*Joulun odottajat LOKAKUUN sateissa!*

Ette muuten usko.. ukko tuli takasi ilman tyttöjä.. Herätti minut kesken unien, itseasiassa säikähin ihme kahinaa.. eihän talossa pitänyt muita olla kuin minä.. :eek: No, se päätti sit ottaa traktorin ja meni kyntämään, no okei joo.. mut meidän koira alkaa ulvomaan siitä ja koiran aitaushan on meidän makarin ikkunan takana.. Se niistä unista. Ooolalaa.. vitsi nyt on oikeesti vitsit vähissä.. onneksi luin nuita nimiehdotuksia, se piristi.

Noh.. toivun nyt tässä ja tytöt tulee kotiin sit huomenna illalla. Siinä meni kyllä ukon söhläysten ja päättämättömyyden takia koko vapaa vkonloppu ihan pilalle, vaikka eilinen olikin ihan tosi mukava. Jotenkin tämä päivä vaan pilas nyt koko jutun. Huoh.. :headwall:

Noh.. eipä tässä auta kuin jatkaa pyykin viikkausta ja sit voiskin mennä jo yöunille, jaksaa sit huomennakin ellei ala mahatauti sit toisesta päästä..

Positiivisesti kun aattelee, niin nyt ei ole enää niin tukala olo kuin eilen ja yleensä aiemmin ja vaatteet ei kiristä ja painokin varmaan saa taas rauhassa nousta, sen verran paha tyhjennyskuuri on ollut. Kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu! ;)
 
Tutista.. Meil oli viimeks tutit hommattu valmiiksi, mut eipä se tyttö niitä huolinut! Noh, eipä ollut ainakaan vierotusongelmia ja onneksi se ei peukkuakaan alkanut imemään.. Osaiskohan kukaan arvioida, uskaltaako niitä tutteja tarjota tälle uudelle tulokkaalle? Kun kuitenkin kolme vuotta vanhoja jo, mut käyttämättömiä? Mä en oikein tiiä.. =(

Esikko on taas ollu kuumeessa. Tosi outoa, kun viikko sitten oli yhden illan/yön kuumeessa ja sit ei mitään ja nyt taas eilen iltapäivällä nous kuume, kesti yön, tänään päivällä ei mitään ja äsken tos oli lämpöä 37,5.. Kai se on joain syysflunssaa, mut nenä ei vuoda tai yski tms. Rasittavaa kun yöt menee niin katkonaisesti ja sit on pinna ihan kireellä koko päivän...!

Meidän vaavi potkii ja tunkee kylkiluden väliin, tooosi epämiellyttävästi. Ja sit se puskee päällänsä mun rakkoonpäin, oikeen välillä hätkähdän enemmänkin! Kiva kuitenkin ku tietää et on reipas pikkanen! =)

Nyt mäkin taidan käydä lukasemassa noi linkit nimiehdotuksista! Onko täällä jo monella nimet mietitty valmiiksi? Mulla on kyllä sillai ainakin et minkä tyylisen nimen haluun, mut muuten odottelen että näen minkä näköinen vauva se sitten on.. Esikoiselle oli nimi jo valmiina ja kun se syntyi, tiesimme heti että se on meidän Säde! =)

Findy :heart: 31+3
 
Mä melkein väitän että Rusi käväisi tänään raivotarjonnassa!
Ainakin se yllätti mut aivan täysin kääntymällä niin, että sen selkä tuntuikin vasemmassa kyljessäni - normaalisti siis aina oikeaa kylkeä vasten - ja illalla huomasin että mun ylävatsahan on ihan tyhjä! Olin hetken että :eek: :whistle: :D . Mutta nyt taas vauva pönkii tuossa oikealla kylkikaaressa kuten ennenkin.
Siitä mä en kyllä enää mene vakuuseen että onko tuo nyt sitten pää vai peppu. Mua vähän jänskättää.

Mun mies toivoo meille "normaalia" alatiesynnytystä. Se toivoo myös että synnytys lähtisi käyntiin omia aikojaan eli ettei tarvitsisi käynnistellä kovin paljon yliaikaisena. Anoppi kertoi nähneensä unta meidän "supervauvasta" joka oli kahden viikon ikäisenä ryömimässä heidän lattialla hurjaa vauhtia eteenpäin, päättäen lopulta nousta ylös ja lähteä juoksemaan. Unessa anoppi oli nähnyt myös että Rusi syntyisi 10.11. Mua vähän jänskättää lisää.

Nimet on valmiina molemmille sukupuolille. Tytön nimen kanssa meinasi kyllä iskeä epätoivo, mutta lopputulos olikin sitten ollut koko ajan molempien mielessä ihan itsestäänselvänä. Pojan nimi meillä on ollut pääpiirteittäin valmiina jo liki kymmenen vuotta (sen verran me ollaan oltu yhdessä mieheni kanssa!).
 
Heippis
Päivitystä täältäkin.. Oltiin tyttöjen lomalla ystävän ja tyttärien kanssa =) Tampereella, tai ensin shoppailtiin Ideapark tyhjäksi. Yötä oltiin kylpylässä. Syötiin herkkuja LIIKAA, uitiin ja rentouduttiin. Oli ihanaa!

On vähän suppaillut, eilenkin illalla levossa tuli pari oikein kipeää kiristystä. Tänään tuli sit pyyhkiessä verta paperiin, tai sellaista veriviiruista limaa. Soitin äitipolille, ja käskivät käymään. Kävin, tuloksena onneks hutireissu =) KTG oli ihan hyvä, pari pikkuista supistusta siihen tuli. Kohdunsuu oli ennallaan, pehmentynyt ja sormelle auki. Ja mitään verta ei kyllä lääkäri hanskaansa saanut. TUli vähän sellainen olo että menin turhaan, mutta hyvä niin. Ja sainpa painoarvion! Neitonen painaa nyt siis arviolta 2050g. Ihan hyvän kokoinen näille viikoille,kuulemma. Vauvan jalat oli kyllä niin tiukasti lantionpohjassa, että kovin tarkkaa reisiluun mittaa ei saatu, mutta suuntaa antava sentään.

Härkikselle jaksuja! Ja paranemista =) Onneks mies tajusi jättää neidit vielä mummun huomaan!

Tyttökamasta, meille on sitä ostettu kyllä =) Vaaleanpunaisia vaatteita on pinot väärällään. JA tutteja, nekin vaaleanpunaisia.. Aion tarjota tällekin tuttia. Eka ja toka eivät tuttia huolineet, ja kun kolmas yllättäin huolikin niin oli kyllä ihanaa! Niin hyvä lohduke ja äänenvaimennin välillä.

