JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Heippa!
Onpas juttua tullut kovasti viikonlopunaikana. Kirjoitellut en ole hetkeen, mutta luikenut olen kaikkien kuulumisia ja kyllä on paljon itsellä samoja vaivoja, värkki särkyä, pinna kireellä ja olo kuin elefantilla. Kyllä olisi mukavaa saada nyytti jo syliin vaikka synnytys hiukan alkanut pelottamaankin.
Vielä kun jaksaisi alkaa pesemään noita vauvanvaatteita tuolta kaapista ja laittamaan niitä paikoilleen. Eihän tässä nyt enään kovin hirveitä aikoja ole, toivottavasti. :heart:
Keskiviikkona olisi neuvola lääkäri, sitä odotellessa. Supisteluja ollut ihan mukavasti ja aikas napakoitakin välillä, mutta onneksi niitä saa jo ollakin.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille =)

iittala 35+5
 
Ihanaa kuulla tuplaodottajankin kuulumisia! Synnytätkö sä millimenninkäinen näillä näkymin ihan normaalisti alakautta?

Ootteko muut mittailleet masun ympärysmittaa? Mä ihan mielenkiinnosta, milliksen huikeiden lukemien innostamana, äsken mittasin ja aika keskimittainen tai pikkuinen tää mun massu taitaa lopulta olla:
RV 37+0, SF 35, ympärysmitta 112cm.

Nii, tänään tosiaan poksuu taas viikot, ja meidän Rusi olis valmis vaikka syntymään, jos tuota vaan sattuis huvittamaan. Ei tunnu huvittavan vielä :LOL: .
 
Nullpoints - Kiitos listasta!! Onko todella noin etta itselle ja vaaville tarvii hirveasti vaatteita? Mulla on talla hetkella itselle kaksi pyjamaa ja iso t-paita synnytysta varten ja vauvalle on 3 sleepsuitia. Taytyy varmaan pakkailla niita enemman mukaan... Ja onko noi sleepsuitit ok, kun mun mielesta ne olis varsinkin just tollon alkuun varmaan mukavimmat paalla.. Ei olis sitten housujen vyotaro painamassa herkkaa ihoa. Apua - ma olen ihan pihalla. Taidan kanssa laittaa muovipussiin erikseen noi synnytyskamppeet niinkuin sinakin - kiitos vinkista!! Mulle iskee stressi kylla naiden vaatteiden kanssa.. Taalta kun loytyy noita paitoja/bodeja mutta housuja on tosi vaikea loytaa. Sellasia mita Suomesta loyty helposti - varpaallisia puolipotkareita. Paniikki iskee!!! (hengittaa paperipussiin) :|

Minttu - Oho, sulle iski ihan selvasti kunnon vanhanaikainen pesanrakennusvimma! Kyllapa sait aikaiseksi!! Tollaisen puuskan jalkeen tuleekin hyva olo henkisesti mutta kroppa laulaa hoosiannaa.. =)

Seksista ja orgasmeista sen verran etta kun toi valkovuoto on ollut niin runsasta viime aikoina nin mun ainakin pitaa olla suihkunraikas etta suostun hommaileen. Ja koska kayn aamusin ennen toita suihkussa, ei se ajoitus oikein koskaan ole taydellinen. Ja ihan taysin olen luovuttanut kaikki ajatukset orgasmin saamisesta - ei pelkoakaan juu kun sita vain keskittyy siihen ettei oksenna kun vatsahapot pukkaa ylos. :LOL: Ja todella - kiva olis kun vois edes vahan alapaataan siistia mutta kun ei sita edes nae niin ei taida onnistua. :$

Mutta tallasia tanne. Tyot kutsuu ( :'( )

Naputtaja ja Sean rv. 33+6 (4 viikkoa aitiyslomaan!!)
 
