***Joulun Odottajat*** KESÄKUU

Viikolla 20+2
Ite en henk. koht. halua tietää sukupuolta, jätetään yllätykseksi. :D :heart:

4d:n en mene, koska pääsi tuohon rakenneultraan. Sen hinta täällä tampereen alueella on 80e, kun kelakorvaus on vähennetty. Toisaalta olisi ihana mennä siihen kokemuksesta, mutta toisaalta.. Kaverini oli siellä, eikä 4d:ssä ole kuulemma pakko katsoa sukupuolta.

Mulla on kans järjettömiä hepulikohtauksia, ja nauraa räkätän ihan pienestä (viimeksi vain huusin koko ajan). Parempi vaihtoehto tää nauru :)
 
Niin siitä piti vielä sanomani, että mä EHKÄ haluaisin tietää kumpi tulee, mutta mies ei, joten jäänee sitten ilmeisesti se asia selvittämättä. :/
Olisi silleen ihan kiva, jos pystyis tekemään hankintoja jo ennen vauvan syntymää. Mä kun olen ehtinyt kaikki tarvikkeet, vaunut, sitterit jne. myymään jo pois, niin sais kattella valmiiksi "oikeita värejä". Mutta taas toisaalta on kiva säilyttää salaisuus loppuun asti! =)

Tietääkö kukaan siitä 4D-ultrasta täällä Etelä-Pohjanmaalla, missä esim. Seinäjoella ja mitä maksaa? Eikös Kela korvaa siitä osan, vai olenko ihan hakoteillä?
 
Mä ainakin tahdon tietää, kumpi tulossa! Ei mitään väliä tietenkään ole, oli kumpi tahansa, muttakun olen niin #¤%:n utelias...! :LOL: Jos siis vaan mahdollista selvittää sukupuoli etukäteen, niin otan tiedon mieluusti vastaan.

ON:Tänään oli se jännitetty np-ultra, ja kaikki näytti olevan kunnossa. Jännäsin tilannetta ihan hirveästi. En oikeastaan tajunnut koko tilannetta ennenkuin vasta istahdin autonpenkille ja kurkkasin niitä ultrakuvia... Voi itku, kun alkoi herkistää! :heart:
Joudun vielä varmuuden vuoksi otattamaan kilpirauhasvasta-ainekokeet, koska olen lähihistoriassa sairastanut kilpparitulehduksen. Uskoisin, että ne arvot on nyt ihan kohdillaan, koska mitään oireita ei ole ollut pitkään aikaan. Toki on hyvä, että tämäkin asia tarkastetaan ja näitäkin arvoja kontrolloidaan. Kaikin puolin olo on nyt todella helpottunut. Ja tänään aion viimeinkin sännätä vaateostoksille mammaosastolle! :D

mauahtavaa tuo sun naurukohtaus on niin tuttua! Paitsi että mulla voi se nauru yhtäkkiä muuttua itkuksi. Joo-o, vaikutan oikein tasapainoiselta tapaukselta kun ensin nauran kaksinkerroin ja yhteen syssyyn alan poraamaan ja kohta taas nauretaan... :whistle: Avokilla on välillä ihmettelemistä :D

Jajepoo, toivottavasti tuo sun olosi saadaan jotenkin kohenemaan. Koita nyt saada levättyä ja kerätä voimia.

Mitä teidän juhannussuunnitelmiin kuuluu? Me lähdetään avon kanssa saaristoon mökkeilemään. Juhannus menee aikalailla perinteisesti; grillausta, saunomista, kalastusta, oleilua. Kiva lähteä hyvillä mielin reissuun, kun vauvalla näytti kaikki olevan ok...! B)
 
Moiks!
Mulla on rakenneultra vkolla 19+3 eli vielä reilut kolme viikkoa aikaa.
Kävin sitten siellä neuvolassa juttelemassa mun peloista.Mä oon oikeesti tosi itkuinen kun luulen kokoajan että vauva kuolee.Siellä sitten tädin kanssa juteltiin ja sanoi että saan tulla milloin vaan kuuntelemaan sydänääniä kun siltä tuntuu.
Ja puksutti se sydänkin siellä :heart: syke oli 150, en oo ennen saanu noita lukemia ees. onkos toi nyt sitten tyttösyke?
Ja sairaslomallekkin pääsin oon ensiviikon loppupuolelle asti rentoutumassa kotona.
Kyllä taas helpotti hetkeksi, katotaan milloin paniikki taas yltyy.

