***Joulun Odottajat*** KESÄKUU

Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
Mun on pakko sanoa et mä nauran aina kun sä kerrot nuita juttuja sun tytöstä, sun tytöllä on niin osuvia kommentteja tai sit sä osaat kertoa ne niin hyvin :D
No hyvä jos saa sut nauramaan. On ainakin yksi sitten saatu tänään hymyilemään. :D Mä olen kieltämättä joskus miettinyt et miten 2v voi toisinaan niin osuvasti kommentoida asiaa josta tuskin on mitään käryä. :LOL: No, kaipa tuolla on hallussa äitinsä perintönä sanallinen salainen arkku. ;) Olen kuulemma minäkin pienenä ollut yhtä näppärä kommentoimaan kaikkea, mistä tiesin yhtä paljon kuin sika satelliitista. :LOL:

Mirsu kurjaa kun eivät voineet vaan tyytyä sun tahtoon, mua niin ärsyttää tuputtaminen, oli asia sitten mikä tahansa. :kieh: Varsinkin raskausasioissa pitäis osata olla hienotunteinen ja kunnioittaa odottajan päätöksiä, vaikka kaikista vaihtoehdoista toki pitää kertoa. Mut et sit ei millään usko ja jatkaa tuputtamista. :kieh: Oiskohan ollu mun anoppi siellä? :LOL: No, siltä oot onneks säästynyt kun hän häärää ihan toisenlaisella alalla... :D
 
Sue
Ihanaa, lopultakin selviä liikkeitä!
Reilu viikon on tuntunut "sisäistä kutinaa" mutta ei niitä liikkeiksi voinut sanoa. Äsken muljahti kaksi kertaa tosi selvästi! Viikkoja siis 16+3

Olen niin happy! :)

Muuten väsymys meinaa taas ottaa ylivallan, varmaan johtuu siitä onnettomasta hempasta (103). Ensi viikko enää töitä ja sit 4 viikkoa kesälomaa, eiköhän silloin tule huilattua ja saan veriarvot nousuun.

Täällä oli puhetta rakenneultrista, mulla on jo 10.7. 19. viikolla koska vauva oli vähän isompi niin otettiin aika viikkoa aikaisemmin.

Niin ja ammatiltani olen konttorirotta, istun siis tietokoneella kaiket päivät.

Kohta päivä pulkassa ja kotiin päin, vointeja kaikille ja hyvät jussit!

-Sue-
 
Onnittelut Sue liikkeistä! Mun 'liikehdintä' johtuu ilmeisesti ainoastaan siitä, että suolisto taistelee itselleen tilaa kun vauva yrittää vallata tilaa.B)

Shamandalie voi juku olen kateellinen, tuollaista lounasta tekisi juuri mieli :LOL: :kieh: Kurja juttu jos sullakin vuotaa joskus mutta ainakin olet saanut asialliset vastaukset ja kiva kun kerroit ne myös mulle :hug: nyt en ole läheskään enää niin paniikissa. Ja vuoto loppui täällä myös, ei sitä kestänyt kuin parin pyyhkäisyn verran. Hassua, tänään on mennyt pari tuntia niin intensiivisesti töitä tehdessä, etten ole ajatellut rääpälettä muuta kuin lounastunnilla :kieh:

Tuhmahauvan realistinen kuvaus arjesta on varmaan totta meidän kaikkien kohdalla. Mut just kutsuttiin kylään viihdyttämään yhtä äitiä jonka 10kk tenava on täystuholainen :D ja joka ei anna edes vaippaansa vaihtaa ilman tahtojen taistelua. Saa nähdä, menenkö kylään ;)

Mitäs selkävaivaisille kuuluu? Allekirjoittanut potee aamujäykkyyttä mutta jumppaamalla olo kohenee. Jumalatonta särkyä ei tällä hetkellä ole, eli lohdutukseksi: selän kunto voi kohentuakin. Tosin olen saanut fysioterapeuttista hoitoa (niksauttelua lähinnä), en tiedä mikä painaa puntarissa enemmän, ammattilaisen teot vai oma aktiivisuus.

Himoitkaa te tytöt vaan mansikoita ja herneitä, tein itselleni kaalikeittoa lounaaksi ja söin sitä 3 lautasellista :eek: :heart: voi veljet kun oli hyvää ;)

hyvää jussia kaikille!
 
