näkyneet kuinka selvästi kuvassa?!?! Meidän vaavilla ei mitään selviä pojan tuntomerkkejä kuvaruudulla näet näkynyt... Mun poikaolo taitaa vaihtua pikkuhiljaa tyttöoloksi :)

Tervehdys! No niin, täällä jäätiin sitten saikulle taas!! :( Vuodot ei jätä rauhaan vaan palaavat aina vaan uudelleen joten tänään kävin taas tänään lääkärissä ja laittoivat nyt lähetteen äitiyspolille jotta saadaan tarkemmin tsekattua paikat. Kohdunsuu oli kyllä lääkärin mukaan kiinni, joskin hieman pehmentynyt eli ei kai mitään kamalaa paniikkia. :/ Huomenna olis neuvola, ihan hyvä että saadaan katsottua kaikki arvot ja sydänäänet yms... On tää aikamoista kun vuodot vaan kiusaa, alkaa jo käymään vähän hermoon! Riikkuli: onneksi ei tapahtunut pikkuiselle mitään!! Kyllä ne taitaa aika turvassa siellä kölliä kun kestävät kaikenlaisia kolhuja... :)

Lääkärineuvola eilen. Kaikki ok. Pienen syke 155, raivotarjonnassa ja mukavasti liikuskeli. Itellä Hb 132 eli hyvä, verenpainetta en muista mutta hyvä oli sekin. Pissa puhdas. Turvotusta se vähänen määrä mitä aina ollut. Sf muistaakseni 25 cm, ei jaksa kaivaa neuvolakorttia. Kohdunkaula alkanut vähäsen pehmetä mutta kiinni kuitenkin, pituutta kolmisen senttiä. Sokereita pitää tässä seurailla kun ne on olleet koholla, viikon verran syönyt Guaremia mutta en tiiä onko sillä mitään vaikutusta. Ja sokeritasapainon häiriöön viittaa myös tähän mennessä kertynyt reilu kymmenen kiloa painoa. Sokerirasitusarvot kuitenkin normaalit. Viikko sitten sain myös antibioottikuurin kun alkoi jo tuskastuttaa kutisevan finni-ihon kanssa. Se näyttäis tehoavan, ainakin iholla parempi olo nyt.

Täytyy kyllä alkaa kunnon elämäntaparemonttiin kun on vaavi saatu turvallisesti ulos. Jos suvussa on diabetesta, itsellä liikaa painoa ja raskauden aikana alkaa sokerit vaivata niin se on suurentunut riski metaboliseen oireyhtymään ja II-tyypin diabetekseen :( Eli ruokavalio uusiksi ja lenkille... kaipa siihen tottuu tällainen ikuinen sohvalaiskiainenkin...

Äippäpakkausta tänne kuumeisesti odotellaan. Kävin tuossa eilettäin läpi pari laatikollista vauvan vaatteita ja muuta tavaraa tuolta varastosta ja poimin sieltä pesuun kaikki mitä ehkä tulis käytettyä. Kivasti kertyi noita bodeja ja muita pikkuruisia vaatteita. Toppapukuja on jo useampia ja löytyi sieltä yksi pinniksen reunuskin :)

Ja itseäni toisaakseni kerron että täällä otetaan mielellään vastaan äippäpakkauksen kestovaippa mikäli itsellänne ei ole käyttöä. Korvausta vastaan tietenkin :)

Äippäloma alkaa vasta tuolla marraskuun loppupuolella mutta kotona ollaan työttömänä kun asiat työpaikalla tökkii ja kestää edelleen. Kaipa tässä muutaman viikon pärjää ilman töitäkin, onneksi lomarahat tiedossa ensi kuussa. Jotenkin itsellä paljon mukavampi olo kun saa olla kotona. Jaksaa kotityötkin kiinnostaa ihan eri tavalla kuin ärtyneenä töiden jälkeen. Mieskin varmasti huomannut että olen paljon paremmalla tuulella kuin töissä ollessa :) Tuota avokin esikkoa täällä paimennan, muutaman päivän viikossa saa olla päiväkodissa kun on leikkikavereita ja pihamaa missä leikkiä.