Meillä on nimeä mietitty myös. Lähinnä tytön, koska aika lailla uskomme että tyttö sieltä on tulossa. Niin moni lääkäri sen on jo todennut.. Ja meilläkin on kuvatodiste neidin alapäästä :D Noi linkkien nimet ei oikein kyllä iskenyt, vaikka nauroin ripsivärit poskille. Ehkä jotain tavallista ja tylsää meille sitten =) Pojalle oliskin nyt vaikeampi keksiä nimeä, tytön nimiä tuntuis olevan enemmän mistä valita. Tosin mulla ja miehellä on kyllä vielä vähän eri käsityskivasta tytönnimestä.. Mut onhan tässä aikaa. Oon kyllä vähän alustavasti miettinyt että jos kaikki menee ok ja vauva syntyy jopa marraskuun puolella, niin ristiäiset vois olla siellä viikonloppuna joka on joulun ja vuodenvaihteen välissä. No, katsellaan nyt..

Niin juu, ja Kamomilla voihan se olla et vauva on vähän sellaista kerkiävää sorttia =) Tosin toi ryömivä kaksviikkoinen kuulostaa hurjalta! Oliko sun vauva muljahdellut aiemmin ison linjan muljuja? Mä niin toivon että tää pysyis kiltisti aloillaan jo.. Varmaan saan sit jonkun sektiohaavainfektion kun niin kamalasti toivon "päätyväni" siihen sektioon.. Pöh.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Terkuin

Aubrieta + "Siiri" rv 32+4
 
Kuulumisia meiltä. Meillä siirto hämeenlinnaan ja lähemmäs kotia oli pienien kangertelujen jälkeen tiistaina. Toisesta sairaalasta kun siirrettiin niin karanteenihan siitä seurasi. Ei saanut viedä edes maitoa pienelle ja kotona pakastin täyttyi pienistä maitopussukoista =) Nyt kuitenkin karanteeni ohi ja tyttö saa nauttia oman äidin maidosta. Paino laski siirron aikoihin hieman mutta huomenna toivottavasti menee 1500 grammaa rikki =)

Perjantaina taas sattui ja tapahtui meidän perheelle. Hämeenlinnasta kotiinpäin ajellessa törmäsimme kai sen alueen suurimpaan peuraan ja pam!! Auto kärsi aika mittavat vahingot mutta pääasia että meille ei miehen kanssa käynyt kuinkaan. Hieman selkää ja kylkeä kolottaa. Huomenna sitten vakuutusyhtiöön käymään jotta saataisiin auto korjaukseen koska auto nyt välttämätön kun tyttö sairaalassa. Onneksi saimme auton lainaksi tutulta. Pieni pelko jäi vain minulle ja pimeellä en hämeenlinnasta enää kotiin ajele.

Meillä alkaa olla kaikki hankinnat hankittu. Pieniä vaatteita tarvii vielä hakea kun nuo 56cm taitaa olla tytölle isoja kun kotiin pääsee. Vaunut haetaan liikkeestä kun tyttö kotiutuu vaikka ei hetkeen pienen kanssa ulos kai saada mennä. Meillä tytöllä oikeestaan on jo nimi vaikka ei hätäkastettukaan. Olemme ajatelleet pitää ko. nimen.

Mutta nyt nukkumaan :)
 
Ihanan piristäviä juttuja ootte jaksanut vielä illalla väsätä! Minä olin jo iloisesti unille nuihin aikoihin ja sain kuulkaa nukuttua - siis ihan oikeesti sain nukuttua! Ei ollu vessa ravia eikä mitään muutakaan vaivaa, ei siis kertakaikkiaan mitään. No, aamulla kun heräsin niin oli pikku paniikki, että onko meidän neiti enää matkassa, kun ei liikkeitä tai mitään.. Onhan se, ihan kunnon muljaamista nyt tuossa kylkien alla ja vessassa saa ravata yönkin edestä, päätti ilmeisesti antaa äitin nukkua. IHANA OLO!!!

Tuteista. Meillä on tutit ja ketju valmiina, vieroitus ei ole ollut ongelma ja minusta meille vain sopii se tutti. Tietty, jos tää ei halua sitä niin eihän sitä voi väkisin tunkea, mutta jos haluaa niin en estele.

Nimet on valmiina molemmille. Pojalle on ollut meilläkin valmiina nimi noin 10 vuotta ja tytölle tiedettiin jo heti edellisen ristiäisten jälkeen nimi, meillä on sellanen systeemi.. Mutta siis kaikki on valmiina, kunhan hakee liivinsuojat ja käväsee apteekissa rasvat hakemassa.

Niin.. ei kaikki jutut olleet piristäviä.. jännittäviä unia... paniikkitarkistusreissu.. kolari.. Hmm.. koskaan et tiedä mitä tuleman pitää. Onneksi Aubrieta ja nepsus pääsitte säikähyksellä molemmat ja että nepsuksen pikkuinen on nyt lähempänä kotia ja voi ilmeisen hyvin. :hug:

Meillä sit ukko aloitti sen vessaravin yöllä. Sai sekin tyhjennyksen. Millanen se noro-virus muuten on.. ettei vain olisi sitä?!

Ristiäisistä. Meillä järkätään ristiäiset niin pian kuin suinkin saadaan pappi varattua meille. Minun ajatusmallilla pienellä pitää olla nimi, että Joulupukki ei sit erehdy. :LOL: Kerta rutistuksella aattelin selvitä kaikesta.. tiiä vaikka saatais pitää ristiäiset heti Itsenäisyyspäivän jälkeisenä sunnuntaina, hope so.

Muuten. Ootteko aatellu, että pian kaupat on taas sunnuntaisin auki!!! Mehän ostetaan ns. viimetingassa kaikki kaupat tyhjäksi!!! Voi sitä rahan ja voiton roisketta, kun kaupan omistajat näkee suurimahaisten mammojen vaappuvan kauppaan sellainen lasittunut katse silmissä.. :LOL:

Tuota. Jos minä nyt lupaisin, että yritän vähentää ainaisia valituksiani niin uskookohan kukaan? Jotenkin tuntuu, että mulla on kaikki päin peetä vaikka oikeesti ei oiskaan.. Luin sitä Vau'kirjan mammaopasta ja siinäkin oli, että pinna lyhenee ja ei jaksa olla niin kärsivällinen tai jotain sinnepäin.. Oikeesti mulla on kaikki ihan hyvin ja normaalisti, tulee vaan niin pienestä aina kitistyä.. Taidan kävästä tänään erään ystävän luona, saisi hieman olla ihmisten ilmoilla, jos nämä seinät vaikka ahistaa vaikken sitä myönnäkään.

Mutta kuulkaas. Se on nyt taas maanantai ja joillakin syyslomaviikko, meillä ainakin. Tytöt tänään kotiin ja sit pääsee päikkäreille vaikka joka päivä, oolalaa! Iloisempaa mieltä ja voimia kaikille!!!

