JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Ihan ekaksi suuret :hug: :hug: kaikille, joilla on raskasta sekä henkisesti että fyysisesti!

Härkis, voi kun voisin jotenkin auttaa sua! Mulla myös on sinusta mielikuva, että olet todella vahva nainen, jonka mies ehkä ymmärtää väärin. Samoin kuin tarpeen "omasta ajasta". Arvostan ja kunnioitan todella kaikkia, jotka jaksavat vaikeuksista huolimatta pyörittää suuren perheen arkea! Naputtaja kirjoittikin jo hyviä ajatuksia, aika lailla samoja minullakin oli mielessä. Toivottavasti pääsette tästäkin yli, teillä on kuitenkin jo monta yhteistä vuotta takana!

Aubrieta, et ole itsekäs, et todellakaan. Synnytyksen jälkeen ei varmastikaan halua eikä jaksa "viihdyttää vieraita", vaan vieraiden pitäisi ottaa tuoreen äidin toiveet huomioon! Minua ainakin kauhistuttaa ajatus, että puoli sukua olisi tulossa heti synnärille käymään! Ensin ajattelin, että eihän sinne nyt kukaan tule, mutta nyt haluan omat vanhempani sinne käymään, jos ehtivät. Heidän kanssaan saan olla niin väsynyt ja kiukkuinen ja hiljainen ja iloinen tai minkälainen olotila sattuukin olemaan, ei tarvitse esittää kohteliasta.

Ja Naputtaja, huh mikä härdelli teillä tulossa! Sukuaan ei voi valita, vaikka joskus sitä toivookin :ashamed:

Nullpoints, ihanaa jouluvauva :xmas: juhlava päivä syntyä! Tietäisinpä minäkin jo syntymäpäivän... no ehkä sen kuulee ensi viikolla.

Eipä tässä nyt kummempia, päivä kerrallaan tunnustellaan, miten Pieni "tökkii sukkapuikolla alakertaa", auts!

pulla ja Ihme pokspoks 37+0
 
Meneekö meillä kaikilla päin :x ttua??? Lukekaa alta.... :headwall: :headwall: :headwall:

"voit lopettaa täysin kaikki perättömät puheet minusta. minä sitä isyystestiä alunperin vaadin ja se tullaan tekemään! sen jälkeen sovimme sosiaaliviranomaisten kanssa tapaamisista, maksuista ja muista tarvittavista asioista"

Kuulostaako 24-v miehen suusta tulleelta? ei minusta. tulipa vaan sellainen tunne,että on ollut joku toinen latelemassa sanoja vierestä. Aivot työskentelee tällä hetkellä tosi ankarasti, koska a)mietin mitä hemmetin perättömiä juttuja ja b) yritän kuvitella tälle ihmiselle :x vän muualle ku ohtaansa.

Laitoinpa vaan, että testi voidaan tehdä vasta 3 kk ikäiselle lapselle, ja saa siis olla siihen asti ihan rauhassa jos ei aiemmin kiinnosta. Mutta kannattaa kuitenkin miettiä omaa asemaansa, mikäli ei tule edes sairaalaan käymään saati sitten kastajaisiin.. puhumattakaan siitä ettei ole pitänyt odotusaikana yhteyttä.

Miehet=sama paska, eri paketti!!!!
 
Voi miten kovasti koitan välittää ihan kaikille teille voimia, jaksamista ja mukavia ajatuksia :hug: :flower: :hug:

Se on surullisen totta että samalla kun näin loppumetreillä olisi erityisen tärkeä kasata voimia, on hermot tiukalla ja tunteet niin pinnassa ettei elo kovinkaan ruusuista tanssia ole :/ .

Omakin olo on kaiken kaikkiaan pinkeä, jäykkä, kankea, ähisevä, puhiseva, hermoileva, VÄSYNYT, kipuinen jne jne ettei jaksaisi olla edes osaa vuorokaudesta ihana rakastava puoliso ja äitihahmo :ashamed: .

Harmittaa ihan tosissaan aina kun tulee kiukuteltua miehelle tai lapsille, mutta ei vaan jaksa aina pinnistellä.

Omassa parisuhteessa ei periaatteessa nyt mitään vikaa - olen jo hyväksynyt nyt loppuodotuksen aikana sen ettei mies jaksa kokoajan touhottaa vauvasta, tuntuu kyllä olevan kiinnostunut vauvasta ja minunkin voinnistani, mutta ei hössötä yhtään (ei muutenkaan ole sellainen luonne). Kiitos kaikille joilta aiemmin sain tukea pohdinnoissani, ne auttoivat kovastikin suhtautumaan loppuraskauteen erilailla ja opin huomaamaan ne miehen pienemmätkin huomionosoitukset.

