***JOULUN ODOTTAJAT*** Lokakuu

suzyco meillä ei esikoisen kanssa ollut minkäänlaisia vatsaongelmia, toimi kuin unelma jos nyt näin voi sanoa =)
Mitään muistikuvaa ei ole paljonko korviketta meni tai rahaa niihin,meidän neiti oli kova syömään,yöt nukkui tosi hyvin.kerran heräs yöllä syömään,näin oli siis jo ihan ekoista viikoista alkaen. (tämä toinen sitten varmaan saa koliikin tai jotain kun nyt hehkutan). meillä siirryttiin soseiden maailmaan jo pikkasen alta kolmekuisena,ei vaan yksinkertaisesti maito riittänyt pitämään nälkää. tästäkin sanomista tuli sekä neuvolassa että kavereiden keskuudessa..ja nyt tää imetysasia tuntuu vaivaavan hirveästi muutamaa lähipiirissä olevaa,mut edelleen olen sitä mieltä että omat valintani teen ja mun ei tartte perustella niitä kellekkään! ei se ole kivaa jos itellä ei hyvä olla,sit ei tosiaan ole lapsenkaan hyvä olla.

tk82: Kiva kuulla että teillä on menny hyvin. Ja aivan ihanaa kun kerrankin löysin samoin ajattelevan. :) voidaan sitten tukea toinen toisiamme ja avautua jos joku pitää meitä huonoina sen takia ettei imetä. Mun yks kaveri ei myöskään oo omasta tahdostaan imettäny kumpaakaan lastaan ja hyvin on menny. Hän on kyllä myös saanut kuulla muilta ihmisiltä yhtäsun toista. En vaan ymmärrä et miten helkkarissa se imetys juuri on kaikkien ihmisten,jopa ihan vieraiden asia! Ei ne ihmiset muihinkaan asioihin puutu niin miten ihmeessä kellään on oikeus puuttua siihen miten sä lastas syötät!?! En voi käsittää...eikö se riitä että mukula saa ruokaa ja voi hyvin???

Huh, imuroin niin että imurista kärähti moottori :D Onneksi oli lahjaksi saatu uusi imuri kaapissa odottamassa käyttöönottoa.

Keittiöremppa on vihdoin valmis (listoja lukuunottamatta) ja täytyy sanoa että hieno tuli. Kyllä sitä joka päivä tulee ihailtua. Joskin toimituksessa oli vähän puutteita ja vielä odotellaan yhden laatikon etulevyä ja yhtä kaapinovea. Mutta sellaista se on. Nyt oon yrittäny täällä löytää noille kaikille tavaroille uuden kodin kaapeista...

Äitiyspakkauskin tuli vihdoin ja viimein, aika ihania vaatteita siellä on. Värit ei kyllä ihan täsmää mielestäni sitä mitä näkyy kelan sivuilla mutta hällä väliä. Tyytyväinen kyllä olen pakkaukseen. Kerkesin jo pestäkin nuo vaatteet :) Ainoa mihin petyin todella paljon on se lorukirjan saamenkielinen käännös. Olin antanut itseni ymmärtää että siitä tosiaan on ihan sellainen samanlainen kunnon kirja mutta mitä vielä, kesti hetken ennen kuin edes löysin sen pikku lappusen sieltä kirjan välistä... No edistystä sekin että se ylimalkaan siellä on mutta kyllä pikkasen petyin...

Omaa napaa alkaa jo pikkuhiljaa ahdistaa enemmän. Näin kauan menikin että sain olla "rauhassa" eikä koko mahaa kunnolla ees huomannut vaikka se tuossa on kasvanut ja mukana kulkenut. Nyt tuntuu että se on tiellä koko ajan, ihan sama mitä yrittää tehdä. Ja harjoitussupparitilassa tuntuu olevan koko ajan, ihan pinkeenä vatsa koko ajan. Kipeetä ei onneksi tee. Verensokeria edelleen seurailen, aika hyvin tuntuu tuo Guarem vaikuttavan niitä alentavasti. Hyvä niin. Verenpaine pysynyt hyvänä eikä turvotustakaan juuri ole, mitä nyt se sama jaloissa mitä mulla on aina ollut. Ainoana miinuksena on nyt se että terkka oli löytävinään plusmiinuksen verran proteiinia pissasta. Pitää sitä nytte seurailla. Hemoglobiini oli muka laskenut 105:een mutta en sitä uskonut ja pyysin ottamaan uudestaan niin se olikin 127. Mutta aloittelen tässä silti pikkuhiljaa tuota Obsidania popsimaan.

Ens viikolla tai niillä paikkeilla ois sitte tarkotus startata kohti etelää poronlihakuorman kanssa. Jos joku vielä on kiinnostunut niin laittakaahan viestiä tulemaan. Saa nähdä miten sitä jaksaa autossa matkustaa, pitää varata vaan riittävästi aikaa. Pari yötä varmaan matkalla nukutaan. Se vaan on niin hankalaa tuon pakasteauton kanssa yöpyä vieraissa kun pitäs melkeen olla ok-talo jotta saa sen sähköjohdon päähän yöksi ettei lihat sula. Kerrostaloissa ym. tahtoo olla se pirun mittari sellanen että se antaa vaan pari tuntia sähköä kerrallaan...

Aikamoinen arsenaali pitää sitte raahata kaikenlaista mukaan. Vauva varten otamme mukaan tuon turvakaukalon, vaatteet ja hoitolaukun. Ihan siltä varalta että päättää alkaa syntymään siellä. Toivottavasti nyt ei kuitenkaan. Itselle pitää ottaa verensokerin mittausvermeet, Guaremit ja Obsidanit, pissaliuskat.. huoh.. sitte ku muistais kaikkee vielä ottaa ja mitata. Aattelin pyytää yhtä tuttua lääkäriä jos se vähän ultrais ja tekis sellasta välitarkastusta kun ollaan tuolla reissussa, viimeksi terkka sai 2 cm sf-kasvun viikossa. Ni ehkä hyvä vähän tarkkailla tuolla reissun päälläkin kun omassa neuvolassa tulee sitte käyntiväliä kolmisen viikkoa.

Pinnasänky, hoitotaso sängyn päälle ja sitteri ois tarkotus hommata etelän reissulta. Ja tietty petivaatteita pinnikseen. Ja uus jääkaappi. Tahtoo olla auto aina täynnä tavaraa itselle ja vähän kenellekin takasin tullessa kun on sata kertaa halvempaa ostaa reissusta ja tuoda ite kun maksaa posti- ja rahtimaksut tänne. Ja valitettavan iso osa tavarasta on rikki kun se tänne saakka jonkun muun tuomana päätyy...