Härkis & Neiti 31+5

ps. Mukava, kun joulukuisia on ilmoittautunut näin "viime metreillä" lisää ja muutkin käy kurkkimassa täällä. :flower:
 
Täällä ei syyslomailla, mutta ei paha vaihtoehto tämä arkinen aherruskaan :) .

Meillä käväisi tytöt kipeinä viikonlopun - yhtäkkiä perjantaina nousi molemmille korkea kuume (3v:llä korkeampi) eli viikonloppu meni makoillessa. Eilen sitten ei enää kuumetta ollut ja varovasti ulkoiltiin, näyttäisivät olevan nyt jo kunnossa. Pienemmälle tosin yskä tuli jatkoksi - hitusen epäilinkin ettei tästä pelkällä kuumeella selvitä.

No mutta ihmeen helpolla kuitenkin menneet aina nämä sairastamiset meidän perheessä *koputtaa puuta minkä jaksaa*, yleensä maksimissaan kuume + vatsa sekaisin + ruoka ei maistu muutaman päivän ajan. Oksennustauteja varsinaisesti ollut yhteensä varmaan 3kpl molemmilla tytöillä koko aikana. *hakkaa edelleen puuta*

Oma olo jälleen kohtalainen. Neuvolakäynti takana, kaikki muutoin ok mutta hemppa tippunut - edellisessä mittauksessa (vkolla 18 viimeksi!) oli vielä 140, nyt 116 :whistle: . Määräsivät sitten rautakuurille kun noin iso lasku kuitenkin, eli täytyy aloitella sekin.

Kuitenkin erityisesti loppua kohti ja synnytystä ajatellen ääritärkeää olisi saada rautavarastot kohdilleen, eli täytyy toivoa että purkkiraudasta on apua :) .

Pikkuinen on vahvasti pää alaspäin, ei kuitenkaan kiinnittyneenä vielä eli pää korkealla. Mutta on ollut omasta mielestäni tuossa asennossa jo pitkään - selkä oikealla puolella kaartuen ja vasen puoli ihan tyhjä :whistle: . Tuskin enää volttaa ympäri kokonaan, mutta eipä se varmaan mahdotonta ole.

Olo siis vain kohtalainen, ei ihan hyvä :/ . Syynä järkyttävän paljon kipuileva selkä. Periaatteessa oma moka, innostuin imuroimaan supertehokkaasti parin viikon tauon jälkeen ja nyt sen todellakin huomaa! Mies totesi että 'koittaisit nyt puuhata vähän vähemmän' johon sai vastaukseksi mulkaisun. Ei kumpikaan olla mitään siivousintoilijoita, mutta mulla vielä vähemmän kestää hermo katsella villakoiria ja sekasortoa kotona... En siis siedä sitä että se siivoaa jolla ensin palaa käämi sotkuun. Noh, kaipa tästä - pitäisi vaan itse ottaa äärirauhallisesti ja jättää just ne raskaimmat hommat miehelle. En vaan tykkää olla kokoajan sanomassa että tee toi ja toi ja toi - olis nii-in mukavaa kun hoksais itsekin!

No, positiivista se että mies on älyttömän paljon tyttöjen kanssa ja hoitaa isoimmilta osin ulkoilut ja riehumiset. Tytöt onkin ihan isin tyttöjä, täytyy vaan muistaa omaakin huomiota antaa varsinkin vauvan synnyttyä tosi paljon isommille ettei liikaa vieraannuta.

Mutta joo; mites teillä muilla tässä vaiheessa odotusta puolisot suhtautuu kaikkeen?

Meillä edelleen mies tuntuu kiinnittävän todella vähän huomiota vauvaan... Ekan kanssa oli kokoajan vatsalle juttelemassa ja liikkeitä kokeilemassa - tokan kohdalla todella vähän. Oli kyllä sitten vauvan synnyttyä täysillä mukana.

Nyt ei juuri ollenkaan edes liikkeitä tunnustele, kyselee minun voinnistani kyllä silloin tällöin mutta itse vauva ei tunnu kiinnostavan :( . Tiedän toki että taas vauvan synnyttyä tilanne muuttuu, mutta harmittaa se silti. Kyse ei kuitenkaan niinkään ole miehen luonteesta, sillä tosiaan ekaa odottaessa oli 110% kiinnostunut kaikesta mikä vauvaan liittyi.

Nyt koitan säännöllisesti kysellä 'koskas käydään vaunut ostamassa' tai 'suunnitellaanko makkarin järjestys pinnasänkyä varten' eikä innostu mistään.

Marttyyrimäiseen tapaani (heh) löydän itseni tekemästä yksinäni hankinnat ja järjestäväni huoneen valmiiksi, ja nielen pettymyksen kyyneleet.

Pointtina tähän vielä se että tämä kolmas lapsi ei ollut mikään minun vaatimani, vaan asiasta keskusteltiin yhdessä ja yhdessä tulimme siihen tulokseen että ehkäisy jätetään pois. Vielä plussauspäivänä mies oli huomattavasti enemmän innoissaan kun minä..

Kaikista täällä voivoittelemistani asioista huolimatta olen todellakin välttänyt kotona puhumasta mitään vaivoistani ja väsymyksestäni, ja puhunut aika vähän vauvasta yleensä... Tuntuu niin pahalta kun toinen ei edes halua liikkeitä kokeilla, suurinpiirtein siirtää kätensä kauemmas sängyssäkin tekosyyllä 'ettei vain paina vatsaan'.

- Terhikki ja rv 31 -
 
Terhikki: Noin se varmaan aika monillakin menee.. MEillä mies oli alun perin ensimmäisen lapsen hankkimisen kannalla. Oli mukana joka neuvolassa jne. Puheli joka päivä vauvasta, tunnusteli liikkeitä jne. Toisen kanssa vähemmän; muutama neuvola käytiin yhdessä, mutta muuten ei juurikaan. Oli kuitenkin "avoimen kiinnostunut". Kolmannen odotusaika oli meillä jotain ihme "kylmää sotaa". En oikein tiedä että miks.. Mies jälkeenpäin ruikutti mulle etten jakanut odotusta sen kanssa, ja mä olin vihainen kuin ampiainen että "no eihän sua olis voinut vähempää kiinnostaa"!! Ei ollut mukana yhdessäkään neuvolassa, ultrassa eikä missään muuallakaan. Hyvä kun sektioon tuli. Tota ei ehkä lasketa, se oli muutenkin vaikeaa aikaa,monet asiat kaatuivat silloin niskaan. Mutta esim vauvan nimestä puhuttiin oikeastaan vasta kastepäivän aamuna, ja miehen asenne oli lopulta (ihan sovinnollisesti kylläkin) että "no kirjoita siihen nyt joku minkä haluat". Jee.. Nyt mies on kyllä kiinnostunut jos puhun vauvasta. Koittaa liikkeitä jos minä laitan hänen kätensä vatsalleni. Mutta juttelee jopa vauvan nimestä.. Hoh hoh, pieneen sitä on tyytyväinen. Kaiken kaikkiaan suhteen ilmapiiri on taas sellainen hyvä ja myönteinen, toisin kuin edellisen odotuksen aikana. Minä olen tehnyt yksin kaikki vauvaa koskevat hankinnat, mutta se sopii minulle paremmin kuin hyvin. Meillä on vähän eri käsitykset siitä mitä vauva tarvitsee :D Mies oli mukana myös 4D-ultrassa, mikä oli munmielestä ihan riittävä osallistuminen tähän odotuksen lääketieteelliseen puoleen.. En tod. haluaisi sitä neuvolaan, sehän olisi siellä vaan tiellä :D
Minä puhun kyllä vaivoistani,mies kuuntelee muttei kamalasti kommentoi. Ei kyllä vaadi multa sikäli mitään, ja auttaa kyllä jos tarvitsee. Toki ei tee kotona MITÄÄN kotihommia, mutta se on meidän malli ja ollut näin jo yli kymmenen vuotta. Varmaan tekisi jos vaatimalla vaatisin, mutten koe sitä reiluksi miestä kohtaan. Pakko ihmisen on saatava joskus hengähtääkin.