Äippälomalle täällä kyllä on seuraa, pieni kylä mutta ainakin neljä tai viisi perhettä on saamassa perheenlisäystä :) Tuolla on kylänraitilla ruuhkaa kun kaikki mammat vaunulenkillä yhtäaikaa :)

Annille voimia ja :hug: Toivottavasti saat kotona levättyä. Riikkulilla kyllä varmasti säikähdyttänyt, onneksi kaikki meni hyvin.

galluppiin osallistun eli mahan ympärys on nyt 94cm ja tänään on rv30+4. rinnan ympärys on vielä muutaman sentin isompi.
mä asun korsossa jos joku tässä lähellä kaipailee seuraa... oon ollu jo pitkään kotona et mulla toi äippäloman alku ei muuta mitään...
ompeluhommia riittäis mut ku ei saa aikaseks mitään ni sit ei saa... joka päivä ajattelen et tänään teen jotain... ja illalla en oo mitään tehny.
tosin leivon ja laitan ruokaa melkeen joka päivä.
elviiratar toivottavasti saatte asiat kuntoon, inhottava tilanne. mä en tiedä miten suhtautuisin jos mun mies tekis noin. tai jos itselle kävis noin.
täytyy huomenna muistaa laitella kuvia photoshoppiin ni saa teille tännekki jotain. vaikka aika pieni tää pötsi vielä onkin...

Heippa kaikille! Täällä ois yks uus joulukuinen teidän pinoon. :) LA olis 17.12.
Olen pian 23v neitonen tampereelta. Mun perheeseen kuuluu mies ja kaks koiraa. Olis oikeen mukava saada uusia kavereita jos joku vaikka sattuis asuun tampereella...ja viä parempi jos asuu länsi tampereella kun ollaan muuttamassa sinne tässä enskuussa.

Riikkuli: Onneks et pahemmin kaatunu eikä vauva tykänny pahaa. Nyt sitten vaan lepäilet ja kuulostelet vointias. Onneks viikot on tässävaiheessa kuitenkin jo niin pitkällä että vaikka vauva jo syntyiskin niin sillä on kuitenkin mahdollisuudet selvitä, toisin kun ihan alku raskaudessa...

Mä otan kanssa kovasti jo äippäpakkausta,kelasta tuli lappu että se on tilattu jo. Saan sitten antaa tulevalle isukille oman pakkauksensa... :heart:

Huomenta kaikki ja uusille jälleen moikat :wave: !

Riikkulille oli käynyt ikävästi ja varmasti säikäytti :eek: . Hoitele itsesi kuntoon ja lepäile, jos suurempaa vaaraa ei ole aiheutunut :hug: . Annille ja oliko täällä muitakin saikkulaisia myös :hug: .

Itsekin vietän toista sairaspäivää kotona, flunssa ja kuume tavoittivat viimein minutkin. Yritän saada levolla olon kohenemaan, sillä lauantaina pitää jaksaa juhlia veljeni häitä. Eipä silti, kunnollisena virkanaisena hain eilen työpaikalta klo 07:n aikaan kasan töitä, joita naputtelin eilen pitkälle iltaan. Samaa kai olisi tiedossa tälle päivälle. Alkaa siis tuo äitiyslomalle jäänti jo siintää mielessä ja haluan päästä edes lähemmäksi tulostavoitettani, kun mitä olen pomolle luvannut.

Saako mitään kuumetta laskevaa lääkettä käyttää raskausaikana? Eipä kai. Panadolia en laske flunssalääkkeeksi.

Mullakin on huomisaamuna neuvola. Mitataanko teillä kohdunkaula joka neuvolakäynnillä? Mulla se tsekattiin tasan kerran, silloin kun kävin lääkärillä joku viikko sitten.

Sain eilen äitiyspakkauksen, mutta olen siihen hieman pettynyt :/ . Olen kai nirso, kun mielestäni vaatteet oliva lähestulkoon aika rumia ja halpisvaatteiden näköisiä. Ainoastaan vihreä raitabody ja pökät oli kivat, muutama muu kelpaa paremman puutteessa, mut suurinosa vaatteista olisi kuosiltaan voinut olla nätimpiäkin. Miksi äitiyspakkauksessa ei koskaan ole punaisia vaatteita??? Älkää nyt ymmärtäkö mua väärin, olen tyytyväinen, että tuollaisen pakkauksen Suomessa saa ja paljon käyttökelpoista tavaraa sen mukana tuli, mutta kuosit voisivat kyllä olla kauniimpiakin. Saanpahan hyvällä omalla tunnolla mennä ja ostaa lisää söpöjä pikkuvaatteita tytölleni ;) . Täytyyhän vastasyntyneellekin olla päällepantavaa.