Tuosta vauvan nukuttamisesta oon vähän miettinyt silleen että pinnasängyssä varmaankin tulee pieni nukkumaan. Jotenkin se pahvilaatikko ahdistaa ajatuksena. Voihan sinne sänkyyn sitten yrittää tehdä sellasta pesän tyylistä. Myyvät vissiin sellasia ihan valmiinakin. Omaan sänkyyn en halua nukuttaa koska tiedän että siinä kärsii omakin uni kun pelkään koko ajan että nukun vauvan päällä tai että toinen tippuu sängystä. Ja kun tuo kissakin tuossa pyörii ja on tottunut meidän sängyssä ja minun päällä nukkumaan niin en halua että se vahingossakaan menee vauvan päälle nukkumaan. Turvallisinta pienelle on siellä omassa sängyssä joka on meidän makkarissa.

Imettää aion ainakin yrittää. Mulla oli joskus aiemmin aina sellainen ällötysolo kun ajattelin sitä että tulisin raskaaksi. Siis ajatus siitä että joku kasvaa ja elää tuolla sisällä oli käsittämätön ja etova. Vaikka oon silti aina halunnut lapsia :) Ristiriitaista. Mutta nyt kun se sitten on ajankohtaista niin kiva huomata että ei se nyt niin kamalaa olekaan. Imettämisestä oon kanssa joskus miettinyt että saa nähdä miltä tuntuu ja onko ällöä mutta sitten sen näkee. Uskon kyllä että se hyvin menee jos muuten alkaa sujumaan. Olen kyllä sitä mieltä että jokainen päättää omasta vartalostaan ja tekemisistään eikä kenelläkään ole oikeutta tuomita tai moralisoida toisen valintoja. Sitä aloin tuossa kyllä pohtimaan että miten jos ei aio imettää ja silti maito nousee kovasti ja tissit on pullollaan niin meinaatteko ei-imettäjät kuitenkin pumpata maitoa pikkuiselle talteen vai miten? Se maidontuotanto kyllä varmaan loppuu aika pian jos ei ole käyttöä sille... tai mistä minä tiedän, kunhan pohdin :)

Tulipa taas tarinaa, miten sitä vois alkaa lyhentää näitä lauseita ettei tulis tällasta maratoonitekstiä aina...

sunnuntai-iltaa.
ei oo ollu mitään ihmeellistä kerrottavaa.. eikä kyllä ole nytkään.
eilen oltiin häissä, ja siellä tottakai otettiin kuvia... tänään sitten niitä katellu ihan :eek: kun oon niin ryhävalas kaikissa :snotty: nyt on iski ihan hirvee olo tästä lihomisesta kun oon turvonnu tosiaan varmaan 17 kg nyt.. :ashamed: en haluis enää grammaakaan lisää. mut kai sitä väkisinki tulee vielä vauvan myötä. kaikki kaverit vaan hyssyttelee että et sä näytä lihoneelta mut helv onhan mulla silmät päässä!! |O

mut nyt tosiaan pääähän että ei grammaaka enää....

|O |O |O hitto alko taas tissit vuotaa ja yöpaita on nyt sit märkänä..

taitaa olla meikäläinen vähä känkkäränkkä tuulella.. =)

huomenna on neuvola joka on aina tosi kiva juttu! vaikka kaverin olemassaolosta tietää liikkeistäkin mut mä tykkään aina kuunnella sydänääniä.. siihen ääneen ei voi kyllästyä..

joo mut taidan sukeltaa peiton alle tästä enneku isäntä tulee töistä ettei sen tarvi kuunnella mun väsynyttä kiukuttelua..

ulpu

Huomenta!

Se vaihtuis sit kuukausiki, kukas ottaa päivittäjän roolin marraskuulle? Nyt varmasti tulee sit ensimmäiset vauvatki pinoon tulevan kuukauden aikana.. Ajatelkaa.. Justhan täs vasta oltiin neuroottisia et onko tuol navan alla elämää ja ooteltiin ekoja neuvoloita ja ultria.. :D

Asrai: Kiva kuulla sustakin! Ja kiitos myötätunnosta lemmikin menettämisen suhteen :) Ja noita pelkoja kuolemisesta ja vammautumisesta on täälläkin, ja lisäksi vielä sellanen pelko että jos tuleekin syöksysynnytys eteisen lattialle ja oon yksin kotona sillä hetkellä lasten kanssa. Kaikkea sitä miettii mutta se on kai ihan normaalia.

Imettämisestä : Ite aion imettää mutten mitenkään ainakaan pidä huonompina teitä jotka ette aio. Se on jokaisen oma päätös. Itseäni ärsyttää lähinnä sellaiset jotka tekevät itsestään puheissaan tms jotenki asteen parempia koska ovat imettäneet vuoden. Itellä haaveissa tuollainen puolen vuoden imetys tai sitten niin kauan kunnes tulee eka hammas. Tai jos nyt ees onnistuis kuukauden verran. Omat lapset on saanu korviketta toinen noin 1,5kk iästä ja toinen n. 2,5kk iästä ja hyvin terveitä ja normaalisti kasvaneita ovat olleet. Tuttavapiirissäkin on monia pitkään imetettyjä lapsia jotka ovat sairastelleet huomattavasti enemmän eli en jaksa uskoa tuohon imettämisen terveysvaikutukseen niin hirveesti ku mitä siitä paasataan. Mutta kukin tavallaan ja niin kauan kun vauva on tyytyväinen ja terve niin hyvä.

Sellanen kiinnostais et kuinkas onko täällä monella ircissä kuvia? Laittakaahan yv:tä jos on ja ois kiva pongailla "tuttuja" sieltä. Tässä kaiken kansan nähden ei tietenkää kannata asiasta kertoo ku on noita uteliaita aina liikentees..

