***Joulun Odottajat*** KESÄKUU

Heippa.

Onko muita joilla ekan sivun listassa tiedot vaatii muokkailua, minimi nyt ainakin? Onnea minimi kivoista ultranäkymistä, varmasti unohtui tympee lääkäri käynti :)

MÖTKYLÄ: Niin en nyt sitä tosiaan tarkoittanutkaan että avokaskauppaan sun tarttis suunnata :LOL: Sori alkoi naurattaa kun me odottavat mammat osataan olla vaativaisia joissain hassun kuuloisissa asioissa, vai kuvittelenko vaan? Itel ainaki välillä on silleen.. Tsemppiä vaan häävalmisteluiden kanssa, sitä varmasti tarvitaan että unelmien päivä on vaivan arvoinen :)

Sisaruskysymykseen vatsaan minäkin, eli isoveli ja pikkusisko, veli puolitoista vuotta vanhempi ja sisko 11 vuotta nuorempi. Molemmat on jo lasten kummeina joten kolmoselle pyydämme miehen siskoa(ja hänen miestään)

Ihanan pirtee olo, kävin aamulla suihkussa pitkän kaavan mukaan, kaikenlaiset kuorinnat ja hiusnaamiot tehty ja lopuksi kylmää vettä päälle niin kauan ku siinä pystyy olemaan. Voi ku aina olis aikaa käydä virkistäytymäs tuolleen, illalla ns omalla ajalla sitä ei viitsi tehdä ku piristyis vaan liikaa, meillä kuitenki on tuo elävä herätyskello joka tasan seiskalta 80% varmuudella herättää sanoen "täitä" :heart: Ja tarkoittaen sillä tietenki mua eikä niitä hiuksissa eläviä ällötyksiä :kieh:
Eipä tänne ihmeempiä, laittakaa ihmeessä sitä yv:tä jos joku kohta on listassa päin jotain.. Tänne keskustelun sekaan hukkuu niin helposti uudet LA:t yms.
Niin kukas sitä kyselikään että onko porukka ollut alusta asti mukana. Aika moni pinoutui jo Huhtikuussa joten hetki voi mennä ennen kuin uusi odottaja jää mieleen, mutta kaikkien jutut luetaan varmasti. Tästä aiheesta oli jo aiemmin hirveesti keskustelua..

Nyt katoan paikalta, heinäkuulle päivittäjää kaipaan edelleen, pesti alkais juhannuksen jälkeisellä viikolla
:wave:

Maukkis ja minimii 15+5
 
Saparo, täällä myös yksin jonka kaverin lapsella epäiltiin downin syndromaa ultranäkymien perusteella. Lapsivesipunktion mukaan kaikki oli ok ja terve poika syntyi. Eli näitä hälytyksiä kyllä tulee mutta aika moni niistä on vääriä. Kamala silti odotella epätietoisena tuloksia, sympatiat sinne :heart:

Mistä tietää kyseessä olevan hiivan eikä muun emätintulehduksen??? Eilen tuli jotain kellertävää mönjää alushousuihin, olin kyllä hiivalääkkeillä pari päivää aikaisemmin mutta niitten olisi pitänyt valua jo pois.

Kukas se niistä himoista kyseli? Joka päivä ennen tätä nykyistä tilaa piti saada jätskiä, nyt kuljen tiskin ohi kylmin päin ja syön ruisleipää josta ennen en pitänyt. Hedelmiä menee hirveästi. Luitteko uutisen, että ruotsalaisissa mansikoissa on käytetty torjunta-ainetta joka ehkä aiheuttaa sikiövaurioita? Pistää miettimään mitä kaikkea noissa ulkolaisissa hedelmissä oikein on.

Odotusajan vaatteita etsivät, mielestäni Lindexistä löytyi ihan kivoja kuteita, valikoima oli pieni tietty mutta ostin generous-puoleltakin tarjousrekistä ihan loppuraskautta ajatellen muutaman paidan ihan naurettavan halvalla.
 
Hiivassa on yleensä kokkareista valkovuotoa ja kutinaa, emätintulehduksessa valkovuoto on usein homogeenista eli semmoista tasaista mössöä ja saattaa myös olla pahan hajuista. Ja sit voi olla kirvelyä ja kutinaakin.

