*Joulun odottajat LOKAKUUN sateissa!*

B-7
Alkuperäinen kirjoittaja Aubrieta:
Siis tiedänhän mä että tästä sektiosta (oletus on jo että päädyn taas sektioon) saattaa toipuminen olla ties miten kamalaa. Tulehdusriskit ja muut. Ja sektion riskit äidille ja vauvalle on isommat kuin alatiesynnytyksen. Jne. Mutta en ole lainkaan pahoillani jos leikataan.. En ikinä kehtaisi "viitsimisen" vuoksi vaatia sektiota. Mutta mitään motivaatiota alatiesynnytykseen ei tällä hetkellä kyllä ole.. Vaikka synnytykseni ovatkin olleet helppoja ja nopeita. Silti... Laiskuri??!! :ashamed:
Ymmärrän ihan hyvin pointtisi ;) Toisaalta en voi olla yhtämieltä sektiosta toipumiseen,koska kokemusta ei ole :whistle: Ja omissa ajatuksissa toivon ettei ikinä tarvetta tule!
Kun sun edelliset on ollut isoja ja tämä seuraavakin(?)ymmärrän myös hyvin!Eihän ne edes anna alateitse kovin isoa lasta synnyttää perätilassa.
Ja toisaalta mulla taas nää alatiesynnytykset olleet helppoja(vaikka on niitä 4 kiloisiakin synnytetty) ja ei ole ekan jälkeen tikkejä tai eppareita tullut.Ei sitten mitään kipuja ym synnytyksen jälkeen,paitsi ne uudelleensynnyttäjän pahenevat jälkisupistukset(eikös ne tuu kuitenkin sektionkin jälkeen? :ashamed: )
Joten jos kaikki menee,yleensä kuitenkin menee,hyvin,kyllä alatiesynnytyksestä toipuu myös hyvin!
Onko sulle annettu painoarviota vauvalle la:ksi?Ja mitä ollut viimeksi?Ja pidetään nyt peukut että sitten pysyy perätilassa =)

Mun oma vaavi on nyt jo jonkinaikaa ollut kääntyneenä pää alaspäin joten itse ei tarvitse sitä murehtia,tällä haavaa ;) Melskaa kyllä niin etten ihmettelis jos vielä kääntyi toisin päin.Mutta jos mulla sitä vettä on vähän laisesti,en usko että pystyy enää kääntymään(?)

Maanantaina mulla on ultra,ihan kiva vaikka jännittää,mitä taas saa kuulla.

Meinaatteko hankkia tutin/tutit valmiiksi?
Itse tässä emmin että en ainakaan valmiiksi ostais,jos ei edes olis tarvetta.Tutti on sekä hyvä että paha :LOL: Aina kateissa mutta jos kova kova imemään,hyvä tyynnyttäjä.

Entä onko kantoliina tms harkinnassa?
Mitä suosittelet ihan pienelle?
Mulla olemassa rengasliina(kanga),mutta se tuntuu aika isolta pienelle.Oon hankkinut sen kun tämä 6.s oli jo muutaman kk vanha.

Muutenhan mulla periaatteessa kaikki kunnossa ja hankittuna,eli pienestä on kii :LOL:

Hyvää viikonloppua toivoopi petite ja seiska rv 32+0

 
Tuttikeskusteluun ihan vähän osallistun...

Meillä ensimmäinen ei syönyt aluksi lainkaan tuttia (eikä muutakaan), vasta joskus yli puolivuotiaana aloitti syömään nukkuessaan. Helposti aikanaan jäi tutti kokonaan pois, kun oli vain uniturvana.

Kuopus taas ei ikinä oppinu syömään tuttia, mutta kahta keskimmäistä sormeaan lähes syntymästään asti. Ja nyt on neiti 3,5v ja voitte uskoa että on vähän vaikea suostutella tavasta luopumaan :whistle: . Ehkä nyt tosiaan ajattelee että helpompi olisi ollut yrittää puoliväkisin vaihtamaan sormia tuttiin. Kova oli kyllä syömäänkin eli jonkinlainen isompi imemisvimma vaavina ja nyt jäänyt päälle.

