Onnea äitika ja Landir :flower: :heart:
Koitan nyt kommentoida mitä muistan mitä aikaisemmin olette kirjoitelleet, mutta pitää nolona myöntää etten jaksa alkaa koko sivumäärää enää uudelleen kahlailla joten kommentoin mitä muistan. Anteeksi jos joku unohtuu, ei tarkoituksella kuitenkaan ketään. :ashamed:
Isyysvapaasta ainakin ollut puhetta... Meillä isäntä menee seuraavaksi joulun jälkeen välipäivinä töihin. Meinasi et kun siinä on ensin vaan kaks päivää ja sit taas viikonloppu, ja silloin töissä kuitenkin hiljaista joten on varmasti vielä normaalia lyhyemmät päivät. Ja sitten vuoden alusta menee ainakin töihin, miettii sitten että josko pitää jossain vaiheessa loput isyyslomapäivät. Toisaalta niille ei välttämättä ainakaan vielä tunnu olevan tarvetta, koska hänellä säännöllinen 7-15.45 työ, ja viikonloput vapaana (jos ei halua päivystystä ottaa mutta sekin vasta kun kunnon talvi ja jääkentät tulleet ja silloinkin käydään aamulla ja illalla ja välillä vaan jos tarvii)...
Kiloista jotka jäänyt matkalle... Mä en tällä kertaa ole vielä uskaltanut käydä puntarilla (tuli illalla mieleen ja aamulla ajattelin nyt käydä kunhan loputkin tuolta heräilee
), mutta esikoisen synnytysreissulle jäi 15kg.
Olin ihan yllättynyt... Nyt toiveissa on, et ainakin 7 kg ois jäänyt, koska vauva oli jo melkein 5kg ja muut tarvikkeet oli sit kans sen koon mukaiset...
(en tiedä istukan painoa, mut kuulemma sekin oli normaalia reilumman kokoinen...)
äitiliinkö se mietti käynnistyksen tuomia lisämausteita kun edelliset olleet helppoja? No, mulla tuo esikoinen syntyi ihan itsestään ja kesti 4,5h, ja nyt toinen käynnistettiin ja synnytyksen kesto oli 9h21min. Luomuna taas meni synnytys, ei ehtinyt kuin pyytää ilokaasua väkevämpää niin neiti päätti tulla.
Mutta kivuliaammaksi en sanoisi käynnistettyä, ainut mikä teki inhottavamman (inhottava väärä sana, mut en tiedä parempaakaan.
) oli se sairaalassa odottelu. Kotona kun aika kuitenkin menee erilailla, vaikka sitten odottelisikin että supistukset vahvistuu jne. Vaikka pääseehän sairaalassakin liikkumaan, mutta mulle jouduttiin vielä kalvojen puhkaisun lisäksi laittaa tippa, niin se tippahärveli kieltämättä vähän hankaloitti liikkumista...
Mutta taas jälkikäteen hyvä sanoa, että vaikka pyysin epiduraalia, niin koska loppu meni taas niin nopeaan niin ei sitä olisi tarvittu vaikka ois ehtinyt saadakin.
kiiuska: Mulla oli enemmän turvostusta oikealla puolella, tai siis oikeassa jalassa. Se oli niin turvoksissa ettei varpaat ottaneet lattiaan, vasempaan mahtui iso sukka huononakin päivänä.
Tsemppiä kaikille jotka olette jo pikkuista lähteneet hakemaan, toivottavasti kaikki menee hienosti. :flower:
Ja tsemppiä myös teille kaikille, jotka malttamattomana tai vähemmän malttamattomana odottelette oireiden alkamista, toivotaan niitä teille pian (voisin puhallella teille haluaville nää jälkisupistukset
)
Nyt voisi mennä laittamaan aamukahvia isännälle valmiiksi, mulla oli eilen aamupala valmiina kun hän nousi esikoisen kanssa ylös... Nyt mies ja pikkuneiti kuorsaa vielä meidän sängyssä... :heart:
Shamandalie ja TorstiTyttö :heart: