***JOULUN ODOTTAJAT*** Lokakuu

tsemppiä apalle :flower:

Snuuppari mulla vauva kääntyi eilen varmasti takaisin raivotarjontaan eilen, tunsin sellaisen muljahduksen ettei tosikaan. ja ei ollut mikään hyvä olo sen aikana, niinkuin kaikki sisuskalut kääntyneet ympäri. Yöllä oli vaikea saada happea, sellainen kumma hapeton olo.

Onko teistä kukaan menossa yksityiselle tutkimaan kohdunsuun tilannetta ennen seuraavaa lääkärineuvolaa rv36? Mä ajattelin mennä kun haluaisin varmistaa että kaikki on niinkuin kuuluukin, neljä viis viikkoa on pitkä aika odotella tässä vaiheessa :kieh:

Kävin jokin aika sitten kertoilemassa kuulumisiani, mutta eipä se mun viesti ikinä tullut perille asti joten yritetään uudelleen nyt.

Ensiksikin Liinulille osan otto suureen suruun, elämä on joskus tosi julmaa. Kyyneleet tuli silmiin kun luin kirjoituksesi. Kovasti jaksamista koko perheelle.

Tosiaan kertoilin silloin kuulumisiani eli olin saikulla pari päivää kohonneen verenpaineen takia. Sain mittarin neuvolasta kotiin lainaksi ja ei se täällä kotosalla ole kohonneita arvoja näyttänyt, että en tiedä oliko jokin tilapäinen kohoaminen vai vaikuttiko heti niin paljon kun jäi kotiin. Muuten kaikki oli neuvolassa silloin hyvin. Paino vaan nousee ja nousee, saldo taitaa olla jotain 15kg, mutta ei tuo terkkari kovin pahasti siitä oo sanonu. Meinasi viimeksi että turvotusta ainakin osa.

Tänään on eka päivä äitiyslomaa!! Kohta pariviikkoa kylläkin jo kotona oleillut, lomalla ja sairaslomalla! Ihan säikähdin kun oon aatellu et onhan tässä vielä 5 viikkoa laskettuun aikaan ja sit jostain hoksasin ne päivät et oliko jotain 36 päivää jäljellä ja sehän tuntuu ihan hirveän vähältä! Aika lailla alkaa olla kamppeet laiteltuna, vaatteet pesty ja sänky, hoitopöytä ym. suunnilleen käyttökunnossa, että ei siinä mielessä paniikkia. Vaunujen kanssa edelleen hankaluuksia. Sain ne jo aikoja sitten, mut niistä puuttuu yks olennainen osa, eli suoja kopan päälle. Sitä olen pari päivää metsästänyt eri liikkeistä, sähköpostin välityksellä kylläkin. Muutama vaihtoehto ois jo onneksi. Eihän niitä vaunuja ihan heti tarvi, mut ois kiva kun ois kaikki valmiina.

Apallekin jaksamista, otahan niin iisisti kun voit, toivotaan et kaikki käy parhain päin.

Nyt syömään ettei vaan paino laske :D

Snoukku

Joo apalle tsemiä sinne kotisohvalle, tulee pitkä loppuodotus.. :hug:

Mauahtavaa, en taida kertoo vielä tännekään sitä päivää.. vasta sitten kun alan olla niin kuumilla hiilillä etten housuissani pysy :D

Hormoniryöpyt, niissä juuri itsessään olen ollut koko tän päivän!
Itkettää, kiukuttaa ja kaikkea siltä väliltä suureen onnentunteeseen..
Katsoin päivällä elokuvan Pelastakaa sotamies Ryan, ja taas
sai aihetta itkeä.
Jos joku ei ole kyseistä elokuvaa katsonut kannattaa katsoa, liikuttava, uskottava ja hyvin tehty. Mä en ole todellakaan mikään sotaelokuvien ystävä mutta se antaa ajateltavaa..
Eilen katsoin sen Minna Haapkylän näyttelemän ranskalaisen elokuvan kun Käärmeen merkki, sekin oli tosi hyvä. Sama fiilis kun olisi hyvää kirjaa lukenut ja toivonnut ettei se lopu kesken liian aikaisin..
Kyllähän ne päivät näinkin kuluu.. :D

Mullakin alko nyt sit se 35. viikko. Jestas. Oudosti aika menee samaan aikaan tosi hitaasti ja sit toisaalta tääkin viikko vaan hurahti ohi ennen ku huomaskaan...

