***Joulun Odottajat*** KESÄKUU

Mötkylä, mulla paha olo helpottanut viimeisen viikon aikana, tänään uskaltauduin joogaan ekaa kertaa pariin kuukauteen; pari kertaa yritin ihan alussa käydä mutta tuli niin kauhee oksetus siellä ja muutenkin monta viikkoa kaikenaikainen oksetusolo, ei tehnyt mieli mennä edes kokeilee. Nyt oli ihan ok, mitä nyt selkä vihloo.

Siitä ksymys, onko muita selkäongelmaisia? Mulla on aina ollut huono selkä, pari välilevynpullistumaa (pieniä, itsestään ohi meneviä, mutta jälkitilana aina lihasjumit ja epätasapaino lihaksissa-> kierre kipuina) ja vähän väliä fysioterapiassa jos jonkin vaivan takia. Jooga on sinänsä hyvä että tunnistaa ne syvät vatsanpohjalihakset jotka multa oli pitkittyneiden kipujen takia "hävinnyt" eli niitä piti treenata takaisin ja joogakin siinä auttoi. Mutta vaikka kuinka yritän muistaa tukilihakset, tulee jotain ihme pikkuliikkeitä silloin tällöin ja nikamat pääsee liikkumaan väärässä suunnassa, ja sitten vihloo ja säteilee pakaraan tai pahimmillaan pohkeeseen asti.
Hmm, sori, tuli kauhea sairasselostus, mutta kysymys siis oli että kuinka paljon nyt raskaus vaikuttaa ylipäänsä selkäkipuihin, millaista on "normaalisti" raskauden aikana nuo selän jomotukset?
Pelkään että painon lisääntyessä selkä todella hajoaa, apuva. Fysio kuitenkin sanoi ettei kannata alkaa hulluna jotain lihasjumppia nyt harrastaa kun keho yrittää päinvastoin rentoutua, jooga ilmeisesti on ihan ok kun tekee mitä pystyy.

Mammavaatteista, enpä ole sellaisia vielä ajatellut, tänään ostin Intersportista tosin urheiluliivit, kun ensi viikonloppuna olisi tarkoitus mennä vielä vähän pallopelejä pelaamaan (muisteloita vuosien takaa aiemman aktiivisen harrastuksen parista) ja juoksulenkeillä käyn kerran viikossa. Aiemmin ei ole niin väliä ollut A-kupin kanssa, mitä on päällä, nyt on sentään jotain!
Liivejä sovitellessa peilikaapissa kieltämättä maha oli melkoinen... Tosin edelleen siis kohtu mulla ihan alhaalla, maha pullottaa ylempää; ok, viehän se kohtu tilaa sitten siellä ihan alhaalla ja työntää suolet ylemmäs tms, mutta kyllä on paljon tullut siitä pahaolosyömisestä ihan päällepäinkin paksuuntumaa, hoikka kun olen ollut. Nyt ei toivoa saada "napaa selkärankaan" kuten joogassa käskyttävät.

Mitähän oikeaa asiaa mulla olikaan... Hmmm.. Huomenna ainakin eka neuvolalääkäri ja ylihuomenna ultra, kiiks. Tänään meinasin jo äitille kertoa kun olin syömässä, mutta serkku olikin myös, en viitsinyt siinä sitten. Ja huomasin että yhtäkkiä en tiedäkään, miten asian kertoisin! Olen aika varma että kun kerron, äiti toteaa että kyllä hän sen tiesi, yleensä näin käy kaikissa "sala"jutuissa. Sunnuntaina on sukujuhlat ja jos ennen sitä äidille kerron, on se sitten kaikkien tiedossa, en tiedä pitäisikö kertoa ennen vai jälkeen juhlien. Ehkä torstaina ultran jälkeen kun on VIELÄ varmempaa!
Tänään muuten kaupoilla yhtäkkiä sattui hirveästi toiselle puolelle alamahaa ja pelästyin jo että noni, nyt tuli lähtö, mutta meni onneksi ohi alle minuutissa. Pelästyttää tuollainen. Aiemmin ollut sellaisia hetkellisiä lievempiä jomotuksia joista en ole huolissani ollut. No, onneksi huomenna on jo se lekuri, jos vaikka ne äänet kuunneltais.

Tuli pitkä sepustus, kunniamaininta sille joka jaksoi lukea loppuun omanapaihmetyksiä!

