***JOULUN ODOTTAJAT*** Lokakuu

Snoopy Ei noi taida ihan olla kermankaan väriset mutta ei kuitenkaan puhtaan valkoisetkaan :) Toi saareke on meilläkin vähän sellanen että ei se periaatteessa mahtuis mutta laitetaan mahtumaan kun sitä säilytystilaa kuitenkin tarvitaan... Kyllä sitä koitettiin mittailla että tuosta mahtuu vielä kulkeemaan ja äkkiä siihen tottuu. Se nyt on vaan niin että ahtaasta talosta ei saa isoa ja avaraa vaikka miten yrittäs mutta silti on saatava kaikki tarpeellinen mahtumaan :) Nyt on kaikki vanhat revitty alas, kai ne alkaa tuota seinää nyt tasoittamaan ja sitten laittamaan noita kaappeja... Itse kyllä pitäs huomenna lähteä aamulla aikasin ajamaan Rovaniemelle että ehditään ennen kauppojen sulkemisaikaa (eli pitää lähteä jo joskus seitsemän pintaan niin ehtii iltapäiväksi perille) jotta saadaan loput kalusteet ja viemäriputkia sun muita.. ja valitettavasti pitää tuo avokin tyttö taas viedä pois :( aika menee niin nopeaan ja aina on kurjaa kun pitää neiti viedä pois... :'(
 
Tulipa vaan mieleeni kysyä, et miten te ootte saanu noita painoarvioita kun mä en oo saanu vielä ensimmäistäkään ja oon jo RV 29...? Ootteko itse kyselleet, vai onko tieto tullut kysymättä. ja lähinnä hölmö kysymys varmaan - milloin ja mistä ootte ne saanut?

Niin valmistuneille onnea - onneks ite toi puurtaminen on jo muutaman vuoden takanapäin. :)

ja muuten vaan jaksamista kaikille.
 
Bald mama: Mulle tehtiin painoarvio viime viikolla, kun kaaduin töissä ja jouduin äitipolille. Lääkäri ultrasi ja teli samalla painoarvion mittamalla vauvan päänympärystä... yms. Kuulemma painoarvio voidaan tehdä tunnustelemalla vauvan kokoakin, mutta se ei ole yhtään luotettava. Kuten ei välttämättä ultrankaan painoarvio. Niissä on yleensä jonkun verran heittoa, mutta painoarvioitahan ne vaan on...

Riikkuli 30+4
 
Te olette ihania. :heart: Ja nyt on tuo kouluhommakin järjestyksessä, tosin ei menny niin kuin alunperin ajattelin... Mut kiitos kaikille hyvistä ideoista. :D Nyt on tultu siihen tulokseen, etten mene nyt ollenkaan harjoitteluun, vaan teen sen koko 8 vkoa sitten joskus. Mulla siis huomenna viimeinen koulupäivä. :D Ens viikolla meen koululääkärille, josko sieltä sais saikkarin siihen asti et äippäloma alkaa, neuvolalääkäri sitä kun ei kirjoita kun ei ole vaaraa ennenaikaisesta synnytyksestä. :headwall: Sitten en tiä mitä tekis, jos koululääkärikään sitä ei kirjoita. :/ Kävin siis opon kanssa juttelemassa, niin hän ehdotti et hakisin saikkaria niin ei kulu opiskeluaika. :) Voitte uskoa, et olo on helpottunut... Nyt sitten teen tehtävät mitä olen saanut, ja lopuistakin harjoittelun jälkeisistä tunneista pyydän tehtävät, niin sitten on kurssit suoritettu ja jää tosiaan vaan se harjoittelu. :) Maukkis ehdotti hyväksilukua, mut se ei tuolla onnistu. Jos ois alan työkokemusta, sen saisi joistain kursseita hyväksiluettua, mut ei harjoittelusta. Eikä mulla kyllä sairaalakokemusta olisikaan. ;)



Alkuperäinen kirjoittaja Mauahtavaa:
Muistitesti.

-Koska teit ekan raskaustestin, pvm ja klo:n aika ja miksi teit sen (menkat myöhässä, muuten vaan, tms)
-Kelle kerroit ensimmäisenä ja milloin (muu kuin oma mies)
-Millä viikoilla oli eka neuvolasi
-Koska tunsit ekat liikkeet
-Milloin tarttui eka vauvan nuttu mukaan kaupasta
-Mikä oli ensimmäinen raskausoireesi
Jaahas, en taida muistaa. :D

-Tein raskaustestin pääsiäisen jälkeen maanantaina, oli siis pyhä, pvm en muista. :D Tein koska menkat oli viikon myöhässä ja tissejä kivisti. :)
-rv 8 muistaakseni kerrottiin miehen veljelle ja tämän vaimolle
-Eka nla oli muistaakseni 8+, en oo varma. :D
-Ekat liikkeet oisko ollu rv 14, sitten loppui joksikin aikaa
-Vieläkään ei oo yhtään nuttua ostettu :D
-Ensimmäinen oire oli kivikovat turvonneet tissit... :whistle:

eemmaa: Periaatteessa opiskelen Ruiskadulla, mut oon siellä instituutin puolella. Mut joo, sama talo. :) Ja ei mullakaan sieltä kovin paljon hyviä kokemuksia ole. ;) Talo homeessa ja äippälomalla häviää opintoviikkoja jne jne... :D Ja tosiaan, lukujärjestykset muuttuu, ja yleensä muutokset tulee maanantaille perjantaina neljän jälkeen. :headwall:

Tuitsu: :hug: Varmasti kaikki on hienosti, sulla vaan on rauhallinen kaveri... Eikö me mitenkään voitais vähän tasoittaa, saisit sinä riehumista ja mä rauhallisuutta. :D

Onnea Maukkis! :flower: Mä vielä oottelen et mitenkäs päättötyön kanssa meni, läpi se on mut millasella arvosanalla... :whistle:


Hula: meillä ei oo mitään kauanko pitää pidättää pissaa ennen neuvolaa. Sen verran et saa tarpeeks sinne purkkiin ettei pienen näytteen takia tule vääriä plussia. ;)

Menninkäiselle :hug: ja paljon voimia. :hug:

Mä odotan innolla, et huominen ois jo iltapäivän puolella... :whistle: Parina päivänä koulussa ollut hankaluuksia pysyä hereillä ja silmät väkisin mennyt kiinni... :ashamed: Maanantaina ja tiistaina ollaan neidin kanssa kotona, sitten ke menen opolle tekemään uuden HOPSin ja torstaina lääkärille, jos sais sen sairasloman... Sitten alan tekemään tekemättömiä kirjallisia tehtäviä, niihin jääkin nyt ihanasti aikaa. :)

On jo paljon, kun mun isä sanoi alkuviikolla, et mä olen kauheen väsyneen näköinen. Olin ihan :eek: , kun tuo ei yleensä mitään huomaa... Uskottava se sitten kai on... :D

Mut lopettelen nyt, lähdetään ostamaan suihkuverhoa ja peilikaappia kun pikkukakkonen loppuu. :D Hetken ehtii siis torkkumaan. ;)

Shamandalie ja Torsti 30+3 :heart:
 
Annilla oli kivoja ultrakuulumisia! :) Hyvä että kaikki oli ok mutta muistahan nyt silti että et sitten ihan liikoja rehki kuitenkaan...

Painoarvioista, mulla oli viimeviikon maanantaina arvioitu paino 1,3kg ja viikkoja oli sillon tasan 28. Tosiaan ton arvion saa kun menee jostainsyystä ultraan, muullatavoin sitä ei kauheen tarkasti ainakaan pysty antamaan (enkä mä nyt täysin tohon ultra-arvioonkaan luota) Mulla oli sillon maanantaina tosi paha heikotuskohtaus ja mahakipu siihen päälle ja sentakia menin sitten sinne tayssiin synnytyspäivystykseen kun pelästyin että nyt irtos istukka tms... Ei kuitenkaan ollu mitään hätää vauvalla ja epäiltiin että kivun aiheutti joku suolistokramppi. Hyvä se kuitenkin on tarkistuttaa jos jotain epäilee. Kävi viä hyvä säkä kun oli hiljanen aika niin lääkäri sitten ultraili ihan huvikseen aika kauan ja katteltiin mitä vauski puuhaa. :heart:
Toivon että saisin kyseisen lääkärin sillonkin kun synnyttään meen,se on niin ihana ihminen. Oli sillonkin lääkärinä kun keskenmeno oli ja myös sillon kun kohtu piti tyhjentää ja senkin jälkeen kun se tulehdus tuli.Nyt se oikeen ilahtu kun näki mut ja sano että on kiva tavata näin mukavemmissa merkeissä. :) Siinä sitten viä höpistiin kaikkee mun sukuun liittyvää kun se ihmetteli mun nimee joka ei oo ihan tavallinen Virtanen, vaan vähän harvinaisempi. Oispa lääkärit aina yhtä ihania! :flower:
 
kylläpä oli tullu taas tekstiä!
mulle kelpaa kans ä-pakkauksen ja muutkin kestovaipat.
naisten kortsu olis tyrkyllä jos joku haluaa!
vika kolmannes alkaa kun rv28 on täynnä
maitoa ei tule, vielä...
joululahjat oon perinteisesti käyny ostamassa vasta jouluaattona :whistle:
levottomat jalat on mullakin, on vaan pakko liikuttaa ja jos ei liikuta, tuntuu et puutuu.
elviiratar :hug: voimia sulle!
muistitesti: torstaina ennen pääsiäistä tein testin iltapäivällä kolmen maissa kun mies oli lähteny töihin (menin itekki illaksi töihin) ja menkat oli reippaasti myöhässä. oli siis jo rv5+5.
parhaalle ystävälle soitin heti testin jälkeen ja sit siskolle seuraavaksi (se oli soittanu saman puhelun mulle aprillipäivänä)
rv11+ oli eka neuvola
rv18 ekat liikkeet
vielä ei oo kaupasta ostettu mitään, netistä tilasin n.kk sitte sellasen starttipaketin
eka oire oli väsymys, nukuin melkein koko ajan.
tuitsu :hug: mua hirvittää kans et pysyykö vauva hengissä.
miehen kosketus ei inhota, päinvastoin, nyt tuntuu et on koko ajan hellyys ja halipula
mä tunnen kyllä hyvin miten päin vauva on pää kylkiluissa kiinni... ja sen tuntee kun on supertouhukas kaveri, liikkuu ihan älyttömästi.
painoarviosta mulle ei oo annettu mut sisko oli kolarissa ja oli sit käyny tarkistuksessa (la 4.12.) ja arvio oli viime viikolla 1800g
äitiysloman toinen päivä on mulla menossa, saikulla ku oon ollu ni eipä tässä mitään muutosta aikaisempaan oo ollu.
vau-kirjan näytepaketti tuli tänään. aika onneton. pari vaippaa, kosteuspyyhkeitä ja kirjanen+ klassista musiikkia cd-levy :/