Lohduksi sanoisin sellaisen vanhan viisauden, jonka aikanaan paikallinen pappi sanoi äidilleni kun hän koki anoppinsa inhottavaksi ja ilkeäksi: Älä ajattele että asiat jotka tuntuvat kurjilta tai ihmisten ikävä käytös lähtökohtaisesti johtuu sinusta tai kohdistuu sinuun, se on lopulta kamalan itsekästä. Niille voi olla monta muutakin syytä, sellaisiakin joita et edes tulisi ikinä ajatelleeksi. Kun et hätäisesti syytä toista siitä että hän käyttäytyy sinua kohtaan ikävästi, niin voit huomata että no joo, käyttäytyy noin - muttei mitenkään välttämättä kohdista sitä sinuun. Vaikka sinusta siltä tuntuukin. Ja kun huomaat muutamastakin asiasta että oho, ei se noin ollutkaan kuin ensin ajattelin, niin oma olosi helpottaa huomattavasti. Ja pystyt ehkä ymmärtämään miehenkin käytöstä paremmin ja oma mieli pysyy parempana. Toisen omasta mielestä epäloogisiakin käyttäytymismalleja on helpompi ymmärtää kun huomaa ettei toinen tarkoita niillä mitään pahaa tai ikävää. Kun yleensä ihan oikeasti ei tarkoita..

Sorry jos tuli paasattua =) Yritin sanoapitkästi, että saisin sanottua mitä tarkoitan. Olen itse yrittänyt opetella ajattelemaan että "kaikki ei johdu minusta", ja todennut sen arkea keventäväksi monella tapaa. Ja sitä on minusta helppo pyrkiä toteuttamaan; kukapa haluaisi tieten tahtoen olla itsekäs :) Joka tapauksessa iso ja lämmin :hug: sinulle ja jaksamista! Tiedän nimittäin kyllä miltä toi tuntuu, ja siinä ei välttämättä mitkään "viisaat sanat" silloin paljon lämmitä kun oikein musertaa. :hug: :heart:

*muoks*

Niin ja älä ota tätä niin että syytän SINUA itsekkyydestä; en hetkeäkään tarkoita sitä! Se kuului vaan siihen alkuperäiseen pappismiehen antamaan ohjeeseen, ja on ainakin minua auttanut ymmärtämään mitähänhalusi sanomallaan tarkoittaa =)
 
Maanantaiehtoota !
Syysloman eka päivä takana ja neuvolassakin käyty. Painoo oli neljässä viikossa tullut yhteensä kaks kiloo lisää. Ei paha, pelkäsin paljon enemmän tulleen. Paineet oli 117/72 ja hemppa oli laskenut 114. En kuitenkaan joutunut rautakuurille, kun on kuulemma just siinä ja siinä tartteeko ja itestä ei tunnu yhtään heikolta ja väsyneeltä. Lupasin syödä ruisleipää enemmän =) Niin ja sit suositteli d-vitamiinia, jos ei syö paljoo kalaa tms. mistä sitä saa, niin ois kuulemma hyvä kaikkien ( ei vain raskaana olevien ) loka - huhtikuu ottaa d-vitamiini lisää. Puhuin harkinneeni muutenkin jotain vitamiinilisää, kun tuntuu ettei välttämättä ruuasta saa tarpeeks nykyään, niin sit päädyttiin et lady vita plussaan. Siinä ois kaikkia tarpeellisia vitamiineja sekä sitä rautaakin. Sit sehän on tarkoitettu raskaana oleville ja imettäville. Minähän hain sitten paketin sitä kaupasta ja napsin niitä kolme päivässä tästä eteenpäin =) Niin tuohon, kun luulen etten saa tarpeeksi ruuasta vitamiineja. Jo jonkin aikaa on mennyt, ettei pysty syömään normaalea annoksia ollenkaan ja sitten tulee syötyä vaan pikku välipaloja pitkin päivää. Ei kylläkään mitään makeita ja kauheen epäterveelllisiä, jugurtteja, leipää, omenaa, banaania yms. Omasta mielestäni kyllä kuitenkin niin suppee tuo valikoima, et varmaan ei tee lisävitamiinit yhtään pahaa.
Ja palatakseni vielä neuvolakäyntiin; sf mitta oli 29,5 hitusen keskikäyrän yläpuolella mennään. Sydänäänet pompotti hienosti ja raivotarjonnassa ollaan yhä, oltu siis jo ainakin 4-5 viikkoa. Kaikki siis ihan hienosti, mutta kuten neuvolatädille sanoinkin, viikot sais mennä jo hieman nopeempaa :) Seuraava neuvola olisi sitten 31.10. ekana äippälomapäivänä ja siitä sitten kaks viikkoo lääkärintarkastukseen.
Täällä oli puhetta miehen mukana olosta. Meitin isukki on hienosti mukana, ollut alusta asti. Tunnustelee iha riittävän usein (päivittäin) masua. Mua vaan harmittaa, kun ei se oo koskaan lähellä silloin kun oikein kunnon myllerrys käy tai sit vauva lopettaa sen heti kun isukki laittaa käden masulle. No, on päässyt kuitenkin pienempiä potkuja tunnustelemaan. Neuvolassa ei ole ollut mukana. Ois kyllä tullut, mutta sanoin, ettei tartte, onhan se nähnyt aiemmin mitä siellä tehdään ja ettei sen tartte olla töistä pois ja tehdä niitä tunteja sitten myöhemmin. Ite saa onneks käydä työajalla. Ultrissa on ollut mukana. Viimeksikin, siihen ylimääräiseen kontrolliultraan halusi ehdottomasti mukaan, kun tiedustelin, et käynkö siellä yksin. Toissa iltana ähisin tän vatsani kanssa illalla sängyssä niin kaappas mut kainaloonsa ja sanoi, et ottais kyllä ihan heti masun välillä kannettavakseen jos ois mahdollista. Ja yhä hieroo mun turvonneita jalkojani joka ilta. Ja lasten kanssa viettä aikaa tosi paljon. Täytyy ihan kehua, on se aika ihana isukki ja aviomies :heart: =)
Jaahas, taidan mennä sen isukin kanssa nyt saunaan, kun tuli tuolta juuri laittamasta nuorimmaistamme nukkumaan. Vanhempi saa valvoa vähän pidempään, nyt kun on syysloma.

