**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Ymmärrän sua myrskynmerkki erittäin hyvin. Ihan kuin olisi omaa tekstiä...

Piti tulla tänne vielä vilasemaan, ku ei ole yhtään viel tullu nukuttua. Heti, ku nukahtaa, ni tulee supistus. Mut ei sellasia, et tarttis jo lähtee, mut kohtuullisesti jo alkaa tuntumaan. Piti ottaa yöpalaakin. Jos nyt vaik uni tulis...
 
Onnea vauvan saaneille :heart: :heart: :heart: :heart:
Ja synnyttämään lähteneille tai juuri lähteville tsempit perään=)

Meille kärvistelijöille jaksamista..tai en mä ehkä itseäni pidä ns kärvistelijänä koska laskettuaika on "vasta" reilu viikon päästä että kyllä sympatiat on teidän yliajalla olevien puolella :hug:
Olin eilen koko päivän sitten siskon luona..ajoin tunnin täältä, kävin ensin hakemassa sellaset jutut varaosaliikkeestä mitkä paino ihan sikana..siinä kohtaa oli ihan kuin yksi supistus,,,ehkä...sitte kierreltiin siskon kaa kauppoissa ja käytii syömässä ja ajoin taas tunnin kotiin ja olin kotona jotai puoli ysiltä illalla.....ei supistellut mutta illalla kun istuttiin teellä niin poltti taas alavatsaa ja selkää menkkamaisesti jotian puolisen tuntia..mit tuo menkkamainen jomottelu oikein tekee...????? :eek:
Koska mulla on tuota ollut tosi paljon muttei nyt niitä supistuksia, ainakaan kipeitä..

Mulla sanottiin ett vauva on laskeutnut ja kiinnittynyt, mutta silti se pystyi kääntämään kylkeä tuolla sisällä ja noita porautumisia tuntuu täälläkin..että kai se sit voi tuon kiinnittymise jälkeen porata kuitenkin..mitä lie remonttihommia tekemässä :LOL:

Aika plajon teillä osalaa jo supistelee joten toivotaan että se tarkoittaa sitä ihteensä ;)

Ja on tosiaan aikamoisia kiloja jäänyt sairaalaan..mulla itellä on tullu 16 kiloo,en oikeesti tiiä minne, mahaan nyt ja rintoihin mutta vanhat farkutki meneepäälle, ei toki kiinni läheskään... :LOL:
Jossain sitä kuitenkin on mutta raskausarvilta on täysin säästytty, ainakin vielä......toivottavasti nyt osa edes kiloista jäisi pois mutta ei stressiä, osa lähtee varmasti synnytyksen yhteydessä tai muuten sen seurauksena ja loput saa kyllä karistettua =)

Nyt aamupuurolla :p
 
Täällä taas!!
Eipä sitten mitään tapahtunu..kahden maissa taisin nukahtaa kun tuli pidempi tauko supistuksiin :(
Poika onneks nukku kahdeksaan niin sai itekkin jotain ees nukuttua..mutta huonosti nukuin ja heräilin suppareihin. Niitä tuli just sopivasti sen pari kolme tunnissa niin että kunnon uneen en päässy ollenkaan :kieh:
Nyt on taas päänsärkyä ja turvonnu olo..ja kotona edelleen :/ on niin paska olo että tekis mieli vaan itkeä :snotty:
Mut ei auta..päätin just et jos tää päänsärky lähtee (ei oo panadolia prkl) niin vois leipoo lasten kaa pipareita ja sitten lähtee noilla mun viimisillä rovoilla kattoo joululahjoja kun en sillon pari pv sitten menny.
Täytyy mennä Prismaan..siellä mulla alko supistelemaan kun poika synty ;) on niin iso ja rasittava paikka!!
Kiitos kannustuksesta..helpottaa vähän kun tietää että muitakin kypsiä löytyy. Tosta yliaikasuudesta sen verran että en mäkään juu ole täysillä viikoilla ja silti valitan..mutta kun eka "hälytys" oli jo viikolla 34 niin tässä on ehtiny asennoitumaan vauvaan jo viikkoja..liiankin kauan. Kyllähän tässä jaksais ehkä paremmin ootella jos ei koko ajan yrittäis tulla ja jos ois hyvä vointi..
Mutta joo..mä jatkan lasten kanssa nyt ja yritän löytää panadolia jostain.

