***Joulun Odottajat*** KESÄKUU

niinkuin monella muulla, nimimerkki varattu ja uusi tässä.

Asrai; löytyyhän teiltä työpaikalta ultra, jos hermostuttaa... Itse olen eräänlaisella hoitoalalla ja pari kertaa olen "ihan vähän kurkannut", 8+ ja nyt tänään 11+ viikolla. En siis oikeasti osaa kunnolla ultrata, mutta tuolloin ekalla kertaa riitti että näkyi joku klöntti jossa sisällä sykkivä sydän! Tänään ihan hetken näkyi kuvakulma jossa selvä avaruusolio, heilutteli käsiään vinhasti ja heitti kuperkeikkaa niin että tuli mieleen voiko kiertyä napanuoran kanssa kovinkin pahasti?!

Viikolla 9 oli eka neuvola, siellä kuului doplerilla äänetkin, hoitaja totesi että ensimmäinen konkreettinen todiste, minä nolona hymyilin että joo... Tai itku itse asiassa tuli kuitenkin, sinä päivänä olin jotenkin tosi herkkänä muutenkin.

Ja tuosta mahan suurenemisesta, nyt taas valoittui kuinka alhaalla piilossa se kohtu ihan oikeasti on, tämä kaikki ulospäin suuntautuva pullotus on kyllä jotain ihan muuta kuin sikiötä tai kohtua! Turvotusta, suoliston hitautta, pahaan oloon syömisen seurauksena mahamakkara parissa viikossa, ah. Eli tosiaan mahaa on ihan näkyvästi mutta ei oikeaa vauvamahaa. Vielä...

Ensi viikolla uusi neuvola ja eka lääkäri, ultra-aikaa ei ole vielä postiluukusta kolahtanut, hö. Pääsis ihan oikeaan ultraan...

Semmoinen on monesti mietityttänyt, että eikö muita joulukuisia yhtään "harmita" että tämä ihana asia tulee juuri joulukuussa? Itselläni la siis ihan jouluna, ja jotenkin säälin lasta jo etukäteen, ei varmaan ikinä anna anteeksi; jo pelkällään se että synttärit jouluna/ joulun tienoilla, kuka mihinkään kutsuille pääsee tai erikseen lahjoo pientä? Ja lisäksi jos ei nyt sopivasti mene yliaikaa ja pästä seuraavan vuoden puolelle, täyttää ipana vuosia loppuvuodesta; viimeisenä kaikista kavereista, aina nuorimmaisena. Ja joutuu kouluun 6 vuotiaana. Tai sitten "yli-ikäisenä". No, toivotaan ettei kovin itseensä ota tämä tuleva maailmanvalloittaja!

Mukavaa kesän alkua kaikille!
 
Huomenta

Täällä vietetään vapaapäivää :D .

minimi : Itse olen syntynyt joulukuussa ja en ole koskaan "kärsinyt" siitä. Minulle on pidetty synttärit aivan samalla tavalla kuin muillekin ja en muutenkaan ole koskaan kokenut jääväni mistään paitsi =). Koulun aloitin 6 vuotiaana ja hyvin sain sen käytyä. Ja en ole koskaan ajatellut edes sitä, että olin viimeinen joka täyttää vuosia... Älä huoli turhaan, kaikki menee hyvin :hug:

Asrai: Aivan ihana tuo sinun Toivo =) .

MAIKKA: Koeta kestää ulkopuolisia! Toisesta korvasta sisään ja toisesta vauhdilla ulos :hug:

Oma napa: Massu alkaa kasvaa :) . Toissa iltana kävi entinen työkaverini jututtumassa minua töissä ja yhtäkkiä hän alkoi katselee mun massua, mutta ei kuitenkaan kysynyt mitään :p. Olen varmaan nyt tarkkailun alla :D. Eilen aamulla sitten siirryin töissä käyttämään jo isompia housuja. Niissä housuissa on onneksi aika paljon kasvunvaraa joka suuntaan :LOL:. Mutta heti tuntui olo paljon mukavammalta, kun ei kiristänyt vyörätö. Viikon päästä olisi jo toinen neuvolakäynti terveydenhoitajan luona, hui kun aika menee nopsaan. Ja huomenna pitäisi mennä tarkistamaan suun tilanne hammaslääkäriin :x . En inhoa mitään niin paljon kuin hammaslääkäriä ja joka kerta olen ihan panikissa, kun joudun sinne menemään :'( .

