**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Voi että, mä toivon nyt paljon paljon supistuksia Tuitsulle! Tiedän, ettei lohduta yhtään, mutta niin se vaan mullakin päätti lähteä synnytys itsekseen käyntiin, joten kaikki on vielä mahdollista. Ja toisaalta, pääasia että sulla on tietoisuus siitä, että kauan ei tartte enää kärvistellä, niin vauva on sylissäsi!

Myös mirsulle paljon tsemppiä!
 
Tuitsu ja Mirsu: En tahdo olla ilonpilaaja, mutta jos ei vauvoilla ole hätää, niin saatte varautua tulemaan kotiin vielä tuolta keikalta. Toki sitten saatte varmaan kutsun saapua aamulla käynnistykseen, jos salit ei ole täynnä... Näin mulle kävi esikoisesta ja vielä rv42+0 käynniltä laittoivat kotiin ja aamulla sitten piti käynnistykseen mennä, eikä auttanut vaikka oli yli 4kiloinen vauva tiedossa. No poika alkoi tulemaan maailmaan illalla itsekseen =)
 
Etusivulle päivitetyistä syntyneistä tällä hetkellä 12 tyttöä ja 18 poikaa :)

Tänne meidän kuntaan/kylälle on nyt viimeisen kuukauden aikana syntynyt viisi vauvaa ja niistäkin kaksi minuutin ikäerolla :D Ja minä ainoa jolle on tullut tyttö, mahtaa olla meillä vilinää 15 vuoden päästä :whistle:
 
voiko olla näin tylsää et perjantai iltana ei oo muuta tekemistä ku roikkua täällä netissä... :'( sais edes sen nyytin tuhiseen tänne niin olis jotain tekemistä, ei tuo tyttökää jaksa mua koko aikaa...

niin ja ONNEA taas vauvautuneille!! :heart: :flower:

kyllä oli muuten koskettava tuo suurin pudottaja finaali, oli ihan tosi huima pudotus sillä kuka voitti.. ja aika monella muullakin kyllä...
oman painoni mä olen ajatellut jättää latokselle :) (toiveajattelua.. :p )
tytöltä ei kyl jäänyt yhtään, mut tuli siltä kyllä puolet enemmän ku nyt..

paljokos teillä jo synnyttäneillä jäänyt kiloja laitokselle?

neuvolatäti tuumas tytölle viimeks ku käytiin et täälä sen pikkuveljen sydänäänet nyt kuuluu... hmm.. liekköhän poika.. viimek sse kyl sitä tiiraili mut ku en halunnu tietää nii ei sanonu.. oisko nbyt lipsauttanut vahingossa... sanoi kyllä sitte et saattahan se tyttöki tietysti olla.. =)

jokos on joululahjat ostettu ja paketoitu?
mä paketin tänään viimeiset tytön paketit, suksisetti oli hieman hankalaa, saa nähdä pysyykö ehjänä ku pukki tuo sen.. toivottavasti!! '

nyt poistun ainaki hetkeksi ettei tuu romaania tästä!!

liinuli+vaavi 39+1

 
liinuli: Mulla jäi 11kg laitokselle esikoisesta ja sama olis toiveissa tästä tulokkaasta. Esikoisesta nousi paino 8kg ja tässä odotuksessa painoa on tullut 4kg, vaan onhan sitä jo ennestään paljon, että ihan hyvä kun ei mennä uudelle kymmenluvulle.... :p
 
Kiitos pi pa re :flower: Taas pikaseen täällä käymässä, päivittelemässä, kohta pienemmän neidin kanssa iltapuuhiin.

Onnea myös hulivili :heart:

Ja kiitos MM- (menihän oikein... :ashamed: ) syntyneiden pinon perustamisesta, pitää sinnekin muistaa ja ehtiä kurkkimaan. :)

Tulen paremmalla ajalla lukemaan kaikki jutut, voin rehellisesti sanoa et nyt on mielenkiinto tuossa isännän olkapäällä tuhisemassa... :heart:

Tsemppiä vielä odottajille, ja koittakaas nyt pian vauvautua kun ne vauvauutiset on aina niin ihania... :heart:
 
Iltaa..

Voi lisää vauvoja tullu..ONNEA :flower:

Tuitsu: koita jaksaa..just mietin että tässä tyhmää itse valittaa kun sulla on päiviä paljon enemmän eikä vauvaa näy. Mä viskaan sulle vähän näitä mun suppareita!! Jos ne sulla tekis jotain.

