***Joulun Odottajat*** KESÄKUU

:heart: Voi että ootte ihania , lukiessani teidän tsemppiviestejä tuli niin hyvä olo! Kiios ihan kaikille! :heart:

Joo mulla ja miehellä alkaa itkut olla itketty ja perjantaita ootetaan pelossa vain kun silloin se siis pitäs sairaalassa poistaa. Nt jo esilääkitys annettu. Pientä vatsan vihlontaa vaan, itseasiassa ne kivut mua kyllä pelottaa, kun kuulemma alakautta joutuu tulemaan. Mutta eiköhän sieltä lääkitystä löydy. Kova kolaus oli ja on. Täytyy surra rauhassa. Mies jo tosin suunnitteli että uutta putkeen vaan heti. No enpä nyt vielä tiedä.. josko me ne häät pidettäis sit mitä oli suunniteltukin, mutta joitten piti siirtyä sattuneesta syystä..no nyt sitä syytä ei enää ole.
Kyllä minä täällä selviydyn ja tulen joskus kuokkimaan teidän palstallenne ja ihastelemaan teidän masuja! Haleja koko poppoolle!
 
Voi katherine, suurensuuri hali ja osanottoni! :hug: :hug: :hug: :hug: Ihan mielettömän rauhallisesti ja hyvin otat tämän asian.

Ja Sätsenille hurjasti peukkuja ja tsemppiä! Pelottaa ja jännittää varmasti, mutta uskotaan, että kaikki on hyvin!
 
Oon Katherine tosi pahoillani sun puolesta. En oikein muuta osaa sanoa. Haleja ja jaksamista. :hug:

Sätsen: Ymmärrän sun tuskan, itellä on vaan jo todistetusti ehkä jotain vialla. Oon silti ite jotenkin skeptinen lisätutkimusten suhteen. Jos ultrassa ei näy jotain tosi graavia, en halua mitään näytteiden ottoo. Oisin sit jo viikolla 18-19 kun tulokset tulee. Ja kun ikinä ei mikään kuitenkaan oo 100% varmaa tietoo. Mä vaan aattelen, että se on sit tarkotettu niin. Ääh. Paljon on joutunut miettiin kaikkia asioita, mutta eipä niitä tule ajateltua ennen kun osuu omalle kohdalle. Ja vaikka kaikki olis hyvin, niin silti varmasti kaikilla huoli koko raskauden ajan. Niin se sit kai vaan on tarkotettu.
 
Mirsu oot oikeessa siinä et huoli on varmasti meillä kaikilla pikkuisesta ja sitten kun se omalle kohdalle osuu se tuntuu epäoikeudenmukaiselta.
Niin se vaan on elämässä koskaan ei tiedä. Synnytyksessä voi yhtä hyvin sattua jotain että vauva saa ikuisen vamman, ei koskaan voi olla sata varma että elämä kohtelee oikeudenmukaisesti.. Tälläkin hetkellä jonkun lapsi voi jäädä auton alle. Elämä on.. Koitetaan nyt olla iloisia, surullamme ja huolellamme ei voida kuitenkaan vaikuttaa.. Positiivisella asenteella pääsee jo pitkälle, ollaan positiivisia, vaikka tässä tunnemylläkässä ei aina sitä muistaisikaan.. :heart:
 
:hug: voimia tuleville päiville sekä sinulle että miehellesi

itsekkin yhden keskenmenon kokeneena tiedän että helppoa tulevat päivät eivät ole ja odotus vauvan synnyttämisestä/kaavinnasta on ihan hirveä vain itkettää ja itkettää :'( :'(

laitan tuohon pari runoa jotka itse löysin kun omaa syntymätöntä esikoista surin... vaikka se nyt tuntuu ehkä pahalta niin kyllä se aikaa myöten helpottaa vaikka edelleen yli kymmenenvuodenkin jälkeen se aina välillä tulee mieleen ja varsinkin näin oman odotuksen myötä pelko on välillä ihan hirveä...

******************
Haituvapeite

Tiedän, että sinäkin halusit
olla osa meitä.
Olla rakastettu, pieni ja avuton.
Minäkin halusin sinua rakastaa, pitää pientä.
Ikuisesti, rakkaudesta tullut ihmisen taimi.
Keneksi olisit kasvanut,
keneksi minut muuttanut?