Liinulille toivon koko sydämestäni jaksamista ja voimia. Itku tuli täälläkin.

Painogalluppiin vastaan että tuota onhan sitä kertyny... viime neuvolakäynnillä oli tullu jo 16 kg ja nyt varmaan taas lisää. Onneks ei ollu lähtöpaino mikään päätähuimaava, et ei kai se sit niin haittaa. Ruoka on maistunu ja kun ei oo oikeen kunnolla päässy enää rehkii niin heti lähtee paino nousuun!

Hyvä jos Apa sun lääkärikin kuitenkin oli sitä mieltä et tilanne saadaan hallintaan. Ehkä sitä sitten kannattaa uskoa. Ja tosiaan, vaikka pikkunen päättäis nyt putkahtaa ulos niin todennäkösesti ei olis mitään hätää...

Hormoniryöpyt on tullu todella tutuks täälläkin. Eilenkin kun olin päivän yksin täällä, niin kerkesin sinä aikana jo 2 kertaa suuttua mun miehelle. Onneks se ei ollu kotona ja sit kun se tuli niin olikin jo ihan toinen fiilis... ja kun ei mulla edes oo mitään syytä suuttua kun mies on ollu niin ihana! Täällä vaan yksinään kehittelee kaiken maailman teorioita... toisaalta sit välillä tuntuu että oon niin onnellinen että meinaa räjähtää!

Porsche, mä voin kuvitella fiilikset, taidat olla ihan täpinöissä!
:D Olis kyllä tosi jännää, kun itsekin tietäisi tasan tarkkaan mitä päivää odottelisi kuin kuuta nousevaa...!

:wave: Snoukku, sinuakin "näkyy"... :) Hyvää ä-loman alkua! Paljonko sulla tuo verenpaine oli, kun saikulle määrättiin? Muistanko muuten ihan väärin, vai nousiko tuo verenpaine loppuraskautta kohden normaalisti muutenkin...? Itsellä on ainakin selvä notkahdus keskivaiheilla, jolloin oli todella alhainen. Nyt näyttää olevan taas lievässä noususuunnassa.

Jajepoolle jaksamisia noiden masuvaivojen kanssa, itse kamppailen samojen pulmien kanssa. Olen tosin yrittänyt pitää vaivan kurissa kuitupitoisen ruoan kanssa ja vain silloin tällöin naukkaillut levolacia. Paha ja etova olo täälläkin, kun vatsa on ties monennettako päivää ummella... :x (ja sori nämä jutut).

Kiiuska, jos mua ei olisi passitettu supistusten takia ä-polille olisin kyllä itse marssinut yksityiselle tarkistuttamaan kohdunsuun tilannetta. Onko sulla sitä muuten tutkittu vielä kertaakaan..?