Tänään on ollu mulla vuorostaan aika paha päivä..jotenkin paska olo,yritin pari kertaa nukkuakin kun olin mahdollisuus mut ei oikeen onnistunu. Säpsin ja heräilin koko ajan ja nukuin sitten vartin ehkä niin että olin onnistunu kuolaamaan puol sänkyä. :LOL:
Oli tosi naisellinen olo pungertaa sieltä kuolan keskeltä ylös yhtä väsyneenä ku aikasemmin :(
Pari kertaa on tullut itkettyä,tuli taas sellanen hetken epätoivo että syntys jo saatana eipäs kun eikä mua pelottaa..sekavaa. Haluis eroon näistä vaivoista mutta synnytys pelottaa joka päivä enemmän. Ei kyllä tavallaan ois syytä kun ei nää kaks edellistä niin kauheen traumaattisia ollu..mutta mua jostain syystä pelottaa se kipu,ponnistus ja se että että menetän itsehillinnän taas. Vähän yli vuos sitten kun poikaa synnytin niin mua itseä pelotti ja hirvitti se kuinka sekasin olin enkä pystyny sille mitään.
En mä kyllä sekoillu pahasti,huusin vaan,puhuin hölmöjä,törttöilin ilokaasun kanssa enkä tienny miten ponnistan vaikka olin yhden jo synnyttäny.Tätä on vaikee selittää mitä tarkotan mutta olin omasta mielestä tosi sekasin ja se kipu oli niin lamauttava että en haluais kokea sitä taas :ashamed:
Sekin huolestuttaa ettei mitään käy vauvalle tai ittellekkään..ei näitä sais kelata mutta..minkäs teet näille hormooneille?!?
Mies yritti mulle taas vakuutella että kaikki menee hyvin,että oon "vanha tekijä"..onneks se saa mua vähän rauhoteltua,muuten menis ihan hölmöilyks ;)

Kiloista puhe..mulla jäi kummankin kanssa laitokselle 5-6 kiloa ja parin viikon sisällä pari lisää kun nesteet lähti.

Joululahjat: mä oon muutenkin näitä mattimyöhäsiä mutta tänä vuonna enkat, oon ostanu yhden joululahjan!! Mutta siihen on pari hyvää syytä: mulla meni toi kodinhoitotuki niin että parin kuukauden aikana tuli vajaa 70 euroa vaan..lapsilisät meni ruokaan ja laskuihin ja mies on maksanu toista kuukautta kaiken muun yksin. Eli siis raha..ei yksinkertasesti ole rahaa ostaa,vasta ens keskiviikkona kun tulee äippäraha..ja onneks iso summa. Sit tää menee shoppailee jos oon kasassa taikka vointi hyvä..niin että helmat paukkuu!!
Niin ja toinen syy miks en oo ostanu on tietty tää raskaus..aina kun oon yrittäny mennä ees kurkistelee lahjoja kauppoihin niin on iskeny selkä/jalka/vatsakipu tai huono olo..

Mutta nyt täytyy varmaa oikeesti mennä nukkuu..jos sais nukuttua ja aamulla heräis reippaana synnyttämään ;)
:wave:
 
liplap: mä elättelin toivoo, että pääsis jo ens viikonloppuna käynnistykseen kun on joulu tulossa. en tiiä käynnisteleekö ne taysissa viikonloppusin ja pyhisin?! nähtäväks jää. on vaan pakko aatella sitä ens perjantaita, muuten tässä sekoo pää. :headwall:

mä kans luulen, että sitten kun sen vauvan joskus saa, niin ei malta täällä paljon notkua. Paitsi jos vauva on oikein kova nukkuun. Nyt vaan tuntuu kovin kaukaselta moinen ajatus.. :)
 
Mulla jäi laitokselle 6,5 kg ja nyt on jo hävinnyt varmaan yli 10 kg, meidän vaaka on näyttää pieleen niin vaikea sanoa. Pitäs kävästä tuolla terkan vaa'alla niin vois verrata niihin neuvolan lukemiin :) Kyllähän sitä sitten olikin kerennyt 21,5 kiloa tulla että on tässä vielä mitä mennä... Mies sano tänään että kasvot on kaventuneet tosi paljon, enää en näytä nelikymppiseltä :LOL: Sanoin vaan että hyvä kun sanoit ton nyt kun mennään jo parempaan suuntaan, viikko sitten ois saattanu käydä huonosti tollasista kommenteista :D
 