Hermoja muille :wave:
 
Onnea äitika ja Landir :flower: :heart:

Koitan nyt kommentoida mitä muistan mitä aikaisemmin olette kirjoitelleet, mutta pitää nolona myöntää etten jaksa alkaa koko sivumäärää enää uudelleen kahlailla joten kommentoin mitä muistan. Anteeksi jos joku unohtuu, ei tarkoituksella kuitenkaan ketään. :ashamed:

Isyysvapaasta ainakin ollut puhetta... Meillä isäntä menee seuraavaksi joulun jälkeen välipäivinä töihin. Meinasi et kun siinä on ensin vaan kaks päivää ja sit taas viikonloppu, ja silloin töissä kuitenkin hiljaista joten on varmasti vielä normaalia lyhyemmät päivät. Ja sitten vuoden alusta menee ainakin töihin, miettii sitten että josko pitää jossain vaiheessa loput isyyslomapäivät. Toisaalta niille ei välttämättä ainakaan vielä tunnu olevan tarvetta, koska hänellä säännöllinen 7-15.45 työ, ja viikonloput vapaana (jos ei halua päivystystä ottaa mutta sekin vasta kun kunnon talvi ja jääkentät tulleet ja silloinkin käydään aamulla ja illalla ja välillä vaan jos tarvii)...

Kiloista jotka jäänyt matkalle... Mä en tällä kertaa ole vielä uskaltanut käydä puntarilla (tuli illalla mieleen ja aamulla ajattelin nyt käydä kunhan loputkin tuolta heräilee ;)), mutta esikoisen synnytysreissulle jäi 15kg. :eek: Olin ihan yllättynyt... Nyt toiveissa on, et ainakin 7 kg ois jäänyt, koska vauva oli jo melkein 5kg ja muut tarvikkeet oli sit kans sen koon mukaiset... :whistle: (en tiedä istukan painoa, mut kuulemma sekin oli normaalia reilumman kokoinen...)

äitiliinkö se mietti käynnistyksen tuomia lisämausteita kun edelliset olleet helppoja? No, mulla tuo esikoinen syntyi ihan itsestään ja kesti 4,5h, ja nyt toinen käynnistettiin ja synnytyksen kesto oli 9h21min. Luomuna taas meni synnytys, ei ehtinyt kuin pyytää ilokaasua väkevämpää niin neiti päätti tulla. :D Mutta kivuliaammaksi en sanoisi käynnistettyä, ainut mikä teki inhottavamman (inhottava väärä sana, mut en tiedä parempaakaan. :D) oli se sairaalassa odottelu. Kotona kun aika kuitenkin menee erilailla, vaikka sitten odottelisikin että supistukset vahvistuu jne. Vaikka pääseehän sairaalassakin liikkumaan, mutta mulle jouduttiin vielä kalvojen puhkaisun lisäksi laittaa tippa, niin se tippahärveli kieltämättä vähän hankaloitti liikkumista... :whistle: Mutta taas jälkikäteen hyvä sanoa, että vaikka pyysin epiduraalia, niin koska loppu meni taas niin nopeaan niin ei sitä olisi tarvittu vaikka ois ehtinyt saadakin. :)

kiiuska: Mulla oli enemmän turvostusta oikealla puolella, tai siis oikeassa jalassa. Se oli niin turvoksissa ettei varpaat ottaneet lattiaan, vasempaan mahtui iso sukka huononakin päivänä. :D

Tsemppiä kaikille jotka olette jo pikkuista lähteneet hakemaan, toivottavasti kaikki menee hienosti. :flower:

Ja tsemppiä myös teille kaikille, jotka malttamattomana tai vähemmän malttamattomana odottelette oireiden alkamista, toivotaan niitä teille pian (voisin puhallella teille haluaville nää jälkisupistukset :D ;))

Nyt voisi mennä laittamaan aamukahvia isännälle valmiiksi, mulla oli eilen aamupala valmiina kun hän nousi esikoisen kanssa ylös... Nyt mies ja pikkuneiti kuorsaa vielä meidän sängyssä... :heart:

Shamandalie ja TorstiTyttö :heart:
 
Tässä nyt muutama kuva kun sain aikaiseksi:

Tunnin ikäisenä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1343130.jpg

Ekat hetket kotona:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1343132.jpg

Iskän olkapäällä hyvä nukkua:
http://www.aijaa.com/v.php?i=1343133.jpg
 
Minähän olen oikein päivittäjien kuningas. :headwall: Olihan siellä jo menninkäiselläkin lyhyt versio ja pi pa rella nyt kaks juttua. :headwall: Sorry vaan, ja hei, huomautelkaa kun ite oon näköjään ihan laput silmillä. :D