Palataan asiaan ultran jälkeen!

12+1
 
Kyllä tämä päivä on ollut sellainen että toivottavasti koskaa ei toista tule samanlaista :( Viime yön valvoin kun neitiin tuli flunssa ja koko yö heräiltiin sitten tunnin välein, yöunet jäi tosi vähiin. Töihin menin aamupäivällä ja heti alkoi pomon motkotus :( No sitten puolen päivän jälkeen kännykkäni soi ja menin vastaamaan töissä kun samasta numerosta oli jo eilen yritetty soittaa. No soitto tuli äippäpolilta ja olimme jääneet veriseulassa kiinni. En pystynyt kunnolla töissä puhuun puhelimessa ja jouduin lopettaan puhelun vähän kesken. Lähdin siitä sitten ruokatunnille ja sitten aivot rupes raksuttaan kaikenlaista ja kyyneleen tuli silmiin. Selvisin työpäivän loppuun asti ja nyt ollaan sitten ilta isännän kans itketty ja mietitty asiaan ja päädyttiin että menen lapsivesipunktioon. Aamulla pitäis soittaa äippäpolille varata aikaa. Pelottaa vaan tuo keskenmenon riski jos kaikki onkin hyvin ja sitten tulee keskenmeno. Ja tuo tulosten odottaminenkin kestää niin kauan...

Sorry tämä oman navan kirjoittaminen mutta palaillaan huomenna vaikka asiaan, toivottavasti hyvin nukutun yön jälkeen paremmalla mielellä.
 
Saparo79 täältäkin halaus,epätietoisuus on varmasti kauheeta,mutta toivotaan kuitenkin että kaiki on niinkuin pitääkin :hug:

Niin ja tästä aamusta ihan spookia,isompi neiti kömpi mahan päältä ku heräsin ja se nipisti alamahasta ei siis tyttö vaan muuten vain nipisti ja mun puoli mahaa meni ihan kovaksi ja mikä oli tässä kummallista että tosiaan kun vedin vatsan sisään vasenpuoli meni lommolle mutta oikea puoli jäi pullottamaan aika isonakin ja reilusti navan yläpuoleltakin.Jonkun aikaa maha oli kovana ja sitten taas ihan normaali eli varmaan supistus,mutta miten se nuin toispuolinen oli,onko muilla ollu tuomosta?
toivottavasti joku sai nyt tuosta selostuksesta jotain selkoa,ja se maha tosiaan pullotti ihan kunnolla oikealta puolelta ja vaikka ei vatsaa vetänykään eli oli ihan normaalisti selällään niin ihan selvästä huomasi.

Alushousuista,minä käytin koko raskaus ajan ihan normi pikkareita ja ihan omaa kokoa,kiriämmät pitsi pikkarit jätin käytöstä ja ostin vain semmosia mukavamman tuntoisia,niillä pärjäs ihan hyvin jonkun verran kiristi,mutta ei siittä mitään haittaa ollu.

Minttuliina ja joulutähti 12+2 tai jotain
 
Heippa.
Päivityksiä taas tehty, onkohan kaikilla kaikki oikein?
JOS NIMIMERKKISI TAI LASKETTU AIKASI ON MUUTTUNUT, YV:TÄ TULEMAAN NIIN KORJAAN TILANTEEN!!

MÖTKYLÄ: Me mentiin naimisiin kuukausi ennen kakkosen syntymää. Jalassa oli noin 2 tuntia ihan perus avokkaat n.5cm korolla, ei mitkää piikkikärkiset ja samaa kokoa kun normaalisti käytän. Lopputulos:Jalat pursus kegistä ulos.. :kieh: Kannattaa hakee ihan siinä hoohetken tietämillä vasta kengät, muistanko oikein että loppukesästä on häät? Silloinhan on kivasti aletki just et voit löytää edullisestikkin kivat ja sopivat kengät, sitä kun ei tiedä kuinka sulla alkaa jalat keräämään nestettä vai kerääkö ne ollenkaan. :)

SAPARO79: :hug: Ja täällä myös peukut pystyssä et ois väärä hälytys :|

MINIMI: :wave: Minä myös selkävaivainen. Mullahan oli tuossa keväämmällä välilevyn pullistuma ja kamalat iskias kivut. Nytkin aina välillä toinen jalka vihoittelee silleen et vaara on olemassa edelleen.. Vatsalihaksia ja venyttelyä, lisäksi vieläkin käyn kerran tai kax viikossa ratsastamassa.