En saanut sinua pitää, en käsissäni.
Mielessäni sinut pidän; siellä sinä elät vieläkin.

Yritän unohtaa ja lähetän mietteeni ylös,
suoraan sinun haituvapeitteellesi.
Mutta vartaloni tietää sen tuskan yhä;
luopumisen tuskan, surun syvän.
-Marika-

*************
Syntymättömälle

Sinä lapseni - vielä syntymätön
myös syntymättä jäänet...
Oli tulosi onni arvaamaton
- ja nyt huudan ikävääni.

Vain hetkisen olit minun -
vain hetken keväisen.
Miksi ikuisuus kutsui Sinut,
taimen vasta itäneen?

Sillä eikö itselläni
olis lähtöön suurempi syy?
Olen nähnyt liikaa jo varhain
ja elämään väsynyt.

Tunsin Sinussa tarkoituksen
tunsin Sinussa elämän
siksi esitänkin kysymyksen:
onko onnea ensinkään?

Kun taimi sisältäin vietiin
meni samalla uskoni siin.
Ja sairaalan kapeaan petiin
minä murruin - ja itkin niin.

Kuulin kerran että niistä
jotka kohtuun kuolevat
tulee enkeleitä
ja nille siivet kasvavat.
-K.H.-
 
Oli pakko viel palata tänne. Katherinen huonot uutiset sai kyllä itkun silmään täälläkin. Niin arvaamatonta on kaikki, alkoi kummasti huominen neuvolakäyntikin jännittää. Nyt en muista varmaksi mutta olikos tää teidän eka raskaus KATHERINE? Voi toivon vielä kerran paljon jaksamista ja onnea tulevaisuuteen. :hug:

Jajepoo meille tulossa kolmas ja silti saan jo kuulla kommentteja tai vihjaamista siitä että jokohan piisais. Kamaln kommentti oli eräältä vanhalta hyvältä kaverilta kun jo alkuvaiheessa kerroin hänelle ja tää tuumas vaan että "TAAS." No valaisin hänelle sit että joo, taas. Toivottu on jo taas vaikka kuinka monta kuukautta että tärppi kävis. Tuli sellainen ihme fiilis tuosta kun en osannu ees odottaa mitään niin töppöö kommenttia tältä ihmiseltä.
Mötkylän liikkeen tuntemis kysymykseen täytyy sanoa että ei tunnu. Sellaisia muljahduksia tuntuu ja ne nyt voi vaik mitä suolen liikeitä. Ensi viikolla vois alkaa pongailemaan liikkeitä, ja luulisin että parin viikon päästä ekat hipaisut tuntuu jo. Ensi kertalaisella voi mennä viel viikko tai kax kauemmin että älä hätäänny vaikkei ne "kutittelut" ihan viel tuntuiskaan :)
Minimi: Jouluvauva on mun mielestä aivan ihana ajatus. Eka jännitin et entäs jos joudun olemaan laitoksella aattona yms. Ja voi olla että teinihirmuna tulee lapselta palautetta kun on synttärit niin myöhään. Mutta oikeestaan en keksi yhtään sellaista ajankohtaa koska ei olisi hyvä hetki saada vauvaa. Odotuksen kannalta kesäkuumalla on varmaan tukalaa olla viimeisimmillään mutta kiva kun ei tarvi pikkuista pukee niin paksusti.
Tivoli: Kivat ultrauutiset sulla, on niitä varmaan taas muillakin tullut mutta jäivät mieleen jotankin niin hyvin :)
Schätzchenille Nyt valtavasti tsemppiä sinne ultraan, älä kuitenkaan ihan hirveän pahoin revi stressiä, helppo sanoa, tiedän kyllä tunteen. Ei oo kauaa kun ite olin ruikulla jännityksestä..
Mirsu: Voi kun kuitenkin kaikki olis hyvin..

Omaan napaan ei mitään erikoista, viikkoja kasassa 14+4. Huomenna neuvola ja pelottava puntarilla käynti. Ja jännittävä dopplerilla kuunteluhetki.. Hei taas.
 
Oon tosi pahoillani puolestanne! :hug: Itku tuli täälläkin silmään... :'(


Anteeksi, että heti hyppään omaan napaan, mutta mulla on ihan hirveä pelkotila, et kaikki ei ole hyvin...