:ashamed:
 
täällä vieläkin kärvistellään. tuntuu joka aamu pahalta nousta ku vieläkin kipujen kans kotona.

myrskynmerkki mulla jo monta viikkoa ollut noita epäsäännöllisiä supistuksia. eli illalla alkaa ja yöllä loppuu. ite oon jo väsynyt niihin. :hug: yritä kestää

meillä sit pienin sairastui kunnon räkätautiin. miks just nyt???

onnea :heart: kaikille vauvan saaneille. ihania kuvia oli taas.

hulivili oliko oyssissa ruuhkaa??

huomenna olis taas neuvola. tuntuu ettei jaksa taas mennä kuunteleen et kyllä se siitä. ja eniten ärsyttää toi puhelin, ku se koko ajan soi "joko,joko" sanoin jo viimeksi et ei vasta juhannuksena. tuli langan toisessa päässä hiljaisuus :LOL:

mut nyt häivyn tuonne taka vasemmalle kiukutteleen.

lähettäkää mulle niitä oikeita suppareita. et saisin olla jo joulu aaton vaavin kans kotona. ei halua sairaala joulua.

:hug: voimia meille kärvistelijöille

pahantuulinen akka 39+1
 
Huomenia. Pari viimeistä yötä nukuttu hyvin. Keräisikö tässä voimia synnytykseen :whistle: ? Ei vaan, eiliset supparit, menkkakivut ja vihlonnat meni levolla ohi, kuten arvasin. Lähden tänään hakemaan uudet supparit joulumarkkinoilta ja jostain kaupungilta. Kuten Myrskynmerkki kirjoitti, myös mun maha on valahtanut ja löysistynyt. Maha roikkuu tänään alempana kuin eilen ja voisi kai sanoa, että jotain paineen tuntua välillä olisi tuolla alakerrassa. Muistakaa sitten, että jos tuun huomisen jälkeen ilmottaa, että maanantaina 17.12. se vaavi syntyi, niin se on se päivä, kun ole etukäteen itse ennustanut. Tosin voi huomisen jälkeen tulla vielä monta päivää, ettei mikään ole muuttunut :LOL: ...

Mut jännä juttu, kun moni teistä aamulla harmittelee, kun yöllä ei ole tullut lähtöä. Mä taas huokaisen joka aamu helpotuksesta, että onneksi ei tullut lähtöä. Mä haluan, että synnytys alkaa päivällä ja olen siihen sen verran tajuissani, että ymmärrän mistä on kysymys. Ois kamalaa herätä siihen, että nyt lähetään :eek: . Mä jo monena päivänä olen miettinyt, että "tänään en ainakaan synnytä, väsyttää liikaa, en jaksa". Haluan synnyttää sellaisena päivänä, kun siihen on voimia. Eikös se menekin näin :saint: ?

Melkoinen vesseli tuon Shamandalien poitsu =) . Väitätkö, että ilman epiduraalia oli ihan ok synnyttää? En usko :p .

hyväntuulinen tivoli 39+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja tivoli:
Melkoinen vesseli tuon Shamandalien poitsu =) . Väitätkö, että ilman epiduraalia oli ihan ok synnyttää? En usko :p .

hyväntuulinen tivoli 39+2
Tyttö. :D

Muoks:

Niin, ja kai se ihan jokaisella on henk.koht. juttu mikä on ok, mutta kovista menkkakivuista kärsineenä... Vaikka sattuuhan se synnytys enemmän, mutta ei mitään tuhansia potensseja. :D Ja nopeasti se sitten unohtuukin, en ehkä vielä menis samaan hommaan uusiks, mut katotaan kun tikit sulaneet. :D
 
Huomenta vain kaikeille =)

Kärvistelystä.. Itselläni pinna kireellä sen takia, että lääkäri ja neuvolatäti puhunut jo marraskuun loppupuolelta asti, että kohta syntyy.. Siihen ajatukseen on sitten itsekin jo niin asennoitunut. Ja nyt tämä viimenen viikko, kun e ole edes mitään oireita ollut :kieh: .. No kait se on otettava vastaan mitä eessä on.. Mies ei jaksa ymmärtää et jo nyt olen näin hermoraunio.

shamandalien tyttö on kyllä suloinen ja tosiaan hurjalta kuulostaa tuo ilokaasunvoimalla.. Joutuivatko sinua kovasti tikkaamaan??

myrskynmerkki :hug: ..Minä kun jo toivoin että sua ei täällä näkyis kun seuraavan kerran vauvauutisten kera.. Ymmärrän hyvin sua, koska tosiaan niin kuin aikasemmin mainitsin, niin sitä asennoituu synnytykseen aikasemmin kun kerran sanotaan " ei tämä ainakaan yliaikaiseksi mene".. Pah

Tänään olisi kyllä hyvä päivä synnyttää.. Nukuttu on ja mieskin vetää päiväunia tuolla..

Rillukka ja bebe 38+5
 
Huomenta päivää täältä sumuisesta mansesta :) Ja heti kärkeen Onnea kaikille vauvautuneille :flower: Itselläni "eräpäivä" olis huomenna mutta nähtäväksi jää onko tyttö kuinka täsmällinen, veikkaan kyllä että on tullut isäänsä ja myöhästyy :D

Ensimmäiset kunnon supistukset koettu! Jipii! Tämä tapahtui perjantai-iltana kun olin koiran kanssa lenkillä. Oli täysi työ saada pidettyä remmistä kiinni, kun alkoi vihlomaan selästä ja mahasta yht'aikaa! Sen verran tajusin että remmistä ei voi päästää irti sillä koiruus oli juuri havainnut naapurin kissan pyörivän lähimaastossa vapaana! Ja se olis lähtenyt kissan perään kuin ohjus. Koko perjantain oli havaittavissa menkkamaista jomotusta, ja ekan kerran ajattelin että "hei, tää pieni saattaa jopa syntyä joskus"! Pe-la välisenä yönä olin unissani pitänyt kauheaa valitus-ääntä (sattuu, ai, ai,ai) ja mies oli ollut ihan varma että nyt tuli lähtö. Mies oli siis nukahtanut alakerran sohvalle ja oli sinne kuullut kun valitin kipua ylhäällä. No, hän ryntäsi ylös ja kysyi että mihin sattuu, pitääkö lähteä?! Minä olin ihan hölmistynyt että "häh, mihin muka pitäis lähteä?". Olin siis nähnyt unta tai sitten mulla oli supistuksia ja valitin unissani :D Meillä oli siis harjoittelua lähtöä varten! Mies suoriutui harjoittelusta kunnialla, voin siis luottaa että kun lähdön hetki tulee, on mies heti valmiina ja valppaana :D Eilen "menkkakivut" jatkuivat mutta viime yön sain nukuttua ihan sika-hyvin! En ees muista koska olisin nukkunut niiiiiin hyvin, vessassakaan ei tarvinnut käydä kuin kerran! Nyt on ollut taas niin energinen olo ettei ole tosikaan :)

Tivoli: pakko korjata, älä suutu, mutta Shamandalie sai tytön, ei poitsua :saint:

Onkos Sätseen jo poistunut Tayssiin ja päässyt itse asiaan?!

Jepulis, heipä hei, tää poistuis imuroimaan, koira on taas karvottanut koko alakerran :/

Nora ja Vilma 39+6
 
rillukka: Nyt tais tulla neljä tikkiä, esikoisesta tuli kolme. Että eipä juuri joutuneet tikkailemaan, ja istumaan pystyi heti kun jaksoi nousta. ;) Mutta tosiaan, jokaisella se on niin henk.koht. juttu se kivun sieto, et en voi luvata et kaikilla kaasu ees toimii. ;) :D Mutta mulla ehkä sekin tekee, et oon aina sinnitellyt mahdollisimman pitkään, ettei sitten tule luuseri olo jos liian ajoissa antaa periks... :ashamed:
 
Meille syntyi poika pe 14.2 klo 5.27. Herralla painoa 3740g ja pituutta 52cm =) Tarkempaa synnytyskertomusta laittelen myöhemmin, mutta poika päätti tulla nopeesti loppujen lopuksi, synnytyksen kesto reilu 3 tuntia ja luomuna mentiin kera huudon ja kirosanojen.
 
onnea taas vauvautuneille!! :flower: :flower:

minäki taas vaihteks luulin viime yönä et lähtö tulee ku kipeesti supisteli ja kattelin jo kellosta et kuinka tiheään, mut uni vei voiton ja sit loppuki.. ehkä ei st nii kipeitä ollutkaa ku pysty nukkuu... vaik pari kertaa heräsin ku sattu ihan kunnol ja nyt alamahaa jomottaa.. :) :) :)
olis äitiki ollu valmiina yötä täällä niin ois ollu helppo lähtee...
piti eilen käydä yksinään illlal kavereil ku sit ei varmaa tuu enää viikonloppuvapaata ihan heti... :)

kyl mäki varmaan haluun sitä ilokaasua vähä maistella, ku kaikki siittä aina puhuu.. vaikka ihan muuten vaan jos saanu jo jonku muun lääkityksen... :LOL: :LOL:

jos alkais siivoileen kun tyttö lähti tarhakaverille leikkimään..
(toivossa et huomen käynnnistettäis)
olis sit puhdas kämppä tulla kotiin sairaalasta...

miten teillä ketkä ette oo tienny kumpi tulee niin mitä tai minkälaisia vaatetta ootte vauvan kassiin pakannu sairaalaan?
 