Aurinkomamma ja Tipu 32+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aubrieta:
Niin juu, ja Kamomilla voihan se olla et vauva on vähän sellaista kerkiävää sorttia =) Tosin toi ryömivä kaksviikkoinen kuulostaa hurjalta! Oliko sun vauva muljahdellut aiemmin ison linjan muljuja?
:LOL: Tuota ryömivää-juoksevaa kaksiviikkoista siinä unessaan se anoppikin naureskeli, sillä perusteella se nimesikin tämän "supervauvaksi".
Ei ole todellakaan ollut aikaisemmin mitenkään laajaliikkeinen vauva, silläpä nämä isommat muljahdukset ovatkin kiinnittäneet heti huomiota.
Mutta tänään taas ihan selkeä perätila tutussa asennossa.

Käväistiin miehen kanssa syysretkellä tänään Ikeassa ostelemassa vauvalle tilpehööriä, mm. ihana katos pinnasängyn päälle, semmoinen tammenlehväkuvioinen. Nyt vaan vartun että tosissaan pääsisi sisustamaan sitä huonetta, kun seinät pitää vielä maalata ennen sitä...


 
Tätä listaa päivittää Kamomilla-81 . Jos jotain on pielessä, ilmoittele vaikka yksityisviestitse niin korjataan kuntoon!
Koska listalle on kertynyt mittaa melkoisesti, on synnytyssairaaloista käytettyjen lyhenteiden selitykset valitettavasti jätetty pois.
*********************************************
Joulukuun 1.päivä:
pikkutiikeri-----------esikoinen----------------TYKS
Kamomilla-81--------esikoinen---------------KOKS
Caffee81--------------toinen-------------------K-SKS
ensimami----------------------------------------KOS
vanilja-77-------------kolmas------------------TAYS

Joulukuun 2.päivä:
Aluna------------------viides--------------------LUAS
Viivi76-----------------toinen
Sikuriina1987
Sammal---------------toinen-------------------K-SKS
Maamuskainen------kolmas
pulla75----------------esikoinen---------------OAS
Orvokki80-------------toinen poika-------TYKS

Joulukuun 3.päivä:
DoB--------------------esikoinen
Kathrinelle------------toinen
Aubrieta---------------neljäs, tyttö---------PHKS

Joulukuun 4.päivä:
Rintin-------------------viides

Joulukuun 5.päivä:
Nooraska
Käpylehmä------------neljäs, tyttö
syysusva05-----------toinen------------------LPKS
Pinkkinen--------------toinen
Sikuriina1987---------esikoinen--------------SeKS
Valas77----------------neljäs------------------K-HKS

Jolukuun 6.päivä:
Nasu74----------------toinen------------------PHKS
Petite-te---------------seitsemäs, tyttö--------TYKS
Kuulapyssy------------esikoinen, poika
Tsigu-------------------toinen------------------TYKS
Melissa-83------------kolmas-----------------K-SKS
Lisbethh---------------esikoinen--------------NKL
käppyrämallut--------toinen,poika-------------OYS
Ente--------------------esikoinen
Mama-Mii--------------kolmas-----------------OYS
Auris80----------------kolmas-----------------OYS

Joulukuun 7.pv:
Ineli--------------------esikoinen
Sydänkäpyset--------toinen tyttö
ninuli83----------------toinen------------------SAS

Joulukuun 8.päivä:
briendli-----------------esikoinen
Pikatsu-----------------esikoinen
Laurelias---------------toinen------------------HYS
Nyty--------------------neljäs, poika-----HYS
vumpe------------------kolmas
Aurinkomamma-------kolmas, tyttö-----K-HKS
neitim------------------neljäs, tyttö
snö---------------------esikoinen---------------HYS

Joulukuun 9.päivä:
Cheeky
SONA-------------------kolmas

Joulukuun 10.päivä:
hutzel------------------esikoinen
Saparo-81-------------esikoinen, tyttö----K-SKS
iittala-------------------kolmas-----------------K-SKS
Härkänainen----------viides, tyttö--------KYS

Joulukuun 11.päivä:
Nasu30------------------------------------------NKL
itunen------------------toinen------------------TYKS
merkkari---------------esikoinen--------------K-SKS
Findgirl-----------------toinen------------------KOS
KeuKeu----------------esikoinen---------------TAYS

Joulukuun 12.päivä:
Nonna-79--------------kolmas-----------------OAS
zaika--------------------toinen------------------SKS
Maikki85---------------toinen, poika------HYS

Joulukuun 13.päivä:
Boe------------------------------------------------NKL
Millimenninkäinen----toinen ja kolmas------K-HKS
OmituinenOtus-------kolmas------------------OYS
PipetiPoo--------------esikoinen---------------SeKS

Joulukuun 14.päivä:
ViikinkiHelga----------kolmas-------------------K-PKS
Valaskala--------------toinen-------------------VKS
Sintzi-------------------toinen, tyttö------TAYS

Joulukuun 15.päivä:
Annuli-81--------------esikoinen---------------NKL
Terhikki----------------kolmas-------------------PHKS
Annukka84------------esikoinen----------------KYS
Divina------------------esikoinen, tyttö--------NKL
Möhömaha------------esikoinen----------------NKL
lispe--------------------esikoinen----------------KAKS

Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84--------------toinen poika-------TAYS
AnnClaire--------------toinen--------------------JS
joululahja-08---------esikoinen
Gisele------------------esikoinen
sindi--------------------esikoinen
Äitikkäliini--------------toinen

Joulukuun 17.päivä:
Nappi82----------------kolmas-------------------TAYS

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88---------------esikoinen, tyttö-----------VAS
tyylilyyli-80----------------------------------------PS
Taikametsä-----------kolmas--------------------VAS
Tara84----------------esikoinen-----------------EKKS
maria-08-------------esikoinen------------------SKS
RBB-------------------------------------------------PKKS

Joulukuun 19.päivä:
pikku87--------------tyttö------------------------PS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady---------------neljäs----------------------JS
Jasuliini--------------toinen----------------------LKS
Aniida----------------toinen
Skye85---------------toinen---------------------RAS
maarith--------------kuudes--------------------PS