Millaista villa-asua olette meinanneet vastasyntyneelle? Äitini neuloo vauvalleni villa-asun, mutta kuulema siitä tulee iso, 3-6 kk ikäisen kokoinen. Eihän vauva mitään villapukua tarvitse kesällä :kieh: . Taisi mutsi arvioida mitat hiukka väärin, kun sanoin, että nelikiloinen varmaan syntyy.

Minkä ikäiselle vauvalle sopii sitteri ja leikkikaari? Kun nekin kai pitää hankkia, mut tuskin ovat tarpeen heti sairaalasta kotiuduttua.

Yksi kantoliina mulla jo on, huusin huuto.netistä Pikku-Ruu -merkkisen trikooliinan. Toinen tulee Vauva-lehden tilaajalahjana.

Kavereita äitiyslomalle en ole ehtinyt kaipaamaan. Mulla kun ei hyviä ystäviä muutenkaan ole tässä kaupungissa, se yksi ainut palaa itse töihin äitiyslomaltaan tammikuussa, niin en osaa kaivata vaunutteluseuraa. Olen tutustunut pariin muuhun äitiys- ja hoitovapaalla olevaan tyyppiin kuluneen vuoden aikana ja enköhän heistä saa silloin tällöin seuraa päiviini. Parhaat ystäväni asuvat joka tapauksessa pk-seudulla, joten heitä nyt en muutenkaan tapaa kuin muutaman kerran vuodessa. Onneksi miehellä on vuorotyö, niin hän varmaan pyörii seuranani kotinurkissa aina silloin tällöin. Itse asiassa mä odotan vauvan tuloa niin paljon, etten ole ehtinyt tajuamaan, ettei vauvasta muka olisi mulle riittävästi seuraa. Voi olla, että pikemminkin haluaisin joskus omaa rauhaa :saint: .

tivoli 27+6

Heipat!
Kävin aamulla neuvolassa ja ne kuulumiset oli onneks suht hyviä... Pikkuinen suuttui neuvolatädille kun kuunneltiin sydänääniä - potkaisi doppleria useita kertoja! :LOL: Eli ei siellä mitään kauheaa hätää kyllä ole kaverilla... :D Hemoglobiini oli laskenut 116sta eli rautakuurille jouduin mutta sehän on ihan normaalia.
Painoa tullut sopivasti eli 480g/viikkoa,yht. 8 kg.
Joku kyseli vatsan ympäryksestä, mittailin eilen ja oli 96cm.

Pipare: mulla ei tainnnut olla synnytyssairaalaa noissa päivityksissä, shän on siis Jorvi jos ei ole tullut aiemmin kerrottua.
Tivoli: ei mulla ainakaan mitata kohdunkaulaa IKINÄ neuvolassa, eiköhän se oo lääkärin hommia?
Äippäpakkausta odotellaan täälläkin malttamattomana... pitäisi kuulemma tulla tässä parin viikon kuluessa...! Tänään taidan tosin käydä vähän kaupoilla, josko löytyisi jotain ihania pikku vaatteita. Mulla on ihana hemmottelupäivä tänään kun olen menossa kasvohoitoon! =)

Moro mammat!

Tervetuloa uudet =) !

Suzyco: Käytkö perhevalmennuksessa länsi-Treella vai siellä missä nykyään asut? Saatettais osua samaan ryhmään, kun lasketut ajatkin on niin lähekkäin ;) .

Riikkulilla kauhea tilanne :eek: . Onneksi ei käynyt mitään vakavampaa. Ota nyt saikulla rauhallisesti :hug: !

Äitiyspakkaus tuli myös mulle ja musta se oli ihana :heart: . En ehkä kaikkia niistä vaatteista itse vauvalleni olisi valinnut, jos kaupasta ostaisin, mutta kun ilmaiseksi saa, niin kyllä se mun mielestä ihan mieletön juttu on =) .

ON: Nukun niin hyvin, että ihmetyttää (ei enää heräilyä pissalle, eikä häpyluukipua), olo on loistava valveillakin ja vauveli liikkuu lähes koko ajan :heart: . Mua on vaan hieman alkanut pelottamaan mahdollinen sektio, jos mussukka pysyy perätilassa. Tiedän kyllä, että ehtii vielä 10 viikon aikana kääntymään moneen kertaan, mutta kun kaikilla muilla on jo oikein päin :ashamed: ...