Tänne ei uutta, kamalan harmaata on ulkona mutta ei haittaa, meillä kylvettiin just uus nurmikko ja vettä saa tulla ettei tarvi kastella. Kunhan ei ny ihan koko aikaa satais.. Eilen taas ehdin kuuntelemaan/tunnustelemaan masukin liikehdintää, en kyllä ihan normaalitoimien välissä tunne oikeastaan vielä mitään että tarvii kyllä pienen rauhoittumisen ennen ku tunnistan 100% varmuudella pikkuisen liikkeet.

Niin sellaista oli vielä kun me lähdetään mökkeilemään tän kuun viimeisellä viikolla että josko sopis niin aikaistettais heinäkuun pinon rakentamista vajaalla viikolla? Sopiiko? Eli: Heinäkuuksi pinon päivittäjän paikka auki, usein koneelle pääsevä ja innokas hakkeri hakusessa!! :D Ajoissa oon nyt asialla mutta ettei jää sitten viime tinkaan..

Ei muuta kun paksua oloa kaikille :wave:

Maukkis ja minimii 15+4 :)
 
Niin ja unohdin äsken sanoa että meni nimimerkit eilen sekaisin. Tuitsu se oli joka ties mun viikot paremmin.. Kiitos siitä.. Jos joku on nimissä huono niin minä. Lapsetkin on välillä ties millä nimellä, usein hullunkurinen yhdistelmä molempien nimee.. Ja niitä ei siis tosiaa oon ku kaksi vasta.. Kelläs olikaa 5 lasta jo? Kyllä menis koko lista läpi ennen ku oikee nimi tulis suusta jos itel olis yhtä monta lasta :D

Antakaa anteeksi siis jos sanon teitä ihan omituisilla nimillä, olen vain hölmö plussapallo.. :ashamed:
 
Saparo79, toivottavasti on väärä hälytys ja punktiokin sujuu ongelmitta :hug: . Tsemppiä!

Mötkylä, satutko hengailemaan myös eräällä hääpalstalla netissä? Itse menin naimisiin toissa kesänä, joten raskausajan odotuksesta en tiedä mitään. Mulla myös on hävinnyt viimeisetkin raskausoireet, enää ainoastaan vatsa turpoaa, mutta sekin johtunee ruokavaliosta. Vielä viikonloppuna rinnat olivat isot ja kipeät, mutta eivät enää. Mulla ei edes nipistele eikä jomota vatsaa.

Maukkis, mä en sit koskaan ennättänyt ratsastamaan. Ihan alussa ei ollut aikaa ja enää en uskalla. Irtisanoin eilen myös kuntoklubi-korttini, koska en ole 1,5 kuukauteen jumpannut ja kesällä en halua ottaa mitään paineita pakkojumpasta, kun kuukausimaksu juoksee koko ajan. Ostan sitten 10-kortin toiselle salille ja jumppaan fiiliksen mukaan. Olisi vaan tosi tärkeä tässä vaiheessa pitää selkä ja vatsa kunnossa, vielä kun voi.

Kävin äsken kesken työpäivän kampaajalla, joten enempiä en ehdi tänne nyt kommentoimaan. Mutta luin kyllä minimin sepustuksen ;) .
 
Mauahtavaa Mulle sanottiin et se aamupaaston arvo oli 4,8 ensin mut nyt se on nostettu siihen 5 kun siihen jäi melkeen kaikki kiinni. :eek: Luulis et ne nyt ois samat sitten joka paikassa... :whistle: Mulla ei oo kertaakaan kadonnut teksit, pitääkin koputtaa puuta. *kopkop*

Tracy75 Oli nuo kutsut ihan onnistuneet, vaikka meitä "vieraita"/järjestäjiä olikin vain kolme, niin oli kyllä tuleva äiti iloisesti yllättynyt. :) Tänään vielä laittoi viestiä että oli edelleen ihan innoissaan... :D