Ai niin, Millimenninkaista piti viela moikata :wave:. Sulla kuulostaa tosi hyvin menneen kahden kanssa ja niin pitkalla olet jo etta kaikki menis hyvin jo. Kauheeta, voin vain kauhulla ajatella silti kuinka taydelta sun vatsa tuntuukaan kun jo tama yksi saa mongertamisellaan melkoiset kivut aikaiseksi. :heart:
 
Täällä vedellään viimesiä työpäiviä :wave: :wave: ...keskiviikkona klo 14.30 tämä tyttö jää lomalle! :wave: :p ...Loppurutistus vielä....Alkaahan tuo jo olemaanki aika väsyttävää hommaa seistä töissä kokopäivä/tai ilta :ashamed: ...

vauvis neiti 33+1
 
Kamomilla-81 : Joo näillä näkymin kun A on rt:ssä niin alakautta synnytetään.. B seilaa koko ajan edestakas ja pyörii eli sitä sitten käännetään kun A on syntyny, joko pää edellä tai pehva.. Nyt ovat niin että A on tossa edessä, selkää voi silitellä ja B pää alhaalla mutta jalat ja kroppa menee A:n takaa vasempaan kylkeen.. =)

Naputtaja : Vaikka luulis että möyrintää on paljon mut luulen että nyt vauvoilla vähemmän tilaa kuin yhdellä eli aika rauhallista on masussa.. :D
 
Pitaa tulla viela vahan hopottaan kun oltiin tiputtu tuolle toiselle sivulle. Juu, huomaattekos miten kiire on toissa tanaan.. :ashamed: Meilla on muuten se valmennus ens sunnuntaina 0900-1700... Sielta pitaa sitten lahtea ja kiireella etta ehditaan katsoon Irlanti-Uusi Seelanti rugby peli. Kehtaiskohan menna valmennukseen pelipaita paalla vai pitaisko se vaan pakata mukaan.. Hmm...

Nimim. Plastic Paddy :LOL:
 
Heippahei!

Mahanympärystää en kyllä mittaa!!!!! Kauhistus, se on varmaan enemmän kuin mun lihavalla ponilla (151cm).

Sairaalakamppeista Naputtajalle varmaan kannattaa ottaa ainakin kaks vaatekertaa perpäivä ihan itsellekin mukaan sairaalaan. Toki vuoto voi olla sellaista et pärjää pikku pikku siteellä, mutta jotkut tapaa"hulahdella" niin että sänkykin lainehtii. Ja siinä on sit vaatteet äkkiä tosi ällöjä. Parempi kai raahata yks pyjama liikaa kuin liian vähän? Ja vauvaa kun mietin, niin mä oon ainakin havainnut että synnäreillä puetaan vastasyntyneille päälle kaks paitaa/bodya yhtä aikaa ihan lämmönhukan minimoimiseksi. Kannattaisiko sekin huomioida mukaan otettavien määrässä? Toki jos on kovin lämpimät huoneet.. Ja myssy on pienelle tärkeä sisälläkin =)

millimenninkäinen
kivaa kuulla tuplakuulumisia! Onnea vaan odotukseen ja hyvää vointia!

Ja sit omaa napaa.. Kävin tänään siellä synnytystapa-arviossa. Olin varautunut riitelemään,mutta lääkäri totesi kun menin että "niin sullehan oli varattu kääntöyritysaika, mutta olikos se niin että sä et tahdo että käännetään". Joten se oli helppo nakki. Verenpaine oli korkee mulle; 144/87 kun normaalitaso on jotain 115/60. Mutta mua jännitti niin paljon että laitettiin sen piikkiin, kun olin eilen illalla kotona mitannut itse 116/67 paineen. Sitten arvioitiin vauvan kokoa; 2970g nyt. Menee alakäyrillä, -1SD!! Ja tulee syntyessään oleen n 3,5kg. Se on meidän lapselle tooosi vähän,kun isommat on olleet 4,6kg, 4,7kg ja 4,0kg. Lääkäri kyllä esitti alatiesynnytystäkin vaihtoehtona,mutta mä vähän anteekspyydellen sanoin että haluaisin kyllä sektion mieluummin. En halua synnyttää perätilaa. Joten sovittiin sitten sektioaika; meidän neiti syntyy 27.11, rv:lla 39+1. :heart:
Se mikä jäi vähän kaiveleen oli se että kohdunsuun tilannetta ei lainkaan tarkastettu vaikka sanoin et on supistellut aika paljon. No, mut sain ohjeet että jos vesi menee aiemmin eikä supistele niin saa tulla ihan omalla autolla synnärille, jos supistelee niin sit mieluummin ambulanssilla makuuasennossa. Ja jos suppaileen alkaa niin sit kanssa sinne..
Mut jos mitään ei tapahdu, niin sit leikkauspäivän aamuna äitipolin kautta (tarjonnan tarkistus) osastolle aamuseitsemältä ja kasilta on sit leikkausaika. Jännää jännää =)

