***Joulun Odottajat*** KESÄKUU

saparolle :hug: , vääriä hälytyksiähän on paljon, toivotaan että teilläkin on juuri niin.

onnittelut hyvistä ultranäkymistä ainakin maikka, nelma, ja oli joku muukin.. :flower:

itse kans nyt käyty. kaikki hyvin, laskettua aika tulisi olemaan 30.12, rakenneultrassa lääkäri vaihtaa sen, jos vaihtaa. ainakin toivon niin. nim. synnyttänyt 41+3 ja 41+5 jotenkin pelottaisi se käynnistys, kummallakin kerralla se on jo sovittu.. mutta nyt taitaa jotai palaa tuonne uuniin

:wave:
 
tivoli, mulla on tuo kehityskeskustelu edessä, kun boss palaa kesälomilta heinäkuun alussa. En tahtoisi minäkään vielä paljastaa raskautta töissä kenellekään. Odottelen nyt rauhassa heinäkuulle, ja mietin mitä teen... Sekin vielä, että aloitin tässä työpaikassani maaliskuussa, ja jo saman vuoden puolella olisin jäämässä ä-lomille... Miten sitä naisen elämä on näin vaikeaa. Työn ja perheen yhteensovitus tuntuu niin mahdottomalta... :/ Kellään muulla ristiriitaisia fiiliksiä töiden takia?

Tänään tuli maaginen viikko 12 täyteen. Hermostuttaa ihan jäätävästi maanantainen ultra! Olen jo niiiiiin kiintynyt tuohon ihmisenpoikaseen ja toivon koko sydämestäni, että tuolla mahassa on kaikki ok. Mitäköhän stressattavaa keksin sen jälkeen jos ja kun maanantain ultraus menee hyvin... :eek: Miksi ihmeessä sitä ei osaa vaan ottaa lunkisti? höh.

Mulla ei oo aikoihin ollut tuntemuksia rintavarustuksessa, mutta nyt on alkanut välillä tuntumaan ilkeitä pistoksia rinnoissa. Kasvukipujako taas, vai mistä mahtaa olla kyse? Muita oireita ei sitten oikeastaan olekaan. Painontunnetta tuntuu alavatsalla aina silloin tällöin.

Miten teillä muilla on ruokavalio muuttunut r-aikana, vai onko mitenkään? Itse en tietoisesti ole omaa syömistäni muuttanut. Nälkä on useammin kuin ennen, enkä saa mitään raskaita tai rasvaisia ruokia alas enää millään. Eilen sorruin pakasteranskalaisiin ja kalapuikkoihin, kun en ehtinyt muutakaan ruokaa laittamaan. Kun olin ottamassa satsia pois uunista alkoi hirveä kakoaminen. Ajatuskin niiden syömisestä teki pahaa! :eek: Ei tällaista ennen ole tapahtunut. Samoin entiset herkut kuten sipsit eivät enää maistu ollenkaan. Ei tosin epäterveellinen muutos ollenkaan! :)

 
Tänään oli eka neuvolalääkäri ja kyllä oli turha keikka. Ei sieltä muuta infoa saanut kuin gynetutkimuksen mukaan ei tulehduksia. Sydänääniä koitti nopeasti kuunnella ja kun ei heti kuulunut, totesi vain että huomennahan sulla on se ultra, ei ole niin vakavaa ettei nyt löydy äänet. Ärsy. Etenkin kun eilen tosiaan oli kipukohtaus, olis ollut kiva niitä ääniä edes yrittää etsiä. Th vkolla 9 löysi ne, hän teki homman ajan kanssa. Läkäri meinas että istukka saattaa olla ihan edessä kun niin selkeästi kuuluu mun oma syke, voishan se tietty sillon olla että 9 vkolla oli vielä helpompi löytää ja nyt istukka edessä eikä löydy tms, mutta tylsä tunne jäi lääkäristä. Onneksi niitä käyntejä ei montaa ole. Ja onneksi huomenna se ultra. Nyt se vaan alkoi jännittää kun ei kerta ääniä kuullut.