Petielämää meillä ei varsinaisesti ole yhtään, miestä joskus koitan helliä jos jaksan :ashamed: . Nyt kuitenkin tuokin jo ymmärtää kun sanon ihan suoraan että ei tee yhtään mieli, ja fyysinen puolikin estää - paikat on erittäinkin arat ja kipeät. Ollaan nyt kuitenkin viimeaikoina oltu taas jonkin verran läheisemmät, koitettu muistaa halailla ja suukotella useimmin.

Asiasta ihan muuhun; mistä ihmeestä mä löydän pehmeän hoitoalustan - joka EI maksa miljoonia???

Olen nyt juossut useamman paikan läpi, ja MISTÄÄN en löydä järkevään hintaan pehmustettua hoitoalustaa, siis sellainen minkä voi laittaa hoitotason tai lipaston päälle vaipanvaihtoa varten.

Ne muutamat hassut jotka olen nähnyt on hinnaltaan jotain 30e luokkaa, enkä millään raaskisi niin paljoa laittaa kun ostaisin mieluusti kaksi kerralla (kahteen eri vaipanvaihtopaikkaan).

Netistäkin koitin surffata mutta ei onnistunut - mieluusti toki ostaisin ihan livenä. Kertokaa pliis mulle joku jos tiedätte mistä etsiä - Lahti on sijaintina siis jos sillä on väliä.

Muutoin on nyt kasassa liivinsuojukset, siteet, pumpulit, sairaalareissua varten oma shampoo + hamputahna + hammasharja. Vaipat jne hakee tosiaan isäntä tyttöjen kanssa sitten kun olen sairaalassa.

Voi miten jännää teillä jotka tiedätte tarkalleen vaavin syntymäajan! :heart: Ehkä tekee myös jonkin verran lohdullisempaa loppuodotuksesta kun tietää ettei tarvitse odottaa 'ikuisesti' - toisin kuin ehkä me muut, kärvistelemme taatusti läpi pyhienkin täällä :D .

- Terhikki ja Pieni rv 35+2 -
 
Sorppa vaan ihan alkuun kun taalla hairikoin niin ahkeraan ja joka soppaan on pakko tulla lusikka tyontamaan. Piti vaan tulla Annukalle toivottamaan jaksamista tollasen idiootin kanssa. Taitaa miehella vain omatunto kolkuttaa ja "hyokkays on paras puolustus".. Eihan se isyys ole pelkkaa rahanlaittamista ja tapaamisoikeuksia ja tuntuu silta etta se ei oikein ole tota viela hokaissut. Luulee etta sitten kun isyys testi todistaa "syyllisyyden" niin sitten suoritetaan "tuomio". Mutta kun se "tuomio" on pieni ihminen ei asia olekaan niin yksinkertainen. Kiukuttaa tollaiset lapselliset, itsekkaat alykaapiot! :kieh:

Ja en tieda helpottaako tama mutta mun tyokaveri oli naimisissa ja yrittivat lasta. Saman tien kun han tuli raskaaksi mies meni ihan kamalaan paniikkiin ja parin kuukauden huopaamisen jalkeen muutti pois kotoa ilmoittamatta mitaan. Sitten muutti takaisin ja taas pois. Ne ei ollut juuri missaan yhteydessa viimeisen parin raskauskuukauden aikana mutta kun vauva syntyi, mies muutti takaisin ja nyt yrittavat taas terapeutin voimin. Eli toivoa on etta kun vauva syntyy, miehestakin tulee isa eika vain siittaja. :hug:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Annukka84:
Meneekö meillä kaikilla päin :x ttua??? Lukekaa alta.... :headwall: :headwall: :headwall:

"voit lopettaa täysin kaikki perättömät puheet minusta. minä sitä isyystestiä alunperin vaadin ja se tullaan tekemään! sen jälkeen sovimme sosiaaliviranomaisten kanssa tapaamisista, maksuista ja muista tarvittavista asioista"

Kuulostaako 24-v miehen suusta tulleelta? ei minusta. tulipa vaan sellainen tunne,että on ollut joku toinen latelemassa sanoja vierestä. Aivot työskentelee tällä hetkellä tosi ankarasti, koska a)mietin mitä hemmetin perättömiä juttuja ja b) yritän kuvitella tälle ihmiselle :x vän muualle ku ohtaansa.