Sellaisin terkuin tänään

Aubrieta + "Siiri" 36+5
 
Naputtaja Kyllä kannattaa olla noi kolme pyjamaa. Mä kävin just ne ostaa ja iso paituli mulla onkin jo........ Materiaali kantsii olla aika kevyttä, kun ne sairaalat tuppaa olemaan kuin saunoja, eli ei mitään fleecen tyylisiä ainakaan. Tietty ei liian ohuitakaan et läpi kuultaa kaikki. :x Tosiaankin voi mennä siteestä huti ja onhan se kiva olla ainakin puhtaissa vaatteissa, vaikka ei olo ehkä muuten ole mainioin.......:ashamed:
Sit noi sleepsuitit on just hyvii, koska ne ovat pehmeitä pikkusille. Ja ne on helppo vaihtaa jne...
En kyl aio ottaa ollenkaan muunlaisia vaatteita ollenkaan. Helposti puklahtelee maidot pihalle, joten vaihdon varaa on oltava.
Mä otan noi määrät itse, kun varaudun tosiaankin siihen 5 päivään. Voi olla et mies joutuu tuomaan puhtaita lisää, mut ainakin se saa ne likaiset kotiin kantaa sitä mukaa, ettei lopussa oo ihan järkkynä tavaraa.......
Täällä kun tutut ja melkein tuntemattomatkin raahautuvat sairaalaan lahjojen kanssa, joten arvatkaa vaan jos niit ei kotio välillä lähetä mikä määrä olis sit lopussa..... :$

Onnee Aubrietalle sektio päivästä!!! Sä ootkin noin hurjan pitkällä jo. :p
Hiljaa täältä perässä tullaan.......

NullPoints ja Tirri 32+4
 
Kiitos Aubrieta ja NullPoints! :heart: Taytyy tanaan lisailla kamaa kassiin - niinhan se kai on etta ennemmin on liikaa mukana kuin liian vahan. Eli lisaa sleepsuiteja ja sitten jotain paitoja.. Toivottavasti silti paasen sielta sairaalasta suht nopsaan kotiin.

Tuota vuotohommaa en kylla sitten odota yhtaan innolla! Tassa kun on niin kauan saanut olla "falskaamatta" etta sais jatkua niin vain. :whistle: Ja Aubrieta - 17 paivaa enaan!!! Wau! Siis vahan reilu pari viikkoa. Mullahan alkaa ihan jannittaan sun puolesta! Niin me vain aletaan pikkuhiljaa jakautuun..

 
B-7
Nettipimennossa ollut kun elisa temppuilee :p

Aubrieta saanut mukavaa kohtelua synnytystapalääkärissä.Hienoa!

Itsekin kävin tänään neuvolassa vaikka tuntuu että ne on ihan turhia käyntejä.Kun mulla ei oo paineissa tai muissa koskaan mitään häikkää niin tiedänhän itsekin vauvan liikkeistä että kaikki ok :whistle: Ensi ke on nla lääkäri omasta pyynnöstä kun supistelee ja kovaa,joka päivä.Tietäsin sitten hiukan onko kohdunsuulla tapahtunut muutosta.Joo mutta ne nla kuulumiset nyt:

Rv 36+2
Paino-400g
rr 120/67(mikä on kumman korkea minulle jolla aina 100/50)
Pissa puhdas
Sf 33cm!!!!Eli nyt noustiin jo keskikäyrän ylle.Ja vaikka masunympärys navan kohdalta vain 94cm...
Rt ja vettä normaalisti
:heart: 145/krt/min
Ja likkeet ++

Kaikki siis hyvin!