Kotiuduin just neuvolasta. Hemppa 138, mikä oli noussut viime kerrasta...! Painoa ei ole tullut vieläkään lisää, mutta koska kohtu kasvaa, ei pitäisi olla syytä huoleen. Verenpaine ok ja sydänäänetkin kuului. Perätilassa pikkuinen on vielä. Jos ei kuulemma 35 viikolle mennessä ole kääntynyt niin sitten äippäpolille käännytykseen. Hitsi! Pitäiskö tässä alkaa kuperkeikkoja tekeen..... Suositteli neuvolan täti mulle et alkaisin tekeen lyhkäsempää päivää töissä, eli 8h sijasta 6h. Mutta mietin tässä vain raha-asiaa! Voinko olla niin itsekäs että sinnittelen 8h seisomatyössä pelkästään rahan vuoksi..? Mulla on aika pieni liksa muutoinkin, melkeinpä voisi sanoa että miehen tuloilla elellään. Vaikka ne onkin sitten het moninkertaiset omiini.

Minun anoppi neuloo parhaillaan 60-senttistä villa-asua vauvalle. Uskon että se on ihan hyvä heti vastasyntyneelle, vähän se saa makkaralle mennäkin alussa mutta mahtuu sit ainakin koko kevättalven.

Meille kun tulossa poika, niin pidin ä-pakkauksen vaatteita kivoina. Jos odottaisin tyttöä, ehkäpä tosiaan olisin kaivannut jotain "nätimpää". Mietin hirmuisesti, täytyykö mun hankkia vielä alle 60-senttisiä vaatteita, kun äitini sanoi et kun peset pakkauksen 60-senttiset vaatteet, huomaat miten paljon ne kutistuu, eikä pienempiä tarvita. Meillä sf-mittakin menee yläkäyrillä, eli iso vauva tulossa. Mulla on ainoastaan yksi 50-senttinen body ja yhdet 56-senttiset farkkuhaalarit. Muut ovat 60-senttisiä. Anttilassa katoin ettei siellä juuri edes ollut kuin espritiltä alle 60-senttisiä vaatteita myynnissä! Onko muita jotka eivät aio pienempiä vaatteita hankkia??
Entä tarviiko talvivauva jotain lämpimämpiä sisävaatteita kuin trikoobodeja ja puolipotkareita? Jotenkin itse kun järjellä ajattelen, niin itsekin käytän talvisin neuleita ym. ja kahta paitaa päällekkäin sisälläkin, mut vauvalle mutta on vain noita trikoovaatteita. Ulos lähtiessä tietty on sit se ä-pakkauksen haalari ja anopin neuloma villa-asu. Katselin jotain velour-asua vauvalle kaupassa, mut se oli hurjan kallis :ashamed: Tarvitaanko semmosia?

Tää lähtis taas suunnitteleen töihin lähtöä, blaah! Viikonloppu vapaata, kivaa! =)

Moi!

Omaa napaa heti alkuun eli neuvolassa tuli käytyä, tässä kuulumisia:
Pissa ok, hb 115 joka oli siis pari pykälää noussu. Painoa ei ollu tullu yhtää, edelleen 7kiloa on saldo. Sf 32cm eli yli yläkäyrän mennään mutta niimpä se on ollu aiemminki ja lapset on ollu 3370 ja 3390 eli iso sf ei tarkoita isoa vauvaa jos joku sattuu sellasta murehtimaan :) paineet, sykkeet ja muut oli ok. Napa repee ihan just, tyrän poikanen vilkuttelee jo mukavasti aina iltaisin ja kivut on ihan järisyttävät :/ Joo ja raivotarjonta olis jormalla. Hyvä niin, ja kunhan nyt pysyis sit silleen vaikka neukkatäti sanoiki et kun vauva on niin korkeella niin voi kääntyä viel vaik kuin monesti mutta sama homma on ollu aiemminki ja toivon että samalla tavalla mennään loppuun asti eli pää alhaalla nyt ku asento on otettu.

Riikkulille :hug: HUI!! Onneksi sä ja vauva ootte ok!!

UUSILLE tervetuloa!! :wave:

EEMMAAN kans samaa mieltä että panadol on ihan hyvä kuumelääke, panadol hot ois oikein sitä itseään jos saattaa sitä juoda. Maistuu nimittäin tosi karseelta. Kovaan päänsärkyyn tai vastaavaan panadol(tai muukaan parasetamoli) ei ainakaa mulla toimi mut lentsulääkkeenä on passeli.