Joku puhui levottomista jaloista, oletkos tietoinen Unikulman "sähkö"lakanoista ja - yöpaidoista tms? Me vaan kun sänky ostettiin sieltä saatiin ohessa pussilakana joka on tämmönen hiilikuitu"maadotettu" ja siinä oli mainos niistä muista tuotteista, löytyy Unikulman sivuiltkin varmaan. Meinasivat että auttavat levottomiin jalkoihin!
 
Saparo :hug: Uskon, että olotila on sekava ja varmasti miettii kaikenlaista. Toivotaan kuitenki, että teilläkin tämä olisi vain väärä hälytys, niinkuin usein näissä tapauksissa onkin. Voimia odotteluun!

Paljon onnea kaikille, jotka saaneet iloisia uutisia ultrista ja jotka kuulleet sydänääniä :flower: :heart:

Mä oon jotenkin kauhean laiskalla päällä, aina kun (joka päivä moneen kertaan) lueskelen täältä uudet jutut ja meinaan itekkin kirjoitella, niin sitten se jääkin kun on muka niin väsy ettei edes jaksa kirjoitella.. Muuten tänne ei kummempia. Masu tuntuu kivana pömppönä ja innolla odotan, että kasvais vain jo lisää :heart:

Tänään on ollut ihan outo juttu, kun koko päivän aikana oon rampannut pissulla siis ihan tosi tosi monta kertaa :eek: Tunnin aikana varmaan neljä kertaa, eli kun käyn vessassa, niin heti sen jälkeen jo tuntuu rakko olevan ihan täynnä ja saa taas juosta. Ihmeellistä.. Kun mulla on se alkuraskauden pissarumba jo vähentynyt niin tänään sitten yhtäkkiä tollai!

Nyt on sitten tosi harmaata pihalla.. Sillon kun niitä helteitä oli, niin toivoin että ees vähän viilenis, kun menin niin veltoksi siitä kuumuudesta, mut nyt kun on niin kylmää, niin toivoisin, että olis lämmin! Mutta tekee luonnolle vaan hyvää kun vähän sataa, ettei ihan puut ja kasvit kuihdu.

Kummeista Me ollaan kans puhuttu jo aika paljon tulevista kummiehdokkaista.. Vaihtoehtoja ei ihan hirveesti oo. Ei oo oikein semmosia "ystäväpariskuntia" joita olis kiva pyytää. Yks semmoinen pariskunta löytyis kyllä, joista toinen on mun kaveri ja toinen miehen kaveri, mutta.. En tiedä olisko ne silti ihan kummeiksi sopivia, vähän epävakaalla pohjalla kun niiden juttu taitaa olla.. Mutta, mun veli 16v ainakin oisi yks hyvä vaihtoehto, ja ehkä sen tyttöystävä.. Kai me saadaan päätettyä tää vielä raskausaikana :) Veli ainakin on jo vihjaillu, että olis halukas kummiksi, että hyvä hyvä.

Tuli mieleen tämmönen kysymys, et minkä ikäisiä sisaruksia teiltä löytyy? Mä itse oon vanhin, seuraava on veli 16v, sisko 14, veli 3v ja sisko 1 v :heart:

Päänsärystä vielä, mulla on nyt ollut oikeestaan joka päivä ihan kauheeta pääkipua.. Ihan välillä pelottaa et onko vakavaaki. Mutta kaippa se on aikalailla normaalia.

Kivaa päivänjatkoa vaan kaikille ja kasvatellaanhan masuja taas :)

papunen tänään 14+3 :heart:
 
Mul on nyt 2 päivänä ollu puolet päivästä ihan kauhee olo. Ahdistanu rintakehästä, oksettanu, heikottanu ja väsyttäny :( Kammoa. Jos viel huomenna sama homma ni soittelen neuvolaan et mitä ihmet se oikeen voi olla.