Päivitystä taas tilanteeseen. Tulin just hakemasta viimistä "tippapaukkua" ja lääkäri otti samalla vastaan. Tilnne oli nyt tämä, että synnytys oli käynnissä, mutta todennäkösesti saatiin pysähtyyn, ku ei enää oo supistellu juuri ollenkaan. Tälle viikonlopulle suunnitellulle reissulle sain ehdottoman kiellon ja miehen ei sais enää lähteä saksaan takasin. Tiistaina on jo seuraava kontrolli, ja siellä suunnitellaan taas muutama päivä eteenpäin. Tilanne on kuulemma tosi vakava, mutta sano kuitenki, että konstit ei ole vielä loppu, eli vaikka alkais uudestaan, niin on vielä joku ässä hihassa, millä voi saada vielä pysähtyyn. Istumisluvan kuitenki sain, eli koulussa saan kulkea, mutta tuntemuksia täytyy seurata tarkasti. Synnärille jätti paperit, että ottaa minut tosi herkästi sisään, jos jotain ilmenee, ja minut vannotti ottamaan yhteyttä heti, jos vähänki tulee säännöllisen kaltasia supistuksia. Olo mulla kyllä helpotti, ku sai varmuuden, mikä tilanne on ja tietää miten tarkasti seurailla omia tuntemuksia. Toivottavasti se mies vain saa peruttua sen työmatkan, ku lentoliput ja kaikki on työnantaja kuitenki jo ostanu...

Postitiivien mielli alkaa taas pikku hiljaa voittaa, eiköhän tämä nyt tästä mene taas eteenpäin.

Apa ja Martti 30+4

Snoopy: Juu muakin näkyy.. kyllä mä täällä roikun lähes päivittäin, mut ei tuu kirjoteltua kovin usein. Sitä verenpainetta mittailtiin useaan otteseen parin päivän ajan niin yläpaine huiteli jossain 140yli ja alapaine 90-100, että ei nyt ihan kamalia, mut korkeampia ku mulla ennen. Mulla meinasi terkkari et johtu ihan fyysisestä väsymisestä ku töissä ollu koko ajan viimeiseen asti. Ohjeeksi sain kotiin et jos yläpaine nousee 160 huitteille ja alapaine 90 niin sit pitää soittaa neuvolaan. Mut nyt paineet ok. Tuohon en osaa vastata et nouseeko normaalisti loppua kohden.

Snoukku 35+0

Jajepoo ja Snoopy kannattaa kokeilla joka aamu syödä kaurapuuroa! Ite oon ottanut tavaks jo jonkun aikaa syödä sitä aina joka aamu, ja täytyy kyllä sanoa että mahan toiminta on normalisoitunut. Lisäks oon nyt Gefiluksen maitohappobakteeri-kapseleita napsinu 1/pvä ja ne on kans tehny hyvää vattalle.

Apa jaksamisia hirveesti täältäkin :hug: nyt vaan todellakin lepäät lepäät ja lepäät, että vauva vielä jonku aikaa sais voimistua siellä masus turvassa. Vaikka hyvillä viikoilla kyllä olet jo, että ei varmasti olis mitään hätää vaikka vauva jo päättäiskin tulla :)

Mahan laskeutumisesta Mulla on tipahtanu jo aikalailla tää masu.. Vois kokeilla ottaa kuvaa ja vertailla pari viikkoa sit otettuun kuvaan. Onko muilla jo miten laskeutunut? Vauvan pääkin painaa kovasti jo tonne alas, kävely on kans sen näköistä..

Tänne ei muuten kauheesti kummempia.. Paitsi niin, tänään kävin hepatoosi-testeissä labras, ku on jalanpohjat ja kämmenet kutissu. Neuvolantäti lupas soitella jos niissä on jotaki häikkää.. Toivottavasti ei olis!

Päätä särkee jo monettakohan päivää :headwall: Taidan nyt lopetella ja nappaista panadolin jos vähän helpottais.

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille ja voikaahan hyvin =)

mmiilia ja kidius 33+5 :heart:

Hei naiset!