Todennäköisesti kolmannellekin tutti valmiiksi ostetaan - katsotaan sitten huoliiko vai ei. Jos näyttää siltä että yrittää sormia syödä enemmänkin niin ehkä lempeästi tuttiin koitetaan vaihtaa.

On nuo aina niin erilaisia ettei koskaan tiedä mitä tapahtuu ;)

- Terhikki ja rv 30+5 -
 
Perätila- juttua taas.........
Täytyy sanoa ettet ole ainoa Kamomilla joka aattelee mitäs jos.... Siis houkuttaisi alakautta synnyttää täälläkin jos olisi normaalin kokoinen vauva, normaali tilanne muutenkin jne... Se etten tiedä onko "normaalia" on just se ongelma.
Eli ensin tietty onko perätila, toinen onko mun sokrut menneet sekaisin, kolmas ei voi tietää tuleeko se raskausmyrkytys, neljäs onko vauveli isopäinen kuten neiti oli, viides alanko normaalisti avautumaan ollenkaan taaskaan, kuudes olenko samanlainen kropaltani kuten muut suvun naiset: raskaita synnytyksiä takana............ eli en tiedä. :eek:
Aubrieta en minä ainakaan sua laiskaksi sanoisi. Suojelevaksi lähinnä: itseäsi ja vauvaasi kohtaan. Eli jos on noin isoja vauvoja, niin riski on just se et toosa räjähtää... :headwall:
Naputtaja Tuossa sanoi noista asennoista. Jos jota kuta kiinnostaa, niin listaan muitakin keinoja et saa vauvan kääntymään. En tiedä miten tehokkaita ovat, mutta aina voi kaikkee yrittää jos haluaa.
Eli luin et jos menee uimaan tai kylpyyn paljon se voi auttaa. Kuulemma lihakset rentoutuvat ja antavat mahdollisuuden vauvalle kääntyä.
Sit luin et runsas makean syönti voisi saada vauvan kääntymään (???????).
Sit mun kaveri sanoi et seesami tikkujen polttaminen pikkuvarpaan lähellä aiheuttaisi vauvan kääntymään. Olisko sellaisia luontaistuote kaupoissa??? Luin sit just netistä joistain "moxa" tikuista (kiinalaisia tikkuja, lehdistä tai kehäkukista tehtyjä) et ne tekisivät saman asian. Laitan tohon linkin mukaan.
Tossa linkissä on muutenkin asiaa aiheesta (englanniksi) esim. liikkeistä mitä voi tehdä et vauva kääntyisi:
http://www.birthinternational.com/articles/andrea13.html
Kuiva kirjoitus muuten, mut oli tossa ihan muutama fiksu pointti mukana....
;)
Minä vaan odottelen ja katson miten asiat edistyy. Sanoivat mulle viimeks et rv33-34 katsotaan sit tilannetta et miten mennään. Siihen asti on armon aikaa asioiden kehittyä suuntaan tai toiseen..........

NullPoints ja Tirri 28+2
 
mulla oli pitkän aikaan vaaveli perätilas ja yks yö alko muljuamista tuntua ja selälleni jäin seuraamaan. seuraavana päivänä hoksin et oliha se vaan kääntynyt.. niin ja mul la 23.12 et rv nyt 29+4. ja käänty pari viikkoa sit. oli kyl ollu jo puoles välin rt ja yks kaunis yö heräsin siihi ko kääntyi, sattu aika hirveesti, ahtaat paikat tuol vissii :LOL:
 
jaiks, enää 1,5 kk laskettuunaikaan :eek: Meidän vauva kestikin huimat 2 päivää raivotarjonnassa ja nyt sitä ollaan taas miten sattuu eli asentoja vaihtelee. Terkkari sano, että mulla on paljon lapsivettä niin vauveli pääsee kyl viel hyvin liikkumaan. Nyt ei ole onneksi supistellu, mutta enpä ole pitkiä automatkoja reissanutkaan ja muutenkin olen ottanut rauhallisemmin. Seuraavalla viikolla olis esikon synttärit ja mua jo valmiiksi hirvittää taas yövieraiden rumba, jota pitäs jaksaa pe-su |O

Caffee ja ikiliikkuja rv 32+4
 
Heips!