Onnea Saparolle! :flower:

Shama: Aivan ihanan söpö prinsessa teillä :heart:


Ei tuu supistuksia, vaikka eilen illallakin kävin äippäpolilla kaiveluttamassa itseäni. Toi verenvuoto kohtaus on tehnyt musta hermoheikon ja nyt koko ajan sellainen olo, että vauvalle tapahtuu jotain...Mut mä en haluis käynnistystä, vaikka täällä onkin ollut paljon positiivisia juttuja siitä tai siis, että synnytys on ollut suht samanlainen niinkin...

Te joilla on limatulppa irronnut, niin tuliko limaa tosi kauan vaan vain kerran? Mulla on tullut nyt useampaan otteeseen veristä limaa...mut kun mä en sit oikein tiedä, mikä johtuu siitä verenvuodosta ja mikä ois oikeesti jotain muuta. Eikä ne eilen illallakaan sairaalassa osannut sanoo oikein mitään. Paitsi, että jos tulee runsaasti kirkasta verta, niin sit pitäis mennä, mut mikä on runsaasti...

Tää on tuskaa tää odottelu..

hula 41+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Alkuperäinen kirjoittaja tivoli:
Melkoinen vesseli tuon Shamandalien poitsu =) . Väitätkö, että ilman epiduraalia oli ihan ok synnyttää? En usko :p .

hyväntuulinen tivoli 39+2
Tyttö. :D
No niin. Ja mä arvasin tän :LOL: . Ajattelin, et ei mun tarvi tarkistaa, poika se oli :D . Sori :ashamed: . Menee raskausdementian piikkiin :D .

 
Hei taas, eipäs täältä voi olla poissa kauaa. Lukasin teidän jutut kolmen päivän ajalta ja onnittelut vauvautuneille :flower: ja kärvistelijöille :hug:

Synnytys oli täällä aivan toisenlainen kuin olin ajatellut eli ei kannata suunnitella etukäteen mitään :kieh: Joku meni suunnitelmien mukaan eli serkun vaimon kans oltiin samaan aikaa synnyttämässä ja pikkuserkuille tuli loppujen lopuksi ikäeroa vain 33min. Mutta sitten itse synnytys... Käytiin silloin torstai iltana neitin kans kävelyllä niitä suppareita hakemassa mutta ei auttanut, ne loppui illalla ja mentiin koko perhe ennen yhdeksää nukkumaan. Klo 01.55 herään täydestä unesta siihen kun lapsivesi meni (en ollut suojannut sitä sänkyä, mutta onneks meidän petari mahtuu pesukoneeseen). Supistukset alkoi heti veden mentyä, n. 7min välein. Lähdettiin sitten pikku hiljaa synnäri kohti ja oltiin siellä kolmen maissa. Pääsin käyrille ja supistuksia tuli edelleen 7 min välein. Kätilö kävi siinä puhui että isäntä saa lähteä kotia ja mä pääseen yrittään nukkumista vielä. No lähti kätilö sitten johonkin siitä ja palas n. puolen tunnin päästä niin supistuksia tulikin 2-3min välein. Päästiin sitten saliin ja tilattiin labrat että saisin puudutteen (epiduraali/spinaali tai jotain). No verikokeiden ottajalla kesti mutta tuli lopulta ja kun oli ottanut verikokeet niin jouduin heti soittaan kätilön paikalle että tarvin nyt heti jotain, teki sisätutkimuksen ja olin jo 7-8cm auki. Kohdunkaulanpuudutetta tarjos, sanoin että otan mitä vain, gynekologi tuli about 5 min mutta olinkin auennut sinä aikana kokonaan niin sitä ei voinut enään laittaa. Ponnistuslupa tuli ja apuna vain ilokaasu josta en kyllä saanut mitään irti, ei tuntunut missään. Ja kyllä kävi niin maan p....n kipeää ponnistaa mutta tulihan sen herra lopulta ulos, HUUDON ja monen kirosanan saattelemana. Istukkakaan ei tullut suosiolla ulos vaan joutu kätilö paineleen mahan päältä lujaa, auts... Tikkejä sain alapäähän kahdeksan, onneks ei ole kipeä ollut mutta jälkisupistuksen kyllä vielä tuntuu epämukavalta, varsinkin kun tissittää.