Tui ja Napa rv15+6
 
Snoopy: Meillä ei ole kummempia juhannussuunnitelmia, oleillaan varmaan ihan kotosalla ja grillaillaan. Velipoika saattaa tulla vaimonsa kanssa, jollei mitään maatamullistavaa tapahdu. Olis kyllä ihana päästä pitkästä aikaa kalalle! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Ja puksutti se sydänkin siellä syke oli 150, en oo ennen saanu noita lukemia ees. onkos toi nyt sitten tyttösyke?
Tyttösyke??? :eek: Meidän vaavilla oli 149, eli tyttösyke? Que?
no tommosta mä oon kuullu et 140-160 oli tyttö ja sit nopee poika, mut sehän on oikeesti vissiin ihan huuhaata.

ainiin, semmoista piti sanomani että katto täti samalla kohdunpohjan korkeuden ja mulla on jo yli nava!!! ja mä kun oon kuvitellut että se on jossain tossa häpyluun ja navan välillä...

 
ootko raudanpuutteeseen kokeillu tuota FLORADIX KRÄUTERBLUT-SAFTia??????? jos sulla huonosti imeytyy niin tuo yrttimehu imeytyy helposit ja nopeasti.on mulle ollu ihan ehdoton,nt tosin jääny jääkaappiin ku alun jälkeen on riittäny tuo vitamiinikapselin rauta.mut jos et oo kokeillu nii kokeile ihmeessä! ite ostan luontaistuotekaupasta,en tiiä myydäänkö apteekissa......


meillä on rakenneultra jo 19+0.........enkä halua tietää sukupuolta,se tuo oman jännityksen synnytykseen.vaikka mies kyllä yrittää tsiikailla minkä kerkiää sitte ultrassa.
ja onhan se kiva sukulaisten veikkailla kumpi tulee.tällä hetkellä veikkaavat poikaa....... toinen mitä omat sisarukset arvuuttelee kovin,on se milloin syntyy.kun mun sisarusparven kaikki uudet lapsoset on syntyny niin et jos joku on suntyny 5.5,ja jonku toisen la oli lähimailla niin se synty sit 4.5 tai 6.5. ja nyt lähimmät synttärit on niin et taitaa syntyä ennen la:ta jos meinaa samaan kastiin sopia.... :)


15+4
 
Meillä rakenneultra on samoin kuin Muahtavalla 23.7 ja silloin viikkoja pitäisi olla kai näin äkkiä laskettuna tasan 20. Jos sukupuoli ultratessa selviää, niin se tieto otetaan ihan mielenkiinnolla vastaan, koska niinkuin snoopkin sanoi, niin ollaan vaan niin uteliaita. Varsinkin kun esikoisesta on kyse, niin meille ainakin on ihan sama, kumpi sieltä tulee, uutta se on joka tapauksessa :)

Joku, sori vaan kun en muista kuka, pyysi viime viikolla kertomaan mille asunto näytti, kun menimme katsomaan uutta vuokrakämppää. No kämppä näytti ahtaalle ja pimeälle kerrostalokololle, vaikka siinä 15 neliötä nykyistä enemmän olisikin ollut. Emme siis muuta siihen. Nyt on sitten edelleen se rivitalo omalla pihalla hakusessa =)

Pääsin/jouduin viikonloppuna harrastukseni (vpk) puolesta elvyttämään keski-ikäistä miestä. Kokemus ei kyllä ollut erityisen mukava, mutta se, että saatiin potilaalle rytmi, joka oli pysynyt ainakin sairaalaan asti toi kyllä niin hyvän mielen ja onnistumisen elämyksen =) Elvytystilanteessa kun ei yleensä ole enää mitään hävittävää, joten kannattaa edes yrittää, eihän sitä koskaan tiedä miten siinä käy. Aikaisemmat elvytyksemme eivät valitettavasti ole tuoneet toivottua tulosta, mutta tuon voimalla jaksaa taas jatkaa. Muuten olen jo lopettanut hälytyksissä kulkemisn raskauden aikana, mutta näitä ea-keikkoja olen vielä tehnyt.

Mukavaa Juhannusviikkoa kaikille Joulun odottajille, enää puoli vuotta B)

Riinuska ja otus 15+0 (kai)
 
meillä rakenneultra 19+4 ja HUS:n ohjeessa ultrat on merkitty 12-14 vkon ja 18-19 vkon ultrina. Np oli vasta äsken, seuraavaan siis piiitkästi aikaa!

Jajepoo: närästykseen jossain vaiheessa koitin Rennietä, mutta nyt ajatuskin siitä oksettaa, olivat jotain muka-lakritsin-makuisia ja pahoinvoivana muutaman väkisin söin, nyt todella ei vain pysty! Pitkään tossa menikin ettei mitään olisi tarvinnut, ehkä sinnittelen jatkossakin luomuna. Poltelkoot, prkl.