Taas on tullu uusia juttuja, joista saatu kivasti keskustelua aikaseks :D Kaippa minäki sit oman korteni kannan kekoon.

Synnytystavasta sen verran, että kaippa se vauveli sieltä "välipyllystä" taitaa ulos tulla, jos ei mitää ihmeempää satu. Toi nimitys tuli mulle ja siskolle siitä, ku meidän vajaat 5v. kysy, et millä se vauva tulee masusta ulos, no ei me sitä likalle sanottu, mutta jälkeen päin ollaan itteksemme naurettu nimitykselle :LOL: Meillä ainaki noi likat on ollu aika helppoja puskettavia ja kooltaan aika pieniä, joten toivottavasti tää kolmaskaa ei mikää jättiläinen oo, koska sit on jo melkein puolet äitinsä koosta.

Mä sain tässä tuttujen kans aika tyhjentävän keskustelun noista synnytystavoista, ku toisella oli kokemusta molemmista, niin sano, et alateitse tekis saman vaikka heti uudestaan, vaikka saiki kohtutulehduksen kaupanpäälle, ku ei ollu istukka poistunu kunnolla, mutta sektion jälkeen oli ollu niin mahdottoman kipee ja palautuminen paljo hitaampaa.

Istumisen kans synnytysten jälkeen ei oo ollu oikeestaan mitää ongelmia, vaikka ekalla kerralla vähä napsastiin apuja saksilla ja toisella kerralla tietysti repes vanhat arvet auki, niin silti oon jo samana päivänä istunu normaalisti, ku on synnytys tapahtunu.

Tuttia ei olla hankittu, mutta sen nyt sitte nappaa vaikka Siwasta, jos niikseen tulee, et tarvii. Molemmat likat on syöny tuttia noin vuoden ikään asti, mutta sit oon ottanu pois, eikä oo kumpikaa pahemmin kaipaillu. Esikoinen meinas ottaa peukun tutin sijaa, mutta sitkeellä yrittämisellä sain sen vaihdettua tuttiin, vaihtamalla erimallisen tutin, jota aluksi tarjosin.

Olikohan kaikki siinä, mitä aattelin tässä teidän juttuja lukiessa :D

Nappi82 30+3
 
synnytyksestä: Esikoinen tuli käynnistyksellä 42+2, jota tehtiin 2päivää ja sit supistukset alko heti tiheesti ja 8tuntia ni koko homma ohi..aika nopeesti meni ja välilihaa leikattii ja imukuppi oli apuna!jospa saisi toivoa ni ei välilihan leikkausta, 2viikkoon en hetkeenkään istunu ja alapää tosi kipee. mulla epiduraali autto tosi hyvin ja hauskaa oli ilokaasunkin avulla ja ne aijon nytkin ottaa =)
Mä yritin Kaapolle tuttia ja reilu 2kuukautta suostukin imemään tuttia mut sit hylkäs tutin ja peukku tuli kuvioon ja on edellee(1v10kk)ja en tiiä kui päästää siitä eroon :/ tuttia aijon tarjota tällekki ku se olisi parempi ku peukku...
Onko muiden vauvat nyt kovempii menemään, mulla mahassa ihan kaamee meno välillä...ja päätä on kiva liikuttaa ja pyörittää alapäässä,auts!
supistuksia on ollu taas tänää ja tulee synnytys hyvin mielee eli kipeitäkin välillä...neuvolassa neuvoi soittamaan äippäpolille helposti jos pitkään tulee kipeitä supistuksia, ku se toinen tulee usein nopeemmin...pelottaa vaa jos se ei pysy sisäl enää kauaa...
onko teillä mitää himoja enää?mulla mandariinit ja niitä menee

:LOL:
sini ja elsa 30+6
 
Heipsan pitkästä aikaa :)

Meillä "iikka" on kääntynyt onneksi jo hyvissä ajoin oikein päin ja saa luvan pysyäkkin!
Kovasti maha painaa ja meno on vaikeaa en uskalla ajatella, että vielä 8-10vko pitää jaksaa...
Seuraavat maksa-arvot otetaan maanantaina saa nähä ovatko nousseet. Jotenkin en usko, että nousevat enään kun tähänkin asti ovat pysyneet kurissa. Se tarkottaa sitten sitä, että ensimmäistä kertaa pääsis yrittämään normaalia itsestään alkavaa synnytystä ilman käynnistystä... ehkä :) Mistäs sitä tietää vaikka yli menee.