Höh!
Onko joku viisas sanonut joskus jossain että tuolla kaupungilla juokseminen kaupasta toiseen voisi aiheuttaa supistuksia?? Tai käynnistää synnytyksen?? Kysyn vaan!! Mun viimeisetki supparit ja liitoskivut ja kaikki mahdolliset kivut jäi jonnekkin.. ( en myönnä ainakaan ääneen että mäkkäriin.. :whistle: )
Ei vaan oikeesti.. olin vähän kipeenä tänä aamuna ja mietin että onko minusta oikeesti edes lähtijäksi kaupunkiin mutta näköjään hyvin oli! :/ Monen tunnin kaupoissa juoksentelu ( mitä yleensäkin inhoan jo valmiiksi mut tää joulun aika vähän pakottaa siihen ) ja tulos todellakin 0 supparia, 0 liitoskipua , 0 yhtään mitään kolotusta!! Ja vaikka jouduin tunkee nää koivet todellakin noihin minun 39 numeron kenkiin niin jopa turvotus ei ole haitannut! (ja siis jalkojen kokohan ollut näillä mahtiturvotuksilla ainakin se 43 nykyään.. ) Siis kertokaa nyt mitä tää on??? :D :eek: :eek: :eek:
Voi muuten olla aamusta toinen ääni kellossa.. jos yleensäkään pääsen ylös sängystä. :x :xmas:

Ketkä ne olikaan mennyt jakautuu.. Shamandalie.. Hulivili ainakin.. Just tän takia en ala yleensä luettelee ketään erikseen kun en muista!! :headwall: :headwall: Mutta onnea hirveesti kuitenki kaikille tasapuolisesti!! :flower: :heart: :flower:

Mulla on laitokselle jäänyt molemmista aikaisemmista vauveleista se 11kg. Molemmista on tullut se n.13kg raskauden aikana. Et olen ollut hyvin tyytyväinen! Tällä kertaa ei taida olla pelkoa että jäis yhtä hyvin kilot.. Toi komeat 17 kg tuntuu niiiiiiiiiiiiin paljolta!!!

Joululahjoista sen verran että ne alkaa olla kasassa.. Pitäs vielä tuolle ukko kullalle jotain keksiä..

Mut nyt taidan vielä syventyä juha vuoriseen ja raskausarpiin että sais mojovat naurut tälle yötä..

Yötä mammat!! Huomiseen!!!
 
Tsemppiä Mirsu, toivotaan että pääset tänä yönä/päivänä synnyttämään =)

Täällä kukutaan kun tuli kipee supistus, oksetti ja vatsa sekasin. Mut tais jäädä siihen yhteen, taidan painua takasin nukkumaan....
 
Liplap: Mulle luvattiin että käynnistävät jo ihan sen takia että mä olen ite erittäin ahdistunut tästä tilanteesta. Vaikka vauvalla oliskin kaikkii hyvin. Ja tosiaan jos pistävät mut jostain helvetin syystä kotiin maanantaina niin mä kyllä romahdan ihan täysin. oon nyt viikon elänyt vaan tolle maanantaille.

Onnea mirsulle ja tsemppiä synnytykseen.

Mä en oikeasti koskaan synnytä. Musta tuntuu että palailen sitten ensi viikolla tänne jotain uutisia kertomaan, musta ole teille mitään seuraa enään tässä mielentilassa...

Tuitsu ja Tirppa rv 41+4
 
Jahas, jokoshan se Mirsu on päässy toimimaan ;)
Toivotaan!
Ja Misselläkin jotain supisteluita..mitenkäs niiden laita?

Itellä olo on ollu ihan hyvä..ei ees poltellu tmv yöllä...silti ei saa nukuttuu juuri ja viiden aikaan oon heränny ja pyöriny sängys..sit nousin kuuden aikaan ja nyt on jo lehti luettu eikä telkustakaa tuu viä oikee mitää....
Lähen tänään siskon luokse käymään että menee päivä varmaa ihan kivasti mutta ei viitti vielä sinnekää lähtee =)
Mies tietty nukkuu vielä vajaa parisen tuntia varmaa ku on kuiteki rankka työviikko takana toisella....
No, jospa sitä tohon sohvalle menis pötköttää ja kattoo noita juniorin piirrettyjä, saattaapi olla että uniki tulee vielä hetkeksi=)
 
Kuulumiset viimeinki: 11.pvä klo 1.48 syntyi pieni tyttönen, 3095g ja 48cm. Synnytys kesti 2h18sek, ponnistusvaihe niinki pitkään ku 6 sekuntia... Lyhyt mutta suhteellisen raju synnytys.
Kotiin päästiin torstaina ja kaikki on menny tosi hyvin. Iskä ja kolme veljestä onnesta mykkyrällä ku saivat tyttösen lellittäväks... =)
 
Huomenta!

