***Joulun Odottajat*** KESÄKUU

Jajepoo, sullahan näkyy nätti pyöristynyt masu ihan selvästi! *vihertää kateudesta*

ON: Turvotus lakkas vajaa viikko sitten, ei pahaa oloa (ihan lievää kuvotusta), ei muita oireita. Voiko nää alkuraskausoireet noin vaan häipätä, vai joko pitäis alkaa hermostumaan keskenmenon mahdollisuutta? :( Mulla on np-ultra kahden viikon päästä, ja siinä ajassa saan kehitettyä itselleen aikamoisen stressin... :ashamed: höh. Kärsivällisyys ei tod kuulu hyveisiini...!

Onko muilla muuten kokemusta raskausajasta ja remontista? Onko ok, jos maalaan sisäseinämaaleilla? Entä lasikuitutapettiliima? Meillä remontti kesken, ja tuntuu etten pysty olemaan millään tavalla hyödyksi... :(

Tervetuloa rautarusina. :wave: Ihanaa miten maltillinen olet kun nyt vasta tänne, mähän olin koneella heti kun plussaan pärähti kaksi viivaa. :D Mutta joka tapauksessa olet tervetullut, et sitä tarkoittanut ettekö olisi. :)

Ja nyt sinne aamupalalle... :D

Enhän mä pääse koskaan aamupalalle ku aina välissä kirjotatte ja sit on "pakko" vastata. :D

Snoopy mullakin oireet hävisi oikeastaan yhtäkkiä, tajus vasta jälkeen päin ettei ole oireita... Mulla edelleen tekee pahaa kakkavaipan vaihto, muuta ei oikeastaan enää ole. Ei väsytä enää niin paljon kun alussa ja rinnatkin ovat vähän kutistuneet entisiin mittoihinsa (hyvä niin... :whistle: ) ja tosiaan kaikki oli ultrassa kuten pitikin. Eiköhän sullakin kaikki hyvin ole. :hug: Remonttihommia pohdit myös... Mulla ei itellä ole kokemusta, mutta just on remonttia tekemässä tuttavapariskunta jotka vauvaa odottelee. Ja tämä emäntä ei osallistunut maalaamiseen ja oli pois paikanpäältäkin silloin. Ja sama juttu taisi olla ton lasikuitutapettiliiman kanssa... Mä en osaa sanoa niistä mitään, mut kai ne neuvolassa osais sanoa jos sinne vaikka soittais? Ja onhan se kurja tunne kun ei pysty apuna olemaan, mutta eiköhän sun mieskin ole sitä mieltä että apua tärkeämpää on se ettei pikkuiselle tule mitään. :hug:

Terve terve! Jouduin taas vaihtamaan nimimerkkiä kun joku toinen on täällä jo Kiia-nimellä. Tätä nimenmuutosta siis ei pistetä hormonien piikkiin. B) Snoopy, samoissa mennään, mulla on myös parin viikon päästä samainen ultra ja eilen tuli petipuuhien jälkeen ihan vähän verestävää limaa. Tänä aamuna mitään vuotoa ei tullut mutta olen silti hermot riekaleina ja pelkään tietty kaiken maailman km:ja. Eilen vielä kaveri meni vahingossa möläyttämään asian kiertoteitse joten nyt raskauteni on julkista riistaa. En todellakaan olisi halunnut kaikkien tietävän tästä vielä. :(

Kiitoksia virkaonnitteluista :flower: ! On kyllä superhieno juttu, että sain viran juuri ennen raskauden esiin tuloa. Nyt ei huoleta jäädä äitiyslomalle ja hoitovapaallekin voin halutessani jäädä. Määräaikaisena se ei meidän virastossa olisi onnistunut.

rautarusina, tervetuloa :wave: . Heti suoraan utelen, saitteko plussan luomuna vai jollakin "avustuksella"? Mullakin on pcos, joten kiva saada tänne kohtalotovereita :) . Sun l.a. on sitä paitsi melkein sama kuin mulla.