Nyt lähden leipomaan raparperipiirakkaa ja sitten takapihalle nauttimaan aurinkosta!

Aurinkoista päivää kaikille

-Veeruska & Heppu Huoleton 14+2-
 
Mulla on 2 tunnin päästä Kättärillä np-ultra, jännittää...Heräsin aamulla vähän väärällä jalalla. Varoitus: Käytän tätä foorumia nyt törkeästi omien tunteiden tuulettamiseen....Jotenkin tuntuu että nyt kun tunteet on muutenkin pinnassa, niin otan hirmu helposti toisten sanomiset itseeni ja jään ahdistuneena pohdiskelemaan asioita pienessä päässäni päiväkausiksi ja sitten olen ihan solmussa :/
Nyt olen loukkaantunut siitä että mielestäni hyvä ystäväni käyttää hyväsydämisyyttäni törkeästi hyväksi. Ensin, sen sijaan että olisin lepuuttanut väsyneitä jalkoja BA:n loungessa Heathrowlla, metsästin hänelle tax freestä jotain ranskalaista parfyymiä jota saa vain Lontoosta. Sitten hän pyysi että toimittaisin sen hänelle tänään heti töiden jälkeen. Lisäksi eilen hän kutsui itsensä meille sunnuntaina grillaamaan - olettaen että minä käyn kaupassa, maksan ruoat ja loihdin kolmen ruokalajin illallisen. Grrr. En oikein nyt osaa päättää että onko tää iso juttu ja mulla on oikeus loukkaantua, vai otanko asiat liian vakavasti raskaushormonien pyörteissä... :headwall:

Onnea kaikille jotka on jo saaneet onnellisia tuloksi np ultrasta! :heart: Palaan kommentoimaan tarkemmin kun olen vähän saanut omaa päätä selvemmäksi ;)
 
Ihania mahakuvia...huokaus..kunpa pian pääsisi itsekin np-ultraan. Tracy75, et oo ainoa kellä on tunteet pinnassa: eilen kuulin kommentteja vatsastani: oletko tehnyt kaikki pakolliset geenitestit? mitä jos lapsesi on vammainen? se täytyy sitten heti abortoida jos sillä on MUTAGEENEJÄ (!!!) kun se olis vaan rasite sulle itsellesi ja koko yhteiskunnalle.

IHANAA! Tuommoisia en ole todellakaan miettinyt tähän asti vaan ollut onnellinen tästä pikkuisesta. Nyt sitten varmaan kelaan tätä np-ultraan saakka.

Toivottavasti säästytte itse kaikilta idioottien kommenteilta.
 
Tracy75, onnea ultraan! Itse lähden np-ultraa kohti ajelemaan tunnin päästä. Jännittää, iik :eek: . Ihan aiheesta mun mielestä loukkaannuit ystävällesi. Tässä herkässä mielentilassa saa ja pitää ottaa asiat itseensä :D . Mäkin loukkaannuin, kun työkaverini kielloista huolimatta juorusi raskauteni toiselle työkaverilleni.

Kiiuska, mullekin on iskenyt pelko vammaisesta lapsesta. Meille ei todellakaan tehdä mitään kromosomitutkimuksia eikä abortteja, vaan vauva on mun rakas lapsi, olipa se millainen tahansa. Mutta viime aikoina on tullut pelko, että entäs jos oikeasti meillä käy huono tuuri :/ . Tänään selviää ainakin jotain, siksi mua jännittääkin.