Vielä huonovointisuudesta: Itse selvisin tuosta oksuilusta näköjään pienellä vaikka sekin tuntui olevan liikaa, enää etomusaaltoja silloin tällöin, kuten tänään: nykyään selviää sellaisella yskäisyllä, maha vähän kääntää mutta mitään ei tule. Voimia vain teille jotka oikeasti ette saa ruokaa pysymään sisällä.

Selkä se kiukuttelee ihan tosissaan nyt, liekö tosiaan raskauteen liittyvää? Porsche taisi Unikulman sänkyä kehua, mulla ei kyllä vienyt ongelmia pois vaikka nimenomaan siksi uhrattiin kalliiseen patjaan (semmoinen oman kehon mukaan rakennettu, ei mitään moottoreita) että ihan oikeasti voisi nukkua koko yön! Ärsyttää kun on näinkin nuorena niin rikkinäinen. Vaikka kohta ei tarvii muutenkaan ajatella nukkuvansa 5 tuntia pidempää kerralla, tekee selälle hyvää nousta välillä syöttelee rääpälettä (jaa niin mutta sitä pitäisi jostain pinnasängyn pohjalta nostella, auts) :LOL:
 
Minimii: joo, kyllä se kohta iskee tajuntaan että tässähän pitää ruveta OIKEASTI jonkun IHMISEN äidiksi. Herramunjee!
Mulla kanssa selkä ongelmia ja nyt oonkin sitten saikulla.Lääkäri sanoi mulle että jos on taipumusta selkäongelmiin niin raskausaikana niitä tulee varmasti ja ne ei tästä helpota.Kesälomaa ja siistimpiä paperinpyörityshommia odotellessa.

Riinuska:sulla on hieno harrastus, on varmaan mieltä kohottavaa kun voi oikeasti auttaa.Mullakin on ensiapupassit ja taidot ja toistaiseksi en oo joutunut elvyttämään. Muutamia tajuttomia, allergiashokkipotilaita ja erinäisiä palavia esineitä sammutellut. (kuten autoja ja rasvakeittimiä :D :D ) Mutta toivottavasti en koskaan joudu mihinkään tosi hätähätä tilanteeseen.

Shätseen: mä tiedän että mun pelot on sinäänsä aiheettomia, mutta mulle toi hätä on jotenkin semmonen kauheen todellinen tunne.En voi sille mitään, jostain tuolta se kumpuaa. Terkkari suosittelikin mulle psykologille juttelua. (virallisesti hullu)

Maukkis: jos mä aloitan sen heinäkuun listan sitten tossa ensi viikolla jossain vaiheessa, niin pääset sitten kesälomille. =)
 
Tuitsu: Kyllä mä sun pelkoasi ymmärrän, enkä sitä todellakaan vähättele - olinhan itse aivan lamaantunut monta viikkoa ennen np-ultraa. Et siis varmasti ole mitenkään virallisesti hullu :LOL: . Mulle sanoi kans se np-ultraaja ennen ultraamista, kun olin kertonut, että elämä on ollut pari viikkoa täysin sumun peitossa, että jos raskaus musta tuntuu tollaselta, niin kannattaisi sitten mennä juttelemaan jonkun ammatti-ihmisen kanssa. Musta se oli lähinnä loukkaus, mutta eipä oo sen päivän jälkeen enää pelottanutkaan.
Toivottavasti ne pelot kuitenkin häviää sultakin ajan mittaan :hug: .

Taas vähän omaa napaa. Viime päivinä kahvi on alkanut taas maistumaan :D . Sitähän ehti jo tulla melkein ikävä, kun kolmisen kuukautta sai vain väkisin sen päivittäisannoksensa alas kurkusta. Voi kun jaksais alkaa liikkumaankin, niin olis melkein entisissä voimissaan B) ...

Ai niin ja Snoopylle onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower: !
 
Tuitsu kyseli np-ultrasta... Mulla se on 24.7. Et ei kovin kaukana enää, kun tossa välissä on vielä kesälomareissu niin siellä on sitten muuta ajateltavaa. :D

lilleriina kyseli mitä tehään työkseen... Mä opiskelen lähihoitajaksi, suuntaumis vaihtoehtona on lapset ja nuoret. Et varsinaisesti en oo töissä... :D

mmiilia kysyi koska esikoista odottavat on tunteneet liikkeet. Just hiljattain katsoin esikon neuvolakorttia, ja siellä oli merkintä viikoilla 17+. Ja nyt viikolla 14+ tuntui tästä liikkeitä (ainakin niin oletan...) ja eilen (eli 14+6) tuntui ekat kunnon potkut. Ainakin uskon et ne ois niitä. :whistle:

Toivottavasti Jajepoon olo pian alkais jo helpottaa... :| Ei todella ole ikävä niitä aikoja... :whistle: Ja mulla rakenne on viikolla 20+.

