**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

moi vaan täältäkin kaikille
Ja edelleen yhtenä kappaleena :headwall: :headwall: meinaa masentaa tosiaan nämä aamut kun herää ja huomaa että taas yks yö menny ja ei mitään toimintaa :LOL: :LOL:

Niin ja ONNITTELUT KAIKILLE VAUVOJA SAANEILLE :flower: :flower:
en ole kade muuten vaan vihertää :kieh:

Mulla on vaan jotain yksittäisiä supistuksia sillon tällöin ja aina kun kattoo että jes tulee jo toinen peräkkäin niin ne katoaa jonnekkin... jos jollain on ylimäräisiä niin kaikki ovat tänne tervetulleita ;) ;)

Mulla on maanataina kontrolli oulaskankaalle äippäpolille ton verenpaineen ja turvotuksen takia ja PELKÄÄN että laittavat takas kotiin ,vaikka oli puhetta jo tän viikon maanataina että sitten käynnistetään... niin kun nuo paineet on nyt olleet lääkityksellä ihan ok ja turvotus ei ole lisääntynyt vähän epäilyttää rupeavatko käynnistää jos ei sitten tuon että meillä on välimatkaa tuo noin 100 km ja edelliset on olleet nopeita niin sen takia.

Toisaalta mietityttää se että onko kuin raju ja kipeä tuo käynnistysjuttu sitten kun on nuo edelliset menneet niin "helpolla" mutta onhan tässä vielä tämä ja huominen aikaa jospa Vertti suostuis tuleen ihan itsekseen ennen tuota käyntiä...

Limoista :eek: mulla tuli sillon yks päivä sellasia ihan vihertäviä klönttejä ja sen jälkeen vaihtelevasti on tullut sellasta kirkasta/valkosta limaa kun vessa käy ja pyyhkii :( :ashamed: mutta oliko se että sitä voi tulla jopa kolmeviikkoa ennen synnytystä :eek: apua en jaksa niin kauaa...

Äitiliini ja Vertti 40+1
 
Onnea jakautuneille!!

Täällä ei mitään uutta vieläkään. Eilen illalla vauveli taas jumppas n. 5 tuntia siihen malliin ettei kyllä oo vielä tulossa ulos moneen hetkeen. Loppujen lopuks oli maha tosi kipee ja hellä siitä mylläämisestä.

Eilen kävin neuvolassakin, eikä mitään uutta sielläkään. Kaikki arvot hyvät jne. Mahaa kun kokeili, niin terkka kyllä sanoi että "on tässä jonkunmoinen supistus nytkin menossa" enkä mä tuntenu mitään... mutta ei kai tollasista mitään hyötyä ole, jos niitä ei edes tunne!

Mikä Mirkkui on sun LA? Ei osunu tuolta etusivulta silmään? Onks sulla joku muu syy käynnistää vai onko jo niin pitkällä?

Tuntuis aika monella olevan lähtö lähellä. Musta kans tuntuu et joku pv mun maha on pienentyny ennalleen ja vauvaa ei vaan missään vaihessa tullu. Tuntuu jotenki tosi epätodelliselta että oikeesti se synnytys vois yhtäkkiä alkaa...

Pah.

Vetiver 41+1
 
onnea taas vauvautuneille :heart: :heart:
Kyllä mekin loppukuun kärvistelijät päästään vielä punnertamaan. :D

liinuli84 limatulpasta.. Mulla on tullut muutama päivä semmosia sormenpään kokoisia vihertäviä limaklönttejä..

maikka79 toivottavasti pääset pian lähtemään nyytin hakureissulle.. *potkaisee takamukselle*

Täällä siivottu molemmat makuuhuoneet ja tuloksena hieman jomotusta alamahalla.. Ei ainakaan eilinen mahantyhjennyt päivä enteillyt mulla mitään synnytystä.. :eek: Itselleni kaikista vaikeinta on illalla nukkumaan mentäessä, että ei tänäänkään mitään.. Sitten sitä nukahtaa ajatuksiin, että kohta supistaa tai vedet menee :|
Mutta täytyy kyllä hattua nostaa teille kaikille joilla jo LA ohitettu.. :saint:
Noh täytyy alkaa tässä kuulostelemaan tätä jomotusta..

Rillukka ja bebe 38+4
 
Hei. Tulin pikaisesti ilmoittamaan, että meille syntyi pieni tyttö maanantaina 10.12. klo 19.45, raskausviikolla 41+1. Mitat 2780 g, 49 cm. Kotiuduttiin eilen.