Jees navan asukille ei uutta, tänään tää pääsee kurkistamaan jormaa ultraan iltapäivällä ja oon ihan täpinäs jo =)

:wave:

maukkis ja jorma 35+2

huomenet täältäki...vko hurahti nopsaa kun isommat oli syyslomalla ja touhua tässä ollu...
oon kuiteski melkei joka päivä käyny lukkeen ettei tarvi sitte kunno eeppoksia lukkee kun ei taho olla aikaakaan istua tässä niin kauaa B)
oli kyllä mmiliialla maha jo laskeutunu.huima oli ero.jospa supparit rauhottus hetkeksi ettei vaavi ihan vielä päättäs syntyä!
mulla nyt vko aikana supistellu paljo mutta lieviä,joista en oo ni hätkähtäny kun tullee "harjotus suppareita" jo näillä vkoilla...mutta "hankala" olo aina supistuksen aikana etttä saa happee haukkoo ja koittaa rentoutua että menee pian ohi.oon käyny pitkällään välillä ettei aiva innostu.itellä nyt maha painanu tuonne oikiaan lonkkaan jotaki hermoot kait kun välillä on ettei taho jalka kantaa...tähän asti oonki suht hyvin vaivoilta selvinny :saint: nyt ei taho ennää saaha tehtyä hommia kun supistaa herkästi.ja nyt masukki alkanu reakoimaan lasten meteliin supistelemalla.mutta jospa sopeutus tähän meteliin kun syntyy :D ei voi meillä ääniltä välttyä :D ja lapset ei voi yhtään tömmyyttää sohvaa jos siinä istun kun alkaa vaavi hermoilla.mulla toiset ollu jo heti alusta asti herkkiä metelille ja toiset ei oo ollu moksiskaaan.nyt tää alkanu reakoija....
to on itellä seuraava nla.sas nähä paljo painoo sitte tullu :ashamed: kovasti oon koittanu dieettiä pittää ettei sokerit nousis pilviin mutta kumma kun niitä herkkuja tekee just sillon mieli kun ei sais syyä :headwall: :ashamed:
imetyksestä.ite oon imettäny 3 ensimmäistä 1-4kk ja kuopusta 1,2v.sattu niin hyvin että lääkäri suositteli 4. kohalla pitkää imetystä kun sillä oli jo syntyissän maito ja soija allerkiat ettei tulis lisää(mutta kukapa sen täysin varmaksi tietää miltä se imetys suojaa vai suojaako miltään :whistle: )niin sanoin lääkärille etten oo onnistunu imettään kun 1-4kk.kirjotti sitte reseptin korvikkeelle valmiiksi ja ostin sen kaappiinki mutta tarviinki sitä vasta kun poitsu oli reilu 1v =) ite nauttiin kovasti imetyksestä!oli ihana saaha aina vauva luttuuttaan viereen :heart: mutta en mee tuomitteen teitä jotka ette aijo imettää!!!!jokaisen oma asia!ite en onnistunu imettään 3 ensimmäiseltä ja podin siittä huonoo omaatuntoa kun kaikki siittä napisi kuinka en imetä yli puoli vuotiaaksi yms yms :headwall: |O meillä lapset nälkäsiä ja vaikka maitoo tuli niin se pelkkä maito ei vaan riittäny.oon antanu kaikille 2,5kk alkaen sosetta enkä oo puhunu siittä nla:ssa mittää :ashamed: jos lapsi on tyytyväinen kun saa kunnolla ruokaa ni minusta se on tärkeintä eikä se että huuattaa nälissään ja lapsi jatkuvasti tissillä kun nälkä...kohtuus kaikessa... :snotty: meillä isommat tottu ni äkkiä pulloon kun piti lisä maitoo ni pienenä antaa että en antanu kuopukselle ees sitte pullosta vaan aloin antaan kiinteitä kun tarve tuli.
luulen että allerkiat yms "geeneistä" eikä mistään imetyksen kestosta.meillä suvulla taipumusta allerkioihin ja astmaan.tieten sitä itekki nyt toivoo ettei tulis.oma rumpasa aina setviä niitä kun testit ei oo koskaan allerkioita paljastanu :(
sain nyt vko aikana laitettua työhuoneen kuntoon kn käytiin miehen kans ikealla to =) ja pojille ostettiin kerrossänky niin sain laitettua sitte vauvalle pinniksen valmiiksi :heart: vielä puuttuu tuhisija mutta maltilla ootellaa :heart: vielä kun sais valokuvat ja joulukortit laitettua loppuun ni sitte ois nää ootusajan rojektit tehtynä :D vaikka välillä vannoin että nyt en ota rojekteja mutta niin se puuska iski :ashamed: mieski sen on huomannu :D kaatopaikalle/roskiin lähteny taas törkyä ja turhaa tavaraa ihan surutta :whistle:
mutta lopuksi vielä liinulille ja kaikille muille voimaa tarvitseville ISO :hug: !!!!!

Huomenta!

Asraikin on jostain ryöminyt esille! :D

Imettämisestä oli juttua, ite ainakin aijjon yrittää mut jos ei onnaa tai ei tunnu kivalta niin sitten mennään korvikkeella. Ja muiden mielipiteistä ei tarvii välittää. Ite oon ainakin niin kapinallinen kaiken suhteen että teen just niin kuin hyväksi nään.

Tänään aattelin pitää pyykkisavotan eli pesen noi pienet vaatteeet nyt ainakin.

Meijjän kissa on ruvennut tunkee tonne vauvankamoihin. On nyt useemman yön nukkunut turvakaukalossa ja yksi aamu löysin vaunuista. Sänky ei onneksi ole kiinnostanut vielä mutta hitto jos sieltä löydän niin lentää kyllä häntä pöllyten!
Mulla on kyllä kissan verkko tohon sänkyyn mutta se on semmonen kankainen ja ei kauheen kätsän oloinen joten toivottavasti ei tuu katista riesaa.

Oiskohan mahdollista asentaa joku katetri loppuajaksi kun pissattaa kokoajan ihan jumalattomasti!

Asrai, täälläkin pelottaa, kuten varmaan luitkin mun jutuista. Mulla kävi viime viikolla neuvolastaperhetyöntekijä juttelemassa mun kanssa ja oli sitä mieltä että tarviin psykologin apua. Mulla ei oo pahempia pelkoja synnytyksen suhteen, vielä, en oo ees pystynyt niin pitkälle tosissani ajattelemaan koska kohtukuoleman pelko on ollut niin vahva.
Epäili myös että mulla on osittaista masennuksen syytä tää pahaolo ja nyt sitten sitä ruvetaan purkamaan ja ehkä tarvittaessa jopa lääkitsemään että voitaisiin ehkäistä samalla myös mahdollinen synnytyksen jälkeinen masennus.
Eli täällä ollaan sitten virallisesti hullu. :x :D

Luukinttu Tirppa on taas perätilassa.Mulla on ens viikolla vika lääkäri ja sitten jos on edelleen näin niin sitten ruvetaan käänteleen... :headwall:
Kääntäminen kyllä toimenpiteenä pelottaa, kaikki maailman istukan irtoomiset tulee mieleen...