Supisteluja tulee joka päivä, mutta ovat harjotuksia. Menevät ohi aikasta helposti. Antaa tulla vaan josko sitä sitten synnytys kävis helpommin.

Minun suurin pelko olis kyllä sektio... en kestä ajatusta, että pitää ensinnäkin laittaa puudutus alavartaloon ja toiseksi maha auki. auts. Mielummin synnytyn kyllä monta kertaa alakautta jos vaan suinkin on normaalikokonen. Tytöt olleet niin pikkusia 3kg:sia että ei traumoja.

Kaikki hankinnat suoritettu ja enään ois jäljellä pinnasängyn kasaus ja vaatteiden sun muitten silitys.

Mies illan töissä niin päätin reippaana lähteä lasten kanssa hampparille ja elokuviin. Käytiin äsken katsomassa niko- lentäjän poika ja suosittelen :) Nyt ihan puhki kaupungilla olosta täytyy suunnata vaaka-asentoon.

Himoista vielä: Minulla kans hirveä mandariini himo ja kotimaiset omenat edelleen. Tomaatti himo vähän hellittänyt jo.

Auris ja tänään tasan 32vko =)
 
B-7
Himoista =) Ykkösenä maraboun suklaa,kautta kaikkien raskauksien :ashamed:
Mutta tästä nyt erityisesti omenat joista en juuri tykkää muuten.
Myös appelsiinit ja mantut menee ja yksi himottu on pilttisose aurinkoinen :whistle:
Ja vielä myslit maidolla,namj!Nää kaikki on ollut pop tän raskauden aikana

Edellisistä on ollut esm grillattu maissi ja sienet!(pojista erityisesti)
Tytöistä ollut makeemmat himotukset :LOL:
 
Mulla on ollut kautta raskauden vaihtuvia himoja erilaisia hedelmiä kohtaan ja tällä hetkellä ne mandariinit (tai satsumat tai mitä lie nimeltään) on kyllä ihan ykkönen. Laskin tänään syöneeni niitä jo yli 10... :ashamed:

Tänään on ollut kyllä koko odotuksen tähän astinen multihuipentuma mitä tuohon möyrinnän määrään tulee! Tosi villiä menoa aamusta alkaen, ihan vaikeeta on ollut oleminen ja kipiää tehnyt useasti. Yhtenään saa hakea asentoa missä kykenisi jotenkin olemaan. Ja sitten toisaalta tää möyrintä saa sen hölmön virneen nousemaan kyllä kasvoille edelleen, ihan kuten ensimmäisillä kerroilla kun liikkeitä tunsi. Meidän kulta se siellä, ihan oikeasti tulossa kohta "kotiin" :heart: !
 
Huomenta!

Nousin tuossa useempi tunti sitten jo ylös, iski yöllä ripuli ja torkkunut olen vaan hetkittäin.. en enää viittiny pyöriä lakanoissa, kun ei uni tule. Pitäis lähtee ukko herättelemään.. ois viimenen vp.. tytöt on serkuilla kylässä ja tänään ne pitäis hakee. Miljoona asiaa pitäis tehä, mutta taidan lepäillä. Jospa nyt ei ykääminen alkais enää tähän lisäksi.