Laitoinpa vaan, että testi voidaan tehdä vasta 3 kk ikäiselle lapselle, ja saa siis olla siihen asti ihan rauhassa jos ei aiemmin kiinnosta. Mutta kannattaa kuitenkin miettiä omaa asemaansa, mikäli ei tule edes sairaalaan käymään saati sitten kastajaisiin.. puhumattakaan siitä ettei ole pitänyt odotusaikana yhteyttä.

Miehet=sama paska, eri paketti!!!!

Onko sun pakko suostua tuohon testiin? Jos oikeasti ihmisellä (jota mieheksi kutsutaan) ei ole muuten tippaakaan mielenkiintoa pian syntyvää lasta kohtaan, ei sitä varmaankaan tarvita syntymän jälkeenkään vaikka olisi kuinka todistetusti hänen lapsensa.

Tsiisus mikä sika :headwall:

ps. ja juu, eiköhän tuo ole suoraan kopsannut tuon tekstin netistä / omien vanhempiensa suusta / nykyiseltä tyttöystävältään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja petite-te:
Terhikki Ikealta itse ostin puhallettavan pehmeän alustan johon sai 2kpl vaihdettavia frotee päälisiä.Tuntuu ihan hyvältä ratkaisulta!Olisko sulla ikea lähellä?
Voi kun kuulostaa hyvältä - mutta Ikeaa ei ole lähellä eikä nyt suunnitelmissa sinne mennäkään :/ , höh.

Kiitos vinkistä kuitenkin!
 
Terhikki City Marketissa oli kivan tuntuinen alusta 25e. Ei siis paljonkaan kyllä 30 alapuolella mutta jonkin verran. Lisäksi Lastentarvikkeen nettisivuilla näkyy olevan alustoja 20e, tosin en tiedä kuinka pehmeitä ne ovat. Itsellä kanssa hankinnassa ja yritän vertailla hintoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nasu30:
Terhikki City Marketissa oli kivan tuntuinen alusta 25e. Ei siis paljonkaan kyllä 30 alapuolella mutta jonkin verran. Lisäksi Lastentarvikkeen nettisivuilla näkyy olevan alustoja 20e, tosin en tiedä kuinka pehmeitä ne ovat. Itsellä kanssa hankinnassa ja yritän vertailla hintoja.
Niin, 25e on vähän siinä ja siinä jos kaksi meinaa ostaa... mutta tietysti pakkohan se on ellei halvemmalla löydä :) .

Lastentarvikkeessa en olekaan hetkeen täällä käynyt, pitäisi varmaan käydä vilkaisemassa.
 
B-7
Entäs Terhikki ikean nettikauppa,olisko niillä sielä se alusta myynnissä.Maksoi muistaakseni 9.90e

*muoks*

Joo siis kävin katsomassa ja on postimyynnissä.9.95e on hinta ja GULLUNGE on nimi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja petite-te:
Entäs Terhikki ikean nettikauppa,olisko niillä sielä se alusta myynnissä.Maksoi muistaakseni 9.90e

*muoks*

Joo siis kävin katsomassa ja on postimyynnissä.9.95e on hinta ja GULLUNGE on nimi.
Ai juu, näyttää olevankin. Tuossa ei vaan tule mitään päällisiä, tietysti voihan sitä itsekin pitää halutessaan jotain siinä päällä.

Kiitos vinkistä, menee vakavaan harkintaan :)
 
B-7
jep se päälis- setti oli erikseen ja jotain viitosen luokkaa hinta.En huomannut sitä tuolta nettisivuilta.Mutta voihan siihen tosiaan laittaa jotain muutakin,esm muovitetun froteelakanan päälle.
 
Heipat.

En jaksanu kovin pitkälle lukea muitten kuulumisia, ku melkee alusta sai marraskuun pinon alottaa. Nyt on vaan niin loputon uupumus päällä.

Muutettii sillon viikko sitte, enkä nyt voi ymmärtää miten oon jaksanu olla olemassa.

