***Joulun Odottajat*** KESÄKUU

Minttuliina :eek: mulla on ollu paineet tuota luokkaa kokoajan. Sekä esikoista odottaessa että sen jälkeen ja nykyisin. Alapainehan se tarkkailtavampi on. alle 80 on aivan normaali. ja yläpaineessa alle 140 on kohtalainen vai oliko jopa normaali?
Mut 120/80 on käsittääkseni ihanteellinen.
 
Minttuliina mulla kans hiukan pisti silmään tuo lääkärin huolestuminen sun paineista. Mulla oli esikoista odottaessa koko ajan paineet 140/90 luokkaa ja toki niitä seurattiin mutta ei mitään ihmeempää. Nyt on paineet ihanteelliset, terkan kanssa puhuttiin, että saattaa johtua ihan vaan siitä että olen ollut kaks vuotta kotona, kaukana työstressistä. Tuo yläpaine saattaa nousta ihan vaan jännityksestä, alapaine on tosiaan se jolla on enemmän merkitystä ja sehän sulla oli hyvä. Älä suotta murehdi =)

Liikkeitä en vielä tunne, onnittelut teille jotka ne olette jo huomanneet! Istukka mulla on taas etuseinässä, eli kaipa ne liikkeet tuntuu tuossa rv 18-19 tienoilla... Välillä kyllä muljahtelee ja kuplii, mutta en vielä niitä osaa liikkeiksi mieltää.

Tänä aamuna kuului vauvauutisia, kaveri sai tytön! Toinenkin päässee tositoimiin pian, jos ei ole jo ;) VÄhänks hiAnoooo :D

No juu, ulos se on mentävä, ei noin hienoa päivää voi tuhlata sisällä istumiseen.

:wave:

liplap rv 14+4
 
Hei vaan kaikille Joulun odottajille! Täällä ollaan kärsitty melkein alusta asti kamalasta pahoinvoinnista ja olo on ollut yötäpäivää niin huono, että pakollisten toimien lisäksi ei ole pystynyt juuri mitään tekemään. Vielä kun tuossa kotosalla vipeltää nuo yksi ja kaksi vuotias, niin ei kyllä ole kerennyt yhtään kirjoittelemaan. Sen verran olen kuitenkin lueskellut teidän juttujanne, että jotenkin tunnen vielä joukkoon kuukuvani.. Oksenteluuni sain lääkkeet viime viikolla kun paino oli pudonnut kuukaudessa kolme kiloa. Huonoa oloa nuo eivät pois vieneet mutta oksennus ei enää tuu vaikka yrittäis :x , nyt siis jos mahdollista entistäkin huonompi olo. Molemmista aikaisemmista raskauksista olen voinut huonosti rv 24 asti, joten jos sillon vaikka jo helpottais. Täällä on reilun viikon tuntunut joka päivä masussa jonkinlaista varmaa liikehdintää, ja aina se vaan tuntuu yhtä ihanalta ekat liikkeet. Laskettu aika olisi 14.12, ei 10.12 niinkuin ensin ilmoitin.


 
Ihanaa huomenta!
Tässä aamupalaa vietän koneella ja sitten olisi tossa tunninpäästä venyttely jumppaa luvassa.Otin itseäni niskasta kiinni ja rupesin taas kaymään jumppaamassa. eilen poljin crosstreinerillä ja tein selkä liikkeitä ja kyllä tuntui hyvältä tuolla mun kipeessä selässä kun veri kiersi,

Maukkis: mUlla on kohtu jo yli navan, terkkari mittasi viime maanantaina sf-mitaksi 19 cm ja tuntuukin että toi kohtu kasvaa ihan hirveetä kyytiä just nytten.Maha on jo ihan vauvamaha.punttiksellakin huomasin kun tädit katto sillä silmällä.
:D
Sukupuolen haluan tietää. siksi me mennäänkin 4d-ultraan ellei rakenne ultrassa oo jotain tosi selkeää jalkojen välissä.Mä jotenkin vielläkin uskon että tämä on tyttö. mulla on ihan super tyttö olo.

Kyllä on ihanaa kun on sairaslomalla.Eilen olin vielä töissä pikkuisen toimistolla ja hommoilin sijaisia ja nyt näyttäsi homma sitten pelaavan. eli voin stressittä rentoutua ensi viikon perjantaihin asti. (siitä muuten enään viikko kesälomaan, Vapauteen!)

Tänään aattelin siivoilla vielä ja kaivella komeroita. Vaatekaapit oon jo siivonnut ja nyt pitäisi eteisen (ne kaapit missä on ihan kaikkea mitä voi olla)kaivella ja vähän hävittää turhis roinaa. Ja ikkunat pitäisi pestä.