Yritän ehtiä lukea viestejänne ja palaan myöhemmin synnytyskertomuksen kanssa.

Landir
 
Onnea Äitika ja Landir! :flower:

Mirsun ei sitten tarvinnut odotella polikäyntiä :D
Tuitsulle :hug: ja varmasti pääsetkin maanantaina viimeistään tositoimiin, en tahtonut suotta säikytellä :ashamed:

Täällä on olo vaihteleva, supisteluun heräsin aamukuudelta vaan kun aloin seuraavaa odottamaan niin odottaa saan edelleen :p Vatsa on taas kuralla, jos edes se jotain tarkoittaisi...

Tsemppiä synnyttäville ja pitkää pinnaa edelleen kärvisteleville, mulle myös ;)

liplap rv 40+0 !!!
 
onnea taas kovasti uusille vauvautuneille! :heart:
ja kiva kun minimi oot mun kanssa täällä jälkijunalaisten joukossa, maha vaan tuntuu kasvavan ja samanlainen fiilis on, että vähän alemmaksi on taitanut vauvan polla painua mutta kiinnittymisestä ei puhettakaan. vähän menkkakivun tapaista erittäin lievää jomotusta oli aamulla, en tiedä mitä tuokin oli, ehkä se sitten toivottavasti lyhentää kanavaa tai avaa paikkoja. mutta en ole tuntenut supistuksen supistusta. lievää turvotusta esiintyy oikeassa jalassa (!!!!!) kellään muulla esiintynyt toispuolista turvotusta?

t. Kiia ja myllääjä 38+5
 
Onnea Landir!!!
Aika haipakkaa sulla sitten mennyt synnytys kun katselin että olet kirjoitellut samana päivänä vielä n. klo 14.30 eikä mitään merkkejä... Se siis voi käydä noinkin ;)

Juu Kiiuska ootellaan sitä kiinnittymistä tai limatulppaa tai jotain. Mullakin itse asiassa ihan ekaa kertaa menkkakipumaista tunnetta oli yöllä hetken aikaa. Mietin jo kun kaikki siitä on ouhuneet että ehken muista mitä se on, mutta kun unen läpi jomotteli, aloin heti miettimään että voi paska, tätä tiedossa potenssiin miljoona. Vaan eiköhän tuon sitten kestä kun aika koittaa, kunnolla!

Jäi lukematta tosta joku sivu välistä, palataan taas
38+5
 
Vetiver. Mulla on la 30.12, mutta käynnistystä sillä, että olen lyhyt vain 150cm pitkä ja vauvasta tulossa suhteessa minuun iso. Painaa ruokatorvelle tehtyihin arpiin ja repii niitä, pelko että ompeleet aukeaa. Takana nopeita synnytyksiä ja sairaalaan pitkä matka. Vedet menneet useammalla. Tämä on siis 6 lapsi mitä meille odotellaan. Poikaa ovat luvanneet =) Yritän hieroa noita vyöhyketerpian pisteitä jos ne sais edes yhdenkän supparin aikaiseksi :LOL:
 
Onnea uusille joulukuun pienokaisille! :heart: :heart: :heart:

Täällä tullut suppareita pitkin päivää. Maha ja selkä juilii menkkamaisesti, mutta nää oireet on seurausta koko päivän jatkuneesta siivouksesta.

Mistä tietää onko vauva kiinnittynyt...???
 
kiitokset kaikille onnitteluista! aina oottelen kuin kuuta nousevaa että pääsisin tänne lukkeen mutta vie nyt vaavi oman aikasa ja muut lapset myös....
miten teillä onki jääny nui HURJIA määriä kiloja laitokselle? :eek: mulla aina se 3 kilua :kieh: mutta nyt on to tippunu taas 3 kilua :saint: eli jälellä tästä ootuksesta 4kg :saint: mut ei haittaa vaikka tippus siittä vielä 3kg ni ois sitte 55kg :saint: mut ei niistä kiloista kannata ressiä ottaa!oikein paljon voimia tuitsulle ja muille yliaikasille!!!!!ja tietysti muillekki!ei se herkkua oo ison mahan kans ähistä.minä kyllä ettuilin pahemman kerran mutta suonette anteeksi kun 3 vkoa tein lähtyä :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
 
Onnea taas pikkuisensa saaneille :flower: :heart: !