neuvolassa kävin eilen, perhevalmennus peruttiin
rv31+4
paino 61 (450g/viikko, yht. 5kg)
rr 107/60
pissa puhdas
hemppaa ei taaskaan mitattu (viimeks 30.8.)
sf 27.5cm (kasvanu melkeen 4cm kahdessa viikossa)
syke 135-140
liikkeet ++

ja karvanpoistossa kävin tänään, ei tuntunu juuri miltään. sokerilla vedettiin brassi ja kainalot ja sääret vahalla. suosittelen!
 
Harmittaa kovasti teidän puolesta kenellä vastoinkäymisiä. Ei toivoisi sellaisia kenellekkään tässä tilassa olevalle. Koittakaa jaksaa ja pitää itsestä ja lapsista huolta :hug:

Tänään taas neuvolassa käyty ja käynnit onkin nyt 2 viikon välein. Painoa nyt yhteensä huimat 12 kiloa tullut eikä vieläkään ole valitettu mitään. Masu kasvaa edelleen ihan keskikäyrää ja toivottavasti myös vauva. Mitään painoarviota ei ole tehty. Vauva viimeksi vielä viistosti, nyt raivotarjonnassa joskin aika korkealla vielä. hemoglobiini noussu 118sta 134ään, onneksi. Mitäs vielä... sf 29 ja viikkoja siis 31+6. Verenpaineet yms. ok. Vauva liikkuu kovasti ja syke n.134-148

IIk.. enää 8 viikkoa laskettuun aikaan. Tuntuu kyllä välistä, että kiire tulee. Mutta jospa sitä olis tehokkaampi kun jää kotiin kohta. 9 työpäivää ennen äippälomaa joka alkaa 25.10. Kaikki valmennukset käyty jo. Aika tuttua asiaa opintojen myötä. Olen siis myös lähihoitaja, muistaakseni täällä on useampikin valmis tai opiskeleva.

Eipä nyt muista mitä muuta piti kirjoittaa... Pitää päästää toi mies välillä koneelle!

Voikaahan paksusti ja hyvin!!



 
Huh, olipa urakka lukea muutamanpäivän jutut! =) Kaikenlisäksi tää kone kadotti mun juuri kirjoittamani romaanin jonnekin jo toiseen kertaan! |O

Mutta siis onnittelut kaikille valmistuneille (oliko kukaan ees valmistunut? :whistle: ) ja päättötyönsä tehneille! :flower:

Menninkäiselle ja elviirattarelle paljon voimia vaikeaan tilanteeseen, muistettehan pitää huolta myös itsestänne! :hug:

Annilla oli hyviä uutisia, niin on myös minulla. :p Kävin siellä istukan paikan tarkistuksessa ja olihan se sieltä kivunnut joten saan synnyttää alakautta niinkuin toivoin! :D Painoarvio vauvalle oli nyt 1700-1900g, eli ihan hyvänkokoinen.

Levottomat jalat vaivaa öisin täälläkin, inhottavaa. Ei ole aiemmissa raskauksissa tätä vaivaa ollut. Liitoskivut myös ihan kiitettävät! :kieh:

Täytyy nyt äkkiä lähettää, ennekuin taas katoaa koko kirjoitus! :wave:



 
Tänään oli taas neuvola ja kaikki ok...
mulla on käynnit kahen viikon välein, viikkoja nyt 29+6
painoa oli tullut vaan 50g/vk
rr 120/80
hb 129
pissa oli puhdas
kohdunpohjan korkeus 27(eli keskikäyrää mennään)
tarjonta rt
sydänmensyke + jotain 140(oli vana niin liikkuvalla päällä ettei meinannu saada tuota lukemaa kun ei ollu niin kauaa paikallaa)
ja liikkeet ++

kun kerroi viikonlopun kipeistä suppareista niin ohjeet oli että heti jos tulee vielä kipeitä pitää ilmotella ja sairaslomalle välittömästi... onneksi ei töitä ole enää kun kaks viikkoa ja sitte on vuosilomaa ja perää äippäloma... ja tän ja huomisenkin olen kotona kun tuo nuorimmainen on kuumeessa :eek:

sain sitten nuo esitietolomakkeet täytettäväksi ja ens kertaa mennessä pitäis saada päätettyä meinaanko mennä synnyttää oys:iin vai oas:iin... ja jappasen senkaa kun en osaa päättää... nuo edelliset on syntyny oys:iisa mutta toisaalta kiinnostas tuo oas :whistle:

 
Hirmu väsymysvaihe menossa. Voisin nukkua vaikka maailman ääriin.
Neuvola oli eilen ja totesi, että paras kävästä heti huomenissa lääkärin vastaanotolla hakemassa saikkua, ettei tarvii enää viimesiä viikonlopun yövuoroja töissä kärvistellä. Noi supistelut kun on lisääntynyt, eikä valvominen muutenkaan enää hyvästä, kun nukkumisenkin kanssa tuppaa olemaan hiukka niin ja näin. Eli ei muutaku tsekkaamaan, montako päivää sitä saikkua ois tulossa...

Sydänääniäki oli hiukka haastava kuunnella, kun pentu potki mikrofoniin eikä meinannu olla hetkeäkään aloillaan... Meinas vaan sekottua mun omat ja pennun sydänäänet tämän tästä toisiinsa.

Tässä iltasella kun kotio töistä pihaan ajoin sain havaita ulko-ovemme olevan sepposen selällään ja koirat juosseet ties minne. Nartulla alko vielä pari päivää sitte juoksu ja uros tietty juossu mukaan esiliinaksi. Pahuksen otukset kun osaavat ite ovia aukoa eikä tuota lukkoa tullu korjattua, kun aiemmin sai näppärästi ulkopuolelta oven säppiin.
Tonne pimeeseen ku en ite lähe niitä mistään ettimään... Aluehälytyskeskukseen soitettu ja informoitu, josko vaikka sattuis joku ilmottelemaan parista isosta karkulaisesta.

Meillä kans keittiöremppa menossa. Tänään tuli kalusteliikkeestä hyvännäkönen ehdotelma ja saa noi ällöttävät mintunvihreet kaapit heittää pois. Tilalle kermanvalkosta meillekin. Siinä sivussa revittiin tosta keittiöstä pari seinääkin pois, ni ei näytä koti niin sokkeloiselta. Hyvä tästä vielä tulee.

Opinnäytetyö pitäs ees alottaa, ja saaha marraskuun loppuun mennessä valmiiksi. *huokaus*
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Olen säännöllisen epäsäännöllisesti käynyt viestejänne lukemassa mutta aina on ollut niin paljon luettavaa ettei mitään ole kerennyt kommentoimaan. Kiitos kuitenkin tuesta, on mukava kuulla miten muilla menee!

Itselläni la on muuttunut jo joskus kesällä 22.12. ja nyt jännitetään ollaanko joulu sairaalassa? Onko joku muu saanut edellisiä joulun aikoihin ja millaista on viettää joulu sairaalassa?

Olen jaksanut hyvin, ja painoa on tullut aika paljon.. :ashamed: Nyt jo 12kg, ensimmäisestä raskaudesta tuli 22kg. Sokeriarvot yms. muut ovat kuitenkin normaalit, joten neuvolassa asiaan ei ole puututtu. Imetin esikoista reilun vuoden joten paino hävisi hyvin siinä ajassa ja kun liikuttua tulee kuitenkin.

Oletteko miettineet kummeja? Missä vaiheessa heiltä kysytään asiasta? Esikoisen kanssa oli kummit jo alusta asti selvillä ja nyt tämän toisen kanssa mietitään että koska saa ja voi ruveta asiaa tiedustelemaan. :whistle:

Oikein mukavaa (joskin ainakin Kymenlaaksossa hyvin harmaata) päivää Teille kaikille! :) Silloin tällöin täällä taustailen!
 
Helkky, mehän saatetaan viettää sitten joulu samassa paikassa ;) !

Me ollan mietitty kummiasiaa jo kesästä saakka, ts. haluan kummeiksi veljeni vaimoineen ja mies saa valita omalta puoleltaan. Todennäköisesti haluaa hyvän ystävänsä kummiksi. En halua miehen veljeä vaimoineen ekan lapsemme kummiksi, koska he eivät ole sellaisia ihmisiä mulle, ketkä "ansaitsisivat" kummiuden mun silmissäni. Ts. mieheni veli ei puhunut vuosiin mulle koskaan mitään (ujoutta tai mitä lie), joten en koe häntä mitenkään läheiseksi ihmiseksi. Katsotaan sitten, jos saamme joskus lisää lapsia ja pariskunta osoittaa olevansa kummiuden arvoisia...
 