Kirmaan jumppaan ja sitten teen jotain muuta hyödyllistä.ON muuten yllättävän energinen olo. en tiä johtuuko saikusta vai tästä ihananasta keskiraskaudesta.

Palaillaan!

TUi ja Nicky 16+2
 
täällä ollaan taustalla roikuttu ja nyt voisi kirjoitella kuulumisia
onnea paljon ultratuille ja niille joilla tuntuu liikkeet :D
täällä olen miehelle vaivihkaa ehdotellut että jos järjestettäis vaan nimenantojuhlat eikä ristiäisiä kun en oikein pidä siitä että tuputetaan väkisin ja en ole sellainen kirkollinen ihminen, ja niin me miehenkin mukaan voidaan tehdä =) siviilikummit kuitenkin haluan lapselle.
omaa napaa
sydänääniä ollaan mekin jo käyty kuuntelemassa ja rakenneultraan on aika vasta ensikuun lopulle en malttaisi ollenkaan odottaa niin kauan. pahaolo on jo antanut periksi mutta tilalle on tullut hormoonihirviö
:LOL: mies sai eilen osansa raksalla kun sanoi väärällä hetkellä väärän sanan ja siitähän jaksoin koko loppuillan piikittää :ashamed: no antoi anteeksi onneksi ennen kun mentiin nukkumaan.
onko kellään muulla tullut jo jotain syömähimoja? eilen kun mulla teki mieli ihan tosissaan vaniljapehmistä ja venäläisiäsuolakurkkuja yhtäaikaa :eek: en uskaltanut miehelle sanoa mitään tästä makuunelmasta :LOL: :LOL: joo ja ne kirkkaanvihreät happamat omenat on herkkua :p . no tämäpä tässä ja jusseja kaikille

amppari 14+6 ?? :wave:
 
Täälläpä on energistä jengiä! Oi tartuttakaan minuunkin tuota energisyyttä! Meillä tuo muutto häämöttää jo ensi viikolla, joten ei ole ehtinyt ulkoilmaan muutoin kuin koiran kanssa ne pakolliset päivittäiset lenkit. Muutoinkaan ei vapaa-ajan ongelmia, illat menee tavaroita pakkaillen, siivoten, maalaten, työmaasiivoojana toimien, yms... Voi kun jo päästäis muuttamaan! Rasittavaa suhata kahden kämpän väliä.

Tää muuttohässäkkä kiristää toden teolla mun ja avon välejä, eilenkin oli taas oikein kunnon purkaus puolin toisin. Ja porasin lopuksi koko illan :'( Avo on tosi kiltti ja kannustava sun muuta, mutta tää tilanne on niin stressaava! Olen muutoinkin luonteeltani todellinen tulisielu, ja temperamenttia löytyy. Sen olen itsestäni huomannut, että riidellessämme puhun nykyään ihan mitä tahansa sylki suuhun tuo! :eek: Ja ei ole mitään painokelpoista tekstiä. Itsekin oikein hämmästyn, mitä kaikkea on tullutkaan sanottua! :ashamed: Toivottavasti nyt asiat selkenee, riitely masentaa... Mä taidan olla todellinen hormonihirviö... :ashamed:

Jospa tästä yrittäisi piristyä, huomennahan on viikon viimeinen työpäivä. Heti töiden jälkeen päästään matkaamaan saaristoon, ehkä ollaan molemmat enemmän kuin tarpeeksi loman tarpeessa! Täytyy yrittää rentoutua sekin pari päivää minkä suinkin ehtii. Tänään täytyy mennä kauppareissulle ja ostaa juhannuksen ruokatarpeet. Mitään kivoja grillivinkkejä esim. kasviksista/ broilerista/ kalasta/ lihasta??? Pelkkä makkara tympii, eikä nyt oikein maistuisikaan.

Sovittelin eilen kaapista löytyneitä kesävaatteita, ja murto-osa niistä menee enää päälle! :eek: Ei mulla kyllä niiiiin suurta vatsaa vielä näytä olevan, mutta vaatteet eivät vaan mene päälle edes hyvällä tahdolla.
Kävin eilen shoppaamassa ekat ä-paidat, mutta yksiäkään siistejä housuja/ hametta en mistään löytänyt. Töissä pukeudun yleensä suoriin housuihin tai joskus harvoin farkkuihin ja sellaisia tarvitsisin. Täytynee jatkaa etsintää.

:wave: hyvää keskiviikkopäivää!
 
Kävin aamulla neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet, koska tällä viikolla iski epäluulo, jälleen kerran. Kaikki raskausoireeni ovat kadonneet ja maha ei kasva, painokaan ei nouse. Niinpä soitin neuvolaan ja kysyin, saanko tulla, vaikka seuraava aika on jo ensi viikon tiistaina. Terkkari toivotti tervetulleeksi ja sanoi vielä käydessäni, että tottakai voin tulla aina, kun siltä tuntuu. Kuunteleminen on niin pieni vaiva siitä, että saa itselleen varmistuksen vauvan elossa olosta. Elikä, pikkuisen sydän kuului heti dopplerin laitettua vatsalle ja äänet olivat terkkarin mielestä paljon kirkkaammat ja selvemmät, kuin viimeksi. Lisäksi kohdusta kuului kohahduksia, jotka kuulema olivat ääniä siitä, että pieni liikkui :heart: . Mulle tuli niin hyvä ja luottavainen mieli tuosta käynnistä, että vaikka en tunne koko raskautta, niin uskon taas ainakin hetken aikaa, että vauvalla on kaikki kunnossa. My love :'( :heart: .

Eikös nyt olla jo raskauden toisella kolmanneksella?

tivoli rv 14+1
 
Eikös nyt olla jo raskauden toisella kolmanneksella?
Juu mä olen ainakin ollut jo viikon verran :D

Sätseeni kyseli miten juoksu sujuu - kuvittelin että pystyisin juoksemaan ainakin n viikolle 16-20 asti, mutta mun piti lopettaa n viikolla 8. Hengästyin niin paljon että oli pakko vaihtaa kävelyksi kesken lenkin. En ole kokeillut nyt viimeaikoina uudestaan - luulen että siirrän aloituksen ihan suosiolla ensi keväälle. Nyt olen tehnyt reippaita kävelylenkkejä (tiedän, boooooring - vähän helpottaa jos ottaa i-Podin mukaan), käynyt kuntosalilla ja (hot)joogassa. Tää kombinaatio tuntuu toistaiseksi toimivalta. Spinningissä näkyi viime talvena treenaajia ison masun kanssa, mutta mua ei korkeasykkeinen liikunta nyt oikein houkuttele. Nostan tosin hattua niille jotka jaksaa - tärkeintä kuunnella mitä oma keho kertoo :heart:
 
moro tytöt, ehdin sittenkin tänne ennen jussia :)

ma78, otan osaa mahataudin johdosta, mun mielestäni se on kaikkein inhottavinta puhua valkoiseen luuriin. toivottavasti tulet kuntoon pian!

asrai, ceridal intime on nykyään ceridal lipolotion, aivan samaa vetistä litkua eri nimellä.Ostin ison pullon johon sai kätevän suihkepullo-osan mukaan, oikeaan kohtaan tsuumaaminen on helpompaa ja ei tarvitse kovasti itseään hipelöidä että ainetta jää juuri oikeisiin paikkoihin eli limakalvoihin eikä kaikki imeydy käsiin :)

lumienkeli, pyydä varoiksi tarkistamaan tuo käsien turvotus kilpirauhaskokeilla! en halua pelotella mut just tässä kävi kylässä yksi äiti jolla todettiin alkuraskaudessa kilpirauhasen oireilua ja sillä turposivat juuri sormet, eivät jalat. voi tietysti olla, että kroppa reagoi raskauteen ihan luonnollisestikin turpoamalla. multa on selästä turvotus hävinnyt ja siirtynyt kaikki etupuolelle.

Minttuliina, mulla paineet 135/75 viimeksi (mun mielestäni koholla normaaliin verrattuna) mutta terkka sanoi, että on ihan normaali eikä aihetta huoleen.

tivoli, toivon niin kovasti että huomenna saisivat rääpäleen sydänäänet kuulumaan, niitä ei ole vielä kertaakaan yritetty kuunnella. enkä myös tajuu miten nää kolmannekset menee ja millä kuukaudella sitä oikein ollaan :kieh:
 
Kiitti vinkistä! Olen yrittänyt juoda sitä vettä mutta töissä kun en voi hirveästi juoda. On mulla puolenlitran vesipullo mukana ja ainakin sen puoli litraa vettä juon ja tarpeen mukaan tietenki täytän sitä mutta kun joudun sit juoksee vessassa.. :( se huilaa vaan läpi.. ja olen himoinnut alusta lähtien suolakurkkuja mutta on ollut pakko olla syömättä niitä juuri tämän turvotuksen kanssa!! Ja sit oon kiukkunen.. :'(

Kiva että sait hyviä "kuulumisia" neuvolasta tivoli!

Aikaisemmissa raskauksissa turvotus on tulllut todellakin vasta ihan loppuraskauksessa..
 