Snoopy kyseli jussisuunnitelmia... Me perjantaina varmaan käydään vähän jossain ja sitten kotiin saunomaan, ja lauantaina kai mennään käymään mökillä jossa on miehen veli vaimoineen ja miehen vanhemmat. Sieltä sitten taas yöksi kotiin. Ei muuten, mut mä haluan omaan sänkyyn nukkumaan... :whistle:

Kiitos muuten Tuitsulle joka otti vastuulleen seuraavan päivityksen. :flower: Eikä paniikkia sen kanssa, sitten kun kerkiät. :D

kahvia munkin tekis mieli, saattaakin olla että maistan kun isäntä ens kerralla keittelee. Mulla siitä jäi sellanen ikävä rautanen jälkimaku, joten siksi se silloin pois jäi... :whistle:

Isäntä oli ihan innoissaan kun töistä tuli; enää kolme herätystä ennen kesälomaa. :D Innolla odotan minäkin kun ollaan reissuun lähdössä, ihanaa...

Ja nyt kun täällä on mansikoista puhetta ollut, niin kovasti niitä on mieli tehnyt mut hinta on ollut ihan kamala. :snotty: Jospa tänään katsois kauppareissulla jos ois hinta vähän ees pudonnut... :saint:

Oltiin eilen siskon pojan rippijuhlissa, ja vaikka miten teki mieli niin jätin voileipäkakun syömisen väliin... Niissä kun oli pastoroimatonta tuorejuustoa, ja vielä savuporo juustoa... :whistle: No, ehkä mä olen joissain asioissa turhan hysteerinen, mut näin nyt toimin. Mansikoita kuitenkin aion ostaa kun vaan raskin. :LOL:

Eipä muuta tällä kertaa, nyt hetkeksi ennen kauppaan lähtöä huilaamaan isännän kainaloon sänkyyn. :heart: Neiti siellä kanssa makoilee ruoan päälle ja katselee lastenohjelmia...

Shamandalie ja Histamiini 15+0
 
Tuitsu, panikoi aivan rauhassa, sitä varten on esim. pelkopolit keksitty. Ei oo mitenkään epänormaalia miettiä elämää suurempia kysymyksiä ja varsinkin raskausaikana sitä hormonien heittelyjen takia on herkempi. Kavereistani 2 käy parhaillaan pelkopolilla ja kyselenpä heiltä sitten kokemuksia josko itsekin menisin sinne jos alkaa liikaa ahdistamaan. Mutta toisaalta muista, että parempi ajatella aina positiivisesti ja yrittää olla rauhallinen koska jos jotain on tapahtuakseen, sitä ei panikoimalla paranneta. (no joo, luepa tuo mun alapuolella oleva vuodatus, kyllä viime yö kyllä meni niin harakoiksi mutta päätin, että tämä lapsi pysyy mun sisällä :heart: ja ensi yönä nukun kunnolla)


pistin tuonne 'yleiselle puolelle' vähän kysymystä vuodoista mutta eipähän kukaan vastannut: tämmöstä tänne kuuluu tällä hetkellä:
"Esikoista odotetaan ja viikon sisällä ollut näin 2 kertaa: ensin nukkumaanmennessä tullut puolenminuutin (eli hyvin lyhyt) krampintyylinen kipu (vähän niinkuin menkat alkaisivat), sitten kun yöllä käyn vessassa, pyyhkiessä tuli vähän 'limansekaista' verta, niin vähän, ettei mitään suojaa kuitenkaan tarvitse käyttää. Kävin viime viikon lopulla np-ultrassa, kaikki oli ok silloin ja lääkäri puhui jotain istukan liikkumisesta 'ylöspäin' kun kohtu kasvaa. Onko tämä liikkuminen normaalia? Kellään muulla tällaista vuotoa ja kramppailua? Olen tietysti huolesta sekaisin enkä pääse lääkäriinkään ennenkuin loppuviikolla. "

Ok, enää en ole huolesta sekaisin kun puhuin äitiyspolin kivan hoiturin kanssa, sanoi, että tuo on ilmeisesti normaalia, jos tulisi km olisin tosi kipeä ja vuotaisin huomattavasti enemmän. Soitin tänään aikaisemmin neuvolaankin jossa mulle vaan huudettiin että voi voi, jos menee kesken, niin sitten menee, ei sille mitään voi
:eek: Tyypillä oli rautainen ammattitaito rauhoitella paniikissa olevaa odottajaa. Kai sitä nyt huolestua saa jos toosasta tippuu verta...Neuvolalääkäri loppuviikosta, toivottavasti en joudu tuolle puhelimeen vastanneelle törkeän alentavalle neuvolatätille ikinä. Millainen käytäntö on, onko yleensä aina sama neuvolatäti joka kerralla vai vaihtuuko ne?