Heipparallaa!
Oon käyny nyt lukeen joka päivä mut aina niin kiire ettei ole ehtiny naputella mitään.

Mun kaupunki EI tarjoa rakenneultraa ja tänään soittelin yksityisille että mitä ne maksaisi.. huh huh :/ 170 euroa yms, että Papana kertoisitko missä selviää alta satasen.. me kun ollaan tällässsiii taviksii eikä meillä oo miljaaaardeja kun on vielä paljon muitakin hankintoja edessä.

Sitten ollaan kyllä pohdittu että jos rakenneultra on n.170 e ja 4d:n sais reilulla 200 eurolla niin eikös sit jo kannata mennä 4d-ultraan... Jos jollain mielessä Tampereen seudulla edullinen (voiko sellasta olla) yksityinen lekuri niin Ulpulle saapi suositella..

Käytiin isännän kanssa tänään katsastamassa tapetteja ja haettiin värikartat, kun parin heinäkuussa kesälomalla ois tarkotus päästä vähän uudistaan vauvelin huonetta =) Rakastan touhuta ja suunnitella kaikkee; isäntä sit huokailee perässä :LOL:
meillä on suurimmasta osasta vähän "näkemyseroja" johtunee reilusta ikäerosta..

Vuodoista joku oli huolissaan, mäkin pääsen kertomaan kokemuksen rintaäänellä :LOL: että osa vuodoista on normaalia, mulla tosiaan vuosi toosa vajaan viikon ja se oli normaalia, erillistä syytä ei tohtori osannu sanoa mutta nyt se loppu ja kaikki on hyvin. :)

Juhannus menee meikäläisellä töissä :| mut saapa ainaki lauantailta sit tuplapalkan.. rahalle kun tulee oleen käyttöä.

Syöttekö jotenkin erilaisesti nyt? tästä oli tuolla aikasemmin kyllä joskus puhetta mut vielä palaan, kun nyt on uusien pottujen ja sillin aika. Mä nimittäin ainakin vedän pottuja sekä silliä ihan hyvällä ruokahalulla. Maalaisjärkeä tietty käyttäen. Muutenkaan en suuremmin oo kattonu mitä suuhuni laitan, hauki on ainut jonka jätin pois.

Niiiiin ja sit oli keskustelua seksistä.. Mä en vaan halua. Tää käy jo mun omalle hermolle! :( Mut onneks tuo mun rakkaimpani on ymmärtänyt, mut totkai se rassaa molempia. Vttaa vaan kun haluis periaattees mut sitku pitäs ryhtyy toimeen ni on ihan sahara! :headwall:
Ollaan keskusteltu ja päädytty et ehkä, ehkä ei ne halut sieltä palaa.. ei ressata sitä.
En kyl oo normistikaan mikään seksipeto.. kerran anatanu ja näin kävi :LOL: joopa joo.
menee juttu niin sekavaks että taidan lähtee laittaa sapuskaa..
:hug: kaikille!
ulpu
 
Olen nyt lähes päivittäin käynyt seurailemassa teidän kirjoituksia ja kuulumisia ja ajattelin kanssa uskaltautua nyt kirjoittamaan jotain omasta navastani... :) Elikkäs olen tosiaan 29-vuotias ja 3-vuotiaan tytön äiti ja asustellaan Turun seudulla. Tämä raskaus ollut totaalisesti erilainen kuin esikoista odottaessa... Silloin ei vaivannut pahoinvoinnit eikä ummetus ja iskias-kivut... :) Nyt on saanut kokea kaiken ihanuuden, mutta pää läpi vaikka harmaan kiven ja kaikilla vaivoilla. Niin kovasti tätä pikkuista on toivottu kuten varmasti kaikki. Itselläni oli maaliskuun alussa alkuraskauden keskenmeno ja uudelleen raskauduin heti. Toivotaan, että pikkuinen pysyy loppuun asti matkassa... Niin ja ammatiltani olen lähihoitaja ja työskentelen päiväkodissa... :) Tämmöistä itsestäni... pikkuinen on jo hieman alkanut ilmoitella itsestään ja muutamana iltana on tuntunut kevyitä hipaisuja ja nykäisyjä... =) Eteenpäin tallustellaan ja pitäisi varmaan itsekin alkaa tilaamaan tuota rakenneultraa. Np-ultra oli 30. toukokuuta. Laskettuaika on siis 9.12 ja viikoilla 15+2 mennään... Esikoinen on jo maha-asukin nimennyt Tiituksi, joten se on varmaan sitten semmoinen pikkuisen kutsumanimi... Täälläkin ensi viikko vielä töitä ja sitten alkaa kauan odotettu 5 viikon loma... B) kaikille jaksamista ja hyvää juhannusta =) Riikkuli
 