Syntyi samana yönä kun meidän herra niin kahdeksan lasta K-PKS:ssä :) Oli kätilöillä pikkuisen kiirettä ja niiden pikku menot johonkin saattoi kestää puoli tuntia-tunnin.

Nyt täytyy lähteä syömään kun isäntä on laittanut ruokaa. Ja sitten lupasin tehdä torttuja että saa tarjota töissä pojan syntymän kunniaksi
torttukahvit :)

Laitan pojasta kuvaa tännekkin kun saan siirrettyä kuvat koneelle tuolta kamerasta.
 
Onnea taas uusille äideille :flower: :heart: ! Ihanaa kun täällä on niin paljon vauvauutisia.

Mä olen pompannut tänään tässä koneella aina kesken jonkun homman, joten kommentoinnit on aina sitä tai tätä :ashamed: . Kaikki kuitenkin olen lukenut ja tsemppiä teille, keillä on tukala olo :hug: . Kiitos myös saparolle ja muille synnytystarinansa kirjoittaneelle, ihana lukea, että hengissä siitä selviää.

Mulla on tosiaan tänään ollut taas tosi energinen ja hyvätuulinen päivä. Loikkasin pitkästä aikaa moneen kuukauteen taas mammafarkkuihini ja korkokenkiin ja läksin jouluostoksille kaupungille. Ostin hyasinttejä, amarylliksen ja tosi upean ja ison joulukuusen. Sitten hain vielä muutaman joulucd:n. Koiran kanssa viipotin pitkän ja reippaan lenkin, kun juttelin vanhan kaverin kanssa 1,5 tuntia samalla puhelimessa ja nyt voisin seuraavaksi suunnistaa Kauneimpiin joululauluihin kirkkoon. Mulla tuli viikoksi kadonnut joulufiilis takaisin =) . Ajattelin laitella kuuset ja kaikki jo ensi keskiviikon jälkeen valmiiksi, jotta vauvan kanssa on ihana tulla sitten kauniiseen kotiin, kunhan se nyt tässä ensin päättää syntyä. Tai onpahan ainakin joulu valmiina, vaikka menisi synnytys sinne toiselle puolelle. Ihanaa olla pitkästä aikaa näin hyvällä tuulella :xmas: .

Hulan kysymykseen jatkokysymys limatulpasta. Uskaltaako limatulpan menon jälkeen lähteä vielä ostoksille tai pitkälle lenkille, vai tarkoittaako se sitä, että lapsivedet voi mennä koska vain?

 
meillä tyttö on niin rauhallinen,että ehtii itse ihan rentoutua välillä tänne teidän ihanien kanssasisarien kuulumisia lueskelemaan! nyt ekaa kertaa vauvakin on koneen äärellä,otin sen tohon pystyyn pötköttää mua vasten niin tulee röyhtäykset ulos,eikä jää vaan mahaan.ei täällä kyllä viellä mahavaivoja ole ollut,tai sitten tytöllä on korkea kipukynys....välillä parahtaa niinkuin pistäis mahaa mutta se voi olla vauvan unistakin. on niin ihanan suloista,kun tämä pieni ilmeilee niin hurjan paljon unia nähdessään,ja jokusen kerran jopa nauraa hekottanut ääneen! ja ne hymyt on niin ihania.....

vaipanvaihdosta ei tämäkään tykkää,mutta kukapa sitä tykkäisi maata pöydällä jalat vilposina kun joku repii ja tunkee vaatteita,ja lääppii intiimipaikkoja! ;) hoitopöydälle onkin alustan päälle ilmestynyt vauvatyyny ja muhkean pehmeä pyyhe,jotta vauvan olo siellä pehmeän keskellä olisi vähän turvaisampi.....
napavarsi irtosi eilen,ja se oli kyllä jollain tapaa merkittävä hetki,ja tuli taas esikoisen samaisesta tilanteesta tuttu tunne,että pitäiskö tää kenties pistää talteen?? :LOL: en siis todellakaan laittanut,mutta se oli jotenkin sellanen hetki jota ollaan odotettu ja oli niin hieno juttu kun irtosi,ja uusi napa on niin hieno,ja vauvasta tuli nyt kunnon hellittelyvauva,kun ei napaakaan tarvii varoa....
iho on jo vauvalla hyvä,oon öljynny paljon.