Reilu viikko sitte ma menin äpklille nlalääkärin lähetteellä. Sieltä osastolle jossa vierähti yli viikko. Raskauden puolesta asiat ihan kunnossa, mutta mulla ei. Sykkeet hiukan nousee ni paineet menee alaspäin, lekuri meinas et sydän turvaa ittiään kun on niin äärimmäisen kovilla. Kuukausien nukkumattomuuen jälkeen nukuin sairaalassa, aluksi muutamia tunteja yössä. morfiinilla meni yöt mutta päiviksi en saanut juuri mitään, ku mikään ei tehonnu, ja ois vaatinu sitte turhaa niin tarkkaa vauvan seuraamista.

Viime vk.n lopulla aloitettii sitte kipulääkitys jolla pääsee kotiin. JA eilen illalla tulin sitte kotiin tokkuroimaan. Nyt voin nukkua yöllä, mutta päivät on järettömän pitkiä ja piinallisia. Olo on ihan kamala kun totuus alkaa aueta, kun nyt on vähän nukkunut. Ei taho jaksaa syödä, saatikka vaappua tässä konee ääressä. Ja nuo kivut, loppuuko ne koskaan. Välillä iskee melkone epätoivo ku aattelee et todennäkösesti tämä vaan pahenee synnytyksen jälkeen.

ONNEKSI kontrollit on osastolla, ja voin mennä nyt suoraa sinne jos on ongelmia, lääkkeiden tai olon kanssa. Eipähä tartte jaksaa selostaa, ku tietävät nyt siellä.

Pikku aikaa pitää vielä koettaa tuota poikasta kasvattaa mahassa, jos sais ees sen 37 täyteen. Muksu kävi sairaalassa ollessa perätilassa, mutta käänty onneksi takasi. Aika hassua ku nyt jo yli 35 viikkoa, että mahtuu rysyään noin.

Jotaki oli mielesä vielä vaan en muista, meen nuokkuun sänkyyn ennenku keikahan ympäri tästä penkiltä. -Voi kamala kuin pitkän matkan päässä se ihmisarvonen eläminen lie oottaa, ku tätä olotilaa koittaa sietää. Niin se se juttu joka oli mieles; että huh taas niitä lekureita, (osa, ei kaikki) ku alkavat kiistelee että onko se nyt selkärankareumaa eli ei, ku muut löydokset puoltaa, mutta muutos on epätarkka. Ja ite tiedän että kun se samaa tuttua rataa jatkaa, niin synnytyksen aikoihin alaselän ja lantion alueen kivut on niin hirveitä että pääse juurikaan omin avuin liikkeelle. Nyt jo näyttää merkkinsä että tulehus alkaa aktivoituun.

Nyt meen, jaksamisia naiset :hug:
 
Seurantaultrakuulumisia. Istukan virtaukset normaalit mutta lapsivettä tooooosi vähän ja "irmelin" painoarvio nyt 34+6 vain 2160g. Pieni on.... Lääkäri sanoi ettei näin pienien kohdalla oteta mitään riskejä etenkin kun lapsivettä on vähän. Kontrolliultra taas kolmen viikon päästä. Jos lapsivettä on vähän eikä "irmelin" paino nouse käyrillä niin sitten täytynee käynnistää synnytys (kauhistus). Laskettu aika on kuitenkin vasta 18.12.

Näistä teidän viesteistä en ole huomannut, että kellään olisi huomautettu vähästä lapsiveden määrästä - vai onko?

Olo on jotenkin masentunut. Tietenkin lääkäri sanoi ettei ole syytä huoleen, jep jep. Huolissaanhan sitä on kuitenkin. Mitä se vauvalle aiheuttaa että on vähän lapsivettä, onko teillä tietoa?
 
Hei!