Ulpu23 ja Sätseeni jotka valittelitte ettei seksi maistu. Olen myös välillä sieltä niin kuiva niiiiiiin kuiva. Luulin, että raskausaikana olisi toisinpäin mutta ehei ainakaan täällä. Mulla on auttanut Ceridal lipolotion (???) ettei ainakaan satu puuhailu, tosin 'ruokatunnilla käynti' on ollut erittäin vähäistä voimakkaasti alentuneen seksivietin takia, toisaalta nyt haluja olisi enemmänkin mutta pelkään, että toosa alkaa vuotamaan uudestaan. Odotan nyt ainakin lääkärintarkastusta ja yritän sen jälkeen sanoa miehelleni että olisi varovainen (ei tarvi kohdunnapukkaan asti sentään osua :LOL: ). Periaatteessa seksistä kuuluisi nauttia nyt enemmän kun ei ainakaan olla pelko persuksissa tuleeko raskaaksi :p
 
Maailman tuulilla voi myrskytä, töissä, ystävien kanssa sukulaisten kanssa.. Sitä tunnetta ei voita mikään kun lasten kanssa käperrytään sohvalle viltin alle suukottelemaan, unohtuu kaikki maailman typerät murheet.
Hmm osaankohan lainata enää...Porsche sanoi ihanasti tuossa yllä! En malta odottaa että meidän pikkuinen on peitonallasuukottelu-iässä :)

Sätsenin ja Kiiuskan kanssa samoilla linjoilla, pikkuvauvoja (kuin myös raskaana olevia kanssasisaria!) tuntuu olevan joka puolella, ja ne on vaan niin ihania! Tänään olin ekaa kertaa äitiysjoogassa, ja sitä ennen on vauva-vanhempi-jooga. Ekaks kun menin salille niin tuumasin et ai se onkin jo loppunut se vauvajooga (höh), kun on ihan hiljaista. Tassuttelin nurkan taakse - ja siellä oli 6-7 onnellista äitiä loppurentoutusharjoituksessa n. 2-4kk ikäisten vauvojen kanssa! Ne babyt oli niin lutuisia ja söpöjä - ja kaikki ihan oman näköisiä! Nieleskelin kyyneleitä kun katselin miten äidit imetti ja suukotti ja pakkaili pikkuisiaan tunnin lopuksi :heart: :heart:

Äitiysjooga oli toooosi rentoa, ja mä olin ainoa joka ei ollut viikolla 38 tai yli. Se ohjaaja kysyikin multa et kai tajusin et tää on äitiysjooga, ja mä röyhistin masua ja sanoin että 15. viikolla mennään :D
 
Ja vielä seksistä ja syömisestä - lempiharrastuksiani molemmat ;) Alun kuvotuksen jälkeen syön selkeästi enemmän kuin normaalisti. Onneksi parhaiten maistuu kotiruoka (tyyliin makaroonilaatikko) ja hedelmät ja kasvikset. On itse asiassa ihanaa kun on koko ajan nälkä ja kaikki maistuu hyvältä - ja kerrankin voi herkutella hyvällä omallatunnolla :D Ja toiseen aiheeseen - musta on tullut ihan nymfomaani :ashamed: Mies raukka ei pitkän työpäivän jälkeen suinkaan saa tohveleita ja illallista eteen, vaan joutuu kotonakin heti hommiin :whistle: Seksistä on löytynyt ihan uusia ulottuvuuksia, ja nautin n. kaksi kertaa enemmän kuin ennen raskautta (ei tosin silloinkaan makuukammarissa mitenkään ikävää ollut ;) ) Mua ei yhtään pelota että pikkuiselle kävisi jotain - oon järkeillyt että onnellinen äiti on yhtä kuin onnellinen vauva :heart:
 
Kiiuska: Ymmärrän tarkalleen mitä tarkoitat. Lapsen ja äidin side on jotain aivan mieletöntä ja siitä pitää osata nauttia. Harmi että kaikki äidit ei sitä tajua.