Onko muita joilla ei supistele juuri ollenkaan????

Ja mä voin ottaa marraskuun!

Tuitsu ja Tirppa rv 34+6

moro..

Pitäs kai täälläkin jo laittaa varmuuden vuoksi sairaalakassi valmiiksi, eihän sitä voi tietää kuinka nopea lähtö tulee. Mulla ollut myös noita kipeitä suppareita ja sit äkillisiä vihlomisia kohdun suulla, jotka on kyllä keljuja. monesti ihan karjasen ku yhtäkkiä repäsee tosi ilkeästi kohdunsuulla.. mitä lie se sit onkaan.. ehkä vauva siellä päällänsä puskee tai jotain.

kiva kuulla sinusta taas asrai! pysyhän nyt sinäkin remmissä nää loppuviikot. Ihania tarvikkeita olitte vauvalle ostaneet, varsinki se pinnis oli nätti. ja se sun maha oli kyllä niin soma. =)

mmiilialla oli kyllä maha ihan selkeesti laskeutunu alas. Nyt vaan lepoa että nuo supistukset rauhottus.

Imetyksestä senverran että ei tietenkään kukaan voi ketään tuomita.. sehän on jokaisen äidin oma päätös. Jokaisella omat ajatukset imetyksestä.. Ite näen imetyksen upeana hetkenä olla vauvan kanssa kahden. sitä tunnetta ei voi sanoin kuvata, se on vaan niin hieno ja herkkä hetki. :heart:
Ja jos vaan maito riittää niin imetän sen puoli vuotta ainaki.

Me kans ajateltiin nukuttaa vauva aluksi siinä laatikossa, pitäs vaan tehdä siihen jonku näkönen reunasuojus. en kyllä ole mikään ompelija, mutta jos nyt jotain väkertäis.

älä välitä ulpu23... täällä kans yks joka ei haluais enää grammaakaan painoa. mutta minkäs teet. sitä vaan tulee jostain. Onneks ei oo tätä raskautta enää paljo jäljellä.

Tuitsulle virtuaalihali :hug: auringonpaistetta päiviisi toivotaan ettei paha masennus isikis kuitenkaan. ja toivottavasti Tirppa kääntys ihan itestään ennen lekuria.
Niin, ja kiitos marraskuun päivittäjän roolista.

Oi miten ihanaa kun niin moni muistaa minut, olen ihan otettu! :heart:

Monien monien mieltä painavien asioiden lisäksi tuo imetys on yksi. Minä haluaisin imettää mahdollisimman pitkään, mieluusti tuonne lähemmäs yksivuotiaaksi, mutta jotenkin olen niin höpsö, että ajattelen, ettei näistä pienistä rinnoistani heru maitoa ollenkaan :ashamed: Tiedän, ettei se niin mene, mutta kertoisiko joku sen huonolle itsetunnollenikin? 4-5 kuukautta ajattelin täysimettää, JOS se siis sujuu hyvin ja vauva kasvaa rintamaidolla hyvin. Nykyinen WHO:n 6 kk täysimetyssuositus on hyvä, mutta olen lukenut tutkimuksia, joissa todetaan, että ylipitkä täysimetys (yli 6 kk) saattaa jopa altistaa allergioiden kehittymiselle. Omalta puoleltani allergioita ei todennäköisesti tule, mutta mies on atoopikko ja heinänuhaa sairastaa, ruoka-aineallergioita hänellä ei tosin koskaan ole onneksi ollut. Toisaalta pitäisi kyllä ajatella myös niin, että tämänhetkisen tutkimustiedon valossa on turha tehdä liian pitkiä johtopäätöksiä yhtään minkään asian suhteen (eli tee näin ja näin, niin lapsesi säästyy allergioilta/keliakialta/diabetekselta/yms), koska eri sairauksien kehittymisprosessit on kuitenkin niin monimutkaisia ja niihin vaikuttaa niin monet asiat.

Huoh, jopa mä taas paasasin :ashamed: Yöllä supisteli taas kivuliaasti, huominen synnytystapa-arvio kyllä jännittää...

- Asrai ja Tiitiäinen rv36+3 -

Alkuperäinen kirjoittaja Pi pa re:
kiva kuulla sinusta taas asrai! pysyhän nyt sinäkin remmissä nää loppuviikot. Ihania tarvikkeita olitte vauvalle ostaneet, varsinki se pinnis oli nätti. ja se sun maha oli kyllä niin soma. =)
Minä yritän pysyä remmissä tästä lähtien taas mukana, nyt onkin helpompaa, kun ei tartte enää töissä olla
:D

Ja kiitos kehuista, kyllä me itekin tykätään noista vauvakamoista, hirveen pitkään mietittiin, raaskitaanko sitä pinnasänkyä ostaa.

Kirjoitin jo kerran mut teki teksti katoamistempun :(

Eli tuonne teinki jo aloituksen tästä kummallisesta hommasta mikä pisti vähä miettimään, eli kun toissapäivänä huomasin toisessa kämmenessä punaisia pilkkuja en piitannut niistä mutta tuossa äskettäin pisti silmiin että nythän niit on toisessaki kämmenessä niin alkoi vähä pelottaan et mitä mitä.. J akun googletin niin raskaushepatoosiin liittyviin teksteihin törmäsin. Huomisaamuna meen heti labraan että ottavat maksa ja sappi testit ja siihen asti pelon sekaisin tuntein mennään.. Miksi sitä aina pitää pelätä heti pahinta.

Niin ja kelläs meikäläisistä onkaa se hepatoosi todettu? Oisko kokemusta vastaavista ihon muutoksista? Kutinaaki on mutta kuivan ihon piikkiin oon sen laittanu. :|

http://keskustelu.kaksplus.fi/t889107

Tuolla tekemäni aloitus jos jotain kiinnostaa..