huomenia täältäkin.en meinannu saaha aluksi nettiä auki joten ajatukset ehti sitten jo karata :ashamed:
mulla nyt tuntunu mukavalta vaiheelta ootus.on tieten välillä niitä kipristely päiviä et tuntuu kuin maha oisi täysi ja kuin ilmapallo...eli ähky olo mut taas välillä on et tuntuu melkein kuin sitä ei oiskaan.unohtaa koko ootuksen :ashamed: eilen innostuin illalla leipoon =) leivoin eka puolen litran sämpylätaikinan ja tuntu sitte että just vasta vauhtiin pääsin ja ni tein sitte vielä 1 litran patonki taikinan :D kyllähän tuo mies nauroki että mikä leivonta puumi mulle tuli =) eile aamulla olin menossa sika päiville ostoksille niin ihan yhtäkkiä auto jätti välille :headwall: ennää ois ollu vajjaa pari kilsaa :headwall: mutta ei onneksi jääny keskelle tietä tai risteystä vaan sain vauheilla valutettua sen sivutielle.poikien kans(4v ja 1,5v) ooteltii sitte autossa reilu tunti että mies tullee hakkeen :ashamed: ois siinä saanu painua maan alle jos oiski jääny keskelle tietä ja minä ison mahan ja kahen pikkupojan kans siellä oisin törttöilly auton kans :ashamed: :ashamed: :ashamed: tännään tullee sitte huollosta auto :D toivottavasti kunnossa olevana ;)
mut pääsenpähän sitte miehen kans jouluostoksille kahestaan kun en nyt päässy perille asti ;)
tuli vähän muuta kuin ootus sepostusta.... :ashamed:
tutulta kuulostaa tuo että välillä oikei inhottaa jos mies tullee kylkeen hykertellee :D mulle mies sano toisen ja kolmanne ootuksissa että ottaappa teistä naisista aina selvää ku välillä sitä itkun kans haetaan läheisyyttä ja yhtäkkiä taas ei saakkaa mennä metrinkää etäisyyelle :snotty: nyt oon oppinu sille ajan myötä sanomaan jos en "siejä" läheisyyttä.yleensä olo vaan siittä että maha niin "ähkyn tuntunen" eikä sillon kaipaa ennää toista siihen kiehnään.mut aika harvoin nyt tullu nuita kun nähty aika vähän.miehellä suht pitkiä päiviä töissä...
meillä nyt kuopus alkanu joka ilta olleen vauvallekki ai :heart: mahhaa hieroo ja sannoo aiiii vauva:heart:
emmammaalle (kirjotinko oikein)oli tulossa hienot keittiökalusteet ja vaikutti keittiöratkasu toimivalta!meillä tosi paljo samanlaiset keittiöovet.on ajaton kerman tai luononvalk väriset kalusteet joihin ei kyllä helpolla minusta kyllästy.me asuttu kohta 3v ommaa talua ja edelleen oon ihastunu keittiöön.
meillä rattaitten osto eessä.tuntuu että ossaako niitä ostaa kun tullu niin monen mallisia rattaita että ossaako niistä päättää mitkä ois hyvät.jotku yhdistelmät me aateltiin...
[/b]äitiliini75mietti että mennäkkö oys:iin vai oulaskankaalle synnyttään!ite oon kuullu TOSI PALJON kehuja oulaskankaasta äideiltä joilla kokemusta kummastaki paikasta.on saanut oulaskangas pitemmän korren!
mut nyt mää poistun virkkaamaan B)
voimia kaikille sitä tarvitteville!!!!vaikka kaikkihan sitä varmaan alkaa jo tarvita =)
 
niin tuosta kummi asiasta...me on mietitty sitä jonku verra jo ootusaikana mutta kysytty vasta sitte lähempänä ristiäisiä.ei oo vielä vastaan tullu että joku ois kieltäytyny.no yhesti kävi niin että oli mun siskon lapsen kans yhtäaikaa ("kaksos ristiäiset")ja isosisko oli ehtiny kysyä jo samaa isoveljeä ketä meki aateltiin,sillon vaihettiin toisiin kun oli jotenki järkevämpää siinä tilanteessa.sattuma =)
 
Moi!!

Ei mul mitään asiaa oo, ja jotenki nyt on niin tyhjä pää ettei tuu mitään ees mieleen. Kovasti jo ootan neuvolaa kun siellä on tässä raskaudessa mukava käydä, kiitos mukavan neukkatädin. Vimmex laitettiin vaan seuraava nla aika 3 viikon päähän normaalin 2 vkon sijasta kun kaikki oli harvinaisen mallikkaasti. Oisin mä kyl sinne voinu muutenki vaan mennä mut eipä tuolla nyt niin väliä. Sit alan ihmetteleen jos ei seuraavallakaa kerralla oo tullu kiloja lisää, on nimittäin menos mässäilykausi :ashamed: Pullaa, karkkia, jätskiä, sipsejä.. ihan mitä vaan..

Noista ristiäisistä tuli mieleen että haluaisin että jorman tulevissa ristiäisissä joku laulais yön ihmisen poika biisin. Ku eikös kirkos saa esittää jonku tollasen biisin vaikkei hengellinen ookkaa, yhteislauluna ei onnistuis. Ja haluaisin nimen omaan sellasen esityksen siihen tilaisuuteen. Ainoo ongelma et kultakurkkuja ei perhepiiristä löydy. Kirkollinen kaste valitaan vaikkei hengellisiä ollakkaa mutta tuntuu silti oikeelta ratkaisulta kun kerran kirkkoon kuulutaan. jormasta ei tule jormaa vaan etunimi on jo keksitty ja toiseksi/kolmanneksi nimiksi on visioita..

Joo nyt katoan omia löpinöitä teille tuputtamasta, palaan myöhemmin uusista jos ois jotain oikeetaki asiaa. :D

maukkis ja jorma 31+6
 
Neuvola kuulumisia;
viikkoja 30+0
RR 125/72
pissa ok
Hb 117 pysyttelee samalla tasolla kun rautaa en pysty syömään
kohdunpohjan korkeus 25
sykkeet 130
Painoa tullut 380 g /vko yhteensä 2,4 kg koko raskauden aikana
Mulla viimonen lääkäri vasta viikolla 37. Menee aika myöhäselle minusta.
Koska muilla vimppa lääkäri ennen H hetkeä ?
 
Ihana idea maukkis! Tykkään siitä ihmisen poika -biisistä tositosipaljon. Ja Yötä diggaan muutoinkin.

Mulla lähti sitten kaiken kukkuraksi ääni :x Ei tule pihaustakaan, vaikka kuinka yrittäisi. Kurkunpääntulehdus varmaan. Arvasin, että sen flunssan perään joku jälkitautikin tulee :/ Mulle, moottoriturvalle, tämä hiljaapysyminen on äärimmäisen vaikeaa. Ja miten voi olla, että juuri tänään tuo työpuhelinkin on pirissyt taukoamatta! :eek: Koko viikon ollut muuten niin hiljaista. Täytynee siirtää puhelut jonkun muun riesaksi.
Onneksi on viikonloppu tulossa. Täytyy yrittää lääkitä itseään kuuman mehun ja kurkkupastillien kanssa. Ei tähän muutakaan paranemiskeinoa liene. Sympatiahalit kaikille, jotka tämän saman flunssan kanssa joutuvat kamppailemaan :hug: Not so nice...

Vauva on sitten yön aikana kääntynyt pää alaspäin :) Tämä kaveri kun on istuskellut tähän saakka. Potkuja satelee kylkiluihin siihen malliin, että melkeinpä kipeää tekee! huih :eek:
 
Noniin, tuli piipahdettua neuvolalääkärissä. Eli tättärä on laskeutunut lujasti kuoppaansa ja painaa siellä. Pää siinä ihan alhaalla. Ultraan ensi viikolla vielä varmuuskäynnille. Kuitenkin kohdunsuun tilanne näytti ihan ok:lta toistaseks, mutta koska painaa siellä voi se vaikuttaa nopsaankin. Nyt pari viikkoo tarvis maata jalat ristissä sit sais tulla. Hyvän kokonen veijari kuulemma on :) Että sellaisia lääkärillä.
tulpan lähdöstä nyt pian viikko. Limatulppa voi uusia itseään, kun ei tule pallona pois. Toivottavasti jääny jotain sinne...

Nyt vois pikkuhiljaa laittaa kuntoon kamoja että on sitten valmiina.

hemppa oli 118
verenpaine 98/60
fondusmitta 30
paino noussu 400g/viikko
(nyt siis yht.10kg)

huomenna 32vk täynnä
_________________


      
  

 
 
Noniin, tuli piipahdettua neuvolalääkärissä. Eli tättärä on laskeutunut lujasti kuoppaansa ja painaa siellä. Pää siinä ihan alhaalla. Ultraan ensi viikolla vielä varmuuskäynnille. Kuitenkin kohdunsuun tilanne näytti ihan ok:lta toistaseks, mutta koska painaa siellä voi se vaikuttaa nopsaankin. Nyt pari viikkoo tarvis maata jalat ristissä sit sais tulla. Hyvän kokonen veijari kuulemma on :) Että sellaisia lääkärillä.
tulpan lähdöstä nyt pian viikko. Limatulppa voi uusia itseään, kun ei tule pallona pois. Toivottavasti jääny jotain sinne...

Nyt vois pikkuhiljaa laittaa kuntoon kamoja että on sitten valmiina.

hemppa oli 118
verenpaine 98/60
fondusmitta 30
paino noussu 400g/viikko
(nyt siis yht.10kg)

huomenna 32vk täynnä
_________________


      
  

 
 