Porsche, mun pitäisi poistattaa pari luomea rinnasta. Jos kyselet asiaa jostain asiantuntijalta, niin tule sitten kertomaan tänne, voiko luomia poistattaa raskausaikana.

Voiko hampaita puuduttaa hammaslääkärissä raskausaikana? Pitäisi kai käydä tarkistuttamassa suu, jos ja kun raskaana oleva pääsee terveyskeskuksessa jonon ohi ja saa helpommin ajan hammaslääkäriin (näin olen kuullut).

minimi, mua hiukan harmittaa, että vauvaa odotetaan joulukuulle. Olisin halunnut tammivauvan mieluummin juuri tuon synttärin ja kouluiän vuoksi. Itse olen syntynyt tammikuussa ja muistan, kuinka hienoa oli aina olla luokkansa vanhin. Lapsena tuollainen vajaan vuoden ikäero on aika suuri, myöhemminhän sillä ei ole väliä. Toisaalta ajattelen, että ihanaa, kun saamme näin ihanan joululahjan perheeseemme. En enää kauemmin olisikaan jaksanut odottaa raskautumista, joten vuoden ajalla tai kuukaudella ei ole merkitystä.

Asrailla on ihana pieni karvapallero :heart: . Jostain syystä tollerit eivät voi sietää meidän koiraa, vaikka koiramme luonteessa ei ole mitään moitittavaa. Etenkin yksi narttutolleri irvistää aina vastaantullessaan, vaikka pennusta lähtien ovat koirat toisiaan nähneet.

Ikäviä kommentteja olette Jajepoo ja maikka79 saaneet :kieh: . Varmaan nuori ikä ja monilapsisuus ihmetyttää monia. Typerää käytöstä.

Nyt täytyy alkaa valmistautua sairaalalle lähtöön, työtkin ovat jääneet heikolle hoidolle tänä aamuna.

tivoli 11+1 (11+4) Niin, ja laskettuaikakin täsmentyy tänään :) .
 
Hei kaikille!

Pikaisesti töiden lomasta käyn kertomassa, että neuvolakäynnillä kaikki ok, pissi puhdas, hemppa (pudonnu!) 129, verenpaine 115/70 mmHg, ja ihanainen sykekin saatiin kuuluviin! :heart:

minimi, Ei meillä valitettavasti tässä pääterveysasemalla ultraa ole :ashamed: Avoterveydenhuollon ultrat tehdään Kuopiossa muistaakseni Alavan sairaalassa, ihan sinne ei viitti mennä "huvin vuoksi". No, onneksi rakenne-uä on jo kk päästä :D

Kiitos kaikille Toivoa ihastelleille! Hirveä riiviö se on ja eilen väsytti töiden jälkeen sen kanssa peuhata. Mutta ihanahan se on.

Anteeksi, etten ehdi kuin omaa napaani taas tuijottaa :ashamed:
 
Huomenia toivottaa hieman paremmalla mielellä oleva ärripurri. Eilinen purkaus kai auttoi, kun ei nyt ihan niin ärsytä enää. Tai sitten se, että puhdistin kyynelkanavat oikein kunnolla eilisen Kaikki kunnossa-ohjelman aikana. Kiitos Shamandalie ja Katharine tsempeistä. Ja kyllähän mä apua saisin, jos vaan pyytäisin. Mä oon vähän tällainen "kyllä mä itte saan, ei tartte auttaa"-tyyppi. En osaa pyytää apua. Kaikki pitää itte teherä, että tällainen jästipää täällä. Että oma syy. Kyllähän aina helpottaa kun mies tulee töistä ja poika roikkuu sen lahkeessa loppu päivän.

Jajepoo & Maikka ihme kommentteja. Me asutaan paikkakunnalla, jossa paljon lestadiolaisia, eikä täällä joudu kuuntelemaan tollasta. Täällä on 10-lapsinenkin perhe ihan normaalia.