harsoliinoja yritän käyttää vaippoina ruskovillan villavaippahousujen kanssa päivisin kun tuntuu että uus kakka tulee heti kun uuden vaipan on laittanut,ja roskis täyttyy jo siteistä ja liivinsuojista,MUTTA mä menetän pian hermoni kun ne harsot ei pysy paikallaan! siis kun ne istu....puntista näkee onko kakkaa,ja sieltä se pian pääsee uloskin.

vauva siis on edelleen rauhallinen ja tyytyväinen.

mulla maito alkaa tasaantua,öisin jos erehdyn imettää makuultaan,käy niin että heti kun vauva on saanu kiinni,nukahdan,ja näköjään vauvakin nukahtaa,kun kohta herään kun vauva taas etsii ja maito on valunut lakanoille......

ja sitten olen saanut kummastua,kun mulla [/b]palasi liitoskivut! :eek: siis ne samat kun viimesinä päivinä,ei ihan yhtä kovina mutta silti.palautuukohan ne liitokset nyt sit kasaan? :D
hormonit tekee ihania hikihyökkäyksiä heti jos vähänkään mun pulssi nousee.
ryhti on edelleen haussa,rinnat painaa ja selkälihakset on kadonnu.jälkivuodosta selviää jo pelkillä pikkuhousunsuojilla.mahakin on jo vähän kutistunut.....
mieli on edelleen tosi positiivinen,ihana vauva meille annettiin ja olen todella onnellinen.
isosisko vähän uhmaa,mutta ei oikeastaan ole mustis.

kiitos kehuista synnytystarinastani,voisin hehkuttaa vaikka kuinka sitä miten henkistä peliä se oli,ja miten oli aistittavissa ne kaikki suuret äitivoimat ja jumalallinen tarkoitus......ah! ja oli niin ihanaa että kätilö oli juuri se mikä oli.

lapsivedestä,enää en erehdy luulemaan vetistä valkovuotoa lapsivedeksi! se vesi oli tosiaan ihan vaaleanpunaista ja ehkä paksumpaa kuin se vuoto.

vetiver,en asu tammisaaren lähellä,nyt matkaan meni puolisentoista tuntia.lohja ois ollu mun synnytyssairaala,mutta halusin jo toistamiseen tammisaareen,vaikka eka kerta siellä ei ollut kovin "tammisaarimainen".tällä kertaa oli ihanaa.siellähän on tärkeää tämä että vauvalle syntymä ja siirtymä olisi mahdollisimman lempeä,eli kun syntymähetki lähestyy,valot himmennetään ja äänessä on lähinnä äiti ja isä,ja kun vauva syntyy,se nostetaan heti äidin ihoa vasten(siis tietty jos kaikki on hyvin,meilläkin eka otettiin napanuora kaulan ympäriltä,muuten oli ok),ja peitetään lämpimästi,kätilö ei ensin koske muuten kuin laittaa sen k-vitamiinin.vauva saa rauhassa tulla tähän maailmaan.ja isejä kannustetaan tekemään ensi kylvetys ja pukeminen,koska isä on tutmpi kuin kätilö vauvalle.ja vierihoitoa,vauvantahtista imetystä ja perhehuonetta suositellaan ja siihen kannustetaan.vaipat ovat siellä harsoja.
ja synnytyksessä tosiaan nämä kaikki lempeät jutut,amme joka huoneessa,pallot,jakkarat,tyynyt,homeopatia ja akupunktio.ja tuokin taisi olla vähän kätilöiden mielestä turhaa kiirehtimistä kun halusin että vauhdittavat synnytystä käyntiin tipalla tai kalvojen puhkaisulla,olisivat mielummin suositelleet jotain lapsen kannalta luonnonmukaisempaa,mutta onneksi kuuntelivat synnyttäjän toiveita!ja siis siellähän on aina saatavilla lääkäri ja leikkaussali jos tulee tarve hätäsektiolle,ja itsellänikin oli tuo että vauvan sydänäänet karkasi ja vauva vaihtoi asennon hankalaan,mutta silti kokoajan oli erittäin turvallinen olo,että mikään poppaluolahan se ei ole..... eli suosittelen jos vielä joskus tulee tarvetta! =)

kissa meillä on,ja on reagoinut vauvaan samalla tavalla kuin esikoiseenkin ollessa vauva.eli ei mitenkään.nuuhkaisi kyllä kun eteen laitettiin.ja ekana päivänä kissa hyppäs sängylle viereen kun imetin,ja kun nousin ja vauva jäi makaamaan,mutta alkoikin kohta äheltää,niin kissa katsoo korvat luimussa ja heti pakoon kun uskalsi..... :D jälkeenpäin mennyt vauvan viereen nukkumaan kun vauva on kapalossa tuhissut....mutta en edelleekään jätä vahtimatta kun ovat lähekkäin,vaikkei meidän kissa mitään uskalla tehdä.....