Joulukuun 21.päivä:
April------------------esikoinen------------------KOS
DaylightDancer----esikoinen, tyttö------Yhdysvallat
vennu---------------toinen----------------------KYS

Joulukuun 22.päivä:
Essu74--------------esikoinen------------------KOS
taapero-------------kolmas---------------------OAS
katherine-----------esikoinen
kaisukka81---------esikoinen------------------KOKS
MARTTAN--------toinen----------------------KYS

Joulukuun 23.päivä:
Klara-----------------toinen (1.enkelivauva)--PS
Äippä-75------------toinen-----------------------KOKS
Grynna--------------toinen-----------------------NKL
nevi------------------viides
Viivi82---------------esikoinen
Naputtaja-----------toinen, poika------------Lontoo
kevät ja ruu

Joulukuun 24.päivä:
Milja-85--------------esikoinen------------------K-SKS
Torey-----------------toinen----------------------TAYS
Minttumaininki
OLIVIA06------------toinen----------------------KOS
Mrae------------------esikoinen------------------KOS

Joulukuun 25.päivä:
Sisar puoliQ---------------------------------------KOS
miu07----------------toinen-----------------------K-SKS

Joulukuun 26.päivä:
maria-83-------------esikoinen------------------EKKS
Basilicum-------------esikoinen------------------NKL
leijona-86------------esikoinen------------------KOS

Joulukuun 27.päivä:
hömppö
katherine------------esikoinen
Juli05-----------------esikoinen------------------KOS
jennae---------------toinen----------------------NKL
Vaapukka------------viides
akkamänty----------esikoinen------------------TAYS
Punahattu-----------toinen----------------------HYS

Joulukuun 28.päivä:
Emppu87------------esikoinen
aiaifi------------------toinen ja kolmas---------TYKS
vauvahaaveita-----esikoinen, tyttö--------------OYS

Joulukuun 29.päivä:
Liina-71-------------kolmas poika--------------------PS

Joulukuun 30.päivä:
Jive- ----------------esikoinen, poika-------K-SKS
nasu1208

Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ
Florence------------toinen
Minttu75-----------toinen------------------------K-HKS

Tammikuun 1.päivä 2009:
NullPoints---------toinen------------------------ulkomailla


*********************************************
SYNTYNEET:

18.9.2008 Nepsus, tyttö (rv 28+4)
*************************************************
 
Niin juu ja Nepsus onneapaljon "kotiin" pääsystä!!! Mä olen joskus vieraillut siellä K-HKS:n keskolassa kun kummipoika oli sellainen pikku pikku tirri... Näytti kotoisalta ja mukavalta. Ja varmaan ihanaa kun pääsi pikkarainen lähemmäs äitiä ja isää. Ja olipa sitten enkelit isän ja äidinkin matkassa, kun ei käynyt peuran kanssa pahasti. Hieno juttu! Jaksamista sinne, ja pienelle terkkuja =)

Terv Aubrieta + "Siiri" rv 32+5
 
Moi kaikille!
Jokohan ootte minut unohtaneet, kun ei ole ollut aikaa kirjoitella piiiiiiiitkään aikaan... Oon välillä käyny lukemassa, mitä teille muille kuuluu, mutta omat jutut on jääny päivittämättä.

Nyt on työt lopetettu, lomailen ennen äippäloman alkua, joten nyt aikaa on. Joten tässä näitä omia kuulumisia:
Neuvolassa on käyty, välillä senkin takia, etten tuntenut liikkeitä. Sydänäänet kuitenkin löytyi ja potkujakin alkoi neuvolan tädille sadella ihan eri malliin kuin äiskälle, onneksi :heart:

Lääkärineuvolassa äiskän paino oli pompsahtanut (olisko ollu turvotusta, koska sen jälkeen on taas laskenu vanhoihin lukemiin) ja Pienikin mitattiin aika isoksi tyypiksi. Alkoi synnytys pelottaa...

Perätilassa oli kuulemma. Itse en tunnista, miten päin on, liikkeitä tuntuu pääasiassa virtsarakon tuntumassa (pienenkin kävelylenkin jälkeen joutumaan rynnimään vessaan ja ulos tulee vain muutama tippa :eek: rasittavaa). Oikea puoli mahasta on välillä koholla, joten siellä puolella taitaa majailla joko pää tai peppu. Raskausarvetkin on tulleet vain oikealle puolelle, nahka on siellä kovilla.

Hemppa oli tippunut: viimeksi vain 115. Tällä viikolla on ollut aivan täysin veto pois!!! Taitaa arvot olla entistä alempana. Mitä kannattaisi syödä, että saisi arvot nousuun ilman tabuja, olisko vinkkejä?

Olen jo vähän siivoillut ja tyhjentänyt kaappeja. Pitäisi siivota koko huusholli kunnolla, kun vielä on aikaa ja vointia. Pestä ikkunoita, uusia verhoja yms. Sitten voisi pestä vauvan vaatteet ja pinota paikalleen. Sen jälkeen odotellaan hoitotasoa saapuvaksi, sänkyä pitää kysellä (saadaan jostain lainaksi), hankkia pikkutarvikkeita (suuret hankinnat jo tehty), pakkailla sairaalakassia ja muuten vaan valmistautua vauvan tuloon. Kohta muuten päästään tutustumaan synnärillekin, sitä odotan!

Ai niin ja asuntogalluppiin: omakotitalo 154 neliöö, yläkerrassa rakentamatta n. 20 neliöö. Jos vaikka joskus vielä toinenkin pikkuinen tulisi maailmaan, niin pystytään helposti laajentamaan.

Vaivoja mulla on ollut vähän, onneksi!! Tää voimattomuus nyt on iskenyt suurimpana eli rautavarastot vähissä. Mutta vielä uni maittaa, vaikkakin katkeaa aina välillä vessareissuun tai puutumiseen.
Pitää koittaa jotain iltapalaa näykkiä, vaikkei oikein mikään maistukaan.

Pulla ja Pieni 32+6 (viikot suorastaan kiitää! )
 
Neuvola käynti oli eilen ja painoa taas tullu reilu kilo per viikko :ashamed: Nyt yhteensä tullu 13,5 kg ja loppua ei näy..voivoi.. Rv siis 29+6 tänään. Hemppa myös täällä tippunut 112 eli rautakuurille jouduin..jokin obi..on lääkkeen nimi, en millään muista mikä se oli. Aikaisemmin täällä on ollut juttua noista valmisteista, mutta en muista onko jollain mennyt vatsa noista sekaisin.. Aloitin kuurin tänään. Hirveesti kaikkee tabuja: laby vita plusx2, rautax2, maitohappobakteeri ja vielä d-vita. Huh..mutta kuulema voi ottaa!