Nyt on luomet poistettu! Koko yön valvoin ja aamulla itkin sängyssä kun niitä särki niiiin mahottomasti :snotty: Varsinkin päästä leikattu luomi on niin kipeä ettei naamaa kärsi liikuttaa ettei päänahka vaan vahingossa
liiku. Sellanen olo kun olis tukistettu vuorokausi putkeen ja revitty vielä hiukset päästä juurineen.
Eipä ollu hyvä idea mennä kun ei tietenkään saa mitään tabuja syödä pahimpaan tuskaan.
Mies oli mukana siellä ja sano et oli häijyn näköistä kun kirurgi teki terävällä skapellilla reiän päähän, ettei ole ihme että on kipeä!

Onneks enää huominen lyhyt päivä töitä ja sit alkaa KESÄLOMA :D :D
Seksistä on puhuttu täällä ja mulla on halut ihan huipussa, ollaan oltu aktiivisia. Ainakin sen olen huomannu että nautinto on paljon voimakkaampaa nyt kun ei raskaana ollesssa, koko kroppa tärisee..
Mies tietty vähän "varoo" ja on hellempi, sille kun on luotu "kokoa" :LOL:
Läheisyys ja kaikki on erilaista. Loppua kohden ei varmaan pysty ihan samalla tavalla kun vatsa tulee "tielle" ja ainakin mulla tulee sellainen
paineen tunne alapäähän eikä se tunnu kauheen kivalta silloin. Joten nyt nautitaan kun vielä voi, sit vauvan synnyttyä voi olla muutenkin hiljaista.

Onneksi maanantaina on neuvola niin pääsee kuuntelemaan pikkuista
taas..
Porsche 16+ :)
 
Veden kittaaminen tosiaan tarkoittaa vessassa juoksemista puolen tunnin välein, mutta se on pienempi paha, kuin turvotus. Juo siis vain niin paljon kuin pystyt vessassa juoksemaan. Mä mietin tos aikaisemmin, että senköhän takia mun tekee niin kovasti suolaista mieli, kun juon vettä, joka huuhtelee elimistöstä kaikki suolot mennessään. Toisaalta kun suolaisen ja makean himo ovat viimein laimenneet, niin ehkäpä kroppa vaan kertoi, mitä se tarvitsi. Nyt tekee mieli ainoastaan nektariineja, mansikoita ja raikasta juotavaa. No okei, juustolla päällystetty ruisleipä on myös ollut tämän viikon "pop". Juomisesta vielä; en mäkään kotona tajua juoda riittävästi, mutta töissä mulla on aina puolen litran vesipullo pöydällä, jonka täytän heti kun se tyhjenee. Tuolla konstilla tulee juotua ihan huomaamatta ja olo on tosi hyvä, kun olen juonut paljon. Ihan kuin aivot toimisivat paremmin.

Sori kun en ole ehtinyt kommentoimaan muiden juttuihin. Täältä töiden lomasta olen vain kurkkinut, joten palailen paremmalla aikaa :wave: .

Kiiuskalle ja Porschelle ihania hetkiä neuvolaan. Kyllä ne sydänäänet sieltä jo kuuluvat :hug: . Niin, mun terkkari sanoi, ettei kohta mitään kotidoppleria tarvitse, kun alan tuntea liikkeitä. Mutta siihen kuulema menee vielä reilu kuukausi, ennenkuin tunnen ne.
 
Heips

Olen taas niin väsynyt työpäivän jälkeen, että järki ei tunnu luistavan yhtään :whistle: . Mutta onneksi enää huominen töitä ja sitten pääsisi mökille rentoutumaan =) .

Onnittelut taas kaikille sydämen tykytykset kuulleille sekä ultrassa käynneille :flower: .

Täällä on rakenneultra 12.7 eli silloin viikkoja taitaa olla kasassa 19+3.
Näillä näkymin emme halua tietää kumpi on tulossa. Ompahan sitten mitä jännittää =) .

Mutta nyt lähden pakkailee mökkikamppeita kasaan..

OIKEIN MUKAVAA JA RAUHALLISTA JUHANNUSTA KAIKILLE !!!



 
Kiitti kiiuska vinkistä.. Pitää kai varmaan kysäistä jotain noista kokeista.. Tää tosiaan on vain niin outoa ku turvotus on sormissa!

Tivoli: Sehän se ongelma onkin kun en pääse töissä juoksee vessassa!! Ja kun nyt kesällä teen toisia hommia lisänä kuin mun normaalit työt niin työkavereille siellä toisessa paikassa en ole kertonut raskaudesta mitään.. Ja jos mahdollista niin en kerrokkaa..

Pakko kai se on käydä tarkistuttaa lekurissa jos tää ei ala hellittää..

Ihanaa odotusta kaikille tasapuolisesti!!!
 