Enkuli: joko on koirat löytyneet?? toivottavasti... Ja nyt ois sitten ihan asiallista korjata se lukko niin että ne ei pääse karkaan, mikäli koiristaan yhtään välittää... Jos mun koirat pääsis jostainsyystä karkuun niin mä kyllä ettisin niitä vaikka 24/7 niin kauan kun ne löytyy, oli sitten yö tai päivä... Mutta mulle koirat nyt onkin lähes koko elämä ja paljon enemmän kun VAAN koiria. Sori nyt tää purkaus mutta pistää vaan vihaksi tollanen viitsimättömyys kun tiedetään että koirat voi karata ja saa oven auki niin ei viitsitä sitten korjata sitä lukitusta niin että sen sais ulkopuolelta säppiin.Se esim.koukun laittaminen oveen kun ei niin kovin suuri ja vaativa asia ole... Ja sitten kun koirat karkaa niin ei vaivauduta edes etsimään, vaan ilmotetaan vaan pelastuslaitokselle josko joku viittis sitten soittaa ja kertoo onko nähny...Hyvähän se on ilmottaa ja niin täytyykin tehdä mutta kyllä pitäs lähtee ettimäänkin, kun karkaaminen on viä oman viitsimättömyyden syytä ja toisella viä juoksut. Kai te nyt edes viette nartun sitten lääkäriin saamaan aborttipiikin jos ois sen joku vaikka sattunut astumaan, vai saako se viä synnyttää mahdolliset pennutkin...??

Kummeista, meillä on ollu molemmat kummit valittuna jo kauan,kauan. :heart: Ei viitsitty ottaa pariskuntaa kummeiks kun jos ne sattuu eroomaan niin sitten helposti se toinen jää niin ettei enää pidä yhteyttä. Mä en ole omasta kummitädistäni kuullut sen jälkeen kun sen mies,mun isän ystävä kuoli. Olin sillon niin pieni etten itse voinut pitää yhteyttä. Sentakia me haluttiinkin että lapsella ois sit sellaset kummit että ei mahdolliset erot vaikuta. :) Tuleva kummitäti valmistuu vielä papiksikin tässä vuosien päästä että hän varmasti tietää mitä kummius tarkoittaa ja hoitaa sen uskonnollisenkin puolen,se kun ei meitä kumpaakaan niin kiinnosta. En usko että parempia kummeja oltais voitu valita kun molemmat on niin ihania ihmisiä ja nuoria. Ovat sitten hyvissä voimissa viä sillonkin kun lapsi on aikuinen.

Meinaattekos muuten kastaa lapsenne vai pitää vaan nimiäiset? me ei oltais välttämättä kastettu mutta nyt kun toinen kummi tosiaan papiks valmistuu niin sitten hänen takiaan kastetaan kun hän varmasti haluaa mieluiten niin. Voihan se lapsi sitten myöhemmin itse päättää haluaako kirkkoon kuulua vai ei. Mä oon ite ajatellu että voisin erota kirkosta sitten joskus häiden jälkeen, haluan kirkkohäät pitää kuitenkin ensin kun se on hienompaa kun esim.maistraatissa. Pinnallista ehkä mutta mitäs sitten! :D
 
Olipas meitä neuvolassa käyneitä. Itekin siellä kävin siis.

Hb edelleen 147. Sf 29, johon en kyllä usko. Viimeks oli 22. Paino laskenut kilon edelliseen, kiitos diabetes-ruokavalion. Vauva oli kääntynyt nyt pää alaspäin. En nyt muista muita lukemia, mutta kaikki siis ok. Streptokokki-näyte otettiin ja tuloksia vois ens viikolla kysellä.

Seuraavan kerran mulla on reilu 2 viikon päästä, mutta lähinnä sokereiden takia. Muuten olis mennyt aika pidemmälle. Kun joku kyseli uudelleen synnyttäjiltä, kuinka usein neuvolassa käyntejä.

Oon jo aiemmin valittanut täällä selkä- ja häpyluu kivuista. Viime yön aikana alkoi särkeä toista lonkkaa ihan kauheasti. Nyt kävellessäkin sattuu. Mikähän siihenkin nyt tuli? Alkaa kroppa osa osalta pettää vissiin. Kyljellä en pystynyt säryn takia nukkumaan ja selällään nukkuessa näin raskaana kuorsaan ihan kauheasti. Heräsin siihen kauheaan kuorsaukseen monta kertaa ite ja oikein säikähdin.

Mauahtavaa toi Ihmisen poika on ihana. Mä muistan pojan syntymän jälkeen itkeneeni tuota laulua monesti. Toivotaan, että saatte sen kirkossa esittää. Sekin aina vähän riippuu. Ite oltais häihimme haluttu "elämältä kaiken sain" esitettäväksi. Mutta ei kanttori suostunut. Ei ollut tarpeeksi uskonnollinen :( . Harmitti silloin, kun olis ollut niin ihana ja ei nyt ihan niin syntinen laulu musta. Tais kanttorilla olla vähän kireä pipo.

No joo en nyt muista, mitä muuta piti kirjoittaa. Joten siis lopetan.