Mulla on nyt mieli tasaantunut sit eilisen jälkeen. Oli ihan tarpeeksi yhdelle päivälle todellakin.
Nyt oon siis virallisesti joulumuori ja mul on sit pikkutonttu mahassa. :LOL: Onhan tässä näitä kaiken näköisiä vastoinkäymisiä ollutkin vuoden aikana, joten olisi ollut ihme jos toi suunniteltu sektio aika olisi ollut loistava.
Silleen on aivan sama mulle et oon sairaalassa joulun, mut meiän pikkuneidin takia harmittaa. :headwall: Mun ei auta kun vaan järjestellä asiat kivasti hänelle jouluksi, käskee miehen pitää neitiä kiireisenä kun eivät oo sairaalassa mua moikkaamassa. :ashamed: Neiti kun on niin tottunut et mä oon siinä aina. :'( Ja sit kun on joulu ja perheen aika, jotenkin tuo korostuu mun mielessä. :'( No ei auta kuin alkaa typyn mieltä vaan nyt kaulimaan et pitää olla onnellinen et sisko/veli tulee jo jouluksi jne....
Kiitos kaikille onnitteluista! Kamomilla todellakin täältä taitaa sulle tulla synttärikaima. :heart:
Saa muuten sit nähdä kuinka moni muu on sit synnärillä samaan aikaan. :wave:
Aubrieta Ihan kiva on tietää just noiden joulupyhä yms ongelmien takia. Tää onkin siis eka kerta kun näin mennään.
(.) Viimeks se sektio ei ollut todellakaan suunniteltu. Muistan miten mun paikat oli mennä rikki alta ja ahdisti... Eikä tuntunut et loppu tulis ollenkaan. Eli tiedän miltä tuntuu!
Härkänainen, mussupussu, torpeedo ja Annukka jaksamista miesten kanssa! Härkänainen: toivottavasti saatte asiat sovittua ja et mies heräis pikku hiljaa........
Annukka: Mä melkeen en vastais ollenkaan tuollaisen ukon viesteihin ja menisin hommaamaan uuden numeron. Ihan oikeesti jos se tyyppi ei ole ollut kiinnostunut ja yhteydessä, niin ansaitsee potut pottuina takaisin. Sit kun vasta tulee kunnon kyselyt isyystesteihin jne sit on varmasti pakko sinunkin antaa myötä, mutta itse olisin todellakin hankala aluks. Niin paljon se kuitenkin on aiheuttanut sulle harmaita hiuksia, joten ansaitsee kaiken minkä saa....... :$
(.) Voin sanoo suoraan, et mulla oli aina suhteet perseestä tai vielä enemmän sieltä samasta paikkaa....... :x Tuntui et olisi saanut ruuvimeisselillä saada tieto miehistä ulos. Sit ainakin mulle sattui muutama sellainen tyyppi, joilla oli ihan selkee sitoutumisen pelko. Mulle riitti sit. Lähin ulkomaille pitää hauskaa. Siellä tapasinkin mun miehen ja rakkaus iski lujaa. :heart: Me ollaan tosi samanlaisia ja ollaan oltu nyt yli 9v yhdessä, eli taitaa olla kestävää. Tietty täälläkin välistä räjähdellään, mut näyttää siltä et mies kuuntelee... Raskauden edetessä olen huomannut et hän auttaa enemmän jne. Mä oon vieläkin vissiin rakastunut. :heart:
Niin ja jos laitan ihan vastakohtana mun ex poikakaverin tekosia: petti minua, haukkui rumaksi & tyhmäksi, töni betoniseinään niin et mut meni housut rikki & polvet verille ja yritti kuristaa (viikon oli sormenjäljet kaulassa). Eli tuollaisen laitoin sit kiertoon. En tiiä et huoliko sellaisen joku, mut mä pääsin ainakin paskasta eroon. :D
Hyvää päivän jatkoa kaikille! :heart:
NullPoints ja Tirri-tonttu (virallisesti siis nyt) :xmas: 32+6
 
Tällainen nopea kommenttipino.. :hug: kaikille sitä tarvitseville!!!!

Terhikki: käväise ihmeessä Launeen lastentarvikkeessa; siellähän on loppuunmyynti! Mun vaunut on siellä, täytyis hakea pois ennen kuin kauppa loppuu. En muuten tiedä kauanko se loppuunmyynti kestää... Mäkin siis tässä Lahden kupeessa asustelen. Vielä noista miehistä,että eihän ne oo samanlaisia kuin me.. Olishan se ihanaa että ne hössöttäis. Toisaalta. Mut vois se olla aika rasittavaakin! On se kuitenkin parempi että niitä nyt ylipäänsään on :D

Marita: vähäinen lapsivesi voi ainakin altistaa sille että napanuora pääsee helpommin puristumaan sikiön ja kohdun seinämän väliin.

Härkis: Naputtajalla oli hyvä idea se kirje. Mä oon kans käyttänyt sitä joskus keinona, kun on tuntunut että omassa päässä kiehuu ja toista ei vois vähempää kiinnostaa. On muuten tavattoman raivostuttavaa jos toinen NUKAHTAA kun mouhoat sille jostain TOSI TÄRKEÄSTÄ illalla nukkumaan mennessä...