Te ootte ahkerana kirjotelleet! Tuosta synnytystavasta.. minusta jokainen tekee omat päätökset siitä miten ja millai. En koskaan ole aatellut arvostelevani ihmistä sen perusteella, onko sektio vai alatie, minusta molemmat on normaaleja synnytyksiä. Ite oon kaikki saanut lähes syöksyllä ulos alakautta ja sen takia hieman nyt hirvittää.. Olen jo asennoitonut siihen, että synnytän ambulanssiin luomuna. Ambulanssin tulo kestää ainakin 20min. ja täältä Kysiin on matkaa 1,5h, joten turhaa on kuvitella enää saavansa kivunlievitystä... Kunhan ei kotiin synny tyttöjen nähen niin kaikki ok. Anoin kyllä lupaa käydä synnyttämässä Kajaanissa, mutta en saanut. Kajaaniin ois ollu matkaa vain 40min. Onhan tuossa onneksi Iisalmen sairaala matkalla, jos niinku hirvee hätä tulee.

Meidän neiti on rummuttanut olemassa olostaan hyvinkin tinkaan.. perjantaisissa hautajaisissa meinas multa käämit kärähtää (no..kyllä ne kärähti) kun kaikki oli mahaa taputtelemassa ja meidän neiti latas heti takasi kylkiluihin.. Ärähin sit niille tädeille, että nyt riittää, kun kylkiluut huutaa jo hoosiannaa. Kattovat aika kylmästi ja häippäsivät, mutta sainpahan olla rauhassa. Ärsyttävän tungettelevia.. ja sit niitten nimiehdotukset jne.. Taivas.. Grrrr.... No, niitä ei tartte toivottavasti enää aikoihin nähä. Hope so!!!

Himoista.. hillosipulit on huippuja!!! Ja suolakurkut!!! Muita himoja ei ole ollut, ei aiemmissakaan. Nyt vaan teitä lukiessa rupes ne mandariinit kiehtomaan.. ;)

Tutti on meillä jo hankittu, käytetään tarvittaessa tai jos tarvetta ei ole, ni kyllä se paikkansa löytää.

Jaa.. mutta ei mulla sen kummempaa ollutkaan. En oikein oo ees herännyt vielä kokonaan.. lähen pyykkiä pistämään koneeseen ja viikkaan entisiä, ei passaa tänään karata kaus vessasta, jos tämä maharumba tästä kiihtyy.. Mukavaa vointia teille!!!

Härkis & Neiti 31+4
 
Aamupäivää kaikille :flower:

Olin jo ihan innoissani että vihdoinkin vauva kääntyi pois perätilasta, mutta päivän viihtyi poikittain ja taas aamulla kääntyi potkimaan virtsarakkoa :(
No kerkeehän se vielä muutella asentoa, mutta siis mikäli vauva pyllyään tarjoaa ensimmäisenä tulemaan niin sitten kyllä sektio on mulle ainoa mahdollinen vaihtoehto, tosin eikö ne nykysin saata silti ehdottaa että antaisi tulla alateitse pylly edellä?Mikäli kääntöyritys ei onnistuisi.

Ajatella että teillä on viikot jo noin vähissä ja musta tuntuu että mulla on vaikka kuinka paljon jäljellä kun on joulukuun lopussa vasta se laskettu..
:headwall:

Tutista:Meillä eka söi tuttia ja annettiin jo sairaalasta ja olen jo ostanut tälle uudellekin tutin valmiiksi, mutta saa nähdä mitä käy sitten kun syntyy.

Sunnuntaita kaikille :hug:

Punahattu ja Pesonen 29+1 :heart:
 
Täällä poksuu taas viikot tänään :D :wave: ...Ihanaa, kk päästä alkais äippäloma, on se aika menny kyllä nopeaa :eek:

Kuun lopussa alkais sitte muuttorumba, ja pääsee laittaa vauvan huonetta :heart: :heart:
Vielä ei oo mitään vauvalle ostettu,paitsi vaatteita...

vauvis neiti 29+0 :heart:
 