 
Alkuperäinen kirjoittaja suzyco:
Enkuli: joko on koirat löytyneet?? toivottavasti... Ja nyt ois sitten ihan asiallista korjata se lukko niin että ne ei pääse karkaan, mikäli koiristaan yhtään välittää... Jos mun koirat pääsis jostainsyystä karkuun niin mä kyllä ettisin niitä vaikka 24/7 niin kauan kun ne löytyy, oli sitten yö tai päivä... Sori nyt tää purkaus mutta pistää vaan vihaksi tollanen viitsimättömyys kun tiedetään että koirat voi karata ja saa oven auki niin ei viitsitä sitten korjata sitä lukitusta niin että sen sais ulkopuolelta säppiin.Se esim.koukun laittaminen oveen kun ei niin kovin suuri ja vaativa asia ole... Ja sitten kun koirat karkaa niin ei vaivauduta edes etsimään, vaan ilmotetaan vaan pelastuslaitokselle josko joku viittis sitten soittaa ja kertoo onko nähny...Hyvähän se on ilmottaa ja niin täytyykin tehdä mutta kyllä pitäs lähtee ettimäänkin, kun karkaaminen on viä oman viitsimättömyyden syytä ja toisella viä juoksut. Kai te nyt edes viette nartun sitten lääkäriin saamaan aborttipiikin jos ois sen joku vaikka sattunut astumaan, vai saako se viä synnyttää mahdolliset pennutkin...??
Aamutuimaan tuli soitto, että on nähty tuossa reilun viien kilometrin päässä. Lähin hetimmiten ettimään sieltä, mistä näköhavainto tehty. Tepastelin ja ajelin hissukseen pari tuntia tuloksetta. Illalla kello 23 jälkeen töistä kotiuduttuani en lähtenyt tuonne pimeään ja sateeseen ettimään, kun ei hajuakaan, mistä etsiä ja tätä lääniä tässä kylässä on...

Miehelle sanoin useamman kerran ennenku reissuun lähti, että se lukko ois korjattava. Olisi sitten pitänyt ite tarttua poraan ja hoitaa asia. Mutta hyvähän se on jälkiviisas olla.

Ja kyllä juu. Jos tuo narttu ennätetään astua, on se toki abortin + leikkauksen paikka. Tähän taloon ei yhtään enempää pentuja tule.

Itse kotiuduin just lääkäristä. Saikkua äitiyslomaan asti. Supistuksia ilmaantuu yhä vain herkemmin ja ovat kovia, eikä tuo kävely todellakaan ole mitään maailman helpointa. Juurikin myös oman vointini vuoksi en liikoja voi kävellä ympäri mettiä koirien perässä. Oma ja lapseni terveys kun kuitenkin tärkeämpi, kuin noiden nelijalkaisten.

Asiaa ei helpota tietenkään sekään asian haara, että meiän kylillä liikkuu ihan oikeasti noita susia ihan riesaksi asti eikä ole mikään harvinaisuus, että näillä seuduilla esim. metsästyskoirat päätyvät suden suuhun.

 
Moikka!

Täällä on puhuttu paljon kaikenlaista, joten vastailen minäkin näihin juttuihin...
Eli mulla alkaa seuraavan neuvolakäynnin jälkeen tulla käyntejä kahden viikon välein, vaikka olenkin uudelleensynnyttäjä...
Kummeista ollut hiukan puhetta. Meillä mielessä kaksi henkilöä kummiksi. Toinen on mun sisko ja toinen on miehen yksi ystävä, mutta se on vielä hiukan epävarma. Esikoisen kohdalla ei kummivalinnat mennyt ihan hyvin... Miehen veli ja mun veli on asiansa ihan ok hoitanut, mutta valittiin kummipariskunnaksi mun yksi ystävä ja hänen poikaystävänsä ja heikke tuli pari vuotta sitten ero. Eli tosi harvoin nyt nähdään kumpaakin ja toinen muutti vielä toiselle paikkakunnalle... Eipä kumpikaan juurikaan käy kummilastaan katsomassa ja meille se oli just tärkeää, että kummi on ihminen, joka on meidän lapsen elämässä muutenkin kuin meidän ystävänä...
Ristiäiset aiomme pitää ihan kirkossa ja juhlatilaisuuden kotona. Toi imisen poika lauluna tosi kiva idea. Riippuu vaan kanttorista, että suostuuko/salliiko laulun esittämisen kirkossa. Meillä kävi meidän häissä niin, että Kanttorille kelpasi vain hengellinen laulu esitettäväksi sekä häämarssinakin sai ainoastaan olla tavallisimmat marssit, kun itse olisin halunnut kummisetä-elokuvasta sen kun puhut hiljaa rakkaudesta, niin eipä sopinut...

Viimeistä sairaslomapäivää viedään ja maanantaina reippaana pitäis mennä töihin... :) Ihan on kiva fiilis mennä... Toivottavasti vaan jaksaa painaa...
Joku puhui parvorokosta ja tietty mulla iski kauheet skitsot, kun olen päiväkodissa töissä... Se on kyllä aika harvinainen nykyään, mutta eipä sitä ois kiva saada ja mulla ei ole hajuakaan, että olenko pienenä sairastanut sen vai en... :eek:
Tämmöistä tänne perjantaihin...

Riikkuli 30+5
 
:ashamed: :ashamed: :ashamed: onpa tosi hienoa :ashamed: :ashamed: aivastin ja pissaa lirahti housuihin.

:headwall: :headwall: :headwall:
ja olen yrittänyt noita lantionpohjalihaksia myös välillä ihan oikeastikin treenata.
 

Yhteistyössä