Mua todellakin jäi nyt arveluttamaan, että onkos normaalia "kasvukipua". Viime yönä heräsin ihan järkyttävään selän polttavaan tunteeseen, joka säteili oikeestaan ihan koko mahassa asti. Nousin käymään vessassa samalla ja tunne oli siis ihan järkyttävä. Mutta sitten polton tunne helpotti hetken makoiltuani ja nukahdin uudelleen. Eli kesti yhteensä se tunne muutaman minuutin...Sen jälkeen ei ole kipua tuntunut ja neuvolassakin sanoivat, kun soitin, että ihan normaalia kohdunkannattimien kasvukipua, joka usein yöllä ilmenee kun vahingossa kääntyy nopeasti.Voiko noin kamalat kivut olla normaalia? Anteeksi vielä omanapaisuuteni... :ashamed:

Minky 12+0
 
Pitkästä aikaa taas jaksaa koneelle. On ollut niin raskata olla töissä ettei ole jaksanut kirjoitella. Lueskellu kyllä olen juttujanne. Katherine: Ikävä kuulla! Olen tosi pahoillani! Jaksuja.

Onko teillä kenellekään ollut ongelmia verenpaineen kanssa? Ja nimenomaan että paineet on LIIAN matalalla. Mulla kun on yleensä normaalisti matalata paineet (110/50) Niin nyt juuri ennen raskautta kärsin kohonneista paineista ja varsinkin alapaineet olivat koko ajan satasen tuntumassa. No nyt taas viikolla on hurahtanut ihan toisinpäin! Alkoi huimata ja oksettaa tosi pahasti niin mittasin paineet niin lukemat olivat koko ajan 95/60 ja siinä kieppeillä. Minulla on kotona sellainen kunnon mittari ettei siitä voi johtua että en olisi kotioloissa saanut luotettavaa vastausta.

Huomenna sit olisi eka ultra. Josko se siinä vähän selkiytyisi tuo laskettu aika. Ja lueskelin tuolla että joku muukin olisi kieltäytynyt noista kromosomitutkimuksista.jos nyt olen käsittänyt sit oikein kun silmät ristissä olen näitä tekstejä lukenu aina puolenyön tuntumassa ku olen töistä kotiutunut.. Antakee anteeksi jos kovin paljon sekoilen.. Olen saattanut toki nähdä untakin kun aina ennen nukkumaan menoa näitä lueskellut.. ettäs tiedätte voitte jo eksyä meikäläisen unimaailmaan!! (mutta en nyt kuollaksenikaan muista kuka/ketkä niistä olis puhunu..) Minä luulin että olen ainut joka ei mennyt verikokeisiin. Keskusteltiin miehen kans asiasta ja mun mielestä mies otti asian tyynesti ja totesi ettei niitä oo ennenkään testattu. Ei kyllä ole kahdelta ekalta lapseltakaan otettu..

Mut nyt ilmeisesti pitäis yrittää saada nukuttua.. Jänskättää se huominen ultra! Niin ja huomenna mennään kattoo yhtä taloa.. Ihanaa.. Minä niin kovasti haaveilen omasta kodista!!

Näkyillään!!

Lumienkeli turvotuksineen ja mymmeli masussa!
 
Tulin tänne taas kurkkaamaan (aina välillä olen käynyt lueskelemassa teidän kuulumisia) ja päätin nyt itsekin kirjoittaa. Katherinen surullinen uutinen pysäytti, toivon jaksamista ja voimia. :hug: Itse koin alkutalvella keskenmenon, joten tästä uudesta raskaudestakaan en oikein ole uskaltanut iloita, olen pitänyt asiasta matalaa profiilia, enkä siis ole edes tänne joulumassuihin kirjoitellut. Np-ultrassa kävin eilen ja vihdoinkin tämä raskaus alkaa tuntua todelta, kaikki vaikutti olevan kunnossa; ei liiallista turvotusta ja eloisa yksilö siellä molski. Eli iloksi tämä toivottavasti vielä muuttuu. Jos vielä huolitte joukkonne, niin mielelläni siihen liittyisin. :) Ainiin, asun E-Suomessa, esikoista odotan ja l.a. 12.12.
 
Sue
Katherinelle paljon voimia ja rohkeutta kohdata suuri suru.
Jännä että eilen mulle tuli Meidän Perhe -lehti ja siinä oli juttu kohtuun vkolla 36 kuolleesta vauvasta. Järkytyin siitäkin niin etten voinut lukea koko juttua heti. Ja nyt tämä uutinen. Ei ole sanoja joilla lohduttaa, haleja kuitenkin.