Jajepoo&Snoopy: täällä kans vatsantoimina tökkii, rautakankee saa vääntää tai sit just toi ripulointi on ne kax eri olomuotoa. Harvoin mitää siltä väliltä. :$ Kuitupitoinen aamupala tai muutenkaa ruokavalio ei auta. Runsas juominen aamulla näistä kotikonsteista on ollu paras. Ja toivon mukaan kaikki herkkikset hyppäs tän kohdan yli. :D

Mun tarttis varailla lääkäriin aika et ne kattois tuon kohdunkaulan tilanteen, ultrattavaksi pääsen maanantaina tai oikeastaan koekaniiniksi. Lähipiiristä eräs treenaa ultran käyttöä ja annan itseni mielellään siihen käyttöön, tietenkin toiveissa myös asiasta itse hyötyminen ja mahdollinen painoarvio. Ihan jännittää kun viimex jorman oon nähny rakenneultras ja siitä on jo iäisyys.. :)

Tuos kattelin viikkojani ja nyt tänään tai huomenna vaihtuu viikko, eli se tarkoittaa sitte sitä että ens viikolla alkaa viimeinen kuukausi :eek: Jos ei sit mee yli lasketun kovin paljoo mitä oon alannu epäilemään et kyllähän jorma viihtyy lämpöses ja pehmees ihan varmasti :D

Hormoniryöppyjä.. Oujee.. Kysykää mun mieheltä... :LOL: :whistle:

Täällä on lapset räkätaudis ja pienemmällä vähän lämpööki. Harmillista. Isompi on pakko laittaa ulos tänään leikkimään kun alkaa käydä jo ylikierroksilla. Happihyppelyt ei tuolle jätkälle riitä kun energiaa on niin ku pienes kyläs.. Joskus meinaa senki asian kans olla pinna kireel ku ei aina jaksa toppuutella ja komentaa mut josko se siitä..

Jaaha, tyttö alkas itkeen. Taitaa olla tosi huono olo flunssan takia eikä saa nukutux vaik väsy onki.

Heippa taas :wave:

Hei tuli mieleen joitakin, jotka ei oo pitkään aikaan käyneet kirjoittelees täällä.. Ja katoin sit noita meidän vanhoja keskusteluja ja sieltä joidenki profiileja, niin ainakin Asrai oli kirjautunut viimeks syyskuun puolessa välissä.. Mahtaakohan olla jo jakautunut tai muuten vaan kiireinen eikä oo päässyt ilmotteleen ittestään?

Kaikki muutkin, joita ei oo pitkään aikaan näkyny täällä, niin laittakaahan kuulumisia :)

Snuuppari oli se lääkärineuvolakopelo rv28 mutta siihen rv36:n tarkastukseen on vielä niin pitkä aika, että tosiaankin varasin ajan maanantaina yksityiselle.

hyvää ä-lomaa niille jotka sellaista viettävät!

Äitiysloma alkaa täälläkin tämän päivän jälkeen. Eli viimeisiä tunteja töissä viedään, saas nähdä kauanko viihdyn täällä tänään. Tavallaan haikea olo, mutta pääasiassa en vaan usko että olen jo näin pitkällä.

Kotia pitäisi sitten alkaa laittaa vauvalle valmiiksi oikein urakalla, että ehtii ennen syntymää. Saas nähdä miten hyvin sitä jaksaa, kun tuntuu että nykyisin väsähtää ihan pienestä. Sunnuntaina ollaan menossa Jorviin tutustumaan, alkaa tää projekti vaan ilmeisesti oikeesti lähenemään loppuaan.

Mitäs muuta. Edelleen epäilyttää tuo vauvan asento, kaikki voimakkaat liikkeet on alusta asti tuntunut oikeassa kyljessä. Tiistaina on viimeinen lääkärineuvola, ja siellä pitäisi sitten saada varmistus asennosta. Mutta kun ei ultralla katsota, niin en ymmärrä miten voivat olla varmoja. Pitää yrittää pyytää päästä varmuuden vuoksi vielä ultrattavaksi, vaikka tuskinpa pääsen. Siskollekin oli väitetty pitkään että on raivotarjonnassa, mutta sitten ultrassa selvisikin, että perätilassa oli, ja oli ilmeisesti ollut koko ajan. Tätä pelkään omalla kohdallanikin.