Ulpu: Aika kallis on rakenne ultra siellä. Mä olen kuullu että Helsingissä Femedassa 4d ultra valokuvineen ja dvd:n kanssa maksaa 150 ?. Huomenna sinne pitäs keretä päivän aikana soittamaan.

Riikulille tervetuloa joukkoon!

Enpä sit jaksanu tänään lähteä housu ostoksille. Huomenna uusi yritys.

Olin aamulla neuvola lääkärissä. Pissassa oli "valkuainen" (miksi sitä oikeasti kutusutaa?) kahdella plussalla joten huomenna aamulla vien pissa näytteen labraan. Luulen vähän että mulla on virtatien tulehdus tai vastaava. Harmi...
Muuten oli kaikki kunnossa. Kuulin eka kertaa vauvan sydän äänet. syke oli 145 ja heti tuli epäilys tytöstä vaikka taitaa olla jonkun sortin humpuukkia koko tyttö - poika syke homma.
Jeps, lähden huuteleen tyttöä sisälle kun se tuolla ulkona riehuu.
 
Hei vaan.. en ole taas pariin päivään ehtiny täällä käymään.
Onnea kaikille ultrassa käyneille ja pienokaisen liikkeensä tunteneille..on se niin ihanaa.
mmiilia kyseli milloin tuntunu ekat liikkeet esikoisesta.. minä tunsin viikolla 18
Jajepoo ja äitiliini75 voi teitä kun vielä joudutte kärvisteleen pahassa olossa.. toivottavasti helpottais ja pääsisitte tekin nauttiin tästä raskaudesta täysillä *halaa*
Te joilla alhainen hg..vinkiksi teille että ottakaa rautalääke juuri ennen kun pistätte nukkumaan,tyhjään mahaan imeytyy paremmin. minä tein niin ja kahdessa viikossa nousi hg 113-->124.
Tuitsu: siitä sikiön sykkeestä vielä, mä olen taas kuullu että poikasikiöllä ois hitaat ja tyttösikiöllä nopeat sykkeet.. en tiiä onko se huuhaata mut mulla se piti paikkansa. tytöllä oli sykkeet jotain 150-170 ja pojalla oli 130-150.
Kukahan se oli joka sanoi että itku tuli kun katsoi sen dokumentin elämän ihme. sama täällä, mulla valu kyyneleet ihan valtoimenaan siinä lopussa kun se lapsi synty.
Himoista oli puhetta..minä taas himoitsen ihan hulluna kiivihedelmiä,,on tullut napsittua niitä aika paljon. :p
Tracy75, mulla kans seksi on ainakin kakskertaa ihanampaa nyt raskausaikana..ihan ihme juttu. ja haluja riittää joskus vähän liikaakin. :D
Nyt alkoi taas pikkuinen möyrimään, taidan mennä pitkäkseni ja tunnustelemaan..:heart:
Pi pa re ja kidneypapu






 
Minä olen pysynyt tähän asti aika mukavasti taka-alalla. Päivittäin olen kyllä käynyt juttuja lukemassa. Kun sivut uudistui, joiduin vaihtamaan nimimerkin, entinen on tuolla listassa "Sumppi", la aikakin on muuttunut 22.12:sta 25.12..

Kyselisin, että onko muilla tullut huimausta tai heikotuksen tunnetta raskauden aikana. Itselläni oli ihan alku raskaudessa ja nyt sitten kun viikkoja on 13. Töissä meinasi taju lähteä kesken potilaan hoidon.. Olen siis ambulansissa töissä. Aamupalan olen kyllä aina kerennyt syödä, eli ei siitä ainakaan voi johtua.. Täytyy huomenna Hb mitata sitten. Oikeastaan tulee semmoinen kihelmöinnin tunne päähän ja sitten jos ei äkkiä pääse pitkälleen, niin tuntuu että maailma mustenee.. Mukavaa jos tätä jatkuu pitkään, sillä töissä tulee kyllä olemaan tukalaa.. :(

Oli mukava käydä tutustautumassa teihin, jos jatkossa saisi useamminkin aikaiseksi kirjoitella teille =)

Rillukka 13+2
 
MUKS, MUKSMUKS :heart: :heart: :heart:

Tänään ekat KUNNON liikkeet, ei nämä voi mitään pierua eksyksissä olla :heart: Söin sokerisen leivoksen ja pian sen jälkeen alkoi vipellys :heart: Leveä hymy huulillani :) Ehkä Tiitiäisellä onkin kaikki kunnossa. Ainakin maha kasvaa! :LOL:

Juups, heippa vaan kaikille! Töissä ollut aika rankkaa, enkä oo jaksanu täällä käydä. Lueskelin vähän ja seksistä on ollu puhe. Myös mua vaivaa limakalvojen kuivuus :ashamed: vaikka halut palaskin alkuraskauden jälkeen takas, melkeinpä entistä suurempina :p Pitänee hankkia tuota Ceridalia, sitä lienee käsittääkseni intime-tms valmisteena, jolloin olis erityisesti hellävarainen limakalvoille.

- Asrai ja tiitiäinen rv17+4 -
 
Ja vielä seksistä ja syömisestä - lempiharrastuksiani molemmat ;)
Niin munkin - shoppailu vielä lisättynä s:nä listaan, mutta nyt on kyllä ollut unien tasolla tuo ensimmäinen. Ehkä se olis vaan uskaltauduttava :whistle: ... Eipä ne sikiöt oo ennenkään tainnu vanhempiensa rakkauden osoituksiin kuolla ;) .
Tervetuloa "takaisin" Rillukka !
 
Ensinnäkin tervetuloa uusille :wave:
Ja onnea potkujen pongaajille :)

Aiheita juttuun oli taas vaikka millä mitalla.. :whistle:
Hmm.. Seksistä on ollut juttua ja laidasta laitaan tuntuu olevan halut ja tarpeet. Meillä on vaan sillee tilanne et ei muuten onnistu touhuaminen ku illalla lasten nukkumaanmenon jälkeen ja ikävä kyllä uni voittaa liiankin usein :| Haluttais kyllä mutta väärään aikaan.. No ei täs nyt ihan ilman olla, enemmänkin vois harrastaa mutta onneksi on muita pieniä ihania tilanteita joilla voi kiintymyksensä ja rakkautensa osoittaa :heart: Enkä kyllä mikään nymfo koskaan oo ees ollu, aika vaihtelevaa on muulloinkin seksin nälkä =)

Ja täällä myös yksi kappale uteliaita joka haluaa tietää sukupuolen ultrassa. Ja ihan vaan uteliaisuutta. No aikaisemmillakaan kerroilla ei oo vehkeitä näkynyt joten ei niin varmaa oo näkyykö nytkään. Tiedon otan mielelläni vastaan jos tutkiva henkilö sen edes melko varmasti näkee :)

Ja kuulun myös niihin jotka liikuttuu vauvoista ja kaikkeen niihin liittyvästä. Katoin pari päivää sitten jonkin elokuvan canal+:lta missä keskos yms vauvoja jouduttiin pelastamaan sairaalasta ja voi nyyh.. :'( Ja se dokumentti mikä tuli kolmoselta.. ah ja voi. No kuopus on viel ihan vauva (1v1kk) joten riittää viel vaipparallia ja muuta ihan kivasti ja paijaamisen tarvekkin tulee tyydytettyä.

Selkävikaisten kuulumisia peräänkuulutettiin ja täällä ongelmat joten kuten aisoissa. Niska meinaa nyt jämähtää ku on nukuttu makkarin ikkuna auki.. mut iskias kivut onneksi poissa ainakin vielä.. Koputan puuta tässä vaiheessa..kopkop.

Napaan ei uutta. Väsy meinaa vaivata ja se armoton haukottelu ja tunne ettei saa happea tarpeeksi alkaa jo ärsyttää. Juon tuon rautamehun ja haen sitten rautatabuja apteekista. Epäilen että hemppa on nyt tipahtanut liian alas, oireet ainakin ihan samat kuin aiemmissakin raskauksissa :/ Vatsa vaan menee niin kovalle tabuista mut täytyy alkaa sit sitä hoitamaan ennen ku tilanne pahenee ihan hirveeksi. Tyttöä odottaessa kävi niin ja oli aika tuskaa kyllä ja varsinkin ku ongelma ei heti synnytyksen jälkeen poistunut. No jos sitäkin murehtis sitten kun sen aika on :)