Minttuliina kyseli tukivyöstä. Mulla on ja olen välillä joutunut iltaisin pitämään, olo helpottuu heti. Selkä ei niinkään ole kipeä vaan vatsan pohja polttelee. Suosittelen. Vöitä saa nettikirppiksiltä 10-15 egee, uutena kuitenkin 40.

Ihana aamu tänään. En joutunut yöllä käymään vessassa ja aamulla tietty rakko ihan täynnä ja sepäs nosti kohdun ylös niin että sen tunsi tosi hyvin. Sanoin miehellekin että kokeileppas, on masussa muutakin kuin pieru. Ja kohtu oli aika suuri, piti oikein kahdella kädellä pidellä. Harmi että ei liikkeitä vielä tunnu... töissä jo siivoojakin kysäisi mahdanko odottaa vauvaa kun tuo masu erottuu niin selvästi.

Heips taas

Sue (ent. Suski) ja rv 14+5
 
Lumienkeli: Mulla on paineet tosi alhaiset aina. Viime raskauden keskiarvo oli about 94/58 ja eilen neuvolassa oli 95/62 eli alhaalla mennän. Se huippaaminen on kurjaa mutta siihen on opittu.

ON: Neuvolakäynti oli eilen ja syke pomppi 150 ja painoa tullut vain 400g.
"vain" siksi, että oon syöny koko ajan taukoamatta 24/7 :D (suurinpiirtein)

Eli kaikki kunnossa ja nyt "vain prinsessat pääsevät pallomereen"-risteilylle, (syömään :D ). Hauskaa loppuviikkoa kaikille ja kasvattakaas massua. :wave:
 
Katherinelle voimia ja jaksamista. En voi edes kuvitella miten raskasta tuollainen on kun en ole itse joutunut koskaan kokemaan mitään noin raskasta :'( :hug:

Olin aamulla neuvolassa. Sydänäänet kaverilla ok 150. Mun paino oli laskenut hieman ja verenpaine samoin. Paine oli nyt 124/65 eli ihan hyvä. Hemppa oli edelleen 128 eli ei siinä muutosta. Virtsakoe puolestaan aiheutti vähän ongelmia. En saanut tikisteltyä kovin isoa näytettä, koska olin käynyt aamulla jo kaksi kertaa vessassa :ashamed: Pitää viedä maanantai aamuna uus näyte labraan, koska nyt valkuainen näytti plussaa, mut se saattoi kuulemma johtua huonosta näytteestäkin. Sitten pientä huolta aiheutti myös papa koe. Papa arvo oli kyllä ihan hyvä, mutta näytteestä oli löytynyt sientä. Mitähän tämä mahtaa tarkoittaa? terkkari lupasi kysyä asiaa ens viikolla lääkäriltä, että tarvitseeko asiaa hoitaa jotenkin.

Olipa taas hieman omanapaisuutta :ashamed: Mutta tervetuloa minunkin puolestani uudet mukaan :heart: Mukavaa viikonloppua kaikille ja vielä kerran voimia Katherinelle. Lähdemme iltapäivällä katselemaan vähän Lappeenrannan kesää =)
 
Katherinelle voimahalit ja lämpöisiä ajatuksia. Koittakaa jaksaa! :hug: Omat pikkumurheet tuntuvat nyt toissijaisilta. Hävettää kun olen kaksi tuntia pillittänyt tylyn neuvolalääkärin takia...

moksa ja vauva 14+2
 
Hei ja huomenta! Ihana kun just äsken vasta heräsin, juon kahvia yksikseni keittiönpöydällä kannettava seranani :saint: Tytöt on mökillä mummon ja vaarin kanssa kesälaitumilla, ja minä vielä oottelen loman alkua.. B) Voi jestas mitä unia näin tossa äsken ihan mahottomia..
taitaa tyttö olla vähän puutteessa, täytyy illal vihjasta miehelle. :p

Olikos se Mauhatavaallakin tänään neuvola, sama täällä, kohta pitää
mennä.. Mulla vielä yöpaita päällä, täytyy lähteä siistiytymään.. :wave:

Tervetuloa vielä Jempulle!

Porsche (ent: Burberry) 14+1
 

Yhteistyössä