Unskis mulla on kanssa esikoisen rakenneultrasta huonoja kokemuksia. Se täti oli kans niin hätäinen, että ihan kiukutti. Kuvat oli ihan epäselviä, eikä oikein tiennyt onko niissä vauvaa edes vai joku virtsarakko vaan. Mieskin tuli silloin mukaan, kun halus nähdä vauvan kans. Eihän sekään sitten mitään kunnolla nähnyt. Juu pääasia on, että vauva kunnossa, mutta harmitti silti.

Minimi en oo kyllä hetkeäkään aatellu, että joulukuussa syntyminen olis lapselle huono juttu. Me molemmat ollaan joulukuussa syntyneitä, mä vielä niin lopussa vuotta, kun vaan voi olla. En oo silti ikinä kärsinyt siitä. Muille ihmisille se oli kyllä suurempi ongelma ja päivittelyn aihe, mitä mä en koskaan ymmärtänyt.

Oma napani tähän vielä. Mun masu kyllä mun mielestä näkyy jotenkin pömpönpänä (vau mikä sana), ainakin mieskin sitä sanoo. Kai se sitten jotenkin enempi näkyy jo toisessakin odotuksessa. Äitiyshousuja oon pitänyt jonkun aikaa. Kun niitä kerran aikanaan hankin, niin oon sitten pitänyt. Tavalliset housut tuntuu pahalta, eikä ne kyllä enää taitas mahtua kiinnikään. Kerrottu on vain mun äidille, joka kyllä tiedotti kaikkia mun perheessäni. Mutta ei mua haittaa sinänsä. Pakko tästä on muutenkin kertoa kohta, kun maha näkyy jo näin. Eiköhän huomisen np-ultran jälkeen joskus kerrota, kunhan jaksetaan.

Nobody 12+1







 
Np-ultrasta juuri tulin. Siellähän se pikkuinen sätkytteli ja heitteli voltteja. Niskaturvotus 0,8 ja syke tasainen. Pää-perämitta oli 54,6 mm ja pötkylä oli laskettua suurempi, vastasi nyt 12+1 :D . Ihanaa, mun laskuissa hän olisi vasta 11+1. Laskettu aika olisi tuon mitan mukaan 18.12, mutta se jätettiin kuukautisista laskettuun aikaan, eli 21.12. Vaihdatko Maukkis sen päivämäärän mulle tonne etusivulle? Niin, ja nyt siis kuukautisista olisi mukamas 11+5, mun mielestä 11+4 ja oviksesta 11+1.

Oli miten oli, epävarmimmat viikot ovat takana ja tämä mama on niin iloinen ja onnellinen :heart: . Ainut mikä harmitti oli se, etten nähnyt koko aikaa ultramonitoria, mies onneksi näki. Ja en saakaan kuin 2 ultraa, koska meille ei tehty rankempia lapsettomuushoitoja, kuten PAS:a tai ivf:ää. Siis vain rakenneultra enää elokuun alussa. Buhuu, täytyy varmaan mennä sitten 4 D:hen. Verikoetulokset saadaan joskus parin viikon päästä.
 
Hienoa, että tivolilla hyviä np-uä kuulumisia! :heart:

Minä lopettelen tällä erää työpäivää, ihan mukavasti on mennyt. Tietenkin haastavia potilastapauksia tulee aina vastaan, mutta kyllä se tästä.

Mullakin on muuten jotenkin ihmeesti hälvenny huoli tästä raskaudesta. Neuvolantätikin tsemppasi ja sanoi, että nyt on edessä mukava kuukausi tämän raskauden suhteen :heart:

- Asrai ja Tiitiäinen -
 
Pitää vielä lääkärin kans jutella tuosta streptokokista,voihan se olla ettei se terkka tienny miten asia menee kun mullekin kuitenkin jälkitarkastuksessa sanottiin että sitten synnytyksessä tiputus tulee.