Vai Shamandalie 'huilailee' isännän kainalossa. B) Tekisi minunkin mieli huilailla sanan varsinaisessa merkitykessä (eläköön, seksihalut ovat palanneet) mutta tuo eilinen vuoto pistää mielen niin matalaksi että en tiedä uskaaltaako nyt mitään tehdä.

Tämmöistä varsin omanapaista urputusta tälläkin kertaa.

Kiiuska ja tyyppi 12+4 (kai)
 
Rakenne ultra on meillä samaan aikaan kuin monella muullakin täällä eli 24.7. Viikkoja sillon vissiin 19+4. Pitäs nyt päättää että mennäänkö siihen 4d ultraan sillä ajattelin sit ton rakenneultran perua kun samat jutut katsotaan tarkemmin siinä 4d:ssä.
Kahvin juonnista muutama puhui. Mä en ole pystynyt juoda kahvia kuukauteen. Olen oikee kahvin ystävä ja vähän ihmettelin kun alko kahvin hajukin pelkästään etomaan. Ja kaiken lisäksi olen alkanut juomaan teetä mitä en ikinä ennen juonut muutakuin kipeänä.
Juhannuksena mennään joko mökille tai kaveri perheen luo tuohon ihan lähelle. riippuu vähän imoista, jos on tällästä sateista kuin nyt niin sitten jäädään kotiin.
Huomenna on sitten ensimmäinen neuvola lääkäri. Haluan niin paljon kuulla pikkusen sydän äänet. Ei muka pitänyt np-ultran jälkeen enää panikoida vauvan hyvinvoinnista mutta minkäs teet kun se pieni nyytti on niin rakas että sattuu joka paikkaan ajatuskin siitä ettei kaikki olisikaan kunnossa.
Huomenna meinaan mennä ostamaan äitiysfarkut. Alkaa tuntuun aika tukalalta olo normaaleissa housuissa. Tekis mieli olla verkkarit jalassa koko ajan. Netistä kattelin äitiyshousuja mutta ne oli niin kalliita että saa H&M:n housut kelvata.
Jees, lähden lukee tytölle kirjaa ja varmaan mennään jo ysin aikaan nukkumaan kun mä heräsin tänään jo 5.30 töihin.

 
Ummali kirjoitti: Ei muka pitänyt np-ultran jälkeen enää panikoida vauvan hyvinvoinnista mutta minkäs teet kun se pieni nyytti on niin rakas että sattuu joka paikkaan ajatuskin siitä ettei kaikki olisikaan kunnossa.

Tiivistit täsmälleen sen mitä tunnen tätä syntymätöntä lyijykynänpätkän kokoista pientä rääpälettäni kohtaan :heart: Tänään kun istuin junassa näin aivan ihanan arviolta max. puoli vuotta vanhan pikkuisen ja sen pienen ja äidin side oli niin vahva, äiti suukotti sitä poikastaan ja pikkuinen takertui äitiinsä kaksin käsin lujasti ja hymyili... voi että mulla oli tippa linssissä. Ymmärtääkö kukaan mua? :p
 
No niit, tervehdys kaikille. Jospa minäkin viimeinkin esittelisin vähän itseäni ja omaa napaani ja liittyisin joukkoonne.

Eli viimeinkin oli np ultra 7.6 jossa varmistui la 9.12. Viikon heitolla itse arvioitiin viikkojen määrä silloin, meillä ennestään pian 6kk täyttävä poika eikä menkat alkaneet ennen uutta raskautta. Eli perheeseen kuuluu nyt minä 29v., poika sekä avopuoliso ja vantaalla asustellaan.
Raskaus alkujaan selvisi n.4vko pahoinvoinnin jälkeen ja loppujen lopuksi aika on mennyt tosi nopeasti ja helpolla edelliseen verrattuna.
Ammattia täällä joku oli kysellyt, lähihoitaja olen, suuntautunut sairaanhoitoon ja -huolenpitoon mutta vanhusten parissa työskennellyt lähinnä.

Rakenneultra olisi 16.7 ja nopeesti laskettuna sillon pitäisi olla 19+1 viikkoja.
Joku muuten noista tyttö/poikasykkeistä kirjoitteli, meillä pojalla oli sykkeet 145-160 eli tiedä sitten paikkansapitävyydestä.