Mulla itelläni on 1 sisko joka täytti just 20v. ite olen siis 24v. Sisko onkin esikoisen kummi. Nyt onkin sit hankala miettiä toiselle :p Ehdokkaita olis vaiks kuin mut niillä on jo aika lailla kummilapsia niin ei viitsis sellaista pyytää jolla on jo monta. No, onneks täs on aikaa miettiä =)
 
Mammavaatteet:
Missä vaiheessa siirryitte äippävaatteisiin? Itse kävin varaamassa tänään farkut, ihanat mammafarkut! Tosin kurjaa kun "perusliikkeet" H&M tms. ei tarjoa pieniä kokoja laisinkaan, mutta erikoisliikkeessä on onneksi 34 kokojakin =) Oon jo mekkoa pitänyt noin kaksi viikkoa, eli 13 tai 14 viikolla ostin ekan mammavaatteen.

Mammajooga:
Onko kellään kokemusta mammajoogasta? Itse olen menossa huomenna ensimmäistä kertaa mammajoogaan, ja odotan innolla.

Koitan kans toimisko mahakuvan laittaminen (viikon takaa)... eli viikkoja kuvassa 14+4 (15+0)


Tarvii myöhemmin laittaa tän viikon mahakuva (kun saa sen otettua... hih.
 
Pi Pa Re Mitenniin ei päivity itestään? Mulla on esikoisesta vauvana tehty tickeri edelleen bookmarkeissa selaimessa ja hyvin on päivittyny :D
Näyttää nyt 23 months ja 3 weeks. Kyllä se vaan päivittyy itekseen :)

Mä en ainakaan jaksa joka viestiin sitä liittää mtu jos vaikka joka päivä. Tai jos sen sais jotenkin profiiliin... menenkin tutkimaan asiaa :)

*muoks nonii ny o profiili päivitetty ja tickerikin siellä.
 
Heips taas piiitkästä aikaa!

Hiljaiselon jälkeen palailen kirjoittajien joukkoon (joka päivä oon käynyt lukemassa viestiketjut, mutta itse en ole saanut tekstiä aikaiseksi :ashamed: ).

Olipas "kiva" lukea että muillakkin on ollut jatkuvaa päänsärkyä, itselläni on vuosia ollut migreeni, mutta raskaus on saanut sen vaimeneen. Kovien migreenikipujen tilalle on tullut päivittäinen jyskytys. Varsinkin painostavina (=sadetta odotellessa) päivinä on päätä pakottanut vietävästi, siihen on onneks auttanut yleensä muutama Panadol Zap- tabletti. Viikko sitten neuvolasta sain lääkäriltä rautatabletit, kun raskausviikko 12 oli turvallisesti ohitettu, ja huomasin päänsärkyjen lieventyvän selvästi: Hg oli ennen rautatabletteja 105. Toivotaan että rautatablettien myötä päänsäryt pysyy siedettävinä!

Siilip: Laitoit pari päivää sitten linkin Carriwell-tukivyöstä, kiitos siitä! Menin vilkaiseen sivut ja tänään kävin ostamassa itselleni sellaiset! Onneks löytyi jälleenmyyjä läheltä, sai sovittaa samantein. Itse oon norm. kokoa 38, joten otin koon S. Ensin se tuntui (näytti) todella pieneltä, mutta kun sain sen kiskottua päälleni, se olikin aivan sopiva. Otin tarkoituksella tiukan malliin, sillä selkäkivuista kärsivälle se on ihan ehdoton tukivyö! Ihan vinkkinä muille selkävaivaisille =) Ostin muuten samalla Carriwellin äitiys-/urheiluliivit: tuntuvat hyvältä päällä, kun liiveissä ei ole sauman saumaa! Oon aiemmin ollut hiukan skeptinen kaarituettomia liivejä kohtaa, mutta nämä oli iloinen yllätys. Normaalisti rinnan kokoni on 70d, nyt on saanut käyttää kokoa 70f, ja silti Carruwellin liivit tuntuvat tukevan hyvin! No, eiköhän tässä ollut mainospuhetta kerrakseen ;)

Ihanaa kun kohta on taas viikonloppu ja pääsee mökille! Siellä mieli lepää, saa ollla ihan rauhassa, ilman kaupungin hälinää. Mies jää kaupunkiin kaverinsa polttareita juhliin, joten ihan kiva päästä kotoa pois: ei tarvi olla aamulla huolissaan jos mies ei ole löytänyt tietään kotiin (sillä on paha tapa simahtaa jatkoilla, ja oletan polttareiden jatkuvan sunnuntai aamuun asti). Onneks sain seuraks miehen siskon eli kälyn ja sen muksun, ja onhan mun seurana tietenkin meidän 1v. uros-sakemanni, mutta kun päivät kuluu yleensä koiran kanssa, niin iltaisin ja viikonloppuisin sitä kaipaa jo aikuista seuraa =)

Että näin meillä, kaikki on sujunut paremmin kuin hyvin, ummetusta ja päänsärkyä lukuun ottamatta :flower:

Kokeillaan saanko Tickerin näkyyn vai tuleeko pelkkä url-osoite...



Aurinkoista viikon jatkoa kaikille, ja onnea ultraan menijöille!

Terv. Nora79 ja toukka 13+2
 
Samoin kuin Snoopylla, tänään tuli minullakin 12 viikkoa täyteen. Tänään oli myös neuvola ja oli ihanaa ja helpottavaa kuulla sydänäänet. Ainoastaan jäin miettimään, synnytänkö aikanaan helikopterin, kun ne äänet kuulosti helikopterin fläpitifläpitiltä. Mieluummin ihmislapsen synnyttäisin..

Huomenna on sitten ultra. Sattui nämä peräkkäisiksi päiviksi. Onpahan vauvantäyteinen viikko. Seuraava neuvola on 2.7. ja silloin taas eri terveydenhoitaja. Nyt kahdella eka kerralla on ollut eri. Olisi kiva, jos olisi sama, mutta se ensimmäinen on sairauslomalla ja ensi kerralla pitää mennä eri neuvolaankin, kun on kesäsulku. Ja rakenneultraankin pitää mennä sitten 80km päähän, siihenkin syynä kesäsulku. Huominen ultra kuitenkin täällä.

Meilläkin ollut mietinnässä ketä kummeiksi, vaan ei keksitä ainakaan helposti. Ei haluttaisi pyytää ketään sellaista, jonka tietää olevan pelkkä lahjakummi. Monet asuvat fyysisesti tosi kaukana ja yhteydenpito hankalaa. Toisilla ihmisillä on taas jo tosi monta kummilasta ennestään.

Tämän päivän sydänäänet antoi kyllä luottamusta. Viime aikoina olen pelännyt niin paljon.
 
Onnistui se tickerin liittäminen =)

Piti vielä sanomani että mulla on yksi sisko, seitsemän vuotta nuorempi. Oon ajatellut että siitä saan loistavan kummin. Miehelle en ole vielä kertonut asiasta mutta sille se varmasti käy kun sen 4 siskoa ovat jo jonkun kummeja. mun sisko on lapsirakas, rauhallinen ja 100%-luotettava, joten voiko parempaa kummia toivoa! Sisko ei kylläkään tiedä vielä että siitä on kaavailtu kummia mutta en jaksa uskoa ettei se ottais vastaan sitä kunniaa!

Jeps, illan jatkoja, eiköhän tässä tullut kaikki, ja jos ei tullut niin kohta jatkan B)

Nora79 + toukka 13+2
 
Onneksi olkoon hyvästä sänkyvalinnasta MINIMI, täällä sama juttu, Unikulman sängyn jälkeen on ihan eri nainen ;) Sähkölakanatkin on, ne Balance, hiilikuitu lakanat ja ihanat myös, toki ne muut mallit on hiukan kauniimpia mut mulla parhaiten auttaa levottomaan oloon se moottorisängyn hieronta! Anteeksi tää jos jotain ärsyttää että kehuskelen mut oikeesti........ Ihan huippu laatua!

Töistä ja perheen yhteensovittamisesta huolestuneena SNOOPY, voi sama se on täällä, mä olen ollut parivuotta saman työnantajan palveluksessa mutta silti huono omatunto kun tiedän että jään pois.
On sellainen olo että pettää kaikki työkaverinsa ja tiiminsä :ashamed:

Hullua edes ajatella noin mut tätä se on.. Ymmärrän hyvin!