Eli otsikostakin sen jo huomaa, maanantait on mulle aina yhtä juhlaa: uusi raskausviikko alkaa aina maanantaina, silloin tietää että viikot vaan vähennee :) Viimeiset kaksi torstaita ovat olleet ihan tuskaa: kiukuttaa kaikki, tuntuu että LA ei tule koskaan jne. Ja nyt viime torstaina tajusin että kiukku/turhautuminen johtuu siitä että torstai on "väliin-putoaja-päivä": kolme päivää raskausviikkoa takana ja kolme vielä edessä ennen kuin uus rv alkaa... On saaut mieskin osansa aina torstaisin :D

Viikonloppu on onnellisesti takana. Eilen pidettiin tuparit mun vanhemmille ja isovanhemmille ja siskolle sekä miehen äidille. Ja voin kertoa että oli viimeinen kerta kun järjestän kekkereitä ennen lapsen syntymää: aamusta saakka puunasin, siivosin, leivoin jne. ja vielä hain mun isovanhemmat meille. Mies oli onneks siivouksen ajan koiran kanssa muualla eikä koiralla ollut mitään asiaa sisälle ennen kuin vieraat oli lähteneet (siitä lähtee niin paljon karvaa, että imuroin 2-3krt/pv ). Olin päivän päätteks niin poikki että oikeen itketti! Pahin kipu oli jaloissa, ja niihin särkee eilisen teputuksen takia vieläkin :( Juhlat meni ihan kivasti jos ei huomioinut mun mummun lohkaisua: olet sitten lihonut viime näkemästä! "Jep, kiitos, niinpä olet sinäkin" teki mieli sanoa mutta sanoin että "hyvän asian takia olen lihonut". Ihan kun en tietäis lihoneeni 17kg, mutta mielestäni näytän kiloihin nähden ihan hyvältä, ja eikö se ole tärkeintä että itse viihdyn kilojeni kanssa?! Mun mummu on aina ollut paha suustaan ja mitä vanhemmaks se on tullut sitä loukkaavampia lohkaisut on olleet. Ja sitten se ihmettelee kun kukaan ei käy heillä kylässä!! Niinpä...

Suzyco: kyselit synnytysvalmennuksesta, me ollaan menossa Tays'iin tänään ja ens maanantaina eli päivät ei ihan täsmää, harmi!

Jep, nukkumisesta on tullut ihan tuskaa täällä: just kun saa unen päästä kiinni, on kauhea pissahätä! Ja kun yöllä käy pissalla, jalat on ihan tönköt ja sormet puutuneet. Just aamuyöstä tuskailin että tätäkö tää on loput viikot?! Ketuttaa jo valmiiks :(

Tuitsu: ei supiste ei! Välillä maha menee ihan kovaks kun olen koiran kanssa lenkillä mutta ei ole haitannut tahtia. Mua on alkanut mietityttään toi kun ei supistele: eikö mun kohtu ymmärrä harjoitella tulevaa varten? Olis kiva tuntea jokunen harjoitussuppari ennen H-hetkeä, tietäis sitten mitä olis tulossa!

Ostettiin lauantaina vihdoin pinnasänky :) Nyt olis kaikki muut valmiina paitsi vauva, jäämme odotteleen sitä tulevaksi! Käykö vähän aika pitkäs, kun kaikki on jo täysin valmista! Olis niiiiiin ihana kun se pieni olis jo "tässä" maailmassa.

Jeps, eiköhän tässä ollut taas kaikki tällä erää, nyt ripusteleen pyykkejä :wave:

Nora ja Vilma rv 33 tasan

:wave: Terppa, Asrai! :D Jösses, kun sullakin on jo noita viikkoja paljon kasassa! :eek:

Anoppi lupasi väkertää niiden suvussa kulkeneen vauvan ensisängyn (jonkinlainen kehto tai jtn... en ole kyseistä sänkyä vielä nähnytkään)valmiiksi. Eli meillä vapeli saapi nukkua siinä ennen pinnasänkyä.

Omia ajatuksia imetyksestä. Yritys itsellä ainakin kova, katsotaan kuinka lähtee toimimaan. Vähän samat fiilikset kuin asraillakin, eli katsotaan mihin näiden minirintojen rahkeet riittää... :whistle: Ja tosiaan en lähtisi tuomitsemaan imettämättä jättämisestä ketään syystä huolimatta. En, vaikka syy olisi puhtaasti ulkonäköpainotteinenkin. Ei ole mun mielestä olemassa "helpompaa" tietä, vaivahan sekin on keskellä yötä lämmitellä korviketta vaaville kuin napata tuohon rinnalle syömään. Jokainen tekee kuinka parhaimmaksi näkee. En muutenkaan kannata minkäänsortin fanaattisuutta suuntaan enkä toiseen. En myöskään tässä imetysasiassa.

Hulivilillä on ollut lonkkaongelmia, kuin täälläkin. Välillä pettää kokonaan pito tuosta toisesta jalasta. Ja vihloo kovaa. Not so nice. On tainnut nämä loppuraskauden vaivat tulla jäädäkseen. Tuon lonkkaongelman lisäksi ei tahdo enää saada nukuttua, selkää särkee ja paha olo vaivaa todella usein. Taitaa tuo kohtu painaa johonkin verisuoniin, kun puoli-istuvassa asennossakin alkaa oksettamaan.

Tuitsu ravaa samaan tahtiin veskussa kuin minäkin. Ai että kun on rasittavaa... Ja kun saldo/kerta on pari lirua ja kohta saa taas juosta takaisin... :x Katkottomat yöt on jo auttamattomasti historiaa...

Hyvää maanantaita kaikille!
Snuupi 31+5

Heippa kaikille!
Täällä sitä vaan laiskotellaan... Torstaina alkoi äitiysloma ja nyt on ihan ihmeissään miten saan ajan kulumaan. Kaikki hankinnat on tehty, vaatteet pesty +silitetty ja kestovaipatkin käyttöönottopesty moneen kertaan. Vauva on edelleen perätilassa ja neuvolan mukaan tuskin enää kääntyykään -torstaina saan lähetteen Tyksiin. Vähän hirvittää kun tuntuu, että pieni pää painaa koko ajan kylkiluihin. Toivottavasti ei tunnu vauvasta yhtä pahalta kuin minusta- huolestuttaa!!
Olen yrittänyt keksiä hyviä perusteita jolla voisin tingata sektioaikaa ennen hoitajalakon alkamista. Mieheni on lääkäri ja lupasi auttaa leikkauksessa jos yhtään hoitajaa ei saada paikalle... se sentään vähän lohduttaa. Eihän se tuleva isä tuollaisia tietysi ole tehnyt, mutta näki tietysti kauhistukseni :hug:
Oletteko muut väkertäneet isyyspakkauksia? Omaani tulee ainakin autokorjausfirman (Alfamer) valmistama vauvanhoidonopas- tehty samaan tyyliin kuin auto-oppaat. Muutamia dad- aiheisia vauvan vaatteita, pieni konjakki pullo, valvomisen merkkejä vähentävä miehen ihonhoitovoide ja jotkin isä aiheiset sukat tulevalle isälle itselleen. Ja jokin vauvan lelu.
Hapikko viikoilla 35+2

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
:wave: Terppa, Asrai! :D Jösses, kun sullakin on jo noita viikkoja paljon kasassa! :eek:

No sanopa muuta (kuten myös tivoli)! :D :eek: Kohtahan sitä voi olla jo lähtö käsillä! Luulen kylläkin, että ennenkuin tämä Pieni ulostautuu yksiöstään, on jo "oikeita" joulukuisia päässyt ihailemaan omia vauvojaan. Jotenkin mä vahvasti elän siinä, että yli LA:n mennään ja roimasti , mahdollisesti jopa yliaikaiseksi... ellei sitten tule sektiopäätöstä huomenna.