Onko muuten muilla tuntunut sellaista hassua tunnetta tuolla alhaalla, en osaa sanoa onko emättimessä vai jossain kohdun alaosissa, mutta vähän niinkuin sähköiskun tai vihlaisun välimuoto. Joskus tulee muutama tuollainen, ja sitten loppuu, ja voi olla ettei moneen päivään tunnut. Eka tuntemus tulee aina ihan yhtä-äkkiä, silleen että ihan säpsähtää. Tietääkö kukaan mistä voisi olla kyse.

Landir 34+5

Landir: Mulla on viime aikoina ollut silloin tällöin tuollaista vihlontaa. Kuuluu varmasti asiaan tässä vaiheessa. Pari viimeistä viikkoa on myös supistellut silloin tällöin ja välillä supparit on jo ihan "oikeita", eli vyöryvät selkäpuolelta mahapuolelle. Meillä muuten saman verran viikkoja eli mullakin tänään 34+5

Kai se pitäis minunkin välillä ilmoitella itsestäni. Olen kuulunut taas viime aikoina enemmän tähän nukkuvien puolueeseen... Toki olen seurannut teidän juttujanne, muttei vaan selviydy kirjoittelemaan.

Ensinnäkin Liinulille iso :hug: En oikein osaa kirjoittaa mitään lohduttavaa... Joten vain :hug:

:hug: Myös apalle ja muille sairaslomalla kärvisteleville. Toivottavasti voitte ja jaksatte levätä riittävästi, että pienet pysyvät matkassa vielä muutaman viikon.

Sitten täällä oli ollut painogalluppia. Kokonaispaino ekasta neuvolasta alkaen on noussut nyt 8,2 kg. Eli ei ihan paha. Nukkumisesta oli myös puhetta. Olen tähän asti nukkunut yöt todella hyvin. Välillä käyn kerran vessassa, välillä ei tarvitse käydä ollenkaan. Yö unien pituus on helposti 10-12 tuntia, jos vaan saan nukkua niin paljon kuin on tarvis.

Kestoilustakin oli ollut puhetta. Minä olen myös innostunut asiasta ja olin sellaisella vaippaompelukurssillakin. Nyt pitäisi vielä ehtiä ompelemaan lisää vaippoja. Meinasin ommella myös suojukset pinnasänkyyn ja tuohon pakkauslaatikkoon, mihin ensin mennään nukkumaan. Kunhan loma vaan ensin alkaa, niin jos mä sitten :)

Joulun viettoa on myös mietiskelty. Meillä se riippuu niin siitä, milloin lapsi syntyy ja miten alku lähtee sujumaan. Jouluaattona on juuri kaksi viikkoa yli lasketun ajan, joten silloin ehkä käynnistelemään, jos mitään ei tapahdu ennen sitä. Olemme aina viettäneet joulua meillä kotona tai mieheni kotona, joihin molempiin on matkaa 350 kilsaa. Voi siis olla, että jos lapsi syntyy vasta laskettuna aikana mummola joulu jää väliin. Mutta ehtiihän sinne sitten myöhemminkin. En vain tiedä untuuko joulu joululle täällä keskenään vietettynä.

Minulla on myös tuota kutinaa ollut vähän ympäri kehoa. En muista kenellä se nyt oli, kun oli jo hepatoosia epäiltykin. Olin myös noissa maksa ja sappi verikokeissa eilen. Toivottavasti arvot ovat kohdillaan. Tulokset saa vasta ensi viikon puolenvälin tienoilla.