Esikoisesta ei kysytty ultrissa sukupuolta, viikkoa ennen la mulla oli pientä verenvuotoa jonka vuoksi käytiin ylimääräisessä ultrassa ja mielestäni sillon näin pippelin ja oikeaksihan se näky sitten osottautui, mies kun odotti täysin tyttöä. Edelleenkään ei oltu ajateltu kysyä, mutta tänään vyöhyketerapeutti katsoi korvista ja sanoi että voisi melko varmaksi sanoa tytön olevan tulossa. Lupasi jopa lunastaa etukäteen ostetut prinsessamekot jos on väärässä. En ollut ennen kuullutkaan että sen voisi sieltäkin nähdä.
No tuskinpa pahemmin etukäteen vaatteita ostellaan kun kaapit ennestäänkin täynnä. Eipä ajateltu pakkaustakaan ottaa siksi.

Mutta nyt saa tämä romaani riittää tältäpäivältä ja painun pehkuihin kun pikkumies kuitenkin herättää aikaisin.

Hyvää juhannusta ja odotusta kaikille

Elviiratar 15+1
 
Huomenta!

Tervetuloa Elviiratar =)

Meillä on rakenneultra 30.7. ja rv:t on silloin 20+2, esikoisesta oli 19+5.
Hullulta tuntuu kun seuraava neuvola on vasta rv 19+2, jotenkin sitä on niin pitkällä jo tuolloin :whistle: Eilen oli siis lääkärineuvola ja kaikki oli ihan hyvin. Tosin pienen paniikin ehdin itselleni kehittää kun lääkäri etsi sydänääniä turhan kauan... Mutta pikkuinen vaan kuulemma kirmasi anturin alta karkuun vimmatusti. Antoi sitten hetken kuunnella itseään, että äiti sai rauhan ;) *huh*

Mulla ois heti juhannuksen jälkeen ensimmäinen sokerirasitus. Ja niin hullua kuin se onkin, niin toivottavasti ei jää ainoaksi. Eli jos tämän rasituksen tulos on hyvä, niin sitten on se toinen joskus rv 26-28, mutta jos jään kiinni jo nyt niin...

Kovasti vauvauutisia odottelen, yhden kaverin laskettu aika meni jo jokunen päivä sitten ja toisen kaverin la on heti heinäkuun alussa, vaan vauvahan voi tulla koska vaan! On se ihanaa päästä haistelemaan vauvahaisuja :heart:

Kahvia voisi juoda toisen kupillisen, on alkanut taas maistua sekin =) Sitten mennään pojan kanssa ulkoilemaan.

Hauskaa päivänjatkoa!

liplap rv 14+3
 
:wave: Tervetuloa elviiratar!

Kiiuska, sillä ä-polin tädillä on näemmä tuo sana hallussa! huhhuh. Oon niin helposti räjähtävää tyyppiä tätä nykyä, että jos tuollainen sattuisi omalle kohdalle, en takaa mitä mahtaisin puhelimeen ladella... :whistle: huhhuh, mikä tyyppi! Toivottavasti tuo vuodon syy nyt selviää, en usko että on mitään vakavampaa. Olisit varmaan paljon kipeämpi. Mulle sanottiin, että noita vuotoja voipi tulla koko raskauden ajan ilman, että syy koskaan selviää. Mun vuotoihin lääkäri ei ainakaan osannut sanoa muuta, kuin ettei ainakaan ole merkki keskenmenosta. Jospa se kohtu ja vauva siellä kasvavat ja raivaavat lisää tilaa =) Ymmärrän kuitenkin pelkosi....

Jotkut täällä himoitsevat kesän ekoja mansikoita, mutta minäpä himoitsen ainoastaan herneitä! Ihan hirrrrrmuinen mieliteko päällä heti, kun jossain kojun näen! :eek: Tässä pari päivää sitten soin yhteen syssyyn kaks litraa, mutta enemmänkin olisi mahtunut... :ashamed: Täytyy investoida mökkireissulle oikein kunnon satsi! Ovat vaan vielä niin ¤%/#:n kalliita...
 
Huomenta :wave: ! Aurinkokin näyttäytyy meille lomalaisille B) .
Tervetuloa Elviiratar :flower: !
Kiiuska: tiedän todella mitä tarkoitat. Oon itse koko raskauden ajan vuodattanut kyyneleitä aina, kun näen sellaisia suloisia pieniä vauvoja äitiensä TAI ETENKIN ISIENSÄ (=mun mielestä maailman kaunein näky) sylissä hymyilemässä onnellisina kädet ojossa äitiään / isiään kohti... Se on vaan jotenkin niin kaunis näky ja nyt kun se itsellä lähestyy, niin tekee aina mieli ottaa se vauva omaan syliin ja pussata sitä ihan hirveästi :D .
Nyt mäkin menen nauttimaan kahvista, kun se kerran taas uppoaa =) .
 