Kattelin teidän ja tuon alkuraskauden masukuvien ketjusta kuvia masuista ja totean, että mä en varmaan noiden perusteella ole edes raskaana :eek: . Mun maha pömpöttää ainoastaan liiasta syömisestä ja mahamakkara tekee pienen poimun. Olen yrittänyt tunnustella kohdun kumpua, mutta en mä sellaistakaan tunne. Rinnat ovat kyllä taas niin kipeät ja entistä suuremmat, joten mä kasvan sitten siitä päästä :LOL: . Alunperinkin mulla oli d-kupit, joten voi vain miettiä, mitä ne on sitten, kun maito nousee :p .

Mahan koosta puheen ollen vielä, toisaalta hyvä, jos maha ei kasva ennen loppukesää, koska olen shoppaillut niin paljon keväällä, että en kohta mahdu uusiin vaatteisiini. Harmittaa, jos kamat jäävät käyttämättä. Toisaalta himottaisi kamalasti hankkia jo muutama äippävaate.

Kamalan nopeasti mennyt tämä kevät. Vastahan mä pääsiäisen tienoilla plussasin ja ylihuomenna on np-ultra. Ihanaa, että olen päässyt tänne asti. Viikon päästä tulee vuosi ekasta plussasta ja keskenmenosta :'( . Haluan äkkiä päästä sen päivän yli ja jatkaa onnellista odotusta. Niin, nyt mä todellakin olen onnellinen odottaja ja niin rakastunut pikkuiseeni :heart: .

tivoli 10+6 (11+2)

Huomenia

Täällä on jo käyty työpaikalla palaverissa aamulla ja illaksi pitäisi sitten uudestaan mennä takas :whistle: . Huomaa töissäkin, että kesä on tullut, kun kesätyöntekijät aloittelevat hommat ja tänäänkin saan yhden kesätytön neuvottavaksi :) .

rautarusina
Onnea plussasta ja tervetuloa joukkoomme mukaan
:hug:

Voi kun joillakin näkyy jo vatsa mukavasti :D .

Tivoli päivitteli ajan kulua ja itsekin mietin ihan samaa :whistle: . Tänään on itse asiassa tasan 2 kuukautta siitä, kun tein plussan ja tuntuu, että vastahan se oli eilen aamulla =) .

Snoopy Mullakin on osa oireista kadonnut ja välillä tulee kaikki ilkeät ajatukset mieleen, mutta joka aamuinen kuvotus "pelastaa" hiukan tilannetta. Silti olen välillä ihan yli neuroottinen ja mietin kaikista pahinta :( . Onneksi rakas mieheni ja ystäväni saa minut aina sitten tajuamaan totuuden ja heti helpottaa :)

Ulkona on taas aivan mahtava ilma, joten taidan ottaa jonkun hyvän kirjan mukaani ja painua takapihalle nauttimaan aurinkosta :p .

-Veeruska & Heppu Huoleton 13+6-

Eilen teille kirjoittelin pitkät pätkät mut jostain syystä tää meidän kone on alkanut sellaisen leikin että se sammuu kesken kaiken.
Tervetuloa reutarusina munki puolesta :wave:
Masun kasvamisesta, täällä ainakin on selvä pömppö kasvanu, aikalailla yhtäkkiä. Viikko sitten mahtuneet shortsit oli ainaki 5cm liian pienet vyötäröltä :whistle: Silleen ku selällään makaa ja vetää vatsaa sisään, jää se minimiin yksiö pömpölleen ja saa lähikontaktin siihen vauvamaiseen masuun parhaiten :) Ajattelin sitten ku 15viikkoa on täynnä niin ottaa ekan mahakuvan, ehkä..

Liikkeistäkin siel oli kysymys ja itel tuntui 17. viikolla liikkeet edellises raskaudes, mies tunsi 19. viikolla jo päälle päin meidän neidin pikku potkut. Sellaisia muljahduksia tuntuu jo nyt, mutta luulenpa että ovat jotain muuta kun masukin temppuja.