Mitäköhän omaan napaan muuta, nyt on ruvennu taas väsyttää päivisin, vaavin liikkeitä en ole vielä tuntenut, tissit on edelleen turpeet...
Äitiysvaatekauppaan on mentävä ensiviikolla joo, housut alkaa
puristaa. Rattaita olen katellut, Teutonian yhdistelmät ajattelin
hommata, niissä hyvä jälleenmyyntiarvo vaikka maksaakin uutena
ihan sikana!

Oonko muistanu pitkään aikaan sanoa että kiva kun ootte olemassa! :heart:

Porsche 15+0
 
tuosta lsitasta tos alus vielä, niin mikäs se viimeinen numero on siel, lapsien lukumääräkö? Mulla sitä yks ennestäänkin:) 4-vuotias tyttö..

oottakos muut mammat tänne ihan alusta asti kirjoitelleet ku noin juttu luistaa? tuntuu et hankala alkaa itellä rustaa jotain.. :)

Mä kyl haluisin kans sellaisen sydänäänten kuuntelu laitteen, välillä niin mietityttä onko masussa elämää... B) onneks lääkäri neuvolassa lääkäri katsoi taas ultralla, tuli varmistus että kyl siel elämää on B)
 
Mauahtavaa: Mutkun mie en nyt haluis mitään perusavokkaita, pukukin sellanen jännän beigeruskea, siihen tarttis ne kengät sit löytää, ja ale alkaa viikon päästä, ja jos oikein myöhään lykkään hankintaa niin on meikkiksen peruskoko 37-38 takuuvarmasti loppuun myyty joka mallista! Aattelin tässä ihan lähiaikoina hankkia. Täytyy sit varmaan ottaa vähäsen iso kenkä ja yrittää sit jollain saada pienemmäksi jos ei jalka turpoakkaan. Häät on siis 18.8.

Joku kyseli, olenko myös jossain hääfoorumissa. En valitettavasti! Aikani ei riitä kaikkeen. Enkä jaksaisikaan keskutella mistään askarteluista ym. Eikö ne kaikki mene omalla painollaan...

Papanalla ihana masu. Äsken taas peilailin omaani ja vertasin tohon kuvaan, kyl sitä mullakin taitaa olla vaikken aina sitä itse huomaa ja masennun. Nyt touhuumaan vähän muutakin tälle päivää..!
 

Ihania masukuvia teillä!
Sain viihdoin aikaiseksi kuvata tuon omani ja mä olen jo nyt valtava! :D
Ei paljon auta puolustella että kun tässä jo kolmatta odotellaan... kyllä siellä varmasti paljon muutakin kuin vauvaa on. :whistle:
Laitoin sen tuonne profiiliin. :)

liinuli84 mäkin olen tätä palstaa jo pitempään lueskellut, mutta olen niin laiska kirjoittelemaan. Ja ihan alkuraskaudessa en "uskaltanut" edes mukaan ilmoittautua kun sitä vuotoa oli. Mutta kivalta porukalta vaikuttaa! =)
Minä kans tahtoisin sen kuuntelulaitteen kotiin kun noi neuvolat on niin harvoin, mutta ne on kuitenkin melko hinnakkaita. Tai ei se nyt mikään maailmanlopunhinta oo, mutta tulisikohan mun sitä kuitenkaan käytettyä.

Nyt pitää lähteä viemään tuo pienimmäinen petiin, kiva kun muksut ei millään menis nukkuun kun on valosaa. :eek:
 
Onnea kinka hyvistä ultra-uutisista :heart:
Snoopy kyseli ruokavalion muuttumiseseta.. mulla ei ole hirveesti muuttunu ruokavalio, mutta ruokailuajat ja tottumukset olen halunnut muuttaa. enää en syö hevosen annoksia ja enää en syö yö myöhään. viimeinen suupala on kello 8-9 aikaan.
Jajepoo, mulle ainakin määrättiin rautakuuri vaikka oli vasta 14 viikolla.
ihana maha sulla. jo ihan selvä raskausmaha.
mmiilia tuo sinun pissaaminen 4 kertaa tunnin sisällä kuulostaa tutulta, itsellä oli sellaista noin viikko sitten. epäilen että se oli alkavaa pissatulehdusta. Noh onneksi tajusin alkaa heti juomaan kuin kameli vettä.. siis otin ihan pullon itelle viereen mistä hörpin kokoajan. ja sillä se sitten hävisi. se on hyvä kotikonsti sihen, ei tarvi antibioottia.. uskon että sulla on samaa.. se on kyllä tosi rasittava vaiva. mulla oli välillä niinkin että kun olin tyhjentänyt rakon, jäi edelleen sellainen tunne että pissattaa.. tuo pissatulehdus on aika yleinen vaiva raskaana ollessa. mulla oli se viime raskaudessakin.
Siilip ehkäpä se päivittyy automaattisesti jos jättää ticerin johonki sivulle. sen näkee sit huomenna onko sulla profiilissa päivittyny se automaattisesti.. jos on, niin sulla pitäs olla siellä huomenna 14w0d
mä ajattelin sen toistaseksi ainaki liittää joka tekstiin.
=)
Mötkylälle onnea ja tsemppiä häiden valmisteluun! :flower:
Papanalla ja kuukiitäjällä ihanat masut
hyvä snowtiger..sait tickerin näkymään



 
Kiitos kaikille tsempeistä ja halauksista =) Soittelin eilen aamulla äippäpolille ja juttelin aika pitkään puhelimessa. Mulla tuo riskiluku on 1:5 eli "tosi" iso ja se vahvisti meidän päätöstä että lapsivesipunktio on oikea ratkaisu. Keskenmenonriski on 0,5-1% luokkaa eli meidän tapauksessa paljon pienempi kuin "sairaan" lapsen saaminen. 2/3 osaa tai oliko enemmänkin noista on vääriä hälytyksiä. Positiivisella mielellä ollaan siihen asti kuin tulokset tulee vaikka pieni epävarmuushan tuolla takaraivossa on koko ajan. Tämän kuun 28. pvä mulla on aika äippäpolille ja siitä alkaa sitten 2-3 viikon piinaa. Onneks mulla alkaa loma niin ei tarvi töissä miettiä ja kotona on pikkuneiti joka pitää huolen että toimintaa riittää muutenkin.

Nyt pitää lähteä valmistautumaan töihin lähtöön. Hyvää päivän alkua kaikille =)
 
Saparo79 Ä-polilla taisi olla asiantunteva ihminen puhelimen toisessa päässä. Hienoa, että otat asian noin rauhallisin mielin, turha stressaaminen ei auta teitä kumpaakaan. Tsemppiä ja :hug: vielä kerran. Tosi hienoa, että lomasi alkaa pian, koetapa nauttia siitä ja olla murehtimatta ennakkoon.

Näin eilen kauppaan ajellessani, kun edelläajava auto törmäsi pieneen ketunpoikaseen :eek: Se ei kuollut vaan lähti nilkuttamaan verissään metsään päin. Pysäytin auton tiensyrjään ja soitin häkeen. Hälytyskeskuspäivystäjä käski seurata, josko pikkukettu jäisi paikoilleen, mutta se pääsi häviämään silmistäni. Ei sellaisen perään voi mitään yksikköäkään lähettää, kun ei tiedä kuinka kauas se pääsee... Mun ei nyt ainakaan tässä tilassa ois kannattanu yrittää sitä itse kiinni. Sinne se pieni sitten hävisi, ja kun autoon pääsin niin tuli ihan kauhee poru... :( Mulla on tunteet niiiiin pinnassa koko ajan, että tämäkin tapaus nostattaa edelleen tipan linssiin. Ennen en tosiaankaan ole ollut tällainen itku-iita! Pienikin harmitus, ja alan viuraamaan. Toivottavasti tää fiilistely vähän tästä tasoittuisi. En oikein tunne itseäni omaksi itsekseni enää... :ashamed:

Papana03, Jajepoo, Kuukiitäjä ja muut jotka ehkä unohdin.. Teillä on ihanat vatsat jo! Kyllä niitä kelpaa näytellä! Papanalla on tosi hyvännäköinen hame, onko kuinka pitkää mallia? Onko tuo juuri se hm-hame? Taisin käydä hypistelemässä viikko sitten samoja hameita, mutta en tohtinut vielä ostaa... :ashamed: Ens viikolla käyn sitte shoppailemassa urakalla, kun on np-ultra takana!