Olin myös keskiviikkona neuvolassa. Joko teillä muilla on neuvolat viikon välein? Meillä mennään edelleen kolmen viikon välein. Seuraavana onkin sitten lääkärineuvola viikolla 36. Sitten alkaa nuo viikonvälein käynnit. Neuvolassa ei ollut mitään ihmeellistä, mutta laitetaan nyt tuloksia vertailun vuoksi viikko siis 33+2
Paino 79 kg, muutos +127g/viikko (viimeks tulikin 870g/viikko :ashamed: ) Ei turvotusta. Verenpaine 142/69. Yläpaine jo aika korkealla, mutta huolestutaan kuulemma sitten kun se menee yli 145. Pissa tällä kertaa puhdas. Kohdunpohjan mittaus olikin sitten jännä tapahtuma. Oma terkkari oli lomalla, joten nyt oli eri mittaaja kuin yleensä. Ensimmäisellä mittauksella tulos 28. Sitten katsoi koneelta, että viimeksi olikin 31, jote eikun uusi mittaus ja tulos 30 senttiä. Vaihtelee tosi paljon sen mukaan miten tuo asukas ojentelee nuita koipiaan. Majaili muuten raivotarjonnassa edelleen, mutta kuulemma tosi irtonaisesti edelleen. Huomaankin, että välillä vauva köllii ihan poikittaan ja pää tuntuu toisessa ja pylly toisessa kyljessä. Välillä taas pylly on ihan ylhäällä ja aiheuttaa kivaa närästystä.

Niin tuo närästys onkin ihan uus vaiva. Tai sitä kai se on, kun yöllä polttaa tuohon ihan ylävatsaan. Olen hoitanut sitä syömällä banaaneja. Ne tuntuvat auttavan. Joko illalla syötynä tai sitten närästyksen iskiessä yöllä. Uusi vaiva on myöskin tuo rintakipu. Tai olihan sitä ihan alkuraskaudesta, mutta nyt taas. Rinnat ovat vuotaneet säännöllisesti kesästä asti, mutta nyt on ollut pari päivää paljon pienempää tuo vuoto ja eikös ne ala heti kipeytymään. Välillä olo melkein sietämätön.

Taidan mennä vähän huilimaan kun taas supistelee. Mitään vaarallista se ei ole ollut, koska kohdun suu ei ole muuttunut, mutta tuntuu inhoittavalle.

Mukavaa äippälomaa kaikille, jotka sinne jo ovat päässeet. Minun pitää työskennellä tosin kotoa käsin etänä vielä ens viikon torstaihin asti. Pitäis saada vielä ainakin yks työjuttu valmiiks ennenkuin voin jäädä lomalle.

Mukavaa viikonloppua kaikille =)

Riinuska&Taateli 33+4

apa: Olen täällä hengessä mukana, että synnytys ei pääsekään alkamaan ja pikkuisesi pysyy vielä viikkoja sisällä :hug: . Koulut pois nyt mielestä ja lepoa!

Mä vietän ensimmäistä lomapäivää ja hirveän energianpuuskan voimin olen hionut, maalannut ja siivonnut koko päivän. Vielä pitäisi jaksaa pölyt pyyhkiä ja lenkittää koira, mutta nyt alkaa tehot hyytyä. Illalla pitkästä aikaa leffaan ja mitäs muuta katsomaan, kuin Paksuna :D . Aika juhlaa, että vuoteen ei tarvitse mennä töihin!

tivoli 32+0

Apa: Voimia :hug: Toivotaan, että pikkuinen pysyy vielä jokusen viikon massussa.

Äippälomasta: Täällä alkaa äitiysloma virallisesti huomenna :D. Mutta viikonhan olen jo saanut nauttia talvilomasta :). Onko muuten muita, jotka kuuluvat PAM:n? Mietin vain tuota uutta kohtaa työehtosopimuksessa. Kun nythän meille pitäis työnantajan maksaa kolmelta ekalta kuukaudelta äitiysrahan ja palkan erotus?! Kyseli meidän palkanlaskijalta alkuviikosta asiasta, mutta hän ei ollut vielä saanut uutta työehtosopimusta ja lupasi palata asiaan kunhan saa sopparin. Mutta lupaili samalla, että saan sitten takautuvasti rahat :D.

Vauvan vaatteita olen pessyt pari koneellista, mutta vielä olisi ainakin muutama kone jäljellä :). Sain myös vaihdettua tulevaan lastenhuoneeseen verhot ja huomenna lähdetän Ikeaan shoppailee kirjahyllyä samaan tilaan :D . Samalla reissulla sitten haetaan miehen siskolta turvakaukalo.