Synnyttämään olisin jo ihan valmis! :headwall:

Niin ja siihen Härkiksen kysymään autoasiaan.Ei harmainta aavistusta miten toimitaan jos lapsia vielä lisää.Linja-autokortti maksaa maltaita ja molemmat jouduttais ne ajamaan.
Meillä olisi autossa 10 paikkaa,mutta lakimuutos tammikuussa estää yhtä penkkiä pitämästä ajossa mukana.Eli kun b-kortilla saa ajaa vain 1+8 kattavaa autoa.
 
Täältä kans neuvolakuulumisia, voihan :x :x :x ...

Eli:

Rv 34+6
Paino 93.2 :whistle: (+1600 g!!! )
Turvotus + (selittänee tuon? ^ )
Paineet enste 146/85, sitten "käsipelillä" 128/78
Proteiinit + ja leukkarit ++ (hemmetin hemmetti....)
Sf 34
Sykkeet 130-140

Ens viikolla pääseekin jo sitten synnytystapa-arvioon ja loppuraskauden ultraan, kun meidän lääkäri on kaks vko pois... Ja kolmen viikon päästä on jo rv 38!
 
Moi kaikille! Tässä tulee vain omaa napaa, kun ei ajatuksiin nykyään enää muuta mahdu!

Mä täällä peesailen Aubrietan kuulumisia: täällä painoarvio 2,8 kg, laskettuna aikana n. 3,5 kg! Jes, minä kun olen pelännyt, että jättiläinen tulossa :heart: Perätila säilynyt, ensi viikolla kontrollikäynti. Sektioaikaa varataan vasta sitten, mutta varmaan samoille päiville osutaan, rv 39 :wave:

Viikonloppuna oli reilusti turvotusta, nyt proteiinit + ja paineet korkeemmalla kuin ennen, joten tällä viikolla seuraillaan tarkemmin. Muutama yö takana vähillä unilla, varmaan vaikuttaa verenpaineeseen. Lääkärin jälkeen painelinkin nukkumaan useammaksi tunniksi. Saas nähdä, vieläkö yölle riittää unta...

pulla ja Ihme 36+5
 
Huomenta! Nostelen pinoa kun ollaan 2. sivulla =) Oikeesti meen kyllä takas sänkyyn kohta, heräsin samalla kun mies nousi töihin, ei muutenkaan oo taas tullu nukuttua. Nyt on kahvit ja puurot masussa niin vois mennä pötköttään =) Palataan päivällä ;)
 
Päivän sana on kiukutus ja vit***** :headwall: . Johtuu siitä että joku ilmeisesti naksahti tuolta lonkan/selän puolelta ja käveminen on täyttä tuskaa. Okei, onkin mennyt vähän liian hyvin koko raskausajan, mutta ärsyttää tämmönen kun pitäis tehdä vielä niin paljon ennen pikku-kaverin tuloa. Ehkä toi kipu tosta teettyy mutta täytyy varmaan huomenna neuvolassa vähän jutskailla mitä tehdään, voiko sen naksauttaa vaan paikalleen vai pitääkö mun hommata kainalosauvat loppuajaksi :kieh:

Piti tulla siis vaan näin aamutuimaan hiukan avautumaan, muuten mahassa pörinät jatkuu :heart:
 
B-7
Täällä hätäisenä alkaa nostaa nämä fiilikset päätään:pettymys kun aamulla herää omasta sängystään :ashamed: Mä odotan jo koska aan tönäistä rakasta kylkeen ja kertoa,hei nyt meni vedet :whistle:

Joo ja tiedän että olen liian ajoissa!!!!!Tiedän tiedän ja tiedän.
Vaan kun supistaa päivittäin,monta kertaa tunnissa ja painaa alas niin sitä jo toivoo ettei näiden takia tarvii valvoa ja kitkuttaa vielä viikkotolkulla.