MÖTKYLÄ: Mulla on ainaki collegeasuja ja -haalareita muutamia ja muita paitoja ja housuja mitä sit vetelen trikoisten bodyjen ja potkareitten päälle tarpeen vaaties. Tai voihan sitä laittaa vaik kahdet trikoopotkaritki pikkuiselle jos ei satu olemaan muuta materiaalia olevia sisävaatteita. :)

Shamandalie: oon varmaan missannu tiedon et koska sä valmistut? Itellä kans painaa päälle opinnäytetyö ja kahden viikon päästä suunnilleen valmistun, kunhan vaan olis opettajat paikalla nyt kun tarttis mennä näyttään tuota työtä. Mur. :D

TIVOLI: Mulla on tulokkaalle sellanen kivat:in 60cm villahaalari, joka on kyl iso kokoisekseen mut ei sen niin väliä kun se kuitenki on vain sellanen välivaate haalareiden alle. Ja sit on lisäksi parit villatakit ja villapotkarit.
Ja tosiaan siellä joku jo mainitsikin että lääkäri tekee sisätutkimuksen jolloin kohdunkaula yms tsekataan.. Sitteri otettiin meillä ainaki joskus 1kk iässä käyttöön, sen kun saa ihan makuuasentoon niin ei tarvinnu lattialle pikkusta aina laittaa. Ja leluteline kaivettiin samohin aikoihin ja vaikka vauva ei niist leluista muuten piittaa niin tykkäs se niit katella. Joskus 3kk iäs sit alkoi se pienimuotoinen leikki niillä
=)

Äitiyspakkauksesta on tullu näköjään monta mielipidettä. Vaikken ite sitä ottanutkaan niin sen verran sisältöön oon tutustunu että mun mielestä ne on just kivoja, neutraaleita vaatteita. Peruskamaa. Ois aika kaameeta jos sinne laitettais jotain retrosysteemeitä tms jotka jakaa mielipiteet vielä pahemmin. Mulla oli tytön aikaan käytössä liivimekkoja ja muita pieniä tyttömäisiä ja värikkäitä lisukkeita joilla sit piristin noita neutraaleita beigen yms värisiä vaatteita. Ja poikamaisesta saa helposti tyttömäisen tuolleen. Onneksi se vauva ei rutise paitansa väriä tms :D

Joo-o nyt tarttee saada ravintoa elimistöön, :wave: Heippa taas!

Maukkis ja jorma 30+5

Aijuu, mun mielestä aika lentää. Täs tulee vielä kiire. Paitsi sitte syön sanani jos mennään 2vkoa yli lasketun ajan.. :whistle:

Aika: 22.09.2007 klo 20:26
Otsikko: BANNISTA TAAS TERVE!!!!!
no siinäpä ne tärkeimmät!!!
v""#¤¤%% ei ole kuin kolmas kerta!! olen jo tovin tässä odotellut että voisin kirjotella mutta ei oo halunneet mua vapauttaa.. MIKÄ HEMMETTI TÄSSÄ ON???????? Ette muorit taida uskoa että ottaa pikkusen pannuun!! noh.. katotaan taas

Nyt vast hoksasin tuon yyveen, omituista et se ei oo aiemmin tullu vaik joka kerta ku kirjaudun tsekkaan yyveet. Parempi myöhään kun ei milloinkaan.

No niin viikko kieriskelty itsesäälissä ja nyt taas uudella innolla kirjoittelemaan. Siis mulla napsahti toi sokerihomma ja siitä otin kauhean stressin. En viittinyt tänne marista, marisin kaikille muille. Nyt ei vaan tiedä mitä kirjoittais, kun niin paljon tullut asiaa.

Elviiratar jaksamista. Elmerille kans. Tervetuloa uudet!

Äitiyspakkaus oli musta ihan söpö. Jos multa kysyttäis, niin toppahaalari sais olla pienempi. Mutta siitäkin varmaan on monta mielipidettä. Itellä kun on vaan näitä talvivauvoja, niin se on niin iso vastasyntyneelle ja seuraavana talvena ei mahdu päälle.

Nyt pakollinen omanapaosuus. Kävin hakemassa sokerimittarin ja vähän noita ohjelappusia. Pistäminen ei todellakaan satu. Naurattaa melkein, kun itku kurkussa menin sinne ja pelkäsin sitä neulaa. Mutta hirveä stressi mulla on koko ajan tosta sokerista. Meni täysin ilo koko odottamisesta, murehdin vaan joka suupalaa ja tulevaisuutta, synnytystä ja myöhempää elämää. Pitää vaan ottaa itteään niskasta kiinni ja karistaa nää ihrat sekä tehdä pieni elämäntapa remontti.