Inhottavaa tuomonen ilkkuminen lapsimäärästä,mutta aika huvittavaa että nykyään jos on 3 tai enemmän lapsia niin se on jo suurperhe ja sitä kauhistellaan että hui kauhea kun on paljon lapsia niin ennenvanhaan se 4-6 lasta ollu se normi määrä ja 10 lastakin ollu ihan normaalia eikä mikään ihmetyksen aihe.

Minusta kans tuntuu että tuo et on syntyny loppuvuodesta on enemmänkin muiden kauhisteltavana eikä se niin hetkauta sitä joka täyttää vuosia loppuvuodesta.Ja se että on aina viimisenä synttärit niin sehän on vain lapsena milloin se saattaa surettaa,mutta vanhuksena voi jo sitten naureskella kavereille kun ovat jo ikäloppuja että itellä sitä vielä on aikaa vanhemiseen :LOL:

Eipä tässä muuta tälläkertaa tai hei mites teillä joilla ollu sitä selkäsärkyä,onko mikään auttanu?
Mulla on aina välillä parempi ja nyt on taas ihan hirmu kipeä,tiedä miten päin olis.Jollaki oli se tukivyö vai muistankohan nyt väärin,no jos oli niin onko se auttanu?
 
Oli neuvolalääkäri, sydänääniä ei saatu kuuluviin niin lääkäri täti ultrasi varalta ja olihan se tumppi siellä ja sydänkin näkyi pomppivan! Lääkärin jälkeen sain tietää että ollaan saatu tontti mitä haettiin, eli rakennusprojektia väsäämään pystyyn!!!! Ja tuo meidän 9kk esikko on ottanu jalat alleen, se teputtelee maailman isoin virme naamalla ympäriinsä ja pyllähtelee välilä pepulleen :D ja eikun uutta yritystä....
Onpahan kiva että näin hyviä päiviäkin tähän risukasaan tulee :saint:
 
Onneksi olkoon Tivoli - ja kiva että ootkin jo pidemmällä, olisi varmaan raastavaa jos joutuisi menemään "takapakkia"! :flower:

Mulla meni kaikki kanssa super-hyvin tänään Kättärillä - niskaturvotus 1.3 ja pää-perämitta jotain 65mm - vastaa täysin viikkoja (12+6). Siis ihanaa. Nyt lupaan että en enää KOSKAAN huolestu mistään :D Tai siis, ainakaan seuraavaan kahteen viikkoon, ok? :saint:

Papunen taisi olla just päikkäreillä ja otti hyvin rauhallisesti - meinasi tulla pissat housuun kun kätilö tökki masusta että oltaisiin saatu vähän liikettä! Sit se pieni alkoikin pyöriä ja heilutella käsiä :heart: Olisin voinut katsella sitä ultraruutua tuntikaupalla! Matkalla takaisin töihin kävin Stockkalta ostamassa bebe-leivoksia työkamuille ja nyt sitten ihan kaikki tietää. Kiva kun saa alkaa rauhassa käyttää mammavaatteita eikä tarvii piilotella masua enää :D
 
Moikka!

elikäs mut voi sitten listalta poistaa.. tänään neuvolassa (viikko 13+1) ei kuulunu sydänääniä ja ultrassakin sitten näkyi kuollut sikiö.
Kamala olo. Esilääkitys annettiin ja perjantaina alateitse pitäs ulos tulla kun sairaalassa annetaan sit lisää jotain myrkkyä. Eli kaks piinapäivää edessä ja viikon saikkari. Tosi kurjaa että näin "pitkällä" jo ja meni sit näin... turha se on analysoida mut oon satavarma et se istukkabiopsia aiheutti tämän, kun sen jälkeen ne kovat kivutkin oli. Ja sikiö näytti kuolleen siihen paikkaan ultrassakin sanottiin. Että kurjaa on, mutta etiäpäin mennään!
Kivaa odotuksenjatkoa teille kaikille ja ootte ollut tosi mukava ryhmä! =)
kiitos! :heart:

katherine ja .. no niin eipä muuta :'(
 
Voi katherine :hug: ! osanottonni.. Luulis ettei enää noita suru-uutisia tulisi, mut eipä niillekään mitään voi.. :'( Voimia sulle!!