Limaa tulee ihan kamalasti ja pikkuhousut märät.Kyllä tuolla jotain tapahtuu =)

Tsemppiä tsemppiä tsemppiä,ihan kaikille :hug:
 
Hitsiläinen! täällä tuo pikkunen säikäytti meidät ihan kunnolla,kun ei oikein liikkunut illalla.Mehua koitin juoda et olis olis alkanu potkiin,mut ei tapahtunu mitään.Sit,kun aikani oottelin niin alkoi liikkeitäkin tuntua.Pelästytti kyllä kunnolla tuommonen.
Ihanan pitkällä ootte kaikki.Täällä vauva ei oo ees vielä laskeutunu.Voi hyvinkin mennä tammikuulle ennen kun mitään tapahtuu.
Huomista neuvolaa odotellessa.
 
Aubrieta: Ihanaa kun saitte tietää jo syntymäpäivän! :D Onnittelut siitä! :)

Proteiinista virtsassa Jokusella on ollu täällä proteiinit plussalla, ni neukkatäti sano mulle että jos on nukkunu vähän huonommin ni saattaa just olla yhellä plussalla ne.. :whistle: että ei välttämättä viittaa heti raskausmyrkytykseen, toki pitää sitte seurata. :) Mullaki oli tossa pari viikkoa sitte, ja olinki nukkunu ihan sairaan huonosti... :/ Ja sit viimeks ne oli taas normaalit.

Onko muista yhtään inhottavaa käydä neuvolassa..? Mulla tulee usein siinä neuvolatuolissa sellanen huono olo että äkkiä pitäs saada hommat hoidettuu ja sitte ulos sieltä!! Viimeks jouduin taas makoilee sinne sängylle ku tuntu että kohta menee taas taju.. Tulee sellanen paineen tunne päähän ja niskaa ja sit mennääki jo maata kohti... :D Inhottavaa.. Luulen et se johtuu siitä ku en jotenki tykkää istua siellä ja olla hoidettavana...
 
Tulin tähän pinoon vierailulle, kun eräs asia askarruttaa minua :eek: .Odotan kuudetta lastamme :heart: ja LA on joulukuun lopulla.
Onko teille muille tullut nyt raskauden loppuaikana, tai siis mulla ihan nyt viime päivinä sellaista pahoinvointia? :x Vähän niinkuin alkuraskaudessa...mulla oli ihan törkee pahoinvointi ja oksentelu ekat 15 vko.Nyt en ole oksentanut, mutta semmoinen ällöttävä etova olo koko ajan, pahiten aamulla.Palaa ihan mieleen alkuraskauden ihanuus :D

En muista, että olisi aiemmissa raskauksissa ollut tällaista, mutta tietysti sisuskalut on jo kovilla, kun kuudetta odottaa.... :ashamed: :whistle:

Meillä muut lapset 2-12v.,joten kyllähän tämä kova touhu ja tohinakin voi aiheuttaa jotain ylimääräisiä oireita.Ajattelin vaan tulla kyselemään, että oletteko muut huomanneet tällaista.

Kaikille hyviä vointeja ja onnellista loppuraskautta :wave: :flower: :hug:
T.Torpeedo
 
torpeedo Just eilen illalla tuli ihan hirvittävän huono olo... En oksentanut. Muinakin päivinä on ollu vähän semmosta etomista. Mulla oli aika raju pahoinvointi 20 viikolle saakka, toivon vaan ettei se nyt takas enää tuu...
 
Kuulumisia vaikkei mitään erityistä kuulukaan :whistle:

Mammaloman toinen päivä menossa. Ja tämä viikko siis oikeastikin lomaa, kun isommat tytöt on vielä perjantaihin asti päiväkodissa. Jokin ihme stressin poisto ollut päällä tosissaan, olen pääosin vain nukkunut ja löhönnyt :ashamed: ....vaikka niinhän sitä pitääkin, sitten kun tytötkin jää lomalle täytyy koittaa jaksaa skarpata.