Sairaalakassia en ole vielä alkanut pakkailee, mutta tarkoitus olisi ens viikolla panostaa asiaan. Eilen ostin jo hammasharjan kassiin valmiiksi, kun unohtaisin sen kuitenkin kaikessa hössäkässä :LOL: .

Nyt lähden iltalenkille ja samalla käyn ostamassa hieman namia :D.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja :heart:

Veeruska & Heppu Huoleton 34+4

PS. Asraita täälläkin kaipaillaan!

Pikaiset vilkutukset vielä teille, tämän jälkeen kone sulkeutuu ja johdot irtoaa. ;) Eikä ole tietoa koska kotona sitten netti taas toimii, mutta koitan muualle ennen sitä ja edes käväsemään täällä.

Voimia ja jaksamista kaikille, ja te joilla todellinen tarve levolle, niin levätkää. Ja muutkin tietty tarpeen vaatiessa. :)

Tämä lähtee vielä pakkaamaan, et saadaan oikeesti huomisen aikana siirrettyä kaikki tavarat paikasta A paikkaan B... ;)

Palaillaan :wave:

:wave: :wave: tervehdys vaan kaikille täältäkin

olen kans ihmetelly minne mm asrai on kadonnut ja muitakin säännöllisesti kirjotelleita on kevään ja kesän ajalta kadonnut jonnekkin :p mutta jospa kohta taas kuulus kun äippälomat alkaa itekelläkin...

Apalle ota tosissaan rauhalliseti nyt äläkä rehki ettei pikkunen ota ennakkoa...
missä äippäpolilla ole käyny? lähinnä ihmettelen kun sua ei ole otettu jo sairaalaan... kun kaverilla oli samoja oireita niin reiluksi kuukaudeksi sairaalaan makaan vaan ilman sen kummempia jaaritteluja ja sitte kun viikkoja oli vissiin jotain 35 luokkaa niin pääsi kotiin odotteleen miten menee... ;) toivotaan että kaikki menee sulla ja meillä muillakin hyvin ja pikkuset malttavat vielä joitain viikkoja pysyä masun lämpöisessä :p

jaahas jospa nyt lähtis itekkin käymään saunassa kun lapsoset jo saunoivatkin keskenään...

Hei,

Minä sain vihdoin myös itseäni niskasta kiinni ja pesin äitiyspakkauksen vaatteet ja esikoisen kaikkein pienimmät. Onpahan ainakin vaatetta vauvalle vaikka muuten meidän koti on vielä melkein 2kk:n jälkeen muutosta sekaisin :ashamed:

Riinuska: Olin muuten minäkin keskiviikkona neuvolassa ja "väärällä" terkalla kun omani on sairaana ja sain sitten ajan toisen th:n sijaiselle... Mulla myös sf-mitta hiukan heitti tällä kertaa, oli sama 30cm kuin edellisellä kerralla. Ajattelin vaan, että olikohan vallan sama terkka meillä tällä kertaa :) Mutta mulla kyllä on nyt ajat 2vkon välein ja sitten rv 36 alkaen viikon välein, samoin oli ekan odotuksen aikana.

Apalle vielä paljon onnea matkaan, ettei pieni vielä väkisin tahtoisi maailmaan! Toivottavasti saat levättyä lastenhoidon ohessa, vaikkei se aina ole niin helppoa.

Migreenistä vielä sen verran, ettei minullakaan ole moista kohtausta ollut moneen vuoteen! Toisenlaisia kyllä ja voimakasta päänsärkyä ajoittain, mutta näköhäiriöt ja puutumiset ovat puuttuneet.

Iltapalan laittoon ja sitten kullan kainaloon, ensi arkiviikon olenkin reissuleskenä.

liplap rv 32+6

Yhteistyössä