no joo,taas vien koko sivun kirjoituksellani,anteeksi! :ashamed:

ihana lukea miten onnellisia perhetapahtumia tulee lisää,ja lämmittää kun tuttu nimimerkki saa vauvan,ihan kuin oikea ystävä kertoisi sen iloisen uutisen! on kyllä mahtava porukka ollut meillä täällä!! :heart:

nyt jo poistun,mutta ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!! :flower: :flower: :heart:
on jo sellainen lista etten luettele kaikkia erikseen...
sen verran että ASRAIlle onnittelut kun vihdoin koitti hetki,onnea koko perheelle,ja toivon lämpimästi että itsekkin paranet havoista pian!

ja TSEMPPIÄ vielä sitä raskasta mutta sitäkin palkitsevampaa urakkaa odottaville......!!

menninkäinen ja nappisilmä 9pvää
 
Poika syntyi 5.12 klo.19.01. Painoa 3450g ja pituus 50cm.

Syntyi siis perätilan ja ahtaan lantion vuoksi sektiolla. Sektioaika oli tosin sovittu vasta kahden päivän päähän rv:lle 39+1, mutta poika päättikin syntyä aiemmin. Illalla alkoi supistella, tosin ajattelin niiden olevan vain jotain muita vattakipuja, mutta aamulla jatkui supistelut 5-10 min välein. Päivän mittaan sitten kovenivat, eikä siitä sitten enää voinut erehtyä. Kun saavuimme sairaalaan, olin 3cm auki.

Leikkaushaava on ollut aika kipeä, ja tosiaan hankaloittaa kyllä vauvanhoitoa. Lisäksi poika ei juurikaan nuku öisin - viime yö oli yhtä huutoa ja syömistä vuorotellen, huhhuh... Toivottavasti se tästä vähän rauhoittuisi, että saisi itsekkin nukkua..

Nyt pitää mennä taas! Terkkuja!!
 
menninkäinen miten taittelet sen harson? kiinnitätkö mitenkään?

alla linkki taitteluohjeisiin ja kuva näpsystä jos se ei vielä ole tuttu. kannattaa ehkä kokeilla tuota origamia reisitiukennuksella jos auttais..

Origamin taittelu:

http://www.kestovaippainfo.fi/perustietoa/vinkit.php?action=show_text&sel_artid=14&secid=1&secname=Harsojen taittelu

Reisitiukennus:

http://www.kestovaippainfo.fi/perustietoa/vinkit.php?action=show_text&sel_artid=13&secid=1&secname=Harsojen taittelu

Näpsy:

http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/snappi.html

Noista liitoskivuista. Mulla sama homma että nyt on alkanut käydä tosi kipeetä tuohon häpyluuhun, itsekin järkeilin että se johtuu varmaan siitä että alkaa paikat mennä taas takaisin kiinni... Eritoten käy kipeetä kun nousee seisomaan sängystä tai istuu vessassa...
 
Nii-iin missä on Tuitsu ja "Sätseen"???

täällä taas..hassuu että näitä tulee luettua pari kertaa päivässä nyt. Joku aika sitten olin monta päivääkin lukematta..kenties vertaistukee hakemassa ;)

Tänään ollu taas aika väsyny ja levoton olo. Supistelee mutta harvakseltaan..kohdunsuuta pistelee ja polttelee lupaavasti. Päänsärky edelleen vaivaa vähän ja kurkku tuli yhtäkkiä kipeeks..toivottavasti ei lentsu iske. Pojalta mittasin päivällä lämmön kun oli kuuma,vajaa 38 C näytti mutta jätkä on pirtee,leikkii ja touhuu. Mikälie tauti sitten..just tossa maalailin piruja seinille että poika tulee sikakipeeks just kun lähetään laitokselle ja anoppi "saa" sitten tapella kipeen lapsen kanssa täällä. On nimittäin kipeenä todella kiukkunen,itkusa ja raivokas tapaus. Toivottavasti ei tule kipeemmäks..ei oo kiva sitten laitoksella märehtiä että miten pärjäävät.

ONNEA vielä kaikille vauvan jo saaneille!!!!! :flower:
 

Yhteistyössä