Hyvää torstaita kaikille, nyt täytyy jatkaa töitä! :wave:
 
Huomenta

Saparo79 : toivotaan että kaikki menee hyvin :hug:

ONNEA kaikille ultrassa käyneille ja sydänäänet kuuleille :heart: .

Kävin eilen aamulla neuvolassa ja kaikki oikein hyvin =). Ensimmäisen kerran kuulin pikkusen sydänäänetkin ja kylläpä on taas helpottunut tunne :heart: . Massu kasvaa ja jotkut vaatteet alkavat, varsinkin iltaisin jo tuntua tiukoilta :p. Tuota silli juttua hiukan ihmettelen, kun minulle terveydenhoitaja just eilen aamulla paasasi, että silliä ei saa syödä :whistle. Vaikka ei sen puoleen, en tykkää kyseisestä ruoasta yhtään :LOL:. Järvessä saa kuulema käydä uimassa, mutta sen jälkeen olisi hyvä tyhjentää rakko.

Minulla on kaksoispikkuveljet, jotka täyttivät viikonloppuna 23. Eli meillä on ikäero 2,5 vuotta. Heistä ainakin toinen on jo monta vuotta sitten sanonut, että haluaa kummiksi =) . Ja eipä olisi yhtään huono valinta, kun hän tykkää ihan kauheasti lapsista ja opiskeleekin opettajaksi. Molemmat ovat kovia kyselee mitä tulevalle pienokaiselle kuuluu ja saimme heiltä jo yhdet pienet töppösetkin :heart:.

Minäkin päätin kokeilla tuota kalenteria, katsotaan toimiiko



 
Huomenta!

Pikaisesti pistäytymään kun pitää lähteä viemään esikoinen neuvolan lääkärintarkastukseen.
Laittelin eilen samalla tickerin tuonne profiiliin ja se oli näköjään päivittynyt itsekseen. Hyvä juttu, ei tarvi joka kerta uutta väsätä! :)

Hups, meille tuleekin jo kiire! :wave:



 
Eka ultra takana, kaikki oikein hyvin! La pysyi samana kuin neuvolan laskureilla (itse taisin tänne listalle ilmoittaa sen muiden laskurien mukaan, eli voisi nyt vaihtaa tuohon viralliseen 24.12. ja Kättärille mennään).
Oli oikein ihana ultraaja (kätilö?) ja mahtava vehje, kertoi että oli käynyt laitteen hakemassa itselleen kun lääkäri ei ole paikalla. Saatiin paljon kuvia ja strategiset mitat oli pääperämitta 57,3 (=12+3), NT 1,3, muistaakseni pään halkaisija 20, reisiluukin mitattiin mutten muista ulkoa eikä näytä olevan kirjattuna. Iso kuvaruutu oli mammalle näytillä, vedet taas valui silmistä kun katseltiin miehen kanssa yhdessä avaruusoliota siellä ruudulla.
On se vaan niin ihmeellistä kun kaikki sormetkin näkyy niin hienosti. Täytyykin yrittää vaikka profiiliin liittää pari kuvaa.

Vanhemmilleni ja sisarelle laitoin e-mailina pari kuvaa, eli ilmoitan tällä keinoin; joulua odotellessa... Hähä.

Onnellisena täällä,
minimi ja kuu-ukko 12+3
 
Sue
Heippa kaikille,
olenkin pysytellyt taka-alalla jonkun aikaa.

Omasta navasta sen verran, että maanantaina oli toinen neuvola 15+2 ja kaikki paitsi hemppa oli ok. Hemppa oli pudonnut 120 -> 103. Olokin on kyllä vähän hutera, hengästyn helposti ja päiväuniakin olen nukkunut. Terkka sanoi että näillä viikoilla se on alhaisimmillaan, mutta saikkuakaan en saanut. Syke kuului vahvana 146, pissa puhdas ja paineet kohdillaan. Seuraava neuvola vasta elokuun ihan alussa ja heinäkuun alkupuolella rakenneultra. Niitä odotellessa mennään kohti lomaa joka alkaa heinäkuun alusta.