Voi vitja, joillakin jo rakenneultraa ootellaan. Meillä on vasta tänään np-ultra, kiva päästä kattoon mitä mahaan kuuluu =) Mulla on aivan sökönä selkä ja lonkat, hillittömiä liitoskipuja. Ei oo tainnu vielä paikat toipua tosta esikon raskaudesta niin vähän kauhistuttaa miltä tuntuu loppumetreillä....

Kiiuaska ainakin kirjoitteli tuosta äidin ja vauvan ihanasta kiinteästä siteestä. Itselläni tuo alkaa olemaan välillä kaukana ihanasta. Esikko on kohta 10 kk ja meillä iskä tekee sen verran pitkää päivää että ei viikolla näe poikaa ollenkaan hereillä joten minä olen se yksi ja ainoa hoitaja. Voin sanoa että siinä vaiheessa käy hermo kireellä kun yrität laittaa ruokaa tai ylipäätänsä tehdä jotain ja toinen roikkuu lahkeessa ja huutaa syliin. Sitten kun se ottaa syliin se huutaa ja vikuroi siitä pois. Kohta taas ollaan lahkeessa ja huudetaan syliin ja taas siitä pois. Että ei ihme että selkäkin vihoittelee kun kundi painaa sen 12 kiloa :kieh:

Mutta on tuosta niin älyttömästi iloakin. Poika on viimeiset pari viikkoa kävelly niin on se ihanan ylpeä ja onnellinen ilme pojalla kun se teputtelee keinahdellen paikasta toiseen ja välillä pyllylleen ja taas yritystä :D Tää on tää äitiys niin kahtia jakava asia :saint:

Pitänee mennä vaipan vaihtoon ja pistämään vaatetta niskaan ja lähteä kylälle ja sinne sairaalaan jonottamaan ultraan.

Hyvää juhannusta kaikille mahaisille, meikä kirjottelee niin harvoin että en varmaan ennen jussia täällä käy.... :wave:
 
Mullekaan ei tule mitään kauniimpaa mieleen kun äidin ja lapsen ja isän ja lapsen välinen rakkaus ja kiintymys. Omien tyttöjen kohdalla voin sanoa että aidompaa ystävyyttä ja kiintymystä omiin lapsiin on vaikea verrata mihinkään. Tietty miehen ja naisen välinen rakkaus on taas erilailla kaunista.

Maailman tuulilla voi myrskytä, töissä, ystävien kanssa sukulaisten kanssa.. Sitä tunnetta ei voita mikään kun lasten kanssa käperrytään sohvalle viltin alle suukottelemaan, unohtuu kaikki maailman typerät murheet. :heart: Varsinkin noiden tyttölasten kanssa, mullakin jo sen verran isoja ja on ihana keskustella syvällisistäkin asioista, "tyttöjen juttuja". Sillon on aivan sama mitä ne työpaikan tai naapurin vanhat piiat
juoruilee, olisin mäkin katkera jos en olisi saanut elämältäni mitään
aikaiseksi kun ison katkeruuden toisia kohtaan. :$
Ite voi vaan hymyillä elämälle. Miten kiitollinen sitä onkaan!

 
Kiiuska Mulla on istukka edessä ja 14+ oli vielä melko alhaalla. Sen siis kuuluukin nousta raskauden edetessä, ja mulle sanottiin että siitä saattaa tulla vuotoa pyyhittäessä tai yhdynnän jälkeen. Terkkari sanoi, että huolta ei ole kunhan vuoto tulee pyyhkiessä (eli siis ei vuoda paljon) ja loppuu nopeaan. Että uskoisin että sulla ihan istukasta johtuvaa harmitonta vuotoa. :hug: Vaikka ainahan se säikähdyttää vaikka sanottais et on vaaratonta... Ja meillä on sama neuvolan täti, paitsi jos tulee lomia tai sairastumisia. Oli todella ilkeä tantta sulle neuvolassa vastaamassa... :| Ja juu, eilen ihan aikuisten oikeesti vaan huilailtiin. :D Tänään tosin isäntä ehti ruokatunnilla käymään... :whistle: :saint: :D Ja lähtiessään nauroi et ompas kauhee nälkä, pitääkin mennä toimistolle kahville. :LOL:

Tervetuloa elviiratar. :wave:

liplap tervemenoa sokerirasitukseen. :D Mä sen kävin jo alta pois 12+ viikoilla... :whistle: Ja arvot oli mulla oikeen hyvät. Tosin tuli käsi tosi kipeäksi, kun mulla verta ei saa otettua kuin vasemmasta kyynertaipeesta, ja siinäkin alkaa olla jo arpikudosta kun aina siihen pistetty... :| Ennen seuraavaa rasitusta aion hankkia emlaa. :D Ensimmäinen verikoe ei tuntunut ollenkaan, mutta toinen ja kolmas sitten teki jo kipeää kun oli mustelma jo ehtinyt tulla... Juttelin sitten labrassa ja neuvolassakin, niin tulin siihen tulokseen että laitan sitten just ennen ekaa verikoetta emlat, niin puuduttaa sitten ennen seuraavaa ja riittää vielä tehoa kolmanteenkin. :LOL: Sisko nauroi, et pyydä muumipapan taikarasvaa. (Hänen pojalleen laitettiin sellaista kun tuo oli pieni. ;) ). Voi olla etten kehtaa apteekista ostaa muumipapan taikarasvaa. :LOL: Ja mä kanssa odottelen koska esikolle syntyisi serkku. Tosin heillä la vasta heinäkuun lopulla, mutta kai sitä jo odottaa voi. :D Jännittää niin kuin jouluna... ;)

Snoopy himoitsee herneitä... Me käytiin eilen kaupassa, ja ostettiin sitten kamalalla hinnalla litra mansikoita kun muijan oli niitä ihan pakko saada. :kieh: No, ostettiin sitten herneitäkin, kun neiti on allerginen mansikoille niin mansikat syötiin vasta kun tyttö nukkui. No, ensin vedetiin kolmestaan kaksi litraa herneitä (tai siis mä taisin syödä litran yksin... :whistle: ) ja sitten kahdestaan vielä litra mansikoita (joista mä söin suurimman osan... :snotty: ). Ja aikaisemmin herneiden kavereina meni kilo viinirypäleitä ja muutama luumu. :LOL: Oli taas oikea jättimättö iltapala, mut onneks sentään oli nyt terveellinen sellainen... ;) Mutta vaikka mun ei herneitä yhtään tehny mieli, niin silti katosi hetuloihin niin ettei huomannutkaan. :LOL:

Tuuhan TuhmaHauva kuitenkin ennen jussia vielä kertomaan ultrakuulumiset jos vaan ehdit. :) Ja niin kuin sanoit, on tää äitiys niin kahtia jakava juttu... Huonoina hetkinä ei millään jaksais (meillä se meinaa kitinää ja vinkumista) mut kun tulee se hyvä hetki niin samassa unohtuu. Meillä tais neidillä olla tuossa jokin aika sitten jonkin näköinen uhma, koska nyt on ihan eri meininki kuin pari viikkoa sitten. :) Tänäänkin aamulla tyttö tuli jälleen tavaroineen meidän sänkyyn ja halusi vielä köllimään ennen nousua. Tuli sitten ihan kiinni ja tarrasi kaulaan ja sanoi: "halitaan, ihana äiti". :heart: :heart: Mikäs siinä sitten ollessa, kun toinenkin jaksaa halia... Seuraavaksi tyttö halasi mun mahaa, osoitti ovelle ja sanoi: "Kohta tulee pikkukisko tuolta". :heart: No, onhan siihen vielä hetki aikaa, mut kiva kun odottaa. :)

Me suunniteltiin että tänään mennään ostoksille, alettiin eilen jo suunnitelmissa "tuhlaamaan". Meillä kun on vanha kaukalo ja esikolla vanha istuin, niin päätettiin uusia molemmat. :) Tytön tilille ollaan kerätty rahaa, siellä taitaa olla jopa yli 500e (kiitos myös isovanhemmille jotka sinne välillä kolikkolippaita tyhjentää :) ) niin sieltä saadaan molemmat maksettua. Tosin ei vielä kaukaloa osteta, mut ajateltiin sopia jos niistä alennusta saisi, että antaisivat jonkin lapun millä sitten vuoden loppuun saakka saisi kaukalosta alennusta, niin nyt maksetaan istuimesta koko hinta. Saas nähdä onnistuuko. ;) Kannattaa ainakin yrittää. :whistle:

Oiskohan tähän hyvä lopettaa tällä kertaa? :) Aurinkoista päivää kaikille ja hauskaa jussia jos ei ennen sitä enää ehdi kirjoitella. :flower:

Shamandalie ja Histamiini 15+1 :heart:
 
Pitkästä aikaa :) Oon kyllä taustaillu, mut nyt tulin kertoon kuulumisia. Kävin tänään äippäpolilla. Vauvalla kaikki rakenteet ok, niin paljon kun se nyt 14+2 pääsi näkeen. Tuli vaan aika paha mieli kun ne hirveesti tyrkytti lapsivesipunktioo. Ja mä en sitä halunnu. Vauveli siellä liikku taas kovasti. Rakenneultraan ne ottaa vielä sinne. Niskaturvotusta oli vieläkin. Kuitenkaan se ei mitään hälyyttävää nähnyt. Kasvanut se vauva oli kovasti, crl oli 80. Eli mä meen sit rakenneultraan 20.7. viikkoja on sillon 19+ jotain.
 

Yhteistyössä