Ulpu23 Missä kohden sun istukka on? Mulla on edessä ja vielä vähän alhaalla, niin th sanoi et saattaa aiheuttaa esim. yhdynnän jälkeen pientä vaaratonta vuotoa. Toivottavasti sulla ei mitään vakavaa. :hug: Ja mulla sama homma kuin sulla, mut reissuun lähdetään vasta juhannuksen jälkeen: Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 7,5v enkä oo kertaakaan käynyt hänen sukulaisten luona. :D Asuvat Oulun seudulla. No, oon kuitenkin joitakin kuitenkin nähnyt, kun on ollut parit häät ja jotku heistä on täällä käyneetkin, mut kuitenkin... Jännittää vähän... :whistle: Noista kummeista en tiedä, onko siis tapana et esikon ois äidin puolelta, en ole ennen kuullutkaan. Meillä on kummit molempien puolelta. :D

Tervetuloa Riikkuli. :flower: Tehdäänkin nyt sitten isommat treffit TYKSiin, kun muistaakseni ihan muutaman päivän sisään meitä oli jo ainakin kolme samaan paikkaan menossa. :D

Kiekura hienoa et olo alkaa helpottaa. :) Me esikkoa odottaessa päätettiin kummit jo hyvissä ajoin ennen syntymää, ja kysyttiin sitten vasta kun tyttö oli syntynyt. Aika pian syntymän jälkeen kysyttiin kun olivat meillä kylässä. Samoin toimitaan varmaan toisenkin kohdalla, et kysytään sitten pian syntymän jälkeen... :)

Pi pa re Kyllä tuo tuleva äiti tietää että meille on vauva tulossa, heille kerrottiin jo ennen kuin mentiin varhaisultraan, kun olihan ne jo arvellut kun en kahvia juonut. :D

Tervetuloa myös liinuli84 :flower:

Mötkylä kyseli turvottelusta... Se on ihan henk.koht. Mulla ei esikosta ollut turvotusta kuin vähän lasketun ajan jälkeen, siis sen verran että kihlasormuksen otin pois ennen kuin turpoaa niin paljon ettei saa pois. Mutta eihän turvotusta enempää tullutkaan että ois voinutkin pitää. :D Mulla on raskauden oireet muuten kadonneet, mutta kakkavaippaa vaihtaessa oksennan aina (ja sama vaikka tavarat ois potassa... :whistle: ). Ja välillä tulee oksennusolo, jos on joku kamala haju tms. Mulla ois tuolla vielä muistaakseni kokonainen levy inkivääriä, hukkaan ne taitaa mennä... :|

Saparo79 :hug: Ja sitähän varten tämä palsta on, että täällä saa omaa napaa murehtia ja hehkuttaa ja ihan mitä vaan. Kovasti täällä ollaan peukut teidän puolesta pystyssä ja toivotaan parasta. :hug:

Mä en viitsi nyt ottaa tuota Mauahtavan päivittäjän hommaa, koska heinäkuun aikana en varmaan paljon koneelle kerkiä. Mutta mä voisin jo varata itelleni elokuun päivittelyt. :attn: :D Kun silloin ollaan jo kaupungissa kun isäntäkin on töissä, mulla koulu alkaa vasta 15.8, ja sitten loppuvuosi onkin koulussa tiukkatahtista, niin sitten voisin taas lusmuilla... :whistle: Juu, tosiaan olis sitten se rutistus syksyllä, ja mä aijon saada kunnon paperit sieltä ulos. :D

ON: Alkaa kai vähän lunssaa puskea. :snotty: Nenä vuotaa ja yskittää... :/ No, jos tää pian menis ohi... Muuten meininki ennallaan, odotellaan juhannusta kun silloin isännällä alkaa loma. :heart:

Nyt opinnäytetyön pariin et sais sen joskus valmiiksi. :D
 
Liinuli84 Mulla on kotidoppler, sillä voi kuunella kotona sydänääniä. Suosittelen stressaajille. Itsellä keskenmenoja takana joten kummasti rauhottaa kun voi välillä kuunnella. Tuolta voi käydä tutustumassa. http://www.kuuntelevauvaa.fi/

[/b]Saparo79Täällä pidetään peukut ja varpaat pystyssä että olis väärä hälyytys ja kaikki menis hyvin

Katherine Jaksamista sinulle :hug:

Mä myös lomailen heinäkuussa joten en pysty jatkamaan päivityksiä, kiitos vain kaikille niille jotka sitä ovat tehneet =)

Mä kävin tänään neuvolalääkärissä ja kohtu vastas viikkoja ja sydänäänet saatiin hienosti kuuluviin, en siis ollut kuullut väärin kotona sydänääniä :LOL: Vielä kun pääsee ylitettyä ensi viikon ultran niin sitten uskaltaa jo huokasta

Misse81 11+5
 
Ai sulla olikin Maikka79 eilen se ultra, eikä tänään niinku luulin.. sori menin seksin. onnea hyvistä ultra-uutisista.