Ultrailuja taas monella tulossa, tsemppiä vaan ja heti sitten raportoimaan :) Voi olla etten ihan hirveesti omia juttuja tänne kirjoittele mutta listan päivittelen ja teidän kuulumiset selaan, ei kehtaa ihan kokonaan miehen kesälomaa koneen ääres könnätä. Niin siitä tuli mieleen se "mitä mies tekee"-kysely. Perusduunari tuo oma kulta on, ihanteellinen 7-15.30 työaika ja raudasta vääntää vaik mitä :)

Arvatkaas kuka paloi eilen ihan sairaan pahoin..Jep, minäpä hyvinki. Kaamee karvastelu nyt. Oltiin seuraamassa yksiä heppakisoja ja siellä ihan "huomaamatta" 4tunnin auringossa olo teki tehtävänsä. Kunhan muuttuis rusketukseksi mahd pian, oon ku keitetty rapu :kieh: .. Oma vika, mitäs olin pikku sika.. hehheh.
Mutta päivityspuuhiin nyt ja jos jonkun nimimerkki tms on päin prinkkalaa niin ilmoitusta tänne niin korjataan asia pikimmiten.. :wave:

Kärtsähtänyt maukkis ja minimii 14+2

TIVOLILLE :hug: Tällä kertaa kaikki menee varmasti ihan hyvin :heart:

papana03 Heippa! Ihan hyvin oon nyt voinut, ei mitään suurempaa. Pientä väsymystä ja päänsärkyä kans mutta muuten onneks ok :) Niin, ja tuntuu ihan ku mulla olis muutamana päivänä ollu supistuksia (?) Mutta, nautitaan nyt tästä ihanasta raskaudesta! :) Jännää kun kuumeilupuolella sitä ajatteli, että tuskin itse koskaan pääsen odotuspuolelle, mut näimpä kivasti sitä voi käydä!

Kertokaas kaikki jotka tiedätte miltä supistukset tuntuu, että voiko tää olla sitä: muutamana päivänä kun oon touhaillut jotakin, esim. nostellut/siivonnut, niin alavatsaa ja- selkää on alannut polttamaan ja tuntuu että pitää mennä kyykkyyn. Sitten kun kokeilin alavatsaa niin se oli normaalia kiinteämpi ja kovempi.. Pelottaa että jos vaikka paikat alkais aukeneen ja pehmeneen noiden takia :'(

Eiliset juhlat meni hyvin. Se vaan että söin vähän liikaa kaikkea suolaista ja makeaa, ihan kaikkea ja illalla vielä grillattiin, niin varmaan arvaatte että oli öklö olo nukkumaan mennes..

Mutta mä meen tästä pikkuhiljaa pihalle, on taas niin ihana päivä tulos :wave:

papunen 13+1 :heart:

Täällä kans sellaisia treenisuppareita. alamaha menee ihan kovax, tai siis ihan se kohtu vaan. Kivuttomia ovat vielä.
Esikoisen aikaan noin puolessa välissä raskautta oli paljonkin kivuliaita supistuksia, jotka tuli rasituksesta. Se tuntuu itellä ainaki ihan ku olis kramppi lihakses. Sitte ne varsinaiset synnytys supistukset on jo erilaisia mutta palataan siihen myöhemmin.. :D

Kiiuska: Ei varmaan kannata huolestu verisestä limasta. Mulle sano kakskin lääkäriä, että jos kohdunsuu on yhtään punottava (niinkun mulla), niin sit saattaa helpostikin tulla pieniä tippoja verta. Mut se ei oo vaarallista.

Tivoli Ei ollut avustuksia käytössä plussakierrossa. Itseasiassa olin jo toivonkin haudannut. Söin Clomifenia muutaman kierron, mutta lopetin ne tammikuussa. Sitten tulikin yllättäen yksi normaalin mittainen kierto ja seuraavasta plussa. Kiertoni kun heitteli aina paljon, monesti yli satapäiväisiä. Raskaustestin tein vaan varmuuden vuoksi tarkistaakseni, että voin turvallisesti popsia yhtä lääkettä. Ja plussauskierrossa seksi kiinnosti maailman vähiten, olin todellakin jo luovuttanut. Puolitoista vuotta kun oltiin yritetty jo ja lääkärin tuomiot oli sen suuntaisia, että palataan myöhemmin asiaan hoitojen kanssa. Ilman hoitoja ei hänen sanomisten mukaan raskaaksitulo meille ollut mahdollista. Vaan olikin ja siitä iloinen olen. En olisi halunnut hoitoihin. Ja Metformiinia kyllä söin myös. Se auttoi osaltaan myös painonpudotukseen. Mitenkäs sinulla, Tivoli? Tuliko plussa luomuna vai avustettuna?