Hei vaan taas! Oon koittanut käydä lukemassa jutut iltaisin mutten oo ehtinyt mitään kommentoida :ashamed: Asuntoasiaan, meillä on luhtitalon alakerrasta 3h+k pienellä pihalla :) Tässä aiotaan jonkin aikaa pysyä. Vauvalle on kaikenlaista jo hankittu, oikeastaan puuttuu enää vaunut ja kaukalo + rasvoja ja vaippoja. Tutinkin ostin, saa nähdä otetaanko lainkaan käyttöön. Pinnis koottiin eilen, tänään pitäis se laittaa paikalleen. Vaatteita on niin paljon että jouduin osan ihan pienistäkin jättään sivuun kun ei laatikkoon mahtunu enempää. Pesen niitä sitten lomalla. Tuli vaan pikku paniikki kun soittelin neuvolaan viime viikolla tuloksia mun vti-kokeista, ja neuvolan täti halus että meen vielä uudestaan labraan muihin kokeisiin, koska vauvan olis hyvä pysyä masussa vielä NELJÄ viikkoa.... Kyllä se nyt vähän kauemmin sais pysyä, mulla on vielä neljä viikkoa töitäkin :eek: No huomenna sit labraan ronkittavaks, yäk... Närästys tuli kaveriks oikein kunnolla, kaamee olo välillä. Eilen ehdin onneks apteekkiin. Ei tänne sen kummempaa, kovasti ootan että sais jäädä kotiin, työmotivaatio on nolla :ashamed: En oo vieläkään saanu kelasta päätöksiä :whistle: No kai ne sieltä joskus tulee...

Viivi ja Masi 29+5
 
29+1 arrgh, ku tuntuu, että olisi vielä iäisyys vauvan tuloon!! :LOL:

Me ei olla hankittu mitään muuta ku vaatteita vauvalle, jotenkin alkaa ahdistaa ihan hirveästi kun joutuukin ajattelemaan kaikkia niitä tavaroita mitä pitäisi vielä hankkia!!
Löysin yhdet ihan kivat yhdistelmävaunut mitkä ei ollut edes kauhian tyyriit, mutta se väri vielä mietityttää...kun mä haluaisin niin kovasti ostaa ne vaaleanpunaisina :ashamed: mutta enpä taida uskaltaa kun ei taida noihin ultriin olla kuitenkaan aivan luottaminen....
Uskaltaisikohan jättää sen vaunujen hommaamisen sitten sinne jonnekkin hamaan tulevaisuuteen kun on jo se pikkanen syntynyt ja varmuudella tiedetään sukupuoli... :/

Onko muut uskaltanut jo ostaa jotain selvää tyttö/poika tavaraa?
 
Asuntoasiaa: Me muutettiin 100 omakotitaloon kuun alusta ja täällä tätä puuhaa piisaa.Sain tuon iskiaksen kipeeksi,kun tuolla kukkapenkissä möyrin...
Vauvalle on aika hyvin tavaraa hankittu.Unipussin aioin vielä hankkia ennen syntymää.
Meillä on enempi pojan värisiä tavaroita,mutta kyllä ne tytöllekkin käy tarvittaessa.En minäkään ihan 100% luota tuohon ultraan,vaikka nyt on enempi poika,kun tyttö olo.Tuohon rakenneultraan asti oli selkeesti tyttö olo ja nyt siis poikaolo.Saas nähä kumpi sieltä sitten tulee.
Vauvan asennosta mulla ei oo mitään hajua.Ei oo neuvolassa kommentoitu asiaa millään tavalla.Potkut tuntuu kyllä enimmäkseen ylhäällä ja sivuilla.

Juli+nuppu 29+1
 
Alusta asti oon itse tiennyt, että nyt on poika tulossa on tuntunut niin erilaiselle kahden tytön jälkeen. Nyt sen on sitten 4 eri lääkäriä vahvistanut. Viimeisin oli Aydin Tekay ja hänkin sanoi pojan olevan tulossa. Nyt olen sitten surutta ostellut poikien vaatteita ,että saa nähdä :)
Jos ei olisi tullut tätä juoksemista joka kk ultrassa olisin varmaan ehkä sukupuolesta epäluuloisempi. Nyt kun joka kk nähnyt ultrassa ja moni lääkäri pojaksi sanonut. Yhden tai kahsen sanomisiin en varmasti vielä luottaisi.

Meillä molemmat tytöt on olleet tutin syöjiä joten niitä on muutama erilainen ostettuna kaappiin. Ajattelin kyllä kokeilla aluksi ainakin ilman ,että pääsis rintaruokinta käyntiin kunnolla. Esikoisen kanssa oli vähän ongelmaa kun tottui tuttiin.