Isyyspakkausta oon kanssa suunnitellut:

Sikareita
Wisky-pullo
Energia juomaa
Miehen himoitsemat semmoset "einari"-tohvelit.
Vauvanhuolto kirja, en nyt muista oikeeta nimeä. suomalaisesta kirjakaupasta.
Ja jos löydän jonkun isä tai vauvalle jonkun isin kulta bodyn tai jotain.
Vaikkakin oon varma että mun mies mitään isukki-paitoja suostu pitään.

lisää idiksiä?
Ja korvatulpat tietty. :D

No niin. Nyt on sitten sairaalakassi valmiina ja vauvan kotiintulovaatteet kaukalossa. Sain eilen sen äiteen ostaman Bamse-haalarin ja nyt pitäis vaan saada vauvakin sinne sisään. Oli niin söpö.

Supistele mulla ei kipeästi, välillä kovettuu maha, muttei mitään muuta. Samoin oli esikoiselta. Kovin on samanlainen raskaus kuin ekakin.

Tänään tuli aika äippäpolille ens viikolle. Sokereiden takia joku uä- ja lääkärintarkastus. Kai ne sitten kattoo, minkäkokoista on tulossa. Mä jo kyllä kehittelen itelleni paniikin, kun pelkään niiden aloittavan mulle insuliinihoidon. Mutta eihän ne sitä tee, jos arvot hyviä, eihän?!??! Tuntuu vaan, että nuo arvotkin on erilaisia joka neuvolassa. Mitä arvoja ne siellä sairaalassa sitten kattoo?

Imetyksestä. Ite imetin ihmeenkaupassa esikoista 1v asti. Alku oli kyllä niin itkua ja hammastenkiristystä. Vähitellen rupes sujumaan. Ei mulla mitään tavoitetta ollut, miten kauan imetän. Mutta ei sitä sitten tullut aiemmin lopetettua. Ja voin kertoa, ettei todella oo rintojen koolla tekemistä. Mulla on rintoja varmaan 3 edestä, ja ihan tuskaa oli maidon tuleminan alussa. Mulla kyllä oli varmasti henkinenkin juttu siinä. Mä inhoan näitä utareita ja en halua mitään ylimääräistä yleisöä siihen. Miten siinä, kun vierustoverilla käy koko suku kattomassa ja tapittavat kun mä imetän. Tai kun hoitajat tulee repimään tissiä ja näyttämään miten imetetään, jotenkin noloa. Alunperin ajattelin, että imetän jos imetän, mutta siitä tulikin sitten synnytyksen myötä mulle hirmu tärkeää. Oli ihan pakko saada se onnistumaan. Äiti mulle jo sanoi, että mitä sä tuollaisella päätä vaivaat lopetat ja annat korviketta, mutta ei antanut luonto periksi. Kun äidin "kuuluu" imettää. Siis olin rakentanut tuon ajatuksen päässäni. Ehkä siihen vaikutti sairaalassa saatu kohtelu siitä, kun maitoa siellä tullut. Koin itteni maailman huonoimmaksi äidiksi, kun muutamat hoitajat tiuski tai eivät suostuneet tuomaan lisämaitoa. Kun ei kuulemma hirveästi sitä oo varastossa, niin ei voi antaa mun vauvalle kaikkea. Mietinkin nyt, että jos ottais omat tuttelit mukaan varmuudeksi ja niitä syöttäisin, jos kohtelu on samanlaista edelleen. Tosin meinaan toki imettää, mutta jos ei käynnisty vielä sairaalassa toi maidontulo, niin ei menis oma mieli matalaksi typeristä kommeteista. Meillä on kyllä ollut tuo poika tosi terve, korvakierre oli ja putkitus tehty tosin. Korvajutun sai kai perintönä multa. Mutta enpä tiedä onko tuo vähän sairastelu sattumaa vai pitkän imetyksen ansiota. Mistä noista tietää.

Nyt on kyllä pakko lopettaa. Mun tekstit on aina näin pitkiä, ettei näitä kukaan edes jaksa lukea. Asiaa kyllä olis vielä, mutta jos joskus toisella kertaa sitten.

Mrs Nobody rv 33 tai 34 alkaa huomenna.

tänään oli neuvola ja sain verenpainemittarin kotiin, kun oli paineet edelleen koholla. :/ mut nyt seuraan niitä viikon ajan ja soitan sitte jos näyttää vaan kohoavan.

painoa ei onneks ollu tullu muutako se mitä vauva saanu :whistle: olin helpottunu, nyt täytys saada pidettyä sama linja loppuun saakka :)

Masuasukki oli ilmeisesti viistoasennossa, ei ollu neuvolantäti ihan varma kun oli niin sykkyrässä. mutta muuten kaikki oli hyvin, syke 140-150. Mä sain nyt vasta esitietolomakkeen täytettäväks kun vihdoista viimein ilmotin että jep kyllä mennään Vammalaan synnyttämään mielummin kun taysiin. Tänään sitte pohditaan isännän kans nimet papereihin =)

en muista kirjotinko eilen mutta meiltä levis auto viikonloppuna, nyt ei oo kauheen kiva olo kun ei ole autoa... :( mut toivotaan ettei osia jouduta tilaan kaukaa tai ylipäätään toivon ettei korjaukseen mene ikuisuutta. saisivat jo soitella käyttöautosta että ois valmis...

flunssakin iski viikonloppuna.. :headwall: nokanpää on jo ihan punanen näytän petteri punakuonolta.. :(

Tuitsu kyseli että onko muita ketä ei supistele, niin mulla supistukset on jääny nyt vallan pois sillon kun olin töissä ni se oli jatkuvaa mut saikku autto ja nyt ei oo ollu niiiin mitään. mut eiköhän niitä harjotussupituksiaki kerkee viel tuleen..

meillä isäntä on ollu viime aikoina aivan ihana! :heart: jotenki niin herttanen, ku se odottaa pikkusta niin kovin jo.. höpisee vallan sulosia ja :hug: paljon..