Odotan sitä aikaa, että uskaltaa oikeasti luottaa siihen, että joulun tienoilla joku tähän perheeseen syntyy ja ruveta suunnittelemaan asioita ja tekemään hankintoja. Vaikka olen tiennyt raskaudesta jo kohta 6 viikkoa, tuntuu se vieläkin siltä, ettei sellaista onnea voi minun kohdalle tulla ja pelottaa, että se otetaan pois. Positiivisesti pitäisi ajatella, mutta miten se käytännössä onnistuu ilman niitä mörköjä ja peikkoja taustalla pelottelemassa. Onko muilla enää kauhukuvia mielessä vai olenko ainoa laatuani?

Pikaisesti piti tulla käymään tässä, ennen ku ulos nauttimaan auringosta!
Oikein paljon onnea valmistuneille ja tervetuloa uusille! =)

Mulla on nyt kans pari päivää kouristellu massua satunnaisesti. Toissa yönä tuli oikein kivulias selkää vihlova kouristus ja heti ajattelin, et keskenmeno alkaa. Miten mä jaksan odottaa ens viikon keskiviikkoon, et on neuvola ja sais kuulla sydänäänet...

Mä vanhenin tänään 23 vuotiaaksi! =)

Minky 11+5

Onnea Minky syntsyjen johdosta! :flower: Olet siis syntynyt kaksosen merkeissä, niinkuin allekirjoittanutkin! Itselläni tuli 25 täyteen viime viikolla.

Vähän rauhoitti nuo muidenkin kertomukset oireiden kaikkoamisesta. Itselläni tosin viikkoja vasta 10+5, joten aika aikaisin ne oireet kyllä on hävinneet. Syke on havaittu varhais uä:ssä 6+2, joten siitäkin on jo vierähtänyt tovi aikaa... Peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki on kuitenkin ihan ok. Ystäväni totesi hermoiluuni, että menen varmaan pitkin seiniä, kun tulee liikelaskennan aika... En kiellä. Ihan varmasti menenkin!

Kenellä muulla hormonit tuottaa iho-ongelmia? Itselläni pintakuiva iho, johon ilmaantuu tasaisin väliajoin äärimmäisen ärsyttäviä, epänormaalin suuria ja kipeitä finnejä :headwall: Mikään vanhoista ihonhoitotuotteista ei tahdo enää toimia...

Onkos joukossa onnellisia kesälomalaisia? Itselläni ruhtinaalliset 2 kesälomapäivää tiedossa :headwall: Vaihdoin työpaikkaa "sopivasti" keväällä, joten lomapäiviä ei ole enempää kertynyt. "Omaa lomaa" ei varmaan ole taloudellisesti varaa pitää, vaikka mieli kovasti tekisikin ja lupa työnantajalta heruisi :'(

Pikaseen hengähtämään koneelle. Sit partsille lukemaan päättötyökirjoja. B)

Onnea vanhentuneille. :D :flower:

Snoopy mulla oireet katosi samoihin aikoihin kuin sulla, 9+6 otin viimeisen inkiväärikapselin, ja sen jälkeen pahoinvointi on pysynyt poissa, alkuun säännöllisellä (lue: koko ajan) syömisellä, nyt jo pidemmilläkin ruoka väleillä. Mikä ei sinänsä oo hyvä, koska näin lämpimillä mulle ei mikään ruoka maistu (paitsi ehkä kylmät salaatit ym) joten syöminen unohtuu. Juotua tulee paljon, niin nälkäkin pysyy poissa. :ashamed: Mulla kans iho-ongelmia, tosin mulla on aina ollut ennemmin rasvainen kuin kuiva iho, ja nyt vieläkin rasvaisempi. ja kun tuli lämmin, ei ainakaan auttanut. :| Melko hyvänä iho pysyy kun teen kerran viikossa kasvohoidot jotka normaalisti (talvella ja ilman raskautta) tein kerran kuukaudessa... :whistle: Nyt siis kerran viikossa kuorin ihon ja kerran viikossa laitan kalvonaamion. Ja ainakin kerran päivässä pesen rauhoittavalla kasvovaahdolla ja kasvovedellä. Kosteusvoidetta pitäisi laittaa rasvaisellekin iholle, mutta ne mä olen jättänyt kokonaan pois niin on parempi. Kummastuttaa miten olenkin jaksanut hoitaa nyt ihoa näin hyvin, sillä aikaisemmin oon ollu tosi laiska sen homman kanssa. :D