Annukka kuulostaa kyllä tosi inhottavalta. Ihan kuin miehes olis unohtanut olleensa mukana siinä toimituksessa missä lapsi alkunsa saa ja muutenkin sun elämässä. Ikään kuin sä olisit joku syypää... Typerää.

Omituinen Otus
hyvä että laitoit kuulumisia, me ollaan oltu susta täällä huolissaan :hug: Ja hyvä että oot saanut kuitenkin apua ja pääsit ajoissa seurantaan. Koita jaksaa,ei oo enää pitkä aika. Ja toivottavasti olosi helpottaa.. Voi sentään. Ei oo aina elämä helppoa :hug:

Ja kiitos kommenteista tohon äitin miesystävä -asiaan. Tai ehän se mikään miesystävä oo, on ne naimisissa. Mutta en silti koe että se olis mulle millään tavalla läheinen. Mun siskokin on suunnilleen muuttanut meille (19v, on meillä ehkä 4 yötä/kk, kotona äitillä n 2 yötä/kk ja loput poikaystävällään, päivät oikeastaan aina meillä) kun siltäkin palaa hermot mokomaan mieheen. Enköhän pidä pääni ja ole ottamatta miestä synnärille.

Palaillaan taas, ja jaksuja kaikille :heart:

Terv

Aubrieta + "Siiri" 37+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aubrieta:
Tällainen nopea kommenttipino.. :hug: kaikille sitä tarvitseville!!!!

Terhikki: käväise ihmeessä Launeen lastentarvikkeessa; siellähän on loppuunmyynti! Mun vaunut on siellä, täytyis hakea pois ennen kuin kauppa loppuu. En muuten tiedä kauanko se loppuunmyynti kestää... Mäkin siis tässä Lahden kupeessa asustelen. Vielä noista miehistä,että eihän ne oo samanlaisia kuin me.. Olishan se ihanaa että ne hössöttäis. Toisaalta. Mut vois se olla aika rasittavaakin! On se kuitenkin parempi että niitä nyt ylipäänsään on :D

Terv

Aubrieta + "Siiri" 37+0

Ai siellä on loppuunmyynti, en ole tiennytkään! Täytynee siis huomenna viimeistään kasata voimat ja suunnata sinne - ellei kävis jo illalla. Onko ne siis kokonaan lopettamassa, ettei vaan muuta? Eipä nuo kauaa ole olleetkaan.

Juu olen tullut siihen tulokseen että on se ihan hyvä ettei tuo hössötä - säilyy joku rauha tässäkin torpassa :D . Kelpaa sellaisena mulle kuin on, ainakin taas tänään :heart: :saint:
 
Rv 35+5 menossa. Vauva raivotarjonnassa.
Pää ihan matalalla ja pää tuntuu kalvoissa.
Kohdunsuu 2cm auki, kanavaa jäljellä 2,5cm ja pehmeä.
Kävellessä tuntuu kovia vihlaisuja ja kävelen kuin ankka :D
Mitä nää vihlaisut on?
Mitä meinaa kun vauvan pää kalvoissa jo kii ihan alhaalla?
Mulla ollut myös supistuksia, ei joka päivä.
Onko muita jokka kokee samaa?
 
Terhikki: juu, loppuunmyyntiä on jossain ESS:ssa mainostaneet. En tiedä lopettavatko vai miten. Trion avajaisethan on huomenna,mut tuskin ne sinne siirtyy? Vaikee uskoa. Toivottavasti ei kokonaan lopeta; musta vaunupuodissa on hirvittävän kallista ja citybabyssa taas pari niin omalaatuista myyjää että sinne ei oo kiva mennä. Olihan lastentarvike siinä toisella puolen launeenkatua vähän lähempänä keskustaa jo ennen kuin se tuonne muutti. Mut luulis nyt ettei ihan kokonaan katoa?! Toivottavasti ei.

Nonna: tarkoittanee sitä että vauvan pään ja sikiökalvojen välissä ei siellä kohdunsuulla ole vesitaskua, vaan että pää on tosiaan siellä sormin tunnettavissa kun gyne kokeilee kohdunkaulakanavaa. Hyvin laskeutunut vauva siis =) Mulla vielä vauvan peppu liikahti hyvin lantion yläaukeamassa kun gyne maanantaina sitä heilutteli. Että ei ihan niin alhaalla ole.