Jajepoolla on ihan samanäkönen masu kun mulla.. oon niin huono näitten koneitten kans etten osais varmaan laittaa kuvaa lainkaan tänne.. :LOL:

imetyksestä vielä että oon ajatellu imetyksen sellasena että se joko sujuu tai ei suju ja siitä sen enempää.. tai et eihän se nyt herran jestas ketään ihmisenä huononna jos ei suju..
mä lähinnä toivon sen sujuvan ainaki siks et se on halpaa, aina sopivan lämmintä, aina saatavilla.. ja et se auttaa mua saamaan nää kilot pois!

mutta tälläsiä tänäpänä..
ulpu

Neuvolasta palailtu ja kaikki oli hyvin... =)

Rr 77/120
paino +100g (olin aivan ällikällä lyöty.Luulin, että mä oisin kasvanut enemmänkin...kokonaispaino +17,5kg, hui)
Pisu puhdas
sf 32
syke 140
turvotus iso +
Liikkeet +

Eli kaikki oli hyvin. Kyselin tuosta vauvan liikkumisesta ja kuulemma normaalia, että voi olla pitempiä aikoja liikkumatta, jos nukkuu yms... No, kovasti täällä odottelen jo pikkuisen näkemistä. Ei millään jaksaisi odottaa...

Kiva kuulla Asrai sinustakin pitkästä aikaa... :wave:

Tuitsulle jaksuja... Ja minäkin pelkään synnytystä aivan hirveesti... :( Jotenkin sen oli jo unohtanut, mutta nyt viime viikkoina se on ollut tosi paljon mielessä. Mä pelkään tosi paljon, että mä saan hirmu isokokoisen vauvan... kai se ihan normaalia on...

Imetyksestä... Imetän niin kauan kun maitoa tulee ja se ei mene semmoiseksi stressaamiseksi. Esikoista imetin 7 kk:tta ja välillä se oli yhtä tuskaa. mietti saako vauva tarpeeksi maitoa vai ei ja mulla oli semmoinen nlatäti, joka loi paineita entisestään... :( Nyt imetän niin kauan kuin hyvältä tuntuu, enkä aio stressata. Annan korviketta, jos maitoa ei tunnu riittävän ihan hyvällä omallatunnolla... :)

Muakaan ei ole nyt supistellu yhtään... Ne pari iltaa supisteli, mutta nyt on ollut olo aika hyvä... =)

Riikkuli 34+1

Tivoli: Sulla on ihana masu! Samaa kokoluokkaa kun mulla. :) Mulla on nyt viikkoja tänään tasan 33 muistaakseni.

Nora79: Kerroppa mulle sitten heti millanen synnytysvalmennus oli! mietin vaan että jos siä näytetään synnytysvideo,et kannattaako sitä kattoo...mua ei vielä pelota synnytys ja kaverin kanssa kun juttelin niin niillä oli (tosin eri sairaala) näytetty tosi raju synnytysvideo, missä käytettiin imukuppia ym...et ajattelin et jos sellanen on tuolakin niin en kyllä sitä kato!

Mites miten sen maidon tulon saa loppumaan jos ei imetä? Kun mietin et jos maitoo nousee heti paljon niin pitäskö vähän pumpata ja sitten jättää loput tisseihin vai olla kokonaan pumppaamatta?? Kun järjellä aateltuna jos kokoajan pumppaa niin maitoo vaan tulee ja tulee. Et miten ois paras tehdä? Mä kyllä otan korvikkeet sairaalaan mukaan jos kerta hoitajat ei meinaa suosiolla niitä antaa! Voi sitten tyrkätä paketin käteen ja sanoo että siinä sulle maitoo,ei mee teidän varastoista, vai tuonko vielä oman mikronkin ettei mee heidän sähköään lämmitykseen... :kieh: Tai vesihaude taitais kyllä olla parempi tapa lämmittää...ei tulis liian kuumaa.

Oon aatellu kans pikkuhiljaa tehdä sairaalakassia valmiiks ja ostaa korviketta että jos nyt alkaa syntyyn niin ei sitten tuu miehelle paniikkia kun mikään ei ole valmiina. :)

Isyyspakkauksen olen jo tehny ja antanu, annoin samana päivänä kun itse sain äitiyspakkauksen. Meillä isyyspakkaus oli vain ja ainoastaan isälle,eikä sielä ollu vauvalle kun yks juttu. Tässä lista mitä pakkauksessa oli:
-trendikäs paita (ei lukenut mitään isi juttuja vaikka nekin on ihan kivoja)
-viinapullo
-energiajuomaa
-korvatulppia
-uusi vauva huoltajan opas kirja (miehille huumori mielellä)
-valokuvakehys
-isi muki
-kortti
-ruokalappu johon itse kirjotin hauskan kuvan alle "tähtää ylemmäs isi" Muuta siinä ei sitten tainnu ollakkaan.
Sitten oon aatellu ostaa vielä suklaisen sikarin,jonka voi syödä sitten kun pieni on syntyny.

Tivoli: Sulla on ihana masu! Samaa kokoluokkaa kun mulla. :) Mulla on nyt viikkoja tänään tasan 33 muistaakseni.

Nora79: Kerroppa mulle sitten heti millanen synnytysvalmennus oli! mietin vaan että jos siä näytetään synnytysvideo,et kannattaako sitä kattoo...mua ei vielä pelota synnytys ja kaverin kanssa kun juttelin niin niillä oli (tosin eri sairaala) näytetty tosi raju synnytysvideo, missä käytettiin imukuppia ym...et ajattelin et jos sellanen on tuolakin niin en kyllä sitä kato!

Mites miten sen maidon tulon saa loppumaan jos ei imetä? Kun mietin et jos maitoo nousee heti paljon niin pitäskö vähän pumpata ja sitten jättää loput tisseihin vai olla kokonaan pumppaamatta?? Kun järjellä aateltuna jos kokoajan pumppaa niin maitoo vaan tulee ja tulee. Et miten ois paras tehdä? Mä kyllä otan korvikkeet sairaalaan mukaan jos kerta hoitajat ei meinaa suosiolla niitä antaa! Voi sitten tyrkätä paketin käteen ja sanoo että siinä sulle maitoo,ei mee teidän varastoista, vai tuonko vielä oman mikronkin ettei mee heidän sähköään lämmitykseen... :kieh: Tai vesihaude taitais kyllä olla parempi tapa lämmittää...ei tulis liian kuumaa.