Mulla alkoi kesäloma, koulu loppui viime viikolla. Tosin silti on esikko hoidossa :ashamed: kun mulla on hommaa tuon päättötyön kanssa. Ajattelin saada sen kesällä valmiiksi. :) Saatiin valmistumis päivämäärä, se on 22.12, saas nähä pääsenkö todistusta hakemaan. :D

Nyt partsille haukkamaan happea. :wave:

Piti tulla kommentoimaan tuohon remonteeraamiseen. Kysyin neuvolasta tuota maalausasiaa ja sieltä antoi yhden numeron, johon soittamalla sain selville, että jos maalaa liuotin pohjaisilla maaleilla, niin voi maalamisen unohtaa raskaana ollessa. Mutta ihan vesiliukoisilla maaleilla voi maalata, mutta silloinkin on hyvä huolehtia tuuletuksesta. Maalausurakka itsellänikin siis pian edessä ja aion ihan hyvilä mielillä maalata, koska maali on vesiliukoista. Eli välttäkää noita liotinpohjaisia tuotteita!!!

Heippa kaikille pitkästä aikaa! Nää on kyllä oudot nää sivut!! Ja uusia nimimerkkejä ja kaikkee. Vaikee pysyä mukana jutuissa varsinkin näin kun jättää 3 päivää väliin ettei käy täällä! :eek:

Isoja masuja teillä!! Musta tuntuu etten oo kasvanu yhtään. Pystyttekö vielä kuitenkin te isomahaiset vetää masunne sisään? Mä kyl pystyn mutten kauaksi aikaa. Ehkä en vain huomaa masun kasvua, viikonloppuna kerroin kaverilleni raskaudesta, ni hän sanoi et joo mä näen kyllä...

Olen edelleen poissa töistä, kuumetta ja flunssaa...perussetti siis. Anoppi antoi eilen jotain kolmiolääkettä jota ei suositeltu raskaana oleville, on sairaanhoitaja ni sanoi että teelusikallisen uskaltaa aina ottaa, luotin siihen. Ja heti autto.

Tuntuu taas että on hirmu kauan (2 viikkoa, vajaa) kun on nähnyt oman pienokaisen ultrassa, epäilyttää onko kaikki viel yhtä hyvin... On jotenki niin hiljasta kun ei ees tunne paljonkaan raksauden merkkejä, tissikipukin vähäisempää. Tunteeko kukaan viel liikkeitä??

Tämä täältä tällä erää tähän.

Minky: HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ :hug:

Snoopy: Myöhästyneet onnittelut :hug:

Mötkylä: Kyllä tuosta kuvasta pystyy jo päättelee, että joku siellä massussa asustelee =) Täällä alkaa huomata varsinkin, jos pidän vähäkään tiukempia paitoja ja nyt kun vaatekerrokset alkaa muutenkin vähentyä :p .