terv
Aubrieta 37+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aubrieta:
Terhikki: juu, loppuunmyyntiä on jossain ESS:ssa mainostaneet. En tiedä lopettavatko vai miten. Trion avajaisethan on huomenna,mut tuskin ne sinne siirtyy? Vaikee uskoa. Toivottavasti ei kokonaan lopeta; musta vaunupuodissa on hirvittävän kallista ja citybabyssa taas pari niin omalaatuista myyjää että sinne ei oo kiva mennä. Olihan lastentarvike siinä toisella puolen launeenkatua vähän lähempänä keskustaa jo ennen kuin se tuonne muutti. Mut luulis nyt ettei ihan kokonaan katoa?! Toivottavasti ei.

terv
Aubrieta 37+0
Hassua olis jos tosiaan Trioon menisivät - ainakin tilat pienenis kummasti. En ole Vaunupuodissa tainnut käydäkään, Citybabyssa olen mutta tosiaan samaa mieltä myyjistä :whistle: .

Toivottavasti ei kokonaan katoa Lastentarvike, täällä on nytkin ihan liian vähän kilpailua!
 
OmituinenOtus Jee!!! Me jo täällä kaivattiin sinua useempaan otteeseen!!! VOIMIA!!! Omat kriisit ja ongelmat tuntuu niiiiiiin pieniltä sun rinnalla, mutta saa jotain perspektiiviä ulkopuolelta, se on hyvä. Nyt vaan peukut pystyssä odotetaan hyviä uutisia!!!

Kiitos teille mammaystävät tuesta!!! :hug: Mun ukko on sellanen perusjäärä, se ei puhu eikä pussaa. Mei ei käydä juuri missään kahestaan, koska ukko ei halua. Ukko on aika epäsosiaalinen ihminen.. Huippu isä se on, sitä ei käy kieltäminen, koskaan, mutta puolisona olisi parantamisen varaa. Sen varma kommentti riidassa on: "Mikset ole se sama kuin silloin kun alotettiin? Mikset enää naura?" Ja minun vakiovastaus tuohon: "Tälläsen sä oot musta tehny, tämä minusta on tullu. Luuletko ite olevas sama?" Minäkin olen supliikki-ihminen, joten osaan perustella, päätellä jne. mutta ukko ei.

Meillä on aina tämä sama kriisi just tän viimesen 2kk:n aikana, kuten Naputtaja jo arvelikin. Ukko juoksee pää kolmantena (neljäntenä) jalkana tekemässä siellä ja täällä keskeneräisiä hommia, kotonakin jopa. Sit se torpedoi kaikki rytmit ja aikataulut kiireellä, jonka se itse aiheuttaa. Se on rasittavaa. Mutta tiedän tiedän, että tämä taas menee ohi, kunhan vauva syntyy.. mutta jotenkin nyt en enää jaksa alkaa ite tätä tilannetta purkamaan. En vaan jaksa hakata päätä seinään enää, helpompi vaan kestää.. tai sitten ei. Mut tähän on tultu ja tästä sitä on rämmittävä ylös. Kun vaan viittis..

Ja kyllä. Kyllä minä sitä rakastan, enkä vaihtais toiseen, mutta kun rakkaus on vaan välillä tämmöistä paskaa niin se vaan on. Ja en minä tätä vitosta ois halunnu ja neuvotellu jos kaikki ois päin seiniä, en vaan ihan tätäkään oottanut.

Meillä oli erilaista silloin, kun asuttiin kaupungissa.. minä olin aika paljon menoilla ja ukko kotona. Nykyään täällä maalla MINÄKIN viihdyn kotona, mutta ilmeisesti minut sit voi haudata tänne ja lähes unohtaa. Ja kun meillä ei sitä aikaa kaksin ole, edes kammarissa ni minä luovutin siinäkin. Ei tunnu kivalta olla vaatimassa "avioliiton velvollisuuksia" kun se kerta on niin pirun vaikeeta ukolle. Mutta kyllähän siinä itsetunto kärsii... Se on ihan sama mitä teen tai pidän päällä, ei sitä vaan kiinnosta. Ja kyllä, siihen vaikuttaa väsymys ja kiire ja stressi ja unenpuute jne. mutta ei niihin silti kantsis aina vedota...

On vaan jotenkin niin pirun turta olo. Ja vahvahan minä olen, sellasen koulun olen käynyt, että vähästä en enää alas tule. Mutta ei kukaan ikuisesti silti jaksa. Vahvan niskaan kipataan sitten kaikki ja jokasuunnasta.. nyt oon lyönyt jo ovet kiinni sellasilta turhilta tyypeiltä.. minä en jaksa niitten "reppuja" kantaa, ja kyllä kavereittenkin on joskus opittava suodattamaan omat juttunsa, että ihan kaikkee ei kannata tulla mulle vinkumaan.. ja ei ne ongelmat kavereilta minun kanssa katoa, opettelisivat vaan ite ne ratkomaan.