Lumienkeli: Tuskin se turvotus mitään vakavaa on mutta aina kaikenmaailman pöhötykset kantsii tarkistaa ja tuo kilpirauhaskoe on ainakin yksi verikoe ja jos jotain ongelmia kilpparissa on, saa lääkitykseksi tyroksiinin (?) tai jotain sennimistä jota voi vedellä raskauden aikana. Ananas, sikiövauriomansikat :kieh: ja kuulemma vesimeloni poistavat turvotusta. Olen joskus ennen raskautta kokeillut tuoretta ananasta (NAM) hyvällä menestyksellä :p

kiitti tivoli tsempeistä, tuon pienen vuodon jälkeen olen pikkasen enemmän neuroottisempi kuin ennen :D
 
Heippa!

Tulin nopeasti kirjoittamaan kun täällä myös ollaan vatsataudin kourissa. Olo aika heikko joten en taida jaksaa kommentoida muiden juttuja. Huomenna piti olla vika päivä töitä ja sit kesälomalle mut se taiskin alkaa jo kun oon huomisen saikulla. Toivottavasti ei mee jussi oksennellessa, huomenna pitäis lähteä kaverin mökille. Saa nähdä mitä käy. Tulin toivottamaan kaikille oikein rentouttavaa Jussia ja kesää. Me lähdetään sieltä mökkireissun jälkeen kiertää suomea autolla joten palailen joskus myöhemmin. Mulla on huomenna niskapoimu-ultra, toivottavasti pääsee hyvillä mielin kesäloman viettoon, jänskättää!!!Ainakin sydänäänet kuului erittäin hyvin äsken kun kokeilin kotidopplerilla...sillä muuten varmaankin kuuluu myös kun sikiö tekee kuperkeikkaa kun aina kun löytää sydänäänet niin kuluu pul pul ja ääniä ihan kuin se liikkuisi, tätä ei kuulunut vielä pari viikkoa sitten, luulisin että olis liikkeiden ääntä...
Hyvää Jussia ja kesää kaikille, kirjottelen kun pääsen koneen kimppuun.

Terkuin Misse81 12+5
 
Mulla oli myös niin että alkuun tuntui hengästyvän tosi helposti ja sykkeet nousi kovasti, joutui kävelemään välillä. Viikon parin sisällä rauhoittui tuo tilanne ja viimeiset pari viikkoa juoksu on maittanut kuin ennen. Nyt sitten taas muutamana aamuna ollut jotenkin tosi korkeena sykkeet ihan pelkästä kävelystä tai rappusten/ ylämäen noususta, oikein ihmetyttänyt. Huomenna olis tarkoitus mennä taas hölkälle.
Neuvolassa sanoivat ettei syke sais kovasti mennä yli 150:n ettei istukan verenkierto häiriinny, en kyllä tiedä onko jo tässä vaiheessa? Viime viikonloppuna olin pallopeliä pelaamassa jossa sykkeet varmasti heilui 200 pinnassa vähän väliä, yritin ottaa vaihtoja tiheästi... Tämä oli siis sellainen kertaluontoinen pelailu kun tavattiin vuosien takaa vanhoja pelikavareita.

En tiedä onko noi sykkeen nousut (etenkin muuten aamuteen yhteydessä, kahvia en juo yleensäkään mutten ole koskaan ennen huomannut teen vaikuttavan muhun mitenkään!) viime päivinä yhteydessä muutenkin taas vähän huonompaan oloon, kun ehdin kehua että pahoinvointi häipyi viime viikolla; nyt muutamana aamuna syömisestä huolimatta tullut aamupäiväksi huono olo, onneksi tasoittunut päivän mittaan. Ja pää kipeä, pari kertaa joutunut ottaa Panadolia.
- Porsche- Panadoliahan voi raskauden aikanakin ottaa, jos on jotain pakko.

Ja tätä naaman kukkimista, voi jehna! :flower: Kaulalla asti näppyä kuin teinillä konsanaan. Enkä tietysti osaa olla repimättä...

Seksistä: maittaisi juu kuten yleensäkin, useammin kuin ukolle; nyt kun itse lomalla ja toinen raasu vielä töissä, ei jaksais odottaa että olis rakkaallakin pirteämpi olo. En tiedä onko tämä oikea palsta, mutta toivoisin myös mieheltäni hieman kestävyyttä, olis kiva taas päästä "loppuun" itsekin, kuten alkuaikoina, jolloin kuulemma miestä on jännittänyt tms joka antoi aikaa meikäläiselle hämeen hitaalle. Muuten lempi onkin niiiiin ihanaa ettei suuremmin jaksa tästä asiasta huolehtia ja marista (takana pitkä suhde edellisen miehen kanssa joka ei tuntenut käsitettä rakastella, vain seksi, tai oikeastaan pano... :/ ) Menipäs henk.koht jutuiksi. Mutta jos vaikka osuisi kohtalotovereihin.