Olen yli vuoden tehnyt lyhyempää työviikkoa lastenhoidon takia, mutta ensi viikosta aloitan täyden viikon. Teen sen ihan puhtaasti rahan takia. Vähän laskelmoivalta kuulostaa, mutta en anna sen häiritä. Tuleehan mulle heti heinäkuussa vaikka lomailen niin täysi palkka, työnantaja maksaa palkkaa 3 kuukautta kun jään äippälomalle eli taas täysi palkka juoksee ja lomien jälkeen kun pidän kertyneitä lomia niin taas täydellä palkalla... En kyllä tiedä miten jaksan yhtään enempää, onneksi sitä on vain pari viikkoa ennen lomaa ja loman jälkeen jaksaa mitä vaan, eikös näin ole! Pelkään kyllä että en kykene olemaan töissä lokakuun loppuun asti... iltaisin on jo nyt tosi tukala olo. Mites muut olette suunnitelleet näitä juttuja?

Kiva että monet ovat saaneet iloisia uutisia ultrasta!
Voikaahan paksusti, minä ainakin

Sue 15+5 (pian alkaa jo 5. raskauskuukausi!)
 
Nostan tän uudestaan tänne jos tulis jotain kommenttia tai jos jollain on käyny sama?

Niin ja tästä aamusta ihan spookia,isompi neiti kömpi mahan päältä ku heräsin ja se nipisti alamahasta ei siis tyttö vaan muuten vain nipisti ja mun puoli mahaa meni ihan kovaksi ja mikä oli tässä kummallista että tosiaan kun vedin vatsan sisään vasenpuoli meni lommolle mutta oikea puoli jäi pullottamaan aika isonakin ja reilusti navan yläpuoleltakin.Jonkun aikaa maha oli kovana ja sitten taas ihan normaali eli varmaan supistus,mutta miten se nuin toispuolinen oli,onko muilla ollu tuomosta?
toivottavasti joku sai nyt tuosta selostuksesta jotain selkoa,ja se maha tosiaan pullotti ihan kunnolla oikealta puolelta ja vaikka ei vatsaa vetänykään eli oli ihan normaalisti selällään niin ihan selvästä huomasi.

Eli tuo ole eilen aamulla ja en usko sittenkään että kyseessä olisi supistus,vai minkälainen teillä on ollu supistus jolla niitä jo ollu?
Vähän tuntuu tyhmältä tämmöstä kysyä ku yks laps jo,mut viime raskaudes mulla ei ollu supistuksia vasta ku synnytyksen alkaessa.

Tänään aamulla taas siis kävi sama homma kun heräsin niin maha pullotti,nyt vähän erilailla ja erikohassa,nyt ei pullottanu ihan niin kovasti kun eilen ja ja tämä möhkäle oli tuossa enempi alamahassa mutta edelleen enempi oikealla puolella ja heti kun nousin sängystä niin hävis
:eek:

Kellä se oli tuntunu että maha jää matkasta ku aamulla nous sängystä jos toisella kyljellä nukkunu,onko sulla ollu tuomosta?Minä nimittäin kumpanakin aamuna heräsin oikelta kyljeltä.

En tiiä että pitäskö tästä huolestua vai mitä tämä on.Ja tämä on vain aamun juttu muulloin maha on ihan normaali.

Ja tämä möhkäle tuntuu siltä kuin loppuraskaudessa tuntee vauvan tuosta mahanpäältä,mutta tokikaan tämä ei vielä vauva voi olla :LOL:
vaan jotain muuta,mutta ne joilla on lapsia niin saavat jonkun kuvan miltä se tuntuu.

Sori tämmönen oman napan tuijottelu,mutta kun olen aivan ihmeissäni että mitä tämä on.Toivottavasti joku edes jaksaa lukea.
 

Yhteistyössä