Kovasti olisi kuitenkin tekemistä - makkari edelleen raivaamatta vauvaa varten ja paaaaaljon pyykkiä pestävänä. Hankinnoista (joita aion tehdä vielä ennen syntymää) tekemättä kaikki, mutta suunnitelmissa siis hankkia pari pehmeää hoitoalustaa, liivinsuojuksia, siteitä - vaipat ja tutit jne. saa isäntä hakea tyttöjen kanssa kun olen sairaalassa.

Vaatekertoja (siis näitä pienimpiä) on luultavasti tarpeeksi, katsotaan sitten mahdollisesti lisää kun nähdään minkälainen persoona sieltä tulee ;) . Lähinnä kivempi siis hankkia selkeästi tyttö- tai poikavaatteita, näissä neutraaleissa ei ole niin kivoja. Pääasia kuitenkin että on tarpeeksi sitä pienintä vaatetta kuitenkin, ettei tarvitse pyykkikoneen laulaa hirveästi normaalia enempää.

Vielä mietin josko ihan pikkuista toppapukua katselisi - mutta täytyy pistää pohdintaan.

Olipahan aikakin jäädä töistä pois! Tokihan se oli osaltaan haikeaakin, mutta kyllä viimeiset kuukaudet oli sellaista hulinaa ettei yhtään harmita. Nyt olen erittäinkin mielissäni tästä mahdollisuudesta jäädä kotiin ainakin joksikin aikaa, ja kohta saan tytötkin tänne pitkälle lomalle. Hyvästit siis aamukiireille :D .

Seuraava neuvola on vasta perjantaina, ja vieläkin epäselvää koska viimeinen lääkärikäynti on ja onko sitä. En siis yhtään tiedä minkäänlaista kokoarviota pienestä, enkä sitä missä vaiheessa ollaan menossa alakerran edistymisen suhteen. Satunnaisia supisteluja on ollut, ja säännöllisiä vihlaisuja - kuitenkin olo nyt taas ihan elinkelpoinen. Ei kyllä yhtään isompia liikkeitä voi harrastaa ja perus-kauppakäynnitkin aika raskaita, mutta tämä normaali arki rullaa ihan hyvin.

Toisin kuin monet nukun yöni ihan ylllättävänkin hyvin. Toki vessassa tulee käytyä vähintään kertaalleen ja joka kyljenkääntöön tulee herättyä - mutta olosuhteisiin nähden oikein hyvin nukun. Silti väsymystä on tosissaan päivisin, toivon että jokin energialataus löytyisi viimeisille viikoille.

Laskettu aika on tosiaan 15.12. ja molemmat edelliset menneet yliaikaiseksi - silti meinattiin että tuossa 6.12. olisi hyvinkin juhlallista syntyä :whistle: ;) . Niin kovasti toivoisin että jokatapauksessa hyvissä ajoin ennen Joulua syntyisi, jotta ehtisin kunnolla kotiin ja toipumaan alkushokista... tai siis lähinnä kun varsinkin ensimmäinen yö on aina aika jännittävä kotiintultua, ei haluaisi että se osuu juuri jouluaatolle.

Onneksi nyt on kaikkien sukulaisten kanssa jo sovittu että me emme mihinkään liiku Jouluna, tulevat sitten meille joulukahveelle... ajankohdasta riippuen joko sitä ennen vaavia katsomaan tai sitten näppärästi siinä samalla :saint: . En hirveästi halua mitään verastulvaa vauvan synnyttyä... muttei kokonaan kyläilyjä kielletäkään. Harmitti kun esikoisen synnyttyä kaikki oli tunkemassa heti kylään vaikken itse voinut istuakaan pariin viikkoon - sitten kuopuksen synnyttyä kukaan ei meinannut tulla vaikka oltiin ihan voimissamme.

No hyvähän se on ensin totutella uuteen elämään ja perheenjäseneen - ja tottakai haluaa että isommatkin lapset saa huomiota heti alusta asti.

No mutta, tämä papatus taukoaa nyt hetkeksi - nyt täytyy käydä vähän useammin lukemassa kuulumisia kun alkaa olla sen verran jännät paikat kaikille :heart: :whistle: =) :flower: .

- Terhikki ja Pieni rv 35+1 -
 

Yhteistyössä