Sukupulesta: minä haluaisin tietää, mies ei. Katselen siis kaikessa hiljaisuudessa sitten rakenneultrassa kuvaa. HUS:n ultralapussa muuten on oikein alleviivattu että "sikiön sukupuolta ei ultraäänitutkimuksen avulla tutkita, koska sitä ei voida varmuudella määrittää" Eli eivät kertone ainakaan helpolla.

Oli taas niin monta asiaa että hukkuu kaikki asiat mielestä (ja tekstin sekaan), taidan lopetella.

13+2
 
Soron moro!
Kävin eilen kolmatta kertaa neuvolassa, sf-mitta 12 cm, eli vielä navan alapuolella. Sydänäänet kuului hienosti, 144-148. Mies sanoi että meidän höyryveturi :heart: Myös juuri niitä häiriöääniä kuului, eli vilkkaasti sikiö liikkui jälleen. Tuli tosi helpottunu olo siellä neuvolassa, olen taas pelännyt aivan turhaan. Se täti sanokin että on ihan normaalia tässä vaiheessa vaipua epätoivoon, kun paha olo alkaa helpottaa eikä liikkeet viä tunnu. Sanoi myös että pari viikkoa ainakin saan vielä ootella rauhassa ennenku voin tuntea liikkeitä. Välillä huomaan ihan niinku kutittelis, mut saatan myös kuvitella. Tosta sykkeen nousemisesta se täti myös just varoitteli, mutta sohvaperunallehan se ei oo mikään ongelma =) Painokin oli kuitenkin taas laskenu 0,2 kg, eli siis pysyny samana, mitä pidän hyvänä asiana. Kysyin myös järvessä uimisesta, eikä siihen tässä vaiheessa pitäs olla estettä, alapääsuihkulla voi suihkutella uinnin jälkeen (sillä mökillä ei ole kuin järvivettä johon juhannuksena mennään :x ) ja varovasti pitäs kastautua ettei ala supisteleen.

Tänään tuli taas töissä nosteltua paljon painavaa, ja selkä olikin aika loppu kotiuduttua. Sain eilen neuvolasta selänlepuutusohjeita, niitä tääl kyl tarvitaan!

Sain tänään vau-kirjan paketin, jossa oli lapsen ensimusiikkia, vaippanäytteitä ja synnytysopas. Vaukirjan hokasin ottaa eilen neuvolasta, huomasinkin että ne oli siinä ihan saa ottaa-tyyppisesti, kun aikasemmin oon ihmetelly, miksei täällä sitä jaeta.

Myös minun sairaalani sikiöseulontaoppaassa sanotaan alleviivattuna, ettei pyritä selvittämään sukupuolta. Mistä kaikki haluavat sen sit yleensä saavat selville??

Sitten gallupia: oottekos tehneet kukaan vielä hankintoja vauvalle? Erityisesti te muut esikoista odottavat? Mä en ole ostanut kuin sen ekan neuvolan jälkeen sen bodyn fiilistelyä varten. En oikein tiedä mistä kannattais alottaa. Turha mitään sideharsoja varmaan viel hankkia... :/ Vaunuja oon katellu netistä, hoitopöytää ei tarvita ja sänky aiotaan hakea ikeasta sitten joskus syystalvella. Söpöjä lastenkankaita kannan töistä kotiin vähän väliä =)

Entä kuinka tarpeelliseksi te lapselliset ootte kokeneet sitterin? Mä oon vähän aatellu että onko sen hankkiminen turhaa? Onhan vauvalla se turvakaukalo kuiteskin, ja eikös se lattialla makaaminen ole vain hyväksi motoriselle kehitykselle? Antakaa vain infoa jos kuvitelmissani on harhaluuloja!

Tää lähtis nyt vähän järjesteleen paikkoja ennen nukkumaan menoa. Mulla alko tänään jo juhannus, mut sunnuntaina menenkin sit jo taas töihin :/

Hauskaa juhannusta!
 
rillukka: hyvin tuttua oli mulle tuo heikotus tokassa raskaudessa. tiedän tunteen ja sympatiat siitä sulle.. se oli aivan hirveää, kun yhtäkkiä tuli semmonen tunne että nyt pyörryn jos en pääse pitkäkseni ja heti.. yhden kerran oli lähellä pyörtyäkkin.. ja se pyörrytyksen ja huimauksen tunne tuli yleensä päivällä kun syömisestä oli kulunut tunti kaks. uskon että se liitty jotenki veren sokerin äkilliseen heilahteluun. autto jos söi parin tunnin välein ei siis pitäny liian pitkiä taukoja syömisessä, ja söi pieniä aterioita. Mulla ei sitä vielä ole ollu tässä raskaudessa, mutta en ihmettele jos tulee sit myöhemmin.