Oon aatellu kans pikkuhiljaa tehdä sairaalakassia valmiiks ja ostaa korviketta että jos nyt alkaa syntyyn niin ei sitten tuu miehelle paniikkia kun mikään ei ole valmiina. :)

Isyyspakkauksen olen jo tehny ja antanu, annoin samana päivänä kun itse sain äitiyspakkauksen. Meillä isyyspakkaus oli vain ja ainoastaan isälle,eikä sielä ollu vauvalle kun yks juttu. Tässä lista mitä pakkauksessa oli:
-trendikäs paita (ei lukenut mitään isi juttuja vaikka nekin on ihan kivoja)
-viinapullo
-energiajuomaa
-korvatulppia
-uusi vauva huoltajan opas kirja (miehille huumori mielellä)
-valokuvakehys
-isi muki
-kortti
-ruokalappu johon itse kirjotin hauskan kuvan alle "tähtää ylemmäs isi" Muuta siinä ei sitten tainnu ollakkaan.
Sitten oon aatellu ostaa vielä suklaisen sikarin,jonka voi syödä sitten kun pieni on syntyny.

asrai ja snoopy mietiskeli maidon tulosta kun pienet rinnat.mulla kävi ekalta niin että omistin pienet rinnat mutta laitoksella maito sitten posahti oikein rintoihin ennen kuin lähin kotia ja sitten muuttuki kuppikoot täysin :whistle: ei uskonu hoitajatkaan että tosissaan mulla oli tukala olo tissejen kans :headwall: mutta kun käskin koittaa niin passitti hoitaja lypsylle :D sanoi että lypsää vaan sen verran että on itellä hyvä olla niien kans...olin lypsäny toisesta jo yli 100ml ja hoitaja tuli kattoon :ashamed: sanoin että nyt tuntuu että alkaa olla helpompi olo :snotty: katto maidon määrää ja kysy että pumppasinko tyhjäx ni sanoin että vielä ois vaikka naapurin vauvalle :D ja totta se oli.tyty söi 3-4 tunnin välein 5min ja oli täysi.toiset syöneet sen 15min 2-4h välein.
nukkumisesta:mää oon pyrkiny nukuttaan vauvat pinniksessä.tai oon sinne nostanu aina rattaitten kopan ja laittanu tyynyn tai pyyhkeen kopan alle että vähä kohollaan.tulee pienet kuplat itestään sitte pois masusta...mutta monesti oon sitte aamuyöstä ollu ni väsyny että oon antanu vauvan nukkua mun vieressä.mies ei ossaa nukkua siki jos vauva sen vieressä kun pelkää että lyö unissaan vauvaa mutta kumma että itellä "Äidin vaisto" toiminu että nukun hyvin ja vauvalle ei oo sattunu mittää.oon vaistonnu jos oon menny unissaan liia lähelle vauvaa...
oli se vielä joku asia mistä oli tarkotus kommentoija... :ashamed: mutta unohtu. :snotty:
on ne nuo magnesiumit UNELMA AINESTA!!!!mietin viime vkolla että ostanko ennää uutta purkkia loppuajalle kun loppuu edellinen.1 yö meni hyvin ja sitte yritti alkaa suonenvejot |O kyllä lampsiin sitte mielellään apteekkiin hakemaan purnukkaa :D ja siihen ne sitte taas loppu! :p suosittelen kyllä koittamaan jos nyt lopussa teillä alkaa suonenvejot vaivata!
mää oon jo nyt ojutunu jonku verra tissejä rasvaileen kun tuntuu että kuivaa päät aivan.ja kauheen arat.varmaan alussa imetys tekee kipeää mutta se on yleistä että nipistää ja aristaa ja välilä itkua väännetään ja rasvaa,rasvaa,rasvaa, mutta kyllä se siitä sitte helpottuu ajan kans :heart: että elekää sotte "säikähtäkö" kellä imetys uutta ettei se alussa välttämättä ni autuaallista oo mutta ihanaa se silti on B)
mulla kans tuo kilojen tuleminen ÄRSYTTÄNY:tai lähinnä pelottaa välillä että onko vauva miten iso...isoin ollu 3400g mutta nyt mies veikkas 3600g :whistle: ennustanu melkein kaikki lasten koot 50g tarkkuudella.esikoisen 10g :D
tais olla se yks asia niistä alapään vihlonnoista!mulla kans niitä nyt alkanu ilmetä.esikoiselta oli viimeset 2vkoa niin kuin ois puukolla sörkitty mutta terkka sanoi että vauva siellä vaan paikkoja aukoo.jos nyt kovin vihloo aijon ottaa jonni aikaa löysemmin ettei ala kovin vielä aukoon...osa voi olla siittä että jos alkaa laskeutua niin vauva venyttää aina uusia lihaksia joista vihlonta tullee...taas kun mennee vko-2 niin olo helpottuu kun keho tottunu muutokseen...ite oon aikonu joka ootuksessa tehä isyyspakkauksen mutta jotenki se on jääny aina tekemättä...
mutta nyt mää häivyn täältä höpinöineni... :ashamed: :snotty:
hulivili ja masukki rv32+5,jos en aiva vääri muista :whistle:

Täälläki on isyyspakkaus tehty, mutta ei vielä annettu. Aattelin isänpäivänä sit antaa sen :) Sisältö: (jos nyt ulkoo muistan kaikki.. )
* 2 RedBull juomaa
* Sisu-aski
* Suklaalevy
* Papa is the best -tuttipullo
* Isin kulta -body
* Isille satiinibokserit
* Vauvalle pääkallo t-paita ja nallekarhupipo missä korvat
* Isille lippapipo
En kyllä nyt yhtää muista oliko vielä jotain muuta.. No ainaskin tein isänpäiväkortin ja sinne sisälle Isyyspakkauksen sisällön kirjoitin ja vähän ohjeistin. Oon pakannut kaikki pahvilaatikkoon ja vielä pitäis lahjapaperilla paketoida :)

Mä en millään lämmennyt isyyspakkausajatukselle, mutta nyt kun lueskelen teidän hienoja lahjaideoita, alan jo muuttamaan mieltäni. Tosi ihania juttuja teidän pakkauksissa! :heart: ...Mä vähän plagioin tein juttujanne, oma pää kun ei keksi mitään hyviä juttuja pakkausta varten... :ashamed:

Yhteistyössä