Mä aion ainakin silliä syödä sanoi kuka mitä sanoi. Eipä niissä pitäis mitään estettä olla miksei sais. Suojakaasuun pakatut kraavikalathan niitä kiellettyjä on listeriavaaran takia.
 
Mä luin just äsken ton uutisen ruotsalaisista mansikoista...
Ja arvatkaa pomppasko sydän kurkkuun. Ostin nimittäin just joku päivä sitten ko.mansikoita, koskaan aikaisemmin en ole ulkolaisiin sortunut, mutta kun on tehnyt koko kevään mieli mansikoita, niin sorruin sitten ajatellen, että Ruotsihan on melkeen, kuin Suomi ja sitten tulee tollanen uutinen. Hienoa :kieh:
Onneksi en kuitenkaan uskaltanut syödä kuin muutaman mansikan...jostain se epävarmuus ulkolaisia tuotteita kohtaan kuitenkin hiipi...
No, seuraavana yönä mansikoiden syönnistä, mulla alkoi tuossa toisel puolel vattaa hyvin alhaalla tuntumaan sellasta lievää vihlontaa/tuikkailua, jota on jatkunut tähän päivään saakka...tosin ei kokoaikaisesti kuitenkaan...nyt tietty panikoin, että mitähän se mahtaa olla...todennäköisesti ihan normaalia "kasvukipua"...mutta silti...

Onko täällä muuten ketään, joka olisi raskautunut "ei normaalisti" ? Eli hoitojen avulla?

Edelleen jaksan hämmästellä noita teidän hurmaavia vauvamasujanne...milloinkahan mä saan sellasen ;)

hippula rv14
 
Hienoa Soleil että oli hyviä ultrauutisia. Onnea. :flower: Onnea myös SnowTigerille sydänäänien kuulumisesta. :) Ite menen juhannuksen jälkeen uudelleen neuvolaan kun ei tällä viikolla saatu kunnolla niitä kuulumaan... :| Nelmakin oli ultrassa käynyt, hienoa et kaikki oli kuten pitikin. :) Tsemppiä lilleriinalle tämän päivän ultraan. :) Onnea myös Kinkalle hyvistä ultrakuulumisista. :)

Snoopy mietti jo seuraavaa panikoinnin aihetta kun on np- ultra takana. :D Mä kanssa silloin mietin et kauankohan sitä jaksaa olla hyvillä mielin, ja meillä ultra oli 1.6. enkä vielä ole panikoinut kertaakaan sen jälkeen. :D Vaikka niitä sydänääniä ei kunnolla kuuluviin saatukaan... Voit jopa itse yllättyä miten paljon olo helpottuu sen jälkeen. Nimimerkillä kokemusta on. :LOL: Mulla ei ruokavalio sinänsä ole muuttunut raskauden aikana, ainoastaan syön useammin. Tai niin, kahvi on jäänyt pois kokonaan (siitä tuli ikävä metallinen jälkimaku jo ennen plussausta. :eek: ) mutta muuten ihan normaalisti. Mulle ei muutenkaan just sipsit, karkit ym maistu kuin joskus harvoin. Maitoa on tehnyt enemmän mieli nyt, mutta olen sitä ennenkin juonut ihan tolkuttomasti. :D

Jajepoo toivottavasti sun olo alkaa pian helpottaa. :hug: Päänsärky on ainakin mulla sellainen, että kun tarpeeksi särkee niin koko muu toiminta lakkaa... :/

Mmiilia kyseli sisaruksista... Mulla on sisko joka on mua 12v vanhempi, muita sitten ei olekaan. Välissä pitäisi olla kai 2 tai 3 ainakin, mutta kaikki menneet kesken. :'( Toiset alussa ja joku oli jossain 8kk menny kesken... Siksikin itellä pelko keskenmenoihin vaikkei ne kuulemma ole perinnöllisiä... :whistle:

liinuli84 kysyi ollaanko alusta saakka kirjoiteltu... No mä itseasiassa kävin heti kurkkimassa kun plussa tuli, ja oisinko seuraavana (vaiko jo saman...) päivänä kirjoitellut. :D Miten niin malttamaton... :saint:

Pi pa re ja Siilip Kyllä tuo tickeri profiilissa itekseen päivittyy. =) Mä en vaan osannut sitä laittaa tuonne messengerin omille sivuille... :ashamed: Pitää kysyä jos joku viisaampi osais sanoo minne sinne sen sais näkyviin, jos saa? :D

Olihan täällä vielä paljon muitakin jotka olivan merkkejä pikkuisestaan saaneet, anteeksi etten nimiä muista enää mutta hurjasti onnea. :heart:

Mulla onkin tässä koneella taas aikaa vierähtänyt lueskellessa ja vastaillessa, hetkeksi piti tulla tiskaamisen jälkeen hengähtämään... :ashamed: Flunssan piikkiin, nenä vuotaa, yskittää ja silmät tuntuu vetiselle. Kuumetta en mittaa, koska sitten en enää pääse liikkeelle mikäli lämpöä olisikin... No, tästä seuraavaksi tekemään lihapullat ja siksi aikaa kun ne on uunissa niin sänkyyn pötkölleen. :)

Käytiin eilen OzBabyssa katsomassa äippäfarkkuja ja uskokaa tai älkää, mutta siellä ois ollu muuten mulle -mammutille- sopivat, mutta niissä oli vaan matala vyötärö eikä sellaista kangasta joka tulee vatsan päälle. Joo, eihän se muuten haittais, mutta kyykistyessä vilkkuis rekkamiehen pastillit. :kieh: :kieh: Ärsyttää, kun muuten oli hyvät, pysyi jalassa eikä roikkunut... Löysäämisen varaakin vyötärössä oli... :snotty: Niin, ja hintaakin ois ollut vaan 39,30... :kieh: Että harmitti... :whistle: Mut sikäli on hyvä mieli, että jostain saattaa ehkä jopa löytyä farkut... :saint: Ja mä haluan just farkut jotka menis loppuun saakka, kun kaapissa mulla on jo kahdet kangashousut jotka tehtiin viime raskaudessa. Niitä vaan ei voi vielä pitää kun niissä se kangas ei palaudu, vaan siinä sitten ois mahan kohdalla pussi. No, eipä tarttis laukkua kantaa kun laittais tavarat housuihin. :LOL: Tänäänkään en nyt sitten mihinkään lähde, kun mulla ei ole kuin caprit ja niillä saattais tulla viilee... :/

Tulipahan taas valitettua... :whistle: Mä menen nyt käsittelemään tuota jauhelihaa et saan joskus ruoan valmiiksi. Kauan jo tehnyt mieli lihapullia, ja tänään niitä saan. :p Ostin 700g jauhelihaa, niin luulis suurin himo menevän. :LOL: Onneks on muitakin syöjuä, etten kaikkia yksin syö.. :whistle:

Palaillaan taas. :wave:
 
Täälläkin tänään käyty ultrassa. Niskaturvotus oli 1,5mm eli ei hätää. Pääperämitta oli 6cm ja innokas potkija kuvassa. Tänään rv12+1, mutta vastasi 12+3, ei noin pienen muutoksen takia laskettua muutettu.

Seuraava etappi on sitten neuvola 2.7. ja sitä seuraava rakenneultra 3.8.

Omanapaista tekstiä :snotty:
 
Mötkylä, Pi pa re: :hug:
Snoopy: Kuvassa näkyvä hamonen on tuotu jostain ulkomailta (ei äippämekko) ja on sellainen ihana lyhyt repalemekkomalli.
Se H&M mekko on ihan perus musta, mikä sopii oikeastaan joka tilanteeseen.
Oikea monikäyttömekko, hih.
 
No niin työpäivä takana ja käytiin neitin kans ekaa kertaa liikuntaleikkikoulussa urheilukentällä. Tykkäs kovasti, on tuo urheilukenttä meillä ihan lähellä joten pyörällä mentiin ja sorruttiinpas sitten sen jälkeen jätskille :ashamed:

Vielä yksi työpäivä edessä ja sitten alkais kolmen päivän vapaa, ihanaa :) Jos maanantaina säät sallii niin ajateltiin Wasalandiaan lähteä päiväksi huvittelemaan =)

Viime yönä nukuttiin neitin kans 11h. Neiti rupeaa paranemaan flunssasta ja mä taidan lakata huolehtimasta ainakin öisin =)

Meinasin yks päivä ostaa Ruotsalaisia mansikoita, mutta ei ollutkaan lompakossa tarpeeksi käteistä, onneks. Taidan ostaa suomalaisia vaikka vähän enemmän maksavatkin. Ruotsalaisia uusia peruonoita olen kyllä jo monta tälle kesälle syönyt, nam.

Nyt täytyy lähteä hoitelemaan neitin ja omat iltapesut niin pääsee sitten sänkyyn katsomaan Teho-osastoa rauhassa.
 
MINTTULIINA piti just sulle vastata aikasemminkin jo mutten jaksanut alkaa raapustaa väsyneenä..... mula oli tuollaista ekaa odottaessa,luulen että siellä kohdussa on vielä niin paljon muutakin kun vauva,siis paljon tilaa vauvalla,niin jos tulee supistus ja vauva on toisella puolella niin sen sitte tuntee kun se kohtu just supistuu vähä piukkaan......mulla oli yleensä s.eksin jälkeen,ei ollenkaan kivulias.itseasiassa nytkin on jo alkanut tulla aina just seksin jälkeen,mies varmaan ihmettelee et oon heti käsi mahalla hymisemässä,ku just ollu ihan muut mielessä.... :whistle: :LOL: mutta siis luulen että ihan normaalia.


joku tässä on puhellut siitä että pyytääkö vain toisen kaksosista kummiksi,ja kumman....mä kannattaisin että kummatkin! sehän olis ihana....eikä kummallekkaan tulis paha mieli siitä että toinen on muka parempi hommaan,varsinkin kun kirjoituksestasi ymmärsin että pidät heitä juuri oivallisina kummin hommaan! (anteeksi kun en nimimerkkiä nyt muista,kone hidas,en viitsinyt alkaa selaa... :ashamed: ) meillä esikoisen synnyttyä mies sanoi että korkeintaan 3 kummia,mä olin haaveillu 12 haltiakummista melkein.... lopulta kävi niin,että kun mun kummiehdokkaat ei kuulunu kirkkoon,niin tytöllä on miehen 2 siskoa miehineen kummeina,ja mun 2 ehdokasta kummituksina.....eli muutama enemmän ku mies rajotti.ja mulla itelläni on 3 kummia,yks aviopari ja joku yksinäinen.se pari eros ja kyseisen parin naiseen oon nyt pitäny yhteyttä,ainoastaan rippikoulun ansiosta,muuten ei mitn oo kulunu sn jälkeen ku kouluun menin.eli ite ajattelen että mielummin paljon lapsesta välittäviä ihmisiä. mutta totta,aikaistahan se vielä on..... =)



saparoko se oli jolla oli tämä riski 1:5...? kauheasti voimahaleja!!!! varmasti tulee stressattua ja pohdiskeltua,en osaa kuvitella tuota tilannetta kun itellä pienestäkin meni kauheaksi jossitteluksi.... oikea asenne sulla kuitenkin on!! hyvä sinä!

omaa napaa nyt hieman,mulla oli eilen lääkärineuvola,ja kai se verenpaine oli alhainen, 110/60. painoa tullu 70g/vko,eli kai ihan sopusuhtasesti ku sitä ennestäänkin oli pari kiloa liikaa.viime aikoina on tullu kans rytmihäiriöitä....inhottavia. alapäässä painetta ja vihlontaa jos pitkään seisoo.mahanvääntämisiä.....kiukkuisuutta!huono omatunto siitä kun tytön kanssa hermostuu liian pienestä....mies sentään antaa palautetta,mutta pieni lapsi nielee kaiken....tulis taas sellainen seesteinen viikko!

ihania masuja teillä tosiaan.....

15+0 jo! (nyt täytyy alkaa soittamaan kaikkea kaunista musiikkia jo,että pikkunen sitten heti pääsee makuun...)
 