Nyt ajattelin, että alkaa kohta oleen aika rueta katseleen mitä sitä pakaa mukaan sairaalaan. Ettei sitten jää ihan miehen armoille :D

Auris 32+1 jes! loppu häämöttää :D
 
Huoh.. kiva.. täällä olo vain pahenee. Ei tainnut olla hyvä idea syödä. Maha on täysin sekaisin.. oottelen vaan sitä ykäämistä. Ukko lähti hakemaan tyttöjä kotiin, niinku ne ei ois voinu olla vielä yhtä yötä, että oisin kerenny tokenemaan.. Miehet..

Jotenkin nyt rupes ärsyttämään.. Tunti sitten oli vielä ihan mukava olla, vaikka pakki onkin sekaisin. On se vaan huominen kiva, jos ensiyö menee ykätessä tms. vessaravissa niin sit taas aamulla heti arkeen kiinni neitien kanssa.. ja ukko tietysti menee töihin lepäämään. Jippii..

Voi kun sillä (ukolla) ois joskus yhtä kiire minunkin kanssa olemaan, kuin neitejä hakemaan.. toivossa on hyvä elää. Juupa juu.
 
Heippa taas kaikille,
valtavan ihana sunnuntaipäivä ulkona ja mää möllötän sisällä. Juuri nyt aika iso kyllästyminen tähän vatsaan..se on tiellä, se painaa, se ahdistaa..musta tuntuu, että joku on varastanut myös puolet mun keuhkojen tilavuudesta. Kolme päivää oon etsinyt edes jotain hyvää asentoa, mutta se taitais löytyä tällä hetkellä vain lämpimästä vesialtaasta, jonne pääsyä täällä kotosalla ei juuri nyt ole... :headwall:

Jos nämä fiilikset ei yhtään helpota tiistaihin mennessä, niin itteäkin vähän jännittää, että mitä sille neuvolatätille silloin tulee valitettua. :D Ja jos jätetään kaikki em. huomioimatta, niin keskimäärin vointi lienee ihan hyvä. Vauva on kovin aktiivinen ja saattaa olla, että perätilasta on kiepsahdettu johonkin toiseen asentoon, mutta ei tästä silti ihan selvää ota. Just kun meinaan, että noniin, nyt se on pää alaspäin, niin sitten aletaankin potkia (?) alakertaan. Edelleenkin oikean kylkikaaren alla tuntuu joku mötikkä..pää tai peppu tai jotain...

Mistäs täällä on puheltu..no kotiasioista ainakin. Me ollaan tilavasti kahden asusteltu suurehkoa (as.pa 170m2) ja vanhaa (-57) ok-taloa ja kivaa kun näihin tyhjiin kamareihin tulee jotain eloa ja löytyy järkevä syy remontoida taas yks huone. Vauvalle on mukavasti jo kaikkea koossa, mutta ei silti ihan vielä passais maailmaan tulla, että saa tarvikeasiatkin kaikki hoidettua ensin kuntoon. Mitään tutteja, rasvoja, vaippoja ym. pientä en ole edes osannut vielä miettiä; lähinnä vaan isompia linjoja. :D

Eilen poksahdettiin uusille numeroille, 32 vkoa täynnä!

Aurinkoisempaa päivää kaikille!

Ente
 
Hei, nimen valitseminen lapselle on kova homma... Onneks keskustelupalstoilta voi saada korvaamatonta apua siihen:

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=6356929&t=6356929
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=6370188&t=6370188

Päivän hihitykset.
 
jennae: Me ollaan kyl ostettu "tyttökamaa", siis vaaleenpunaset brion vaunut, pinnasänkyyn laitettu vaaleenpunasta ja vaatteissa näkyy myös kumpi tulossa.. :D Rakenneultrassa saatiin jo tietää ja sitte vielä myöhemmin 4d-ultrassa varmistu! =) Meil on sellanen ultrakuvaki missä näkyy häppärit! :LOL:

Voimia härkänaiselle! :hug:
 

Yhteistyössä