Vauva oli raivotarjonnassa vieläkin ja syke hyvä 140. Ainut mikä itseä huolettaa on oma painon nousu ja turvotus. Sormet niin kipeet ettei nyrkkiin voi juuri laittaa.. Ja väsymys tietysti valtaisa. Vielä neljä ja puoli viikkoa töitä pitäis jaksaa....

Tänään hierojalle ja illalla kattoo Showhat (Jarkko Valtee yms.) =)

Milja +vaavi 29+6
 
Meillä tuo miehen kiinnostus kasvavaa masua kohtaan on jo sitä luokkaa, että sanoinkin jo tänä aamuna hänelle "sä et oo enää kiinnostunut minusta ollenkaan - vauvasta vaan" marttyyrimielellä ja suurella huumorilla tietenkin :D

On ihanaa kun mies on niin mukana tässä hommassa. Täytyy tietenkin muistaa että tää on meidän ensimmäinen.... Jokaisessa ultrassa on ollut mukana, ite jopa vaatinut että mennään näihin alkuraskauden ja 4D ultajuttuihin, vaikka maksavatkin melkoisesti. Neuvolaan en sitä huoli mukaan, että saan siellä sitten ihan rauhassa jutella terkan kanssa. Mutta kertaan kaiken puhutun kyllä sitten kotona, että en tiedä onko tuossa yksin neuvolassa käynnistä sitten mitään iloa kuitenkaan :)

Hyvin siis menee. Tavarat on hankittu ja töitä jäljellä reilut neljä viikkoa. Aijon olla töissä ihan viimeiseen päivään päivään asti - ja varmaan tuun vielä vahinogossa seuraavana maanantainakin työpaikalle, vähän niinkuin vanhasta tottumuksesta.

Leppoisaa oloa muillekin toivotellen
Marita ja "irmeli" 30+5
 
Kamomillamulla tuo synnytys sairaala on kätilöopisto eli listalla väärin..

Meillä joku mahapöpö liikkeellä,Kaapo alotti summumtaina ripuloinnin ja on tänää aamulla vielä ripuloinu..pelottaa et jos saadaa se miehen kans ku ite raskaana ja miehellä se leikkaushaava häntäluun kohdalla ni olis kyl hommaa ilman tautiakin!
Kaapo on alaknu tökkii mun mahaa ja kutsua mun mahaa Ninniksi, en todellakaa tiedä mistä se on tullu mut on ihmeissää ku maha liikkuu ja osoittaa sit mahaa ja sanoo Ninni...ihan isoveli!
Onko kukaa miettiny vauvauintia?me ollaa uiti kaapon kans vauvasta ja loppuu nyt ku täyttää 2v ja jatketaa sit sisarusryhmässä ku vauva 4kk..ihana yhteinen harrastus :)
Tylsä synkkä ilma, mut jospa kävis vaik yksiksee kaupassa ja haukkaus raitista ilmaa...

sini ja elsa 31+2
 
Heipati hei kaikille!
Neuvola kuulumisia hb oli 128 jee oli noussu viimeks 114. Pissa puhdas. Sf mitta on 29 Verenpaine 102/74. Painoo oli tullu 600g/ vk |O ei olis kyl tarvinnu tulla kun on tota lähtö painookin piirun verran enemmän kun pitäs :whistle:
Muuten kaikki ok.

Vanilija ja jäbä 33+1
 
B-7
Vauvan värinästä.Sanotaan että johtuu hermoston kehittymisestä.Ja toinen syy tärinälle/värinälle vanhan uskomuksen mukaan on Poikavauvan pissiminen kohdussa :kieh:
Mutta ei sovi ainakaan mun tapauksessa kun tyttö tulessa ja värinää tuntuu silloin tällöin....
Eli virallinen syy on kai se hermoston kehittyminen.Mutta ainakin on ihan normaali ilmiö,lääkäreiltä useampaan kertaan kysyttynä!
 
Moi taasen!

Täällä muuten voitu hyvin mut nälkä tulee niin salakavalasti että menee jo pahanolon puolelle ja jos totta puhutaan mua vähän tympii tää ainainen syöminen :ashamed: . Kun ei mahdu kerralla niin paljoa ja joutuu parin tunnin välein jotain laittaa suuhun. Onko kellään vastaavaa?

Mulla tosissaan neuvola ens viikolla ja katsoo sit sitä vauvan asentoo kun tää lääkäri ei sitäkään osannu sanoa :headwall: Ja kukas sitä kysy, sinne äpolille varmaan laitetaan se lähete ku tää lääkäri ei tiedä mitään, mitähän se edes tekee siellä? Jäi vähän sellainen olo.. Ihmettelin itsekin ku viikkoja sit vasta 32. Mut ajattelin puhua terkkarin kaa jos se vähän edes ymmärtäis ja osais sanoa jotain fiksua. :)

Aamulla iski tajuntaan et ei ole enää kuin 9 viikkoa jäljellä, hui kauhístus.. :whistle: Mulla on jo pari tuttia, talkkia, rasvaa, topsyt, tuttipullo, rattaat, turvakaukalo,sänky ja sitteri valmiina. Mitäs muuta sitä nyt vielä tarvii? Olisko teillä muistin virkistyksiä? tietty rintaliivinsuojat ja siteet on itselleni ja bebanthenia.

Himoista; täällä uppoo kans mandariinit tod hyvin ja kaikki makea edelleenkin. Ja myt taidankin mennä syömään munkkia...

Palataan ja paksuja vointeja

Marttan+ nakki 30+1
 
En ole pitkään aikaan kirjoitellut, kun suppareiden ja opiskelujen takia on vähän ollut muuta ajateltavaa, mutta...

Mua kiinnostais tietää mikä muilla esikoisen odottajilla on nyt kohdunsuun tilanne? Tai miten se oli uudelleensynnyttäjillä ekassa raskaudessa ja milloin päätti syntyä.. Ja ihan yleistä galluppia, mikä on vauvanne tämän hetkinen painoarvio?

Mulla rv 27 puhuttiin jo ekan kerran pehmentymisestä, nyt rv 30 kohdunsuu täysin pehmeä ja sormelle auki. Kontrolli 2 vkon päästä, en oikein tiedä mitä ajatella tuosta tilanteesta. Se ei taida kuitenkaan täysin normaalia vielä olla? Sairaslomaa on äitiysloman alkuun, osastolle jäämisen tarvetta arvioidaan tuossa kontrollissa sitten. Painoarvio oli eilen 1790g.

Vai että värinä johtuisi hermoston kehittymisestä! Hauska kuulla, sitä tämä meidän neitikin tekee usein :) Hikkaamisen ja muun möyrimisen lomassa.