Moikka taas.
Väsyttää ihan sairaasti.Huomisen kun jaksais vielä niin olisi vähän vapaata luvassa.maanantaina oon menossa lekuriin kitiseen selkääni ja pyytämään sairaslomaa, eli jos saan aijjon olla ens viikon pois töistä.Kunpa se vaan onnistuisi.

Onko muilla vielä hirveetä epävarmuutta raskaudesta, tai lähinnä vauvan hyvinvoinnista. Mun np-autuutta kesti kokonaista viikon ja taas on ruvennut pelottamaan... Neuvolakin on vasta kahden viikon päästä ja jotenkin tuntuu että levottomuus vaan taas kasvaa. Oonkohan mä ihan naurettava jos soitan ens viikolla neuvolaan ja kysyn että saanko tulla kuunteleen sydänääniä, kun se rauhoittaa niin mukavasti. Mulla on suurinpelko se että vauva kuolee kohtuun ja mä en ees tiedä mitään.Siksi en oikeen osaa olla rento ja onnellinen tästä odotuksesta, Kokoajan pelkää että jos liikaa rupee suunnittelemaan niin jotain kauheeta tapahtuu.

Mulla on outoja "mahatuntemuksia" kun niitä joku kyseli. Eli välillä kun vauhdikkaasti vaihtaa kylkeä niin tuntuu että sisukset tulee toisessa reunassa messissä.Muutenkin toi maha on ihan outo. Turvotus vaihtelee ihan kauheesti. iltaisin se on ihan hirvee pömppö ja aamulla huomattavan paljon pikkaisempi, on se silti ihan oikean muotoinen jo. Mulla ainakin vaikuttaa hirveesti että miten maha toimii, onko muilla ollut toimimattomuutta nyt viime aikoina? mulla on ollut kokoajan ja pissilläkin ramppaan jatkuvasti. Viimeyönä kolme kertaa. Oikeen herään siihen että pissattaa ja kyllä se on raivoa kun ei siinä hädässä pysty ees nukkumaan. :kieh:

Mulla on isosisko jolla ei ole lapsia ja tämä vauva onkin sitten mun vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi.

Kenellä onkin sitten ekana rakenne ultra? mulla on 13.7 ja samana päivänä lähdetään sitten espanjan auringon alle, toivottavasti ei tuu mitään ikävää. menis loma ihan pilalle...

Saparolle tsemppiä, toivotaan että kaikki kääntyy parhainpäin.

Tui ja Nicky rv 15+2
 
ultrassa käyty. vaavilla pituutta 5.6 cm ja np 1.4. vastasi aikaa. vähän liikautti kättä ja jatkoi unia. taitaa tulla isän geenit tuossa unenlahjoissa. lääkäri määräsi viel foolihappoa lisäksi tuon raudan kaveriksi.

onnittelut muille ultrassa käyneille

mut nyt nukkuun aamulla työpäivä :kieh:

lilleriina ja tonttu-ukko 12+5
 
Papana: Mulla taitaa olla sama h&m-mammahame, musta pellavainen, rimpsumainen? Se on kyl tosi kiva ja oikea jokapaikan höylä!

Mulla kans noita outoja mahatuntemuksia! Aamuisin ku nousee sängystä, maha on tosi outo. Tänään meni alamaha ihan kovaksi yhtäkkiä! Tuntuu just että se maha ei pysy mukana varsinkin yöllä ku liikkuu. Onneks saadaan pian uusi sänky vanhan 120x200 tilalle, alkaa olla aika pieni ja pehmonen, selkä aamusin kipee. Tänään aloin miettimään, oliiko se kutitus ja sellaiset pienet vihlaisut sikiön liikkeitä?? Välillä ne ei kyl tunnu yhtään kivoilta! Voiko se olla sellastakin? Sellasia pieniä nipistyksiä. Sit jos itse pysähtyy niitä aistimaan, niin ne loppuu mut jatkuu taas kun jatkaa menoa. Hassua. Tiistaina neuvola! Kiva kun mieskin tulossa mukaan. Jännittää sydänäänten kuuntelu. Mitä jos niitä ei kuulukkaan!