Mulla sama homma Mauahtavaa kun sulla, että viikoista välillä ihan sekasin.. pitää aina ihan laskea. tuntuu että päivät alkanau yhtäkkiä menemään nopeammin.. johtuiskohan kesästä.. ;)

Tervetuloa joukkoomme liinuli84

tsemppiä minimille tämänpäiväiseen lääkärineuvolaan ja huomiseen ultraan. tuuhan kertoon miten lääkärineuvolassa meni. En tajua miten olet pystynyt pitämään niin suuren salaisuuden sisällä.. siis kun et oo kertonu vielä äidilles. no tuuhan kertoon sit että arvasko vai oliko täys yllätys..

Saparo79 huh olipas sulla rankka päivä.. toivotaan että se hälytys väärä, ja kaikki ois hyvin.. miten muuten suuri riski on saada keskenmeno lapsivesipunktiossa? eikös se ole aika pieni? jokatapauksessa voimia sulle oikein paljon.. toivotaan parasta. :hug:

eilen kerkesin just sepittää kuinka loistava olo on. mutta tänään kun heräsin ja nousin ylös, tuntu että olo on niin heikko.. hengästyn jo siitä että olen vaan seisaaltaan ja tiskaan.. läähätän kun olisin jollain juoksulenkillä. vaikka vain seson paikallaan. huh. no eipä tälläkertaa muuta. hauskaa päivänjatkoa mammat ja voikaa hyvin ja paksusti..



 
Pi pa re Miten saat ton sun viestin loppuun tuon vauvalaskurin? Siis liitätkö sen joka kerta vai ootko saanu sen tulemaan sinne jotenkin automaattisesti? :D Mä kans päivissä ja viikoissa sekaisin, omasta profiilista käyn välillä lunttaamassa. :LOL:
 
Nyt taas luottavaisin mielin ainakin jonkin aikaa. Eilisessä neuvolassa kaikki hyvin. Pikkuisen sydänäänet kuului tosi hyvin, terkkakin sanoi, että harvoin kuuluu noin vahvasti. Nyt onkin seuraava neuvola vasta elokuun alussa kun lomailevat tuolla neuvolassa. No onneksi on rakenneultra tuossa heinäkuun puolessa välissä.

Ihania masukuvia teillä on jo ollut. Omaani en vielä kehtaa laittaa kun näkyisi vaan tuo omasta takaa oleva pömppis. Pikkuisen alamaha pullottaa ja tuntee kun kokeilee mut ei sitä muut vielä huomaa. Painokaan ei ollut noussut yhtään.

Neuvolassa luvattiin käyttää kylmägeeliä ja syödä silliä :D olen itsekseni pähkäillyt ja miettinyt miten asian laita. Näin kesällä erityisesti kärsin levotomista jaloista ja kylmägeeli ainut joka pikkuisen auttaa niihin.. raskaus kuulema vielä pahentaa asiaa, ei kiva. Käski ostaa magnesiumia et vois myös auttaa. Toivottavasti!

Ajatuksen katkeillessa toivotan kaikille hyvää viikon jatkoa ja onnellista odotusta!

Snoukku 15+5
 
Saparo79, sulla on ollut rankka päivä varmasti. Tsemppiä kuitenkin, uskotaan ja toivotaan, että kaikki on hyvin.

Mulla itselläni on pari viikkoa mennyt hermoillessa np-ultraa, mutta tänään päästiin sinne viimein ja kaikki näytti olevan hyvin. Nyt menossa 12+1, eli neljännellä kuulla ollaan. Nyt kerron raskaudesta ihan kenelle tahansa! Äippävaatteita taidan lähteä etsiskelemään - ei silti että niitä vielä tarvitsisin, mutta tekee mieli jo katsella. Kaikki housut kiristää kyllä mahasta sen verran, että kohta voisi olla väljemmillä käyttöä.
 
Tervehdys kaikille ja tervetuloa uusille :wave: Onnittelut maikka79 hyvistä ultrakuulumisista ja SnowTiger sydänäänistä! Nyt on ihan sellainen olo että unohdin jonkun, toivottavasti en...