DD ja potkurineiti 30+6 :heart:
 
Moitaasmoi,

tartun heti tuohon DD:n kysymykseen kohdunsuun tilanteesta ja painoarviosta. Molemmat on mulle nimittäin suuria kysymysmerkkejä..! Lääkäri on alakertaa kurkannut viimeksi 23. vkolla (kiinteä ja kiinni) ja painoarvio (~940 g) on tehty 24. vkolla ylim. ultrassa. Olin lääkärillä taas vkolla 28, mutta totesi, että koska ei pahasti tunnu supistelevan, niin eipä sinne nyt ole syytä kurkkia..seuraavan kerran sitten vkolla 36. En tiedä, tekeekö tämä lääkäri painoarviota; th normaaleilla nla-käynneillä ainakaan ei siihen pysty, koska ei myöskään osaa sanoa mitään tarjonnasta. Meillä ei nlassa/lääkärillä ole ultralaitteita käytössä. Ja näin ensikertalaisena en ehkä osaa vaatiakaan mitään tarkastuksia..kaipa ne äpkl:lle ohjaisivat, jos tarpeelliseksi näkisivät. :eek:

Neuvolakuulumisia tältä aamulta

hB 125 (parempi kuin ikinä mulla!)
rr 110/60
paino +408 g/vko, nyt alusta +4,8 kg
ei turvotusta
sf-mitta 29
liikkeet ++
ja sykettä ei ehditty laskea kun mulla sumeni silmissä kun erehdyin menemään selinmakuulle..mutta syke siis oli! :D

Lapsiveden määrään th otti ekan kerran kantaa; kuulemma runsaanpuoleisesti.

Aurinkoista tiistai-illan jatkoa kaikille!

Ente ja vauva 32+3
 
Helou kanssaodottajat!
Tänään sitten rohkaisin itseni ja hain sitä saikkua. Jouduin käymään työterveydessä ja se lekuri ei tienny mistään mitään. Ehdotti ensin että jos kokeilen viikon verran saikkua jos tilanne olis sitte parempi :LOL: Juupa juu, niinhän se menee, tilanne varmaan kohenee tässä viikkojen kertyessä...

Nurkat alkaa täyttymään tavaroista ja silti huomaan että paljon vielä puuttuu. Lähinnä juuri tuttia, rasvoja, vaippoja jne. Ne ajattelin hommata tässä äippäloman aikana ja nyt varmaan sitten on aika siihen. Lauantaina on tarkoitus mennä Ikeaan hakemaan vaavin vaatteille lipastoa. Varmaan ehkä jotain muutakin eksyy ostoskoriin :)

Maha möyrii tosi paljon ja mulla on kans semmosia värinöitä. Aluks ne tuli lähinnä vaan nukkuessa kyljellään (ja aina oikeella kyljellä ollessa) ja nyt niitä tulee lähes päivittäin vähän asennosta riippuen. Töissä kun istuin koneen edessä, niin kaveri anto kyllä välillä semmosta kyytiä että oksat poikki :LOL:

Ukko lähti hakemaan postista pakettia, turvakaukalo on saapunut ja varmaan ilta sitten ihmetellään sitä. Rattaat tulee perässä. Tilattiin siis tuolta netin kautta ne ja ihan aikataulullaan näyttäisi tulevan. Äitiyspakkaus mulle ei oo vieläkään tullu, mutta pitäis olla hoidossa kuitenkin noin paperipuoli kuitenkin... en tiedä kyllä mikä ihme siellä maksaa... pitää varmaan soitella kelan suuntaan.

Vaikka saikulle oli kiva jäädä niin kyllä mä jotenkin tunnen oloni oudoks, ihan niinku jotain puuttuis. Varmaan pääsen saikun/äippäloman vauhtiin kohta mutta silti. Nyt alotin siis ns. äippäloman paria viikkoa aiemmin tolla saikulla joten joka tapauksessa tää olis ollu edessä kohta.

Torstaina on sitten taas neuvola, katsotaan mitä ne siellä juttelee. Verenpainetta mittaillaan mutta ainakin tänään se oli ihan normaali, hyväksi lääkäri jopa kehui.

Mutta tälläistä... varmaan pyörin täällä joka armoton päivä nyt kun on aikaa, ihan itelleen :)

Keukeu ja 31+5
 
Moiks..

Meillä ei väristä eikä täristä, mutta edellisessä odotuksessa neiti alkoi tärisemään, kun jouduin syömään panacodia. Lopetin sen syönnin ja sit loppui tärinäkin. Mutta ihan hyvä, jos hermosto kehittyy, positiivista!

Miehen osallistumisesta.. hmm... eipä juuri osallistu. Kyllähän ukko on hyvä isä, mutta puolisona ei niin huomioiva kuin toivoisin. Mutta, onhan se hyvä näinkin. Neuvolaan en sitä ota, eikä se tuliskaan. Ultrat sun muut käynnit se laistaa taktisesti, ei halua katella kun minua ronkitaan.. :whistle: Kaiken kyllä kerron ja kaikki kyllä kuuntelee, muttei juurikaan kommentoi. Pääasia, että on kuvioissa mukana. Kyllä se sit syntymän jälkeen on taas remmissä mukana ihan kympillä. Tällä kertaa ei pääse synnärille mukaan, kun meillä ei ole vahtia muille, joten minä pääsen kerrankin toimimaan ihan yksin, on sitä kuulkaas ootettukin. Siihenkin on syy.. ukko nukahtaa aina siihen tukijan jakkaralle.. sit kaiken muun tohinan lisäksi pitää siinä vielä ukkoa herätellä.. hmm.. Nyt ei tarvii!!! Jippii!!!

Mutta. Minä oon siivonnu koko päivän, siis ihan aamusta asti. Nyt on kalusteet kipattu taas uuteen järjestykseen ja kaikkee muuta mahollista tehty. Ikkunoita ja lattioita en pessyt, en enää jaksanut. Onneksi on päivä huomennakin. Pitäisi kauppaan lähteä, ukko meni just lämmittämään saunaa.

Neitokaiset tuli eilen kotiin (käytiin siis hakemassa) ja voi tajuton miten likaisia ne on!!! Samat vaatteet päällä tulivat kotiin vaikka menivät jo perjantaina!!!!!!! En kyllä tajua, miten jotkut ei tajua, että vaatteita on kassissa just vaihtoa varten ja ihan käyttöä varten. Alushousut olivat kerran vaihtaneet.. yöks.. Nyt sit on pakko pitää tehopesut kaikille, alkaa pian afrikkalaisia muistuttaa. Eihän afrikkalaisissa mitään vikaa ole, mutta kyllähän nyt vaalean ihon olisi syytä olla vaalea. Ymmärrätte varmaan, ei ole tarkoitus olla rasisti.

Jees. Minä käväsen siellä kaupassa ja sit suoraan saunaan, saa monta asiaa kerralla tehtyä, kun nyt lähtee.

Mukavaa tiistai-iltaa!

Härkis & Neiti 31+6
 

Yhteistyössä