Tää menee, jees moi :wave:
 
huomenta

uskaltaako kohta enää mitään syödä. viitaten tuohon siilipin linkkiin.

shamandalie kiitos kannustuksesta. sinä se aina muistat =)

eilisestä ultrasta vielä. illalla ku hyvän ystäväni kanssa puhuin niin minusta sillä lääkärillä oli koko ajan kauhea kiire. no yöllä näin sit unta että vaavi oli kuollut. ensinhän luulin ku sydämen pompotusta en havainnut ja vaavi nukku vaan. mut onneks se sit vilkutti =) nyt tietenkin ruo yöllinen uni jää vaivaan.

meillä alkoi parin viikon päästä keittiö remppa. mut mistä saan teräksen/rosteria välitilaan ja paljon sellainen maksaa? jos joku vaikka tietäs. eilen ostettiin uuni ja keittotaso. kalusteet on jo varattuna, mut nyt sain kuningas idean. en halua laatoittaa sitä välitilaa. johtuukohan tää jo hormooneista?

mut nyt työn touhuun.mitä te teette työssä mä teen töitä lasten kanssa.

lilleriina ja tonttu-ukko 12+6
 
ammatti Mä olen ammatiltani lähihoitaja ja erikoistuin sairaanhoitoon- ja huolenpitoon. Töissä olen elämäni aikana ollu yhteensä 2 viikkoa :)) Valmistuin 30.3.07. Mut hoitovapaalla täs olen ollu ja vain pieniä sijaisuuksia tehny. Pisin 4 päivää.
 
Huomenta :flower:

Väsyttää, vaikka viime yön sainkin nukkua jokseenkin hyvin. Poitsu tekee kulmahampaita ja yöt on olleet sen mukaisia. Siihen päälle omat vessassa ramppaukset 3krt yössä, niin soppa on valmis |O

Luin äsken parin päivän kuulumiset ja sitten vasta menin kirjautumaan, että voin itsekin kirjoittaa. Ihmettelin kovasti kuinka paljon oli tekstiä tullut hetkessä sillä aikaa kun loggasin sisään... Jepjep, olin mennyt jostain syystä ekalle sivulle tämän 18 sivun sijasta :kieh: :LOL: :ashamed: Olis syytä vissiin nukkua.

Saparolla ikävä epätietoisuuden aika meneillään, hengessä mukana ollaan ja peukkuja pidän että väärä hälytys olis! :saint:

Mitähän muuta mun piti muistaa...

Tuitsu: hyvä että haet sitä saikkua!!! Jos olisin töissä niin hakisin itsekin tämän väsymyksen takia, nyt täytyy vaan kestää. Maanantaina on lääkärineuvola, saas nähä johtuu väsy vaan hormoneista ja nukkumattomista öistä vai onko hemppakin laskenut. Ja pääsee kuulemaan sydänääniä :heart:

Aika rientää, huomenna siirrytään taas uudelle viikkolukemalle!

liplap rv 13+6
 
Huomenta! No niin hyvin nukuttu yö takana :eek: Vähän haukotuttaa vielä. Tänään vieläkö jaksais töitä niin sitten alkais "ansaittu" vapaa.
Tänään tulee "suuri" pomo meille tarkastuskäynnille, saa nähdä saadaanko kehuja vai haukkuja :LOL: Joku tuolla ammatti kyseli niin myyjän hommia paiskin ja tällä hetkellä lelujen parissa. Saa leikkiä kotona ja töissä =)

Uskaltaako noita suomalaisiakaan mansikoita tänä kesänä syödä? Eiks mansikan myyjän pidä tietää että onko noita myrkkyjä käytetty jos kysyy ennen kuin ostaa???? Haluaa mansikoita ja kermavaahtoa :p

Nyt tuo neiti on vallottanut olohuoneen maton paperisilpulla =) Leikkaa suorakolmioita ja sitten tekee halkion keskelle ja ne on sitten housut. Ja sovittelee niitä sitten pehmoleluilleen.

Saparo 13+1 (kai, laskuissa sekasin)
 
Kiitokset kaikille ultraonnitteluista ja onnea lilleriina, rautarusina ja minimi teillekin ihanista uutisista! Tsemppiä Snoopylle ja muille tuleville ultraajille!