Ei muuta tällä erää :wave:

maukkis ja minimii 16+3 :heart:
 
HEIP!
Minä olin kamalassa mahataudissa oksentelin kokonaisen yön ja olin tosi huonona.Seuraava aamuna en saanut mitään alas en edes vettä.No nyt olo on jo vähän parempi ja vatsa kivut hävinneet...nyt on kuulemma vatsatautia liikkeellä...empä soisi kenellekkään oli ihan kamalaa
|O Mulla on viikkoja siis jotain 15 ja kyllä olen tuntenut jo pikkupotkuja mutta minulla onkin kohtu eteenpäin kallistunut sekä myomat vielä nostavat sitä.Odotan kovasti rakenne ultraan pääsyä joka olis 10.7. ja aion kysyä sukupuolen uteliaisuuttani.Tytön ja pojan varustukset kotoa jo löytyykin kun esikoinen on tyttö ja nuorimmainen on poika.

MInua edelleen vaivaa väsymys vaikka hb arvot olikin ihan hyvät.PÄivällä väsyttää tosi paljon ja voisin vaikka nukahtaa mutta pienet pirpanat eivät anna siihen oikeutta...

Voimia kaikille odottajille...
Mamma 15+
 
Elikkä tänään oli neuvolalääkäri ja kaikki ok ja sydänäänetki kuulu vaikka tovin kesti ennen kuin lääkäri ne löysi,kyllä vierähti kivi sydämmeltä.

Hemppa oli hyvä 139,mutta siltikin väsymys on ihan kauhea edelleen.
Verenpaine oli 135/77,mites teillä muilla joilla ollu korkea verenpaine nin onko sitä tukittu tai onko selvillä että miksi se on korkealla?
Kun mulla tuo lääkäri sitä ihmetteli ja sen takia meinasi neuvola ajanki ylimääräsen laittaa,mutta sovittiin että käväsen joskus itse mittauttamassa siellä.

Niin ja siittä streptosta oli silloin puhe ja nyt kysyin lääköriltä että saanko tiputuksen automaattisesti kun tytöllä oli se syntyessään niin hän sanoi että se testataan ennen synnytystä ja jos on positiivinen niin sitten saan tiputuksen eli minä en ainakaan saa sitä automaattisesti. :'(

Ja kyselin sieltä nuista mansikoista ja kaloista mitä tulisi vältää että voiko niitä syödä niin sano että mansikoita voi ihan huoletta syödä se on niin pieni määrä niissä sitä ainetta että jos ei nyt kuitenkaan kilokaupalla niitä päivittäin väännä.Niin ja nuista kaloista kun suvussa niin paljon kala ihmisiä niin sano että voi syödä ainakin kerran kuukaudessa ja niissäkin katsoo että ei hirveitä autokuormallisia veä.Sitä lähinnä sano että kun suositus on syödä kalaa 2 kertaa viikossa niin ei niin usein söis nuita vältettäviä kaloja vaan jotain muuta.

Ei kait tässä muuta tällä kertaa.

Minttuliina ja joulutähti 13+1 ?
 
Pinoudunpa mäkin pitkästä aikaa. Heti oman navan valitukseen, mutta liittyy siihen, etten ole koneellakaan jaksanut olla... Mulla on meinaan viikon ajan sattunut vatsaan älyttömästi, kun istun vähänkin pidemmän ajan. Tämä siis tarkoittaa sitä, ettei työnteostakaan tule mitään. Ja kivut tuntuu ainoastaan istuessa. Ilmeisesti kasvava kohtu painaa jonnekin reilusti. Ei vaan kovin kiva, jos näillä viikoilla alkaa vaivata, mitä mahtaa loppuvaiheessa olla. Jotenkin muutenkin vähän masentuneempi fiilis tän odotuksen suhteen, voimat on lopussa ja varmaan just toi mahakipu mietityttää kuinka jaksaa tuon esikon (1v.3kk ikiliikkuja) kanssa raskauden ajan. Ehkä vaan vähän huonompi/väsyneempi päivä menossa... Sain lähetteen äippäpolille, jossa katotaan tilannetta. Tuskin mitään vakavaa kuitenkaan, kun vaan istuessa on..