Ihanaa, mäkin näin tänään vihdoin viimein oman kullannuppuni :heart: Siellä se vilkutteli meille tänään np-ultrassa, muuten aika rauhassa makoili mutta niin kuulemma aamu-ultauksessa vauvat yleensäkin. Kaikki oli hienosti, niskaturvotus oli 0,7 mm eli aika lailla ihanne, kädet ja jalat ja muut ruumiinosat näyttivät olevan niin kuin pitää ja istukkakin normaalisti selän puolella. Pää-perämitta taisi olla 57 mm. Se kätilö ultrasi ihan mielenkiinnosta sekä alakautta että vatsan päältä, oli ihanaa saada niitä kuvia mukaan. Nyt on aika lailla huojentunut ja onnellinen olo =)

Ai niin, ja laskettu aika siirtyi päivää aikaisemmaksi, eli jouluaatoksi 24.12. :xmas: Taitaa siis tänä vuonna olla vähän erilainen joulu tiedossa...Niin ja kiitos kaikille ultra-tsemppaajille! Mitenkäs muiden ultrat ovat menneet, eikös ainakin kinka ollut myös tänään ja ketäs muita...? Tsemppiä matkaan minimille ja muille kenellä on ultra huomenna tai lähiaikoina!

Pi pa re, mun kaksoissiskolla ei ole vauvasuunnitelmia kun se ei ole tällä hetkellä edes parisuhteessa. Mä yritin kyllä kovasti vihjata että hankis nyt mies niin saadaan edes vähän samanikäisiä serkuksia :LOL: Sisko on kyllä ollut kovasti onnessaan tulokkaasta, ja mulle ja mun miehelle on alusta asti ollut selvää että hän on myös yksi tulevista kummeista. Mites sun sisko, onko siellä päin vauvoja odotettavissa?

Voimia sulle Saparo79, toivotaan että lapsivesipunktiossa kaikki on kuitenkin kunnossa!

SnowTiger, ihanaa kun sä laitoit maininnan tuosta sillistä, mun piti sitä tänään kysyä mutta enhän mä muistanut koko asiaa kun olin niin pienokaisen lumoamana. Joku on väittänyt ettei saa muka syödä kun se on raakaa kalaa, mutta kyllä mäkin ajattelin että se olisi ok. Eihän se ole kesä eikä mikään jos ei ole uusia perunoita ja silliä! :p Nam!

Mukavaa päivänjatkoa! Nelma 12+2
 
Onnea muillekin hyvistä ultrakuulumisista ja sydänäänistä!

Saparolle pakko sanoa, että veljeni vaimolla oli tosi iso riski veriseulan mukaan että vauvalla ei olisi kaikki ok. Hän kävi punktiossa ja selvisi että terve tyttö tulossa niinkuin tulikin :) Tuon takia ei itse haluttu veriseuloja missään näissä 4ssä raskaudessa kun niissä hirveästi nuita virheitä.Tsemppiä teille ja toivotaan että teilläkin väärä hälytys!

Meitä on jo aika paljon jotka tulee Oysiin tuossa joulun alla =)

Maikka+nelonen rv13+3
 
snoukku: mee osotteeseen www.tickerfactory.com ja sieltä kohtaan bregnancy.. sit valittet sieltä itelle sen ticket rulerin,, eli mulla on tuo missä on nuita kukkia, (huom.siinä on monta sivua, mistä valita)ja painat next ja sit valittet ticker sliderin ja paina next. ja sit paat siihen due daten kohtaan lasketun ajan todays date on tämä päivä.. se on siinä jo valmiiks, current timestä ei tarvi välittää. ja paina taas next ja siinä näkyy sun tickeri. sit kopioit sen bbcoden ja liität tänne.. helppoa. ja aina kun kirjotat meet uudestaan ja teet saman, tuo ei siis päivity itsestään.

Nelma onnittelut ihanista ultra-uutisista!! :heart: ei ole minunkaan sisko raskaana, tosin kahdessa edellisessä raskaudessa oltiin yhtäaikaa.

siilip hyvin näyttää toimivan sun tickeri =)




 
onnittelut kaikille ultrassa käyneille :flower:

saparo ystävällä kans oli riski saada downin lapsi. ei halunnut jatkotutkimuksiin. ja terve poika sieltä tuli.

maikka79 pitäisköhän meidän varata jo oyssista ryhmähuone. :LOL:

täällä jännäillään huomista. taitaa tulla pitkä päivä ku vasta illalla on ultraan meno.
 
Hei kaikille! :heart:

Minulla on jäänyt tämä palstailu tosi paljon vähemmälle työn ja kotona odottavan tollerinpenskan takia :ashamed: Ihan harmittaa, kun jään niin ulkopuolelle teidän kuulumisista, en oikein osaa kommentoidakaan mitään. No, jospa yrittäisin lueskella n yt ja jotain kommentoida. Ja aina jo pelkkä lukeminen auttaa, siis siinä vertaistuen saamisessa.

Mulla menee hyvin, tuntuu että maha kasvaa ja vähän oon ollu tuntevinani liikkeitäkin, mutta ei toki mitään kovin isoja ja selkeitä potkuja. Neuvolassa viime viikolla kaikki tosiaan ok ja ihana oli kuulla sydänäänet. olen rauhallisempi tämän raskauden suhteen nyt kuin aiemmin, mutta aina välillä tuntuu joitain pelkoja hiipivän mieleen. :( No, pitäisi vain yrittää ottaa rauhallisesti, liiemmin stressaamatta ja terveellisesti syöden. Töihin olen polkenut pyörällä (n. 4 km) ja olen huomannut, ettei se tunnu enää kovin mukavalta, vaikka maha ei siis mitenkään valtava olekaan. Jotenkin semmoinen paineentunne tulee alamahalle.

No, minäpä lähden tästä lueskelemaan, mitä olette kirjoitelleet.

- Asrai ja tiitiäinen rv16+5 -
 
Saparo79, myös mun kaveri kävi lapsivesipunktiossa niskaturvotuksen vuoksi (ei ollut lainkaan veriseulaa) ja tuloksena on terveen lapsen kromosomit. Vauva on siis vasta sikiövaiheessa, mutta tutkimukset selvittivät kromosomien olevan kunnossa. Itse en punktioon suostuisi, koska keskenmenoriski on olemassa ja se on samaa luokkaa, kuin istukkanäytteessä, minkä jälkeen Katherinen km tapahtui. Oletteko jaksaneet miettiä, mitä sitten tapahtuu, jos punktiossa selviää jotain ongelmaa?

Nelma, mun pikkuinen oli viime viikon ultrassa lähes saman kokoinen, kuin sun nyt, ja niskaturvotus oli 0,8. Oma laskettuaikani aikaistui viikolla, muuten mullakin olisi ollut 24. tai 25.12.

Onnea vaan kaikille ultrassa käyneille :flower: !

Jotkut teistä pohtivat täällä, kuinka varmistella raskauden eteneminen. Mun neuvolan terkkari sanoi, että saan tulla kuunteluttaa sydänääniä aina, kun iskee epäluulo. En vain ole käynyt, vaikka mieli tekisi. Jotenkin on luottavainen olo, vaikka ei ole mitään vakuutta siitä, että pikkuinen kasvaa.

Mulle tuli sillistä ja maidosta viime viikolla se mahakipu. Tosin sillipurkki oli avattu joskus kevättalvella ja maito pari päivää yli viimeisen käyttöpäivän, joten niitähän mä sitten panikoin. Ainakin tähän mennessä kaikki on kuitenkin taas hyvin.

Valitettavasti myöskään mä en voi ottaa päivitysvastuuta heinäkuulle, koska lomailen myös silloin. Kiitos kuitenkin Shamandalielle ja Mauahtavaalle näistä päivityksistä :) .

Juu ja sitten. Istuin iltapäivästä pomoni kanssa kehityskeskusteluissa ja panikoin jo etukäteen, täytyykö mun paljastaa raskaus. Kaikki meni kuitenkin hienosti. Puhuttiin vain tämän vuoden tulostavoitteesta, joten en katsonut asiakseni kertoa raskaudesta. Hoitelen siis hommat tavoitteen mukaan ja jään äitiyslomalle loppuvuodesta. Työnantajalle paska nakki, mutta kerran ei puhuttu mitään ensivuodesta, niin en katsonut olevani tilivelvollinen vielä tässä vaiheessa. Vielä kun se huominen kuohuviini-kakkutarjoilu menisi hyvin, eikä mua paljastettaisi.

Tivoli 13+1 (12+5)
 

Yhteistyössä