Asrai, mäkin olen polkenut työmatkan pyörällä niin usein kun se on mahdollista (jos ei tarvitse päivän aikana reissata muualla), mulla matkaa tulee melkein 14 km suuntaansa...mulla ei vielä maha ole tuottanut ongelmia, mutta ajattelin että pian kyllä voisi ohjaustankoa nostaa sen verran kuin siinä on varaa. Mun kaveri on rv 23 ja sanoi että sillä alkaa jo tuntua siltä ettei oikein uskalla polkea kuin hissukseen. Kyllä se luonto varmaan tekee tehtävänsä ja kertoo sitten kun on aika rauhoitella menoa :)

tivoli ja Snoopy, mulla vähän samanlainen tilanne eli kehityskeskustelu olisi parin viikon päästä ja olen miettinyt että kerronko raskaudesta jo nyt vai en...aikasemmin ajattelin että kertoisin vasta loman jälkeen, mutta toisaalta se olisi hyvä ja luonnollista tehdä kehityskeskutelujen yhteydessä. Mulla on tosi kiva tiimin vetäjä ja uskoisin että se suhtautuu asiaan ihan positiivisesti, ja varmaan pitää asiankin muilta salassa elokuuhun asti jos niin haluan. No, mietin vielä ja katsellaan mitä sitten teen.

Vielä tuosta sillistä...mun kaverikin oli sitä kysynyt neuvolasta, ja olivat hänellekin sanoneet että saa huoletta syödä, mutta ei liikaa koska se on aika suolaista. Mutta kuten tivoli mainitsi, varmaan hyvä varmistaa ettei kyseessä ole mikään viikkotolkulla auki ollut purkki. Veeruska-81, sanoivatko sulle miksi ei saisi syödä?

hippula, mua kanssa masensi tuo mansikkauutinen :'( En ole vielä ehtinyt mansikoita ostelemaan, mutta ne ovat kesäisin suurta herkkuani. Luin myös tuon Siilipin linkkaaman artikkelin, että samaa torjunta-ainetta käytetään myös Suomessa, joten nyt en oikein tiedä kuinka paljon niitä voi hyvällä omalla tunnolla napaansa vedellä...? Kertokaahan joku jos olette jostain saaneet parempaa tietoa noiden mansikoiden turvallisuudesta.

Mä olen myös lomalla heinäkuun, joten valitettavasti en voi ottaa päivystystä...Ja kiitokset munkin puolesta Shamandalielle ja Mauahtavaalle kun olette jaksaneet pitää meidät ajan tasalla!

lilleriina, mä tuolla aiemmin taisin joskus mainitakin että olen konsultti (liikkeenjohdon). Mä pääsen välillä tännekin päivän aikana kirjoittelemaan, kun varsinaista työaikaa ei ole, kunhan käy sovituissa paltsuissa ja tapaamisissa, muuten ei ole periaatteessa väliä vaikka tekisi hommansa keskellä yötä :D No, nyt kuitenkin töiden pariin niin pääsee sitten ihmisten ajoissa lähtemään viikonlopun viettoon mökille =)

Nelma rv 12+4
 
Siis mä oon niin poikki |O . Väsymyksen luulin jo helpottaneen, mut parit päikkärit olen vedellyt iltaisin töiden jälkeen ja yöllä ei sitten meinaa tulla uni silmään. Kuuden herätykset viis kertaa viikossa eivät ole raskaana olevaa varten.

Te, jotka olette tunteneet liikkeitä masussa, onko teistä kukaan ensikertalainen? Ts. esikoisen odottaja? Mä en tunne mitään eikä supistelekaan. Tuitsun kysymykseen; ummetusta ( :ashamed: ) kyllä riittää ja siksi turvottaa niin helkkaristi.

Tuo mansikkauutinen säikäytti vähän muakin, kun näin kaupungilla mansikan myyjän toissapäivänä. Olisin ostanut, ellen olisi ollut pyörällä liikenteessä. Mun on pakko pian saada tuoreita mansikoita ja nyt sitten tuollainen uutinen :kieh: . Täytyy kai taas neuvolasta kysyä, uskaltaako suomalaisia syödä.