Olipa ihana nukkua omassa sängyssä. Tosin sehän merkkaa sitä, että ei synnytystä. Mutta ei myöskään verta, eikä lapsivettä...Muuten, kun tässä joku päivä oli puhetta siitä sängyn suojaksesta, niin toissa yönä oli ihan kiva, kun olin laittanut sen pyyhkeen sinne lakanan alle. Ei tarvinnut verestä pestä kuin lakana ja pyyhe. Eii koko sijauspatjaa...

Mirsulle tsemppiä synnytykseen! Taidat olla jo laitoksella.

Tuitsu: Mulla on tullut kans semmoinen olo, että olin yhdeksän kuukautta raskaana ja se siitä. Mitään lasta ei tuukkaan. Jotenkin tuntuu, että tää oli tässä ja toi maha alkaa itsestään pieneneen..On jotenkin hieman vinksahtaneita ajatuksia, mut kun supistuksia ei tuu, niin tuntuu sekin, että oon jotenkin epäonnistunut yksilö...Aika masentavaa...Yritän keksiä jotain positiivista tälle päivälle... Jos mentäs vaikka miehen kanssa ravintolaan syömään tai jotain...



 
Täälläkin taas illalla lupaavia supistuksia, mut jäivät sitten saunan lauteille. No, mut saipahan yöllä nukuttua.

Mulla on tullu raskauksien aikana painoa 8-12 kg, joista yli puolet on jäänyt jo laitokselle. Sit imetys ja lenkkeily on vienyt loput, kunnes imetys on loppunut ja sit suklaan syönti jäänyt päälle ja loput arvaattekin...

Ja juniori tääl odottelee äitiä viereen...
 
Onnea Äitika :heart: :heart: :heart:

Täällä ollaan edelleen, tosissaan heräsin viime yönä oksettavaan oloon ja vatsa taas hieman sekasin. Vessassa tuli sitten kipeä supistus. Vähän supisteli vielä sängyssä mut loppui taas siihen...eli taas ihan normaalia...tulekoohan ne oikeat supistukset sitten kovempina vai mitenköhän sitä tietää että nää on nyt niitä synnytyssupistuksia, tietysti tulevat säännöllisemmin mutta ärsyttää tollaset supistelut josta kerkeää jo vähän innostua et jokohan nyt. Melkeen parempi ettei supistelis yhtään aikasemmin ja tulis sit vasta kun on aika lähteä.

Jospa sitä alkais laittaa ruokaa valmiiksi, meille tulee 8v yövieras tänään, viedään tarvittaessa äitille yöks jos lähtö tulee yöllä. Uskalsin ottaa kun on jo sen verran isompi ettei tarvii koko ajan olla vahtimassa, pienempää en olis enää jaksanut ottaa...

Tuitsu koita jaksella :hug: ihan kohta on sun vuoro.

Hyvä Hula ettei oo enää ollut vuotoja

Misse81 38+1
 
Täällä kans lähtö lähellä ja helkutin väsy!!! :kieh:
Supistelut alko illalla klo 22 ja kestäneet siitä asti kivuliaina (makuuasento ei onnistu). Mutta kun ei ole säännöllisiä vieläkään et vois lähtä, nyt tulee 15min välein eli aivan liian harvakseltaan. Yöllä 5-20min välein eli nukkunu en ole sekuntiakaan...Ei tätkään kyllä kauaa kestä,prkle!

Liinuli mulla tuli viime synnytyksen yhteydessä limatulppa kokonaisena ja oli semmonen verinen nyrkin kokonen limamöykky...

Maikka ja ulospyrkivä 39+5
 
onittelut vauvan saaneille taas :flower: :heart: :heart:
ja tsemppiä synnytyksiin kellä se on ajan kohtaisa. Hurjasti jaksamista teille yliajalla menevillä. Toivottavasti pääsettä pian lähtemään!! :hug:

Mulla toissa päivänä supisteli, mutta tässä sitä vielä ollaaan. Aamulla oli vähän menkkamaista kipua, mutta ei suppareita. Mua jännittää hirveesti maanatai äippäpoliaika, et voiko ne käynnistää!!!! ja arghh sitä harmitusten määrää jos ei käynnistetä!
 

Yhteistyössä