Kai se pitäis minunkin välillä ilmoitella itsestäni. Olen kuulunut taas viime aikoina enemmän tähän nukkuvien puolueeseen... Toki olen seurannut teidän juttujanne, muttei vaan selviydy kirjoittelemaan.
Ensinnäkin Liinulille iso :hug: En oikein osaa kirjoittaa mitään lohduttavaa... Joten vain :hug:
:hug: Myös apalle ja muille sairaslomalla kärvisteleville. Toivottavasti voitte ja jaksatte levätä riittävästi, että pienet pysyvät matkassa vielä muutaman viikon.
Sitten täällä oli ollut painogalluppia. Kokonaispaino ekasta neuvolasta alkaen on noussut nyt 8,2 kg. Eli ei ihan paha. Nukkumisesta oli myös puhetta. Olen tähän asti nukkunut yöt todella hyvin. Välillä käyn kerran vessassa, välillä ei tarvitse käydä ollenkaan. Yö unien pituus on helposti 10-12 tuntia, jos vaan saan nukkua niin paljon kuin on tarvis.
Kestoilustakin oli ollut puhetta. Minä olen myös innostunut asiasta ja olin sellaisella vaippaompelukurssillakin. Nyt pitäisi vielä ehtiä ompelemaan lisää vaippoja. Meinasin ommella myös suojukset pinnasänkyyn ja tuohon pakkauslaatikkoon, mihin ensin mennään nukkumaan. Kunhan loma vaan ensin alkaa, niin jos mä sitten
Joulun viettoa on myös mietiskelty. Meillä se riippuu niin siitä, milloin lapsi syntyy ja miten alku lähtee sujumaan. Jouluaattona on juuri kaksi viikkoa yli lasketun ajan, joten silloin ehkä käynnistelemään, jos mitään ei tapahdu ennen sitä. Olemme aina viettäneet joulua meillä kotona tai mieheni kotona, joihin molempiin on matkaa 350 kilsaa. Voi siis olla, että jos lapsi syntyy vasta laskettuna aikana mummola joulu jää väliin. Mutta ehtiihän sinne sitten myöhemminkin. En vain tiedä untuuko joulu joululle täällä keskenään vietettynä.
Minulla on myös tuota kutinaa ollut vähän ympäri kehoa. En muista kenellä se nyt oli, kun oli jo hepatoosia epäiltykin. Olin myös noissa maksa ja sappi verikokeissa eilen. Toivottavasti arvot ovat kohdillaan. Tulokset saa vasta ensi viikon puolenvälin tienoilla.
Olin myös keskiviikkona neuvolassa. Joko teillä muilla on neuvolat viikon välein? Meillä mennään edelleen kolmen viikon välein. Seuraavana onkin sitten lääkärineuvola viikolla 36. Sitten alkaa nuo viikonvälein käynnit. Neuvolassa ei ollut mitään ihmeellistä, mutta laitetaan nyt tuloksia vertailun vuoksi viikko siis 33+2
Paino 79 kg, muutos +127g/viikko (viimeks tulikin 870g/viikko :ashamed: ) Ei turvotusta. Verenpaine 142/69. Yläpaine jo aika korkealla, mutta huolestutaan kuulemma sitten kun se menee yli 145. Pissa tällä kertaa puhdas. Kohdunpohjan mittaus olikin sitten jännä tapahtuma. Oma terkkari oli lomalla, joten nyt oli eri mittaaja kuin yleensä. Ensimmäisellä mittauksella tulos 28. Sitten katsoi koneelta, että viimeksi olikin 31, jote eikun uusi mittaus ja tulos 30 senttiä. Vaihtelee tosi paljon sen mukaan miten tuo asukas ojentelee nuita koipiaan. Majaili muuten raivotarjonnassa edelleen, mutta kuulemma tosi irtonaisesti edelleen. Huomaankin, että välillä vauva köllii ihan poikittaan ja pää tuntuu toisessa ja pylly toisessa kyljessä. Välillä taas pylly on ihan ylhäällä ja aiheuttaa kivaa närästystä.
Niin tuo närästys onkin ihan uus vaiva. Tai sitä kai se on, kun yöllä polttaa tuohon ihan ylävatsaan. Olen hoitanut sitä syömällä banaaneja. Ne tuntuvat auttavan. Joko illalla syötynä tai sitten närästyksen iskiessä yöllä. Uusi vaiva on myöskin tuo rintakipu. Tai olihan sitä ihan alkuraskaudesta, mutta nyt taas. Rinnat ovat vuotaneet säännöllisesti kesästä asti, mutta nyt on ollut pari päivää paljon pienempää tuo vuoto ja eikös ne ala heti kipeytymään. Välillä olo melkein sietämätön.
Taidan mennä vähän huilimaan kun taas supistelee. Mitään vaarallista se ei ole ollut, koska kohdun suu ei ole muuttunut, mutta tuntuu inhoittavalle.
Mukavaa äippälomaa kaikille, jotka sinne jo ovat päässeet. Minun pitää työskennellä tosin kotoa käsin etänä vielä ens viikon torstaihin asti. Pitäis saada vielä ainakin yks työjuttu valmiiks ennenkuin voin jäädä lomalle.
Mukavaa viikonloppua kaikille =)
Riinuska&Taateli 33+4