Seksistä oli puhetta. Ei oikein houkuttele ajatus seksistä, mullakin limakalvot tuntuu kuivilta ja sit vielä mahakipu on toinen mikä pelottaa... Unia kyllä näen ja tiedän, että kun hommaan vaan ryhtyy, se on mukavaa kuin mikä =) Mutta se ryhtyminen....

Onnea ultrakuulumisista kaikille :flower:

Liikkeistä: mä olen nyt alkanut tuntemaan liikkeitä hissukseen, mutta aika satunnaisesti. Mulla liikkeet tuntuu selkeästi samasta kohtaa aina, tuolta vasemmalta puolelta...

Sukupuolesta: kysyttiin esikosta ja varmaan tästäkin kysytään. Ollaan vaan uteliaita. Kumpi tahansa on yhtä toivottu. Poika meillä on jo, toinen olisi kiva leikkikaveri, tyttö taas toisaalta kiva, kun poika jo on. Viimeksi ainakin odotus tuntui paljon konkreettisemmalta, kun tiesi kumpaa odotettiin. Vauvasta tuli henkilö :heart:

Nyt on pakko taas jaloitella ja lopetella. Oikein ihanaa Juhannusta kaikille. Toivotaan, että viimeisetkin oksentelijat pääsevät vaivastaan!

-Terppari 15+5
 
Minä kans aion kysyä kumpi masussa potkii. Haluaisin tietää jo kovasti. Nuorimman jälkeen kun olen melkein kaikki vauva tavarat myynyt pois, niin täytyy nyt ostella uutta.Mulla on jo iso maha, vaikka viikkojakaan ei ole vilä paljon. Eka lasketun ajan mukaan 14 ja risat. Äitiysvaatteisiin on pitänyt jo siirtyä. :LOL: väsymys vaivaa yhä :'( Miten te muut harrastattte liikuntaa raskauden aikana? Kuinka aktiivisia oletta? edellisen aikan hararstin melkein loppun asti. Nyt ollut tosi vähällä aj harmittaa että paino nousee :'(
 
Heissan!!

Siis kertokaa hyvät kanssa sisaret..Mitä ihmettä teen tuon turvotuksen kanssa??? Mulla on sormet niin turvoksissa että niitä ihan kuumottaa.. Jalat ei vielä kovin paljoa oo Mutta nuo kädet!! Ihan oikiasti jo alkaa olla ikävä olotila. Olen kokeillut ananas mehua ja syönyt ananas murskaa ja juonut vettä.. Mitä vielä??

Minäki olen ollut aika väsynyt töiden jälkeen ettei jaksa hirveesti enää koneella roikkua.. Kyllä minä käyn kurkkaa teidän juttuja ja niin ees päin mutta ei taho enää jaksaa kirjoittaa. Huomenna on onneksi vapaa päivä mutta tietenki silloin on lapsen vientiä lääkäriin ja kaikkea muuta. Hirvittää jo etukäteen tuo torstai ku se meillä töissä tietää juoksua ja menoa.. siis ku toi jussi on tulossa..

Itsellä olis mahis päästä Kuusamoon pariksi päivää kun noilta töiltä joutuu.. Ihanaa!! Odotan koavsti että pääsis mökkeilee.. Mut nyt jo kauhulla ajattelen sitä itikka määrää mikä siellä mökillä on.. :x :eek:
Itikat ja minä emme ole ollenkaan hyvä yhtälö!!
 
Mun turvotus on pysynyt aisoissa runsaan suolaisen syömisen ohessa juomalla ihan hirveästi vettä. Mä siis tankkaan aina iltaisin suolaista ja töissä litkin sitten koko seuraavan päivän 2-3 litraa vettä ja illalla tietysti lisää. Lounas mulla jää useimmiten väliin, joten tavallaan vesipaastolla menee aamupäivä. Nyt mun suolanhimo on hiukan katoamaan päin, eikä enää turvotakaan. Viikko sitten oli vielä ihan kamala olo turvotuksen vuoksi.
 
täälläkin yks joka tahtoo tietää kumpi on tulossa jos se vaan on mahdollista. aikaisemmin en oo kysyny, mutta nyt olis ihan kiva tietää. vaikka kun en kuitenkaan ole menossa 3d tai 4d ultraan, niin onkohan se tavallinen ultra niin varma?? paljon on vaan kuullut että lääkärin veikkaus on mennyt pieleen. mutta sukulaiset saa jännitttää ihan h-hetkeen asti. niinkuin itsekkin kuitenkin..