Onnea Asrai muks muks tuntemuksista :heart:

Voimia kaikille väsymyksen kanssa kamppaileville :hug:

Terppari tuuhan kertoon sit mitä äippäpolilla sanottiin niistä vatsakivuista.. toivottavasti ei oo mitään vakavaa.

mirkkui kyseli liikunnan harrastamisesta.. minullakin on tullut harrastettua sitä aivan liian vähän. ja harmittaa kyllä tuo painon nousu. pitäs vaan väksin jaksaa lähteä vaikka lenkille joka päivä, mutta kun tuntuu ettei millään jaksa. plääh. :ashamed:

Kengurumeiningille paljon jaksuja. on se niin väärin kun jotkut joutuvat kestämään tuota pahoinvointia noinkin pitkälle raskautta kuin sinä olet joutunut siis edellisissä 24 viikolle. toivottavasti tästä ei tarvis ihan niin pitkälle.
:hug:

tsemppiä Snoopylle muuttohässäkkään. ja mukavan leppoisia ja rentouttavia lomapäiviä teille!

Mötkylä meillä oli tuo sitteri ainakin kovalla käytöllä.. molemmat vauvat on siinä viihtyny hyvin ne ensimmäiset 4-5 kk, sit ne alkoki liikkuun niin kovasti että halus jo lattialle möyriin. eli suosittelen. on kyllä tosi kätevä laittaa vauva siihen pötkölleen ku ite touhuaa ja vauva saa seurata siitä maailman menoa.

Tänään muutama puolituttu ihminen kaupassa loi pitkän katseen mahani seutuville. alkoi hymyilyttään se niitten tollotus. kun niitten silmistä paistoi ihan hämmästys. kun aikasemmin oon yrittäny aina julkisilla paikoilla liikkuessani vetää mahaa sisälle. tänään sit päätin että nyt loppu salailu ja annoin mahan pömpöttää.:D

tuntuuko teillä muilla kohtu ihan selvästi kun esim. kyykistytte. minä tunnen ihan selvästi jo kovan pallon. ei enää yhtään epäilystä etteikö mahassa asustelisi joku.
kiitos kaikille hyvän juhannuksen toivotuksista. samoin myös minä toivotan kaikille ihananaa ja onnellista juhannusta!!






 
Huomenta.

MINIMI: Tiedän mitä tarkoitat.. Ite näen asian ainaki silleen että seksi ei todellakaan ole se suhteen kantava juttu, on monia muita asioita jotka menee sen edelle.

MÖTKYLÄ: Sitteri on takuulla maailman paras keksintö. Ei turvakaukalo oo niin kätevä ku se. Niitä saa esim kirpparilta edullisesti niin ei sitten hankinta harmita jos jää käyttämättä. Meillä ei todellakaan oo jääny kaappiin vaan käytettiin kyllä päivittäin ja usein. Niin ja tuosta ultra&sukupuolen kysymisestä että eihän sinne mennäkkää sitä sukupuolta selvittämään mutta itse ainakin kysyn silleen että jos kätilö sattuu siinä tutkimuksen aikana näkemään vilahduksen sukuelimistä niin saa toki kertoa. Ja ainakin kuopuksen aikana ultrailtiin varsinaisen tutkimuksen jälkeen ihan muuten vaan hetken aikaa ja etittiin sukupuolta, joka ei siis selvinnyt silloin. Mutta ei jäänyt haittaamaan :)

PORSCHE: Kaikki myötätunto sinne.. Mulla poistettiin muutama vuosi sitten luomia ja voi olla sitten tosi pirullinen sellainen pieni leikkaushaava :/

PI PA RE: Mä ainaki tiedostan kohdun sijainnin, just kyykistyessä ja silloin kun on vatsallaan (silleen osittain ku ei viitti toista pientä litistää) :)

ON: Eilen ratsastustunnilla tuli sellainen fiilis että nyt taitaa olla aika lopettaa rankat tunnit ja harrastella kevyemmin, alkoi supistamaan aika kipeesti. Sanoin sitten että tuun ens vuoden tammi-helmikuussa seuraavan kun kyseltiin koska seuraavan kerran tunnille :) Parilla tuttavaperheellä on hevosia joilla varmaankin saa harrastaa kevympää versiota, siitä en ajatellut vielä luopua :)
Voi että kun pääsiski jo lähteen mökille, ens viikkoon pitää viel odottaa, onneksi on ohjelmaa viikonlopulle sen verran paljon ettei varmasti aika kulu hitaasti.
Poika (5v) oli niin suloinen kun antoi eilen halin sekä mulle että masukille, on kuulemma jo sellainen halittava maha äitillä :heart:
Eipä kummempia, nenä on tukossa ollut nyt alusta asti ja alkaa jo vähä ärsyttääkkin. Allergiaa ei siis ole. Noh, josko se joskus loppuis...