Mistä tietää, milloin pitää alkaa laskea supistuksia? Täytyykö niiden olla kipeitä, ennenkuin laskut aloittaa?

Mulla on ollut melkein kestosupistus klo 14 eteenpäin sekä mahassa, että myös selkäpuolella viimeisen tunnin. Menkkajomotusta ja porailuakin on tuntunut. Ihmettelen vaan, kun tuo supistus on sellaista staattista, enkä mä touhujeni lomassa ole huomannut siinä mitään alkua tai loppua.

Olen tosin klo 12 eteenpäin ollut lenkillä, ruokakaupassa ja kokkasin + tiskasin, eli koko ajan jalkeillani. Pakko mennä tunniksi tai pariksi huilaamaan ja katsoa, helpottaako kiristys. Mahakin roikkuu erilailla kuin ennen.

tivoli 39+1
 
mulla alko tuntumaan supistukset alaselässä (nyt tiedän että ne oli NIITÄ suppareita). Kellottamaan aloin kun tuntui että niitä tulee ja tulee vaan koko ajan ihmeen usein. Siinä kohtaa oli väli enää 6 min :) Sitte anopin herätin ja kysyin että montako niitä pitää tulla säännöllisesti että pitää ottaa tosissaan :D

Ja aikaa otetaan supistuksen alusta seuraavan supistuksen alkuun. Mulla puhelimessa sekuntikello millä saa väliaikoja niin nappasin aina väliajan vaan ja kauhuissani katoin kun ne oli 6, 12, 19 jne min... =)
 
Heippa taas! Jäänt tuo kirjottelu vähemmälle kun ei voi vieläkään istua...lukemassa oon kyllä käyny ja kovasti onnea kaikille uusille vauvoille perheineen! :) :flower:

Äitikalla on ollu tosi nopee ja rajun kuuloinen synnytys! Pidin omaa 6h kestänyttä nopeena mutta eipä se tohon verrattuna ole kyllä mitään... ;)

Kiloista on ollut puhetta, mulle tuli raskauden aikana n 8-9kg ja kaikki jäi sairaalaan, oon nyt tismalleen samassa kunnossa kun 9kk sitten! Ainuttakaan raskausarpeakaan ei tullut minnekkään. :D
 
Heipä hei!!

Täällä taas nuokutaan, kun mieskin meni jo nukkumaan..
Mulle nämä illat on niin henkisesti stressaavia :headwall: .. Koko ajan vain ajatukset synnytyksessä :headwall: . Olis kait tuota muutakin elämää.
Kaikista ärsyttävintä on et tässä on supistellu jo marraskuun alusta ja nyt kun olis lupa tulla niin ei viikkoon vihlasuakaan.. Tämän päiväinen jomotus oli varmaan vain jotain ivailua :kieh:.. Ei jaksaisi olla näin positiivinen..

Kiloista minäkin olisin valmis jättämään laitokselle kyllä vaikka kaikki, mutta tuskinpa 18 kg tosta noin vain saa karistettua :LOL:
Raskausarvet on mullakin jäänyt reisiin, vatsaan ei ole tullut viiruakaan.. suzyco olet kyllä onnekas kun olet selvinnyt ilman arpia :D
Mä oon saanut kaksi ihanaa selkämakkaraakin :|

Jooh, alkaa jutut olla taas sitä luokkaa, että tää poistuis..

Rillukka
 
Täällä taas kukutaan..ja voi vee ku kiukuttaa.
Mulla supistellu yli 12 h epäsäännöllisesti ja säännöllisesti. Iltapäivällä ne paheni ja oli 5 minuuttia väli. Mä kävelin ja touhusin,yritin maatakkin kunnes isku seitsemän aikaan kova päänsärky ja kokeilin nukkua..tunnin nukuin pätkissä ja sitten heräsin koviin supistuksiin.
Nyt tässä on sitten ihmetelty muutama tunti..selkää polttelee,vauva on aika hiljanen ollu tänään. Välillä tuntuu jotain lorahtavan housuun mutta kun kattoo niin ei pahemmin mitään näy. :headwall: :headwall:

Tää on niin tätä!! Kypsyttää aika rajusti..nyt vois kyllä käynnistyä kunnolla kun tässä on monta kertaa oltu lähössä. Mies on nyt töissä yövuorossa..lähti kun ei tää edisty mutta kotona nopeesti jos soitan.
Jotain tää on kun ei ruoka maistu ja siellä kohdunsuulla tuntuu teräviä viiltoja..ja tää selkä on kipee ja koko päivän juossu vessassa. Mä vaan pelkään että ei tää tosta vaan käynnisty..ei edellisetkään alkanu ilman pientä avitusta.
Jos tää perkele jatkuu vielä päivän pari niin mä meen synnärille kiljumaan enkä lähde ennen ku on baby kainalossa :kieh: tää henkisesti tosi rassaavaa kun kaikki on varpasillaan koko ajan ja sitten taas kaikki lopahtaa.
Meiän tokaluokkalainenki jo kyselee että lähetkös tänään synnyttää ja onko sellanen olo äiti? Sitten se hihkuu onnesta kun sanon että juu supistaa että Jee tänään saan uuden sisaren. Kiva että on hengessä mukana mutta on kuitenkin aika pieni märehtimään tälläsiä ja jatkuva kysely rupee ahdistamaan.

Aih..nytkin supistaa oikeen kunnolla. Mun vatsa on muuten parissa päivässä muuttunu ihan löllöks..siis se on pehmeempi ja pienempi. Rintojen alla on nyt enemmän tilaa eikä vauva oo niin ylhäällä. Se on selvästi nyt niin lähtökuopissaan ku olla ja voi..kun tajuais vielä tulla uloskin!!!

Mä meen nyt muualle kiukkuamaan..yritän syödä vaikka että jaksan NUKKUA :kieh:
moro :wave:
 
Myrskynmerkki voimia sulle sinne supistusten keskelle :whistle: :hug:
Toivottavasti tänä yönä pääset jo lähtemään.. Puhalla tännekin muutama kunnon suppari, niin piristyis..

Tuli katsottua tuossa yks vuokra elokuva taas vaihteeksi.. Ärrän myyjät jo nauraa mulle kun joka päivä käyn sieltä jonku leffan.. :D

Mutta jos sitä itsekin menis nukkuu..

Myrskynmerkki: Täältä sulle vielä kunnon potku persuuksille, et pääsisisit lähtee.. :wave:
 
No nyt ainakin on maikka79 hommissa tai siis toivonmukaan nukkumassa nyytin kera! Ja olikos Tivolin kyselyt supisteluista yhtäkuin menoa? Niin ja Myrskynmerkki lähtee myös justiinsa!

Kiitos joulumami selvennyksestä mistä mihin supistusten väli lasketaan, tietää sitten joskus kun on tarvis...

suzykon kilonkaristus kuulostaa kannustavalta, ans kattoo miten meitin käy. Painoa tullut mielestäni ihan kohtuudella nyt reilu 10kg, odotan sitä turvotuslisää vielä.

Meillä hyypiö taas toisella puolella tai siis jalat liikkuu toisella puolella kuin eilen, miten lie nyt alkanut kieppumaan; ei siis ainakaan kovin tiukasti kiinnittynyt kun pystyy kieriskelemään. Mutta jännä että pysynyt pari kk (ainakin, ei muuten muista yhtään!) ihan samoin päin ja nyt alkanut pyörimään nupin ympäri, kai sekin on joku laskeutumisen merkki? On toi maha omasta mielestä vähän valahtanutkin, täytyy ottaa maanantaina vkon 39 kuva ja verrata viime viikkoiseen...

Jos tästä lähtis sänkyyn yskimään, pidetään valveilla mies ja naapuritkin kun ei kerta itsekään saa kunnolla nukuttua. Piparit oli muutes hyviä!
 
taas täällä :LOL: :LOL:

Onnitteluja kaikille vauvoja saaneille vai jokohan olen kaikkia onnitellu, vissiin joku raskausajan dementia :eek: ja hurjasti tsemppiä ja potkuja niille ketkä "taistelee" epäsäännöllisten suppareitten kans että pääsis lähteen jo... ja odottelen että se munkin vuoronumero tulis joskus...;)
Pistäkääs mullekkin tuleen muutamia suppareita KIITOS :p :p

Käytiin tänään isännän kans jouluostoksilla kiertelee ja kun saatiin tenavat saunotettua ja nukkumaan niin justiin pestiin sauna ja ei tunnu missää :x :x vissiin kokonaista yks supistus vaikka kyykin tuola pesuhuoneen lattialla ja pesin lauteita kun isäntä kuuras saunan seiniä...
mutta jospa söis palan leipää ja lähtis kokeileen nukkua ja toivoa että jotai rupeis tapahtuu :whistle: :whistle: toivossa on hyvä elää :p :p
 

Yhteistyössä