meillä siis uä:n mukaan viikon myöhemmin laskettu aika, mutta rakenneultrassa lääkäri sitten vaihtaa lasketun ajan, jos vaihtaa. miten mauahtavaa, kätilökö sinulle muutti sen lasketun ajan? mulle siis np-ultrassa tämä raskauden kesto määritettiin.. ja kätilö vielä sanoi että yleensä muutetaan jos on kaksi viikkoa heittoa. että nyt vaan toivon että lääkäri tekee minun kohdalla poikkeuksen. synnyttänyt oon siis rv 41+3 ja 41+5. mutta tietenkin jokainen raskaus on erilainen. toivottavsti pääsee sinne asti.

siinä minun napaa. :wave:
 
Huomenta :)

KINKA: Juu kätilö muutti sen np ultrassa ja asiaa kun mietin niin varmaan eri asia kun la muuttuu aikaisemmaksi kuin sitten tuossa tapauksessa kun se siirtyisi eteen päin. Onhan se ihan loogistakin kun miettii =) Kuopus syntyi viikoilla 41+4 ja voivoi sitä viimeistä paria viikkoa.. Silloin sitä toivoi ettei laskettua aikaa olisi siirretty eteen päin niin käynnistely olis aloitettu tavallaan aiemmin. Jälkeen päin ajateltuna onneksi synnytys käynnistyi ihan itsekseen, paria päivää ennen käynnistämistä =) Jokainen raskaus on tosiaan erilainen ja jos olis valta ja mahdollisuus valita niin sais ihan vapaasti mennä pari viikkoa yli lasketun ajan mieluummin kuin se että vauva syntyis liian aikaisin.

Ei ihmeempiä tänne, tulin vain kuulumisenne lukaisemaan..

Mirkkui: Harrastin esikoista odottaessa ratsastusta ja lenkkeilyä ihan loppuun asti ja paino pysyi aika hyvin kurissa ja ennen kaikkea toipuminen oli aika nopeeta, paino -1kg jälkitarkastuksessa. Toisessa raskaudessa laiskotti ja harrastukset oli vähäiset, mitä nyt kävelylenkkejä esikon kanssa. No raskauskiloja tuli ja jäi :x
Tällä kertaa ajattelin ratsastaa niin kauan kun hyvältä tuntuu kerran-kaksi viikossa ja mitä nyt lasten kans tulee harrasteltua tuossa. Ja aloitan jumpassa käymisen sitten kun hevosen selkään vääntäytyminen tuottaa tuskaa :) (tai muuten vaan tuntuu huonolta ajatukselta) Toiveissa vastaava tilanne kuin ekassa raskaudessa. Alku ei ainakaa näytä hyvältä, painoa on tullut jo 6kiloa.. Johtunee suurimmaksi osaksi tupakan polton lopettamisesta, lopetin plussaan kuin seinään.

Onko muita joilla kohtu on jotenkin "ylhäällä"? Kun itellä tuntuu korkein kohta jo navan yläpuolella. Saas nähdä tuleeko tällä kertaa sellainen "pöytämallin" vauvamasu :D

Ei nyt täytyy mennä ulos, oikein hyvää juhannuksen aikaa munki puolesta :wave:

maukkis ja minimii 16+4
 
Huomenta :wave: ! Ihana ilma ulkona B) . Täytyy juoda aamukahvi pihalla. Oi tätä loman ihanuutta :saint: . Kävin aamulla vaa´alla ja tulin tosi iloiseksi =) - siitä huolimatta, etten ole 3.5 kuukauteen liikkunut metriäkään (melkein), en ollut lihonut grammaakaan :D . Jos nyt alan taas liikkumaan, niin ehkä säästyn ryhävalaan kohtalolta.
Juoksijat :attn: : Vieläkö te juoksette? Mä en oo nyt siis 3.5 kuukauteen käynyt, joten vaikeata se varmaan on aloittaa, mutta kävely tuntuu aina liian pliisulta (raskaana en kyllä ole kokeillut) ja askeleet vaihtuu ennen pitkää juoksuksi. Pakko palata taas aktiivisempaan elämäntyyliin tai oon kohta pelkkä iso selluliittimöykky :ashamed: .
Nyt aamukahville :p .
 

Yhteistyössä