No, kyllä tämä tästä. Oikeesti. Mut on se vaan hyvä, että te kommentoitte ja että täällä voi purkaa näitäkin asioita. Olen jotenkin tänne maalle niin "hautautunut" omasta halusta, että ei juuri ole enää sellasia ihmisiä joille näitä asioita viittis tai haluis enää puida.

Nyt tuli neidit tähän söhläämään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Onko sun pakko suostua tuohon testiin? Jos oikeasti ihmisellä (jota mieheksi kutsutaan) ei ole muuten tippaakaan mielenkiintoa pian syntyvää lasta kohtaan, ei sitä varmaankaan tarvita syntymän jälkeenkään vaikka olisi kuinka todistetusti hänen lapsensa.

Tsiisus mikä sika :headwall:

ps. ja juu, eiköhän tuo ole suoraan kopsannut tuon tekstin netistä / omien vanhempiensa suusta / nykyiseltä tyttöystävältään.
Nykyiseltä tyttöystävältään joo... Tulee mieleen tuosta joku luppakorvakani joka vaan pomppii tuon muijan perässä mihin se käskeeki :eek:

Suomen laki on tuossa isyysasiassa sellainen, että miehen on testiin pakko suostua jos nainen sitä vaatii, mutta naisen ei. En kuitenkaan aio siitä kieltäytyä, sillä sehän olisi juuri sitä mitä tuo tyyppi toivookin, koska se vapauttaisi kaikesta vastuusta. Ja kun nimenomaan haluan että on osa lapsen elämää, kaikesta huolimatta. Meidän välit vaikka on mitä ovat, niin en pysty käyttämään lasta ikäänkuin välikappaleena meidän riidoissa..
 
Moi!
Voimia kaikille sitä tarvitseville ja iso :hug: .
Täällä tänään neuvola/lääkäri, kuulumisia sieltä
RR 136/80
Sf-mitta 32
Pissa puhdas
Paino -117g kerrankin jotain positiivista :LOL:
Vaavin syke 143, liikkeet ++ ja rt tarjonta
Lääkäri arvioi käsikopelolla et vaavi olisi syntyessä noin 3,5-3,7kg saapi nähdä sitten.

Eipä ihmeempiä täältä tällä erää. Voikaa mammat paksusti :D

iittala 36 poks, poks :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annukka84:
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Onko sun pakko suostua tuohon testiin? Jos oikeasti ihmisellä (jota mieheksi kutsutaan) ei ole muuten tippaakaan mielenkiintoa pian syntyvää lasta kohtaan, ei sitä varmaankaan tarvita syntymän jälkeenkään vaikka olisi kuinka todistetusti hänen lapsensa.

Tsiisus mikä sika :headwall:

ps. ja juu, eiköhän tuo ole suoraan kopsannut tuon tekstin netistä / omien vanhempiensa suusta / nykyiseltä tyttöystävältään.
Nykyiseltä tyttöystävältään joo... Tulee mieleen tuosta joku luppakorvakani joka vaan pomppii tuon muijan perässä mihin se käskeeki :eek:

Suomen laki on tuossa isyysasiassa sellainen, että miehen on testiin pakko suostua jos nainen sitä vaatii, mutta naisen ei. En kuitenkaan aio siitä kieltäytyä, sillä sehän olisi juuri sitä mitä tuo tyyppi toivookin, koska se vapauttaisi kaikesta vastuusta. Ja kun nimenomaan haluan että on osa lapsen elämää, kaikesta huolimatta. Meidän välit vaikka on mitä ovat, niin en pysty käyttämään lasta ikäänkuin välikappaleena meidän riidoissa..
Toivottavasti saatte edes jotenkin sovittua kaikki.

Tuntuu vaan niin kovin kylmältä se jos isäsuhde jää pakollisiin elatusmaksuihin jne. Mutta voihan olla niin että tyyppi tosiaan herää vasta sitten kun näkee että kyseessä on ihan elävä pieni ihminen... toivotaan ainakin niin.

Voimia sinulle, olet todella vahva kun jaksat kaiken aivan itse :hug: :flower:
 

Yhteistyössä