Ei tässä nyt viitti omaa napaa edes kommentoida, liikutuin niin tosta katherinen uutisesta joten vaikenen ja toivon ettei muille (mukaan lukien itseni) enää sattuisi ikäviä asioita..

viivero ja "tiuhti" 13+1
 
:'( täälläpä itken minäkin ja luulenpa että moni muukin. :hug: :hug: :hug: hirveän surullista. Toivon sulle katherine ja miehellesi hirveästi voimia tämän läpikäymiseen ja sitä, että palaat pikaisesti takaisin tälle palstalle.
 
Katherine :hug: . Nyt on kyllä todella surkea olo :snotty: . Tuntui hetken, että sydän pysähtyi kun luin viestiäsi. Olen todella pahoillani. Kauheasti voimia ja jaksamista :hug: .

ON: En ole jaksanut kirjoittaa, kun se tuleva np ahdistaa niin paljon. Palaan asiaan tuonnempana. Luen kuitenkin teidän juttujanne monta kertaa päivässä. Olen jotenkin ihan lamautunut koko asiasta, vaikka se on edessäpäin.
Onnea kaikille np-ultrassa hyviä uutisia saaneille ja sydänäänet kuulleille :heart: . Uusille tervetuloa =) .
Kauniita masuja teillä kaikilla, jotka kuvanne olitte laittaneet.
 
Luulen että tiedän Schätzchen miltä susta tuntuu...mäkinhän olin ihan hiljainen täällä viimeiset 1.5 viikkoa, kun jännitin np ultraa niin paljon. Tänään kädet vaan tärisi ja itketti ja olin jotenkin ihan varma että en voi olla niin onnellinen että kaikki olisi hyvin... Kätilökin huomasi ja puheli mulle rauhoittavasti ennenku alkoi tutkia. Koeta kestää, onneksi sen tiedon saa heti sit pe eikä tarvii odotella tuloksia :hug:
 
[/quote]Luulen että tiedän Schätzchen miltä susta tuntuu...mäkinhän olin ihan hiljainen täällä viimeiset 1.5 viikkoa, kun jännitin np ultraa niin paljon. Tänään kädet vaan tärisi ja itketti ja olin jotenkin ihan varma että en voi olla niin onnellinen että kaikki olisi hyvin... Kätilökin huomasi ja puheli mulle rauhoittavasti ennenku alkoi tutkia. Koeta kestää, onneksi sen tiedon saa heti sit pe eikä tarvii odotella tuloksia
Mahtoikohan tuo lainaus nyt onnistua. Ärsyttää, et tää palstakin muuttui |O .
Kiitos Tracy75 ymmärryksestä :hug: . Mieltä painaa sekin, että jos jotain on pielessä, niin niitä tuloksia sitten pitääkin odotella monta viikkoa. Sittenhän tää raskaus on jo viikolla 17 ainakin, kun pitäis mahdollisia toimenpiteitä alkaa miettimään.
Sitä on kyllä todella onnellinen tottakai muiden puolesta, että asiat on hyvin, mutta sitten kalvaa luita ja ytimiä myöten se pelko, että entäs jos juuri itsellä ei ole :ashamed: . Voi tuska ja ahdistus.
 
voi...
meinasin tänne tulla valittamaan selkäkipujani, mutta enpä taida viitsiä. Se on ihan yhdentekevä asia.
Voimia kathrine suuressa surussa,koita jaksaa.Kyllä täällä on varmasti monella kyyneleet silmissä...
Palaan huomenna vaikka, jos parempi fiilis... :'(
 

Yhteistyössä