Heippa mammat :wave:

maukkis ja minimii 16+5
 
Huomenta :wave: ! Taas paistais aurinko, mutta arvatkaas kenellä on suursiivouspäivä tänään... :whistle:

Huomenna aamulla onneksi startataan kohti etelä-suomea. Jussisuunnitelmissa on oleilua rakkaan kanssa meren rannalla, kokon ihastelua ja syömistä jossain kivassa ravintolassa :heart: . Niin moni kaveri on viimeisillään, ettei mökkijuhannus tänä vuonna saanut kauheasti kannatusta. Ja ihanaa muutenkin viettää juhannusta välillä ihan kaksin (= kolmisin).

Liikkeistä... Mä en tunne minkäänlaisia liikkeitä, mutta en ole asiasta tippaakaan huolissani, koska kaikki opaskirjaset sanoo, että ensisynnyttäjä tuntee liikkeet viikolla 20 ja siihen mulla on vielä matkaa (15+0). Muutenkin on kaikki mennyt just niin kuin kirjoissa sanotaan: pahoinvointi loppui rv12-13 niinkuin kirjoissa lupailtiin jne. B)

Tänään tosiaan alkoikin 16. viikko. Kylläpä aika rientää :D .

Voisko joku tulla meille siivoamaan???? :whistle:
 
Tuitsu täällä maireena!

yöllä kun valvoskelin, kävi mahassa hirvee myllerrys.Ei varsinaisia kunnon potkuja mutta ihme monkäämistä ja tunki itteään ihan selvästi tonne kohdunpohjaan kun tuntu niin jännältä.
Kyllä toi nyt taisi olla vauva eikä ilmavaiva.
:D

Tui ja tyttö 16+3
 
Kiitos vaan myötätunnosta Mauahtavaalle, ja Minimille, panadolia
olen ottanutkin mutta lääkäri sanoi ettei sitäkään suosittele kun kerran päivässä, ja se määrä ei auta tähän särkyyn.

Mötkylä tarkoitit varmaan että sinusta kaukalo voisi korvata sitterin, mutta kaukalossa vauva ei pysty paljon liikkumaan kun se on tehty sellaisen malliseksi että kädet ja jalat pysyisi sisällä että autossa matkustaminen olisi turvallista. Eli vauvan kannalta sitteri on paras kun siinä voi potkia ja heilua. Hankinnoista vielä että ei olla hankittu vielä mitään. Mut voi lukea tohon kategoriaan "ensisynnyttäjä" kun olen jo vuosia sitten myynyt kaikki tyttöjen vauvan vaatteet ja tarvikkeet.
Nyt lomalla ajattelin katsella hankintoja, vaikka aikaa vielä onkin.

Palaan vielä seksiin että onhan se ihanaa ja tärkeää muttei ensisijaista.
Omalla kohdalla tärkeimmäksi siinä koen aidon halun toista kohtaan, mullakin edellinen mies oli ihana ja huomaavainen mutta se oli enemmän ystävä ja seksi ei ollut sellaista että olisin kokenut intohimoa häntä kohtaan. Nykyinen mies on ihana kun se saa syttymään mut jo eleillä eikä "tunnelman" aikaan saamiseksi sitten paljon poppaskonsteja tarvii. Tottakai meitä on monenlaisia ihmisiä tarpeineen ja omalla kohdalla
koen että miehen pitää olla mies eikä mikään mikkihiiri.
Varsinkin kun omaan erittäin tulisen ja tempperamenttisen luonteen
niin heikompia voi jo hirvittää. Kukas se täällä jo aikaisemmin puhuikin samasta asiasta. :wave: täällä yksi kanssasisar.

Schätzenille vielä että täällä sama juttu, mökkijuhannus jää tänä vuonna väliin ja juhannustunnelmaan virittäydytään kotona grillaillen. Lapset on vähän että tylsää mutta nyt ei innosta lähteä mökille itikoiden syötäväksi ja huonoon sänkyyn nukkumaan.
Mä ainakin käyn kurkkii koko juhannuksen täällä joten hyvää juhannusta niille jotka joutuu olemaan erossa palstalta ja muiden kanssa sitten palaillaan.

Porsche 16+1 B)
 

Yhteistyössä