Mötkylä ja muut sokerinmittaajat. Miten tarkasti otatte noi ruokailuohjeet? Onko teillä painonnousu loppunut/laskenut paino, kun tarkkailette ruokailua? Onko arvot pysyneet hyvinä? Miten monesti mittaatte päivän aikana?

Iski vissiin joku kyselyikä :ashamed: .

Mrs Nobody 28+2

lumienkeli ei voi olla totta, meinasin just kirjoittaa että onko sut taas pistetty putkaan...
riikkuli hyvä kun ultrattiin ja istukka oli kunnossa. nyt lepäilet ja otat ihan iisisti.

mietin täällä kovasti pitäiskö pikkukaverille ostaa 56 senttinen toppapuku. ä-pakkaus tuli tänään, siniselle ja keltaselle en lämpeä, mutta iloinen olen silti että ilmaseks tuli tuommoinen määrä tavaraa, kahta vaatekertaa varmaan joudun minäkin ipanan päälle vaatettamaan kun sisälläkin on kylmä, pistän ne ei niin viehättävät värit sitten alle ja jotain söpöstä päälle. ja peesaan sitä ajatusta, että sopivat paremmin pojalle kuin tytölle mutta poika tänne onkin tilattuna.

Kuka kysyi niistä kellukkeitten näkymisistä? Mulla näkyi ekassa ultrassa tosi hyvin, tokassa tyyppi piti niitä jalkojensa välissä aika hyvin piilossa.

Vauvan vaatteista.. me ei olla hankittu oikeastaan mitään vielä,joitakin potkareita mutta ei sen kummempaa. Pitäs varmaan pikkuhiljaa ruveta osteleen. Kaverilta on kanssa jotain tulossa. En oikeen tiedä että mitä kaikkee sitä nyt sitten hankkis ym... :) Kauheesti en kovin pieniä meinaa ostaa kun ne jää sitten niin nopeesti pieniks, eli muutamalla alle 60cm saa luvan pärjätä.

Meillä mennään kanssa yläkäyrällä sf mitan kanssa. Ihmettelen vaan kun mun masu on tosi pieni verrattuna monen muun masuun ja silti mitta on yläkäyrällä.Mutta ei kai se sitten masun kokoa katso. :) Vauva on muutenkin jo aika iso kun ollaan monesti käyty ultrassa kun sillä on sellanen nesterakkula joka on hyvin todennäiköisesti munasarjakysta ja sen kehitystä tässä ollaan sitten seurattu aika tiiviisti. Nyt näyttäs siltä että se ois pienentyny aika reippaasti eli jos samaa rataa jatkuu niin se saattaa olla hävinnyt kokonaan ennen synnytystä! :D Viimeks alkuviikosta kun kävin ultrassa vauskin painoarvio oli jo 1,3kg rv28.

Schätzchen: Perhevalmennuksesta, mä en oo nyt ihan varma että onko perhevalmennus sama kun synnytysvalmennus???Mulle kun ei oo puhuttu mistään muusta neuvolassakaan. Synnytysvalmennus mulla jokatapauksessa on tayssissa kahtena peräkkäisenä tiistaina, ihan lokakuun lopussa ja marraskuun alussa. Joku parisuhde ja vanhemmuus ilta on ollu seurakuntatalolla joskus aikoja sitten mutta ei menty sinne.
Mä en ollenkaan haluis muuttaa länsi puolelle kun oon kalkussa asunu koko lapsuuteni ja sitten kun sieltä muutin pois tänne aivan kaupungin toiselle puolen,päätin että en ikinä enää palaa tammerkosken sille puolelle. Nyt vaan kun toi vauva ilmotti tulostaan ja meillä on niin pieni kämppä ettei kertakaikkiaan mahduta ja talossa ei oo ees hissiä niin milläs raahaat kaksi koiraa ja vaunut noita rappusia ylös... :( Ainoo asunto mikä saatiin näin ajoissa,koska en myöskään halua muuttaa enään joulukuussa, oli raholassa ja sinne on nyt sitten pakko muuttaa. Ulkoilumaastot huonontuu reippaasti mutta ehkä me kestetään asua siä vuosi-puoltoista ja sit kun meen taas töihin niin voidaan ottaa laina ja ostaa oma täältä toiselta puolen taas. :)

Yhteistyössä