Minulla on kesäloma vasta elokuussa, mutta itse sitä sinne toivoin =) . Saan nauttia 4 viikkoa putkeen lomasta. Harmi vaan, että miehelläni ei ole kuin viikko lomaa, mutta eiköhän siinä ajassa ehdi jotain kivaa tehdä yhdessä :).

heips!

shamandalie millainen kaukalo teillä olis?

ihania mahakuvia. mulla kävi äsken yks kaveri ja tuumasi et piru ku toi maha näkyy jo hyvin :D
jajepoo viimeksi kun odotin niin laskettu aika oli heinäkuussa, enkä kyllä halua enää ikinä lyllertää viimeisillään helteellä. nytkin jo tukalat oltavat ku huomasin ettei mitkään kesä vaatteet mee päälle :kieh: nyt aattelin sit lähtä kauppoja kiertään jos vaik löytyisi jonkin sortin "telttaa"

omaa napaa: väsyttää ja pääsärky vaivannut. mut muuten ollaan huippu kunnossa. painoa tullut 2 viikon aikaan yli 3 kiloa :eek: ainoa miinus on työmotivaation puute.

mut täytyy lähtä tekeen ruoka ku ukko kulta tulee töistä

lilleriina ja tonttu-ukko 11+2

Kertokaa hyvät kanssasisaret että onko vaarallista vauvalle kun mun tyttö on vesirokossa? Ite sen olen kyllä sairastanu pienenä, mutta voiko se mennä niin että mä kannan sitä viirusta ja se sit jotenkin tarttuu vauvaan? Iski hirvee panikki kun yhtäkkiä aloin asiaa ajattelemaan. Mies on tytön kanssa päivät kun mä olen töissä.
Huomenna on np ultra ja sinne mun pitää mennä yksin kun mies jää tytön kanssa. Voi että kun toivon niin paljon että kaikki siellä ok. Jos ei ole niin miten mä pystyn ajamaan töihin ja yleensä menemään töihin. Kauhee kun jännittää. Esikoisesta en näin paljoa jännänny.
Multa jäi nyt ihan kommentoimatta teidän kirjotuksia. No sen verran muistan että sukupuolta aijotaan kysyä koska mies haluaa menna 4d ultraan ja ei tunnu liikkeitä.
Ummali ja tiikeri rv 12+4

Voi mitä ihania vatsakumpuja.. Mötkylän masu ei enää jätä arvailun varaa :) Tuitsulla ihana pikku kumpu tuossa.
Lauantaina nappaan ekan masukuvani minäkin tänne näytille. Pitää muuten paikkansa et ku on aiemminki ollu raskaana niin maha kasvaa nopeempaa (ei toki kaikilla mut järjestää kaikilla omilla tutuilla itseni mukaan lukien) ja sit kasvutahti hidastuu kun eka kertalaisilla kasvu vaan jatkuu tai jotain. Täällä neiti yx vee yrittää kiivetä autonsa päälle ja sil menee herrrrrmo. Täytynee mennä auttamaan.. :wave:

Minkylle ja Snoopylle synttärionnittelut :flower: !

Snoopyko jutteli oireiden katoamisesta. Älä huoli, mun neuvolatätsy sanoi, että näillä viikoilla kroppa alkaa tottua raskauteen ja oireet saattavat kadota. Se ei silti ole merkki mistään huonosta asiasta, vaan kuuluu raskauden etenemiseen :hug: .

rautarusina, sain ekan plussani luomuyllärinä viime kesänä, mutta se meni yhtä nopeasti kesken kun alkoikin. Tämä raskaus on saatu alkuun isolla annoksella clomeja, teroilla, metuilla ja pregnylillä. Hoitojen alusta kesti vain 3,5 kk kun tulin raskaaksi. Ihana upea lääketiede!

Kiiuska, millon sulla on np-ultra? Saatteko useamman ultran, koska taustalla on hoidot? Mä saan 4 kunnallista ultraa =) . Nyt on alkanut jännittää, josko keskiviikkona tulee ilmi jotain ikävää. Ehkä ja toivottavasti stressaan turhaan.

Millaisia allergialääkkeitä olette käyttäneet? Neuvolassa sanottiin, että silmätipoista Lomudal ja nenäsuihkeista Flixonase sopivat raskaana olevalle, mutta apteekissa ei tuota jälkimmäistä suositeltu. Ja muutenkin noita sumutteita ja tippoja kehotettiin käyttämään vain pakon edessä. On kyllä hankala kesä edessä, jos en saa lääkitä kunnolla. Tänä vuonna allergiaoireeni alkoivat jo, normaalisti oireilen vain heinien kukinta-aikaan. Huonompaan suuntaan taitaa siis olla menossa.

Yhteistyössä