Kummeista oli puhetta. Mä haluan esikoisen kummiksi veljeni (31 v.) puolisoineen ja mies saa halutessaan valita jonkun hyvän ystävänsä kolmanneksi kummiksi. Olen myös varannut kummin paikan veljeni esikoisesta, ja kun meidän vauvelit syntyy parin viikon välein, niin ruuhkaa ristiäisissä riittää :LOL: . Omia ystäviäni en sen vuoksi halua ekan lapsen kummiksi, koska yhdellä on sekä oma lapsi että muutama kummilapsi, ja muut ystäväni eivät tällä hetkellä mielestäni ansaitse kummin asemaa. Ts. ystävyys ja elämäntilanteet ovat sen verran muuttuneet, etten tiedä, kenessä olisi kummiainesta. Entinen paras ystäväni kyllä, mutta hän ei ole iloinnut mielestäni raskaudestani niin paljoa, että häntä kiinnostaisi lapsikaan...

Mä en halua paljastaa mieheni enkä omaa ammattiani, koska tunnistaminen kirjoitusteni perusteella voi olla joillekin tutuille liian helppoa. Mutta siis eräänlaisessa virastossa työskentelen, toimistohommissa, ja akateeminen koulutus on pohjalla.
 
Onnistuukohan tämä värillinen teksti viel.
Mulla oli taas sama homma aamulla eli maha pullotti taas,mutta tulin siihen tulokseen että se johtuu vain siittä kun virtsarakko on niin täys,pitää neuvolas viel kysellä ensviikol.
Voi ei jos ei koko kesänä saa mansikoita syödä,tulkaahan kertomaan te joilla neuvola jos sieltä kyselette asiasta että saako niitä syödä ollenkaan vai mitä.


Ammatista,minä olen myös lähihoitaja ja lapsiin ja nuoriin suuntautunu ja päiväkodissa jonkun verran ollu töissä.

Sisaruksista oli puhetta niin mulla isoveli ja sitten kolme siskopuolta,siskoiksi niitä kylläkin puhuttelen.

Ei mulla oikeastaan mitään järkevää asiaa ollu piti vain tulla testaan tuo väri homma jos se nyt onnistuu.
 
miten sää ton väri jutun teit? kun yritin just syynätä tuota ja en ainakaan keksiny miten...


teen testiä saanko tuon kuvan vai tuleeko vaan syheröö... *ei näköjään toiminu* pitää joskus ajan kaa yrittää lisätä tuo kuva... :wave: jees se toimii osasin... :LOL: :LOL: ja väritkin sain :p

sisaruksista on ollu puhetta... olen asunut vuoden ikäsestä kasvatti perheessä jossa meitä on kaks tyttö ja kolme poikaa kaikki eriperheistä, mutta kyllä ne on ihan siskoja ja veljiä... biologisia sisaruksia on siskopuoli jonka olen muutaman kerran tavannu ja veljipuoliakin on joista en tiedä mitää :whistle: muutakun että niitä on 4

ammatiltani olen lähihoitaja lapsiin ja nuoriin erikoistunut ja jonkun aikaa sitä työtä tehnyt ja sen jälkeen kursseillu ja nyt toimistosihteerinä vissiin kuudetta vuotta joskin välissä äitiyslomaa... :kieh: :p
 
No niin, nyt tulloo masukuva 15+6 (16+1)


Ja sitten mammajoogaan:
Oli oikein hyvä kokemus ja ensivaikutelmalta auttaa varmasti synnytykseen loistavasti. Juuri tuollaista olisin toivonut synnytysvalmennukselta, että opitaan hengittämään, käyttämään lihaksia hyödyksi ja keskittämään ajatuksia ja sitä tulevaa "kipua" =) Eli suosittelen lämpimästi.
Synnytyksessä kun kuitenkin on ihan yksin, niin myös noissa harjoituksissa saa helpotusta käsittelemään mieltä ja kehoa.

Ajatuksista:Eilen tuli taas hassu olo sen suhteen, onko kaikki ihan ok masussa. Voi kumpa olisi dopperi, jotta tietäis aina kun tulee tällainen kamala olo, että siellä on joku...
 

Yhteistyössä